iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
DOT SL ingesteld, dit keer wil ik niet alle winst zien verdampen.
Wanneer je dit gaat denken, gaat het tricky wordenTominatie schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 17:07:
[...]
Klopt, van echte correcties is geen sprake meer.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Denk dat hij de afgelopen periode bedoeld. BTC lijkt wat stabieler geworden te zijn, in de zin van grote schokken omhoog/omlaag.Richh schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 19:37:
[...]
Wanneer je dit gaat denken, gaat het tricky worden
- Taro
- Niet online
Edit: De laagste had ik op 28.680 staan, zal je altijd zien dat dit het was...
[ Voor 42% gewijzigd door Taro op 01-01-2021 19:49 ]
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
[ Voor 12% gewijzigd door MrMoon op 01-01-2021 19:46 ]
MarsRover
Lijkt me verstandig. Goed moment.Taro schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 19:45:
Buy orders uiteindelijk weggehaald, dus helemaal in fiat.
Say cheese
Ik denk ook dat hij dat bedoeltNopheros schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 19:43:
[...]
Denk dat hij de afgelopen periode bedoeld. BTC lijkt wat stabieler geworden te zijn, in de zin van grote schokken omhoog/omlaag.
Correcties zijn altijd prima mogelijk. De weg naar 20k kende 5 drops van 40%. Als we daadwerkelijk naar S2fx levels willen (aka 255k) binnen een jaar? Dan horen dat soort bizarre schokken er gewoon bij.
Ik houd er zeker rekening mee dat we nog 1x sub 20k gaan zien
Denk dat niemand het daarmee oneens is.Richh schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 19:48:
[...]
Ik denk ook dat hij dat bedoelt
Correcties zijn altijd prima mogelijk. De weg naar 20k kende 5 drops van 40%. Als we daadwerkelijk naar S2fx levels willen (aka 255k) binnen een jaar? Dan horen dat soort bizarre schokken er gewoon bij.
Ik houd er zeker rekening mee dat we nog 1x sub 20k gaan zien
Ray_ schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 19:48:
ETH gaat in de nieuwjaars-uitverkoop
MarsRover
[ Voor 8% gewijzigd door Bever! op 01-01-2021 19:59 ]
DaCoTa schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 17:28:
Dat zijn zichtbare nodes, er zijn een boel nodes die niet zichtbaar zijn op het netwerk.
Maar nodes die niet zichtbaar/bereikbaar zijn, dar heb je er toch niet veel aan voor de consensus?sampoo schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 18:03:
Je hebt er niet heel veel nodig, bovendien draait niet iedere node 24 uur per dag of elke dag, Dit zijn ook nog eens alleen de nodes die uitgaand verkeer toestaan, je hebt nog veel meer nodes die alleen inkomend verkeer toestaan en voor eigen gebruik verifiëren.
Maar ik zou zeggen help mee om dat aantal te vergroten. Ik ben al langer van plan om een full node 24/7 te gaan draaien, maar ik moet eerst nog een grotere harde schijf zien te regelen.
Ik heb een paar dagen geleden inderdaad ook een full node aangeslingerd, ik dacht: kan er misschien nog wat uit leren
Ik heb 'm 2 cores van 2.5 tot 3.1GHz assigned, maar die hebben 't niet eens druk. 2.5GB cache zou ruim voldoende moeten zijn, die raakt dikwijls niet eens gevuld. En disk IO fluctueert constant tussen 1.5 a 7MB/s, voornamelijk reads (ouderwetse HDD; niet genoeg plaats op SSD voor de hele blockchain).
Ik las al dat de IBD voornamelijk bottlenecked is door IO, maar dat het zo triest gesteld zou zijn op een HDD met <100iops en een gemiddelde latency van 14.7ms... dat had ik nou ook weer niet verwacht
Je kan toch ook zo'n geprunde versie downloaden?Slonzo schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:06:
[...]
[...]
Maar nodes die niet zichtbaar/bereikbaar zijn, dar heb je er toch niet veel aan voor de consensus?
Ik heb een paar dagen geleden inderdaad ook een full node aangeslingerd, ik dacht: kan er misschien nog wat uit lerenZo gezegd, zo gedaan... We zijn ondertussen 78 uur verder, en de Initial Block Download zit aan block 494000 (november 2017) van de 664033, terwijl het alsmaar trager lijkt te gaan
Tot 300k ging het snel (logisch, weinig transacties per block), nu duurt het meer dan 24u om 70k blocks te verwerken...
Ik heb 'm 2 cores van 2.5 tot 3.1GHz assigned, maar die hebben 't niet eens druk. 2.5GB cache zou ruim voldoende moeten zijn, die raakt dikwijls niet eens gevuld. En disk IO fluctueert constant tussen 1.5 a 7MB/s, voornamelijk reads (ouderwetse HDD; niet genoeg plaats op SSD voor de hele blockchain).
Ik las al dat de IBD voornamelijk bottlenecked is door IO, maar dat het zo triest gesteld zou zijn op een HDD met <100iops en een gemiddelde latency van 14.7ms... dat had ik nou ook weer niet verwachtGaat sowieso nog een aantal dagen duren om tot aan de top te geraken.
Hopelijk zo'n stijging dat het m'n salaris kan vervangenAMARONE schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:09:
Hopelijk bij het volgende salaris moment ene dipje weer
Ik merk nu met Bitvavo en kleine bedragen.. Dan doet zo'n 1,5 euro fee wel pijn. Snel maar meer geld erin stoppen.WhySoSerious schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:10:
[...]
Hopelijk zo'n stijging dat het m'n salaris kan vervangen
Als 1,50 al pijn doet zou ik er als ik jou was niet meer geld in stoppen.AMARONE schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:11:
[...]
Ik merk nu met Bitvavo en kleine bedragen.. Dan doet zo'n 1,5 euro fee wel pijn. Snel maar meer geld erin stoppen.
Zero.
Plaats je je orders dan wel als limiet orders op de Exchange?AMARONE schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:11:
[...]
Ik merk nu met Bitvavo en kleine bedragen.. Dan doet zo'n 1,5 euro fee wel pijn. Snel maar meer geld erin stoppen.
Of gebuikt je de gewone koop optie op Bitvavo waarbij marktorders worden uitgevoerd...
Bij een aankoop van bijvoorbeeld 100 euro aan Bitcoin betaal je namelijk maar 0,15 cent...
[ Voor 10% gewijzigd door iVibes op 01-01-2021 20:43 ]
* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
Misschien kan je hem straks weer voor 718 verkopen.Ray_ schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 19:57:
Toch nog ETH voor 718 dollar kunnen kopen. Voor 740 mag iemand hem weer overnemen. It ain't much, maar met een paar van dit soort trades heb ik toch weer mijn oliebollen en bier afbetaald.
Zero.
Account op een andere iets meer reguliere exchange geen optie?AMARONE schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:11:
[...]
Wordt straks geen privacy coin meer op een exchange maar wel die shitcoin troep?
Volgens mij zit je ETH vast tot het netwerk 2.0 wordt gelanceerd (whatever that may bediquan2001 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:30:
heb toevallig vanochtend youtube clipje gekeken over ETH staking .
het is al mogelijk via binance .
YouTube: Staking with ETH 2.0 on Binance Tutorial (Beacon Chain)
ben zelf aan het twijfelen of het wel rendabel is wil best 2 ETH inleggen ,maar wat krijg je terug ?
Iemand hier die al bezig is met ETH staking ?
[...]
Dus, wil je eruit, kan niet. Stort ETH in, je kan niet verkopen. Lees je eerst goed in voordat je er aan begint.
Disclaimer: dit is mijn samenvatting van een mailtje van kraken die ik kreeg. Ik doe het dus niet.
Vermoedelijk in 3 weken, dan zitten we weer al wat hoger dan nu en zou een dipje minstens evenveel of meer dan nu zijn.AMARONE schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:09:
Hopelijk bij het volgende salaris moment ene dipje weer
De grote crash moet komen wil je over 3 weken goedkoper kunnen bijkopen vergeleken met vandaag.
Heb ik iets gemist?GNAS schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:43:
Rode candle (xmr).. het is meer een marianentrog :x. Holy Mozes, wat slachtpartij.
Sinds de 17K hoor ik al mensen over "even wachten op een dipje".... en vervolgens stappen ze wel in shitcoins omdat die zo lekker goedkoop zijn..... maar waarbij het risico dus veel groter is...Qunix schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:44:
[...]
Vermoedelijk in 3 weken, dan zitten we weer al wat hoger dan nu en zou een dipje minstens evenveel of meer dan nu zijn.
De grote crash moet komen wil je over 3 weken goedkoper kunnen bijkopen vergeleken met vandaag.
Ik ben toch wel benieuwd naar enige vorm van onderbouwing. Doe eens wat lijntjes ofzoQunix schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:44:
[...]
Vermoedelijk in 3 weken, dan zitten we weer al wat hoger dan nu en zou een dipje minstens evenveel of meer dan nu zijn.
Ik lul ook zomaar wat

Zitten jullie al gebakken?
Bitcoin - A weapon of mass disruption
3 privacy coins waaronder XMR worden van Bittrex gegooid.
Zoom maar uit op de maandelijkse candle chart. Geen enkele candle die op dezelfde niveau is gebleven.shovelhead1340 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:55:
[...]
Ik ben toch wel benieuwd naar enige vorm van onderbouwing. Doe eens wat lijntjes ofzo
Shit.DJ-Promo schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:59:
[...]
Ok thanks.
Whut? Why?DJ-Promo schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:59:
[...]
Wat is er mis met XMR?
Wat een weak handsgijsvogel schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:12:
Je kunt er vergif op innemen dat straks meerdere exchanges dit soort muntjes gaat schrappen.
- Taro
- Niet online
Aan de andere kant natuurlijk wel begrijpelijk, het kan niet zo zijn dat er een complete markt niet meedoet aan vermogensbelastingen, BTW-afdracht, etc. Uiteindelijk moet het land wel blijven draaien en wil je niet dat er een selecte groep buiten het zicht geld zit rond te pompen zonder iets af te dragen.
Ach, Bittrex is denk ik niet echt toonaangevend in deze markt...gijsvogel schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:12:
Je kunt er vergif op innemen dat straks meerdere exchanges dit soort muntjes gaat schrappen.
Net zoiets als dat Otto stopt met de verkoop van Samsung producten... liggen we ook niet wakker van...
Had het een erg lange tijd (en ook vorige topic) al eens gezegd. Regulatie gaat echt wel een ding worden. Het is natuurlijk vreemd, want regulatie is waarom veel mensen juist in BTC geloven (afgezien van het geld).Taro schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:15:
Gaat de laatste tijd wel in een stroomversnelling met alle regelgeving en keuzes die worden gemaakt. Benieuwd waar dit heen gaat, ik vermoed dat als je al wat "offline" had staan voordat dat via een KYC weg daar is gekomen dat je dat maar beter zo kunt laten wil je in de toekomst nog anoniem wat kunnen doen.
Aan de andere kant natuurlijk wel begrijpelijk, het kan niet zo zijn dat er een complete markt niet meedoet aan vermogensbelastingen, BTW-afdracht, etc. Uiteindelijk moet het land wel blijven draaien en wil je niet dat er een selecte groep buiten het zicht geld zit rond te pompen zonder iets af te dragen.
Volgens mij had regulatie ook een vinger in de 2018 crash.
Nee hoor, heb ook geen van deze muntjes, ook niet gehad.
Maar we zitten er toch in voor het zelfde "spelletje" zegmaar.
Als er zulk nieuws komt dan heeft dat een effect en als ik er hypothetisch gezien in zou zitten dan zou ik die mogelijkheid zeker meenemen.
Uiteraard, maargoed het sorteert een effect, en dat is denk ik zichtbaar nu.iVibes schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:17:
[...]
Ach, Bittrex is denk ik niet echt toonaangevend in deze markt...
Net zoiets als dat Otto stopt met de verkoop van Samsung producten... liggen we ook niet wakker van...
#wiehetkleinenieteert
[ Voor 4% gewijzigd door iVibes op 01-01-2021 21:32 ]
Kreeg je dat tientje direct? Ik heb het account nu een paar dagen en had die code bij de inschrijving erin gezet naar heb 0 euro in me “kluis”.iVibes schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:31:
Sta nu op 15,87 met het gratis BLX tientje... wie biedt hoger?
#wiehetkleinenieteert
In retrospect, it was inevitable
yep, welke code heb je gebruikt?-Cyril- schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:35:
[...]
Kreeg je dat tientje direct? Ik heb het account nu een paar dagen en had die code bij de inschrijving erin gezet naar heb 0 euro in me “kluis”.
Precies wat ik eergisteren al zei dus.Taro schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:15:
Gaat de laatste tijd wel in een stroomversnelling met alle regelgeving en keuzes die worden gemaakt. Benieuwd waar dit heen gaat, ik vermoed dat als je al wat "offline" had staan voordat dat via een KYC weg daar is gekomen dat je dat maar beter zo kunt laten wil je in de toekomst nog anoniem wat kunnen doen.
En enkele dagen geleden werd ik dus nog voor gek versleten omdat ik me zorgen maak over de KYC en ik t o gek vind dat iedereen, tegen t principe in, zijn gegevens zo makkelijk indient en zo.
Kan je dit toelichten?-Splash- schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:19:
Volgens mij had regulatie ook een vinger in de 2018 crash.
- Taro
- Niet online
[ Voor 4% gewijzigd door diquan2001 op 01-01-2021 21:41 ]
Volgens mij verklaard niemand je voor gek, zoals ik ook al eerder heb aangeven, maar we moeten ook verder...Stan schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:36:
[...]
Precies wat ik eergisteren al zei dus.
En enkele dagen geleden werd ik dus nog voor gek versleten omdat ik me zorgen maak over de KYC en ik t o gek vind dat iedereen, tegen t principe in, zijn gegevens zo makkelijk indient en zo.
En zonder KYC kan je niet op een fatsoenlijke manier traden op grote exchanges die er toe doen...
Dat het allemaal minder makkelijk gaat dan in het verleden zal niemand ontkennen,. maar blijf niet hangen want dan kom je sowieso niet verder... en met steeds hetzelfde verhaaltje oprakelen kom je ook niet veel verder mee..
edit: klopt dat het nu ook mnoet bij brokers zoals Bitonic maar echt, via je bankrekening kon de overheid ook al achterhalen wie je was en hoeveel je kocht dus het is een non-issue imo. als je anoniem wil blijven moet je het cash en p2p doen en dat was altijd al het geval.
[ Voor 43% gewijzigd door gws24 op 01-01-2021 21:48 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
De mensen die dat zochten en ook daadwerkelijk de anonimiteit zo belangrijk vonden/vinden, zijn jaren geleden al Bitcoin gaan kopen.
Recenter zijn mensen denk ik vooral ingestapt vanwege de hoge rendementen.
En wat Taro zegt: het is niet zo gek dat ook cryptovaluta 'gewoon' mee moet in alle registraties en belastingsystemen en dergelijke.
Het is niet conform het ideaal erachter. Maar om dat ideaal te bewerkstelligen zal er meer nodig zijn dan alleen de ontwikkeling van Bitcoin of altcoins. Dan moet het wereldwijde monetaire systeem eerst deels instorten.
[ Voor 44% gewijzigd door Victor Belli op 01-01-2021 21:51 ]
Dat is wel suf maar niet echt. Er gebeurde die tijd veel met regulatie en dat zorgde voor veel onrust en dumps met coins.
Ook onze eigen belastingdienst werd wakker.
Ik zal eens bronnen zoeken, want dit was geheugen werk.
BTC2020. Kreeg ook geen foutmelding. Aanmelding ging door. Maar nu dus geen 10 euro.
Jammer dan...
In retrospect, it was inevitable
raar ik had geen probleem mee en had die tientje ook direct om te gebruiken ??-Cyril- schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:02:
[...]
BTC2020. Kreeg ook geen foutmelding. Aanmelding ging door. Maar nu dus geen 10 euro.
Jammer dan...
Ja, enorm stabiel. Waarde x 2,5 op twee maanden tijdNopheros schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 19:43:
BTC lijkt wat stabieler geworden te zijn, in de zin van grote schokken omhoog/omlaag.
Nemo potest nocere meam me invito tactiost
Eerlijk gezegd was juist het gebrek aan regulatie/manipulatie waardoor ik in BTC geloofde.-Splash- schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:19:
[...]
Had het een erg lange tijd (en ook vorige topic) al eens gezegd. Regulatie gaat echt wel een ding worden. Het is natuurlijk vreemd, want regulatie is waarom veel mensen juist in BTC geloven (afgezien van het geld).
Juist het idee dat niemand anders bij je geld kan, terwijl je bankrekening om het minste of geringste geblokkeerd kan worden. Nee ik ben niet met duistere zaken bezig
Maar dat zegt niet zoveel. Zie de toeslagenaffaire. Zoveel mensen helemaal kapot gemaakt om niks.
Een grappig punt was de eerste keer dat ik bitcoins wou kopen. De bank blokkeerde dit onmiddelijk. Vonden ze te risicovol. WTF, het is mijn geld
En ondertussen is de ECB alleen nog maar bezig om ons geld waardeloos te maken, negatieve rente en alhoewel dit (nog!) niet voor kleine consumentenrekeningen geldt, is dat praktisch gezien natuurlijk wel aan de orde aangezien die 0,01% rente niet meer opweegt tegen de inflatie. Dus hoe dan ook wordt je spaargeld steeds minder waard. Misschien goed voor de concurrentiepositie van de EU maar niet voor ons als burgers. Ook een vorm van desillusie die de zoektocht naar iets anders startte.
Daarom was ik zo voor BTC. Maar tegenwoordig voelt het alsof het ook steeds meer een speelbal wordt van de grote machten. Met de Know Your Customer wetgeving, de enorme manipulatie, het grote energieverbruik van de miners. De beloofde decentralisatie bleek door de exchanges in de praktijk een stuk minder voor te komen. En de machtsblokken. Zelf minen is er gewoon niet meer bij, dus je krijgt vanzelf zwaar gesponsorde facties die de macht nemen. Wat dat betreft is bitcoin wat mij betreft helemaal gefaald.
Qua XMR zie ik nog wel wat lichtpuntjes maar ik vrees dat als dat groot wordt er gewoon hetzelfde mee gebeurt.
[ Voor 29% gewijzigd door GekkePrutser op 01-01-2021 23:05 ]
Oprecht een interessant overzicht, alleen beetje van het kaliber dat ik de voetnoot "Of ik eet m'n piemel op" mis. Er zijn te imo te veel (toekomstige) dingen waarvan ik niet weet dat ik ze niet weet om er zeker van te zijn.
Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | HWP1
Hier wat meer achtergrond:Chris.nl schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:12:
[...]
Oprecht een interessant overzicht, alleen beetje van het kaliber dat ik de voetnoot "Of ik eet m'n piemel op" mis. Er zijn te imo te veel (toekomstige) dingen waarvan ik niet weet dat ik ze niet weet om er zeker van te zijn.
[YouTube: How to Retire on Bitcoin BTC]
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Zonder die 10 euro heb je ook niet veel aan die app.... ik had trouwens code: TEKEN ...-Cyril- schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:02:
[...]
Jammer dan...
Voor aankoop en verkoop zou ik die app sowieso niet gebruiken...
Een hele BTC is voor mij een lange tijd een streven geweest. Toen ik die eenmaal had ging ik grenzen verleggen en nu is m'n doelstelling 10BTC. Maar ik zie dat dat dan ook wel genoeg moet zijn ;-) ... hoop ik....
[ Voor 35% gewijzigd door iVibes op 01-01-2021 22:21 ]
Er gebeurde wel wat met regulatie en KYC maar of dat nou echt invloed had, ik denk het niet. Ook in de run-up moesten mensen zich al verifieren en het aantal vragen van newbies daarover waren niet te tellen op het forum. Wat imo vooral de reden was dat het uiteindelijk klapte was dat de stijging te groot was en mensen/whales hun winst veilig stelden. Standaard bubbelnomics eigenlijk met de bekende grafiek tot gevolg:-Splash- schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:51:
[...]
Dat is wel suf maar niet echt. Er gebeurde die tijd veel met regulatie en dat zorgde voor veel onrust en dumps met coins.
Ook onze eigen belastingdienst werd wakker.
Ik zal eens bronnen zoeken, want dit was geheugen werk.
/f/image/gZM8T7SUVpxFOBiIzCRkHsbZ.png?f=fotoalbum_large)
Bitcoin bv is x18 gegaan in 2017 tov de ath in 2013 en dat is gewoon niet normaal en dus volgende een correctie, gunstige is wel dat we nu dus nog heel veel omhoog kunnen want we zitten pas op 1,5x de vorige bull run ath
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Anonimiteit richting autoriteiten is geen doel van Bitcoin. Wel richting de massa (omdat de ledger publiek is, maar public keys niet zomaar naar personen te herleiden).Victor Belli schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:48:
Het geld dat nu in Bitcoin stroomt zit er niet in vanwege het principe van Bitcoin, van anonieme betalingen en dergelijke.
De mensen die dat zochten en ook daadwerkelijk de anonimiteit zo belangrijk vonden/vinden, zijn jaren geleden al Bitcoin gaan kopen.
Althans niet in het proposal waar het naar gebouwd is (of andersom? de gedachtegang achter de code). Lees het whitepaper nog eens zodat je weer scherp hebt wát Bitcoin is.
[ Voor 14% gewijzigd door The Redman op 01-01-2021 22:24 ]
Ik hoop dat BTC over 10 jaar nog steeds het (digitale) goud blijktGelukszoekr schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:14:
[...]
Hier wat meer achtergrond:
[YouTube: How to Retire on Bitcoin BTC]
Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | HWP1
Ik zei ook vinger. Bitcoin was ook een stuk fragiele dan nu, veel emotie en minder onderbouwing van groot geld zoals nu. Denk dat de situatie nu anders isgws24 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:18:
[...]
Er gebeurde wel wat met regulatie en KYC maar of dat nou echt invloed had, ik denk het niet. Ook in de run-up moesten mensen zich al verifieren en het aantal vragen van newbies daarover waren niet te tellen op het forum. Wat imo vooral de reden was dat het uiteindelijk klapte was dat de stijging te groot was en mensen/whales hun winst veilig stelden. Standaard bubbelnomics eigenlijk met de bekende grafiek tot gevolg:
[Afbeelding]
Bitcoin bv is x18 gegaan in 2017 tov de ath in 2013 en dat is gewoon niet normaal en dus volgende een correctie, gunstige is wel dat we nu dus nog heel veel omhoog kunnen want we zitten pas op 1,5x de vorige bull run ath
Dat zeiden ze eind 2017 ook...-Splash- schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:24:
Bitcoin was ook een stuk fragiele dan nu, veel emotie en minder onderbouwing van groot geld zoals nu. Denk dat de situatie nu anders is
Al die goeroes die opeens opduiken en zonder veel fundament komen vertellen hoe je met BTC je pensioen kan veilig stellen, het doet me verdacht veel aan toen denken.
Nemo potest nocere meam me invito tactiost
Daar ben ik het mee eens en zo sta ik er overigens echt niet in. Het blijft een onzekere markt waar ik niemand adviseer in te gaan als ze het geld niet kunnen missen.TomTorquay schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:26:
[...]
Dat zeiden ze eind 2017 ook...
Al die goeroes die opeens opduiken en zonder veel fundament komen vertellen hoe je met BTC je pensioen kan veilig stellen, het doet me verdacht veel aan toen denken.
Ah, dat had ik even gemist
Situatie is inderdaad anders en inderdaad begint groot geld in te stappen maar ik zou er niet vanuit gaan dat groot geld altijd zonder emotie handelt. Misschien wat minder dan retail maar genoeg beurs rallies en crashes in het verleden die nergens op gebaseerd waren.Bitcoin was ook een stuk fragiele dan nu, veel emotie en minder onderbouwing van groot geld zoals nu. Denk dat de situatie nu anders is
Sterker nog, je 'normale' pensioen wordt tegenwoordig sowieso al deels opgebouwd middels crypto's in Amerika ! Hopelijk in Nederland, met relatief ruim de grootste pensioenpot (1.600 miljard USD in 2017) ter wereld, ook snel!TomTorquay schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:26:
[...]
Dat zeiden ze eind 2017 ook...
En dat kan alleen als het gereguleerd wordt (inclusief KYC) want anders mogen die pensioenfondsen er helemaal niet in investeren...Stan schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:43:
[...]
Sterker nog, je 'normale' pensioen wordt tegenwoordig sowieso al deels opgebouwd middels crypto's in Amerika ! Hopelijk in Nederland, met relatief ruim de grootste pensioenpot (1.600 miljard USD in 2017) ter wereld, ook snel!
edit: beetje een catch-22 in dat opzicht voor jou want aan de ene kant wil je het compleet anoniem hebben maar aan de andere kant wil je wel dat pensioenfondsen instappen.
[ Voor 11% gewijzigd door gws24 op 01-01-2021 22:57 ]
Het lijkt mij ook helemaal geen probleem. Bitcoin gaat helemaal niet om anonimiteit (hell, de openbare ledger is eigenlijk het tegenovergestelde
Even gegoogled, en deze getallen kloppen niet - ze klonken al veel te laag. Die 0.22 BTC bijvoorbeeld om bij de rijkste 1% te horen, dat is wat je nodig hebt als je IEDEREEN in de hele wereld meetelt, dus ook mensen die geen Bitcoins hebben en er misschien zelfs nog nooit van gehoord hebben. Als je het hebt over mensen die Bitcoins hebben dan komen schattingen die ik vond rond de 15 BTC uit om bij de 1%-ers te horen. (Wat me wel weer erg veel lijkt - zou echt 1% van de mensen die Bitcoins hebben 360.000 euro erin hebben zitten?)
Dat zijn dan wel weer getallen van een jaar geleden, ik kan me voorstellen dat het nu een stuk minder is omdat mensen die veel hadden nu wel wat verkocht zullen hebben.
De hele basis hier van is sowieso adressen met een bepaalde balans wat niets zegt. Ik kan 10x 0.1 BTC hebben en dus 1 BTC hebben of ik heb ergens 1 BTC staan. En dan kan je ook ergens 100x 1 BTC hebben staan ipv 100 BTC. Dan hebben we nog de dust adressen en wat er op exchanges staat waar enkele wallets voor miljarden aan BTC hebben. Hoe de boel in werkelijkheid is verdeelt weet niemand.Specy schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 23:07:
[...]
Even gegoogled, en deze getallen kloppen niet - ze klonken al veel te laag. Die 0.22 BTC bijvoorbeeld om bij de rijkste 1% te horen, dat is wat je nodig hebt als je IEDEREEN in de hele wereld meetelt, dus ook mensen die geen Bitcoins hebben en er misschien zelfs nog nooit van gehoord hebben. Als je het hebt over mensen die Bitcoins hebben dan komen schattingen die ik vond rond de 15 BTC uit om bij de 1%-ers te horen. (Wat me wel weer erg veel lijkt - zou echt 1% van de mensen die Bitcoins hebben 360.000 euro erin hebben zitten?)
Dat zijn dan wel weer getallen van een jaar geleden, ik kan me voorstellen dat het nu een stuk minder is omdat mensen die veel hadden nu wel wat verkocht zullen hebben.
True, maar die 15 BTC is gebaseerd op een schatting van de verdeling van vermogens, niet op wat er in wallets zit. Die schatting kan er nog altijd fors naast zitten uiteraard.PilatuS schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 23:10:
[...]
De hele basis hier van is sowieso adressen met een bepaalde balans wat niets zegt. Ik kan 10x 0.1 BTC hebben en dus 1 BTC hebben of ik heb ergens 1 BTC staan. En dan kan je ook ergens 100x 1 BTC hebben staan ipv 100 BTC. Dan hebben we nog de dust adressen en wat er op exchanges staat waar enkele wallets voor miljarden aan BTC hebben. Hoe de boel in werkelijkheid is verdeelt weet niemand.
Heej, don't underestimate @Gelukszoekr, die plaatst alleen legitimate shit.. weej wel...Specy schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 23:07:
[...]
ftfyRichh schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 23:00:
De grote crypto's zijn al tijden niet meer anoniem, en voor massale adoptie (en om het uit de 'dark web' hoek te krijgen) is dat wel nodig.
Eens.Het lijkt mij ook helemaal geen probleem. Bitcoin gaat helemaal niet om anonimiteit (hell, de openbare ledger is eigenlijk het tegenovergestelde), het gaat om het systeem, de vastgelegde schaarste, de zekerheid van de asset.
bull market moet wel over zijn
Daar gaan we alThe Redman schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 00:51:
al anderhalf uur geen post in slowchat topic
bull market moet wel over zijn
ETH gaat ook gezellig mee.
[ Voor 34% gewijzigd door MrMoon op 02-01-2021 01:31 ]
MarsRover
Hodl.
Net aan 1%... peanuts...MrMoon schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 01:28:
Ja dat is een flinke drop!!
Ja de drop viel weer meeJeaust schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 01:37:
Jullie zijn niks gewend, en dat komt van iemand af die de 2017 crash niet heeft meegemaakt.
Hodl.
MarsRover
herstellen.
De bewegingen zijn klein, maar tot nu toe was het de laatste tijd steeds zo dat bij nieuwe ATH's de alts compleet kapotgingen...
Monero is wel even door het putje vandaag. Gelukkig heb ik ze op een coldwallet dus ben niet gelijk van een exchange afhankelijk maar ja, je moet ze wel ergens kunnen omwisselen of uitgeven. Vind er voor Bitcoin nog ontwikkeling plaats mbt anonimiteit? Je kunt natuurlijk mixers en wasabi wallet gebruiken maar verder blijft het een open boek mbt transactie (history).
Edit: Coinbase..... voor het eerst sinds lange tijd weer eens iets verstuurd. Om mij te beschermen voert men de order pas na 72 uur uit. Jammer dat er dan geen optie in zit om te zeggen "is goed jonguh, geef mij die knaken nu gelijk maar".
[ Voor 17% gewijzigd door sh4d0wman op 02-01-2021 04:54 ]
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Ik ben niet heel bekend met alle ins and outs maar ik weet wel dat non-listening nodes wel data ontvangen én versturen naar de listening nodes waar ze mee verbonden zijn, dus ze helpen wel mee en een (klein) bijkomend voordeel is dat ze niet of moeilijker zichtbaar zijn voor kwaadwillenden die het bitcoin netwerk willen aanvallen. Al moet gezegd worden dat een node netwerk met alleen listening nodes ook prima in staat om zich te beschermen tegen aanvallen.Slonzo schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:06:
[...]
[...]
Maar nodes die niet zichtbaar/bereikbaar zijn, dar heb je er toch niet veel aan voor de consensus?
Het hangt af van hoe snel de nodes zijn of willen zijn waar je mee verbonden bent. Mijn ervaring is dat afsluiten en opnieuw opstarten meestal wel helpt. Wel klopt het dat de eerste jaren aan blockchain data binnenhalen een stuk sneller gaat dan de laatste jaren, maar dat komt ook omdat het inderdaad om meer data gaat. In de laatste 3 jaar is er meer blockchain data dan de voorgaande 8 jaar.Ik heb een paar dagen geleden inderdaad ook een full node aangeslingerd, ik dacht: kan er misschien nog wat uit lerenZo gezegd, zo gedaan... We zijn ondertussen 78 uur verder, en de Initial Block Download zit aan block 494000 (november 2017) van de 664033, terwijl het alsmaar trager lijkt te gaan
Tot 300k ging het snel (logisch, weinig transacties per block), nu duurt het meer dan 24u om 70k blocks te verwerken...
:fill(white):strip_exif()/f/image/0aHyQ9GERTocuq92z3yad4PA.png?f=user_large)
Als je eenmaal bij bent heb je niet veel nodig om een full node te draaien, behalve opslag en zo'n 5GB per maand aan internet data, maar tot je zo ver bent is het wel vrij belastend. Ik startte het zo af en toe op om up to date te zijn, maar mijn harde schijf raakte vol dus ik draai nu part-time een "partial" node.Ik heb 'm 2 cores van 2.5 tot 3.1GHz assigned, maar die hebben 't niet eens druk. 2.5GB cache zou ruim voldoende moeten zijn, die raakt dikwijls niet eens gevuld. En disk IO fluctueert constant tussen 1.5 a 7MB/s, voornamelijk reads (ouderwetse HDD; niet genoeg plaats op SSD voor de hele blockchain).
Ik las al dat de IBD voornamelijk bottlenecked is door IO, maar dat het zo triest gesteld zou zijn op een HDD met <100iops en een gemiddelde latency van 14.7ms... dat had ik nou ook weer niet verwachtGaat sowieso nog een aantal dagen duren om tot aan de top te geraken.
Ik zit daarom te kijken naar een dedicated node, een raspberry pi met minstens 1GB geheugen en een 1TB schijf is al voldoende om de komende jaren mee te kunnen en dat lukt al voor onder de 100 euro.
Stop het wel in BTC na de correctie.
Zero.
Why, we gaan naar de maan.PlanR schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 07:21:
Heb net verkocht!
Nu weer laag in proberen te kopen.
HODL MOON
Nieuwe ATH
[ Voor 52% gewijzigd door mengenli op 02-01-2021 08:08 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
:strip_exif()/f/image/lidGSoDEJvkUCPS2PZWr1ul5.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wrIPskjHY6cFezfy4pMSWBNK.jpg?f=user_large)
:gifsicle():strip_exif()/f/image/KAUgtqZjUxVM8kpReBlm6XUJ.gif?f=user_large)