Okee, ik moet dat nog ff testen als ik tarkov ofzo aan heb hoeveel dat scheelt. had hem nu op balance staan en dat geluid wat de fans dan maken dat beviel me eigenlijk wel.Cinemaskoop schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:38:
[...]
Dan gewoon op dedicated laten. Dat scheelt iets in performance in positieve zin en je hebt G-sync. En dan de setings op Balanced of performance. Performance geeft de beste gaming performance, maar dan wordt ie ook wel het heetst en draaien de fans het hardst.. ik vind dat zelf geen probleem als ik aan het gamen ben.
Ja over het algemeen is balanced ook wel gewoon het beste qua hoeveelheid herrie vs speed. Wil je die laatste frames er uit persen dan wordt ie wel stukkie heter en t scheelt marginaal in performance. Je moet het idd gewoon testen wat je het fijnst vindtKieft91 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:53:
[...]
Okee, ik moet dat nog ff testen als ik tarkov ofzo aan heb hoeveel dat scheelt. had hem nu op balance staan en dat geluid wat de fans dan maken dat beviel me eigenlijk wel.
Ik switch even naar dedicated als ik ga gamen, maar om mijn 3080 de hele dag aan te laten staan zonder werk is ook zonde van de stroom (die paar euro per jaar ofzo).Cinemaskoop schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:38:
[...]
Dan gewoon op dedicated laten. Dat scheelt iets in performance in positieve zin en je hebt G-sync. En dan de setings op Balanced of performance. Performance geeft de beste gaming performance, maar dan wordt ie ook wel het heetst en draaien de fans het hardst.. ik vind dat zelf geen probleem als ik aan het gamen ben.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Iemand die 35WW BIOS update op de Legion 5 Pro al gedraaid? Sta op het punt om de laptop terug te sturen ivm coilwhine, ben erg benieuwd of deze update mijn mening kan doen veranderen. Het laten draaien van de fans op een lage rpm zou de resonantie positief moeten beïnvloeden.
Kom bij toeval trouwens ook nog achter iets anders. Met de toetsencombinatie FN + R kun je de switchen tussen 60hz en 165hz.. handig als je batterij probeert te besparen!
Kom bij toeval trouwens ook nog achter iets anders. Met de toetsencombinatie FN + R kun je de switchen tussen 60hz en 165hz.. handig als je batterij probeert te besparen!
[ Voor 23% gewijzigd door Sjoerd611 op 20-04-2021 15:26 ]
Trouwens lastig om goede info te vinden over de behuizing van de Lenovo Legion 7. Ik zie overal aluminium, maar soms is niet alles aluminium. Misschien dat iemand hier weet of de keyboard deck gemaakt is van aluminium en de trackpad van glas?
[ Voor 18% gewijzigd door CerandoX.nl op 20-04-2021 15:47 ]
Nice find!Sjoerd611 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:25:
[...]
Iemand ergens een overzicht van functie toetsen tegengekomen?
Misschien iemand de OP van een Legion 5 Pro wil maken? Misschien is daar wel animo voor aangezien het hierover vaak gaat.guapper schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:01:
[...]
Nice find!
Iemand ergens een overzicht van functie toetsen tegengekomen?
Mijn Legion 5 Pro gaat toch terug, ik heb twee verschillende coil whines. Eén continu op gelijke frequentie, die is ook hoorbaar met de fan uit. En op willekeurige momenten is er nog een die continu verandert van frequentie, meestal is die alleen hoorbaar als de fan aanstaat. De tweede coil whine klinkt soms ook alsof er een krekeltje in het apparaat zit.
Ik dacht dat het me niet zou storen, maar ik hoor het door een TV die aanstaat heen. Combineer dat met een scheef gemonteerd scherm... ik vind het wel genoeg zo.
Ik dacht dat het me niet zou storen, maar ik hoor het door een TV die aanstaat heen. Combineer dat met een scheef gemonteerd scherm... ik vind het wel genoeg zo.
Hallo, is het logisch om Asus Rog G15 te kopen?
haha.. dat is nogal een open vraag.... Als je van plan bent om een gaming laptop te kopen is het enigszins logisch.... maar er zijn denk ik opties met een betere prijs/kwaliteitsverhoudingtristamix schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:02:
Strix G15 of Zephyrus G15? Welke spec? Wat wil je er mee gaan doen?tristamix schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:02:
[ Voor 9% gewijzigd door Frietsaus op 20-04-2021 21:29 ]
Is er een manier om bij de legion 5 pro de fans in te stellen?
Ik vind dat op het moment dat je een spel aan zet dat die wel echt verrekte hard begint te blazen. (ik stoor me er aan zeg maar..
)
of werkt het ook zo dat als je de kwaliteit in games wat lager zet dat de cpu en gpu ook minder hard hoeven te werken en daardoor minder koeling nodig hebben? of stel ik nu echt een domme vraag?
Ik vind dat op het moment dat je een spel aan zet dat die wel echt verrekte hard begint te blazen. (ik stoor me er aan zeg maar..
of werkt het ook zo dat als je de kwaliteit in games wat lager zet dat de cpu en gpu ook minder hard hoeven te werken en daardoor minder koeling nodig hebben? of stel ik nu echt een domme vraag?
