3 jaar is niet oud he, half Nederland rijdt in een auto van een jaar of 10 oud. De rest rijdt in een leasebak van de zaakJohan122 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:49:
[...]
Wil niet een te oude auto en hebben de oudere modelen ook een virtual/digital dash? Weet je dat toevallig
Waarom? De afschrijving is in de eerste jaren veruit het hoogst. Er zijn daarom maar heel weinig Nederlanders die 20k aftikken voor een occasion, laat staan met een modaal inkomen.
Als je een auto wilt die niet te snel een 'oud' uiterlijk heeft, moet je geen Golf kopen (immers Golf 8 is nu al te koop) maar een merk waarvan modellen lang mee gaan. Denk aan een Alfa Romeo.
Verder zijn veel dingen te retrofitten, denk aan de LED verlichting. De digital dash, lijkt mij hetzelfde verhaal... Maar dat zal je zelf even moeten uitzoeken of dat kan
Online zijn de kitjes wel te koop, dus het moet wel mogelijk zijn. Als je zo graag zo'n virtual cockpit wilt is het zonde om 10k extra neer te leggen voor een onderdeel wat maar een fractie daarvan nieuw kost.
Mijn auto had nog zo'n ouderwetse CD-spelert zonder Bluetooth, dat vond ik ook niet meer van deze tijd. Auto's die dat wel hadden, waren nieuwer en kostten zo 5k meer.
Ik heb toen ook zelf een andere radio ingebouwd (was wel duur, 300 euro ofzo) maar heb nu wel een unit met alles erop en eraan, zelfs stuurwielbediening
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW