“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Vond rood juist mee vallen. 4 smelters achter de steenkool en 5 raffinaderijen houden het voorlopig redelijk op peil. Ben nog niet bij geel of zo dus het zal later totaal niet genoeg zijn.London schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:25:
Die red science bijhouden is wel pittig moet ik zeggen. Dat is continu de bottleneck bij mij.
Ben inmiddels bij gele science aanbeland maar omdat ik totaal niet efficiënt rood kan maken ga ik me daar nog niet aan wagen voorlopig.
Net ook even 2 andere planeten bezocht om starter bases te maken voor titanium en silicon. Hoop snel interstellar logistics te kunnen gaan doen zodat ik niet steeds heen en weer hoef te vliegen
Maar al met al blijft deze game een pareltje. Daily player statistics blijven ook oplopen
Mijn basis is nog wel steeds de ongeorganiseerde takkenzooi zoals altijd als je niet precies weet wat er komt, maar met zoveel planeten zal ik vast nog wel een kans krijgen om het goed op te zetten
Prachtig
[ Voor 16% gewijzigd door Beakzz op 24-01-2021 16:49 ]
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Niet anders hier...Drum schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:40:
Zei iemand spaghetti (vooral onder de main bus is het een chaos)?
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/Mz1OKtnsBzrQYBgZawHgFse9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/T1pbWBUzcJlGsDXpCsC666Bo.jpg?f=fotoalbum_large)
Yay trade up en running tussen planeten
Wow die interstellar logistics system is echt een gamechanger! Ik ga mooi de dingen die ik niet heb op de andere planeten importeren en daar een nieuwe base starten. Ook mooi 98% construction area
[ Voor 16% gewijzigd door London op 24-01-2021 20:55 ]
Bnet: Gold#21419 - Victoria - Defias Brotherhood

Thanks, ik ben er ook wel blij mee. De enige tip die ik mee wil geven is om vooral lekker te rommelen om je eigen systeem te bedenken. Zelf bouw ik de main belt op +3 hoogte zodat je eronder splitters kunt plaatsen met belts naar fabrieken aan de zijkant, maar je kunt ook gewoon wat ruimer bouwen4Real schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:45:
[...]
Dit ziet er echt super tof uit! Heb je nog tips m.b.t. hoe je schaalvergroting aanpakt en omgaat met aanvoerlijnen? Ik zie ook iets wat er uit ziet als een main bus design?
Tot noch toe produceer ik bijna alles lokaal, maar als de resourches op zouden raken dan zou ik t.p.v. de oude mijn een spaceport maken voor de import van ruwe materialen en dat op de oude belt laden. Zelf speel ik nu met 'unlimited resources', dus voorlopig hoef ik me niet zorgen te maken dat de planeet leeg raakt. Als ik het spel eenmaal een keer voltooid hebt dan ga ik het nog eens opnieuw doen met minder resources.
Op de Dyson Sphere Discord is er trouwens een screenshot-contest aan de gang, dus mocht je iets moois gemaakt hebben dan kun je daar wellicht nog je ei screenshot kwijt. Je moet je screenshot dan op Reddit, Facebook of Twitter posten en daarna je screenshot daar posten (ik heb die social media niet, dus doe voor spek en bonen mee
Álles wat ik maak voorzie ik van een storage chest om te bufferen. Gewoon gemakkelijk als je eens snel iets wilt pakken.vso schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:44:
Ik ben opnieuw begonnen, alleen die resource multiplier Yikes
Tips als je start met de game (startpost?)
Zet zsm een "overflow" straatje op .. gewoon paar storage containers met een band en zet een filter op de grondstoffen die je in aparte storage containers hebt.
Zo filter ik bv boom,bladeren, en speciale "grondstoffen" en overig .. af en toe overig door de lijn dumpen als je een nieuwe filter kan toevoegen. en overtollige meuk (gebouwen bv) donder ik er ook in..
ik bouw niet op 4 smelters. om een band vol te krijgen .. gelijk hoppa 8 of 12 . 1 product per band en direct erna een "overflow" buffer omdat je storage containers kan linken met die sorters aparte input erbij.
Zo kan ik stukken vervangen en als het snel genoeg werkt of upgrades vervoeren het snel genoeg dan kan je makkelijk(er) upgraden .. dat ik weinig ruimte heb voor bv mk2 storage is dan ook niet een zeer groot probleem. Stacken overkomt een hoop ergenisen bv per 4 smelters 1 lijn naar een storage unit .. houd het vanzelf overzichtenlijk .. maar goed ..
Ik heb nog niet goeie ervaringen met lijnen met meerdere producten deze splits ik zsm af.
Wat ik me wel afvraag is kolen vs grafiet staven .. leveren deze nu meer energie op ? ik heb niet echt de indruk dat bv eerst verwerken of rechtstreeks de kolen plantage induwen .. of dat nu wat uitmaakt
Coal geeft 2.70mj & Granite 6.30mj dus dat laatste is vele malen beter. Ook in de fuel chamber van je mech.
Mocht iemand trouwens mee willen doen aan de OP roep dan even. Ik ben privé nogal druk met werk/studie/verhuizen/DSP (
edit: Ook leuk; 9 van deze palen om binnen een paar seconden weer volle energy te hebben
/f/image/g3HEiXftVslgvuBW97OFZfPR.png?f=fotoalbum_large)
edit2: Een Lava planet in m'n zonnestelsel met Titanium én Silicon
[ Voor 12% gewijzigd door London op 27-01-2021 20:02 ]
Ben inmiddels hard op weg om paarse science vrij te spelen maar m'n science / chemical gebied begint al weer een aardige pastaschotel te worden
:strip_exif()/f/image/rgFxz3sGiJttirJk0PMxuDS2.jpg?f=fotoalbum_large)
Misschien toch maar emigreren naar m'n lava planeet die zowel titanium als silicon heeft
Ik ga toch maar emigreren naar m'n lava planeet maar dan wil ik die eerst een beetje gereed maken voor een nieuwe base. Heb al 1 ring met solar panels liggen dus qua power gaat het ff goed.
Nu de boel ff platgooien met concrete
:strip_exif()/f/image/gQUIB8der8jsMcJT3a8lCIVw.jpg?f=fotoalbum_large)
@Martinspire eens betreffende het moeten doorspelen voor je er echt in zit. Voor mij is DSP de perfecte mix van Factorio en Satisfactory. Factorio is 1 van de beste spellen ooit gemaakt maar de complexiteit gaat mijn pet te boven. In DSP voelt alles wat toegankelijker aan en heb je alsnog de voldoening dat het werkt. Daarnaast vind ik DSP er mooier uitzien en de theme spreekt mij veel meer aan.
Satisfactory is daarentegen nóg mooier maar ook weer onoverzichtelijker. DSP valt er voor mij precies tussen in en ik verwacht ook heel wat meer uren in DSP te gaan steken dan in beide andere games.
Maar to each their own natuurlijk! Het is juist mooi dat er nu 3 smaken zijn op dit gebied die allemaal hun eigen unieke features hebben en alle 3 fantastische spellen zijn
@squaddie Ik heb je mede-OP gemaakt. Ik ga later vandaag en anders morgen ook nog even naar de OP kijken.
[ Voor 3% gewijzigd door London op 30-01-2021 12:39 ]
Helemaal mee eens, DSP valt precies in een sweetspot tussen Factorio en Satisfactory.London schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:34:
Satisfactory is daarentegen nóg mooier maar ook weer onoverzichtelijker. DSP valt er voor mij precies tussen in en ik verwacht ook heel wat meer uren in DSP te gaan steken dan in beide andere games.
Fantastische graphics toch?Drum schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:31:
[...]
Helemaal mee eens, DSP valt precies in een sweetspot tussen Factorio en Satisfactory.![]()
[Afbeelding]
Death Star planeet
:strip_exif()/f/image/05Zv4a5di80qbS6Y820JAuYI.jpg?f=fotoalbum_large)
Sommige dingen verplaatst ik met mijn mech nog in bulk terwijl het wellicht handiger is om het toch met een kluwen aan conveyorbelts te doen zal zijn, maar die spaghetti is lastig te doorgronden
Hier mijn buffers in DSP om productie toch op gang te houden:
Deze zal voor een aantal hier wel toepasselijk zijn:
)

Selfie tijdens de laatste 'normale' research:

De basis produceert nu genoeg om 4 raketsilo's non stop raketten te laten lanceren.

Inmiddels de meeste productie wel omgezet naar planetary transport. En moet inmiddels al gaan kijken om bepaalde materialen uit andere sterrenstelsels te halen, want het gaat erg hard met de productie nu. Vooral iron is niet aan te slepen, maar ook coal en copper beginnen wel zo'n beetje op te raken.
Het is jammer dat mijn locatie zo brak is. In de planeten en sterren om mij heen is ook amper coal en copper te vinden en iron zit ook in veel verschillende deposits verstopt.
Overigens heb ik wel de load van planetary en interplanetary stations aangepast voor locale transport. Alleen als ze 100% vol zitten, gaan ze nu op en neer, want de powerdraw werd wel huge als ze met 10% lading overal heen gingen. Ook even 50% geprobeerd maar dat was voor de meeste items nog steeds onnodig snel.
Verder zit overal wel 50 drones in terwijl ze misschien 10 stuks nu gebruiken, dus misschien dat ik op die manier nog wat ga minderen (maar als je die dingen automatiseert is er verder ook niet veel boeiends mee). Inmiddels ook overal wel MK3 belts liggen. Nog wel veel MK1 assemblers, maar dat is meer vanwege de hoeveelheid power die MK3 assemblers eisen. Liever gewoon een shitload aan assemblers op een lijn erbij dan 3x meer power nodig. Ik krijg ook veel te weinig op die collectoren en dat terwijl er zat in de dyson swarm zit. Ze wisselen een beetje tussen 1 en 3 MW, zelfs met lenzen. Vind de manier waarop die dingen werken beetje jammer. Die lens verbruiken is een beetje flauw en uiteindelijk levert het weinig op. Ik vind dat de swarm groot genoeg is om wel wat meer energie op te vangen. Momenteel schiet ik met 8 dingen die solar sails de lucht in en dat haalt dan dus maar 1,5 MW binnen de meeste tijd. Door de lenzen gaat het nu dus naar de 3 toe, maar hij blijft niet echt toenemen. Muffe mechanic imo. En daardoor eigenlijk niet echt interessant totdat je die dyson sphere gaat bouwen. Maar dan is het eigenlijk al te laat imo. Grootste deel komt nu dan ook van olie, maar dat vereist weer zoveel infrastructuur en ruimte dat het ook een beetje saai is.
Maar goed, ik denk dat ik maar eens ga beginnen om het einde te automatiseren. Bouw eigenlijk alles behalve de raketten. En als ik dat dan heb lopen, dan ga ik wel de overige planeten opvreten. Maar power was te lang een issue dat veel met zich mee bracht dus dat kon ook niet eerder.
Moet zeggen dat de game pas echt begint zodra je buiten je planeet gaat kijken en eerlijk gezegd duurt dat iets te lang. Ook zou het fijn zijn als je nog een toren voor de planetary towers had zitten, zodat je al eerder je spaghetti kunt afbouwen.
[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 11-02-2021 11:01 ]
squaddie schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:04:
oooh spaghettiVier raketten continue is netjes.
:strip_exif()/f/image/6UQGob8vJvASTg1kk7kgjXXL.jpg?f=fotoalbum_medium)
Ik krijg ze bijna niet meer in beeld ... ben met mn 2e sphere bezig rond mijn zon. De eerste was een kleintje, nu een wat grotere. Daarna eentje met hexagonals
En als je denkt dat je klaar bent met je eerste ster, dan zijn er nog een hoop andere sterren waar je een sphere omheen kan bouwen.
De patch met de chain upgrade is echt een godsgeschenk. Ik heb direct alle belts vervangen voor de snelste en de oranje en groene meuk gerecycled.
Ik loop vooral tegen het produceren van eind producten aan. Bijvoorbeeld Anti Matter Fuel rods. Die krijg ik niet snel genoeg opgestookt. Ik stuur er al een zooi naar andere systemen om daar in de buffers te houden voor de lokale Artificial Stars maar toch blijf ik met overschot zitten.
Hier nog een plaatje van mijn Ray Receivers waar de Critital Photons gemaakt worden:
:strip_exif()/f/image/X8jDhGynjYz5ORjy4BI5cq62.jpg?f=fotoalbum_medium)
Op dit moment 10 per minuut per receiver
En hier maak ik Deuterium. Importeren vanaf mn lokale gas giant gaat niet snel genoeg. Er is nog een deel in aanbouw
:strip_exif()/f/image/l4QEyu1o4zi8pgLNWeCHYrMw.jpg?f=fotoalbum_medium)
En dan ook maar een plaatje van mn Spheres. De tweede schil is zoals je ziet nog in aanbouw ook.
:strip_exif()/f/image/LP6ENO935xaLC1J7OqayTxcJ.jpg?f=fotoalbum_medium)
Let niet op de playtime, ik laat de game draaien ook wanneer ik niet actief speel
[ Voor 47% gewijzigd door redfoxert op 11-02-2021 13:33 ]
:strip_exif()/f/image/oPi4noYVGKZYZpZEvcbnyI0r.jpg?f=fotoalbum_medium)
Met research geclustered
:strip_exif()/f/image/PcFAhwl0U0osldyKDEorpNQM.jpg?f=fotoalbum_medium)
@vso Ik heb juist het gemak van (lokale) torens ontdekt en daarmee echt een gigantische spaghetti opgeruimd. Ook het vergroten van productie is met toren enorm veel makkelijker. Gewoon aanvoeren wat je nodig hebt en in plaats van storage containers gebruiken, de storage mogelijkheden van de toren gebruiken. Energie heb je uiteindelijk toch genoeg van. Mijn tweede Dyson Sphere is klaar maar ik heb het idee dat daarmee de intensiteit van mijn zon minder is geworden (Logisch ook, want de sphere omvat de hele zon, twee keer
Opnieuw starten is echt niet nodig als je hele thuis planeet nog niet volgebouwd is. Ik haal rare materials vanaf de Black Hole en Neutron Star in mijn stelsel. Probeer zoveel mogelijk eindproduct dat je nodig hebt te verplaatsen om waste te voorkomen.
Hoe zorgen jullie ervoor dat er genoeg Warpers aanwezig blijven op een planeet/stelsel om toch snel je goederen heen en weer te verplaatsen? Ik heb meestal een paar stacks groene cubes in een toren geplaatst (1000), met een exit naar een Assembling Machine die er warpers van maakt. Vervolgens duwt die ze weer de toren in. Op die manier heb je altijd genoeg warpers beschikbaar. Op mijn thuisplaneet heb ik een toren die de aanvoer kan regelen. Uiteindelijk heb je meer dan genoeg productie om ook die groene cubes als water te kunnen maken
[ Voor 10% gewijzigd door redfoxert op 13-02-2021 22:25 ]

Het nadeel hiervan is ook dat je dan aan de zijkant een paar fabrieken opzet en uitbreiden wel moeite kost, of je moet weer alle lijnen opnieuw moet trekken.
Daarbij maakte ik totaal geen gebruik van torens en drones en daar ben ik naar toe gegaan.
Ik heb fabriek eilanden gemaakt met een toren in het middel en er omheen de fabrieken die een enkel product maken en dit weer aanbieden op de... lucht/ruimte service bus.
En ik ben nu hiernaar toe aan het gaan:

Mocht er nu iets te kort zijn of missen dan kan ik het overal in het sterstelsel opzetten en de drones doen dan het werk wel.
Ik heb voor elke grondstof wel een planeet gevonden. Vaak een solar panel ring er omheen en gaan met die banaan.
Mijn eerste sphere had ruim 22000 structure points en mijn 2e zit nu op ruim 81000 structure points. Om over de sails maar helemaal te zwijgen. Mijn kleine sphere is al helemaal af. De nieuwe is nu een kwart onderweg. Ik heb 12 launchers staan, die ik aan de gang kan houden en ik heb 48 EM ejectors op de evenaar en ook nog 4 op elke pool, maar die schieten alle 2 in een andere baan als die op de evenaar, anders konden ze nooit schieten. De hoek is maar 6 graden van de planeet.
Op mijn start planeet zijn de resources wel een beetje op aan het raken. Koper is op en ijzer ook bijna. Geen silicon of titanium. Inmiddels al een paar planeten gevonden met 10 miljoen plus van die resource en dan 30 smelters op een rijtje
Ik heb niet zoveel geinvesteerd in onderzoek. Dat is na een tijdje toch zo'n beetje klaar. Nu alleen nog maar updates en die duren nu bij mij ongeveer 3 uur of zo per stuk.
Screenshots:
| DSP dyson sphere program screenshots | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Vette shit!
| DSP dyson sphere program screenshots | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ||
Ondertussen ben ik met 20 launch stations aan het lanceren continu en staan er op de evenaar bij de grote ongeveer 100 EM launchers op een rij en ben ik bij de 3e een dubbele rij aan het maken. Echt te veel grondstoffen nodig
Vette shit!
Mijn planeet is een Corona virus geworden. De rest van mijn zonnestelsel ziet er binnenkort ook zo uit, op zoek naar meer resources die ik nog niet aanspreek. Een aantal stelsels worden al gestripmined, want rare metals. De rest komt daarna
[ Voor 66% gewijzigd door redfoxert op 03-03-2021 15:47 ]
Daar kan je zelf wat aan doen ... research steken in de snelheid van je Vessels en DronesMartinspire schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:00:
[...]
Ah dat verklaard, want op den duur heb je zelfs met een heleboel harvesters op andere planeten last om genoeg voorraad te houden voor iron, copper en sillicon. Coal, Titanium en de rares is ook nog wel wat lastig, maar vooral die eerste 3 vliegen er doorheen. Ik heb/had iets van 10k productie per minuut en het ging gewoon meteen op. Maar vooral als je dus aansluiting hebt van andere sterrenstelsels, dan is het transport gewoon te lang onderweg (en op de witte na, heb ik ze allemaal). Van mij mogen ze daar wel wat aan doen. Die dingen hebben dan 1000 capacity, maar eer ie goed en wel geland is, is het alweer leeg.
Ik heb net in een uurtje een nieuwe plastic fabriek gebouwd.
[ Voor 28% gewijzigd door redfoxert op 04-03-2021 22:29 ]
Ik zit nu op 150 uur en het is nu een beetje klaar. Ik ben aan mijn 4e sphere aan het bouwen en alle research is gedaan. Ik heb alleen de unlimited upgrades nog en die lopen wel, die vind ik niet zo belangrijk.
Sphere 1: 24500 carrier rockets en netjes dicht gebouwd, enkele laag met 4.8GW opbrengst:
| DSP Sphere 1 | ||
![]() | ![]() | |
Sphere 2: 88000 carrier rockets en 1.4 miljoen solar sails. Een mega bol met meer dan 55GW opbrengst.
| DSP Sphere 2 | ||
![]() | ![]() | |
Sphere 3: 66000 carrier rockets in 4 lagen.
| DSP Sphere 3 | ||
![]() | ![]() | ![]() |
Sphere 4: 234000 carrier rockets in 3 lagen.
| DSP Sphere 4 | ||
![]() | ![]() | |
Vette shit!
Om de beperkte white-science productie er wat leuker uit te laten zien heb ik er een research cube van gemaakt

Er zijn twee schillen met belts waardoor de witte cubes in 2 richtingen rondlopen, dit geeft een best leuk grafisch effect als je het in beweging ziet.
:strip_exif()/f/image/bATRQmk9EqX5V1UEo36nN8jS.jpg?f=fotoalbum_large)
Enorm verslavend! Ik heb hiervoor Satisfactory gespeeld wat ook erg tof is. Alleen het bouwen in first person 3d is niet bepaald handig en overzichtelijk. Grafisch spreekt dit me ook veel meer aan boven Factorio
9800X3D | 9070XT
Ik ben nu nog bezig met de gele cubes, maar had tegelijk die PLS en ILS geunlocked. Dat verandert echt het hele spel. Ik sta nu even stil omdat ik veel basiscomponenten aan het opschalen ben. Dus voor iron en copper ben ik grote smelting straten aan het maken waar ores vanuit andere plekken naar toe worden getransporteerd.
Verder nu vele eilandjes aan het maken om de rest van de componenten te maken (is dit handig om te doen? Zoja nog tips of ervaringen te delen?). Dat zijn er inmiddels ook al zon 10-15 op dezelfde planeet waardoor het soms een beetje onoverzichtelijk wordt.
Gevolg van van de vele PLS' is dat het stroomverbruik drastisch toe neemt en ik nog gebruik maak van zonnepanelen en thermal stations. Mn doel is daarom nu om te kijken of ik iets kan met solar sails (was ik nog net niet aan toegekomen, omdat de productie overal begon te knellen).
Update: solar sails zijn in de lucht! Heb nu wat staan op de noordpool. Eens kijken of ik op de zuidpool ook wat neer kan zetten zodat ze wat meer continu kunnen blijven schieten
[ Voor 25% gewijzigd door Pindamann op 08-04-2021 21:25 ]
9800X3D | 9070XT
Mijn framerate lijkt ook telkens iets te zakken naarmate ik verder kom. Misschien helpt de mod 'BetterFPS'?Richo999 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 00:51:
Hebben meerdere trouwens ook last ervan dat naarmate je save groter word de performance ook omlaag gaat? Mijn huidige save zit op 185 uur, wat lijkt op dat ik in begin goede performance had (zo rond 100 fps op 1440) zit ik nu op 11/24 fps op de in-game fps counter (radeon bevestigd deze fps ook).
Gpu usage zit op een volle fabriek planet op 40-50% en cpu 10-20% maar op een gas Giant oid met weinig buildings liggen beide te idlen met de fps gewoon vast op 11/24. Qua instellingen zit ik op 1440 144 Hz max, 1080p of andere max fps helpt niet. In Radeon staat chill, anti lag en freesync ook uit. Heb de game en Radeon drivers opnieuw geïnstalleerd (andere kwestie, iets met een lang harige kat en statische elektriciteit)
Heb wel vaker dat ik een indexarrayerror op deze save gehad en doorgespeeld.
Iemand een idee?
Update vanuit mijn kant. Zit nu 55u in de save maar begin het een beetje zat te raken
Update2: aargh ik speel nog steeds.. langzaamaan kom ik er
Update3: begin van de Dyson Sphere is er!
[ Voor 31% gewijzigd door Pindamann op 21-04-2021 21:05 ]
9800X3D | 9070XT
:strip_exif()/f/image/zMSisoQcksinrDUBCQtVm2Cr.jpg?f=fotoalbum_large)
De multibuild mod is wel een timesaver in dit stadium
Edit: ik moet bekennen dat ik het hier ook wel even bij laat. Het wordt nu veel copy pasten. Ik wacht even een aantal updates af en ga dan een nieuwe save starten
[ Voor 21% gewijzigd door Pindamann op 06-05-2021 20:39 ]
9800X3D | 9070XT
Kan deze mod corrupte savegames veroorzaken? Ik meende dat ergens gelezen/gezien te hebben of misschien verwar ik het met godmode.Pindamann schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:59:
De multibuild mod is wel een timesaver in dit stadium
Edit: @Pindamann bedankt, zal eens kijken.
Heb jullie advies nodig over die ray receivers en photon productie. Hoe krijg je op een nette manier de graviton lensen bijgevult? Wat ik nu doe ziet echt niet uit. Zie screenshot. Overige tips zijn ook welkom. Is het bijvoorbeeld verstandig om op de noord en zuidppol die receivers te plaatsen of beter rond de evenaar?
:strip_exif()/f/image/0JmOCSLxDc78WzqqpoFGcM32.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat een geweldig spel zeg. Ik ga niet zeggen hoeveel uur ik al gespeeld heb want ik moet me echt schamen.... Gelukkig weer een baan gevonden dus moet me inhouden
Ook leuk om tezien dat mijn titanium productie tekort schoot en ik terug naar de planeet moest waar ik in het begin mijn eerste intersteller station gebouwd heb. Wat een zooitje zeg, lvl 1 transport en een grote warboel van transportbanden...
[ Voor 65% gewijzigd door luxzenburcht op 06-05-2021 20:58 ]
Ik gebruik nu al 100+ uur de volgende mods: Multibuild Beta en DSPHierarchicalDisplay. De laatste zorgt er voor dat je een enkele Dyson Sphere layer kunt tonen, zonder dat de andere in de weg zitten. Volgens mij zitten er nog wel wat haken en ogen aan. Ik heb de laatste tijd niet echt veel tijd gespendeerd om nieuwe Sphere layers te bouwen.luxzenburcht schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:44:
[...]
Kan deze mod corrupte savegames veroorzaken? Ik meende dat ergens gelezen/gezien te hebben of misschien verwar ik het met godmode.
Heeeeel incidenteel krijg ik een foutmelding, maar dan start ik het spel even opnieuw op en dan is die ook weer weg. Volgens mij gaat het soms mis met het bouwen van blue prints. In de 250+ uur dat ik er nu in heb zitten heb ik volgens mij minder dan 10 keer een exception gezien. En geen last van corrupted savegames.
In mijn universum heb ik een Blue giant zitten waar ik een relatief kleine sphere omheen heb gebouwd, maar toch levert deze al 500GW op. Genoeg om 40.000 Ray Receivers aan te koppelen, maar hij moet nog groter omdat niet alle receivers de hele dag er bereik op hebben. Ik heb de planeet gepakt die er het dichste bij is en ga deze volbouwen met ray receivers om zoveel mogelijk critical particles te produceren. Op dit moment heb ik zo'n 1500 ray receivers op de planeet draaien die rond de 7k critical protons per minuut binnen harken.Heb jullie advies nodig over die ray receivers en photon productie. Hoe krijg je op een nette manier de graviton lensen bijgevult? Wat ik nu doe ziet echt niet uit. Zie screenshot. Overige tips zijn ook welkom. Is het bijvoorbeeld verstandig om op de noord en zuidppol die receivers te plaatsen of beter rond de evenaar?
[Afbeelding]
Mijn ervaring is wel dat rond de polen met moeilijker is en dat je niet alles op één planeet moet bouwen. Zoals ik aangeef, ik heb één planeet opgeofferd voor alleen maar ray receivers.
Hieronder de foto's van die planeet en hoe ik de ray receiver icm lenses heb opgelost:
| HDE 418941 I: Blue giant | ||
![]() | ![]() | |
![]() | ||
![]() | ![]() | |
Hierbij nog enkele foto's uit mijn universum
| Misam IV: Starter planeet | ||
![]() | ||
Op mijn Stater planeet heb ik nog voor 1800 green research draaien die in de toekomst maximaal 14.400 space warpers per minuut kunnen maken. Op dit moment vreet mijn universum al 2660 en dan is het nog rustig, de raketten fabriek draait nog niet.
| Epsilon Lacertae III: Smelter planeet | ||
![]() | ![]() | |
![]() | ||
Op dit moment heb ik op de smelter planeet 9040 smelters draaien, met nog ruimte voor meer
| Alsuhail I: Assembler planeet | ||
![]() | ![]() | |
Naast deze planeet heb ik nog enkele van dit soort planeten die vol zitten met assembers en andere fabrieken.
| Benatnasch V: Research planeet | ||
![]() | ![]() | |
![]() | ||
Op dit moment draait er bijna 3600 white research per minuut, met nog uitbreiding voor meer. Volgens mij is er nog een issue met het aanleveren van Blue research, want ik kom niet boven de 3550 p.m.
| Stats | ||
![]() | ![]() | |
Nou ik neig juist nooit naar een bus in dit spel. Dat rommelige is toch vaak iets efficienter, ook omdat je makkelijk een productielijntje vanuit een andere hoek er bij in kan voegen (minerals zitten overal).GarBaGe schreef op maandag 29 september 2025 @ 09:00:
Leeft dit topic nog een beetje?
Ik heb zojuist Satisfactory afgerond en ben hieraan begonnen.
Ik volg de tutorial in-game en kan nu bijna de rode matrix blokjes bouwen.
Voorlopig is alles best rommelig, dus ik neig een beetje naar een bus structuur voor wat meer overzicht...
Sowieso de hoofdreden om er nu niet teveel aandacht aan te besteden is de komst van de (Inter) Planetary Logistics (ILS en PLS). Daarna krijg je de mogelijkheid om heel anders te bouwen. Modulair en met minder transportbelts
Wat ik wel doe, wat lijkt op een bus is in het begin de mall zo structureren (zie bovenkant) met 2 belts aan de ene kant en 3 aan de andere kant:
https://d2xw6c7kc53r26.cl...3173683238ad8667c466684b6
Nieuwe multi threading update
De update voor verbeterde performance is ook uit:
https://store.steampowere...362428708750272?l=english
Mijn red science fabriekje:
[ Voor 35% gewijzigd door Pindamann op 29-09-2025 21:22 ]
9800X3D | 9070XT

/f/image/dfIhGVk73S1BfATcQZJk0wdK.png?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/XidAhYdO0PT7FMZ9DeXhHi3I.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/FxrNNL4RDbZln3MlrfKPxsS2.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/iqy2FoPJZOcras4e0c8F33OL.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/czvkpUOWvHQMXipXho7dIW8J.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/eD3tWo661y6Fyx50DKcD2dhI.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/NmhyU5ZnWOAzMK7OAviOzScC.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/jUEilb6WeEe5KoDSBzUBzEQX.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/Kgj6vv5UxbpoC7Gue5LmXCMD.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/0sDaLa2Ce9z3NYrf6FQIAvVC.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/PINbLTV8JSKN7Qq2rOiN2dGS.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/XpJfKoDB34TOuBwoVP0xUwqZ.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/p7Yqvyle05NOPjVme7BZ46qt.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/M8BNSlBw4wylDsqf5uXheTMn.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/UAk5lrmZSqaQYfejQsFtAU2l.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/AEbv8Wtonkug7dJqrkw5hh2R.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/dCAjTJa83anGNDD1tPZQSv7I.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/lI7EzFaJX7VZeBzaGBR1e6no.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/zLLNdt3fucYZQVkxQ8A9cckz.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/KIRBxG6HOMyNtizsZTLQcLHB.jpg?f=fotoalbum_small)