[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 118 ... 193 Laatste
Acties:
  • 533.201 views

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Misprinter
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-10-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mR5eo-jkYOS9mN4aWAEMjuoEPHc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/V6qXCaEYzF7DLmtvLedr9IJb.png?f=user_large

Lekker los aan het gaan ja :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:48
Tuurlijk, gisteren flufje van gekocht

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
JT schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:47:
[...]

Waarom heb je die verwachting van celo?
Pump en dump coin ook omdat ie op coinbase staat en de laatste tijd op wat meer exchanges wordt gelist.

Lows zijn elke keer zo rond de 2.20/2.10 om dan ritjes naar de 2.30+ te maken.

Edit het is informerend maar niet adviserend advies ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Slux op 07-01-2021 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-09 23:14
Die gaat naar de moon aan de muur in een babykamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M-v-G
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-03-2021
Bao_mi1 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:40:
[...]

Eens. De markt gaat lekker, van btc tot de kleinste shitcoins, maar voorzichtigheid blijft geboden. Veel nieuwe mensen hier die vragen naar gekkke coins en die met winsten smijten hier.

Helemaal prina, maar afgelopen maandag tijdens een gezonde correctie las hier ik al paniek, ideeën dat de bull market voorbij is en mensen die classic aan buy high sell low doen.

Zou iedereen willen aanraden om een plan te maken, dyor en niet zomaar in coins te stappen die hier genoemd worden.
Inderdaad maak een plan, ervaar en niet meteen paniek als er een ''kleine'' correctie is.
Hoe kun je je druk maken als je het bij 3K niet inkoopt maar boven de 20K wel.
Iedereen onder de 20K inkoop hoor je niet, wat rond de 30K inkoopt als newbie die knijpt 'm.
Leuk om te zien wat er gebeurt bij FOMO.
Het blijft een spelletje van gevoel. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
Steefmeister schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:35:
[...]

https://support.kraken.com/hc/en-us/requests/new

Daar gewoon een ticket aangemaakt. Was afgelopen juli. Wellicht een wat rustigere periode dan nu, maar ik was buitengewoon tevreden over de hulp
Ga het nog wel een keer proberen maar vorige keren kreeg ik allemaal vragen waarvan ik absoluut niet meer wist hoe, wat en wanneer. :/
Hoe ging de procedure bij jou in zijn werk?
bie100 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:37:
[...]

kom je er nog wel in dan @Crypts ? ik kom er helemaal niet meer in ook de 2FA niet aan gezet btw
Net even gekeken, paswoord en username weet ik nog maar blijkbaar is er ook een 2FA paswoord (dus geen authenticator) ingesteld. Absoluut geen flauw idee. Eerste ronde kom ik dus door maar bij 2FA gaat het mis. Kan me herinneren dat ik er niet veel had staan maar wel een plukje XLM, geen idee wat die toen waard was maar dat kan nu wel een leuk bedrag zijn. Zal voor ik een ticket aanmaak ook nog even in oude mail duiken, wie weet of ik daar nog iets kan terugvinden.

Overigens 'fijn' dat ik niet de enige ben met dit probleem. ;)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-09 22:30
Crypts schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:55:
[...]

Ga het nog wel een keer proberen maar vorige keren kreeg ik allemaal vragen waarvan ik absoluut niet meer wist hoe, wat en wanneer. :/
Ik moest zoveel mogelijk aanleveren van wat ik wist. Username, portfolio, laatste transacties, etc.

Daarna moest ik het volgende doen:

Please attempt to log into your account from a device and/or IP address which you have previously used, entering a random code into the Login Two-Factor Authentication field if prompted. This attempt will likely be unsuccessful, but will provide us with information needed to assist you further.

Daarna was het opgelost toen ze 2fa uitgeschakeld hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Man man man... Bestaat dat nog :D klonk toen der tijd wel grappig. Echt een faal project maar voor pump en dump prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Waar blijft de BTC ochtenddip??? :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-08 21:54

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

M-v-G schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:54:
[...]
Het blijft een spelletje van gevoel. :Y
Paar dagen terug trigger eindelijk overgehaald en eerste exchange account/wallet aangemaakt.
Zit soms met verbazing in 3rd person naar mn eigen gevoelsreacties te kijken als alles weer schommelt xD ga btc en eth op een cold store zetten en spelen met klein bedrag in alts want die bulk btc zien schommelen is echt zslecht voor mn hart. eerste 40% pakken op nano vanmorgen voelde wel als een overwinning :P O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
[...]

[...]

Net even gekeken, paswoord en username weet ik nog maar blijkbaar is er ook een 2FA paswoord (dus geen authenticator) ingesteld. Absoluut geen flauw idee. Eerste ronde kom ik dus door maar bij 2FA gaat het mis. Kan me herinneren dat ik er niet veel had staan maar wel een plukje XLM, geen idee wat die toen waard was maar dat kan nu wel een leuk bedrag zijn. Zal voor ik een ticket aanmaak ook nog even in oude mail duiken, wie weet of ik daar nog iets kan terugvinden.

Support bij kraken is momenteel erg traag, wacht al een tijdje op hulp.
Altijd als ik geld van kraken naar mijn bank wil storten gaat het automatisch op hold en moet ik contact opnemen met support, meestal duurt dit maar 1 a 2 uurtjes, maar wacht inmiddels al bijna een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
AMARONE schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:59:
Was om 9 uur vanochtend al. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Niet :9B

Even geen gedump aan komende weken aub :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
30k euro zie ik plots!

En inderdaad de Gulden! Waar gaat dit over!? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:24

WhySoSerious

Be the change.

Vanochtend 9:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:24

WhySoSerious

Be the change.

Qunix schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:02:
30k euro zie ik plots!

30,5K EUR

En GLD inderdaad :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:48
Qunix schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:02:
30k euro zie ik plots!

Gulden is de Henk en Ingrid coin.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:33
Daacuso schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:04:
[...]

ja ik schrik er van.......krijg er sell neigingen van.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Laatst online: 08:07
ruud2all schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:39:
Wat betalen jullie allemaal met de binancecard / swipecard / crypto.com-card?

Ik zou graag een hoop van mijn vaste lasten (Ziggo, energie, enz.) met de kaart gaan betalen, maar weet nog of dit kan. Iemand ervaringen?
Vaste lasten is een lastig verhaal. Er zijn partijen die betalen met een creditcard toestaan, maar niet veel.

Vattenvall is zover ik weet de enige energiemaatschappij die betaling met een kaart toelaat, echter is deze in vergelijking gewoon duur. Kies een liever firma die een goedkope gasprijs hanteert.
Vodafone. Je kan hier met je kaart betalen als je besluit een structurele wanbetaler te worden. De optie om je rekening met een kaart te betalen worden pas beschikbaar nadat een incasso is gebouced.

Zoals je begrijpt maak ik van deze opties geen gebruik. In Nederland is het simpelweg niet gebruikelijk met een credit(debit)kaart rekeningen te betalen.

De grotere fysieke winkelketens, en online winkels zijn de plekken waar je de kaart goed kan gebruiken. Google naar de betaalopties van een bedrijf en je bent er snel achter of het wel- of niet accepteren.

Zelf heb ik een 8% cashback kaart. De JUMBO hier accepteert de kaart. Ik doe dagelijks boodschappen en vraag altijd of ik €20 mag bijpinnen. Zo krijg ik dagelijks €1.60 extra terug. Winkels die de kaart niet accepteren betaal ik zo in cash. Maar voor een lagere cashback is dit ook niet echt de moeite lijkt me.

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 25-09 09:19
[...]

, wie weet of ik daar nog iets kan terugvinden.

nee dat ben je dan zeker niet _O- maar vreemd is het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 09:18
Vind je het gek dat die prijzen stijgen van BTC en ETH als je leest dat Grayscal 3x meer opkoopt dan wat er gemined wordt... De vraag is alleen waarom kopen die ZOVEEL op dit moment ? Weten die iets meer dan anderen ? Hoe groot is het vertrouwen daar in crypto als die met zulke bedragen blijven kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeaust
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:32
Over NLG gesproken, ik heb nog een backup van m'n NLG wallet liggen, kreeg hem laatst alleen niet tot leven, iemand een idee? Die backup is bijna 4 jaar oud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Rebbelx schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:09:
Vind je het gek dat die prijzen stijgen van BTC en ETH als je leest dat Grayscal 3x meer opkoopt dan wat er gemined wordt... De vraag is alleen waarom kopen die ZOVEEL op dit moment ? Weten die iets meer dan anderen ? Hoe groot is het vertrouwen daar in crypto als die met zulke bedragen blijven kopen..
Omdat er blijkbaar veel vraag is. Zij kopen in opdracht van klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:47
Als je het geld hebt om de boel zo te pumpen, ben je per definitie spekkoper. Zeker als er ook andere bedrijven gaan instappen.
De vraag is hoeveel liquide middelen ze hebben om dit te blijven doen, en hoeveel liquide middelen die bedrijven hebben.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Alles gaat op het moment ook de reguliere beurzen staan allemaal op records.
Kan natuurlijk nooit lang goed gaan, erop zitten is wel het slimste imo, de klap down zal een stuk sneller gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:11
Jeaust schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:10:
Over NLG gesproken, ik heb nog een backup van m'n NLG wallet liggen, kreeg hem laatst alleen niet tot leven, iemand een idee? Die backup is bijna 4 jaar oud...
There's an app for that.. https://gulden.com/nl/download

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

Als investeerders zoals de Guggenheimpjes gelijk even een kwart van je totale supply afnemen, dan moet je wel blijven inkopen.
Ze verwachten waarschijnlijk dat er nog veel meer van dit soort investeerders gaan komen.

Zijn ze zelf ook voor een groot deel verantwoordelijk voor. Als zij hun huidige investeerders, die in Goud of zilver zitten e.d., aanbevelen om in Bitcoin te investeren, dan zullen veel dat ook doen. Ze vertrouwen Greyscale al jaren met hun vermogen, dus waarom nu niet?

Dus ja, als Greyscale zoveel blijft inslaan, dan kan je verwachten dat ze "iets meer weten" dan wij, in de zin van, ze zijn aan BTC aan het promoten bij hun klanten en hebben waarschijnlijk al principe akkoorden met een aantal...

Gouden tijden jongens (en meiden) ..
Of nee.. Bitcoin tijden :D

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 25-09 22:17
Xoxol schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:53:
[...]
Kun je doen wachten op een dipje, maar dat is meer op de markt inspelen. Maar als je gewoon maandelijks koopt dan maakt het niet uit. Althans, zo doe ik het.
DCA werkt beter op korte termijnen, dus wekelijks of zelfs dagelijks.

Ald dat teveel handmatig is, kun je het automatiseren met bijvoorbeeld relai, of deltabadger.

[ Voor 12% gewijzigd door DaCoTa op 07-01-2021 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjoaris
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-08 19:58
Gelukszoekr schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:06:
[...]

Vaste lasten is een lastig verhaal. Er zijn partijen die betalen met een creditcard toestaan, maar niet veel.

Vattenvall is zover ik weet de enige energiemaatschappij die betaling met een kaart toelaat, echter is deze in vergelijking gewoon duur. Kies een liever firma die een goedkope gasprijs hanteert.
Vodafone. Je kan hier met je kaart betalen als je besluit een structurele wanbetaler te worden. De optie om je rekening met een kaart te betalen worden pas beschikbaar nadat een incasso is gebouced.

Zoals je begrijpt maak ik van deze opties geen gebruik. In Nederland is het simpelweg niet gebruikelijk met een credit(debit)kaart rekeningen te betalen.

De grotere fysieke winkelketens, en online winkels zijn de plekken waar je de kaart goed kan gebruiken. Google naar de betaalopties van een bedrijf en je bent er snel achter of het wel- of niet accepteren.

Zelf heb ik een 8% cashback kaart. De JUMBO hier accepteert de kaart. Ik doe dagelijks boodschappen en vraag altijd of ik €20 mag bijpinnen. Zo krijg ik dagelijks €1.60 extra terug. Winkels die de kaart niet accepteren betaal ik zo in cash. Maar voor een lagere cashback is dit ook niet echt de moeite lijkt me.
Ik reageer hier even onder aangezien je de card expert wordt genoemd :P Heb mezelf 'aangemeld' voor de Binance Card en in de mail stond ook dat de fysieke kaart vanzelf naar me toe kwam, echter zie ik op de binance card pagina een knop om de fysieke kaart nog te bestellen. Weet jij hoe dit zit? En welke kaart gebruik je zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
[...]

Maar begrijp ik nou goed dat je voor die 8% cashback 6.000 BNB moet aanhouden bij Binance? Dat is met deze koers ruim 2 ton, toch best een flink risico/investering die je neemt voor 8% korting op de dagelijkse boodschappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

DaCoTa schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:14:
[...]

Ald dat teveel handmatig is, kun je het automatiseren met bijvoorbeeld relai, of deltabadger.
Das wel een goed punt idd..
Ik heb last van dat als ik per maand inzet, ik een paar dagen erna huil omdat het nog lager staat :P

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-09 20:48
DaCoTa schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:14:
[...]

Dat kan, maar voor lange termijn is maandelijks ook prima m.i. Qua strategie is gewoon periodiek inleggen, of je het per maand, per 2 weken of per week doet is aan je eigen plan.

V-Strom 650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xoxol
FijneKerst schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:16:
[...]

Das wel een goed punt idd..
Ik heb last van dat als ik per maand inzet, ik een paar dagen erna huil omdat het nog lager staat :P
Daarom moet je er niet naar kijken :).

Zoek anders Financiële onafhankelijkheid forum, prima tips daar.

Al wordt crypto daar niet direct gezien als een investering. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Xoxol op 07-01-2021 11:19 ]

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeaust
Ik heb dus geen passphrase maar een hele waslijst aan data in een file genaamd "Gulden portemonnee backup". Kan zijn dat ik een passphrase heb gehad, maar die zal mijn domme zelf 4 jaar geleden wel niet goed gebackupt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
Daacuso schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:04:
[...]

Ik zit er ook in (al 4 jaar) :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
mjoaris schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:15:
[...]

Ik reageer hier even onder aangezien je de card expert wordt genoemd :P Heb mezelf 'aangemeld' voor de Binance Card en in de mail stond ook dat de fysieke kaart vanzelf naar me toe kwam, echter zie ik op de binance card pagina een knop om de fysieke kaart nog te bestellen. Weet jij hoe dit zit? En welke kaart gebruik je zelf?
Ik heb de Binace (virtuele) kaart vanaf dag 1 dat deze beschikbaar is in Nederland. Ook heb ik op de dag dat het kon op die knop gedrukt. We zijn maanden verder en heb nog geen fysieke kaart ontvangen.

Ik gebruik een Swipe Slate kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:11
Jeaust schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:19:
[...]

Ik heb dus geen passphrase maar een hele waslijst aan data in een file genaamd "Gulden portemonnee backup". Kan zijn dat ik een passphrase heb gehad, maar die zal mijn domme zelf 4 jaar geleden wel niet goed gebackupt hebben.
Er schijnt een community te zijn, zie website. Vraag het daar even. Meestal is er een wallet.dat die je kan gebruiken.

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qunix
Qunix schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:20:
[...]

Hallo, mijn naam is Henk

Gr, gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 15:45
Qunix schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:20:
[...]

Elke fase heeft Henk en Ingrids ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeaust
Stokstaart schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:21:
[...]

Er schijnt een community te zijn, zie website. Vraag het daar even. Meestal is er een wallet.dat die je kan gebruiken.
Verbaast me dat er een hele community is voor zo'n dikke strontknaak, ik ga het daar eens proberen, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Victor Belli
  • Laatst online: 25-09 16:40
Qunix schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:21:
[...]

Hallo, mijn naam is Henk

Gr, gr
Hoi Henk,.. weet jij of je met die Gulden alleen in Nederland kan betalen?

En bij welke bank kan ik Gulden krijgen?

Groet, Ingrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Xoxol schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:18:
[...]

Daarom moet je er niet naar kijken :).
Wat zeg jij nou voor raars... niet naar de koers kijken????
Maar..maar... de mooie groene en rode kaarsjes dan in mijn leven?
DONT TAKE THEM AWAY FROM MEEEEEEEEEEEE ;(

75% van de lol is de koers bekijken elke dag en er wat van vinden.
EMOTIES JONGUH!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Xoxol schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:17:
[...]
Dat kan, maar voor lange termijn is maandelijks ook prima m.i. Qua strategie is gewoon periodiek inleggen, of je het per maand, per 2 weken of per week doet is aan je eigen plan.
Ik dacht dat je gemiddeld een betere koers hebt met een hogere frequentie. Kan alleen het artikel hierover niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:38

Bever!

3

ha ik zit in xrp, wie had dat gedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
DaCoTa schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:23:
[...]

Ik dacht dat je gemiddeld een betere koers hebt met een hogere frequentie. Kan alleen het artikel hierover niet meer vinden.
Uiteindelijk komt er op neer dat het bij jou situatie moet passen. Er zijn voldoende artikelen waar eea wordt uitgelegd zelfs met lange termijnen.

V-Strom 650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
sampoo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:16:
[...]

Maar begrijp ik nou goed dat je voor die 8% cashback 6.000 BNB moet aanhouden bij Binance? Dat is met deze koers ruim 2 ton, toch best een flink risico/investering die je neemt voor 8% korting op de dagelijkse boodschappen.
Had ik maar 2 ton..

Ik heb een Swipe Slate kaart. Deze kost vandaag ruim €65k. Ik heb deze kunnen bemachtigen voor onder de 20k. De toekomst zal uitwijzen of dit een slimme zet was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLuSion_xGen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-05 08:41
Waar halen jullie eigenlijk je dagelijks crypto nieuws vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:38

Bever!

3

iLLuSion_xGen schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:28:
hier natuurlijk. MOON

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladonna
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-04 19:15
Als ik wat wil storten op binance dan lukt het niet, dan krijg ik een melding dat ik een code MOET invoeren. Maar wat voor code bedoelen ze?
Het lukt wel om via litebit naar binance te sturen, maar vind het zonde van de fee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:01
Ik lees echt íedere post in dit topic al enkele maanden. Kost met de dag meer moeite maar ik heb toch wel het idee dat er op die manier weinig is wat me nog ontgaat wat ik écht had moeten weten :)

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-06 11:37
[...]

Binance kaart? Dan heb je dus wel een meloen aan BNB?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21-09 15:21
Gebruik in dit topic de zoekfunctie even en zoek op Twitter. Genoeg goede kanalen die door meerdere mensen genoemd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Bever! schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:24:
ha ik zit in xrp, wie had dat gedacht
rofl, en ik dacht er nog in te stappen maar door de doemverhalen hier uiteindelijk niets mee gedaan :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
zork schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:29:
[...]

Binance kaart? Dan heb je dus wel een meloen aan BNB?
Lees ff 7 posts hierboven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
bie100 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:07:
[...]

nee dat ben je dan zeker niet _O- maar vreemd is het wel
Dat zeker... Heb net ook alle mogelijke paswoorden geprobeerd maar geen resultaat. :/ Laatste activiteiten volgens mail waren ergens begin 2018, ik weet dus ook echt niet meer hoe en wat precies.

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladonna
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-04 19:15
Let op sys, die komt ook aan de beurt denk ik . Hopelijk kan ik bijna uitstappen uit sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Laatst online: 25-09 11:49
Conform de planning vandaag mijn fiat gateway getest en de eerste 5% van de BTC staat klaar op de exchange. Winstneming vanaf 40K of 50K, denk die laatste gezien de actie en ontwikkelingen van de afgelopen weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-06 11:37
Ik heb m'n dag niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud2all
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:06
[...]

Ik heb 4%..... maar die Jumbo truc is handig, extra pinnen >:) Moet alleen dan weer naar de bank om het trug te storten....

Maar er is dus geen manier om een rekening te betalen (overmaken naar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Laatst online: 25-09 09:19
Crypts schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:30:
[...]

Dat zeker... Heb net ook alle mogelijke paswoorden geprobeerd maar geen resultaat. :/ Laatste activiteiten volgens mail waren ergens begin 2018, ik weet dus ook echt niet meer hoe en wat precies.
mijn lukt het ook niet denk dat er in de tussen tijd iets is veranderd mijn inlog gegevens zijn goed daar ligt het niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Gelukszoekr schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:27:
[...]

Had ik maar 2 ton..

Ik heb een Swipe Slate kaart. Deze kost vandaag ruim €65k. Ik heb deze kunnen bemachtigen voor onder de 20k. De toekomst zal uitwijzen of dit een slimme zet was...
Het blijft een hoop geld, je neemt toch een flink koersrisico met je SXP inleg. Al heeft dat zo te zien goed uitgepakt. De kaart die 4% cashback gft ziet er al een stuk minder risicovol uit en als je toch al Netflix, Spotify e.d. hebt kan dat nog best interessant zijn als je ook je dagelijkse boodschappen kunt doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 23:10

JT

VETAK y0

AMARONE schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:30:
[...]

rofl, en ik dacht er nog in te stappen maar door de doemverhalen hier uiteindelijk niets mee gedaan :')
Ik zat te twijfelen over xrp en xvg, uiteindelijk xvg wel gedaan en xrp niet. Mag jij raden welke verder stijgt en welke omlaag gaat :+ :'( Maar ik denk dat ik teveel f5 en beter even niet kan kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door JT op 07-01-2021 11:46 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-05 14:37
Gelukszoekr schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:21:
[...]

Ik heb de Binace (virtuele) kaart vanaf dag 1 dat deze beschikbaar is in Nederland. Ook heb ik op de dag dat het kon op die knop gedrukt. We zijn maanden verder en heb nog geen fysieke kaart ontvangen.

Ik gebruik een Swipe Slate kaart.
Raar, ik heb in de eerste paar dagen op de knop gedrukt en had hem ongeveer 10 dagen later binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tony-stark
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-09 11:17
Even een onzinnig feitje: de goedkoopste lambo = Lamborghini Urus = 7BTC = $211,321

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-05 14:37
ruud2all schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:41:
[...]

Ik heb 4%..... maar die Jumbo truc is handig, extra pinnen >:) Moet alleen dan weer naar de bank om het trug te storten....

Kan je dat bedrag niet gevoelig optrekken dan? Kan ik nog ff 1k extra hebben :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
ruud2all schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:41:
[...]

Je kan niet zomaar een acceptgiro, of iDeal betaling omzetten naar een CC betaling. Nederland is een buitenbeentje wat dit betreft helaas.

Wat je kan proberen is https://billhop.com/nl/
Alleen staat er in het rood bij dat cryptokaarten geblokkeerd zijn. Ik ga er dan ook vanuit dat dit niet werkt. Maar wie weet.. deze kaarten zijn gewoon best wel nieuw, en soms kom je rare situaties tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Net 2 slechte trades gehad 10euro er af hehehe.. zit nu weer short

Zak,zak,zak,zak,zak,zak,zak,zak
maar lekker door,door,door,
zak maar door,door,door,door

[ Voor 44% gewijzigd door A87 op 07-01-2021 11:50 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:37
Vanmorgen in dat dipje een plukje verkocht.. vertik het om duurder terug te kopen dus heb ik maar een steel stofzuiger gekocht voor de vrouw. >:)

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

De volgende binance crap coin wordt gelanceerd op launchpad. Iets met de naam bitcoin erin, ze gaan voor kwaliteit dit keer ;)

Risk warning: Cryptocurrency trading is subject to high market risk. Please make your trades cautiously. Binance will make best efforts to choose high-quality coins, but will not be responsible for your trading losses.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
tony-stark schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:47:
Even een onzinnig feitje: de goedkoopste lambo = Lamborghini Urus = 7BTC = $211,321
Weinig onzinnigs aan toch? :P

Imho nog een leukere fun fact:

Tesla Model 3 Standard Range Plus kost in de USA 37.995 USD
1 BTC was vanochtend (op 195 dollar na) precies zoveel waard _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaes
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:34

Chaes

#HODL

Dat is nieuwkoop?

Je hebt ze ook voor <$100,000, maar dan tweedehands.

En ja, ik heb dit echt opgezocht :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 16:48

MicroWhale

The problem is choice

twit schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:29:
[...]

Ik lees echt íedere post in dit topic al enkele maanden. Kost met de dag meer moeite maar ik heb toch wel het idee dat er op die manier weinig is wat me nog ontgaat wat ik écht had moeten weten :)
haha, en jij denkt dat wij hier alles vertellen? 8) :*)

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 16:48

MicroWhale

The problem is choice

Ander onzinnig feitje: Een Lambo vliegt in de fik als je gas geeft. Zie YT.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Maar dan wel de Graphite Capsule variant

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Da0xB4CwzigG2PkMOmQRM8EKGb4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/q0rXxcNkzT5J0pIzL56xhPHi.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Chaes schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:51:
[...]

Dat is nieuwkoop?

Je hebt ze ook voor <$100,000, maar dan tweedehands.

En ja, ik heb dit echt opgezocht :+
Een auto is al snel oud weinig kilometers maakt neit eens zo uit na pakembeet 10/15 jaar

[ Voor 3% gewijzigd door A87 op 07-01-2021 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88
  • Laatst online: 11-08 21:54

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

ik zit op bitvavo wat te verkennen en kreeg een melding dat mn limit order te klein volume had voor die asset.
waar kan ik vinden wat de minimale orders zijn voor bepaalde assets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
knakworst schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:50:
De volgende binance crap coin wordt gelanceerd op launchpad. Iets met de naam bitcoin erin, ze gaan voor kwaliteit dit keer ;)

Risk warning: Cryptocurrency trading is subject to high market risk. Please make your trades cautiously. Binance will make best efforts to choose high-quality coins, but will not be responsible for your trading losses.
Ah, ik heb 0,12BNB erin gestoken nu >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
croc schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:46:
[...]

Raar, ik heb in de eerste paar dagen op de knop gedrukt en had hem ongeveer 10 dagen later binnen.
Het zal aan mij liggen. Ik heb een Binance & Swipe kaart. Iets wat volgens Binance niet kan :')

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/LPddvWC/Bin.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

FijneKerst schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:52:
[...]

[Afbeelding]
Ik zag die auto in real life bij een buur in de straat ergens een keer.. Zal wel iemand zijn met auto bedrijf die hem ff voor de deur had.. stond ook wel eens een lambo en nieuwste bmw racer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:41

RvV

Richh schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:50:
[...]

Weinig onzinnigs aan toch? :P

Imho nog een leukere fun fact:

Tesla Model 3 Standard Range Plus kost in de USA 37.995 USD
1 BTC was vanochtend (op 195 dollar na) precies zoveel waard _/-\o_
Wat een enorm verschil met de 49K EUROS, wat het hier kost. :'(

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Laatst online: 25-09 11:49
Ducksy88 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:53:
ik zit op bitvavo wat te verkennen en kreeg een melding dat mn limit order te klein volume had voor die asset.
waar kan ik vinden wat de minimale orders zijn voor bepaalde assets?
BTC 0,001
Via de marketorder op de reguliere website kun je wel kleinere bedragen kopen maar dan betaal je iets meer fee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Grote probleem met Tesla's is dat niemand die particulier aanschaft, en dat ze (vanwege die domme bijtellingsregeling in dit land) méér waard zijn als ze in 2019 op kenteken zijn gezet, dan een spliksplinternieuwe.
En dat je over alle occasions nog even 21% BTW kan bijleggen. Is ook even 10 ETH he.

En dat de verzekering van die dingen toch wel heul duur is voor 26-jarigen (nee, ben niet eens beginnend bestuurder).

Waarvoor hodl ik eigenlijk -O-

[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 07-01-2021 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
sampoo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:44:
[...]

Het blijft een hoop geld, je neemt toch een flink koersrisico met je SXP inle. Al heeft dat zo te zien goed uitgepakt. De kaart die 4% cashback gft ziet er al een stuk minder risicovol uit en als je toch al Netflix, Spotify e.d. hebt kan dat nog best interessant zijn als je ook je dagelijkse boodschappen kunt doen. :)
Ik ben voor de 8% gegaan omdat je hier ook staking rewards krijgt. In mijn geval is dit zo'n €100 per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
RvV schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:54:
[...]

Wat een enorm verschil met de 49K EUROS, wat het hier kost. :'(
Lang leve importheffingen en BTW he! 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bjorn180179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-04 16:24
Kom op ADA blaas die rode kaars even uit

16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 21:51
sampoo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:44:
[...]

Het blijft een hoop geld, je neemt toch een flink koersrisico met je SXP inleg. Al heeft dat zo te zien goed uitgepakt. De kaart die 4% cashback gft ziet er al een stuk minder risicovol uit en als je toch al Netflix, Spotify e.d. hebt kan dat nog best interessant zijn als je ook je dagelijkse boodschappen kunt doen. :)
Van wat ik zie is de koers van SXP alleen maar gekelderd de afgelopen maanden? 10x zo laag als het hoogtepunt in augustus 2020? Ligt eraan hoeveel geld je uitgeeft natuurlijk maar daar kan een 4% cashback bij mij niet tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-09 22:30
OK als je gisteren had gezegd dat vandaag XRP boven ADA zou staan, dan zou ik wellicht zeer wantrouwend gekeken hebben. Hence mijn XRP verkoop op 0,20€ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XRP heeft het lekker op de heupen, sinds afgelopen weekend alweer +40%. Jammer dat DOGE sinds die tijd op -9% staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Richh schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:56:
[...]

Lang leve importheffingen en BTW he! 7(8)7
In welke staat kun je 'm ook echt voor $37k ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Bartske schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:59:
[...]

Van wat ik zie is de koers van SXP alleen maar gekelderd de afgelopen maanden? 10x zo laag als het hoogtepunt in augustus 2020? Ligt eraan hoeveel geld je uitgeeft natuurlijk maar daar kan een 4% cashback bij mij niet tegenop.
De koers is een drama inderdaad. Maar je kan er ook anders tegenaan kijken.

Stel je gooit €2k in Swipe voor een 4% cashback kaart. Per jaar besteed je 10k met de kaart. Na 5 jaar heb je dan de 2k terugverdiend. Elke euro die je hierna met de kaart betaald plus je inleg is dan een bonus geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 23:10

JT

VETAK y0

FijneKerst schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:52:
[...]

[Afbeelding]
Dat is geen lamborghini :') Net zoals een Cayenne en Macan geen Porsches zijn :X Deze auto's zijn vooral omzetmachines, de echte wagens zijn geen SUV's :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09:29
Heb ook nog wat gulden liggen ergens haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10:17
Go XRP, op naar de oude ATH en eroverheen.

Ik sta nu quitte .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMJ1971
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-10-2023
Verwijderd schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:02:
XRP heeft het lekker op de heupen, sinds afgelopen weekend alweer +40%. Jammer dat DOGE sinds die tijd op -9% staat.
XRP vanochtend gekocht, met DOGE wacht ik nog even, ik vraag me af waar zijn volgende bodem is, vandaar even aankijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 21:51
Gelukszoekr schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:03:
[...]

De koers is een drama inderdaad. Maar je kan er ook anders tegenaan kijken.

Stel je gooit €2k in Swipe voor een 4% cashback kaart. Per jaar besteed je 10k met de kaart. Na 5 jaar heb je dan de 2k terugverdiend. Elke euro die je hierna met de kaart betaald plus je inleg is dan een bonus geworden
Ieder z'n ding natuurlijk, maar als de koers totaal kelderd waar gaan die mensen hun cashback dan van betalen. Lijkt mij echt een enorm risico, aangezien je ook fiat/crypto op die kaart moet laden om uit te geven. Mocht het omvallen ben je dat meteen allemaal kwijt. Maar misschien zie ik teveel beren op de weg.

5 jaar is echt lang in cryptoland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

Ladonna schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:29:
Als ik wat wil storten op binance dan lukt het niet, dan krijg ik een melding dat ik een code MOET invoeren. Maar wat voor code bedoelen ze?
Het lukt wel om via litebit naar binance te sturen, maar vind het zonde van de fee
Is het al gelukt? Wat voor storting probeer je te doen? (ideal, sepa,cc).

Zit je op deze pagina?
https://www.binance.com/en/my/wallet/account/main/deposit/fiat/EUR

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Smultie schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:02:
[...]

In welke staat kun je 'm ook echt voor $37k ophalen?
38k*

Nergens, maar in California is het 7,5% tax op een voertuig, oftewel bijna 3k. Je krijgt wel 1,5k terug aan subsidie, dus al met al is het amper 3% VAT.

Toch andere koek dan die 21% hier in Nederland :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Bartske schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:06:
[...]

Ieder z'n ding natuurlijk, maar als de koers totaal kelderd waar gaan die mensen hun cashback dan van betalen. Lijkt mij echt een enorm risico, aangezien je ook fiat/crypto op die kaart moet laden om uit te geven. Mocht het omvallen ben je dat meteen allemaal kwijt. Maar misschien zie ik teveel beren op de weg.

5 jaar is echt lang in cryptoland.
Het is ook een gamble. Nu is Swipe van Binance dus zullen ze niet zo snel omvallen. Ik zou de meeste mensen dan ook een Binance kaart aanraden omdat je hiervoor niks hoeft te locken

Pagina: 1 ... 118 ... 193 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!