[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 193 Laatste
Acties:
  • 533.147 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:42
AMARONE schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:52:
[...]

Als er iets niet goed zichtbaar is in de Binance app is het de geschiedenis (trading en in waarde €), of zie ik iets helemaal over het hoofd?
De app gebruik ik pas sinds kort, maar daar zit het ook gewoon in. Een klein beetje verstopt achter een icoontje en dan een 2e tabblad, maar waarschijnlijk zie je deze dan over het hoofd ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 12:54
Ik heb al een paar jaar VET en had eigenlijk niet het idee dat er nog wat ging gebeuren. Uiteindelijk zal het lange wachten wel beloond worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Justevo schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:55:
[...]

Ik heb al een paar jaar VET en had eigenlijk niet het idee dat er nog wat ging gebeuren. Uiteindelijk zal het lange wachten wel beloond worden!
Dan sta je nog flink in de min waarschijnlijk ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Rebbelx schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:38:
Ergste lijkt precies achter de rug... ik begin weer stilaan groene candles te zien...
Begin jij ze te zien of zijn ze er echt :+

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justevo
  • Laatst online: 17-09 12:54
Slux schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:56:
[...]

Dan sta je nog flink in de min waarschijnlijk ?
Ik heb in november 2018 voor 200 dollar aangekocht, klein bedrag dus. Afgelopen zomer gebeurde er eindelijk iets maar het kakte weer in. Maar nu sta ik in de plus hoor :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 16:19
Gelukszoekr schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:07:
[...]

De P&D vethut _O-

Zelf ben ik sinds 2017 vaste klant van Binance. Nooit echt gedoe gehad met downtime. Ik heb geen GDAX gehad, alleen de normale Coinbase vanwege het earn programma. Maar vind dit een veel minder prettige site. Beetje hoog Apple gehalte. Weinig knoppen, en geen uitleg over de werkelijke wisselkoersen
Ja Coinbase.com is gewoon een broker, niets mee gedaan. Maar dan moet je echt CB Pro eens proberen, gewoon voor het idee. Echt qua interface een hele fijne exchange (ook gewoon up tijdens extreme groene en rode kaarsen).

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

NANO en XLM kruipen weer langzaam omhoog.... Laat BTC maar ff lekker sideways gaan...
:+

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
FijneKerst schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:50:
[...]

Linkje?
Ik zoek al tijden naar een goed nieuws draadje over IOTA.
Maar hun twitter account is alleen maar promotie en advertenties....
Hier een overzicht van 2020 en blik vooruit: https://i2t.medium.com/io...-year-review-b64a6498bc57

Ik volg het project af en toe via hun Discord (laatste tijd weer wat intensiever). Technisch gezien staan ze er goed voor, afscheid genomen van (wederom) één van de founders. Publieke partnerships met oa. Bosch, STMicroelectronics, Landrover/Jaguar, Espressif en nog veel anderen onder NDA.

Prijs staat nog ver van ATH vandaan maar daar zit sinds deze week ook weer actie in (+25% laatste dagen).

Komende maanden worden interessant met IOTA 1.5 en later dit jaar ‘Coordicide’ waarmee het protocol eindelijk helemaal gedecentraliseerd moet worden..

Oja, eergisteren is de founder van Cardano ook een kijkje komen nemen op de IOTA Discord en zijn beiden partijen met elkaar in gesprek om een ‘brug’ te bouwen tussen de protocollen 🤘

Edit: meer info over dat laatste: https://en.cryptonomist.c...perability-litecoin-iota/

[ Voor 4% gewijzigd door D-Ed op 05-01-2021 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijvelaar
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09-04 11:55
Ff een vraag tussen door, ik wil voor een paar K Ethereum kopen, en dan een jaar of meer niet meer naar omkijken.
Heeft het zin om nu nog te doen, of wachten tot.....ik denk zelf dat de weg omhoog is ingezet.
Uiteraard kan ik dit bedrag wel missen, staat anders op de bank niets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLuSion_xGen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-05 08:41
Twijvelaar schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:11:
Ff een vraag tussen door, ik wil voor een paar K Ethereum kopen, en dan een jaar of meer niet meer naar omkijken.
Heeft het zin om nu nog te doen, of wachten tot.....ik denk zelf dat de weg omhoog is ingezet.
Als iedereen wist wat er binnen zoveel jaar ging gebeuren dan konde we zeggen doen of niet doen. Crypto is nu eenmaal "gokken" en ik raad u aan om dit met geld te doen wat u kan missen ;)

Persoonlijke mening: doen, ik zie ETH echt wel stijgen

[ Voor 4% gewijzigd door iLLuSion_xGen op 05-01-2021 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

D-Ed schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:10:
[...]

Hier een overzicht van 2020 en blik vooruit: https://i2t.medium.com/io...-year-review-b64a6498bc57

Ik volg het project af en toe via hun Discord (laatste tijd weer wat intensiever). Technisch gezien staan ze er goed voor, afscheid genomen van (wederom) één van de founders. Publieke partnerships met oa. Bosch, STMicroelectronics, Landrover/Jaguar, Espressif en nog veel anderen onder NDA.

Prijs staat nog ver van ATH vandaan maar daar zit sinds deze week ook weer actie in (+25% laatste dagen).

Komende maanden worden interessant met IOTA 1.5 en later dit jaar ‘Coordicide’ waarmee het protocol eindelijk helemaal gedecentraliseerd moet worden..

Oja, eergisteren is de founder van Cardano ook een kijkje komen nemen op de IOTA Discord en zijn beiden partijen met elkaar in gesprek om een ‘brug’ te bouwen tussen de protocollen 🤘

Edit: meer info over dat laatste: https://en.cryptonomist.c...perability-litecoin-iota/
Interessant, thanks 8) _/-\o_

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 15:47
Februari 2020 dachten we dat ook. Gefaseerd inkopen vanaf nu voor de lt, zou ik doen, niet ineens allin. Username checks out btw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qunix
  • Laatst online: 09-01-2024
@FijneKerst @MrWilliams
Ik zie Bitcoin als een "goud", waarbij het meer een bewaar currency zal worden, en Ethereum een betaalmiddel, inderdaad vanwege smart-contracts.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

ik betwijfel het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijvelaar
Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Qunix schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:12:
@FijneKerst @MrWilliams
Ik zie Bitcoin als een "goud", waarbij het meer een bewaar currency zal worden, en Ethereum een betaalmiddel, inderdaad vanwege smart-contracts.
De transactiekosten van ETH zijn de laatste tijd wel door het dak gegaan.. Zou toch mooi zijn als hetzelfde mogelijk is met minder of gewoon géén transactiekosten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Instappen nu voor de lange termijn kan prima als je gelooft in het concept, ik zou persoonlijk minstens 50% BTC nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qunix
D-Ed schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:14:
[...]

De transactiekosten van ETH zijn de laatste tijd wel door het dak gegaan.. Zou toch mooi zijn als hetzelfde mogelijk is met minder of gewoon géén transactiekosten _/-\o_
ETH2 moet dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijvelaar
BTC ben ik in maart al ingestapt...ruim op tijd dus.
Dat zit voorlopig wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:08
Ik zou zelf afwachten of in stapjes instappen. ETH is erg veel gestegen de laatste dagen, een drop is zeker niet ondenkbaar. De kans is best aanwezig dat je op termijn lager kan instappen, denk ik.

Mogelijk mis je dan wat groene candles, maar in de toekomst kijken kan niemand natuurlijk ;)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijvelaar
Ah dankjewel dat is ook wat mijn naam eer aan doet.....ff wachten en hopelijk lager instappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Misschien een stomme vraag, maar gaat ETH eruit? En wordt vervangen door ETH2. of blijven de ETH gewoon hetzelfde? :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Simbob schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:21:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar gaat ETH eruit? En wordt vervangen door ETH2. of blijven de ETH gewoon hetzelfde? :|
Exacte overgang naar ETH2 is nog niet bekend, maar alle ETH zal worden overgezet op het nieuwe ETH2 netwerk, waarvan fase 0 sinds december live is. Dit jaar wordt fase 1 verwacht en ik dacht dat bij fase 1.5 alles wordt overgezet in principe. Dan is het ook mogelijk om de ETH2 die je nu sinds december kunt staken te withdrawen, dat kan dus nu nog niet;
In principe wel, maar het is de verwachting dat de scaling problemen al lang voordat ETH2 is ingevoerd opgelost zijn, met name door L2 scaling solutions, die in de komende maanden waarschijnlijk al beschikbaar zijn...Vitalik zelf heeft aangegeven dat hij verwacht dat tegen de tijd dat ETH2 er echt is (over 1,5-2 jaar pas waarschijnlijk), het schaalprobleem waarschijnlijk al is opgelost, zie ook https://trentv.medium.com...alik-buterin-11aa18b37e07

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2021 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:25:
[...]

Exacte overgang naar ETH2 is nog niet bekend, maar alle ETH zal worden overgezet op het nieuwe ETH2 netwerk, waarvan fase 0 sinds december live is. Dit jaar wordt fase 1 verwacht en ik dacht dat bij fase 1.5 alles wordt overgezet in principe. Dan is het ook mogelijk om de ETH2 die je nu sinds december kunt staken te withdrawen, dat kan dus nu nog niet;
En is het dan ook mogelijk om ETH2 voor een zeer laag bedrag te kopen of gaat de prijs van ETH van dat moment over naar ETH2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Verwijderd schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:25:
[...]

[...]

In principe wel, maar het is de verwachting dat de scaling problemen al lang voordat ETH2 is ingevoerd opgelost zijn, met name door L2 scaling solutions, die in de komende maanden waarschijnlijk al beschikbaar zijn...Vitalik zelf heeft aangegeven dat hij verwacht dat tegen de tijd dat ETH2 er echt is (over 1,5-2 jaar pas waarschijnlijk), het schaalprobleem waarschijnlijk al is opgelost
Ik denk dat hij bedoelt, moeten we nu als beleggers onze ETH om gaan zetten naar ETH2.0
Volgens mij gaat dat gewoon onder water goed. Wij hoeven niks te doen.

Butt i could be wronk

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Simbob schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:27:
[...]

En is het dan ook mogelijk om ETH2 voor een zeer laag bedrag te kopen of gaat de prijs van ETH van dat moment over naar ETH2?
Haha nee het zou mooi zijn om dan goedkoop ETH2 te kopen maar zo werkt het helaas niet. Er zal geen verschil in prijs zijn tussen ETH/ETH2, ik zou het niet als verschillende tokens zien.
FijneKerst schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:28:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt, moeten we nu als beleggers onze ETH om gaan zetten naar ETH2.0
Volgens mij gaat dat gewoon onder water goed. Wij hoeven niks te doen.

Butt i could be wronk
ah als dat de vraag was, heb ik t verkeerd begrepen. Nee dat gaat helemaal vanzelf, hoef je niets voor te doen. Ik zou het niet als een losse nieuwe coin zien

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2021 11:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Komt er niet een soort swap om je ETH om te wisselen naar ETH2?

Een airdrop met snapshot zou ook niet mis zijn voor de hodlers ;) ETH + ETH2 = much EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-09 05:00
Wow bitcoin is nog steeds spastisch aan het doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:32:

Een airdrop met snapshot zou ook niet mis zijn voor de hodlers ;) ETH + ETH2 = much EUR.
Is het niet gewoon zoiets als je oude Eurobiljetten worden omgeruild voor frisse nieuwe met wat extra beveiligingsfunctionaliteit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
IMWhizzle schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:34:
?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Al sinds 2013 and still going strong :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:32:

Zie https://consensys.net/blo...-to-my-eth-on-ethereum-2/

In phase 1.5 wordt ETH 1.0 een van de 64 shards van ETH2 (als in: ETH 1.0 wordt een onderdeel van het ETH2 netwerk, ze worden samengevoegd). Je hoeft dus niets te swappen oid en een airdrop zit er denk ik ook niet in, al zou ik daar zeker blij mee zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Laatst online: 21:20
Iemand een idee waarom AAVE (voormalig ETHlend) enorm stijgt? Of komt dat door de stijging van ETH?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qunix
Simbob schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:27:
[...]

Je betaalt een fee in het netwerk. Het netwerk krijgt een upgrade waarbij het gedecentraliseerd zal worden en het oude netwerk een klein onderdeel zal blijven van het nieuwe netwerk. Dus de fee zal in de toekomst goedkoper zijn. Volgens mij komt er ook een nieuwe coin om mee te betalen en zal je dus met ETH fee kunnen betalen voor de fee wat nu even duur is en ETH2 is dan stukken goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Welke Bitcoin heb jij? Ik heb die dure...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 19:15
https://ethereum.org/en/eth2/ hier staat alle info ;-) incl FAQ

[ Voor 7% gewijzigd door Machlah op 05-01-2021 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
iVibes schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:42:
[...]

Welke Bitcoin heb jij? Ik heb die dure...
Die van mij is iets goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

IMWhizzle schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:44:
[...]

Die van mij is iets goedkoper.
ah, vandaar die spastische trekjes... die heeft de mijne niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
iVibes schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:45:
[...]

ah, vandaar die spastische trekjes... die heeft de mijne niet...
Ah perfect, dan mag je in jouw handjes wrijven. Well done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:01
Justevo schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:55:
[...]

Dat vraag ik mij af. Ik heb een knipperlicht ermee. Ooit begonnen met VEt ( had gewoon BTC moeten inkopen) en sindsdien eigenlijk niets mee gedaan tot een paar dagen terug toen ik het eruit gooide en weer aankocht. Geen idee wat ik ermee moet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Ypuh schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:54:
[...]

De app gebruik ik pas sinds kort, maar daar zit het ook gewoon in. Een klein beetje verstopt achter een icoontje en dan een 2e tabblad, maar waarschijnlijk zie je deze dan over het hoofd ja.
Waar moet ik kijken? Ik zie het echt niet momenteel :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Climbon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 11:24
AMARONE schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:52:
[...]

Volgens mij bedoel je deze?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SNCjUWk7x-eo_w1Adamc9uniSW0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/35YqpJjup7lzKKVV1DuYhKIr.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna zie je rechtsboven de optie "ordergeschiedenis".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
[...]
Geen idee wat ik ermee moet eigenlijk.
Zelfde als met bitcoin, je kan het houden en hopen dat je miljonair er mee wordt. voor de rest kan je er niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Slux schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:07:
[...]

Zelfde als met bitcoin, je kan het houden en hopen dat je miljonair er mee wordt. voor de rest kan je er niks mee.
De hoop dat VET dat gaat doen, veel hopium nodig daarvoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Machlah
[...]

pizza kopen kan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie.nl
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-11-2022
AMARONE schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:20:
Slim om HNT om te zetten in ETH?
Verkoop jij je HNT maar, dan slurp ik ze wel op >:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07:14
Niks zo lekker als Helium opslurpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pranjic
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-05 15:57
ik zit nu al meer dan een jaar voor 100% in VET, eens in de zoveel tijd koop ik een klein beetje bij, nergens op gebaseerd en elke keer een ander (klein) aantal. dit is inmiddels wel een leuk bedragje geworden.

In mijn begin jaren verdiepte ik mij in VEN en kreeg hier een goed gevoel bij. Af en toe lees ik op Twitter nog wel leuke updates van dit project.

Maar binnenkort ga ik kijken (als ik tijd heb om research te doen), of ik mijn portfolio wat kan verbreden, door wat VET in te leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:09
ETH minen met 78 RTX3080 kaarten..

https://videocardz.com/ne...g-now-makes-20k-per-month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-09 15:41
tering hoeveel energie vreet dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Thommie.nl schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:18:
[...]

Verkoop jij je HNT maar, dan slurp ik ze wel op >:) >:) >:)
Uiteindelijk niets gedaan. Fomo max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
bie100 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:35:
[...]

tering hoeveel energie vreet dat?
Volgens mij gebruikt zo'n kaart max 400w/h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
ik begin er niet meer aan. hoop lol aan gehad eind 2013 t/m half 2014 maar is hoop gekloot. Had 2 mines met elk 3 r9 280x kaarten draaien maar elke keer switchen naar andere coins (ivm koersen), kloten met voltages etc om het zo efficient mogelijk te krijgen, als je op vakantie bent en ding loopt vast.....
hoop geleerd in die tijd, hoop lol gehad (bv minen bij launch nieuwe coin) maar zou het niet snel nog een keer doen.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
[...]

wiet kopen

Alleen niet wiethuis.eu doen, die hebben me voor 170 euro geript.

God morks in wysterious ways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeaust
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:46
En ik godver maar wachten op voorraad... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Nopheros schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:37:
[...]

Volgens mij gebruikt zo'n kaart max 400w/h
daar moet je heel wat zonnepanelen voor neer zetten ( om het rendabel te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:07
bie100 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:48:
[...]

Er is dus in die 20k/mo al rekening gehouden met stroomkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
bie100 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:48:
[...]

ja sowieso is stroom best duur in NL. En zonnepanelen helpen wel, maar dat is maar 50% van het jaar. In de winter doen die dingen amper iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:06
anti elppa schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:50:
[...]

ja sowieso is stroom best duur in NL. En zonnepanelen helpen wel, maar dat is maar 50% van het jaar. In de winter doen die dingen amper iets.
Ik dacht juist dat ze beter werkte op koude heldere dagen.. dus in de winter. @Taro ?

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Pelox schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:52:
[...]

Ik dacht juist dat ze beter werkte op koude heldere dagen.. dus in de winter. @Taro ?
klopt, maar dan moeten de dagen langer zijn en de hoek van de zon al wel beter zijn dan nu. afgelopen jaar had ik de beste dagen begin mei. Veel beter dan bijvoorbeeld augustus als het 30 graden is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
[...]

De hoek speelt ook een rol, de zon staat in de winter natuurlijk een stuk lager.
Dit is de opbrengst van mijn panelen door het afgelopen jaar:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lUqzbnRm.png

[ Voor 4% gewijzigd door anboni op 05-01-2021 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:07
anboni schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:55:
[...]

De hoek speelt ook een rol, de zon staat in de winter natuurlijk een stuk lager.
[Afbeelding]
Ik zet even een bril voor mijn andere bril hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
veertje schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:56:
[...]

Ik zet even een bril voor mijn andere bril hoor.
Als je even refresht, kun je erop klikken voor een leesbare versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
anboni schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:49:
[...]

Er is dus in die 20k/mo al rekening gehouden met stroomkosten.
ja dan nog als het zo gemakkelijk geld verdienen was had iedereen het wel gedaan er zullen best wel een paar haken en ogen aan zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMJ1971
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-10-2023
[...]

Ik doe het zo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_-xPETki7cAPMLMvuLoA5Sl79oU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I9X99SdmQBuxco9Z2F8HlRc5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KYV-Lu8FPH-VV68Qno-3WvCSmHo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e0t3ASEeZ8sK4KdDV8aME1m6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
bie100 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:57:
[...]

ja dan nog als het zo gemakkelijk geld verdienen was had iedereen het wel gedaan er zullen best wel een paar haken en ogen aan zitten
Nouja, een 100k investering vind ik al best een flinke haak :P Zeker als je de koersonzekerheid meeweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Innovi0
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
[...]

Het probleem is dus dat de hardware zo slecht verkrijgbaar is. Anders had inderdaad iedereen het wel gedaan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
[...]

tuurlijk, lees paar post terug van mij. En wat ik nog grootste risico vind als je met zoveel kaarten werkt is, is dat als de koerst dropt, je met allemaal hardware zit. Kan je allemaal wel weer verkopen natuurlijk. Maar je verliest er wel mee. Hodlen tot volgende hoge koers is niet te doen aangezien die kaarten dan oude meuk is. Ik heb na half 2014 ook direct die kaarten verkocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Rendement zakt inderdaad een fractie bij (erg) warm weer, maar dat betekent niet dat het rendement enorm stijgt bij koud weer. Je snapt zelf ook wel dat je in de winter veel minder zon hebt, dat de dagen korter zijn, dat de zon lager staat, dat de instraling ook gewoon een stuk lager ligt, etc.

Meteen ook de reden dat energieleveranciers niet per jaar willen factureren; in de zomer blaast iedereen het net vol met z'n zonnepanelen terwijl er 'weinig' verbruik is, maar in de winter is er 'veel' verbruik en weinig zonne-energie, dus neemt iedereen elektriciteit af :)

Wij verwarmen elektrisch, ik mine momenteel ook gewoon wat Ethereum op mijn GTX1070'je zodat ik nog wat heb aan al die kWh die anders gewoon aan warmte verstookt worden :+

[ Voor 10% gewijzigd door Slonzo op 05-01-2021 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marttt
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-08 14:15
anti elppa schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:50:
[...]

Vergis je niet in hoeveel grote farms in Nederland staan, stroom kan ook hier aardig goedkoop worden heb ik mij laten vertellen en zelf ook meegemaakt. Nederland is uiteraard niet de goedkoopste, daarvoor kom je al snel in Scandinavie en Balkan landen terecht, dat is ook waar de serieus grote jongens zitten.

Persoonlijk ook meegedraaid in het minen, maar wat je al aangaf gaat er serieus veel tijd in zitten als je gaat scalen. Continu coins proberen te chasen word je erg moe van, gelukkig werd op afstand bedienen uiteindelijk wel erg makkelijk. Nu al langere tijd mee gestopt en ook blij dat ik er van af ben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
tuurlijk, lees paar post terug van mij. En wat ik nog grootste risico vind als je met zoveel kaarten werkt is, is dat als de koerst dropt, je met allemaal hardware zit. Kan je allemaal wel weer verkopen natuurlijk. Maar je verliest er wel mee. Hodlen tot volgende hoge koers is niet te doen aangezien die kaarten dan oude meuk is. Ik heb na half 2014 ook direct die kaarten verkocht
[/quote]

ja dat bedoel ik je moet er bijblijven baan opzeggen en dat de hele dag in de gaten houden is ook lastig :P

[ Voor 41% gewijzigd door bie100 op 05-01-2021 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Marttt schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:02:
[...]
Continu coins proberen te chasen word je erg moe van, gelukkig werd op afstand bedienen uiteindelijk wel erg makkelijk. Nu al langere tijd mee gestopt en ook blij dat ik er van af ben :9
Ik zag dat Binance nu een smart mining pool heeft, waarbij zij voor je kiezen wat je mined. Geen idee of je daar zelf net zoveel beter van wordt als Binance, maar klinkt wel interessant voor relatieve low effort inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
anboni schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:59:
[...]

Nouja, een 100k investering vind ik al best een flinke haak :P Zeker als je de koersonzekerheid meeweegt.
100k is toch niks met al die crypto miljonairs hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
anboni schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:06:
[...]

Ik zag dat Binance nu een smart mining pool heeft, waarbij zij voor je kiezen wat je mined. Geen idee of je daar zelf net zoveel beter van wordt als Binance, maar klinkt wel interessant voor relatieve low effort inkomsten.
ja dat zal best allemaal makkelijker zijn dan zelf elke keer miner software per coin te installeren, te optimaliseren en te chasen. Maar dan zit je nog steeds met je hardware waar je genoeg aan kan kloten. tuurlijk is het nu makkelijker via remote (kon toen ook al, maar was niet erg stabiel door undervoltage op je cpu oa). Maar ik begin er niet meer aan iig. Ook naast het traden gewoon geen tijd voor eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
bie100 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:06:
[...]

100k is toch niks met al die crypto miljonairs hier ;)
4 bitcoin..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Ook wel even rustig toch, zo'n dagje sideways? :+

Leuke scalp-dag trouwens. Schiet natuurlijk allemaal niet op, maar dit soort 3% scalps op Bitcoin zijn wel lollig.

Oh, en heb mijn XLM verkocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
anti elppa schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:09:
[...]

ja dat zal best allemaal makkelijker zijn dan zelf elke keer miner software per coin te installeren, te optimaliseren en te chasen. Maar dan zit je nog steeds met je hardware waar je genoeg aan kan kloten. tuurlijk is het nu makkelijker via remote (kon toen ook al, maar was niet erg stabiel door undervoltage op je cpu oa). Maar ik begin er niet meer aan iig. Ook naast het traden gewoon geen tijd voor eerlijk gezegd.
Ja, ik heb in 2011 een tijdje bitcoin gemined, toen dat nog te doen was op GPU. Zou ik nu ook niet meer aan beginnen (jammer genoeg toen te vroeg gestopt :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:06
anboni schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:55:
[...]

[Afbeelding]
Ahaa! Duidelijk!

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 12:43
Minen... voor de normale mens is dat toch niet meer mogelijk ?! Wil je iets deftig uitgekeerd krijgen moet je al over een monster installatie beschikken en vervolgens heb je nog superveel stroom nodig...Konden we de klok maar een jaar of 10 terugdraaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Rebbelx schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:17:
Minen... voor de normale mens is dat toch niet meer mogelijk ?! Wil je iets deftig uitgekeerd krijgen moet je al over een monster installatie beschikken en vervolgens heb je nog superveel stroom nodig...Konden we de klok maar een jaar of 10 terugdraaien...
Ligt er aan waar je de miners zet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
Plekken waar de stroom goedkoop is kun je het best doen, china, noorwegen, canada.

Bedrijven betalen in NL trouwens ook vrijwel niets voor stroom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
.Konden we de klok maar een jaar of 10 terugdraaien...
Het feit dat ik in de afgelopen 10 jaar nog nooit een berichtje van m'n toekomstige zelf heb ontvangen om toch vooral bitcoin in te kopen, bewijst in ieder geval dat het voor mijn dood nog niet mogelijk is om naar het verleden te communiceren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Machlah schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:18:
[...]

Ligt er aan waar je de miners zet..
Bestaan er trouwens geen firma's die je zo een miner verhuren ? Je betaalt dan bv een vast bedrag per maand en zij doen de installatie, het onderhoud,... ? En dan heb ik het niet over cloudmining maar waar je effectief een echte miner huurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Als je als gamer toch al die dikke kaart hebt, kan je hem prima voor je aan het werk zetten. De crux zit hem in het onvoorspelbare van de koers. Als je denkt dat ETH nog wel een keer de 2k gaat aantikken, dan kan nu ETH minen prima uit.

Zelf heb ik in 2017 (geloof ik?) een AMD Vega 64 van Sapphire gekocht. Ondergeklokt, ding was onhoorbaar op mijn slaapkamer. Heeft me ruim 400 euro opgeleverd in een maandje of 5? Daarna ging de koers omlaag :P

Maar die kaart heeft zichzelf ruim voor de helft terugbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Richh schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:13:
Ook wel even rustig toch, zo'n dagje sideways? :+

Leuke scalp-dag trouwens. Schiet natuurlijk allemaal niet op, maar dit soort 3% scalps op Bitcoin zijn wel lollig.

Oh, en heb mijn XLM verkocht :)
Hier ook verkocht, wel net voor de huidige piek maar ik had er maar 500. Ga je wel weer instappen in XLM?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Rebbelx schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:20:
[...]

Bestaan er trouwens geen firma's die je zo een miner verhuren ? Je betaalt dan bv een vast bedrag per maand en zij doen de installatie, het onderhoud,... ? En dan heb ik het niet over cloudmining maar waar je effectief een echte miner huurt
ja die heb je zeker. Wel eens een paar uur met wat mensen gebruik van gemaakt in 2017 om mooncoin te pumpen. WAs nodig omdat het netwerk te traag was..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Rebbelx schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:20:
[...]

Bestaan er trouwens geen firma's die je zo een miner verhuren ? Je betaald dan bv een vast bedrag per maand en zij doen de installatie, het onderhoud,... ? En dan heb ik het niet over cloudmining maar waar je effectief een echte miner huurt
Als je dat spul toch al hebt staan en aan het beheren bent, zou het dan niet veel lucratiever zijn om gewoon de coins zelf te verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Nopheros schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:19:
[...]
Bedrijven betalen in NL trouwens ook vrijwel niets voor stroom.
Ah goed om te weten.

Kun je hier wat meer uitleg over geven? Dan start ik een bedrijf en ga ik direct minen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeaust
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:46
Richh schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:21:
[...]

Als je als gamer toch al die dikke kaart hebt, kan je hem prima voor je aan het werk zetten. De crux zit hem in het onvoorspelbare van de koers. Als je denkt dat ETH nog wel een keer de 2k gaat aantikken, dan kan nu ETH minen prima uit.

Zelf heb ik in 2017 (geloof ik?) een AMD Vega 64 van Sapphire gekocht. Ondergeklokt, ding was onhoorbaar op mijn slaapkamer. Heeft me ruim 400 euro opgeleverd in een maandje of 5? Daarna ging de koers omlaag :P

Maar die kaart heeft zichzelf ruim voor de helft terugbetaald.
Heb je hierbij de stroomrekening meeberekend? Of leef je op andermans stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Machlah schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:24:
[...]

Ah goed om te weten.

Kun je hier wat meer uitleg over geven? Dan start ik een bedrijf en ga ik direct minen.
of je zoekt een huur locatie (kantoor ofzo) incl stroom

ook dat heeft een vriend van mij gedaan voor 6 maanden.....3 mines met 3 kaarten per stuk. Daarna gedonder met de huurbaas gekregen :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Machlah schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:24:
[...]

Ah goed om te weten.

Ik vermoed dat je je snel verslikt in de vastrechtkosten. Dat gaat over bedrijven die duizenden amperes het pand binnenkrijgen. Die betalen enorm voor de aansluiting zelf en relatief heel weinig voor het verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
AMARONE schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:22:
[...]

Hier ook verkocht, wel net voor de huidige piek maar ik had er maar 500. Ga je wel weer instappen in XLM?
Ik ook zoiets hoor, ik trade niet met veel ;)

Al snap ik wel, als je met 10k bijna dagelijks een succesvolle trade van 3% kan maken... :9B
Maar nee, dat ga ik niet doen :P teveel risico.

Weet nog niet of ik weer ga instappen. XLM hangt teveel aan XRP vast en ik denk dat we daar de bodem nog niet van hebben gezien. Onterecht is die koppeling imho wel, wat dat betreft vind ik 50 cent per XLM verre van onrealistisch.

Ik denk dat ik maar even afwacht tot XLM weer dropt, want dat gaat vast gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
anti elppa schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:26:
[...]

of je zoekt een huur locatie (kantoor ofzo) incl stroom

ook dat heeft een vriend van mij gedaan voor 6 maanden.....3 mines met 3 kaarten per stuk. Daarna gedonder met de huurbaas gekregen :( :(
Logisch ook toch. Zit vaak wel iets van een 'fair use policy' aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
anboni schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:26:
[...]

Ik vermoed dat je je snel verslikt in de vastrechtkosten. Dat gaat over bedrijven die duizenden amperes het pand binnenkrijgen. Die betalen enorm voor de aansluiting zelf en relatief heel weinig voor het verbruik.
Haha, dat was mijn punt ook... niet betalen voor stroom slaat natuurlijk nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
Wil een paar honderd van de ene naar de andere wallet overzetten maar vragen een fee van 14 euro. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
anboni schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:23:
[...]

Als je dat spul toch al hebt staan en aan het beheren bent, zou het dan niet veel lucratiever zijn om gewoon de coins zelf te verkopen?
Geen idee.. verhuur je die toestellen voor een fix bedrag / maand ben je uiteraard wel steeds zeker van hetzelfde bedrag... Heb je uiteraard niet als je de coins zelf wil houden en verkopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Jeaust schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:25:
[...]

Heb je hierbij de stroomrekening meeberekend? Of leef je op andermans stroom?
Gewoon wat kabels van de straatlantaarn, hoezo? :+

Ook als je de stroomkosten meerekent kan het prima uit hoor, ook tegen Nederlandse tarieven. Destijds, in ieder geval.

Ik heb voor de lol wel eens wat zitten rekenen met het plaatsen van een overschot aan zonnepanelen (op een toekomstige koopwoning :P) (stel dat salderen binnenkort wordt afgeschaft) en dan telkens als de opbrengst hoog genoeg is, wat mining rigs aanzetten :+
Uiteindelijk ben je gewoon te afhankelijk van de koers, maar creatieve oplossingen om je stroomkosten te minimaliseren zijn er natuurlijk ook voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whenlambo
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-02-2021
Ik ervaar hetzelfde probleem bij btc direct, wacht nu 5 dagen op mijn ethers. Ontvang geen response op twitter, facebook, chat, mail en telefoon. ..
Chris96 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:37:
[...]

Ik heb vanmiddag ook al een reactie via facebook geplaatst.
Echter behalve andere mensen die support niet te pakken krijgen vanuit Btcdirect zelf geen reactie.
Lijkt er echt op dat ze vanaf kerst tot eind van de week minimale bezetting hebben... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Machlah
Richh schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:31:
[...]
Destijds, in ieder geval.
;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Machlah
ArtPhil-Flower schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:30:
Wil een paar honderd van de ene naar de andere wallet overzetten maar vragen een fee van 14 euro. Is dat normaal?
Welke coin, maar waarschijnlijk is het antwoord JA.
Pagina: 1 ... 96 ... 193 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!