Bitcoin - A weapon of mass disruption
Sell btc/usdt , je betaalt trading fee, en dan usdt->eur (weer fee)
Of traden btc/eur waar voor mn gevoel de koers op exact zelfde tijdstip wel iets ‘te laag’ staat in EUR als je de usd koers rechtstreeks naar eur zou omrekenen.
Ik snap dat als het verschil té groot zou zijn er automatisch een arbitrage opportunity zou zijn. Dus het zal misschien minimaal zijn of is er toch een duidelijke winnaar tussen deze opties?
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Volgens mij sta je dan zo'n 10 procent in de plus.SJAAKSJAAK schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:44:
Dit is geniaal. Precies als ik na 2 dagen weer BTC in FOMO een vette dump.
Kijk even hoeveel fee's ze hebben meegegeven en kijk dan hier: https://bitcoinfees.earn.com/PlanR schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:39:
[...]
Confirmations 0
Height N/A
Timestamp N/A
Fees (m'n coin)
Hash cijfertjes en lettertjes
Ik weet t allemaal niet meer, gaat zo snel. Ik zat in fiat op de zijlijn te poepenGelukszoekr schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:44:
[...]
2 dagen geleden stonden we nog onder de $20k.. toch?
doei
1. ZegiknietStan schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:25:
Ik zou wel graag wat polls maken/zien hier!
Bijvoorbeeld:
1) Wat is je Bitcoin rank / nick (anoniem!);
2) Welke exchange gebruik je;
3) Welke wallet gebruik je;
4) Je grootste altcoin;
5) ...
2. Zegikniet
3. Zegikniet
4. Doen we niet aan
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
Haha ik bedoel de "GoING DOwN!!" en "CrASh!!" roepers bij slechts een klein dipjeTaro schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:33:
[...]
Laat me raden, gehard door de strenge XRP winter?
Je bedoelt eigenlijk: Wat een boel slimme mensen hier die winst nemen en lager weer inkopen.
Of speel je met 100 USD dat het verschil je niets uitmaakt?
Ik hodl overigens (grotendeels) sinds 2013 toen je voor 100 dollar nog hele bitcoins kocht. Ik zit er dus heel relaxed in. In en uitstappen voor een paar procentjes werkt alleen maar op mijn zenuwen.
Thanx! waar kan ik dat zien van de Fee's?PilatuS schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:45:
[...]
Kijk even hoeveel fee's ze hebben meegegeven en kijk dan hier: https://bitcoinfees.earn.com/
Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Als je de transactie opzoek bij een blockexplorer staat de fee er bij: https://www.blockchain.com/explorer
Naar mijn idee roept de helft dat hier ook voor de lol. Ik in ieder geval welLuuk schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:48:
[...]
Haha ik bedoel de "GoING DOwN!!" en "CrASh!!" roepers bij slechts een klein dipje![]()
Ik hodl overigens (grotendeels) sinds 2013 toen je voor 100 dollar nog hele bitcoins kocht. Ik zit er dus heel relaxed in. In en uitstappen voor een paar procentjes werkt alleen maar op mijn zenuwen.
Laatste correctie die ik heb gezien is m'n moeders neus-lipcorrectie 5 weken geleden
Als ik dan in fiat wil gaan, dan zet ik alles over naar een exchange en ga daar naar fiat. Maar dan betaal ik fee om naar die exchange over te zetten + om naar fiat te gaan... Hoe lossen jullie dit op?
Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz
Hoezo precies? Gaat gewoon BTC achterna.SpelFaut schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:42:
ETH lijkt van een brug te vallen
Beetje uitzoomen. ETH stond 1 jaar geleden op $125, nu op $770. Vet waardeloos, als je daar niet tenminste 3x op hebt gedaan......
[ Voor 8% gewijzigd door Mooody op 02-01-2021 21:51 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Gewoon keihard blijven hodlen...Nutellaah schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:50:
Wat ik me ook aanvraag is het volgende: iedereen zegt "alles bewaren op een cold wallet", wat ik dus ook doe.
