[PC] Dyson Sphere Program

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Mede-auteur:
  • squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:14

squaddie

De game

Factorio meets Satisfactory. Een sci-fi simulation base building game, dat is Dyson Sphere Program.

Alle bekende zaken uit de genoemde 2 games zijn aanwezig: mining resources, assemblers, balancers, splitters, research trees etc. Aan jou om een planeet in een groot sterrenstelsel te bezoeken, een base te bouwen met als ultieme doel: een Dyson Sphere bouwen.

https://store.steampowere...540/Dyson_Sphere_Program/

Systeem specs

MINIMUM:
  • Requires a 64-bit processor and operating system
  • Processor: i3-530 2.93GHZ 2 Core
  • Memory: 4 GB RAM
  • Graphics: Dedicated graphics card, GTX 750 Ti 2GB
  • DirectX: Version 11
  • Storage: 3 GB available space
  • Additional Notes: GPU must support Shader Model 5.0
RECOMMENDED:
  • Requires a 64-bit processor and operating system
  • Processor: i7-7700k 4.2GHz 4 Core
  • Memory: 16 GB RAM
  • Graphics: Dedicated graphics card, GTX 1660 6GB
  • DirectX: Version 11
  • Storage: 10 GB available space
  • Additional Notes: GPU must support Shader Model 5.0. Display Resolution 1080p +
De game is nog in early access en kost 15 euro op Steam. Op het moment van checken (22-1-21 om 19:00 uur) zijn 95% van de reviews nog overwhelmingly positive.

Ik ben ook zéér aangenaam verrast evenals vele bekende Factorio/Satisfactory spelers. Het combineert echt het beste van 2 werelden :)

Check bijvoorbeeld deze korte video van Nilaus die wat leuke builds laat zien:

Dikke tip dus voor de mensen die iets zoeken wat speelt als Factorio maar eruit ziet als Satisfactory!

[ Voor 10% gewijzigd door London op 22-01-2021 19:32 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:07
Een vriend wees me hier vanochtend op. Ik had dus voor vandaag nog helemaal niks van dit spel meegekregen. Moet zeggen dat ik na 'n kleine 2 uur ook aangenaam verrast ben. Als ik zo naar de research kijk, lijkt het meer diepgang te hebben dan Satisfactory.

Ik ben alleen nog niet helemaal overtuigd van de bediening. Rondkijken en manouvreren zijn nog wat onwennig en vooralsnog is het nog niet mogelijk om de controls aan te passen.

Ik hoop trouwens wel dat ze de Early Access periode ook gebruiken om alle teksten nog eens goed na te laten lopen door Engelstaligen. Het is hier en daar nog behoorlijk Engrish :X

[ Voor 17% gewijzigd door anboni op 23-01-2021 02:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 20:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

Heb hem gister ook gehaald.

Wou om 10 uur even een uurtje testen hoe het speelde, en lag vervolgens pas om 3:00 in bed :X
Dus wat dat betreft heeft het de "factorio test" doorstaan :)

speelt leuk. voor iets wat een hele planeet moet voorstellen, is gebrek ruimte wel echt een ding :)
Echt bugs ben ik niet tegengekomen, wel voelt alles nog wat klunky aan, en zijn die grid lijnen die niet precies overeenkomen hoogst iritant voor mijn ocd.

Ben nu bezig met alles wat rode science nodig heeft. al snap ik nog even niet wat ik met al de refined olie moet die ik over heb. dus dat gaat voor nu de oven maar in

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
heuveltje schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:31:
Heb hem gister ook gehaald.

Wou om 10 uur even een uurtje testen hoe het speelde, en lag vervolgens pas om 3:00 in bed :X
Dus wat dat betreft heeft het de "factorio test" doorstaan :)

speelt leuk. voor iets wat een hele planeet moet voorstellen, is gebrek ruimte wel echt een ding :)
Echt bugs ben ik niet tegengekomen, wel voelt alles nog wat klunky aan, en zijn die grid lijnen die niet precies overeenkomen hoogst iritant voor mijn ocd.

Ben nu bezig met alles wat rode science nodig heeft. al snap ik nog even niet wat ik met al de refined olie moet die ik over heb. dus dat gaat voor nu de oven maar in
Ik heb mezelf op tijd naar bed kunnen schoppen :P Maar ik ben ondertussen alweer vanaf 9 uur vanmorgen druk bezig. Gelukkig m'n planning leeg kunnen maken vandaag dus we kunnen ff lekker los!

Wat betreft het Engrish; ze moeten inderdaad even een native English persoon de game laten scannen en hier en daar wat betere vertalingen toepassen.

Het is in mijn optiek wel 1 van de beste EA games die ik tot nu heb gespeeld. Weinig tot geen gekke dingen tegen gekomen.

Wat betreft de grid lijnen, dat gaat nooit veranderen want planeten zijn nu eenmaal rond. Vind dat juist wel een leuke toevoeging die ervoor zorgt dat je soms wat beter moet nadenken over wat je waar plaatst.

Desalniettemin merk ik nu al dat dit een hele toffe en waardige concurrent kan gaan worden voor Factorio en Satisfactory 8)

De game is ook top trending op https://steamdb.info/ en nog altijd overwhelmingly positive qua reviews _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door London op 23-01-2021 11:35 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:07
Als de factorio/satisfactory community ook een beetje achter deze game zich zet komt het helemaal goed kwa speler count :). Vind dit fijner spelen dan satisfactory. Factorio altijd graag gespeeld dus ik dacht satisfactory is leuk + 3D maar dat viel me toch beetje tegen. Heel snel het overzicht kwijt vond ik.

Deze game doet echt de ideale combinatie vind ik. 3D maar wel met behoud van overzicht over je factory. Heb het alvast ook aangeschaft, beetje wennen maar heeft veel potentieel. Is dit nu een bekende developer of de eerste game die ze maken? Want deze komt kwa naam echt uit het niets bij mij en om dan ineens dit neer te zetten, wel top.

[ Voor 14% gewijzigd door Powerblast op 23-01-2021 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlinderdraakje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-04-2024
Heb de game al zien staan op Steam, en ben er redelijk nu aan verslaafd, Deze game heeft een leuk factorio based gameplay, vind het sowieso al super dat het afspeelt in een cluster based universe wat opzich wel een leuke toevoeging is! totally worth playing! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Vraagje. Ik ben op het punt gekomen dat ik titanium nodig heb.
Is niet op deze planeet te vinden, wel op 1 nabij.

Maar ik snap nog niet hoe ik spul van 1 naar de andere planeet transporteer ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Gisteren ben ik ook begonnen met DSP (nog bedankt voor de tip @daPet), en ik moet zeggen dat het een leuke variant is op Factorio/Satisfactory. Waar ik in factorio een main belt maak met horizontale layout (en verticaal in Satisfactory), ben ik er in DSP nog niet uit wat het handigst is.

Splitters lijken i.t.t. Satisfactory niet aan belts te hangen, waardoor een gestapelde layout wat minder voor de hand ligt. Ik ben nu begonnen met belts op +3 hoogte zodat je eronder storage en splitters kunt maken. Het nadeel is dat je behoorlijk wat ruimte nodig hebt om van +3 naar een lager niveau te gaan.

Zojuist kwam ik erachter dat je ook andere vormen van splitters hebt waarbij de output op een lager niveau ligt dan de input. Tijd om weer wat te experimenteren om een optimale bouwmethode te vinden :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gDDWKpL.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/X9QUVUb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/e83qrps.png

Ik hoop dat ze later de mogelijkheid geven om grotere planeten te gebruiken, want ik ben wat minder gecharmeerd van de zichtbare kromming van de wereld.

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:50
Ging net kijken of ik hier een topic voor moest maken, maar fijn dat het er al is.

Heb er nu een uurtje of 6 in zitten en zit nog steeds op de eerste planeet, maar heb het helemaal naar mijn zin. Wel echt jammer dat er (nog) geen multiplayer in zit.

Verder voelt het helemaal niet als een EA game en is het fijn dat het alleen nog maar beter en meer kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Beakzz schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:32:
Ging net kijken of ik hier een topic voor moest maken, maar fijn dat het er al is.

Heb er nu een uurtje of 6 in zitten en zit nog steeds op de eerste planeet, maar heb het helemaal naar mijn zin. Wel echt jammer dat er (nog) geen multiplayer in zit.

Verder voelt het helemaal niet als een EA game en is het fijn dat het alleen nog maar beter en meer kan worden :)
Enige wat me voorlopig wat tegenvalt is het feit dat de keybinds nog niet te wijzigen zijn. Zag dat dit op de ASAP lijst stond dus komt op zich wel goed, maar dat speelt dus voorlopig niet zo fijn (belg, dus zit hier met een Azerty keyboard, movement knoppen staan dus compleet onlogisch :p). Is er eventueel en optie om dit met Windows ofzo te regelen? Of config file of iets dergelijks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen_DB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17-09 14:54
Is er eventueel en optie om dit met Windows ofzo te regelen? Of config file of iets dergelijks?
Zet in Windows gewoon een querty layout erbij, en het is opgelost. Simpelweg ALT-SHIFT om snel te switchen tussen je azerty en querty layout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Die red science bijhouden is wel pittig moet ik zeggen. Dat is continu de bottleneck bij mij.

Ben inmiddels bij gele science aanbeland maar omdat ik totaal niet efficiënt rood kan maken ga ik me daar nog niet aan wagen voorlopig.

Net ook even 2 andere planeten bezocht om starter bases te maken voor titanium en silicon. Hoop snel interstellar logistics te kunnen gaan doen zodat ik niet steeds heen en weer hoef te vliegen :P

Maar al met al blijft deze game een pareltje. Daily player statistics blijven ook oplopen :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beakzz
London schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:25:
Die red science bijhouden is wel pittig moet ik zeggen. Dat is continu de bottleneck bij mij.

Ben inmiddels bij gele science aanbeland maar omdat ik totaal niet efficiënt rood kan maken ga ik me daar nog niet aan wagen voorlopig.

Net ook even 2 andere planeten bezocht om starter bases te maken voor titanium en silicon. Hoop snel interstellar logistics te kunnen gaan doen zodat ik niet steeds heen en weer hoef te vliegen :P

Maar al met al blijft deze game een pareltje. Daily player statistics blijven ook oplopen :)
Vond rood juist mee vallen. 4 smelters achter de steenkool en 5 raffinaderijen houden het voorlopig redelijk op peil. Ben nog niet bij geel of zo dus het zal later totaal niet genoeg zijn.

Mijn basis is nog wel steeds de ongeorganiseerde takkenzooi zoals altijd als je niet precies weet wat er komt, maar met zoveel planeten zal ik vast nog wel een kans krijgen om het goed op te zetten :)

Prachtig :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WSF4uPVG7nStbwQziyjTZIJYFPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZEMfELkSpoHjpcnHXgB42Tqu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Beakzz op 24-01-2021 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Beakzz schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:37:
[...]

