[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 193 Laatste
Acties:
  • 534.166 views

• solidslayer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-12 16:32
knakworst schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:14:
[...]

Ik uad een paar minuten voor 7 een market order op de reef btc pair klaargezet, en toen het orderboek geladen was blind op sell gedrukt, 500 sats per stuk.
Toch ook een mooie prijs voor terug gehad, zie het nu echt hard wegzakken de prijs.

Nu alles op AS Roma fan token gestacked, heb er nu iets meer dan 1 van.

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-12 20:25
Xrp is mij aan het spammen op LinkedIn...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZW7Kg_d-SUmdIGpvnBsQtEhcLtg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3TMuE1txfZOdZVJW3zKUVJMH.jpg?f=fotoalbum_large

Zero.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Stokstaart schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:37:
[...]

Wow, voor het eerst een spammer op het forum. Reported.
Had ik ook al gedaan, maar quote ze dan ook niet... :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
XRP zo naar de 17 cent vermoed ik, deze keer durf ik het gokje niet meer aan. Als Binance met dezelfde mededeling als Coinbase komt dan is het verhaaltje over en uit. Op 4-5 cent koop ik er dan alsnog een paar, want je weet maar nooit.

XRP shorten is nu ook niet slim, maar ik ga het toch doen met een klein bedrag (<50 USD), puur om te kijken tot hoe ver die gaat :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• cursquidHome
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-06-2022
Bever! schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:16:
[...]

Chart ziet er goed uit toch? Als btc q1 ff wat afkoelt kunnen de alts eindelijk wat laten zien
Klopt ik wil alleen meteen die 10% winst zien. Misschien moet ik iets meer geduld hebben.

Overigens ik ben ook 1 van die gene die erg in xrp hoopte en mooie winstjes te behalen. Maar nu met al dat nieuws dus vanmorgen verkocht en ADA ingeslagen.
Tot nu toe goede zet aangezien xrp verder zakt en ADA tot nu toe nog niet door zijn voegen zakt. O-) .

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-12 11:05
Pelox schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:33:
Xrp is mij aan het spammen op LinkedIn...
[Afbeelding]
Laatste spasmen voordat het dood is.

• Willem Egel
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-09 20:43
@Idutchman

Een poos geleden gaf je een gedegen uitleg over XRP. Je had er best wat onderzoek naar gedaan en was overtuigd van de functie die XRP zou krijgen in de herstructurering van de nieuwe economie.

Geen idee of je de aanklacht van de SEC hebt doorgenomen (ga ik wel vanuit), vraag mij af of je vertrouwen hebt in de rechtszaak, of ben je er nu toch anders tegenaan gaan kijken?

Dit zeg ik niet om te bashen vanwege de koers, maar omdat je - zoals gezegd - met een uitgebreide en gedegen uitleg kwam. Benieuwd hoe jer nu in staat :)

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:58
cursquidHome schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:49:
[...]

Klopt ik wil alleen meteen die 10% winst zien. Misschien moet ik iets meer geduld hebben.

Overigens ik ben ook 1 van die gene die erg in xrp hoopte en mooie winstjes te behalen. Maar nu met al dat nieuws dus vanmorgen verkocht en ADA ingeslagen.
Tot nu toe goede zet aangezien xrp verder zakt en ADA tot nu toe nog niet door zijn voegen zakt. O-) .
Buy the rumour, sell the news.

Wel echt een vage actie, op de een na laatste dag van die SEC chairman nog ff een lawsuit starten, lekker voor het lange kerstweekend.
De volgende dag stapt is op en kan de nieuwe chairman het gaan opknappen.

Dat vond ik toch wel een aparte actie en timing ook.

Gelukkig gaan o.a. ADA zo lekker, 130% profit B-)

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-09 23:11

UntamedNL

Drumming

Taro schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:39:
[...]

Had ik ook al gedaan, maar quote ze dan ook niet... :)
De kans dat Binance gaat volgen lijkt me aardig groot, toch?
Lijkt me niet dat zij risico willen lopen.

• ardana123
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-10 21:12
Ik ben Belg en heb in 2018 33% betaald op mijn 2017 winsten. Dus ik vind dat jullie écht niet mogen klagen. Ik ben extreem jaloers dat jullie amper belast worden.

• jasper7878
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-10 12:10
ardana123 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:57:
Ik ben Belg en heb in 2018 33% betaald op mijn 2017 winsten. Dus ik vind dat jullie écht niet mogen klagen. Ik ben extreem jaloers dat jullie amper belast worden.
heb je hier wel eens benzine getankt, of je voor ziektekosten verzekert?

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-12 06:53
jasper7878 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:59:
[...]

Spot on!

• DrDeath
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-12 16:47
-

[ Voor 100% gewijzigd door DrDeath op 01-01-2021 21:38 ]

• ardana123
jasper7878 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:59:
[...]

Heb het over de belasting op crypto hé. Die is onbestaande in Nederland.

Ik weet best wel dat benzine en ziekteverzekering daar duurder is. Ik betaal letterlijk 0 euro voor mijn ziekteverzekering (HZIV) en ben volledig verzekerd. De lonen in Nederland zijn wel een stuk hoger dan in België, dus dat compenseert. Huizen zijn wel duurder in NL. Ik heb ook nog een mooie belastingaftrek (woonbonus) op mijn huis, weet niet of ze dat in NL hebben.

Maar al dat weegt nog altijd niet op tegenover de 33% die ik heb mogen dokken in 2018 8)7

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@DrDeath Volgens mij hold eToro helemaal geen crypto voor jou, maar handel je in papieren muntjes. Dat is inderdaad veilig, maar je hebt dus eigenlijk die coins helemaal niet, maar een afgeleide ervan (ETF's).

Als je voor veilig wil gaan moet je helemaal niets met crypto doen. Maar je zou er altijd voor kunnen kiezen om de investering te verdelen tussen verschillende exchanges als het een klein bedrag betreft of een hardware wallet aan te schaffen als het een groter bedrag betreft.

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-12 12:47
DrDeath schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:59:
Hi allemaal,

De broker waar ik crypto hold (eToro) heeft aangegeven dat ik uiterlijk 23 januari mijn crypto moet verkopen omdat ze nog geen registratie bij DNB hebben. Ze zijn er wel mee bezig, maar ik weet niet wanneer ze de registratie verwachten te krijgen. Tot die tijd zoek ik dus een andere plek om crypto te holden.

Ik zat bij eToro omdat zij al het beheer doen en je crypto's enkel kan verkopen/kopen voor dollars. Dieven kunnen de coins dus eigenlijk niet stelen en naar een andere wallet verplaatsen. Daarom ben dus ook niet zo'n fan van coins holden op exchanges en ik vind crypto zelf bewaren in een ledger/paper wallet ook tricky. Heeft iemand veilige en goede alternatieven vergelijkbaar met eToro en die niet getroffen worden door de DNB registratie?

Alvast bedankt! :)
In alle eerlijkheid: als je er toch voor kiest om je coins bij een broker te laten staan, zou ik juist voor een partij kiezen die de boel wel op orde heeft en een KYC hanteert. Het feit dat andere partijen de moeite wel nemen om het proces van DNB te doorlopen (en te slagen) zou ook wat over eToro kunnen zeggen, maar er is hier al genoeg over eToro geschreven denk ik.

Ps. ik zei 'coins', maar in het geval van eToro heb je het over ETF's.

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-12 10:41

WhySoSerious

Be the change.

ardana123 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:04:
[...]

Heb het over de belasting op crypto hé. Die is onbestaande in Nederland.

Ik weet best wel dat benzine en ziekteverzekering daar duurder is. Ik betaal letterlijk 0 euro voor mijn ziekteverzekering (HZIV) en ben volledig verzekerd. De lonen in Nederland zijn wel een stuk hoger dan in België, dus dat compenseert. Huizen zijn wel duurder in NL. Ik heb ook nog een mooie belastingaftrek (woonbonus) op mijn huis, weet niet of ze dat in NL hebben.

Maar al dat weegt nog altijd niet op tegenover de 33% die ik heb mogen dokken in 2018 8)7
Goedemorgen
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/f7/55/67/f7556723c47167641344bb7e5e05ef00.jpg

We betalen hier gewoon belasting over ons vermogen hoor. 0,59% over het bedrag >50K oid. Boven de ton wordt het al wat zwaarder. (En dan kan je in feite nog je woningschuld op gaan voeren in box 3, je krijgt dan geen HRA, maar drukt wel je vermogen).
Belastingvoordeel op woonhuizen waar we men een hypotheek voor dient te nemen wordt goedkoper gemaakt door middel van de Hypotheekrenteaftrek, mensen die huren hebben dat niet. Maar de lage inkomens worden dan weer tegemoet gekomen dmv huursubsidie.

We kunnen met whataboutism's blijven rondstrooien tot het 2025 is, maar onder de streep zijn zowel Nederland als België schitterende landen om in te wonen. En daar draag ik graag mijn steentje aan bij.

Wil je geen 33% belasting betalen, dan is mijn advies om XRP te kopen. Kan je verlies eigenlijk terugvragen aan de B'dienst?

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-11 19:55
DrDeath schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:59:
Hi allemaal,

De broker waar ik crypto hold (eToro) heeft aangegeven dat ik uiterlijk 23 januari mijn crypto moet verkopen omdat ze nog geen registratie bij DNB hebben. Ze zijn er wel mee bezig, maar ik weet niet wanneer ze de registratie verwachten te krijgen. Tot die tijd zoek ik dus een andere plek om crypto te holden.

Ik zat bij eToro omdat zij al het beheer doen en je crypto's enkel kan verkopen/kopen voor dollars. Dieven kunnen de coins dus eigenlijk niet stelen en naar een andere wallet verplaatsen. Daarom ben dus ook niet zo'n fan van coins holden op exchanges en ik vind crypto zelf bewaren in een ledger/paper wallet ook tricky. Heeft iemand veilige en goede alternatieven vergelijkbaar met eToro en die niet getroffen worden door de DNB registratie?

Alvast bedankt! :)
Mijn ervaring met eToro (en vele andere) is niet best. Een beetje coinbase praktijken. Top als je geen problemen hebt, maar op het moment dat je het wel hebt is het ellende, geen antwoord op je mails of iets.

Daarbij totaal niet transparant dus een kleine waarschuwing.

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

• ardana123
WhySoSerious schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:08:
[...]

Goedemorgen
[Afbeelding]

We betalen hier gewoon belasting over ons vermogen hoor. 0,59% over het bedrag >50K oid. Boven de ton wordt het al wat zwaarder. (En dan kan je in feite nog je woningschuld op gaan voeren in box 3, je krijgt dan geen HRA, maar drukt wel je vermogen).
Belastingvoordeel op woonhuizen waar we men een hypotheek voor dient te nemen wordt goedkoper gemaakt door middel van de Hypotheekrenteaftrek, mensen die huren hebben dat niet. Maar de lage inkomens worden dan weer tegemoet gekomen dmv huursubsidie.

We kunnen met whataboutism's blijven rondstrooien tot het 2025 is, maar onder de streep zijn zowel Nederland als België schitterende landen om in te wonen. En daar draag ik graag mijn steentje aan bij.

Wil je geen 33% belasting betalen, dan is mijn advies om XRP te kopen. Kan je verlies eigenlijk terugvragen aan de B'dienst?
Valt die vermogensbelasting niet makkelijk te omzeilen? Door je geld te spreiden over verschillende zaken.
Hoeveel bedraagt die Hypotheekrenteaftrek? In mijn geval krijg ik elk jaar 2400 euro terug van de belastingen op een hypotheek van 256k.

Ik ben het eens dat het in deze landen niet slecht is om te wonen, maar het kan op vele vlakken beter. Vooral dan in België. Vlaanderen zou bij de absolute top van de wereld behoren moesten we niet vastgeketend zijn aan het zuidelijke Franse gedeelte. Ik vind dan ook dat Vlaanderen gewoon bij Nederland zou moeten gevoegd worden, en dat Frans gedeelte bij Frankrijk.

• JohnW1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-08-2021
Een eerste move gemaakt richting de Alts, gokje erbij gedaan met GRT :)

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

ardana123 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:19:
[...]

Valt die vermogensbelasting niet makkelijk te omzeilen? Door je geld te spreiden over verschillende zaken.
Hoeveel bedraagt die Hypotheekrenteaftrek? In mijn geval krijg ik elk jaar 2400 euro terug van de belastingen op een hypotheek van 256k.

Ik ben het eens dat het in deze landen niet slecht is om te wonen, maar het kan op vele vlakken beter. Vooral dan in België. Vlaanderen zou bij de absolute top van de wereld behoren moesten we niet vastgeketend zijn aan het zuidelijke Franse gedeelte. Ik vind dan ook dat Vlaanderen gewoon bij Nederland zou moeten gevoegd worden, en dat Frans gedeelte bij Frankrijk.
Het Nederlands belastingstelstel staat er tevens om bekend het meest omslachtige ter wereld te zijn. Uitzondering op uitzondering is doorgevoerd om zo aan de knopjes te kunnen draaien. 1:1 vergelijk is dus zo goed als onmogelijk, daar dit bedrag af hangt van: Eigenwoningforfait, rentepercentage, hypotheekvorm & inkomen. Maar om je een idee te geven, gemiddeld staat er hier volgend jaar 160K open tegen 4,1% annuitair, daar verwacht ik zo'n 2.500 EUR HRA voor te vangen.

Tuurlijk is vermogensbelasting makkelijk te omzeilen. Ik kan er voor kiezen om mijn bezit in crypto niet aan te geven, ik kan mijn spaargeld gebruiken om een dure auto te kopen, ik kan het schenken, ik kan het wegsluizen.
Maar dit zijn dingen die in mijn ogen voornamelijk ethisch onjuist zijn. Laat mij maar die 300 euro betalen, vind ik meer dan prima.

• Matthias87
JohnW1 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:22:
Een eerste move gemaakt richting de Alts, gokje erbij gedaan met GRT :)
Waarom GRT?

• JohnW1
Mooooody schreef op maandag 28 december 2020 @ 23:20:
[...]

Ben heel benieuwd hoe die auto technisch tegenover een Tesla staat.
Qua looks vrij uitgesproken en daardoor prima, maar Ford staat niet bekend om inovatie, dus ben benieuwd of die qua accu-management en software Tesla een beetje kan matchen.

En waarom geen Polestar 2 als je geen Tesla wilt?
Ik ben daar zeker ook erg benieuwd naar!
Qua looks/crossover trok het inderdaad mijn aandacht, innovatie, ik denk niet dat deze qua accu management met Tesla kan matchen, waar Tesla een auto om de software heen ontwikkeld zal Ford het andersom doen en zal Ford vermoedelijk van heel veel externe bedrijven gebruik moeten maken maar gezien het bereik van de SR met 77kwh iets groter is als de SR M3 verwacht ik al met al een zelfde range en dat zou voor mij acceptabel zijn:)

• ardana123
ADA :o
Had ik maar meer gekocht...
Ik lees dat dit zou kunnen komen door veel mensen die nu "overstappen" van XRP naar ADA, wat denken jullie hiervan?

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:28
Moon soon?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jlbgw4_WPy9iYKlmAcxl2hGN6Xs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bIt0gqWjAFZwcpMtJEnH98uU.png?f=fotoalbum_large

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• JohnW1
Geen technische onderbouwing, gevoel. Afgelopen dagen ritje gemaakt met ETH van 693dollar naar 730dollar. Uitgestapt omdat ik er samen met BTC nerveus van werd. Dus gewoon een ritje met een willekeurige coin..

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
JohnW1 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:31:
[...]

Geen technische onderbouwing, gevoel. Afgelopen dagen ritje gemaakt met ETH van 693dollar naar 730dollar. Uitgestapt omdat ik er samen met BTC nerveus van werd. Dus gewoon een ritje met een willekeurige coin..
gewoon rood of zwart dus.. (of groen) 8)7

• ardana123
https://ftx.com/trade/CBSE/USD

Wat denken jullie trouwens van de Coinbase IPO? De moeite om nu nog in te stappen op die pre-ipo via FTX? Het staat nu al redelijk hoog, CB kreeg initieel een waarde van 8miljard, pre-ipo zou nu al CB een market cap geven van rond de 60 miljard.

Tja ik denk dat het afhangt van hoe het verder evolueert met crypto en de beurs in het algemeen... Als de stimulus verder gaat en de beurzen en crypto blijven stijgen, denk ik dat CB hard zal moonen. Als de IPO gaat debuteren in een dipje of tijdelijke bear markt, zal er niks van komen.

• junkchaser
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat is jullie mening over XRP?

Dat Amerika nu een stok heeft om de crytpomarkt mee te slaan is een ding, maar dat zal de rest van de wereld een worst wezen. Het lijkt rop dat de rest van de wereld hier een voordeel kan uit halen als men zou inkopen, gezien de Amerikanen nu XRP dumpen kunnen wij ze opkopen...
De XRP markt gaat ook nog verder zonder de Amerikanen en indien het toch positief zou uitdraaien hebben ze dubbel pech als ze deze van de hand hebben gedaan...

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
XRP gokje: 0,005 BTC in een x3 short en 0,005 BTC in een x10 short gestoken. Instap 822 sats. Benieuwd hoe dit gaat aflopen, ga kijken of ik dit 1-2 dagen kan laten lopen.

@junkchaser Het zou goed uit kunnen pakken. Zoals ik al zei: Rond 4 of 5 cent (als het al zo laag komt) stap ik echt wel weer in, de risk reward ratio lijkt mij daar prima. Maar op welke punten zou jij XRP bijkopen en waarom daar? Want het kan echt nog wel een stuk lager.

[ Voor 44% gewijzigd door Taro op 29-12-2020 11:41 ]

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:52

knakworst

Get more sats!

WhySoSerious schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:08:
[...]

Helemaal mee eens. Hier geboren worden is een lot uit de loterij.

• Ray_
junkchaser schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:38:

gezien de Amerikanen nu XRP dumpen kunnen wij ze opkopen...
Niet alleen de Amerikanen dumpen XRP. Iedereen dumpt XRP. Heb ik hiermee je vraag beantwoord? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ray_ op 29-12-2020 11:40 ]

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12 17:17

MicroWhale

The problem is choice

Taro schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:13:
[...]

Ik zal je eerlijk zeggen dat ik afgelopen weekend de waarde van mijn pf heb omgerekend naar Euro's en toch wel behoorlijk schrok van het verschil. Ben daar niet zo mee bezig geweest, maar het hakt er wel in.

Maarja, wat doe je ertegen. Uitstappen naar EUR maakt het er niet beter op, want dan verlies je door de lagere liquiditeit mogelijk nog meer. Je kunt niets anders doen dan het te accepteren. En je kunt je afvragen of Bitcoin meer waard is geworden, of de Dollar minder waard is geworden. Of beide, dat denk ik.
... het prijsverschil valt toch wel mee tussen USDT en EUR? De omrekening en de snellere devaluatie van USDT kosten mijns inziens meer... Om meer BTC van je BTC te maken moet je idd wel wisselen, dus dan is voor korte termijn USDT een logische. Daarentegen: om te cashen hoef je niet, of maar zeer kortstondig, terug te wisselen naar een fiat-munt: bij uitgave.
Voor lange termijn wil ik eigenlijk niks met USD(T) te maken hebben vanwege het beleid van FED en Amerika.... en eigenlijk ook niet met de Euro, maar daar kan ik nog niet omheen omdat iedereen om me heen dat nog gebruikt.
Punt is dat er nog geen stabiel alternatief is in de cryptomarkt vanwege 0 adoptie tov fiat. :/

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

MrWilliams schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:40:
[...]

Punt is dat er nog geen stabiel alternatief is in de cryptomarkt vanwege 0 adoptie tov fiat. :/
Heb je al eens van Ripple gehoord? Alle grote banken schijnen dat te gaan gebruiken!

:+

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

WhySoSerious schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:41:
[...]

Heb je al eens van Ripple gehoord? Alle grote banken schijnen dat te gaan gebruiken!

:+
ehm... ik zei stabiel? :D

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• DrDeath
-

[ Voor 100% gewijzigd door DrDeath op 01-01-2021 21:39 ]

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-12 13:52
Ik volg wat jullie zeggen, binnenkort kan Ripple alleen nog maar stijgen. All in!

• hsst
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-09-2022
Wat doen de meesten hier eigenlijk? Gewoon HODL'en of toch wel zoveel mogelijk traden, zowel met bitcoin als met eventuele alts?

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-12 13:52
hsst schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:43:
Wat doen de meesten hier eigenlijk? Gewoon HODL'en of toch wel zoveel mogelijk traden, zowel met bitcoin als met eventuele alts?
80% HODL, 20% spelen. Soms wat hoog verkopen en lager weer inkopen. Soms hoog verkopen en nog hoger inkopen. :')

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Interessant, vanaf de dip van vanochtend is er ook een omhoog te trekken nog. Hopelijk gaat er zo iets gebeuren dan :)

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-12 10:53
85% BTC Hodl, 5% ETH Hodl, 3% LTC hodl, 2% doge hodl en dan nog 5% leverage trading met btc

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Alleen kopen en daarna 99% HODL. Als ik 5x per jaar trade is het veel. Eigenlijk alleen om shitcoins uit 2017 te dumpen. :P

• Richh
Is een shitcoin. Belachelijk hoge supply, zodat je met een paar eurocent al een marketcap kan creeeren die mee doet met de grote jongens. Vervolgens is het géén crypto; alles is in beheer van 1 centraal bedrijf die de uitgifte bepaalt en zo kunstmatige schaarste opzet.

Dat nu blijkt dat de USA daar ook nog eens fraude in heeft gevonden, maakt alleen maar duidelijker wat XRP echt is.
Dat Amerika nu een stok heeft om de crytpomarkt mee te slaan is een ding
Nee, Amerika heeft gewoon ontdekt dat wat Ripple doet, niet in de haak is. Het is geen stok om de cryptomarkt mee te slaan, dit gaat specifiek over Ripple.
Overigens zijn er wel degelijk stokken om de cryptomarkt mee te slaan en die worden wereldwijd ingezet (denk aan de antiwitwasregels in Nederland voor Bitcoinbedrijven), maar dit staat volledig los van de bewezen fraude bij Ripple.
Het lijkt rop dat de rest van de wereld hier een voordeel kan uit halen als men zou inkopen, gezien de Amerikanen nu XRP dumpen kunnen wij ze opkopen...
Lettelijk iedereen dumpt zijn XRP als een malle. Er zijn verdorie zelfs beurzen die de coin delisten! Je komt er nooit meer vanaf als je hier niet heel snel óók uitstapt.
De XRP markt gaat ook nog verder zonder de Amerikanen en indien het toch positief zou uitdraaien hebben ze dubbel pech als ze deze van de hand hebben gedaan...
De XRP markt gaat zonder Coinbase en OKCoin en Bitstamp helemaal niet door. De eerste steentjes van de dominobaan zijn al om.

Tuurlijk zullen er altijd mensen zijn die coins kopen als er eenmaal 20% vanaf is gedonderd, want zo werken stocks en crypto's. Daytraders kunnen hier heel flink aan verdienen. Maar als je wil hodlen, moet je echt heeeeel ver van XRP vandaan blijven nu.

• Richh
Na in 2017 veel uitgestelde winst te hebben opgebouwd te hebben verloren doe ik niet meer aan daytraden. 98% BTC in de HODL pot.
Soms een paar tientjes erin gooien als ik denk dat we in een dip zitten.

Verder zit ik hier voor de memes.

Verwijderd

Ik hodl 76% Bitcoin en de rest shitcoins, als het wat teveel dreigt te worden qua waarde zet ik een trade zodat ik weer een mooi percentage verlies.

• elektriekert
ardana123 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:29:
Ik lees dat dit zou kunnen komen door veel mensen die nu "overstappen" van XRP naar ADA, wat denken jullie hiervan?
Dat zou kunnen, ik weet zo niet of Cardano laatst nog mijlpalen heeft behaald of dat het nu gewoon weer even aan populariteit wint.
Mensen die overstappen kan ook.
Ik ben geen trader dus ik hou gewoon mijn PF aan zoals deze is, inclusief de grote verliezer XRP nu :X

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
DrDeath schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:43:
[...]
Zijn jullie bekend met Bux Crypto? Ik overweeg dat op dit moment als alternatief maar vraag me af hoe veilig het is.
De grootste en gevestigde partijen zijn doorgaans ook het veiligst, daar schaar ik Bux niet onder. Coinbase, Binance, Kraken, etc. zijn erg veilig. 100% veilig kan nooit, maar ik denk dat ze alle 3 veiliger zijn dan Bux.

Geen idee natuurlijk met wat voor bedrag je speelt, maar pas ook op dat je niet gaat micromanagen en daardoor geen winst maakt. eToro heeft waarschijnlijk goed aan je verdiend. Veel van dergelijke partijen rekenen enorme fee's, waardoor je lastig winst kunt maken. Binance heeft erg lage fee's, waardoor je sneller winst maakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 29-12-2020 11:51 ]

• Ray_
DrDeath schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:43:
[...]

Dat is wat anders dan ze claimen op hun eigen website. Ze geven uitdrukkelijk aan dat je wel daadwerkelijke coins koopt. :/ Hoe dan ook, ik moet daar weg dus eigenlijk maakt het niet zoveel meer uit.

Overigens heb ik nog nooit nog nooit problemen gehad met eToro. Als ik eens een issue had werd dat direct opgelost en ze hanteren vrij strikte KYC. De registratie bij DNB kost gewoon tijd (of ze zijn te laat begonnen).

Zijn jullie bekend met Bux Crypto? Ik overweeg dat op dit moment als alternatief maar vraag me af hoe veilig het is.
Ik heb geen ervaring met Bux, maar feitelijk is het hetzelfde als eToro: je handelt uiteindelijk niet in bitcoin, maar in ETF's, dus de markt van Bux zelf, gebaseerd op cryptovaluta. Ben je bekend met ETF's en hoe partijen als Bux en eToro hiermee opereren? Lees je eerst in, beslis daarna pas. Je hebt blijkbaar nog wel even voordat je bij eToro weg moet, al zou ik daar niet te lang mee wachten als ik jou was.
Misschien dat ik er naast zit maar het klinkt niet alsof je veel onderzoek hebt gedaan en je blind ergens naartoe rent.

Het is absoluut geen aanval, maar als ik je hiermee voor een grote teleurstelling kan behoeden heb ik in ieder geval mijn goede daad van 2020 op de valreep nog gedaan.

• elektriekert
junkchaser schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:38:
Wat is jullie mening over XRP?

Dat Amerika nu een stok heeft om de crytpomarkt mee te slaan is een ding, maar dat zal de rest van de wereld een worst wezen. Het lijkt rop dat de rest van de wereld hier een voordeel kan uit halen als men zou inkopen, gezien de Amerikanen nu XRP dumpen kunnen wij ze opkopen...
Het merendeel hier heeft een hekel aan XRP en vinden het een scam, dus die zeggen verkopen.
Uiteindelijk moet je zelf doen wat het je beste lijkt.
Ik ben nog steeds voorstander van XRP en de mogelijkheden daarvan.
Dat Brad en die Chris nu persoonlijk in het kwaad licht worden gezet is weer even iets anders.

Jarenlang is Ripple Inc. transparant geweest naar de staat en proberen ze de regulering rond te krijgen omdat er nog te veel onduidelijk is.

Dat ze de zaak gaan aanvechten in plaats van een handjeklap te doen geeft enigszins wel weer vertrouwen.

Misschien wordt XRP met de grond gelijk gemaakt, maar hierdoor zullen andere crypto wel van gaan profiteren als de regulering verduidelijkt wordt.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Go XRP *O*

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-12 14:19
kan je eigenlijk shorten op Binance? en zo ja, hoe ?

• DrDeath
-

[ Voor 100% gewijzigd door DrDeath op 01-01-2021 21:39 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
oldgrumpy schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:57:
kan je eigenlijk shorten op Binance? en zo ja, hoe ?
Ja, al blijf ik het wel omslachtig vinden. Maar zie deze tabs bij de coins waar bijv. x10 achter staat in de lijsten, standaard sta je op Spot en je kunt naar de Margin opties switchen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YPd6lOpAjSeES5e56HuEqo7iycg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pJZ5gjQB6MkvvbwbNcFcJzzf.png?f=user_large

Daar zie je rechts ook staan: Margin tutorial.

En: https://academy.binance.c...ance-margin-trading-guide.

[ Voor 11% gewijzigd door Taro op 29-12-2020 12:01 ]

• elektriekert
Omhoog of omlaag!!!!! :)B

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Hij is short gegaan, dus dan verwacht ik dat XRP dieper wegzakt.

• hsst
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-09-2022
Interessant om te lezen, meesten toch wel grotendeels HODL'en dus. Ik HODL zelf ook voor 85% van de PF, die bestaat dan uit voornamelijk uit BTC en ETH, met daarnaast nog een klein beetje BNB. BNB verwacht ik niet zoveel van, maar is toch een halve stablecoin, en is wel leuk/handig om te hebben voor van allerlei Binance producten. Verder 15% waarmee ik in alts zit. Pakt tot nu toe goed uit, BTC waarde van de portefeuille is hoger dan wanneer ik aan het begin alleen BTC gekocht had.

Moet wel zeggen dat ik het lastiger vinden om ritjes mee te pakken met crypto dan op de gewone aandelenmarkt. Bij aandelen heb je toch vaak veel meer factoren op basis waarvan je beslissingen kunnen maken, daarnaast is crypto veel beweeglijker. Daartegenover staat dan wel weer dat als je winst pakt het vaak wel een veel hoger percentage is.

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:43
Taro schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:59:
[...]

Ja, al blijf ik het wel omslachtig vinden. Maar zie deze tabs bij de coins waar bijv. x10 achter staat in de lijsten, standaard sta je op Spot en je kunt naar de Margin opties switchen.
[Afbeelding]

Heb je wel eens met die UP en DOWN tokens getrade ? Dan kun je iig niet liquidated raken..

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-12 14:19
vortexnl1982 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:03:
[...]

Heb je wel eens met die UP en DOWN tokens getrade ? Dan kun je iig niet liquidated raken..
waar vind je die?

• Matthias87
Ik ben een daytrader. Hangt dagelijks af wat ik inzet van wat mijn medium mij verteld en hoe mijn chakra aanvoelt.

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
vortexnl1982 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:03:
[...]

Ja, maar je kunt met die tokens geen referentie maken naar de echte marktprijs. Dus stel dat je op 900 USD instapt en op 999 USD zou willen uitstappen, dan heb je met die tokens geen idee welke tokenprijs dat zou zijn. Daarom gebruik ik ze niet.

Ik short gewoon lekker spartaans op de ouderwetse manier.

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik ben meer van het HODL'en en ik ben terughoudend om te beginnen met (day)traden. Niet alleen is de kans dat HODL'en meer oplevert vrij groot, ook kan het betekenen dat als je daar echt in opgaat dat je winsten niet in box 3 maar in box 1 belast zouden moeten worden. Je wilt als bitcoin nog veel verder door het dak gaat geen discussies (of rechtszaken) moeten uitvechten met de belastingdienst. Al is de kans natuurlijk wel klein dat je je daar zorgen om moet maken.
Het handelen in opties moet een meer dan speculatief karakter hebben met als doel het behalen van voordeel. Hierbij moet de de bitcoinhandelaar deskundigheid, ervaring en relaties hebben binnen deze wereld. Tevens moet hij het koersverloop via de deskundigheid en ervaringen kunnen beïnvloeden.
https://www.jongbloed-fis...stingen/bitcoin_in_box_1/

[ Voor 28% gewijzigd door sampoo op 29-12-2020 12:20 ]

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18:11
wauw, ik had mezelf voorgenomen om XRP te kopen mocht deze onder de 19 eurocent komen. Na de shitstorm in de US en reacties hier wacht ik nog maar even. Of cancel het idee volledig

• vortexnl1982
Taro schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:05:
[...]

Ja, maar je kunt met die tokens geen referentie maken naar de echte marktprijs. Dus stel dat je op 900 USD instapt en op 999 USD zou willen uitstappen, dan heb je met die tokens geen idee welke tokenprijs dat zou zijn. Daarom gebruik ik ze niet.

Ik short gewoon lekker spartaans op de ouderwetse manier.
Ja dat is wel een nadeel. Een voordeel is weer dat ze de leverage aanpassen. Dus als je een UP token koopt en je coin gaat ook UP dan schroeven ze de leverage omhoog. Als de koers van de coin dan omlaag klapt dan schroeven ze de leverage terug naar 1x.

• DrDeath
-

[ Voor 99% gewijzigd door DrDeath op 01-01-2021 21:38 ]

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:49
vortexnl1982 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:07:
[...]

Ja dat is wel een nadeel. Een voordeel is weer dat ze de leverage aanpassen. Dus als je een UP token koopt en je coin gaat ook UP dan schroeven ze de leverage omhoog. Als de koers van de coin dan omlaag klapt dan schroeven ze de leverage terug naar 1x.
Naar 1,5x.* ;)

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12 14:03

Mooody

elmoody

ardana123 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:29:
Een aantal grote coins profiteren nu van de zijwaartse beweging van BTC. Ethereum, Polkadot, Cosmos, Cardano etc.

ADA komt wel weer in de aanbieding als BTC de volgende move maakt (zowel omhoog als omlaag).

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Bartvandelaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-02-2024
Taro schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:59:
[...]

[Afbeelding]

Of gewoon op Binance naar futures gaat met je USDT.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dNSEkO3DRQCrzt5s47H_GrZgKKk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gg6I10kqSsElE6JNah4kkpKq.jpg?f=fotoalbum_large

Is niet van mij trouwens.

Rookworst zonder r is ook worst.

Verwijderd

sampoo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 02:44:
[...]

Toch bewijst een screenshot helemaal niet dat je de eigenaar bent of blijft van de wallet. Het was voldoende geweest als je bevestigen moet dat het om een wallet gaat waar je de eigenaar van bent. Wat hadden ze gewild als het om een papieren wallet zou gaan?
Ik vind de regels van Bitonic zelf ook wat omslachtig, Bitvavo en Litebit hebben bijvoorbeeld de regels weer heel anders toegepast. Overal KYC verplichting middels paspoort, ID kaart of rijbewijs, daar kom je tegenwoordig niet meer onderuit.

Ik geloof dat het screenshot verhaal meer een toepassing voorbeeld was vanuit DNB:

https://www.toezicht.dnb.nl/2/50-238362.jsp

Wat ik wel vreemd vind is dat je bij Litebit nog steeds je aankoop direct kunt versturen naar bijvoorbeeld een exchange adres.

Allemaal een beetje apart.

• vortexnl1982
Durft iemand nog in REEF in te stappen ? Ik zag 'm gaan van 1400% naar ~3000% nu.... Heb een kleine trade gemaakt maar als ik zie hoe het met 1 INCH is afgelopen..

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
De reden waarom XRP niet naar nul gaat. Deze "whale" koopt al het aanbod op. Zie video bij de tweet: https://t.co/u8oOLdbE49 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door sampoo op 29-12-2020 12:14 ]

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12 14:03

Mooody

elmoody

jellybrah schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:06:
wauw, ik had mezelf voorgenomen om XRP te kopen mocht deze onder de 19 eurocent komen. Na de shitstorm in de US en reacties hier wacht ik nog maar even. Of cancel het idee volledig
Waarom zou je jezelf dat aandoen? Als er iets onzeker is, is het wel de toekomst van de token XRP.

Zijn toch genoeg andere kansen in de markt op dit moment?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• jellybrah
Mooooody schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:12:
[...]

Waarom zou je jezelf dat aandoen? Als er iets onzeker is, is het wel de toekomst van de token XRP.

Zijn toch genoeg andere kansen in de markt op dit moment?
Zeker genoeg andere kansen, idee was ook al van een tijdje geleden. Lijkt inderdaad een onzekere toekomst tegemoet te gaan. Dus SKIP

• vortexnl1982
Oh hahah, wist ik niet :) Dacht 1x }:O

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Die coin ken ik nog niet!

• jellybrah
Meest veilige en zuivere coin :D

• Matthias87
Iemand onderbouwing voor Cardano jump? Ik lees over verschuiving van XRP. Is dat nou echt de reden..?

• lauraz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-03-2023
De grote opruiming ...
1e kerstdag was ik zo klaar met dat hele kleine verrotte zakje xrp en besloot mijn verlies te nemen. Geen moment te vroeg zie ik nu.
Tot in de eeuwigheid zal dat verrotte restantje wat je op je wallet moet houden me herinneren aan het jarenlange hopen het -gelukkig niet al te grote verlies- goed te maken. Voor de echt grote verliezers hoop ik dat er een opleving komt.
Langzaamaan verkoop ik al die andere kleine plukjes hoop die nog resten uit 2018 en gooi ze op de stapel btc, eth en ada.
Misschien dat er nog een klein handelspotje overblijft, maar ik ben niet iemand die de hele dag met de handen aan de knoppen kan zitten. Vasthouden, bijkopen en wachten is voor mij de beste manier om die bijna ingestorte boerderij te kunnen kopen :-)
Volgend jaar of ooit.

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
Mijn plan is
1. Mega lening afsluiten.
2. Glazen bol kopen.
3. Crypto daytraden.
4. Lening afbetalen.
5. Lambos.

Maar nu serieus. Wat denken jullie van het idee dat als er telkens altcoins bij komen, dit het principe van de eindige voorraad teniet doet? (als je me kan volgen, ben lekker aan het smoreh)

God morks in wysterious ways.

• samba80
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-12 21:10
Hebben jullie de 100 TWT token nog geclaimd? Ik heb ze nu op die Trust wallet app staan, maar om te traden heb je daar weer BNB voor nodig. Iets teveel moeite...

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Kort vraagje. Ik heb wat coins gekocht bij Coinbase om langere tijd te houden. Niet de goedkoopste (1,5% aan- en verkoopcommissie) maar ik vind Coinbase veilig en makkelijk.

Nu zie ik alleen dat als je bij Coinbase Pro koopt de commissie maar 0,5% is. Heeft dit verder nadelen, of is er een andere reden waarom dit percentage veel lager is?

• jellybrah
ArtPhil-Flower schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:19:
Mijn plan is
2. Glazen bol kopen.
3. Crypto daytraden.
4. Lening afbetalen.
5. Lambos.

Maar nu serieus. Wat denken jullie van het idee dat als er telkens altcoins bij komen, dit het principe van de eindige voorraad teniet doet? (als je me kan volgen, ben lekker aan het smoreh)
Ik zie altcoins vanuit een bedrijf komen zoals bijv. Aerotyne, de grote jongens als iets uit Stratton Oakmont.
Maar ook even serieus, zit wel een stukje waarheid in.

[ Voor 4% gewijzigd door jellybrah op 29-12-2020 12:25 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
disbehave schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:23:
Kort vraagje. Ik heb wat coins gekocht bij Coinbase om langere tijd te houden. Niet de goedkoopste (1,5% aan- en verkoopcommissie) maar ik vind Coinbase veilig en makkelijk.

Nu zie ik alleen dat als je bij Coinbase Pro koopt de commissie maar 0,5% is. Heeft dit verder nadelen, of is er een andere reden waarom dit percentage veel lager is?
Er zitten verder geen nadelen aan Coinbase Pro, behalve dat het je wat meer moeite kost ivm instellen limit orders tov single buy/sell knop op Coinbase. Het is voor ze gewoon makkelijk verdienen aan beginners via de niet-Pro interface.

[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 29-12-2020 12:25 ]

• elektriekert
Mijn plan is
2. Glazen bol kopen.
3. Crypto daytraden.
4. Lening afbetalen.
5. Lambos.

Bedoel je compleet nieuwe altcoins of altcoins die gestaked kunnen worden?

• Marttt
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-12 15:05
disbehave schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:23:

Coinbase Pro is het trading platform van Coinbase, heeft geen nadelen t.o.v. normale Coinbase. Je kan ook gewoon instant je funds van Coinbase naar Coinbase Pro en vice-versa zetten zonder kosten.

Al beantwoord hier boven :+

Verwijderd

sampoo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 02:44:
[...]

Toch bewijst een screenshot helemaal niet dat je de eigenaar bent of blijft van de wallet. Het was voldoende geweest als je bevestigen moet dat het om een wallet gaat waar je de eigenaar van bent. Wat hadden ze gewild als het om een papieren wallet zou gaan?
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:10:
[...]

Ik vind de regels van Bitonic zelf ook wat omslachtig, Bitvavo en Litebit hebben bijvoorbeeld de regels weer heel anders toegepast. Overal KYC verplichting middels paspoort, ID kaart of rijbewijs, daar kom je tegenwoordig niet meer onderuit.

Ik geloof dat het screenshot verhaal meer een toepassing voorbeeld was vanuit DNB:

https://www.toezicht.dnb.nl/2/50-238362.jsp

Wat ik wel vreemd vind is dat je bij Litebit nog steeds je aankoop direct kunt versturen naar bijvoorbeeld een exchange adres.

Allemaal een beetje apart.
Ok, sorry, maar om hier nog ff op terug te komen: zowel Bitvavo als Litebit bieden zelf custodial wallets aan om de crypto op te bewaren. Je kunt dus je crypto bij hen aankopen en bewaren op een wallet die direct gelinkt is aan je identiteit gegevens.

Dat is het verschil met Bitonic. Bitonic biedt als broker geen directe custodial wallet aan maar alleen de mogelijkheid om te versturen naar een non-custodial wallet (of custodial wallet die losstaat van Bitonic).

Wellicht dat het daarom voor hen wat lastiger in elkaar steekt zich binnen het kader van de DNB regelgeving te bewegen.

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-11 19:55
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:27:
[...]

[...]

Ok, sorry, maar om hier nog ff op terug te komen: zowel Bitvavo als Litebit bieden zelf custodial wallets aan om de crypto op te bewaren. Je kunt dus je crypto bij hen aankopen en bewaren op een wallet die direct gelinkt is aan je identiteit gegevens.

Dat is het verschil met Bitonic. Bitonic biedt als broker geen directe custodial wallet aan maar alleen de mogelijkheid om te versturen naar een non-custodial wallet (of custodial wallet die losstaat van Bitonic).

Wellicht dat het daarom voor hen wat lastiger in elkaar steekt zich binnen het kader van de DNB regelgeving te bewegen.
Maar ook custodial wallets moeten KYT uitvoeren toch? Dus op het moment dat je je coins overschrijft naar een andere wallet welke niet bekend is moeten hun weten wie de eigenaar is van die wallet?

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:31
Het overgrote deel van de altcoins zijn vooral mechanismen voor de uitgevers om snel flinke hoeveelheden geld binnen te harken. Sommige met goede bedoelingen, andere niet zo. Sommige toepassingen hebben een coin bovenop een blockchain, die eigenlijk niks toevoegt maar 'iedereen doet het'. Uiteindelijk zal er maar een handjevol coins een zinvolle rol als currency spelen.

• ArtPhil-Flower
jellybrah schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:24:
[...]

Ik zie altcoins vanuit een bedrijf komen zoals bijv. Aerotyne, de grote jongens als iets uit Stratton Oakmont.
Maar ook even serieus, zit wel een stukje waarheid in.
>>>>>quote

mijn hoofd

• ArtPhil-Flower
anboni schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:29:
[...]

Het overgrote deel van de altcoins zijn vooral mechanismen voor de uitgevers om snel flinke hoeveelheden geld binnen te harken. Sommige met goede bedoelingen, andere niet zo. Sommige toepassingen hebben een coin bovenop een blockchain, die eigenlijk niks toevoegt maar 'iedereen doet het'. Uiteindelijk zal er maar een handjevol coins een zinvolle rol als currency spelen.
Als een altcoin niets toevoegd maar ook geen nadelen kent kan hij toch concurreren met de grote munten? Het is maar welke kant de kudde opgaat, succes is puur gebaseerd op hoe holders hun munt promoten.

Verwijderd

green-tea schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:29:
[...]

Maar ook custodial wallets moeten KYT uitvoeren toch? Dus op het moment dat je je coins overschrijft naar een andere wallet welke niet bekend is moeten hun weten wie de eigenaar is van die wallet?
Volgens mij niet, omdat vanaf dat punt de bezitter bent van de crypto die in jouw wallet staat en je als particulier (nog) wel de vrijheid hebt om je crypto te bewegen naar non-custiodal wallets.

Het gaat vooralsnog om de aanbieders, zodat het in en uitgaan van crypto-fiat gemonitord kan worden.

Geloof ik hoor.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:48

Bever!

3

Oef xrp rugpull... 10 cent soon?

• junkchaser
  • Niet online
Ray_ schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:39:
[...]

Niet alleen de Amerikanen dumpen XRP. Iedereen dumpt XRP. Heb ik hiermee je vraag beantwoord? :)
Nee eigenlijk niet. :/ Is vrij hip antwoord, maar weinig onderbouwd. Kun je hier meer duiding bij geven wie "iedereen" specifiek is en waarom "iedereen" dit zou doen? En ook waarom dat je niet nu zou inkopen voor mogelijke toekomstige stijging?

[ Voor 9% gewijzigd door junkchaser op 29-12-2020 12:36 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Update ivm XRP short:

10x short -> 0,005 inleg, is nu 0,011 BTC, >100% in 2 uurtjes :) Ik haal de inleg eruit en ga met 0,006 door. Geen idee overigens waarom het percentage op 0% staat, maar afijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Sn9rr9hybqItzTXDPDsUScqS-c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PCDRhMf0fK5M89TUwIyTJuP8.png?f=user_large

3x short -> 0,005 inleg, staat nu op +25%. Deze laat ik nog even doorlopen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nuxzo_BVQhLWTokhwYkWqnKYhcc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/S1ODvXk3ghTlvjsXESPZBZS3.png?f=user_large

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:49
junkchaser schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:35:
[...]

Nee eigenlijk niet. :/ Is vrij hip antwoord, maar weinig onderbouwd. Kun je hier meer duiding bij geven wie "iedereen" specifiek is en waarom "iedereen" dit zou doen? En ook waarom dat je niet nu zou inkopen voor mogelijke toekomstige stijging?
Ze zijn van Coinbase getrapt vanochtend. Vanaf 19 januari niet meer bij Coinbase te verhandelen. Het is altijd een big deal als een coin op Coinbase gelist wordt, maar het is ongetwijfeld ook een big deal dat Coinase een coin de-list.

• junkchaser
  • Niet online
dehardstyler schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:40:
[...]

Ze zijn van Coinbase getrapt vanochtend. Vanaf 19 januari niet meer bij Coinbase te verhandelen. Het is altijd een big deal als een coin op Coinbase gelist wordt, maar het is ongetwijfeld ook een big deal dat Coinase een coin de-list.
Dat begrijp ik best, maar Coinbase is heus niet de enige exchange op deze aardbol die XRP in zijn lijst heeft staan. Dat de Amerikanen zo dramatisch reageren, moeten zij weten, maar ik denk dat de rest van de wereld daar weinig boodschap aan heeft gezien het rationeel gezien een storm in een glas water is gebaseerd op een verkeerde interpretatie van het doel van XRP.

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
junkchaser schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:42:
[...]

Dat begrijp ik best, maar Coinbase is heus niet de enige exchange op deze aardbol die XRP in zijn lijst heeft staan. Dat de Amerikanen zo dramatisch reageren, moeten zij weten, maar ik denk dat de rest van de wereld daar weinig boodschap aan heeft gezien het rationeel gezien een storm in een glas water is gebaseerd op een verkeerde interpretatie van het doel van XRP.
XRP is een coin die door veel Amerikanen wordt verhandeld, in Azië is die niet zo populair.

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Hey Litecoin is XRP bijna voorbij op CMC *O*

Het gaat eindelijk de goede kant op met dat XRP crap.

[ Voor 38% gewijzigd door Slux op 29-12-2020 12:49 ]

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

junkchaser schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:42:
[...]

Bitstamp heeft XRP ook al 'on hold' staan voor US customers...

https://www.bitstamp.net/article/xrp-trading-and-deposits-be-halted-us-customers/

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

• Matthias87
Cardano 0.20?
Pagina: 1 ... 51 ... 193 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!