Als ik dan in fiat wil gaan, dan zet ik alles over naar een exchange en ga daar naar fiat. Maar dan betaal ik fee om naar die exchange over te zetten + om naar fiat te gaan... Hoe lossen jullie dit op?
Ik heb alles op Bitvavo, maar ik heb dan ook maar onder de 1000 euro.Nutellaah schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:50:
Wat ik me ook aanvraag is het volgende: iedereen zegt "alles bewaren op een cold wallet", wat ik dus ook doe.
Door fee te betalen om naar een exchange te gaan en nog een keer fee te betalen voor het omzetten en nog een keer fee te betalen voor het uitkeren.Nutellaah schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:50:
Zero.
(18.139 sat/B - 6.432 sat/WU - 2726 bytes)PilatuS schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:49:
[...]
Als je de transactie opzoek bij een blockexplorer staat de fee er bij: https://www.blockchain.com/explorer
Die fees zijn het mij wel waard indien de exchange opeens weg isNutellaah schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:50:
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Er zijn geen andere opties, behalve het evt. swappen via een dienst die de hardware wallet leverancier aanbiedt, maar die zal waarschijnlijk niet goedkoper zijn dan de optie die je nu beschrijft.Nutellaah schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:50:
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Ok, bedankt voor de reacties.Taro schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:52:
[...]
Er zijn geen andere opties, behalve het evt. swappen via een dienst die de hardware wallet leverancier aanbiedt, maar die zal waarschijnlijk niet goedkoper zijn dan de optie die je nu beschrijft.
Dus m.a.w. die traders spelen met "kleingeld" om te traden?
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz
nee ik zat in fiat. koop net onder 33000 ergens en toen belde BogdanoffVictor Belli schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:45:
[...]
Volgens mij sta je dan zo'n 10 procent in de plus.
doei
Ik gebruik altijd Bitonic. Op zich tevreden mee, maar het is niet echt een exchange. Je maakt het over direct van je wallet. En ze betalen pas de volgende werkdag uit, dus dat kan soms lang duren (zoals toen ik het bij 20k verkocht, ivm de kerstdagen duurde het zo lang dat ik niet meer opnieuw in kon zetten toen het bleef stijgen...Nutellaah schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:50:
Dus als je n00b bent zoals ik (al betwijfel ik dat als je hier in het topic zit) dan vind ik het wel een aanrader. Het is duidelijk, je krijgt gewoon X geld voor je bitcoins, of andersom. Hoeveel commissie erop zit weet ik niet maar eerlijk gezegd maakt dat met de huidige schommelingen geen bak uit.
PS: Het is nu wel van bommetje zeg, in de tijd dat ik dit schrijf 500 euro eraf.
[ Voor 20% gewijzigd door GekkePrutser op 02-01-2021 21:56 ]
Verwijderd
This is the way.SJAAKSJAAK schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:53:
[...]
nee ik zat in fiat. koop net onder 33000 ergens en toen belde Bogdanoff
One of us! One of us!
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Nee, want je trading pot staat al op de exchange en je hodl pot op je koude ledger...Nutellaah schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:53:
[...]
Ok, bedankt voor de reacties.
Dus m.a.w. die traders spelen met "kleingeld" om te traden?
Oeps verkeerd gelezen.SJAAKSJAAK schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:53:
[...]
Rekt
Smart money = Henk en Ingrid die nu verkopen
Dumb money = Tweakers
[ Voor 63% gewijzigd door The Redman op 02-01-2021 21:56 ]
Ik weet niet hoeveel en hoe vaak je in-/verkoopt, maar het kan denk ik geen kwaad naar een exchange te gaan kijken. Bitonic heeft behoorlijke fees. Daar krijg je dan ook wat gemak voor terug, maar de basisfuncties van een exchange heb je snel onder de knie.GekkePrutser schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:54:
[...]
Ik gebruik altijd Bitonic. Op zich tevreden mee, maar het is niet echt een exchange.
De grote vraag is nu waar zetten we de buy orders:)
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Dat kan je dan dus hier zien: https://bitcoinfees.earn.com/
Het gaat tussen de 3 en 48 blokken duren en dus tussen de 30 tot 540 minuten.
Da's wel een erg lage fee van, dus niet echt netjes van de verkoper. 50 of 60 sat/B was de fee geweest waarmee het wel snel was gegaan.
Ja, zeker nu ik met die die koers van de kerst een beetje het schip in ben gegaan (wat ik niet meer goed kon maken daardoor), denk ik er ook over.Ray_ schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:56:
[...]
Ik weet niet hoeveel en hoe vaak je in-/verkoopt, maar het kan denk ik geen kwaad naar een exchange te gaan kijken. Bitonic heeft behoorlijke fees. Daar krijg je dan ook wat gemak voor terug, maar de basisfuncties van een exchange heb je snel onder de knie.
Welke zou je dan aanraden?
Hebben ze dat recent aangepast?
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Klassieker. Ben er vroeger ook vaak genoeg in getraptSJAAKSJAAK schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:53:
Nemo potest nocere meam me invito tactiost
- Taro
- Niet online
[ Voor 136% gewijzigd door Taro op 02-01-2021 21:59 ]
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Bedankt! vanmiddag om 17:00 gekocht... moet je nu de koers is zienPilatuS schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:56:
[...]
Dat kan je dan dus hier zien: https://bitcoinfees.earn.com/
Het gaat tussen de 3 en 48 blokken duren en dus tussen de 30 tot 540 minuten.
Da's wel een erg lage fee van, dus niet echt netjes van de verkoper. 50 of 60 sat/B was de fee geweest waarmee het wel snel was gegaan.
Doe mij maar het virtuele station waar iedereen graag wil instappen, zoals hier afgebeeld
https://txstreet.com/v/btc
Nou idd. Is niks aan de hand.Mooooody schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:56:
m00nboys, ga eens van die 1 minute chart af. Ik schrok me dood
29400 lijkt me een goede support voor de lange termijntwit schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:56:
[...]
De grote vraag is nu waar zetten we de buy orders:)
Eerste deftige support ligt op 30k, toch?Taro schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:58:
Nog 2 vlak onder de 31k en dan mag de daling stoppen, ok?
Nemo potest nocere meam me invito tactiost
[ Voor 6% gewijzigd door MrMoon op 02-01-2021 22:00 ]
MarsRover
Binance is volgens mij de grootste, in ieder geval een van de grotere. Kraken heeft overigens ook een eenvoudig schermpje om iets te (ver-)kopen. Vul er 2 in en de derde wordt automagisch ook ingevuld, eenvoudiger kan niet. En je kan nog altijd marktprijs selecteren, dan hoef je zelfs maar 1 veldje in te vullenGekkePrutser schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:57:
[...]
Ja, zeker nu ik met die die koers van de kerst een beetje het schip in ben gegaan (wat ik niet meer goed kon maken daardoor), denk ik er ook over.
Welke zou je dan aanraden?
Maar zo'n weekly... dat duurt wel echt een week hè. Dat is ruim 3x zo lang als dat dit jaar al duurt!Mooooody schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:59:
Zolang de weekly een groene laat zien, is het prima toch? Dat gestress is niet goed voor jullie.
Ik vermoed minder supply wat meer schommelingen met zich mee kan brengenVictor Belli schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:01:
BTC/EUR gaat veel harder naar beneden dan BtC/USDT op Binance?
- Taro
- Niet online
De afgelopen 10 minuten zijn zoveel van deze orders gehit. En nu gaan we alweer vrolijk omhoog
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Mooi getimed!Taro schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:58:
Nog 2 vlak onder de 31k en dan mag de daling stoppen, ok?
[Afbeelding]
Ik had hem vrij conservatief op 30K staan, gelukkig kwam hij daar net niet aanGelukszoekr schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:04:
Kijk, Dit is nou typisch zo'n voorbeeld waarom ik niks doe met stop-losses.
De afgelopen 10 minuten zijn zoveel van deze orders gehit. En nu gaan we alweer vrolijk omhoog
[ Voor 64% gewijzigd door Glitchy op 02-01-2021 22:07 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Wat de fuck
Elke 3 seconden gaat mijn pf met heel wat procenten omhoog en omlaag. Gaat helaas te snel om op te handelen.
Bitonic houd het ook niet bij, loopt achter de feiten aan qua koers om te kopen/verkopen.Nurksis schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:08:
Bitvavo flipt hem ook even.
Elke 3 seconden gaat mijn pf met heel wat procenten omhoog en omlaag. Gaat helaas te snel om op te handelen.
Waarom die kleine NL exchanges gebruiken en niet een van de grote 3?PlanR schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:12:
[...]
Bitonic houd het ook niet bij, loopt achter de feiten aan qua koers om te kopen/verkopen.
Je funds zijn hoe dan ook nooit 100% safu
En weer ingestapt.Mooooody schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:39:
[...]
Je bedoelt dat je nu moet uitstappen?
Volg je de fomo een beetje?
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Stilte zou ik dit niet noemenNutellaah schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:08:
Sinds ik vanmiddag https://aggr.trade/# ontdekt heb via dit forum wordt mijn vrouw gek. Ding staat in de living te pingen haha
RTFM!
Daar denkt ome CZ toch anders overMooooody schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:14:
[...]
Waarom die kleine NL exchanges gebruiken en niet een van de grote 3?
Kan eigenlijk alleen maar fout gaan maar hey
Speculatie? Of sure thing?Richh schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:17:
Nou we gaan zo verder droppenik heb weer een plukje gekocht in deze bizarre flashcrash.
Kan eigenlijk alleen maar fout gaan maar hey
Richh is Satoshi Nakamoto, maar dat mag je niet verder vertellen.
Hij bepaalt nog steeds in zijn eentje de koers, en is dus zeker van alles.
Ik hodl alleen maar.
Maar de laatste keren te vaak een $2000 fakeout op dit soort dagen, zonder dat de koers daaronder nog echt terug viel. Geen idee hoe lang dat door gaat, maar ik vind het wel een leuk gokje.
Ik heb al tijden niet gekocht terwijl ik normaal een soort van dca doe, dus dan past het nu wel met een plukje.
Daarbij zijn dit belangrijke niveaus, niet dat mijn aankopen een deuk in een pakje boter slaan hoor haha, maar ik vind het leuk om een beetje mee te doen zo. Als iedereen op dit soort levels koopt
En als je hodl, maakt uiteindelijk een aankoop op 31k of 33k niet heel veel uit
[ Voor 15% gewijzigd door Richh op 02-01-2021 22:37 ]
Als ik ergens vertrouwen in heb wat betreft het trading-deel van mijn funds is het wel Bitonic/Bl3p.Mooooody schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:14:
[...]
Waarom die kleine NL exchanges gebruiken en niet een van de grote 3?
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Zero.
/f/image/xEJPL3IFI9puvpeBPM5iZPNO.png?f=fotoalbum_large)
Nu €25362,90 vs €26042,72. Straks was het verschil nog vele malen groter.
Dan moet het toch uit kunnen om nu ook nog btc te kopen met euro's, vervolgens te verkopen voor usdt en die weer in te ruilen voor euro's?
Of ben ik dan gek.
Stel je neemt 1 hele Bitcoin, dan betaal je geen 700 euro's aan fee.
Ik vond de drop niet groot genoeg en hoop op een dcb.
Lager inkopen is altijd een goede trade toch? Neem aan dat je ETH aan het hodlen bent.Pelox schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:22:
Eth verkocht op 784, teruggekocht op 753 en 756. Hopelijk was het een goede trade.
Hier sloeg mijn post op van een halve pagina terug inderdaad. Ik had dus BTC/EUR verkocht en zit me af te vragen of ik niet enkele 100'en EUR heb weggegooid door niet USDT te verkopen en die daarna naar EUR om te zetten. Ging er eigenlijk met een binance order boek en volumes vanuit dat de arb/spread daar minimaal zou zijn maar hij lijkt idd toch best significant. Misschien missen we iets..Victor Belli schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:23:
[Afbeelding]
Dan moet het toch uit kunnen om nu ook nog btc te kopen met euro's, vervolgens te verkopen voor usdt en die weer in te ruilen voor euro's?
Of ben ik dan gek.
Ja klopt, had een deel op binance gezet juist voor dit soort momenten.Mooooody schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:26:
[...]
Lager inkopen is altijd een goede trade toch? Neem aan dat je ETH aan het hodlen bent.
Zero.
Volgens mij is de conversie van Binance zelf wat EUR/USD waarde betreft ook niet helemaal correct. Ik ga dat eens uitzoeken.twit schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:26:
[...]
Hier sloeg mijn post op van een halve pagina terug inderdaad. Ik had dus BTC/EUR verkocht en zit me af te vragen of ik niet enkele 100'en EUR heb weggegooid door niet USDT te verkopen en die daarna naar EUR om te zetten. Ging er eigenlijk met een binance order boek en volumes vanuit dat de arb/spread daar minimaal zou zijn maar hij lijkt idd toch best significant. Misschien missen we iets..
Ik heb alleen mn telefoon en geen laptop bij de hand maar met een Excelletje de USDT/EUR koers, BTC/USDT koers en en BTC/EUR koers en 0,10% binance fee zou je er uit moeten komen. Ik ben ook wel benieuwd!Victor Belli schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:29:
[...]
Volgens mij is de conversie van Binance zelf wat EUR/USD waarde betreft ook niet helemaal correct. Ik ga dat eens uitzoeken.
Waarom? Hij kruipt toch weer langzaam omhoog?Nutellaah schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:33:
Nu gaan we verder droppen onder de 30k. Richting 25k
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Op welke chart is dat?Nutellaah schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:33:
Nu gaan we verder droppen onder de 30k. Richting 25k
Mooie weg naar beneden om bij te kopen trouwens, ik vind het prima
Het leven van een trader is niks voor mij geloof ik... Ben alleen maar blij dat het goed heeft uitgepakt een keer. Sell high buy low(er)
Toch even snel proberen uit te rekenen. Ik denk dat de EUR value die BInance laat zien idd niet klopt. Als ik met een EUR/USDT koers van 1.2447 omreken tussen de twee pairs komt het toch verdomd dicht bij elkaar in de buurt (zoals verwacht).Victor Belli schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:29:
[...]
Volgens mij is de conversie van Binance zelf wat EUR/USD waarde betreft ook niet helemaal correct. Ik ga dat eens uitzoeken.
Vervolgens pumpen we gewoon meer dan 3,5K binnen 8 uurtjes en tikt ie hem op een verschil van 33 dollar niet aan.... ik kan hier zo van genieten!
[ Voor 7% gewijzigd door iVibes op 02-01-2021 22:40 ]
Victor Belli schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:23:
[Afbeelding]
Of ben ik dan gek.
[ Voor 9% gewijzigd door MrMoon op 02-01-2021 22:44 ]
MarsRover
Btc/USDT
-7,15%
BTC/EUR
-12,51%
Dit topic is gesloten.
![]()
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EMPBGFWiEPkiK1Ne7651eSfb.jpg?f=user_large)
/f/image/Im4i3eTVcMd7t7VOKCY9MC87.png?f=fotoalbum_large)