Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Wat ik mis... een overzicht van release dates van de nieuwe laptops!

Update: Duidelijkere lijsten meer mogelijkheden.

Opletten!! Op TDP van videokaarten, meer W = meer performance.
Beschikbaarheid tot op heden niet optimaal.

Alle RTX3000 laptops:
https://docs.google.com/s...CzgcSfmhVEVt_3XaD/pubhtml

Comprehensive list of all laptops featuring the NVIDIA GeForce RTX 3060 Laptop GPU along with corresponding TGPs
https://www.notebookcheck...onding-TGPs.517260.0.html

Comprehensive list of all laptops featuring the NVIDIA GeForce RTX 3070 Laptop GPU along with corresponding TGPs
https://www.notebookcheck...onding-TGPs.517805.0.html

Comprehensive list of all laptops featuring the NVIDIA GeForce RTX 3080 Laptop GPU along with corresponding TGPs
https://www.notebookcheck...onding-TGPs.517977.0.html

Meer linkjes, deals, opties heel erg welkom!

[ Voor 88% gewijzigd door Jasper 99 op 11-03-2021 09:10 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Razer en ASUS vallen af. Voor de rest heb ik er nog niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shibal
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-03 16:43
Moet het perse een ryzen 5 zijn?
Ik zit te azen op deze slimbook titan. Ryzen 7 icm 3070.
https://slimbook.es/en/store/titan/titan-comprar

Ben alleen nog op zoek naar ervaringen met slimbook, want in ken het merk zelf verder niet.

Edit: Geen Oled overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door Shibal op 18-01-2021 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Nu online
Shibal schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:57:
Moet het perse een ryzen 5 zijn?
Ik zit te azen op deze slimbook titan. Ryzen 7 icm 3070.
https://slimbook.es/en/store/titan/titan-comprar

Ben alleen nog op zoek naar ervaringen met slimbook, want in ken het merk zelf verder niet.

Edit: Geen Oled overigens.
Owja die slimbook ziet er ook goed uit! Het gaat om de 5000 series ryzen niet 5/7 of 9
Staat echter niet bij of hij HDMI2.1 heeft levertijd ook niet echt een indicatie he?

Oled scherm maakt mij ook niet zoveel uit, sterker nog persoonlijk heb ik liever een goedkoop scherm, want het gaat mij vooral om het aansluiten op de tv.
Berlinetta schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:54:
Razer en ASUS vallen af. Voor de rest heb ik er nog niet naar gekeken.
Waarom vallen die af? Voor mij Asus door ontbreken van HDMI2.1, maar waarom razer? Die zijn meestal wel de mooiste dingen right? Baal alleen van die intel.. snap die keuze niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Jasper 99 op 18-01-2021 13:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekje57
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb een MSI GE76 10UH-200NL besteld bij de grote rode gigant op media gebied. Zij stellen dat hij 26-01 bezorgd wordt, iets dat MSI ook als release date heeft gesteld. Eerst zien dan geloven uiteraard, maar kan dus al vrij snel zijn. Een andere webshop als ‘alternatief’ stelt als levertermijn februari.

Ik ben benieuwd, kan zelf niet wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Nu online
Freekje57 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 19:23:
Ik heb een MSI GE76 10UH-200NL besteld bij de grote rode gigant op media gebied. Zij stellen dat hij 26-01 bezorgd wordt, iets dat MSI ook als release date heeft gesteld. Eerst zien dan geloven uiteraard, maar kan dus al vrij snel zijn. Een andere webshop als ‘alternatief’ stelt als levertermijn februari.

Ik ben benieuwd, kan zelf niet wachten...
Nice! Alleen voor al die versies geld HDMI 2.0b en geen HDMI 2.1 gek genoeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Jasper 99 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:37:

Waarom vallen die af? Voor mij Asus door ontbreken van HDMI2.1, maar waarom razer? Die zijn meestal wel de mooiste dingen right? Baal alleen van die intel.. snap die keuze niet.
Bouwkwaliteit en performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweepers
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-12-2023
Ik heb Lenovo net even gebeld en die verwachten dat de nieuwe Legions er niet binnen nu en twee maanden zullen zijn. Dat gaan nog wel even duren, vanwege productieproblemen wereldwijd.

[ Voor 3% gewijzigd door Tweepers op 19-01-2021 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Nu online
Tweepers schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:24:
Ik heb Lenovo net even gebeld en die verwachten dat de nieuwe Legions er niet binnen nu en twee maanden zullen zijn. Dat gaan nog wel even duren, vanwege productieproblemen wereldwijd.
damn!! juist wel laptops waar ik heel benieuwd naar ben... maar 2 maanden is een lange zit.

Zie dat MSI en Asus deze maand al uitrollen bij veel winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweepers
Jasper 99 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:56:
[...]

damn!! juist wel laptops waar ik heel benieuwd naar ben... maar 2 maanden is een lange zit.

Zie dat MSI en Asus deze maand al uitrollen bij veel winkels.
Ja, jammer hé? Ook over de Ideapad 5 Pro (16 inch met 3000 kaart) waren ze niet optimistisch. Er werd mij verteld dat ze eerst op de Amerikaanse website zullen verschijnen, het dan nog zo'n twee maanden wachten is in de VS en de EU altijd later volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweepers
Laten we het draadje lekker gaande houden.

Deze ASUS TUF Gaming is up for pre-order en heeft een 3070 Max-Q met Ryzen 7 5800H voor 1.699 euro.

Mooie specs voor - wat mij betreft - prima prijs. Vind persoonlijk die ASUS-lijn alleen spuuglelijk.

Deze Zephyrus is ook in de price watch verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Nu online
Tweepers schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:37:
Laten we het draadje lekker gaande houden.

Deze ASUS TUF Gaming is up for pre-order en heeft een 3070 Max-Q met Ryzen 7 5800H voor 1.699 euro.

Mooie specs voor - wat mij betreft - prima prijs. Vind persoonlijk die ASUS-lijn alleen spuuglelijk.

Deze Zephyrus is ook in de price watch verschenen.
Beide nice!

Ik zat ook nog te kijken naar de Gigabyte Aorus
https://www.gigabyte.com/Laptop#AORUS

Die heeft wel HDMI 2.1 maar ook geen ryzen... zo jammer

Ze zeggen trouwens release date voor Alienware laptops op 26-27 jan, ben benieuwd!

[ Voor 5% gewijzigd door Jasper 99 op 22-01-2021 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berando
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 17:20
Nieuwe en de goedkoopste tot nu toe is deze.

pricewatch: ASUS TUF Gaming A15 FX506QM-HN052T

Goede prijs voor de hardware. Alleen jammer dat het scherm kennelijk niet zo goed kleuren weergeeft.

Dat is eigenlijk naar mijn mening de enige beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
3070 in een laptop? Verwacht enorm geluid en throttling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:12
Berlinetta schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:35:
[...]

Bouwkwaliteit en performance.
Huh, wat een bullshit claim? Razer heeft by far de meest superieure bouwkwaliteit van de tig laptops die ik heb gehad. Ik heb hier een 15 advanced en 17 pro van razer (2020 modellen).

Het is absoluut de enige laptop die zich kan meten met een Macbook Pro qua bouwkwaliteit, en jij vind het ondermaats? Maar een plastic Alienware goede kwaliteit? ( De 14 en 15 die ik heb gehad van Alienware hebben allebei reparaties nodig gehad en voelden ontzettend krakerig plastic aan. )

Onderbouw je bericht eens.

[ Voor 4% gewijzigd door Inverted_World op 24-01-2021 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
WinterX schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:18:
3070 in een laptop? Verwacht enorm geluid en throttling.
Ze hebben er geen desktop 3070 in gepropt hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Nu online
Zitten sowieso nog wel flinke adders onder het gras, ik was al benieuwd naar hoe het nu zat met max Q en max P maar:

YouTube: Be Careful Buying a Gaming Laptop...

Het is nu allemaal om wattage, je hebt geen idee, zal het echt moeten checken als je hem binnen hebt of via reviews. Want het verschil tussen een 80w en 135w model zal nogal flink zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
Inverted_World schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:21:
[...]

Huh, wat een bullshit claim? Razer heeft by far de meest superieure bouwkwaliteit van de tig laptops die ik heb gehad. Ik heb hier een 15 advanced en 17 pro van razer (2020 modellen).

Het is absoluut de enige laptop die zich kan meten met een Macbook Pro qua bouwkwaliteit, en jij vind het ondermaats? Maar een plastic Alienware goede kwaliteit? ( De 14 en 15 die ik heb gehad van Alienware hebben allebei reparaties nodig gehad en voelden ontzettend krakerig plastic aan. )

Mijn Alienware 17R2 heeft nu tweemaal een reparatie nodig gehad waaronder een swap van het moederbord. Maar goed, kan incidenteel zijn. Wat ik wel een pluspunt vind van Alienware is dat de volgende werkdag de laptop bij mij thuis werd gerepareerd en ik dus niet moeilijk moest gaan doen om de laptop op te sturen.

Ik ben ook op zoek naar een vervanger (moet in ieder geval MSFS + VR kunnen draaien), maar ik wacht nog een paar maanden tot er meer duidelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Inverted_World schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:21:
[...]

Razer makes some of the most aesthetically pleasing aluminum unibody laptops with some of the best trackpads on windows devices. Previously known to have some of the most issue-plagued units on the market, Razer has surprisingly improved the quality of their units in 2019 and have become units worth using if you get a good one. Unfortunately, there are still some caveats.

Firstly, they are overpriced unless found on a good sale. Secondly, while the units have been highly improved design-wise, Razer still has bad quality control, and you want a store that will allow easy returns for new models in case of any QC issues. For this, we recommend the Microsoft Store with their PerformanceGuard warranty, or Amazon's third party warranty (please beware reports of Amazon banning returns after four or five instances, regardless of whether or not you are justified in your return reasons). Make sure you NEVER buy directly from Razer. And finally, Razer Synapse, a software known to be annoying at best and problematic at worst for enthusiasts and power users alike, is required for control of things like the laptop fans or keyboard backlights.

If you are fine with this and perhaps the exorbitant pricing and you end up with a problem-free unit in your hands, the cooling is sufficient and performance is good. Good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Jasper 99 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:30:
Zitten sowieso nog wel flinke adders onder het gras, ik was al benieuwd naar hoe het nu zat met max Q en max P maar:

YouTube: Be Careful Buying a Gaming Laptop...

Het is nu allemaal om wattage, je hebt geen idee, zal het echt moeten checken als je hem binnen hebt of via reviews. Want het verschil tussen een 80w en 135w model zal nogal flink zijn.
Dat was vroeger ook al zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:12
Berlinetta schreef op maandag 25 januari 2021 @ 00:28:
[...]

Razer makes some of the most aesthetically pleasing aluminum unibody laptops with some of the best trackpads on windows devices. Previously known to have some of the most issue-plagued units on the market, Razer has surprisingly improved the quality of their units in 2019 and have become units worth using if you get a good one. Unfortunately, there are still some caveats.

Firstly, they are overpriced unless found on a good sale. Secondly, while the units have been highly improved design-wise, Razer still has bad quality control, and you want a store that will allow easy returns for new models in case of any QC issues. For this, we recommend the Microsoft Store with their PerformanceGuard warranty, or Amazon's third party warranty (please beware reports of Amazon banning returns after four or five instances, regardless of whether or not you are justified in your return reasons). Make sure you NEVER buy directly from Razer. And finally, Razer Synapse, a software known to be annoying at best and problematic at worst for enthusiasts and power users alike, is required for control of things like the laptop fans or keyboard backlights.

If you are fine with this and perhaps the exorbitant pricing and you end up with a problem-free unit in your hands, the cooling is sufficient and performance is good. Good luck!
Wauw, heb je nou serieus een negatieve vage post ergens van Reddit gehaald welke gaat over de 2019 modellen en daarvoor? Van notabene een enkele user?

Alles komt op één ding neer. De persoon in kwestie is niet tevreden over de quality control van Razer en garantie als je via Razer zelf koopt.

Gelukkig kun je ook via bijvoorbeeld BCC, of Amazon kopen. Verder staat er letterlijk geen enkele reden in wáárom er iets mis zou zijn met een 2019 razer blade.Overigens zitten we inmiddels in 2021. De voorbeelden die hij noemt kloppen al niet meer.

Nogmaals: De kwaliteit van een Razer Blade is echt niet te evenaren, Ik heb echt vrijwel alles wel gehad in het high-end segment, van Dell XPS, BTO, Alienware, Macbook Pro, MSI en Huawei naar Razer. En Razer is qua bouwkwaliteit uberhaupt het enige dat in de buurt komt van een Macbook Pro.

En dat heeft heel veel waarde. Het zit hem in de kleine dingen. Als ik bij een Alienware het scherm openklapte aan 1 kant van het scherm, maak je je al zorgen over het scharnier. Hetzelfde geld voor dat hele lijstje aan gaming laptops qua body. Oppakken met 1 hand betekend plastic gekraak. Bij een Macbook, of Razer Blade is het gewoon solide, stevig aluminium.

Misschien haal je met dezelfde RTX30XX net een halve procent minder performance dan de Alienware of MSI variant. Daar tegenover staat mobiliteit, bouwkwaliteit en een daadwerkelijk bruikbare trackpad. Ook hier gaat het weer om vergelijkbare kwaliteit als bij Apple.

Oh en over de Synapse software voor je toetsenbordverlichting, dat is niet nodig, je kunt tegenwoordig je kleurproffiel opslaan in je laptop, en Synapse deinstalleren. Dus of de informatie is outdated, of de persoon die quote weet ook niet waarover ie het heeft.

Ik weet honderd procent zeker dat jij nog nooit een razer blade hebt aangeraakt wanneer je zoiets zegt.

[ Voor 4% gewijzigd door Inverted_World op 25-01-2021 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Inverted_World schreef op maandag 25 januari 2021 @ 00:48:
[...]

Wauw, heb je nou serieus een negatieve vage post ergens van Reddit gehaald welke gaat over de 2019 modellen en daarvoor? Van notabene een enkele user?

Alles komt op één ding neer. De persoon in kwestie is niet tevreden over de quality control van Razer en garantie als je via Razer zelf koopt.

Gelukkig kun je ook via bijvoorbeeld BCC, of Amazon kopen. Verder staat er letterlijk geen enkele reden in wáárom er iets mis zou zijn met een 2019 razer blade.Overigens zitten we inmiddels in 2021. De voorbeelden die hij noemt kloppen al niet meer.

Nogmaals: De kwaliteit van een Razer Blade is echt niet te evenaren, Ik heb echt vrijwel alles wel gehad in het high-end segment, van Dell XPS, BTO, Alienware, Macbook Pro, MSI en Huawei naar Razer. En Razer is qua bouwkwaliteit uberhaupt het enige dat in de buurt komt van een Macbook Pro.

En dat heeft heel veel waarde. Het zit hem in de kleine dingen. Als ik bij een Alienware het scherm openklapte aan 1 kant van het scherm, maak je je al zorgen over het scharnier. Hetzelfde geld voor dat hele lijstje aan gaming laptops qua body. Oppakken met 1 hand betekend plastic gekraak. Bij een Macbook, of Razer Blade is het gewoon solide, stevig aluminium.

Misschien haal je met dezelfde RTX30XX net een halve procent minder performance dan de Alienware of MSI variant. Daar tegenover staat mobiliteit, bouwkwaliteit en een daadwerkelijk bruikbare trackpad. Ook hier gaat het weer om vergelijkbare kwaliteit als bij Apple.

Oh en over de Synapse software voor je toetsenbordverlichting, dat is niet nodig, je kunt tegenwoordig je kleurproffiel opslaan in je laptop, en Synapse deinstalleren. Dus of de informatie is outdated, of de persoon die quote weet ook niet waarover ie het heeft.

Ik weet honderd procent zeker dat jij nog nooit een razer blade hebt aangeraakt wanneer je zoiets zegt.
Uhu

[ Voor 14% gewijzigd door Berlinetta op 25-01-2021 04:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Nu online
Berlinetta schreef op maandag 25 januari 2021 @ 00:29:
[...]

Dit is juist een nieuwe waarschuwing dat het nu dus nog iets onduidelijker is geworden omdat de max Q naamgeving weg is. Maar true vorige generatie was er natuurlijk ook verschil in wattage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
In de VS zijn de nieuwe Alienware laptops inmiddels aangekondigd. Nog even wachten tot ze in Nederland verkrijgbaar zijn.

https://www.dell.com/en-u...ware-m15-r4-laptop?~ck=mn
https://www.dell.com/en-u...ware-m17-r4-laptop?~ck=mn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Nu online
Ik kwam deze tegen, ken het merk niet, maar is duits:

YouTube: Next Gen Gaming? Ryzen 7 5800H + Nvidia RTX 3070 Tested In 14 Games!

Voordelen: Ryzen, videokaart op hoogste wattage en HDMI 2.1 lijkt dus dat deze laptop het allemaal heeft.
Alleen nog niet beschikbaar, waarschijnlijk maart, en volgens mij zal die niet in nederland verkocht worden, dus moet je een buitenlands model halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Nu online
Berlinetta schreef op maandag 25 januari 2021 @ 00:29:
[...]

Zie hier waar ik op doelde:

nieuws: Nvidia RTX 30-gpu's voor laptops hebben 28 verschillende configuraties

Het is nog wel een stapje verder voor mijn gevoel in vergelijking met vorige generatie, of misschien sliep ik toen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Nu online
Alienware M15 R4 nu te bestellen, uit reviews blijkt dat die daadwerkelijk op full power functioneert. Blijkt dat de Auro eronder zit rond 100w en dat de asus Tuf echt ondermaats presteert met maar 80w en vaak nog lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaimykooijman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-08 09:01
Zojuist de Asus rog strix G17 G713 met 5900HX en RTX3070 binnen gekregen. Kom zelf van een GT76 titan 10SFS af (RTX2070super/ i7 10700k). Het is niet met elkaar te vergelijken.

Ik vind de performance eigenlijk wel meevallen. Had een grote boost verwacht. Fps warzone 90-110/120ven op cold war 80-110. DLSS maakt er 100-125 van. Ik een hogere verbetering gezien.

Het gaat hier om een 115W variant met een boost naar 120/130w. Over temperatuur 80°C GPU en 90°C CPU vind ik eigenlijk oke voor z'n dunne behuizing. Het geluid wat is er dan uitkomt vind ik ook wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Nu online
jaimykooijman schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:13:
Zojuist de Asus rog strix G17 G713 met 5900HX en RTX3070 binnen gekregen. Kom zelf van een GT76 titan 10SFS af (RTX2070super/ i7 10700k). Het is niet met elkaar te vergelijken.

Ik vind de performance eigenlijk wel meevallen. Had een grote boost verwacht. Fps warzone 90-110/120ven op cold war 80-110. DLSS maakt er 100-125 van. Ik een hogere verbetering gezien.

Het gaat hier om een 115W variant met een boost naar 120/130w. Over temperatuur 80°C GPU en 90°C CPU vind ik eigenlijk oke voor z'n dunne behuizing. Het geluid wat is er dan uitkomt vind ik ook wel meevallen.
Hoe is dat in vergelijking met het oude systeem dan ? Merk je CPU verschillen ? Word je videokaart 100% gebruikt ?

ik denk dat dit voor jou ook nog wel heel handig is:
YouTube: Nvidia Optimus is Killing RTX 3070 and Ryzen 5900HX Performance in A...

[ Voor 15% gewijzigd door Jasper 99 op 29-01-2021 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaimykooijman
Jasper 99 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:47:
[...]

Hoe is dat in vergelijking met het oude systeem dan ? Merk je CPU verschillen ? Word je videokaart 100% gebruikt ?

YouTube: Nvidia Optimus is Killing RTX 3070 and Ryzen 5900HX Performance in A...
Bedankt voor je tip die ga ik eens bekijken.

De GT76 was zeker wel sterker. 105-130fps in warzone. Maar goed was ook een desktop CPU en 2 power adapter.

GPU word niet volledig gebruikt. Ik ben opzich wel te vrede over de CPU. Maar ik ben ook klein beetje een AMD fan geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaimykooijman
Jasper 99 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:47:
[...]

Zojuist het filmpje bekeken. Bij de G17 is het niet mogelijk om Optimus uit te schakelen wat leidt tot fps verlies. 8)7

Dat is wel een beetje spijtig van de rtx 3070. Ik heb ook nog niet gevonden ofdat BAR aan staat. Dit is wel een beetje jammer, er zit een max-p in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
Ik hoop stiekem dat er een MSI GS66 Stealth met AMD ryzen 9 uitkomt icm een RTX 3070.
Anders ga ik wel voor de Intel.

Mooie look ook voor zakelijk gebruik,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Nu online
Jelmer93 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:12:
Ik hoop stiekem dat er een MSI GS66 Stealth met AMD ryzen 9 uitkomt icm een RTX 3070.

Yes let wel op het wattage van deze 3070 echt het laagste segment. 90W maximaal maar gemiddeld 85 tot 80W.

Ik heb zelf een Dell Alienware r4 besteld met een I9 10990K en een 3070 op 130watt met boost.
Tot nu toe mooie reviews. Vind de look wel echt best ruk eerlijk gezegd... Wilde zelf ook voor zoiets als de Stealth gaan, alleen ik moet echt HDMI 2.1 hebben en wil graag goede prestaties. Heb hem nu al voor werk nodig + prive dus kon toch niet meer wachten tot maart/april voor een nieuw systeem.

Als het goed is halverwege feb binnen. wel 3200 euro XD.... maar ik heb er via een maatje studentenkorting af kunnen halen toch weer 320 eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In die wattage / uitvoering zit dus een enorm verschil.
Vermelden fabrikanten dit over het algemeen wel duidelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Verwijderd schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:14:
In die wattage / uitvoering zit dus een enorm verschil.
Vermelden fabrikanten dit over het algemeen wel duidelijk ?
Nee, helaas. Zie o.a. artikel zelf op tweakers en advies op YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boemstrak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-05-2021
Jasper 99 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:27:
Wat ik mis... een overzicht van release dates van de nieuwe laptops!

Daarbij is het nog best pittig om echt alles optimaal te krijgen.

Acer en Asus komen beide met RTX 30XX laptops including Ryzen 5XXX, mooi spul, maar levertijd nog helemaal onbekend.

So far heb ik allen Skikk die Q1 aangeeft.
Razer die 3 maart aangeeft

Zullen vast meer zoals mij zijn die benieuwd zijn naar de deals, mogelijkheden etc.

Even snel:

Wat mij opvalt, HDMI 2.1 is niet standaard op al deze systemen, voor mij een must want nieuwe oled met HDMI2.1 wil ik eens optimaal gebruiken.

So far zie ik alleen dat Gigabyte AERO HDMI2.1 heeft en Razer en Alienware

Levertijd voor Gigabyte en Alienware nog onbekend, componenten zo ver ik weet ook.

Lenovo line up nog niet gevonden, wel berichten maar niet op de site.

Mijn droom laptop heeft HDMI2.1 + Ryzen 5xxx en een geforce 3070, jullie die al gevonden?

Even overzicht van laptops so far:
https://www.skikk.eu/laptops/skikk/nvidia-rtx-3070
https://www.razer.com/sho...hics:GeForce%2BRTX%2B3070
https://azerty.nl/categor...GeForce_RTX_3080,B5497762

Meer linkjes, deals, opties heel erg welkom!
Wat wil je precies met je laptop gaan doen @Jasper 99 ?

Is het voornamelijk om 'zware' games te spelen? Welke schermresolutie en refresh rate is voor jou noodzaak?

Als ik je een tip mag geven, kijk dan hier eens naar: https://azerty.nl/product...eakers.net&utm_medium=cpc

Scheelt je klauwen met geld als je het geheugen gaat upgraden, hetgeen enorm eenvoudig is.

[ Voor 7% gewijzigd door Boemstrak op 01-02-2021 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boemstrak
Jelmer93 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:12:

Ryzen 9 is geweldig @Jelmer93 mer, maar enorm vaak overkill mits je verschillende 'zware' taken gelijktijdig uit MOET voeren. Dit geldt ook voor de GPU want ik lees vaak de wens voor een RTX3070 of 3080, maar als je dan leest wat die personen ermee willen doen dan is het jammer geld en absoluut overkill voor de taken die zij ermee uit willen voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Nu online
Boemstrak schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:12:
[...]
Wat wil je precies met je laptop gaan doen @Jasper 99 ?

Is het voornamelijk om 'zware' games te spelen? Welke schermresolutie en refresh rate is voor jou noodzaak?

Als ik je een tip mag geven, kijk dan hier eens naar: https://azerty.nl/product...eakers.net&utm_medium=cpc

Scheelt je klauwen met geld als je het geheugen gaat upgraden, hetgeen enorm eenvoudig is.
Voor mij is het vooral dat ik op mn LG GX 65 inch kan spelen/films etc op 4K en 120Hz, doe niet de meest grafisch intensieve games, maar wil vooral het kleurschema en alles optimaal.

Op dit moment zijn er maar weinig HDMI 2.1 laptops op de markt, vandaag mijn keuze. Heb wel 1 TB M2 en 32Gb ram, dus op dat punt denk ik dat er niet meer heel veel upgegrade hoeft te worden.

Misschien ga ik het nog gebruiken voor Pro-tools audio editing en wat video editing, maar allemaal niet op Pro level.

Is dus vooral voor afspelen hoog kwaliteit/resolutie films en games :)

ow en natuurlijk werken, al dat vereist helemaal niks, maar wil het liefste dat hij niet lazerstralen schiet zegmaar als ik aan het werk ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boemstrak
@Jasper 99

Hetgeen bij jou naar voren komt: "Is dus vooral voor afspelen hoog kwaliteit/resolutie films en games :)"

Waarom dan niet dit? Playstation 5!

Daar een 'lichte' laptop naast voor je werk? Scheelt je in ieder geval bakken met geld kerel. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Boemstrak op 01-02-2021 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
Boemstrak schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:24:
[...]
Ryzen 9 is geweldig @Jelmer93 mer, maar enorm vaak overkill mits je verschillende 'zware' taken gelijktijdig uit MOET voeren. Dit geldt ook voor de GPU want ik lees vaak de wens voor een RTX3070 of 3080, maar als je dan leest wat die personen ermee willen doen dan is het jammer geld en absoluut overkill voor de taken die zij ermee uit willen voeren.
Nou, natuurlijk vooral voor gaming. Ik hoef hem dan ook niet volledig uit eigen zak te betalen.
Ik hoor gewoon veel online over dat de i7 die nu overal in zit afgemaakt word door Ryzen 7 en 9

En uiteraard beter icm de 3070.
Ik wacht nog wel heel even, keuze voor nu is sowiezo de GS66 met 3070.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boemstrak
Jelmer93 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:28:
[...]

Nou, natuurlijk vooral voor gaming. Ik hoef hem dan ook niet volledig uit eigen zak te betalen.
Ik hoor gewoon veel online over dat de i7 die nu overal in zit afgemaakt word door Ryzen 7 en 9

En uiteraard beter icm de 3070.
Ik wacht nog wel heel even, keuze voor nu is sowiezo de GS66 met 3070.
Als je persé Ryzen wilt @Jelmer93 , dan volstaat de 7. Ryzen 9 is totale overkill en wordt echt bloedheet (98° Celsius) in een benauwde laptop. Dat zou ik dus echt niet willen kerel.

Welke games ga je spelen? Veel online games en/of wat hebben die games minimaal aan vereisten nodig want ook RTX 3070 kan dus overkill zijn....zelfs voor Ultra graphics instellingen?

Doe je voordeel met deze info en zoek zelf ook eens uit welke voordelen de AMD Ryzen 9 daadwerkelijk heeft in een laptop en waar je dus ook zeker rekening mee moet houden. Kies daarnaast niet voor een max-q GPU, want die halen niet de specs die je zou mogen verwachten.

Daarnaast heeft de GS66 dus wel een RTX3070 max-q GPU. Dan kun je in mijn opinie veel beter voor deze gaan: https://azerty.nl/product...2DvgYnEAQYASABEgL4z_D_BwE

Deze getoonde laptop wordt ook mijn volgende. Daar kun je echt alle games moeiteloos op spelen op Ultra instellingen. De razendsnelle 300 Hz verversingsfrequentie zorgen voor een onstuitbare productiviteit en vloeiende gameplay. Dat vind ik dus ook heel belangrijk. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Boemstrak op 01-02-2021 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Nu online
Boemstrak schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:54:
[...]
Als je persé Ryzen wilt @Jelmer93 , dan volstaat de 7. Ryzen 9 is totale overkill en wordt echt bloedheet (98° Celsius) in een benauwde laptop. Dat zou ik dus echt niet willen kerel.

Welke games ga je spelen? Veel online games en/of wat hebben die games minimaal aan vereisten nodig want ook RTX 3070 kan dus overkill zijn....zelfs voor Ultra graphics instellingen?

Doe je voordeel met deze info en zoek zelf ook eens uit welke voordelen de AMD Ryzen 9 daadwerkelijk heeft in een laptop en waar je dus ook zeker rekening mee moet houden. Kies daarnaast niet voor een max-q GPU, want die halen niet de specs die je zou mogen verwachten.

Daarnaast heeft de GS66 dus wel een RTX3070 max-q GPU. Dan kun je in mijn opinie veel beter voor deze gaan: https://azerty.nl/product...2DvgYnEAQYASABEgL4z_D_BwE

Deze getoonde laptop wordt ook mijn volgende. Daar kun je echt alle games moeiteloos op spelen op Ultra instellingen. De razendsnelle 300 Hz verversingsfrequentie zorgen voor een onstuitbare productiviteit en vloeiende gameplay. Dat vind ik dus ook heel belangrijk. :)
Waarom zou je in godsnaam 2K betalen voor een 2070 gpu? Ik heb die laptop gehad voorheen, maar voor mij toch niet optimaal. Doet het aardig for sure, maar met de nieuwe GPU kan je wel echt meer voor minder. Zelfs met de bottled GPU haal je 2080 en 2070 super performance op veel hoger wattage alleen dan met veel minder watt en veel lagere temps. Dus dit advies zou ik zelf niet te snel noemen ;)

Voor mij geen playstation omdat ik ook een hue systeem heb van 600 euro die ik wil aansturen. Maar wel over de optie nagedacht hoor! Alleen ik speel eigenlijk ook geen console games, voor mij is het hoofdzakelijk steam couch coop en dingen zoals TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boemstrak
@Jasper 99

Heb je hier al gekeken? Wellicht kunnen zij nog wel laptops leveren met HDMI 2.1 aansluitingen.

https://www.pcspecialist.nl/

[ Voor 4% gewijzigd door Boemstrak op 02-02-2021 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boemstrak
@Jelmer93

Ook hier kun je zien dat de RTX2070S (super) sneller is dan de RTX3070. Win-win dus.....goedkoper en sneller. :)

https://gpu.userbenchmark...070S-Super/m1445007vs4048

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelmer93
Boemstrak schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 07:36:
@Jelmer93

Ook hier kun je zien dat de RTX2070S (super) sneller is dan de RTX3070. Win-win dus.....goedkoper en sneller. :)

https://gpu.userbenchmark...070S-Super/m1445007vs4048
Correct me if im wrong, maar jij linkt een desktopkaart.vs een mobile 3070.

Volgens mij zit in die oudere type gewoon een NVIDIA GeForce RTX 2070 Super Mobile.
Zet die tegenover de 3070 standaard van GPU userbenchmark dan zit er een 10%+ verschil voor de 3070

https://gpu.userbenchmark...Mobile/m1445007vsm1164515

Nogmaals als ik het niet bij het rechte eind heb dan hoor ik het graag.
Ik ben er nog niet helemaal uit. Ik hoef hem niet volledig zelf te betalen. Dus ik kan wel iets meer uitgeven
Ik ga nog wat rondstruinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-10-2024

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Jelmer93 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:59:
[...]

Correct me if im wrong, maar jij linkt een desktopkaart.vs een mobile 3070.

Volgens mij zit in die oudere type gewoon een NVIDIA GeForce RTX 2070 Super Mobile.
Zet die tegenover de 3070 standaard van GPU userbenchmark dan zit er een 10%+ verschil voor de 3070

https://gpu.userbenchmark...Mobile/m1445007vsm1164515

Nogmaals als ik het niet bij het rechte eind heb dan hoor ik het graag.
Ik ben er nog niet helemaal uit. Ik hoef hem niet volledig zelf te betalen. Dus ik kan wel iets meer uitgeven
Ik ga nog wat rondstruinen.
Zijn beiden Mobile hoor, dus vergelijking is terecht, maar de RTX 3070 komt dus in vele W (TGP) versies en daar lijkt nogal een verschil te zitten.

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Nu online
laptopplus schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:12:
[...]

Zijn beiden Mobile hoor, dus vergelijking is terecht, maar de RTX 3070 komt dus in vele W (TGP) versies en daar lijkt nogal een verschil te zitten.
Degene die gelinkt is, is wel degelijk een desktop versie. Je kan het rustig checken bij test systems. Je denkt ook niet dat er 400K benches van een mobile versie zijn toch?

Maar wel wat je zegt er zijn je ziet ook dat in de benches van de 3070 de worst rond de 79% zitten en best tot 124% en dat is die van Asus. Kortom verre van compleet nog. Je mag verwachten dat vergeleken een mobile super 2070 het verschil tot 30% is mits je dus geen 80W variant hebt maar dus een 115 (met turbo 130W) variant.
Boemstrak schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 07:26:
@Jasper 99

Heb je hier al gekeken? Wellicht kunnen zij nog wel laptops leveren met HDMI 2.1 aansluitingen.

https://www.pcspecialist.nl/
Gecheckt, wel gelimiteerd qua opties en informatie. Als ik een beetje in de buurt wil komen van mijn Alienware systeem betaal ik daar 2K, met een slechtere CPU en langzamer Ram en een Max Q versie van de 3070. Geen benchmarks en weinig info over type connecties, al met al te onduidelijk en gelimiteerd voor mij.

Ik denk dat de echte klapper die XMG neo(n) zijn, die hebben en Ryzens en 20W boost op de RTX 30xx series. Die dingen zullen het mooi doen. Maar wel pas eind maart beschikbaar.

Al met al, reden voor mij om die Alienware te bestellen, maar als ik hem binnen heb ga ik wel even kijken of het allemaal zo mooi is als ze vertellen ;)

Nog even de keuze om ryzen af te wachten als je kan, is zeker slim. Cost/Performance is die gewoon veel beter en zuiniger dan een Intel CPU, uiteraard overkill voor veel mensen, andere kant is, waarom hetzelfde betalen voor iets wat minder goed is? Daarbij is de onboard GPU van een ryzen ook beter waardoor je dus ook minder snel naar de dedicated kaart hoeft te switchen bij kleinere dingen.

[ Voor 10% gewijzigd door Jasper 99 op 02-02-2021 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WJM1988
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-03 11:31
Ik las ook de goede recensies (qua garantie met name) over de Skikk laptops, die hebben naar het lijkt goede koeling en best aardige performance.

Ik zelf heb er maar 1 besteld met een RTX 3060 en Intel 10870H, de Ryzen 7 is wat sneller maar dat is geen optie.

Maar ik ben ook wel nieuwsgierig of dat niet risicovol is qua wattage? Geen idee of hier een fatsoenlijke snelheid- de RTX 3060 dus -mee te halen valt, en ik heb het gebaseerd op oude recensies over dezelfde behuizing. Blijkbaar is de koeling daar van heel aardig en niet te luid. Het is een budget merk, ik hoop dat ik er niet naast zit en anders gaat hij denk ik gewoon terug. Ik ben wel nieuwsgierig of iemand al wat meer weet over deze laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-10-2024

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Jasper 99 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:57:
[...]

Degene die gelinkt is, is wel degelijk een desktop versie. Je kan het rustig checken bij test systems. Je denkt ook niet dat er 400K benches van een mobile versie zijn toch?
De 2070 is de Super Mobile, Mobile geeft aan dat het om de laptop versie gaat (die ook wel eens in mini pc's zit e.d.) en 2300 benchmarks klinkt mij niet onlogisch?

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Nu online
laptopplus schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:33:
[...]

De 2070 is de Super Mobile, Mobile geeft aan dat het om de laptop versie gaat (die ook wel eens in mini pc's zit e.d.) en 2300 benchmarks klinkt mij niet onlogisch?
Je reageert op Jelmer en zijn link ;) maar jelmer reageerde weer op de link van boemstrak, vandaar de verwarring ! Hij zegt volgens mij geef je de desktop versie aan, daarmee doelde hij op de link van boemstrak dus. Degene die Jelmer linkt is inderdaad de juiste, daar zie je dan ook een performance boost voor de 3070.

Uit meeste benchmarks blijkt dan ook dat de 3070 op hoog tdp ook boven de 2080 super zit die op 190W draaide in laptops (dus alienware r3 m31 enzo). Dus dat is zeker een mooie performance gain. Niet baanbrekend, maar gewoon mooie value voor de money.

@WJM1988 Skikk is volgens mij een goed merk, maar het probleem zit hem vooral in, je kan moeilijk zien wat voor varianten het betreft en geen optie voor ryzen, HDMI output niet gekoppeld aan videokaart volgens mij en nog wat dingen. Al met al is het voor mij een beetje een mis omdat hun echte USP costumizen is, maar dat is er nu nog niet echt omdat het nog zo'n vroeg stadium is.

Ook zou ik persoonlijk aanraden met deze generatie om echt goed te zoeken naar reviews omdat het verschil nogal aanzienlijk kan zijn dus tussen laptops met dezelfde specs maar verschillende wattage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
In mijn geval gaat het zeker ook om de power, maar ook zeker de looks. Ook al is de 3070 van de MSI GS66 lage wattage. Het is wel een echt mooie laptop. Die ook gebruikt kan worden voor mijn werk.
Ik zie mijzelf niet met een ROG of andere opspringende laptop op kantoor zitten.

Ik heb nog wel even de tijd maar ook geen meerdere maanden.
Ik ga morgen mijn vrije dag maar even spenderen aan reviews kijken en lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-09 16:34
Ik vraag mij nu af welk proccesor nu beter is de ryzen 9 5000 series of de i9 10de gen?
Ik heb de ge66 en ge76 op het hoog I9 gewoon op het kan. Ik zal het voornamelijk voor netwerk labs gebruiken met EVE-ng en daarnaast in vrije tijd games. Ik kan ook de asus nemen die hebben de ryzen 9 5000 series met de rtx 30xx te koop. De i9 is wel duurder vergeleken met Ryzen, maar ik wil juist voor de performance en kijken welk beter is. Het is voor mij een aftrekpost.

[ Voor 68% gewijzigd door Routepr0bleem op 02-02-2021 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boemstrak
Mannen jullie hebben gelijk v.w.b. de Benchmarks tussen de RTX2070S en RTX 3070. Ik heb het niet goed uitgezocht in deze waarvoor excuses.

Ryzen of Intel? Dit is wel interessant om te lezen:

https://www.paradigit.nl/...-wat-zijn-de-verschillen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boemstrak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Nu online
bkilic38 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:26:
Ik vraag mij nu af welk proccesor nu beter is de ryzen 9 5000 series of de i9 10de gen?
Ik heb de ge66 en ge76 op het hoog I9 gewoon op het kan. Ik zal het voornamelijk voor netwerk labs gebruiken met EVE-ng en daarnaast in vrije tijd games. Ik kan ook de asus nemen die hebben de ryzen 9 5000 series met de rtx 30xx te koop. De i9 is wel duurder vergeleken met Ryzen, maar ik wil juist voor de performance en kijken welk beter is. Het is voor mij een aftrekpost.
Ryzen wint het echt hands down, alleen als je heel hoge core clocks nodig hebt kan intel soms nog meekomen. Maar zoek maar even snel wat vergelijkingen dan zal je zien dat ryzen 30% beter eruit komt meestal.
Jelmer93 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:29:
In mijn geval gaat het zeker ook om de power, maar ook zeker de looks. Ook al is de 3070 van de MSI GS66 lage wattage. Het is wel een echt mooie laptop. Die ook gebruikt kan worden voor mijn werk.
Ik zie mijzelf niet met een ROG of andere opspringende laptop op kantoor zitten.

Ik heb nog wel even de tijd maar ook geen meerdere maanden.
Ik ga morgen mijn vrije dag maar even spenderen aan reviews kijken en lezen :)
Ja ik zat ook met deze overweging! Nog gekeken naar gigabyte aorus of aora? Die hebben ook wel wat qua looks, volgens mij under the hood wel echt beter, maar don't pin me on that !

[ Voor 31% gewijzigd door Jasper 99 op 02-02-2021 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 18:07
Ik volg dit forumpost elke dag, aangezien ik zelf ook een nieuwe laptop aan wil schaffen.
Het is denk ik nog even wachten op de laptops met rtx 3060 denk ik?

Vind de lenovo legion serie altijd een mooie laptop maar ik kan nog niet helemaal vinden of deze ook beschikbaar komen met de nieuwe ryzen cpu en rtx 3060?

Het is denk ik slim om nog even te wachten met het aanschaffen van een laptop? ergens de komende maand zal er wel wat meer duidelijk/beschikbaar zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Nu online
Kieft91 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:29:
Ik volg dit forumpost elke dag, aangezien ik zelf ook een nieuwe laptop aan wil schaffen.

Vind de lenovo legion serie altijd een mooie laptop maar ik kan nog niet helemaal vinden of deze ook beschikbaar komen met de nieuwe ryzen cpu en rtx 3060?

Het is denk ik slim om nog even te wachten met het aanschaffen van een laptop? ergens de komende maand zal er wel wat meer duidelijk/beschikbaar zijn toch?
Lenovo gaat juist voor Ryzen en de Rtx30xx serie als ik het goed gezien heb op CES, Alleen de releasedate is nog vaag. Maar ze zien er wel goed uit!

https://laptopmedia.com/h...ered-by-amd-and-rtx-3000/

https://www.tomshardware....-price-specs-release-date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweepers
Ik zag in een andere thread dat de eerste ASUS ROG laptops al geleverd zijn. Ik vrees dat de Legions echt nog even op zich zullen laten wachten. Van de week zal ik nog eens bellen met Lenovo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Het is al amper mogelijk om modellen van vorig jaar te kopen, laat staan nieuwe 2021 modellen. Denk dat als er april/mei is 'gereleased' wordt je deze pas in september kunt verwachten.

Had twee laptops voor werk op het oog, een na bestelling geannuleerd (levertijd 3 maanden) en één na offerte en levertijd van 2 maanden geannuleerd.

Ik wacht dus ook op de nieuwe generatie maar verwacht voor september niks te kunnen hebben.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Nu online
Phusebox schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:35:
Het is al amper mogelijk om modellen van vorig jaar te kopen, laat staan nieuwe 2021 modellen. Denk dat als er april/mei is 'gereleased' wordt je deze pas in september kunt verwachten.

Had twee laptops voor werk op het oog, een na bestelling geannuleerd (levertijd 3 maanden) en één na offerte en levertijd van 2 maanden geannuleerd.

Ik wacht dus ook op de nieuwe generatie maar verwacht voor september niks te kunnen hebben.
Bij mij staat verzenddatum van mijn Alienware R4 op 9 feb, geleverd op 17 feb. Dus volgens mij moet het wel kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Jasper 99 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:37:
[...]

Bij mij staat verzenddatum van mijn Alienware R4 op 9 feb, geleverd op 17 feb. Dus volgens mij moet het wel kunnen ;)
Dell 8 weken (Precision)
HP 12-14 weken (Zbook)

En dat is dan voor Intel 10th gen met RTX 2070

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Nu online
Jasper 99 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:37:
[...]

@Phusebox we zullen zien of het er is, ik update wel

Volgens mij zijn de Asus en MSI modellen ook gewoon goed leverbaar? Dus op dat punt het is gewoon wat je wil, sommige modellen is nog wachten.

[ Voor 19% gewijzigd door Jasper 99 op 03-02-2021 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Alleen voor de Alienware met Ryzen zal je nog zeker 5 tot 6 maanden moeten wachten. Ze staan wel in de pijplijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boemstrak
Kieft91 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:29:

Ik denk het nog wel eens 4 tot 6 maanden kan duren. Voor welk type behuizing wil je gaan bij de Lenovo Legion, de goedkope plastic behuizing of de duurdere aluminium behuizing van de 'Pro' serie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelmer93
Ik kon het niet laten... ik vind die msi gs66 zo gaaf. Zojuist besteld, komt morgen binnen!
I7, 32GB RAM, 2TB SSD en de 3070 max q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynnoz
Jelmer93 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:34:
Ik kon het niet laten... ik vind die msi gs66 zo gaaf. Zojuist besteld, komt morgen binnen!
Top! Laat weten wat je er van vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
Je kon net zo goed de ge66 bestellen met i9 was wel paar honderd meer had je wel de i9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
bkilic38 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:47:
[...]

Je kon net zo goed de ge66 bestellen met i9 was wel paar honderd meer had je wel de i9
Ja dat is wel zo, maar goed, de GE vind ik niet zo mooi. En ik ga de gs66 ook veel voor werk gebruiken.
En ik vind persoonlijk de i9 en de amd tegenpool ryzen 9 zware overkill voor wat ik er mee doe.
Ieder zn smaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
Jelmer93 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:07:
[...]

Ja dat is wel zo, maar goed, de GE vind ik niet zo mooi. En ik ga de gs66 ook veel voor werk gebruiken.
En ik vind persoonlijk de i9 en de amd tegenpool ryzen 9 zware overkill voor wat ik er mee doe.
Ieder zn smaak!
Via waar had jij besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelmer93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
Mooie ding ik ga voor de i9 maar die is nergens verkrijgbaar. Liefst had ik de amd 9 serie asus heeft die maar heb de webcam nodig voor de meetings....

https://m.alternate.nl/MS...ptop/html/product/1700126

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boemstrak
Goeie keuze, mooie strakke laptop met een super behuizing. Heel veel plezier ermee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boemstrak
bkilic38 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:28:
[...]

Mooie ding ik ga voor de i9 maar die is nergens verkrijgbaar. Liefst had ik de amd 9 serie asus heeft die maar heb de webcam nodig voor de meetings....

https://m.alternate.nl/MS...ptop/html/product/1700126
Jammer dat de beeldscherm frequentie 60 Hz is. Je zult tijdens gamen dus nooit boven de 60fps uit komen ondanks de RTX 3080 GPU.

Verder een mooie laptop, maar persoonlijk vind ik de keuze van Jelmer verstandiger qua beeld frequentie. Tevens vind ik 3.840 x 2.160 pixels overkill voor een 15,6 inch beeldscherm, maar ook dat is persoonlijk. Veel plezier ermee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Waarom bijvoorbeeld niet onderstaande?
pricewatch: ASUS ROG Strix G17 G713QR-HG022T

Alleen omdat die geen webcam heeft? maar is wel 600 goedkoper?
edit: 2TB, 32gb werkgeheugen, 300Hz, laat maar |:(

Ik zit sterk over de Asus te twijfelen namelijk, maar als iemand een beter alternatief heeft hoor ik het graag :)

@Boemstrak op de Lenovo ga ik sowieso niet wachten, heb me pc gister moeten verkopen en dus nu opzoek naar iets nieuws :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kieft91 op 04-02-2021 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
Kieft91 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:12:

Ik zit sterk over de Asus te twijfelen namelijk, maar als iemand een beter alternatief heeft hoor ik het graag :)
Ach ik vind de MSI mooier, is 15,6 inch. harde eis vanuit mijn kant. En ik wil geen opzichtige game laptop.
Dan had ik wel gewacht op de 15,6 G15 met Ryzen.

Ik hoefde deze keer niet te kijken hoe duur die was. Perfecte machine voor mij. En ik had geen tijd/zin om nog maanden te wachten.

edit: Trouwens ik las ook wel goede dingen van SKIKK. wellicht iets voor jou?

Maar desalniettemin vind ik de Asus zeker heel mooi voor thuisgebruik. en zeker uiteindelijk de betere machine voor focus op gaming.

[ Voor 4% gewijzigd door Jelmer93 op 04-02-2021 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Ik heb geen ervaring met Skikk, maar ik ga er is naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
Jelmer93 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:23:
[...]

Ach ik vind de MSI mooier, is 15,6 inch. harde eis vanuit mijn kant. En ik wil geen opzichtige game laptop.
Dan had ik wel gewacht op de 15,6 G15 met Ryzen.

Ik hoefde deze keer niet te kijken hoe duur die was. Perfecte machine voor mij. En ik had geen tijd/zin om nog maanden te wachten.

edit: Trouwens ik las ook wel goede dingen van SKIKK. wellicht iets voor jou?

Maar desalniettemin vind ik de Asus zeker heel mooi voor thuisgebruik. en zeker uiteindelijk de betere machine voor focus op gaming.
Ik heb niet veel ervaring met skikk liefst eeb asus of msi altijd tevreden mee geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
Boemstrak schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 07:47:
[...]
Jammer dat de beeldscherm frequentie 60 Hz is. Je zult tijdens gamen dus nooit boven de 60fps uit komen ondanks de RTX 3080 GPU.

Verder een mooie laptop, maar persoonlijk vind ik de keuze van Jelmer verstandiger qua beeld frequentie. Tevens vind ik 3.840 x 2.160 pixels overkill voor een 15,6 inch beeldscherm, maar ook dat is persoonlijk. Veel plezier ermee. :)
4k scherm moet toch sneller zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boemstrak
Kieft91 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:12:

@Boemstrak op de Lenovo ga ik sowieso niet wachten, heb me pc gister moeten verkopen en dus nu opzoek naar iets nieuws :)
Waarom een Ryzen 9 CPU en geen Ryzen 7?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boemstrak
bkilic38 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:33:
[...]

4k scherm moet toch sneller zijn?
Neen. Fps kan namelijk nooit boven de beeldscherm frequentie uit komen. Ik zou daarom helemaal niet voor een 60Hz 4K scherm kiezen i.c.m. met een RTX3070 of hoger kaart. Weggegooid geld bkilic38.

zie je verschil als je op 120 fps speelt op 60 hz monitor

Mijn tip is dus: Ga voor een laptop met een minimale beeldscherm frequentie van 144 Hz.

[ Voor 9% gewijzigd door Boemstrak op 04-02-2021 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
Boemstrak schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:26:
[...]
Neen. Fps kan namelijk nooit boven de beeldscherm frequentie uit komen. Ik zou daarom helemaal niet voor een 60Hz 4K scherm kiezen i.c.m. met een RTX3070 of hoger kaart. Weggegooid geld bkilic38.

zie je verschil als je op 120 fps speelt op 60 hz monitor
Duidelijk! Middels ook met MSI in contact aankomende weken zullen meer laptops beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boemstrak
bkilic38 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:27:
[...]

Duidelijk! Middels ook met MSI in contact aankomende weken zullen meer laptops beschikbaar zijn.
Mijn tip is dus: Ga voor een laptop met een minimale beeldscherm frequentie van 144 Hz. De gemiddelde fps tijdens gamen komt namelijk uit tussen de 95 en 130. RTX3080 is totale overkill en alleen nodig als je persé op een 4K scherm wilt gamen, welke eigenlijk geen meerwaarde heeft bij 15 of 17 inch.

Ikzelf speel het liefst op 1920x1080. Dat is ruim voldoende als het gaat om een beeldscherm van een laptop. 4K heeft pas echt meerwaarde bij een scherm van 65 inch of hoger.

Laat tzt even weten wat je gekocht hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boemstrak
bkilic38 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:49:
[...]

Ben benieuwd wat je ervan vindt!
In mijn ogen een uitstekende keuze als je zware games wilt kunnen en gaat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boemstrak
Dit is wel interessant als het gaat om FPS icm beeldscherm frequenties.

YouTube: Is More Than 60 FPS on a 60 Hz Monitor Better?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Boemstrak schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:19:
[...]
Waarom een Ryzen 9 CPU en geen Ryzen 7?
Dit is meer doordat die er toevallig in zit bij de RTX3070 ;)

Ik twijfel ook nog tussen 2 laptops:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1649880;1649886/

Zal ze gebruiken voor Tarkov, Wow en Apex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Nu online
Kieft91 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:26:
[...]

Zal ze in het begin gebruiken voor Tarkov, Wow en Apex.
Voor die games is de 3060 genoeg, maar keerzijde van die laptop, minder goed beeldscherm en accu de helft 46w???? lijkt me een fout, want dat is bizar weinig.

Wil je in de toekomst meer en nieuwe games spelen, dan lekker voor de 3070 gaan. CPU ryzen 9 is ook een stuk sterker dus dat is mooi meegenomen als je meer CPU limited games speelt.

Vooral handig is --> die dingen kunnen met laag wattage toch goede prestaties en temp blijft laag. Misschien overkill, maar wel daardoor meer ruimte voor de Videokaart. Check nog even het wattageverschil tussen beide laptops. volgens mij runt een 3070 ook standaard een stukje hoger, dan zou ik zeker voor de 3070 gaan als je lang met de laptop wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
@Jasper 99
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fKH1LaEC_3N_QmAb0V9nNutOs9Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KuAKqygfPmpv4xezLkX9p4nq.png?f=user_large

Accu maakt mij niet veel uit, gebruik hem toch altijd aan de lader
Edit: Op de site van Alternate hebben ze het wel over een 90W accu --> Stroomvoorziening Accu, 4 Cell, Lithium-Ion, 90WHrs

En in de toekomst ga ik denk ik geen nieuwe games spelen, zal bij deze 3 blijven. (de rest speel ik wel op de ps4/ps5)

Maar als er betere alternatieven zijn voor hetzelfde geld dan hoor ik het graag natuurlijk :)

[ Voor 39% gewijzigd door Kieft91 op 05-02-2021 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Nu online
Kieft91 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:45:
@Jasper 99
[Afbeelding]

Accu maakt mij niet veel uit, gebruik hem toch altijd aan de lader
Edit: Op de site van Alternate hebben ze het wel over een 90W accu --> Stroomvoorziening Accu, 4 Cell, Lithium-Ion, 90WHrs

En in de toekomst ga ik denk ik geen nieuwe games spelen, zal bij deze 3 blijven. (de rest speel ik wel op de ps4/ps5)

Maar als er betere alternatieven zijn voor hetzelfde geld dan hoor ik het graag natuurlijk :)
Qua TDP dus hetzelfde, dan is voor jou de vraag, wat wil je? Toekomt nog steeds redelijk ultra op full HD of gewoon lekker gamen en wat besparen?

Puur qua value zou ik voor de 3070 gaan met snellere ryzen en beter scherm, gewoon omdat die punten bij elkaar voor mij wel 400 euro waard zijn. Maar voor gamen is die processor niet echt nodig (misschien lagere temp --> langer leven). Scherm is minimaal maar wel wat nits verschil (maar merk je misschien weinig van).

Dus dan blijft over 3070 of 3060 400 euro verschil, dan lijkt mij de keuze te gaan naar 3060.

Ik zou nog wel even snel wat reviews bekijken van beide versies, misschien laten gamebenchmarks een ander verhaal zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kieft91
Ja inderdaad, die 400 meerprijs is prima, alleen dat dan die laptop 1999 kost vind ik dan wel weer gortig ;)

Ik ga is ff wat meer googlen op de 3060 versie, over de 3070 heb ik al wat contact gehad met een tweakers eigenaar, had eigenlijk alleen maar lovende verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb zelf de ROG Strix G15 G513QR-HF010T (5800H/3070) besteld. Zou morgen binnen moeten komen als het meezit met de post.

Het liefst zou ik wachten op de Lenovo Legion 5 Pro, dat vind ik nog een betere deal dan de ASUS als ik de eerste prijzen zie (en mocht de ASUS niks zijn, dan ga ik daar alsnog op wachten).

MSI heb ik nog kort overwogen, maar MSI bouwkwaliteit is niet voldoende voor mij. Helemaal niet voor de prijs die ze er voor durven te vragen. Teveel gedoe met afbrekende scharnieren, goedkoop krakend plastic, backlight bleed etc. (ervaring).

[ Voor 34% gewijzigd door Frietsaus op 05-02-2021 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Routepr0bleem
Frietsaus schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:34:
Ik heb zelf de ROG Strix G15 G513QR-HF010T (5800H/3070) besteld. Zou morgen binnen moeten komen als het meezit met de post.

Het liefst zou ik wachten op de Lenovo Legion 5 Pro, dat vind ik nog een betere deal dan de ASUS als ik de eerste prijzen zie (en mocht de ASUS niks zijn, dan ga ik daar alsnog op wachten).

MSI heb ik nog kort overwogen, maar MSI bouwkwaliteit is niet voldoende voor mij. Helemaal niet voor de prijs die ze er voor durven te vragen. Teveel gedoe met afbrekende scharnieren, goedkoop krakend plastic, backlight bleed etc. (ervaring).
Ik wacht nog een maandje:

https://nl.hardware.info/...n-ryzen-5000-op-zijn-site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Frietsaus schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:34:

Dat is degene zonder numeriek toetsenbord denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Klopt, 15" ipv. 17".
Ik denk inderdaad dat dit een goede gaat worden. Prachtig scherm, 125 watt + 15 watt boost RTX 3070 (nog niet 100% zeker maar leaks wijzen hier naar) en Lenovo kennende prima koeling en afwerking. Ik hoop het maar dat ze in maart beschikbaar zijn, vorig jaar duurde het een eeuw voor Lenovo met hun AMD Legion's kwam.

[ Voor 110% gewijzigd door Frietsaus op 05-02-2021 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boemstrak
[...]

Persoonlijk zou ik dan deze kiezen.

pricewatch: ASUS ROG Strix G17 G713QM-HX015T

Heeft voldoende capaciteit voor hetgeen jij ermee wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
[...]

Het scherm wijkt ook af tussen de twee, de RTX 3060 versie heeft een 144Hz panel met 62.5% sRGB terwijl de 3070 versie een 300Hz 100% sRGB panel heeft, de 144Hz zal dus fletsere kleuren weergeven. Daarnaast is de 144Hz met 250 nit brightness niet heel helder, de 300Hz gaat tot 300 nit. Als dat niet belangrijk is voor je, dan zal de RTX 3060 ook snel zat zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Frietsaus op 05-02-2021 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
@Frietsaus ik zie overal 144Hz staan toch bij die 3070? of kijk ik ergens overheen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Tweakers pricewatch klopt niet. De 17" G713QR-HG022T heeft een 1080p 300Hz panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boemstrak
Deze site kan ook interessant zijn voor velen. Leveren gratis in de gehele EU.

https://bestware.com/en/laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Boemstrak schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:30:
Deze site kan ook interessant zijn voor velen. Leveren gratis in de gehele EU.

https://bestware.com/en/laptop
Hmm, weet niet of dit nu zo'n dealbreaker is. 90 Watt + 15 Watt dynamic boost is nu niet iets waar ik van achterover sla.
Pagina: 1 2 ... 19 Laatste