Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Power2All schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 10:47:
Hier is een benchmark van 3DMARK Time Spy Extreme:

Dit is op de 4k 120hz afgespeeld.
Super, dit is echt waardevol! Hoe meer benchmarks hoe beter!
100% van alle andere GE76'en waar je iets over kan vinden qua benchmarks zijn de 1080p scherm varianten.
Nu kan ik echt vergelijken met mijn stoffige 1080.

Ik haalde dus 3122...dan ben jij dus een smeuige 76% sneller!

Ben echt heel benieuwd naar de rest van de 3DMark benches, en van Heaven en zo :P

(al is het voor mij toch wel een instakoop... if ever weer beschikbaar :( )

Edit:
Heb hem maar bij Alternate besteld, enkel zij konden aangeven (al dan niet waar) dat hij waarschijnlijk in de week van 20 maart binnen zou komen.

[ Voor 10% gewijzigd door Tijgert op 06-03-2021 17:06 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-09 16:34
Ik snap het nog steedsn iethelemaal met die ventilator ik heb ermee gespeelt krijg het niet stil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-09 16:34
mocht iemand nog een link hebben voor legion 5 pro hoor ik het graag op de duiste lenovo site zijn ze al uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 22:05
bkilic38 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:06:
mocht iemand nog een link hebben voor legion 5 pro hoor ik het graag op de duiste lenovo site zijn ze al uitverkocht.
Gisteren stond hij op de NL website van Lenovo nog op ' binnenkort beschikbaar', maar die tekst is nu weggehaald. Weinig hoop...

Edit: zover ik kan zien is de verkoop in heel EU alleen voorverkoop. Nergens op voorraad. Het maakt dan natuurlijk niet veel uit of je er 1 gekocht hebt; je hebt hem niet, en weet niet wanneer je hem ontvangt. Je bent wel je centen kwijt, en annuleren zodat je iets anders aan te schaffen kost ook weer tijd.

Het is frustrerend, maar hoe langer het duurt voor de voorverkoop opent, hoe beter voor ons omdat onze opties dan open blijven.
Het blijft wel ruk natuurlijk, wanneer 'wij' geen voorraad krijgen en andere landen in de EU wel.

[ Voor 43% gewijzigd door guapper op 07-03-2021 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GT-R
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11-09 22:00
bkilic38 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:06:
Ik ben al een tijdje in de markt voor een nieuwe laptop. Deze ziet er zeker interessant uit, ik kijk hier even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 18:07
GT-R schreef op zondag 7 maart 2021 @ 16:03:
[...]

Ik ben al een tijdje in de markt voor een nieuwe laptop. Deze ziet er zeker interessant uit, ik kijk hier even mee.
Linkje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:10
bkilic38 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:04:
[...]

Ik snap het nog steedsn iethelemaal met die ventilator ik heb ermee gespeelt krijg het niet stil...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ldIDJnjZ6ezG3RdNsIlCUglgsQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/teH1kXlPFdscaBe1Now5YzBV.png?f=fotoalbum_large

Hier moet je zijn, bij user, dan gewoon naar 0% zetten dus niet 1 of 10, dan gaat hij niet meer lager. bij 0 gaat hij echt op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zo, ik ben weer wat verder. Na dode pixels op een Strix G15 en SCAR 15 heb ik besloten het iets anders aan te pakken. Gezien ik niet van plan was om competitive games te gaan spelen, besloten om voor een Gigabyte Aero 15 OLED 4K te gaan met RTX 3060. Ik speel voornamelijk single player games en daarvoor is de RTX 3060 wel voldoende, games spelen ga ik als het op 4K echt niet lukt toch op 1080p spelen.

Laptop is vandaag binnengekomen en dat OLED scherm, allemachtig wat een prachtig scherm. Wat een verademing om eens geen backlight bleed of dode pixels te hebben. En de 4K resolutie is echt heel erg merkbaar in Windows, tekst is zo ontiegelijk scherp/strak, dit doet me denken aan mijn oude retina MacBook Pro.

Ik ben me bewust van de burn-in die vroeg of laat wel tevoorschijn zal komen, maar tot nu toe heb ik nog geen bewijs gezien van laptops (ook met oudere typen OLED panels) die het al binnen korte tijd hadden. Ik ga er dus even van uit dat met de juiste zorg het scherm best lang goed zal blijven.

Buiten dat is de Aero 15 gewoon een bijzonder goed afgewerkt apparaat. Geen touchpad rattle, zit kaarsrecht in elkaar (ik heb al heel wat schots en scheve laptops voorbij zien komen) en lekker portable, hoewel dat geen vereiste was. Vanavond maar even verder mee spelen. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Frietsaus op 08-03-2021 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frietsaus schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:16:
Zo, ik ben weer wat verder. Na dode pixels op een Strix G15 en SCAR 15 heb ik besloten het iets anders aan te pakken. Gezien ik niet van plan was om competitive games te gaan spelen, besloten om voor een Gigabyte Aero 15 OLED 4K te gaan met RTX 3060. Ik speel voornamelijk single player games en daarvoor is de RTX 3060 wel voldoende, games spelen ga ik als het op 4K echt niet lukt toch op 1080p spelen.

Laptop is vandaag binnengekomen en dat OLED scherm, allemachtig wat een prachtig scherm. Wat een verademing om eens geen backlight bleed of dode pixels te hebben. En de 4K resolutie is echt heel erg merkbaar in Windows, tekst is zo ontiegelijk scherp/strak, dit doet me denken aan mijn oude retina MacBook Pro.

Ik ben me bewust van de burn-in die vroeg of laat wel tevoorschijn zal komen, maar tot nu toe heb ik nog geen bewijs gezien van laptops (ook met oudere typen OLED panels) die het al binnen korte tijd hadden. Ik ga er dus even van uit dat met de juiste zorg het scherm best lang goed zal blijven.

Buiten dat is de Aero 15 gewoon een bijzonder goed afgewerkt apparaat. Geen touchpad rattle, zit kaarsrecht in elkaar (ik heb al heel wat schots en scheve laptops voorbij zien komen) en lekker portable, hoewel dat geen vereiste was. Vanavond maar even verder mee spelen. :)
Dit klinkt wel interessant. Ik heb een MacBook Air (met intel i5 cpu en integrated graphics) en deze voldoet verder prima voor basisgebruik, maar ik zou ook weer eens graag wat willen gamen. Alleen ik durf het niet aan om een game-laptop te kopen, omdat voor mij de kwaliteit van de behuizing, scherm en het touchpad belangrijk zijn. Het enige alternatief met Windows dat ik heb kunnen vinden is een Dell XPS, maar dan heb je een Nvidia 1650 en dat is eigenlijk te matig.

Heb nu deze laptop opgezocht en het scherm is zeker een grote pré. Verder ziet de behuizing er redelijk neutraal uit (voor een gaming-laptop dan :P ), vind de ASUS TUF bijv. veel minder mooi.

Ben benieuwd naar je verdere ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSirMatthew
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 13:49
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door DJSirMatthew op 08-03-2021 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Zo, ik ben weer wat verder. [...]

Ziet er leuk uit, dat je er veel plezier van mag hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Thanks!
Verwijderd schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:44:
[...]

Dit klinkt wel interessant. Ik heb een MacBook Air (met intel i5 cpu en integrated graphics) en deze voldoet verder prima voor basisgebruik, maar ik zou ook weer eens graag wat willen gamen. Alleen ik durf het niet aan om een game-laptop te kopen, omdat voor mij de kwaliteit van de behuizing, scherm en het touchpad belangrijk zijn. Het enige alternatief met Windows dat ik heb kunnen vinden is een Dell XPS, maar dan heb je een Nvidia 1650 en dat is eigenlijk te matig.

Heb nu deze laptop opgezocht en het scherm is zeker een grote pré. Verder ziet de behuizing er redelijk neutraal uit (voor een gaming-laptop dan :P ), vind de ASUS TUF bijv. veel minder mooi.

Ben benieuwd naar je verdere ervaringen.
Ik ben er even mee aan de slag gegaan, maar het scherm is echt een pareltje. Performance op 1080p is uitstekend, 4k is te zwaar voor moderne games. 1080p ziet er best goed uit op het scherm, maar niet zo scherp als native 4k. Helaas is integer scaling niet mogelijk met deze Intel CPU, dus dat is een gemis. Gamen is voor mij echter niet het primaire doel van de machine, dus ik kan wel leven met een paar tradeoffs.

Bouwkwaliteit kan ik kort over zijn. Verwacht geen MacBook unibody, maar het ding zit echt wel goed in elkaar. Stevig en van aluminium. Een verbeterpunt is wel het schermscharnier, die had wat steviger gekund (minder gewiebel in het scherm).

Nu schijnt dit model wel wat Wifi problemen te hebben, dus dat moet ik nog even in de gaten houden. Tot nu toe nog geen problemen. Ik ben nog wel van plan om een clean install te doen, want er staat behoorlijk wat Gigabyte meuk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFlames
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-07 18:14

Mag ik vragen waar je deze hebt gekocht en voor hoeveel? Ik zie alleen de 3080 versie op voorraad ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Megekko, €1799
pricewatch: Gigabyte Aero 15 OLED KC-8EE5130SP

Hij was ook een tijdje te koop bij Azerty, maar daar is hij uitverkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
@Jasper 99

Is dit iets voor de openingspost?

Comprehensive list of all laptops featuring the NVIDIA GeForce RTX 3060 Laptop GPU along with corresponding TGPs
https://www.notebookcheck...onding-TGPs.517260.0.html

Comprehensive list of all laptops featuring the NVIDIA GeForce RTX 3070 Laptop GPU along with corresponding TGPs
https://www.notebookcheck...onding-TGPs.517805.0.html

Comprehensive list of all laptops featuring the NVIDIA GeForce RTX 3080 Laptop GPU along with corresponding TGPs
https://www.notebookcheck...onding-TGPs.517977.0.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper 99
guapper schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:00:
@Jasper 99

Is dit iets voor de openingspost?

Comprehensive list of all laptops featuring the NVIDIA GeForce RTX 3060 Laptop GPU along with corresponding TGPs
https://www.notebookcheck...onding-TGPs.517260.0.html

Comprehensive list of all laptops featuring the NVIDIA GeForce RTX 3070 Laptop GPU along with corresponding TGPs
https://www.notebookcheck...onding-TGPs.517805.0.html

Comprehensive list of all laptops featuring the NVIDIA GeForce RTX 3080 Laptop GPU along with corresponding TGPs
https://www.notebookcheck...onding-TGPs.517977.0.html
Goede aangepast! Thx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
Heb je de links wel goed overgenomen @Jasper 99 ...? In het oorspronkelijke bericht werkt het prima, maar die op pagina 1 niet.

[ Voor 41% gewijzigd door Ynnoz op 10-03-2021 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Ynnoz schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:37:
Heb je de links wel goed overgenomen @Jasper 99 ...? In het oorspronkelijke bericht werkt het prima, maar die op pagina 1 niet.
Gecheckt, gefixt! thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Nog 1 van gizmosliptech voor de liefhebbers van spreadsheets:
https://docs.google.com/s...CzgcSfmhVEVt_3XaD/pubhtml

Wordt nog regelmatig geactualiseerd.

[ Voor 5% gewijzigd door guapper op 10-03-2021 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagean
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-03-2021
Ik heb onderstaande laptop kunnen bestellen, hoop op een goede keuze.

https://tweakers.net/pric...ix-g17-g713qr-hg022t.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonktnodi
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 24-08-2021
Lagean schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:06:
Ik heb onderstaande laptop kunnen bestellen, hoop op een goede keuze.

Pre-ordee neem ik aan? Iets bekend over levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Wonktnodi schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:30:
[...]

Pre-ordee neem ik aan? Iets bekend over levertijd?
Zou morgen binnen moeten komen bij Paradigit ;) dus zaterdag in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonktnodi
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 24-08-2021
Kieft91 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:32:
[...]

Zou morgen binnen moeten komen bij Paradigit ;) dus zaterdag in huis :)
Nice. Op hun site staat dat die niet beschikbaar is nog, vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Wonktnodi schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:37:
[...]

Nice. Op hun site staat dat die niet beschikbaar is nog, vreemd.
klopt, ze hebben maar 10 pre-orders beschikbaar. soms werd er weer 1 geannuleerd waardoor er weer 1 op de site kwam

Vraag me nog steeds af of ze morgen wel bij ze binnen komen hoor, zouden 26 februari ook al binnen komen ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Kieft91 op 11-03-2021 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSirMatthew
Iemand enig idee welke tgp de HP Omen modellen hebben?