Vond rood juist mee vallen. 4 smelters achter de steenkool en 5 raffinaderijen houden het voorlopig redelijk op peil. Ben nog niet bij geel of zo dus het zal later totaal niet genoeg zijn.

Mijn basis is nog wel steeds de ongeorganiseerde takkenzooi zoals altijd als je niet precies weet wat er komt, maar met zoveel planeten zal ik vast nog wel een kans krijgen om het goed op te zetten :)

Prachtig :+

[Afbeelding]
Dat is het mooie van dit soort spelletjes. 1 grote spaghetti base maken om het vervolgens ergens anders gestructureerder over te doen met de nieuwe technologieën.

Ik dacht eindelijk shit tussen planeten te kunnen vervoeren maar helaas.. Moet toch nog een volgende tech unlocken daarvoor. Steeds heen en weer vliegen voor titanium en silicon is echt vervelend |:(

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
Zei iemand spaghetti (vooral onder de main bus is het een chaos :D )?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HyzXKjQ.jpg

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Drumatiko schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:40:
Zei iemand spaghetti (vooral onder de main bus is het een chaos :D )?
[Afbeelding]
Niet anders hier... :+ Zodra ik wat meer gele science heb ga ik aan de andere kant van m'n planeet opnieuw beginnen met een science center.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XvUPTS1rcjJ0LtloYW7YxHhcQrg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mz1OKtnsBzrQYBgZawHgFse9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fPQs3DK7VZII5_z4G-o-jKsEqqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T1pbWBUzcJlGsDXpCsC666Bo.jpg?f=fotoalbum_large

Yay trade up en running tussen planeten :D Wel super tof om je eigen spaceships tegen te komen in de ruimte!

Wow die interstellar logistics system is echt een gamechanger! Ik ga mooi de dingen die ik niet heb op de andere planeten importeren en daar een nieuwe base starten. Ook mooi 98% construction area _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door London op 24-01-2021 20:55 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
Random tip: druk op TAB als je een splitter aan het plaatsen bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Nog een tip: als je solar panels in een baan rond de planeet legt heb je altijd power :D

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 17:02
Gaaf dat hier een topic voor is geopend :)

Ik heb zelf de game gisteren gekocht en even een uurtje gespeeld. Vanavond zeker weer mee door. Kan er inhoudelijks nog weinig over zeggen maar als ik de screenshots zo zie heb ik nog meer dan genoeg te doen :)

iracing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:59

Martinspire

Awesomeness

Kickstarter backer nummer 23 meldt zich :P

Was de game al een tijdje aan het volgen dus, maar erg blij dat ie uit is en het speelt ook erg goed. Veel updates vallen me ook wel op.

Ik vind het nog wel lastig op bepaalde plekken, ondanks dat ik games als Satisfactory ook wel gespeeld heb. Vooral dat je geen plek hebt om spullen te dumpen is lastig, nu is storage wel goedkoop, maar ik wil liever alles automatiseren zodat ik verder niet verplicht ben om overal die doosjes te legen of aan te vullen.

Verder al blauw en rood draaiend. Wil ook nog wat meer basis-materialen en gebouwen automatiseren. Maar dat wordt al snel complex met de hoeveelheid materialen die je nodig hebt voor alles. Maar goed.

Ik wil eigenlijk wel naar geel toe, maar heb het idee dat die nog complexer is dan wat ik al heb. Ding is dat ik (mede na lessen van satisfactory) in het begin veel power heb gemaakt, maar dat zorgt ervoor dat de vraag naar nieuwe power dus laag is. Dus je kunt niet zomaar olie overflowen want die gaat geheid vast lopen. Ik dump liever afval in een bodemloze put dan dat ik dingen moet opslaan. Maar goed, eens kijken hoe lang ik nog door ga. Ik heb wel het gevoel dat hoe complexer dingen worden, hoe sneller ik met dit soort games stop. Zeker als er nog een aantal dingen aan toegevoegd moet worden voor de game uit komt. Ik wil in ieder geval nog wel even planet naar planet transport in werking zetten, maar daarna weet ik niet. Ik heb de eisen voor de laatste 3 kleurtjes gezien en ik vind ze eigenlijk iets te extreem. Leuk voor de liefhebbers, maar ik zie mezelf in dit soort games meer een casual. Wie weet begin ik op een andere planeet even opnieuw want ik heb er op zich wel even een zootje van gemaakt. Maar alles met blauw+rood is inmiddels binnen dus het is zonde om die voortgang weg te gooien.

We gaan zien hoe het naar de release toe beweegt.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 25-01-2021 17:13 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

zeker verslavende game,

minpuntjes:
1 - de kromming v.d "startplaneet"
2 - space vliegen .. arg !
3 - onoverzichtenlijke "brei" van troep .. (zal wel aan mijn bouw methode liggen oid)

voor de volgende update:
- upgrade "in-place" .. ipv afbreken en weer opbouwen ..
- iets van drones oid .. hoeft niet veel per x te vervoeren maar tussen punt A en B

Nummer 1 ach .. Lekker Belangrijk,

Nummers 2 en 3 zijn echt tja weet niet wat ik erger vind ..op zich is een "soep" maken van dit soort dingen natuurlijk game eigen ..
Op zich is het een best gave game, in het begin storm je redelijk hard door de tech-tree .. vind ik best jammer ..

ff simpel naar een andere planeet springen is er niet bij .. teminste na 30 min in space dacht ik .. morgen weer een dag.

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
Zojuist eindelijk transport tussen planeten geregeld waardoor ik niet meer als pakketbezorger titanium hoef op te halen *O*
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AmyhqB3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BM9ktBz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:28
Waarom vinden mensen de kromming van de planeet stom? Ik vind dat er wel tof uitzien :P

Wat ik minder vind is de ultra wide support, alles buiten het midden wordt meteen een ei...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZBFjU8zmBTM5cLUa5oF9aj5Rwhk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dfIhGVk73S1BfATcQZJk0wdK.png?f=fotoalbum_large

Nog niet heel veel kunnen spelen, hopelijk vanavond een paar uurtjes over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Drumatiko schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:38:
Zojuist eindelijk transport tussen planeten geregeld waardoor ik niet meer als pakketbezorger titanium hoef op te halen *O*
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit ziet er echt super tof uit! Heb je nog tips m.b.t. hoe je schaalvergroting aanpakt en omgaat met aanvoerlijnen? Ik zie ook iets wat er uit ziet als een main bus design?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

4Real schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:45:
[...]
Dit ziet er echt super tof uit! Heb je nog tips m.b.t. hoe je schaalvergroting aanpakt en omgaat met aanvoerlijnen? Ik zie ook iets wat er uit ziet als een main bus design?
Van wat ik begreep is dat je op een gegeven moment niet echt een main bus nodig hebt omdat je met de planet en interplanet transport alles gewoon automatisch laat verlopen. Misschien dat je wel alles naar ongeveer dezelfde locatie/planeet stuurt, maar geen lange lijnen met transportbanden omdat je dat gewoon naar die pilaren stuurt.

Ik ben alleen nog niet zo ver

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
[...]
Ik maak sectors in een bepaald gebied waar ik dan dingen maak. Een bus is eigenlijk niet nodig merk ik nu.
Heb wel 4 lijnen lopen met iron ingots/copper ingots/magnetic coil/circuit boards maar heel erg nodig is het niet.

Vind het wel heerlijk werken op m'n desert planet. Geen gezeik met water of irritant gebied, gewoon 1 kale planeet waar je alle kanten op dingen kan bouwen.

Water, olie en silicon importeer ik van andere planeten en zo heb je alsnog alles paraat :9

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
London schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:30:
[...]
Vind het wel heerlijk werken op m'n desert planet. Geen gezeik met water of irritant gebied, gewoon 1 kale planeet waar je alle kanten op dingen kan bouwen.
Met foundations kun je natuurlijk op iedere planeet hetzelfde bereiken, kost alleen vrij veel materiaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Nou, mn eerste andere planeet is bezocht. Ik was op zoek naar Titanium en silicium. Probleem waar ik wel tegenaan liep was dat er weinig brandstof is, dus het begin even gemaakt met coal, maar daarna als een gek windturbines gemaakt. Ik kan nog wel solar maken, maar ik vind ze duur voor wat je ervoor krijgt eigenlijk. Qua power leveren ze net zoveel op. Het enige verschil is dat ze niet zoveel ruimte innemen, maar de planeet is eigenlijk groot genoeg voor 1 berg windturbines. Bovendien gaat het licht dan niet uit in de nacht. Goed, dat staat nu daar allerlei stuff te fabriceren, ik kom er nog op een ander moment wel terug :P
De eerste batch titanium is in ieder geval meegenomen.

Ik geloof dat ik 2 stacks aan gecomprimeerde coal heb verbruikt om 5 AU af te leggen naar een andere planeet in mijn zonnestelsel, dus dat viel me eigenlijk nog wel mee.

[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 26-01-2021 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

hoe werkt dat space vliegen dan ? ik zat een beetje rond te vliegen (voorbij planeten) .. echt mikken op een planeet(en landen) was wel ff frustie-frietje

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

vso schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:04:
hoe werkt dat space vliegen dan ? ik zat een beetje rond te vliegen (voorbij planeten) .. echt mikken op een planeet(en landen) was wel ff frustie-frietje
Ja het is niet heel makkelijk, maar als je oplet is het wel te doen. Je hebt als je rond je planeet vliegt de mogelijkheid om uit de baan te gaan (mits je de juiste unlocks hebt). Dan druk je pijltje omhoog totdat ie echt van de planeet weg vliegt. Dan kijk je even waar je heen moet en richt je je mecha daarheen. Vervolgens druk je op Shift om te boosten (volgens mij heet dat je "mecha-sail"). Dat gaat tot 1000 dinges (ik weet even de waarde niet). Dan richt je op een planeet en hoewel je kunt afremmen, kun je ook gewoon keihard erin vliegen. Afremmen is pijltje omlaag. Die had ik wel nodig toen ik naar mn originele planeet wilde gaan, want die zat op dat moment achter een andere planeet :P

Ik heb alleen niet zoveel zinvolle planeten in mijn zonnestelsel. Dus ik moet al snel buiten gaan zodra ik gele cubes kan maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 26-01-2021 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Martinspire schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:24:
[...]

Ja het is niet heel makkelijk, maar als je oplet is het wel te doen. Je hebt als je rond je planeet vliegt de mogelijkheid om uit de baan te gaan (mits je de juiste unlocks hebt). Dan druk je pijltje omhoog totdat ie echt van de planeet weg vliegt. Dan kijk je even waar je heen moet en richt je je mecha daarheen. Vervolgens druk je op Shift om te boosten (volgens mij heet dat je "mecha-sail"). Dat gaat tot 1000 dinges (ik weet even de waarde niet). Dan richt je op een planeet en hoewel je kunt afremmen, kun je ook gewoon keihard erin vliegen. Afremmen is pijltje omlaag. Die had ik wel nodig toen ik naar mn originele planeet wilde gaan, want die zat op dat moment achter een andere planeet :P

Ik heb alleen niet zoveel zinvolle planeten in mijn zonnestelsel. Dus ik moet al snel buiten gaan zodra ik gele cubes kan maken.
Ja hoop dat ze dat neerstorten nog aanpassen, want dat voelt wel heel nep aan. Een leuke korte animatie voor het landen zeg maar.

Maar hoe kom je in een ander zonnestelsel? Als ik met 1000m per sec? vlieg dan gaat het even duren :+
vso schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:37:
[...]

ik moet ook de gele cubussen maken, maar denk dat ik opnieuw begin en de start planeet lekker vol ram met resources oid .. voordat ik space nog een keer ga doen :)
Heb 12 uur in mijn eerste sessie zitten en ook ik denk er over om opnieuw te beginnen. Ik heb alles veel te kleinschalig opgezet en nu moet ik steeds 2 of 3 items die toevallig allemaal aan een andere kant van de fabriek staan bij elkaar brengen. Wil nu ook een algemeen mega magazijn maken met alle onderdelen.

Twijfel alleen nog om echt opnieuw te beginnen of gewoon alles neer te halen en te storen in containers om daarmee de langzame start te skippen.

[ Voor 23% gewijzigd door Beakzz op 26-01-2021 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Martinspire schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:24:
[...]

ik heb volgens mij 99% unlocked teminste blauw/rode kubus meuk ..

ik moet ook de gele cubussen maken, maar denk dat ik opnieuw begin en de start planeet lekker vol ram met resources oid .. voordat ik space nog een keer ga doen :)

1 van de redenen om opnieuw te beginnen is zsm van hout/plant materiaal af te stappen en kolen of andere energie bronnen die je produceert uit veins .. ik maak storage containers met hout/plant/silicium erts die kan je later wel in een proces gebruiken om wat gele kubussen te maken op de start planeet denk ik.

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
@Beakzz er is een upgrade naar 2000m/s dat maakt vliegen iets korter :+ of je moet warp technologie ontwikkelen en warp dingessen bouwen dan kan je in korte tijd reizen tussen verschillende systemen een flink stuk korter.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Beakzz schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:37:
[...]

Ja hoop dat ze dat neerstorten nog aanpassen, want dat voelt wel heel nep aan. Een leuke korte animatie voor het landen zeg maar.

Maar hoe kom je in een ander zonnestelsel? Als ik met 1000m per sec? vlieg dan gaat het even duren :+

[...]

Heb 12 uur in mijn eerste sessie zitten en ook ik denk er over om opnieuw te beginnen. Ik heb alles veel te kleinschalig opgezet en nu moet ik steeds 2 of 3 items die toevallig allemaal aan een andere kant van de fabriek staan bij elkaar brengen. Wil nu ook een algemeen mega magazijn maken met alle onderdelen.

Twijfel alleen nog om echt opnieuw te beginnen of gewoon alles neer te halen en te storen in containers om daarmee de langzame start te skippen.
zit ook rond die tijd
inderdaad te krap opgezet, :) maar is wel leuk om de game mechanics te leren ..

ik twist een beetje tussen opnieuw starten / herbouwen ..
opnieuw starten kan ik bv meteen kolen minen en de meuk die ik niet gebruik (of niet wil gebruiken) apart zet in een container. bv planten/hout die kan je niet automagisch verwerken, maar wel omzetten naar grondstof(fen) die je verderop in de game kan gebruiken.. maar dat materiaal is "eindig" .. terwijl een kolen-ader oneindig is.

Als ik herbouw kan ik echter beter opzetten ..

Wat ik wel enorm mis .. is een "vervang" optie .. je hebt MK2 dat je alle MK1 kan laten vervangen oid ..
ipv te herbouwen.. footprint issues ach die zijn overkombaar spel moet wat uitdagingen bieden.

Het zou leuk zijn als je drones hebt die grondstoffen wegbrengt/ophaalt dus dat je bv containers aanwijst als "secundaire opslag" niet dat je drone ff zelfstandig straks ff vliegt van zonnestelsel A --> B maar per planeet zou al fijn zijn..

Afgezien van het "sailen" in space vind ik het best een leuke game .. voldoende te doen .. ik zie dat ze best heftig updaten .. (dagelijks een update oid ?) ik hoop dat ze aardig wat features gaat toevoegen .. ik dacht in het begin "wauw" grote techtree maar die valt imho best tegen ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
[...]
Thanks, ik ben er ook wel blij mee. De enige tip die ik mee wil geven is om vooral lekker te rommelen om je eigen systeem te bedenken. Zelf bouw ik de main belt op +3 hoogte zodat je eronder splitters kunt plaatsen met belts naar fabrieken aan de zijkant, maar je kunt ook gewoon wat ruimer bouwen :+

Tot noch toe produceer ik bijna alles lokaal, maar als de resourches op zouden raken dan zou ik t.p.v. de oude mijn een spaceport maken voor de import van ruwe materialen en dat op de oude belt laden. Zelf speel ik nu met 'unlimited resources', dus voorlopig hoef ik me niet zorgen te maken dat de planeet leeg raakt. Als ik het spel eenmaal een keer voltooid hebt dan ga ik het nog eens opnieuw doen met minder resources.

Op de Dyson Sphere Discord is er trouwens een screenshot-contest aan de gang, dus mocht je iets moois gemaakt hebben dan kun je daar wellicht nog je ei screenshot kwijt. Je moet je screenshot dan op Reddit, Facebook of Twitter posten en daarna je screenshot daar posten (ik heb die social media niet, dus doe voor spek en bonen mee :D ). Deze dus:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KfMsLms.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Wat hebben jullie eigenlijk gekozen qua resource multiplier in het begin? Ik neig enigszins naar 5x of misschien zelfs infinite.

Ben net lekker bezig op m'n desert planet maar bepaalde nodes zijn alweer bijna op. Kan dat wel fixen natuurlijk door iron te verschepen maar heb liever dat ik amper hoef om te kijken naar dat soort basis resources.

Misschien maar even opnieuw beginnen en alle toegepaste kennis benutten. Vind het niet eens erg eigenlijk om weer op 0 te starten :D

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
London schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:21:
Wat hebben jullie eigenlijk gekozen qua resource multiplier in het begin? Ik neig enigszins naar 5x of misschien zelfs infinite.

Ben net lekker bezig op m'n desert planet maar bepaalde nodes zijn alweer bijna op. Kan dat wel fixen natuurlijk door iron te verschepen maar heb liever dat ik amper hoef om te kijken naar dat soort basis resources.

Misschien maar even opnieuw beginnen en alle toegepaste kennis benutten. Vind het niet eens erg eigenlijk om weer op 0 te starten :D
Ik begon gewoon met multiplier 1, maar heb hem toch eens voor de grap op inlimited gezet. Het valt mij op dat hij dat er dan 1 miljard per vein in zit. Dus op een bosje iron ore kun je zo 14 miljard resources hebben. Veel, maar nog steeds niet echt unlimited.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

4Real schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:26:
[...]
Ik begon gewoon met multiplier 1, maar heb hem toch eens voor de grap op inlimited gezet. Het valt mij op dat hij dat er dan 1 miljard per vein in zit. Dus op een bosje iron ore kun je zo 14 miljard resources hebben. Veel, maar nog steeds niet echt unlimited.
Weet je zeker dat je dan unlimited speelt? Ik zou het raar vinden als het dan op raakt?

Ik zou mijn volgende game ook unlimited spelen, simpelweg omdat ik de uitdaging niet zie om alles om te moeten bouwen om aanvoer van andere plekken naar mijn fabrieken te brengen (of de fabrieken telkens te moeten verhuizen). Dat lijkt me veel werk voor weinig uitdaging. Ik merk nu al dat een planeet zonder bepaalde resource voor fuel gewoon irritant is, dan dat het leuke uitdaging biedt.

Maar goed, voor ieder wat wils. Ik denk alleen dat ik deze playthrough gewoon lekker tot een (gedeelde) dyson sphere laat lopen en dan weer stop tot de game echt uit is. Ik heb het idee dat na het bouwen van zo'n sphere dr toch al niet heel veel meer aan is (dan wat dingen optimaliseren of zo). Dus dan liever met alle updates die ze nog gaan geven de game af maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:01:
[...]

Weet je zeker dat je dan unlimited speelt? Ik zou het raar vinden als het dan op raakt?

Ik zou mijn volgende game ook unlimited spelen, simpelweg omdat ik de uitdaging niet zie om alles om te moeten bouwen om aanvoer van andere plekken naar mijn fabrieken te brengen (of de fabrieken telkens te moeten verhuizen). Dat lijkt me veel werk voor weinig uitdaging. Ik merk nu al dat een planeet zonder bepaalde resource voor fuel gewoon irritant is, dan dat het leuke uitdaging biedt.

Maar goed, voor ieder wat wils. Ik denk alleen dat ik deze playthrough gewoon lekker tot een (gedeelde) dyson sphere laat lopen en dan weer stop tot de game echt uit is. Ik heb het idee dat na het bouwen van zo'n sphere dr toch al niet heel veel meer aan is (dan wat dingen optimaliseren of zo). Dus dan liever met alle updates die ze nog gaan geven de game af maken.
Met unlimited heb je inderdaad 14~20miljard per cluster van mineralen. Stel dat je 1000units per seconde weet te ontginnen, dan kost het alsnog 4000uur voordat die mijn volledig leeg is :+ . Zelf speel ik ook op unlimited, maar liever zou ik een tussenvorm hebben gehad waarbij je een basishoeveelheid hebt die je snel kunt ontginnen, en je daarna op gereduceerde snelheid oneindig door kunt gaan in die mijn (bijvoorbeeld op 5% van de beginsnelheid). Je loopt dan niet het risico dat je hele productie stil komt te liggen, maar je hele fabriek op 1/20 laten draaien zou ook zonde zijn. Wie weet maakt iemand t.z.t. hier nog een mooie mod voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Drumatiko schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:58:
[...]

Met unlimited heb je inderdaad 14~20miljard per cluster van mineralen. Stel dat je 1000units per seconde weet te ontginnen, dan kost het alsnog 4000uur voordat die mijn volledig leeg is :+ . Zelf speel ik ook op unlimited, maar liever zou ik een tussenvorm hebben gehad waarbij je een basishoeveelheid hebt die je snel kunt ontginnen, en je daarna op gereduceerde snelheid oneindig door kunt gaan in die mijn (bijvoorbeeld op 5% van de beginsnelheid). Je loopt dan niet het risico dat je hele productie stil komt te liggen, maar je hele fabriek op 1/20 laten draaien zou ook zonde zijn. Wie weet maakt iemand t.z.t. hier nog een mooie mod voor.
Ben ook opnieuw begonnen met unlimited. Speelt toch wat veiliger zo wetende dat je resources voorlopig niet zullen opraken.

Kan ik gelijk proberen iets minder spaghetti te bouwen en iets meer structuur. Voornemen is om west naar oost de lijnen te maken.

Alleen science moet ik nog even een plan voor maken. Dat wil ik sowieso eigenlijk op een andere planeet gaan doen maar daar heb ik nu de tech nog niet voor :+

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
Ik vraag mij sterk af of het binnen redelijk tijd mogelijk is alle planeten leeg te zuigen, op basis van mn eigen beperkte ervaring lijkt het erop dat naar mate je verder van je start systeem komt planeten rijker zijn in resources, hetzelfde wat Factorio doet. Dit idee wordt verder versterkt na het kijken van een stream waarin de streamer naar het randje van zijn universum aan gaan was en planeten aan de rand 100 tot 150 miljoen resources bevatte.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

London schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:49:
[...]

Ben ook opnieuw begonnen met unlimited. Speelt toch wat veiliger zo wetende dat je resources voorlopig niet zullen opraken.

Kan ik gelijk proberen iets minder spaghetti te bouwen en iets meer structuur. Voornemen is om west naar oost de lijnen te maken.

Alleen science moet ik nog even een plan voor maken. Dat wil ik sowieso eigenlijk op een andere planeet gaan doen maar daar heb ik nu de tech nog niet voor :+
Ik zit er zelf over na te denken om de startplaneet op te delen in 2 stukken. Alles naar boven is voor items/consumables.
Alles naar onder is voor science. Dan heb je niet zo'n lange bus en de meeste zaken ga je toch wel intern aan elkaar knopen. Plus dan zit de interplanet transport niet zo in de weg.

En voor het aanvliegen is het heel makkelijk om de polen te bezoeken en erop te mikken. Met een beetje afstand kun je toch wel ontdekken wat noord en wat zuid is als je in de buurt komt.

Qua resources van andere planeten en het opraken (of te langzaam gaan) van je startplaneet is het dan ook makkelijker om deze op den duur aan te voeren van elders en je productielijnen nog enigszins heel te houden. Ik vind het verschil tussen MK1 en MK2 in snelheid ook niet zo heel groot, waardoor je de meeste zaken wel in oude vorm kunt laten bestaan. Zoveel resources krijg je ook niet tegelijk uit de meeste plekken, dus is het eigenlijk zinloos om alles op turbo-stand te laten gaan. Zeker als je daarna op allerlei andere planeten gaat om resources op te zetten. En als het te traag gaat, gooi ik liever een 2e of 3e MK1 neer dan de dure MK2.

Ik vraag me nog wel af hoe lang het echt duurt om zo'n dyson sphere te maken en hoeveel planeten je op maakt voordat ie klaar is. Ik heb het idee dat de meeste mensen toch vooral op een handje vol planeten zal blijven hangen en de ketens te ingewikkeld zijn om op 10 verschillende planeten uit te zetten

[ Voor 31% gewijzigd door Martinspire op 27-01-2021 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Ik ben opnieuw begonnen, alleen die resource multiplier Yikes

Tips als je start met de game (startpost?)

Zet zsm een "overflow" straatje op .. gewoon paar storage containers met een band en zet een filter op de grondstoffen die je in aparte storage containers hebt.
Zo filter ik bv boom,bladeren, en speciale "grondstoffen" en overig .. af en toe overig door de lijn dumpen als je een nieuwe filter kan toevoegen. en overtollige meuk (gebouwen bv) donder ik er ook in..

ik bouw niet op 4 smelters. om een band vol te krijgen .. gelijk hoppa 8 of 12 . 1 product per band en direct erna een "overflow" buffer omdat je storage containers kan linken met die sorters aparte input erbij.
Zo kan ik stukken vervangen en als het snel genoeg werkt of upgrades vervoeren het snel genoeg dan kan je makkelijk(er) upgraden .. dat ik weinig ruimte heb voor bv mk2 storage is dan ook niet een zeer groot probleem. Stacken overkomt een hoop ergenis :) en bv per 4 smelters 1 lijn naar een storage unit .. houd het vanzelf overzichtenlijk .. maar goed ..

Ik heb nog niet goeie ervaringen met lijnen met meerdere producten deze splits ik zsm af.

Wat ik me wel afvraag is kolen vs grafiet staven .. leveren deze nu meer energie op ? ik heb niet echt de indruk dat bv eerst verwerken of rechtstreeks de kolen plantage induwen .. of dat nu wat uitmaakt

Tja vanalles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
vso schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:44:
Ik ben opnieuw begonnen, alleen die resource multiplier Yikes

Tips als je start met de game (startpost?)

Zet zsm een "overflow" straatje op .. gewoon paar storage containers met een band en zet een filter op de grondstoffen die je in aparte storage containers hebt.
Zo filter ik bv boom,bladeren, en speciale "grondstoffen" en overig .. af en toe overig door de lijn dumpen als je een nieuwe filter kan toevoegen. en overtollige meuk (gebouwen bv) donder ik er ook in..

ik bouw niet op 4 smelters. om een band vol te krijgen .. gelijk hoppa 8 of 12 . 1 product per band en direct erna een "overflow" buffer omdat je storage containers kan linken met die sorters aparte input erbij.
Zo kan ik stukken vervangen en als het snel genoeg werkt of upgrades vervoeren het snel genoeg dan kan je makkelijk(er) upgraden .. dat ik weinig ruimte heb voor bv mk2 storage is dan ook niet een zeer groot probleem. Stacken overkomt een hoop ergenis :) en bv per 4 smelters 1 lijn naar een storage unit .. houd het vanzelf overzichtenlijk .. maar goed ..

Ik heb nog niet goeie ervaringen met lijnen met meerdere producten deze splits ik zsm af.

Wat ik me wel afvraag is kolen vs grafiet staven .. leveren deze nu meer energie op ? ik heb niet echt de indruk dat bv eerst verwerken of rechtstreeks de kolen plantage induwen .. of dat nu wat uitmaakt
Álles wat ik maak voorzie ik van een storage chest om te bufferen. Gewoon gemakkelijk als je eens snel iets wilt pakken.

Coal geeft 2.70mj & Granite 6.30mj dus dat laatste is vele malen beter. Ook in de fuel chamber van je mech.

Mocht iemand trouwens mee willen doen aan de OP roep dan even. Ik ben privé nogal druk met werk/studie/verhuizen/DSP ( >:) ) dus kom daar voorlopig even niet aan toe.

edit: Ook leuk; 9 van deze palen om binnen een paar seconden weer volle energy te hebben _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ny3UEnunFHBzSpo_ClJtkskYyPQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g3HEiXftVslgvuBW97OFZfPR.png?f=fotoalbum_large

edit2: Een Lava planet in m'n zonnestelsel met Titanium én Silicon _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door London op 27-01-2021 20:02 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
Ik gebruik inderdaad vooral de Mk1 assembler, goedkoop en snel te produceren, alleen op plekken waar ik mn productie wil opschalen, maar geen ruimte meer heb voor uitbreiding zet ik de Mk2 in. Mn basis begint wel beetje spaghetti te worden, maar heb het voornemen om het spel eerst een keer uitspelen voordat ik nieuwe start, zodat minimaal een beetje gevoel bij de verschillende fases van het spel en wat, wanneer en in welke hoeveelheden nodig is.

Zolang er niet een vorm van blueprints aanwezig is is productie op andere planeten opzetten een bewerkelijke klus en zal het voor mij voornamelijk zijn dat ik resources van planeten naar mn productie locatie transporteer en daar bewerk. Wellicht dat als de afstand tussen resource en productie groot wordt dat ik een half fabricaten productielocatie opzet om de afstanden te verkleinen, maar zover ben ik nog lang niet.

Ik heb bijna de groene science beschikbaar, zal waarschijnlijk een draak zijn om op te zetten. We komen in de buurt om de Dyson sphere te gaan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Gister dacht ik "even" wat te gaan doen. Ik knipper een paar keer en het is al 2 uur geweest haha.

Maar ik heb nu wel wat meer productie gaande van stoffen die ik nog niet geautomatiseerd had. Waaronder sulfur, titanium dingetjes, en zo meer. Ik heb ook eindelijk transport tussen planeten lopen, dus titanium komt eindelijk vanzelf binnen ipv handmatig. Dat is toch wel de grote misser aan het begin. Paar trips gedaan om even snel te researchen. 1 keer ging bijna mis want ik overschoot de planeet omdat ik niet op zat te letten en ik had geen energie meer om bij te sturen, dus wel even opletten haha.

Maar goed, ik denk dat ik niet opnieuw begin maar gewoon even door blijf modderen met de huidige save. Ik kan wel opnieuw beginnen, maar gister keek ik rond en zag dat ik toch wel aardig veel werk al heb gedaan en het niet echt zinvol is om dat weg te gooien (ook al draait het niet optimaal). Met toegang tot andere planeten kun je straks toch gewoon kleine productie opzetten en alles transporteren.

Waar ik nu wel tegenaan loop is dat ik te weinig energie heb lopen. Met olie en wat daarvan komt, heb ik toch niet echt voldoende over om verder te gaan met transport hubs, dat laden is toch wel erg duur. Dus vandaag maar beginnen met solar sails en zo. Misschien ook een deuterium bron.

Ik moet alleen nog even uitzoeken wat ik op mijn ijs-planeet ga doen. Daar staan wel wat ice-fire dingen, maar dat is niet zo gigantisch veel en ik heb liever dat andere spul eruit (wat overigens ook waterstof oplevert).

Mijn plan is om zoveel mogelijk makkelijke resources van andere planeten te halen, maar mijn eerste planeet toch vooral de verdere verwerking te laten doen. Je kunt ook maar 5 resources per paal sturen, dan stuur ik liever veel van dat, dan weinig van veel verschillende types. Ik ga nu ook maar zonnepanelen maken met energieopslag voor de ijsplaneet, dat lijkt me samen met wind toch nog wel de makkelijkste optie want de overige alternatieven zijn erg kostbaar (tot ik genoeg solar sails heb draaien natuurlijk, maar die stroom gebruik ik eerst liever op mn eigen planeet).

Pas als ik dat heb draaien, kan ik verder met de overige planeten anders heb ik straks wel resources klaar staan, maar geen energie om het te verschepen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

@Martinspire ja het gaat hard met de tijd je bent zo 5 uur verder met "niks" .. wel fijn overgens ..
wat ook fijn is te weten dat je maar 5 resources per paal kan sturen .. (zowel per planeet als tussen planneten?)
ik vraag me af wat handig(er) is per band of per schip over de planneet te sturen. er zal wel een afstand tradeoff zijn waar het omslagpunt is.
kan je niet met wat ore-miners, band en een interplanetaire paal direct naar een planeet vliegen ? ook al vlieg je terug met een lading

is er een kaart hoe je van grondstof x naar bv een hash komt oid ? vast wel ..

ik ben 3de keer opnieuw gestart, valt me wel op dat je eigenlijk bizar weinig factories echt nodig hebt.. alleen wat de replicator niet bouwt, in het begin verbrande ik bladeren/bomen nu start ik rap met kolen/grafiet..

een offloading storage opzetten is wel prettig, ik ben alle blaadjes enzv aan het minen en ondertussen maakt de replicator hashes .. die bladeren enzv sla ik op wellicht dat ik ze later weer in kan zetten al is het maar een gedeelte denk ik zo scheelt grondstof halen op een andere planeet

ik heb me voorgenomen een 5x4 grid van stapelbare "onderzoek" meuk te maken uitgaande dat je maar 4 soorten Kubbusssen/Hashes hebt .. alles aangevoerd/afgevoerd met eigen lijn.

[ Voor 10% gewijzigd door vso op 28-01-2021 14:03 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlckMohawk
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-06-2024
Iemand anders toevallig ook last van errors? Eerst had ik een 'read error' tijdens het installeren. Die heb ik met wat geouwehoer weg gekregen: weet niet wat het uiteindelijk heeft gedaan, wellicht de admin rechten die het spel nodig vond (welk ander spel vraagt dat dan?).

Nu run ik het echter als admin en krijg ik een grote rode text bubbel met SystemUnauthorizedAccessException... ik merk zelf niet dat iets aan de game niet werkt, maar het is wel redelijk vervelend dat die dikke rode ballon groot deel van het beeld opvult. Iemand tips?

Edit: ik had net iets langer moeten zoeken (was al even bezig toen ik dit schreef). Voor andere met hetzelfde problem: Uiteindelijk uit de steam content_log.txt het path gevonden waar hij "Failed to write app state file" van zei. Die handmatig verwijderd. Toen Steam opnieuw opgestart, spel gestart, hij heeft hij het missende stukje opnieuw gedownload en nu lijkt het te werken. Vraag me wel af of dit nu iedere keer moet als ik mijn pc afsluit.

[ Voor 29% gewijzigd door BlckMohawk op 28-01-2021 16:14 . Reden: Probleem verholpen ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• squaddie
@BlckMohawk Tot op heden is DSP zeer stabiel op mn pc, misschien starten met een verificatie van de files?

@vso Op reddit staat een kaartje. Band versus drone is denk erg afhankelijk van hoeveel energie je hebt, flink met drones uitpakken dan gaat je energieverbruik aardig omhoog. Ik zag een streamer die bijna alles met drones vervoerde, maar goed die had ook een flink rij met fusion plants staan.

@Martinspire Ik heb voor vanavond op de planning staan om met deuterium en fusion plant aan de slag te gaan.

@London Ik heb geen bakken met tijd, maar wil wel assisteren met de topic start up to date te houden.

[ Voor 33% gewijzigd door squaddie op 28-01-2021 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 15:17

Smurf

Detri

Enige wat ik had was bij de eerste keer starten dat hij bleef hangen op "almost ready". (laatste balkje van de loadbar)

Oorzaak blijkt te zijn dat UNC paden niet ondersteund worden en laat ik nou net mijn documents map op een NAS hebben staan..

Oplossing zal vast wel komen in de toekomst, maar de work-around is deze even als netwerkschijf mappen en het pad van je documents folder in Windows aanpassen naar driveletter:folder vorm. (of je documents folder op een lokale schijf zetten natuurlijk, als dat voor jou wel een optie is :P )

[ Voor 5% gewijzigd door Smurf op 28-01-2021 16:49 ]

)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
https://store.steampowere.../view/3065231317858269345

Quick Upgrade: You will be able to upgrade some of the buildings and conveyors by directly build (cover/overlap/displace) the higher grade facilities on the lower grade facilities, instead of demolish the lower grade one in advance.

Keybinding: It's a very important function for many of you, engineers. We will finish it before 11th February.

Framework of logistics management system: A basic management framework will be setup to the logistics system. Of course, it will be still 'basic' at February that may only bring 'basic' logistic solution for you, such as the farthest transportation distance and the quantity requirement of delivering goods. The logistic system will be fleshed with the progress of game development in the future.

Lekker bezig hoor deze ontwikkelaar. Elke dag een patch en nog heel wat plannen voor het Chinese nieuwjaar en daarna komt combat _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powerblast
Het aantal updates viel me ook al op. Vind dit wel fijn, geeft echt het gevoel dat ze er mee bezig zijn. Nog niet echt veel kunnen spelen, maar net zoals ik in de tijd met factorio begonnen ben, streams bekijken en youtube :p. Ik zie weer 100+ uren gameplay aankomen... daar gaat m'n vrije tijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Beakzz schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:43:
https://store.steampowere.../view/3065231317858269345

Quick Upgrade: You will be able to upgrade some of the buildings and conveyors by directly build (cover/overlap/displace) the higher grade facilities on the lower grade facilities, instead of demolish the lower grade one in advance.

Keybinding: It's a very important function for many of you, engineers. We will finish it before 11th February.

Framework of logistics management system: A basic management framework will be setup to the logistics system. Of course, it will be still 'basic' at February that may only bring 'basic' logistic solution for you, such as the farthest transportation distance and the quantity requirement of delivering goods. The logistic system will be fleshed with the progress of game development in the future.

Lekker bezig hoor deze ontwikkelaar. Elke dag een patch en nog heel wat plannen voor het Chinese nieuwjaar en daarna komt combat _/-\o_
wauw zeker een goeie update !!! _/-\o_ dat gaat veel plezier opleveren..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

Keybinds zouden fijn zijn. Hopelijk kan ik dan middle mousebutton ook op wat anders zetten wat daar kan ik maar niet aan wennen. (En de muis die ik bij mn laptop heb heeft helemaal geen knop, alleen een aanraakgevoelig stukje voor het scrollen.)

)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Het gebrek aan soil werkt behoorlijk beperkend moet ik zeggen.

Ben inmiddels hard op weg om paarse science vrij te spelen maar m'n science / chemical gebied begint al weer een aardige pastaschotel te worden :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpD-YVTT0uiwFdtMBJTXJwTkPqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rgFxz3sGiJttirJk0PMxuDS2.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien toch maar emigreren naar m'n lava planeet die zowel titanium als silicon heeft ;w

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:28
Voor mij mist er iets in de game, wat het precies is weet ik niet, maar er mist iets.

In zowel Factorio en Satisfactory heb ik ruim 100 uur gestopt en vele automation games raak ik helemaal aan verslaafd, maar hoe vaak ik deze game ook opstart, binnen een uur ben ik er wel weer op uitgekeken.

Om één of andere reden ontbreekt de drang van "Laat ik nog even deze resource automatiseren" of "dit proces wat netter maken". Sterker nog, tijdens het spelen heb ik meermaals de gedachte gehad "Ik moet eigenlijk Factorio opstarten, daar werkt dit allemaal net wat fijner/overzichtelijker".

Natuurlijk een oneerlijke vergelijking omdat de game nog in Early Access zit (hoewel ik ook een early adaptor was van Factorio), maar ik denk dat ik het over een jaartje nog maar een keer ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Hoe doen jullie stroomvoorziening op planeten met weinig of geen coal en oil? ik heb nu 'n stuk of 100 windmolens neergezet, maar da's nogal een k-klus. Uiteindelijk heb ik die planeet toch nodig, want het is de enige waar ik titanium vandaan kan halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

anboni schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:11:
Hoe doen jullie stroomvoorziening op planeten met weinig of geen coal en oil? ik heb nu 'n stuk of 100 windmolens neergezet, maar da's nogal een k-klus. Uiteindelijk heb ik die planeet toch nodig, want het is de enige waar ik titanium vandaan kan halen.
Je kunt vaak wel fire-ice of iets dergelijks omzetten naar hydrogen (of was het die betere coal dingen) en dat opstoken. Zonnepark is ook nog een optie, al moet je dan wel wat accu's neerzetten om in de nacht nog door te kunnen (of daar lak aan hebben, op zich is het niet zo'n issue als je er niet vaak komt).

En uiteindelijk kun je met solar sails energie naar andere planeten sturen, maar dat is vrij kostbaar en duurt even om op te zetten (maar als je op een gegeven moment die dingen kunt produceren, dan scheelt dat wel)

Anderzijds kun je resources erheen sturen om coal te verbranden en later andere stuff. Maar ik vind dat niet echt handig omdat die ook op andere planeten snel op gaan. Overall kost transport tussen planeten erg veel energie en levert het weinig op, zeker omdat de hoeveelheid resources die je over en weer stuurt, eigenlijk niet zoveel is. Ja je kunt dat upgraden, maar dat duurt ook even (veelal geel en paarse blokken bv).
Flapperbol schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:04:
Voor mij mist er iets in de game, wat het precies is weet ik niet, maar er mist iets.

In zowel Factorio en Satisfactory heb ik ruim 100 uur gestopt en vele automation games raak ik helemaal aan verslaafd, maar hoe vaak ik deze game ook opstart, binnen een uur ben ik er wel weer op uitgekeken.

Om één of andere reden ontbreekt de drang van "Laat ik nog even deze resource automatiseren" of "dit proces wat netter maken". Sterker nog, tijdens het spelen heb ik meermaals de gedachte gehad "Ik moet eigenlijk Factorio opstarten, daar werkt dit allemaal net wat fijner/overzichtelijker".

Natuurlijk een oneerlijke vergelijking omdat de game nog in Early Access zit (hoewel ik ook een early adaptor was van Factorio), maar ik denk dat ik het over een jaartje nog maar een keer ga proberen.
Ik denk dat je wellicht wat verder moet spelen, want op den duur unlock je erg veel dingen om te bouwen en ook transport tussen planeten en pas dan wordt het echt interessant (en lastig) imo. In het begin is het allemaal wel makkelijk om resources te krijgen en je dingen te maken, maar als je op een gegeven moment de eerste resources ook weer moet ketenen aan de end-game stuff, dan moet je wel puzzelen hoe je dat op gaat zetten. Daarnaast gaan op een gegeven moment je resources op en moet je toch wel ergens nieuwe vandaan halen.

Dat dingen in andere games fijner aanvoelen is prima, maar ik vind dat deze game ook wel prima werkt als je een tijdje bezig bent. Keybinds zullen misschien wel helpen, maar het is vooral gewenning denk ik.

Maar als je het niks aan vindt, dan vind je het niks. Het is geen verplichting. Ik denk alleen dat als ik je zo hoor, je nog wat verder moet spelen. Al is wachten op meer content ook geen probleem. Ze zijn hard bezig en ik denk dat de komende maanden (na de eerste bugs van de initiële EA release weg zijn), ook wel veel gaan toevoegen. Een beetje zoals Satisfactory nog bezig is met grote updates.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 29-01-2021 22:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
Kon er zelf na 20 uur spelen nog wat bruikbare dingen uithalen zoals korte bruggen :

Zit alleen zo hard te twijfelen of ik opnieuw moet beginnen met unlimited. Heb heel de base opnieuw opgezet aan de andere kant van de planeet,maar merk nu al dat bij de eerste base de resources op gaan.Zit zo hard te twijfelen dat ik andere games opstart :+

Is het te doen om je main bus en setup te blijven gebruiken als je de resources importeert van een andere planeet?

[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 30-01-2021 11:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Ik ben bewust opnieuw begonnen met een unlimited wereld. Gewoon geen zin om na te hoeven denken over die basic resources. Met een paar miljard per node ben je set voor de rest van de game.

Ik ga toch maar emigreren naar m'n lava planeet maar dan wil ik die eerst een beetje gereed maken voor een nieuwe base. Heb al 1 ring met solar panels liggen dus qua power gaat het ff goed.

Nu de boel ff platgooien met concrete >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PMsctLeP_fKy4N6YRmHhqkRk0zA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gQUIB8der8jsMcJT3a8lCIVw.jpg?f=fotoalbum_large

@Martinspire eens betreffende het moeten doorspelen voor je er echt in zit. Voor mij is DSP de perfecte mix van Factorio en Satisfactory. Factorio is 1 van de beste spellen ooit gemaakt maar de complexiteit gaat mijn pet te boven. In DSP voelt alles wat toegankelijker aan en heb je alsnog de voldoening dat het werkt. Daarnaast vind ik DSP er mooier uitzien en de theme spreekt mij veel meer aan.

Satisfactory is daarentegen nóg mooier maar ook weer onoverzichtelijker. DSP valt er voor mij precies tussen in en ik verwacht ook heel wat meer uren in DSP te gaan steken dan in beide andere games.

Maar to each their own natuurlijk! Het is juist mooi dat er nu 3 smaken zijn op dit gebied die allemaal hun eigen unieke features hebben en alle 3 fantastische spellen zijn :*)

@squaddie Ik heb je mede-OP gemaakt. Ik ga later vandaag en anders morgen ook nog even naar de OP kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door London op 30-01-2021 12:39 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Beakzz schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:50:
Is het te doen om je main bus en setup te blijven gebruiken als je de resources importeert van een andere planeet?
Ik heb zelf mijn eerste lijntjes lopen, maar ik vind het niet bepaald vlot gaan. Je kunt maar 10 schepen laten vliegen tussen planeten per paal. Die palen vreten stroom maar leveren dus niet zoveel op. Pas als je ver in research bent, kun je de capaciteit verhogen (en zelfs dan is het imo niet zo heel bijzonder). Dus tenzij je al een behoorlijk overschot van energie hebt op beide planeten, is het niet echt heel handig om dat te blijven doen. Even heen en weer vliegen levert al meer resources op. Ik vind dit stuk nog een beetje uit balans want op het moment dat je die andere planeten kunt bezoeken en resources automatisch kunt terugbrengen, wordt je eigenlijk tegengehouden door de snelheid van die schepen en het feit dat op je eigen planeet ook de resources op gaan.

Unlimited is dan wel handig, maar ook daar vind ik het nep dat het dan niet echt unlimited is. Maar voor bv andere planeten zonder veel brandstof-resources is het wel weer handig, gezien je maar 1 coal-node hoeft te hebben om makkelijk wat stroom te verkrijgen zonder je druk te maken over het feit dat er maar 100k ligt en die dus binnen notime op is. Want zelfs met een hele wereld vol met windmolens of een behoorlijk aantal zonnepanelen is het niet echt veel stroom. De bronnen die erna komen (de ringen met zonnepanelen of de dyson sphere zelf) vind ik niet echt geweldig en ook die andere deuterium kost gewoon enorm veel resources dat het ook niet echt denderend veel oplevert. Eigenlijk is die alleen handig om je mecha van stroom te voorzien

[ Voor 42% gewijzigd door Martinspire op 30-01-2021 13:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
London schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:34:
Satisfactory is daarentegen nóg mooier maar ook weer onoverzichtelijker. DSP valt er voor mij precies tussen in en ik verwacht ook heel wat meer uren in DSP te gaan steken dan in beide andere games.
Helemaal mee eens, DSP valt precies in een sweetspot tussen Factorio en Satisfactory. :9~
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wHQjK7o.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powerblast
Drumatiko schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:31:
[...]

Helemaal mee eens, DSP valt precies in een sweetspot tussen Factorio en Satisfactory. :9~
[Afbeelding]
Dat ziet er wel nice uit, RBG lightstrips precies :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
Iemand heeft DSP gegevens ingevoerd in een bestaande Factorio calculator: https://shadowtheage.github.io/factorio-lab

(sauce)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
@anboni Ik gebruik meestal zonne- of windenergie omdat inderdaad een hoop planeten geen brandstoffen beschikbaar hebben, maar vooral omdat zoals eerder gezegd ik de meeste productie thuis doe en een stapel miners en een tower (met volle energie buffer) niet zo veel energie nodig hebben en dus met wind of zon vrij makkelijk aan de energie behoefte kan voldoen. Voor bepaalde resources doe ik wel bewerkingen op locatie, bijvoorbeeld titanium bars omdat het recept 2 ores voor 1 bar is en daarmee twee keer zoveel titanium per drone kan transporteren.

Als ik voor zonnepanelen ga, doe ik meestal een belt over de evenaar ipv zonnepanelen icm batterijen. Mijn belts zijn een combinatie van zonnepanelen en tesla towers vanwege de max afstand tussen zonnepanelen zeer kort is, deze beperking is op te lossen door zonnepanelen af te wisselen met tesla towers. Dus zonnepaneel <--> tesla tower <--> zonnepanel, dan heb je 30 tot 40 panelen nodig om een belt over de evenaar te maken.

@Martinspire De towers zelf gebruiken niet zoveel stroom, uit mn hoofd 65 kW, de drones is inderdaad een ander verhaal. De drones zonder upgrades zijn kunnen slechts 200 items transporteren maal 10 drones is 2000 items per tower, dat wordt vrij snel een bottleneck als je je productie gaat opschalen. Je kan de basis drone beter maken, maar dan is deze mid- en endgame veel te goed. Een optie zou zijn Mk1 en Mk2 tower en drones, Mk1 hebben geen warp technologie, maar zijn hierdoor compacter en dus meer drones per tower, Mk2 hebben wel warp en dus groter en minder drones per tower, maar kunnen door warp sneller reizen. Maar goed de devs hebben al aangegeven dat de huidige implementatie vrij basis en dat hieraan gesleuteld gaat worden.

Overigens is het mij opgevallen dat drones alleen laden bij de tower waaraan gekoppeld zijn. Dus als je op de resource planet geen drones koppelt aan de tower dan krijg je ook geen pieken in dat netwerk als een drone terugkomt en begint te laden. Het is consistent aan warp-items die drones consumeren, een drone die vertrekt neemt twee warpers, een voor de heenreis en een voor de terugreis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Drumatiko schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:31:
[...]

[Afbeelding]
Fantastische graphics toch? :9

Death Star planeet _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/54vfgazzI1o0Sq_UJXzOHq0bkcI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VxP9QcV0FWvO0QO8GwHIlo7I.jpg?f=fotoalbum_large

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
Ik mis circuit connections en de bijbehorende condities uit Factorio, maar je kunt een overflow creeren door twee storages te stacken en vanuit de bovenste naar een verhoogde belt over te hevelen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lVhWVHc.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
M'n lava planeet platgooien met concrete gaat voorspoedig vooralsnog >:) Bijna purple science lopen en nu ik alles heel ruim plan met drones werkt het echt fantastisch. Maak voor heel veel dingen aparte hubs die dan vervolgens met drones van A naar B gaan. Op die manier blijft het overzichtelijk en beperk je spaghetti tot een minimum.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9JgyeTsw3Y0AyUhW-s5RzPvfd4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/05Zv4a5di80qbS6Y820JAuYI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-cn7ckS0u33314vS8ALnjhtnldE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lq2PPmfo9AcMpvLqEH4s9lil.jpg?f=fotoalbum_large

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4Real
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QYESiDD.jpg

Beetje overboord gegaan met de service bus (mk3), maar ik heb hem nu rond de hele planeet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
4Real schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:42:
[Afbeelding]

Beetje overboord gegaan met de service bus (mk3), maar ik heb hem nu rond de hele planeet liggen.
Heel erg nice.

Wat doen jullie met Hydrogen? Heb nu regelmatig dat hele setups vastlopen omdat ik teveel Hydrogen heb. De dingen waarvoor ik het nodig heb zitten ook aan de max dus weet niet zo goed wat te doen.

edit: https://www.reddit.com/r/..._do_with_excess_hydrogen/ oplossing via Reddit 8)

[ Voor 11% gewijzigd door London op 31-01-2021 18:04 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
Klopt inderdaad in de vloeistof-tank kan ook gassen opslaan.

Als je teveel hydrogen hebt is de beste oplossing green cube productie, ik heb toen mn hydrogen productie een klein beetje moeten opschalen, ik ging van 5 xray cracking naar ruim 20 xray cracking installaties.

De huidige olie productie is in mijn opinie een van de zwakke punten op dit moment van DSP, je hebt er weinig grip op en rolt het ene in het andere probleem naar mate je verder komt in het spel en vereist dat je regelmatig aan het sleutelen bent. Het begint met de red cube productie, die heeft hydrogen nodig, maar voor de refined oil heb je op dat moment maar twee opties, energie productie of opslaan. Je kan vrij snel ook xray cracking vrijspelen daarmee een oplossing voor de refined oil, vervolgens start je yellow cube en heb je te kort aan refined oil en een overschot aan hydrogen. En als je dan start met deuterium en met name green cube productie dan heb je weer een hydrogen te kort. Bij Factorio heb je meer grip op je oil productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik ben net 2 dagen ofzo geleden begonnen met DSP en het valt me op dat de diversiteit van items maken erg groot is. Die mooie plaatjes met jullie aorta's zien er vet uit, dat moet ik eens op mijn gemak uitzoeken hoe dat werkt. Ik heb geen Factorio of Satisfactory ervaring.

Sommige dingen verplaatst ik met mijn mech nog in bulk terwijl het wellicht handiger is om het toch met een kluwen aan conveyorbelts te doen zal zijn, maar die spaghetti is lastig te doorgronden :D

Hier mijn buffers in DSP om productie toch op gang te houden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RSzZFAl177-f4UhqC4KrdF9iTHI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xwuYbpd7iDyVTXoCp6v9707l.jpg?f=fotoalbum_small

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

squaddie schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:11:
Klopt inderdaad in de vloeistof-tank kan ook gassen opslaan.

Als je teveel hydrogen hebt is de beste oplossing green cube productie, ik heb toen mn hydrogen productie een klein beetje moeten opschalen, ik ging van 5 xray cracking naar ruim 20 xray cracking installaties.

De huidige olie productie is in mijn opinie een van de zwakke punten op dit moment van DSP, je hebt er weinig grip op en rolt het ene in het andere probleem naar mate je verder komt in het spel en vereist dat je regelmatig aan het sleutelen bent. Het begint met de red cube productie, die heeft hydrogen nodig, maar voor de refined oil heb je op dat moment maar twee opties, energie productie of opslaan. Je kan vrij snel ook xray cracking vrijspelen daarmee een oplossing voor de refined oil, vervolgens start je yellow cube en heb je te kort aan refined oil en een overschot aan hydrogen. En als je dan start met deuterium en met name green cube productie dan heb je weer een hydrogen te kort. Bij Factorio heb je meer grip op je oil productie.
Maar je kunt alle drie de grondstoffen toch gewoon in een fuelburner gooien? olie, refined olie, hydrogen en die refined carbon dinges kun je allemaal in de fik zetten, dus alles wat je over hebt, gaat gewoon het electriciteitsnet op. Het probleem is alleen dat je op den duur niks meer gaat opbranden terwijl je wel meer energie nodig hebt (en dus op andere plekken je brandstof moet doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Martinspire schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:21:
[...]

Maar je kunt alle drie de grondstoffen toch gewoon in een fuelburner gooien? olie, refined olie, hydrogen en die refined carbon dinges kun je allemaal in de fik zetten, dus alles wat je over hebt, gaat gewoon het electriciteitsnet op. Het probleem is alleen dat je op den duur niks meer gaat opbranden terwijl je wel meer energie nodig hebt (en dus op andere plekken je brandstof moet doen).
Probleem met die "low quality" materialen is dat ze een hele lage calorische waarde hebben. Refined oil of Crude Oil krijg je gewoon niet snel genoeg aangevoerd voor grote parken Thermal Power Stations.

Ik ben van mn overschot aan Hydrogen maar fuel rods gaan maken die mn thermal power stations in gaan. Ik heb 2 orbital collectors rond mn gas giant hangen en wat daar vandaan komt is meer dan genoeg hydrogen, nog los van mn refinery's die ook nog het een en ander aanleveren.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Dat niemand de lengte van de replicator is opgevallen ?
ook handige tip je ziet via de starmap van te voren wat er wel/niet op de titanium/silicium planneet is.. dus welke planeet je moet gaan. (wel de tech researchen)

ik heb mijn hele star-planeet eerst "kaal" geplukt, terwijl ik bv zsm kolen naar grafeen omzette
na elke lijn(miner/product oid) wat storage boxen gezet te hebben zodra je de blauwe / rode hashes allemaal unlocked hebt, kan je met het titanium & groene spul al wat meuk opzetten voor je gele kubussen .
hierna heb ik ff zitten puzzelen welke "tech" ik wil unlocken naar als ik 1x titanium heb. het restantje "erts" in de smelters gemikt

ik heb bij mijn titanium "productie" mk 2 boxen gezet.. wetend dat ik over moet gaan hevelen ..
en extra box met "prep"
- banden(300), wind energie(40),elektra torens(100) sorters(100), mk2 boxen(100), miners(40) stalen balken(400), smelters(40) en "grafeen" rods kortom totdat ik 1 a 2 slots over had .. o en handig 10 "snellere" oplaad bij je erts winning ..

voordat ik ging vertrekken echter en de "prepbox" --> inventory deed heb ik eers "erts" en mijn bouw-queue v.d replicator rij eens gevuld met banden, sorters, storage, energie en andere meuk(ook hier is "snelle oplader" wel prettig) , is mijn energie "op vooraad ? ja .. en "lift-off" ...

Eerste stap op de planeet was mk2 boxen neer donderen bij een "geschikte" locatie .. en mijn inventory "legen" ..de replicator vult je inventory toch wel .. als je net zoals ik veel stenen moet "clearen" .. zet ff een aparte box op .. handig voorraadje stenen :)

Zzsm even wat ruimte gemaakt bij kolen om een grafiet staafjes te produduceren .. en die in een MK2 storage te zetten ..

zo .. voordat je vertrekt naar je huis planneet afgeladen met titanium heb je nu genoeg "resources" om je basis daar neer te donderen. ps ik zet erts gelijk om in platen .. en die inladen scheelt je veel vliegen.
daarnaast als je titanium in mk2 boxen doet en daarna je nieuwe planeet even gaat voorzien van de basis .. omdat je toch alles bij je hebt .. en omdat je de replicator "preped" hebt .. met stuf kan je ook daarmee spelen :)

als je toch 10x oid heen en weer wilt vliegen heb je vanaf de eerste keer genoeg staan om zonder zorgen heen en weer te vliegen.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
Wat in mijn opinie het issue met olieproductie in DSP is dat er een handje vol recepten zijn die olie gebruiken en als bijvoorbeeld een research doet die geel gebruikt, maar geen rood dan heb hydrogen in overvloed, maar geen mogelijkheden om het te gebruiken totdat je verder in de techtree komt. Bij Factorio heb je meer recepten waardoor je meer gelijkmatig gebruik krijgt, in DSP heb je behoorlijke pieken en dalen en dat maakt energie productie onbetrouwbaar, het ene moment veel en even later heb een te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
Aangezien er toch zoveel sterren en planeten zijn, kun je toch wel een planeet opofferen en om te bouwen als opslagplaats. Overflow systeem opzetten en dan transporteren naar die opslag planeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

squaddie schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:51:
Wat in mijn opinie het issue met olieproductie in DSP is dat er een handje vol recepten zijn die olie gebruiken en als bijvoorbeeld een research doet die geel gebruikt, maar geen rood dan heb hydrogen in overvloed, maar geen mogelijkheden om het te gebruiken totdat je verder in de techtree komt. Bij Factorio heb je meer recepten waardoor je meer gelijkmatig gebruik krijgt, in DSP heb je behoorlijke pieken en dalen en dat maakt energie productie onbetrouwbaar, het ene moment veel en even later heb een te kort.
Dude .. het is early access vs een "volwassen" game als je met https://shapez.io (3 euro oid) vergelijkt bv is dit andere kant bizar op het is maar waar je vandaan komt ..

voor de startpost -->
Als je transport tycoon (inmiddels Open Source enorm expanded) bekijkt zijn deze games de evolutie ..
Shapez.io = leuk tot lvl 20 oid .. met blueprints is er geen lol meer aan .. je Make Anything Machine (M.A.M) runt tot level 1.000.000 -O-
factorio 2d zuigt .. volgens mij iets met beperkte ruimte
Satisfactory ziet er leuk uit maar wat is je "doel" daar ? where does the game "stop" ..

Al deze games hebben last van een "resource" die in het begin lastig is maar daarna oneindig is ..
of dit geld of iets anders is .. een voordeel is dat je hier het kan gebruiken als energie bron.

Voor 15 euro heb je:
- mooie graphics
- een "doel" die niet meteen "eindig" is ..
- het doel kan je op 10 verschillende manieren bereiken ..
- 100 uur "game tijd" .. als het niet meer is ..

Het leukste en reden om hem te kopen is dat je een "doel" hebt ..maar wees eens realistisch .. afgezien dat een Dyson sphere, of Ringworld(zie Halo game) te kunnen bouwen al een bijzondere prestatie is .. je zou letterlijk en figuurlijk de planeten totaal moeten afbreken wil je genoeg grondstof hebben om zoiets te produceren. en een Dyson Sphere blokkeer je ook nog eens de zon voor de rest van het systeem .. als hij af is .. 8)7 :X

ik vermoed en hoop heel erg dat DSP nog enorm veel ontwikkelingen door gaat maken ..

Wil je simpel 2d --> shapez.io (mensen progameren hele games in een game 7(8)7 daarmee ).. anway backto DSP

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

squaddie schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:51:
Het is mij opgevallen dat het enige product wat ik echt "over" heb aan het eind van een oil-keten eigenlijk altijd hydrogen is. De rest van de producten kunnen gewoon "on demand" in- en uitschakelen zonder dat de rest van de oil-keten daar last van heeft.

Gelukkig is het niet heel moeilijk om van hydrogen af te komen, gewoon verbranden. Een powerplant die brandstof krijg gaat altijd een beetje stroom leveren aan het net, dus als je er gewoon 10 achter elkaar daisy-chained is dat een mooie plek om overschot te dumpen.
Nu ik wat verder ben staat er inmiddels een extra priority splitter op de "afvalband" met een reeks deutorium makers (naam ff kwijt) erachter.
Dit betreft trouwens alleen oil productie voor mijn main-bus items. Alle science heb ik inmiddels aparte ketens voor opgezet omdat dat toch een beetje continue productie is, in tegenstelling tot de overige dingen waar je er af en toe maar een paar van nodig hebt. Al heb ik voor geel ook wel een tijd gebruik gemaakt van items van de main bus, maar dit was voordat ik er achter kwam dat een aantal dingen, zoals die organic crystals, nergens anders voor gebruikt worden. Daarna heb ik die weer van de mainbus afgehaald.

Ben het verder wel eens met je dat de olie in factorio beter aan te sturen is, maar daar kan je natuurlijk ook met circuit logic het eea aansturen.
Eigenlijk vind ik die puzzel met "ongewenste bijproducten" wel wat toevoegen. En gelukkig is het nu niet zo extreem als in Angels en/of Bob's. :P
redfoxert schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:45:
[...]

Probleem met die "low quality" materialen is dat ze een hele lage calorische waarde hebben. Refined oil of Crude Oil krijg je gewoon niet snel genoeg aangevoerd voor grote parken Thermal Power Stations.

Ik ben van mn overschot aan Hydrogen maar fuel rods gaan maken die mn thermal power stations in gaan. Ik heb 2 orbital collectors rond mn gas giant hangen en wat daar vandaan komt is meer dan genoeg hydrogen, nog los van mn refinery's die ook nog het een en ander aanleveren.
Lage verbrandingswaarde was in dit geval niet heel erg. Ik had het over en moest er vanaf. Ook al het het niks opgeleverd zou ik het nog prima vinden.
Beetje vergelijkbaar met burner inserters in een cirkel zetten om hout te verbranden :)

[ Voor 16% gewijzigd door Smurf op 01-02-2021 17:08 ]

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

even benieuwd of iemand hier een goede oplossing voor heeft.

Ik had voor rode science. een systeem opgezet waarbij ik de hydrogen gebruikte, en de liquid gas naar een transport toren stuurde, waar het opgepikt werd en verbrand werd voor energie.

Nu heb ik dat gas nodig voor gele matrix. Maar dat past niet meer bij de generators.
Dus nieuwe toren op niewue locatie.
Is op een of andere manier in te regelen, dat 1 request toren prioriteit heeft boven de andere ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

heuveltje schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:07:

Ik had voor rode science. een systeem opgezet waarbij ik de hydrogen gebruikte, en de liquid gas naar een transport toren stuurde, waar het opgepikt werd en verbrand werd voor energie.

Nu heb ik dat gas nodig voor gele matrix. Maar dat past niet meer bij de generators.
Is op een of andere manier in te regelen, dat 1 request toren prioriteit heeft boven de andere ?
Er zijn vele wegen naar rome .. als je ruwe olie splitst 1-ste keer .. krijg je Hydrogen(waterstof) en gerafineerde olie. doe je het een 2de keer krijg je waterstof en Grafiet staven ..

Beide stappen kan je splitsen (spliter) en beide kan je gebruiken als brandstof .. als het goed is. doe er je voordeel mee :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
@heuveltje Op dit moment is er niets waarmee je prioriteiten kan stellen met de transport drones, ik zie geen andere optie dan de olie verwerking en generatoren naar een andere locatie te verplaatsen en met output prioriteit op de splitter kan je wel voor elkaar krijgen dat alleen de overschotten naar de generatoren gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowChef
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 09:04
Whoops, zo heb je in 4 dagen er toch 14 uur in zitten! Zoals velen begonnen met satisfactory maar naar een tijdje begon het te vervelen en kwamen de updates niet snel genoeg voor vervolg stadia.

De kromming was even wennen maar vind ik eigenlijk wel wat hebben. Het vliegen is alleen wat onhandig als je vanuit de ruimte op een planeet wilt landen. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat als je meerdere planeten wilt gebruiken voor je resources.

Ben heel benieuwd waar de game naar toe gaat!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

54 uur in een week hier. En nog niet eens uit het starter zonnestelsel geweest. Gisterenavond was het ook weer veel te laat, maar de paarse blokjes productielijn moest gewoon "even" af.

Deze zal voor een aantal hier wel toepasselijk zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CESpGQAcHEMOe054wINrqaBebzk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dDMvvpGs9ZOb19iCYgacFaPJ.png?f=user_large

)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
Vandaag is ook nieuwe patch voor DSP uit en updates voor logistics. *O* Met name 2 en 4 zijn top.
  • Now you can decide a minimum distance for a Vessel to equip a Warper.
  • Now you can decide whether warpers must be equipped on Vessels before departure when the minimum distance above is reached.
  • Now you can set the transport distance for Drones and Vessels.
  • Now you can set the minimum load for Drones and Vessels.
  • Now you can choose whether the Vessels will pick up cargos from the Orbital Collector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 19:42

Ryceck

Constants and Variables

heuveltje schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:07:

Gezien de patch van vandaag. Kan je jouw situatie niet oplossen met het zetten van een juiste transport distance?
squaddie schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:17:
Vandaag is ook nieuwe patch voor DSP uit en updates voor logistics. *O* Met name 2 en 4 zijn top.
  • Now you can decide a minimum distance for a Vessel to equip a Warper.
  • Now you can decide whether warpers must be equipped on Vessels before departure when the minimum distance above is reached.
  • Now you can set the transport distance for Drones and Vessels.
  • Now you can set the minimum load for Drones and Vessels.
  • Now you can choose whether the Vessels will pick up cargos from the Orbital Collector.

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

Gewoon even de devs vragen of ze het willen regelen was de oplossing dus :P

)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJKoster
  • Laatst online: 18-09 00:27
De eerste drie kleurtjes nu gereed en de pc een tijdje afk laten researchen.
Nu mijn basis weer verbouwen, gereed maken voor paarse blokjes, beter transport tussen mijn planeten regelen, bepaalde items automatiseren, mijn energievoorziening verbeteren, etc. etc. etc.

Je blijft bezig met dit spel. Nu 25 uur gespeeld in vier sessies. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
DJKoster schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:54:
De eerste drie kleurtjes nu gereed en de pc een tijdje afk laten researchen.
Nu mijn basis weer verbouwen, gereed maken voor paarse blokjes, beter transport tussen mijn planeten regelen, bepaalde items automatiseren, mijn energievoorziening verbeteren, etc. etc. etc.

Je blijft bezig met dit spel. Nu 25 uur gespeeld in vier sessies. :D
Het is niet best inderdaad. Ik ben alleen bang dat ik opnieuw wil beginnen. Kan je de resources nog op unlimited zetten of moet je dan opnieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
Resource multiplier kan alleen bij start gezet worden, dus zal je opnieuw moeten starten.

@DJKoster even dit regelen, die bottleneck wegwerken en boom opeens staat de klok een paar uur later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKoster
  • Laatst online: 18-09 00:27
Resources is wel een ding ja, mijn eerste veins zijn nu op of beginnen op te raken. Heel vervelend als je het niet door hebt en je ketens liggen opeens stil. Volgende stap is om alle basis resources in te laten vliegen en de thuisplaat als back-up te laten dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

Mijn eerste veins kregen niet de tijd om leeg te lopen. Die zitten nu onder de grond omdat de miners op een gegeven moment in de weg stonden. The spagetti must grow :P
Nu belt ik dat beetje resources wat daar nodig is gewoon in van iets verder weg. Mijn starter base is eigenlijk alleen nog maar een soort mall. Alles waar continue veel vraag naar is zoals matrices of processors staat al in outposts.

Ik probeer net te veel vooruit te kijken (websites/youtube ect) en wil zelf een beetje ontdekken welke materialen belangrijk zijn of gaan worden. Meestal begin ik nieuwe dingen eerst aan het eind van de bus te bouwen, omdat ik daar vaak wel de benodigdheden beschikbaar heb of snel kan krijgen. Zodra ik dan een beetje weet hoe veel je van iets nodig gaat of blijft hebben krijgt het een meer permanente locatie.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Vraagje voor de mensen die al wat verder zitten in de progress, hoe is de performance eens de base wat groter is? Bij factorio kon het zeker met mods wel wat beginnen laggen. Hoe doet DSP het op dat vlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Powerblast schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:52:
Vraagje voor de mensen die al wat verder zitten in de progress, hoe is de performance eens de base wat groter is? Bij factorio kon het zeker met mods wel wat beginnen laggen. Hoe doet DSP het op dat vlak?
Moet zeggen dat de game minder performance issues heeft dan bv Shapez.io dat zegt wel wat imho

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
Powerblast schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:52:
Tot dusver geen last gehad, werkt heel soepel! Dit was wel heel anders bij Satisfactory.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• squaddie
Nieuwe patch is uit.

[Version 0.6.16.5759]
Feature:
  • Quick Upgrade: You are able to upgrade the conveyor belt, sorter, and assembling machine by directly putting the new ones (cover/overlap/move) on the lower grade ones.
  • Chain Upgrade and Chain Dismantle: You are able to upgrade or dismantle a whole conveyor belt directly with this new function.
  • Keybinding: You are able to rebind hotkeys.
  • Add a hint message of pressing 'SHIFT' to accelerate while sailing.
Change:
  • We modified the planet generation to make it easier to start. From now on, there must be 6 iron and 6 copper beside Icarus's landing place.
  • We changed the saving process to relieve the memory pressure. The savedata will be written directly to the hard disk.
Balance:
  • Reduce the energy consumption of deceleration and steering in sail mode.
Bugfix:
  • Fixed a bug that the lights of the energy exchangers flash for no reason.
  • Fixed a bug where the arrow on the energy exchanger panel might be reversed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Laatst online: 17-09 19:42

Ryceck

Constants and Variables

squaddie schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:50:
Nieuwe patch is uit.

[Version 0.6.16.5759]
Feature:
  • Quick Upgrade: You are able to upgrade the conveyor belt, sorter, and assembling machine by directly putting the new ones (cover/overlap/move) on the lower grade ones.
  • Chain Upgrade and Chain Dismantle: You are able to upgrade or dismantle a whole conveyor belt directly with this new function.
Whiieeeeeeee nu kan ik met een gerust hart alle MK1 assemblers een upgrade geven zonder RSI te krijgen van het opnieuw zetten van de sorters. :7
En in place chain belt-upgrades *O* *O* *O*
Balance:
Ah dit viel me al een tijdje op maar had het nog niet echt als issue ervaren. Vond het vooral onlogisch dat met de muis sturen (gas geven en muis bewegen) minder energie kosten dan strafen... Fijn dat het nu wat logischer is

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

squaddie schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:50:
Nieuwe patch is uit.

[Version 0.6.16.5759]
Feature:
Change:
  • We modified the planet generation to make it easier to start. From now on, there must be 6 iron and 6 copper beside Icarus's landing place.
  • We changed the saving process to relieve the memory pressure. The savedata will be written directly to the hard disk.
Balance:
Bugfix:
  • Fixed a bug that the lights of the energy exchangers flash for no reason.
  • Fixed a bug where the arrow on the energy exchanger panel might be reversed.
Dat ziet er nice uit. Hoe werkt de chain dismantle en upgrade?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
Als je in upgrade of dismantle mode zit en je houd shift in en wijst op een belt dan wordt de hele belt gemarkeerd ipv een segment en dan is het kwestie van klikken om de upgrade of verwijder actie ingang te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

waar ik me een beetje aan stoor is dat je overschot van bv olie hebt en een te kort aan plastic oid ..

Overgens is dit niet iets waar ik enorm probleem mee heb .. moet alleen de lijnen wat netter gaan krijgen ..
zit alleen te denken hoe ik dit ga doen ..
squaddie schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 07:25:
Als je in upgrade of dismantle mode zit en je houd shift in en wijst op een belt dan wordt de hele belt gemarkeerd ipv een segment en dan is het kwestie van klikken om de upgrade of verwijder actie ingang te zetten.
Spreekt voor zich dat je alleen MK 1 naar 2 of 3 kan upgraden (DUH) .. en dat je het nieuwe item in je inventory moet hebben.

Word 1:1 geswapt .. en dus het oude item beland weer in je inventory.

Tja vanalles

Pagina: 1 2 3 Laatste