MatsuMatsu85 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:45:
Hallo allemaal, ik ben nieuw in de crypto. Vandaag voor het eerst 50 euro in Chainlink geïnvesteerd. Voordat ik wat meer geld ga investeren 500 of 1000 ben ik nog wat afwachtend. Het is niet het ideale moment om in te stappen BTC zit op ATH. Wil nog graag in ETH en LTC investeren. Wat is jullie verwachting voor 2021, gaat het verder omhoog of komt er eerst weer een correctie? Snap dat dit glazenbol werk is maar jullie hebben er vast meer verstand dan ik als groentje

Welkom
Niemand weet het. Gevoel zegt dat het verstandiger is om in grote alts (ETH, LINK e.d.) te stappen, dan in BTC op dit moment. ETH en LINK zijn nog niet zo gem00nd als BTC, kans is aanwezig dat die vroeger of later erachteraan racen. Zeker met een kleine investering wil je zoveel mogelijk upside potential. Maar als BTC een nosedive maakt, gaan de meeste alts door het doucheputje, dat risico loop je altijd.
Belangrijk is om een plan te maken hoe je PF er over bijv. 1 jaar uit moet zien. Bijv: 0,1 BTC + 2 ETH + 50 LINK en daar naar toe werken. Ik zou met dergelijke bedragen zeker niet teveel spreiden en je richten op 2 of max. 3 projecten. Absoluut niet gaan coin hoppen tussendoor, maar aan je plan blijven houden.
Laatste tip: Als je gaat voor bijv. 3 projecten, kies dan complementaire projecten. Bijv. 1 inflatie hedge (BTC), 1 smart contract project (ETH) en 1 protocol (LINK, AAVE, whatever)
Wil je mijn mening niet al teveel opdringen, het heet daarom ook een mening

Maar imo heb je met BTC-ETH-LINK een fijne mix. Wil je verder gaan spreiden, pak dan bijv. een Defi protocol zoals YFI of AAVE erbij.
Maar zorgt dat het overgrote deel (70-80%?) van je PF uit BTC en ETH bestaat. Het blijkt nu wel weer dat dat niet geheel onverstandig is
[
Voor 27% gewijzigd door
Mooody op 17-12-2020 21:00
]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.