Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15:59

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Ik neem aan dat je Match content dynamic range ook aan hebt gezet in de ATV instellingen?
Bedankt, zie mijn bericht

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
@Wilmaas, wat een vreemde actie van Samsung als dat klopt.

Overigens, HDR is de algemene kreet voor HDR10, 10+, Dolby Vision en HLG, maar dit terzijde.

Alleen met Match content dynamic range actief zou het al automatisch voor je moeten werken. Je kunt voor alle zekerheid even kunnen kijken of de 8010 de ondersteunde HDR formaten wel goed detecteert onder Format selection.
Misschien doet de gebruikte HDMI kabel een beetje moeilijk, ik roep maar eens wat...

Edit: met Match aan moet de TV HDR pas activeren indien het media dat ook heeft. Heeft het media dat niet, dan hoort de 8010 SDR te geven.

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 23-07-2025 19:53 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

hardware-lover schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 19:51:
@Wilmaas, wat een vreemde actie van Samsung als dat klopt.

Overigens, HDR is de algemene kreet voor HDR10, 10+, Dolby Vision en HLG, maar dit terzijde.

Alleen met Match content dynamic range actief zou het al automatisch voor je moeten werken. Je kunt voor alle zekerheid even kunnen kijken of de 8010 de ondersteunde HDR formaten wel goed detecteert onder Format selection.
Misschien doet de gebruikte HDMI kabel een beetje moeilijk, ik roep maar eens wat...

Edit: met Match aan moet de TV HDR pas activeren indien het media dat ook heeft. Heeft het media dat niet, dan hoort de 8010 SDR te geven.
Tja, ik kees dat in het samsung forum.

Ik bedoelde dat er de ene keer hdr bij content staat, de andere keer hdr10, hdr10+ moet ik nog controleren, Dolby vision staat er nooit, niet ondersteund bij samsung.
De box geeft de juiste instellingen weer, alle behalve dolby vision, dat klopt ook.

Er is een instelling, met match aan, de werkt bij youtube, prime en nlziet en eerder bij netflix

Bij nlziet geen hdr, dat klopt, youtube en prime wel als het in de content zit.

Bij netflix is er wel de herkenning, het staat bij de content net als dolby atmos, alleen "pakt" die hdr niet automatisch.

Ik ga op het samsung forum verder zoeken. Ik weet nu dat het werkt op de nokia, maar niet bij mij.

In de overlay zie ik overigens, hdr priority: dolby vision

Daar ga ik morgen ook naar kijken, hdr10 zou priority moeten hebben bij mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Wilmaas op 23-07-2025 21:01 ]

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Wilmaas, wat de overlay aan priority laat zien kun je gevoeglijk vergeten, niet alles klopt wat die overlay laat zien.

Edit: voor wat betreft Samsung, Netflix en HDR10+ support, idd een vervelend verhaal; https://www.reddit.com/r/..._on_samsung_tvs_the_saga/

[ Voor 42% gewijzigd door hardware-lover op 23-07-2025 21:47 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

hardware-lover schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 21:37:
@Wilmaas, wat de overlay aan priority laat zien kun je gevoeglijk vergeten, niet alles klopt wat die overlay laat zien.

Edit: voor wat betreft Samsung, Netflix en HDR10+ support, idd een vervelend verhaal; https://www.reddit.com/r/..._on_samsung_tvs_the_saga/
Bedankt voor de moeite, het heeft wel iets geholpen.

hdr, dus meest gebruikte (buiten dolby vision) hdr10 en hdr10+ werken op mijn tv, model 2021. Testbestanden worden perfect weergegeven.

Ik lijk geen last te hebben van het beleid van samsung/netflix als in het forum aangegeven gelukkig, maar het lijkt er wel mee te maken te hebben.

Het probleem van niet automatisch instellen is alleen bij netflix. Overige diensten werkt het prima.

Als ik match content dynamic range uitzet werkt het bij netflix juist wel.
Alleen binnen netflix wordt dan sdr content ook weergegeven als hdr, met overbelicht beeld.

Ik ga verder contact opnemen met netflix en samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Wilmaas, idd, als je Match content dynamic range uitzet dan springt je TV in HDR mode, dat lijkt mij idd niet wenselijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

@hardware-lover Heb contact gehad, het komt niet door netflix, en dat lijkt nu wel te kloppen, ik moet bij Nokia zijn volgens netflix, maar het is toch een gecertificeerde box?.
Samsung geeft niet thuis nog.

Ik heb hier een mecool km2 (android tv 12) in de slaapkamer op een 4k LG Oled. (bijna) alles werkt qua HDR. ook binnen netfilx.

Deze mecool box op de Samsung aangesloten, hdr werkt helaas ook niet binnen netflix.

De Nokia direct op de Samsung aangesloten, helaas, precies als met de receiver er tussen, geen hdr zonder match content uit zetten.

En de nokia op de LG aangesloten, tja (bijna) alles werkt ook binnen netflix.

conclusie, de nokia doet het goed genoeg.
De samsung tv lijkt de boosdoener (of een combinatie met netflix/samsung, ook de tv app (Tizen) werkt niet op de tv, geen hdr)

Hier ga ik mee verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Ondertussen weer wat verder.
Sinds dit voorjaar heeft Netflix HDR10+ Samsung ondersteund dit direct op 2024 en 2025 modellen.

Nokia 8010 > Denon x3700H > Samsung qe65qn85a (2021/2022) werkt nu ook bij bijna alle content weer van zelf.
Ook content waar hdr boven staat (is hdr10?) werkt nu bij de meeste content van zelf. is gemidddeld duidelijk minder van kwaliteit dan hdr10+

Ik heb niets meer veranderd aan de instellingen, maar het werkt ineens wel weer.
Ik vermoed dat de content bij Netflix aangepast wordt op dit moment, ook al geven deze aan dat niet bij hen ligt.,er is ook steeds meer aanbod met hdr10+ op Netflix, ook oudere series en films herkennen dit formaat.

De Nokia heeft er gelukkig geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-09 10:08
Onlangs de nieuwe Hisense C2 Ultra 4K beamer aangeschaft en hoewel deze alle content kan afspelen (heeft besturingssysteem Vidaa) toch mijn voorkeur om onder meer mijn filmcollectie die allemaal de codec AOMedia Video 1 (AV1) bevatten met de Nokia 8010 streamingbox te bekijken. Maar ik zie dat mijn Nokia nog steeds op update van 29 maart 2024 V12.8.5221 is blijven hangen.
Op zich nergens problemen mee, alleen dat na zo'n 45 minuten de films gaan stotteren, het afspelen moet stoppen om vervolgens weer de film te vervolgen zodat alles weer 45 minuten vloeiend loopt.
Is met de nieuwe updates hier een oplossing voor gevonden.. is een nieuwere update aan te raden en waarom geeft mijn Nokia aan dat alles al is bijgewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
Ik heb nog steeds niet door hoe het casten werkt vanaf je foon naar de Nokia 8010.
De Nokia 8010 zou toch ingebouwde Chromecast moeten hebben maar als ik zoek naar apparaten met mijn telefoon dan zie ik hem niet in het lijstje van apparaten waar je naar toe kunt casten.

Ik heb wel een xiaomi redmi 11s maar dan zou ik hem volgens mij wel moeten detecteren.
Of moet ik iets instellen op de Nokia 8010?

Iemand nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
CalvinStengs schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 14:11:
Onlangs de nieuwe Hisense C2 Ultra 4K beamer aangeschaft en hoewel deze alle content kan afspelen (heeft besturingssysteem Vidaa) toch mijn voorkeur om onder meer mijn filmcollectie die allemaal de codec AOMedia Video 1 (AV1) bevatten met de Nokia 8010 streamingbox te bekijken. Maar ik zie dat mijn Nokia nog steeds op update van 29 maart 2024 V12.8.5221 is blijven hangen.
Op zich nergens problemen mee, alleen dat na zo'n 45 minuten de films gaan stotteren, het afspelen moet stoppen om vervolgens weer de film te vervolgen zodat alles weer 45 minuten vloeiend loopt.
Is met de nieuwe updates hier een oplossing voor gevonden.. is een nieuwere update aan te raden en waarom geeft mijn Nokia aan dat alles al is bijgewerkt?
Dat stotteren is idd met de update naar V14 opgelost (en de multichannel PCM bug), wat typisch is voor V12, niet alleen voor de Nokia's.

Hoewel de V14 versie eerder al eens is gedeeld als versie 2137 en wat later als versie 3717, val je schijnbaar niet binnen de serie Nokia serienummers die als eersten die update ontvangen. Ik, en enkele anderen in dit topic, vallen in die eerste groep en hebben die updates wel mogen ontvangen.

De V14 updates (welke updates eigenlijk niet?), zijn ingetrokken na gemelde problemen en het wachten is nu op de volgende, die er eigenlijk al had moeten zijn.

Je kunt Streamview een berichtje sturen maar ik verwacht dat je een antwoord gaat krijgen waar je niet veel mee op gaat schieten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Harribo schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 14:15:
Ik heb nog steeds niet door hoe het casten werkt vanaf je foon naar de Nokia 8010.
De Nokia 8010 zou toch ingebouwde Chromecast moeten hebben maar als ik zoek naar apparaten met mijn telefoon dan zie ik hem niet in het lijstje van apparaten waar je naar toe kunt casten.

Ik heb wel een xiaomi redmi 11s maar dan zou ik hem volgens mij wel moeten detecteren.
Of moet ik iets instellen op de Nokia 8010?

Iemand nog een tip?
Als je de Nokia eens toevoegt aan de Google Home app (indien nog niet gedaan), en zorgen dat je op hetzelfde netwerk zit vanzelfsprekend. De Nokia mag daarbij gerust aan een ethernet kabel hangen, zolang het netwerk maar hetzelfde is.

De aanwezigheid van de Chromecast optie kun je terugvinden in de Android TV instellingen op de Nokia.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
hardware-lover schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 15:03:
[...]

Als je de Nokia eens toevoegt aan de Google Home app (indien nog niet gedaan), en zorgen dat je op hetzelfde netwerk zit vanzelfsprekend. De Nokia mag daarbij gerust aan een ethernet kabel hangen, zolang het netwerk maar hetzelfde is.

De aanwezigheid van de Chromecast optie kun je terugvinden in de Android TV instellingen op de Nokia.
Ik had de Google Home app niet op mijn telefoon. Tegen wil en dank nu geïnstalleerd maar het werkt nu wel. Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
hardware-lover schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 14:55:
[...]

Dat stotteren is idd met de update naar V14 opgelost (en de multichannel PCM bug), wat typisch is voor V12, niet alleen voor de Nokia's.

Hoewel de V14 versie eerder al eens is gedeeld als versie 2137 en wat later als versie 3717, val je schijnbaar niet binnen de serie Nokia serienummers die als eersten die update ontvangen. Ik, en enkele anderen in dit topic, vallen in die eerste groep en hebben die updates wel mogen ontvangen.

De V14 updates (welke updates eigenlijk niet?), zijn ingetrokken na gemelde problemen en het wachten is nu op de volgende, die er eigenlijk al had moeten zijn.

Je kunt Streamview een berichtje sturen maar ik verwacht dat je een antwoord gaat krijgen waar je niet veel mee op gaat schieten.
Is het ook mogelijk V14 ergens te downloaden en via USB installeren?

Nog een vraag over de HDR en SDR instellingen:
Ik wil de Nokia 8010 dus op mijn nieuwe Hisense C2 Ultra 4K beamer gebruiken om vooral mijn filmcollectie op af te spelen. De C2 Ultra biedt in totaal 21 beeldmodi. Er zijn zeven opties voor SDR, acht voor HDR10, drie voor Dolby Vision en drie voor HDR10+.
Werkt prima als ik een film via een USB stick of HD rechtstreeks op de Hisense afspeel, dan worden de diverse video content automatisch herkend. Maar als ik het afspeel via de Nokia streambox (hierop staan bijv. Kodi) dan is alles compleet HDR, verander ik de HDR instelling is weer alles SDR?
Wat is de juiste instelling op de Nokia zodat de juiste videocontent per film wordt herkend op de Hisense
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Mv6RbL98/HDR-instellingen1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/rz8zvrx1/HDR-instellingen2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@CalvinStengs, indien iemand de OTA update zou hebben opgeslagen, en gedeeld, dan zou dat updaten mogelijk zijn, maar ik ben deze nergens tegengekomen en ik heb er de moeite niet voor gedaan. Kortom, niet mogelijk op dit moment.

V.w.b. je HDR instellingen, normaal gesproken zou de "Auto" stand de meest logische zijn, dat enkel HDR wordt geactiveerd indien dat in het media zit. Maar sommigen hebben een voorkeur voor altijd HDR omdat de aangesloten TV/Beamer/Monitor en lage helderheid heeft, waardoor HDR weinig toevoegt in de praktijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
hardware-lover schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 11:56:
@CalvinStengs, indien iemand de OTA update zou hebben opgeslagen, en gedeeld, dan zou dat updaten mogelijk zijn, maar ik ben deze nergens tegengekomen en ik heb er de moeite niet voor gedaan. Kortom, niet mogelijk op dit moment.

V.w.b. je HDR instellingen, normaal gesproken zou de "Auto" stand de meest logische zijn, dat enkel HDR wordt geactiveerd indien dat in het media zit. Maar sommigen hebben een voorkeur voor altijd HDR omdat de aangesloten TV/Beamer/Monitor en lage helderheid heeft, waardoor HDR weinig toevoegt in de praktijk.
Ik moest echter op de 8010 zowel HDR, Dolby Vision, als HDR Auto inschakelen zodat mijn 4K beamer ook de juiste content bij de film ziet.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Mv6RbL98/HDR-instellingen1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Is de nieuwe generatie mediaspelers eigenlijk al in zicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

EdGnoj schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:56:
Is de nieuwe generatie mediaspelers eigenlijk al in zicht?
Zoals het er nu voor staat komt er geen nieuwe Nokia streaming box.😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulet
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:47
Kun je inmiddels normale (antenne-)TV programmas opnemen? Ik heb de nokia gekocht met het idee dat de hele opnemen afaire vlotter zou zijn dan op m'n oude tv met ingeboude opname.

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:25

Sa1

Maulet schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 09:35:
Kun je inmiddels normale (antenne-)TV programmas opnemen? Ik heb de nokia gekocht met het idee dat de hele opnemen afaire vlotter zou zijn dan op m'n oude tv met ingeboude opname.
En wat gebruik je als app daarvoor? Er zit in ieder geval geen coax aansluiting op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulet
Bedankt voor de reactie Sa1.
Ik heb een usb TV-stick erin. Die werkt, via de Google tv-app.
Ik heb alle andere media players bekeken en niets. Die gebruiken donkere taal om je te laten betalen voor Pro-versies die ook niets doen.

De functie is er ergens ingecodeerd want op de oude Samsung TV met Google apps gaat het.

Het is allemaal een samenswering Google-Googleklienten (netflix etc) om je op streamingdiensten te aboneren.

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Maulet schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:30:
Bedankt voor de reactie Sa1.
Ik heb een usb TV-stick erin. Die werkt, via de Google tv-app.
Ik heb alle andere media players bekeken en niets. Die gebruiken donkere taal om je te laten betalen voor Pro-versies die ook niets doen.

De functie is er ergens ingecodeerd want op de oude Samsung TV met Google apps gaat het.

Het is allemaal een samenswering Google-Googleklienten (netflix etc) om je op streamingdiensten te aboneren.
Er zijn specifieke USB-C tuners voor deze apparaten (aansluiting zit aan de achterzijde). Indien aangesloten verschijnt er vanzelf de bijbehorende TV app. Ze hebben een DVB-T/C en een DVB-S versie. Of je via die wijze meer kunt dan wat je nu gebruikt, dat kan ik niet inschatten, maar zo heel veel mogelijkheden geeft mijn aangehaalde optie nu ook weer niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Wilmaas schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 09:33:
Zoals het er nu voor staat komt er geen nieuwe Nokia streaming box.😉
Dat is een 100% zekerheid, want het merk "Nokia" voor streaming is niet meer -O-

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
hardware-lover schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:03:
[...]
Dat is een 100% zekerheid, want het merk "Nokia" voor streaming is niet meer -O-
Heb je een tip voor een (prijs) verhoudingsgewijs gelijkwaardige mediaplayer?

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
LessRam schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 14:29:
Voor welke Nokia? Kijk anders eens even naar de link in het topic warning gedeelte naar apparaten met dezelfde SEI productcode?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:48
Inderdaad jammer dat er geen nieuwe Nokia's boxen komen, moet wel zeggen dat ik ze heel er fijn vindt werken. V14 (zelfs v12) krijgt iig nog wel voor lange tijd Google Security updates toch?

PSN: TyKashin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
TyKH schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 15:26:
Inderdaad jammer dat er geen nieuwe Nokia's boxen komen, moet wel zeggen dat ik ze heel er fijn vindt werken. V14 (zelfs v12) krijgt iig nog wel voor lange tijd Google Security updates toch?
Een security update wordt niet apart gedeeld op deze apparaten, zit ingebakken in een nieuwe firmware (als deze wordt gedeeld), maar de Google Play Store security geeft ook een zekere mate van (actieve) beveiliging.

Dat deze actief is op de achtergrond merk je soms indien je iets buiten de Play Store om probeert te installeren, dan kan er een waarschuwing volgen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulet
hardware-lover schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:00:
[...]

Er zijn specifieke USB-C tuners voor deze apparaten (aansluiting zit aan de achterzijde). Indien aangesloten verschijnt er vanzelf de bijbehorende TV app.
Meestal niet. De apps die er bij zitten zijn echt niet voor de Nokia.

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Maulet schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 02:59:
Meestal niet. De apps die er bij zitten zijn echt niet voor de Nokia.
In dit geval wel. Niet specifiek voor de Nokia, specifiek voor die tuners. De app is all ingebakken in het OS, maar wordt enkel actief indien zo'n tuner is aangesloten. Ik heb het hierbij niet over een willekeurige USB tuner, maar over de twee uitvoeringen die beschikbaar zijn. Ze zijn er ook met Streamview (is Nokia) als tekstopdruk, maar eveneens van andere merken. Ze zijn echter allemaal onderhuids hetzelfde en bedoeld voor dezelfde reeks streamers.

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 17-08-2025 11:58 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulet
hardware-lover schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 10:12:
[...]

In dit geval wel. Niet specifiek voor de Nokia, specifiek voor die tuners. De app is all ingebakken in het OS, maar wordt enkel actief indien zo'n tuner is aangesloten. Ik heb het hierbij niet over een willekeurige USB tuner, maar over de twee uitvoeringen die beschikbaar zijn. Ze zijn er ook met Streamview (is Nokia) als tekstopdruk, maar eveneens van andere merken. Ze zijn echter allemaal onderhuids hetzelfde en bedoeld voor dezelfde reeks streamers.
Aha. Het lijkt dat we elkaar niet begrepen. Ik heb 1 tuner stick van MyGica en 1 van Terratec. Zo komen met software voor windows etc maar niet voor de versie Android van de Nokia box.
De informatie die je geeft is interessant, maar ik heb de handleiding bekeken en *geen woord* over opnemen. :X

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Maulet schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:10:
Aha. Het lijkt dat we elkaar niet begrepen. Ik heb 1 tuner stick van MyGica en 1 van Terratec. Zo komen met software voor windows etc maar niet voor de versie Android van de Nokia box.
De informatie die je geeft is interessant, maar ik heb de handleiding bekeken en *geen woord* over opnemen. :X
Opnemen kan prima, op extern aangesloten opslag. Maar het opnemen is beperkt tot 1 zender tegelijk en de software is verder vrij eenvoudig.

Ik heb er in het begin een tijdje mee getest, met een Ziggo DVB-C signaal en hun FTC pakket, maar meer dan een beetje testen is het niet geworden. Ik heb zelf niet meer de behoefte om iets op te nemen om later terug te kijken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulet
hardware-lover schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:22:
[...]
Opnemen kan prima, op extern aangesloten opslag. Maar het opnemen is beperkt tot 1 zender tegelijk en de software is verder vrij eenvoudig.
Ik heb er in het begin een tijdje mee getest, met een Ziggo DVB-C signaal en hun FTC pakket, maar meer dan een beetje testen is het niet geworden. Ik heb zelf niet meer de behoefte om iets op te nemen om later terug te kijken.
Ik ook niet, maar mevrouw houdt van films die na middennacht worden uitgezonden.
Verder, eerlijk gezegt, als er in de handleiding niets staat over opnemen in de menus, dan ga ik toch niet z'n ding kopen....

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Maulet schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 13:52:
Ik ook niet, maar mevrouw houdt van films die na middennacht worden uitgezonden.
Verder, eerlijk gezegd, als er in de handleiding niets staat over opnemen in de menus, dan ga ik toch niet z'n ding kopen....
Dus je vertrouwd meer op een (tamelijk summiere) handleiding, dan iemand die het daadwerkelijk heeft getest (als tester van dit soort apparaten)? Ik zou je het TV Tuner menu met opname functie kunnen tonen maar aangezien dat ook niet in die handleiding staat, is dat ook zonde van mijn tijd ;)

Je hebt ook niet aangegeven wat de bron is voor je TV signaal, dus als dat IPTV is dan schiet je sowieso niets op met dit soort tuners.

Ik probeer vragen die er zijn m.b.t. dit soort apparaten zo compleet mogelijk te beantwoorden, wat er verder mee wordt gedaan dat doet er verder weinig toe voor mij, het is niet zo dat ik er een stuiver mee opschiet :)

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 18-08-2025 14:14 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulet
We kennen elkaar niet, geen idee wat jij test. Je bent zeer vriendlijk en hulpzaam, en daarvoor bedankt ik je. Maar ik heb echt geen zin om nog meer sticks te kopen, volgens mij is dit platform gericht op IPTV en dat heb ik dus niet, zoals ik in het begin vertelde.
Ik hoopte dat het systeem dit zou toevoegen of dat er een dappere programmeur iets voor zou schrijven maar dat was dromen.
Het is een echt leuk boxje die Nokia maar z'n stom en verzwegen mankement had ik niet verwacht.
Nogmaals bedankt, en maak je geen zorgen!

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Laten we tuner gerelateerd maar even negeren, want belangrijker....

Update 14.8.4576 is beschikbaar gekomen. Ik ga er vanuit dat deze ook naar de Nokia 8010 gaat komen. Deze is Google Play certified, dus geen testversie o.i.d..

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

hardware-lover schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 12:05:

Update 14.8.4566 is beschikbaar gekomen. Ik ga er vanuit dat deze ook naar de Nokia 8010 gaat komen. Deze is Google Play certified, dus geen testversie o.i.d..
toevallig al kunnen vaststellen of de cpu nu onder controle is zodat ze niet meer zo heet worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Sa1 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 17:43:
toevallig al kunnen vaststellen of de cpu nu onder controle is zodat ze niet meer zo heet worden?
We hebben enkel het nieuws hierover ontvangen, echter nog niets met ons gedeeld ter test. Geen antwoord beschikbaar daarover dus, hopelijk snel duidelijkheid daarover 🤞

Testing, one, two ...

• hardware-lover
  • Niet online
Sa1 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 17:43:
De update wordt nu uitgerold naar diverse gebruikers, wij als testers hebben niets gekregen tot nu toe, dat boek voor testen kan nu wel gesloten worden lijkt het.

De eerste gebruikers berichten zijn niet positief m.b.t. de CPU loads, lijkt ongewijzigd te zijn 🤷‍♂️

Testing, one, two ...

• Sa1

Sa1

hardware-lover schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:24:
[...]

De update wordt nu uitgerold naar diverse gebruikers, wij als testers hebben niets gekregen tot nu toe, dat boek voor testen kan nu wel gesloten worden lijkt het.

De eerste gebruikers berichten zijn niet positief m.b.t. de CPU loads, lijkt ongewijzigd te zijn 🤷‍♂️
Nouja zeg... wat een kansloze bende is het (geworden?). Hoe dan ook, Nokia zal de opvolger niet meer worden (bestaat ook niet meer, dus dat is makkelijk), maar een ander SEI apparaat denk ik ook niet. Weet alleen nog niet echt de alternatieven.

• ozzytaste
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12-09 19:32

Update 14.8.4576 is beschikbaar gekomen. Ik ga er vanuit dat deze ook naar de Nokia 8010 gaat komen. Deze is Google Play certified, dus geen testversie o.i.d..
Inderdaad heb ik dit ook vernomen van andere Homatics gebruikers. Hoop deze ook voor de Nokia te ontvangen zsm.

• ozzytaste
Sa1 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:26:
[...]

En wat gebruik je als app daarvoor? Er zit in ieder geval geen coax aansluiting op.
https://www.leboncoin.fr/ad/photo_audio_video/3041766578

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SYE4hZhM851F-MNsbsSz10b_ldQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DJCAXeDTs7yTiBtItmbuOtk9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door ozzytaste op 21-08-2025 14:34 ]

• hardware-lover
  • Niet online
Ik had dezelfde afbeelding gedeeld voor een andere gebruiker, maar het kwartje wilde maar niet vallen 🥲

Testing, one, two ...

• Sa1

Sa1

wat ik natuurlijk probeerde duidelijk te maken is dat er meer informatie nodig is om de beste man te helpen. Zonder een duidelijke omschrijving wat de bron van zijn signaal is, kan niemand hem helpen. Met een dergelijke dongel is het zeer waarschijnlijk een enkele tuner wat maakt dat je bij dvb c alleen uit dezelfde unencrypted transponder kan opnemen. Maw heb je werkelijk niets aan. Maar goed, hoofdstuk was al gesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:24:
[...]

...

Update hier geinstalleerd en 14.8.4576 geeft inderdaad nog steeds een hoge cpu verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Happy2000 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:34:
[...]

Update hier geinstalleerd en 14.8.4576 geeft inderdaad nog steeds een hoge cpu verbruik.
Op een Nokia 8010?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Wat als kloon van een 8010 genoemd wordt in TS waarschuwing.

Wat niet helemaal eerlijk is want de desbetreffende box is/werd/wordt tig meer verkocht dan de 8010 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Op een homatics box r 4k plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzytaste
LessRam schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 14:29:
[...]

https://www.amazon.nl/Dun...-Chromecast/dp/B0BV7FS48D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

Ter info, wordt nu ook uitgerold naar de 8010.

Testing, one, two ...

• Erwin08
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-09 23:29
Zojuist naar versie 14.8.4576 geüpgrade voor de Nokia 8010.

[ Voor 6% gewijzigd door Erwin08 op 28-08-2025 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Erwin08 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:40:
Zojuist naar versie 14.8.4576 geüpgrade voor de Nokia 8010.
ook aan het updaten hier. Van 12 naar 14. Vanavond een reset geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Is het nog steeds aan te raden om een factory reset te doen na een update naar A14?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Audiowaste schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:26:
Is het nog steeds aan te raden om een factory reset te doen na een update naar A14?
Als de vorige een V12 versie was, dan beslist.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
hardware-lover schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 16:30:
[...]

Als de vorige een V12 versie was, dan beslist.
Ik zit inderdaad nog op A12, was al begonnen met een backup van Kodi te maken. Een FR is eigenlijk altijd wel een goed idee bij een versie upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Audiowaste schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 16:40:
Ik zit inderdaad nog op A12, was al begonnen met een backup van Kodi te maken. Een FR is eigenlijk altijd wel een goed idee bij een versie upgrade.
Heel verstandig van die Kodi backup, velen denken daar niet aan en kunnen na de update Kodi niet zomaar meer gebruiken. Sommigen moeten echt de Kodi app verwijderen en opnieuw installeren, enkel de cache verwijderen is vaak niet voldoende.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Uiteindelijk ook besloten om Kodi helemaal clean te installeren. Zat ondertussen ook weer veel rotzooi in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/waw1SBP9sTFi6NLajQEgfaJyZMU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Po01yWeMpfaCpUrkNV9WTF4j.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
De update tekst ziet er heel anders uit dan ik op de 8010 heb gezien. Is dit voor een 8000?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
hardware-lover schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 22:21:
[...]

De update tekst ziet er heel anders uit dan ik op de 8010 heb gezien. Is dit voor een 8000?
Dit is mijn update voor de Nokia Box 8010 die ik via OTA heb ontvangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHu7bxFVpurMdRXj2hAjBkGXyfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zQtwhRnbyobRzM8x7ZjXh8gu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door ozzytaste op 30-08-2025 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ozzytaste schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 14:23:
[...]

Dit is mijn update voor de Nokia Box 8010 die ik via OTA heb ontvangen.

[Afbeelding]
Ja, dat scherm herken ik, maar jij hebt wat anders gedeeld gisteren?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hier ook eindelijk de Android 14 update binnen op mijn Nokia 8010, gelijk een factory reset na de installatie gedaan (had nog A12)

Loopt allemaal lekker soepel en goed zo te zien.

Heb nog een andere vraag trouwens:
Welke color space instelling gebruiken jullie op een 4k tv? 4:2:0 10bit of 4:2:2 12bit? Wat is beter of maakt het geen verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
edgarf28 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 10:34:
Hier ook eindelijk de Android 14 update binnen op mijn Nokia 8010, gelijk een factory reset na de installatie gedaan (had nog A12)

Loopt allemaal lekker soepel en goed zo te zien.

Heb nog een andere vraag trouwens:
Welke color space instelling gebruiken jullie op een 4k tv? 4:2:0 10bit of 4:2:2 12bit? Wat is beter of maakt het geen verschil?
Dat "op een 4k TV" is te globaal. Afhankelijk van wat je TV aan HDR formaten ondersteund en of de TV mid/high end mocht zijn, bepalen de instellingen.

Indien een fatsoenlijke Dolby Vision supported TV, Sink-LED is dan de juiste keuze en daarmee wordt de kleurdiepte niet meer selecteerbaar omdat de TV het aangeboden videosignaal zelf intern voor zijn rekening neemt.

Heb je een Samsung (of ander merk) TV die dat niet ondersteund, wat de box dan zelf selecteert als standaard instelling. Met de HDR instelling > Match content dynamic range > aan, dan zou het goed moeten gaan.

Heb je een TV met een niet al te hoge helderheid (als voorbeeld: HDR wordt actief maar voegt nauwelijks wat toe aan de kijkbeleving in de praktijk), dan maakt het allemaal niet zo heel veel uit aan welke knoppen je gaat draaien ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

hardware-lover schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 11:54:
[...]

Dat "op een 4k TV" is te globaal. Afhankelijk van wat je TV aan HDR formaten ondersteund en of de TV mid/high end mocht zijn, bepalen de instellingen.

Indien een fatsoenlijke Dolby Vision supported TV, Sink-LED is dan de juiste keuze en daarmee wordt de kleurdiepte niet meer selecteerbaar omdat de TV het aangeboden videosignaal zelf intern voor zijn rekening neemt.

Heb je een Samsung (of ander merk) TV die dat niet ondersteund, wat de box dan zelf selecteert als standaard instelling. Met de HDR instelling > Match content dynamic range > aan, dan zou het goed moeten gaan.

Heb je een TV met een niet al te hoge helderheid (als voorbeeld: HDR wordt actief maar voegt nauwelijks wat toe aan de kijkbeleving in de praktijk), dan maakt het allemaal niet zo heel veel uit aan welke knoppen je gaat draaien ;)
Hier een installatie gedaan van de laatst aangeboden software op de Nokia 8010.
Allereerst verliep dit vlot en zonder Vouten ;) , en het hitte probleem is er dus nog :-(.

@edgarf28 zoals @hardware-lover aangeeft werkt het bij een samsung tv na instellen "Match content dynamic range", dit heb ik kunnen ervaren.
De kleurruimte instelling past zich zelf aan, afhankelijk van de aangeboden content.

Voor mensen die een alternatief zoeken...
Ik heb het geluk, of pech, zo moet nog blijken om een xiaomi mi tv-box 3rd gen (2/32 Gb geheugen, 25 % snellere processor en 133% snellere grafische rekenkracht) te kunnen gaan gebruiken.
Er komt een google remote G20 bij als het goed is.

Zou voor mij zo maar de vervanger hunnen worden en dan gaat de nokia 8010 naar een slaapkamer totdat het hitte probleem is opgelost.
Jammer want het toestel kan het prima doen, is vlot genoeg, maar het schijnt nogal moeilijk te zijn de onnodige services uit te zetten.
Dit zou dan het laatste door streamview ondersteunde toestel zijn wat ik heb gekocht.

Blijf het wel volgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Wilmaas, die Mi heb ik ook ........ in een lade liggen ;)

Nog teveel issues (voor mij onacceptabel), maar misschien wordt dat beter, na noodzakelijke updates.
Afijn, ding kost je de kop niet en die G20 zal je er apart bij hebben aangekocht neem ik aan? De originele Mi remote is ook niet echt geweldig.

Succes met de Mi, er is hier ook een Mi streaming topic op Tweakers, maar dat heb je mogelijk al kunnen vinden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

hardware-lover schreef op maandag 1 september 2025 @ 16:05:
@Wilmaas, die Mi heb ik ook ........ in een lade liggen ;)

Nog teveel issues (voor mij onacceptabel), maar misschien wordt dat beter, na noodzakelijke updates.
Afijn, ding kost je de kop niet en die G20 zal je er apart bij hebben aangekocht neem ik aan? De originele Mi remote is ook niet echt geweldig.

Succes met de Mi, er is hier ook een Mi streaming topic op Tweakers, maar dat heb je mogelijk al kunnen vinden.
Forum gevonden, daar ben je ook actief zag ik ;)
Heb het ding gewoon zien streamen, netflix, prime, nlziet etc. dat deed ie prima. Heb eigenlijk niet veel eisen. Remote was zozo, g20 kon ik overnemen.
Ach, problemen zullen er ook daar mee zijn, voor het geld leuk om te proberen.
Die van de slaapkamer (mecool km2) gaat nu naar de caravan, die oude (voeding?) gaf het deze week op, misschien een beetje te warm, hebben het regelmatig meer dan 40 graden in de voortent en caravan gehad en nog..., dus daar gaat de nokia 8010 maar niet naartoe ;)

Valt me op hoe weinig updates de mecool heeft gehad, 2 maar (nu android 12) en hoe relatief soepel alles loopt.
Daar nooit een echt probleem mee gehad, mis eigenlijk alleen dolby atmos en hdr is beperkt. plus te weinig opslag geheugen.

We gaan het zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Na de laatste update heb ik een geluidsprobleem en ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben. Ik heb mijn Nokia 8010 aangesloten op een Anthem A/V-receiver via hdmi. Tijdens het afspelen van een digitaal multichannel bestand begint het afspelen zoals het hoort, krachtig en ruimtelijk. Na 1 á 2 minuten stottert het geluid even en vervolgens verdwijnt de dynamiek en klinkt het geluid veel platter, net alsof er wordt overgeschakeld van dd5.1 naar pcm. De receiver blijft echter aangeven dat het dd5.1 ontvangt. Dit probleem had ik volgens mij niet voor de laatste update van de Nokia. Ik heb dezelfde bestanden af laten spelen door zowel Kodi als VLC en beide hebben hetzelfde probleem. Het probleem lijkt dan ook in de Nokiia te zitten. Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@EdGnoj, heb jij je 8010 een factory reset gegeven nadat je voor het eerst een V14 update op je box hebt gekregen? Zo niet, dat is eigenlijk een must do.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Ja, na de vorige update naar V14. Het leek me niet nodig dit nogmaals te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:02
Krijgt de Nokia 8000 ook nog een fw update/upgrade?
En wat is de laatste versie die er is momenteel?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzytaste
Wilmaas schreef op maandag 1 september 2025 @ 14:10:
[...]

Hier een installatie gedaan van de laatst aangeboden software op de Nokia 8010.
Allereerst verliep dit vlot en zonder Vouten ;) , en het hitte probleem is er dus nog :-(.

@edgarf28 zoals @hardware-lover aangeeft werkt het bij een samsung tv na instellen "Match content dynamic range", dit heb ik kunnen ervaren.
De kleurruimte instelling past zich zelf aan, afhankelijk van de aangeboden content.

Voor mensen die een alternatief zoeken...
Ik heb het geluk, of pech, zo moet nog blijken om een xiaomi mi tv-box 3rd gen (2/32 Gb geheugen, 25 % snellere processor en 133% snellere grafische rekenkracht) te kunnen gaan gebruiken.
Er komt een google remote G20 bij als het goed is.

Zou voor mij zo maar de vervanger hunnen worden en dan gaat de nokia 8010 naar een slaapkamer totdat het hitte probleem is opgelost.
Jammer want het toestel kan het prima doen, is vlot genoeg, maar het schijnt nogal moeilijk te zijn de onnodige services uit te zetten.
Dit zou dan het laatste door streamview ondersteunde toestel zijn wat ik heb gekocht.

Blijf het wel volgen. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8WR3rG8l_-zFPV5DDs1Nlm3pIg0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Kz7RJDHmeWtEIKJH8WVhNje.jpg?f=fotoalbum_large

Heb er een glazen asbak onder gezet, perfecte koeling en werkt super...

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

ozzytaste schreef op woensdag 10 september 2025 @ 15:41:
[...]

[Afbeelding]

Heb er een glazen asbak onder gezet, perfecte koeling en werkt super...
Haha, werkt alleen niet in de voortent van onze caravan _/-\o_

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de mediaspelers van Nokia: Streaming Box 8000 en 8010 en de klonen hiervan.
Andere mediaspelers zijn hier off-topic.

Weten of het een kloon is?
Nokia 8000 en klonen: https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI600
Nokia 8010 en klonen https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI804

Discussie over alternatieve firmware is toegestaan op Tweakers.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Het gebruik van alternatieve firmware is volledig op eigen risico.

Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright