Aankoop 1ste auto

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 21.534 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan122
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16-02-2021
DataGhost schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 00:17:
[...]

Wat voor model is dat precies? Liefst met kenteken. En welke verzekeraar?
RN-740-D kenteken
https://www.rabobank.nl/p...ie-berekenen?qsl_reqcnt=1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F4WC0Lpft5kZ4jcOLs7uupr3PCo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mVwqeKfTR7JYk1FnntL7Eu6Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-05 15:45
DataGhost schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 00:15:
[...]

Ook goedkope auto's kan je prima maken en prima houden. Dat dat niet gebeurt zegt meer over de eigenaar en het doel waarvoor die die auto heeft dan over de auto zelf. Als je niks aan onderhoud e.d. doet en er niet zuinig mee omgaat is je Brabus binnen de kortste keren ook een barrel waarbij de spiegel niet eens blijft zitten. Alles slijt, ook dure nieuwe auto's.
Brabus wagens slijten nog veel harder, dat is gemaakt om snel te gaan maar dat word ook gekocht om snel te gaan. Mijn vaste mekanieker zei mij ooit, hoe meer vermogen de wagen heeft, hoe meer kosten je eraan hebt. Het mag allemaal wel gemaakt zijn op die snelheid, het slijt nog altijd veel harder door die snelheid. De onderdelen zijn ook minstens prijs maal 2, gewoon omdat er Brabus op staat.

Het toppunt daarin zijn exoten, een Ferrari/Lamborghini kopen is 1 ding, ze onderhouden is pas een uitdaging. Koppeling na 10/20 000 km? Volledige ophanging na 40 000 km? Versnellingsbak revisie na 80 000km?
Dat zijn normale getallen bij de exoten waarbij die herstellingen uiteraard 10 keer duurder zijn dan normaal.

Met een categorie Brabus ga je niet 400 000 km aftikken zonder extreem zware kosten te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan122
sprankel schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 00:22:
[...]

Brabus wagens slijten nog veel harder, dat is gemaakt om snel te gaan maar dat word ook gekocht om snel te gaan. Mijn vaste mekanieker zei mij ooit, hoe meer vermogen de wagen heeft, hoe meer kosten je eraan hebt. Het mag allemaal wel gemaakt zijn op die snelheid, het slijt nog altijd veel harder door die snelheid. De onderdelen zijn ook minstens prijs maal 2, gewoon omdat er Brabus op staat.

Het toppunt daarin zijn exoten, een Ferrari/Lamborghini kopen is 1 ding, ze onderhouden is pas een uitdaging. Koppeling na 10/20 000 km? Volledige ophanging na 40 000 km? Versnellingsbak revisie na 80 000km?
Dat zijn normale getallen bij de exoten waarbij die herstellingen uiteraard 10 keer duurder zijn dan normaal.

Met een categorie Brabus ga je niet 400 000 km aftikken zonder extreem zware kosten te doen.
Ja dat is ook zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan122
Kan de oude auto's met kenteken niet meer vinden dus deze had ik nog in me copy/paste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-05 00:20

DataGhost

iPL dev

De GTE is wel een wat langzamer model maar nog steeds in de snelle categorie. Ik zou het in ieder geval telefonisch navragen (dat kan je nu sowieso doen als proefballonnetje) of ze je ook daadwerkelijk aan zouden nemen als je dat ding gekocht hebt. De premie die je online voorberekend ziet is altijd maar een indicatie die van meerdere factoren na de aanvraag af kan hangen, en is geen garantie dat ze je aannemen. Ze doen altijd nog wat controles en een beoordeling. Het zou zonde zijn als je straks je auto al wel hebt maar toch geen verzekering kan krijgen (en dus ook niet mag rijden), dat weet je liever van tevoren zeker.

Rabobank/Interpolis zeggen namelijk in de rekenhulp ook gewoon dat je een GTI all-risk verzekerd kan krijgen op 18 jaar met -5 schadevrije jaren voor 500 euro per maand of 550 in Utrecht Kanaleneiland, iets zegt me dat de aanvraag uiteindelijk gewoon afgewezen wordt :+

[ Voor 10% gewijzigd door DataGhost op 05-01-2021 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
Dat is een 13 in een dozijn Golf 7, catalogusprijs 32k zonder korting, 2de hands en daar betaal je hoeveel voor???

Dat is 1800 euro voor de gewone verzekering ???

Jij mag dat een dure auto vinden, ik vind de auto goedkoop (mits het in je budget past), het is je verzekering die onbetaalbaar is :o
De all risk is niet zoveel opleggen maar dat is, 2de hands, zowat het goedkoopste waar je een all risk verzekering op neemt.

3000 is wat je normaal betaald voor een Audi RS6 all risk, mits je geen beginnende bestuurder bent natuurlijk.

Vergeet wat ik zei over hybrides, als ze dat al vragen voor een Golf, die hybrides gaan ze je nooit willen verzekeren.

Ter referentie, ik betaal 160 per maand all risk maar dan wel nieuw gekocht, catalogus prijs maal 2 en met véél meer vermogen dan een Golf wat uiteindelijk maar een gewone doorsnee auto is. Wel al 9 jaar een rijbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan122
sprankel schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 00:34:
[...]

Dat is een 13 in een dozijn Golf 7, catalogusprijs 32k zonder korting, 2de hands en daar betaal je hoeveel voor???

Dat is 1800 euro voor de gewone verzekering ???

Jij mag dat een dure auto vinden, ik vind de auto goedkoop (mits het in je budget past), het is je verzekering die onbetaalbaar is :o
De all risk is niet zoveel opleggen maar dat is, 2de hands, zowat het goedkoopste waar je een all risk verzekering op neemt.

3000 is wat je normaal betaald voor een Audi RS6 all risk, mits je geen beginnende bestuurder bent natuurlijk.

Vergeet wat ik zei over hybrides, als ze dat al vragen voor een Golf, die hybrides gaan ze je nooit willen verzekeren.

Ter referentie, ik betaal 160 per maand all risk maar dan wel nieuw gekocht, catalogus prijs maal 2 en met véél meer vermogen dan een Golf wat uiteindelijk maar een gewone doorsnee auto is. Wel al 9 jaar een rijbewijs.
Ja is ook geen dure auto opzich. Ben de andere auto kwijt waar het op 270 uitkwam. Ik heb nu ong 2 jaar me rijbewijs in 2022 3 jaar ben dan nog 2 jaar beginnen bestuurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan122
DataGhost schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 00:30:
[...]

De GTE is wel een wat langzamer model maar nog steeds in de snelle categorie. Ik zou het in ieder geval telefonisch navragen (dat kan je nu sowieso doen als proefballonnetje) of ze je ook daadwerkelijk aan zouden nemen als je dat ding gekocht hebt. De premie die je online voorberekend ziet is altijd maar een indicatie die van meerdere factoren na de aanvraag af kan hangen, en is geen garantie dat ze je aannemen. Ze doen altijd nog wat controles en een beoordeling. Het zou zonde zijn als je straks je auto al wel hebt maar toch geen verzekering kan krijgen (en dus ook niet mag rijden), dat weet je liever van tevoren zeker.

Rabobank/Interpolis zeggen namelijk in de rekenhulp ook gewoon dat je een GTI all-risk verzekerd kan krijgen op 18 jaar met -5 schadevrije jaren voor 500 euro per maand of 550 in Utrecht Kanaleneiland, iets zegt me dat de aanvraag uiteindelijk gewoon afgewezen wordt :+
Ja 500 per maand ga ik ook niet van uit dat geaccepteerd word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
Johan122 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 00:38:
[...]

Ja is ook geen dure auto opzich. Ben de andere auto kwijt waar het op 270 uitkwam. Ik heb nu ong 2 jaar me rijbewijs in 2022 3 jaar ben dan nog 2 jaar beginnen bestuurder
Zou even een paar totaal verschillende wagens door die verzekering halen, mogelijks is het probleem, jonge bestuurder + Golf, kan zijn dat men dat oppikt als verhoogd risico. (Golf is een klassieker als haalbare wagen voor jonge bestuurder die geen saaie doos op 4 wielen wenst, echter dat is tevens de categorie bestuurder met extra risico)

[ Voor 15% gewijzigd door sprankel op 05-01-2021 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan122
sprankel schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 00:40:
[...]

Zou even een paar totaal verschillende wagens door die verzekering halen, mogelijks is het probleem, jonge bestuurder + Golf, kan zijn dat men dat oppikt als verhoogd risico. (Golf is een klassieker als haalbare wagen voor jonge bestuurder die geen saaie doos op 4 wielen wenst, echter dat is tevens de categorie bestuurder met extra risico)
Ja ik ben wel bekend met soort mensen in een golf dus snap de verzekering wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
Johan122 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 00:43:
[...]

Verzekeringen zijn cijfermatig, die zijn echt niet geïnteresseerd in het verhaal erachter, die kijken gewoon, postcode, leeftijd, rijbewijs, type merk wagen => vergelijk deze cijfers met gekende historiek => risico profiel => bereken premie.

Als je net in een postcode zit waar jonge bestuurders vaker schade hebben dan betaal jij gewoon meer.

De verzekering kijkt dus niet naar wat voor soort mensen het zijn, enkel naar wat hun cijfers hun vertellen. De rest boeit hun niet echt.

Zorg ook dat je op papier kan aantonen dat je met een auto gereden hebt en dat je geen schades hebt gereden, ook al was het de auto van het werk of van de ouders. Gewoon een rijbewijs halen en 5 jaar later plots een verzekering aangaan met zogezegd 5 jaar schade vrij terwijl je nooit gereden hebt, dat pakt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan122
sprankel schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 00:51:
[...]

Verzekeringen zijn cijfermatig, die zijn echt niet geïnteresseerd in het verhaal erachter, die kijken gewoon, postcode, leeftijd, rijbewijs, type merk wagen => vergelijk deze cijfers met gekende historiek => risico profiel => bereken premie.

Als je net in een postcode zit waar jonge bestuurders vaker schade hebben dan betaal jij gewoon meer.

De verzekering kijkt dus niet naar wat voor soort mensen het zijn, enkel naar wat hun cijfers hun vertellen. De rest boeit hun niet echt.

Zorg ook dat je op papier kan aantonen dat je met een auto gereden hebt en dat je geen schades hebt gereden, ook al was het de auto van het werk of van de ouders. Gewoon een rijbewijs halen en 5 jaar later plots een verzekering aangaan met zogezegd 5 jaar schade vrij terwijl je nooit gereden hebt, dat pakt niet meer.
Zal een bewijsje van werk vragen dat geen schade heb gereden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Johan122 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 00:59:
[...]

Zal een bewijsje van werk vragen dat geen schade heb gereden
Ik zou aan de verzekeraar vragen (als je ze morgen belt om te kijken of je uberhaupt een GTE mag verzekeren) wat ze allemaal als bewijs van schadevrije jaren zien. Grote kans (>99%) dat ze een verklaring van een werkgever niet accepteren dus dan heeft het opvragen ervan ook geen zin. Van een leasemaatschappij dan weer wel, maar ik verwacht niet dat je je werkbus leaset, die krijg je alleen maar in bruikleen en waarschijnlijk ben jij ook niet de enige die ermee rijdt. De meeste verzekeraars kijken alleen maar naar Roy-Data (als je al een verzekering hebt gehad op je eigen naam) en naar leaseverklaringen. Sommige verzekeraars zouden naar een werkgeversverklaring kunnen kijken maar dat is zeker niet standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan122
DataGhost schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 01:12:
[...]

Ik zou aan de verzekeraar vragen (als je ze morgen belt om te kijken of je uberhaupt een GTE mag verzekeren) wat ze allemaal als bewijs van schadevrije jaren zien. Grote kans (>99%) dat ze een verklaring van een werkgever niet accepteren dus dan heeft het opvragen ervan ook geen zin. Van een leasemaatschappij dan weer wel, maar ik verwacht niet dat je je werkbus leaset, die krijg je alleen maar in bruikleen en waarschijnlijk ben jij ook niet de enige die ermee rijdt. De meeste verzekeraars kijken alleen maar naar Roy-Data (als je al een verzekering hebt gehad op je eigen naam) en naar leaseverklaringen. Sommige verzekeraars zouden naar een werkgeversverklaring kunnen kijken maar dat is zeker niet standaard.
Ah oke jammer dat scooter verzekering niet mee telt

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-05 15:21
Johan122 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 00:43:
[...]

8)7 JIJ BENT DAT SOORT MENSEN IN EEN GOLF.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-04 23:27
Johan122 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:18:
[...]

Ja polo zijn ook mooie auto's
Kleine auto's heb ik het niet echt mee. De auto moet wel ook beetje bij de groep passen. Vrienden rijden A klasse van 50k. Dikke kia etc
Hier haak ik af en ga ik geen advies meer geven, wens je enkel geluk toe. Je bent een minimumloonwerker (hopelijk ook nog student?) en wilt de komende anderhalf jaar al je inkomen in een snel waardeverliezende auto gooien die je ook nog eens na aanschaf bakken met geld gaat kosten. Omdat vrienden leuke bakken rijden. Al hou je informatie achter zoals 'mijn pa heeft dik draaiende koeriersbedrijf waar ik nu voor werk en na school kan ik dat overnemen'. Bij 'het moet in de groep passen' mentaliteit horen slechte beslissingen tegen goed advies.

[ Voor 17% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 05-01-2021 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
DataGhost schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 01:12:
[...]

In mijn ervaring is een verklaring op eer van de werkgever voldoende op voorwaarde dat je echt een wagen fulltime toegekend kreeg (ook al was het geen leasing). Af en toe eens met de bus van het werk rijden, dat is logisch dat ze dat niet gaan accepteren, dan rijd je enkel tijdens de werkuren met sociale controle erop door collega's.
Als de wagen full time toegewezen was (maar dat moet je dan ook weer kunnen bewijzen) wilt dat zeggen dat je er ook alleen mee rond reed, nog belangerijker, dat je er in je vrije tijd mee rond reed. Daarnaast werknemer X reed af en toe met de werkbus, voor hetzelfde geld reed je er 1 keer per maand mee.

Zeker goed advies van aan de verzekeraar te vragen wat zij concreet als bewijs zien. Gezien de jeugdige leeftijd gaan ze sowieso extra streng zijn in de aanvraag waarbij de puntjes op de I gezet gaan worden.

Eventueel kan het lonen je naam mee te laten opnemen in een polis van de ouders om de schadevrije jaren op te bouwen op papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan122
sprankel schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 01:25:
[...]

In mijn ervaring is een verklaring op eer van de werkgever voldoende op voorwaarde dat je echt een wagen fulltime toegekend kreeg (ook al was het geen leasing). Af en toe eens met de bus van het werk rijden, dat is logisch dat ze dat niet gaan accepteren, dan rijd je enkel tijdens de werkuren met sociale controle erop door collega's.
Als de wagen full time toegewezen was (maar dat moet je dan ook weer kunnen bewijzen) wilt dat zeggen dat je er ook alleen mee rond reed, nog belangerijker, dat je er in je vrije tijd mee rond reed. Daarnaast werknemer X reed af en toe met de werkbus, voor hetzelfde geld reed je er 1 keer per maand mee.

Zeker goed advies van aan de verzekeraar te vragen wat zij concreet als bewijs zien. Gezien de jeugdige leeftijd gaan ze sowieso extra streng zijn in de aanvraag waarbij de puntjes op de I gezet gaan worden.

Eventueel kan het lonen je naam mee te laten opnemen in een polis van de ouders om de schadevrije jaren op te bouwen op papier.
Dan word lastig ik rij verschillende bussen maar er word wel elke dag bijgehouden wie welke bus rijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan122
WEBGAMING schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 01:19:
[...]

oOo _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 01:25:
[...]

Hier haak ik af en ga ik geen advies meer geven, wens je enkel geluk toe. Je bent een minimumloonwerker en wilt de komende anderhalf jaar al je inkomen in een snel waardeverliezende auto gooien die je ook nog eens na aanschaf bakken met geld gaat kosten. Omdat vrienden leuke bakken rijden.
Ik snap je, en ergens heb je ook gelijk, maar hij is 18+, hij verdient zijn geld, als hij daar nu zijn geld aan wilt besteden, zijn leven, zijn geld, zijn verantwoordelijkheid.

Ik snap het soort reacties niet waarin men de TS aanvalt, hij gaat niet plots van gedacht veranderen omdat iemand anders het geen goed plan vind en dat hier even laat weten.

Beste wat je kan doen is inzien dat hij bereid is om er geld tegen te gooien, wat hij zelf moet beslissen en voor de rest adviseren.
Als hij vervolgens iets koopt wat echt niet verantwoord is, geen probleem, dat krijg hij niet verzekerd.
Als hij vervolgens zijn premie niet op tijd betaald, geen probleem, verzekering ingetrokken en op de zwarte lijst van de verzekering.
Als hij vervolgens domme dingen doet in het verkeer, wat denk je dat een politie agent of rechter ervan zegt als je met een vlotte wagen aan die leeftijd gepakt word? Ze controleren je sowieso veel harder dan de rest (jonge gast in een mooie wagen is altijd prijs bij controle) maar je word ook meteen veel harder aangepakt als je buiten de lijntjes kleurt.

Het is niet aan ons om te zeggen wat hij met zijn leven en/of eigen geld moet doen, 18+, zijn eigen verantwoordelijkheid.

En wie weet, als je hem concreet advies geeft, en hij gaat praten met de verzekering, dat hij er anders naar kijkt. Of hij gaat akkoord met de bedragen die ze vragen, persoonlijk vind ik ze absurd hoog maar ok, als hij dat ervoor over heeft, wie zijn wij om daar over te oordelen?

Edit: doet er mij aan denken dat ik ooit een Golf als vervangwagen kreeg, op 48 uur 2 keer gecontroleerd waarvan 1 keer gewoon uit het verkeer gehaald door een politiewagen, totaal random zonder aanleiding, 20 minuten stond ik daar (meeste van de tijd zaten ze met alle papieren in hun wagen). Gewone controle kreeg ik te horen toen ik vroeg waarom ik langs de kant gezet werd, mocht uiteindelijk gewoon doorrijden, enigste waar ze op doorvroegen was cannabis maar dat was er niet. Kan je gaan denken wat er gebeurd als je met een Golf GTE rijd aan jonge leeftijd.

[ Voor 12% gewijzigd door sprankel op 05-01-2021 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

WEBGAMING schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 01:19:
[...]

Wat is er mis met een Golf?

Wil je een nieuwe auto kopen van ± 25K dan kan dat, wil je een nieuwe auto van ± 70K kopen dan kun je in Nederland nog steeds een nieuwe VW Golf aan schaffen.

;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan122
Will_M schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 01:46:
[...]

Wil je een nieuwe auto kopen van ± 25K dan kan dat, wil je een nieuwe auto van ± 70K kopen dan kun je in Nederland nog steeds een nieuwe VW Golf aan schaffen.

;)
Zie het probleem ook niet met een golf mjah. De 1 houd van mooie auto's de ander van oude blikken op 4 wielen het is maar waar je blij van word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-04 23:27
Johan122 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 01:48:
[...]

Zie het probleem ook niet met een golf mjah. De 1 houd van mooie auto's de ander van oude blikken op 4 wielen het is maar waar je blij van word
Het probleem is dat het eigenlijk maar een kinderauto is als je het echt op een lijstje gaat plaatsen en goed bekijkt. Maar je er wel grotemensengeld voor kwijt bent elke maand. Dat is een keuze die helemaal los staat van oude blikken op 4 wielen maar over wat je rationeel gezien krijgt voor je geld. Jij gaat voor een speelgoedauto betalen wat een ander kwijt is voor 400+pk en echte klasse. Dat mag.

Je hebt dit topic gestart met de vraag: Hoeveel moet ik sparen

Het antwoord: ALLES.

Als dat het je waard is, doe je ding, anders zou ik toch je dashboard wensen laten varen of je pk wensen. OF dikke bak met enige luxe, OF moderne auto met weinig PKtjes. Dat zijn je realistische opties. Wil je toch een tijdelijke droom volgen dan gaat dat je hele leven zijn, als dat je wens is, doen dus.

probeer iig je werkgevers schadejaren te krijgen

[ Voor 120% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 05-01-2021 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Will_M schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 01:46:
[...]

Helemaal niets.

Als je zelf het grootste stereotype bent, kan je niet zeggen dat andere mensen een stereotype zijn.
Johan122 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 01:48:
[...]

Ja, want alles wat geen golf is is een oud blik. Wat vinden je vrienden in Mercedessen en BMW's daar van?

Maar je bent gewoon aan het trollen, nu is het wel genoeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan122
WEBGAMING schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 02:20:
[...]

Helemaal niets.

Als je zelf het grootste stereotype bent, kan je niet zeggen dat andere mensen een stereotype zijn.

[...]

Ja, want alles wat geen golf is is een oud blik. Wat vinden je vrienden in Mercedessen en BMW's daar van?

Maar je bent gewoon aan het trollen, nu is het wel genoeg. :)
Die vinden een golf gewoon goed mjah als ik me mening geef dat een oude auto niet zo mooi is ben ik blijkbaar een troll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Johan122 Koop over anderhalf á twee jaar gewoon de 5 jaar oude 2017 VW Golf welke je nu als ideale auto voor jezelf ziet. Tegen die tijd is het model wat je jezelf nu voor ogen houdt waarschijnlijk al weer een stukje goedkoper geworden zodat je op dat moment gaat lachen om dat wat er nu gezegd is door..... Onder andere jezelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan122
Will_M schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 02:31:
@Johan122 Koop over anderhalf á twee jaar gewoon de 5 jaar oude 2017 VW Golf welke je nu als ideale auto voor jezelf ziet. Tegen die tijd is het model wat je jezelf nu voor ogen houdt waarschijnlijk al weer een stukje goedkoper geworden zodat je op dat moment gaat lachen om dat wat er nu gezegd is door..... Onder andere jezelf.
Ik ben ook van plan om in 2022 gewoon een 2017 golf te halen. Zal dan vast wel wat goedkoper zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Oke, Ik zal er nog 1 keer op in gaan. Als je denkt dan een VW een goede auto is heb je de laatste 20 jaar onder een steen geleefd.
VW's zijn wel zo'n beetje de slechtste auto's die je tegenwoordig kan kopen. Als je pech hebt loop je helemaal leeg op die rotzooi.

De vriendengroep vinden het gewoon goed, dat is duidelijk het belangrijkste. Je denkt gewoon de blits te maken met een golfje, en het schermpje op het dashboard. Terwijl iedereen gewoon weet dat het een simpele middenklasse auto is. Denk je nou echt dat je met een golfje indruk gaat maken op mensen met BMW's of Mercedessen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 02:08:
[...]

Verder is 'wie zijn wij om te oordelen' een zwakke dooddoener mijn inziens, het is niet zomaar dat hij om advies vraagt, hij vraagt dat aan mensen waarvan hij hoopt dat ze ervaring en wijsheid in pacht hebben (en waarvan hij hoopt dat ze het met hem eens zijn, wat we logischerwijs niet zijn) maar het feit blijft, hij is hier voor ons oordeel, goed of slecht. (advies heeft altijd een oordeel) Of aangevallen worden om onrealistische wensen geen verandering in de keuzes of mentaliteit teweeg brengt maakt daar verder minder in uit. Zonder oordeel geen advies.

Het advies wat mijn verzekeraar gaf toen ze me niet wilden verzekeren was trouwens: Zet de auto op de naam van je ouders. Ik ga dat advies niet geven.
De auto op naam van de ouder zetten is een klassieker maar vereist wel dat je de jeugdige bestuurder als hoofdbestuurder mee in het contract zet waardoor de prijs alsnog een pak hoger is.
Daarnaast verlaagd dit het risico want dat wilt zeggen dat een ouder zich borg stelt, immers ook de premie van de ouder gaat omhoog als er schade gereden word, in de praktijk blijkt dat als een ouder zich borg stelt dat het risico daadwerkelijk lager is. (iets met ouders gaan geen verzekering op hun naam zetten met kind als hoofdbestuurder als men weet dat het kind stommiteiten gaat uitsteken)

Daarnaast is het risico op wanbetaling lager, verzekeringen worden achterliggend in financiële constructies gestoken op de beurs, als de premies niet betaald worden dan heeft dat een weerslag op de achterliggende financiële constructie. Als de verzekering op naam van een ouder staat is de kans op wanbetaling veel lager.

Mocht het toch foutlopen dan gaat de premie omhoog voor zowel de ouder als de beginnende bestuurder, immers die naam staat mee in het contract als hoofdbestuurder en als er flinke schade is dan zegt men het contract stop waardoor de beginnende bestuurder een nieuw contract moet aangaan aan hoge premies terwijl de ouder voor hun verzekering voor de wagen waar de ouder mee rijd ook meer premie betaald.

Verzekeringsmaatschappijen verkopen dat als een trucje om je te doen geloven dat omdat jij als goede klant het contract op naam van de ouders zet je grote korting krijgt, het enige trucje is hoe ze het verkopen want achterliggend is dat allemaal goed doorgerekend, het zijn verzekeraars, die weten hoe ze moeten rekenen.

Het klopt dat hij hier voor advies is, dat mag hij ook krijgen maar ik zie het nut er niet van in van er op te blijven hameren. Als hij nu dat digitaal dashboard wilt, een ander wilt perse RGB verlichting, beide valt wat van te zeggen. Mag je zeker ook wat van zeggen maar als hij het dan nog wilt, sjah, dan wilt hij een digitaal dashboard. Als zijn wensen niet haalbaar zijn, dan kan je dat aangeven, als hij het niet wilt aannemen dan komt hij er in de praktijk zelf wel achter.

Dat TS nog jong is, dat is duidelijk, dat als we jong zijn niet altijd de slimste keuzes maken achteraf gezien, dat weet iedereen die wat ouder is maar TS zal zelf zijn weg moeten zoeken en dan zal hij later zelf wel de balans maken. Je mag duiden, je mag uiteraard een mening geven maar als hij die mening naast zich legt, dat is zijn keuze, zijn verantwoordelijkheid. Met erop te blijven hameren bereik je enkel dat de TS nog minder gaat luisteren.

Echter ik reageer er niet op zuiver enkel op basis van wat jij schreef maar ook richting andere reacties waar ik de moeite zelf niet neem om ze te quoten, voor zover mods ze niet gaan verwijderen naast de reacties die al verwijderd zijn.
WEBGAMING schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 02:37:
Oke, Ik zal er nog 1 keer op in gaan. Als je denkt dan een VW een goede auto is heb je de laatste 20 jaar onder een steen geleefd.
VW's zijn wel zo'n beetje de slechtste auto's die je tegenwoordig kan kopen. Als je pech hebt loop je helemaal leeg op die rotzooi.

De vriendengroep vinden het gewoon goed, dat is duidelijk het belangrijkste. Je denkt gewoon de blits te maken met een golfje, en het schermpje op het dashboard. Terwijl iedereen gewoon weet dat het een simpele middenklasse auto is. Denk je nou echt dat je met een golfje indruk gaat maken op mensen met BMW's of Mercedessen?
Onderbouwing graag, VW slechte auto, welke motoren, welke versnellingsbakken, welke series?

Ik heb enkel weet van DSG drama's en benzine motoren bij Audi die olie slurpen omdat ze te lichte schraapveren gebruiken waarbij ze alles doen om garantie te ontlopen maar ik weet niet of die motoren bij Golf gebruikt zijn.

Dat je met een Golf geen indruk maakt bij de hogere klasse, dat klopt, het is en blijft een middenklasser, zelfs al is het een GTI. Naar mijn mening zelfs een te dure auto (nieuw) voor wat het eigenlijk is maar ieder zijn smaak denk ik dan.

[ Voor 14% gewijzigd door sprankel op 05-01-2021 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Auto verzekeren op naam van ouders mag officieel gewoon helemaal niet. Tenzij de jongere als hoofdbestuurder aangegeven word, mag het gewoon niet. En zodra je de jongere als hoofdbestuurder gaat aanmelden kan je ook gewoon de hoofdprijs betalen.

Ik kan bijna beter vermelden wat voor versnellingsbakken of motoren er geen problemen geven, dat is een veel kortere lijst. TSI, DSG, het is voor 90% gezeik. Tegenwoordig wel wat beter geworden, maar het blijft gewoon geen geweldige kwaliteit. VW motoren zijn over het algemeen erger, omdat Audi's vaak grotere motoren hebben, waar minder problemen mee zijn.

https://dynamictuning.nl/kennisbank/tsi/tsi-motorproblemen/
https://inkoopautos.com/tsi-motor-problemen-en-oplossing/

https://amsterdammertje.n...tbak-problemen-symptomen/
https://www.digicar.nl/ds...k/dsg-automaat-problemen/
https://inkoopautos.com/k...atie-dsg-versnellingsbak/

[ Voor 62% gewijzigd door WEBGAMING op 05-01-2021 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan122
sprankel schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 02:37:
[...]

De auto op naam van de ouder zetten is een klassieker maar vereist wel dat je de jeugdige bestuurder als hoofdbestuurder mee in het contract zet waardoor de prijs alsnog een pak hoger is.
Daarnaast verlaagd dit het risico want dat wilt zeggen dat een ouder zich borg stelt, immers ook de premie van de ouder gaat omhoog als er schade gereden word, in de praktijk blijkt dat als een ouder zich borg stelt dat het risico daadwerkelijk lager is. (iets met ouders gaan geen verzekering op hun naam zetten met kind als hoofdbestuurder als men weet dat het kind stommiteiten gaat uitsteken)

Daarnaast is het risico op wanbetaling lager, verzekeringen worden achterliggend in financiële constructies gestoken op de beurs, als de premies niet betaald worden dan heeft dat een weerslag op de achterliggende financiële constructie. Als de verzekering op naam van een ouder staat is de kans op wanbetaling veel lager.

Mocht het toch foutlopen dan gaat de premie omhoog voor zowel de ouder als de beginnende bestuurder, immers die naam staat mee in het contract als hoofdbestuurder en als er flinke schade is dan zegt men het contract stop waardoor de beginnende bestuurder een nieuw contract moet aangaan aan hoge premies terwijl de ouder voor hun verzekering voor de wagen waar de ouder mee rijd ook meer premie betaald.

Verzekeringsmaatschappijen verkopen dat als een trucje om je te doen geloven dat omdat jij als goede klant het contract op naam van de ouders zet je grote korting krijgt, het enige trucje is hoe ze het verkopen want achterliggend is dat allemaal goed doorgerekend, het zijn verzekeraars, die weten hoe ze moeten rekenen.

Het klopt dat hij hier voor advies is, dat mag hij ook krijgen maar ik zie het nut er niet van in van er op te blijven hameren. Als hij nu dat digitaal dashboard wilt, een ander wilt perse RGB verlichting, beide valt wat van te zeggen. Mag je zeker ook wat van zeggen maar als hij het dan nog wilt, sjah, dan wilt hij een digitaal dashboard. Als zijn wensen niet haalbaar zijn, dan kan je dat aangeven, als hij het niet wilt aannemen dan komt hij er in de praktijk zelf wel achter.

Dat TS nog jong is, dat is duidelijk, dat als we jong zijn niet altijd de slimste keuzes maken achteraf gezien, dat weet iedereen die wat ouder is maar TS zal zelf zijn weg moeten zoeken en dan zal hij later zelf wel de balans maken. Je mag duiden, je mag uiteraard een mening geven maar als hij die mening naast zich legt, dat is zijn keuze, zijn verantwoordelijkheid. Met erop te blijven hameren bereik je enkel dat de TS nog minder gaat luisteren.

Echter ik reageer er niet op zuiver enkel op basis van wat jij schreef maar ook richting andere reacties waar ik de moeite zelf niet neem om ze te quoten, voor zover mods ze niet gaan verwijderen naast de reacties die al verwijderd zijn.

[...]

Onderbouwing graag, VW slechte auto, welke motoren, welke versnellingsbakken, welke series?

Ik heb enkel weet van DSG drama's en benzine motoren bij Audi die olie slurpen omdat ze te lichte schraapveren gebruiken waarbij ze alles doen om garantie te ontlopen maar ik weet niet of die motoren bij Golf gebruikt zijn.

Dat je met een Golf geen indruk maakt bij de hogere klasse, dat klopt, het is en blijft een middenklasser, zelfs al is het een GTI. Naar mijn mening zelfs een te dure auto (nieuw) voor wat het eigenlijk is maar ieder zijn smaak denk ik dan.
Over dat laatste stukje het gaat mij niet om indruk maken. Tijdens het werk zie ik vaak golfjes langkomen en vind het een best mooie betaalbare auto. Hier indruk maken mag je wel met iets heel diks komen rijden hier auto's als lamborghini en rolls royse rond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sprankel
WEBGAMING schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 02:44:
Auto verzekeren op naam van ouders mag officieel gewoon helemaal niet. Tenzij de jongere als hoofdbestuurder aangegeven word, mag het gewoon niet. En zodra je de jongere als hoofdbestuurder gaat aanmelden kan je ook gewoon de hoofdprijs betalen.
De hoofdbestuurder moet altijd op het contract staan, als dat niet het geval is ben je simpelweg niet gedekt als er iets (serieus) gebeurd. Heeft niets met ouder/kind te maken maar evengoed door de verzekering op naam van de partner te zetten, een klassieker als iemand een schadeverleden heeft en zo proberen de boel te verbergen door alles op naam van de partner te zetten. Als je verder de miserie in wilt gaan is dit een goed plan.

Van het moment iemand regelmatig met een auto rijd moet deze opgenomen zijn in het contract. Soms worden gezinsleden ook expliciet uit het contract gehaald, "kinderen onder de 25 mogen nooit met de wagen rijden ook al hebben ze een rijbewijs" of gaat de premie omhoog gewoon omdat je kinderen hebt boven de 18, ook al rijden ze nooit met de wagen.

Bij de verzekering op ouder zetten terwijl het kind niet in het contract staat als hoofdbestuurder, als er iets serieus gebeurd ben je niet gedekt (en ja daar komen ze achter, privé detectieve inschakelen bij serieuze claims is meer regel dan iets anders), waarom ben je dan een verzekering aan het betalen als het risico niet gedekt word? Bovendien kan je geen schadevrije jaren aantonen.
Dat de premie omhoog schiet, uiteraard, het risico is ook hoger. Maar het zal goedkoper zijn dan zuiver op eigen naam te nemen van het kind maar het zal een pak duurder zijn dan zonder het kind als hoofdbestuurder op te nemen.

Uiteraard kan je besluiten de verzekering op te lichten door verkeerde info te geven, weet dat je behalve niet gedekt als er iets gebeurd je ook uitgesloten kan worden wegens verzekeringsfraude.

Edit: een verzekeraar(makelaar) gaat nooit voorstellen om een verzekering op de ouder te zetten waarbij het kind niet is opgenomen als hoofdbestuurder indien deze op de hoogte is dat de verzekering bedoeld is voor het kind, als je dat kan bewijzen is deze zijn vergunning kwijt.

[ Voor 6% gewijzigd door sprankel op 05-01-2021 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

WEBGAMING schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 02:44:
Ja, je hebt gelijk?

Maar ging de initiële vraag van de TS (@Johan122 ) over het kunnen verzekeren van een voertuig wat hij over anderhalf jaar pas aan wil gaan schaffen?

Alle lof voor de goede bedoelingen achter de bezorgdheid maar.... Die Sneeuwvlokjes mentaliteit aanwakkeren is volgens mij niet iets waar Tweakers.Net groot mee geworden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Will_M schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 02:54:
[...]

Ja, je hebt gelijk?

Maar ging de initiële vraag van de TS (@Johan122 ) over het kunnen verzekeren van een voertuig wat hij over anderhalf jaar pas aan wil gaan schaffen?

Alle lof voor de goede bedoelingen achter de bezorgdheid maar.... Die Sneeuwvlokjes mentaliteit aanwakkeren is volgens mij niet iets waar Tweakers.Net groot mee geworden is?
Jij vind het een beter idee om Tweakers een platform te maken waar aangeraden word om verzekeringsfraude te plegen?

Tweaken betekent niet dat er illegale dingen aangeraden worden, of instructies gegeven worden hoe je dat moet doen. Zijn ze ook vrij duidelijk over, probeer bijvoorbeeld maar eens een topic te starten of een vraag te stellen over piraterij.

[ Voor 17% gewijzigd door WEBGAMING op 05-01-2021 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

WEBGAMING schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 02:56:
[quote]Will_M schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 02:54:
[...]

Ja, je hebt gelijk?

Jij vind het een beter idee om Tweakers een platform te maken waar aangeraden word om verzekeringsfraude te plegen?
Dat zeg ik niet, ik zeg er mee dat mensen gewoon zelf groot (lees: volwassen) moeten kunnen gaan worden en misschien daarbij ooit eens een keer hard (financieel?) tegen d'r eigen on-vermogen mogen aan kunnen gaan lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:13
Will_M schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 02:54:
[...]

Ja, je hebt gelijk?

Dit is precies waar Tweakers groot mee is geworden. :+ Eindeloos discussiëren over een auto van 25k waarvoor nog helemaal geen budget is en een TS die nog weinig levenservaring heeft (dat maak in tenminste op uit zijn reacties). Ik ben ook jong geweest en veel domme dingen gedaan, maar toen ik een schamel bedrag in de maand verdiende dacht ik niet direct aan een recente Audi of Golf GTI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

NotSoSteady schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 03:00:
[...]

Dit is precies waar Tweakers groot mee is geworden. :+ Eindeloos discussiëren over een auto van 25k waarvoor nog helemaal geen budget is en een TS die nog weinig levenservaring heeft (dat maak in tenminste op uit zijn reacties). Ik ben ook jong geweest en veel domme dingen gedaan, maar toen ik een schamel bedrag in de maand verdiende dacht ik niet direct aan een recente Audi of Golf GTI.
Tijdens het eindeloos discussiëren op een forum kun je ook andere dingen doen, toch? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan122
Will_M schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 03:03:
[...]

Tijdens het eindeloos discussiëren op een forum kun je ook andere dingen doen, toch? :o
Heeft geen zin joh. Gemmidelde hater hier leest alleen "GTI"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Johan122 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 03:05:
[...]

Heeft geen zin joh. Gemmidelde hater hier leest alleen "GTI"
Ik zou die GTi laten voor wat 't is en gewoon een 'R' willen >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
Will_M schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 03:00:
[...]

Dat zeg ik niet, ik zeg er mee dat mensen gewoon zelf groot (lees: volwassen) moeten kunnen gaan worden en misschien daarbij ooit eens een keer hard (financieel?) tegen d'r eigen on-vermogen mogen aan kunnen gaan lopen.
NotSoSteady schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 03:00:
[...]

Dit vind ik zulke rare reacties.

Nou sorry dat ik wil voorkomen dat een mede Tweaker zich ontzettend in de financiele problemen gaat werken.

In dit topic is het misschien niet echt gewenst, maar ik wil graag voorkomen dat er andere Tweakers in de financiële, of andere problemen komen, en als ik dat mogelijk kan voorkomen door een aantal (misschien wat lompe) reacties neer te zetten doe ik dat heel graag.

Maar stel je voor dat je probeert andere mensen uit de shit te houden, dat is geen Tweakers hoor! Laat ze eerst maar eens hun huis opblazen, als ze dan helemaal in de shit zitten mogen ze achteraf om hulp komen vragen.

[ Voor 24% gewijzigd door WEBGAMING op 05-01-2021 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ieny
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-05 16:50
Zoon 22 heeft een Mercedes C 180 2009 km stand 97473 gekocht. Bomvol opties behalve stoelverwarming. Na wat afdingen incl APK en servicebeurt Mercedes Dealer gekocht voor € 10.500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan122
Will_M schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 03:05:
[...]

Ik zou die GTi laten voor wat 't is en gewoon een 'R' willen >:)
Ja vind r line ook prima GTI is echt een last option aangezien er niet veel auto's aan de criteria voldoen maar die dan toevallig wel voorkomt bij de GTI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
WEBGAMING schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 03:06:
[...]

[...]

Dit vind ik zulke rare reacties.

Nou sorry dat ik wil voorkomen dat een mede Tweaker zich ontzettend in de financiele problemen gaat werken.

In dit topic is het misschien niet echt gewenst, maar ik wil graag voorkomen dat er andere Tweakers in de financiële, of andere problemen komen, en als ik dat mogelijk kan voorkomen door een aantal (misschien wat lompe) reacties neer te zetten doe ik dat heel graag.

Maar stel je voor dat je ook eens een beetje andere mensen uit de shit probeert te houden, dat is geen Tweakers hoor! Laat ze eerst maar eens hun huis opblazen, dan kunnen ze achteraf om hulp komen vragen.
Ik snap je goede bedoelingen, maar als je dit topic een beetje doorleest dan zal je snel inzien dat het aan dovemansoren is gericht. Mijn verwachting is dat hij over 12 maanden weer heel anders in het leven staat (hoop ik) en gewoon een auto kiest die bij zijn salaris/leeftijd past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Johan122 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 03:11:
[...]

Ja vind r line ook prima GTI is echt een last option aangezien er niet veel auto's aan de criteria voldoen maar die dan toevallig wel voorkomt bij de GTI
Je gaat toch niet met een 1.4 TSi R-Line (plastic edition) rond rijden als je vrienden met een "snelle" BMW / Mercedes rijden?

Gewoon een échte 'R' in Lapiz-Blue :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
NotSoSteady schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 03:11:
[...]

Ik snap je goede bedoelingen, maar als je dit topic een beetje doorleest dan zal je snel inzien dat het aan dovemansoren is gericht. Mijn verwachting is dat hij over 12 maanden weer heel anders in het leven staat (hoop ik) en gewoon een auto kiest die bij zijn salaris/leeftijd past.
Klopt ook helemaal. Ik hoop het ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Will_M schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 03:16:
[...]

Je gaat toch niet met een 1.4 TSi R-Line (plastic edition) rond rijden als je vrienden met een "snelle" BMW / Mercedes rijden?

Heb er al een voor TS gevonden. Moet je nog wel even een half jaartje doorsparen.

https://www.marktplaats.n...tion.html?previousPage=lr

[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 05-01-2021 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan122
Will_M schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 03:16:
[...]

Voor hoeveel is die 2de hands denk je? Te krijgen voor max 25k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan122
NotSoSteady schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 03:18:
[...]

Heb er al een voor TS gevonden. Moet je nog wel even een half jaartje doorsparen.

https://www.marktplaats.n...tion.html?previousPage=lr
Dikke bak🔥🔥 maar ver buiten mijn budget is te doen maar dan denk ik dat sws niemand me wil verzekeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Johan122 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 03:18:
[...]

Voor hoeveel is die 2de hands denk je? Te krijgen voor max 25k?
Over een jaar of anderhalf.... Makkelijk te kopen voor 't bedrag wat je bij elkaar kunt sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan122
Will_M schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 03:20:
[...]

Over een jaar of anderhalf.... Makkelijk te kopen voor 't bedrag wat je bij elkaar kunt sparen.
Zal het in de gaten houden bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Johan122 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 03:20:
[...]

Zal het in de gaten houden bedankt
Anders heb ik hier nog wel een platte kever uit 2007 staan voor je welke je mag overnemen. Staat iets van GT3 op 't kofferklep, maar dat boeit niet.... Is gewoon een auto van het VAG concern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan122
Will_M schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 03:23:
[...]

Anders heb ik hier nog wel een platte kever uit 2007 staan voor je welke je mag overnemen. Staat iets van GT3 op 't kofferklep, maar dat boeit niet.... Is gewoon een auto van het VAG concern.
_O-

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:33

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Reageer nou niet meer op het jongetje. Hij heeft het geld niet eens, maar zijn keuze ligt al vast. Elke vorm van verstandig advies negeert hij, hij weet het vast beter op deze leeftijd. Dat hij straks geen enkele vorm van financiële zekerheid heeft lijkt hem weinig te boeien.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03:46

MLLL

Palm Treo 650

Waarom geen PL afsluiten en meteen gaan voor de 'real deal' ?

Dan ben je helemaal het mannetje, misschien is er dan ook wel eentje te huur bij één of ander vaag verhuurbedrijf, dat zou helemaal mooi zijn.

https://www.autoblog.nl/n...-clubsport-rijtest-857670

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 192266

Tja, hier ook leeg gelopen op een snelle Fiat Stilo en later een Mercedes A-klasse van dik 20 mille. Die eerste had ik, hoe financieel onverstandig ook, deels gefinancierd. 8)7

Inmiddels de dertig gepasseerd en gelukkig met een Volkswagen Up met 60pk. Tientjeswerk in de verzekering en wegenbelasting, onderhoud een paar honderd euro per jaar en nooit geen boetes meer. Waar ik eerder leeg liep, heb ik nu in een paar jaar een klein vermogen kunnen opbouwen. Voor mij persoonlijk vele malen waardevoller en het maakt mij een stuk gelukkiger. En daar gaat het om: wat maakt je echt gelukkig? Dat kan je alleen zelf beantwoorden. Toen ik jong was dacht ik dus vooral aan die auto, status en kick en nu ik ouder ben is het meer autonomie, vrijheid en (financiële en dus mentale) rust.

Doe ermee wat je wilt. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 192266 op 05-01-2021 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-05 08:33
Mja, toen ik begin 20 was wou ik ook graag een sportieve grote bak met geen benul over wat voor kosten je op de hals haalt. Niet in het minst omdat verzekeraars niet zo happig zijn op beginnende rijders in sportmodelletjes en áls er iets mankeert aan een GTI, je ook.direct voor hoge kosten het schip ingaat.

Als dit echt je droom is, stel het dan een paar jaar uit tot je financieel wat hebt opgebouwd, je schadevrije jaren hebt en van je beginnersrijbewijs af bent.

Tot die tijd gewoon een betrouwbare Japanner kopen van €2000 ~ €3000,- met Bovag garantie is mijn advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03:46

MLLL

Palm Treo 650

vlaaing peerd schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:12:
Mja, toen ik begin 20 was wou ik ook graag een sportieve grote bak met geen benul over wat voor kosten je op de hals haalt. Niet in het minst omdat verzekeraars niet zo happig zijn op beginnende rijders in sportmodelletjes en áls er iets mankeert aan een GTI, je ook.direct voor hoge kosten het schip ingaat.

Als dit echt je droom is, stel het dan een paar jaar uit tot je financieel wat hebt opgebouwd, je schadevrije jaren hebt en van je beginnersrijbewijs af bent.

Tot die tijd gewoon een betrouwbare Japanner kopen van €2000 ~ €3000,- met Bovag garantie is mijn advies.
Bovaggarantie geldt volgens mij alleen voor auto's boven de 4500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-05 08:33
MLLL schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:20:
[...]

Bovaggarantie geldt volgens mij alleen voor auto's boven de 4500 euro.
Ik zie ook auto's onder de 3000,- te koop staan.

https://www.viabovag.nl/auto/prijs-tot-en-met-3000

Punt is dat de wensen van de TS op dit moment financieel teveel risico is voor wat ie verdient. Een paar jaar zo goed als kostenloos in een Japanner rondrijden terwijl je verzekeringen goedkoper worden en je wat geld opzij kan zetten voor onderhoud/kosten maakt het mogelijk om dit risico naar beneden te brengen.

Daarnaast zou ik met dat salaris altijd een paar duizend euro op de spaarrekening zetten voor onderhoud. Niks vervelenders dan een auto die op de parkeerplaats staat te rotten omdat je geen geld hebt voor reparaties.

Heb je eenmaal lagere maandlasten en een buffer opgebouwd, dan zijn de risico's lager, heb je altijd wat achter de hand voor onderhoud en de enige kosten waar je dan zorgen over moet maken is de afschrijving.

Dan nog vind ik een bijna nieuwe auto niet de meest verstandige keuze, maar als je er echt prat op gaat moet je gewoon doen wat je belieft natuurlijk.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

Anoniem: 221425

Oke.
We zitten hier op Tweakers, dus laten we het in excel gooien.
Ik ga ervanuit dat je inderdaad consequent iedere maand € 1.250,00 kan sparen. Dat is ambitieus, maar jij wilt het.

Ik pak de volgende gegevens:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BkIGANdCumS6i_L3tKoM02ccWkY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M9LFsTiibhug1j1mOABBkWyK.jpg?f=user_large

Dan blijkt dat je op 01-08-2022 de auto kan kopen.
Je hebt dan (veel) minder spaargeld, maar wel een auto met een bepaalde waarde. Echter, die auto wordt maandelijks minder waard.
Je vermogensopbouw is als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M_oVSx9FDtwfhvR1n5WGmODh6xI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Lh2hZVMWbjmK8g4cyW6GFGyR.jpg?f=user_large

Of: In een tabel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fu-nKtn5Of6YarQMCG2KOutvVx0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Uj0UoUovWyG01GP8dPsZEb2I.png?f=user_large

Conclusie:
Je wordt niet armer van het kopen van een Golf van 25k.
Echter:
Voor je je auto koopt, groeit je vermogen met € 1.250,00 per maand.
Nadat je je auto koopt, groeit je vermogen met € 250,00 per maand. Maar je hebt dan wel een auto.

Verstandig? Dat laat ik aan jezelf over. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 10-05 06:51

Nox

Noxiuz

Ik vind bepaalde waardes wel pittig, hij gaf aan 200 pm voor verzekering kwijt te zijn. Onderhoudskosten van een nieuwe auto zijn vrij laag (1 beurt pj, give or take 500 euro, niet 1800) voor de eerste paar jaar.

Ik weet niet of 400 euro pm afschrijving ook klopt, da's 5 ruggen per jaar. Ik denk niet dat hij in 5 jaar nul waard is, eerder ongeveer de helft afhankelijk van rijstijl en gebruik.

Brandstof zou misschien wel naar 200 per maand kunnen :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-05 23:32
@Anoniem: 221425 bedoeling is toch Excel uitbannen? Als we nou op een of ander boekhouders forum zaten dan snap ik je vlucht naar Excel ;)

Kunnen we aub offtopic verder gaan in dit topic? Dan heeft het nog nut :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan122
Anoniem: 221425 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:26:
Oke.
We zitten hier op Tweakers, dus laten we het in excel gooien.
Ik ga ervanuit dat je inderdaad consequent iedere maand € 1.250,00 kan sparen. Dat is ambitieus, maar jij wilt het.

Ik pak de volgende gegevens:
[Afbeelding]

Dan blijkt dat je op 01-08-2022 de auto kan kopen.
Je hebt dan (veel) minder spaargeld, maar wel een auto met een bepaalde waarde. Echter, die auto wordt maandelijks minder waard.
Je vermogensopbouw is als volgt:
[Afbeelding]

Of: In een tabel:
[Afbeelding]

Conclusie:
Je wordt niet armer van het kopen van een Golf van 25k.
Echter:
Voor je je auto koopt, groeit je vermogen met € 1.250,00 per maand.
Nadat je je auto koopt, groeit je vermogen met € 250,00 per maand. Maar je hebt dan wel een auto.

Verstandig? Dat laat ik aan jezelf over. :P
Bedankt voor de berekening. Zal het onthouden. De auto hoeft niet persee 25k te zijn. Ik sprak gister iemand van een garage over de kosten en die verteld me juist dat het reuzen mee valt en ik het gewoon moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

@Nox Afhankelijk van wat het precies wordt natuurlijk, maar laten we toch uitgaan van een GTI ondanks dat "de haters" zich daar niet blind op moeten staren, er komen namelijk wel erg vaak snelle auto's in die klasse langs dus de kans dat het toch zoiets wordt is behoorlijk aanwezig. Onderhoudskosten van een nieuwe auto zijn normaliter vrij laag, maar dat gaat vooral op bij "normale" auto's. Een GTI is niet geheel normaal te noemen en is doorgaans aan veel hogere slijtage onderhevig als gevolg van de performance-onderdelen en de bijbehorende andere rijstijl. Helemaal als je naar het stereotype Golf GTI-rijder kijkt kan je ervan uitgaan dat dat ding in de eerste paar jaar (geleased?) behoorlijk afgeragd is dus dat je niet raar moet opkijken gauw voor grote onderhoudskosten te staan, en vooral de banden zullen harder slijten. Ik heb ook een periode gehad waarin ik elk jaar een nieuw setje banden mocht regelen a 600-700 euro omdat m'n rechtervoet te enthousiast was.

Een constante afschrijving is niet fair inderdaad, maar iets van 1% - 1.5% per maand lijkt me niet supergek, dat is zo'n 11 - 17% op jaarbasis. Uitgaande van 1% per maand zit je op 46% afschrijving na vijf jaar, dat komt ongeveer overeen met jouw gok.

@synx6 waarom zou Excel uitgebannen moeten worden op Tweakers? Juist op een boekhouders-forum hoort het niet thuis omdat het ontzettend gauw een onoverzichtelijke puinbak wordt waar ongezien fouten insluipen. Maar voor het snel doen van wat simpele berekeningen om een grafiekje uit te poepen is het bij uitstek geschikt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Ongelooflijk dat men hier maar blijft reageren op de TS , gooi dicht dit topic .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-04 20:38
Nox schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:02:
Onderhoudskosten van een nieuwe auto zijn vrij laag (1 beurt pj, give or take 500 euro, niet 1800) voor de eerste paar jaar.
Als ik zo kijk waar TS naar kijkt, praten we over een auto van 5 jaar oud (bj 2017, aanschaf 2021). Afhankelijk van kilometerstanden is er best een kans dat het tijd wordt voor een distributieriem, DSG onderhoud en dergelijke. En als TS inderdaad hoofdzakelijk 10 minuten ritjes uitvoert is een oliebeurtje elk jaar zeker wel nodig.

Dan nog is 1800 fors als vaste onderhoudskosten overigens. Als dat daadwerkelijk nodig is (alle -R, GTI e.d. dingen buiten beschouwing laten) is het imo gewoon een k*tauto

[ Voor 13% gewijzigd door timberleek op 05-01-2021 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan122
timberleek schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:21:
[...]

Als ik zo kijk waar TS naar kijkt, praten we over een auto van 5 jaar oud (bj 2017, aanschaf 2021). Afhankelijk van kilometerstanden is er best een kans dat het tijd wordt voor een distributieriem, DSG onderhoud en dergelijke. En als TS inderdaad hoofdzakelijk 10 minuten ritjes uitvoert is een oliebeurtje elk jaar zeker wel nodig.

Dan nog is 1800 fors als vaste onderhoudskosten overigens. Als dat daadwerkelijk nodig is (alle -R, GTI e.d. dingen buiten beschouwing laten) is het imo gewoon een k*tauto
Snap ook niet hoe ze aan 1800 komen dan moet elke maand iets kapot gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Johan122 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:17:
[...]

Bedankt voor de berekening. Zal het onthouden. De auto hoeft niet persee 25k te zijn. Ik sprak gister iemand van een garage over de kosten en die verteld me juist dat het reuzen mee valt en ik het gewoon moet doen
Je mag het best doen maar iemand van een garage zal je natuurlijk vertellen dat het reuze meevalt, die ziet namelijk vooral iemand die waarschijnlijk bij hem komt voor onderhoud :+ En je zal maar net de pech hebben dat er bovengemiddeld veel stuk gaat bij jouwe, daar is gewoon een kans op.
Ga ervan uit dat een dure auto duur is in onderhoud, als het een performance-uitvoering is is dat dubbel zo erg. De onderdelen zijn sowieso al duurder, er zit meer op dus er kan meer kapot, er wordt ruiger mee gereden dus het slijt sneller en zeker nieuwere auto's hebben voor veel "simpele" handelingen dealersoftware en -hardware nodig om alles opnieuw in te regelen dus het is minder makkelijk om het zelf te doen of bij Beun de Haas te laten doen. Zelfs als je vriendjes hebt bij een garage kan je misschien wat korting krijgen op arbeid en hun marge, maar onderdelen onder inkoopprijs kan je vergeten, en die bedragen zijn om te beginnen al hoog.

[ Voor 42% gewijzigd door DataGhost op 05-01-2021 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan122
ramrodwillem schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:20:
Ongelooflijk dat men hier maar blijft reageren op de TS , gooi dicht dit topic .
Gefeliciteerd met je 5min of fame mischien ergens anders zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan122
DataGhost schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:29:
[...]

Je mag het best doen maar iemand van een garage zal je natuurlijk vertellen dat het reuze meevalt, die ziet namelijk vooral iemand die waarschijnlijk bij hem komt voor onderhoud :+ En je zal maar net de pech hebben dat er bovengemiddeld veel stuk gaat bij jouwe, daar is gewoon een kans op.
Ga ervan uit dat een dure auto duur is in onderhoud, als het een performance-uitvoering is is dat dubbel zo erg. De onderdelen zijn sowieso al duurder, er zit meer op dus er kan meer kapot, er wordt ruiger mee gereden dus het slijt sneller en zeker nieuwere auto's hebben voor veel "simpele" handelingen dealersoftware en -hardware nodig om alles opnieuw in te regelen dus het is minder makkelijk om het zelf te doen of bij Beun de Haas te laten doen. Zelfs als je vriendjes hebt bij een garage kan je misschien wat korting krijgen op arbeid en hun marge, maar onderdelen onder inkoopprijs kan je vergeten, en die bedragen zijn om te beginnen al hoog.
Hoe zit dan met dealer garantie? Bij de auto van me vriend als er iets mis wat bracht hij het gewoon terug en werd het gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-04 11:29
Johan122 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:28:
[...]

Of eens in de 2 jaar heeft de DSG een probleem. Daar kun je zo €3600 op stukslaan. De distributie was ook al €3k werd hier genoemd.
Johan122 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:32:
[...]

Hoe zit dan met dealer garantie? Bij de auto van me vriend als er iets mis wat bracht hij het gewoon terug en werd het gemaakt
Dealer garantie zal voor het eerste half jaar zijn, misschien het eerste jaar. Slijtage en onderhoud valt daar al niet onder dus je banden/remmen/oliewissels mag je al zelf betalen. Daarna ben je op jezelf aangewezen.

Maar goed, succes! Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan122
hjkv schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:37:
[...]

Of eens in de 2 jaar heeft de DSG een probleem. Daar kun je zo €3600 op stukslaan. De distributie was ook al €3k werd hier genoemd.

[...]

Dealer garantie zal voor het eerste half jaar zijn, misschien het eerste jaar. Slijtage en onderhoud valt daar al niet onder dus je banden/remmen/oliewissels mag je al zelf betalen. Daarna ben je op jezelf aangewezen.

Maar goed, succes! Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Heb je mischien een website waar ik die 3k prijs kan vinden want de garage vertelde mij dat dat ong 1000 is
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jg-vf5JY_ppwoI61eg58MO_0nzA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/thzhsHphGOz1khRTJbvzbI6C.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Johan122 op 05-01-2021 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Johan122 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:28:
[...]

Je zal je verbazen hoeveel "simpele" onderdelen beginnen bij 100+ euro. Bij mijn 24 jaar oude Volvo betaal ik nog steeds 300 euro voor een nieuw slotmechanisme en nog eens 300 als het motortje ervan (voor de centrale vergrendeling) ook stuk is, dat is voor slechts 1 van de deuren. Een knopje voor een van de elektrische ramen kost ook al 50 euro. Dan komt er nog arbeidsloon bij om te vervangen. Ik kan me voorstellen dat dat voor een technologisch nieuwere auto alleen maar duurder is.

Dealergarantie is vaak niet heel lang, alleen op directe gebreken die er niet hadden moeten zijn. Normale slijtage valt daar nooit onder. Als die vriend van je een lease-auto heeft betaalt hij daar al voor in de leasekosten en zijn alle reparaties voor de leasemaatschappij, anders komt er gewoon een factuur bij hem zelf op de mat voor elke reparatie die niet onder garantie valt, en dat zijn er nogal wat. Of je moet een saaie/lelijke Kia regelen met 7 jaar fabrieksgarantie.

[ Voor 74% gewijzigd door DataGhost op 05-01-2021 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan122
DataGhost schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:43:
[...]

Je zal je verbazen hoeveel "simpele" onderdelen beginnen bij 100+ euro. Bij mijn 24 jaar oude Volvo betaal ik nog steeds 300 euro voor een nieuw slotmechanisme en nog eens 300 als het motortje ervan (voor de centrale vergrendeling) ook stuk is, dat is voor slechts 1 van de deuren. Een knopje voor een van de elektrische ramen kost ook al 50 euro. Dan komt er nog arbeidsloon bij om te vervangen. Ik kan me voorstellen dat dat voor een technologisch nieuwere auto alleen maar duurder is.

Dealergarantie is vaak niet heel lang, alleen op directe gebreken die er niet hadden moeten zijn. Normale slijtage valt daar nooit onder. Als die vriend van je een lease-auto heeft betaalt hij daar al voor in de leasekosten en zijn alle reparaties voor de leasemaatschappij, anders komt er gewoon een factuur bij hem zelf op de mat voor elke reparatie die niet onder garantie valt, en dat zijn er nogal wat. Of je moet een saaie/lelijke Kia regelen met 7 jaar fabrieksgarantie.
Ah zo ja in dit gev gaat het om een lease. Maar dat van de kleine onderdelen niet verwacht bij zo een auto. De vriend met een a klasse was ze sleutel kwijt koste 300-500 weet bedrag niet precies meer voor nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
Johan122 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:41:
[...]

Heb je mischien een website waar ik die 3k prijs kan vinden want de garage vertelde mij dat dat ong 1000 is
[Afbeelding]
Die zie ik ook nog niet.

Als ik de 2020 prijzen van VW aanhoudt zie ik:
Distributie (1.4B): 625
Multiriem (als je er toch bent): 105

verder:
DSG spoelen: 325
schijven + blokken voor: 570
olie verversen: 205
enz enz

Er vanuit gaande dat je geen issues hebt natuurlijk, dat is niet te voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan122
timberleek schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:49:
[...]

Die zie ik ook nog niet.

Als ik de 2020 prijzen van VW aanhoudt zie ik:
Distributie (1.4B): 625
Multiriem (als je er toch bent): 105

verder:
DSG spoelen: 325
schijven + blokken voor: 570
olie verversen: 205
enz enz

Er vanuit gaande dat je geen issues hebt natuurlijk, dat is niet te voorspellen
Ja valt toch mee neem dat dit niet elke maand is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
Johan122 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:51:
[...]

Dat mag ik niet hopen nee.

- Distributie is elke 5 jaar of 120dkm (dacht ik)
- Remmen zijn afhankelijk van rijstijl en kmstand, maar zou er best aan kunnen komen na 5 jaar
- DSG spoelen wordt volgens mij geadviseerd elke 60dkm, ivm de dure potentiele defecten misschien wel handig om je aan te houden.
- oliewissel afhankelijk van omstandigheden, maar als je inderdaad zulke korte stukjes rijdt zou ik het elk jaar doen. Die "long life" marketing is daarop niet van toepassing.
- bandjes afhankelijk van rijstijl en kmstand
- filters (interieur, inlaat, brandstof) vaak eens per x oliewissels (brandstof vaak minder vaak dan de rest)

defecten en problemen? that's anyone's guess en altijd een loterij (ook met nieuwere auto's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan122
timberleek schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:57:
[...]

Dat mag ik niet hopen nee.

- Distributie is elke 5 jaar of 120dkm (dacht ik)
- Remmen zijn afhankelijk van rijstijl en kmstand, maar zou er best aan kunnen komen na 5 jaar
- DSG spoelen wordt volgens mij geadviseerd elke 60dkm, ivm de dure potentiele defecten misschien wel handig om je aan te houden.
- oliewissel afhankelijk van omstandigheden, maar als je inderdaad zulke korte stukjes rijdt zou ik het elk jaar doen. Die "long life" marketing is daarop niet van toepassing.
- bandjes afhankelijk van rijstijl en kmstand
- filters (interieur, inlaat, brandstof) vaak eens per x oliewissels (brandstof vaak minder vaak dan de rest)

defecten en problemen? that's anyone's guess en altijd een loterij (ook met nieuwere auto's)
Ja dus om hier ff een conclusie uit te halen de kosten vallen wel mee en werd net dus zwaar overdreven en de garage had toch gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Johan122 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:58:
[...]

Ja dus om hier ff een conclusie uit te halen de kosten vallen wel mee en werd net dus zwaar overdreven en de garage had toch gelijk?
Je grootste kosten zullen zitten in het waardeverlies van een jonge auto (als je daar voor gaat) en de verzekering van een auto die in een risicogroep valt. Reparaties van een Golf zijn een stuk goedkoper dan bijv. een vergelijkbare Audi A3, want het is maar een Volkswagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Johan122 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:41:
[...]

[Afbeelding]
De riem zelf vervangen misschien, doorgaans vervang je dan ook zaken als de multiriem, waterpomp, alle rollers, spanners e.d. en vervang je direct de koelvloeistof mee. Ik heb de distributieriem voor mijn Volvo zelf gedaan, die riem kost maar 57 euro. Dat was direct ook het goedkoopste onderdeel, alle onderdelen en vloeistoffen bij elkaar was ik al 700 euro verder, en de onderdelen kwamen niet via een dealer dus die heeft daar ook geen marge op gepakt. Ik ben er twee dagen mee bezig geweest. Reken maar uit voor een nieuwere auto. Ik denk dat 1000 optimistisch is om dat bij een dealer te laten doen.
Maar goed, dat is niet iets wat je heel vaak hoeft te doen (bij mij elke 70000km, meeste auto's tegenwoordig op 100000km) maar wel iets wat er aan zit te komen bij een auto die nog net geen ton heeft gelopen, dus dat kan je op dat moment direct bij de aanschafprijs optellen als het niet gedaan is (of afdingen natuurlijk).
Johan122 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:49:
[...]

Ah zo ja in dit gev gaat het om een lease. Maar dat van de kleine onderdelen niet verwacht bij zo een auto. De vriend met een a klasse was ze sleutel kwijt koste 300-500 weet bedrag niet precies meer voor nieuwe
"Zo een auto" kostte wel meer dan een ton vroeger, omgerekend met inflatie zit je nu op zo'n 70k euro. Dat is iets boven een Golf GTI nieuw, het was vooral een indicatie van wat je ongeveer kan verwachten.
Johan122 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:51:
[...]

Dat mag je hopen inderdaad. Maar er zijn veel verschillende dingen die stuk kunnen en dat stemmen ze echt niet met elkaar af, dus het kan zijn dat je met enige regelmaat iets moet laten doen, en 1 reparatie kan makkelijk je onderhoudsbudget van meerdere maanden erdoorheen knallen. Bij een oud barrel van 700 euro waar de spiegel eraf valt is dat een stuk minder, of nou ja, net zo veel eigenlijk alleen wordt daar eerder gekozen om het maar zo te laten zonder er geld in te steken. Neemt niet weg dat het daar net zo goed moet.
Johan122 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:58:
[...]

Het is een loterij. Je moet sowieso altijd onderhoud doen, dat zijn soort van vaste kosten afhankelijk van je rijstijl en hoeveelheid kilometers. Daarna kan je geluk hebben dat er niks zomaar kapot gaat en gaan je kosten niet verder omhoog, of je hebt pech en er gaat meer stuk waardoor je veel meer geld kwijt bent. Gokken op geluk is dé manier om na een tijdje je auto een paar maanden stil te moeten zetten of zelfs te moeten verkopen. Als je een setje banden per jaar oprookt voor 1000 euro/set dan ben je met 150eur/maand gewoon meer dan een half jaar onderhoudsbudget kwijt en is er verder nog geen onderhoud aan je auto gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan122
DataGhost schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:01:
[...]

De riem zelf vervangen misschien, doorgaans vervang je dan ook zaken als de multiriem, waterpomp, alle rollers, spanners e.d. en vervang je direct de koelvloeistof mee. Ik heb de distributieriem voor mijn Volvo zelf gedaan, die riem kost maar 57 euro. Dat was direct ook het goedkoopste onderdeel, alle onderdelen en vloeistoffen bij elkaar was ik al 700 euro verder, en de onderdelen kwamen niet via een dealer dus die heeft daar ook geen marge op gepakt. Ik ben er twee dagen mee bezig geweest. Reken maar uit voor een nieuwere auto. Ik denk dat 1000 optimistisch is om dat bij een dealer te laten doen.
Maar goed, dat is niet iets wat je heel vaak hoeft te doen (bij mij elke 70000km, meeste auto's tegenwoordig op 100000km) maar wel iets wat er aan zit te komen bij een auto die nog net geen ton heeft gelopen, dus dat kan je op dat moment direct bij de aanschafprijs optellen als het niet gedaan is (of afdingen natuurlijk).

[...]

"Zo een auto" kostte wel meer dan een ton vroeger, omgerekend met inflatie zit je nu op zo'n 70k euro. Dat is iets boven een Golf GTI nieuw, het was vooral een indicatie van wat je ongeveer kan verwachten.

[...]

Dat mag je hopen inderdaad. Maar er zijn veel verschillende dingen die stuk kunnen en dat stemmen ze echt niet met elkaar af, dus het kan zijn dat je met enige regelmaat iets moet laten doen, en 1 reparatie kan makkelijk je onderhoudsbudget van meerdere maanden erdoorheen knallen. Bij een oud barrel van 700 euro waar de spiegel eraf valt is dat een stuk minder, of nou ja, net zo veel eigenlijk alleen wordt daar eerder gekozen om het maar zo te laten zonder er geld in te steken. Neemt niet weg dat het daar net zo goed moet.

[...]

Het is een loterij. Je moet sowieso altijd onderhoud doen, dat zijn soort van vaste kosten afhankelijk van je rijstijl en hoeveelheid kilometers. Daarna kan je geluk hebben dat er niks zomaar kapot gaat en gaan je kosten niet verder omhoog, of je hebt pech en er gaat meer stuk waardoor je veel meer geld kwijt bent. Gokken op geluk is dé manier om na een tijdje je auto een paar maanden stil te moeten zetten of zelfs te moeten verkopen. Als je een setje banden per jaar oprookt voor 1000 euro/set dan ben je met 150eur/maand gewoon meer dan een half jaar onderhoudsbudget kwijt en is er verder nog geen onderhoud aan je auto gebeurd.
Mijn onderhoud budget js 600 per maand . Dat is 7200 per jaar. 150 per maand is daar nou niet de helft van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Johan122 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:29:
[...]

Gefeliciteerd met je 5min of fame mischien ergens anders zoeken
Hoezo kan je niet respectvol naar mede-tweakers zijn? Deze man heeft gewoonweg gelijk. Elk advies negeer je, je reageert bot op wie dan ook je maar echt goed advies wilt geven. Je bent een echte puber, je weet alles beter en het interesseert niemand wat ze zeggen. Succes met de auto kopen, ik weet nu al dat het je op deze manier niet gaat lukken.

Ontopic: onderhoudskosten kan niemand voorspellen. Misschien gaat het jaren goed, maar misschien gaat het ook gelijk mis. Ik had in de eerste 3 maanden issues met de DSG. Ik zeg, trek je portemonnee maar. O wacht, je hebt geen buffers meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 21:38
master_viper schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:21:
[...]

Hoezo kan je niet respectvol naar mede-tweakers zijn? Deze man heeft gewoonweg gelijk. Elk advies negeer je, je reageert bot op wie dan ook je maar echt goed advies wilt geven. Je bent een echte puber, je weet alles beter en het interesseert niemand wat ze zeggen. Succes met de auto kopen, ik weet nu al dat het je op deze manier niet gaat lukken.

Ontopic: onderhoudskosten kan niemand voorspellen. Misschien gaat het jaren goed, maar misschien gaat het ook gelijk mis. Ik had in de eerste 3 maanden issues met de DSG. Ik zeg, trek je portemonnee maar. O wacht, je hebt geen buffers meer.
Lange teentjes? Doe eens niet zo kinderachtig. Hij zoekt naar een auto en vraagt daarbij om advies. Niet iedereen wilt in een prius rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan122
master_viper schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:21:
[...]

Deze beste man komt ff leuk doen. Zijn reactie voegd nou niet betaald waarde toe. En ik negeer elk advies. Ik heb nooit gevraagd welke old timer kan ik kopen. Mijn vraag was welke kosten komen bij een auto. Mjah iedereen blijft haten op het feit dat gti en 25k voorkwamen in mijn vraag. Heb ik daar iets aan? Nee.
Er zijn ook mensen die normaal antwoord kunnen geven en met bedragen komen en die ik dus gewoon normaal een vraag kan stellen. Daar heb ik wat aan. Aan de reactie van meneer 5min fame dus niet dus kan hij ook zo een reactie terug verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan122
com2,1ghz schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:25:
[...]

Lange teentjes? Doe eens niet zo kinderachtig. Hij zoekt naar een auto en vraagt daarbij om advies. Niet iedereen wilt in een prius rijden.
Het mooiste is nog vroeg niet eens naar een auto vroeg alleen naar de kosten die bij een auto komen zodat ik dat op een rijtje kon zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:34
[...]

Johan122 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:26:
[...]

Het mooiste is nog vroeg niet eens naar een auto vroeg alleen naar de kosten die bij een auto komen zodat ik dat op een rijtje kon zetten
Het meest ironische is nu nog dat je nu diegene aanvalt die juist jouw kant koos... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan122
CuBras schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:28:
[...]

[...]

Het meest ironische is nu nog dat je nu diegene aanvalt die juist jouw kant koos... :+
Huh ik val hem niet aan ben het met hem eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan122
Johan122 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:29:
[...]

Niet iedereen wil een domme prius heeft hij gelijk in

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:34
Johan122 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:29:
[...]

Je hebt gelijk. Je schrijf stijl laat interpretatie over.
Johan122 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:30:
[...]

Niet iedereen wil een domme prius heeft hij gelijk in
Dan nog. Voor jou is het misschien een dom ding en het werd ook als voorbeeld aangehaald. Je hebt legio mogelijkheden.
Je vroeg echter wel naar de kosten en in je start post gaf je volgens mij aan dat je in een bepaalde prijsklasse zoekt vanwege je vrienden.

Daar komt het antwoord op: dat gaat je flink wat kosten. Advies: niet doen. Echter lijkt het antwoord niet naar wens en blijf je net zo lang door drammen tot je het gewenste antwoord komt.

Iedereen die maar 'slecht' praat krijgt een bijdehandse opmerking van je.

[ Voor 61% gewijzigd door CuBras op 05-01-2021 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

[...]

En advies wordt gegeven. Maar wat voor advies men ook geeft, onze onvolwassen TS lijkt elke vorm in de wind te slaan.
Mijn advies is net zoals vele andere Tweakers in dit topic, koop iets wat past bij je inkomen en zorg dat je financiële zekerheid verkrijgt door je uitgaven te minimaliseren. Er zijn zat leuke wagens rond de € 5.000,- die je van A naar B brengen, en ontzettend betrouwbaar zijn. Denk aan de vele Japanse wagens die te koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan122
CuBras schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:31:
[...]

Je hebt gelijk. Je schrijf stijl laat interpretatie over.

[...]

Dan nog. Voor jou is het misschien een dom ding en het werd ook als voorbeeld aangehaald. Je hebt legio mogelijkheden.
Je vroeg echter wel naar de kosten en in je start post gaf je volgens mij aan dat je in een bepaalde prijsklasse zoekt vanwege je vrienden.

Daar komt het antwoord op: dat gaat je flink wat kosten. Advies: niet doen. Echter lijkt het antwoord niet naar wens en blijf je net zo lang door drammen tot je het gewenste antwoord komt.

Iedereen die maar 'slecht' praat krijgt een bijdehandse opmerking van je.
Zou je op autoscout kunnen filteren op golf 7 bj 2017 automaat met pano dak. Kijk maar hoeveel goedkopere opties er zijn. Geloof mij nou maar die zijn er niet vandaar de prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan122
master_viper schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:35:
[...]

En advies wordt gegeven. Maar wat voor advies men ook geeft, onze onvolwassen TS lijkt elke vorm in de wind te slaan.
Mijn advies is net zoals vele andere Tweakers in dit topic, koop iets wat past bij je inkomen en zorg dat je financiële zekerheid verkrijgt door je uitgaven te minimaliseren. Er zijn zat leuke wagens rond de € 5.000,- die je van A naar B brengen, en ontzettend betrouwbaar zijn. Denk aan de vele Japanse wagens die te koop zijn.
Ik snap je punt het is financieel niet verstandig dat zie ik ook in. En ja er zijn auto's rond de 5000 maar dat zijn niet bepaald mooie auto's(smaken verschillen).en ja koop iets wat bij je inkomen past kan ik net zo goed een fiets kopen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-05 21:44

User

S3

Johan122 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:39:
koop iets wat bij je inkomen past kan ik net zo goed een fiets kopen
Nou, dan zijn we er uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-04 11:29
Johan122 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:37:
[...]

Zou je op autoscout kunnen filteren op golf 7 bj 2017 automaat met pano dak. Kijk maar hoeveel goedkopere opties er zijn. Geloof mij nou maar die zijn er niet vandaar de prijsklasse.
Om je vraag te beantwoorden: reken op €800-1000 per maand. Dat zijn redelijkerwijs de kosten van zo'n auto inclusief onderhoud en afschrijving want, let's face it, elke auto is een keer "op".

Als jij €800 per maand overhebt voor je panodak en schermpje als dash, veel plezier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan122
User schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:43:
[...]
Nou, dan zijn we er uit. :)
Ja zag een mooie ebike staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 10-05 06:51

Nox

Noxiuz

Johan122 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:32:
[...]

Even mijn ervaring:
In oktober/november een auto gekocht (22k) uit jan.2018, gewoon normale c-segment auto. Ik heb voor 300 euro een jaar garantie (de fabrieks verliep na 3 jaar dus volgende week ergens) en een beurt gehad. Die beurt is gisteren gedaan, gelijk alles nagelopen wat evt nog onder fabrieksgarantie viel. Er zaten wat droogtescheurtjes in een band, da's vroeg na nog geen 3 jaar en 25k km. Nieuwe set banden wordt geregeld. Er zaten wat krasjes op een remschijf, dat verergert na verloop van tijd. Remschijf en -tang worden vervangen, onder garantie. Al met al kan ik voorlopig door en zeker het eerste jaar heb ik / kan ik geen problemen verwachten.

Maar niet iedere dealer is zo. Als jij een auto met 40k koopt en de banden zijn met 50k op heb je niet altijd een nieuwe set voor nop. Idem voor remmen bijvoorbeeld.

Al met al: het ligt aan je (type) auto. Je bent van plan de meest gehate en stereotyperende auto's te kopen. Neem dat mee. Of het verstandig is, is echt aan jou ;)

P.s. bedenk ook wat er gebeurt als je hem total rijdt of een aanrijding krijgt. Je verzekering kan je gewoon de deur wijzen. Dan ben je nóg verder van huis. En nee, een verzekering vergoedt het niet als je probeert te driften en je jankt hem de sloot in.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan122
hjkv schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:43:
[...]

Om je vraag te beantwoorden: reken op €800-1000 per maand. Dat zijn redelijkerwijs de kosten van zo'n auto inclusief onderhoud en afschrijving want, let's face it, elke auto is een keer "op".

Als jij €800 per maand overhebt voor je panodak en schermpje als dash, veel plezier.
Dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Johan122 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:39:
[...]

Ik snap je punt het is financieel niet verstandig dat zie ik ook in. En ja er zijn auto's rond de 5000 maar dat zijn niet bepaald mooie auto's(smaken verschillen).en ja koop iets wat bij je inkomen past kan ik net zo goed een fiets kopen
Heel eerlijk, dan zou je dit moeten doen. Wat heeft het voor zin om 'stoer' bij je vrienden over te komen als jij er op leegloopt. Daarnaast, zoals al vaker gezegd, heb je het geld nog niet. Dan maar wat langer op je scooter of fiets. Als jij later je HBO diploma hebt en een goede baan, ben je vast blij dat je die keuze hebt gemaakt.

De waarde van de auto bepaalt natuurlijk niet hoe mooi iets is of lijkt. Er zijn zat auto's die onder de € 5k zijn, en mooi zijn. Maar nogmaals, wat iemand mooi vindt is persoonlijk. Lijkt echter dat jij alleen maar denkt, hogere prijs = mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:11
Johan122 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:37:
[...]

Waarom eigenlijk die 2017-eis? Buiten dat ik golfjes saaie auto's vind en ik sowieso iets anders uit zou zoeken ;) de Golf 7 is een model wat al sinds 2014 op de markt is.

Voor de helft van de door jou gestelde 20-25k heb je al een Golf 7 met zo'n 140-150pk als je je bouwjaar-eis ietsje laat vieren...

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan122
Richh schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:47:
[...]

Waarom eigenlijk die 2017-eis? Buiten dat ik golfjes saaie auto's vind en ik sowieso iets anders uit zou zoeken ;) de Golf 7 is een model wat al sinds 2014 op de markt is.

Voor de helft van de door jou gestelde 20-25k heb je al een Golf 7 met zo'n 140-150pk als je je bouwjaar-eis ietsje laat vieren...
Wil niet een te oude auto en hebben de oudere modelen ook een virtual/digital dash? Weet je dat toevallig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05 12:05
DataGhost schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:43:
[...]

Hoeft niet perse duurder te zijn, heeft ook te maken met de beschikbaarheid van de nodige onderdelen, model en merk auto, leeftijd etc... overigens noem je geen hele vreemde bedragen voor dergelijke onderdelen mits deze nieuw zijn.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.