Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen!
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-07 11:45
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen? gamen vmware
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen? satisfactory cod league (maar kan je ook spelen op intel hd graphics :P nieuwe age of empires 4, gta 6 (future proof) adobe premire

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
rond de 3000

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
mijn laptop zal ik meenemen naar werk met de auto waar ik sws al een laptop heb voor werk en keer naar een vriend ofzo heeft niet zo heel veel invloed

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
pricewatch: ASUS ROG Strix SCAR 15 G533QS-HF009T
[b] waarom?[b] omdat deze de nieuwe 3080 bevat en een 5900hx, de 3080 heeft een tdp van 115 watt (+15 watt boost)

beste ,

ik zit te denken om mijn gaming pc te vervangen met een laptop met 3080/3070 videokaart.
ik heb nog 2 bestellingen staan voor 3080 maar ik verwacht die niet binnenkort te krijgen, vandaar dat ik die wil gaan annuleren/verkopen, mijn oude laptop verkopen (i5 6300hq (4 core) 16 gb ram 950m ssd) en waarschijnlijk ook mijn game pc nu (3700x, msi gtx 1070, 32 gb ram, nvme ssd).

nou zat ik te kijken naar een leuke gamen laptop die ik ook naar me werk kan meenemen (voor het leren van me ict studies dus ook vmware.. lekker kunnen gamen en thuis gewoon me laptop kunnen aansluiten op mijn 2 schermen en gamen. (34 inch 1440x3440 ultra wide 32 inch 144 hz/ 24 inch 2560x1440 144 hz).

nou heeft deze laptop 1 hdmi en 1 display (over usb type c 3.2 ).

ik zat al te kijken naar de performance van deze laptop maar kwa fps zou ik een heel stuk hoger moeten zitten dan me huidige 1070 die toch wat moeite heeft met cod andere games stabiel 60 fps te spelen op mijn ultra wide.

nou ben ik heel benieuwd naar jullie meningen over of deze laptop goed genoeg is daarvoor of dat ik misschien toch genoeg heb aan 3070 (nou heb ik wel een hoge resolutie en zou de 16 gb vram van de 3080 wel erg handig zijn en ook future proof..)

hoe erg maakt de tdp van de nividia chips uit kwa fps?

p.s.

ik wil wel de amd variant aangezien hij echt gehakt maar van de intel variant en ook gehakt maakt van mijn desktop 3700x :9~ :9~ :9~

ik dank u alvast weer voor de moeite :*)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen!
en wat zou ik eventueel voor mijn desktop kunnen vragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-06 15:17
Gaaf model heb jij uitgekozen. Zelf heb ik de ASUS Zephyrus G15 - 3080 - 5900 - 32GB - 1TB. Enorm tevreden mee. Vooral deze gekozen omdat dit de enige 'game laptop' is die niet een gaming uiterlijk heeft.

De TDP maakt wel verschil in frames, maar 10 meer of minder watt zal geen gigantisch verschil in frames maken. Ik denk zo'n 5 frames, maximaal.

Heb je foto's van je pc? (mag ook per dm) Ik heb wellicht een geinteresseerde voor je.

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 02:53
Hou wel rekening met flink wat geluid die een gamelaptop kan maken als je er een game op speelt. Een (doorgaans) PC is natuurlijk ook niet stil als je de GPU en CPU belast maar ik ervaar die lagere tonen van de grotere fans toch als een stuk minder storend.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen!
ja opzich heb ik met geluid niet zo een probleem, als ik game heb ik sws een headset op dus dat maakt me niet zo heel veel uit.

maar was meer benieuwd of ik een wel een heel groot verschil ga krijgen in fps als ik van een desktop1070 naar een laptop 3080 ga, ik heb natuurlijk wel een 2k wide scherm :)

ik hoor het graag

Koen