If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!
Dat lijkt me een gevolg, geen oorzaak. Dollarmarkt is leidend, die heeft veel meer volume. Die dipt keihard, waardoor er arbitragemogelijkheden ontstaan tussen BTC/EUR en BTC/USD via EUR/USD.SpelFaut schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:56:
[...]
Is het misschien te verklaren door de EUR/USD die een gekke sprong maakte rond dat tijdstip?
[Afbeelding]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Zeker weten? Er is mij altijd afgeraden om assists op Exchanges te laten staan. Ze kunnen omvallen, verdwijnen of gehacked worden. Of een combinatie uiteraard, maar in elk geval ben je alles kwijt. Ondanks dat het Binance is zou ik het risico niet nemen.Martine schreef op zondag 3 januari 2021 @ 02:07:
Trouwens, afgelopen week (of vorig jaar) is hier ook gesproken over geld parkeren in USDT/Tether, niet veilig bla bla, dus daarom handel ik tegenwoordig in BUSD van Binance. Alles staat toch al op hun exchange, dat vertrouw ik al dus dan de 'winst' daar ook maar even in parkeren
Je wilt niet uitbetalen, kun je usdt opslaan op de ledger? Of wat is het veiligste en hoe doen jullie dit?
Kraken blijft achter want gigantische sellwall.
Staat nu 500 euro te laag gewaardeerd daar.
@Verwijderd heb je een nieuwe babe op deze vroege zondagmorgen? Croissantje erbij misschien?
Ben al jaren lang in de wetenschap van crypto en bitcoin, had ik in het begin maar 100 € erin gestoken dan had ik nu geen hypotheek meer gehad
Afgelopen maart toen door Covid alles inklapte dacht ik ook al aan die mensen die hun geld in crypto hadden gestopt maar kijk eens wat de koers nu doet ..
Ik heb alleen het idee dat als je nu instapt dat je op een piek inkoopt en je groot risico loopt.
Stel je hebt 10.000€ beschikbaar, stop je dat nu in BTC (met verhoogd risico) of beter in wat alternatieve munten...?
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Ligt er aan op welke termijn je iets wilt doen. Crypto is volatiel, maar time in the market beats time to the market, zeker op lange termijn.ScuL schreef op zondag 3 januari 2021 @ 06:16:
Ik zal wel mega FOMO hebben maar ik voel me zo gefrustreerd als ik zo de laatste BTC koersen volg
Ben al jaren lang in de wetenschap van crypto en bitcoin, had ik in het begin maar 100 € erin gestoken dan had ik nu geen hypotheek meer gehadMaar zo zullen er wel meer mensen denken
Afgelopen maart toen door Covid alles inklapte dacht ik ook al aan die mensen die hun geld in crypto hadden gestopt maar kijk eens wat de koers nu doet ..
Ik heb alleen het idee dat als je nu instapt dat je op een piek inkoopt en je groot risico loopt.
Stel je hebt 10.000€ beschikbaar, stop je dat nu in BTC (met verhoogd risico) of beter in wat alternatieve munten...?
Je moet het alleen doen met geld dat wanneer je het zou verliezen geen seconde minder van zou slapen. Dat, en de mindset om winst te willen maken, en niet op het absolute laagste punt te kopen en het absolute hoogtepunt te verkopen.
Als dit al je geld is om te beleggen zou ik persoonlijk er maximaal 20% van in crypto stoppen.
Wees niet te gretig met kopen, stapje voor stapje. Mocht de koers ineens onderuit worden geschoffeld, dan blijf je niet met een wereld aan munten zitten.
[ Voor 31% gewijzigd door Martine op 03-01-2021 06:26 ]
[ Voor 14% gewijzigd door green-tea op 03-01-2021 06:27 ]
Jep bedankt voor je inzicht maar de vraag BTC/altcoin blijft
Heb een soortgelijk bedrag in aandelen en zou er gerust meer in kunnen stoppen ik wil alleen niet de kans lopen dat mijn spaarpot gewiped wordt
What goes up must go upDylanV1990 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 06:34:
Ondertussen weer rustig boven de 34k..
Er gaat geen flufje BTC meer van mijn PF af totdat deze serieus hoog staat.
Aan die wick van gisteravond 21u te zien mag hij inderdaad niet naar beneden. Wat een straffe buyback was dat dan! Binnen 10 minuten weer op oud niveau.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Waarom? Ik heb er een paar en gun me wat.
Marstek Venus E v3 | v146 | NoM | HWP1
Verwijderd
Fomo. (Fear of missing out)LazyDozzle schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:27:
Een leek hier. Heb in het verleden wel eens wat winst gemaakt met crypto maar geen grote bedragen. Was voornamelijk actief in 2016/ 2017 maar eind 2017 gestopt omdat het te veel van mijn vrije tijd ging eisen (begon de koersen dag en nacht bij te houden). Maar ben crypto altijd zijdelings blijven volgen. Mijn brandende vraag is: Waarom stijgt Bitcoin zo hard? Is hier een fundamentele reden voor? Of is het gewoon omdat heel veel mensen willen dat het omhoog gaat? Ik snap aanbod en vraag wel, maar vanuit waar komt de vraag om Bitcoin voor zo'n hoge prijs te verkopen? Corrigeer mij als ik hier verkeerd naar kijk, zoals ik zei: Ik ben maar een leek.
Heel veel Fomosexuals!LazyDozzle schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:27:
Een leek hier. Heb in het verleden wel eens wat winst gemaakt met crypto maar geen grote bedragen. Was voornamelijk actief in 2016/ 2017 maar eind 2017 gestopt omdat het te veel van mijn vrije tijd ging eisen (begon de koersen dag en nacht bij te houden). Maar ben crypto altijd zijdelings blijven volgen. Mijn brandende vraag is: Waarom stijgt Bitcoin zo hard? Is hier een fundamentele reden voor? Of is het gewoon omdat heel veel mensen willen dat het omhoog gaat? Ik snap aanbod en vraag wel, maar vanuit waar komt de vraag om Bitcoin voor zo'n hoge prijs te verkopen? Corrigeer mij als ik hier verkeerd naar kijk, zoals ik zei: Ik ben maar een leek.
De beste soort
Ik heb het wel even gezien een ga vandaag 95% naar fiat zetten, beter voor mijn gezondheid ook.
Met de overige 5% ga ik wat shorts openen.
Oftewel niets fundamenteels gewijzigd t.o.v. de run die je in 2017 zag? Dit is dus gewoon een copy + paste van eind 2017 maar dan wat groter?
Toen waren het Henk en Ingrid.LazyDozzle schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:33:
[...]
Oftewel niets fundamenteels gewijzigd t.o.v. de run die je in 2017 zag? Dit is dus gewoon een copy + paste van eind 2017 maar dan wat groter?
Nu is het institutioneel geld dat een hedge zoekt tegen het minder waard worden van niet door goud gebacked geld.
Nope, paar miljardairs ingestapt die de nodige fomo creëren, je zult wel weer verhalen lezen dat de pensioenfondsen en institutionele bellegers, banken, henk en ingrids enz enz zijn ingestapt, kortom the FOMO is strongLazyDozzle schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:33:
[...]
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Wat een collectie zo ondertussen, met nu weer 2 pareltjes erbij
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Ik zat ook na te denken om opnieuw in te stappen, maar dit is voor mij een te riskante investering. De manier hoe snel BTC nu stijgt t.o.v. wat de situatie nu is, vind ik te riskant. Want het kan net zo hard weer omlaag gaan.Slux schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:35:
[...]
Nope, paar miljardairs ingestapt die de nodige fomo creëren, je zult wel weer verhalen lezen dat de pensioenfondsen en institutionele bellegers, banken, henk en ingrids enz enz zijn ingestapt, kortom the FOMO is strong
We zitten opdezelfde lijn. Ik heb ooit wat bitcoins van een vriend gehad, dat was toen een paar euro en nu 240USDLazyDozzle schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:39:
[...]
Ik zat ook na te denken om opnieuw in te stappen, maar dit is voor mij een te riskante investering. De manier hoe snel BTC nu stijgt t.o.v. wat de situatie nu is, vind ik te riskant. Want het kan net zo hard weer omlaag gaan.
Ik herken het gevoel. 2,5 jaar geleden in gestapt, nadat btc flink was gaan zakken na de 20k piek. Hij leek weer te gaan stijgen dus toen stapte ik in. Wat leuke hobbywinstjes gepakt op alts maar rekt gegaan op verdere daling en ico's als ORCA. Calls van de groep waar ik in zat deden ook niet veel meer en voor de gemoedsrust eruit gestapt toen het overgrote deel van m'n 2k weg was. Nu zie ik dit, twijfelde destijds nog om 1 of 2 ethereum te kopen. Had ik dat maar gedaanScuL schreef op zondag 3 januari 2021 @ 06:16:
Ik zal wel mega FOMO hebben maar ik voel me zo gefrustreerd als ik zo de laatste BTC koersen volg
Ben al jaren lang in de wetenschap van crypto en bitcoin, had ik in het begin maar 100 € erin gestoken dan had ik nu geen hypotheek meer gehadMaar zo zullen er wel meer mensen denken
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Verwijderd
Met als verschil dat er nu ook institutioneel geld instroomt, beleggingsmaatschappijen met miljarden portfolio's die kleine hoeveelheden Bitcoin toevoegen. (Greyscale bijvoorbeeld)LazyDozzle schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:33:
[...]
Zij creëren nu extra schaarste op de markt, waardoor de exchange supply lager dan ooit staat. (Verhandelbare coins)
In combinatie met angst voor een enorme economische recessie en goud die op recordhoogte staat, lijkt Bitcoin wellicht een prima hedge tegen potentiële inflatie van de Dollar.
Het blijft allemaal een beetje koffiedik kijken, fundamenteel is er weinig veranderd aan Bitcoin zelf, maar mensen en bedrijven lijken te geloven in het Bitcoin S2F model (stock 2 flow).
Moet je nagaan wat er zal gebeuren als het S2F model niet matched.Verwijderd schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:43:
[...]
Met als verschil dat er nu ook institutioneel geld instroomt, beleggingsmaatschappijen met miljarden portfolio's die kleine hoeveelheden Bitcoin toevoegen. (Greyscale bijvoorbeeld)
Zij creëren nu extra schaarste op de markt, waardoor de exchange supply lager dan ooit staat. (Verhandelbare coins)
In combinatie met angst voor een enorme economische recessie en goud die op recordhoogte staat, lijkt Bitcoin wellicht een prima hedge tegen potentiële inflatie van de Dollar.
Het blijft allemaal een beetje koffiedik kijken, fundamenteel is er weinig veranderd aan Bitcoin zelf, maar mensen en bedrijven lijken te geloven in het Bitcoin S2F model (stock 2 flow).
Verwijderd
Ach, zolang ik die memes blijf maken krijg ik er ook voor betaald toch?WhySoSerious schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:35:
@Verwijderd hoe vindt je het om die memes te blijven maken? Het begint nog niet te veel op werk te lijken? De relatie met de vrouw leidt er niet onder?
De vrouw moet er wel om lachen, al vindt ze dat ik wat teveel achter de telefoon zit. En ze heeft al 20x moeten horen: 'Ik zei het toch?'
Maar, die heeft ze nog tegoed voor al die keren dat ze liep te zeuren over mijn bijkopen van Bitcoin.
'Heb je nou alweer 'Bitcoins' gekocht? Het is een bodemloze put Jaap!' 'Nou en pop, we kunnen het missen en het is voor de toekomst. Bitcoin gaat niet meer weg en het is nu nog betaalbaar.'
Welke alt niet. Hoop dat er nog alt opleving komt, bitcoin dominance gaat wellicht weer naar de 95% van de jaren tot 2017Bever! schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:46:
Link ziet er ook wel interessant uit... btc moet hem ff de kans geven
Er is 1 zekerheid in crypto.. als de BTC zich in nieuw ATH begeeft gaat 95% van de alts eraan op de btc en ook vaak op de dollar.
Zelfs ETH stelt dan weinig voor. Kijk eth/btc maar, gewoon dramatisch. ZIL liep nog een paar weken mee maar is er nu ook keihard af. -30% op de btc vandaag op de borden.
Tenzij de btc gaat stilliggen is alts geen aanrader tenzij voor korte ritjes
Dank voor de uitleg, maar in hoeverre kan dit doorgaan? We kunnen niet wereldwijd allemaal leven en handelen in en met BTC. Daar zijn we toch met te veel mensen voor op deze planeet? Tenzij 1BTC=1M eur ofzo, want dan kan iedereen met 0,01 BTC rondkomen. Mijn hypothese is dan ook: Op een gegeven moment gaat men zich toch realiseren dat ondanks het (voor deze tijden) een stabiele investering is die wat oplevert, het later niets meer voor kan stellen?Verwijderd schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:43:
[...]
Met als verschil dat er nu ook institutioneel geld instroomt, beleggingsmaatschappijen met miljarden portfolio's die kleine hoeveelheden Bitcoin toevoegen. (Greyscale bijvoorbeeld)
Fiat wordt bijgedrukt, maar van BTC staat de totale hoeveelheid al vast. Vandaar dat men bang is om een boot te missen, omdat er maar 21M zijn. Maar nooit de hele wereld kan overstappen op crypto in mijn optiek.
Direct gevolg van money printer goes brrr?
Institutionele investeerders die Inflatie willen vermijden door bitcoin te gebruiken voor een klein gedeelte van het portfolio? Als dat zo is geef ik McAfee een extra jaartje maar dan (snorkel voice) zou het best wel eens waar kunnen zijn (/snorkel voice) dat 500k aangetikt gaat worden.
[ Voor 5% gewijzigd door deppenboks op 03-01-2021 08:52 ]
Ik heb sinds 2017 geen hypotheek meer door BTC, dus het kan ook goed gaanScuL schreef op zondag 3 januari 2021 @ 06:16:
BellegersSlux schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:35:
[...]
Nope, paar miljardairs ingestapt die de nodige fomo creëren, je zult wel weer verhalen lezen dat de pensioenfondsen en institutionele bellegers, banken, henk en ingrids enz enz zijn ingestapt, kortom the FOMO is strong
Fly safe to the moon? Buy bitcoin.
Er is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel meer geld dan de market cap van BTC momenteel, zelfs als BTC 1 miljoen per stuk aantikt.LazyDozzle schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:51:
[...]
Dank voor de uitleg, maar in hoeverre kan dit doorgaan? We kunnen niet wereldwijd allemaal leven en handelen in en met BTC. Daar zijn we toch met te veel mensen voor op deze planeet? Tenzij 1BTC=1M eur ofzo, want dan kan iedereen met 0,01 BTC rondkomen. Mijn hypothese is dan ook: Op een gegeven moment gaat men zich toch realiseren dat ondanks het (voor deze tijden) een stabiele investering is die wat oplevert, het later niets meer voor kan stellen?
Fiat wordt bijgedrukt, maar van BTC staat de totale hoeveelheid al vast. Vandaar dat men bang is om een boot te missen, omdat er maar 21M zijn. Maar nooit de hele wereld kan overstappen op crypto in mijn optiek.
Dat BTC alle currency gaat vervangen zal niemand hier met droge ogen beweren.
Verwijderd
Vergis je niet, ik ben Bitcoin fan, maar dit is een kaartenhuis dat ieder moment in elkaar kan storten.LazyDozzle schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:51:
[...]
Dank voor de uitleg, maar in hoeverre kan dit doorgaan? We kunnen niet wereldwijd allemaal leven en handelen in en met BTC. Daar zijn we toch met te veel mensen voor op deze planeet? Tenzij 1BTC=1M eur ofzo, want dan kan iedereen met 0,01 BTC rondkomen. Mijn hypothese is dan ook: Op een gegeven moment gaat men zich toch realiseren dat ondanks het (voor deze tijden) een stabiele investering is die wat oplevert, het later niets meer voor kan stellen?
De vraag is niet of de crash komt, maar wanneer.
Kan bij 35k, bij 50k, bij 100k. Of over 3 minuten.
Niemand weet waar de top ligt.
Vervang in dit verhaal eens BTC en crypto door goudLazyDozzle schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:51:
[...]
Dat kan net zo goed inderdaad gezien de goudkoers eind 19e eeuw.deppenboks schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:54:
[...]
Vervang in dit verhaal eens BTC en crypto door goud
WhySoSerious in "[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #14"
Artikel van het FD:
Centrale overheden drukken bitcoin over de grens van $30.000
Rutger Betlem 14:20
Bitcoin is niet meer iets voor nerds en criminele netwerken. De munt wordt steeds meer algemeen geaccepteerd.
Bitcoin is niet meer iets voor nerds en criminele netwerken. De munt wordt steeds meer algemeen geaccepteerd. Foto: Dado Ruvic/Reuters
In het kort:
Bitcoin breekt door de $30.000-grens, een absoluut record. Nu centrale overheden de geldpers overuren laten draaien, steken professionele beleggers een deel van hun vermogen in computergeld. Bitcoinbeleggers verwachten dat de munt dit jaar de kaap van $100.000 zal nemen.
Een ongekende rally bereikte op zaterdagmiddag een nieuw hoogtepunt. De bitcoin is door de grens van $30.000 gebroken - een koerssprong van 20% in één week en een absoluut record. Op het moment dat centrale overheden massaal op de pof gingen leven om de coronacrisis te weerstaan, begon bitcoin aan zijn opmars. In maart noteerde de munt nog een schamele $5000, inmiddels staat hij ruim 500% hoger. Grote beleggers nemen forse posities in bitcoin, nu centrale overheden de geldpers overuren laten draaien.
Er is de laatste maanden zoveel geld bijgedrukt, dat het vertrouwen in fiatgeld bij professionele beleggers afgenomen is. In december werd bekend dat verzekeringsgigant Massachusetts Mutual $100 mln in bitcoin geïnvesteerd heeft, slechts 0,017% van hun totale belegde kapitaal, maar een duidelijk signaal naar de markt.
Kluizen vol bitcoin
Bitcoin is niet meer iets voor nerds en criminele netwerken. De munt wordt steeds meer algemeen geaccepteerd. Assetmanager Ruffer heeft $750 mln, 2,7% van zijn totale portfolio, aan bitcoin in een kluis liggen om zich te wapenen tegen monetaire onzekerheid en lage rentes. Zakenbank Guggenheim volgde onlangs dat voorbeeld en investeerde $650 mln. Zelfs traditionele fondsmanagers, zoals hedgefondsmiljardair Paul Tudor Jones, breken een lans voor de munt. En partijen als Fidelity, een van 's werelds grootste fondsbeheerders, zijn bitcoinhofleverancier voor institutionele beleggers geworden.
Het is ironisch dat uitgerekend centrale overheden, die zich nooit een voorstander getoond hebben van het anarchistische karakter van het bitcoin-netwerk, de stijging van de munt mede veroorzaakt hebben. Dat steeds meer toezichthouders, waaronder DNB, een eigen cryptoregister hebben, helpt bij het vertrouwen.
'Het hek is van de dam', zegt Marc van der Chijs, eigenaar van twee beursgenoteerde cryptobedrijven. 'Een jaar geleden was het voor professionele beleggers not done om geld in bitcoin te steken. Het investeringscomité zag je aankomen. Dat kon je je kop kosten. Die situatie is compleet omgekeerd.'
Digitaal goud versus echt goud
Hoewel de waarde van bitcoin extreem gestegen is blijft de munt, die voor een totale marktwaarde van $600 mrd in de boeken staat, nog altijd een relatief kleine speler. Het nieuwe goud, zoals zijn beleggers de techniek liefkozend noemen, heeft weinig in te brengen tegen echt goud - dat een marktkapitalisatie van rond de €10.000 mrd heeft. Maar het kan hard gaan, denken bitcoinbeleggers. Hun voorspellingen gaan van een waarde van €60.000 tot €150.000 in 2021. 'Dit is een nieuwe store of value', zegt bitcoin-ondernemer Marc van der Chijs vanuit Vancouver. 'De jonge generatie investeert niet meer in goud.' Voor een crash, zoals na de vorige piek van $20.000 die eind 2017 bereikt werd, zijn cryptobeleggers niet bang. Van der Chijs: 'Dat waren de kleine beleggers. Zij stapten massaal in en ook heel snel weer uit. Wat je nu ziet zijn de professionele beleggers met een langetermijnvisie.'
Goudlokje
Bij Maven 11, een investeerder in blockchaintechnologie, noemen ze het een ' Goldilocks-scenario voor harde assets'. 'Goud, kunst en ook bitcoin doen het extreem goed', zegt fondsmanager Balder Bomans. Volgens hem is de opmars van de munt niet iets van de laatste maanden. 'Amerikaanse hedgefondspartijen, de agressieve jongens, nemen sinds maart al grote posities.' Hij laat een staatje zien van het aantal munten dat beschikbaar is op centrale handelsplaatsen. Vanaf januari daalde het aantal vrij beschikbare bitcoins met 20%. 'Die liggen in een kluis.'
Voor bedrijven levert dat nieuwe uitdagingen op, meent Dick Korf, partner bij KPMG. 'Dit is een heel typische, hoog speculatieve en zeer volatiele markt. Je kan bitcoin inmiddels echt wel zien als een asset, maar hoe zet je dat op de balans?' Een financieel instrument is het naar de letter van de huidige boekhoudregels niet, vindt de IFRS-expert. 'Het staat nu als voorraad in de boeken, terwijl het gewoon een belegging is.'
'Bitcoin naar $1 mln'
Nieuwe bitcoins zijn alleen te verdienen door computers zware rekenkundige puzzels te laten oplossen, mining in het Engels. Dit jaar werd de hoeveelheid bitcoin die daarmee valt te verdienen gehalveerd. Die schaarste maakt dat bitcoin als waardevoller gezien wordt dan de meeste andere cryptomunten. Zo'n 88% van de beschikbare bitcoin is in de eerste elf jaar van zijn bestaan gevonden. 'De euro, de toren waar iedereen altijd op vertrouwde, is aan het wankelen', zegt Robert Reinder Nederhoed van beleggingswebsite Bitmymoney. 'De echte economie is onzekerder geworden en toch gaat alles omhoog. Hoe kan dat? Er worden sinds corona miljarden bijgetoverd.'
Er komt meer oog voor het grotere plaatje, ziet Simon Lelieveldt. 'Het wordt tijd voor een brede discussie over de veelzijdige diamant die bitcoin is', vindt de bankenexpert en adviseur van de crypto-industrie. Hij ergert zich aan de focus op de marktkapitalisatie van de munt. 'Dit is een elegante techniek met vele verschijningsvormen. Een uitvloeisel van onze digitale samenleving waarvan we de toepassingsmogelijkheden nog altijd onderschatten. De prijs is op het moment helemaal niet equivalent aan de waarde van bitcoin en zijn onderliggende techniek blockchain.'
De waarde van de munt is dan ook nog veel te laag, vinden bitcoinbeleggers. 'Binnen vijf jaar gaan we naar $1 mln', zegt Van der Chijs. 'De pieken worden hoger en de dalen minder diep. We gaan echt nog wel crashes zien, maar niet meer van 50%. Je wilt als professionele belegger niet meer aan de zijlijn staan.'
Zaterdagavond steeg de munt verder naar ruim $32.000, een plus van 27,5% in slechts zeven dagen.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Een 3x - 4,5x NA 33kTaro schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 23:56:
@Stokstaart Zit film te kijken, welke theorie was dat?
Overigens zou een daily close op 32.768 wel heel mooi zijn voor IT'ers
Maar goed, it's crypto + institutional fomo is here..
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Toevoeging:WhySoSerious schreef op zondag 3 januari 2021 @ 06:32:
Mijn advies is 70% btc, 20%eth en de rest in alt.
- Snap je er geen snars van maar wil je toch meeprofiteren: 100% BTC
- Heb je je een beetje ingelezen? Tot 20% ETH en de rest BTC
- Weet je wat je doet (qua handelen of qua DYOR in muntjes)? Zie boven.
Doel je dan op de huidige stijging met de kans op een zeer forse correctie en daarna weer door, of bedoel je ook voor langere termijn en dat bitcoin (en crypto) langzaam doodbloedt? Ik heb niet de illusie dat bitcoin/crypto de komende tientallen jaren nog verdwijnen..Verwijderd schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:54:
[...]
Vergis je niet, ik ben Bitcoin fan, maar dit is een kaartenhuis dat ieder moment in elkaar kan storten.
De vraag is niet of de crash komt, maar wanneer.
Kan bij 35k, bij 50k, bij 100k. Of over 3 minuten.
Niemand weet waar de top ligt.
Fijn om te horen dat je er nog positief in staat! Ik heb namelijk het gevoel dat dit nog even door gaat.Verwijderd schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:50:
[...]
Ach, zolang ik die memes blijf maken krijg ik er ook voor betaald toch?![]()
De vrouw moet er wel om lachen, al vindt ze dat ik wat teveel achter de telefoon zit. En ze heeft al 20x moeten horen: 'Ik zei het toch?'![]()
Maar, die heeft ze nog tegoed voor al die keren dat ze liep te zeuren over mijn bijkopen van Bitcoin.
'Heb je nou alweer 'Bitcoins' gekocht? Het is een bodemloze put Jaap!' 'Nou en pop, we kunnen het missen en het is voor de toekomst. Bitcoin gaat niet meer weg en het is nu nog betaalbaar.'
Kunnen we deze babes trouwens in de OP opnemen? Als we over een jaar weer in een bearmarket zitten kunnen we op die manier nog aan deze tijden terugdenken.
Jup, dit zijn de correcties these days.
Niet tegen op te handelen als mens.
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Ik heb het pareltje van 30k gepinned. Was dat nou gisteren nog? Gaat hard heWhySoSerious schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:58:
[...]
Kunnen we deze babes trouwens in de OP opnemen? Als we over een jaar weer in een bearmarket zitten kunnen we op die manier nog aan deze tijden terugdenken.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
13:43 gisteren ja.Taro schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:00:
[...]
Ik heb het pareltje van 30k gepinned. Was dat nou gisteren nog? Gaat hard heMisschien kan @Verwijderd er een soort collage van maken?
BTC heeft iets van +30% in een week gedaan ofzo.
Moment om bij stil te staan.
Verwijderd
Ik doel op het eerste. We gaan al geruime tijd parabolisch. Dat houdt een keer op, toch?DylanV1990 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:58:
[...]
Doel je dan op de huidige stijging met de kans op een zeer forse correctie en daarna weer door, of bedoel je ook voor langere termijn en dat bitcoin (en crypto) langzaam doodbloedt? Ik heb niet de illusie dat bitcoin/crypto de komende tientallen jaren nog verdwijnen..
Persoonlijk denk ik dat we nog dingen gaan zien waarbij de huidige prijzen in het niet vallen. Dat geloof ik echt, maar dan wel op de langere termijn.
Maar Bitcoin/crypto is here to stay. Dit gaat voorlopig niet verdwijnen of doodbloeden. Ik denk juist het tegenovergestelde.
De moeite waard om komend jaar in de gaten te houden in ieder geval.
If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!
Dit dus.WhySoSerious schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:59:
[...]
