Ik denk ook niet dat ik nog een ga doen, dan wacht ik misschien liever op de Legion 5 Pro.
Jammer van de dode pixel. Wel goed dat je de laptop online hebt gekocht. Bij veel (web)winkels zie je vaak een dure pixelverzekering omdat je je aankoop niet kan retourneren bij een of twee dode pixels. Bij koop op afstand kan je altijd retourneren (zonder verdere reden).Frietsaus schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:14:
Vandaag de G15 binnen gekregen, erg tof ding hoor. Helaas gaat hij wel terug, een dode zwarte pixel midden in het scherm ga ik niet mee akkoord.
Ik denk ook niet dat ik nog een ga doen, dan wacht ik misschien liever op de Legion 5 Pro.
En zoiets?Frietsaus schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:14:
Vandaag de G15 binnen gekregen, erg tof ding hoor. Helaas gaat hij wel terug, een dode zwarte pixel midden in het scherm ga ik niet mee akkoord.
https://www.alternate.nl/...ptop/html/product/1700127?
YouTube: MSI GP66 Leopard with NVIDIA RTX 3070 Review
Of: https://www.alternate.nl/...ptop/html/product/1700159?
Beide laptops hebben een 'normale' RTX3070 GPU en dus geen max-q.
[ Voor 12% gewijzigd door Boemstrak op 06-02-2021 15:47 ]
Ik zie ook dat de Strix G15 weer is uitverkocht, dus dat wordt hem voorlopig ook niet.
Mooie looks. En snel zat voor de spellen die nu uit zijn. Het 300Hz scherm is toch wel echt lekker. Alles lekker soepel.
Met de 2TB SSD hoef ik mij voorlopig ook niet druk te maken met opslag:)
Erg fijne laptop!
Enige wat ik mijzelf moet aanleren is even elke dag het dunne microvezel doekje er tussen leggen.
Bij mijn vorige laptop stonden helaas na een jaar de toetsafdrukken op het scherm.
Hou ons op de hoogte hoe hij bevalt aub.Jasper 99 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:29:
Mijn Alienware is eindelijk verzonden... nu nog 10 dagen wachten ofzo want het komt uit china... Maar goed, ik ben heel benieuwd !
Ben heel benieuwd. Welke configuratie heb je gekozen?Jasper 99 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:29:
Mijn Alienware is eindelijk verzonden... nu nog 10 dagen wachten ofzo want het komt uit china... Maar goed, ik ben heel benieuwd !
I am sorry to hear this.Frietsaus schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:14:
When did you order it?
I went with
https://www.alternate.nl/...notebook&utm_term=1697830
And I would like to know what '' delivering in February'' means
i9 10th 10980kYnnoz schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:55:
[...]
Ben heel benieuwd. Welke configuratie heb je gekozen?
32 GB op 2993Mhz
Geforce 3070 (op 130 met boost)
2x M2 512GB in raid
en 300Hz schermpje
Mooi! Zat zelf nog te denken aan een 3840x2160 scherm, maar ik denk dat jouw keuze beter is. Verder: Lunar Light of Dark side of the moon?Jasper 99 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:44:
[...]
i9 10th 10980k
32 GB op 2993Mhz
2x M2 512GB in raid
en 300Hz schermpje
[ Voor 3% gewijzigd door Ynnoz op 10-02-2021 14:56 ]
Ja ik heb die keuze gemaakt omdat ik hem thuis toch altijd aan mijn LG oled ga aansluiten (vandaar ook dat HDMI 2.1 een must was). Als ik werk dan is full hd prima (meerprijs bij dell gelijk heftig plus 60HZ ook niet fijn).Ynnoz schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:54:
[...]
Mooi! Zat zelf nog te denken aan een 3840x2160 scherm, maar ik denk dat jouw keuze beter is. Verder: Lunar Light of Dark side of the moon?
Ik heb zelf dark side of the moon, ben benieuwd hoe het eruit ziet. Ben zelf niet super blij met de alienware look, vind vooral de verbinding van het beeldscherm gewoon niet mooi. Maar het was de enige laptop op dit moment die voldoet aan mijn eisen, dat komt dus vooral omdat ik echt HDMI 2.1 wilde en dat hebben MSI en ASUS niet... die hebben de HDMI niet op de videokaart zitten en dus geen optie voor 4K bij 120Hz
Same here.constantinmanea schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:40:
[...]
I am sorry to hear this.
When did you order it?
I went with
I tried calling Alternate yesterday, about 10 times between 13.00 and 17.00.
I never came trough, they won't put the call on hold, but just disconnect when it's busy

I hope that this is true . heh.
Hoe zwaar kan ik het met iemands oneens zijn? Zwaarder dan ik dacht.Boemstrak schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 18:16:
Mijn tip is dus: Ga voor een laptop met een minimale beeldscherm frequentie van 144 Hz. De gemiddelde fps tijdens gamen komt namelijk uit tussen de 95 en 130. RTX3080 is totale overkill en alleen nodig als je persé op een 4K scherm wilt gamen, welke eigenlijk geen meerwaarde heeft bij 15 of 17 inch.
Ikzelf speel het liefst op 1920x1080. Dat is ruim voldoende als het gaat om een beeldscherm van een laptop. 4K heeft pas echt meerwaarde bij een scherm van 65 inch of hoger.
Ik game zelf al jaren op mijn UHD/4K 17.3"laptop op een GTX1080 en dat is een genot in vergelijking met 1080p.
Just cause 3/4, Shadow of Mordor en World of Warships bijvoorbeeld, daar kan je echt gebruik maken van de scherpte omdat je zo ver alle details kan zien. Elk open wereld spel, Far Cry 5 ook.. als je een berg beklimt, super. Eigenlijk elk spel waar level of detail een rol speelt is beter op UHD. Met een GTX1080 zal je niet alles met max eye candy op 60fps kunnen spelen, maar met een RTX3080 denk ik weer wel, en meer.
Meer dan 60fps is mooi, maar niet een dealbreaker. Maar nu heb je ook 4K/UHD op 120Hz in de MSI GE76 17.3" laptop dus een non issue.
Op mijn desktop game ik ook al jaren op 4K/UHD met dezelfde voordelen en dan dus NOG meer detail zichtbaar (vanwege grotere pixels) en dat is 'maar' 32".
Persoonlijk schat ik in dat je beperkte ervaring hebt met gamen op UHD op een 17.3" laptop of zelfs desktop. Dat is niet erg, maar maak dan wel duidelijk dat het slechts je mening is, niet noodzakelijk gevormd door ervaring. Uit eigen jarenlange ervaring kan ik ronduit zeggen dat ik NOOIT meer een FullHD scherm meer wil hebben, zowel op desktop als op laptop. Never!
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Ik heb het zelf ervaren dat een 4K scherm op een laptop te weinig meerwaarde heeft i.c.m. de hogere aanschafprijs. Tel daarbij de RTX 3080 GPU op die je al minimaal nodig hebt om een beetje fatsoenlijk met een 4K scherm uit de voeten te kunnen.Tijgert schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:24:
[...]
Hoe zwaar kan ik het met iemands oneens zijn? Zwaarder dan ik dacht.
Ik game zelf al jaren op mijn UHD/4K 17.3"laptop op een GTX1080 en dat is een genot in vergelijking met 1080p.
Just cause 3/4, Shadow of Mordor en World of Warships bijvoorbeeld, daar kan je echt gebruik maken van de scherpte omdat je zo ver alle details kan zien. Elk open wereld spel, Far Cry 5 ook.. als je een berg beklimt, super. Eigenlijk elk spel waar level of detail een rol speelt is beter op UHD. Met een GTX1080 zal je niet alles met max eye candy op 60fps kunnen spelen, maar met een RTX3080 denk ik weer wel, en meer.
Meer dan 60fps is mooi, maar niet een dealbreaker. Maar nu heb je ook 4K/UHD op 120Hz in de MSI GE76 17.3" laptop dus een non issue.
Op mijn desktop game ik ook al jaren op 4K/UHD met dezelfde voordelen en dan dus NOG meer detail zichtbaar (vanwege grotere pixels) en dat is 'maar' 32".
Persoonlijk schat ik in dat je beperkte ervaring hebt met gamen op UHD op een 17.3" laptop of zelfs desktop. Dat is niet erg, maar maak dan wel duidelijk dat het slechts je mening is, niet noodzakelijk gevormd door ervaring. Uit eigen jarenlange ervaring kan ik ronduit zeggen dat ik NOOIT meer een FullHD scherm meer wil hebben, zowel op desktop als op laptop. Never!
Ik ben blij dat jij gelukkig bent met je laptop, terwijl ik gewoon HD met een hoge....minimaal 144hz refresh rate adviseer en blijf adviseren als zijnde voldoende voor een 15" of 17" laptop waarbij beelden gegarandeerd vloeiend lopen zonder vervorming van details bij snelle gameplay.
Zelf game ik nu al 34 jaar lang minimaal 7 uur per dag. Dat doe ik momenteel 4 jaar op mijn MSI GT73VR 7RE 17" Titan. Mijn GPU is de GTX1070 en mijn scherm is 1920x1080 met een refresh rate van 120 hz. Ik speel mijn games op Ultra instellingen en daarmee haal ik gemiddeld 95 fps.
Mijn volgende laptop wordt deze omdat hij niet te heet wordt tijdens gamen: https://www.alternate.nl/...ptop/html/product/1700159?
Ik adviseer daarnaast op basis van een betaalbare laptop die een nette prijs/kwaliteit verhouding heeft. Betaalbaar voor de gemiddelde gamer want niet iedereen wil of kan ± €4000,00 betalen voor een laptop die te weinig meerwaarde heeft inzake game ervaring voor die aanschafprijs. Ik blijf erbij dat 4K simpelweg te weinig meerwaarde heeft op een 15" of 17" scherm. 4K is pas echt zicht- en merkbaar op een monitor/tv van 65" of groter.
[ Voor 13% gewijzigd door Boemstrak op 11-02-2021 07:42 ]
Check bol.com and Mediamarkt regularly. They had stock in the last few days. I’ve ordered mine and received it the next day.constantinmanea schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:40:
[...]
I am sorry to hear this.
When did you order it?
I went with
Edit: sorry didn’t see you went with the G17. Not sure what’s going on with that one.
[ Voor 8% gewijzigd door Frietsaus op 11-02-2021 08:19 ]
Maybe this one?constantinmanea schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:40:
[...]
I am sorry to hear this.
When did you order it?
I went with
https://www.mediamarkt.nl...516pr-az019t-1685284.html
Or wait this month. Maybe then it will be in stock again by Alternate. That is what 'delivering in Februari means'.
https://www.bol.com/nl/p/...paign=CPS&utm_content=pdl
Ik vermoed dat u wellicht wat last heeft van uw ogen, want op 17” zie ik het verschil in detail perfect en op 32” desktop is dat zowaar nog mooierBoemstrak schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 01:07:
Zelf game ik nu al 34 jaar lang minimaal 7 uur per dag.
4K is pas echt zicht- en merkbaar op een monitor/tv van 65" of groter.
65” is totaal niet nodig om van UHD te genieten, maar wel fijn voor de bioscoopervaring.
Zelf zou ik dus vooral adviseren om het eerst te proberen en zelf te bekijken en niet zomaar af te gaan op advies van anderen.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Thanks for advise, I will wait this month.Boemstrak schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 08:44:
[...]
Maybe this one?
https://www.mediamarkt.nl...516pr-az019t-1685284.html
Or wait this month. Maybe then it will be in stock again by Alternate. That is what 'delivering in Februari means'.
I would like to stick with AMD, and the budget should be 1500e. thats why i went with that one. in case it will not be available, i will step down with the graphics card, but the processor should stay.Frietsaus schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:16:
G17 is op voorraad bij bol, pak je kans zou ik zeggen.
twijfel erg over deze inderdaad, maar ik denk dat ik toch maar even einde maand afwachtFrietsaus schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:16:
Specificaties klopt alleen weer is niks van volgens mij.. 3070 met 6gb??
[ Voor 16% gewijzigd door Kieft91 op 11-02-2021 10:04 ]
Heb je ergens een linkje waar de juiste gegevens staan?Frietsaus schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:38:
Specs kloppen niet, deze SKU heeft een 8GB 3070 en een 300Hz FullHD scherm (niet 144Hz zoals Bol zegt).
Ik ben nu heel erg aan het twijfelen.Frietsaus schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:16:
Is de 400 euro extra het waard voor een 3070 i.p.v. een 3060 en de Ryzen 9 i.p.v. de 7.
alhoewel de snelle beschikbaarheid van deze versie natuurlijk ook wel wat waard is

Precies waar ik ook over twijfel.Demarkie88 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:51:
[...]
Ik ben nu heel erg aan het twijfelen.
Is de 400 euro extra het waard voor een 3070 i.p.v. een 3060 en de Ryzen 9 i.p.v. de 7.
alhoewel de snelle beschikbaarheid van deze versie natuurlijk ook wel wat waard is![]()
Tevens nog 300Hz ipv 144Hz
Nou kun je wel beledigend gaan doen m.b.t. mijn ogen, maar hetgeen jij oppert klopt van geen kant. De verschillen zijn gewoon te klein voor de kostprijs t.o.v. een laptop van ± €2500,00 die een HD scherm heeft en geen overkill RTX3080 GPU.Tijgert schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:21:
[...]
Ik vermoed dat u wellicht wat last heeft van uw ogen, want op 17” zie ik het verschil in detail perfect en op 32” desktop is dat zowaar nog mooier.
65” is totaal niet nodig om van UHD te genieten, maar wel fijn voor de bioscoopervaring.
Zelf zou ik dus vooral adviseren om het eerst te proberen en zelf te bekijken en niet zomaar af te gaan op advies van anderen.
Jij bent blijkbaar graag bereid om dik €1500,00 meer te betalen voor een laptop met een RTX3080 GPU en een 4K scherm. Daar is niets mis mee....moet je helemaal zelf weten, maar maak zaken niet mooier dan dat zij daadwerkelijk zijn. Jouw redenatie inzake prijs/kwaliteit en functionaliteit strookt namelijk totaal niet. Bij jou krijg ik echt het idee dat het veel meer om de 'heb' gaat terwijl anderen een hobby niet te duur willen maken.
[ Voor 5% gewijzigd door Boemstrak op 11-02-2021 12:29 ]
Take this one. It is in stock: https://www.bol.com/nl/p/...paign=CPS&utm_content=pdlconstantinmanea schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:31:
[...]
Thanks for advise, I will wait this month.
[...]
I would like to stick with AMD, and the budget should be 1500e. thats why i went with that one. in case it will not be available, i will step down with the graphics card, but the processor should stay.
https://rog.asus.com/nl/l...rog-strix-g17-series/specKieft91 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:41:
[...]
Heb je ergens een linkje waar de juiste gegevens staan?
Blijkbaar is niet iedereen sarcasme machtig. Als je zo veel jaar zo veel uur gamed en pas op 65" iets hebt aan UHD dan is mijn opmerking niet alleen grappig, maar misschien ook terecht. Dat is dus helemaal niet beledigend bedoeld. Als ik het verschil duidelijk zie op 17" en jij niet dan is dat wel food for thought.Boemstrak schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:22:
Nou kun je wel beledigend gaan doen m.b.t. mijn ogen, maar hetgeen jij oppert klopt van geen kant.
Vervolgens klopt wat ik zeg van geen kant, terwijl ik enkel mijn eigen jarenlange ervaring weergeef.. Is mijn eigen ervaring fout? Het is een ander geluid en blijkbaar is dat niet wenselijk.
Ik maak zaken niet mooier dan ze zijn, dat doet het UHD scherm met een RTX3080 wel voor meDe verschillen zijn gewoon te klein voor de kostprijs t.o.v. een laptop van ± €2500,00 die een HD scherm heeft en geen overkill RTX3080 GPU. Jij bent blijkbaar graag bereid om dik €1500,00 meer te betalen voor een laptop met een RTX3080 GPU en een 4K scherm. Daar is niets mis mee....moet je helemaal zelf weten, maar maak zaken niet mooier dan dat zij daadwerkelijk zijn.
Mijn redenatie prijs kwaliteit... ik heb nergens een redenatie over de prijs/kwaliteit verhouding gehouden. Ik gaf enkel commentaar/tegengeluid op of UHD iets is waar je wat aan hebt en het antwoord daarop is ja, uit eigen ervaring, op desktop, laptop en big ass TV. De prijs/kwaliteit verhouding was niet het onderwerp.Jouw redenatie inzake prijs/kwaliteit en functionaliteit strookt namelijk totaal niet. Bij jou krijg ik echt het idee dat het veel meer om de 'heb' gaat terwijl anderen een hobby niet te duur willen maken.
Ik game er wel degelijk veel mee en ga hem niet enkel als ornament neerzetten, als dat is wat je bedoelt.
Dat anderen volgens jou de hobby betaalbaar willen houden is mooi, de meeste mensen willen dat wel denk ik.
De keuze is uiteindelijk aan hun en het is niet correct om een ander een UHD scherm of RTX3080 af te raden als je er zelf nogal beperkte ervaring mee hebt en (niet boos worden) nogal vooringenomen bent.
Dan laat ik ook even mijn kant horen van het ervaringsspectrum, dat kan alleen maar verduidelijken.
Its okay Tijgert. Deze discussie gaat nergens heen. De reactie van gebruiker 'Boemstrak' spreekt van pure jaloezie, zelf had ik er niet eens op in gegaan.Tijgert schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:50:
Ok, discussie gestart blijkbaar.
[...]
Blijkbaar is niet iedereen sarcasme machtig. Als je zo veel jaar zo veel uur gamed en pas op 65" iets hebt aan UHD dan is mijn opmerking niet alleen grappig, maar misschien ook terecht. Dat is dus helemaal niet beledigend bedoeld. Als ik het verschil duidelijk zie op 17" en jij niet dan is dat wel food for thought.
Vervolgens klopt wat ik zeg van geen kant, terwijl ik enkel mijn eigen jarenlange ervaring weergeef.. Is mijn eigen ervaring fout? Het is een ander geluid en blijkbaar is dat niet wenselijk.
[...]
Ik maak zaken niet mooier dan ze zijn, dat doet het UHD scherm met een RTX3080 wel voor me
[...]
Mijn redenatie prijs kwaliteit... ik heb nergens een redenatie over de prijs/kwaliteit verhouding gehouden. Ik gaf enkel commentaar/tegengeluid op of UHD iets is waar je wat aan hebt en het antwoord daarop is ja, uit eigen ervaring, op desktop, laptop en big ass TV. De prijs/kwaliteit verhouding was niet het onderwerp.
Ik game er wel degelijk veel mee en ga hem niet enkel als ornament neerzetten, als dat is wat je bedoelt.
Dat anderen volgens jou de hobby betaalbaar willen houden is mooi, de meeste mensen willen dat wel denk ik.
De keuze is uiteindelijk aan hun en het is niet correct om een ander een UHD scherm of RTX3080 af te raden als je er zelf nogal beperkte ervaring mee hebt en (niet boos worden) nogal vooringenomen bent.
Dan laat ik ook even mijn kant horen van het ervaringsspectrum, dat kan alleen maar verduidelijken.
Geniet van uw prachtige laptop!
01010000 01100101 01110000 01100101
Ik kon het niet meer laten, zojuist de bestelling geplaatstKieft91 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:01:
[...]
Precies waar ik ook over twijfel.
Tevens nog 300Hz ipv 144Hz
Ik hoor graag je bevindingen!Demarkie88 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:31:
[...]
Ik kon het niet meer laten, zojuist de bestelling geplaatst![]()
![]()
Je hebt gelijk, een discussie kunnen aangaan betekent niet dat ik het ook moet doen.Generaal Pep schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:05:
[...]
Its okay Tijgert. Deze discussie gaat nergens heen. De reactie van gebruiker 'Boemstrak' spreekt van pure jaloezie, zelf had ik er niet eens op in gegaan.
Ik wil enkel de mensen die het overwegen laten weten dat een UHD scherm op 17" geen enkel probleem is en wel degelijk meerwaarde kan hebben. Niet als je meer dan 120Hz wilt hebben, maar wel als je van eyecandy houdt en je een degelijke GPU hebt. That's all.
Maar het is toch al een beetje een nutteloze discussie daar er amper laptops op 17" zijn met een UHD scherm...
Zo is het! Zelf heb ik in mijn desktop een 3090 kaart. QHD scherm voor de hoge fps games, UHD scherm voor de eyecandy games (hier speel ik bijvoorbeeld games als RDR2 op). Mensen die zeggen dat UHD niet uitmaakt voor de kwaliteit van je games hebben geen flauw benul. Ja, het is zo dat je op een x afstand moet zitten voor de optimale beleving. Maar dan is het ook echt 'WAUW'.Tijgert schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:11:
[...]
Je hebt gelijk, een discussie kunnen aangaan betekent niet dat ik het ook moet doen.
Ik wil enkel de mensen die het overwegen laten weten dat een UHD scherm op 17" geen enkel probleem is en wel degelijk meerwaarde kan hebben. Niet als je meer dan 120Hz wilt hebben, maar wel als je van eyecandy houdt en je een degelijke GPU hebt. That's all.
Maar het is toch al een beetje een nutteloze discussie daar er amper laptops op 17" zijn met een UHD scherm...
Nieuwsgierig: Hoeveel fps haal jij met je 3080 en UHD scherm? Wat voor games speel je dan?
01010000 01100101 01110000 01100101
Als je de discussie hebt gevolgd Pep dan lees je nergens jaloezie en ook ik gunde @Tijgert in een eerdere post veel plezier met zijn prachtige laptop. Ik vind de verschillen tussen HD en UHD....en RTX3070 en RTX 3080 inzake games -lees fps- simpelweg te klein om €1500,00 meer aan een laptop uit te geven.Generaal Pep schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:05:
[...]
Its okay Tijgert. Deze discussie gaat nergens heen. De reactie van gebruiker 'Boemstrak' spreekt van pure jaloezie, zelf had ik er niet eens op in gegaan.
That's all.
Welke laptop heb je? Gewoon nieuwsgierigheid mijnerzijds.Tijgert schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:50:
Ok, discussie gestart blijkbaar.
[...]
Blijkbaar is niet iedereen sarcasme machtig. Als je zo veel jaar zo veel uur gamed en pas op 65" iets hebt aan UHD dan is mijn opmerking niet alleen grappig, maar misschien ook terecht. Dat is dus helemaal niet beledigend bedoeld. Als ik het verschil duidelijk zie op 17" en jij niet dan is dat wel food for thought.
[...]
Ik maak zaken niet mooier dan ze zijn, dat doet het UHD scherm met een RTX3080 wel voor me
[...]
Mijn redenatie prijs kwaliteit... ik heb nergens een redenatie over de prijs/kwaliteit verhouding gehouden. Ik gaf enkel commentaar/tegengeluid op of UHD iets is waar je wat aan hebt en het antwoord daarop is ja, uit eigen ervaring, op desktop, laptop en big ass TV. De prijs/kwaliteit verhouding was niet het onderwerp.
https://www.mediamarkt.nl...533qr-hf004t-1685289.html
Wie geinteresseerd is in de Zephyrus G15 RTX 3080, die is ook in de aanbieding voor €2609. Ik wil echter niet zo'n bedrag uitgeven voor een 80W GPU. Dat scherm zou ik wel graag willen.
https://www.mediamarkt.nl...tml?ga_query=ASUS+GA503QS
[ Voor 6% gewijzigd door Frietsaus op 12-02-2021 14:31 ]
Wat is dat rooie ding aan de zijkant?Frietsaus schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:24:
Zo Mediamarkt is al weer lekker aan het stunten, de Strix SCAR 15 (G333QR-HF004T) is in de aanbieding voor €1699 (dat is 100 euro goedkoper dan de Strix G15 die ik vorige week heb teruggestuurd). Die heeft een adviesprijs van €1999. Ik kon die niet laten liggen, dus poging twee en hopelijk is het scherm nu goed.
Wie geinteresseerd is in de Zephyrus G15 RTX 3080, die is ook in de aanbieding voor €2609. Ik wil echter niet zo'n bedrag uitgeven voor een 80W GPU. Dat scherm zou ik wel graag willen.![]()
https://www.mediamarkt.nl...tml?ga_query=ASUS+GA503QS

https://store.asus.com/us/item/202005AM230000007
Wat voor mij meer verschil maakt tegenover de Strix G is dat de SCAR een beter speakersysteem heeft en een mechanisch keyboard.
[ Voor 43% gewijzigd door Frietsaus op 12-02-2021 11:54 ]
Op dit moment heb ik een Clevo P775-DM3, een 7700K met een UHD scherm (60Hz) en een GTX1080. De MSI met UHD en 3080 is enkel nog als preorder te boeken, ergens volgende maand of later komt hij pas beschikbaar.Boemstrak schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 23:34:
[...]
Welke laptop heb je? Gewoon nieuwsgierigheid mijnerzijds.
Met een GTX1080 haal ik al prima framerates op de spellen die ik speel, maar niks waar twitchgamers warm van worden. Een 1080 zal van dat 120Hz scherm van de MSI vast geen goed gebruik kunnen maken, maar van de 3080 150W verwacht ik dat wel.
Maar zoals bij alles, lees reviews en beslis dan pas. Tot zover zijn er nog geen echte reviews van.
It is possible through software, same that you control it, maybe you can find a nice pattern suitable for you .Robi schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:43:
Iemand hier ervaring met de asus rog strix laptops? Kan je namelijk ook die vreselijke rgb balk aan de voorkant permanent uitzetten of is dit niet mogelijk?
Zou je eventueel misschien een korte revieuw kunnen plaatsen hier? Ik ben erg benieuwd naar de gs66 stealth.bkilic38 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:13:
Ik heb toch de msi gs66 besteld van 2600 euro.
Vandaag binnen gekregen. Kon direct weer in de doos, wederom een dode pixel maar nu in het midden van het scherm. Het scherm is ook nog eens scheef gemonteerd in de behuizing, ziet er erg vreemd uit. Daarnaast vind ik het mechanische keyboard verschrikkelijk, ik dacht dat dat wel lekker zou typen maar het typt voor geen meter (vast wel na lang wennen). Hoe vervelend het ook is maar ook deze gaat retour.Frietsaus schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:24:
Ik kon die niet laten liggen, dus poging twee en hopelijk is het scherm nu goed.
Ik laat ASUS aan me voorbij gaan, ik wacht wel op de Aorus 15P of Legion 5 Pro.
Wat een beest, werkt tot nu toe echt mega snel, alles verloopt soepel en is makkelijk in te stellen
Gelijk even aan mijn TV gehangen met HDMI 2.1 and works like a charm, 4K@120HZ + 10 BPC full, ziet er echt mooi uit.
So far so good, maakt bijna geen geluid in idle modus (Bij mijn MSI had ik coil whine, werd daar echt misselijk van, moest de ventilatie uitzetten anders werd ik gek).
RGB is allemaal te customizen, programma's zijn prima.
So far so good, nog geen problemen ondervonden
Mooi om te horen!Jasper 99 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:38:
Nou het was even wachten, maar eindelijk mn alienware laptop binnen!
Wat een beest, werkt tot nu toe echt mega snel, alles verloopt soepel en is makkelijk in te stellen
Gelijk even aan mijn TV gehangen met HDMI 2.1 and works like a charm, 4K@120HZ + 10 BPC full, ziet er echt mooi uit.
So far so good, maakt bijna geen geluid in idle modus (Bij mijn MSI had ik coil whine, werd daar echt misselijk van, moest de ventilatie uitzetten anders werd ik gek).
Ben wel benieuwd welke configuratie je nu precies besteld hebt. Heb je een linkje?
Zie hierbovenJasper 99 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:44:
[...]
i9 10th 10980k
32 GB op 2993Mhz
2x M2 512GB in raid
en 300Hz schermpje
Top! Gefeliciteerd.Jasper 99 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:38:
Nou het was even wachten, maar eindelijk mn alienware laptop binnen!
Ik heb de msi gs66 opgestart qua behuizing vindt ik het strak en zakelijk uitzien. Wat mij opvalt is dat eerste keer met windows configureren dat ik de fan al best hoor wat ik niet gewend ben. Ik had hiervoor een dell G5 wat best stilletjes was. Het is niet heel luid geluid wat de msi geeft wel hindelijk je hoort hem gewoon draaien aan de lage kant. Ik twijfel of ik hem moet houden so far niet getest met gamen.Robi schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:06:
[...]
Zou je eventueel misschien een korte revieuw kunnen plaatsen hier? Ik ben erg benieuwd naar de gs66 stealth.
Met 'heavy' games zoals COD zullen de fans behoorlijk gaan blazen. Ik wilde ook eerst voor de GS gaan maar doordat hij moeite heeft met koelen waardoor de fans dus luidruchtig gaan worden, kies ik toch voor de MSI GE66 Raider 10UG-019NL, 15.6".bkilic38 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:49:
[...]
Ik heb de msi gs66 opgestart qua behuizing vindt ik het strak en zakelijk uitzien. Wat mij opvalt is dat eerste keer met windows configureren dat ik de fan al best hoor wat ik niet gewend ben. Ik had hiervoor een dell G5 wat best stilletjes was. Het is niet heel luid geluid wat de msi geeft wel hindelijk je hoort hem gewoon draaien aan de lage kant. Ik twijfel of ik hem moet houden so far niet getest met gamen.
Die blijft wonderbaarlijk koel door de toch wel iets ruimere behuizing.
Hier een volledige review met prestaties en temps: YouTube: MSI GE66 Raider w/ RTX 3070
Liefst wil ik over een maand de legion 5 pro van lenovo, maar kan niet wachten ivm thuiswerken. Ik heb een retourmelding gemaakt bij coolblue ik twijfelde eerst ook met de GE66 toch deze genomen omdat die paar honderd euro goedkoper was.Boemstrak schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:58:
[...]
Met 'heavy' games zoals COD zullen de fans behoorlijk gaan blazen. Ik wilde ook eerst voor de GS gaan maar doordat hij moeite heeft met koelen waardoor de fans dus luidruchtig gaan worden, kies ik toch voor de MSI GE66 Raider 10UG-019NL, 15.6".
Die blijft wonderbaarlijk koel door de toch wel iets ruimere behuizing.
Hier een volledige review met prestaties en temps: YouTube: MSI GE66 Raider w/ RTX 3070
Ik denk dat je blijer met de GE66 zou zijn dan de GS.bkilic38 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:03:
[...]
Liefst wil ik over een maand de legion 5 pro van lenovo, maar kan niet wachten ivm thuiswerken. Ik heb een retourmelding gemaakt bij coolblue ik twijfelde eerst ook met de GE66 toch deze genomen omdat die paar honderd euro goedkoper was.
Het mooiste aan de GS vind ik de behuizing, maar hij heeft aanmerkelijk moeite met koelen door de strakke en toch wel dunne behuizing.
Persoonlijk denk ik dat de ge66 ook zo zal zijn. De link die je net stuurde had ik al gezien hij heeft ook er 1 van de gs66 die de zelfde geluid nivo haalt. Asus is een no go ivm webcam zonde ivm meetings ect. Scheelt wel weer paar honderd euros met de ryzen specs natuurlijk. De lenovo komt wel met de webcamBoemstrak schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:06:
[...]
Ik denk dat je blijer met de GE66 zou zijn dan de GS.
Het mooiste aan de GS vind ik de behuizing, maar hij heeft aanmerkelijk moeite met koelen door de strakke en toch wel dunne behuizing.
Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt en hoe jouw review er dan uit ziet.bkilic38 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:10:
[...]
Persoonlijk denk ik dat de ge66 ook zo zal zijn. De link die je net stuurde had ik al gezien hij heeft ook er 1 van de gs66 die de zelfde geluid nivo haalt. Asus is een no go ivm webcam zonde ivm meetings ect. Scheelt wel weer paar honderd euros met de ryzen specs natuurlijk. De lenovo komt wel met de webcam
Net een potje lol gedaan moet wel zeggen dat die best stil is tijdens gamen.Boemstrak schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:21:
[...]
Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt en hoe jouw review er dan uit ziet.
Je kan fans uitzetten in profiel, ik had ook een stealth hiervoor, werd helemaal gek van de fan at idle, gewoon omdat hij high pitched is ofzo, coil whine. Heb toen onder de 55 Graden altijd fan op 0% gezet, dan gaat hij gewoon uit bij meeste werk en gaat hij soms aan als die net wat te hoog is.bkilic38 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:53:
[...]
Net een potje lol gedaan moet wel zeggen dat die best stil is tijdens gamen.
Bij games maakt mij het geluid niet uit.
Moet wel zeggen dat dat 1 van de dingen was die gelijk opviel bij mijn dell, die maakt bijna geen geluid vergeleken met die MSI, ook wel lawaai hoor bij heavy gamen, maar die idle sound is top.
Heb hem ook bestelt begin deze week.Freekje57 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 19:23:
Ik heb een MSI GE76 10UH-200NL besteld bij de grote rode gigant op media gebied. Zij stellen dat hij 26-01 bezorgd wordt, iets dat MSI ook als release date heeft gesteld. Eerst zien dan geloven uiteraard, maar kan dus al vrij snel zijn. Een andere webshop als ‘alternatief’ stelt als levertermijn februari.
Ik ben benieuwd, kan zelf niet wachten...
Bij BCC dan in dit geval, maar ze hebben een leverdatum in maart, apart dat het zo lang moet duren.
Laat me weten hoe die van jou werkt als je hem al hebt, ben benieuwd hoe hard hij throttled.
Online benchmarks geven ze niks aan omtrent throttling, dus ik ben zeer benieuwd.
Kan volgens mij ook inderdaad in de app.Frietsaus schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:39:
MSI's zijn altijd vrij hoorbaar, ook in idle. Ik heb de GE66 met RTX 2070 Super kort gehad maar ik werd gek van het fangeluid in idle al. Ongetwijfeld te tweaken d.m.v. undervolten maar de standaardafstelling is niet heel goed.
Heb voor mijn MSI laptop ook destijds een aparte onderzetting waar ik hem op had, waar wat ventilators in zaten die heel stil waren, hierdoor bleef mijn MSI in idle super stil.
Hij werd niet geleverd op de aangegeven datum, en kreeg zeer moeizaam contact met Mediamarkt. Zowel via chat op de website, chat op Facebook als telefonisch 2x 45 minuten wachten. Vond dat zo slecht dat ik m geannuleerd heb. Zal nooit meer iets duurs bij mediamarkt bestellen.Power2All schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:54:
[...]
Heb hem ook bestelt begin deze week.
Bij BCC dan in dit geval, maar ze hebben een leverdatum in maart, apart dat het zo lang moet duren.
Laat me weten hoe die van jou werkt als je hem al hebt, ben benieuwd hoe hard hij throttled.
Online benchmarks geven ze niks aan omtrent throttling, dus ik ben zeer benieuwd.
Daarna zeer snel en prettig te woord gestaan door medewerker bij BCC, dus heb m daar ook ge-preorderd. Zij hebben vier bestellingen staan inmiddels, en vertelden mij woensdag dat ze contact met MSI hadden gehad en hopen m volgende week binnen te krijgen. Ben ook erg benieuwd. Overigens hebben de 3 winkels m nu allen van hun website gehaald, niet meer te pre-orderen.
Ah jammer van MediaMarkt, maar ik pre-order daar sowieso niks, slechte ervaringen in het verleden.Freekje57 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 17:40:
[...]
Hij werd niet geleverd op de aangegeven datum, en kreeg zeer moeizaam contact met Mediamarkt. Zowel via chat op de website, chat op Facebook als telefonisch 2x 45 minuten wachten. Vond dat zo slecht dat ik m geannuleerd heb. Zal nooit meer iets duurs bij mediamarkt bestellen.
Daarna zeer snel en prettig te woord gestaan door medewerker bij BCC, dus heb m daar ook ge-preorderd. Zij hebben vier bestellingen staan inmiddels, en vertelden mij woensdag dat ze contact met MSI hadden gehad en hopen m volgende week binnen te krijgen. Ben ook erg benieuwd. Overigens hebben de 3 winkels m nu allen van hun website gehaald, niet meer te pre-orderen.
Hopelijk komt BCC zijn woord na, ben echt benieuwd hoe goed hij met throttling is.
Zeker een aantal benchmarks uitproberen (3DMark, Spy etc...), hopelijk gaat hij niet stuiteren
Ook zou ik hem ter plekke willen testen (o.a. op dode pixels) zodat hij desnoods meteen weer terug kan, dus per post zou ik helemaal nooit doen.
Wat wel apart is is dat de Pricewatch volledig leeg is voor deze laptop (MSI GE76 Raider 10UH-200NL).
Die bedrijven die ze wel hadden kunnen leveren (uiteindelijk) staan er niet meer.
Gewoon Googlen dan kom je ze wel weer tegen, Alternate, Azerty, Informatique.
Raar hoor, dat de Pricewatch zo nutteloos is...
Ander vraagje: Ik kan nergens in Nederland de Tiamat versie vinden... heeft iemand enige info?
[ Voor 5% gewijzigd door Tijgert op 19-02-2021 20:34 ]
Had ook gezocht naar die Draak variant van MSI, maar die is er gewoon niet, vaag genoeg.Tijgert schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 18:08:
MediaMarkt is een dozenschuiver, ik zou een dergelijke laptop bij een gerenomeerde computerboer kopen.
Ook zou ik hem ter plekke willen testen (o.a. op dode pixels) zodat hij desnoods meteen weer terug kan, dus per post zou ik helemaal nooit doen.
Wat wel apart is is dat de Pricewatch volledig leeg is voor deze laptop (MSI GE76 Raider 10UH-200NL). Die er eerst stonden staan er niet meer.
Gewoon Googlen kom je ze wel weer tegen, Alternate, Azerty, Informatique.
Raar hoor, dat de Pricewatch zo nuteloos is...
Ander vraagje: Ik kan nergens in Nederland de Tiamat versie vinden... heeft iemand enige info?
Daarnaast, BCC hanteert 30 dagen geld terug, dus als hij aankomt, en je komt teveel gebreken tegen, mag je hem gewoon terug sturen en omwisselen voor een andere, of geld terug krijgen.
Geen, maar je koopt hem toch wel met retourgarantie? (effe checken of dat geldt voor ophaal en niet enkel met 14 dagen bezorg retour volgens de wet). Dan test je hem ter plekke, kunnen ze je ook nergens de schuld van geven. Niet 100% goed? "Meneer, ik heb NET deze laptop gekocht, wil hem graag retourneren...".Frietsaus schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:21:
Ik vraag me af welke winkel je een doos open laat trekken om te testen...
De Tiamat versie kan je wel weer kopen bij Alternate.de, maar dan weer geen UHD scherm, MSI GE76 Dragon Tiamat 10UH-470
Ik ga eens wat bedrijven aanschrijven denk ik.
Edit:
Alternate.nl zegt alvast nee.
Ik zou om die reden juist altijd via de post bestellen omdat ik dan (om welke reden dan ook) de laptop binnen 14 dagen altijd retour kan zenden. Als je in de winkel zelf koopt *kunnen* ze wel eens moeilijk kunnen gaan doen. Als je bijv. na een week een dode pixel vindt staat vaak in de voorwaarden dat dat geen reden is om de laptop te retourneren (zie o.a. Informatique).Tijgert schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 18:08:
MediaMarkt is een dozenschuiver, ik zou een dergelijke laptop bij een gerenomeerde computerboer kopen.
[ Voor 11% gewijzigd door Ynnoz op 19-02-2021 20:43 ]
Daar heb je wel een punt... De wet kunnen ze niet onderuit, hoewel er laptop boeren zijn die claimen dat het een speciale bestelling is of een custom gemaakt stuk en daardoor niet valt onder die wet. Zoek dat wel uit.Ynnoz schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:40:
[...]
Ik zou om die reden juist altijd via de post bestellen omdat ik dan (om welke reden dan ook) de laptop binnen 14 dagen altijd retour kan zenden. Als je in de winkel zelf koopt *kunnen* ze wel eens moeilijk kunnen gaan doen.
Je hebt daar de 200NL versie besteld? Ik kan hem daar niet vinden...Power2All schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:54:
[...]
Heb hem ook bestelt begin deze week.
[ Voor 31% gewijzigd door Tijgert op 19-02-2021 22:14 ]
Yah, hij is volgens mij op dit moment niet meer te verkrijgen, misschien later weer.Tijgert schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:43:
[...]
Daar heb je wel een punt... De wet kunnen ze niet onderuit, hoewel er laptop boeren zijn die claimen dat het een speciale bestelling is of een custom gemaakt stuk en daardoor niet valt onder die wet. Zoek dat wel uit.
[...]
Je hebt daar de 200NL versie besteld? Ik kan hem daar niet vinden...
Wanneer zou hij bij jou geleverd worden?Power2All schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 23:17:
[...]
Yah, hij is volgens mij op dit moment niet meer te verkrijgen, misschien later weer.
Ik wil er een scoren voor 21 maart als dat lukt (moet een week weg voor werk), maar kan moeilijk bij meerdere bedrijven even €4000 neerleggen en kijken wie er eerst kan leveren.
[ Voor 26% gewijzigd door Tijgert op 21-02-2021 13:11 ]
Dat is dus voor mij onbekend.Tijgert schreef op zondag 21 februari 2021 @ 13:10:
[...]
Wanneer zou hij bij jou geleverd worden?
Ik wil er een scoren voor 21 maart als dat lukt (moet een week weg voor werk), maar kan moeilijk bij meerdere bedrijven even €4000 neerleggen en kijken wie er eerst kan leveren.
Er werd bij mij gezegd tussen nu en 11 maart (stond in hun systeem), maar hij kan altijd eerder geleverd worden, maar ze hebben tot nu toe bij mij gemeld dat het ergens 11 maart of ervoor bij hun moet zijn geleverd, en daarna wordt het na controle naar mij gestuurd.
En kwa betaling, ik heb gewoon een lening genomen, aangezien ik geen enkele andere BKR issue heb e.d., dus voor mij was het best simpel, heb het binnen een jaar toch wel afbetaald, misschien zelfs sneller.
Als je hem wilt bestellen, zou ik BCC gewoon even bellen, grote kans dat ze je op een lijst kunnen zetten.
Ik speel het ook, real time. Onlangs nog real time naar HER en CDG gevlogen tijdens zonsondergang, gaaf hoor. Ook nog vanaf SFB naar MIA, de route die wij altijd vlogen totdat het stopte. Die visuals zijn ZO realistisch, te gek gewoon.Ynnoz schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:59:
Ik speel eigenlijk maar 1 game en dat is Microsoft Flightsimulator. Als iemand dit ook speelt uit deze groep ben ik wel benieuwd naar de ervaringen. Ik heb nu een zes oude Alienware laptop en ik merk dat niet soepel meer werkt.
Azerty kan pas vanaf April leveren... grmbl.
[ Voor 16% gewijzigd door Tijgert op 21-02-2021 21:00 ]
300Hz full HD scherm
i7 - 10870H
32GB DDR4 3200Mhz
2TB SSD NVME
3070 MaxQ 95W Boost
Na een paar weken prive en zakelijk gebruik ben ik erg tevreden. Door settings aan te passen in Dragon Centre kan ik vrij lang op de batterij de laptop zakelijk gebruiken voor overleggen en minder intense opdrachten. Hierboven lees ik inderdaad dat iemand roept dat hij vrij luid kan zijn. Bij het instellen in het begin is er veel werk op de achtergrond.
Maar als je daarna het profiel aanpast dan scheelt het al een hele hoop.
Ook de batterij settings die je kan aanpassen om je batterij een beetje leed te besparen vind ik erg fijn.
Daarbij doen alle games het natuurlijk smooth (Mag dan ook wel voor 2600 euro..) Word inderdaad wel erg warm bij hele grafische games maar ik ervaar geen throttling op de GPU. Ik gebruik voor die games ook een controller en dan heb ik de laptop ook op een stand staan.
Voor mij was ivm ook zakelijk gebruik de looks belangrijk. Ik zit dan niet graag met een Zephyrus in een vergaderruimte
Voor vragen stuur me een DM of vraag het hier.
pricewatch: ASUS ROG Strix G17 G713QM-HX015T
Max TGP 130
of
pricewatch: Gigabyte G7 KC-8EE1130SH
Max TGP 105
Ik heb totaal geen ervaring met Gigabyte, hier wel iemand?
Net even BCC gebeld omtrent de laptop.Tijgert schreef op zondag 21 februari 2021 @ 13:10:
[...]
Wanneer zou hij bij jou geleverd worden?
Informatie is dit: Bestelling staat, maar staat nog geen leverdatum, hij gaat een email sturen naar zijn leverancier, om te vragen of er een datum bekend is wanneer het mogelijk geleverd gaat worden. Als dit niet bekend is, wanneer er mogelijk wel een datum bekend gaat worden.
De laptop is inderdaad weg van de website, dit omdat het leveren van de laptop moeilijk gaat op dit moment (onbekende leverdatum en corona gedoe maakt het er ook niet beter op), maar hij zal mij bellen wanneer hij meer weet.
Top, als je dat ook hier kunt plaatsen, of PM’en voor als anderen het niet boeit, dan graag. Anders blijven mensen ze lastig vallenPower2All schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:47:
[...]
hij zal mij bellen wanneer hij meer weet.
the RTX version is the good one in the ROG, ive ordered it on 9 february, but unfortunately i did not received itKieft91 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:43:
Iemand nog advies over onderstaande laptops?
Max TGP 130
of
Max TGP 105
when i ordered it it was"levering februari" now is "levering maart", I was asking alternate on 2 different ways and the answer is "unfortunately they had an unexpected delay and unknown delivery time"
close you can get for that power / money is
https://www.alternate.nl/...duct/1697820?event=search but i do not like the thermals on that TUF
Ik heb per mail meermaals contact gehad met BCC, heb op woensdag 17 feb dit deels als antwoord gekregen:Power2All schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:47:
[...]
Net even BCC gebeld omtrent de laptop.
Informatie is dit: Bestelling staat, maar staat nog geen leverdatum, hij gaat een email sturen naar zijn leverancier, om te vragen of er een datum bekend is wanneer het mogelijk geleverd gaat worden. ... maar hij zal mij bellen wanneer hij meer weet.
“Hey Freek,
Toevallig waren we hier al mee bezig 😉.
We hebben nu een bevestiging voor komende week gekregen. ... “
Ben dus ook erg benieuwd, mocht je nieuws hebben hoor ik het graag, zal hier ook zo nodig updaten.
Nice, waarschijnlijk doelt hij op mijn belletje.Freekje57 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:06:
[...]
Ik heb per mail meermaals contact gehad met BCC, heb op woensdag 17 feb dit deels als antwoord gekregen:
“Hey Freek,
Toevallig waren we hier al mee bezig 😉.
We hebben nu een bevestiging voor komende week gekregen. ... “
Ben dus ook erg benieuwd, mocht je nieuws hebben hoor ik het graag, zal hier ook zo nodig updaten.
Nou, ik ben benieuwd
Nee deze reactie was van vorige week woensdag. Maargoed, ligt uiteindelijk niet in hun macht, ze zijn afhankelijk van wanneer MSI ze uitlevert...Power2All schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:08:
[...]
Nice, waarschijnlijk doelt hij op mijn belletje.
Nou, ik ben benieuwd
Net gebeld door de persoon.Freekje57 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:59:
[...]
Nee deze reactie was van vorige week woensdag. Maargoed, ligt uiteindelijk niet in hun macht, ze zijn afhankelijk van wanneer MSI ze uitlevert...
Volgende week hebben ze de laptop op kantoor, en dan is het even afwachten tot ze naar ons gestuurd worden. Ze weten ook af van de forum post hier, dus dat was wel lachen me ze
Dus dat wordt de deur in de gaten houden volgende week
[edit]
Okay dit gaat dus niet zo goed bij BCC.
Net gebeld door een mevrouw "de laptop kan niet geleverd worden", dus ik zeg dat ik anderhalf uur geleden het tegenover gestelde gehoord had. Mevrouw was via een ander kantoor dat doorgegeven, ondanks dat een leverancier van hun direct aan haar collega had gemeld dat hij volgende week aankomt.
Klinkt als communicatie stoornis, maar ze gaat het even uitzoeken, want dit is dus vreemd.
Houdt jullie op de hoogte...
[edit2]
Zelf maar weer even gebeld, is inderdaad communicatie stoornis.
Mevrouw keek op een verkeerd systeem, maar de leverancier die aan BCC levert, had aangegeven dat hij gewoon zal aankomen, dus gewoon afwachten dus.
[ Voor 40% gewijzigd door Power2All op 23-02-2021 14:57 ]
Waarbij de Asus voorzien is van de krachtigste RTX3060, maar ik heb ook geen idee hoe de koeling van beide systemen is. Ze zeggen allemaal wel dat het allemaal goed is, maar mijn huidige Asus wil ook wel het nodige lawaai maken als je hem op zijn grafische staart trapt.Kieft91 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:43:
Iemand nog advies over onderstaande laptops?
Max TGP 130
of
Max TGP 105
⛔ Trackers of betalen ⛔
Je kunt natuurlijk ook eens de Gigabyte G7 bestellen en uitproberen wanneer je twijfelt over een nieuwe Asus. Je kunt altijd binnen 2 weken retourneren zonder opgave van verdere reden.JohanKupers schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:14:
Ik zit ook te kijken naar een vervanging voor mijn Asus Strix FX502VM-FY361T. maar met al die verschillende RTX 30xx versies moet je echt overal goed opletten welke versie ze er nu ingezet hebben. Als ik zo kijk van wat ik er maximaal voor uit wil geven, kom ik ook uit bij dezelfde systemen als @Kieft91
[...]
Waarbij de Asus voorzien is van de krachtigste RTX3060, maar ik heb ook geen idee hoe de koeling van beide systemen is. Ze zeggen allemaal wel dat het allemaal goed is, maar mijn huidige Asus wil ook wel het nodige lawaai maken als je hem op zijn grafische staart trapt.
Ik heb geen haast, ik wacht wel wat reviews af voordat ik er een aanschaf die dan wel direct leverbaar is.Boemstrak schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:22:
[...]
Je kunt natuurlijk ook eens de Gigabyte G7 bestellen en uitproberen wanneer je twijfelt over een nieuwe Asus. Je kunt altijd binnen 2 weken retourneren zonder opgave van verdere reden.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Mij is het niet gelukt.Jasper 99 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:38:
[...]
Je kan fans uitzetten in profiel, ik had ook een stealth hiervoor, werd helemaal gek van de fan at idle, gewoon omdat hij high pitched is ofzo, coil whine. Heb toen onder de 55 Graden altijd fan op 0% gezet, dan gaat hij gewoon uit bij meeste werk en gaat hij soms aan als die net wat te hoog is.
Bij games maakt mij het geluid niet uit.
Moet wel zeggen dat dat 1 van de dingen was die gelijk opviel bij mijn dell, die maakt bijna geen geluid vergeleken met die MSI, ook wel lawaai hoor bij heavy gamen, maar die idle sound is top.
Let wel HEEL goed op dat hij niet gebruikt is, inclusief de doorloop procedure van de initiële Windows startup.Boemstrak schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:22:
[...]
Je kunt natuurlijk ook eens de Gigabyte G7 bestellen en uitproberen wanneer je twijfelt over een nieuwe Asus. Je kunt altijd binnen 2 weken retourneren zonder opgave van verdere reden.
BCC
“ Wij ontvangen deze informatie rechtsreeks van de leverancier.
Volgens onze gegevens is deze nu zelfs van uitlopend naar overjarig gegaan.
Ik heb inmiddels informatie opgevraagd bij onze inkoop en zij gaan contact opnemen met MSI om hier navraag over te doen.
Zodra ik meer weet dan zal ik u dit direct doorgeven.”
En
“ Onze inkoop heeft contact opgenomen met de leverancier en zij geven aan dat dit model helaas echt niet meer geleverd kan worden. “
Heel interessant...
Edit:
Ondertussen is hij van de site van Informatique ook verdwenen. Two down, two to go.
[ Voor 4% gewijzigd door Tijgert op 23-02-2021 19:25 ]
Er schijnen serieuze leveringsproblemen te zijn inzake alle laptops uit China. Dit kreeg ik middels een telefoontje met Alternate te horen.Tijgert schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:21:
[...]
Let wel HEEL goed op dat hij niet gebruikt is, inclusief de doorloop procedure van de initiële Windows startup.
BCC
“ Wij ontvangen deze informatie rechtsreeks van de leverancier.
Volgens onze gegevens is deze nu zelfs van uitlopend naar overjarig gegaan.
Ik heb inmiddels informatie opgevraagd bij onze inkoop en zij gaan contact opnemen met MSI om hier navraag over te doen.
Zodra ik meer weet dan zal ik u dit direct doorgeven.”
En
“ Onze inkoop heeft contact opgenomen met de leverancier en zij geven aan dat dit model helaas echt niet meer geleverd kan worden. “
Heel interessant...
Edit:
Ondertussen is hij van de site van Informatique ook verdwenen. Two down, two to go.
Ik kwam nu ook dit tegen: Levertijd: 51 werkdagen

Vors, dat is ruim 10 weken. Dan zitten we alweer in mei.Boemstrak schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:02:
[...]
Er schijnen serieuze leveringsproblemen te zijn inzake alle laptops uit China. Dit kreeg ik middels een telefoontje met Alternate te horen.
Je kan als het goed is fan profiles customizen, er zit daar een optie voor in dragon center, dan kan je aangeven dat hij onder een bepaalde temperatuur op 0% mag draaien.bkilic38 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:26:
[...]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Mij is het niet gelukt.
Oei, dat is wel lang. Alienware kan de laptops met RTX3070 of RTX3080 binnen 5-7 dagen verschepen vanuit China. Zou Alienware (Dell) betere afspraken hebben met leveranciers?Boemstrak schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:02:
[...]
Er schijnen serieuze leveringsproblemen te zijn inzake alle laptops uit China. Dit kreeg ik middels een telefoontje met Alternate te horen.
Bedankt voor je bericht. De MSI GE76 Raider 10UH-200NL zal ongetwijfeld nog door MSI geleverd worden, maar niet aan ons. Uitzondering daar op zijn de vier exemplaren die we nog van de leverancier te goed hebben, voor de vier klanten die nog op hun bestelde exemplaar wachten. Wellicht heeft onze nog lopende bestelling de verwarring veroorzaakt, de vorige keer dat je ons de vraag stelde.
Elektronica verkopen is ons brood. We doen dat dan ook graag als dat mogelijk is. De MSI GE76 Raider 10UH-200NL kunnen we jammer genoeg niet aan je verkopen. We adviseren om je pijlen te richten op zaken die de MSI GE76 Raider 10UH-200NL nog wel in hun assortiment houden, of om een kijkje te nemen in ons huidige assortiment: Gaming laptop | Laptop | BCC.nl
Dus BCC valt permanent af.
Gisteravond had Wehkamp er nog eentje met twee weken levertijd, maar die is nu weg. Sowieso wel raar als zij dat konden leveren in twee weken en Alternate er 10 weken over doet.
Ik heb bij veel sites momenteel de indruk dat zij klanten min of meer voor de gek houden inzake leveringstijden.Tijgert schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:28:
BCC
Bedankt voor je bericht. De MSI GE76 Raider 10UH-200NL zal ongetwijfeld nog door MSI geleverd worden, maar niet aan ons. Uitzondering daar op zijn de vier exemplaren die we nog van de leverancier te goed hebben, voor de vier klanten die nog op hun bestelde exemplaar wachten. Wellicht heeft onze nog lopende bestelling de verwarring veroorzaakt, de vorige keer dat je ons de vraag stelde.
Elektronica verkopen is ons brood. We doen dat dan ook graag als dat mogelijk is. De MSI GE76 Raider 10UH-200NL kunnen we jammer genoeg niet aan je verkopen. We adviseren om je pijlen te richten op zaken die de MSI GE76 Raider 10UH-200NL nog wel in hun assortiment houden, of om een kijkje te nemen in ons huidige assortiment: Gaming laptop | Laptop | BCC.nl
Dus BCC valt permanent af.
Gisteravond had Wehkamp er nog eentje met twee weken levertijd, maar die is nu weg. Sowieso wel raar als zij dat konden leveren in twee weken en Alternate er 10 weken over doet.
Als zij een laptop echt op voorraad hebben, dan kun je geluk hebben, maar eventueel beloofde levertijden vanuit de leverancier kunnen zij momenteel niet garanderen. Dit werd door Alternate onderstreept.
Je merkt nu meer en meer de wereldwijde impact van het Corona virus op de economie en fabrikanten. Derhalve wacht ik dan ook vooralsnog met het bestellen van een nieuwe laptop totdat er weer 'normale' levertijden zijn en ik straks niet met een 'oud model' van ± €2500,00 af wordt gescheept.
Ik weet het niet of Dell betere afspraken heeft. Laptops kunnen evengoed wel van de band rollen en ergens blijven steken. Wij als consumenten weten het gewoon niet en moeten vertrouwen op aangeleverde informatie.Ynnoz schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:18:
[...]
Oei, dat is wel lang. Alienware kan de laptops met RTX3070 of RTX3080 binnen 5-7 dagen verschepen vanuit China. Zou Alienware (Dell) betere afspraken hebben met leveranciers?
YouTube: Dragon Center Tutorial | MSIbkilic38 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:26:
[...]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Mij is het niet gelukt.
Kom nu ook nog onderstaande tegen, ziet er ook goed uit moet ik zeggenJohanKupers schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:14:
Ik zit ook te kijken naar een vervanging voor mijn Asus Strix FX502VM-FY361T. maar met al die verschillende RTX 30xx versies moet je echt overal goed opletten welke versie ze er nu ingezet hebben. Als ik zo kijk van wat ik er maximaal voor uit wil geven, kom ik ook uit bij dezelfde systemen als @Kieft91
[...]
Waarbij de Asus voorzien is van de krachtigste RTX3060, maar ik heb ook geen idee hoe de koeling van beide systemen is. Ze zeggen allemaal wel dat het allemaal goed is, maar mijn huidige Asus wil ook wel het nodige lawaai maken als je hem op zijn grafische staart trapt.
https://www.coolblue.nl/p...er-beast-x25-md62182.html
Binnenkort leverbaarKieft91 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:40:
[...]
Kom nu ook nog onderstaande tegen, ziet er ook goed uit moet ik zeggen![]()
https://www.coolblue.nl/p...er-beast-x25-md62182.html
Wie gelooft dat momenteel? Bel maar eens met Coolblue. Ze kunnen je niet eens vertellen wanneer dat Binnenkort is.
Dat geloof ik inderdaad ook niet, maar dat wil ik ook niet zeggen eh met mijn reactie.Boemstrak schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:43:
[...]
Binnenkort leverbaar
Wie gelooft dat momenteel? Bel maar eens met Coolblue. Ze kunnen je niet eens vertellen wanneer dat Binnenkort is.
Alleen dat de laptop er ook wel qua specs er goed uit ziet.