Johan122 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:57:
[...]
Dat is het een beetje mijn vraag was niet Moet ik een GTI kopen maar meer van waar moet ik opletten. Ik zie iedereen alleen maar reageren op de GTI en de 25k maar ik bedoel van stel ik zie een mooie golf van 15k dan is dat ook gewoon goed. Ik heb dat ook vaker gezegt. Maar mensen blijven nu door gaan met die 25k en GTI. Vandaar dat nu meer overkomt als haat dan een advies. Die GTI was heel toevallig in de filter gekomen. Het was niet dat ik zocht op GTI ik zocht op elke golf en aangezien er niet zoveel automaat te koop zijn 2de hands. Dan zit er een GTI tussen en dus ik nam dat maar als voorbeeld auto zodat er een beetje een idee is van wat ong zoek.
Tja, dat zijn de adviezen die gelden voor een auto van 5K tot 30K.
- is de prijs too good to be true? Veel lager dan vergelijkbare auto's?
- is de auto goed behandeld? (Hier zit je met je GTI wel lastig, zulke auto's zullen niet rustig zijn gereden)
- ziet de auto er verzorgd uit? Boekjes aanwezig? Goed gevoel bij de dealer?
- mag je een uitgebreide proefrit maken? Test meer dan alleen "hij gaat vooruit, zal wel goed zijn". Maar als je luxe wil, zoals jij, test dan ook het openen van het panorama dak, of de achteruitrijcamera werkt, of er na een lang stuk rijden en meerdere keren starten geen melding in beeld komt etc.
Als je trouwens naar een Golf aan het kijken bent voor het digitale dashboard, dan kun je ook kijken naar de Leon, A3 etc. Allemaal gewoon op hetzelfde platform gebouwd.
Maar serieus: een golf met digitaal dashboard is géén normale starters auto. Ik weet niet wat je vrienden allemaal doen (Bitcoin gekocht op het juiste moment, veel te duur leasen of gewoon zwart werken), maar auto's van 50K op je twintigste zijn niet normaal. Dus als je je daar aan wil spiegelen, is het misschien beter om te vragen hoe ze hun geld verdienen, en je dan afvragen of dat is wat je wil.
Een "normale" startersauto is een wagen die rijdt, eventueel met airco, en vooral lage lasten kent, omdat je meer wil doen in het leven dan auto rijden.
En als je wil aansluiten bij de groep, pak dan gewoon een Passat. Nog een stukje hoger dan een Golf, en op gaspedaal zelfs een van de goedkoopste met virtual cockpit:
https://www.autotrack.nl/...sat-benzine-2015-50430761
[
Voor 5% gewijzigd door
Jeroenneman op 04-01-2021 10:18
]