In vantage kan je de presets instellen. Of ook via fn-Q. Je kan dan bijv stil kiezen.Kieft91 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:11:
Is er een manier om bij de legion 5 pro de fans in te stellen?
Ik vind dat op het moment dat je een spel aan zet dat die wel echt verrekte hard begint te blazen. (ik stoor me er aan zeg maar..)
Sowieso als een gpu minder hoeft te werken zal ie ook niet gaan blazen. Maar een gaming laptop genereert nou eenmaal veel warmte
Ja inderdaad, is dan een cooling pad nog wat op te proberen?Cinemaskoop schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:46:
[...]
In vantage kan je de presets instellen. Of ook via fn-Q. Je kan dan bijv stil kiezen.
Sowieso als een gpu minder hoeft te werken zal ie ook niet gaan blazen. Maar een gaming laptop genereert nou eenmaal veel warmte
@Kieft91 met MSI Afterburner kun je de prestaties/votlage verhoudingen van de GPU nog wat verbeteren. undervolten van de CPU lijkt helaas (nog) niet te kunnen bij AMD.
Verder kun je nog kijken of je in de game of met een aparte app een framelimit in kan stellen.
Voor two point hospital heb ik die bv op 30 staan game is dan prima te spelen en een stuk minder lawaai dan met 45 fps. (dat op een Y540 met i7-9750 en 2060)
Verder kun je nog kijken of je in de game of met een aparte app een framelimit in kan stellen.
Voor two point hospital heb ik die bv op 30 staan game is dan prima te spelen en een stuk minder lawaai dan met 45 fps. (dat op een Y540 met i7-9750 en 2060)
[ Voor 4% gewijzigd door Tazzios op 21-04-2021 10:12 ]
Ja heb MSI afterburner geinstalleerd gisteren, alleen niet meer aan toe gekomen om ff te checken wat de GPU temp doet.Tazzios schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:11:
@Kieft91 met MSI Afterburner kun je de prestaties/votlage verhoudingen van de GPU nog wat verbeteren. undervolten van de CPU lijkt helaas (nog) niet te kunnen bij AMD.
frame limiet is wel een goeie inderdaad!
Met msi afterburner moet je dan dit doen:
https://www.techquila.co....afterburner-radeon-guide/
https://www.techquila.co....afterburner-radeon-guide/
Ben ook wel benieuwd naar iets meer info van je.tristamix schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:02:
Ik heb zelf de Asus ROG Zephyrus G15 met RTX3070 in mijn optie boekje staan naast de Lenovo Legion 5 pro en Legion7.
De DUO versie van de zephyrus valt voor mij af vanwege de (belachelijk) hoge prijzen. Het lijkt mij wel weer erg prettig zo'n extra scherm, mocht dit volledig te benutten zijn.
Grootste voordelen van de zephyrus (in een oogopslag) lijken mij de iets ruimere accu tijden tov de Legion. En door iets minder max vermogen van de GPU te vragen een iets koeler systeem (maar wel weer minder performance). Al met al iets meer degelijkheid vs kracht.
Ik heb voor m’n L5P een Notepal U2 gekocht. Zal vanavond eens kijken wat het verschil is met en zonder. Ik gebruik de bijgeleverde fans overigens niet want die verplaatsen nauwelijks lucht. Ik heb overigens geen last van het geluid omdat ik het ook al gewend was bij mijn oude laptop.Kieft91 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:50:
[...]
Ja inderdaad, is dan een cooling pad nog wat op te proberen?
Top!biobak schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:02:
[...]
Ik heb voor m’n L5P een Notepal U2 gekocht. Zal vanavond eens kijken wat het verschil is met en zonder. Ik gebruik de bijgeleverde fans overigens niet want die verplaatsen nauwelijks lucht. Ik heb overigens geen last van het geluid omdat ik het ook al gewend was bij mijn oude laptop.
Ik heb voor de zekerheid de Notepal XL besteld
Je bedoelt zon gekoelde laptopstandaard? Zeker.. alles wat ervoor zorgt dat de laptop minder heet wordt zal er voor zorgen dat ie minder hard hoeft te blazenKieft91 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:50:
[...]
Ja inderdaad, is dan een cooling pad nog wat op te proberen?
Edit: zie dat je er al een besteld hebt :-)
Ben benieuwd naar je ervaringen ermee
[ Voor 11% gewijzigd door Cinemaskoop op 21-04-2021 12:26 . Reden: aanvulling ]
ik heb al jaren een zelfgemaakte laptop standaard met ingebouwde ventilator. Stukje MDF, wat rubbertjes als steunen en een stille ventilator.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Gebruik je één grotere om meerdere kleine?JohanKupers schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:47:
ik heb al jaren een zelfgemaakte laptop standaard met ingebouwde ventilator. Stukje MDF, wat rubbertjes als steunen en een stille ventilator.
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Goedemiddag allen,iFlames schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:48:
Legion 5 Pro 32GB RAM / 3070 met White backlit keyboard bij MediaMarkt voor 1799: https://www.mediamarkt.nl...-1tb-rtx3070-1688122.html
Ik heb laatst de 4 zone RGB backlit keyboard versie gekocht bij MediaMarkt voor 1849 (het enige verschil tussen de 2 volgens PSRef), als ik toen de keuze had had ik waarschijnlijk gewoon deze voor 1799 genomen, dus sla je slag!
Ik volg dit topic al een tijdje omdat ik op zoek was naar een nieuwe laptop en werd dus enthousiast van jullie reacties op deze laptop. Ik heb deze besteld bij Mediamarkt en ben tot nu toe erg tevreden.
Maatje van mij wilt deze laptop ook, maar volgens mij is die nu overal uitverkocht. Hopelijk worden de voorraden snel weer bijgevuld.
Weet niet of ik heel actief zal zijn, maar wilde iig wel even de moeite nemen een account te maken om jullie te bedanken in mijn weg naar een nieuwe laptop.
Een grote 120 mm stille fan op een lage spanning via een adapter (7,5V volgens mij). welke de lucht richting de onderkant blaast. Aan de zijkanten voel je nog een aardige luchtstroom
⛔ Trackers of betalen ⛔
Zal vast wel weer snel op voorraad komen. Mediamarkt heeft geloof ik maar een klein centraal magazijn voor online en krijgen voorraad vanuit een soort van groothandel. Dus denk dat ze telkens kleine plukjes krijgen.xclusive11 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:56:
[...]
Goedemiddag allen,
Ik volg dit topic al een tijdje omdat ik op zoek was naar een nieuwe laptop en werd dus enthousiast van jullie reacties op deze laptop. Ik heb deze besteld bij Mediamarkt en ben tot nu toe erg tevreden.bedankt voor delen van deze iFlames
![]()
Maatje van mij wilt deze laptop ook, maar volgens mij is die nu overal uitverkocht. Hopelijk worden de voorraden snel weer bijgevuld.
Weet niet of ik heel actief zal zijn, maar wilde iig wel even de moeite nemen een account te maken om jullie te bedanken in mijn weg naar een nieuwe laptop.
Ik ben van plan om de Strix-versie voor gaming te kopen. Welke opties zijn beter in dat prijsbereik. Lenovo Legion 5 Pro kost nu ook 1899 euro.propheseus schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:18:
[...]
Ben ook wel benieuwd naar iets meer info van je.
Ik heb zelf de Asus ROG Zephyrus G15 met RTX3070 in mijn optie boekje staan naast de Lenovo Legion 5 pro en Legion7.
De DUO versie van de zephyrus valt voor mij af vanwege de (belachelijk) hoge prijzen. Het lijkt mij wel weer erg prettig zo'n extra scherm, mocht dit volledig te benutten zijn.
Grootste voordelen van de zephyrus (in een oogopslag) lijken mij de iets ruimere accu tijden tov de Legion. En door iets minder max vermogen van de GPU te vragen een iets koeler systeem (maar wel weer minder performance). Al met al iets meer degelijkheid vs kracht.
Welke Strix heb je op het oog dan? Er zijn veel configs. Voor die van 1799 heb je volgens mij maar 16GB.. en de Legion 5 Pro heb je al met 32GB en 3070 voor 1799 bij Mediamarkttristamix schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:16:
[...]
Ik ben van plan om de Strix-versie voor gaming te kopen. Welke opties zijn beter in dat prijsbereik. Lenovo Legion 5 Pro kost nu ook 1899 euro.
Strix die ik heb gevonden, heeft Ryzen 9 5900 HX en 16 GB RAM.Cinemaskoop schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:58:
[...]
Welke Strix heb je op het oog dan? Er zijn veel configs. Voor die van 1799 heb je volgens mij maar 16GB.. en de Legion 5 Pro heb je al met 32GB en 3070 voor 1799 bij Mediamarkt
Net even tussendoor Time Spy 2x gedraaid. 1x met laptop pad en 1x zonder (dus laptop op een houten tafel). Het scheelt 4 graden voor cpu en gpu. Geen actieve koeling maar alleen de laptop met de pootjes van de tafelKieft91 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:14:
[...]
Top!
Ik heb voor de zekerheid de Notepal XL besteldMaar ik hoor graag je bevindingen.
Cool... Letterlijk en figuurlijkbiobak schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:21:
[...]
Net even tussendoor Time Spy 2x gedraaid. 1x met laptop pad en 1x zonder (dus laptop op een houten tafel). Het scheelt 4 graden voor cpu en gpu. Geen actieve koeling maar alleen de laptop met de pootjes van de tafel
Top, als dat al wat scheelt dan zal met fans nog wel iets meer schelen hoop ik.biobak schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:21:
[...]
Net even tussendoor Time Spy 2x gedraaid. 1x met laptop pad en 1x zonder (dus laptop op een houten tafel). Het scheelt 4 graden voor cpu en gpu. Geen actieve koeling maar alleen de laptop met de pootjes van de tafel
Ik leg er vanavond wel ff een boek onder de achterkant, kan die misschien wat beter lucht pakken
Ikzelf wacht eigenlijk meer op de Legion5 17ACH6H 82JY004LMH.
Volgens deze website komt hij ook in NL uit, geen idee wanneer maar hopelijk snel
Ik heb nl meer de behoefte aan een groot (17,3") scherm en 1TB dan een hogere resolutie (en daarbij lagere performance zoals wss bij de 16"pro)
Laten we hopen ook voor een acceptabele prijs.
Volgens deze website komt hij ook in NL uit, geen idee wanneer maar hopelijk snel
Ik heb nl meer de behoefte aan een groot (17,3") scherm en 1TB dan een hogere resolutie (en daarbij lagere performance zoals wss bij de 16"pro)
Laten we hopen ook voor een acceptabele prijs.
Een FHD scherm is voor die specs wat mager imo.Genoeg keuze in QHD's op het momentthespawn80 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:59:
Ikzelf wacht eigenlijk meer op de Legion5 17ACH6H 82JY004LMH.
Niet op 17”. Die keuze is nog vrij beperkt.champain schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:30:
[...]
Een FHD scherm is voor die specs wat mager imo.Genoeg keuze in QHD's op het moment
De verschillende modellen Tongfangs & Clevo's van BTO, SKIKK, XMG,etc zijn iig voorzien; daar is genoeg keuze. Verder idd nog niet heel veel verschillende modellen van de 'standaard' merken met dit scherm.Cinemaskoop schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:42:
[...]
Niet op 17”. Die keuze is nog vrij beperkt.
QHD van Clevo is er niet hoor, zijn maar een paar modellen, zijn overigens te vinden in de Pricewatch met QHD.champain schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:55:
[...]
De verschillende modellen Tongfangs & Clevo's van BTO, SKIKK, XMG,etc zijn iig voorzien; daar is genoeg keuze. Verder idd nog niet heel veel verschillende modellen van de 'standaard' merken met dit scherm.
Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL
Was in de veronderstelling dat BTO nog geen '21 Tongfang model had, dat zal met de launch van de BTO TOXIC CERIX 17" wel zijn aangepast https://bto.eu/product/toxic-cerix-e5810-17-mk-ii-update/laptopplus schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:14:
[...]
QHD van Clevo is er niet hoor, zijn maar een paar modellen, zijn overigens te vinden in de Pricewatch met QHD.
Deze staat trouwens, voor zover ik zie, niet in de pricewatch,.
Tweakers FP :
reviews: Lenovo Legion 5 Pro - 2021-update geeft gamelaptop desktopkracht
reviews: Lenovo Legion 5 Pro - 2021-update geeft gamelaptop desktopkracht
[ Voor 4% gewijzigd door DeBaroN op 22-04-2021 11:13 ]
Zijn de volgende upgrades het waard? Voornamelijk voor gamen.
Ryzen 5 5600H > Ryzen 7 5800H voor 50 euro
en
50 nits, 120 Hz, smalle rand, 45% CG > 300 nits, 165 Hz, smalle rand, 100% sRGB voor 40 euro
en
50 nits, 120 Hz, smalle rand, 45% CG > 300 nits, 165 Hz, smalle rand, 100% sRGB voor 40 euro
Animu~
Lijkt één van de zoveel TongFang chassis verkopers te zijn.Shibal schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:57:
Moet het perse een ryzen 5 zijn?
Ik zit te azen op deze slimbook titan. Ryzen 7 icm 3070.
https://slimbook.es/en/store/titan/titan-comprar
Ben alleen nog op zoek naar ervaringen met slimbook, want in ken het merk zelf verder niet.
Edit: Geen Oled overigens.
Volgens mij is dit dezelfde, en stuk goedkoper: https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen
De slimbook is de variant met mechanisch keyboard, dus een andere uitvoering helaas.SarcasmO schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:01:
[...]
Lijkt één van de zoveel TongFang chassis verkopers te zijn.
Volgens mij is dit dezelfde, en stuk goedkoper: https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen
Ik vind de minpunten wel echt ver gezocht in de de review.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Absoluut! Waar zie je dit?Siefat schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:58:
Zijn de volgende upgrades het waard? Voornamelijk voor gamen.
en
Aha dat zou het verschil wel kunnen verklaren, de specs zijn ook iets anders standaard inderdaad.laptopplus schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:05:
[...]
De slimbook is de variant met mechanisch keyboard, dus een andere uitvoering helaas.
Ben wel erg benieuwd naar deze laptops, vooral de 17" variant met QHD resolutie.
Heb je er al 1 besteld?SarcasmO schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:03:
[...]
Aha dat zou het verschil wel kunnen verklaren, de specs zijn ook iets anders standaard inderdaad.
Ben wel erg benieuwd naar deze laptops, vooral de 17" variant met QHD resolutie.
Ik heb r net 1 gekocht, de zephyrus G15.tristamix schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:02:
Hij moest perse wit zijn, ivm zo nu en dan buiten in de zon werken.. en hij is <1kg, erg fijn!
Erg degelijk, mooi scherm. Wel aan de prijs, ivm 3070 niet verkrijgbaar, enkel 3080.
En wat een rete snelle cpu, komend van een i8750H!
Nee ik twijfel nog heel erg en eigenlijk is mijn huidige laptop nog niet af
Weet nog niet of ik intel of amd neem, de laptop wordt eigenlijk alleen voor browsen of gamen gebruikt.
Maar ik ben wel aan wat anders toe, dit weekend maar eens kijken of ik nog wat nieuwe reviews kan vinden van dit chassis.
Voor de Belgen, Coolblue heeft voorraad:
https://www.coolblue.be/n...force-rtx-3000-videokaart
De RTX 3060 voor 176,90€ lijkt me wel een prijsfout
Ik heb de RTX 3070 met 16Gb RAM besteld...
Ik merk wel op dat deze geen DP poort heeft voor externe monitor. Kan dat via USB en adapter?
Mijn externe monitor AOC U2879VF kan zowel DP als HDMI aan, wat is de beste keuze in het geval van een Legion 5 Pro? (zodat hij rechtreeks via dedicated GPU gaat en niet via de ingebouwde GPU)?
Ik merk wel op dat deze geen DP poort heeft voor externe monitor. Kan dat via USB en adapter?
Mijn externe monitor AOC U2879VF kan zowel DP als HDMI aan, wat is de beste keuze in het geval van een Legion 5 Pro? (zodat hij rechtreeks via dedicated GPU gaat en niet via de ingebouwde GPU)?
[ Voor 37% gewijzigd door DJSirMatthew op 23-04-2021 09:18 ]
Hybrid mode uitzettenDJSirMatthew schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:13:
Voor de Belgen, Coolblue heeft voorraad:
Thx, dat wordt dan nog een kabeltje scoren. Maakt het eigenlijk een verschil tussen DP en HDMI? Want van die laatste heb ik hier genoeg kabels rondslingerenVokx schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:32:
[...]
Hybrid mode uitzetten. Er zit een USB-C DisplayPort op (2 volgens 't Nvidia control panel) maar dat heb ik nog niet getest.
Ik gebruik 2 externe schermen bij mijn Legion 5 pro. Beide aangesloten via ubs-c naar DP kabel. Werkt perfect.DJSirMatthew schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:36:
[...]
Thx, dat wordt dan nog een kabeltje scoren. Maakt het eigenlijk een verschil tussen DP en HDMI? Want van die laatste heb ik hier genoeg kabels rondslingeren
Heb je ze gedaisychained? Ik wil graag naar 1x USB-C met USB-PD met twee beeldschermen, ben er nog niet mee bezig geweest maar voorzover ik weet moet het mogelijk zijn.Zota schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:39:
[...]
Ik gebruik 2 externe schermen bij mijn Legion 5 pro. Beide aangesloten via ubs-c naar DP kabel. Werkt perfect.
De nieuwe Lenovo Legion 7 is inmiddels te bestellen bij onze oosterburen:
https://www.expert-techno...000-Euro.17042060543.html
https://www.expert-techno...000-Euro.17042060543.html
Bij de vergelijking in coolblue zie ik eigenlijk weinig verschillen tussen legion 5 pro en legion 7. Wat zie ik hierover het hoofd?
Ik zit ook al te kijken wat het verschil zou moeten zijn tussen beide machines en kan het ook niet vinden.coase schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:47:
Bij de vergelijking in coolblue zie ik eigenlijk weinig verschillen tussen legion 5 pro en legion 7. Wat zie ik hierover het hoofd?
⛔ Trackers of betalen ⛔
Ik gok dat de behuizing van de 7 volledig van alu is? Touchpad van glas misschien?JohanKupers schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:49:
[...]
Ik zit ook al te kijken wat het verschil zou moeten zijn tussen beide machines en kan het ook niet vinden.
En RGB!!!!coase schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:47:
Zelf besloten om de 15MD7Y besteld met de volgende specs:
Beeldscherm: 15,6" Matte Quad HD 165Hz (2560x1440)
Processor: AMD Ryzen 9 Octa Core ( 8 ) 5900HX 3.3GHz (4.6GHz) 16MB Cache
Geheugen: 32GB Corsair 2666MHz
Opslag SSD (M.2): 500GB WD Blue SN550 NVMe
Videokaart: Nvidia GeForce RTX 3070 8GB GDDR6
Heb zelf nog een M.2 drive liggen die in de machine gaat. Zodat ik genoeg opslag heb. Ben benieuwd wanneer deze geleverd wordt.
Beeldscherm: 15,6" Matte Quad HD 165Hz (2560x1440)
Processor: AMD Ryzen 9 Octa Core ( 8 ) 5900HX 3.3GHz (4.6GHz) 16MB Cache
Geheugen: 32GB Corsair 2666MHz
Opslag SSD (M.2): 500GB WD Blue SN550 NVMe
Videokaart: Nvidia GeForce RTX 3070 8GB GDDR6
Heb zelf nog een M.2 drive liggen die in de machine gaat. Zodat ik genoeg opslag heb. Ben benieuwd wanneer deze geleverd wordt.
Volgens mij per key toch? Ik vind de RGB zones van de L5Pro nou niet echt top, heb hem op wit gezet. Vond de animatie's niet mooi.
De legion 7 is dunner en full aluminium. En opties tot 3080. Heeft een vaporchamber koeling dus nog betere koeling ook. Rgb in logo en fans. Per key rgb keyboard met Corsair iCue. Beter touchpad.coase schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:47:
Geluid wellicht ook wat beter ?
Dat zijn de voornaamste verschillen voor zover ik weet. Scherm is hetzelfde.
Klopt. Je kan de legion 5 pro ook op statische kleur zetten toch? Ik vind blauw altijd wel mooiVokx schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:00:
[...]
Volgens mij per key toch? Ik vind de RGB zones van de L5Pro nou niet echt top, heb hem op wit gezet. Vond de animatie's niet mooi.
Voor de Legion-reeks: is er eigenlijk een groot verschil tussen de 3060 en 3070 en 3080? Zou hem uitsluitend willen gebruiken voor gaming en af en toe VR gaming.
Zal er natuurlijk van af hangen hoe lang je ermee wilt doen. Meestal ongeveer zo'n 5 jaar in mijn geval.
Voor RAM: ik las online dat 16 GB wel voor de komende tijd zou moeten volstaan voor gaming.
Zal er natuurlijk van af hangen hoe lang je ermee wilt doen. Meestal ongeveer zo'n 5 jaar in mijn geval.
Voor RAM: ik las online dat 16 GB wel voor de komende tijd zou moeten volstaan voor gaming.
@Flying Hawkic
Het zijn geen Legions, maar er staan wel vergelijkingen op YT. De Legions hebben alleen meestel meer vermogen voor de GPU dan de GPU's in die vergelijkingen ter beschikking hebben.
Het zijn geen Legions, maar er staan wel vergelijkingen op YT. De Legions hebben alleen meestel meer vermogen voor de GPU dan de GPU's in die vergelijkingen ter beschikking hebben.
[ Voor 20% gewijzigd door CerandoX.nl op 23-04-2021 19:57 ]
Thanks. Ik durf inderdaad niet echt op zo'n filmpjes af gaan omdat ik las dat een RTX 3060 in een Legion vergelijkbaar kan zijn met een RTX 3070 in een andere laptop. Allemaal best verwarrend.CerandoX.nl schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 19:54:
@Flying Hawkic
[YouTube: RTX 3060 vs. RTX 3070 Max-Q vs. RTX 3080 Max-Q | Laptop // Test in 9 Games]
Het filmpje vermeldt voor de 3060 niet "Max Q", maar neem aan dat het ook wel om die variant zal gaan.
Nee geen daisy chain. Mijn schermen hebben geen DP-out helaas.Vokx schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:42:
[...]
Heb je ze gedaisychained? Ik wil graag naar 1x USB-C met USB-PD met twee beeldschermen, ben er nog niet mee bezig geweest maar voorzover ik weet moet het mogelijk zijn.
Ja, want met nieuwe series hangt het allemaal af van W van die GPU. Zelfs 3060 met hoge W kan 3080 verslaan met lage W.Flying Hawkic schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:08:
[...]
Thanks. Ik durf inderdaad niet echt op zo'n filmpjes af gaan omdat ik las dat een RTX 3060 in een Legion vergelijkbaar kan zijn met een RTX 3070 in een andere laptop. Allemaal best verwarrend.
Het filmpje vermeldt voor de 3060 niet "Max Q", maar neem aan dat het ook wel om die variant zal gaan.
Klopt maar als je binnen een chassis blijft dan scheelt t wel een stuk. Dus als je een legion 7 neemt dan is een 3080 echt wel veel sneller dan een 3060 maar ook veel duurderFlying Hawkic schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:08:
[...]
Thanks. Ik durf inderdaad niet echt op zo'n filmpjes af gaan omdat ik las dat een RTX 3060 in een Legion vergelijkbaar kan zijn met een RTX 3070 in een andere laptop. Allemaal best verwarrend.
Is een legion met een 3060 het waard? Ik krijg het idee online dat een 3070 een must is voor QHD.
Ik vraag het mij ook af. Uit wat filmpjes zag ik dat de framerate van de 3070 vaak dicht bij de 3080 ligt, dus dat de winst van een 3060 naar 3070 groter is dan van 3070 naar 3080, maar dit louter een gevoel op basis van filmpjes :-). Ik spreek trouwens telkens over de Max Q.
In de legion 7 zit een full power 165watt RTX3080Flying Hawkic schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:52:
Ik vraag het mij ook af. Uit wat filmpjes zag ik dat de framerate van de 3070 vaak dicht bij de 3080 ligt, dus dat de winst van een 3060 naar 3070 groter is dan van 3070 naar 3080, maar dit louter een gevoel op basis van filmpjes :-). Ik spreek trouwens telkens over de Max Q.
Er is weer voorraad van de legion 5 pro’s
Een 3060 met 32GB bij bol.com
pricewatch: Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ0087MH)
En een 3070/32GB bij mediamarkt die vreemd genoeg niet op Tweakers als op voorraad staat
https://www.mediamarkt.nl...tml?ga_query=Legion+5+pro
Een 3060 met 32GB bij bol.com
pricewatch: Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ0087MH)
En een 3070/32GB bij mediamarkt die vreemd genoeg niet op Tweakers als op voorraad staat
https://www.mediamarkt.nl...tml?ga_query=Legion+5+pro
@Cinemaskoop Thnx, ik ga er 1je halen.
[ Voor 23% gewijzigd door Smokeyy_TR op 24-04-2021 15:38 ]
Is deze laptop ook geschikt om over de wifi 4K / HDR te streamen naar mijn LG Oled Gseries
Live youre Life and Enjoy every Day
Net de Legion 5 Pro binnen gekregen met rtx 3070 en 16GB. Eerste indruk: wow. Ziet er prachtig uit, eventjes opgezet en geen dode pixels op het eerste zicht (wat is beste manier om te checken?) en ook fluisterstil. Fingers crossed
Bij opzoekingen merkte ik op dat de 3070 ongeveer 20% sneller is dan de 3060 en dat de 3080 ongeveer 5% sneller dan de 3070. Dus imho is de 3070 de beste keuze.
Ook ivm CPU zou de ryzen 9 5900 maar een 5% sneller zijn dan een ryzen 7 5800...
Bij opzoekingen merkte ik op dat de 3070 ongeveer 20% sneller is dan de 3060 en dat de 3080 ongeveer 5% sneller dan de 3070. Dus imho is de 3070 de beste keuze.
Ook ivm CPU zou de ryzen 9 5900 maar een 5% sneller zijn dan een ryzen 7 5800...
Bijvoorbeeld https://www.dodepixels.nl/testDJSirMatthew schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 18:36:
geen dode pixels op het eerste zicht (wat is beste manier om te checken?)
Mijn indruk dat het verschil tussen 3060 en 3070 groter is klopt dus :-). Best wel waard om dan voor de 3070 te gaan om een beetje future proof te zijn.DJSirMatthew schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 18:36:
Net de Legion 5 Pro binnen gekregen met rtx 3070 en 16GB. Eerste indruk: wow. Ziet er prachtig uit, eventjes opgezet en geen dode pixels op het eerste zicht (wat is beste manier om te checken?) en ook fluisterstil. Fingers crossed
Speel je er ook VR op?
Nee, nog niet maar hoop het ooit wel te kunnen doen.
Voor games bedoel je? Dat kan niet via WiFi.jdwrist schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:09:
Is deze laptop ook geschikt om over de wifi 4K / HDR te streamen naar mijn LG Oled Gseries
Maar de laptop is HDMI 2.1. Als je een recente oled hebt , C9 of later dan kan je via HDMI 4K 120 fps aan
Koop een quest 2... super ding !DJSirMatthew schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:31:
[...]
Nee, nog niet maar hoop het ooit wel te kunnen doen.
Ik heb ook een Quest 2 en voor 350 euro is het wel de moeite. Je zit wel met verplichte Facebook en dat is minder en de standaard hoofdband is niet super, maar je kunt het er wel mee doen als instapper.
vandaag mijn nieuwe beest binnen gehad
mocht ik nog wat kunnen testen voor iemand laat maar weten!
AMD 5900hx
RTX 3080
32GB ram
1tb nvme ssd
300hz full hd.:strip_exif()/f/image/u8BegqeU1Kn1WlTkZwWeDjtb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pWp0eFV9qiyFg1ZMcEzV9ps5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MFku1kYIeqBLP0I5Lqd5cun1.jpg?f=fotoalbum_large)

AMD 5900hx
RTX 3080
32GB ram
1tb nvme ssd
300hz full hd.
:strip_exif()/f/image/u8BegqeU1Kn1WlTkZwWeDjtb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pWp0eFV9qiyFg1ZMcEzV9ps5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MFku1kYIeqBLP0I5Lqd5cun1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8TEODZBsXqrBfkn5MYFlzNrL.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 82% gewijzigd door koen! op 25-04-2021 00:01 ]
water ganggg lets gookoen! schreef op zondag 25 april 2021 @ 00:00:
vandaag mijn nieuwe beest binnen gehad![]()
AMD 5900hx
RTX 3080
32GB ram
1tb nvme ssd
300hz full hd.[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Cool, maar waarom voor deze gekozen? Die 3080 is toch behoorlijk geknepen met z’n 130 watt? Het maximum is 165 watt. De Legion 5 pro en 7 hebben al 140 watt op de 3070.koen! schreef op zondag 25 april 2021 @ 00:00:
vandaag mijn nieuwe beest binnen gehad![]()
AMD 5900hx
RTX 3080
32GB ram
1tb nvme ssd
300hz full hd.[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
klopt, ik heb deze gekozen omdat:
1 ik wil toch een beetje future proof kopen en aangezien ook ook nog wel eens een vm draai heb ik nu wel een hele dikke 5900x.
2 de 3080 variant is toch wel heel sterk met 130 watt tdp
3 en toch wel belangrijkste, ik game op 3440x1440 op 144 hz toen ik nog mijn pc had met een 1070 gebruikte ik alleen in cod al 7.7 gb aan vram en draaide niet eens op mijn resolutie.
1 ik wil toch een beetje future proof kopen en aangezien ook ook nog wel eens een vm draai heb ik nu wel een hele dikke 5900x.
2 de 3080 variant is toch wel heel sterk met 130 watt tdp
3 en toch wel belangrijkste, ik game op 3440x1440 op 144 hz toen ik nog mijn pc had met een 1070 gebruikte ik alleen in cod al 7.7 gb aan vram en draaide niet eens op mijn resolutie.
Grootste probleem met de ASUS laptops is dat ze geen mux switch hebben. Dat is een heel onlogische keuze voor een laptop met een 300hz scherm. Door het ontbreken van een mux switch loop je tot wel 40% fps mis in esports titles zoals CSGO. Precies dat soort games zouden in trek moeten zijn bij mensen die een laptop met een 300hz scherm kopen. Onbegrijpelijke besparing van ASUS als je het mij vraagt. Die 40% is overigens wel een uiterste, bij games zoals Cyberpunk waar je veel minder fps hebt loopt het verschil naar beneden tot iets van 3-4%Cinemaskoop schreef op zondag 25 april 2021 @ 01:37:
[...]
Cool, maar waarom voor deze gekozen? Die 3080 is toch behoorlijk geknepen met z’n 130 watt? Het maximum is 165 watt. De Legion 5 pro en 7 hebben al 140 watt op de 3070.
[ Voor 9% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 25-04-2021 03:50 ]
Nee excuus ik bedoelde Films streamen in 4K / HDR over de wifiCinemaskoop schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:37:
[...]
Voor games bedoel je? Dat kan niet via WiFi.
Maar de laptop is HDMI 2.1. Als je een recente oled hebt , C9 of later dan kan je via HDMI 4K 120 fps aan
Live youre Life and Enjoy every Day
@DJSirMatthew Wow, dat ziet er goed uit! Ik kijk ernaar uit wnr mijn Legion 5 pro ook binnen is.
Even goed resultaat als de ASUS ROG Strix met 3070 en 5900HX die ik had in performance mode. Is dit in performance mode?DJSirMatthew schreef op zondag 25 april 2021 @ 09:24:
Gisteren niet veel kunnen doen met Legion 5 Pro buiten eerste indrukken, nu even TimeSpy laten lopen en best wel tevreden met het resultaat:
[Afbeelding]
Inderdaad ook in performance mode en max fans.q-enf0rcer.1 schreef op zondag 25 april 2021 @ 11:18:
[...]
Even goed resultaat als de ASUS ROG Strix met 3070 en 5900HX die ik had in performance mode. Is dit in performance mode?
Echt heel tevreden van de legion 5 pro. Het enige dat ik nog zou willen wijzigen is dat bij het browsen hij meestal fluisterstil is maar soms schieten de fans toch aan en dan is het meteen goed hoorbaar (temps waren tussen 40 en 45 graden op dat moment). Wsl spelen met presets in Vantage om hem stil te houden.
Ja dat is waar, maar u kunt dit probleem omzeilen door een externe monitor aan te sluiten. Het is ook logisch om een externe monitor aan te sluiten, omdat het spelen van esports-titels met een 15-inch monitor weinig zin heeft.q-enf0rcer.1 schreef op zondag 25 april 2021 @ 03:48:
[...]
Grootste probleem met de ASUS laptops is dat ze geen mux switch hebben. Dat is een heel onlogische keuze voor een laptop met een 300hz scherm. Door het ontbreken van een mux switch loop je tot wel 40% fps mis in esports titles zoals CSGO. Precies dat soort games zouden in trek moeten zijn bij mensen die een laptop met een 300hz scherm kopen. Onbegrijpelijke besparing van ASUS als je het mij vraagt. Die 40% is overigens wel een uiterste, bij games zoals Cyberpunk waar je veel minder fps hebt loopt het verschil naar beneden tot iets van 3-4%
Legion 5 pro gisteren ontvangen van mediamarkt!
korte indruk:
+ Behuizing voelt veel beter aan dan de voorgaande gaming laptops die ik heb gehad(MSI).
+ Display ziet er echt goed uit.
+ 3mark time spy score van 10647 ..lijkt on pair te zijn met desktop GTX 2070 super.
- Toetsenbord een beetje smal waardoor je wanneer je league speelt stukje van je hand over de rand van he t laptop hangt
- Bij performance mode wordt het laptop aan de onderkant redelijk warm en dat voel je ook aan de achterkant bij de usb poorten.
korte indruk:
+ Behuizing voelt veel beter aan dan de voorgaande gaming laptops die ik heb gehad(MSI).
+ 3mark time spy score van 10647 ..lijkt on pair te zijn met desktop GTX 2070 super.
- Toetsenbord een beetje smal waardoor je wanneer je league speelt stukje van je hand over de rand van he t laptop hangt
- Bij performance mode wordt het laptop aan de onderkant redelijk warm en dat voel je ook aan de achterkant bij de usb poorten.
Dit is performance mode.q-enf0rcer.1 schreef op zondag 25 april 2021 @ 11:18:
[...]
Even goed resultaat als de ASUS ROG Strix met 3070 en 5900HX die ik had in performance mode. Is dit in performance mode?
Rtx 3060 of 3070?tweedeleven schreef op zondag 25 april 2021 @ 12:12:
Legion 5 pro gisteren ontvangen van mediamarkt!
korte indruk: