☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Leuk interview met een early adopter / BTC maximalist. Klinkt wel goed imo
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Ik all-in!Richh schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:28:
[...]
Haha ik verwacht eigenlijk dat we dit jaar nog een nieuwe ATH gaan neerzetten, maar nog even niet vandaag. Die 25k komt nog in 2020.
Denk ik.
Dit is geen beleggingsadvies, ik heb hier ook geen verstand van ondanks dat malle label.
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Ledger site down. Ik twijfel of het niet "nog" een keer een hack is.. Ik kan mijzelf niet terugvinden, gelet op dat ik afgelopen Black Friday eentje gekocht had.Eindhovenfinest schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:04:
Ledger aankoop data staat on-line
Ik ben nu een mail aan het opstellen om te vragen onder GDPR om mijn gegevens te verwijderen, aangezien de transactie voldaan is.
Verwijderd
Taro, niet om het 1 of ander, maar ik zou jou zelfs vertrouwen om het spaargeld van mijn kinderen in crypto te steken, zo hoog heb ik je zitten qua tradingkennis.Taro schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:54:
[...]
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik gisteravond het spaargeld voor de kinderen (we kunnen het missen) volledig in Bitcoin heb gestoken... Mijn vrouw zei nog: Dat is niet voor altijd, maar voor max een paar weken, daarna wil ik het weer terug zien met de winst die je belooft.
De hele dag stond het in de min, tot nu toeStop loss in profit en niet op Binance, dus duidelijk gescheiden van de rest. Gelukkig hoef ik nu dus niets uit te leggen... Ach ja, in die 12 jaar dat wij sparen is het ook 12x1,5% minder waard geworden, dus vanuit dat oogpunt kan ik dit ook prima verantwoorden natuurlijk, toch?
Helaas heb ik dat allang vergokt in een x100 op Bitmex.
Nee, dit is de hack van een paar maand geleden.Qunix schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:39:
[...]
Ledger site down. Ik twijfel of het niet "nog" een keer een hack is.. Ik kan mijzelf niet terugvinden, gelet op dat ik afgelopen Black Friday eentje gekocht had.
Ik ben nu een mail aan het opstellen om te vragen onder GDPR om mijn gegevens te verwijderen, aangezien de transactie voldaan is.
- Taro
- Niet online
Edit: Zo, dat ziet er prima uit toch?
[ Voor 67% gewijzigd door Taro op 20-12-2020 22:42 ]
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
4u MA25Taro schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:41:
* Taro zoekt snel een timeframe op waarop het nog enigszins positief lijkt te zijn...
Iemand slaapt op de bank vannacht?Taro schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:37:
Ah, kl*te...
Kijken of we er op een wickje nog op 23.7 ofzo uit kunnen komen of ga je maar gewoon slapen en kijken wat er morgen staat ?Taro schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:37:
Ah, kl*te...
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Mooi kan ik die voetbal shit eindelijk dumpen.SJAAKSJAAK schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:59:
https://www.coingecko.com/nl/coins/juventus-fan-token
word al lang verhandeld dat ding dus word niks morgen op binance dan?
The problem with communication is the illusion it has taken place.
- Taro
- Niet online
Nee, dat stadium zijn we inmiddels voorbij, ik heb een apart bed op zolder staan waar ik altijd slaap als ik een pokeravondje met vrienden heb gehad, uit ben geweest, teveel rode wijn of whiskey heb gedronken of te hard snurk.
Verlies maken doen we hier niet, er is alleen sprake van uitgestelde winst.
Ja, de whales hebben blijkbaar een plezant weekend achter de rug. Fake-out na fake-out...Richh schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:22:
Tis weer weekend hoor, zelfs met tering veel volume krijgen we nog dit soort shakedowns
Nemo potest nocere meam me invito tactiost
Die kan op een tegeltje!Taro schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:45:
Verlies maken doen we hier niet, er is alleen sprake van uitgestelde winst.
- Taro
- Niet online
@Verwijderd ?
Lol, van de 5m naar de weekly timeframe
Nemo potest nocere meam me invito tactiost

Te-ring mensen. Ik wil NU meer kopen. Ik ga m'n pakkie aantrekken en achter het station staan...
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Zijn die timestamps niet van 3-4uur geleden? Zag die vanmiddag al voorbij komen volgens mij, tot nu toe koopt Elon dan morgenvroeg nog op een dipje..Gelukszoekr schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:53:
[Afbeelding]
Te-ring mensen. Ik wil NU meer kopen. Ik ga m'n pakkie aantrekken en achter het station staan...
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
- Taro
- Niet online
Je weet dat het daar nu vrij rustig is?Gelukszoekr schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:53:
[Afbeelding]
* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
2020 - 1995 = 25
Mooon!
- Taro
- Niet online
Dankje! Heb er wel een kamertje voor moeten opofferen...Taro schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:44:
En door, nothing to see here...
@iVibes Mooie digitale bibliotheek heb je
ik heb mn "winst" gepakt.Jeaust schreef op maandag 21 december 2020 @ 00:54:
Lekker slapen met redelijk wat GRT op zak, morgenochtend hopelijk geen tranen
doei
Op korte termijn heerlijk, maar op langere termijn, geen idee wat ie gaat doen. Kan morgen op 1 dollar staan of 50 cent. Ik hou het maar even bij scalpen. Een stop loss moet zo enorm los staan en zelfs dan kan ie nog makkelijk geraakt worden. Als je geen fatsoenlijke stop loss kan zetten dan laat ik het maar voor de nacht.
Ik sta gelukkig alleen met emailadres in de database, maar dat was al bekend en die heb ik allang geblokkeerd (yay eigen domain met catch all en unieke emailadressen per service; mijn spamfolder stond vol met zogenaamde "your device is compromized! log in here <phishing link>"). Ik heb weleens een bestelling gedaan bij Ledger zelf, maar ik sta wonder boven wonder niet in de buyers lijst.
Ik vind het ronduit onverantwoord voor een bedrijf zoals Ledger, en de business waarin zij opereren, dat zij die gegevens überhaupt vasthouden. Zij, of all people, zouden beter moeten weten.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Inderdaad..oisyn schreef op maandag 21 december 2020 @ 02:38:
Ik vind het ronduit onverantwoord voor een bedrijf zoals Ledger, en de business waarin zij opereren, dat zij die gegevens überhaupt vasthouden. Zij, of all people, zouden beter moeten weten.
Het schijnt dat in Roemenië de boormachines inmiddels uitverkocht zijn, en dat er allerlei cursussen gegeven worden met als titel: 'Cum pot găuri într-un ficat fără ca recipientul să sângereze rapid până la moarte.' (hoe boor ik in een lever zonder dat de hodler snel doodbloed.)
Zit je dan met je Ledgers en bulten Bitcoin. Met hartslag 220 en een luchtbuks in je zweethandjes te wachten achter je bankstel tot ze over de schutting klimmen.
Tnx kanjers. Verantwoord hodlen was nog nooit zo spannend.
Verhuizen.Martijn95 schreef op maandag 21 december 2020 @ 03:02:
Wat kan je doen als je in de lijst staat? Mn nummer en email oke maar mn adres staat er ook!
Secondary pin voor een andere set aan accounts helpt ook voor plausible deniability (natuurlijk wel een kleinere hoeveelheid in de alternatieve wallet zetten)
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik kreeg melding van haveibeenpowned dat ik erop sta, weet je waar ik die lijst kan vinden ?Eindhovenfinest schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:04:
Ledger aankoop data staat on-line : [mbr]* En dat gaan we hier dus niet delen *[/]
* ik meld verdorie in de post die je quoot dat dat hier niet gedeeld mag worden
ik sta alleen in de subscription lijst, neem aan dat ze dan geen ww hebben ?
[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 21-12-2020 09:37 ]
Ja, ongelofelijk... Aan de andere kant realiseer ik me door dit soort gebeurtenissen dat ik ook m'n eigen zaakjes niet op orde heb. Ik heb m'n volle naam in m'n emailadres staan, en ben altijd te lui geweest om dit te veranderen. Mooi kut nu..oisyn schreef op maandag 21 december 2020 @ 02:38:
Tijd om over te stappen op een ander emailadres, genoeg burner emailadressen klaar zetten, en een nieuw telefoonnummer aanvragen. Een ezel stoot zich in het algemeen...
Maar Ledger kan wat mij betreft opdoeken. Jammer, wat de Nano is een prima ding. Hopelijk zendt dit een een duidelijk signaal naar vergelijkbare bedrijven en zorgt dit op de lange termijn voor betere privacy/opsec.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/09JveGiy34hRIt5CLmPPuERR.jpg?f=user_large)
Zo komen we de dag wel weer door, goed begin. Straks weer ff boodschappen inslaan met de binance card.
[ Voor 65% gewijzigd door Bulligan op 21-12-2020 07:17 ]
Verwijderd
Welkom bij de hodlers. Super relaxt. Beetje memes posten en biertjes tikken.Bever! schreef op maandag 21 december 2020 @ 07:06:
Ik hang mijn trader hoedje aan de wilgen! Het wordt emotioneel te intensief, bedragen te groot en voel me er niet meer lekker bij . Dus alles naar offline storage en over een paar maanden weer eens denken aan verkopen op 100k
Bedankt voor het linken! Ik sta godzijdank ook alleen op de subscription lijst, dan hebben ze naar mijn weten alleen je e-mailadres.Slux schreef op maandag 21 december 2020 @ 06:42:
[...]
Ik kreeg melding van haveibeenpowned dat ik erop sta, weet je waar ik die lijst kan vinden ?
*weg*
ik sta alleen in de subscription lijst, neem aan dat ze dan geen ww hebben ?
[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 21-12-2020 09:38 ]
vandaag naar de 30sats??? wat een prachtmunt is het toch ook
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Verwijderd
We zullen zien. Voorlopig hou ik ze nog lekker even vastanti elppa schreef op maandag 21 december 2020 @ 07:38:
[...]
vandaag naar de 30sats??? wat een prachtmunt is het toch ook
voor minder dan 50 sats gaan ze er niet uit iig (gekocht op 16). En heb er ook nog zak vol van op trezor staan waar ik zuinig op ben. Die verkoop denk ik nooit (heb ik sinds 2013, via mijn R9 280 kaarten de kamer binnen gelopen)Verwijderd schreef op maandag 21 december 2020 @ 07:50:
[...]
We zullen zien. Voorlopig hou ik ze nog lekker even vast![]()
Dit is voor mij toch wel een dingetje, ik heb net mijn coins verplaatst naar kraken en coinbase.DW23 schreef op maandag 21 december 2020 @ 07:15:
[...]
Bedankt voor het linken! Ik sta godzijdank ook alleen op de subscription lijst, dan hebben ze naar mijn weten alleen je e-mailadres.
Ledgers hoe veilig ze ook zijn geven mij geen veilig gevoel meer, en zal ze ook niet meer gebruiken.
Multisig wallet aanmaken (vraag me niet hoe)Martijn95 schreef op maandag 21 december 2020 @ 03:02:
Wat kan je doen als je in de lijst staat? Mn nummer en email oke maar mn adres staat er ook!
Gelukkig was de Nano bij Ledger enige tijd in 2017 uitverkocht. Toen heb ik het in Amazon gekocht.
GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse
Ik ben waarschijnlijk te paranoïde maar die ledgers komen allemaal uit dezelfde fabriek.Zhou schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:34:
Heb net de Ledger lijst bekeken. Dat is wel erg. Snap wel dat de vertrouwen weg is.
Gelukkig was de Nano bij Ledger enige tijd in 2017 uitverkocht. Toen heb ik het in Amazon gekocht.
Klopt maar dan is je data in ieder geval niet gelekt.Slux schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:45:
[...]
Ik ben waarschijnlijk te paranoïde maar die ledgers komen allemaal uit dezelfde fabriek.
Of je hierdoor de conclusie moet trekken of de ledger zelf als apparaat niet veilig is, weet ik niet.
[ Voor 16% gewijzigd door xantos op 21-12-2020 08:52 ]
Misschien wel. Als iemand de firmware kan hacken dan kunnen ze de zaak wel opdoeken. Hoop dat de programmeurs het beter beveiligd hebben dan de administratieve afdeling.Slux schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:45:
[...]
Ik ben waarschijnlijk te paranoïde maar die ledgers komen allemaal uit dezelfde fabriek.
Da’s een goeie.. geen idee hoeveel coins je hebt (wil ik ook niet weten) maar zijn dit soort exchanges tegenwoordig verzekerd voor evt hacks?Slux schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:21:
[...]
Dit is voor mij toch wel een dingetje, ik heb net mijn coins verplaatst naar kraken en coinbase.
Ledgers hoe veilig ze ook zijn geven mij geen veilig gevoel meer, en zal ze ook niet meer gebruiken.
Godsamme....
Lees ik het nou goed dat AL je gegevens op straat liggen?
Ff serieus he... wat kan je nou het beste doen?
(realistisch dus... verhuizen zit er niet in
* Nieuw email adres voor je crypto doeleinden?
* Ander soort coldwallet?
* Of toch gewoon maar naar een exchange?
* Ledger houden maar opnieuw instellen met nieuw passphrase?
...
Ik ben een beetje de kluts kwijt van wat nou, realistisch, de beste manier is om je coins te bewaren.
Met al het gedoe eromheen, lijkt het mij toch voor huis tuin en keuken gebruik, dat je bij een gerenomeerde exchange het beste af bent.
Daar ben je tenminste nog vaak verzekerd tegen diefstal.
[ Voor 4% gewijzigd door FijneKerst op 21-12-2020 08:58 ]
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
De grotere jongens wel.xantos schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:55:
[...]
Da’s een goeie.. geen idee hoeveel coins je hebt (wil ik ook niet weten) maar zijn dit soort exchanges tegenwoordig verzekerd voor evt hacks?
Binance, Coinbase, of in Nederland Bitvavo iig..
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
Maar waarom niet dan? Ledger als bedrijf is echt niet meer te vertrouwen met je gegevens, helemaal mee eens, maar dat wisten we al (hack is al even geleden).Slux schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:21:
[...]
Dit is voor mij toch wel een dingetje, ik heb net mijn coins verplaatst naar kraken en coinbase.
Maar dat doet rationeel gezien niets af aan de veiligheid van de Ledger devices. En die blijf ik dus ook gewoon gebruiken.
Ja, je bent nu een phishing target, maar ik ga er van uit dat als je in de crypto zit én een ledger hebt, je voldoende security aware bent om daar niet in te trappen
@FijneKerst, het is dezelfde dataset, maar iemand heeft ‘m open op het internet gedumpt. Het gaat om persoonsgegevens en heeft niets te maken met de ledger devices of de veiligheid ervan.
[ Voor 22% gewijzigd door spok9 op 21-12-2020 09:03 ]
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Zoveel dat ik bij de voedselbank loop en onder een brug woon.xantos schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:55:
[...]
Da’s een goeie.. geen idee hoeveel coins je hebt (wil ik ook niet weten) maar zijn dit soort exchanges tegenwoordig verzekerd voor evt hacks?
Ja op de grote exchanges zijn je muntjes ''veilig''
Het is een gevoel, ja ik wist van die hack maar nu het openbaar is ben ik het vertrouwen kwijt, wie zegt zoals iemand niet al aangaf dat er geen andere firmware op zit.spok9 schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:59:
[...]
Maar waarom niet dan? Ledger als bedrijf is echt niet meer te vertrouwen met je gegevens, helemaal mee eens, maar dat wisten we al (hack is al even geleden).
Maar dat doet rationeel gezien niets af aan de veiligheid van de Ledger devices. En die blijf ik dus ook gewoon gebruiken.
Ja, je bent nu een phishing target, maar ik ga er van uit dat als je in de crypto zit én een ledger hebt, je voldoende security aware bent om daar niet in te trappen
@FijneKerst, het is dezelfde dataset, maar iemand heeft ‘m open op het internet gedumpt. Het gaat om persoonsgegevens en heeft niets te maken met de ledger devices of de veiligheid ervan.
Exchanges voelen voor mij veiliger op dit moment, ik ga wel op zoek naar een andere oplossing in ieder geval geen ledger meer voor mij.
Naast een phishing target, ben je nu dus ook een reallife target. Ze weten waar je huis woont..spok9 schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:59:
[...]
Ik zou minimaal een extra ledger kopen (op amazon) met 0,0001 btc en deze klaar leggen voor het geval dat..
[ Voor 20% gewijzigd door xantos op 21-12-2020 09:15 ]
Verhuist was ik al, sinds de aanschaf bij LedgerFijneKerst schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:56:
Weer een lek bij Ledger?
Godsamme....
Lees ik het nou goed dat AL je gegevens op straat liggen?
Ff serieus he... wat kan je nou het beste doen?
(realistisch dus... verhuizen zit er niet in)
* Nieuw email adres voor je crypto doeleinden?
* Ander soort coldwallet?
* Of toch gewoon maar naar een exchange?
* Ledger houden maar opnieuw instellen met nieuw passphrase?
...
Ik ben een beetje de kluts kwijt van wat nou, realistisch, de beste manier is om je coins te bewaren.
Met al het gedoe eromheen, lijkt het mij toch voor huis tuin en keuken gebruik, dat je bij een gerenomeerde exchange het beste af bent.
Daar ben je tenminste nog vaak verzekerd tegen diefstal.
Je passphrase is veilig, die bestaat alleen offline. Wat je met je coins doet, waar je ze bewaard, is een aloude discussie. Persoonlijk ben ik voor spreiding, voor mij dus de Ledger, Nexo en diverse exchanges.
Dat laatste heb ik op de nare manier geleerd trouwens: MtGox
Ja want het is ook echt te doen om bij alle adressen opzoek te gaan naar de ledgers en deze daarna nog te kraken ook. Ik zeg treasure huntxantos schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:13:
[...]
Naast een phishing target, ben je nu dus ook een reallife target. Ze weten waar je huis woont..Ze weten dus dat je interesse hebt in Crypto, anders zou je zo'n ding natuurlijk niet kopen.
Ik zou minimaal een extra ledger kopen (op amazon) met 0,0001 btc en deze klaar leggen voor het geval dat..
True, dat is waarom deze brede publicatie zo kut isxantos schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:13:
[...]
Naast een phishing target, ben je nu dus ook een reallife target. Ze weten waar je huis woont..Ze weten dus dat je interesse hebt in Crypto, anders zou je zo'n ding natuurlijk niet kopen.
Een extra Ledger lost niks op toch? Bewaar ‘m dan gewoon off-site of verstop ‘m. Het probleem is dat men weet dat je er een hebt... oh wacht, als decoy bedoel je
Ledgers hebben een hardware-matige anti temper checkSlux schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:06:
[...]
Het is een gevoel, ja ik wist van die hack maar nu het openbaar is ben ik het vertrouwen kwijt, wie zegt zoals iemand niet al aangaf dat er geen andere firmware op zit.
Exchanges voelen voor mij veiliger op dit moment, ik ga wel op zoek naar een andere oplossing in ieder geval geen ledger meer voor mij.
Valt wel mee, er zullen vast wel een paar bekende namen tussen staan, met NAW gegevens kom je dan een heel eind, paar jaar terug was er nog iemand in Nederland met een boormachine bewerktgreen-tea schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:16:
[...]
Ja want het is ook echt te doen om bij alle adressen opzoek te gaan naar de ledgers en deze daarna nog te kraken ook. Ik zeg treasure hunt
Het is wat ver gezocht maar die risk is er nu wel.
Gelukkig ben ik maar een arme sloeber die al verhuist is en een mail adres had gebruikt van een bedrijf wat verkocht is, maar toch voelt het niet meer veilig voor mij.
Het grote voordeel is natuurlijk dat je ten alle tijden een stop-loss kunt inbouwen mocht de koers compleet onderuit gaan.Slux schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:06:
[...]
Weet iemand dan trouwens tot welk bedrag je gedekt bent door bijv. Binance?
[ Voor 9% gewijzigd door xantos op 21-12-2020 09:26 ]
Idem. Ik denk dat dit ook het einde is van Ledger.Slux schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:21:
[...]
Precies dit is natuurlijk hét grote probleem. Ledger was best wel vertrouwenswaardig en een belangrijke speler. Dat ze gehackt zijn is echt wel een probleem voor ze qua betrouwbaarheid en dan moet je echt niet hebben in dit wereldje. Ik snap niet dat ze er niet meer voor door het stof gaan, ze hebben het vooral gedownplayed...Slux schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:22:
[...] maar toch voelt het niet meer veilig voor mij.
Eens @DW23
Ik werk nooit met stoplosses alleen stop limits, en ook daar niet al te beste ervaringen meexantos schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:22:
[...]
Het grote voordeel is natuurlijk dat je ten alle tijden een stop-loss kunt inbouwen mocht de koers compleet onderuit gaan.
Weet iemand dan trouwens tot welk bedrag je gedekt bent door bijv. Binance?
Binance vertrouw ik zelf ook niet helemaal met grote bedragen vanwege de afkomst en leeftijd, dan zet ik het liever op een Huobi.
Proton is behoorlijk goed toch?RideWithUz schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:27:
Ik heb ook maar mijn email adres.gewijzigd, daarover gesproken, wat is volgens jullie de veiligste mailprovider? Ik zit nu bij proton
Eigen domein kan ik ook aanraden, maar heeft meer voeten in aarde
Ik zou sowieso nooit alles op 1 Exchange zetten, hoe betrouwbaar ook. Er kan van alles gebeuren, van hack via veranderende wetgeving, naar inbeslagnames.Slux schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:28:
[...]
Ik werk nooit met stoplosses alleen stop limits, en ook daar niet al te beste ervaringen mee![]()
Binance vertrouw ik zelf ook niet helemaal met grote bedragen vanwege de afkomst en leeftijd, dan zet ik het liever op een Huobi.
Denk bv. aan die nieuwe regels in NL, dat je transacties moet gaan signen of dingen met screenshots moet doen...
sowieso 1 die snel genoeg is. Heb gelezen dat iemand Ziggo email gebruikt en deze krijg je pas binnen na een scan van een paar minuten. Dan kun je nooit inloggen in veel exchanges.RideWithUz schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:27:
Ik heb ook maar mijn email adres.gewijzigd, daarover gesproken, wat is volgens jullie de veiligste mailprovider? Ik zit nu bij proton
Uiteraard niet, staat op Bitstamp. Coinbase, Kraken, en een klein deeltje op Huoibispok9 schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:31:
[...]
Ik zou sowieso nooit alles op 1 Exchange zetten, hoe betrouwbaar ook. Er kan van alles gebeuren, van hack via veranderende wetgeving, naar inbeslagnames.
Denk bv. aan die nieuwe regels in NL, dat je transacties moet gaan signen of dingen met screenshots moet doen...
Nieuwe regels in NL ? die zijn er toch niet door ? ik heb er niks van gehoord.
Ja proton is goed beveiligd, 2fa en versleutelde berichten, sta er alleen wel onder mijn eigen naam in,zal dat maar eens veranderen, krijg op mijn oude mail allemaal phising berichten van 'Ledger' dus mijn naam is helaas ook bekend, tijd om een taser aan te schaffen😃spok9 schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:28:
[...]
Proton is behoorlijk goed toch?
Alleen op Nash, gereguleeerde non-custodial DEX.spok9 schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:31:
[...]
Ik zou sowieso nooit alles op 1 Exchange zetten, hoe betrouwbaar ook. Er kan van alles gebeuren, van hack via veranderende wetgeving, naar inbeslagnames.
[ Voor 79% gewijzigd door straightsix op 21-12-2020 09:48 ]
Net een mailadres aangemaakt bij Proton.spok9 schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:28:
[...]
Proton is behoorlijk goed toch?
Voelde als een goed moment om dit te doen voor minimaal al mijn crypto verkeer.
Email adres ook aangepast bij mijn exchanges.
Thnx voor de tip.
precies dit. Zal al een aantal keer gebeurt, ook in NL (boormachine verhaal)straightsix schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:46:
Ik zou me nu meer zorgen gaan maken om nachtelijk bezoek, of je even vriendelijk je Ledger wilt pakken.
[...]
Alleen op Nash, gereguleeerde non-custodial DEX.
Mijn tip zal zijn: verhuis alles naar een andere hardware wallet of non-custodial exchange en laat een klein bedrag op je Ledger staan voor het geval je ongewenst bezoek krijgt.anti elppa schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:50:
[...]
precies dit. Zal al een aantal keer gebeurt, ook in NL (boormachine verhaal)
Daarom dus plausible deniability. Je kunt op je ledger een extra passphrase instellen die gecombineerd wordt met je masterseed. Als je dan de verkeerde opgeeft krijg je een heel andere wallet. Deze kun je vervolgens ook koppelen met een tweede pincode.straightsix schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:46:
Ik zou me nu meer zorgen gaan maken om nachtelijk bezoek, of je even vriendelijk je Ledger wilt pakken.
Zet op die alternatieve wallet een kleine hoeveelheid aan waarde, en dan kun je die pincode afgeven op het moment dat je bedreigd wordt met een €5 moersleutel.
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 21-12-2020 09:52 ]
Ik heb ook geen ledger, ik doe alles met trezor....heb er ook niet maar 1 sinds een aantal jaar, exact voor bovenstaande situaties. Oja en uiteraard met cryptosteelstraightsix schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:51:
[...]
Mijn tip zal zijn: verhuis alles naar een andere hardware wallet of non-custodial exchange en laat een klein bedrag op je Ledger staan voor het geval je ongewenst bezoek krijgt.
Hmm goed moment om dat eens te gaan regelen inderdaad.oisyn schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:52:
[...]
Daarom dus plausible deniability. Je kunt op je ledger een extra passphrase instellen die gecombineerd wordt met je masterseed. Als je dan de verkeerde opgeeft krijg je een heel andere wallet. Deze kun je vervolgens ook koppelen met een tweede pincode.
Zet op die alternatieve wallet een kleine hoeveelheid aan waarde, en dan kun je die pincode afgeven op het moment dat je bedreigd wordt met een €5 moersleutel.
Er is ook een goede Nederlandse provider van secure mail, werkt samen met (of is samengegaan met?) Freedom. Naam even kwijt, zal even zoeken.
Edit: soverin.net - tevens gratis als je donateur wordt van Bits of Freedom
[ Voor 5% gewijzigd door spok9 op 21-12-2020 09:57 ]
Ja inderdaad, ben ook wel benieuwd waar je kunt checken wat er allemaal naar buiten is gekomenJohnW1 schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:51:
Zelf heb ik ook een Ledger gekocht direct bij Ledger, ik heb nog geen pishingmails of dergelijke gehad, waar hebben jullie kunnen terugkijken dat jullie emailadressen e.d. zijn gelekt?
Dit topic is gesloten.
![]()
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
:strip_exif()/f/image/Ye5tsNJIFhmmZTL0LYuVOAC0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RY66cJtyMeDKBR1SUwEFB3BT.jpg?f=fotoalbum_large)