Wat een pech man! Ik zou dit in deze prijscategorie persoonlijk niet accepteren. Ik heb nu twee Legion 5 Pro's gehad en beide zonder fysieke beschadiging, dus volgens mij is het ook niet perse common.. Als de laptop verder goed bevalt misschien een cadeaubon ter compensatie overwegen? Ik vraag me trouwens af of jij verschil merkt betreft de coil whine op laptop nummer 2?Frietsaus schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:57:
Nummer twee (Legion 5 Pro) is binnen. Gelijk uit de doos al een beschadiging in de hoek. Ik voel me een beetje een aansteller, maar dit zit me toch niet lekker. De eerste had dus soortgelijke beschadigingen.
Zouden jullie dit accepteren?
[Afbeelding]
Pech heb ik zeker ja, al een heel lange tijd. Nu ben ik ook wel een azijnpisser als het aankomt op dode pixels en beschadigingen... Maar goed, wie wil er wel teleurgesteld zijn nadat je je zuurverdiende geld uitgeeft aan iets als een laptop. Anyway, deze gaat terug, 3x is scheepsrecht hopelijk dan maar.
Ik zal de coil whine op de derde machine, mits onbeschadigd, wel opnieuw checken. Deze ga ik verder maar niet inschakelen ivm. retour.
Ik zal de coil whine op de derde machine, mits onbeschadigd, wel opnieuw checken. Deze ga ik verder maar niet inschakelen ivm. retour.
Ik zou hem ook terugsturen, bij mij is het alu onbeschadigd.Frietsaus schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:57:
Dat geeft me in elk geval hoop dat er eentje tussen moet zitten zonder fratsen.
Bedankt.
In other news... De HP Omen met RTX 3070 en 1440p 165Hz is ook uit:
https://www.coolblue.nl/p.../hp-omen-15-ek1950nd.html
Weet het TGP even niet uit mijn hoofd, maar het was niet heel veel. Iets van 80W meende ik.
Weet het TGP even niet uit mijn hoofd, maar het was niet heel veel. Iets van 80W meende ik.
[ Voor 59% gewijzigd door Frietsaus op 15-04-2021 13:32 ]
Wat een pech met die Lenovo's. Des te meer tevreden dat ik ben met die van mij haha. Zeker zo'n beschadiging niet accepteren. En coilwhine ook niet. Heel irritant.
200 watt adapter.. die zal idd wel stuk minder zijn lijkt me.Frietsaus schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:28:
Dat geeft me in elk geval hoop dat er eentje tussen moet zitten zonder fratsen.Bedankt.
Sowieso is het scherm geen 16:10 en maar 300 nits ipv 500 nits op de Legion 5 Pro.
Kan je niet beter kijken of je wat van de prijs af kan krijgen? Heb je ze beide bij dezelfde winkel gekocht?Frietsaus schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:57:
Nummer twee (Legion 5 Pro) is binnen. Gelijk uit de doos al een beschadiging in de hoek. Ik voel me een beetje een aansteller, maar dit zit me toch niet lekker. De eerste had dus soortgelijke beschadigingen.
[Afbeelding]
Het scherm van de Legion 5 Pro zal idd beter zijn, ik vind de Omen dit jaar ook niet zo interessant.
TGP is 100W (inclusief boost) overigens.
TGP is 100W (inclusief boost) overigens.
De eerste was van Informatique en de tweede van Alternate. Het geld maakt me ook niet zoveel uit verder, maar het moet wel gewoon netjes zijn zonder deukjes. Met een korting moet ik nog steeds naar niet zo mooi afgewerkt aluminium kijken.Cinemaskoop schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:39:
[...]
Kan je niet beter kijken of je wat van de prijs af kan krijgen? Heb je ze beide bij dezelfde winkel gekocht?
Cabauw/Lopik; 26 x 370 Wp (12 x O/ZO, 14 x W/ZW) 9,6 kWp
Ik zit echt in dubio wat te doen. De Legion 5 Pro is zo'n geweldig apparaat, maar die coilwhine ga ik niet aan kunnen wennen.. Hebben jullie nog tips welke laptops ik nog meer zou kunnen overwegen? Of is coilwhile "normaal" in deze powerhouses. De laptop voor een tweede keer ruilen lijkt me ook geen optie 
Lijkt het jullie aannemelijk dat de nieuwe Legion 7 wellicht minder coilwhine heeft? Misschien toch ruilen voor die..
Lijkt het jullie aannemelijk dat de nieuwe Legion 7 wellicht minder coilwhine heeft? Misschien toch ruilen voor die..
[ Voor 16% gewijzigd door Sjoerd611 op 15-04-2021 19:20 ]
Inmiddels mijn Legion 5 Pro ontvangen. Ik heb alleen een issue met de linker shift toets. Als ik die wat meer naar onderen indruk, werkt de shift niet. Alleen als ik hem vol in het midden of bovenaan raak, dan werkt de shift wel goed. De rechter heeft dit niet. Iemand anders die ook dit issue heeft? Verder alles oke volgens mij. Geen pixelproblemen en geen coil whine zo op het eerst oor.
ook ik heb inmiddels al een weekje mijn Legion pro 5 (3060, 32 gb). In principe een mooi ding, maar ik merk echter ook een vervelend probleempje op. De accu lijkt namelijk (relatief snel) leeg te lopen terwijl de laptop staat afgeschakeld. Gisteravond was de laptop op 100% toen ik hem afsloot (start --> aan/uit) en vanmiddag toen ik hem weer opstartte was de laptop nog maar op 79%. Vrees dat ik ook terug ga er mee...
Voer geen oorlog, voer de meeuwen
Het typt gewoon niet lekker helaas. Ik ga hem maar terugsturen want ik ga niet met een nieuwe laptop doe het zelven. Zonde want verder is ie prima.Brightsmith schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:48:
Klinkt alsof er iets onder zit...
