Nog steeds wordt de verdeler niet veel warmer dan 28 graden (met hele hoge aanvoer temp van 65+ en hoge pompsnelheid CV). Wat in mijn ogen nergens op slaat omdat het boven gewoon warm wordt met 40/45 graden CV aanvoer en alle energie verloren gaat in de verdeler omdat het daar wordt gemengd...
Nu vond ik online o.a. deze verdeler:
https://www.vloerverwarming-direct.nl/p/compact-rvs-front-ltv-verdeler-12-groeps
En die zijn er ongeveer hetzelfde uit als mijn verdeler (volgens mij hetzelfde type, komt exact overeen) en zijn dus geschikt (of geschikt te maken) voor een lagere aanvoer temperatuur door middel van een regelventiel.
Ziet er dus zo uit:
/f/image/nmzZm7OLbdouClr3Zm0iIEAX.png?f=fotoalbum_large)
Verder is de verdeler voorzien van een regelventiel waarmee de hoeveelheid mengwater vanuit de vloer begrensd kan worden. Hierdoor wordt de verdeler steeds actiever, waardoor meer warm water vanuit de primaire aanvoer naar binnen wordt genomen.
Door deze actieve instelling is deze verdeler uitermate geschikt voor laagtemperatuur-trajecten, waarbij nog wel moet worden teruggemengd om de correcte vloertemperatuur te bereiken.
Iemand van jullie toevallig enig idee waar je zo'n regelventielen kunt bestellen? ik zoek heel internet af..

zijn hier specifieke afmetingen voor (qua diepte etc).
[
Voor 14% gewijzigd door
talkatoo op 20-02-2021 21:14
]