Mag inderdaad wel wat gaan doen, zal wel een zeer lange hodl worden voordat ik wat winst kan pakken.BMJ1971 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:55:
GRT staat inderdaad best wel weer laag als je langere termijn kijkt, tevens boven een weerstand. Denk dat ik daar weer wat in ga investeren.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Ik heb er geen eigen geld meer inzitten. Maar als het 30% zakt dan voel ik dat zeker wel.PWM schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:55:
[...]
Volgens mij moet je niet beleggen met geld waar je enorm zenuwachtig van wordIk heb er zelf €25k inzitten nu en zie wel waar het schip strand. Maar voor geld wat ik "nodig" heb en echte vermogensopbouw gebruik ik gewoon beleggingsfondsen. Wil niet wakker liggen van dit soort dingen.
Je moet het IMHO(!) doen als hobby of echt serieus. Als je serieus geld in hobby stopt, gaat het meestal niet goed
Ps. We noemen hier geen bedragen trouwens. Tenminste.. dat is het advies.
Zero.
GRT lijkt me ook een zinnig project, vooral dankzij de Coinbase listing en samenwerkingen.BMJ1971 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:55:
GRT staat inderdaad best wel weer laag als je langere termijn kijkt, tevens boven een weerstand. Denk dat ik daar weer wat in ga investeren.
GRT heeft flink wat inflatie de komende 2 jaar, dus het loont zich om je GRT op het netwerk te staken.
Alleen kopen en wegzetten, gaat je in principe een deel van je aankoop kosten.
Ik wacht met GRT inslaan, totdat opa Bitcoin klaar is met deze woestenij. Daarna een fatsoenlijk aantal inslaan, staken/delegaten en er tenminste een jaar niet meer naar kijken.
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Als je serieus geld in hobby stopt, moet je het gewoon goed bij de vrouw spelen!PWM schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:55:
[...]
Je moet het IMHO(!) doen als hobby of echt serieus. Als je serieus geld in hobby stopt, gaat het meestal niet goed
Ik ben nog aan het opbouwen, dus kijk nu meer naar de korte termijn. Als er wat meer in de pot zit ga ik ook lange termijn doen. Eerst maar wat leren en vermogen opbouwen.
GRT laag ingekocht, vorige week stond die op 0,36 maar niets mee gedaan, flink gezakt weer nu. Zie er wel ene toekomst in. Denk periodiek mijn aandeel vergroten hierin.Mooooody schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:59:
[...]
GRT lijkt me ook een zinnig project, vooral dankzij de Coinbase listing en samenwerkingen.
GRT heeft flink wat inflatie de komende 2 jaar, dus het loont zich om je GRT op het netwerk te staken.
Alleen kopen en wegzetten, gaat je in principe een deel van je aankoop kosten.
Ik wacht met GRT inslaan, totdat opa Bitcoin klaar is met deze woestenij. Daarna een fatsoenlijk aantal inslaan, staken/delegaten en er tenminste een jaar niet meer naar kijken.
Ik moet alleen een keuze maken wat ik ga doen met NEO, XLM en ADA.
zork schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:00:
[...]
Als je serieus geld in hobby stopt, moet je het gewoon goed bij de vrouw spelen!
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/mCsk55wbPxl9q4QeW6brfprM.gif?f=user_large)
we only make way for the man who boldly pushes past us
Zou je dat niet andersom doen?BMJ1971 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:01:
Ik ben nog aan het opbouwen, dus kijk nu meer naar de korte termijn. Als er wat meer in de pot zit ga ik ook lange termijn doen. Eerst maar wat leren en vermogen opbouwen.
Eerst LT pot met "weinig risico" muntjes opbouwen (BTC + ETH)
Daarna een KT potje maken om te kijken of je je LT pot wat meer kan vullen.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Dat is toch een compleet drogargument, dan zou je fiat ook moeten afschaffen want dat wordt ook gebruikt in het criminele ciruit.zer0l schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:14:
Gaan zulke zaken nog een grote rol spelen in de toekomst van Bitcoin? Dat veel “criminelen” er mee (willen) betalen.
Ik zie lagere toppen, prepare voor de volgende dip.
Criminelen willen overal mee werken waar ze zwart geld wit kunnen wassen. Is dit je antwoord? M.a.w. het gebeurt nu ook al.zer0l schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:14:
[Afbeelding]
Gaan zulke zaken nog een grote rol spelen in de toekomst van Bitcoin? Dat veel “criminelen” er mee (willen) betalen.
Nee, via een blockchain als BTC zijn al je transacties openbaar traceerbaar. Er zijn wel zgn 'wasmachines', maar ook daaruit is tegenwoordig te traceren waar het geld uiteindelijk naartoe is gegaan.zer0l schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:14:
[Afbeelding]
Veiligste is dus gewoon om cash fiat te gebruiken of andere 'oude wereld' methoden.
Oké, dus dat wordt ze niet steeds moeilijker gemaakt doordat je bijna overal moet pinnen bijvoorbeeld? Beetje een drogargumentSlonzo schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:16:
[...]
Dat is toch een compleet drogargument, dan zou je fiat ook moeten afschaffen want dat wordt ook gebruikt in het criminele ciruit.
In retrospect, it was inevitable
Die gebruiken MoneroSlonzo schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:16:
[...]
Dat is toch een compleet drogargument, dan zou je fiat ook moeten afschaffen want dat wordt ook gebruikt in het criminele ciruit.
Wellicht een balans daarin, ik heb nu ETH en BTC en probeer daaromheen met andere crypto te groeien. Als ik eerst alles lang ga doen, dan heb ik niets om het hand en moet ik eerst wachten totdat het wat is gegroeid. Nu kan ik gewoon traden en leren.MrWilliams schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:03:
[...]
Zou je dat niet andersom doen?
Eerst LT pot met "weinig risico" muntjes opbouwen (BTC + ETH)
Daarna een KT potje maken om te kijken of je je LT pot wat meer kan vullen.
Ik dacht gelijk, er is behoefte aan een kiwi-coin.ScuL schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:41:
De NZ media schrijft waarschuwend over Bitcoin
https://www.nzherald.co.n...VAF55TDADM3L3PEJQTCB5K5Y/
Het is allemaal een scam etc etc
Uiteraard dachten anderen dat ook al.
https://kiwi-token.com/
Fly safe to the moon? Buy bitcoin.
Nee dat is het niet, cash is veel omslachtiger.Slonzo schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:16:
[...]
XRP = trash
Als er zich een H&S vormt, zakt die er op het eind dan doorheen??😬
Gaan we eindelijk de lijn breken die we ingezet hebben op de 30500 en naar beneden of gaan we nog even door omhoog?
edit: we waren allang gebroken natuurlijk, tekende de lijn wel erg vals.
edit: we waren allang gebroken natuurlijk, tekende de lijn wel erg vals.
/f/image/UwyULhs8X73VgiliKt7p4fBE.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 107% gewijzigd door Malarky op 12-01-2021 13:38 ]
Voor zover bekend heeft de HRDBW (Hoge Raad Der Btc Whales) daar nog geen beslissing over genomen.Malarky schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:22:
Gaan we eindelijk de lijn breken die we ingezet hebben op de 30500 en naar beneden of gaan we nog even door omhoog?
[Afbeelding]
Waarom zouden ze Bitcoin of Monero gebruiken en niet gewoon USDT? Paar keer heen en weer versturen naar verschillende accounts en exchanges et voila.
Je gaat toch niet tijdens een drugsdeal zeggen dat je 0.9 BTC wilt, en als je dan nog even over koetjes en kalfjes praat het ineens 1.1 BTC wordt en op het moment van leveren nog maar 0.8 BTC waard is?
Je gaat toch niet tijdens een drugsdeal zeggen dat je 0.9 BTC wilt, en als je dan nog even over koetjes en kalfjes praat het ineens 1.1 BTC wordt en op het moment van leveren nog maar 0.8 BTC waard is?
Nou ik heb de prijzen voor drugs op het darkweb wel eens vergeleken met de in Nederland gangbare prijzen en ik kan je verzekeren dat als de deal 1 BTC kost op het darkweb, dat het in Nederland misschien 0,1 BTC kost, misschien nog wel minder.Ypuh schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:26:
Waarom zouden ze Bitcoin of Monero gebruiken en niet gewoon USDT? Paar keer heen en weer versturen naar verschillende accounts en exchanges et voila.
Dus dan is die koersdrop nog wel te overzien.
Ik hoorde van de HRDBW dat we wel gewoon binnen deze lijnen blijven voorlopig. Geen gekke pieken meer er boven en beneden, daar slapen de leden onrustig van.MrWilliams schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:25:
[...]
Voor zover bekend heeft de HRDBW (Hoge Raad Der Btc Whales) daar nog geen beslissing over genomen.
/f/image/xxgv4ttFv3Cjm0kdeyOC2nTQ.png?f=fotoalbum_large)
Das mooi, laat ze dan die H&S in aantocht even invalideren. Dan is het voor iedereen duidelijkMalarky schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:29:
[...]
Ik hoorde van de HRDBW dat we wel gewoon binnen deze lijnen blijven voorlopig. Geen gekke pieken meer er boven en beneden, daar slapen de leden onrustig van.
[Afbeelding]
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Ik gok omlaag naar 28k maar dit is geen advies gewoon een gevoel dat we na de megawinsten niet genoeg gezakt zijn.Malarky schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:22:
[Afbeelding]
Vind het volume en de opwaartste druk ook maar laag. Ik verwacht dat dit even de high is voor de komende dag(en). Hopelijk gaan we niet weer -30% (ook al zit ik bijna volledig in fiat).
Zeker, hoezo?djatwork007 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:28:
Iemand al gehoord van ALGO?
Ze zijn hier niet allemaal zo gehard als de gemiddelde Feyenoord-fan, nee.PWM schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:20:
HODL is wellicht iets te cliche, maar ik heb het idee dat sommige mensen hier niet gebouwd zijn voor de spanning
Heb die tip binnen gekregen, staat vrij laag nu.
We zijn de 4e al op 28k geweest hè. Of was dat te vroeg?knakworst schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:31:
[...]
Ik gok omlaag naar 28k maar dit is geen advies gewoon een gevoel dat we na de megawinsten niet genoeg gezakt zijn.
Tja, als ze consequent waren hadden ze ook wat banken als ING opgerold dan. Je kan niet uitsluiten dat crypto met dit argument aangepakt wordt, maar het zou een enorme drogreden zijn.zer0l schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:14:
[Afbeelding]
Nou ik kan me voorstellen dat je handen zo sterk zijn als je instappunt. Als je op 36k bent ingestapt snap ik wel dat je uitstapt (bijkopen zou misschien handiger zijn afhankelijk van je ervaring).Glenn Hoddle schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:35:
[...]
Ze zijn hier niet allemaal zo gehard als de gemiddelde Feyenoord-fan, nee.
Vanmorgen ook afgewezen op de 1H 200MA. Geeft niet bepaald veel vertrouwen aan de bulls.
Nemo potest nocere meam me invito tactiost
We halen deze nog eens aan. Die blijkt nog steeds goed te kloppen...
https://mayermultiple.info/
2.36 nu ... weer net onder de grens van 2.4
Dus het zal inderdaad nog wel een paar weken kunnen duren voordat we weer vet gaan bullen.
Februari weer een kleine opleving en dan veel zijwaarts tot Mei...
Dan in Juli weer en dan echt los in Nov.
Dus het zal inderdaad nog wel een paar weken kunnen duren voordat we weer vet gaan bullen.
[ Voor 19% gewijzigd door FijneKerst op 12-01-2021 13:50 ]
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
Dat verhaal van die miners zal wel meegespeeld hebben, maar volgens mij zijn we gisteren vooral gedipt omdat iedereen al weken wacht op die grote correctie. Eens een kleine sneeuwbal aan het rollen gaat krijg je dan snel een lawine. Het is duidelijk dat velen - ook in dit topic - nog niet overtuigd zijn dat dit het einde van de correctie is, dus dan kan het makkelijk opnieuw bergaf gaan. Daar heb je geen miners voor nodig.MrWilliams schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:56:
De reden dat er gisteren verkocht werd is omdat miners niet meer tegen kortingen wilden verkopen en winst wilden/moesten nemen om hun operatie draaiend te houden. Er werd daarnaast opgekocht door grote holders.
Met de stijgingen van de laatste tijd kun je makkelijk begonnen zijn met een bedrag waar je niet zenuwachtig van werd, maar wat intussen een paar keer zoveel is als de inleg (in het meest extreme geval, bij inleg 2 jaar geleden rond de 3000 euro, maal 10). Dan kan het best een bedrag geworden zijn waar je toch echt zenuwachtig van wordt.PWM schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:55:
[...]
Volgens mij moet je niet beleggen met geld waar je enorm zenuwachtig van wordIk heb er zelf €25k inzitten nu en zie wel waar het schip strand. Maar voor geld wat ik "nodig" heb en echte vermogensopbouw gebruik ik gewoon beleggingsfondsen. Wil niet wakker liggen van dit soort dingen.
Maar stukje afromen is dan geen slecht idee idd.
Ik pak deze altijd https://digitalik.net/btc/mayer_bandsFijneKerst schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:48:
We halen deze nog eens aan. Die blijkt nog steeds goed te kloppen...
Verder was er waarschijnlijk veel nieuw geld ingestroomd in bizarre run laatste tijd, deze nieuwe instappers zijn zich rot geschrokken en met verlies weer snel uitgestapt. Zij zullen niet zo snel meegaan in een nieuwe run.TomTorquay schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:49:
[...]
Dat verhaal van die miners zal wel meegespeeld hebben, maar volgens mij zijn we gisteren vooral gedipt omdat iedereen al weken wacht op die grote correctie. Eens een kleine sneeuwbal aan het rollen gaat krijg je dan snel een lawine. Het is duidelijk dat velen - ook in dit topic - nog niet overtuigd zijn dat dit het einde van de correctie is, dus dan kan het makkelijk opnieuw bergaf gaan. Daar heb je geen miners voor nodig.
Iemand die toevallig Biki exchange gebruikt? Ik wil wat YFI overzetten naar Binance maar zodra ik wil bevestigen middels 2FA krijg ik een parameter error...

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Wat verwachten jullie als Amerika wakker wordt? down or up?
ik verwacht, dat we onderweg naar ons rechterhoofd te tekenen van de H&S, dus dat we even dippen op 33800-34000 en dan nog een rechter shouder gaan tekenen. Met of zonder Amerikanen.keinless schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:04:
Dat argument komt in elke run weer naar voren echter krijgen we elke keer weer een nieuwe run, waar komen die mensen dan vandaan?QA123 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:54:
[...]
Verder was er waarschijnlijk veel nieuw geld ingestroomd in bizarre run laatste tijd, deze nieuwe instappers zijn zich rot geschrokken en met verlies weer snel uitgestapt. Zij zullen niet zo snel meegaan in een nieuwe run.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
die site kende ik niet. Thanks, ziet er mooi uit!!Stokstaart schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:51:
[...]
Ik pak deze altijd https://digitalik.net/btc/mayer_bands
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Er zal wel een cooloff periode nodig zijn voordat H&I de dip zijn vergeten en dat greed weer de overhand krijgt. Daarom verwacht ik niet snel meteen een herstel.Crypts schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:05:
[...]
Dat argument komt in elke run weer naar voren echter krijgen we elke keer weer een nieuwe run, waar komen die mensen dan vandaan?
Kan iemand even aan de ETH boom schudden?
Altijd wennen na een dag als gisteren dat het niet meer met tientjes tegelijk gaat.

Altijd wennen na een dag als gisteren dat het niet meer met tientjes tegelijk gaat.
Iedereen die na de laatste crash is ingestapt staat nog steeds op winst. Ik denk niet dat dit veel invloed heeft als ik eerlijk ben. H&I gaan ook het verschil niet maken deze run.QA123 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:07:
[...]
Er zal wel een cooloff periode nodig zijn voordat H&I de dip zijn vergeten en dat greed weer de overhand krijgt. Daarom verwacht ik niet snel meteen een herstel.
Kan juist daardoor ook minder betrouwbaar zijn. Het is maar hoe je het ziet.ArtPhil-Flower schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:17:
[...]
Ik vind coinbase en coinbase pro heel fijn. Hoef je ook geen id te uploaden.
En heb je tot nu toe daar wel succesvol je munten kunnen verzilveren?
Jakeinless schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:04:
Ik denk dat we naar rechts zullen gaankeinless schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:04:
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Het feit dat iemand het idee van currency in het cryptocurrency topic niet snapt deed me wel even achter m'n oren krabben. Maar ik heb besloten een poging tot een uitleg te wagen. Hopelijk hebben we er wat aanMooooody schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:52:
[...]
Nano heeft imo weinig functie of ik snap er de ballen van...kan ook natuurlijk.
- Moet een consument eerst Nano inslaan om te kunnen betalen?
- Ontvangt een merchant Nano wanneer iemand hem met Nano betaald?
Als één van deze vragen met "ja" beantwoord wordt, gaat het op korte termijn geen adoptie krijgen.
De eerste stap naar "semi decentralised" dagelijkse betalingen is via een stable coin en ik denk dat dat USDC (i.c.m. PayPal) gaat worden. Maar dit kan ook nog een tijdje duren.
Andere oplossing om met crypte te betalen is betaling via gecentraliceerde platforms zoals Nexo of Crypto.com
De "shitcoin oplossingen" met dedicated token zie ik niet zo snel gebeuren, ook ivm de zeer kleine liquidititeit van (in dit geval) Nano. Je moet er als winkelier in deze al onzekere tijden in durven stappen....
Het hele idee van cryptocurrency is natuurlijk dat je er direct mee kan betalen. Daar is het ooit mee begonnen. Bitcoin zou een betaalmiddel zijn dat iedereen kan gebruiken en waar banken niet mee kunnen rotzooien zoals ze bij fiat doen. En wat is betalen eigenlijk? Het verplaatsen van waarde. Om de engelse term te gebruiken: transfer of value. En daar draait zo'n beetje de hele wereldeconomie op dus wat dat betreft kan je zeggen dat als je goed bent in transfer of value er best wat functie voor je is in de wereld. Wat mij betreft is het dé usecase van crypto en niets doet het beter dan Nano.
Wat betreft adoptie snap ik wel waar je vandaan komt, maar het is natuurlijk wel een beetje een kip ei argument. Want om stabiel te zijn heb je adoptie nodig en voor adoptie heb je nodig dat het stabiel is. Om het te gebruiken moeten zo veel mogelijk mensen het hebben en dan komt de rest vanzelf
Om de vergelijking met bitcoin nog even verder te trekken, in de whitepaper van bitcoin staat uitgelegd welk probleem het zou moeten verhelpen (o.a.)
En we weten allemaal dat dat ondertussen onmogelijk is met bitcoin. Bitcoin is gedevolueerd naar Store of Value (SoV). Los van de vraag of dat logisch is gezien het feit dat ook bitcoin nog verre van stabiel (genoeg) is, is bitcoin nu alleen nog maar een asset om mee te speculeren. Vandaar dat nu partijen zoals Microstrategy bakken met geld investeren onder de noemer "hedge tegen het bankwezen". Ik vraag me af of ze dat ook gedaan hadden als BTC zo stabiel als de horizon was.."The cost of mediation increases transaction costs, limiting the minimum practical transaction size and cutting off the possibility for small casual transactions"
Ondertussen heb je nog dat het internet barst van dit soort filmpjes:
YouTube: Bitcoin vs. Cash - How quickly can Bitcoin transfer globally? | NDAX
Hierin zie je dat er bij mensen de verwachting wordt geschept dat bitcoin een of ander magisch middel is waarbij je heel snel en makkelijk even banken passeert om over de hele wereld geld te storten. Dat is gewoon onzin want dat kan bitcoin helemaal niet. Banken en instituten hebben dat misschien wel door maar Henk en Truus niet. Die denken leuk bitcoin en komen thuis van de kouwe kermis. Natuurlijk is het leuk om geld mee te verdienen met verder heeft het geen nut.
Met Nano kan je wel doen wat ze in dat filmpje laten zien. En dat is waarom z'n beetje iedereen die nano gebruikt er eigenlijk soort van fan van wordt. Het is precies bitcoin ooit wilde zijn en nog beter ook. Bitcoin heeft gefaald in z'n oorspronkelijke intentie, zegt ook Ray Dillinger, die destijds de oorspronkelijk whitepaper heeft reviewed.
En wat betreft je argument over stablecoins. Die zijn heus niet nodig voor adoptie. Er zijn genoeg mogelijkheden die nu al kunnen zoals een brug tussen banken zoals Ripple doet, of microtransacties in spellen of kleine (of grote) bedragen doneren aan arme mensen in verre landen
Ik merk dat ik een soort betoog tegen bitcoin heb geschreven en dat was eigenlijk helemaal niet m'n bedoeling want we hebben veel aan bitcoin te danken. Maar nu is het oud en kut dus tijd voor de volgende.. Had ik al verteld over Open Representative Voting?
Hallo met Tim
En na de machtsoverdracht weer een beetje naar links?Gelukszoekr schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:14:
[...]
Ik denk dat we naar rechts zullen gaan
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Euhm.. ik heb daar gewoon ID verification doorlopen hoor. Meerdere keren al. Elk jaar weleens geloof ik.Area schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:13:
[...]
Kan juist daardoor ook minder betrouwbaar zijn. Het is maar hoe je het ziet.
En heb je tot nu toe daar wel succesvol je munten kunnen verzilveren?
Ik voorspel 1 van 3 scenarios bij het wakker worden van de USA mbt tot BTC:keinless schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:04:
- Hij gaat stijgen
- Hij blijft stabiel
- Hij gaat dalen
Thanks, ik heb net wat longs en shorts gehaald, ben ik in ieder geval ingedekt.PWM schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:17:
[...]
Ik voorspel 1 van 3 scenarios bij het wakker worden van de USA mbt tot BTC:Hoop dat ik gelijk heb.
- Hij gaat stijgen
- Hij blijft stabiel
- Hij gaat dalen
Even goed timen en je speelt quite. Lekker!QA123 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:19:
[...]
Thanks, ik heb net wat longs en shorts gehaald, ben ik in ieder geval ingedekt.
Dit het momemtum om de 35k eindelijk achter ons te laten. Hehe.
We liggen nog steeds op schema.
/f/image/3HRrzCIP59pryFXVkEkbezIb.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 74% gewijzigd door Malarky op 12-01-2021 14:21 ]
Keihard rekt.keinless schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:04:
Die gaan alles cashen vanwege de komende burgeroorlog. Alles gaat in wapens, kogels en survival pakketten.
Heb je de 34k meme klaar liggen?Malarky schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:20:
Dit het momemtum om de 35k eindelijk achter ons te laten. Hehe.
[Afbeelding]
Rond de 33800 ruil ik mijn shorts in voor longs, maar ik heb er geen meme voor
Bedankt voor je uitgebreide uitleg, dat help wel wat.Pkunk schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:14:
[...]
Het feit dat iemand het idee van currency in het cryptocurrency topic niet snapt deed me wel even achter m'n oren krabben. Maar ik heb besloten een poging tot een uitleg te wagen. Hopelijk hebben we er wat aan
Het hele idee van cryptocurrency is natuurlijk dat je er direct mee kan betalen. Daar is het ooit mee begonnen. Bitcoin zou een betaalmiddel zijn dat iedereen kan gebruiken en waar banken niet mee kunnen rotzooien zoals ze bij fiat doen. En wat is betalen eigenlijk? Het verplaatsen van waarde. Om de engelse term te gebruiken: transfer of value. En daar draait zo'n beetje de hele wereldeconomie op dus wat dat betreft kan je zeggen dat als je goed bent in transfer of value er best wat functie voor je is in de wereld. Wat mij betreft is het dé usecase van crypto en niets doet het beter dan Nano.
Wat betreft adoptie snap ik wel waar je vandaan komt, maar het is natuurlijk wel een beetje een kip ei argument. Want om stabiel te zijn heb je adoptie nodig en voor adoptie heb je nodig dat het stabiel is. Om het te gebruiken moeten zo veel mogelijk mensen het hebben en dan komt de rest vanzelfMaar het zelfde gold natuurlijk voor bitcoin. Als het niet zo traag en duur was geworden waren we nu een stuk verder qua adoptie. Ik heb zoveel winkels al hun bitcoin stickertje weg zien halen.. stel je voor dat bitcoin nu magischerwijs gratis en supersnel was geworden. Wat zou dat wel niet doen voor adoptie?
Om de vergelijking met bitcoin nog even verder te trekken, in de whitepaper van bitcoin staat uitgelegd welk probleem het zou moeten verhelpen (o.a.)
[...]
En we weten allemaal dat dat ondertussen onmogelijk is met bitcoin. Bitcoin is gedevolueerd naar Store of Value (SoV). Los van de vraag of dat logisch is gezien het feit dat ook bitcoin nog verre van stabiel (genoeg) is, is bitcoin nu alleen nog maar een asset om mee te speculeren. Vandaar dat nu partijen zoals Microstrategy bakken met geld investeren onder de noemer "hedge tegen het bankwezen". Ik vraag me af of ze dat ook gedaan hadden als BTC zo stabiel als de horizon was..
Ondertussen heb je nog dat het internet barst van dit soort filmpjes:
YouTube: Bitcoin vs. Cash - How quickly can Bitcoin transfer globally? | NDAX
Hierin zie je dat er bij mensen de verwachting wordt geschept dat bitcoin een of ander magisch middel is waarbij je heel snel en makkelijk even banken passeert om over de hele wereld geld te storten. Dat is gewoon onzin want dat kan bitcoin helemaal niet. Banken en instituten hebben dat misschien wel door maar Henk en Truus niet. Die denken leuk bitcoin en komen thuis van de kouwe kermis. Natuurlijk is het leuk om geld mee te verdienen met verder heeft het geen nut.
Met Nano kan je wel doen wat ze in dat filmpje laten zien. En dat is waarom z'n beetje iedereen die nano gebruikt er eigenlijk soort van fan van wordt. Het is precies bitcoin ooit wilde zijn en nog beter ook. Bitcoin heeft gefaald in z'n oorspronkelijke intentie, zegt ook Ray Dillinger, die destijds de oorspronkelijk whitepaper heeft reviewed.
En wat betreft je argument over stablecoins. Die zijn heus niet nodig voor adoptie. Er zijn genoeg mogelijkheden die nu al kunnen zoals een brug tussen banken zoals Ripple doet, of microtransacties in spellen of kleine (of grote) bedragen doneren aan arme mensen in verre landen
Ik merk dat ik een soort betoog tegen bitcoin heb geschreven en dat was eigenlijk helemaal niet m'n bedoeling want we hebben veel aan bitcoin te danken. Maar nu is het oud en kut dus tijd voor de volgende.. Had ik al verteld over Open Representative Voting?
Maar dan nu de hamvraag; waarom is het lucratief om te investering in de betaaleenheid van een payment sollution? Nano zal een volatiele eenheid blijven, omdat de prijs wordt gevormd door speculatie en in de toekomst wellicht een deel adoptie.
M.a.w...waarom zou ik nu mijn kop koffie met Nano betalen, wanneer die Nano over 4 weken misschien wel 2x zoveel waard is?
In de geval van Dai-Maker is het lucratief om in de government token Maker te investeren. De eenheid DAI is een stabiele eenheid, gepegged aan de dollar. Iets dat absoluut nodig zal zijn om de eerste stapjes richting adoptie te bereiken imo.
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Lol, Bitcoin is niet stabiel genoeg en Nano is dat wel..?Pkunk schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:14:
[...]
En we weten allemaal dat dat ondertussen onmogelijk is met bitcoin. Bitcoin is gedevolueerd naar Store of Value (SoV). Los van de vraag of dat logisch is gezien het feit dat ook bitcoin nog verre van stabiel (genoeg) is, is bitcoin nu alleen nog maar een asset om mee te speculeren. Vandaar dat nu partijen zoals Microstrategy bakken met geld investeren onder de noemer "hedge tegen het bankwezen". Ik vraag me af of ze dat ook gedaan hadden als BTC zo stabiel als de horizon was..
Edit: Bitcoin is het eerste digitale goed dat werkelijk schaars is, gefundeerd op Proof of Work. Een oprechte vraag: waar komt de waarde van Nano vandaan?
[ Voor 9% gewijzigd door DW23 op 12-01-2021 14:29 ]
Het karretje gaat zijwaartsTominatie schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:22:
[...]
Keihard rekt.
Die gaan alles cashen vanwege de komende burgeroorlog. Alles gaat in wapens, kogels en survival pakketten.
Maar dan moet je spoedig een nieuwe UI als alles rekter dan rekt gaat.
Malarky schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:24:
[...]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BHNcAV6blcuLDHulYkBHQDjd.jpg?f=user_large)
moet je vlug zijn, straks is ie nog maar 6 centgreen-tea schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:25:
Kaartjes binnen. Eerdaags maar even testen.
[Afbeelding]
Lord, have mercy. Pump $NEO naar $25.

daarna mag het keihard crashen

Eerst 50, toen 30 en nu 25????Tominatie schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:34:
[Afbeelding]
If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!
Ik heb rustig gechilled met -75%, totdat ik begon te DCA-enPelox schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:48:
[...]
Sommige hier zitten er wel met wat meer in dan een paar tientjes zeg maar.. vandaar dat het soms redelijk wat stress kan opleveren. Voor mij de reden om een aardig deel te cashen. Iets minder stress nu, maar rustig een beetje chillen met -30% is er niet bij hier.
LINK is ook een beetje een scam, die supply gaat alleen maar oplopendehardstyler schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:33:
[...]
Maar LINK staat er ook op.![]()
Dit is gewoon een etalage van mensen die de boot hebben gemist, niks meer, niks minder.
Fixed that for youTominatie schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:34:
Lord, please don't let Btc zakken troe de MA25!
[Afbeelding]
daarna mag het keihard omhoog
Ff wachten, ik pak mijn boormachine!Pelox schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:59:
[...]
Ik heb er geen eigen geld meer inzitten. Maar als het 30% zakt dan voel ik dat zeker wel.
Ps. We noemen hier geen bedragen trouwens. Tenminste.. dat is het advies.
Ik zeg niet dat nano wel stabiel genoeg is. Mijn uitleg is vooral bedoelt om het nut van transfer of value en dus de funtie van nano uit te leggen. Hoe stabiel nano is of wat het waard is is een andere discussie.DW23 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:27:
[...]
Lol, Bitcoin is niet stabiel genoeg en Nano is dat wel..?
Edit: Bitcoin is het eerste digitale goed dat werkelijk schaars is, gefundeerd op Proof of Work. Een oprechte vraag: waar komt de waarde van Nano vandaan?
Wat betreft de waarde van Nano die komt, net als bij 99% van alle crypto uit geloof en speculatie. Transactiekosten en mining hebben daar niks mee te maken.
Nu moet ik kinderen van school halen. Later kunnen we het wel hebben over waarom minen de wortel van alle kwaad is (om nog maar even een knuppel in het hoenderhok te gooien
Hallo met Tim
Even wachten ik heb nog lage buy orders staan, daarna mag die naar de maan !!Tominatie schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:34:
[Afbeelding]
16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer
Dan is ETH ook een scam.Slux schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:36:
[...]
LINK is ook een beetje een scam, die supply gaat alleen maar oplopen
BTC is ook al "Deceased" in 2016.
https://deadcoins.com/entry/5045/?gvid=1308
Nou de shorts zijn ingewisseld voor de longs hoor, dat ging rap dat rechterhoofd
Altijd dubbel, hopen dat 'ie nog eens hard naar beneden gaat, maar als het zover is weer stress om het instapmoment te bepalen... ik ken het maar al te goedPelox schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:42:
Daar gaan we weer.. zo vermoeiend dit. Tot over een paar weken.
ETH is nog mineabledehardstyler schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:41:
[...]
Dan is ETH ook een scam.
BTC is ook al "Deceased" in 2016.![]()
LINK is pre mined
En perfect afgeketst op 33800, nu weer even omhoog.Malarky schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:24:
[...]
Edit: Toch nog een whale erbij gekomen.
[ Voor 7% gewijzigd door knakworst op 12-01-2021 14:48 ]
toch lekker dat ik weer deel in fiat gestopt had vanmorgen. Nu eens op mijn gemakje kijken waar ik weer buy orders zetPelox schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:42:
Daar gaan we weer.. zo vermoeiend dit. Tot over een paar weken.
Zie je wel, alles is een dikke scam!dehardstyler schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:41:
[...]
Dan is ETH ook een scam.
BTC is ook al "Deceased" in 2016.![]()
-crypto
-fiat
-belastingdienst
-de bakker
-de fietsenmaker
-RIVM
-politiek
Kort samengevat: Het leven
Nog steeds zo zeker van je H&S?Malarky schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:24:
Wil geld overboeken naar mijn deposit, maar uit de mogelijkheden daarvoor lees ik "bank Fidor" , "bank Frick" etc.
Geen idee wat dat is en waarom ik niet gewoon met mijn cc kan betalen.
Geen idee wat dat is en waarom ik niet gewoon met mijn cc kan betalen.
Dat is waar ja, maar ik vind het nog steeds beide geen scam.
Zeker 33700 kan zelfs makkelijk kijk maar naar linkerkant.
Ik trade altijd op support, als die wel door support heen breekt weet je dat die 90% van de gevallen nog een keertje terugkeert naar de lijn (de bounce), dan verkoop je daar break-even of met heel klein verliesje je positie als nog.
Maar exacte pieken en dalen ga je nooit voorspellen natuurlijk. Wat lekker aan deze duik was is dat die van heel erg ver kwam, des te groter de kans op een run omhoog nog.
[ Voor 48% gewijzigd door Malarky op 12-01-2021 14:52 ]
QA123 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:49:
Had de lijnen laten staan van gisteren. Er zit nu een pukkel op de rechterbal, maar we zijn weer op koers.
[Afbeelding]
Die van mij ziet er niet veel anders uit... maar met een bottom op 27k. Ook geen raket.

Daarnaast heb ik ook nog een sideways pad lopen.
Steekt BTC nou een middelvinger naar ons op?QA123 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:49:
Had de lijnen laten staan van gisteren. Er zit nu een pukkel op de rechterbal, maar we zijn weer op koers.
[Afbeelding]
Denk zelf dat de bodem eerder op 25k-26k ligt. Althans dan ga ik long.MrWilliams schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:51:
[...]
![]()
Die van mij ziet er niet veel anders uit... maar met een bottom op 27k. Ook geen raket.![]()
Daarnaast heb ik ook nog een sideways pad lopen.
Piramide/ponzi achtig dandehardstyler schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:50:
[...]
Dat is waar ja, maar ik vind het nog steeds beide geen scam.
Coins waar meer van de helft in bezit is van de dev zijn mij te riskant die verwatering is mega, kijk naar een XRP
Pff die keuzes hier ..... zal al dagen te kijken wat ik zou doen.
Sellen en later opnieuw instappen of (deel) winst verzilveren
Of laten staan en kijken wat er in de toekomst mee gebeurt ... nu denk wel volgende week ivm Biden dat dit wel weer wat beter is.
Nog iemand met zo'n moeilijke keuzes?
Sellen en later opnieuw instappen of (deel) winst verzilveren
Of laten staan en kijken wat er in de toekomst mee gebeurt ... nu denk wel volgende week ivm Biden dat dit wel weer wat beter is.
Nog iemand met zo'n moeilijke keuzes?
SPiET
Nou heb ik even een mooi project voor jou! WISE sluit perfect aan bij je wensen dan denk ik.Slux schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:52:
[...]
Piramide/ponzi achtig dan![]()
Coins waar meer van de helft in bezit is van de dev zijn mij te riskant die verwatering is mega, kijk naar een XRP
Lijkt me een zeer degelijke strategie. Ik ben alleen niet zo overtuigd van het zien van allerlei head and shoulders terwijl we nog in het rechterhoofd zittenMalarky schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:50:
Ik trade altijd op support, als die wel door support heen breekt weet je dat die 90% van de gevallen nog een keertje terugkeert naar de lijn (de bounce), dan verkoop je daar break-even of met heel klein verliesje je positie als nog.
[ Voor 14% gewijzigd door TomTorquay op 12-01-2021 14:55 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!