En ik maar blazen tegen mijn scherm........Tominatie schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:24:
Een kaarsje voor alle A87's die vandaag op Bitmex geneukt zijn. Sterkte
Ook steek ik dit kaarsje op voor alle nieuwe bagholders van shitcoins. De mensen die mijn Nano hebben overgenomen op $5, ik wens jullie het beste.
Ik steek ook een kaars op voor de oplopende corona gevallen en ellende in ons land maar ook overal ter wereld. Ondanks de lockdown gaan we nog steeds keihard moon.
[Afbeelding]
Ik ben ook even naar de livestream van die Benjamin Cowen aan het kijken. Erg interessante analyses. Ik meende dat hij zei " If I would be daytrading I am sure I would lose a lot of money" . Begreep ik dat verkeerd? Of bedoelt hij dat hij juist op iets langere termijnen trade ipv dagelijkse scalps en korte 10-20 minuten buys en lows te maken ofzo? Hij lijkt toch wel vrij knowledgeable en niet het idee dat hij puur leeft van zijn youtube viewers ?
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
klopt daarom moet je ook je plan trekken voor dit soort bewegingen. Had mijn longs op 40250 geclosed en spot wat verkocht. Daar heerlijk om mijn gemakje de boel zien gebeurenTaro schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:47:
Als de koers nog hoger gaat kan je nog meer downtime verwachten omdat er nog meer nieuwe bezoekers komen. Stel je er maar alvast op in
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Lijkt nu inderdaad weer beetje te werken. Het lag helemaal plat, als langste van alle grote exchanges.
Kraken api: market is in post_only mode
Wilde wat GRT in de dip bijkopen..
Wilde wat GRT in de dip bijkopen..
Kraken weer online:
Update - All affected components have returned to a fully operational state. The engineering team will continue to monitor site performance. We will continue to provide updates as necessary.
Jan 7, 19:53 UTC
Update - All affected components have returned to a fully operational state. The engineering team will continue to monitor site performance. We will continue to provide updates as necessary.
Jan 7, 19:53 UTC
haha ik ook, maar net te vroeg gecancelled. Heel jammer.anti elppa schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:52:
[...]
klopt daarom moet je ook je plan trekken voor dit soort bewegingen. Had mijn longs op 40250 geclosed en spot wat verkocht. Daar heerlijk om mijn gemakje de boel zien gebeuren
Verwijderd
De crash! De crash!
*Bitcoin bijna 1500 onderuit en nog steeds 39k*
De tandjes. Dat ding is niet kaduuk te krijgen...
*Bitcoin bijna 1500 onderuit en nog steeds 39k*
De tandjes. Dat ding is niet kaduuk te krijgen...
Nou hier niet... dra ma. Foutmeldingen, 500 errors, tot id verificatie meldingen.
we only make way for the man who boldly pushes past us
Zou best kunnen want de plotselinge 40K piek van de BTC was te veel om te verwerken.Taro schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:47:
Als de koers nog hoger gaat kan je nog meer downtime verwachten omdat er nog meer nieuwe bezoekers komen. Stel je er maar alvast op in
Ik denk dat er veel automatisch verkoop transacties zijn gestart met als gevolg een kortdurende dip.
Gelukkig volgt herstel snel en zie je dit terug in oplopende koersen.
Bij volgende mijlpalen kunnen soortgelijke dips ontstaan.
Ik zie nu dat vastgoed ook met 25k gestegen is in 5 maanden tijd... Weer een huis te koop (zelfde als 5 maanden terug) en de vraagprijs is met 25k gestegen...
Het is niet alleen Bitcoin wat hard stijgt.
Nee, fiat daalt in waarde.Qunix schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:57:
Ik zie nu dat vastgoed ook met 25k gestegen is in 5 maanden tijd... Weer een huis te koop (zelfde als 5 maanden terug) en de vraagprijs is met 25k gestegen...
Zero.
Vastgoed gaat niet gelijk op met de crypto koersen.Qunix schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:57:
Niet echt te vergeleken dus.
Daarbij staan er nog steeds veel winkel en kantoorgebouwen leeg en dat zal op korte termijn ook niet veranderen.
Je zou denken dat door de coronacrisis huizenprijzen wel zouden zakken, maar nee hoor... ik blijf recordprijzen zien in mijn buurt. Mogelijk dat dit een indicatie is voor stijgende inflatie?Qunix schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:57:
Lekker genaaid door Kraken. Mn short positie niet kunnen sluiten door hun downtime, nu Kraken weer online is staat m'n positie in de min. Klootzakken.
Groetjes
Weet je hoeveel geld er wereldwijd is bijgeprint in 2020?
Zeker een paar tientjesr0bb schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:00:
Deels, maar het is vooral een geval van bij lange na niet genoeg huizen op de meeste plekken. Overigens denk ik daarnaast dat corona en de lockdown voor flink wat nieuwe huizenzoekers heeft geleid ivm stukgelopen relaties.QA123 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:59:
[...]
Je zou denken dat door de coronacrisis huizenprijzen wel zouden zakken, maar nee hoor... ik blijf recordprijzen zien in mijn buurt. Mogelijk dat dit een indicatie is voor stijgende inflatie?
Eigenlijk wel interessant... Bitcoin koers vergeleken met vastgoedprijs en goud in 1 grafiek.
Hmm
Hmm
Ouch.... nu gesloten of toch wachten tot de volgende dip?Nhz schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:59:
Lekker genaaid door Kraken. Mn short positie niet kunnen sluiten door hun downtime, nu Kraken weer online is staat m'n positie in de min. Klootzakken.
Meer geld is lagere rente is lagere maandlasten is dus hogere geboden prijzen. Want je betaalt toch 1000 euro per maand voor je hypotheek... Of dat 500 aflossing en 500 rente is, of 700 aflossing en 300 rente.
Vraag me af hoeveel mensen daar daadwerkelijk bij stilstaan...
Ik twijfel nog....beter niet handelen in emoties heb ik door schade en schande geleerd.QA123 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:01:
[...]
Ouch.... nu gesloten of toch wachten tot de volgende dip?
Groetjes
Same here, Hodlen dan maar weer...QA123 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:01:
[...]
Ouch.... nu gesloten of toch wachten tot de volgende dip?
Verwijderd
Ik geloof voor zowel de dollar als euro ongeveer 30% van de totale omloop.r0bb schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:00:
Dat gaat vast goedkomen.
De vraag is of het oorzaak of gevolg is. Tegenwoordig kan je makkelijk aan geld komen door lage rentes, en je hebt veel nodig voor huizen, dus geld wordt gewoon minder waard. Toch een goede beslissing in crypto te stappen dusGlenn Hoddle schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:01:
[...]
Deels, maar het is vooral een geval van bij lange na niet genoeg huizen op de meeste plekken. Overigens denk ik daarnaast dat corona en de lockdown voor flink wat nieuwe huizenzoekers heeft geleid ivm stukgelopen relaties.
(preaching to the choir...)
Dus, ik heb nu een verified Kraken account waarop ik EUR kan storten via bijvoorbeeld credit card wire transfer. Is het dan een kwestie van EUR storten en BTC aankopen?
Ik twijfel overigens wel of ik met deze exchange wil gaan werken. Veel random time-outs en vage errors bij tijd en wijlen. Is dat normaal met Kraken of komt dat omdat er allerlei Ria's zoals ik massaal accounts aan het maken zijn?
Ik twijfel overigens wel of ik met deze exchange wil gaan werken. Veel random time-outs en vage errors bij tijd en wijlen. Is dat normaal met Kraken of komt dat omdat er allerlei Ria's zoals ik massaal accounts aan het maken zijn?
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Goedenavond mensen!
Ik ben nieuw hier, zit nu een week of wat mee te lezen... en had in die dip net graag meegepraat in plaats van hem alleen uit te zitten, weten dat het rationeel niet eens de koers van vanochtend aantikte. En dus maar even een account gemaakt.
Ik ben nieuw hier, zit nu een week of wat mee te lezen... en had in die dip net graag meegepraat in plaats van hem alleen uit te zitten, weten dat het rationeel niet eens de koers van vanochtend aantikte. En dus maar even een account gemaakt.
https://tradingeconomics.com/united-states/money-supply-m0Verwijderd schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:03:
[...]
Ik geloof voor zowel de dollar als euro ongeveer 30% van de totale omloop.
Dat gaat vast goedkomen.
Alleen openen als je zit...
Vastgoed gaat inderdaad nóg harder en de leegstand van kantoren is op het laagste punt in 20 jaar. Crypto is hooguit wat volatieler.HoppyF schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:59:
[...]
Vastgoed gaat niet gelijk op met de crypto koersen.
Niet echt te vergeleken dus.
Daarbij staan er nog steeds veel winkel en kantoorgebouwen leeg en dat zal op korte termijn ook niet veranderen.
Ik heb er net ook een account aangemaakt (en lees al ffies mee hier), maar ik had ook veel errors en time-outs.Jedi_Pimp schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:03:
Dus, ik heb nu een verified Kraken account waarop ik EUR kan storten via bijvoorbeeld credit card wire transfer. Is het dan een kwestie van EUR storten en BTC aankopen?
Gok dat de drop van BTC daar wel wat mee te doen heeft
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Dit dus. De printers volgens dezelfde parabool als btc lollVerwijderd schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:03:
[...]
Ik geloof voor zowel de dollar als euro ongeveer 30% van de totale omloop.
Dat gaat vast goedkomen.
Welkom.Glenn Hoddle schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:04:
Goedenavond mensen!
Welkom! Glenn Hoddle!Glenn Hoddle schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:04:
Goedenavond mensen!
Zero.
Ik zit nu langer dan 2 jaar bij Kraken en dit is de eerste echte panne die ik meemaak... Al met al tevreden van de exchange.Jedi_Pimp schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:03:
Ik heb zelden time-outs, alleen met dit soort piekmomenten zoals nu dan kraakt het (pun intended)Jedi_Pimp schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:03:
Verder denk ik dat alle exchanges momenteel overspoeld worden met aanvragen, kraken zal daar zeker bij horen want redelijk toegankelijk heb ik altijd het idee.
De Bitcoin spam mails hebben ook een nieuwe ATH bereikt, 56 stuks in 1 dag, netjes
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Welkom Glenn Hoddle! Ben jij niet getrouwd met Rita Rekt?Glenn Hoddle schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:04:
Goedenavond mensen!
* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
... en nog even blijven zitten:WhySoSerious schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:04:
[...]
https://tradingeconomics.com/united-states/money-supply-m0
Alleen openen als je zit...
De Democraten in Amerika hebben een Covid Relief Package klaarstaan van minimaal 3T (dat dus voor het gemak bijgedrukt wordt). Zodra Biden president wordt, gaat dat door de kamer heen. Raad eens wat dat met de dollar gaat doen? precies. En wat gaat dat met Bitcoin doen? Precies.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
"De koers van de bitcoin schommelt de afgelopen dagen hevig."Qunix schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:55:
https://nos.nl/artikel/23...rd-van-40-000-dollar.html
Goede afsluitende alinea.
Volgens mij moet je voor schommelen twee kanten op gaan
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Andersom. BTC is het gevolg van moneyprinter goes brrrrrr. Partijen zoeken non-inflationaire zaken als goud en BTC om te hedgen tegen het minder waard worden van dollars en euro's.r0bb schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:05:
[...]
Dit dus. De printers volgens dezelfde parabool als btc loll
Wat voor inflatie cijfers verwacht je dan? En wat is de inflatie van USA in 2020 geweest?MrWilliams schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:07:
[...]
... en nog even blijven zitten:
De Democraten in Amerika hebben een Covid Relief Package klaarstaan van minimaal 3T (dat dus voor het gemak bijgedrukt wordt). Zodra Biden president wordt, gaat dat door de kamer heen. Raad eens wat dat met de dollar gaat doen? precies. En wat gaat dat met Bitcoin doen? Precies.
Vastgoed gaat als een malle. Alleen heb ik er niets aan in keiharde cash.Ypuh schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:04:
[...]
Vastgoed gaat inderdaad nóg harder en de leegstand van kantoren is op het laagste punt in 20 jaar. Crypto is hooguit wat volatieler.
Ik verhuur mijn panden liever dan dat ik ze verkoop. Leuk pensioen potje.
Hmm search next level SherlockWhySoSerious schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:08:
[...]
Andersom. BTC is het gevolg van moneyprinter goes brrrrrr. Partijen zoeken non-inflationaire zaken als goud en BTC om te hedgen tegen het minder waard worden van dollars en euro's.
Niet meer, dat was tot 2017!iVibes schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:06:
[...]
Welkom Glenn Hoddle! Ben jij niet getrouwd met Rita Rekt?
bizar laag blijkbaar.Immutable schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:08:
[...]
Wat voor inflatie cijfers verwacht je dan? En wat is de inflatie van USA in 2020 geweest?
https://www.usinflationca.../current-inflation-rates/
CD van jou, CD van mij...
Ledger van ons allebei..
Sell order gehit, maar nu is alles tuurlijk weer hoog

Helikoptergeld blijft hangen op beurs en vastgoed voorlopig. Zal uiteindelijk ook Henk en Ingrid via de bakker bereiken hoor..QA123 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:12:
[...]
bizar laag blijkbaar.
Inflatie wordt berekend op wat je kwijt bent aan levensonderhoud. Dus bijvoorbeeld brandstof, eten, drinken en onderdak. Aangezien de benzine prijzen flink ingezakt waren is het niet zo verwonderlijk dat de inflatie laag was.QA123 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:12:
[...]
bizar laag blijkbaar.
Het gaat eerder om de deflatie van de USD zelf door het bijdrukken, waardoor de munt minder waard wordt tov andere fiat/cryptoImmutable schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:08:
[...]
Wat voor inflatie cijfers verwacht je dan? En wat is de inflatie van USA in 2020 geweest?
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
En dan zijn Bitcoin en goud niet non-inflatoir, die hebben bij mijn weten momenteel beiden zo'n 1,8% inflatie. Wat lager is dan het officiële cijfer van zowel Euro als Dollar voor de consumentenindex - hetgeen mij een teken lijkt dat daar iets niet klopt en vrij verontrustend is.WhySoSerious schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:08:
[...]
Andersom. BTC is het gevolg van moneyprinter goes brrrrrr. Partijen zoeken non-inflationaire zaken als goud en BTC om te hedgen tegen het minder waard worden van dollars en euro's.
Ik wacht even af wie miss ATH blijkt.
Ik ben meer geïnteresseerd in de verklaring waarom er blijkbaar zoveel geld is bijgeprint. Dat terwijl de officiële inflatie cijfers heel erg meevallen. Dat zou ik willen weten.QA123 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:12:
[...]
bizar laag blijkbaar.
Zonder conspiracy onzin, want je kan natuurlijk van alles verzinnen zoals de illuminatie die erachter zit. Maar ben meer op zoek naar rationele redenen. O.a. misschien is de berekening van inflatie wel gebaseerd op producten waarvan de waarde ook net zo hard mee gestegen is, en niet voldoende breed berekend. Of incorrect berekend is...
Aarebe1 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:12:
[...]
CD van jou, CD van mij...
Ledger van ons allebei..

we only make way for the man who boldly pushes past us
Hier ook, hele positie weg en niets kunnen terugkopen. Stop loss toch niet laag genoeg gezet.cursquidHome schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:13:
Sell order gehit, maar nu is alles tuurlijk weer hoog
Wijze les
:fill(white):strip_exif()/f/image/Ahikp8ruRYM6s6JcuF9Bbjjq.png?f=user_large)
Je mag op dit plaatje aanwijzen wanneer de geldpers in Amerika aanging na COVID. (4T bijgeprint)
Wat zou er gebeuren als er nog eens 3T bij komt?
Klopt het dat je op Kraken niet een stop-loss en limit op dezelfde munt kan zetten?
Dus stel je hebt 1 BTC, die wil je verkopen als de prijs op 45k zit. Dat kan met een sell order (of take profit)... Maar als ik dan een stop loss order instel op (zeg 20k) dan klaagt hij over te weinig funds...
/disclaimer
Vraag dit voor een vriend
Dus stel je hebt 1 BTC, die wil je verkopen als de prijs op 45k zit. Dat kan met een sell order (of take profit)... Maar als ik dan een stop loss order instel op (zeg 20k) dan klaagt hij over te weinig funds...
/disclaimer
Vraag dit voor een vriend
Het is een feit dat pak em beet 30% van het FIAT wereldwijd vorig jaar is bijgedrukt. Dit heeft zich alleen nog niet vertaald in de prijzen van consumentengoederen. Van bitcoin komen er maar 1,8% bij dit jaar, dat staat vast. Hoe veel euro's en dollers er volgend jaar bij komen weten we nog niet, maar we verwachten weer veel.Glenn Hoddle schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:14:
[...]
En dan zijn Bitcoin en goud niet non-inflatoir, die hebben bij mijn weten momenteel beiden zo'n 1,8% inflatie. Wat lager is dan het officiële cijfer van zowel Euro als Dollar voor de consumentenindex - hetgeen mij een teken lijkt dat daar iets niet klopt en vrij verontrustend is.
Mee eens. Ook moet er eens gekeken worden naar de loonstijgingen. Dit jaar voor het eerst een flink stijging (3%) sinds het jaar 2008. Hmm.. Wat was er ook al weer in 2008?Glenn Hoddle schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:14:
[...]
En dan zijn Bitcoin en goud niet non-inflatoir, die hebben bij mijn weten momenteel beiden zo'n 1,8% inflatie. Wat lager is dan het officiële cijfer van zowel Euro als Dollar voor de consumentenindex - hetgeen mij een teken lijkt dat daar iets niet klopt en vrij verontrustend is.
Dus kort gezegd, op het moment dat het 'tijd' is om de lonen te laten stijgen ontstaat er opnieuw een economische crisis. Wellicht is de elasticiteit te hoog. Er is geen rustig vaarwater.. Het is de dood of de gladiolen. Jammer.
Maar ach, onze crypto .. ;-) MOON!
Vind het inderdaad bizar. En dan komt die 2k stimulus bill er waarschijnlijk ook nog door, dat zou toch invloed moeten hebben?Immutable schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:15:
[...]
Ik ben meer geïnteresseerd in de verklaring waarom er blijkbaar zoveel geld is bijgeprint. Dat terwijl de officiële inflatie cijfers heel erg meevallen. Dat zou ik willen weten.
Zonder conspiracy onzin, want je kan natuurlijk van alles verzinnen zoals de illuminatie die erachter zit. Maar ben meer op zoek naar rationele redenen. O.a. misschien is de berekening van inflatie wel gebaseerd op producten waarvan de waarde ook net zo hard mee gestegen is, en niet voldoende breed berekend. Of incorrect berekend is...
Antwoord al gevonden: https://www.cnbc.com/2020...not-create-inflation.htmlSpelFaut schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:17:
[...]
Vind het inderdaad bizar. En dan komt die 2k stimulus bill er waarschijnlijk ook nog door, dat zou toch invloed moeten hebben?
Gevolg is dus opblazen van de prijzen van assets. O.a. huizenprijzen, goud..... btc...
[ Voor 10% gewijzigd door Immutable op 07-01-2021 21:20 ]
Nog meer mensen die wachten op een soortgelijke spike van 4/1 op EUR/USDT?
Ik denk (en hoop i.v.m. m'n aandelen) dat de USD wel weer zal stijgen onder Biden.MrWilliams schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:16:
[Afbeelding]
Je mag op dit plaatje aanwijzen wanneer de geldpers in Amerika aanging na COVID. (4T bijgeprint)
Ik ga ook janken maar dan denk ik van verdrietbie100 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:36:
[...]
het mooiste is als ze huis uit gaan heb zitten huilen van de vreugde
Ik vind het echt jammer dat als ze nu tussen ons in ligt het echt ten koste gaat van onze eigen slaap anders had ze er nog regelmatig gelegenWhySoSerious schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:38:
[...]
Zo sta ik er ook in. Kleine van 9 maanden ligt tegen me aan te slapen in bed hier (slapen gaat weer even wat moeilijker), maar overdag thuis zijn en veel meemaken is echt goud waard. Zo is ze in een kwestie van een paar weken al gaan zitten, tijgeren en met hulp stapjes aan het zetten.
Als ik haar nu hoor en zie slapen denk ik dat het toch wel heel mooi is, maar niet zo mooi als crypto.
Moon! Lambo!
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Wat zou er gebeuren als er hier ook 3T bij komt? (hint niks)MrWilliams schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:16:
[Afbeelding]
Daarbij is 2k stimulus per persoon ongeveer 700 miljard dollar, wat weer 4% van het Amerikaanse BNP is, en dat is los nou weer niet zoveel dat het heel veel zou doen voor de inflatie.Immutable schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:19:
[...]
Antwoord al gevonden: https://www.cnbc.com/2020...not-create-inflation.html
Gevolg is dus opblazen van de prijzen van assets. O.a. huizenprijzen, goud..... btc...
Hadden ze maar EURT in plaats van USDT.MrWilliams schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:16:
[Afbeelding]
Zij is fu-cking heet. Bijna net zo heet als btc
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Heb ik wat gemist ofzo aan al die berichten te zien? Mn PF staat hoger dan vanmorgen

Ja als je iets doet moet je het goed doenJT schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:22:
[...]
Zij is fu-cking heet. Bijna net zo heet als btc
Over de 4 jaar genomen misschien wel... ligt er een beetje aan of hij kan voorkomen dat het echt een bananenrepubliek wordt.Chaes schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:19:
[...]
Ik denk (en hoop i.v.m. m'n aandelen) dat de USD wel weer zal stijgen onder Biden.
Korte termijn realiteit is dat COVID nog niet weg is en er hulp nodig is voor de wederopbouw van Amerika. Veel hulp. Het daarvoor benodigde geld drukken ze gewoon bij.
Tegelijkertijd zoeken Amerikaanse bedrijven manieren om hun cash geld niet te laten devalueren:

Voorlopig houd ik mijn Btc.
Klinkt als een soort wereldwijde geldprint oorlog.Bever! schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:22:
[...]
Wat zou er gebeuren als er hier ook 3T bij komt? (hint niks)
Wat is de voordeligste en snelste manier om je ETH om te zetten in FIAT naar een NL IBAN? Als ik de route terug via Bitonic bewandel (waar ik ooit Bitcoin had gekocht) ben ik relatief veel kwijt aan kosten. Maar, de exchanges hebben lage SEPA limieten ook na verificatie.
Wie zegt nou dat al dat geld alleen maar geprint wordt, voor hetzelfde geld verkoopt een overheid een bak aandelen met vette winst. Die maken zo 1 miljard vrij hoor.MrWilliams schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:16:
[Afbeelding]
XRP = trash
Binance?lasharor schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:24:
Wat is de voordeligste en snelste manier om je ETH om te zetten in FIAT naar een NL IBAN? Als ik de route terug via Bitonic bewandel (waar ik ooit Bitcoin had gekocht) ben ik relatief veel kwijt aan kosten. Maar, de exchanges hebben lage SEPA limieten ook na verificatie.
Zero.
Mss investeren in aandelen van Xerox of LexmarkImmutable schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:24:
[...]
Klinkt als een soort wereldwijde geldprint oorlog.
Als de overheid opgekochte aandelen gaat dumpen op z'n burgers dan wordt het wel helemaal van de zotteMr_Ripple schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:24:
[...]
Wie zegt nou dat al dat geld alleen maar geprint wordt, voor hetzelfde geld verkoopt een overheid een bak aandelen met vette winst. Die maken zo 1 miljard vrij hoor.
Valt op dat er geen stoploss hunting is. alles draait rustig alle kanten op. Zie geen flitsende 5% candles van 30sec
[ Voor 21% gewijzigd door A87 op 07-01-2021 21:26 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Lol, de rode dildo naar 36k niet gezien?A87 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:26:
Valt op dat er geen stoploss hunting is. alles draait rustig alle kanten op
Alles is relatief, maar 100k per dag met een limiet van 500k USD per maand bij Kraken noem ik niet laag.lasharor schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:24:
Ik denk dat Europa ook geld gaat bijdrukken ja. Puur omdat het niet opvalt tov de dollar. (Dat doen ze al met 20 miljard per maand, maar nu met Covid is het wel handig om wat extras te hebben.)Immutable schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:24:
[...]
Klinkt als een soort wereldwijde geldprint oorlog.
En wij (lees: alle andere welvarende landen op de wereld behalve China tegenwoordig) kopen de schulden op in ruil voor dollars. Die leveren wij dan gelijk in voor een IOY, en die dollars worden dan gebruikt in de Amerikaanse economie (dus geld creatie). Als dit doorgaat (wat ook zal gebeuren) blijft de dollar minder waard worden tot landen in andere valuta gaan handelen en dus geen vertrouwen hebben in de dollar. Dan is het klaar met Amerika.MrWilliams schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:16:
[Afbeelding]
Poah, iemand de correctiepiek gezien bij kraken LTC/EUR...
Net niet genoeg voor mij helaas....
Net niet genoeg voor mij helaas....
dat is normale marktwerkingStokstaart schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:26:
[...]
Lol, de rode dildo naar 36k niet gezien?
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Allang gaande, de ECB drukt al tijden geld bij. Momenteel 6 miljard per dag. Ze zouden elke burger in een Euroland dagelijks 20 euro kunnen geven als de ze economie willen aanzwengelen. Ze zouden aandelen kunnen kopen. Maar ze kopen er staatsschulden van.MrWilliams schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:27:
[...]
Ik denk dat Europa ook geld gaat bijdrukken ja. Puur omdat het niet opvalt tov de dollar. (Dat doen ze al met 20 miljard per maand, maar nu met Covid is het wel handig om wat extras te hebben.)
Ik heb het over 3000 miljard.... en dat is na de 4000 miljard die ze al bijgedrukt hebben.Mr_Ripple schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:24:
[...]
Wie zegt nou dat al dat geld alleen maar geprint wordt, voor hetzelfde geld verkoopt een overheid een bak aandelen met vette winst. Die maken zo 1 miljard vrij hoor.
Ga voor de gein eens kijken wat de schuldenlast van Amerika is.
Als je een idee wilt hebben hoe het werkt: Kijk Dumb&Dumber. Die gasten vinden een koffer met 1 miljoen en leggen voor alles wat ze uitgeven een geschreven IOU-briefje in de koffer. Dat idee, maar dan zonder IOU-briefjes, want als t misgaat mag het volk betalen met armoede.
China is daar inderdaad mee opgehouden... en ik begrijp wel waarom. Ze hebben begrepen dat ze er nooit meer wat van terug zien + daarnaast is de rest van de wereld ook eenvoudig toegankelijk geworden door bedrijven als Tencent.Qunix schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:28:
[...]
En wij (lees: alle andere welvarende landen op de wereld behalve China tegenwoordig) kopen de schulden op in ruil voor dollars. Die leveren wij dan gelijk in voor een IOY, en die dollars worden dan gebruikt in de Amerikaanse economie (dus geld creatie). Als dit doorgaat (wat ook zal gebeuren) blijft de dollar minder waard worden tot landen in andere valuta gaan handelen en dus geen vertrouwen hebben in de dollar. Dan is het klaar met Amerika.
Ik wist niet dat ze dat nog steeds deden. Dacht eigenlijk dat dat iets was van vorige eeuw.
Iets met digitale euro, basis inkomen, reset ?Glenn Hoddle schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:30:
[...]
Allang gaande, de ECB drukt al tijden geld bij. Momenteel 6 miljard per dag. Ze zouden elke burger in een Euroland dagelijks 20 euro kunnen geven als de ze economie willen aanzwengelen. Ze zouden aandelen kunnen kopen. Maar ze kopen er staatsschulden van.
Willem ben jij dat?
Wat gaan jullie doen met alt zakjes als het tijd wordt om naar bed te gaan?
Ecodan warmtepomp
Toevallig dit vandaag gezien:MrWilliams schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:31:
[...]
Ik heb het over 3000 miljard.... en dat is na de 4000 miljard die ze al bijgedrukt hebben.
Als je een idee wilt hebben hoe het werkt: Kijk Dumb&Dumber. Die gasten vinden een koffer met 1 miljoen en leggen voor alles wat ze uitgeven een geschreven IOU-briefje in de koffer. Dat idee, maar dan zonder IOU-briefjes, want als t misgaat mag het volk betalen met armoede.
[Twitter: https://twitter.com/PPathole/status/1347046008400666631]
Dumb and Dumber is a great movie tho
— Elon Musk (@elonmusk) 7 januari 2021
Bij schuld tegenover BNP ongeveer hetzelfde als Italie nuMrWilliams schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:31:
[...]
Zoveel?Glenn Hoddle schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:30:
[...]
Allang gaande, de ECB drukt al tijden geld bij. Momenteel 6 miljard per dag. Ze zouden elke burger in een Euroland dagelijks 20 euro kunnen geven als de ze economie willen aanzwengelen. Ze zouden aandelen kunnen kopen. Maar ze kopen er staatsschulden van.
Ik denk dat ik nog maar wat meer crypto ga kopen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!