Ik hoop niemand._Gast_ schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:43:
Wie heeft ingekocht op 40k met geleend geld?
Ik ben ook al sinds 2017 af en aan actief met cryptocurrencies en ben met 80% van wat ik had in december 2017 uitgestapt. De 20% staat er sindsdien nog steeds.Slonzo schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:40:
Maar 0.1 BTC hodlen van 10k naar ... en door naar 50k, da's 1 keer 4k winst. Dat schiet niet op.
Maar "4k winst. Dat schiet niet op" zeggen ben ik het totaal niet mee eens. Voor de meeste mensen in Nederland is 4k winst al meer dan dat je überhaupt zult zien wanneer je het op de bank laat staan.
LB_Gast_ schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:43:
Wie heeft ingekocht op 40k met geleend geld?
16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer
Ik heb rond 36k weer bijgekocht.
Ik haal het er ook meteen weer uit als t daar op staat. Want het had beter kunnen zijn.
Ik haal het er ook meteen weer uit als t daar op staat. Want het had beter kunnen zijn.
Zen nieuwe ath in maanden ondanks het btc geweld.
Het komt letterlijk uit Jaapio's albumBjorn180179 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:44:
[...]
@Verwijderd je hebt geduchte concurrentie
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Die heb ik dan gemist

16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer
Nu is Jaapio's album ook vrij uitgebreid.
De dip op zondag is er overigens niet altijd. Dit is wel een mooie graph om in de gaten te houden:Glenn Hoddle schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:36:
Even een noob-vraag tussendoor - het bloeden lijkt toch even gestelpt - is er enige peil te trekken op wanneer de fees voor het verzenden van BTC en ETH (of andere ERC-20 coins) het laagst zijn? Het is nu even van de gekke, maar ik bedoel iets van een moment in de week of zoiets?
https://jochen-hoenicke.de/queue/#0,3m
Die 33K is best wel sterk hoor. Net even sterke bounce naar 33K.
bounce gisteravond was overtuigender....is niet veel van over. ik denk dat we echt nog ff richting 26k gaan. Echt ff de boel schoonvegen en daarna weer door.Tominatie schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:43:
Best wel een overtuigende bounce vanaf de 31K maar toch bekruipt mij het gevoel dat het einde nog niet in zicht is.
Mja goed. Hodl
En mensen die er echt ziek van zijn staren nog teveel in euro's/ dollar's. Gewoon niet doen en heb vertrouwen in het feit dat we over 2 maanden een stuk hoger staan waarschijnlijk. Ik kijk alleen nog maar naar mijn PF in aantal BTC. En die groeit alleen maar laatste 48 uur. het is ook ook pas verlies, als je de boel verkoopt. Denk long term. De daling in euro's vandaag had ik een tesla model 3 performance kunnen halen....doet me geen drol over 6 maanden kan ik er 6 kopen
ik zit ook ballsdeep in crypto (70%) en zelf als het naar 0 zou gaan kan ik er prima mee leven.
HODL!!!
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
nee, je moet juist verkopen als het lager staat dan 36k, 33k zoals nu bijvoorbeeld!Ladonna schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:47:
BUY HIGH, SELL LOW!
Om vervolgens verticaal door te stoten naar 50k... T blijft koffiedik kijken. Als je er slecht van slaapt, verkopen en niet meer kijken. Heb ik in 2018 ook gedaan. Nu wat rustiger en meer gespreid. Slaap beter. Ook al stort t in.. jammer dan. Ik denk nu zo: Ik kan maximaal 100% verliezen maar oneindig procenten potentieel winnen..Ladonna schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:47:
Op de hourly ziet de W er al best goed uit hoor. Alleen de laatste poot moet nog getekend worden.Malarky schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:42:
We gaan echt niet uit deze stijle hoek komen zonder opnieuw nog minimaal 1x deze support lijn te testen vandaag of morgen...
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Jammer Tommie, lijkt dat het niet helemaal zo is gegaan. Ik blijf wel HODLen hoor!Thommie.nl schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:50:
Tijd om even uit mijn winterslaapje te komen! Hallo iedereen;)
Ik heb net mijn BTC verkocht voor HNT, en zit me langzamerhand verder in te kopen in HNT Helium.
Ik voorspel je, en sommige oldskoolers kennen me, Minimaal X 2 binnen een week, en als Coinbase accepteert is de sky de limit.
Zeer laag sell order book, met mogelijke high Gains.
No Guts no Glory.
En anders staat ie maar wat mooi in mijn tassenverzameling.
Verwijderd
Ik zie dat niet als concurrentie maar als gezonde marktwerking.Bjorn180179 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:44:
[...]
@Verwijderd je hebt geduchte concurrentie
Hoe meer babes, hoe beter
Hee, ik sta er 2x op! How naais.
we only make way for the man who boldly pushes past us
1. Ik zie geen contradictie in hodlen en niks kunnen schelen; het is juist makkelijker om te hodlen als het je weinig kan schelen. ... Je stelt eigenlijk dat mensen die het niks kunnen schelen niet moeten investeren in bitcoin ?Slonzo schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:40:
Ik weet dat het voor de lol is bij de meesten, maar ik word wel een beetje moe van altijd dat ongenuanceerde "HODL" en "TeVeEL fEElS, DoE DIt aLLeEN mEt GelD dAT jE nIKs kAn ScHEleN" nageroep hoor jongens, het is allemaal veel grijzer dan dat. Er zitten hier ook veel mensen die niet weten dat het een 'grapje' is.
Het is om te beginnen een complete contradictie om te "hodlen" met "geld dat je niks kan schelen". Als het je niks kan schelen, maakt het ook niet uit dat je wat verlies pakt. Maar tenzij je al geld teveel hebt en hier niet zou zitten, is er niemand die geld heeft "dat hem niks kan schelen". Het is perfect oké en normaal om bekommerd te zijn om je inleg, hoe groot of klein ook.
Er is ook niks mis mee om hodler te zijn en toch te verkopen voor/tijdens (liefst voor) een crash/dip/correctie/whatever. Tenzij je al een veelvoud aan BTC hebt en van de hefboomwerking kan genieten, moet je met kleinere hoeveelheden BTC toch wat actiever zijn wil je je satspool kunnen aanvullen.
Gesteld dat je ergens voor de bull BTC gekocht hebt aan 10k:
10 BTC hodlen van 10k naar 30k, terug naar 20k en door naar 50k, allemaal fijn hoor. Da's 400k winst op het 'einde' van de rit. Daar kan je wel wat mee.
Maar 0.1 BTC hodlen van 10k naar ... en door naar 50k, da's 1 keer 4k winst. Dat schiet niet op.
Een beetje verlies pakken door je BTC te verkopen en later terug te kopen aan -xx%, en zodus meer sats in het zakje te hebben, dat brengt op lange termijn een pak meer op dan lekker 0.1BTC hodlen.
Soms pak je verlies. Soms pak je winst. Da's het spel. Zolang je uiteindelijk in de + staat, hoe veel/weinig ook, boeit het verder weinig.
Disclaimer: ik ben een 2k17/2k18 survivor maar verder ook een dikke n00b.
Dit is geen financieel advies
2. de definitie van hodlen is het houden van de munten en niet te "traden"; dus als je verkoopt en weer inkoopt om je stacks te vergroten ben je een trader en geen hodler !
3. Het is zo klaar als een klontje dat mensen liever winst maken dan verlies ... Maar er zullen mensen zijn die verliezen om voor andere mensen te winnen, niet iedereen kan winnen !
Eensch met het grootste deel van je verhaal.Slonzo schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:40:
Ik weet dat het voor de lol is bij de meesten, maar ik word wel een beetje moe van altijd dat ongenuanceerde "HODL" en "TeVeEL fEElS, DoE DIt aLLeEN mEt GelD dAT jE nIKs kAn ScHEleN" nageroep hoor jongens, het is allemaal veel grijzer dan dat. Er zitten hier ook veel mensen die niet weten dat het een 'grapje' is.
[...]
Hodl is, voor iemand die nieuw is of zich niet heeft ingelezen (of niet wil) simpelweg het beste advies. Dat dat hier geroepen wordt, naast dingen als REKT en MOON heeft imo niks met financieel advies te maken. Misschien een gevaarlijke aanname, maar ik ga er van uit dat de lezer het onderscheid kan maken tussen financieel advies en een slowchat topic op tweakers.
En als dan toch iemand om advies vraagt zijn er wat mij betreft twee mogelijkheden:
- Hold
- Alles verkopen en je niet meer met crypto bezig houden
Alle andere smaken zijn afhankelijk van je eigen portfolio, financiële situatie, kennis, ervaring, etc....
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Keuzes inderdaad, die zijn persoonlijk, sommige herken ik wel, andere zijn voor mij niet zo goed haalbaar. Dat heeft echter niets met financiën te maken. Meer met de thuissituatie zullen we maar zeggen.Ali Baba 1001 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:15:
[...]
Het gaat er ook om wat je met je geld wil doen. Ik hoef geen dure kleding of dikke auto of lijpe techspullen....ik wil goed eten en drinken, lekker roken en veel neuken. Dat laatste gebeurt te weinig helaas maar ja so be it. Verder vind ik het leuk om te reizen, maar het hoeft niet per se.
Ik heb wel altijd een neiging gehad om geld uit te geven aan onnodige spullen, daar ik ook genoeg verdiende...zo had ik opeens 12 horloges...dat heb ik jaren terug afgeleerd en als ik dan toch wil kopen, dan koop ik zilveren munten. En sinds twee jaar dus ook crypto. Ook life changing, en dan heb ik niet over gains. De crypto-wereld is gewoon interessant en dynamisch, ook al snap ik er nog steeds bar weinig van....
Goed eten en drinken vind ik inderdaad ook belangrijk. Dikke auto niet wel twee hele leuke.
Maar goed we dwalen af, Crypto vind ik leuk en lijkt mij een goede vervanger voor het wedden wat ik deed.
Ik ga hier nog eens kijken of er mensen met staking van 1/10 - 10/10 werken en wat een goede ROI is voor de centen die ik in de crypto steek. Ben er net mee begonnen, maar ben er wel al uit dat net als met wedden discipline belangrijk is en daar hoort een goed staking systeem bij.
Inmiddels nieuwe low op $31k gezet.
Ik hoop zelf op een verdere daling naar $28k eigenlijk. En van daaruit weer een boel nieuwe zieltjes aan boord.
Ik hoop zelf op een verdere daling naar $28k eigenlijk. En van daaruit weer een boel nieuwe zieltjes aan boord.
[ Voor 22% gewijzigd door Mooody op 11-01-2021 16:07 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Die ben ik ook gaan kijken nadat jij deze eerder al eens hebt genoemd, echt een aanrader wat mij betreft. Ik moet na een video van hem wel altijd aan de valium, maar dat heb ik er wel voor over.MrWilliams schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:04:
[...]
Tsja, 100x gains of 10x gains. Altijd moeilijk om te beslissen.![]()
Snap wel wat je bedoelt. Hij zit nou eenmaal met zijn eigen product in DeFi dus begrijp het wel.
Voor BTC heb ik mijn eigen ADHDuitser (MMCrypto) Die gast is compleet open (laat zijn trades (1 mil+) gewoon zien en legt ahv TA heel goed uit hoe alles werkt. Je moet alleen wel tegen zijn accent en zijn snelheid kunnen.
edit: ow ik loop wel heel ver achter in dit topic.
[ Voor 3% gewijzigd door dehardstyler op 11-01-2021 16:09 ]
6 jaar geleden had ik het plan om aandelen aan te schaffen, maar die stonden al zo hoog en konden ook weer snel zakken.anti elppa schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:53:
[...]
bounce gisteravond was overtuigender....is niet veel van over. ik denk dat we echt nog ff richting 26k gaan. Echt ff de boel schoonvegen en daarna weer door.
En mensen die er echt ziek van zijn staren nog teveel in euro's/ dollar's. Gewoon niet doen en heb vertrouwen in het feit dat we over 2 maanden een stuk hoger staan waarschijnlijk. Ik kijk alleen nog maar naar mijn PF in aantal BTC. En die groeit alleen maar laatste 48 uur. het is ook ook pas verlies, als je de boel verkoopt. Denk long term. De daling in euro's vandaag had ik een tesla model 3 performance kunnen halen....doet me geen drol over 6 maanden kan ik er 6 kopen![]()
![]()
ik zit ook ballsdeep in crypto (70%) en zelf als het naar 0 zou gaan kan ik er prima mee leven.
HODL!!!
Vervolgens ruim 3 jaar geleden in crypto gestapt, aandelen snel zakken!???

Fuck it, dit is de toekomst!
Blijft toch maf dat de prijs in euro op CB (weer) zoveel lager ligt dan andere exchanges, ook de prijs in GBP is lager. Vraag me toch af hoe dat komt. 
Edit: en weer bijna gelijk, even een gat van €1000 dicht getrokken.
Edit: en weer bijna gelijk, even een gat van €1000 dicht getrokken.

[ Voor 20% gewijzigd door Crypts op 11-01-2021 16:13 ]
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
.oisyn schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:44:
[...]
. Ik zou de recente WhatBitcoinDid podcast van Peter McCormack eens gaan luisteren, die heeft twee hoge pipo's van Tether geinterviewed: https://www.whatbitcoindid.com/podcast/questions-for-tether
Tether heeft helemaal geen $850M geprint en aan Bitfinex gegeven. Bitfinex heeft een lening afgesloten bij Tether om dat gat te coveren vanwege in beslag genomen funds dat gestald stond bij een banking partner (waar ze zelf geen schuld aan hebben). Er zijn dus geen Tethers "geprint", er zijn dollars geleend. Die lening is marktconform en zijn ze nog steeds aan het afbetalen - momenteel staat er nog $550M open. De ophef is dat Tethers niet meer 1:1 gebacked zijn met dollars. Technisch gezien is dat waar, niet elke uitstaande USDT is gebacked door een letterlijke dollar. Maar ze zijn wel 100% gebacked door alle financiele assets bij elkaar. Een lening aan iemand anders is precies wat dat is; een financiele asset. Verder is die $550M op een totale uitstaande balans van $22G natuurlijk peanuts. In 2018 was dat nog een substantieel percentage, nu is het een paar procent.
De gesprekken met de NYAG zijn "constructive" geweest, aldus de mensen van Tether, alle stukken zijn ingeleverd en ze vertrouwen erop dat de zaak positief wordt afgerond. Al die berichtgeving omtrent Tether is niets meer dan FUD.

Ik ben hem nog steeds aan het overwegen Pelox
70% van je kapitaal zit in crypto? Ik twijfel nog of ik dat gek of geniaal vind. Ikzelf zou alleszins geen oog meer dichtdoenanti elppa schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:53:
Nemo potest nocere meam me invito tactiost
Can confirm.TomTorquay schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:09:
[...]
70% van je kapitaal zit in crypto? Ik twijfel nog of ik dat gek of geniaal vind. Ikzelf zou alleszins geen oog meer dichtdoen
Zat 4 jaar lang all in crypto. Elk salarisje ging erin.
Gelukkig heel mooi uitgepakt in the end maar heb ook de nodige crashes meegemaakt. Daar is deze van vandaag echt helemaal niks bij.
Rooky numbers.
Stijgende lijn nu
[ Voor 207% gewijzigd door _Gast_ op 11-01-2021 16:11 ]
Ff extra hypotheek afsluiten en door!TomTorquay schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:09:
[...]
70% van je kapitaal zit in crypto? Ik twijfel nog of ik dat gek of geniaal vind. Ikzelf zou alleszins geen oog meer dichtdoen
Ik vraag mij af hoeveel bellen er gaan afgaan als die onder de 30K duikt.
Mwah, ik zit zelf voor 95% in crypto. Ik ben zelf nog student, en als dit naar 0 gaat heb ik nog mijn halve leven om vermogen op te bouwen.TomTorquay schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:09:
[...]
We zitten allemaal samen onder de brug dan, ook wel gezellig.De_Daltons schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:12:
[...]
Mwah, ik zit zelf voor 95% in crypto. Ik ben zelf nog student, en als dit naar 0 gaat heb ik nog mijn halve leven om vermogen op te bouwen.
Een geniale gek.TomTorquay schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:09:
[...]
Ali Baba denkt eigenlijk ook aan all-in
Fly safe to the moon? Buy bitcoin.
djatwork007 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:11:
Ik vraag mij af hoeveel bellen er gaan afgaan als die onder de 30K duikt.

Wat maken jullie je druk zeg... 32k tot 33k was duidelijk te zien dat dit getest moest worden. Helemaal prima, en daarna naar boven.
Ik weet gewoon dat we terug gaan naar boven naar de maan en daarna naar mars.
Dit is geen gok, ik weet het gewoon. Hoe weet ik dit vraag je je af?
Ik weet gewoon dat we terug gaan naar boven naar de maan en daarna naar mars.
al bij al vond ik het een leuke dag om inkopen te doen 
als ik zie wat voor rente ik heb op de spaarrekening steek ik het nog liever allemaal in XRP
als ik zie wat voor rente ik heb op de spaarrekening steek ik het nog liever allemaal in XRP
Ja, het hangt van je persoonlijke situatie af. Als student zou ik het de voorbije jaren ook geprobeerd hebben om al mijn kapitaal (voor zover dat iets voorstelt tijdens de studies) in BTC te gooien. Je hebt op dat moment inderdaad nog niet veel te verliezen, lijkt mij.De_Daltons schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:12:
Mwah, ik zit zelf voor 95% in crypto. Ik ben zelf nog student, en als dit naar 0 gaat heb ik nog mijn halve leven om vermogen op te bouwen.
Nou kom op met die W
Sorry, maar is oprecht weinig ongenuanceerd aan mijn HODL geroep.Slonzo schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:40:
Volgens mij benadruk ik regelmatig dat ik geen financieel adviseur ben (en bij deze: ik ben echt geen financieel adviseur) - maar dit soort momenten zijn oprecht dé momenten waarop je buy high, sell low gaat uitvoeren als je niet oppast.
Uiteindelijk moet iedereen zijn eigen plan trekken, en zijn eigen conclusies vormen op basis van ofwel koersverloop uit het verleden, ofwel verwachtingen in de toekomst. Voor mij persoonlijk (maar ik zit er dan ook echt met 'de dood of de gladiolen' in!!!) verwacht ik nog steeds dat we uiteindelijk wel degelijk weer nieuwe toppen gaan zien.
Is dat niet zo, dan is dat jammer maar helaas. Ik koop ook wel eens een staatslot - en dat is oprecht hoe ik er over denk.
Zolang je diezelfde verwachting hebt, is het over het algemeen zéér risicovol om te verkopen bij een dalende koers met de hoop op goedkoper inkopen.
Als je verwacht dat dit het was moet je er natuurlijk zo snel mogelijk vanaf.
Zeker! Maar dat kunnen, is wel een talent. Ik ben een hodler omdat ik van mezelf weet dat ik dat talent niet hebEr is ook niks mis mee om hodler te zijn en toch te verkopen voor/tijdens (liefst voor) een crash/dip/correctie/whatever.
[...]
Een beetje verlies pakken door je BTC te verkopen en later terug te kopen aan -xx%, en zodus meer sats in het zakje te hebben, dat brengt op lange termijn een pak meer op dan lekker 0.1BTC hodlen.
Soms pak je verlies. Soms pak je winst. Da's het spel. Zolang je uiteindelijk in de + staat, hoe veel/weinig ook, boeit het verder weinig.
Hell: ik had sowieso al verkocht op 24k, 26k of 28k, toen verwachtte ik al een correctie. Er is geen moment geweest waarop je met serieuze winst dan weer terug kon kopen (tot nu
Als je op 4 januari op 30k dacht, goh, ik kan nu hoger inkopen, dan had je ook een probleem gehad
Dit soort momenten zijn niet te voorspellen.
Winst nemen is desondanks altijd (!) verstandig.
Allemaal afhankelijk van hoe balls deep je erin zit.Gesteld dat je ergens voor de bull BTC gekocht hebt aan 10k:
10 BTC hodlen van 10k naar 30k, terug naar 20k en door naar 50k, allemaal fijn hoor. Da's 400k winst op het 'einde' van de rit. Daar kan je wel wat mee.
Investeer nooit meer dan je bereid bent te verliezen.
En onderschat niet hoeveel mensen geholpen zijn met 3k extra
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
NEO. Store of value confirmed: in tijden van ellende blijft hij stabiel.
Fucking beest. Sta er maar -3% op terwijl de hele cryptomarkt -15% a -25% staat.
Fucking beest. Sta er maar -3% op terwijl de hele cryptomarkt -15% a -25% staat.
Gewoon je stufi op maximaal en gaan.De_Daltons schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:12:
[...]
Ik had 5 jaar terug 50% erin en vond dat al daytradend wel spannend. Maar absoluut gezien viel het wel mee, scheelt als je als student weinig hebt in totaal
Eenmaal aan het werk was het er snel bij gespaard. Dus dat wordt mijn nieuwe strategie. Eenmalig vaste inleg + maandelijks vast percentage van mijn maandelijkse spaargeld. Bouw ik aan een btc pot en een fiat pot. En dan niet meer daytraden want uiteindelijk ging ik rekt in allerlei vage shitcoins. Gewoon hodl en niet meer naar omkijken.
Hoe bedoel je? Is dit topic niet het financieel advies topic?MrWilliams schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:03:
[...]
Eensch met het grootste deel van je verhaal.
Hodl is, voor iemand die nieuw is of zich niet heeft ingelezen (of niet wil) simpelweg het beste advies. Dat dat hier geroepen wordt, naast dingen als REKT en MOON heeft imo niks met financieel advies te maken. Misschien een gevaarlijke aanname, maar ik ga er van uit dat de lezer het onderscheid kan maken tussen financieel advies en een slowchat topic op tweakers.
En als dan toch iemand om advies vraagt zijn er wat mij betreft twee mogelijkheden:
- Hold
- Alles verkopen en je niet meer met crypto bezig houden
Alle andere smaken zijn afhankelijk van je eigen portfolio, financiële situatie, kennis, ervaring, etc....
Heb alles gerekt en gehodled door jullie.
ja dan bedoel ik vrij kapitaal, dus huis zit daar niet in mee gerekend. Ik verdien 4x modaal, hypotheek stelt weinig meer voor, ben nog onder de 40, geen kinderen dus why not high risk?TomTorquay schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:09:
[...]
Tja, zal ie dan nu ook in een mogelijk verdere stijging voorop gaan lopen?Tominatie schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:17:
If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!
Is dan de les niet meer dat je niet meer moet daytraden in shitcoins?Joosie200 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:17:
Eenmaal aan het werk was het er snel bij gespaard. Dus dat wordt mijn nieuwe strategie. Eenmalig vaste inleg + maandelijks vast percentage van mijn maandelijkse spaargeld. Bouw ik aan een btc pot en een fiat pot. En dan niet meer daytraden want uiteindelijk ging ik rekt in allerlei vage shitcoins. Gewoon hodl en niet meer naar omkijken.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Ode aan JapioQunix schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:14:
[Afbeelding]
Jup, daar kan ik in volgen. Ik zou persoonlijk liever in bakstenen investeren met zo'n riant loon, maar als je meer van het casinokapitalisme bent is crypto absoluut een mooi gokje waard!anti elppa schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:18:
ja dan bedoel ik vrij kapitaal, dus huis zit daar niet in mee gerekend. Ik verdien 4x modaal, hypotheek stelt weinig meer voor, ben nog onder de 40, geen kinderen dus why not high risk?
Graag gedaanTominatie schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:17:
Zero.
Neuh, daytraden is gewoon niet te doen als je fulltime werk hebt zoals ik nu heb. Had ik als student nog niet en dan nog: er is vaak actie tussen 1 en 5 als ik op 1 oor lig. Kortom in 2014 leuk lopen daytraden en ervaring mee opgedaan. Maar ik ga nu voor de buy en hodl strategie.Crypts schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:19:
[...]
Is dan de les niet meer dat je niet meer moet daytraden in shitcoins?
@Tominatie Je moet je avatar weer even omdraaien.
Ik kan dit alleen maar beamen, ik werd er knettergek van. Niet te doen en je slaap heeft er echt onder te lijden.Joosie200 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:21:
[...]
Neuh, daytraden is gewoon niet te doen als je fulltime werk hebt zoals ik nu heb. Had ik als student nog niet en dan nog: er is vaak actie tussen 1 en 5 als ik op 1 oor lig. Kortom in 2014 leuk lopen daytraden en ervaring mee opgedaan. Maar ik ga nu voor de buy en hodl strategie.
Haha, hij moet een botje hebben dat af en toe z'n icon verandert aan de hand van het koersverloop
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Anyhow, we zitten in een channel down volgens mijn matige TA skills. Op weg naar de 3e keer omhoog; kan een breakout worden.
Als dat niet lukt gaan we de 30k nog wel zien vrees ik.
Als dat niet lukt gaan we de 30k nog wel zien vrees ik.
:fill(white):strip_exif()/f/image/QPqwk63prZ102ocm182wVftZ.png?f=user_large)
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ja ik had 'm inderdaad gisteren vanwege jou gekocht. Bedankt ouwe. NEO echt top project, die gaat hard gainen binnenkort.
Als deze ellende achter de rug is.

<Laat maar zitten>
[ Voor 87% gewijzigd door DW23 op 11-01-2021 16:31 ]
met bakstenen kan ik niet op mijn 45ste stoppen met werken. Dat is een zekerheidje. Met bitcoin is dat prima te doen. en lukt het niet (wat ik betwijfel gezien mijn gains sinds 2013 in bitcoin), heb ik tijd zat om het op een andere manier te proberen. Bakstenen gaan ook amper renderen tegen de inflatie door het printen aankomende jaren.Netto ga je wellicht nog achteruit zelfsTomTorquay schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:20:
[...]
Jup, daar kan ik in volgen. Ik zou persoonlijk liever in bakstenen investeren met zo'n riant loon, maar als je meer van het casinokapitalisme bent is crypto absoluut een mooi gokje waard!
Qua werk snap ik hoor maar je kan natuurlijk ook wat hele hoge en lage orders zetten in de hoop dat ze aangetikt worden. Slaap je er slecht moet je lekker hodlen, ik zit er met 100% in, daytrade maar slaap er geen minuut slechter om. Soms wordt je wakker en denk je WTF?!? maar dat kan beide kanten op zijn.Justevo schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:23:
[...]
Ik kan dit alleen maar beamen, ik werd er knettergek van. Niet te doen en je slaap heeft er echt onder te lijden.
Ik hoop het..Tominatie schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:24:
[...]
Ja ik had 'm inderdaad gisteren vanwege jou gekocht. Bedankt ouwe. NEO echt top project, die gaat hard gainen binnenkort.
Als deze ellende achter de rug is.
Zero.
Ideale omstandigheden zou ik zeggen. Ik zou ook Allin (nou ja 70%) gaan dananti elppa schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:18:
[...]
ja dan bedoel ik vrij kapitaal, dus huis zit daar niet in mee gerekend. Ik verdien 4x modaal, hypotheek stelt weinig meer voor, ben nog onder de 40, geen kinderen dus why not high risk?
Eigenlijk zou hij constant moeten veranderen op de close prijs van 1 minuut candles..oisyn schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:24:
[...]
Haha, hij moet een botje hebben dat af en toe z'n icon verandert aan de hand van het koersverloop
code:
1
2
3
| .message[data-owner-id="1001629"] .thumb img { transform: rotate(180deg); } |
Doe 't zelf lekker
[ Voor 32% gewijzigd door Jeaust op 11-01-2021 16:30 ]
Zie je wel, ik wist het.. er wordt zovaak over triangles gesproken hier, toch een pyramidespel
Zeker piloot bij de KLManti elppa schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:18:
[...]
Verwijderd
Totdat je besluit om op 33k te verkopen en op de drop van 60k naar 40k toch maar weer in te kopen. Doe zoiets 2x en je hebt behoorlijk wat 'winst' misgelopen.Slonzo schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:40:
Het is om te beginnen een complete contradictie om te "hodlen" met "geld dat je niks kan schelen". Als het je niks kan schelen, maakt het ook niet uit dat je wat verlies pakt. Maar tenzij je al geld teveel hebt en hier niet zou zitten, is er niemand die geld heeft "dat hem niks kan schelen". Het is perfect oké en normaal om bekommerd te zijn om je inleg, hoe groot of klein ook.
Er is ook niks mis mee om hodler te zijn en toch te verkopen voor/tijdens (liefst voor) een crash/dip/correctie/whatever. Tenzij je al een veelvoud aan BTC hebt en van de hefboomwerking kan genieten, moet je met kleinere hoeveelheden BTC toch wat actiever zijn wil je je satspool kunnen aanvullen.
Gesteld dat je ergens voor de bull BTC gekocht hebt aan 10k:
Disclaimer: ik ben een 2k17/2k18 survivor maar verder ook een dikke n00b.
Dit is geen financieel advies
Want de markt timen kan erg lastig zijn.
Daarom de HODL grapjes. Als je gister had verkocht op 41k was dat natuurlijk prachtig geweest, maar sats stacken werkt heel goed twee kanten op. Meer of minder.
Je sats zijn vandaag minder waard dan gister, maar 1BTC = 1BTC.
Wat Bitcoin in de toekomst waard gaat worden gaan we meemaken, vandaag minder dan gister is een feit, morgen meer dan vandaag is een mogelijkheid.
Zelf hou ik het liever vast op erg volatiele momenten. Want juist dat zijn vaak de momenten waarop je inschattingsfouten gaat maken.
Laat Bitcoin maar lekker even uitrazen en wat lager stabiliseren, geeft de alts weer wat ademruimte om die gigantische loss in sats goed te maken van de afgelopen 4 weken.
En daarmee begint het spelletje gewoon weer opnieuw
okDW23 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:25:
<Laat maar zitten>
[ Voor 27% gewijzigd door Appeltjeeitje op 11-01-2021 16:33 ]
Hangt er maar vanaf hoe je er in staat. Crypto is high risk high reward. Inderdaad, op 5 jaar kan je in crypto je pensioen vanaf je 45e verzekerd hebben. Het kan ook allemaal imploderen. Niet waarschijnlijk, maar toch een risico. Om daar dan alles op in te zetten voelt voor mij persoonlijk onaangenaam.anti elppa schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:25:
[...]
met bakstenen kan ik niet op mijn 45ste stoppen met werken. Dat is een zekerheidje. Met bitcoin is dat prima te doen. en lukt het niet (wat ik betwijfel gezien mijn gains sinds 2013 in bitcoin), heb ik tijd zat om het op een andere manier te proberen. Bakstenen gaan ook amper renderen tegen de inflatie door het printen aankomende jaren.Netto ga je wellicht nog achteruit zelfs
Verstandig gekozen bakstenen imploderen sowieso niet, en zijn dus voor een risicoschuw iemand als mezelf een betere optie. Dat je er geen astronomische bedragen mee verdient als BTC neem ik er dan maar bij. En dat bakstenen amper gaan renderen tegen de inflatie, daar ben ik het helemaal niet mee eens. De huizenprijzen blijven hier (in België) gewoon doorknallen, corona en geldprinters of niet.
[ Voor 4% gewijzigd door TomTorquay op 11-01-2021 16:35 ]
Nou jongons, 't was leuk. Ik zie jullie weer als we op nieuwe ATHs staan
En tot dan, HODL!
En tot dan, HODL!
En daar is het verschil weer tussen CB en andere exchanges. Het is wel duidelijk dat je afhankelijk van het moment daar de minste centjes voor je crypto krijgt, of het goedkoopst kan inkopen, is maar net hoe je het bekijkt.
DOT doet me een beetje denken aan QNT (Quant: de Overledger OS) m.b.t.Pelox schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:35:
Daar gaan we weer..
Blockchains aan elkaar linken
kijk ff buiten het inflatie mandje (waar ze express veel zaken niet instoppen) en je zult zien dan 20 tot 30% inflatie al zichtbaar is, waarom denk je dat saylor zoveel in btc stopt. Dat de stijging van 7% op je hoopje stenen niet goed makenTomTorquay schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:34:
[...]
Hangt er maar vanaf hoe je er in staat. Crypto is high risk high reward. Inderdaad, op 5 jaar kan je in crypto je pensioen vanaf je 45e verzekerd hebben. Het kan ook allemaal imploderen. Niet waarschijnlijk, maar toch een risico. Om daar dan alles op in te zetten voelt voor mij persoonlijk onaangenaam.
Verstandig gekozen bakstenen imploderen sowieso niet, en zijn dus voor een risicoschuw iemand als mezelf een betere optie. Dat je er geen astronomische bedragen mee verdient als BTC neem ik er dan maar bij. En dat bakstenen amper gaan renderen tegen de inflatie, daar ben ik het helemaal niet mee eens. De huizenprijzen blijven hier (in België) gewoon doorknallen, corona en geldprinters of niet.
-Splash- schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:17:
[...]
Hoe bedoel je? Is dit topic niet het financieel advies topic?
Heb alles gerekt en gehodled door jullie.
Nog even en je nieuwe bijbel is er:

Weer even een wat serieuzere vraag van mijn kant over allocaties van coins in je portfolio. Ik wil dus beginnen met beleggen in crypto (nadat deze storm voorbij is). Het idee is om eenmalig in te stappen met een bedrag aan fiat dat ~30% van mijn belegbare vermogen representeert - overige 70% zal voornamelijk naar ETFs gaan en wellicht een beetje goud. Ik zat zelf te denken om te beginnen met BTC en ETH bij wijze van spreiden.
Is er een "ideale" allocatie voor een beginner als ik? Bijvoorbeeld 70% BTC, 30% ETH of is dit ook weer compleet arbitrair en afhankelijk van je behoeften?
Is er een "ideale" allocatie voor een beginner als ik? Bijvoorbeeld 70% BTC, 30% ETH of is dit ook weer compleet arbitrair en afhankelijk van je behoeften?
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Ik moet gaan werken.
Zorg er voor dat de boot niet nog harder zinkt jongens. Ik wil niet terugkomen en dan zien dat ik de komende 2 maanden voor niks werk.
Zorg er voor dat de boot niet nog harder zinkt jongens. Ik wil niet terugkomen en dan zien dat ik de komende 2 maanden voor niks werk.
Het is allemaal voorbij jongens. Henk en ingrid trekken hun spul eruit en deze kutbubbel barst.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
nee hoge functie binnen een internationaal bedrijf. Krijg ook elk jaar aardig wat aandelen en die laat ik lekker staan en is dus onderdeel van die 30%. Daarom doet het hele crypto gebeuren me niet veel + de enorme dikke eeltlaag die ik gecreëerd heb door nu 8 jaar met crypto bezig te zijn. Je word er een soort gevoelloos voor
Maar ik snap dondersgoed dat als je kids hebt, je hypotheek eigenlijk te hoog is of bijvoorbeeld 50+ bent je het heel anders doet, zou ik waarschijnlijk ook gedaan hebben. ik krijg nu redelijk veel vragen van collega's en vrienden die in willen stappen en meld ook steevast dat ze moeten weten waar ze aan beginnen en alleen met geld wat ze prima 5 jaar kunnen missen (of helemaal kwijt raken)
[ Voor 28% gewijzigd door anti elppa op 11-01-2021 16:42 ]
Ik heb werkelijk geen idee waar jij 30% inflatie in zietanti elppa schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:37:
je zult zien dan 20 tot 30% inflatie al zichtbaar is
Zo te lezen heb men het prima voor elkaar, mooi man.anti elppa schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:39:
[...]
nee hoge functie binnen een internationaal bedrijf. Krijg ook elk jaar aardig wat aandelen en die laat ik lekker staan en is dus onderdeel van die 30%. Daarom doet het hele crypto gebeuren me niet veel + de enorme dikke eeltlaag die ik gecreëerd heb door nu 8 jaar met crypto bezig te zijn. Je word er een soort gevoelloos voor
Dat gevoelloze herken ik wel, door het nooit uitcashen van de winst in de vorige .
Ik denk dat 70-30 een redelijk verstandige keuze is. Heb je nog nagedacht om je 30% te dca-en in plaats van in 1x all-in?Jedi_Pimp schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:38:
Weer even een wat serieuzere vraag van mijn kant over allocaties van coins in je portfolio. Ik wil dus beginnen met beleggen in crypto (nadat deze storm voorbij is). Het idee is om eenmalig in te stappen met een bedrag aan fiat dat ~30% van mijn belegbare vermogen representeert - overige 70% zal voornamelijk naar ETFs gaan en wellicht een beetje goud. Ik zat zelf te denken om te beginnen met BTC en ETH bij wijze van spreiden.
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Het is echt een giga verschil, ik heb hier ook meerdere exchanges open om het te volgen... Wel interessant om te zien.Crypts schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:37:
En daar is het verschil weer tussen CB en andere exchanges. Het is wel duidelijk dat je afhankelijk van het moment daar de minste centjes voor je crypto krijgt, of het goedkoopst kan inkopen, is maar net hoe je het bekijkt.
Ik wil niet onbeleefd overkomen, maar wat denk je nu zelf? Maakt het veel uit of je 50/50, 70/30 of nog iets anders kiest? Allemaal gerommel in de marge.Jedi_Pimp schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:38:
*opent PF
*sluit PF
Tot morgen!
*sluit PF
Tot morgen!
Je Ducati is in BTC 20% meer waard geworden.
32k - 29.5k - 27k - 24k zijn volgens mij de belangrijkste supports zolang we op korte termijn bearish zijn.
Verwijderd
Wat je hoe dan ook het beste kunt doen is je instap spreiden. Niet alles in 1 keer erin maar inladderen op een hoger tijdframe als 15 minuten zegmaar.Jedi_Pimp schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:38:
70% Bitcoin 30% Ethereum is een relatief veilige keuze (voor zover mogelijk in crypto
Ethereum gaat naar 2.0, dat kan 2 kanten opwerken. Of het gaat fantastisch en de prijs stijgt enorm, of het gaat met heel veel tegenslagen en het vertrouwen zinkt enorm evenals de prijs.
Andere altcoins zou ik voor een long term plan totaal achterwege laten. Sommige kunnen relevant gaan blijken en giga rendement opleveren maar de kans is altijd aanwezig dat er een nieuw pareltje uitgebracht wordt die de potentie van je betreffende alt wegneemt, waardoor je op -99% komt te staan. Actief erop zitten en tijd erin steken betreffende de ontwikkelingen is dan bijna noodzaak.
zoek ff op asset inflation icm de printer.....Sailor legt het soms ook mooi uit in interviewsTomTorquay schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:40:
[...]
Ik heb werkelijk geen idee waar jij 30% inflatie in ziet
Dat geneuzel van het CPB worden standaard heel doel bewust zaken wel of niet in meegenomen. Anders zou de pleuris uitbreken
Maakt de huidige prijsontwikkeling je zenuwachtig? Luister mee naar de rustgevende woorden van Bitcoinveteraan en "Growth head" bij Kraken: Dan Held.
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Disclaimer: wat nu volgt is geen financieel advies.Jedi_Pimp schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:38:
Mijn financiele advies is om 100% in BTC te stoppen. En wel nú. Zet die buy wall op $31k en maak ons allemaal blij
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Behalve DOGE. Sterk team, mooie website.Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:47:
[...]
Andere altcoins zou ik voor een long term plan totaal achterwege laten. Sommige kunnen relevant gaan blijken en giga rendement opleveren maar de kans is altijd aanwezig dat er een nieuw pareltje uitgebracht wordt die de potentie van je betreffende alt wegneemt, waardoor je op -99% komt te staan. Actief erop zitten en tijd erin steken betreffende de ontwikkelingen is dan bijna noodzaak.
Kunnen we stoppen met verkopen aub?? Gewoon even niks en stabiel is al goed. Wie gaat er nu nog verkopen ook...
Zero.
De btc-dollarprijs is 1500 dollar hoger dan de btc-europrijs. Waarom wordt dat niet gelijk getrokken via arbitrage. Is het orderboek daarvoor niet goed genoeg gevuld? Zie ook spreads van 200 euro langskomen.Imgnrydrmr schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:42:
[...]
Het is echt een giga verschil, ik heb hier ook meerdere exchanges open om het te volgen... Wel interessant om te zien.
SRK35ZS-W
Henk, die altijd wat eerder wegloopt uit de fabriekshal om zijn handen te gaan wassen. Die keek even snel op zijn Samsung J1 en heeft in paniek de hele boel verkocht.Pelox schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:49:
Kunnen we stoppen met verkopen aub?? Gewoon even niks en stabiel is al goed. Wie gaat er nu nog verkopen ook...
Morgen koopt hij weer als we 10 procent hoger staan.
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!