Thompson schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:39:
The Big Bang Theory en Modern Family zijn nu al een tijdje afgelopen en ik begin zo'n soort serie voor tussendoor nu toch wel te missen. Zijn er recent nog producties gestart die het in zich hebben om voor de komende jaren zo'n serie te worden? Of wellicht oude pareltjes die ik nog eens kan proberen?
O.a. Friends, How I Met your Mother, Shameless, Blue Mountain State, Brooklyn 99, Sex Education, The Good Place, Parks&Recreation, Weeds, Dead to Me en Space Force al helemaal gezien. En vast nog wel meer waar ik nu even niet op kom. Om een beetje aan te geven wat m'n smaak is.
Community en Arrested Development aan begonnen maar toch wel afgehaakt, daar kwam ik niet lekker in.
Schaamteloze plug:
Het is al weer een vrij oude serie en ik behoor volgens mij niet echt tot de doelgroep: Desparate Housewives
Mijn toenmalige vriendin keek dat en omdat mijn bureau naast de tv stond keek ik wel eens met een schuin ook mee. Dat kwam vooral door de hoofdrolspeelster, want die had vlammend rood haar. Ik dacht eerst dat het een soort stomme "Sex & the city" zou zijn, maar ik keek steeds vaker naar de tv. Totdat ze zei dat ik ook wel mee mocht kijken.
Ik vond het eigenlijk veel beter dan dat ik had verwacht. Natuurlijk, heel veel drama. Maar ook een goede karakter ontwikkeling, humor-zonder-lachband, herkenbare situaties en sterke dialogen.
Het is niet echt een comedy zoals de series die je zelf opnoemde. Dus geen lachband, geen twee/drie locaties en Piet Bambergen achtige situaties. Comedy is maar een deel van het concept.
Ik vond het in elk geval oprecht een goede serie en heb alle seizoenen gezien. Maar ik kan me voorstellen dat niet voor iedereen is.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!