Is maar net hoe je het bekijkt volgens mij, wanneer je één auto hebt ga je dat voor een EV toch ook doen of zie ik dat verkeerd? Wij zijn bewust van 2 naar 1 auto gegaan. Maar ik kan moeilijk kleiner gaan dan een gezinsauto als het hele gezin er in moet toch?backupdevice schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:49:
[...]
Grappig om te zien dat veel mensen die voor EV gaan dit niet hebben.
Meer een constatering hè
Wij hebben het in de overweging mee genomen om voor onze EV het grootste accupakket te kiezen omdat er geen mogelijkheid is voor ons om thuis te laden (alleen openbaar). Een beslissing die me, 6000 extra euro kostte, maar ik op dit moment nog geen moment spijt van gehad heb, overigens mede vanwege de vrij hoge bezettingdruk bij onze laadpalen.
Daarbij heb ik met een maximale lading van 80 á 85% hebben wij meer dan genoeg actieradius om een week ons ding te doen en als het mee zit zelfs 2 weken. Als ik de auto helemaal vollaad tot 100% kan ik in de praktijk, een retourtje naar een heel groot deel van Nederland doen (Groningen is daarbij een uitzondering vanaf deze plaats en weeromstandigheden en dergelijke daargelaten). Of ruimschoots een enkele reis naar Parijs doen.
In dit geval een weloverwogen keuze om andere redenen dan die ene keer dat je op vakantie gaat. (overigens heb ik die grote accu in die 2 maanden al 3x nodig gehad, maar dat terzijde.
Dat ben ik met je eens, maar waarschijnlijk niet de kant op die jij denkt. Mijn werkgever wil graag groen zijn, doen ze op sommige vlakken echt héél goed!FlyingCrow schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:17:
[...]
Vreemde argumentatie, hoeveel EV stationwagens zijn er beschikbaar?
daarnaast hoeveel van de EVs die je ziet rijden zijn lease? als je zelf "cash" een bedrag op tafel moet leggen maakt de keuze toch wel anders dan als je werkgever betaald niet waar?
maar het klopt, je kan niet alles hebben, en EV en max bereik en max ruimte er moeten keuzes gemaakt worden. En dan is het daarmee ook een valide keuze om aan te geven dat voor je persoonlijke situatie een EV niet volstaat. (zo lees ik de titel van dit topic dan ook)
Dus er moesten EV's komen, maar de organisatie wil dus ook graag voor een dubbeltje op de 1e rang zitten, grote raamcontracten en dergelijke voor korting. Dus er komt een aanbod voor EV's met beperkte actieradius, lekker goedkoop totaal niet geschikt voor onze tak van sport. Uiteindelijk gaat de organisatie over stag, na onderbouwing aangeleverd te hebben over het aantal door ons gereden km's en de noodzakelijke spullen in onze voertuigen. Organisatie gaat daarna dus over op het aanbieden van PHEV's, want EV's met een grotere actieradius waren veel te duur. (Lees: managers krijgen ook niet zo'n dure auto
Moraal van het verhaal de organisatie betaalde zich (relatief gezien) uiteindelijk eerst blauw aan die krengen zelf (kostprijs vanaf 65k excl. aanpassingen

[ Voor 36% gewijzigd door TIGER1125 op 12-10-2021 14:49 ]