En is een MSI kopen via amazon.de aan of af te raden (ik veronderstel Duits keyboard maar geen idee hoe sterk dit afwijkt van een NL of BE keyboard indeling)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

DJSirMatthew schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:55:

En is een MSI kopen via amazon.de aan of af te raden (ik veronderstel Duits keyboard maar geen idee hoe sterk dit afwijkt van een NL of BE keyboard indeling)
Van een Duits keyboad word ik niet blij. Wat heb je aan een Umlaut?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Tijgert schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:04:
[...]

Als je er, net zoals ik, een extern toetsenbord aan hebt hangen niet echt een probleem. Echter is de doorverkoop na de toekomstige vervanging wel lastig.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSirMatthew schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:55:

QwertZ voor de één finger tieper waarschijnlijk geen probleem :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSirMatthew
Tijgert schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:04:
[...]

Klopt, en zelfs al gaat die hoofdzakelijk gebruikt worden met extern scherm en extern toetsenbord, heeft @JohanKupers gelijk als hij zegt dat het moeilijk doorverkopen is.

Vind het wel frappant dat het betrokken model (MSI GP66 Leopard 10UG) op amazon.de 1699€ kost en de Belgische versie op bol.com pakweg 500€ duurder is... Ik vermoed dat zelfs het toetsenbord vervangen goedkoper uitvalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-08 21:00

UntamedNL

Drumming

Ik zie hier niemand spreken over Alienware m15 r4: https://www.dell.com/nl-n...15-r4-laptop/n00awm15r401

Komt dit vooral door prijs? Of zijn er andere redenen om Alienware niet hoog op de lijst te zetten?
Met 10% student/employee discount is de prijs direct al wat interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
UntamedNL schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 07:57:
Ik zie hier niemand spreken over Alienware m15 r4: https://www.dell.com/nl-n...15-r4-laptop/n00awm15r401

Komt dit vooral door prijs? Of zijn er andere redenen om Alienware niet hoog op de lijst te zetten?
Ik heb de grote broer van deze met een i9 en een 3070.

Heel erg over te spreken, doet alles wat hij moet en meer. HDMI 2.1 werkt, en games gaan op 4k redelijk vlot (moet nog wat echte grafische hoogstanden proberen).

Enige nadeel wat mij betreft: Uiterlijk, vind hem niet super mooi.
Processor is snel heet, maar goed je kan klooien met fan profiles, undervolten etc.

Denk dat als je kwaliteit wil, Alienware zeker een van de beste deals is. Ik heb ook redelijk simpel via een vriend gewoon die studentenkorting kunnen fixen, gewoon even de coupon laten ontvangen doorsturen en klaar. Maar dan nog is hij best duur natuurlijk. Plus geen ryzen optie, wat wel jammer is. Voor mij toch de enige keuze omdat ik graag HDMI 2.1 wilde hebben en dat hebben maar een paar videokaarten --> heeft te maken met aansluiten op moederbord hdmi of die van de videokaart. Persoonlijk zou ik altijd een laptop nemen met HDMI 2.1 want er is dan geen gekloot met schakelen via de onboard videokaart waardoor je vaak ook weer performance verlies hebt bij externe monitoren. (tot wel 10%)

Ik ga binnenkort eens kijken of ik wat synthetic benchmarks kan doen, overklokken met dit beestje is ook nogal simpel namelijk, daarbij is hij met 140W een van de aller hoogste TDP's voor de RTX laptop series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSirMatthew
UntamedNL schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 07:57:

Ugh, ziet er inderdaad interessant uit... wel niet te verkrijgen op de Belgische site (geen enkele RTX 3060 daar te koop). Denk niet dat Belgische vouchers werken op de NL site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 14:19

fv

-------------------> hiero

Frietsaus schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:00:
Thanks!

[...]

Ik ben er even mee aan de slag gegaan, maar het scherm is echt een pareltje. Performance op 1080p is uitstekend, 4k is te zwaar voor moderne games. ...<knip>
Nu schijnt dit model wel wat Wifi problemen te hebben, dus dat moet ik nog even in de gaten houden. Tot nu toe nog geen problemen. Ik ben nog wel van plan om een clean install te doen, want er staat behoorlijk wat Gigabyte meuk op.
Ik heb een Aero 15 KC maar krijg met geen mogelijkheid "Wake On Lan" aan de praat. Alles staat in de juiste setting (bij systeem en netwerk kaart en zovermogelijk in BIOS) en heb ook de laatste LAN driver van Realtek geinstalleerd. De BIOS is helaas ook erg beperkt in zijn instellingen, dit verwacht je eigenlijk niet bij zo'n prijscategorie laptop.

Een andere BIOS setting die ik ook mis is ook "Wake On USB Keyboard", laptop gaat helaas niet aan bij indrukken extern keyboard vanuit sleep mode. Ook niet met keyboard van laptop zelf, alleen via POWER knop helaas.Niet handig bij een dichtgeklapte laptop met extern scherm en USB keyboard.

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Dat is niet heel handig idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv

fv

Ik ga dit maar eens melden bij gigabyte...

(zeer waarschijnlijk een kansloze actie :(, maar goed je moet wat)

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
fv schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:33:
[...]

.Niet handig bij een dichtgeklapte laptop met extern scherm en USB keyboard.
Is het voor de ventilatie niet nodig om het scherm te openen? Ik dacht dat de meeste 'sportieve' laptops tegenwoordig lucht aanzuigen via de bovenzijde? (Door het keyboard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv

fv

Nee, denk het niet. De onderkant is juist zeer open (sleuven met gaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GT-R
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11-09 22:00
Op welke termijn kunnen we de eerste laptops met deze componenten verwachten? En met wat voor (vanaf)prijzen moeten we rekening bij een laptop met een 3060?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik baal zelf nu zo van die tekorten...
Toen de desktop kaarten schaars werden dacht ik dat het me niet beet en moest ik hoofdschuddend zien hoe iedereen er steeds meer geld voor over had.

Nu heb ik zelf hier vier ruggen liggen die stof verzameld omdat de laptop die ik wil nergens te krijgen is...

Take my money, please! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagean
Ikzelf heb nu onderstaande laptop in bestelling staan bij Paradigit, ik vrees dat dit alleen nog wel even gaat duren voordat die geleverd gaat worden.

Nu heb ik nog 2 familieleden die graag een gaming laptop willen, graag een beetje met dezelfde specs en rond de € 2000.

Nu gebruik ik al enkele jaren een Dell, geen Alienware maar een Insipron, en zit toch ook wel een beetje te twijfelen om weer voor een Dell te gaan, ik heb er 2 op het oog, ook voor mijn 2 familieleden:

https://www.dell.com/nl-n...?ocs=cng7007,n00awm17r307

De g7 heeft een iets betere processor, maar weer minder geheugen, maar toch ook een stuk goedkoper, is het prijsverschil met de Alienware het waard in dit geval.

Levertijd is toch weel een dingetje aan het worden, dagen tot enkele weken is geen probleem, maar maanden wachten is geen optie eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSirMatthew
vreemd, er zijn bij bol.com 12 modellen (waarvan 1 met langere levertijd) beschikbaar met RTX 3060, 3070 of 3080 kaart. 12 is toch vrij veel? O.a. de MSI Raider GE66 met RTX 3080 voor 3199€ ?
De goedkoopste is de Asus TUF maar daar weten we van dat de GPU serieus gefnuikd is (1749€). Voor 1899€ heb je de MSI GP76 met een RTX 3060 die op 130W draait, dus best wel scherpe prijs (met i7 10870H & 16Gb & 1T SSD & 17,3" 144Hz scherm) me dunkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagean
--

[ Voor 100% gewijzigd door Lagean op 15-03-2021 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
De Dell G7 heeft een zwaar ondermaats koelsysteem, dat je het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagean
Raden jullie eerder een 3060 aan, dan een 2070 super ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Lagean schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:43:
Raden jullie eerder een 3060 aan, dan een 2070 super ?
Die zijn aan elkaar gewaagd, maar de 2070 super heeft 8GB VRAM.

De rest van de specs spelen natuurlijk ook mee. 2070 zal in een modeljaar 2020 zitten.. wellicht betere prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagean
Edit:

Uiteindelijk voor een MSI GE76 Raider 10UG-205NL gegaan, toch maar wat meer uitgeven, maar wel een 3070.

[ Voor 156% gewijzigd door Lagean op 15-03-2021 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:29
Ik heb vandaag bij Informatique een MSI GE76 10UH-200NL besteld. Ik had ze vorige week al gemaild voor beschikbaarheid en gevraagd om er één te reserveren als ze iets binnen krijgen. Vanmiddag mail gekregen dat ze er één hadden met een betaalverzoekje, inmiddels ook de verzendbevestiging binnen en aangeboden aan DHL.
Als er nog iemand op zoek is, zou ik daar zeker even informeren.

Cabauw/Lopik; 26 x 370 Wp (12 x O/ZO, 14 x W/ZW) 9,6 kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik had van MSI al begrepen dat er deze week weer voorraad zou zijn, had echter gehoopt dat ze online kwamen (ik maar F5'en...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
guapper schreef op maandag 15 maart 2021 @ 00:00:
[...]

Die zijn aan elkaar gewaagd, maar de 2070 super heeft 8GB VRAM.

De rest van de specs spelen natuurlijk ook mee. 2070 zal in een modeljaar 2020 zitten.. wellicht betere prijs?
Je geeft aan dat de 2070 super 8GB VRAM heeft. Ten opzichte van ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekje57
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-12-2024
Diepie schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:42:
Ik heb vandaag bij Informatique een MSI GE76 10UH-200NL besteld. Ik had ze vorige week al gemaild voor beschikbaarheid en gevraagd om er één te reserveren als ze iets binnen krijgen. Vanmiddag mail gekregen dat ze er één hadden met een betaalverzoekje, inmiddels ook de verzendbevestiging binnen en aangeboden aan DHL.
Als er nog iemand op zoek is, zou ik daar zeker even informeren.
Dezelfde enige tijd geleden al gepreorderd bij BCC en vandaag ook een melding van verzending via DHL gekregen.

@Tijgert: Je kan dus morgen ook een willekeurig DHL busje overvallen. Kleine kans dat jij er wel een hebt en een van ons niet. 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
DeBaroN schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:55:
[...]

Je geeft aan dat de 2070 super 8GB VRAM heeft. Ten opzichte van ?
Lees de quote: 3060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Snap ik, alleen welke ? Of hebben alle rtx 3060 6GB VRAM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
DeBaroN schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:19:
[...]

Snap ik, alleen welke ? Of hebben alle rtx 3060 6GB VRAM?
Ow ja nee, wacht, ho , huuu:
mijn opmerking geld niet voor de rtx3060 met 8GB VRAM natuurlijk.
:P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Zelf sinds enkele dagen de ROG STRIX G15 G513QR (5800H/3070 130W) in bezit. Het viel mij op dat op het standaard profiel de CPU toch wel aan de warme kant liep en omdat ik toch de SSD's wilde wisselen gelijk besloten de heatsink er af te halen.

De liquid metal die ASUS standaard gebruikt was relatief slecht aangebracht. Ik heb dit zelf opnieuw uitgesmeerd en ongeveer de helft er af gehaald, de CPU temperatuur ging onder Cinebench 20 van ruim 80c graden naar 62c graden.

Met wat kleine aanpassingen in de Armoury Crate loopt de CPU op 54w/4GHz allcore en de GPU boost, afhankelijk van game, netjes naar de 2000MHz (+102MHz core). Tijdens gamen komt de temperatuur tot zo'n 80c graden voor zowel CPU&GPU.

Ik zie dat er hier met Timespy Extreme getest wordt, hierbij ook mijn score.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D1KdvArmHLVTPcgkM_EHP1vnKUM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ioYUxVN17Oiq8XFN4H69zVDc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door ECP0WERS op 15-03-2021 22:07 ]

AMD Ryzen 9 7945HX3D | Minisforum BD790i X3D| Gigabyte GeForce RTX 5070Ti | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD | Fractal Design Terra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Tijgert schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:21:
[...]

Let wel HEEL goed op dat hij niet gebruikt is, inclusief de doorloop procedure van de initiële Windows startup.
Waarom bovenstaande ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Omdat de meeste bedrijven dat als eis stellen, dat de software ongebruikt is (of lijkt, door bijvoorbeeld de partitie te recoveren). Zo niet dan is hij 'gebruikt' en kan hij niet meer als nieuw verkocht worden.
Dan ga je minder geld terug krijgen, namelijk naar rato wat zij het dan nog waard vinden.
Dat gaat niet in je voordeel uitpakken, trust me.

Elk object mag je op ZICHT een 14 dagen in bezit hebben, niet gebruiken...

[ Voor 14% gewijzigd door Tijgert op 16-03-2021 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Tijgert schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:56:
[...]

Omdat de meeste bedrijven dat als eis stellen, dat de software ongebruikt is (of lijkt, door bijvoorbeeld de partitie te recoveren). Zo niet dan is hij 'gebruikt' en kan hij niet meer als nieuw verkocht worden.
Dan ga je minder geld terug krijgen, namelijk naar rato wat zij het dan nog waard vinden.
Dat gaat niet in je voordeel uitpakken, trust me.

Elk object mag je op ZICHT een 14 dagen in bezit hebben, niet gebruiken...
aa oke!

Dus stel ik twijfel tussen onderstaande :) :
https://azerty.nl/product...efurbished&utm_medium=cpc
(Waarbij dit dus een retournering betreft)

of

https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
ECP0WERS schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:16:
De liquid metal die ASUS standaard gebruikt was relatief slecht aangebracht. Ik heb dit zelf opnieuw uitgesmeerd en ongeveer de helft er af gehaald, de CPU temperatuur ging onder Cinebench 20 van ruim 80c graden naar 62c graden.
Wordt dit machinaal aangebracht? M.a.w., dan zou dit betekenen dat dit bij alle exemplaren maar matig wordt aangebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Als je geen reviews hebt is het ietwat lastig, maar TongFang is een prima merk. Alles komt toch uit China...
De TongFang heeft een iets betere CPU en een QHD scherm met 165Hz.
Het FHD scherm van de Gigabyte is niet verder gedefinieerd, is het 165Hz of meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Tijgert schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:59:
[...]

Als je geen reviews hebt is het ietwat lastig, maar TongFang is een prima merk. Alles komt toch uit China...
De TongFang heeft een iets betere CPU en een QHD scherm met 165Hz.
Het FHD scherm van de Gigabyte is niet verder gedefinieerd, is het 165Hz of meer?
240Hz als het goed is.

Enige nadeel van de Tongfang is dat het maatwerk is en dus niet retour kan..
Erge twijfel weer haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Kieft91 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:30:
[...]

240Hz als het goed is.

Erge twijfel weer haha.
Klopt, daar gaan ze zich op beroepen, gegarandeerd.
Maar is de 2e keus/kans Gigabyte laptop ook niet zo iets? Winkels hebben ook vaak dat een tweede keus of afgeprijsd item niet meer retour mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Tijgert schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:32:
[...]

Klopt, daar gaan ze zich op beroepen, gegarandeerd.
Maar is de 2e keus/kans Gigabyte laptop ook niet zo iets? Winkels hebben ook vaak dat een tweede keus of afgeprijsd item niet meer retour mag.
Dat is inderdaad nog een goeie om na te vragen.

Anders wacht ik misschien toch liever op nieuwe voorraden denk ik..
Moet ik gewoon nog wat langer wachten ;(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Niet online
Ynnoz schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:12:
[...]

Wordt dit machinaal aangebracht? M.a.w., dan zou dit betekenen dat dit bij alle exemplaren maar matig wordt aangebracht?
Klopt als een bus. Hier een foto van hoe het aangebracht was. Als je goed kijkt zie je dat er in het midden niets zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lKnv-Brk3tcNhAp2d1yOfOZ12gg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ifrfQIZwcF1UT7wh57qriEXH.jpg?f=fotoalbum_large

Hier na opnieuw aanbrengen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yUSSuxc-w5TnFONfIaXSbR7I4oY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AW6PHPXpeN8noxjX7VD1LrFJ.jpg?f=fotoalbum_large

Omdat er zoveel op zat was het niet nodig om het compleet opnieuw te doen, opnieuw uitsmeren was voldoende.

Tevens heb ik zojuist de moeite genomen of het mogelijk was om de 125W GPU bios te flashen. Dit lukte zonder enkel probleem. Wel heb ik een MSI bios moeten gebruiken omdat ik geen ASUS 125W bios kan vinden. Dit, samen met m'n overklok brengt me wel heel erg dicht in de buurt van 3080 performance en de nummer 1 in Timespy Extreme op een 3070 (Laptop). Voor de geïnteresseerde, hierbij de link :)

https://www.3dmark.com/3dm/59600178?

[ Voor 18% gewijzigd door ECP0WERS op 16-03-2021 18:07 ]

AMD Ryzen 9 7945HX3D | Minisforum BD790i X3D| Gigabyte GeForce RTX 5070Ti | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD | Fractal Design Terra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekje57
Na enige tijd wachten eindelijk de MSI GE76 10UH-200NL binnen gekregen. Wat een beest!

Heb al een review geschreven met mijn eerste indrukken:
productreview: MSI GE76 Raider 10UH-200NL review door Freekje57

Zal dit later zo nodig aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-10-2024

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
[...]
240Hz als het goed is.
Erge twijfel weer haha.
Ligt er misschien aan waar je besteld? :)

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
[...]

240Hz als het goed is.

Erge twijfel weer haha.
Ook maatwerk mag retour, soms wordt om een restocking fee gevraagd maar nog niet zo lang geleden zei iemand in dit topic dat dat volgens de wet helemaal niet mag. Dus ja, retourneren mag.

@laptopplus
Vraagje, kunnen jullie Tongfang notebooks leveren met een US ANSI keyboard layout? Bij Laptopparts4less is enkel ISO mogelijk...

[ Voor 14% gewijzigd door Frietsaus op 17-03-2021 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Frietsaus schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:14:
[...]

Ook maatwerk mag retour, soms wordt om een restocking fee gevraagd maar nog niet zo lang geleden zei iemand in dit topic dat dat volgens de wet helemaal niet mag. Dus ja, retourneren mag.

@laptopplus
Vraagje, kunnen jullie Tongfang notebooks leveren met een US ANSI keyboard layout? Bij Laptopparts4less is enkel ISO mogelijk...
bij Laptopparts4less kan het niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekje57
Hierbij de timespy score van de MSI GE76 10UH-200NL die ik inmiddels een verse windows installatie met nieuwste drivers en dergelijke heb gegeven. Dit is met MSI Dragon Center op Extreme Performance met Cooler Boost aan. Redelijk veel herrie, dus zal voorlopig de cooler boost uitlaten in dagelijsk gebruik.

Valt in ieder geval niet tegen! Ben ook nog steeds erg tevreden nu ik hem wat langer gebruikt heb, ben nog eigenlijk geen dingen tegen gekomen waar ik minder tevreden over ben...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dekyApiW3C4oIIIVFjZdH3o3otU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Xh0dHfPzpVut1JnzzU7UVaY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-10-2024

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Frietsaus schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:14:
[...]

@laptopplus
Nope, dat hebben we niet helaas...

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_xFYvFwwnF2BEKc47kGX1ahUno=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/msXPjzuFdOre8o3bA9WOmCZr.jpg?f=fotoalbum_large

Het verbaast me dat jij beter scoort met jouw I9 XD ! Heb je daar ook nog een OC op zitten? Die van mij is iets undervolted out of the box volgens mij, maar mijn temps komen echt tot 100C bij de processor test!

Verder vind ik het verschil tussen de 3070 en 3080 ook nog best relevant. Welke TDP zit die van jou op? Die van mij op 140W volgens mij, kan hem nog wel flink overclocken denk ik, vooral qua temps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Kieft91 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:18:
[...]

Dan is er iets veranderd want ik heb nog niet heel lang geleden daar een laptop geretourneerd, omdat ik niet wist dat hij alleen ISO keyboard lay-outs verkocht (net als Skikk dus). Anyway.. het kostte me wel 50 euro geloof ik maar hij nam hem wel terug. Vond ik overigens geen probleem, ik had even beter moeten informeren voor ik tot bestellen overging.

[ Voor 10% gewijzigd door Frietsaus op 17-03-2021 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekje57
Jasper 99 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:50:
Het verbaast me dat jij beter scoort met jouw I9 XD ! Heb je daar ook nog een OC op zitten? Die van mij is iets undervolted out of the box volgens mij, maar mijn temps komen echt tot 100C bij de processor test!

Verder vind ik het verschil tussen de 3070 en 3080 ook nog best relevant. Welke TDP zit die van jou op? Die van mij op 140W volgens mij, kan hem nog wel flink overclocken denk ik, vooral qua temps
Nee geen overclock. Wel extreme performance mode van MSI, met coolerboost aan, waardoor fans Max speed draaien. Zal ik in het dagelijks leven niet snel doen, simpelweg omdat het niet nodig is... 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Frietsaus schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:17:
[...]

Dan is er iets veranderd want ik heb nog niet heel lang geleden daar een laptop geretourneerd, omdat ik niet wist dat hij alleen ISO keyboard lay-outs verkocht (net als Skikk dus). Anyway.. het kostte me wel 50 euro geloof ik maar hij nam hem wel terug. Vond ik overigens geen probleem, ik had even beter moeten informeren voor ik tot bestellen overging.
Dat zal dan denk ik want dat antwoord kreeg ik via de mail ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik weet niet wat je precies hebt gevraagd, maar het lijkt me heel vreemd als het niet kan (al dan niet met een restocking fee). Iets met wetten enzo. ;)

Er staat ook een heel retourformulier op z'n website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Ik heb hem duidelijk de vraag gesteld of de laptop na uitproberen retour te sturen is als die niet bevalt.
Een duidelijke NEE was het antwoord van Frits.

Dus wordt hem gewoon niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Kieft91 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:11:
Ik heb hem duidelijk de vraag gesteld of de laptop na uitproberen retour te sturen is als die niet bevalt.
Een duidelijke NEE was het antwoord van Frits.

Dus wordt hem gewoon niet
Dat is natuurlijk logisch. Technisch gezien mag je het product niet gebruiken, enkel bekijken en heroverwegen. Gebruiken mag nooit.

Thuiswinkel.org
- 2.2 Modaliteiten herroepingsrecht
a. Zichttermijn is geen gebruiktermijn
De consument dient tijdens de bedenktijd voorzichtig met de toegezonden zaak om te gaan. Deze heeft het recht om het product te beoordelen of hij het wil houden, en te proberen zoals hij dat normaal gesproken ook in de winkel zou mogen. Zolang de consument nog niet besloten heeft het product te houden, mag hij het niet gebruiken.

Wanneer de consument het product voor meer heeft gebruikt dan nodig is om te beoordelen of hij de zaak daadwerkelijk wil houden, is deze aansprakelijk voor de waardevermindering. De webwinkelier heeft dus recht op vergoeding wanneer de consument het product gebruikt retourneert.

Je mag het dus enkel ongebruikt retour sturen. Of je het alsnog gebruikt maar het product er niet naar uit ziet is aan jou. Voor computers moet dan iig de eerste bootprocedure nog als nieuw zijn.

[ Voor 52% gewijzigd door Tijgert op 18-03-2021 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik denk dat dat het inderdaad is. Kijk, de grote winkels als Coolblue en Mediamarkt etc. vinden het niet erg als je het product hebt gebruikt (als in, 1x aanzetten om te checken of alles werkt). Als het netjes in nieuwstaat wordt teruggestuurd hoor je niemand klagen (alleen niet te vaak doen..)

Misschien dat Laptopparts4less daar strenger op is, maar een geopende doos (die voor zover ik mij bij hem kan herinneren niet verzegeld is) met ongebruikt product zou niet zo'n probleem moeten zijn denk ik. Maar goed, ik weet niet hoe de regels daar vandaag de dag zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Frietsaus op 18-03-2021 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Maar hoe kan je controleren of de laptop dode pixels heeft als je deze niet mag gebruiken? Misschien opstarten van een Linux USB stick en een webbrowser openen en dan naar https://www.dodepixels.nl/test?

[ Voor 3% gewijzigd door Ynnoz op 18-03-2021 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:49
Ynnoz schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:50:
Maar hoe kan je controleren of de laptop dode pixels heeft als je deze niet mag gebruiken? Misschien opstarten van een Linux USB stick en een webbrowser openen en dan naar https://www.dodepixels.nl/test?
Maar dat is een hardware defect, neem aan dat het product dan altijd terug mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Je mag het apparaat opstarten, maar niet de software initialiseren. Gebruik dus idd een usb stick dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
q-enf0rcer.1 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 21:23:
[...]

Maar dat is een hardware defect, neem aan dat het product dan altijd terug mag?
In de kleine lettertjes van de koopovereenkomst staat van hoeveel dode (sub)pixels er mogen zijn voordat van een defect gesproken wordt.

Daarom wil je dat testen in je 'op zicht' periode, zodat je de laptop zonder opgaaf van reden retour kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
guapper schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:32:
[...]

In de kleine lettertjes van de koopovereenkomst staat van hoeveel dode (sub)pixels er mogen zijn voordat van een defect gesproken wordt.

Daarom wil je dat testen in je 'op zicht' periode, zodat je de laptop zonder opgaaf van reden retour kan sturen.
Klopt, ik zou persoonlijk helemaal geen dode pixels accepteren, zeker gezien de prijs van RTX30xx laptops. Die koopovereenkomst qua dode pixels geldt dus alleen als je het apparaat in de winkel zelf koopt (of ter voorkoming een dure verzekering afsluit voor je winkelaankoop).

[ Voor 22% gewijzigd door Ynnoz op 19-03-2021 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
ECP0WERS schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:47:
[...]

Klopt als een bus. Hier een foto van hoe het aangebracht was. Als je goed kijkt zie je dat er in het midden niets zit.

[Afbeelding]

Hier na opnieuw aanbrengen;

[Afbeelding]

Omdat er zoveel op zat was het niet nodig om het compleet opnieuw te doen, opnieuw uitsmeren was voldoende.

Tevens heb ik zojuist de moeite genomen of het mogelijk was om de 125W GPU bios te flashen. Dit lukte zonder enkel probleem. Wel heb ik een MSI bios moeten gebruiken omdat ik geen ASUS 125W bios kan vinden. Dit, samen met m'n overklok brengt me wel heel erg dicht in de buurt van 3080 performance en de nummer 1 in Timespy Extreme op een 3070 (Laptop). Voor de geïnteresseerde, hierbij de link :)

https://www.3dmark.com/3dm/59600178?
Super leuk om te lezen wat je hebt gedaan.

Welk ASUS model heb je? Ik heb ook onlangs een nieuwe gekocht, Zephyrus G15. De TGP is super laag van de 3080 en zou misschien wel interessant zijn om een andere bios erop te zetten.

Hoe doe je zoiets?

Hoeveel performance win je?

Wat is het nadeel van je bios flashen met dus niet origineel spul?

Waarom zou je het niet doen?

Kan de koeling van de laptop het wel aan?

[ Voor 4% gewijzigd door Generaal Pep op 19-03-2021 09:32 ]

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Niet online
Generaal Pep schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:29:
[...]

Super leuk om te lezen wat je hebt gedaan.

Welk ASUS model heb je? Ik heb ook onlangs een nieuwe gekocht, Zephyrus G15. De TGP is super laag van de 3080 en zou misschien wel interessant zijn om een andere bios erop te zetten.

Hoe doe je zoiets?

Hoeveel performance win je?

Wat is het nadeel van je bios flashen met dus niet origineel spul?

Waarom zou je het niet doen?

Kan de koeling van de laptop het wel aan?
Ik heb de ASUS ROG Strix G15 G513QR-HN010T welke standaard uitgerust is met een 130w TGP RTX 3070. In 3DMark Timespy Extreme heb ik 11% winst behaald met simpelweg het flashen van de standaard 130w naar de MSI 140w bios. 5000 rond naar 5588.

Het flashen zelf is vrij simpel maar nooit risico vrij. Je kunt de benodigde tools (nvflash en tevens ook de bios) vinden op TechPowerUp.

Mijn laptop heeft niet zozeer problemen met het koelen van de 140w TGP MSI bios maar helaas werken de energiebesparende functies niet zo lekker meer. Het lijkt er op dat hij helaas in de maximale dynamische boost blijft hangen en daardoor continu 140w verbruikt. Ik heb dit opgevangen door de fans harder te laten draaien maar is voor dagelijks gebruik geen oplossing.

Als ik een 140w TGP bios van ASUS kan vinden zal ik het nogmaals proberen, wellicht dat het dan beter werkt.

Ik weet niet welk TGP jouw 3080 normaal heeft maar van 80 (80+15w dynamisch) naar 90 (90+15w dynamisch) zal waarschijnlijk geen probleem zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Ik heb vandaag de Asus Rog Strix G17 besteld. Had eerst wat twijfels vanwege de invloed van Optimus op de performance. Via YouTube geleerd dat dual rank RAM dit probleem deels kan compenseren(gemiddeld 16% meer fps). Daarnaast is er nog de mogelijkheid om via een externe monitor Optimus te omzeilen. Al is dat uiteraard niet waarvoor je een laptop koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Niet online
q-enf0rcer.1 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 18:00:
Via YouTube geleerd dat dual rank RAM dit probleem deels kan compenseren(gemiddeld 16% meer fps). Daarnaast is er nog de mogelijkheid om via een externe monitor Optimus te omzeilen. Al is dat uiteraard niet waarvoor je een laptop koopt.
Dual rank! Helemaal vergeten! Bedankt voor de tip! Ik heb een setje 2x16GB Crucial 3200 so-dimms besteld(niet de Ballistix aangezien er géén optie is voor XMP). Ook ik zal eens kijken wat daar de invloed van is op de 5800H. Al mijn Ryzen desktops reageerden er erg goed op :)

Je kunt via Armoury Crate IGPU switching uitzetten, maar hoeveel impact dat verder heeft qua prestaties zou ik nog naar moeten kiiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boemstrak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-05-2021
Kieft91 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:18:
[...]

Je zou het hier eens kunnen proberen: https://laptopzelfsamenstellen.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
ECP0WERS schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 18:55:
[...]

Dual rank! Helemaal vergeten! Bedankt voor de tip! Ik heb een setje 2x16GB Crucial 3200 so-dimms besteld(niet de Ballistix aangezien er géén optie is voor XMP). Ook ik zal eens kijken wat daar de invloed van is op de 5800H. Al mijn Ryzen desktops reageerden er erg goed op :)

Je kunt via Armoury Crate IGPU switching uitzetten, maar hoeveel impact dat verder heeft qua prestaties zou ik nog naar moeten kiiken.
Ik ben benieuwd naar je resultaten! Heb je een link naar de specificaties van dit geheugen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Niet online
q-enf0rcer.1 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 22:41:
[...]

Ik ben benieuwd naar je resultaten! Heb je een link naar de specificaties van dit geheugen?
pricewatch: Crucial CT2K16G4SFRA32A

Dit is wat ik gekocht heb. Heb het zelf bij Megekko besteld maar daar is het nu van de site verdwenen.

De Kingston kit met lagere CAS latency is ook wel interessant maar de meerprijs van 40€ was het voor mij niet waard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Cadeautjes!
Ik had de GE76 10UH-200NL besteld bij Azerty en gisteren kwam hij opeens beschikbaar online.
Er lagen schijnbaar twee eenheden bij de leverancier.

Ik belde er meteen achteraan of ik hem eventueel kon ophalen omdat ik zondag een week weg moet voor werk, maar nee. Hij kon pas woensdag geleverd worden :(

Wat denk je? Kom ik net terug van een ritje ergens heen, staat er een grote doos in de gang.
Van Azerty! Nou, een volwassen grote vent als een klein kind zo blij. Hij ligt nu bij me op tafel! Ik weet nog niet of ze wat strings gepulled hebben om dit voor elkaar te krijgen, maar ik ga een week plezier hebben met dat schatje!

[ Voor 13% gewijzigd door Tijgert op 22-03-2021 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCupboard
  • Laatst online: 19-11-2023
Dag mensen! Even een vraag. Ik en mijn vriend zitten op het moment te wachten op de Lenovo Legion 5 Pro maar het duurt en het duurt... Allereerst; Hebben mensen informatie wanneer deze uitkomt of niet? En anders: Ik zit wel echt met een beetje haast omdat ik de laptop nodig heb voor school en ik kijk bijvoorbeeld nu ook bij laptopparts4less voor een TongFang. Zouden jullie voor de TongFang gaan of echt wachten op de Legion 5 Pro? En als je andere tips hebt... Ik hoor het graag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Niet online
Het geheugen is binnen en heb ik inmiddels ingebouwd. Ik heb 3 testjes gedraaid voor de geïnteresseerde.

https://docs.google.com/s...gkE-usW4/edit?usp=sharing

Resultaten staan naast elkaar voor degenen die met hun telefoon browsen :)

Vooral op 1080P zijn grote verschillen te zien, maar ook op 3440x1440 zijn er vooral in Forza nog verschillen.

Laptop is getest ZONDER overclock in de performance preset zoals hij ook uit de doos komt :) .

[ Voor 16% gewijzigd door ECP0WERS op 21-03-2021 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
iCupboard schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 19:07:
Dag mensen! Even een vraag. Ik en mijn vriend zitten op het moment te wachten op de Lenovo Legion 5 Pro maar het duurt en het duurt... Allereerst; Hebben mensen informatie wanneer deze uitkomt of niet? En anders: Ik zit wel echt met een beetje haast omdat ik de laptop nodig heb voor school en ik kijk bijvoorbeeld nu ook bij laptopparts4less voor een TongFang. Zouden jullie voor de TongFang gaan of echt wachten op de Legion 5 Pro? En als je andere tips hebt... Ik hoor het graag!
TongFang maakt uitstekende laptops. Of je op de Legion 5 Pro moet wachten is een keuze die je zelf zal moeten maken.

Niemand weet wanneer de Legion 5 Pro te bestellen is hier, het ding is in Engeland en Duitsland al aan meerdere mensen geleverd dus waarom hij hier nog niet eens op de website van Lenovo staat is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCupboard
Frietsaus schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:33:
[...]

TongFang maakt uitstekende laptops. Of je op de Legion 5 Pro moet wachten is een keuze die je zelf zal moeten maken.

Niemand weet wanneer de Legion 5 Pro te bestellen is hier, het ding is in Engeland en Duitsland al aan meerdere mensen geleverd dus waarom hij hier nog niet eens op de website van Lenovo staat is mij een raadsel.
Ik bedoel het meer als iets van: Vindt je de TongFang eigenlijk net zo goed als die van Lenovo, of schat je die ongeveer hetzelfde. Bedankt in ieder geval op het antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Hangt er vanaf welke TongFang het is waar je naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Frietsaus schreef op zondag 21 maart 2021 @ 10:00:
Hangt er vanaf welke TongFang het is waar je naar kijkt.
ik heb die ook even bekeken en deze klinkt wel aardig. Het is alleen de vraag of die ook een goede koeling heeft, want dat is bij sommige een enorm drama.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:16
Ik heb de vorige generatie van die laptop via Skikk (Lynx 2 noemen zij 'm) met een RTX 2070 Refresh, dus ook al met de dynamische power limits afhankelijk van temperatuur en gebruik van CPU/GPU en de koeling is voor een laptop goed.
De CPU (bij mij zit ook de 10875H erin) is wel echt een absurde heethoofd en zeker met de hoge power limits die de meeste fabrikanten in deze laptops erin zetten zit je met pieken van 90 graden CPU temperatuur (wat bij mijn laptop de thermal throttling limiet is), maar als je gewoon een spelletje aan het spelen bent, dan zit de temperatuur zo rond de 70 graden.
De GPU is daarentegen wat eenvoudiger te koelen, dus die komt hier niet boven de 68 graden uit qua piek en is de enige limiet waar die dus tegenaan loopt de bij mij ingestelde top power limit van 115W.
Bij normaal officegebruik is de laptop passief gekoeld (maar je kan met de meegeleverde software ook zelf een fancuve instellen).
Als de fans goed gaan draaien (dus bij hoge load) dan zijn ze wel behoorlijk luidruchtig, maar dat is met laptops helaas altijd wel het geval.

Maar uiteraard zoals altijd: your mileage may vary :)

[ Voor 3% gewijzigd door EDIT op 21-03-2021 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Frietsaus schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:33:
[...]

De pagina is er wel, maar je moet de URL zelf gokken. ;)

https://www.lenovo.com/nl...Pro-16ACH6H/p/88GMY501578

[ Voor 10% gewijzigd door guapper op 21-03-2021 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
JohanKupers schreef op zondag 21 maart 2021 @ 10:18:
[...]

ik heb die ook even bekeken en deze klinkt wel aardig. Het is alleen de vraag of die ook een goede koeling heeft, want dat is bij sommige een enorm drama.
Zoek maar eens naar reviews van de Eluktroniks Max 15 of 17, dat is hetzelfde chassis. Het nieuwe chassis is op kleine punten gewijzigd, maar de hoofdlijnen zullen gelijk gebleven zijn. Het is ook weer hetzelfde chassis als de hierboven beschreven Skikk Lynx 2.

Bob of All Trades: YouTube: Eluktronics MAX 17 Review! It's all that!
JarrodsTech: YouTube: Aftershock Vapor 17X / Eluktronics MAX-17 10th Gen Review en YouTube: Eluktronics MAX-17 Gaming Laptop Benchmarks - 20 Games Tested!
JayzTwoCents: YouTube: This laptop is faster than many desktops... and only 4 pounds

[ Voor 32% gewijzigd door guapper op 21-03-2021 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCupboard
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de laptops van Pc-specialist? Lijken goede laptops te zijn en goede prijzen. Ik zit bijvoorbeeld te kijken naar de Elimina 15 pro van hun. Dat is volgens mij ook een TongFang chassis maar weet niet precies welke.
Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste