Als ik bij Vattenfall. U verleng voor een jaar dan betaal ik 0,22 cent wel een terug lever boete van 362 pjkoboy schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 19:36:
[...]
Als ik even op energievergelijk.nl kijk zit je op dit moment al op net geen €0,25 als laagste kWh prijs, wel met forse bonussen.
Beste advies wat er is voor @MarioMark1541 is om het uur/kwartier verbruik te gaan monitoren. Iets goedkoops als een HomeWizzard P1 meter kun je instellen op bijvoorbeeld Zonneplan en na een jaar kun je hiermee het totaal opmaken wat dynamisch had kunnen brengen. Ondertussen nog een jaartje vast, maar wel al het verbruik gaan sturen. Belangrijk zal vooral zijn of de verwarming uit kan op de dure uren en dus of er genoeg buffer in het huis zit.
Na dat jaar heb je data om een onderbouwde beslissing te nemen voor de salderingsloze jaren die gaan komen. Op dit moment heeft @MarioMark1541 (en wij) te weinig data om iets echt zinnigs te zeggen.
Zonnepanelen in Oost/West ligging zijn bijvoorbeeld ook een grote plus voor dynamisch.....
Edit: wat betreft de situatie na het salderen lijkt het er op dat met zonnepanelen dynamisch aantrekkelijker wordt. Met een Zuid opstelling is 6 a 7 cent/kWh realistisch, terwijl van wat nu bekend is van vast dit uitkomt op 0,5 cent tot zelfs een paar cent betalen.
[ Voor 12% gewijzigd door MarioMark1541 op 08-11-2025 21:47 ]
/f/image/UjdDamkMwxXeu0p3CoihMM10.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/D0b7H6Bg3i3Rd0bANcHTj9CF.png?f=user_large)