[ Voor 12% gewijzigd door biobak op 15-04-2021 22:00 ]
Heb je de bios al ge-update? En weet je zeker dat ie ook echt uitgaat als je en denkt uit te zetten? Je kan instellen wat er gebeurt als je naar de uit knop gaat. Dat kan ook hibernation mode zijn.jkabel1992 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 21:15:
ook ik heb inmiddels al een weekje mijn Legion pro 5 (3060, 32 gb). In principe een mooi ding, maar ik merk echter ook een vervelend probleempje op. De accu lijkt namelijk (relatief snel) leeg te lopen terwijl de laptop staat afgeschakeld. Gisteravond was de laptop op 100% toen ik hem afsloot (start --> aan/uit) en vanmiddag toen ik hem weer opstartte was de laptop nog maar op 79%. Vrees dat ik ook terug ga er mee...
Maar sowieso loopt elke laptop wel langzaam uit zichzelf leeg.
Ligt het aan mij of hebben veel mensen issues met hun Lenovo's? Van schades tot coilwhine. Wel vervelend..
Vooralsnog super tevreden met mijn GP66. Vandaag een uurtje Cyberpunk gespeeld, en dat was genieten! Zeker na het spelen op de PS5, want zelfs dat was drama.
Vooralsnog super tevreden met mijn GP66. Vandaag een uurtje Cyberpunk gespeeld, en dat was genieten! Zeker na het spelen op de PS5, want zelfs dat was drama.
Videokaart op hybrid zetten zal schelen en USB always on uitzetten scheelt ook hoop.jkabel1992 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 21:15:
De L5pro van mij heeft nergens last van.ScreamGT schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:11:
Ligt het aan mij of hebben veel mensen issues met hun Lenovo's? Van schades tot coilwhine. Wel vervelend..
En Cyberpunk next gen moet nog komen, beetje raar vergelijken.
Hier nergens last van (rtx3070). Geen beschadigingen aan de body, scherm perfect en de enige coilwhine die ik hoor zat al in mijn oor lang voordat ik deze Legion kocht.ScreamGT schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:11:
Onder energiebesparing alles op Sluimerstand zetten in plaats van Slaapstand. Dan wordt het geheugen weggeschreven en gaat de laptop echt 'uit' in plaats van in standby.
edit: oh, voordat ik het vergeet: ik heb het scherm gewoon op 100% verschaling staan. Wat een heerlijke bak pixels zeg...
[ Voor 7% gewijzigd door guapper op 16-04-2021 08:59 ]
Kwam dit net tegen op Reddit. Coilwhine is inmiddels blijkbaar een probleem wat Lenovo zelf erkent en hoopt te kunnen oplossen met een BIOS update. Er schijnt ook een trucje te zijn om media af te spelen op 0 volume, dit zou de piep ook moeten verhelpen. Vreemd! Pagina even vertalen naar het Nederlands uiteraard! 
https://m.weibo.cn/detail/4626308060942593
Dit is ook exact zoals ik het ervaar, zodra de fans stoppen met draaien begint de hoge piep. Als de fans draaien, ookal is het op het zachtst en compleet geruisloos is de piep weg. Het probleem lijkt zich overigens vooral te concentreren bij de 3060 met 130 watt TGP. De 3070 met 140 watt TGP schijnt hier niet/minder last van te hebben.
https://m.weibo.cn/detail/4626308060942593
Dit is ook exact zoals ik het ervaar, zodra de fans stoppen met draaien begint de hoge piep. Als de fans draaien, ookal is het op het zachtst en compleet geruisloos is de piep weg. Het probleem lijkt zich overigens vooral te concentreren bij de 3060 met 130 watt TGP. De 3070 met 140 watt TGP schijnt hier niet/minder last van te hebben.
[ Voor 31% gewijzigd door Sjoerd611 op 16-04-2021 01:24 ]
Sjoerd, ik zag in dat Reddit topic een opname van de coil whine met een verschrikkelijk irritante hoge piep. Voor de duidelijkheid, mijn 3070 was niet zo erg. Mijn coil whine was heel zacht. Ik moest mijn hoofd boven het toetsenbord houden om het goed te kunnen horen. Dus wellicht zit er idd wat verschil tussen 3060 en 3070.
Ik heb een L5P met 3070, en als ik boven het toetsenbord hang kan ik ook coil whine horen. Op normale werkafstand is het ook nog wel hoorbaar, maar dan moet je er wel echt op letten. Heb ook al tinnitus, dus voor mij niet irritant genoeg om hem terug te sturen, maar wel beetje jammer. Verdwijnt idd helemaal zodra de fans beginnen te draaien, of zodra hij van de power adapter gaat.Frietsaus schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:18:
Sjoerd, ik zag in dat Reddit topic een opname van de coil whine met een verschrikkelijk irritante hoge piep. Voor de duidelijkheid, mijn 3070 was niet zo erg. Mijn coil whine was heel zacht. Ik moest mijn hoofd boven het toetsenbord houden om het goed te kunnen horen. Dus wellicht zit er idd wat verschil tussen 3060 en 3070.
Mee eens, het was idd hoorbaar op normale werkafstand maar ook voor mij was het dan niet meer storend. Dan klinkt het eigenlijk zoals bij veel andere gaming laptops. Coil whine komt best veel voor, de een minder dan de andere. De ene persoon hoort het ook beter dan de ander. Het is dus ook lastig te zeggen welke laptop het wel of niet zal hebben.
Zoals ik op dat filmpje hoorde was echt ronduit onacceptabel hoor, dus als je dat ook zo hoort zou ik het niet gek vinden om hem weg te doen. Misschien kun je nog een 3070 overwegen of de Legion 7 inderdaad. Maar of het helemaal weg gaat weet ik niet.
Zoals ik op dat filmpje hoorde was echt ronduit onacceptabel hoor, dus als je dat ook zo hoort zou ik het niet gek vinden om hem weg te doen. Misschien kun je nog een 3070 overwegen of de Legion 7 inderdaad. Maar of het helemaal weg gaat weet ik niet.
Wat is daar zo raar aan? Zou toch even goed moeten spelen op de consoles als op de PC.DeBaroN schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:57:
[...]
De L5pro van mij heeft nergens last van.
En Cyberpunk next gen moet nog komen, beetje raar vergelijken.
Ik heb gister ook mijn legion pro gehad (16gb/3070) maar echt een top apparaat. (geen beschadigingen of coil whine)
Heb alleen windows update, via lenovo vantage de bios update en de drivers bij gewerkt via nvidia geforce.
Ik hoop vanavond even wat games te kunnen proberen.
Zijn er instellingen waar ik echt even naar moet kijken? (ben niet zon held in de systeempjes opzich)
Verder nog programma's aan te raden om te installeren of juist te verwijderen welke er nu al op staan?
Heb alleen windows update, via lenovo vantage de bios update en de drivers bij gewerkt via nvidia geforce.
Ik hoop vanavond even wat games te kunnen proberen.
Zijn er instellingen waar ik echt even naar moet kijken? (ben niet zon held in de systeempjes opzich)
Verder nog programma's aan te raden om te installeren of juist te verwijderen welke er nu al op staan?
Nou je hebt het over CP2077 op de PS5. Er is nog geen versie voor de PS5. Dus kan je ook niet echt beoordelen hoe het draait. Dat bedoelt ie.ScreamGT schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:28:
[...]
Wat is daar zo raar aan? Zou toch even goed moeten spelen op de consoles als op de PC.
Je kan CP2077 spelen op de PS5. Ik heb nergens vermeld dat ik de CP2077 PS5 versie heb gespeeld, want die is er inderdaad nog niet.Cinemaskoop schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:38:
[...]
Nou je hebt het over CP2077 op de PS5. Er is nog geen versie voor de PS5. Dus kan je ook niet echt beoordelen hoe het draait. Dat bedoelt ie.
Afijn, we dwalen af.
Legion 5 Pro 32GB RAM / 3070 met White backlit keyboard bij MediaMarkt voor 1799: https://www.mediamarkt.nl...-1tb-rtx3070-1688122.html
Ik heb laatst de 4 zone RGB backlit keyboard versie gekocht bij MediaMarkt voor 1849 (het enige verschil tussen de 2 volgens PSRef), als ik toen de keuze had had ik waarschijnlijk gewoon deze voor 1799 genomen, dus sla je slag!
Ik heb laatst de 4 zone RGB backlit keyboard versie gekocht bij MediaMarkt voor 1849 (het enige verschil tussen de 2 volgens PSRef), als ik toen de keuze had had ik waarschijnlijk gewoon deze voor 1799 genomen, dus sla je slag!
Iemand de Legion 7 met 3080 al ergens te koop en op voorraad gezien? Heb mijn ASUS G17 retour gestuurd omdat de CPU veel te heet werd (105c zonder zware load). Zou graag de nieuwe Legion een kans willen geven maar kan hem nergens vinden. Heb geen interesse in de Legion 5 omdat ik het design daarvan niet mooi vind.
Wat een rollercoaster aan prijzen.iFlames schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:48:
Legion 5 Pro 32GB RAM / 3070 met White backlit keyboard bij MediaMarkt voor 1799: https://www.mediamarkt.nl...-1tb-rtx3070-1688122.html
Ik houdt een hoop in de gaten, nog niet gezien. Wel verschijnen nu de eerste YT-filmpjes in Chinees(?).q-enf0rcer.1 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:42:
Iemand de Legion 7 met 3080 al ergens te koop en op voorraad gezien? Heb mijn ASUS G17 retour gestuurd omdat de CPU veel te heet werd (105c zonder zware load). Zou graag de nieuwe Legion een kans willen geven maar kan hem nergens vinden. Heb geen interesse in de Legion 5 omdat ik het design daarvan niet mooi vind.
[YouTube: Lenovo Legion 7 2021 Unboxing]
In dat coil whine topic op Reddit staat dat Lenovo in China een BIOS update heeft uitgebracht waardoor de fan altijd heel zachtjes blijft draaien. Daardoor is de coil whine weg blijkbaar, zoals sommigen al hadden geconstateerd.
Geen idee of die update ook hier uit gaat komen etc.
Geen idee of die update ook hier uit gaat komen etc.
Iemand hier met een RTX30xx laptop die me zou kunnen helpen met het activeren van een game via GeForce Experience? Ik had er een bij de laptop van mijn pa, maar de laptop deed het al snel niet meer en die is op RMA. Wil echter wel graag activeren 🙈
Wachten totdat ie terug is dan. Om dit te activeren moet je inloggen bij GFE en bij Steam. Dus kan niet iemand anders voor je doenIKON schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:46:
Iemand hier met een RTX30xx laptop die me zou kunnen helpen met het activeren van een game via GeForce Experience? Ik had er een bij de laptop van mijn pa, maar de laptop deed het al snel niet meer en die is op RMA. Wil echter wel graag activeren 🙈
Dus... derde Legion 5 Pro is binnen en deze lijkt goed te zijn. Het aluminium is nu puntgaaf, het touchpad heeft geen rattle (hadden de andere twee wel), het scherm heeft geen dode pixels.
Er is net als de eerste een heel lichte coil whine aanwezig, ongeveer bij de F2-F4 toetsen. Voor mij is het niet storend verder. Morgen even verder mee spelen maar tot zover tevreden.
Er is net als de eerste een heel lichte coil whine aanwezig, ongeveer bij de F2-F4 toetsen. Voor mij is het niet storend verder. Morgen even verder mee spelen maar tot zover tevreden.
Iets met driemaal is scheepsrecht he.. Gefeliciteerd kerel, geniet ervan!Frietsaus schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:29:
Dus... derde Legion 5 Pro is binnen en deze lijkt goed te zijn. Het aluminium is nu puntgaaf, het touchpad heeft geen rattle (hadden de andere twee wel), het scherm heeft geen dode pixels.
Waar heb je hem trouwens besteld? Misschien dat ik dan ook maar voor die spec ga.
Kan toch... Kan best een tijdelijk wachtwoord instellenCinemaskoop schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:18:
[...]
Wachten totdat ie terug is dan. Om dit te activeren moet je inloggen bij GFE en bij Steam. Dus kan niet iemand anders voor je doen
Thanks! Bij Alternate (1899), maar ik las hier ergens dat er bij MediaMarkt een goedkopere was maar dan met witte backlight. Het RGB keyboard is wel grappig maar geen must have voor mij.Sjoerd611 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:39:
[...]
Iets met driemaal is scheepsrecht he.. Gefeliciteerd kerel, geniet ervan!
Waar heb je hem trouwens besteld? Misschien dat ik dan ook maar voor die spec ga.
[ Voor 62% gewijzigd door Frietsaus op 16-04-2021 22:44 ]
Ja die is nu bij mediamarkt verkrijgbaar iddFrietsaus schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:43:
[...]
Thanks! Bij Alternate (1899), maar ik las hier ergens dat er bij MediaMarkt een goedkopere was maar dan met witte backlight. Het RGB keyboard is wel grappig maar geen must have voor mij.
Mja, was nog even zoeken voordat de verlichting eindelijk op wit/geel ingesteld was.Frietsaus schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:43:
[...]
Thanks! Bij Alternate (1899), maar ik las hier ergens dat er bij MediaMarkt een goedkopere was maar dan met witte backlight. Het RGB keyboard is wel grappig maar geen must have voor mij.

In vantage toch. Je kan gewoon zelf kleur kiezen in t menu. Kan ook echt wit.guapper schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:50:
[...]
Mja, was nog even zoeken voordat de verlichting eindelijk op wit/geel ingesteld was.
Althans neem aan dat het hetzelfde werkt als bij legion 5
Correct, nu in Vantage, maar de 1e dag kon ik die optie in het geheel niet vinden. Of niet ver genoeg naar beneden gescrolled, of de optie kwam pas na een update... Maar het werkt nu. Dat circus laat wel in 1 voorkeursinstelling staan omdat m'n zoontje het geweldig vind. Iets met doelgroep..Cinemaskoop schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:59:
[...]
In vantage toch. Je kan gewoon zelf kleur kiezen in t menu. Kan ook echt wit.
Althans neem aan dat het hetzelfde werkt als bij legion 5

[ Voor 10% gewijzigd door guapper op 16-04-2021 23:05 ]
Maar heb heb je em nu op volledig wit staan? Want je kan in eerste instantie maar uit beperkt aantal kleuren kiezenguapper schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 23:04:
[...]
Correct, nu in Vantage, maar de 1e dag kon ik die optie in het geheel niet vinden. Of niet ver genoeg naar beneden gescrolled, of de optie kwam pas na een update... Maar het werkt nu. Dat circus laat wel in 1 voorkeursinstelling staan omdat m'n zoontje het geweldig vind. Iets met doelgroep..
Boven die standaard kleuren staan 2 icoontjes: met het rechter icoon (met de schuifjes) kun je zelf een kleur samenstellen. Ik gebruik nu rgb 255:255:76 :woot:Cinemaskoop schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 23:06:
[...]
Maar heb heb je em nu op volledig wit staan? Want je kan in eerste instantie maar uit beperkt aantal kleuren kiezen
edit: ik had het over wit/geel. ik was op zoek naar een kleurtje dat wat rustiger over komt in de avonduren.
[ Voor 15% gewijzigd door guapper op 16-04-2021 23:34 ]
Ja i know maar omdat @Frietsaus wit/geel zei dacht ik dat ie die optie mss nog niet gezien hadguapper schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 23:09:
[...]
Boven die standaard kleuren staan 2 icoontjes: met het rechter icoon (met de schuifjes) kun je zelf een kleur samenstellen. Ik gebruik nu rgb 255:255:76 :woot:
Was ik niet.
Die van mij is inmiddels wit. Misschien dat ik nog eens met wat kleuren ga spelen.
Die van mij is inmiddels wit. Misschien dat ik nog eens met wat kleuren ga spelen.
Oja voudje 😋Frietsaus schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 23:28:
Was ik niet.![]()
weet niet of ik dit topic hier ook mag plaatsen maar ik denk er aan om mijn desktop te verkopen met een laptop met zowel een amd 5xxx serie en 3xxx serie nvidia
Desktop vervangende laptop
maar nou graag daar wat advies van jullie bij willen hebben
Desktop vervangende laptop
maar nou graag daar wat advies van jullie bij willen hebben
[ Voor 15% gewijzigd door koen! op 17-04-2021 01:18 ]
Hoe ervaren jullie het geluid bij de legion 5 pro? Is hij hoorbaar net Office werkzaamheden? Wat gebeurd er bij gamen? Stijgt hij dan op of valt het mee?
Zou iemand hier misschien met een 5800h in een Legion 5 (pro) misschien een test willen doen met Cinebench multicore en dan even melden hoe luid de fan is tijdens volle belasting.
Mijn gebruik van de laptop is 90% CPU en dan wil ik 'm redelijk stil hebben, maar soms een spelletje spelen is ook wel leuk, maar dan is het geluid minder erg.
Mijn gebruik van de laptop is 90% CPU en dan wil ik 'm redelijk stil hebben, maar soms een spelletje spelen is ook wel leuk, maar dan is het geluid minder erg.
Office: stilgiantgiantus schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:46:
Hoe ervaren jullie het geluid bij de legion 5 pro? Is hij hoorbaar net Office werkzaamheden? Wat gebeurd er bij gamen? Stijgt hij dan op of valt het mee?
Gamen: valt mee, vond ik. Totaal niet zo hard als een stofzuiger ofzo. Wel aanwezig, dus je hoort t wel op 5m afstand, maar niet storen / harder dan gesprek
Super. En hoeveel minuten batterij haal je ermee als je hem gebruikt in Office?Clemensmaxt schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:22:
[...]
Office: stil
Gamen: valt mee, vond ik. Totaal niet zo hard als een stofzuiger ofzo. Wel aanwezig, dus je hoort t wel op 5m afstand, maar niet storen / harder dan gesprek
Weet ik niet heb 'm (bijna) altijd aan de kabel eigenlijk, maar reken niet op 8u ofzo. Je hebt wel een batterij modus, maar denk 3u max?giantgiantus schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:39:
[...]
Super. En hoeveel minuten batterij haal je ermee als je hem gebruikt in Office?
Ligt eraan wat je met Office doet. Hele grote en zware queries draaien of alleen word of PowerPoint? Met beetje excel zonder zware acties gaat de koeling niet eens draaien.giantgiantus schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:39:
[...]
Super. En hoeveel minuten batterij haal je ermee als je hem gebruikt in Office?
Accu duur vind ik lastig in te schatten. Het is zeker geen laptop die je met gemak zomaar 4uur op de accu kan gebruiken.
Let wel op dat de Legion 5 Pro in Dedicated GPU mode veel minder lang op de accu werkt als in Hybrid mode. Mijn twee exemplaren stonden beiden standaard op Dedicated GPU.
Sinds 13 april ook trotse bezitter van een Legion 5 Pro (RTX 3060 en 16 GB RAM). Er viel mij echter vandaag wel wat op aan het toetsenbord: het typt heel fijn maar als ik de "e" toets indruk dan merk ik dat de "3" en "4" toetsen daarboven meebewegen, beetje keyboard flex zeg maar. Hebben anderen dit ook of zou dat reden moeten zijn om de laptop te retourneren? Toetsen aan de rechterkant van het keyboard voelen allemaal solide aan.
Heb ik ook, bij mij zie je het ook bij bijvoorbeeld de p en de 7 / 8 (lijkt wel iets minder dan bij de e).Flo1991 schreef op zondag 18 april 2021 @ 00:36:
Sinds 13 april ook trotse bezitter van een Legion 5 Pro (RTX 3060 en 16 GB RAM). Er viel mij echter vandaag wel wat op aan het toetsenbord: het typt heel fijn maar als ik de "e" toets indruk dan merk ik dat de "3" en "4" toetsen daarboven meebewegen, beetje keyboard flex zeg maar. Hebben anderen dit ook of zou dat reden moeten zijn om de laptop te retourneren? Toetsen aan de rechterkant van het keyboard voelen allemaal solide aan.
Lijkt mij door de constructie te komen, ik maak me er geen zorgen over in elk geval.
Ik denk dat het bij de e meer opvalt omdat we die toets veel gebruiken in het Nederlands
Ik heb m'n zinnen gezet op een MSI GE76 Raider 10UH-200NL (pricewatch: MSI GE76 Raider 10UH-200NL) maar deze is helemaal nergens meer verkrijgbaar. Iemand die een educated guess durft te doen wanneer en/of deze überhaupt weer in de verkoop komt?
Is er misschien een nieuw model op komst (met Super kaart)?
[ Voor 7% gewijzigd door yinx84 op 18-04-2021 11:02 ]
Keyboard flex heb je altijd wel een beetje. Het is geen full metal body.Flo1991 schreef op zondag 18 april 2021 @ 00:36:
De 3000 serie voor notebooks is net pas gelanceerd en de eerste units zijn er net een paar weken. Er zullen op korte termijn geen nieuwe GPU’s komen. Sowieso is desktop altijd eerst aan de beurt.yinx84 schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:50:
Ik heb m'n zinnen gezet op een MSI GE76 Raider 10UH-200NL (pricewatch: MSI GE76 Raider 10UH-200NL) maar deze is helemaal nergens meer verkrijgbaar. Iemand die een educated guess durft te doen wanneer en/of deze überhaupt weer in de verkoop komt?Is er misschien een nieuw model op komst (met Super kaart)?
Wel verwacht ik dat de 11e generatie processoren van intel binnenkort uitkomen. Ik zou zelf echter altijd voor ryzen 5000 serie gaan
De mobiele Ryzen is superieur qua prestaties maar loopt heet omdat je hem niet kan undervolten itt de Intel varianten. En ik vermoed dat Tiger Lake wel eens een pak koeler kan lopen dan de 10875H en een ideale laptop chip kan worden.
Ik heb nog even wat langer kunnen spelen met mijn Legion 5 Pro en er vallen me toch een tweetal zaken negatief op.
Het eerste is toch de coil whine, bij deze maakt het niet uit of de fan draait of niet maar op willekeurige momenten is er een heel rare whine aanwezig die de hele tijd hoog-laag-hoog-laag gaat, best irritant en goed hoorbaar op normale werkafstand. Stekker er uit is wel weg coil whine.
En het volgende is wel heel erg minimaal en klinkt misschien vreemd.. maar het scherm zit niet helemaal horizontaal in z'n behuizing. Het scherm zit links een HEEL klein beetje lager dan rechts (zie afbeelding). Het stomme is, het lijkt nu alsof tekst en horizontale lijnen schuin omhoog lopen. Het effect is heel subtiel, maar omdat mijn ogen de bezel als referentiepunt nemen staat eigenlijk alles op het scherm niet horizontaal "waterpas". Het viel me vooral op in de zoekbalk van de Google pagina en in de comments van Reddit. Het is heel subtiel, maar als je het eenmaal hebt gezien is het erg storend. Ik denk er nog even over na of ik het hier bij laat of toch afzie van de Legion 5 Pro.

In het echt is het minimaal hoor, maar voldoende dat je het waarneemt.
Het eerste is toch de coil whine, bij deze maakt het niet uit of de fan draait of niet maar op willekeurige momenten is er een heel rare whine aanwezig die de hele tijd hoog-laag-hoog-laag gaat, best irritant en goed hoorbaar op normale werkafstand. Stekker er uit is wel weg coil whine.
En het volgende is wel heel erg minimaal en klinkt misschien vreemd.. maar het scherm zit niet helemaal horizontaal in z'n behuizing. Het scherm zit links een HEEL klein beetje lager dan rechts (zie afbeelding). Het stomme is, het lijkt nu alsof tekst en horizontale lijnen schuin omhoog lopen. Het effect is heel subtiel, maar omdat mijn ogen de bezel als referentiepunt nemen staat eigenlijk alles op het scherm niet horizontaal "waterpas". Het viel me vooral op in de zoekbalk van de Google pagina en in de comments van Reddit. Het is heel subtiel, maar als je het eenmaal hebt gezien is het erg storend. Ik denk er nog even over na of ik het hier bij laat of toch afzie van de Legion 5 Pro.

Komt allemaal door COVID-19.Frietsaus schreef op zondag 18 april 2021 @ 19:51:
Ik heb nog even wat langer kunnen spelen met mijn Legion 5 Pro en er vallen me toch een tweetal zaken negatief op.
[Afbeelding]
Als je gewoon wat vaker in de kroeg zou zitten met bier en de muziek op 12 zou je beide problemen niet ondervinden!
Je kan de grote zaken in de gaten houden, Alternate, Informatique, Wehkamp (ja echt), Azerty en Megekko.yinx84 schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:50:
Ik heb m'n zinnen gezet op een MSI GE76 Raider 10UH-200NL (pricewatch: MSI GE76 Raider 10UH-200NL) maar deze is helemaal nergens meer verkrijgbaar. Iemand die een educated guess durft te doen wanneer en/of deze überhaupt weer in de verkoop komt?Is er misschien een nieuw model op komst (met Super kaart)?
Informatique en Megekko hebben iig de nare eigenschap hem van de site te halen als hij niet op voorraad is dus zie je ook geen enkele voorraad indicatie. Als je er bij Informatique achteraan belt krijg je een mixed resultaat. De ene keer willen ze je bellen als er een is de andere keer weten ze van niks.
Zelf heb ik hem van Azerty. Het voordeel daar is dat ze op de site een voorraadindicatie hebben van de leverancier die blijkbaar accuraat is. Zo zag ik bij mijn dagelijkse portie F5'en 's ochtends (bij Alternate, Wehkamp en Azerty, want daar hebben ze dus een voorraadindicatie) dat er volgens Azerty 2 bij de leverancier lagen. Ik belde er meteen achteraan en ze wisten het zelf nog niet eens. De unit werd de dag erna vanaf de leverancier direct naar mij gestuurd per koerier.
De dag erna stond hij ook bij Alternate en Megekko als beschikbaar, maar toen hoefde het al niet meer
Wehkamp heeft hem nooit meer gehad, terwijl hij daar wel bijna 10% goedkoper was.. toch jammer, ik had de week daarvoor de laatste gemist omdat ik twijfelde.
FYI
p.s.
En die "meer dan 10 werkdagen" daar heb je niks aan, dat stond er ook de dag voordat hij opeens beschikbaar was.
[ Voor 3% gewijzigd door Tijgert op 19-04-2021 08:58 ]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Thanks!Tijgert schreef op zondag 18 april 2021 @ 23:41:
[...]
Je kan de grote zaken in de gaten houden, Alternate, Informatique, Wehkamp (ja echt), Azerty en Megekko.
Informatique en Megekko hebben iig de nare eigenschap hem van de site te halen als hij niet op voorraad is dus zie je ook geen enkele voorraad indicatie. Als je er bij Informatique achteraan belt krijg je een mixed resultaat. De ene keer willen ze je bellen als er een is de andere keer weten ze van niks.
Zelf heb ik hem van Azerty. Het voordeel daar is dat ze op de site een voorraadindicatie hebben van de leverancier die blijkbaar accuraat is. Zo zag ik bij mijn dagelijkse portie F5'en 's ochtends (bij Alternate, Wehkamp en Azerty, want daar hebben ze dus een voorraadindicatie) dat er volgens Azerty 2 bij de leverancier lagen. Ik belde er meteen achteraan en ze wisten het zelf nog niet eens. De unit werd de dag erna vanaf de leverancier direct naar mij gestuurd.
De dag erna stond hij ook bij Alternate en Megekko als beschikbaar, maar toen hoefde het al niet meer
Wehkamp heeft hem nooit meer gehad, terwijl hij daar wel bijna 10% goedkoper was.. toch jammer, ik had de week daarvoor de laatste gemist omdat ik twijfelde.
FYI
p.s.
En die "meer dan 10 werkdagen" daar heb je niks aan, dat stond er ook de dag voordat hij opeens beschikbaar was.
Ik heb voor nu een alert in de pricewatch aangezet. Als er weer een prijs bekend is zou ik een melding moeten krijgen. Nu maar hopen dat Tweakers een beetje snel is met listen van de prijs zodra hij beschikbaar is
Dat werkt alleen niet optimaal. Ik las hier in het topic dat de Lenovo leverbaar was bij de Mediamarkt en heb hem toen direct besteld. Pas later kreeg ik de melding van de pricewatch over deze laptop, maar toen was die al weer uitverkocht.yinx84 schreef op maandag 19 april 2021 @ 07:40:
[...]
Thanks!
Ik heb voor nu een alert in de pricewatch aangezet. Als er weer een prijs bekend is zou ik een melding moeten krijgen. Nu maar hopen dat Tweakers een beetje snel is met listen van de prijs zodra hij beschikbaar is
⛔ Trackers of betalen ⛔
Voor de coil whine in de L5pro is er schijnbaar op de Chinese Lenovo support website een bios update beschikbaar (ww35); maar de fix is gewoon het continu laten draaien van de fans op een zeer laag toerental. Ik heb op m'n eigen L5P wel gemerkt dat zodra de fans beginnen de whine weg is, dus ik verwacht wel dat die fix ook werkt. Maar heb hem nog niet geprobeerd, toch even wachten tot hij op de reguliere support site staat.
Dat moet je niet doen, dat werkt niet. Bij zulke lage aantallen producten als deze niche laptop zetten bedrijven hem amper in de pricewatch omdat ze dat geld kost. Als ze er al een hebben is die weg voordat hij in de pricewatch opduikt. Op deze manier heb je hem volgend jaar pas. Doe het niet. Hou de sites die ik zei zelf dagelijks in de gaten, als je hem echt wilt.yinx84 schreef op maandag 19 april 2021 @ 07:40:
[...]
Thanks!
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Het klopt dat je de CPU niet kunt undervolten. Ik heb echter voorbeelden gezien waarbij deze Ryzen CPU's in performance mode gewoon netjes lage 70 temperaturen halen. Dat is uitstekend in een laptop. Je zult echter geluk moeten hebben, mijn 5900HX tikte doodleuk de 105c aan tijdens gamen en benchmarks.Brightsmith schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:37:
De mobiele Ryzen is superieur qua prestaties maar loopt heet omdat je hem niet kan undervolten itt de Intel varianten. En ik vermoed dat Tiger Lake wel eens een pak koeler kan lopen dan de 10875H en een ideale laptop chip kan worden.
Heb je een link naar die 70°C benchmarks, wil graag zien wat ze daarvoor gedaan hebben
[ Voor 87% gewijzigd door Brightsmith op 19-04-2021 09:28 . Reden: Verkeerde post ]
Is inderdaad niet echt een oplossing en zelfs nadelig voor mensen die geen coil whine hebben. Daarnaast gaat het mijn coil whine niet oplossen omdat die geen relatie heeft met het wel of niet draaien van de fan.Finwe schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:44:
Voor de coil whine in de L5pro is er schijnbaar op de Chinese Lenovo support website een bios update beschikbaar (ww35); maar de fix is gewoon het continu laten draaien van de fans op een zeer laag toerental. Ik heb op m'n eigen L5P wel gemerkt dat zodra de fans beginnen de whine weg is, dus ik verwacht wel dat die fix ook werkt. Maar heb hem nog niet geprobeerd, toch even wachten tot hij op de reguliere support site staat.
ECP0WERS in "RTX 30XX laptops (met intel of Ryzen 5xxx)"Brightsmith schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:26:
Heb je een link naar die 70°C benchmarks, wil graag zien wat ze daarvoor gedaan hebben
Dankzij liquid metal dus. Ha, dat bevestigt mijn andere post in het Tongfang topicq-enf0rcer.1 schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:44:
[...]
ECP0WERS in "RTX 30XX laptops (met intel of Ryzen 5xxx)"iets naar boven scrollen en je ziet ook een benchmark
Dat speelt zeker een enorme rol als het zo slecht is aangebracht als in het voorbeeld van ECP0WERSBrightsmith schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:53:
[...]
Dankzij liquid metal dus. Ha, dat bevestigt mijn andere post in het Tongfang topic

Wat mij ook is opgevallen is dat achtergrond processen de Ryzen processor vaak op tilt doen slaan, zo min mogelijk processen op de achtergrond draaien is dus ook een goed idee.
Andere variabelen: fans, heat pipes, GPU temps (want de heat pipes zijn gedeeld)
Op tilt? Wat bedoel je daarmee?q-enf0rcer.1 schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:55:
[...]
...Wat mij ook is opgevallen is dat achtergrond processen de Ryzen processor vaak op tilt doen slaan...
Andere variabelen: fans, heat pipes, GPU temps (want de heat pipes zijn gedeeld)
Zou het blasfemie zijn om dan te stellen dat voor gaming de 10875H in het algemeen toch de betere keus is, gezien (a) de prestaties dezelfde zijn (zie bv. YouTube: AMD Ryzen 7 5800H vs Intel i7-10875H - Best 8 Core Laptop CPU?) en (b) de 10875H in hetzelfde chassis cooler kan lopen door undervolting?q-enf0rcer.1 schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:55:
[...]
Dat speelt zeker een enorme rol als het zo slecht is aangebracht als in het voorbeeld van ECP0WERS![]()
Wat mij ook is opgevallen is dat achtergrond processen de Ryzen processor vaak op tilt doen slaan, zo min mogelijk processen op de achtergrond draaien is dus ook een goed idee.
Bij mijn model: naar 105c als Epic Games Store in de achtergrond iets uitspookte (voorbeeld)
Het is in ieder geval een goed alternatief voor gamingBrightsmith schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:01:
[...]
Zou het blasfemie zijn om dan te stellen dat voor gaming de 10875H in het algemeen toch de betere keus is, gezien (a) de prestaties dezelfde zijn (zie bv. YouTube: AMD Ryzen 7 5800H vs Intel i7-10875H - Best 8 Core Laptop CPU?) en (b) de 10875H in hetzelfde chassis cooler kan lopen door undervolting?
In sommige kringen misschien, maar er zijn genoeg scenario's denkbaar waarvoor de Intel oplossing (bijvoorbeeld i7 10875H) een betere oplossing is.Brightsmith schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:01:
[...]
Zou het blasfemie zijn om dan te stellen dat voor gaming de 10875H in het algemeen toch de betere keus is, gezien (a) de prestaties dezelfde zijn (zie bv. YouTube: AMD Ryzen 7 5800H vs Intel i7-10875H - Best 8 Core Laptop CPU?) en (b) de 10875H in hetzelfde chassis cooler kan lopen door undervolting?
Dat is waarschijnlijk IPS Glow. Dat is helaas "Normaal" bij een IPS scherm. Een van de nadelen van IPSStevenvs schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:02:
Vandaag mijn Legion 5 Pro RTX 3070 32GB
En de eerdt indrukken waren niet slecht maar nu merk ik dat het scherm lichter en donkerder flikkert en dat onderaan het scherm er een soort van backlight aan de rand schijnt.
Is dit normaal bij een Legion anders gaat hij retour.
[Afbeelding]
Ik heb die van mij bij Informatique vandaan een maand geleden. Ze hadden geen voorraad maar ze boden mij aan om de eerstvolgende te reserveren zodra deze binnen kwam zonder voorschot. Twee dagen later hadden ze er één. Nadat de mijne geleverd was, heb ik nog navraag gedaan voor iemand anders maar daar werd niet meer op gereageerd. Je kunt het daarentegen altijd proberen, misschien zijn ze in een goeie bui en niet geschoten....yinx84 schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:50:
Kan ik het net zo goed hier vragen: kun je in lagere resoluties ook voor hogere refresh rates kiezen op dit model? Ik weet dat 4k max 120hz is... hoeveel kun je op 1080 en 1440 kiezen?Diepie schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:03:
[...]
Ik heb die van mij bij Informatique vandaan een maand geleden. Ze hadden geen voorraad maar ze boden mij aan om de eerstvolgende te reserveren zodra deze binnen kwam zonder voorschot. Twee dagen later hadden ze er één. Nadat de mijne geleverd was, heb ik nog navraag gedaan voor iemand anders maar daar werd niet meer op gereageerd. Je kunt het daarentegen altijd proberen, misschien zijn ze in een goeie bui en niet geschoten....
En thanks voor de tip!
Nee helaas, het is een 120Hz scherm en hoger dan dat gaat het niet ongeacht de gekozen resolutie.yinx84 schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:55:
[...]
Kan ik het net zo goed hier vragen: kun je in lagere resoluties ook voor hogere refresh rates kiezen op dit model? Ik weet dat 4k max 120hz is... hoeveel kun je op 1080 en 1440 kiezen?
En thanks voor de tip!
Weten wij wanneer de Legion 5 pro op de officiële Lenovo website gaat worden aangeboden? Altijd interessant dat re-sellers wel ''grote'' hoeveelheden kunnen regelen terwijl Lenovo zelf het nog niet aanbied.
https://www.msi.com/Laptop/GE76-Raider-10UX/SpecificationDiepie schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:07:
[...]
Nee helaas, het is een 120Hz scherm en hoger dan dat gaat het niet ongeacht de gekozen resolutie.
Toch wel vreemd, want die linker kolom suggereert dat je hogere hz krijgt bij lagere res. Goed dat ik het ff check! Thanks iig
Beetje een tegenvaller wat betreft prijs/ kwaliteit, afgaand op deze review.
...die staan op de website als ze weer voorraad hebben.ladyofshalott schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:28:
Weten wij wanneer de Legion 5 pro op de officiële Lenovo website gaat worden aangeboden? Altijd interessant dat re-sellers wel ''grote'' hoeveelheden kunnen regelen terwijl Lenovo zelf het nog niet aanbied.
Dat klinkt flauw, maar is dat niet.
Ik heb vorige week bij Lenovo er 1 bestelt. Maar die serie was dezelfde dag ook al weer uitverkocht.
Prijs was lager dan winkels in NL, wachttijd is wel langer. Voor mij was het het waard... althans..als de wachttijd niet heel erg tegen gaat vallen.
Ze hebben ze kort aangeboden. Zal tijdelijk uitverkocht zijn denk ik. Komt vast wel weerladyofshalott schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:28:
Die suggestie staat er echter niet. Men noemt daar 3 verschillende schermen met hun eigen karakteristieken.yinx84 schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:53:
[...]
https://www.msi.com/Laptop/GE76-Raider-10UX/Specification
Toch wel vreemd, want die linker kolom suggereert dat je hogere hz krijgt bij lagere res. Goed dat ik het ff check! Thanks iig
Het is niet 1 scherm met 3 verschillende modi, dat staat nooit ergens zo.
Ah oke. Had het idee dat deze laptop nog niet was gepost op de Lenovo website, vandaar. Staat namelijk ''Binnenkort Verkrijgbaar'' als je naar de pagina gaat.jkrol schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:22:
[...]
...die staan op de website als ze weer voorraad hebben.
Dat klinkt flauw, maar is dat niet.
Ik heb vorige week bij Lenovo er 1 bestelt. Maar die serie was dezelfde dag ook al weer uitverkocht.
Prijs was lager dan winkels in NL, wachttijd is wel langer. Voor mij was het het waard... althans..als de wachttijd niet heel erg tegen gaat vallen.
Technisch gezien klopt dat nog steeds 😊ladyofshalott schreef op maandag 19 april 2021 @ 23:28:
[...]
Ah oke. Had het idee dat deze laptop nog niet was gepost op de Lenovo website, vandaar. Staat namelijk ''Binnenkort Verkrijgbaar'' als je naar de pagina gaat.
Nieuwe Alienware loopt HEET: https://www.notebookcheck...-atmosphere.533137.0.html
Waar zou die op moeten staan als je er voornamelijk op gaat gamen? ( noob questionFrietsaus schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:53:
Let wel op dat de Legion 5 Pro in Dedicated GPU mode veel minder lang op de accu werkt als in Hybrid mode. Mijn twee exemplaren stonden beiden standaard op Dedicated GPU.
(heb hem wel altijd aan de lader liggen)
[ Voor 5% gewijzigd door Kieft91 op 20-04-2021 10:31 ]
Hybrid mode is een combinatie van integrated graphics (Radeon) met de Nvidia kaart. Als je hybrid mode uit zet wordt de Nvidia (middels een mux switch) direct aan het scherm + HDMI gekoppeld (G-Sync is dan ook beschikbaar). Met hybrid mode aan gaat het beeld van de Nvidia kaart over de Radeon (integrated graphics) waardoor er vertraging optreed en dit extra bandbreedte kost.Kieft91 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:30:
[...]
Waar zou die op moeten staan als je er voornamelijk op gaat gamen? ( noob question)
Volgens mij zit er ergens in dit topic wel een linkje naar het Mux switch artikel. Vooral bij games als Cyberpunk is dit erg goed merkbaar in de FPS die je hebt.
[ Voor 4% gewijzigd door Vokx op 20-04-2021 10:41 ]
Jarrod's Tech heeft hier een goede video over: YouTube: Disabling Optimus = Better Gaming Performance!Vokx schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:35:
[...]
Hybrid mode is een combinatie van integrated graphics (Radeon) met de Nvidia kaart. Als je hybrid mode uit zet wordt de Nvidia (middels een mux switch) direct aan het scherm + HDMI gekoppeld (G-Sync is dan ook beschikbaar). Met hybrid mode aan gaat het beeld van de Nvidia kaart over de Radeon (integrated graphics) waardoor er vertraging optreed en dit extra bandbreedte kost.
Volgens mij zit er ergens in dit topic wel een linkje naar het Mux switch artikel. Vooral bij games als Cyberpunk is dit erg goed merkbaar in de FPS die je hebt.
De Asus ROG Strix G17 G713QM-HX015T is nu beschikbaar bij Coolblue.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Dan gewoon op dedicated laten. Dat scheelt iets in performance in positieve zin en je hebt G-sync. En dan de setings op Balanced of performance. Performance geeft de beste gaming performance, maar dan wordt ie ook wel het heetst en draaien de fans het hardst.. ik vind dat zelf geen probleem als ik aan het gamen ben.Kieft91 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:30:
[...]
Waar zou die op moeten staan als je er voornamelijk op gaat gamen? ( noob question)