Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14:38
Moet je op die hdmi poort waar de Nokia 8010 op zit niet extra dingen instellen wat betreft weergave ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Kroonkurk schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 08:43:
Moet je op die hdmi poort waar de Nokia 8010 op zit niet extra dingen instellen wat betreft weergave ?
Is niet nodig voor die TCL, staat standaard goed ingesteld.

@ADDG, kijk eens onder de HDR instellingen of alle HDR formaten wel als ondersteund worden weergegeven? Dat de box ze ook allemaal heeft gedetecteerd?

Edit: net even gecontroleerd met de 8010 op V14 en aan een TCL model 645 en alle mogelijke HDR formaten zijn beschikbaar. DV wordt ook actief indien beschikbaar bij streaming media.

[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 29-05-2025 13:52 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:08
Bedankt voor het meedenken! Ik heb het probleem opgelost, het probleem lag een beetje bij de Nokia en een beetje bij mezelf. Ik bedacht me opeens dat de upgrade naar Android 14 een dirty upgrade was en ik dus niet alles gewist had na de update. Ik heb hierna nooit problemen ervaren omdat ik hiervoor een 1080p tv zonder HDR had.

Na de factory reset gedaan te hebben sprong ie meteen op Dolby Vision bij de eerste start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@ADDG, "maybe dirty", komt van Google themselves af die tekst 😁

Maar een factory reset na de V14 update, zeker indien de vorige een V12 versie was, is bijna verplicht om te doen (om dat soort zaken te voorkomen).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:08
hardware-lover schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 17:07:
@ADDG, "maybe dirty", komt van Google themselves af die tekst 😁

Maar een factory reset na de V14 update, zeker indien de vorige een V12 versie was, is bijna verplicht om te doen (om dat soort zaken te voorkomen).
Ja dat blijkt inderdaad dat je dan tegen wat vreemde problemen kan aanlopen als je dat niet doet. De vorige versie was geloof ik inderdaad V12 maar ja in ieder geval wel goed kennis kunnen maken met alle instellingen van de tv. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Bij mij nog versie 12 en als ik naar updates zoek niks.
Nokia box 8010.
Wil er graag Android TV 14 op hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedygekko152
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-06 19:00
Hier sinds deze avond de 14.8.2137 op mijn Nokia 8010 box.

Dat wordt dus weer eens factory resetten morgen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:57
Speedygekko152 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 22:57:

Zojuist ook even gecontroleerd, bij mij is de update naar Android 14 nog niet beschikbaar.
Voorlopig dus nog op Android 12 blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Speedygekko152 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 22:57:

Wel wat vreemd dat Streamview nu weer die eerder ingetrokken firmware gaat delen met de app restricties. Totaal onlogisch aangezien er inmiddels al nieuwere versies zijn die Streamview ook zou kunnen delen 🤷‍♂️

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedygekko152
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-06 19:00
hardware-lover schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 10:20:
[...]

Wel wat vreemd dat Streamview nu weer die eerder ingetrokken firmware gaat delen met de app restricties. Totaal onlogisch aangezien er inmiddels al nieuwere versies zijn die Streamview ook zou kunnen delen 🤷‍♂️
Logica zit er inderdaad niet in, in heel dat v12/v14 verhaal, toch niet bij Streamview...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mijn 8010 heeft ook nog gewoon android 12. Ook zie ik beveiligingsupdates staan van februari 2024. Hoe lang gaat de 8010 eigenlijk nog updates krijgen? Want zo te zien wordt ie ook niet meer verkocht, dus hele actieve support zal er dan niet meer op zitten lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Palomar schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 15:15:
Mijn 8010 heeft ook nog gewoon android 12. Ook zie ik beveiligingsupdates staan van februari 2024. Hoe lang gaat de 8010 eigenlijk nog updates krijgen? Want zo te zien wordt ie ook niet meer verkocht, dus hele actieve support zal er dan niet meer op zitten lijkt me...
Zoals eerder als eens geschreven kan de 8010 meeliften op updates die nu nog komen voor de andere apparaten uit de SEI804 serie. Maar dat Streamview nu toch een oude V14 uit de sloot heeft getrokken, vind ik nog steeds heel erg vreemd.

En als anderen die nu nog met V12 op hun 8010 zitten, die V14 2137 versie niet krijgen aangeboden, is er misschien toch iets anders aan de hand.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:38
Weet iemand of die v14 ook het framerate probleem oplost wat de v12 heeft? Ik gebruik enkel Jellyfin en smarttube dus als die apps werken op de v14 zonder problemen is dat wellicht het updaten waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
bcome schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:55:
Weet iemand of die v14 ook het framerate probleem oplost wat de v12 heeft? Ik gebruik enkel Jellyfin en smarttube dus als die apps werken op de v14 zonder problemen is dat wellicht het updaten waard.
Doet ie, en ook het multichannel PCM probleem.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:38
hardware-lover schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 18:15:
[...]

Doet ie, en ook het multichannel PCM probleem.
Gaaf! Even kijken of ik daar binnenkort tijd voor vrij kan maken (en het geen nieuwe problemen introduceert, dat zou ook jammer zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:19:
[...]

Zoals eerder als eens geschreven kan de 8010 meeliften op updates die nu nog komen voor de andere apparaten uit de SEI804 serie. Maar dat Streamview nu toch een oude V14 uit de sloot heeft getrokken, vind ik nog steeds heel erg vreemd.

En als anderen die nu nog met V12 op hun 8010 zitten, die V14 2137 versie niet krijgen aangeboden, is er misschien toch iets anders aan de hand.
Bovenstaande reactie is nog niet koud of er is vandaag een V14 update vrijgegeven voor een ander SEI804 apparaat. De Rocktek G2 heeft build 3717 ontvangen. Het lijkt mij daarom sterk dat Streamview nog steeds vast blijft houden aan 2137 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 21:35

Sa1

hardware-lover schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 18:34:
[...]

Bovenstaande reactie is nog niet koud of er is vandaag een V14 update vrijgegeven voor een ander SEI804 apparaat. De Rocktek G2 heeft build 3717 ontvangen. Het lijkt mij daarom sterk dat Streamview nog steeds vast blijft houden aan 2137 😉
Net nog ff de systeem updates gezocht, maar bij mij is er niets gevonden. We wachten het wel af.
Pagina: 1 ... 20 21 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de mediaspelers van Nokia: Streaming Box 8000 en 8010 en de klonen hiervan.
Andere mediaspelers zijn hier off-topic.

Weten of het een kloon is?
Nokia 8000 en klonen: https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI600
Nokia 8010 en klonen https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI804

Discussie over alternatieve firmware is toegestaan op Tweakers.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Het gebruik van alternatieve firmware is volledig op eigen risico.

Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright