Heeft de Lenovo Legion 5 Pro, 5800H, 32GB, GTX3070 die bij Mediamarkt te koop is, een RGB toetsenbord?
Nope, gewoon een witte backlight. Vandaar dat ie ook 1799 is en geen 1849 denk ikJeffrey87 schreef op zondag 25 april 2021 @ 15:26:
Heeft de Lenovo Legion 5 Pro, 5800H, 32GB, GTX3070 die bij Mediamarkt te koop is, een RGB toetsenbord?
[ Voor 9% gewijzigd door Cinemaskoop op 25-04-2021 15:50 ]
Top, dat is precies wat ik wil. Ik hoef geen kermis op m'n toetsenbord 😉Cinemaskoop schreef op zondag 25 april 2021 @ 15:49:
[...]
Nope, gewoon een witte backlight. Vandaar dat ie ook 1799 is en geen 1849 denk ik
hier is mijn timespykoen! schreef op zondag 25 april 2021 @ 00:00:
vandaag mijn nieuwe beest binnen gehad![]()
mocht ik nog wat kunnen testen voor iemand laat maar weten!
AMD 5900hx
RTX 3080
32GB ram
1tb nvme ssd
300hz full hd.
/f/image/0WBZ7piZE9oeiGYxIBeeVrFB.png?f=fotoalbum_large)
Heeft iemand ervaring met de Lenovo garantie pakketen? Want wil wellicht mijn legion 5 pro garantie verlengen naar 4 jaar.
Je kan dat achteraf online doen. Ik zou dan premium ofzoiets aanraden. Dan heb je on site garantie en priotweedeleven schreef op zondag 25 april 2021 @ 16:23:
Heeft iemand ervaring met de Lenovo garantie pakketen? Want wil wellicht mijn legion 5 pro garantie verlengen naar 4 jaar.
4% sneller dus dan de legion pro 5 van @DJSirMatthew met ryzen 7 ipv 9 en 3070 140 watt ipv 3080 130watt.
Ben nu wel heel benieuwd naar de Legion 7 met ryzen 9 en RTX3080 165watt
Is dat ze goed idee? Mijn ervaring met zo'n verlengingen is dat ze meestal niet van toepassing zijn op bv. batterij.tweedeleven schreef op zondag 25 april 2021 @ 16:23:
Het gekke is dat ze een aparte service hebben voor accu garantie 2/3 jaar ipv van 1 jaar, maar dit keuze verdwijnt zodra ik de 4 jaar garantie aanklik van het laptop. Ik zal morgen contact opnemen met Lenovo kijken hoe het precies zit met de garanties.Flying Hawkic schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:55:
[...]
Is dat ze goed idee? Mijn ervaring met zo'n verlengingen is dat ze meestal niet van toepassing zijn op bv. batterij.
Zou goed kunnen dat je dan alleen voor de vierjarige kunt kiezen en dat batterij daar sowieso bij is uitgesloten. Zal misschien in de kleine lettertjes staan.tweedeleven schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:09:
[...]
Het gekke is dat ze een aparte service hebben voor accu garantie 2/3 jaar ipv van 1 jaar, maar dit keuze verdwijnt zodra ik de 4 jaar garantie aanklik van het laptop. Ik zal morgen contact opnemen met Lenovo kijken hoe het precies zit met de garanties.
Is dit mogelijk om aan te passen in vantage? (ik heb het nog niet kunenn vinden, ook niet heel lang gezocht moet ik zeggen..)DJSirMatthew schreef op zondag 25 april 2021 @ 11:52:
[...]
Inderdaad ook in performance mode en max fans.
Echt heel tevreden van de legion 5 pro. Het enige dat ik nog zou willen wijzigen is dat bij het browsen hij meestal fluisterstil is maar soms schieten de fans toch aan en dan is het meteen goed hoorbaar (temps waren tussen 40 en 45 graden op dat moment). Wsl spelen met presets in Vantage om hem stil te houden.
Ook nog geen tijd gehad om het echt uit te zoeken maar ik had in deze thread gelezen dat er in Vantage presets te kiezen zijn en hopelijk kan je er zelf ook 1 aanmaken.Kieft91 schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:26:
[...]
Is dit mogelijk om aan te passen in vantage? (ik heb het nog niet kunenn vinden, ook niet heel lang gezocht moet ik zeggen..)
Misschien ook interessant: op 3DMark Time Spy haalt de Asus G513QR de beste resultaten (samen met ik vermoed custom built Lenovo's).
32 Gb RAM in totaal maar geen idee of dat veel invloed heeft op time spy? Ook is de tgp niet gekend van de Asus?
32 Gb RAM in totaal maar geen idee of dat veel invloed heeft op time spy? Ook is de tgp niet gekend van de Asus?
[ Voor 31% gewijzigd door DJSirMatthew op 26-04-2021 09:08 ]
Heb je scores? Ben altijd wel benieuwd naar scores als men praat over ‘de beste’.DJSirMatthew schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:53:
Misschien ook interessant: op 3DMark Time Spy haalt de Asus G513QR de beste resultaten (samen met ik vermoed custom built Lenovo's).
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Dit is direct link naar alle scores met een Ryzen 7 5800H en RTX 3070 Mobile:Tijgert schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:08:
[...]
Heb je scores? Ben altijd wel benieuwd naar scores als men praat over ‘de beste’.
https://www.3dmark.com/se...minCpuClock=&maxCpuClock=
Beste halen iets meer dan 12000 wat toch bijna 10% sneller is dan mijn score. Veel dezelfde namen dus ik vermoed dat ze gewoon overklokken en zo ver mogelijk pushen...
Fans zo hard mogelijk laten draaien, thermal pad gebruiken, zorgen dat er 0 processen draaien anders dan de benchmark en dan nog overclockenDJSirMatthew schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:09:
[...]
Dit is direct link naar alle scores met een Ryzen 7 5800H en RTX 3070 Mobile:
Beste halen iets meer dan 12000 wat toch bijna 10% sneller is dan mijn score. Veel dezelfde namen dus ik vermoed dat ze gewoon overklokken en zo ver mogelijk pushen...
Ohja, 32GB ram werkt ook goed met de nieuwe Ryzens ivm dual rank
Overigens sluit ik niet uit dat een aantal van deze benchmarks wel degelijk artifacts produceerde, daar hebben wij geen zicht op aangezien je dan de benchmark zelf live moet zien.
[ Voor 9% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 26-04-2021 12:37 ]
Gevoelsmatig maakt mijn L5Pro ook een stuk minder fan herrie als ik hem op de laptopstand (Next-stand K2) heb. Het zou me niks verbazen als zoiets uitmaakt, als het max TGP gekoeld moet worden op een tafel moet er wel heel veel lucht via die dunne ruimte (laptop onderkant - tafel) door.q-enf0rcer.1 schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:36:
[...]
Fans zo hard mogelijk laten draaien, thermal pad gebruiken, zorgen dat er 0 processen draaien anders dan de benchmark en dan nog overclockenkijk eens hoe ver je daarmee komt
Ohja, 32GB ram werkt ook goed met de nieuwe Ryzens ivm dual rank
Met zo'n GPU clock is dat zeker niet normaal, staar je er dus niet blind op.DJSirMatthew schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:09:
[...]
Dit is direct link naar alle scores met een Ryzen 7 5800H en RTX 3070 Mobile:
Met de 3080 in mijn GE76 haal ik die clocks bij lange na niet.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Zo'n laptopstand is niet eens zo'n gek idee. Lijkt me ook handiger typen.Vokx schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:39:
[...]
Gevoelsmatig maakt mijn L5Pro ook een stuk minder fan herrie als ik hem op de laptopstand (Next-stand K2) heb. Het zou me niks verbazen als zoiets uitmaakt, als het max TGP gekoeld moet worden op een tafel moet er wel heel veel lucht via die dunne ruimte (laptop onderkant - tafel) door.
Mijn vorige laptop, een Dell XPS L702x (2011) heeft een extra grote accu die aan de onderzijde een centimeter of 3-4 uitsteekt. Ik vond dat altijd prettig typen, met extra ventilatie als bijkomend voordeel.
Sterker nog als je gaat benchen zou ik dat sowieso doenguapper schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:22:
[...]
Zo'n laptopstand is niet eens zo'n gek idee. Lijkt me ook handiger typen.
Mijn vorige laptop, een Dell XPS L702x (2011) heeft een extra grote accu die aan de onderzijde een centimeter of 3-4 uitsteekt. Ik vond dat altijd prettig typen, met extra ventilatie als bijkomend voordeel.
Laptopstand maakt bij mij een graad of 4 uit tijdens een benchmark. Het is er wel een die wat massiever is (Notepal U2) dan die K2 van hierboven. Die K2 heeft wel heel veel ventilatieruimte maar lijkt me ook wel wat minder stabiel.
Is de notepal U2 voorzien van ventilatoren? Die K2 precies niet? Aangezien mijn laptop vooral met extern toetsenbord, muis en scherm zal gebruikt worden, denk ik dat ik best een laptopstand voorzie die ook extra koeling geeft om de temps wat lager te houden... maar daar wijn ook door het bos de bomen niet meer te zien...biobak schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:02:
Laptopstand maakt bij mij een graad of 4 uit tijdens een benchmark. Het is er wel een die wat massiever is (Notepal U2) dan die K2 van hierboven. Die K2 heeft wel heel veel ventilatieruimte maar lijkt me ook wel wat minder stabiel.
K2 heeft geen ventilatoren. Aangezien ik ook vaak met extern tobo en scherm werk vond ik de hoogte van de stand vooral fijn. De laptop heeft daarmee ruimte om alle lucht aan te zuigen die ie nodig heeftDJSirMatthew schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:07:
[...]
Is de notepal U2 voorzien van ventilatoren? Die K2 precies niet? Aangezien mijn laptop vooral met extern toetsenbord, muis en scherm zal gebruikt worden, denk ik dat ik best een laptopstand voorzie die ook extra koeling geeft om de temps wat lager te houden... maar daar wijn ook door het bos de bomen niet meer te zien...
Er zitten twee fans bij maar ze zijn best rumoerig en doen niet echt veel. Ik gebruik ze niet. Ik wil vooral de laptop in een hoek hebben staan, omdat ik dat lekkerder vind werken. Er zijn er die er twee 120 mm Noctua fans opzetten met een verloopstukje naar USB. Schijnt beter te werken en het past ook nog eens goed.DJSirMatthew schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:07:
[...]
Is de notepal U2 voorzien van ventilatoren? Die K2 precies niet? Aangezien mijn laptop vooral met extern toetsenbord, muis en scherm zal gebruikt worden, denk ik dat ik best een laptopstand voorzie die ook extra koeling geeft om de temps wat lager te houden... maar daar wijn ook door het bos de bomen niet meer te zien...
M'n legion 5 pro is veel eerder binnengekomen dan ik dacht. Mijn aangeschafte uitvoering:
CPU:Ryzen 7 5800H
RAM: 32 GB
GPU: RTX 3070
SSD: 1 TB
Laat gerust iets weten als je vragen hebt over de laptop. Wellicht een benchmark. Ik ga kijken of ik een Timespy erop kan zetten.
Zelf ga ik morgen kijken of ik met een Apple USB - C adapter 96 Watt kan opladen. Want de bijgeleverde adapter is erg groot maar het voelt niet te zwaar aan. En dan laat ik weten wat mijn bevindingen zijn.
Laat gerust iets weten als je vragen hebt over de laptop. Wellicht een benchmark. Ik ga kijken of ik een Timespy erop kan zetten.
Zelf ga ik morgen kijken of ik met een Apple USB - C adapter 96 Watt kan opladen. Want de bijgeleverde adapter is erg groot maar het voelt niet te zwaar aan. En dan laat ik weten wat mijn bevindingen zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Smokeyy_TR op 26-04-2021 23:58 ]
Waar heb je hem gekocht?metehan12344 schreef op maandag 26 april 2021 @ 23:55:
M'n legion 5 pro is veel eerder binnengekomen dan ik dacht. Mijn aangeschafte uitvoering:
Voor de geïnteresseerden, heb TimeSpy ook nog eens laten lopen op balanced mode. Temps waren 6°C lager voor CPU and GPU en totaal score ging van 10614 naar 9817. GPU zakte van 10894 naar 9952 en CPU van 9265 naar 9119. Het verschil zit hem dus vooral in de GPU en dus kan je stellen dat voor browsen, tekstverwerking etc de stille modus voldoende is (en aangenaam werken), de balanced modus voor de meeste zaken goed is en waar de FPS wat te fel droppen kan je de performance modus gebruiken...
Had inderdaad online gelezen dat de performance mode enkel nuttig is voor gaming (maar niet voor andere zware taken omdat de hitte het niet waard zou zijn).DJSirMatthew schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:52:
Voor de geïnteresseerden, heb TimeSpy ook nog eens laten lopen op balanced mode. Temps waren 6°C lager voor CPU and GPU en totaal score ging van 10614 naar 9817. GPU zakte van 10894 naar 9952 en CPU van 9265 naar 9119. Het verschil zit hem dus vooral in de GPU en dus kan je stellen dat voor browsen, tekstverwerking etc de stille modus voldoende is (en aangenaam werken), de balanced modus voor de meeste zaken goed is en waar de FPS wat te fel droppen kan je de performance modus gebruiken...
Ik draai de Legion 5 Pro normaal gesproken gewoon op de stille modus, pas als die echt moet gaan werken schakel ik over op de andere modus.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Zelf gebruik ik nu ook quietmode als ik niet aan het gamen ben. Tijdens gamen zou ik ook zeggen performance mode gebruiken vanwege de prestaties.
En inmiddels heb ik een Macbook oplader gekocht (USB-C 96 Watt) en de laptop kan daarmee gewoon opladen. Weet iemand van jullie of er een kleinere adapter is. Want die 96 watt van Apple is wel aan de grote kant. Het liefst met dezelfde wattage.
Heeft iemand van jullie nog COD Cold war nog gespeeld, want mijn FPS zakt voor een korte tijd als ik een kill maak. Dat is zonder applicaties te draaien en Windows update stond ook uit. Bij Cyberpunk had ik daar niet last van.
Op dit moment ben ik veder wel tevreden laptop. De laptop maakt wel veel lawaai tijdens het gamen maar als je een koptelefoon draagt dan merk je er niks van. En als je niet aan het gamen bent dan is die gewoon stil en dan heb je daar dan ook geen last van.
En inmiddels heb ik een Macbook oplader gekocht (USB-C 96 Watt) en de laptop kan daarmee gewoon opladen. Weet iemand van jullie of er een kleinere adapter is. Want die 96 watt van Apple is wel aan de grote kant. Het liefst met dezelfde wattage.
Heeft iemand van jullie nog COD Cold war nog gespeeld, want mijn FPS zakt voor een korte tijd als ik een kill maak. Dat is zonder applicaties te draaien en Windows update stond ook uit. Bij Cyberpunk had ik daar niet last van.
Op dit moment ben ik veder wel tevreden laptop. De laptop maakt wel veel lawaai tijdens het gamen maar als je een koptelefoon draagt dan merk je er niks van. En als je niet aan het gamen bent dan is die gewoon stil en dan heb je daar dan ook geen last van.
Raden jullie de legion 5 pro aan? Hoe lang gaat hij mee met normaal vebruik
@Voyarch Dat weet ik zelf nog niet. Ik zal je op de hoogte houden.
@Voyarch Met de Legion 5 Pro deed ik er met GPU Hybrid mode er 7 uur over met 1 lading. Ik had tussendoor 2 potjes brawlhalla gespeeld op accu en 1 uurtje gesurft op Edge en dan de rest van de tijd heb ik een YouTube filmpje aangezet.
Maar morgen ga ik op kantoor stagelopen en dan zal ik gaan testen hoe het dan gaat.
Maar morgen ga ik op kantoor stagelopen en dan zal ik gaan testen hoe het dan gaat.
Hier een document waarin GizmoSlipTech een overzicht bijhoudt van alle, tot nu toe, verkrijgbare laptops met een 30..RTX GPU. Inclusief voor zover bekent de TGP's en de diverse benchmark scores.
Hij heeft ze ook naar voorkeur en voor diverse doeleinden gecategoriseerd. Dat is natuurlijk zijn eigen mening. Maar wellicht voor jullie een hulp om tot de juiste keuze te komen.
https://docs.google.com/s...CzgcSfmhVEVt_3XaD/pubhtml
Hij heeft ze ook naar voorkeur en voor diverse doeleinden gecategoriseerd. Dat is natuurlijk zijn eigen mening. Maar wellicht voor jullie een hulp om tot de juiste keuze te komen.
https://docs.google.com/s...CzgcSfmhVEVt_3XaD/pubhtml
Pak de HP, dan is er weer een Legion 5 pro beschikbaar die ik kan bestellen :-).Voyarch schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:54:
pricewatch: HP Omen 15-en1250nd
Dit of de legion 5 pro?
Nee, ligt eraan denk ik. Ik vind de 16:10 van de Legion een voordeel, terwijl de HP 16:9 heeft zo te zien. Maar misschien stoort je dat niet.
Ook is mij niet bekend wat de tgp van de RTX 3070 in de HP is. Die van de Legion is 140 watt als ik mij niet vergis.
hey man, er is er nog steeds een beschikbaar in mediamarkt maar die heeft geen rgb-toetsenbordFlying Hawkic schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:13:
[...]
Pak de HP, dan is er weer een Legion 5 pro beschikbaar die ik kan bestellen :-).
Nee, ligt eraan denk ik. Ik vind de 16:10 van de Legion een voordeel, terwijl de HP 16:9 heeft zo te zien. Maar misschien stoort je dat niet.
Ook is mij niet bekend wat de tgp van de RTX 3070 in de HP is. Die van de Legion is 140 watt als ik mij niet vergis.
https://www.mediamarkt.nl...-1tb-rtx3070-1688122.html
Ik wilde die eigelijk kopen maar betalen per termijn werkt helaas niet...tristamix schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:33:
[...]
hey man, er is er nog steeds een beschikbaar in mediamarkt maar die heeft geen rgb-toetsenbord
Wat denken jullie van dit model?
pricewatch: Skikk LYNX 3 - 17" 150W 3070
[ Voor 14% gewijzigd door Voyarch op 27-04-2021 18:51 ]
De Omen heeft een TGP van 100 watt uit mijn hoofd (85+15 dacht ik).Flying Hawkic schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:13:
[...]
Pak de HP, dan is er weer een Legion 5 pro beschikbaar die ik kan bestellen :-).
@Voyarch Heb je toevallig nog met PayPal geprobeerd?
En die Skikk laptop is wel ok maar wel wat prijziger.
Niet paypal wil echt per termijn en met die skik kan ik in 3 termijnen betalen.metehan12344 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:55:
@Voyarch Heb je toevallig nog met PayPal geprobeerd?
Verwijderd
Is de nood zo hoog? Klinkt misschien ouderwets, maar is wachten en even sparen geen optie?Voyarch schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:57:
[...]
Niet paypal wil echt per termijn en met die skik kan ik in 3 termijnen betalen.
Yes, voor mijn studie, heb mijn 1080ti systeem ervoor verkocht. Heb opzich het geld wel maar moet ook andere dingen aanschaffen. Dus op termijn voor nu de beste optie.Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 19:13:
[...]
Is de nood zo hoog? Klinkt misschien ouderwets, maar is wachten en even sparen geen optie?
ik zie op coolblue twee varianten met de 3070. Weten julllie of die dezelfde TGP van 140 watt hebben?
en is het prijsverschil van €150 alleen maar te verklaren aan de 16 vs 32 GB geheugen? Of zijn er er nog meer verschillen?
en is het prijsverschil van €150 alleen maar te verklaren aan de 16 vs 32 GB geheugen? Of zijn er er nog meer verschillen?
Verwijderd
Studie is idd belangrijk.Voyarch schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 19:16:
[...]
Yes, voor mijn studie, heb mijn 1080ti systeem ervoor verkocht. Heb opzich het geld wel maar moet ook andere dingen aanschaffen. Dus op termijn voor nu de beste optie.
Dat is vrij eenvoudig terug te vinden bij Lenovo. Voor o.a. wat kleurtjes in je toetsenbord betaal je ook iets meer.lavalamp schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 19:46:
ik zie op coolblue twee varianten met de 3070. Weten julllie of die dezelfde TGP van 140 watt hebben?
Is er nog ergens een Legion 5 pro rtx3070 beschikbaar in België? (AZERTY keyboard)
Ik vind momenteel enkel nog de rtx3060 terug.
Ik vind momenteel enkel nog de rtx3060 terug.
Thanks, maar koop liever niet bij Media Markt en ben op zoek naar een Belgische variant :-)tristamix schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:33:
[...]
hey man, er is er nog steeds een beschikbaar in mediamarkt maar die heeft geen rgb-toetsenbord
Ik vind het nog steeds opmerkelijk dat er hier niet meer geklaagd wordt over de coilwhine wanneer de L5P aan de netstroom ligt. Wellicht verschilt het per unit of hoe ver je van het scherm afzit, maar persoonlijk vind ik het echt onacceptabel luid. In een stille kamer is het op 2 meter afstand zelfs nog hoorbaar. Gelukkig heeft Lenovo het probleem inmiddels erkent en is in China reeds gestart met de uitrol van een BIOS update die het probleem zou moeten "verhelpen". De "oplossing" is namelijk het constant laten draaien van de fans op lage snelheid om resonantie te verminderen.
Deze BIOS update (35WW) net even gedraaid en tja.. het helpt wel. De piep is weg, maar continu draaiende fans is nou ook niet bepaald ideaal. Zeker niet wanneer je je bedenkt dat je de coilwhine vrijwel alleen hoorde tijdens het opladen, maar de fans nu dus constant. Toch is het wel een verademing t.o.v. van die vervelende piep.
Al met al zwaar vervelend, want eigenlijk wil ik deze laptop helemaal niet retourneren.. Maar als dit de enige fix is voor het probleem ben ik bang dat er voor mij niets anders opzit, ik ga hier niet aan kunnen wennen.
Deze BIOS update (35WW) net even gedraaid en tja.. het helpt wel. De piep is weg, maar continu draaiende fans is nou ook niet bepaald ideaal. Zeker niet wanneer je je bedenkt dat je de coilwhine vrijwel alleen hoorde tijdens het opladen, maar de fans nu dus constant. Toch is het wel een verademing t.o.v. van die vervelende piep.
Al met al zwaar vervelend, want eigenlijk wil ik deze laptop helemaal niet retourneren.. Maar als dit de enige fix is voor het probleem ben ik bang dat er voor mij niets anders opzit, ik ga hier niet aan kunnen wennen.
Ik hoop dat die bios update optioneel is. Ik hoor geen coil whine (ik heb sowieso al een soort ruis in mijn linker oor) of hij is er gewoon niet bij mijn laptop. Op een constant draaiende fan zit ik ook niet te wachten, want die hoor ik vast wel.
[ Voor 3% gewijzigd door biobak op 27-04-2021 22:32 ]
Dat snap ik heel goed! Wellicht kunnen ze er een andere draai aan geven waarbij je zelf beslist de fans wel of niet te laten draaien. Overigens is het wanneer je Back Flash enabled in de BIOS altijd mogelijk om handmatig te downgraden naar de vorige BIOS versie, dus geen paniek!biobak schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 22:31:
Ik hoop dat die bios update optioneel is. Ik hoor geen coil whine (ik heb sowieso al een soort ruis in mijn linker oor) of hij is er gewoon niet bij mijn laptop. Op een constant draaiende fan zit ik ook niet te wachten, want die hoor ik vast wel.
Werkt het niet? Of kreeg u een afwijzing, een telefoontje naar de aanbieder van termijn betalingen wil wel eens helpen.Voyarch schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:47:
[...]
Ik wilde die eigelijk kopen maar betalen per termijn werkt helaas niet...
Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL
Hoe kom je bij 150W? Het maximum is 140 watt voor een RTX3070Voyarch schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:47:
[...]
Ik wilde die eigelijk kopen maar betalen per termijn werkt helaas niet...
Die bios is toch niet beschikbaar hier?Sjoerd611 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 22:19:
Deze BIOS update (35WW) net even gedraaid en tja.. het helpt wel.
[ Voor 70% gewijzigd door Cinemaskoop op 28-04-2021 00:49 . Reden: Quote ingekort ]
Waarschijnlijk omdat het maar over een bepaald aantal modellen gaat. Ik heb nergens last van. Terugsturen voor een zelfde model geen optie?Ik vind het nog steeds opmerkelijk dat er hier niet meer geklaagd wordt over de coilwhine wanneer de L5P aan de netstroom ligt.
Hier geen geklaag omdat er absoluut geen coil whine is bij de mijne. Heb de eerste dag meteen gecheckt op dode pixels en oor tot tegen de behuizing (ook rond de vernoemde F2-F4 regio) gelegd en echt niets te horen.Sjoerd611 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 22:19:
Ik vind het nog steeds opmerkelijk dat er hier niet meer geklaagd wordt over de coilwhine wanneer de L5P aan de netstroom ligt. Wellicht verschilt het per unit of hoe ver je van het scherm afzit, maar persoonlijk vind ik het echt onacceptabel luid. In een stille kamer is het op 2 meter afstand zelfs nog hoorbaar. Gelukkig heeft Lenovo het probleem inmiddels erkent en is in China reeds gestart met de uitrol van een BIOS update die het probleem zou moeten "verhelpen". De "oplossing" is namelijk het constant laten draaien van de fans op lage snelheid om resonantie te verminderen.
@Sjoerd611 Zelf heb ik geen last van Coilwine. Als ik je reactie lees dan zal ik zeggen dat je hem toch beter kan terugsturen en een ander Legion 5 pro kopen. Want als ik ook de andere reacties kijk dan zou het de moeite waard kunnen zijn.
Kun je anders een filmpje maken hoe het klinkt. Want ik ben wel benieuwd hoe het dan klinkt.
Kun je anders een filmpje maken hoe het klinkt. Want ik ben wel benieuwd hoe het dan klinkt.
Ik vind het ook nog best lastig hoor. Zo te lezen is de Legion5Pro echt wel de laptop waar je het meeste voor krijgt prijs/technisch gezien. De thermals en coil whine maken dat ik de knoop nog niet kan doorhakken. En dit geldt eigenlijk wel voor alles wat er nu op de markt is.
De NEO15 varianten maken veel teveel herrie;
De Alienware wordt veel te warm;
Asus Strix SCAR heeft geen MUX en twijfelachtige poorten/ connecties/ scherm;
Erg vervelend. Ik ben toe aan een nieuwe laptop en heb het geld gereserveerd staan maar er lijkt nog niets wat aan mijn eisen voldoet...
Ik snap niet waarom Lenovo niet opschiet met die Legion7. Ik hoop dat dit model namelijk koeler is, minder lawaai maakt en alles net dat beetje extra heeft wat bij de rest ontbreekt. Toch krijg ik het gevoel dat de kracht van een RTX met AMD niet goed te verpakken is in een laptop.
Erg vervelend. Ik ben toe aan een nieuwe laptop en heb het geld gereserveerd staan maar er lijkt nog niets wat aan mijn eisen voldoet...
Ik snap niet waarom Lenovo niet opschiet met die Legion7. Ik hoop dat dit model namelijk koeler is, minder lawaai maakt en alles net dat beetje extra heeft wat bij de rest ontbreekt. Toch krijg ik het gevoel dat de kracht van een RTX met AMD niet goed te verpakken is in een laptop.
@propheseus Je kan niet alles krijgen hé xD. Maar ik snap je wel hoor. Zelf wilde ik graag thunderbolt op mijn laptop maar met AMD CPU's komen ze niet voor. Vroeg of laat moet je de knoop wel doorhallen, maar jij beslist natuurlijk wanneer😉.
Ik heb geen geluids, coilwhine of thermo problemen met mijn L5Pro (RTX3060, 32GB versie).propheseus schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:41:
Ik vind het ook nog best lastig hoor. Zo te lezen is de Legion5Pro echt wel de laptop waar je het meeste voor krijgt prijs/technisch gezien. De thermals en coil whine maken dat ik de knoop nog niet kan doorhakken. En dit geldt eigenlijk wel voor alles wat er nu op de markt is.
RTX kracht is goed te voelen in de laptop aangezien het de batterij leegzuigt
Enige wat ik mis is Windows Hello voor zover ik het vergelijk met mijn PC.
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Ik inderdaad ook niet mijn mij L5P - RTX3070 / 16GB. Top apparaatcrzyhiphopazn schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:52:
[...]
Ik heb geen geluids, coilwhine of thermo problemen met mijn L5Pro (RTX3060, 32GB versie).
RTX kracht is goed te voelen in de laptop aangezien het de batterij leegzuigt.
Voor de liefhebbers is er een MSI GE76 10UH-200NL beschikbaar, kost wel wat :
https://maxict.nl/msi-gam...m=cpc&utm_source=tweakers
https://maxict.nl/msi-gam...m=cpc&utm_source=tweakers
Cabauw/Lopik; 26 x 370 Wp (12 x O/ZO, 14 x W/ZW) 9,6 kWp
Waar heb je deze gekocht? Ik heb dezelfde spec gekocht bij Coolblue. Het eerste exemplaar direct omgeruild, maar bij de tweede is het ook aanwezig. Misschien een optie om nog 1x te ruilen als ze nieuwe voorraad krijgen dan.crzyhiphopazn schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:52:
[...]
Ik heb geen geluids, coilwhine of thermo problemen met mijn L5Pro (RTX3060, 32GB versie).
RTX kracht is goed te voelen in de laptop aangezien het de batterij leegzuigt.
Toevallig geappt met coolblue volgende voorraad is pas beschikbaar over 2 maanden en dat is dan de 16gb versie. De rest onbekend.Sjoerd611 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:12:
[...]
Waar heb je deze gekocht? Ik heb dezelfde spec gekocht bij Coolblue. Het eerste exemplaar direct omgeruild, maar bij de tweede is het ook aanwezig. Misschien een optie om nog 1x te ruilen als ze nieuwe voorraad krijgen dan.
Kan, maar ik zet mijn twijfels bij dit antwoord van hen. Lijkt mij meer dat het 'koffiedik kijken' is en er mondjesmaat leveringen blijven binnendruppelen bij leveranciers. Europa lijkt geen vat te kunnen krijgen op levering en productie vanuit Azië maar 2 maanden helemaal niets lijkt mij niet te kloppen.Voyarch schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:38:
[...]
Toevallig geappt met coolblue volgende voorraad is pas beschikbaar over 2 maanden en dat is dan de 16gb versie. De rest onbekend.
Hallo
Volg al lang deze topic omdat ik zelf al maanden aan het zoeken ben naar een nieuwe laptop.
Momenteel heb ik een asus rog strix GL502 van 4 jaar oud met een GTX 1060 en ram uitgebreid naar 16gb.
Beestje doet wat hij moet doen maar nieuwe games zijn echt te veeleisend aan het worden. Mijn Quest 2 er aan hangen is ook amper doenbaar, games haperen enorm hard of lopen zelfs gewoon vast.
Laptop dient enkel voor gaming voor mij, een vast systeem zetten gaat niet wegens plaats en vast te zitten op 1 plek. Nu lekker de laptop op een cooling pad mee in de zetel en gaan.
Speel zo wat van alles maar het vaakste race sims, MMORPG (wow, diablo, black desert,...), league of legends, af en toe COD, valorant, CS,...
Het budget mag rond de 2500 euro zitten, formaat 15 of 17 inch, maakt op zich niet veel uit.
Nu mijn twijfels bij alles wat ik lees:
Asus rog strix scar reeks: geen mux -> is dit echt een dealbreaker of zal het verschil niet gigantisch zijn?
3070 of 3080 -> 3080 zou overkill zijn of het verschil nihil
TDP -> sommige laptops met 3060 of 3070 zouden beter presteren als een 3080 met een lager TDP
AMD of intel...
Laptops waar ik over twijfel:
Asus rog strix scar 15 (twijfel tussen welke 30xx variant...)
scar 15
Lenovo legion 5 pro
legion 5 pro
MSI GE76 MSI GE76
AORUS 15G AORUS 15G
Nogmaals, laptop is enkel en alleen om te gamen. Geen streaming, editing, ontwerpen...
Graag jullie mening hier over of eigen ervaringen met de nieuwste laptops met 3070 of 3080 in.
Volg al lang deze topic omdat ik zelf al maanden aan het zoeken ben naar een nieuwe laptop.
Momenteel heb ik een asus rog strix GL502 van 4 jaar oud met een GTX 1060 en ram uitgebreid naar 16gb.
Beestje doet wat hij moet doen maar nieuwe games zijn echt te veeleisend aan het worden. Mijn Quest 2 er aan hangen is ook amper doenbaar, games haperen enorm hard of lopen zelfs gewoon vast.
Laptop dient enkel voor gaming voor mij, een vast systeem zetten gaat niet wegens plaats en vast te zitten op 1 plek. Nu lekker de laptop op een cooling pad mee in de zetel en gaan.
Speel zo wat van alles maar het vaakste race sims, MMORPG (wow, diablo, black desert,...), league of legends, af en toe COD, valorant, CS,...
Het budget mag rond de 2500 euro zitten, formaat 15 of 17 inch, maakt op zich niet veel uit.
Nu mijn twijfels bij alles wat ik lees:
Asus rog strix scar reeks: geen mux -> is dit echt een dealbreaker of zal het verschil niet gigantisch zijn?
3070 of 3080 -> 3080 zou overkill zijn of het verschil nihil
TDP -> sommige laptops met 3060 of 3070 zouden beter presteren als een 3080 met een lager TDP
AMD of intel...
Laptops waar ik over twijfel:
Asus rog strix scar 15 (twijfel tussen welke 30xx variant...)
scar 15
Lenovo legion 5 pro
legion 5 pro
MSI GE76 MSI GE76
AORUS 15G AORUS 15G
Nogmaals, laptop is enkel en alleen om te gamen. Geen streaming, editing, ontwerpen...
Graag jullie mening hier over of eigen ervaringen met de nieuwste laptops met 3070 of 3080 in.
Voor Counter Strike kan ik de ASUS laptop helaas echt niet aanraden. Je verliest 40% FPS in CSGO waardoor je in de praktijk geen stabiele 300fps meer kunt halen wat nodig is om de refresh rate bij te benen. Met een Lenovo Legion 5 Pro zal je comfortabel op 400+fps zitten.
Lekker voor de legion pro 5 gaan, ik denk alleen nog bij bol.com te kopen voor 1900e
Tegen mij hebben ze al twee keer gezegd dat ze het niet weten, dus ik zou mij inderdaad niet blind staren op die 2 maanden. Ik hoop alleszins dat het geen twee maanden duurtVoyarch schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:38:
[...]
Toevallig geappt met coolblue volgende voorraad is pas beschikbaar over 2 maanden en dat is dan de 16gb versie. De rest onbekend.
Alternate.nl 1e batchSjoerd611 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:12:
[...]
Waar heb je deze gekocht? Ik heb dezelfde spec gekocht bij Coolblue. Het eerste exemplaar direct omgeruild, maar bij de tweede is het ook aanwezig. Misschien een optie om nog 1x te ruilen als ze nieuwe voorraad krijgen dan.
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Ik heb deze laptop met een iets andere configuratie dus over de prestaties van je keuze kan ik weinig zeggen. Wat betreft bouwkwaliteit en aansluitingen is deze daarentegen wel dik in orde.
Zie ook mijn review voor meer info :
https://tweakers.net/prod...76-raider-10uh-200nl.html
Cabauw/Lopik; 26 x 370 Wp (12 x O/ZO, 14 x W/ZW) 9,6 kWp
Maar het ding met Lenovo is dat je verversingssnelheid niet eens 300 Hz isq-enf0rcer.1 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:21:
Voor Counter Strike kan ik de ASUS laptop helaas echt niet aanraden. Je verliest 40% FPS in CSGO waardoor je in de praktijk geen stabiele 300fps meer kunt halen wat nodig is om de refresh rate bij te benen. Met een Lenovo Legion 5 Pro zal je comfortabel op 400+fps zitten.
Bij Lenovo zelf wisten ze mij te vertellen dat de Legion 5 Pro een enorm succes is en de batch van 12 april in alle landen zeer snel was uitverkocht. Ze weten zelf niet wanneer ze weer voorraad zullen hebben, maar het zou binnen 1-2 weken kunnen zijn. Maar niet zeker dus.Voyarch schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:38:
[...]
UPDATE: heb al 2x de laptop bij mediamarkt besteld en krijg een paar uur later de annulering binnen.Cinemaskoop schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:47:
Er is weer voorraad van de legion 5 pro’s
Een 3060 met 32GB bij bol.com
pricewatch: Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ0087MH)
En een 3070/32GB bij mediamarkt die vreemd genoeg niet op Tweakers als op voorraad staat
https://www.mediamarkt.nl...tml?ga_query=Legion+5+pro
Zojuist gebeld met de MM en ze geven aan dat de laptop NIET op voorraad is; ondanks dat hij op website op voorraad staat. (wel jammer van het 2x betalen van de €1799

Aangezien de Legion 5 Pro het voor mij niet gaat worden ben ik even gaan rondkijken wat er nog meer is en ik moet zeggen dat de 17” Legion 5 met RTX 3060 er best goed uit ziet, zeker nu blijkt dat ook deze een mux switch heeft en zeer goede thermals als ik de enige video review op YouTube mag geloven.
Nadeel is natuurlijk het scherm. Nu heb ik daar persoonlijk niet echt problemen mee, voor wat ik er mee doe is het voldoende.
Nog maar even over nadenken, deze gaat gelukkig niet zo hard weg.
Nadeel is natuurlijk het scherm. Nu heb ik daar persoonlijk niet echt problemen mee, voor wat ik er mee doe is het voldoende.
Ja en de 130w 3060 die de pro heeft dan?Frietsaus schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:10:
Aangezien de Legion 5 Pro het voor mij niet gaat worden ben ik even gaan rondkijken wat er nog meer is en ik moet zeggen dat de 17” Legion 5 met RTX 3060 er best goed uit ziet, zeker nu blijkt dat ook deze een mux switch heeft en zeer goede thermals als ik de enige video review op YouTube mag geloven.
Of wat is de precies de reden dat u niet voor de pro gaat?
[ Voor 4% gewijzigd door Voyarch op 28-04-2021 21:03 ]
Jarrod's 1e ervaringen met de Legion 7 3080:
YouTube: Lenovo Legion 7 - Crazy Ryzen Gaming Performance!
Edit: vanmiddag een oud project in Twinmotion geopend: 16GB VRAM is zon gek idee nog niet..
[ Voor 62% gewijzigd door guapper op 28-04-2021 21:11 ]
Interessant. Deze staat hoog op mijn lijstje. Zou dit betekenen dat de Lenovo7 toch eerder in aantoch is dan juni? Maarrrrrr....dat deze laptop goed zou scoren dat konden we op onze klompjes aanvoelen. Nog even wachten tot die full review en ben dan heel benieuwd naar de thermals en met name ook fans en noise.guapper schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:05:
Jarrod's 1e ervaringen met de Legion 7 3080:
Heb er al drie teruggestuurd met defecten/beschadigingen en coil whine, is genoeg geweest met de Legion 5 Pro, dus ik ga wat anders zoeken.Voyarch schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:02:
[...]
Ja en de 130w 3060 die de pro heeft dan?
Of wat is de precies de reden dat u niet voor de pro gaat?
[ Voor 6% gewijzigd door Frietsaus op 28-04-2021 21:41 ]
Ben er ook klaar mee, die van mij gaat morgen retour. Ik denk dat ik ga wachten op de Legion 7, is dat ook geen optie voor jou?Frietsaus schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:40:
[...]
Heb er al drie teruggestuurd met defecten/beschadigingen en coil whine, is genoeg geweest met de Legion 5 Pro, dus ik ga wat anders zoeken.
Welke versie hebben jullie beiden en waar gekocht?
Is zeker een optie maar die gaat natuurlijk nog duurder zijn dan de 5 Pro en ik weet nog niet helemaal of ik dat er dan aan uit wil geven. Maar ik hou de 7 wel wat in de gaten.
2. Alternate, RTX 3070/32GB/RGB backlit. Beschadiging. Coil whine onbekend omdat ik deze niet aan heb gezet.
3. Alternate, RTX 3070/32GB/RGB backlit. Erge coil whine, scherm scheef gemonteerd in behuizing.
1. Informatique, RTX 3070/16GB/white backlit. Beschadigingen en milde coil whine.Voyarch schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:53:
Welke versie hebben jullie beiden en waar gekocht?
2. Alternate, RTX 3070/32GB/RGB backlit. Beschadiging. Coil whine onbekend omdat ik deze niet aan heb gezet.
3. Alternate, RTX 3070/32GB/RGB backlit. Erge coil whine, scherm scheef gemonteerd in behuizing.
[ Voor 56% gewijzigd door Frietsaus op 28-04-2021 21:58 ]
Balen man, zou er idd ook klaar mee zijn
Op welke resolutie was dit trouwens? Draait timespy altijd default op de native resolutie?
Deze heb ik ook, staat nu 2 weken hier. 1e examplaar had een productie fout (bevel onderaan het scherm liet los), 2e heeft coil whine. Die kwamen allebei van coolblue. Had er ook 1 besteld van bol en had ook coil whine, die ging gelijk terug. Maar de 2e staat hier nog nu steeds en ik zou zweren dat de coil whine na 2 weken gebruik een stuk minder is geworden, ook als ik mijn oor op de laptop leg. Maar het lijkt dat lenovo gewoon problemen heeft met dit.Frietsaus schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:10:
Ik ben in dubio, het is niet voor werk en puur om op te gamen. Met het geluid van de game valt de coil whine weg, en met koptelefoon zowiezo. Maar alsnog, ik vind zulke problemen best kwalijk voor toch zulke (voor mij in ieder geval) dure apparaten. Ik ben een leek betreft de details maar de performance is voor mij echt heel goed, en ik zou niet weten waar ik hem voor moet ruilen voor de zelfde performance rond hetzelfde budget. En al helemaal nu alles zo moeilijk te krijgen is.
Dat is niet best, nu durf ik Lenovo helemaal niet meer aan.

Het is kut wat je meegemaakt hebt met de Legion 5 Pro maar ik zou hem b.v. voor niets anders willen inruilen, absoluut pracht van een toestel. Buiten jou, sjoerd en karen heb ik, als ik me niet vergis, niemand over coil whine horen spreken, dus ik vermoed dat het om een minderheid gaat. Onaangename minderheid, dat zeker. Zeker omdat het zo moeilijk is om aan een exemplaar te geraken. Waren ze nu rijkelijk in voorraad dan kan je gewoon ruilen tot je een goeie te pakken had.Frietsaus schreef op donderdag 29 april 2021 @ 06:32:
Ik vraag me trouwens af waarom enkele er wel last van hebben en anderen niet. Is coil whine een constructieprobleem, iets dat optreedt bij kleine variaties aan positioneren koeling of?...
Weet iemand van welk materiaal de touchpad van de Legion 7 gemaakt is? Ik zoek me echt rot, maar ik kan het nergens vinden. Plastic vind ik niet passen bij een premium apparaat, maar ja als ze niet vermelden dat het glas is, zoals wel bij de Legion 7 Slim gebeurd, dan is die kans er wel.
Het is een mooi ding, maar mooi heb ik niks aan als er andere gebreken zijn. Ik zie het in elk geval niet meer zitten, op Reddit zijn er ook heel veel meldingen van coil whine dus het lijkt alsof het best vaak voorkomt. Als ik er zelf al twee te pakken had met het verschijnsel dan heb ik er weinig vertrouwen in dat de volgende het niet heeft.DJSirMatthew schreef op donderdag 29 april 2021 @ 07:50:
[...]
Het is kut wat je meegemaakt hebt met de Legion 5 Pro maar ik zou hem b.v. voor niets anders willen inruilen, absoluut pracht van een toestel. Buiten jou, sjoerd en karen heb ik, als ik me niet vergis, niemand over coil whine horen spreken, dus ik vermoed dat het om een minderheid gaat. Onaangename minderheid, dat zeker. Zeker omdat het zo moeilijk is om aan een exemplaar te geraken. Waren ze nu rijkelijk in voorraad dan kan je gewoon ruilen tot je een goeie te pakken had.
Ik vraag me trouwens af waarom enkele er wel last van hebben en anderen niet. Is coil whine een constructieprobleem, iets dat optreedt bij kleine variaties aan positioneren koeling of?...
Coil whine heeft doorgaans overigens niets met de fans te maken, zijn vaak kleine elektronische componenten met spoelen er in die gaan resoneren op een heel hoge frequentie.
Ik heb ooit een coilwhine gehad in mijn grafische kaart, welke veranderde in toonhoogte als je bijv. een game opstart en in die game rond je heen keek. Helaas gebeurde dit bij mij niet direct maar pas een jaar later, ding is nog terug geweest voor garantie maar het heeft het nooit opgelost.Frietsaus schreef op donderdag 29 april 2021 @ 08:39:
[...]
Het is een mooi ding, maar mooi heb ik niks aan als er andere gebreken zijn. Ik zie het in elk geval niet meer zitten, op Reddit zijn er ook heel veel meldingen van coil whine dus het lijkt alsof het best vaak voorkomt. Als ik er zelf al twee te pakken had met het verschijnsel dan heb ik er weinig vertrouwen in dat de volgende het niet heeft.
Coil whine heeft doorgaans overigens niets met de fans te maken, zijn vaak kleine elektronische componenten met spoelen er in die gaan resoneren op een heel hoge frequentie.
Werd uit eindelijk een nieuwe grafische kaart.
Die L7 ziet er erg goed uit. Best geprijsde 3080 denk ik.propheseus schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:33:
[...]
Interessant. Deze staat hoog op mijn lijstje. Zou dit betekenen dat de Lenovo7 toch eerder in aantoch is dan juni? Maarrrrrr....dat deze laptop goed zou scoren dat konden we op onze klompjes aanvoelen. Nog even wachten tot die full review en ben dan heel benieuwd naar de thermals en met name ook fans en noise.
De L7 is ook helemaal van aluninium; vraag me af of dat lekker werkt. Ik lees regelmatig dat mensen aluminium dekplaat als pluspunt zien, maar mijn ervaringen zijn anders.
Ik ben blij met de kunststof dekplaat op de L5P. Mijn vorige laptop had een aluminium bovenzijde, en dat was in de winter lekker fris aan je polsen, maar in de zomer altijd zweetklauwen door dat warme aluminium. Dat geleid de warmte van binnenuit een stuk meer met als gevolg dat het veel warmer aan voelt wanneer het warmer is dan 20 graden.
Ja, met pracht van een toestel bedoelde ik niet alleen hoe hij eruit ziet maar ook de specs en werking. Die van mij is absoluut fluister stil, zelfs met oor tegen toetsenbord hoor ik niets. Gewoon werken in stille modus is bijna een zen-ervaring.Frietsaus schreef op donderdag 29 april 2021 @ 08:39:
[...]
Het is een mooi ding, maar mooi heb ik niks aan als er andere gebreken zijn. Ik zie het in elk geval niet meer zitten, op Reddit zijn er ook heel veel meldingen van coil whine dus het lijkt alsof het best vaak voorkomt. Als ik er zelf al twee te pakken had met het verschijnsel dan heb ik er weinig vertrouwen in dat de volgende het niet heeft.
Wat het aantal meldingen betreft, moet je altijd afzetten t.o.v. het aantal verkochte exemplaren. 90% van de mensen die problemen hebben, melden dit. 90% van de mensen die geen enkel probleem hebben, melden dit niet en doen gewoon lekker verder. Geeft altijd een vertekend beeld.
Wel weer iets bijgeleerd
Hier ook geen enkel probleem met de Legion 5 Pro 32/3070.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Dit zegt de specsheet over de 7: Buttonless glass surface multi-touch touchpadCerandoX.nl schreef op donderdag 29 april 2021 @ 08:22:
Weet iemand van welk materiaal de touchpad van de Legion 7 gemaakt is? Ik zoek me echt rot, maar ik kan het nergens vinden. Plastic vind ik niet passen bij een premium apparaat, maar ja als ze niet vermelden dat het glas is, zoals wel bij de Legion 7 Slim gebeurd, dan is die kans er wel.
Die van de 5 Pro is gemaakt van pet-flessen plastic.
Thanks! Waar heb je dit gevonden?biobak schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:54:
[...]
Dit zegt de specsheet over de 7: Buttonless glass surface multi-touch touchpad
Die van de 5 Pro is gemaakt van pet-flessen plastic.
Ik kwam bijvoorbeeld wel dit tegen
https://psref.lenovo.com/...on_7_16ACHg6?M=82N6005VMH
Maar hier stond het ook nergens.
Genoeg andere merken toch?Frietsaus schreef op donderdag 29 april 2021 @ 06:32:
Vorige week bij Informatique de Legion 5 Pro 16gb 3070 besteld. Tot heden geen enkele problemen. Top laptop!
Zag dat Coolblue in België al Legion 7 heeft gehad. Een versie met RTX3060 weliswaar.
https://www.coolblue.be/n...g6-82n6005wmb-azerty.html
https://www.coolblue.be/n...g6-82n6005wmb-azerty.html