[PC] Dyson Sphere Program

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-07 06:41
vso schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:11:
waar ik me een beetje aan stoor is dat je overschot van bv olie hebt en een te kort aan plastic oid ..

Overgens is dit niet iets waar ik enorm probleem mee heb .. moet alleen de lijnen wat netter gaan krijgen ..
zit alleen te denken hoe ik dit ga doen ..

[...]

Spreekt voor zich dat je alleen MK 1 naar 2 of 3 kan upgraden (DUH) .. en dat je het nieuwe item in je inventory moet hebben.

Word 1:1 geswapt .. en dus het oude item beland weer in je inventory.
Ik moet zeggen dat een downgrade ook handig kan zijn. Foutjes zijn namelijk snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@FlowChef downgrade ? why ? dat betreft:

Ik snap de sorter + gebouw "link" niet .. dus ik voer "brandstof" aan de thermal power generator, maar die heeft 3 "inputs" en 2 outputs (of andersom) . hoeveel kan ik dan daisy-chainen?
Als je genoeg aanvoert voor 9 a a 10 thermal generator, maakt het verschil of je 5x2 of 2x5 of 3x3 doet ?

Natuurlijk maakt het uit of je MK.1 of MK.3 band/sorter hebt met upgrades.

tja ik kan natuurlijk de "resource" calculator(s) pakken maar dan haal je wel erg veel "fun" weg van de game IMHO ... Anderzijds als je bouwt gefocust op de je max productie snelheid hoef je weinig te herbouwen .
herbouwen vind ik echter ook wel leuk aspect v.d game.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-07 06:41
vso schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:58:
@FlowChef downgrade ? why ? dat betreft:

Ik snap de sorter + gebouw "link" niet .. dus ik voer "brandstof" aan de thermal power generator, maar die heeft 3 "inputs" en 2 outputs (of andersom) . hoeveel kan ik dan daisy-chainen?
Als je genoeg aanvoert voor 9 a a 10 thermal generator, maakt het verschil of je 5x2 of 2x5 of 3x3 doet ?

Natuurlijk maakt het uit of je MK.1 of MK.3 band/sorter hebt met upgrades.

tja ik kan natuurlijk de "resource" calculator(s) pakken maar dan haal je wel erg veel "fun" weg van de game IMHO ... Anderzijds als je bouwt gefocust op de je max productie snelheid hoef je weinig te herbouwen .
herbouwen vind ik echter ook wel leuk aspect v.d game.
Als ik MK1 naar MK2 banden nu kan 'upgraden' wil ik ook MK2 naar MK1 kunnen 'downgraden'. Dit kon ook met satisfactory en was voor mij wel fijn! tot dusver heb ik ook nog weinig nut kunnen vinden voor MK2 banden. Maar goed, zit zelf nog GELE blokjes sector dus wellicht later wel nuttig met andere planeten voorraden weghalen ofzoiets. Ik ben met je eens dat soms het onlogisch is dat een gebouw zoveel input/output heeft. Maar zover ik weet kan elke input een output zijn en elke output een input. Het is puur volgensmij hoe je de sorter zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

ik snap het nut niet van downgrade of oneven input/output
gele blokjes ? je bedoelt Hashes .. (zo noem je de neon blokjes)

Dat je veel opties hebt .. dat vind ik wel nice , dus kunnen daisy-chainen maar wat doe je met overschot(en)

ruwe olie --> 2 schone olie + 1 waterstof
1 schone olie + 1 waterstof = plastic ofzo .

wat doe je met de overschot filter je die weg of kan je die bij de volgende fabriek als "output" krijgen ?

Ander dingetje is dat je continue energie "verkwist" ... er is best nog wel ruimte voor verbetering in de game .. :) maar goed tot nu toe 100 uur ge gamed ..

ik zit inmiddels bij de groene ? (5de hash oid) .. moet met wit beginnen en ik twijfel over het overnieuw beginnen .. of dat ik tijdje stop met spelen .. ook al kan ik nu nog 300 uur erin steken het spel is best verslavend en opnieuw beginnen kost me meer dan 500 uur :)

Ik vind het jammer dat je zo hard gaat in het begin .. hier en daar moet je best kunnen remmen ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:46
Die energie verkwisting valt in mijn ervaring mee, de generatoren produceren net als in Factorio op vraag energie. Als je een artifical sun of een mini fusion plant bouwt zonder dat er vraag is dan staat de cirkel helemaal stil en pas als er vraag is begint deze te bewegen naar ratio op basis van de vraag. Bij thermal generators is het verschil tussen 50 en 100 procent belasting slecht te zien omdat er meestal brandstoffen met een lage energiewaarde in gaan en zal het optisch niet heel makkelijk zichtbaar zijn of het in vijf seconden wordt verstookt of in acht.

Ik ben nu zelf met wit bezig om die laatste research tech te doen, zodat ik DSP een keer heb uitgespeeld. Ik ga daarna DSP op een iets lager pitje zetten, ik heb de afgelopen tijd bijna niets anders gespeeld dan DSP, stiekem best wel verslavend.

Persoonlijk denk ik dat er nog de nodige tijd- en resourcesinks worden ontwikkeld, want vooraf dacht ik dat ik een behoorlijk logistiek netwerk zou moeten opzetten om het te kunnen uitspelen, echter ik trek nu resources uit vier of vijf omliggende systemen van de 64 en dan heb je nog het feit dat naar mate je verder van je startsyseem komt de hoeveelheid resources op een planeet groter worden en voor de volledigheid ik speel op 1x. Mijn inschatting is nu dat als je geen megabase en/of mega dyson sphere wil bouwen en een beetje mazzel hebt met het startsysteem dat je DSP kan uitspelen met de resources uit het startsysteem, dat lijkt mij niet helemaal in balans te zijn. Persoonlijk verwacht ik dat als we een jaar verder zijn met DSP, er een aantal significante wijzigingen zijn doorgevoerd.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
En vandaag wederom een nieuwe patch:
Version 0.6.16.5775]
Change:
  • Canceled the restriction on keybinding of zoom in/out camera.
  • Canceled the restriction on keybinding of move forward and backward.
  • Optimized the operation experience of keybinding. Now you can cancel the key-binding response status by click left mouse button or click the blank space.
  • Optimized the mouse picking detection of the conveyor belt and sorter.
  • Now the mouse picking detection will ignore the sorter in construction mode.
  • Now it will automatically optimize the conflict when View Rotate button and Move to Target button are the same.
Repair:
  • Fixed the bug that the panel may open automatically when copying a facility in construct mode
  • Fixed the bug that the Mecha panel may open at Ctrl + C (custom) operation.
  • Fixed the bug that the star map may open at Ctrl + V (custom) operation.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Zo ziet mijn fabriek er nu uit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/96Rupdj.jpg

Selfie tijdens de laatste 'normale' research:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nZgRpFo.jpg

De basis produceert nu genoeg om 4 raketsilo's non stop raketten te laten lanceren.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aOdNvbw.jpg

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
oooh spaghetti oOo Vier raketten continue is netjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-07 15:29

Martinspire

Awesomeness

Hier ook nog wat screenshots van mijn basisplaneet:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EVOsNne.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mXPOtTs.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MQsNK8o.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BdiNZF5.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TrTejk5.jpg

Inmiddels de meeste productie wel omgezet naar planetary transport. En moet inmiddels al gaan kijken om bepaalde materialen uit andere sterrenstelsels te halen, want het gaat erg hard met de productie nu. Vooral iron is niet aan te slepen, maar ook coal en copper beginnen wel zo'n beetje op te raken.

Het is jammer dat mijn locatie zo brak is. In de planeten en sterren om mij heen is ook amper coal en copper te vinden en iron zit ook in veel verschillende deposits verstopt.

Overigens heb ik wel de load van planetary en interplanetary stations aangepast voor locale transport. Alleen als ze 100% vol zitten, gaan ze nu op en neer, want de powerdraw werd wel huge als ze met 10% lading overal heen gingen. Ook even 50% geprobeerd maar dat was voor de meeste items nog steeds onnodig snel.

Verder zit overal wel 50 drones in terwijl ze misschien 10 stuks nu gebruiken, dus misschien dat ik op die manier nog wat ga minderen (maar als je die dingen automatiseert is er verder ook niet veel boeiends mee). Inmiddels ook overal wel MK3 belts liggen. Nog wel veel MK1 assemblers, maar dat is meer vanwege de hoeveelheid power die MK3 assemblers eisen. Liever gewoon een shitload aan assemblers op een lijn erbij dan 3x meer power nodig. Ik krijg ook veel te weinig op die collectoren en dat terwijl er zat in de dyson swarm zit. Ze wisselen een beetje tussen 1 en 3 MW, zelfs met lenzen. Vind de manier waarop die dingen werken beetje jammer. Die lens verbruiken is een beetje flauw en uiteindelijk levert het weinig op. Ik vind dat de swarm groot genoeg is om wel wat meer energie op te vangen. Momenteel schiet ik met 8 dingen die solar sails de lucht in en dat haalt dan dus maar 1,5 MW binnen de meeste tijd. Door de lenzen gaat het nu dus naar de 3 toe, maar hij blijft niet echt toenemen. Muffe mechanic imo. En daardoor eigenlijk niet echt interessant totdat je die dyson sphere gaat bouwen. Maar dan is het eigenlijk al te laat imo. Grootste deel komt nu dan ook van olie, maar dat vereist weer zoveel infrastructuur en ruimte dat het ook een beetje saai is.

Maar goed, ik denk dat ik maar eens ga beginnen om het einde te automatiseren. Bouw eigenlijk alles behalve de raketten. En als ik dat dan heb lopen, dan ga ik wel de overige planeten opvreten. Maar power was te lang een issue dat veel met zich mee bracht dus dat kon ook niet eerder.

Moet zeggen dat de game pas echt begint zodra je buiten je planeet gaat kijken en eerlijk gezegd duurt dat iets te lang. Ook zou het fijn zijn als je nog een toren voor de planetary towers had zitten, zodat je al eerder je spaghetti kunt afbouwen.

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 11-02-2021 11:01 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
squaddie schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:04:
oooh spaghetti oOo Vier raketten continue is netjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/99qHEnjC3KkKYZhamhOnbztQrJI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6UQGob8vJvASTg1kk7kgjXXL.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik krijg ze bijna niet meer in beeld ... ben met mn 2e sphere bezig rond mijn zon. De eerste was een kleintje, nu een wat grotere. Daarna eentje met hexagonals :D Hoeveelheid solar sails wordt wel enorm veel hoger met elke stap die je maakt.

En als je denkt dat je klaar bent met je eerste ster, dan zijn er nog een hoop andere sterren waar je een sphere omheen kan bouwen.

De patch met de chain upgrade is echt een godsgeschenk. Ik heb direct alle belts vervangen voor de snelste en de oranje en groene meuk gerecycled.

Ik loop vooral tegen het produceren van eind producten aan. Bijvoorbeeld Anti Matter Fuel rods. Die krijg ik niet snel genoeg opgestookt. Ik stuur er al een zooi naar andere systemen om daar in de buffers te houden voor de lokale Artificial Stars maar toch blijf ik met overschot zitten.

Hier nog een plaatje van mijn Ray Receivers waar de Critital Photons gemaakt worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rbh0-Wi53u9r8yHBgE1lP4Mr1OQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X8jDhGynjYz5ORjy4BI5cq62.jpg?f=fotoalbum_medium

Op dit moment 10 per minuut per receiver :P

En hier maak ik Deuterium. Importeren vanaf mn lokale gas giant gaat niet snel genoeg. Er is nog een deel in aanbouw :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZyTHTWz75wKxXYqQgUgmdSXkH0w=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l4QEyu1o4zi8pgLNWeCHYrMw.jpg?f=fotoalbum_medium

En dan ook maar een plaatje van mn Spheres. De tweede schil is zoals je ziet nog in aanbouw ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dkRJbGMvqpr0PRyVlttWYNdi3eE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LP6ENO935xaLC1J7OqayTxcJ.jpg?f=fotoalbum_medium

Let niet op de playtime, ik laat de game draaien ook wanneer ik niet actief speel :P

[ Voor 47% gewijzigd door redfoxert op 11-02-2021 13:33 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKoster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-07 19:30
Jullie zijn al wel een stap verder dan ik.
Ik twijfel nu of ik opnieuw start of mijn complete base opnieuw ga herinrichten, heb namelijk aardig gerusht naar de paarse cubes en nu heb ik niet echt een goede supply van heel veel zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
Het is ook een optie om op een andere planeet een nieuwe basis te starten en stapsgewijs onderdelen te verhuizen naar de nieuwe locatie en de oude locatie af te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

hmmm witte hashes

De upgrade functie is leuk maar eigenlijk "vervelend" .. het herbouwen inplaats van upgrade heeft wel meer plezier .. net iets te onduidelijk tussen mk1,mk2 en mk3 .. mag wel meer upgrades zijn enzv. .
Martinspire schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:58:
<snip>
Maar goed, ik denk dat ik maar eens ga beginnen om het einde te automatiseren. Bouw eigenlijk alles behalve de raketten. En als ik dat dan heb lopen, dan ga ik wel de overige planeten opvreten. Maar power was te lang een issue dat veel met zich mee bracht dus dat kon ook niet eerder.
resource balanceren is inderdaad nog niet zo "fraai" als je zou willen
Moet zeggen dat de game pas echt begint zodra je buiten je planeet gaat kijken en eerlijk gezegd duurt dat iets te lang. Ook zou het fijn zijn als je nog een toren voor de planetary towers had zitten, zodat je al eerder je spaghetti kunt afbouwen.
ik begon met losse platen, van 2de planeet naar de start planneet te vervoeren

ik zie de noodzaak voor torens is niet echt .. alleen om tussen planeten te vervoeren ..
zo vervoer ik Acid naar de Titanium planeet, om vervolgens titanium staven weer terug te halen.

Belts btw verbruiken GEEN stroom, en torens wel .. hierom vermijd ik torens waar ik kan.
niet dat ik voorstander ben van een "centrale" belt.

Een centrale "hub" waar je wat goederen in containers om je heen verzamelt is wel prettig maar dat is meer dat je niet alles meezeult ..
DJKoster schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:42:
Jullie zijn al wel een stap verder dan ik.
Ik twijfel nu of ik opnieuw start of mijn complete base opnieuw ga herinrichten, heb namelijk aardig gerusht naar de paarse cubes en nu heb ik niet echt een goede supply van heel veel zaken.
Je kan zoals @squaddie zegt ook naar een andere planeet uitwijken.. ik zelf ben opnieuw gestart en ik zit sterk te twijfelen of ik het weer (opnieuw) doe. Opnieuw starten of herbouwen is in mijn optiek beide even voordelig/nadelig .. zeker met de upgrade mogelijkheid.

Een reden om opnieuw te starten kan zijn:
  1. een special seed getal, deze zijn bekend onder gebruikers denk aan 13371337 of 000025 voordelen moet je denken aan 2 gas planeten of iets meer aanbod van resource x .. vaak geen titanium/siliconen op de start planeet
  2. geen zin de brij te ontwarren, gewoon opnieuw starten
  3. sommige zaken net iets beter "aanpakken"
Het meeste waar ik me aan stoor is de "balans" .. teveel van x. teweinig van Y geen invloed op stroom verbruik van de mecha of gebouwen ...
Storen moet in echter niet zien als een "klacht" .. ik verwacht dat de makers nog veel plannen hebben .. en dat we komend jaar veel "updates" gaan zien ..

Voor die 15 euro en nu 150 uur gespeeld.. is het zijn geld dubbel en dwars waard .. en ik ben nog lang niet op het eind denk dat je zo 300 uur weg kan spelen in de huidige staat.

Wat ik vooral een gaaf aspect is van deze game
- duidelijk doel (zonder hard einde)
- vele wegen naar rome die allemaal hun eigen uitdagingen hebben ..(speed run 24 uur uitspelen of 600 uur en nog niet uit hebben)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKoster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-07 19:30
Toch opnieuw gestart en nu al verder dan na twee dagen in mijn vorige sessie.
Geen Silicon en Fire Ice in dit mijn startstelsel dit keer, dat gaat nog een uitdaging worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
The Wall ....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2jXTPvL2nbHbRw84YqPNcdSvHTA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oPi4noYVGKZYZpZEvcbnyI0r.jpg?f=fotoalbum_medium

Met research geclustered :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bqsfJSS1q5oHqnN0cTgZ_pIi-yA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PcFAhwl0U0osldyKDEorpNQM.jpg?f=fotoalbum_medium

@vso Ik heb juist het gemak van (lokale) torens ontdekt en daarmee echt een gigantische spaghetti opgeruimd. Ook het vergroten van productie is met toren enorm veel makkelijker. Gewoon aanvoeren wat je nodig hebt en in plaats van storage containers gebruiken, de storage mogelijkheden van de toren gebruiken. Energie heb je uiteindelijk toch genoeg van. Mijn tweede Dyson Sphere is klaar maar ik heb het idee dat daarmee de intensiteit van mijn zon minder is geworden (Logisch ook, want de sphere omvat de hele zon, twee keer :D)

Opnieuw starten is echt niet nodig als je hele thuis planeet nog niet volgebouwd is. Ik haal rare materials vanaf de Black Hole en Neutron Star in mijn stelsel. Probeer zoveel mogelijk eindproduct dat je nodig hebt te verplaatsen om waste te voorkomen.

Hoe zorgen jullie ervoor dat er genoeg Warpers aanwezig blijven op een planeet/stelsel om toch snel je goederen heen en weer te verplaatsen? Ik heb meestal een paar stacks groene cubes in een toren geplaatst (1000), met een exit naar een Assembling Machine die er warpers van maakt. Vervolgens duwt die ze weer de toren in. Op die manier heb je altijd genoeg warpers beschikbaar. Op mijn thuisplaneet heb ik een toren die de aanvoer kan regelen. Uiteindelijk heb je meer dan genoeg productie om ook die groene cubes als water te kunnen maken :D

[ Voor 10% gewijzigd door redfoxert op 13-02-2021 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

redfoxert schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:01:
The Wall ....

[Afbeelding]

Met research geclustered :)

[Afbeelding]

@vso Ik heb juist het gemak van (lokale) torens ontdekt en daarmee echt een gigantische spaghetti opgeruimd. Ook het vergroten van productie is met toren enorm veel makkelijker. Gewoon aanvoeren wat je nodig hebt en in plaats van storage containers gebruiken, de storage mogelijkheden van de toren gebruiken. Energie heb je uiteindelijk toch genoeg van. Mijn tweede Dyson Sphere is klaar maar ik heb het idee dat daarmee de intensiteit van mijn zon minder is geworden (Logisch ook, want de sphere omvat de hele zon, twee keer :D)

Opnieuw starten is echt niet nodig als je hele thuis planeet nog niet volgebouwd is. Ik haal rare materials vanaf de Black Hole en Neutron Star in mijn stelsel. Probeer zoveel mogelijk eindproduct dat je nodig hebt te verplaatsen om waste te voorkomen.

Hoe zorgen jullie ervoor dat er genoeg Warpers aanwezig blijven op een planeet/stelsel om toch snel je goederen heen en weer te verplaatsen? Ik heb meestal een paar stacks groene cubes in een toren geplaatst (1000), met een exit naar een Assembling Machine die er warpers van maakt. Vervolgens duwt die ze weer de toren in. Op die manier heb je altijd genoeg warpers beschikbaar. Op mijn thuisplaneet heb ik een toren die de aanvoer kan regelen. Uiteindelijk heb je meer dan genoeg productie om ook die groene cubes als water te kunnen maken :D
Ik bouw de warpers lekker op mijn home planeet en stel per toren gewoon 100 in als demand slot. Dan gooit ie er in 1 keer 1000 heen (lol) en is ie wel een tijdje bezig om het te verhuizen. Ik verwacht eigenlijk niet dat ie daar de komende tijd doorheen gaat. Ik zat ook te denken het anders aan te pakken, maar ik was een tijdje wat anders aan het doen en zag dat ik dus een hele toren vol had met warpers. Dus dan is de keuze snel gemaakt. Research kan sneller waardoor ik nog wel genoeg lenzen overhoudt om warpers van te maken. En eigenlijk maakt de overige research die ik nog moet me niet zoveel meer uit. Eigenlijk alle witte cubes heb ik nog niet gedaan, maar ik ben te lui om de photons op te schalen om die dingen mee te bouwen :P

Qua farmen gaat het nu wel lekker, ik harvest:
iron ore: 7800 p/m
copper: 2800
silicon: 3200
titanium: 2300
stone: 3900
coal: 4700 (moet nog op zoek naar een nieuwe bron, mn planeten zijn bijna leeg)
fire ice: 2500
water: 1500
crude oil: 2800
hydrogen: 6100
deuterium: 1800 (meeste uit hydrogen)

Dat levert wel een leuk rijtje op van items die je maakt, 2000 magnetic coil per minute, 700 processors per minute, 350 solar sails per minute, 105 deuteron rods, 3 antimatter fuel rods en zo verder. Ik zie dat ik 69 warpers per minuut maak en er maar 9 verbruik, dus dat gaat nog wel even goed :P

30 rockets per minuut gaat ook nog wel even door.

Overigens heb ik in de eerste paar uur diverse items geautomatiseerd en in 3 of 4 stacks neergezet. Bv smelters, assemblers (al heb ik die uiteindelijk wel weer geautomatiseerd voor lvl 3), belts (ook later weer verder mee gegaan), tesla towers, thermal power station en nog wat grut. Ik moet zeggen dat die toch wel lang mee gaan. Dus heb je nog je starter-base ga die dingen dan gewoon lekker bouwen. Dat kan prima met lvl 1 assemblers enzo maar gaat echt lang mee. En op een gegeven moment ruim je dus alles behalve de storage op.

Om de zoveel tijd zet ik ook mijn andere grut aan. De automatisering van de planetary logistics, interstellar station, orbital collectors, drones en ships en accumulators heb ik ergens gewoon uit storage geautomatiseerd en eigenlijk is dat ook wel prima. Nu past het op een klein oppervlak en kan ik regelmatig even een stapeltje pakken, maar het is ook weer niet zo hard nodig dat ik zin heb om hier tig planetary stuff op te gooien.

[ Voor 23% gewijzigd door Martinspire op 13-02-2021 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Martinspire schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 22:46:
[...]
Eigenlijk alle witte cubes heb ik nog niet gedaan, maar ik ben te lui om de photons op te schalen om die dingen mee te bouwen :P
Ik heb op beide polen van mn home planet een stuk of 20-30 ray receivers staan die photons maken. Meestal heb ik er teveel en vervolgens loopt ook mn hele anti-matter keten vast. Zowel voor witte cubes als antimatter fuel rods :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

redfoxert schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 22:54:
[...]

Ik heb op beide polen van mn home planet een stuk of 20-30 ray receivers staan die photons maken. Meestal heb ik er teveel en vervolgens loopt ook mn hele anti-matter keten vast. Zowel voor witte cubes als antimatter fuel rods :(
Haha, mja dat gebeurt dan al snel. Al heb ik heel soms ook gewoon een extra toren of een paar stacks storage bij stuff gezet om het alvast te laten draaien.

Zojuist trouwens de laatste niet-witte research aangezet, maar die duurt wel even (laatste stuk voor de bol van de dyson sphere).

Begin dus een beetje op het eind van de game te komen en zit nog wel te twijfelen of ik door wil gaan. Sowieso is het zonnestelsel waarin ik zit niet echt top. Enorm veel steen, maar de rest is vrij mager en weinig planeten per stelsel. Sowieso te weinig stelsels met een gas-giant erbij. Dat is imo toch wel de go-to manier om een stelsel makkelijk van stroom te voorzien zonder afhankelijk te zijn van space travel. Heb ook door de overgang naar deuterium rods een heleboel thermal burners weggehaald. Die doen nu alleen nog hydrogen opfikken. Dat is wel nodig anders loopt alles vast haha. Olie kan nu dus helemaal naar plastic en dergelijke.

Op mn home planeet heb ik nu nog:
369k iron
182k copper
0 sillicon en titanium (want starter planeet)
3 mil stone
3,5 mil coal

Verder zuig ik ook alle 31.46/s oil op, heb ik mijn gas-gigant helemaal volgeplakt met collectors voor fire ice en hydrogen (0.62 en 0.25/s helaas). Op de 2 planeten in mijn stelsel raakt de iron en copper op. Overigens heb ik de processing op de planeten gestopt en stuur ik gewoon de raw materialen op. Dat gaat in 2 lijnen van 30 smelters of whatever en gaat makkelijker dan bij elke veign lang te kloten met splitters en sorters.

Ik had ook veel eerder naar lvl 3 belts moeten gaan. Assemblers valt nog wel mee, maar belts maakt alles echt een stuk makkelijker.

[ Voor 21% gewijzigd door Martinspire op 13-02-2021 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-07 08:43
Sinds twee dagen begonnen aan DSP en mezelf deze keer eens niet laten leiden door tips/trucs op te zoeken op het net maar het gewoon zelf eens uit te zoeken.

Wat me opvalt is dat water helemaal niet gebruikt wordt en dat je hydro uit olie moet winnen, raar, want met stroom kun je water omzetten in hydro en zuurstof, zal wel een bewuste keuze zijn.

Hydro is nu de wat limiterende factor ondanks 8 refineries en 2 olieputten. Rood houdt 4 matrices aan het werk en dat lijkt me erg weinig...

Een ding begrijp ik niet helemaal. Als je een smelter maakt en bijvoorbeeld de recepten bekijkt, dan zie je dat je voor het maken van Hydro, kool kan gebruiken maar ook een andere optie van geraffineerde olie en koolstof. Hoe kies je dan dat andere recept of moet je dit eerst vrijspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
De kans is klein, maar wellicht dat hydrolyse later nog toegevoegd wordt, wie weet en inderdaad water wordt vrij weinig gebruikt.

Je haalt de recepten enigszins door de war, voor koolstof zijn er twee recepten. In een smelter worden twee kolen omgezet naar een koolstof. Het tweede recept is xray cracking (vereist inderdaad research om vrij te spelen) daarmee wordt 1 geraffineerde olie met 2 waterstof omgezet naar 3 waterstof en 1 koolstof, dit wordt niet gedaan in een smelter maar in de refinery.

En dat je vele uren met plezier aan DSP mag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Looney11 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:19:
Sinds twee dagen begonnen aan DSP en mezelf deze keer eens niet laten leiden door tips/trucs op te zoeken op het net maar het gewoon zelf eens uit te zoeken.

Wat me opvalt is dat water helemaal niet gebruikt wordt en dat je hydro uit olie moet winnen, raar, want met stroom kun je water omzetten in hydro en zuurstof, zal wel een bewuste keuze zijn.

Hydro is nu de wat limiterende factor ondanks 8 refineries en 2 olieputten. Rood houdt 4 matrices aan het werk en dat lijkt me erg weinig...

Een ding begrijp ik niet helemaal. Als je een smelter maakt en bijvoorbeeld de recepten bekijkt, dan zie je dat je voor het maken van Hydro, kool kan gebruiken maar ook een andere optie van geraffineerde olie en koolstof. Hoe kies je dan dat andere recept of moet je dit eerst vrijspelen?
Zuurstof is (op dit moment) geen item in game. Energie heb je early game niet zo heel veel, je kunt wel je thermal power generator op hydrogen laten draaien. Waarschijnlijk zal dit sowieso wel moeten want hydrogen heb je uiteindelijk als ... water ... :D

@squaddie wat gebruik jij als transportmethode? Een conveyorbelt bus of de torens met drones? En dan welke toren(s), die Planetary of de Intersteller. Ik kan nu eenvoudig beide torens in serie produceren maar ik twijfel nog over het gebruik van de interplanetary torens voor lokaal gebruik. De grootte van de storage en het feit dat je 5 slots hebt is wel erg interessant.

[ Voor 13% gewijzigd door redfoxert op 17-02-2021 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
@redfoxert Ik gebruik vooral torens voor transport, is veel flexibeler dan belts. Ik gebruik een combinatie van planetary en interplanetary. In het begin gebruikte ik veel planetary torens, kunnen dichterbij elkaar staan, inmiddels begint het meer te verschuiven naar interplanetary, geeft veel flexibiliteit om productie over meerdere planeten te verspreiden.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

ik ben weer eens opnieuw begonnen en nu wat minder "haast" amar lekker op mijn gemak aan het opbouwen wegweest.

Bv eerst een enorm aantal wind-elektra torens gebouwd elke hoek van de grid een toren neer gemikt .. hoezo thermal power ? heb genoeg stroom ...

Ook als seed 13371337 eens gepakt .. wereld van verschil als je vorige game dat 5 minuten en dus extra brandstof enzv koste .. nu .. in max 10 sec zit ik op planneet 2 en wauw genoeg titanium en silicium
Dat andere andere spel ervaring hebben snap ik (duh) wel ..

Netzoals bij deuterium doe ik bij de 2de rafineer ronde v.d "fijne" olie de Hydrogen eerst een loop voordat het overschot eruit gespuugt word.. overschotten hebben is wel leuk ik verwacht dat tzt wel beter ge-balanceerd word..

1 van de reden om opnieuw te starten is gewoon omdat het kan, ik wil juist een beetje experimenteren met hoe krijg ik het makkelijkst / simpelest een fabriek v.d grond die je weinig hoeft aan te passen..
dus je plaatst 20 of 30 fabrieken en kijkt er de rest v.d game niet naar om ..belangrijkste is dat je een "constante" output houd .. zonder dat je aanvoer "stopt".. teminste tenzij je bron opdroogt.

ach wel leuk houd me van de straat

Tja vanalles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Afgelopen dagen ben ik mijn service bus gaan ontmantelen naar een andere structuur. Het is prettig om alles zo ter beschikking te hebben om zaken er vanaf te plukken en er weer op te zetten. Maar prettig werkt het niet, want het neemt veel ruimte in. Elke lijn rond de planeet kost 1000 MK3 belts, en dan heb je er 30+ van liggen, dus dat ben je allemaal kwijt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ND7JAgS.jpg

Het nadeel hiervan is ook dat je dan aan de zijkant een paar fabrieken opzet en uitbreiden wel moeite kost, of je moet weer alle lijnen opnieuw moet trekken.
Daarbij maakte ik totaal geen gebruik van torens en drones en daar ben ik naar toe gegaan.

Ik heb fabriek eilanden gemaakt met een toren in het middel en er omheen de fabrieken die een enkel product maken en dit weer aanbieden op de... lucht/ruimte service bus.
En ik ben nu hiernaar toe aan het gaan:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/liH176w.jpg

Mocht er nu iets te kort zijn of missen dan kan ik het overal in het sterstelsel opzetten en de drones doen dan het werk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Geen idee of mod support officieel is, of aangekondigd, maar hier zijn diverse mods te vinden. Ik gebruik er een paar zoals de CopyInserters mod en een paar andere quality of life mods die vooral meer info bieden tov de default. Ik heb bewust geen aangepaste smelters of assemblers oid gebruikt. Een mod geeft je ook grotere storage kisten, maar die stacken vervolgens per 1000 in je inventory. Dat geeft me toch veel meer het gevoel van cheaten.

https://dsp.thunderstore.io/

[ Voor 3% gewijzigd door redfoxert op 19-02-2021 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
Hou er rekening mee dat nog geen officiele mod support voor DSP is en dat updates er voor kan zorgen dat mods niet meer functioneren of in ergste geval je savegame corrumperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
squaddie schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 18:19:
Hou er rekening mee dat nog geen officiele mod support voor DSP is en dat updates er voor kan zorgen dat mods niet meer functioneren of in ergste geval je savegame corrumperen.
Daarom wil ik het zoveel mogelijk beperken tot hooguit die Sorter copy mod. De rest haalt enkel info uit de game en geeft dat weer, verandert verder niks aan de gameplay. Ik heb zo wel een mooie CSV gekregen met info van alle sterren en planeten in mijn system :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Ik weet niet maar denk dat op dit moment de game nog erg in onbalans is .. dat vind ik niet direct slecht overgens want dat houd de gameplay wel intressant.. .

Planeten mogen wel wat groter, iets meer met resources koppelen aanvoer & verwerken etc
meer diversiteit in grondstoffen ..

Het verschil in "grote" v.d storage containers vind ik wel een dingetje ..

Tja mod en cheat(s) lijken me dicht bij elkaar te liggen maar nog al grijs oid ..
redfoxert schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:18:
[...]
Daarom wil ik het zoveel mogelijk beperken tot hooguit die Sorter copy mod. De rest haalt enkel info uit de game en geeft dat weer, verandert verder niks aan de gameplay. Ik heb zo wel een mooie CSV gekregen met info van alle sterren en planeten in mijn system :D
Dat is inderdaad wel een prettige toevoeging .. gekleurde gridline(s) is ook wel prettig

Copieren van complete fabriek, of aanpassen van waardes vind ik wel beetje te ver gaan / overkill / overbodig.

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07 14:18
Ik moet zeggen dat ik het een erg leuk spel vindt. Ik ben geen bekende met factorio of zo, maar ik zie de onbalans ook wel. Nu ik iets meer dan 100 uur heb gespeeld en bezig ben met mijn 2e sphere, merk ik wel dat ik voor bepaalde dingen wel heel veel nodig heb. Als je bijvoorbeeld kijkt naar hoeveel plane filters je nodig hebt voor 1 raket, dan moet je volgens mij 8 assemblers met plane filters hebben staan voor 1 assembler op raket.
Ik heb voor elke grondstof wel een planeet gevonden. Vaak een solar panel ring er omheen en gaan met die banaan.
Mijn eerste sphere had ruim 22000 structure points en mijn 2e zit nu op ruim 81000 structure points. Om over de sails maar helemaal te zwijgen. Mijn kleine sphere is al helemaal af. De nieuwe is nu een kwart onderweg. Ik heb 12 launchers staan, die ik aan de gang kan houden en ik heb 48 EM ejectors op de evenaar en ook nog 4 op elke pool, maar die schieten alle 2 in een andere baan als die op de evenaar, anders konden ze nooit schieten. De hoek is maar 6 graden van de planeet.

Op mijn start planeet zijn de resources wel een beetje op aan het raken. Koper is op en ijzer ook bijna. Geen silicon of titanium. Inmiddels al een paar planeten gevonden met 10 miljoen plus van die resource en dan 30 smelters op een rijtje :). De spaghetti op mijn startplaneet is al stevig vermindert.
Ik heb niet zoveel geinvesteerd in onderzoek. Dat is na een tijdje toch zo'n beetje klaar. Nu alleen nog maar updates en die duren nu bij mij ongeveer 3 uur of zo per stuk.

Screenshots:
DSP
dyson sphere program screenshots
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fviUnwAStOOvxfMZB-u3iblIWRY=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XidAhYdO0PT7FMZ9DeXhHi3I.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nbys0VRZA79oEFdq0wsj5ZfacNk=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FxrNNL4RDbZln3MlrfKPxsS2.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J3sRBpO6WQ7UZ_23KIyIj6_2DKU=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iqy2FoPJZOcras4e0c8F33OL.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nhe_zHXRczS-S6YYF_zyAGLPIdk=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/czvkpUOWvHQMXipXho7dIW8J.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P2ZohK-KChr4yPZlu1gr9sbhkcM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eD3tWo661y6Fyx50DKcD2dhI.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AdqAD6SzDRKRR5hGi48fP3UUXIE=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NmhyU5ZnWOAzMK7OAviOzScC.jpg?f=fotoalbum_small

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

R.E. schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:50:
Ik moet zeggen dat ik het een erg leuk spel vindt. Ik ben geen bekende met factorio of zo, maar ik zie de onbalans ook wel. Nu ik iets meer dan 100 uur heb gespeeld en bezig ben met mijn 2e sphere, merk ik wel dat ik voor bepaalde dingen wel heel veel nodig heb. Als je bijvoorbeeld kijkt naar hoeveel plane filters je nodig hebt voor 1 raket, dan moet je volgens mij 8 assemblers met plane filters hebben staan voor 1 assembler op raket.
Ik heb voor elke grondstof wel een planeet gevonden. Vaak een solar panel ring er omheen en gaan met die banaan.
Mijn eerste sphere had ruim 22000 structure points en mijn 2e zit nu op ruim 81000 structure points. Om over de sails maar helemaal te zwijgen. Mijn kleine sphere is al helemaal af. De nieuwe is nu een kwart onderweg. Ik heb 12 launchers staan, die ik aan de gang kan houden en ik heb 48 EM ejectors op de evenaar en ook nog 4 op elke pool, maar die schieten alle 2 in een andere baan als die op de evenaar, anders konden ze nooit schieten. De hoek is maar 6 graden van de planeet.

Op mijn start planeet zijn de resources wel een beetje op aan het raken. Koper is op en ijzer ook bijna. Geen silicon of titanium. Inmiddels al een paar planeten gevonden met 10 miljoen plus van die resource en dan 30 smelters op een rijtje :). De spaghetti op mijn startplaneet is al stevig vermindert.
Ik heb niet zoveel geinvesteerd in onderzoek. Dat is na een tijdje toch zo'n beetje klaar. Nu alleen nog maar updates en die duren nu bij mij ongeveer 3 uur of zo per stuk.
de onbalans vind ik niet zo erg .. ik hoop dat ze de game intressant weten te houden voor 1500 uur dat ik er nu 150 uur en 15,- ingestoken heb .. ;)

subnautica/factiorio/satisfactory hebben imho geen "eind" en zijn relatief stationair .. overgens is DSP ook niet veel beter hoor .. gewoon een evolutie in het spel type

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
Ik vind vooral nu de nieuwe locaties leuk. En het uitbreiden van de capaciteit. Ik wil nu proberen om op 1 planeet booster rockets te maken, zonder veel te importeren. Heb al een geschikte gevonden, maar dit vraagt weer een enorme opbouw van productie. Ik wilde nu uit gaan zoeken welke grondstoffen ik nu eigenlijk nodig heb in zo'n raket en hoeveel, dus hoeveel silicone, ijzer, koper, waterstof, water, zwavel, grafeen en titanium en kijken of deze planeet erin kan voorzien en wat ik moet importeren.

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
@R.E. Je kan een calculator zoals factoriolab gebruiken om benodigdheden te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
Nou, die calculator vind ik totaal onoverzichtelijk en lastig te volgen. Had ook wel een beetje onderschat hoeveel er eigenlijk in zo'n rocket booster zit.
Het ligt ook heel erg aan hoeveel rare minerals je hebt. Zo zit er fire ice en optical grating crystal op de planeet en dat scheelt nogal.
Het is vooral dat ik nu alleen die raket maak op deze planeet. Dan valt pas op hoeveel je eigenlijk er voor nodig hebt. Ik importeer sulfur en hydrogen en koper (omdat dat er maar 4 veins is) en hoeveel fabrieken je dan nodig hebt :S
28 chemical factories, 5 particle accelerators, ontelbare assemblers en smelters, super veel silicon en titanium. Ik heb alleen al een hele batterij aan gekoppelde smelters om titanium alloy te maken, er moeten 4 artificial stars draaien. Maar wel maar 1 interplanetary logistics station 8)

Waar ik nog wel naar op zoek ben is een overzicht van de interplanetary logistic stations. Met daarin wat er wordt aangeboden en gevraagd en liefst ook nog met de voorraden. Ik heb nu een blaadje met alle stations voor mijn toetsenbord liggen. Inclusief de gasreuzen zit ik op ongeveer 60 stations. Ik heb dan ook niet zo'n extreme gecentraliseerde productie. Ik ben niet zo van een "centrale bus" op welke manier dan ook. Ik heb op mijn start planeet hier en daar wat voorraad punten voor dingen die ik nodig heb om gebouwen te maken, maar die maak ik toch vooral in de replicator. Ik heb wel een apparaat om accumulators snel op te laden en die heeft er 20 in voorraad (voor zo'n gasreus slurper) en een assembler die ray receivers op slaat, maar verder gaat alles via de replicator, vaak terwijl ik 10 lichtjaar verderop reis :)

Vette shit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.E.
Nou, het frame van mijn grootste sphere (88000 raketten), is af. Nu nog vullen met weet ik hoeveel solar sails. Ben ondertussen ook maar een derde sphere aan het bouwen. Deze heeft 4 lagen en contra roterende lagen. Erg grappig om te zien. 67000 raketten..... Ze hebben ook alle 3 een ring extra er omheen.
DSP
dyson sphere program screenshots
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QsYCtt8wY9zVnzjM4v-Sn0nNP3A=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jUEilb6WeEe5KoDSBzUBzEQX.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B_erGfD-Ql75o2TZR0UXM6PWkb0=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kgj6vv5UxbpoC7Gue5LmXCMD.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MkwoOmO7sU4Gl1-BW1qwEig_EnQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0sDaLa2Ce9z3NYrf6FQIAvVC.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fWs9BJBJvLI9hciChHBs-Q5Q7OQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PINbLTV8JSKN7Qq2rOiN2dGS.jpg?f=fotoalbum_small

Ondertussen ben ik met 20 launch stations aan het lanceren continu en staan er op de evenaar bij de grote ongeveer 100 EM launchers op een rij en ben ik bij de 3e een dubbele rij aan het maken. Echt te veel grondstoffen nodig :)

Vette shit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Schaamteloze plug van een mooie serie filmpjes en tutorials over DSP: YouTube: YouTube

Mijn planeet is een Corona virus geworden. De rest van mijn zonnestelsel ziet er binnenkort ook zo uit, op zoek naar meer resources die ik nog niet aanspreek. Een aantal stelsels worden al gestripmined, want rare metals. De rest komt daarna :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RalApxl7E4uUq_0BJ-29a20CJ6Y=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y8Rq7GdMQLeUz7pFscG4tqD5.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 66% gewijzigd door redfoxert op 03-03-2021 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
@redfoxert strakke inrichting hoor! Heb je de planeet helemaal kaal geplukt, want je hebt echt strakke vlakken. Plan je dit ook zo in? Of gooi je gewoon bepaalde fabrieken neer waar ruimte is en regel je het verder met voertuigen? Ik vraag mij nog af of afstand tussen fabrieken echt vertraging in de productie lijn kan introduceren.

Ik vind het wel grappig om te zien dat er twee soorten bouwers zijn. De ene gooit een paar fabrieken neer, legt netjes lijn splitters en dan verder op weer een volgend stukje. En dan heb je bouwers zoals Nilaus die zegt: "voor 30 item per seconde heb ik 480 assemblers nodig". :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
4Real schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 20:09:
@redfoxert strakke inrichting hoor! Heb je de planeet helemaal kaal geplukt, want je hebt echt strakke vlakken. Plan je dit ook zo in? Of gooi je gewoon bepaalde fabrieken neer waar ruimte is en regel je het verder met voertuigen? Ik vraag mij nog af of afstand tussen fabrieken echt vertraging in de productie lijn kan introduceren.

Ik vind het wel grappig om te zien dat er twee soorten bouwers zijn. De ene gooit een paar fabrieken neer, legt netjes lijn splitters en dan verder op weer een volgend stukje. En dan heb je bouwers zoals Nilaus die zegt: "voor 30 item per seconde heb ik 480 assemblers nodig". :D
Ik heb vooral de indelingen van Nilaus gevolgd. Daar krijg ik echt een goed gevoel van. Strakke inrichting, overzicht, duidelijkheid wanneer iets vast loopt. En ja, Nilaus is bezig met het inrichten van zijn universe om 30 witte research cubes per seconde neer te plempen. Maar om eerlijk te zijn, daar ligt de limiet nog lang niet :D

Het bus systeem is in DSP leuk tot je een bepaalde schaalgrootte bereikt. Daarna moet je echt, maar dan ook echt, dat systeem vaarwel gaan zeggen. Drones en Vessels voor transport zijn daar echt koning in. Vooral als je je research een beetje richt op de snelheid van die dingen. Dan heb je binnen no time je resources binnen die je nodig hebt.

Ik ben enkel voor een paar rare resources mijn stelsel uit geweest, de rest is binnen mijn stelsel wel "tapped". Moet er wel bij zeggen dat ik het op easy mode speel en dus resources op unlimited heb staan :P Maar dan nog! Nilaus zijn Polar Hub werkt echt geniaal. Altijd en overal je gereedschapskist binnen handbereik en daar hoef je echt niet heel veel voor te doen.

Mijn starterbase ben ik gaan uitbreiden tot het punt waar ik nu ben gekomen. Nu wordt het tijd om verder op te schalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
Ik speel ook op unlimited, zodat ik lekker kan doorbouwen, want een goede efficiënte fabriek bouwen is al lastig zat. Op mijn starter planeet ben ik als Nilaus aan het bouwen, maar het zit nog niet helemaal lekker volgens mij. Daarbij let ik ook nog niet echt op ratio's of efficiëntie.

Waar ik nu iig naar toe bouw is open spelen van alle end products aan te kunnen bieden en dan in een volgend stelsel het vanaf begin professioneel in te richten.

Ergens lijkt mij het ook wel erg lijp om een noord/zuidpool (of beide) vol te plampen met EM-Rail ejector en dat zien los gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

redfoxert schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 20:15:
[...]

Ik ben enkel voor een paar rare resources mijn stelsel uit geweest, de rest is binnen mijn stelsel wel "tapped". Moet er wel bij zeggen dat ik het op easy mode speel en dus resources op unlimited heb staan :P
Ah dat verklaard, want op den duur heb je zelfs met een heleboel harvesters op andere planeten last om genoeg voorraad te houden voor iron, copper en sillicon. Coal, Titanium en de rares is ook nog wel wat lastig, maar vooral die eerste 3 vliegen er doorheen. Ik heb/had iets van 10k productie per minuut en het ging gewoon meteen op. Maar vooral als je dus aansluiting hebt van andere sterrenstelsels, dan is het transport gewoon te lang onderweg (en op de witte na, heb ik ze allemaal). Van mij mogen ze daar wel wat aan doen. Die dingen hebben dan 1000 capacity, maar eer ie goed en wel geland is, is het alweer leeg. Ik denk dat ik zo'n 200 miners off-world had staan met een torentje of 40 om alle resources naar binnen te brengen, maar op een gegeven moment krijg je de iron, magnets, copper en silicon gewoon niet meer snel genoeg binnen (tenzij je dus helemaal rain-man gaat in deze game en er 1000 uur in gaat stoppen). Dan is opschalen erg leuk maar sta je toch weer vooral 50 minuten per uur smelters, harvesters en transport hubs te bouwen voor 10 minuten daadwerkelijk doen wat je wilde doen

[ Voor 24% gewijzigd door Martinspire op 04-03-2021 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Martinspire schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:00:
[...]

Ah dat verklaard, want op den duur heb je zelfs met een heleboel harvesters op andere planeten last om genoeg voorraad te houden voor iron, copper en sillicon. Coal, Titanium en de rares is ook nog wel wat lastig, maar vooral die eerste 3 vliegen er doorheen. Ik heb/had iets van 10k productie per minuut en het ging gewoon meteen op. Maar vooral als je dus aansluiting hebt van andere sterrenstelsels, dan is het transport gewoon te lang onderweg (en op de witte na, heb ik ze allemaal). Van mij mogen ze daar wel wat aan doen. Die dingen hebben dan 1000 capacity, maar eer ie goed en wel geland is, is het alweer leeg.
Daar kan je zelf wat aan doen ... research steken in de snelheid van je Vessels en Drones :) Kijk bij de Upgrades naar Logistics carrier engine, upgrade die een paar keer en ze gaan ineens een heel stuk sneller. Natuurlijk helpt het wel als je je resources dichterbij in de buurt hebt.

Ik heb net in een uurtje een nieuwe plastic fabriek gebouwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_Xvncq1TJGZDrdH9lpp7AaiZpI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ajKDVz7QE0nmoMebzucdKDXA.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 28% gewijzigd door redfoxert op 04-03-2021 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

redfoxert schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 22:28:
[...]

Daar kan je zelf wat aan doen ... research steken in de snelheid van je Vessels en Drones :) Kijk bij de Upgrades naar Logistics carrier engine, upgrade die een paar keer en ze gaan ineens een heel stuk sneller. Natuurlijk helpt het wel als je je resources dichterbij in de buurt hebt.

Ik heb net in een uurtje een nieuwe plastic fabriek gebouwd.
Ik zeg al, ik heb die op max en kan het al niet meer snel genoeg aanleveren. Ik had de 2 extra planeten in mn zonnestelsel ook al helemaal leeggeroofd van iron, copper en coal, dus dat moest ergens anders vandaan komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Martinspire schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 22:30:
[...]

Ik zeg al, ik heb die op max en kan het al niet meer snel genoeg aanleveren. Ik had de 2 extra planeten in mn zonnestelsel ook al helemaal leeggeroofd van iron, copper en coal, dus dat moest ergens anders vandaan komen
Je weet dat je na de "Max" oneindig verder kan researchen? De mijne is nu level 11 en voor 50k witte cubes kan ik naar level 12.

Waar ik zelf laatst ook achter kwam is dat je deposits kunt "begraven" met concrete als je een stuk land/water gaat levellen. Daarna kan je er gewoon overheen bouwen :) Je kunt ze ook weer opgraven naderhand.

[ Voor 18% gewijzigd door redfoxert op 04-03-2021 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

redfoxert schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 22:31:
[...]

Je weet dat je na de "Max" oneindig verder kan researchen? De mijne is nu level 11 en voor 50k witte cubes kan ik naar level 12.
Ja ok, maar dat kost ook weer enorm veel resources. Dus ik zeg al, dan steek je er al honderden uren in en zit je ook nog eens met unlimited resources te spelen. Zo kan ik het ook. Ik zeg nogmaals, met normal-mode 1x voorraad is het gewoon een stuk minder leuk als je heel snel door je resources gaat en de schepen gewoon net niet lekker alles kunnen aanleveren. Want wat jij niet zo merkt is dat ook de snelheid waarmee miners bezig zijn, snel omlaag gaat en je dus ook niet zo makkelijk meer voorraad opbouwt op de andere planeten.

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 04-03-2021 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Martinspire schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 22:37:
[...]

Ja ok, maar dat kost ook weer enorm veel resources. Dus ik zeg al, dan steek je er al honderden uren in en zit je ook nog eens met unlimited resources te spelen. Zo kan ik het ook. Ik zeg nogmaals, met normal-mode 1x voorraad is het gewoon een stuk minder leuk als je heel snel door je resources gaat en de schepen gewoon net niet lekker alles kunnen aanleveren. Want wat jij niet zo merkt is dat ook de snelheid waarmee miners bezig zijn, snel omlaag gaat en je dus ook niet zo makkelijk meer voorraad opbouwt op de andere planeten.
Tjah ... als je het spel op de moeilijkste stand speelt, dan moet je ook niet klagen dat het lastig is he :) Ik ga het wel moeilijker maken voor mezelf als het uit Early Access komt en de features erin zitten die ze er nog in willen duwen. Tot die tijd kan ik het mezelf helemaal eigen maken en genieten van het bouwen van gigantische velden resource slurpers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.E.
Ik vraag me toch telkens af waarom die giga fabrieken opzetten om bijvoorbeeld plastic te maken. Plastic gebruik je bijna nergens voor. Ik kijk vooral naar de unlimiteds, dus gas giant spul en olie. Dan heb ik Hydrogen, fire ice en olie en dan kom je dus al een heel eind. Organic crystal is veel makkelijker (en sneller) te mijnen dan te maken.
Ik zit nu op 150 uur en het is nu een beetje klaar. Ik ben aan mijn 4e sphere aan het bouwen en alle research is gedaan. Ik heb alleen de unlimited upgrades nog en die lopen wel, die vind ik niet zo belangrijk.

Sphere 1: 24500 carrier rockets en netjes dicht gebouwd, enkele laag met 4.8GW opbrengst:
DSP
Sphere 1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L2pJVGk6oS7mAabn6vBbWE0JDC8=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XpJfKoDB34TOuBwoVP0xUwqZ.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1w0kF1AuI2m4VsjCVWE_kylqm28=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p7Yqvyle05NOPjVme7BZ46qt.jpg?f=fotoalbum_small

Sphere 2: 88000 carrier rockets en 1.4 miljoen solar sails. Een mega bol met meer dan 55GW opbrengst.
DSP
Sphere 2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jmtU8-Mgt_qtsdaiqvDqUt-TU2g=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M8BNSlBw4wylDsqf5uXheTMn.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ML-CeGXIXnYIOfPmR95B65wCic=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UAk5lrmZSqaQYfejQsFtAU2l.jpg?f=fotoalbum_small

Sphere 3: 66000 carrier rockets in 4 lagen.
DSP
Sphere 3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q6GcQL6tyZ5r1QwxYBcrMPexvS4=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AEbv8Wtonkug7dJqrkw5hh2R.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W5CqR5NJz-DQ9aeDDzs5AaV6xMw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dCAjTJa83anGNDD1tPZQSv7I.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9_YXpF2EJgMgnARh1swRx6ZVSUY=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lI7EzFaJX7VZeBzaGBR1e6no.jpg?f=fotoalbum_small

Sphere 4: 234000 carrier rockets in 3 lagen.
DSP
Sphere 4
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YG6FpoQkHHKBb1pr10IZCGKG53Q=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zLLNdt3fucYZQVkxQ8A9cckz.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YTXv4rJrhcmQrzGjKLS2yIRx4E4=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KIRBxG6HOMyNtizsZTLQcLHB.jpg?f=fotoalbum_small

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
R.E. schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:39:
Ik vraag me toch telkens af waarom die giga fabrieken opzetten om bijvoorbeeld plastic te maken. Plastic gebruik je bijna nergens voor. Ik kijk vooral naar de unlimiteds, dus gas giant spul en olie. Dan heb ik Hydrogen, fire ice en olie en dan kom je dus al een heel eind. Organic crystal is veel makkelijker (en sneller) te mijnen dan te maken.
Ik zit nu op 150 uur en het is nu een beetje klaar. Ik ben aan mijn 4e sphere aan het bouwen en alle research is gedaan. Ik heb alleen de unlimited upgrades nog en die lopen wel, die vind ik niet zo belangrijk.
Plastics gebruik je voor Particle Broadband en dat is nodig voor paarse research cubes. Die "oneindige" research is juist de uitdaging, om daar flink in te investeren.

Overigens was de plastic fabriek slechts een voorbeeld :) Daar heb ik ook enkel die ene grote fabriek van staan. IJzer en de low level zooi wat in bijna alles gebruikt wordt, daarvan heb je bij een beetje snelle research cube fabricage echt bijna complete planeten vol van nodig. Ik kan er echt van genieten als ik weer een complete planeet strip-mine voor resources :D

Ik heb nu iets vreemds met mijn blauwe cubes. Ik heb een ILS staan die blauwe cubes request. Daar komt af en toe een Vessel binnen met 1000 cubes. Vervolgens komen er nog een stuk of 8-10 lege Vessels aan. Die vertrekken ook weer leeg, en eentje neemt die 1000 blauwe cubes ook weer mee ... Ik heb geen idee waar ze vandaan komen. Lokaal blijven de Vessels op hun plek. Ik heb de productie enkel lokaal dus alles zou per Drone aangeleverd moeten worden. Maar zelfs de Vessels op de plek van de productie blijven op hun plaats.

Dit is bijvoorbeeld wel een uitdaging: https://www.reddit.com/r/...white_science_per_second/

[ Voor 7% gewijzigd door redfoxert op 08-03-2021 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
De laatste update heeft trouwens de CopyInserter mod kapot gemaakt. Dit is herkend, dus update zal mogelijk snel komen, maar tot die tijd even vanilla spelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
4Real schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:38:
De laatste update heeft trouwens de CopyInserter mod kapot gemaakt. Dit is herkend, dus update zal mogelijk snel komen, maar tot die tijd even vanilla spelen :(
Update voor de mod was gisteravond al beschikbaar :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• squaddie
[Version 0.6.17.5972]

Feature:
  • Now you can customize the names of celestial bodies. You can either rename them on thumbnail in the lower left corner, or on and the information panel on the right side of the planetary view / star map interface.
  • Added the celestial body operation interface in the star map. Now you can view the celestial bodies easier, and you can decide to turn on/off the space labels of the celestial bodies.
  • Added the heading indicator line of your target celestial body. You can open the heading indicator line after you find the target celestial body.
Change:
  • Optimized the logic of takeoff / landing / acceleration / deceleration of Logistics Vessel to make it faster and in line with scientific principles after upgrades.
  • Modified English translation of some item and technical descriptions.
Balance:
  • Hydrogen fuel rod should have higher combustion efficiency. Incrased the energy value of Hydrogen fuel rod: 40MJ - > 50MJ
  • Adjusted the energy consumption of Logistics Vessel: when the sailing speed is upgraded to more than 3000m/s, no additional energy consumption will be increased according to the maximum sailing speed
Bug repair:
  • Fixed the bug that the rocket could not catch up to the node around some large-mass black holes due to the Dyson spherical node's capture range is not large enough.
  • Fixed bugs that the game menu will pop up directly when pressing ESC in dismantle mode and upgrade mode.
Met de nieuwe patch kan je systems, planeten, etc hernoemen, maar nog veel belangrijker je kan nu in de starmap een indicator op een system zetten en krijg je mooie indicator welke kant je Icarus moet opsturen, niet meer zoeken naar een systeem. *O* _/-\o_ *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Die indicator maakt de navigatie een heel stuk eenvoudiger. :D

Om de beperkte white-science productie er wat leuker uit te laten zien heb ik er een research cube van gemaakt :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kzmpqmR.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5XYg0I8.jpg

Er zijn twee schillen met belts waardoor de witte cubes in 2 richtingen rondlopen, dit geeft een best leuk grafisch effect als je het in beweging ziet.

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-07 16:29
Wat een Zuigspel, 10 uur in twee dagen :). Mijn fascinatie voor transportbanden en blauwe kubussen is nog nooit zo groot geweest.

Iemand die misschien een goeie tutorial weet? Ik zie videos van Nilaus over een nieuwe basis bouwen maar hij heeft alles al? (smelters, storage etc).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• squaddie
JDplays heeft serie tutorials op Youtube over DSP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4Real
luxzenburcht schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 00:31:
Wat een Zuigspel, 10 uur in twee dagen :). Mijn fascinatie voor transportbanden en blauwe kubussen is nog nooit zo groot geweest.

Iemand die misschien een goeie tutorial weet? Ik zie videos van Nilaus over een nieuwe basis bouwen maar hij heeft alles al? (smelters, storage etc).
Alvast heel veel speel plezier gewenst en lekker fabrieken bouwen!

Mijn tips zouden zijn:
  • Bouw in het begin lekker wat hier en daar en ga niet alles dicht bij elkaar bouwen
  • Ga eerst de research tree door, want het echte spel begint mid/endgame pas.
  • Denk niet, 1 a 2 assemblers is genoeg. Zorg dat je er later 20/50 kan bij plaatsen
  • Transport towers zijn de bomb!
  • Laat je niet verleiden door een service bus
  • Er zijn heel veel planeten in het universum
Misschien nog quality of life zaken, installeer een mod manager. Hierdoor kun je fabrieken met sorters kopieren. Dat scheelt ook altijd.

En je bouw stijl is je eigen ding. Ik vind je van Nilaus wel chill en heb nu het halve universum aan werk gezet. Zo ben ik één planeet aan het volbouwen met smelters voor Iron en Copper plates. Heb je zoveel nodig..... ja volgens mij wel :D

En lekker Dyson Spheres bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-07 12:42

Pindamann

Human

Na c.a. 15 uur spelen toch maar een keer opnieuw begonnen. Het was ontaard in een enorme chaos en ik liep veel te veel met de hand te maken. Nu inspiratie opgedaan van Nilaus en de veel gebruikte gebouwen direct geautomatiseerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1od_0MdSK8Arwy1Mjcvm0OXeEHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bATRQmk9EqX5V1UEo36nN8jS.jpg?f=fotoalbum_large

Enorm verslavend! Ik heb hiervoor Satisfactory gespeeld wat ook erg tof is. Alleen het bouwen in first person 3d is niet bepaald handig en overzichtelijk. Grafisch spreekt dit me ook veel meer aan boven Factorio

9800X3D | 3070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4Real
@Pindamann mijn ervaring dat opnieuw beginnen soms interessant lijkt, maar herbouwen is beter. Je komt altijd tot nieuwe inzichten en als je steeds je research tree door heen moet, dan wordt het echt een worsteling.

Gewoon je planeet volbouwen, leren en toepassen op een nieuwe planeet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richo999
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-07 09:45
Dit spel is verslavend.... Vrijdag es gekocht ter vervanging van Automation Empire (spel bleef continu vasthangen en begint na verloop van tijd te haperen ondanks laag cpu/gpu usage, slecht geoptimaliseerd spel lijkt me). Maar je blijft dingen ontdekken hoe het beter kan, begin nu schaalbaarheid te begrijpen en de noodzaak hiervan. Planeet volbouwen is ook een uitdaging door verspringen vakjes en merkte dat ik beter met de evenaar kan bouwen horizontaal ipv verticaal richting de polen. Maja daar kom je dan achter bij green cubes 8)7 .
Geen zin opnieuw te starten, ga mijn eerste planeet gewoon als building fabriek gebruiken en zonodig wat research. Kan ik ander stelsel gebruiken voor mijn eerste Dyson Sphere :)
Leuk spel, vrij goedkoop ook voor wat het bied. Early acces merk ik weinig van, werkt beter dan menig ander spellen die al releases zijn.
Pindamann schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:56:
Na c.a. 15 uur spelen toch maar een keer opnieuw begonnen. Het was ontaard in een enorme chaos en ik liep veel te veel met de hand te maken. Nu inspiratie opgedaan van Nilaus en de veel gebruikte gebouwen direct geautomatiseerd:
[Afbeelding]

Enorm verslavend! Ik heb hiervoor Satisfactory gespeeld wat ook erg tof is. Alleen het bouwen in first person 3d is niet bepaald handig en overzichtelijk. Grafisch spreekt dit me ook veel meer aan boven Factorio
Merkte dit ook al na de eerste paar uur dat ik teveel met de hand aan produceren was en uiteindelijk maar een stuk land opgeofferd om van alles te maken, ben begonnen met alle basics zoals transportbanden en miners en vandaag uitgebreid naar upgrades hiervan en Sola panels, accumulators en zelf interplanetaire transpo station. Dit omdat mijn gas Giant hydrogen en Deuterium bevat zodat ik snel en veel orbital collecties kan bouwen. Maja bijna de helft van mijn planeet is nu gevuld met planetaire transports en assemblage units voor buildings en dan nog de onnoemelijke hoeveelheid banden transport :X

[ Voor 44% gewijzigd door Richo999 op 07-04-2021 14:45 ]

AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, NZXT H700I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

Verslavend inderdaad. 48u in 7-8 dagen hier en ong 30u op mn nieuwe save (ik heb geen baan op dit moment). Je blijft continu dingen optimaliseren e.d. :P

Ik ben nu nog bezig met de gele cubes, maar had tegelijk die PLS en ILS geunlocked. Dat verandert echt het hele spel. Ik sta nu even stil omdat ik veel basiscomponenten aan het opschalen ben. Dus voor iron en copper ben ik grote smelting straten aan het maken waar ores vanuit andere plekken naar toe worden getransporteerd.
Verder nu vele eilandjes aan het maken om de rest van de componenten te maken (is dit handig om te doen? Zoja nog tips of ervaringen te delen?). Dat zijn er inmiddels ook al zon 10-15 op dezelfde planeet waardoor het soms een beetje onoverzichtelijk wordt.

Gevolg van van de vele PLS' is dat het stroomverbruik drastisch toe neemt en ik nog gebruik maak van zonnepanelen en thermal stations. Mn doel is daarom nu om te kijken of ik iets kan met solar sails (was ik nog net niet aan toegekomen, omdat de productie overal begon te knellen).

Update: solar sails zijn in de lucht! Heb nu wat staan op de noordpool. Eens kijken of ik op de zuidpool ook wat neer kan zetten zodat ze wat meer continu kunnen blijven schieten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mM0qk0m6NJ8v_t92Uap2ol149Lw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TARezS1DTgZvL1KzVQTDRDnS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Pindamann op 08-04-2021 21:25 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4Real
Ik heb werkelijk geen idee meer hoe alles getransporteerd wordt, maar ik weet wel dat het werkt. In Excel heb ik een lijst gemaakt met welk component ik op welke planeet maak en zo doende weet ik als er een bottleneck ergens is waar ik dan moet zijn om deze op te gaan lossen (of verder de keten in te duiken). Zodoende weet ik in ieder geval waar ik moet zoeken en kan het daar uitbreiden. In een calculator heb ik een doel gedefinieerd van wat ik straks aan spul wil hebben (bv, 1800 Antimatter fuel rods per minuut) en ik bouw er percentueel naar toe. Soms bouw ik iets teveel aan één kant waardoor ik bottlenecks creëer, maar die kan ik dan wel weer opvullen. Hierdoor wordt het fundament sterker.

Mijn advies is om snel naar deuterium fuel rods te gaan en dan te kijken of je de stap naar antimatter fuel rods kan maken. Met 75MW per artificial star kun je echt stappen maken.

Ander advies is zaken te bundelen, bv, ik heb één planeet voor iron en copper. Daar komen 5300 iron smelters en 3810 copper smelters. Overal uit het universum komt de grondstoffen ervoor, elke ILS met miners is weer een verbetering van de through put.

Ik poog de blokken van de planeten te volgen om zodoende zoveel mogelijk structuur in de planeten te houden. En niet teveel op één planeet te doen, zodat het overzichtelijk blijft.
Maar het echte overzicht ligt in het Excel document, anders ben ik echt alles kwijt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richo999
Hebben meerdere trouwens ook last ervan dat naarmate je save groter word de performance ook omlaag gaat? Mijn huidige save zit op 185 uur, wat lijkt op dat ik in begin goede performance had (zo rond 100 fps op 1440) zit ik nu op 11/24 fps op de in-game fps counter (radeon bevestigd deze fps ook).
Gpu usage zit op een volle fabriek planet op 40-50% en cpu 10-20% maar op een gas Giant oid met weinig buildings liggen beide te idlen met de fps gewoon vast op 11/24. Qua instellingen zit ik op 1440 144 Hz max, 1080p of andere max fps helpt niet. In Radeon staat chill, anti lag en freesync ook uit. Heb de game en Radeon drivers opnieuw geïnstalleerd (andere kwestie, iets met een lang harige kat en statische elektriciteit 8)7 )
Heb wel vaker dat ik een indexarrayerror op deze save gehad en doorgespeeld.
Iemand een idee?

AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, NZXT H700I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

Richo999 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 00:51:
Hebben meerdere trouwens ook last ervan dat naarmate je save groter word de performance ook omlaag gaat? Mijn huidige save zit op 185 uur, wat lijkt op dat ik in begin goede performance had (zo rond 100 fps op 1440) zit ik nu op 11/24 fps op de in-game fps counter (radeon bevestigd deze fps ook).
Gpu usage zit op een volle fabriek planet op 40-50% en cpu 10-20% maar op een gas Giant oid met weinig buildings liggen beide te idlen met de fps gewoon vast op 11/24. Qua instellingen zit ik op 1440 144 Hz max, 1080p of andere max fps helpt niet. In Radeon staat chill, anti lag en freesync ook uit. Heb de game en Radeon drivers opnieuw geïnstalleerd (andere kwestie, iets met een lang harige kat en statische elektriciteit 8)7 )
Iemand een idee?
Mijn framerate lijkt ook telkens iets te zakken naarmate ik verder kom. Misschien helpt de mod 'BetterFPS'?

Update vanuit mijn kant. Zit nu 55u in de save maar begin het een beetje zat te raken :| De dingen die ik probeer te bereiken lijken telkens zo dichtbij, maar telkens ook weer zo ver weg. Had solar sails in de lucht in de hoop mn energieproblemen wat te verlichten, maar ze doen vrij weinig. Inmiddels al heel lang bezig om wat basis productie uit te breiden zodat ik wat dyson sphere elementen de lucht in kan krijgen maar de eindeloze bottlenecks, benodigde tussenproducten en schaalproblemen hebben me genekt :P

Update2: aargh ik speel nog steeds.. langzaamaan kom ik er

Update3: begin van de Dyson Sphere is er!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GyIr8MEIw7xCY9f1aawAZHKsI9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d4o2eFNjsKETEaJhQhaLnp5r.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Pindamann op 21-04-2021 21:05 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
Richo999 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 00:51:
Iemand een idee?
Ik ken het probleem. Op het moment heb ik er 190uur inzitten en mijn savegame is ongeveer 550mb groot. In het begin liep het spel al een tierelier, maar mijn framerate zit nu ook ergens rond de 12/26 fps (dit is wat ik rechtboven zie). Soms zie ik ook ineens een melding van lag met x milliseconde er achter.
In het klikken merk ik ook vertraging tot dat hij het daadwerkelijk verwerkt.

Ergens vind ik het ook niet vreemd want ik gebruik 10 planeten voor puur productie werkzaam heden en nog een zwik aan planeten voor het minen van resources. Als ik zo snel naar mijn Excel document kijk dan zie ik dat ik 13.010 Assemblers, 884 Checmical plants, 214 Fractionators, 114 Oil refineries en 13.360 Smelters heb gebouwd. Ergens begrijp ik de vertraging :')
Pindamann schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:54:
[...]

Mijn framerate lijkt ook telkens iets te zakken naarmate ik verder kom. Misschien helpt de mod 'BetterFPS'?

Update vanuit mijn kant. Zit nu 55u in de save maar begin het een beetje zat te raken :| De dingen die ik probeer te bereiken lijken telkens zo dichtbij, maar telkens ook weer zo ver weg. Had solar sails in de lucht in de hoop mn energieproblemen wat te verlichten, maar ze doen vrij weinig. Inmiddels al heel lang bezig om wat basis productie uit te breiden zodat ik wat dyson sphere elementen de lucht in kan krijgen maar de eindeloze bottlenecks, benodigde tussenproducten en schaalproblemen hebben me genekt :P

Update2: aargh ik speel nog steeds.. langzaamaan kom ik er

Update3: begin van de Dyson Sphere is er!
[Afbeelding]
Ik zou mijn pijlen zetten op Artificial Stars voor stroom. Die dingen leveren 75MW aan stroom en één fuel rod kan 100 seconde mee gaan, dus als je een kleine productie hebt lopen dan ben je zo van je hele stroom gebruik af.

Toen ik dit af had en beschikbaar op een Interplanetaire Logistic Station, dan kon ik naar een nieuwe planeet vliegen. Op de noord pool een ILS neer pleuren met vier Artificial stars er om heen en je hebt genoeg stroom de eerste tijd voor die planeet. Enige wat je dan wel even goed op orde moet hebben is de aanvoer van critical protons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

4Real schreef op donderdag 22 april 2021 @ 06:58:
[...]
Ik zou mijn pijlen zetten op Artificial Stars voor stroom. Die dingen leveren 75MW aan stroom en één fuel rod kan 100 seconde mee gaan, dus als je een kleine productie hebt lopen dan ben je zo van je hele stroom gebruik af.

Toen ik dit af had en beschikbaar op een Interplanetaire Logistic Station, dan kon ik naar een nieuwe planeet vliegen. Op de noord pool een ILS neer pleuren met vier Artificial stars er om heen en je hebt genoeg stroom de eerste tijd voor die planeet. Enige wat je dan wel even goed op orde moet hebben is de aanvoer van critical protons.
Ja dank, daar heb ik nu de basisproductie voor draaiende, maar dat moet nog even flink opgeschaald worden. Heb dit inmiddels ook wel nodig, omdat ik mn mech nog steeds power met hydrogen fuel rods en die gaan te sloom. De deuterium rods maak ik al wel in lage aantallen, maar gebruik ik nu voor de raketten.

Ben zowaar voor het eerst naar een ander zonnestelsel geweest met een paar gas collectors op een deuterium gas giant. Ik heb nu een ernstig deuterium tekort namelijk, waar het meerendeel volgens mij nog uit dat 1% colliden komt wat nog niet heel erg opschiet.

Langzaam komen we er 8)

Edit: en die CopyInserters mod is echt een god-send. Pas na 60u spelen ofzo in gebruik genomen, maar damn.. Die AdvancedBuildDestruct gaf continu errors dus die nog even uitgeschakeld, maar die zou ideaal zijn voor het plaatsen van zonnepanelen

Edit2: artificial sun draait! Heb er maar 1 nodig om al mn energieproblemen op mn starter planeet op te lossen 8)

Edit3: ik denk dat ik er wel 3-4 nodig heb :P

[ Voor 12% gewijzigd door Pindamann op 22-04-2021 20:40 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Pindamann schreef op donderdag 22 april 2021 @ 15:33:
[...]
Edit3: ik denk dat ik er wel 3-4 nodig heb :P
Op sommige planeten heb ik er inmiddels zo'n 150 nodig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
redfoxert schreef op donderdag 29 april 2021 @ 23:54:
[...]

Op sommige planeten heb ik er inmiddels zo'n 150 nodig :D
150!?!!! Dat is zo'n 11/12GW? Op sommige planeten tik ik de 6GW aan, maar 10+ is wel ziek. Heb je allemaal colliders draaien?

Ik zal morgen eens wat foto's tonen van mijn universum. Nog steeds work in progress :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
4Real schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 08:02:
[...]

150!?!!! Dat is zo'n 11/12GW? Op sommige planeten tik ik de 6GW aan, maar 10+ is wel ziek. Heb je allemaal colliders draaien?

Ik zal morgen eens wat foto's tonen van mijn universum. Nog steeds work in progress :P
Ja, colliders vooral. Strange Matter productie is echt ziek. Ik maak, en verbruik, op dit moment 160 witte research blokjes per seconde :D

Een aantal planeten zijn dedicated voor smelting, dat loopt ook aardig op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

360 white cubes per minuut nu :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iDQ8hvSwRK5ajOyAAMOtxFU3ISs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zMSisoQcksinrDUBCQtVm2Cr.jpg?f=fotoalbum_large

De multibuild mod is wel een timesaver in dit stadium

Edit: ik moet bekennen dat ik het hier ook wel even bij laat. Het wordt nu veel copy pasten. Ik wacht even een aantal updates af en ga dan een nieuwe save starten :)

[ Voor 21% gewijzigd door Pindamann op 06-05-2021 20:39 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-07 16:29
Pindamann schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:59:

De multibuild mod is wel een timesaver in dit stadium
Kan deze mod corrupte savegames veroorzaken? Ik meende dat ergens gelezen/gezien te hebben of misschien verwar ik het met godmode.

Edit: @Pindamann bedankt, zal eens kijken.

Heb jullie advies nodig over die ray receivers en photon productie. Hoe krijg je op een nette manier de graviton lensen bijgevult? Wat ik nu doe ziet echt niet uit. Zie screenshot. Overige tips zijn ook welkom. Is het bijvoorbeeld verstandig om op de noord en zuidppol die receivers te plaatsen of beter rond de evenaar?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6pXm7YOzMcpFJh2KJxuqCu-7PuM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0JmOCSLxDc78WzqqpoFGcM32.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een geweldig spel zeg. Ik ga niet zeggen hoeveel uur ik al gespeeld heb want ik moet me echt schamen.... Gelukkig weer een baan gevonden dus moet me inhouden :).

Ook leuk om tezien dat mijn titanium productie tekort schoot en ik terug naar de planeet moest waar ik in het begin mijn eerste intersteller station gebouwd heb. Wat een zooitje zeg, lvl 1 transport en een grote warboel van transportbanden...

[ Voor 65% gewijzigd door luxzenburcht op 06-05-2021 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

luxzenburcht schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:44:
[...]

Kan deze mod corrupte savegames veroorzaken? Ik meende dat ergens gelezen/gezien te hebben of misschien verwar ik het met godmode.
Dat kan ik je niet zeggen. In de beschrijving van de mod staat dit:
Disclaimer
This mod does not alter any entity or save anything to disk.
This mean the mod SHOULD be very safe to use and not break your savegame, not even after an update.
If it stops working following a game update, you can just disable it and your game will just work, obviously without the extended capabilities provided by the mod.
Waar ik de mod voor gebruikte:
  • Hele rijen gebouwen in1x plaatsen
  • Gebouwen kopieeren met de inserters er bij
  • Hele sets gebouwen copy pasten (rijen zegmaar) via de blueprint functionaliteit

[ Voor 15% gewijzigd door Pindamann op 06-05-2021 20:50 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4Real
luxzenburcht schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:44:
[...]

Ik gebruik nu al 100+ uur de volgende mods: Multibuild Beta en DSPHierarchicalDisplay. De laatste zorgt er voor dat je een enkele Dyson Sphere layer kunt tonen, zonder dat de andere in de weg zitten. Volgens mij zitten er nog wel wat haken en ogen aan. Ik heb de laatste tijd niet echt veel tijd gespendeerd om nieuwe Sphere layers te bouwen.
Heeeeel incidenteel krijg ik een foutmelding, maar dan start ik het spel even opnieuw op en dan is die ook weer weg. Volgens mij gaat het soms mis met het bouwen van blue prints. In de 250+ uur dat ik er nu in heb zitten heb ik volgens mij minder dan 10 keer een exception gezien. En geen last van corrupted savegames.
Heb jullie advies nodig over die ray receivers en photon productie. Hoe krijg je op een nette manier de graviton lensen bijgevult? Wat ik nu doe ziet echt niet uit. Zie screenshot. Overige tips zijn ook welkom. Is het bijvoorbeeld verstandig om op de noord en zuidppol die receivers te plaatsen of beter rond de evenaar?

[Afbeelding]
In mijn universum heb ik een Blue giant zitten waar ik een relatief kleine sphere omheen heb gebouwd, maar toch levert deze al 500GW op. Genoeg om 40.000 Ray Receivers aan te koppelen, maar hij moet nog groter omdat niet alle receivers de hele dag er bereik op hebben. Ik heb de planeet gepakt die er het dichste bij is en ga deze volbouwen met ray receivers om zoveel mogelijk critical particles te produceren. Op dit moment heb ik zo'n 1500 ray receivers op de planeet draaien die rond de 7k critical protons per minuut binnen harken.
Mijn ervaring is wel dat rond de polen met moeilijker is en dat je niet alles op één planeet moet bouwen. Zoals ik aangeef, ik heb één planeet opgeofferd voor alleen maar ray receivers.

Hieronder de foto's van die planeet en hoe ik de ray receiver icm lenses heb opgelost:
HDE 418941 I: Blue giant
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WPcqzDnm.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U2p44lCm.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hbjCpDfl.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GBppf3am.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OkbeOdYm.png

Hierbij nog enkele foto's uit mijn universum
Misam IV: Starter planeet
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kpq1MiQl.png

Op mijn Stater planeet heb ik nog voor 1800 green research draaien die in de toekomst maximaal 14.400 space warpers per minuut kunnen maken. Op dit moment vreet mijn universum al 2660 en dan is het nog rustig, de raketten fabriek draait nog niet.

Epsilon Lacertae III: Smelter planeet
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aCoFmJdm.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kLxZQa0m.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Zbjv7ZRl.png

Op dit moment heb ik op de smelter planeet 9040 smelters draaien, met nog ruimte voor meer :)

Alsuhail I: Assembler planeet
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UwLCGd9m.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SYmg54Om.png

Naast deze planeet heb ik nog enkele van dit soort planeten die vol zitten met assembers en andere fabrieken.

Benatnasch V: Research planeet
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/v815Nk8m.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pVCjDjym.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cwjnvZdl.png

Op dit moment draait er bijna 3600 white research per minuut, met nog uitbreiding voor meer. Volgens mij is er nog een issue met het aanleveren van Blue research, want ik kom niet boven de 3550 p.m.

Stats
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uHUkvlQm.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NTZCbtVm.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richo999
4Real schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 08:02:
[...]

Een research planeet draait bij mij rustig tussen 16-19 GW, dan produceer ik een kleine 2300-2500 White cubes/min.
Mijn mining planeten die vreten nog het meeste stroom afhankelijk van de huidige mining capaciteit. Iron en silicone mining planeten heb ik zien pieken op 20+GW... Dan heb je veel artificial stars (278) nodig en vaak overal verspreid ivm mining.

Mijns inzien moeten ze ook van die veins af en gewoon doen zoals gas giants war je x/s capaciteit hebt en a.d.h.v. mining stations kunt maken. Als ik ergens een hekel aan heb in DSP is het wel nieuwe mining planeten in elkaar zetten, terwijl ik me liever focus op designen van een nieuwe blackbox.
4Real schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 11:57:
[...]
Ik gebruik nu al 100+ uur de volgende mods: Multibuild Beta en DSPHierarchicalDisplay. De laatste zorgt er voor dat je een enkele Dyson Sphere layer kunt tonen, zonder dat de andere in de weg zitten. Volgens mij zitten er nog wel wat haken en ogen aan. Ik heb de laatste tijd niet echt veel tijd gespendeerd om nieuwe Sphere layers te bouwen.
Heeeeel incidenteel krijg ik een foutmelding, maar dan start ik het spel even opnieuw op en dan is die ook weer weg. Volgens mij gaat het soms mis met het bouwen van blue prints. In de 250+ uur dat ik er nu in heb zitten heb ik volgens mij minder dan 10 keer een exception gezien. En geen last van corrupted savegames.
Die sphere moet ik proberen! Ben nu bezig met een 10 layer sphere bezig om een blue giant en da's een uitdaging met zo'n grote ster.
In mijn universum heb ik een Blue giant zitten waar ik een relatief kleine sphere omheen heb gebouwd, maar toch levert deze al 500GW op. Genoeg om 40.000 Ray Receivers aan te koppelen, maar hij moet nog groter omdat niet alle receivers de hele dag er bereik op hebben. Ik heb de planeet gepakt die er het dichste bij is en ga deze volbouwen met ray receivers om zoveel mogelijk critical particles te produceren. Op dit moment heb ik zo'n 1500 ray receivers op de planeet draaien die rond de 7k critical protons per minuut binnen harken.
Mijn ervaring is wel dat rond de polen met moeilijker is en dat je niet alles op één planeet moet bouwen. Zoals ik aangeef, ik heb één planeet opgeofferd voor alleen maar ray receivers.
Dedicated planets heb ik toch de beste ervaring mee, liefst pak ik een B-class ster met 4-5 planeten waarvan de dichtstbijzijnde lava planet is. Hier bouw ik een sphere omheen van 2-3 layers en 1 planet met alleen maar ray receivers. Dan heb je als goed is ook geen lenses nodig of tidal locked nodig omdat de sphere de hele planet bedekt. Dan 3 planeten voor research en 1 voor de sphere te bouwen (B-class met 80-100GW heeft toch wel 24 uur nodig met 8-10k/min sails)
Op mijn Stater planeet heb ik nog voor 1800 green research draaien die in de toekomst maximaal 14.400 space warpers per minuut kunnen maken. Op dit moment vreet mijn universum al 2660 en dan is het nog rustig, de raketten fabriek draait nog niet.
Komt nog wel, zit zelf op 70k/min

[ Voor 55% gewijzigd door Richo999 op 27-05-2021 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ben nu al even bezig met Dyson Sphere Program, maar ik kom nu niet uit het volgende:
Op mijn planeet is geen titanium, ik zit intussen op het punt dat ik dat wel nodig heb. Nu heb ik een planeet gevonden waar titanium veins beschikbaar zijn, maar het is een ice nogwat planet. Ik 'zie' de veins niet.
Ik neem aan dat ik dan de veins eerst moet recoveren, maar hoe doe ik dat? Ik heb namelijk aan de andere kant ook geen zin om middels educated guessing de veins boven water te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

CH4OS schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 19:59:
Ik ben nu al even bezig met Dyson Sphere Program, maar ik kom nu niet uit het volgende:
Op mijn planeet is geen titanium, ik zit intussen op het punt dat ik dat wel nodig heb. Nu heb ik een planeet gevonden waar titanium veins beschikbaar zijn, maar het is een ice nogwat planet. Ik 'zie' de veins niet.
Ik neem aan dat ik dan de veins eerst moet recoveren, maar hoe doe ik dat? Ik heb namelijk aan de andere kant ook geen zin om middels educated guessing de veins boven water te halen.
Als je Universe Exploration 1 hebt als upgrade dan kun je dit knopje aanklikken waarna de veins getoond worden. Is dit wat je bedoelt?

http://files.nldr.net/hosted/veins_distribution.png

Naar mijn weten zouden ze gewoon zichtbaar moeten zijn zonder benodigde acties.

[ Voor 4% gewijzigd door Pindamann op 19-06-2021 20:14 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Pindamann Dank voor het snelle antwoord! Ik heb Universe Exploration 1 (ik heb alle researches en upgrade dat nog geen gele research nodig heeft). Ik ga het eens testen, maar ik gok dat dit inderdaad is wat ik zocht, maar niet vond! :)

EDIT:
Dat was hem inderdaad! Bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 19-06-2021 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierraPapa
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 19:37
Ik heb het spel ook aangeschaft. Wat een heerlijk spel zeg. Ik heb ondertussen mijn startplaneet flink volgebouwd en heb nu alles redelijk onder controle. Grootste feature die ik mis zijn GPS markers. Ben soms wel eens kwijt waar ik wat had gedaan.

Ik heb nu een eerste ring aan zonnepanelen om mijn ster heen. Ben nog niet onder de indruk van de productie. 60 megawatt. Had verwacht dat het meer zou opleveren. Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
De building blocks leveren wel wat stroom op, maar niet zoveel als solar sails. Wil je wat betreft stroom productie echt schalen dan moet je een gesloten raamwerk plannen en aangeven dat dit raamwerk gevuld moet worden met solar sails. Wanneer er genoeg building blocks gelanceerd zijn zal de Sphere automatisch solar sails van de swarm gaan absoberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-07 07:53
Ik heb dit spel ondertussen ook gekocht!

In het begin dezelfde fouten gemaakt als het begin bij factorio, namelijk veel te kleinschalig denken ^^ Ondertussen zijn wel wat stukjes herbouwd, heb ik een titanium en siliconproductie off planet. En alle rode science unlocked. Van geel even de interplanetaire technologie onderzocht door manueel wat titanium over te sluizen.

Nu net alles verzameld om op één van die planeten de productie in gang te zetten van die logistic towers (zowel intra als interplanetair). Dat zal een boel van de lange spaghetti-bus wegwerken.

Echt fijn spel, weer een timesink. Herkenbare concepten van oa factorio, maar ook heel leuke toevoegingen (de splitter varianten bv). Ben al weer helemaal aan het uitdokteren hoe ik de processors ga aanpakken.

Nu nog coop mogelijkheid en het is helemaal in orde :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

Lointje schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:36:
Ik heb dit spel ondertussen ook gekocht!

In het begin dezelfde fouten gemaakt als het begin bij factorio, namelijk veel te kleinschalig denken ^^ Ondertussen zijn wel wat stukjes herbouwd, heb ik een titanium en siliconproductie off planet. En alle rode science unlocked. Van geel even de interplanetaire technologie onderzocht door manueel wat titanium over te sluizen.

Nu net alles verzameld op op één van die planeten de productie in gang te zetten van die logistic towers (zowel intra als interplanetair). Dat zal een boel van de lange spaghetti-bus wegwerken.

Echt fijn spel, weer een timesink. Herkenbare concepten van oa factorio, maar ook heel leuke toevoegingen (de splitter varianten bv). Ben al weer helemaal aan het uitdokteren hoe ik de processors ga aanpakken.

Nu nog coop mogelijkheid en het is helemaal in orde :-)
Coop is mogelijk met de experimentele Nebula mod! Die werkt redelijk, maar staat nog in de kinderschoenen.

Leuk om te lezen. Ik ben zelf begonnen met DSP en speel er nu Factorio naast (met name omdat Factorio al volledig gereleased is). Beide ontzettend verslavend en rustgevend :D (met peaceful mode in Factorio).

Dat kleinschalige denken is ook iets dat ik in het begin weer verkeerd deed in Factorio, herkenbaar :P

Update: nog steeds heel druk met Factorio :9 . Nu begonnen in de mod Krastorio2 + Alien biomes

[ Voor 3% gewijzigd door Pindamann op 06-09-2021 21:07 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Laatst online: 10-07 16:15
Pindamann schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:39:
[...]

Coop is mogelijk met de experimentele Nebula mod! Die werkt redelijk, maar staat nog in de kinderschoenen.

Leuk om te lezen. Ik ben zelf begonnen met DSP en speel er nu Factorio naast (met name omdat Factorio al volledig gereleased is). Beide ontzettend verslavend en rustgevend :D (met peaceful mode in Factorio).

Dat kleinschalige denken is ook iets dat ik in het begin weer verkeerd deed in Factorio, herkenbaar :P
Sinds een aantal weken gebruik ik deze ook waarbij ik de host ben. Regelmatig desync's (bij degene die connected zijn) en een enkele keer dat we een error hadden welke opliep tot 20k van dezelfde error. Blijkbaar had een van ons een sorters niet goed had aangesloten welke bij elke poging tot verplaatsen van een resource, een error genereerde ... O-)

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

Zephyer schreef op maandag 6 september 2021 @ 21:09:
[...]

Sinds een aantal weken gebruik ik deze ook waarbij ik de host ben. Regelmatig desync's en een enkele keer dat we een error hadden welke opliep tot 20k van dezelfde error. Blijkbaar had een van ons een sorters niet goed had aangesloten welke bij elke poging tot verplaatsen van een resource, een error genereerde ... O-)
Ah cool! Maar zou je in het algemeen stellen dat het stel met de mod te spelen is, of is het niet werkbaar?

Edit: thnx voor de reactie. Ik heb dr een Patreon voor lopen (slechts 2 eur per maand) omdat ik het zon cool initiatief vind, ondanks dat ik geen MP met mensen speel :D (misschien kan ik mn vriend dan eindelijk overtuigen in de toekomst het een kans te geven)

[ Voor 18% gewijzigd door Pindamann op 06-09-2021 21:40 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zephyer
  • Laatst online: 10-07 16:15
Pindamann schreef op maandag 6 september 2021 @ 21:10:
[...]

Ah cool! Maar zou je in het algemeen stellen dat het stel met de mod te spelen is, of is het niet werkbaar?
Als je ziet dat het spel nog niet is released, is het verwondelijk dat een dergelijke mod niet door de ontwikkelaar zelf is ingevoerd... ;)
De mod zelf is straightforward en werkt, voor ons stabiel. Indien er een desync plaatsvindt dan disconnect de speler handmatig en connect weer. Indien nodig starten we de savegame opnieuw op. Ik zeg 95/100 kudo's!

Overigens wel benieuwd wat de mod doet als er een update komt van het spel ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Zephyer op 06-09-2021 21:13 ]

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddog McHare
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-01 00:38

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

Ik heb Universe Exploration 4 en bijna beide techtrees volledig unlocked (nog geen white cubes) maar hoe zie ik nu van een remote star system hoeveel resources er nu zijn? Is dat uberhaupt mogelijk? Bij mij staat er wel wat er aanwezig is maar bij aantallen van stelsel of indivduele planeet staat 'signal detected' .

M@Dd09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
@Maddog McHare Uit mn hoofd zijn de getallen alleen zichtbaar in of dichtbij het sterrenstelsel. Mogelijk is het een bug of simpelweg een slecht vertaalde tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-07 15:03

Soggney

Zeekomkommer

@Maddog McHare Dat is mogeliujk, de universe Exploration tier zorgt er voor dat je verder kan detecteren welke resources er zijn.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Volgens mij moet je tot daar vliegen om de exacte nummers te zien, verder weet je gewoon op voorhand wat voor resources er zullen zijn. De tooltip is inderdaad wel onduidelijk.

• Maddog McHare

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

Dank allen voor jullie antwoorden, het is inderdaad zo dat wanneer je naar stelsel toe vliegt je dan de aantallen te zien krijgt. Maar stelsels verder dan 10 lichtjaar duurt vooralsnog even voordat je er bent en heb geen zin dit voor ieder ster te doen. je zou zeggen dat met Tier4 de 'sensoren' dan op elke afstand de resource aantallen zouden kunnen scannen. Wellicht een bug, ik ga het sowieso terugkoppelen....blijft uiteraard nog een early access....

M@Dd09

• Maddog McHare

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

Soggney schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:44:
@Maddog McHare Dat is mogeliujk, de universe Exploration tier zorgt er voor dat je verder kan detecteren welke resources er zijn.
welke jazeker, maar niet hoeveel.

M@Dd09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Ik heb nu net green science opgezet, zo'n 30/minuut. Meer kan mijn basis echt niet trekken. Ik ben ook heel langzaam de spaghetti aan het wegwerken naar meer logistics based structuur, want het is echt een zalig rommeltje :-D
Ook een soort geupgrade mall gedesigned die nu even alle resources aan het opeten is, dus eens alles daar gemaakt is, draait alles hopelijk weer stabiel op mijn thuisplaneet.
En dan eens uitzoeken hoe je zo'n dyson sphere effectief bouwt, momenteel is het nog the swarm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Op wat voor science/minute mikken jullie eigenlijk? Ik heb nu 60/minuut (groen op 120 voor aanmaak warpers maar dat was beetje te hoog geschat duidelijk) en 60 rockets/minuut en dat draait eindelijk stabiel (mijn mall heeft nogal veel motors willen eten tot dat stabiliseerde). Is op zich al mooi, maar als je dan ziet hoeveel witte science er nog te wachten staat, en die laatste groene techs zijn toch ook altijd een paar duizend...

Mijn volgende idee was om naar 240/minuut te gaan, dus 4/s of is dat dan weer een overschatting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4Real
Blna het bereiken van 60/s ben ik weer Satisfactory gaan spelen. Het bouw van 3000 skelters (of nog meer) was een beetje copy/paste werk. Bij Satisfactory de uitdaging van een fabriek bouwen toch iets groter.

Maar, 240/s is wel een mooi doel, dan trek je wel het hele universum ongeveer leeg (figuurlijk dan, want middels research zal het je niet lukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Het ging wel over /minuut en niet per seconde :-D Moet zeggen dat het nu wel heel snel up scaled, veel sneller dan in een factorio bijvoorbeeld. Copy paste inderdaad en dan even kijken welke resources niet meer snel genoeg binnenkomen en wat extra planeten gaan opzetten.
Alle research behalve wit is nu bijna gedaan. Dat is nog een uurtje laten draaien, dan research omzetten naar wit. Antimatter wordt ook al gemaakt maar nog niet snel genoeg, daar ben ik nu een nieuwe dyson sphere voor aan het maken. Denk dat ik eens ik elke witte research 1 keer heb gedaan, ik factorio terug ga opzetten :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

met de updates van vandaag is er weer een nieuwe "level" aan toegevoegd ..

je kan meer over een loopband sturen.. en paar techs die je kan unlocken. zullen vast wel filmpjes oid in de loop van de dagen uitkomen die meer toelichten ..

ook icarus kan je nu uitbreiden ..

zelf wacht ik nog even zodat ik het onderstaande weer kan gebruiken, maar in een aparte ongemodde variant zag het er al leuk uit ..

Als je via https://dsp.thunderstore.io/ de tool r2modman erbij doet dan krijg je diverse toevoeging(en) die op legale wijze functionaliteit kunnen toevoegen.

met legaal bedoel ik niet cheaten, zie het als toevoegingen

- "galactic scale" hiermee breid je je eigen stukje universe meer planeten etc ..
- drone clearing (ruim de zooi om je heen op) wel prettig als je bv de zooi op planeten rondzwerft wil hergebruiken
- personal logistics --> beheer je inventory
- better stats
- giga stations
- multiplayer / co-op ?

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• squaddie
Patchnotes

[Version 0.9.24.11182]
Feature:
  • Added the mecha customization system, now you can customize your own mecha in the editor.
  • Remade Dyson Sphere editor.
  • Remade inner logistics of Dyson shell and its performance is greatly optimized (Dyson shells in your old savedata can also gain a 10% increase in power generation if you load it after this update) ..
  • Added Dyson Sphere blueprint system.
  • Added Dyson Sphere layer hiding function.
  • Added new styles of Dyson sphere frame and Dyson shell.
  • Added Spray Coater. It can be built on the conveyor belt and it can spary the Proliferator onto the cargos.
  • Added Proliferator. Cargos can receive Proliferator points when they are sprayed. The Proliferator points brings several kinds of buff to the production.
  • Added Automatic Piler. IIt will automatically stack 2 consecutive incoming cargos from the low port and output 1 stacked cargo at the high port, and greatly increase the capacity of conveyor belt..
  • Added logistic station integrated logistics technology. Now you can select the cargo stack count in the station panels.
  • Added Geothermal Power Station. Now you can generate power from the magma.
  • The capacity of Logistic Drones and Vessels are increased, and the upper limit of logistics station storage is also increased.
  • Added Advanced Mining Machine. Now you can set the speed of mining and it can be placed more freely.
  • Added 3 preset Mecha appearances in Mecha Customization system.
  • Added 30 materials in Mecha Customization system.
  • Added model and textures of Spray Coater.
  • Added model and textures of Automatic Piler.
  • Added model and textures of Geothermal Power Station.
  • Added model and textures of Advanced Mining Machine.
  • Added frame and animation of Mecha wings. It need to be created and applied in Mecha editor.
  • Added LOD1 and LOD2 to Storage Tank and optimized its GPU efficiency.
  • Added parameter of "Longitude of (AN)" in planet information panel.
  • Added 6 new Background Music. They are applied in main UI, Dyson sphere planetary system, black hole planetary system, initial planet, Water Planet and planetary industrial complex.
Changes:
  • Increased the maximum number of the total amount of production and consumption(2147483648 -> 9223372036854775808).
  • Increased the maximum number of stacked for several items.
  • Increased the maximum number of logistics drones in the Interstellar Logistics Station from 50 to 100.
  • A brand new server for Milky Way System (with some error data clarified)
Bugfix:
  • Fixed a bug that items may appear out of nothing when manually placing items in the assembler interface.
  • Fixed a bug that ESC button not working when the loading of Milky Way failed.
  • Some English translations were corrected.
  • Fixed the some shader conflict between blackhole and Dyson shells.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06:45
Ik had het laatst weer eens aangeslingerd en toen zag ik de blueprints al. Zo te zien ook nog wel wat andere toffe changes!

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Die nieuwe extractors alleen al, wow! End game was dat echt het irritantste om op te zetten. Leuk dat je ze kan overchargen ook, en gewoon een hogere energy need hebt.
Sphere blueprints zijn handig want dat was soms wel wat gedoe, zeker als je overal gewone bollen wilt.
De boosts en stacken zijn wel lachen, leuk idee om de throughput nog te verhogen.

Heel tevreden, echt topspel! Ik ga hem binnenkort misschien toch ook eens opnieuw aanzwieren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

de stacking is op zich wel goed, enige nadeel is dat je "unstackt" in veel situaties .. bv door een opslag heen oid ..

maar het werkt goed waar je normaal truckjes uit moest halen om een fabriekslijn vol te stampen .. bv 12x van het 1 product en maar 1x of 2x ander product .. ..

leuk om alles na te lopen ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
Met die stacking feature worden towers nog interessanter omdat die full stacks op de band kunnen zetten. Er zou met deze toevoegingen ook ruimte zijn voor een T3 storage met directe in- en uitvoer hebben en dus ook full stack kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 07:04

heuveltje

KoelkastFilosoof

Heb het spel na een jaar weer eens opgepikt.
Blijft een geweldig spel. na 20 uur nu bijna de paarse kubussen gemaakt.

Wel kosten de blueprints me vaak meer werk dan het bespaart heb ik het idee.
heb nu vaak dat ik het niet kan plaatsen omdat er een belt in de blue print zit die er, en in de echte wereld die belt er al ligt. Is er een manier waarbij het dingen ingnored die het niet kan plaatsen ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

heuveltje schreef op zondag 23 januari 2022 @ 15:57:

heb nu vaak dat ik het niet kan plaatsen omdat er een belt in de blue print zit die er, en in de echte wereld die belt er al ligt. Is er een manier waarbij het dingen ingnored die het niet kan plaatsen ?
Volgens mij kun je met deze mod 'force place' dmv shift toets inhouden. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het is een bekende mod:
https://dsp.thunderstore....kremnev8/BlueprintTweaks/

9800X3D | 3070

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R.E.
heuveltje schreef op zondag 23 januari 2022 @ 15:57:

Ik heb juist mijn poging om binnen 10 uur klaar te zijn afgerond. Het is 17 uur geworden :) tot mission accomplished. Meteen 5 achievements (no rare minerals, geen foundations, finished the game, finished in 25h, didnt break down the startship) want het was de eerste keer sinds er achievements zijn dat ik weer een keer opnieuw ben begonnen. Maar wat is dat vervelend spelen. Ik had nar ongeveer 9 uur de groene cubes, maar je kan pas 2 techs voor het einde antimatter maken. Je moet dan dus al zo'n grote sphere hebben, dat je heel snel antimatter kan maken, want die heb je dus nog 4000 nodig. Dat had ik dus nog niet voor elkaar.

Voorlopig maar even niet meer rushen. Ga morgen meer dan 50 minuten vliegen (voor before our time) en dan heb ik 94 achievements 8)

Vette shit!

• R.E.
.

[ Voor 99% gewijzigd door R.E. op 24-02-2022 00:01 ]

Vette shit!

Pagina: 1 2 3 Laatste