Jup, dit zijn de correcties these days.
Niet tegen op te handelen als mens.
/f/image/d2xrGQOau3iofjRkhpdufTnh.png?f=fotoalbum_large)
Deze spikes naar beneden maken dat ik enorm positief ben over waar de koers naartoe gaat. Naar boven.
Waarom?
Dit is de 1 minuut grafiek. En de spikes naar beneden worden in de meeste gevallen binnen 10 minuten weer gecorrigeerd naar het oude niveau.
Je zou deze spikes normaal gesproken eerder verwachten op een 1 uur grafiek, maar op de een of andere manier is er dus zoveel handel (bij stijgingen >500k en soms meer dan 1miljoen per minuut) dat er altijd kopers zijn die de BTC voor die ietsje lagere prijs willen hebben.
Ongehoord.
Simpel: marktwerking. Op dit moment willen er weinig mensen verkopen omdat iedereen een stijging verwacht (typisch voor een bubbel). Herhaal nu vorige zin met "weinig mensen verkopen" vervangen door "veel mensen kopen" en het plaatje is compleet: veel vraag en weinig aanbod. Net zoals de Ryzen 5000 en RTX 3000 brengt dat de prijs veel hoger dan normaal.LazyDozzle schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:27:
Op een gegeven moment stort dat in, en wil iedereen zijn winst nemen: veel verkopers en weinig kopers. De markt stort dan terug in en keert terug naar normale koersen. Niemand wil BTC hebben, iedereen wil er uiteindelijk harde dollars of euro's terug, liefst in een veelvoud.
Wel geinig platform dat BOTS
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
Opnieuw een bijzonder fijne bijdrage Jaapio. Hulde!
Zag het, op binance is de ‘wisselkoers’ 1.27 USDT/EUR.. dat scheelt 6 cent en bij 34k is dat best veelThe Redman schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:12:
Btceur loopt ook weer €1K achter op btcusd*1/eurusd
Nu mijn gemoedstoestand wat beter is wacht ik weer op de dip en koop ik wat voor op de lange termijnJim80 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:07:
[...]
Simpel: marktwerking. Op dit moment willen er weinig mensen verkopen omdat iedereen een stijging verwacht (typisch voor een bubbel). Herhaal nu vorige zin met "weinig mensen verkopen" vervangen door "veel mensen kopen" en het plaatje is compleet: veel vraag en weinig aanbod. Net zoals de Ryzen 5000 en RTX 3000 brengt dat de prijs veel hoger dan normaal.
Op een gegeven moment stort dat in, en wil iedereen zijn winst nemen: veel verkopers en weinig kopers. De markt stort dan terug in en keert terug naar normale koersen. Niemand wil BTC hebben, iedereen wil er uiteindelijk harde dollars of euro's terug, liefst in een veelvoud.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Dit is de 1H van Binance.FijneKerst schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:08:
Mogguh, 50K vandaag?
/f/image/8AuDzy6aFddwEDO32Kfz4q8F.png?f=fotoalbum_large)
Sinds 26-12 is hij uit zijn kooi (die groene rechte lijn)
De curve gaat nu als een parabool omhoog.
Vandaag 38k en morgen 42k zie ik bij blijvend volume en sentiment wel gebeuren.
100 euro ingelegd ergens in juni, nu 118 euro waardSlux schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:08:
Ik had een paar weken terug alle bots gekocht bij BOTS en zie nu dat ik op winst sta![]()
Wel geinig platform dat BOTS
Lambo, here i come
(Maar idd wel geinig platform)
Goedemorgen FijneKerst.FijneKerst schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:08:
Mogguh, 50K vandaag?
Heb je weer ~350 posts bijgelezen voordat je PF opende, of kon je dat geduld niet opbrengen?
HEYHEY WEL EEN BEETJE OPLETTEN HIER HE!Jim80 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:25:34K.... waar is de babe?
Staat onder de 33K babe.
Al snap ik best dat je de 34K babe daardoor over het hoofd ziet
Verwijderd
Jim80 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:25:34K.... waar is de babe?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iY4yLRIKJ4ZJy6U7cqwKC6yq.jpg?f=user_large)
Ik post haar nog wel een keertje. Omdat ze zo'n mooie... bril heeft.
Inderdaad, mn zicht begint een beetje troebel te worden! Hoe kon ik dat missen!!!!WhySoSerious schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:26:
[...]
HEYHEY WEL EEN BEETJE OPLETTEN HIER HE!
Staat onder de 33K babe.
Al snap ik best dat je de 34K babe daardoor over het hoofd ziet
Wanneer gaat ETH nog harder snel sneller stijgen?
[ Voor 16% gewijzigd door Martine op 03-01-2021 09:35 ]
Wat er dus vanochtend gebeurde op Kraken.WhySoSerious schreef op zondag 3 januari 2021 @ 06:00:
Kraken blijft achter want gigantische sellwall.
Staat nu 500 euro te laag gewaardeerd daar.
Toen BTC door de 33K heenramde vanochtend (ja dat was een paar uur geleden
Zal me niets verbazen als dat het allerlaatste baksteentje van die wall was, want daarna schoot de koers dus door naar meer marktconforme waarden. Best geluk gehad, alhoewel we door zijn blijven stijgen sindsdien.
Zo zie je, niet alleen @Taro is een mastertrader
:strip_exif()/f/image/5MjyqnhDnhgezywMpUvFLlp8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wgvi28ohaKgI26UBncnAbIAm.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze post blijft natuurlijk staan zo lang de koers boven dit niveau staat
Helemaal waar. De kunst is om dit te timen of je er niet mee bezig te houden. Persoonlijk denk ik dat de toename van de vraag pas net is begonnen. Je ziet het goed aan de charts dat nagenoeg elke dip binnen 24h herstelt. Dat is het teken van een bullmarket, 'buy the dip'.Jim80 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:07:
[...]
Simpel: marktwerking. Op dit moment willen er weinig mensen verkopen omdat iedereen een stijging verwacht (typisch voor een bubbel). Herhaal nu vorige zin met "weinig mensen verkopen" vervangen door "veel mensen kopen" en het plaatje is compleet: veel vraag en weinig aanbod. Net zoals de Ryzen 5000 en RTX 3000 brengt dat de prijs veel hoger dan normaal.
Waar jij het over hebt is het begin van een bear market. Persoonlijk denk ik dat dat pas na de 50k ergens zal gaan opspelen. Maar wie zal het zeggen?
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Begint nu wel een ding te worden ja.. De dollar koers is in een continue daling en er wordt op bloomberg al gesproken over een 1.30 tov de eur.Atomatico schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:44:
Als jullie verkopen, is het dan altijd naar USD of USDT of gewoon EUR? Merkte het gisteren namelijk ook met EUR koers op Kraken, letterlijk weggegooid geld met een koers die flink achterblijft.
Dus als je alles in USDT / USD laat staan, verlies je automatisch meer geld.
Maar je moet wel opletten of de koers op de exchanges goed is, vanochtend dus 6 cent verschil met de echte koers.. Als je dus omzet naar EUR ben je snel geld kwijt op die manier.
Ik hou dus vanaf nu ook de koers in de gaten..
Verwijderd
Hopen dat Bitcoin nu niet crasht, heb nu 2gb voor babes.
Van Eck gaat er ook een lanceren.AMARONE schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 23:44:
[...]
Dit is waar ik al een tijdje mee in gedachten zit. Ik wil ook iets doen qua beleggen in bedrijven die in crypto zitten of een alt coin etf. Welke crypto etf is dus een goede wat jij op het oog ziet? (ga zelf nog onderzoek doen)
Wellicht wat leuke informatie;JoebarRC schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:49:
[...]
Begint nu wel een ding te worden ja.. De dollar koers is in een continue daling en er wordt op bloomberg al gesproken over een 1.30 tov de eur.
Dus als je alles in USDT / USD laat staan, verlies je automatisch meer geld.
Maar je moet wel opletten of de koers op de exchanges goed is, vanochtend dus 6 cent verschil met de echte koers.. Als je dus omzet naar EUR ben je snel geld kwijt op die manier.
Ik hou dus vanaf nu ook de koers in de gaten..
https://www.lynx.nl/kenni...euro-dollar-eurusd-koers/
Bitcoin says thanks.De belangrijkste reden is uiteraard het feit dat de Federal Reserve sinds de coronacrisis al ruim $ 4 biljoen(4000 miljard) heeft bijgedrukt. Het oneindig bij drukken van geld kent natuurlijk zijn keerzijde. Er treedt simpelweg verwatering op en op termijn kan dit natuurlijk alleen maar lijden tot inflatie.
FOMO, 50K soon
Moet je mij niet zeggen, meeste verkocht voor 10% winst, kijk ik liever niet meer naarWhySoSerious schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:57:
Ik zie overigens tegen welk bedrag ik mijn XLM's verkocht heb ooit.
Heb het maar snel weggeklikt
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Dit topic is gesloten.
![]()
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
:strip_exif()/f/image/GO1XrAPKfy3AUt3TwZXWlyqA.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/cWpqi5ZaPxTgJQ5r5FdYn7Sk.jpg?f=fotoalbum_large)