Het probleem met de innergy fietsen is zo'n beetje dat er verschillende modellen bestaan. De oudste met het halfronde display hebben een 9 pins motor connector en de motorcontroller in het voorlicht. Vanaf ongeveer 2012 heeft gazelle zijn systeem veranderd en zit de motor controller in de motor zelf. Dergelijke motoren hebben een vijf pins connector. Ze gebruiken ook een ander type van krachtsensor (metalen doosje verbonden met een halfrond plastieken stuk waar de motor draden en rotatiesensor op aangesloten zijn.) Om de verwarring compleet te maken hebben bepaalde types fietsen enkel een rotatiesensor en andere een rotatie trapkrachtsensor. Bij de vijf pins motoren heb je direct hub types en heb je ook XT / X2 motoren die een vrijloop hebben en een reductie met tandwielen tussen de motoras en het wiel. Deze motoren zijn iets krachtiger.
Bij de vijf pins motoren heb je verder ook nog eens drie types display. Er is het kleiner lcd met 3 toetsen aan de linkerzijde. Er is een model met led's voor de batterij status en er is een model dat centraal op het stuur geplaatst wordt en zowel links als rechts toetsen heeft.
Al deze theorie helpt u uiteraard niet verder.
Ik vermoed dat de 9 pins motor voorzien is van halsensoren. Deze drie sensoren dienen om de stand van de motor te bepalen. Wanneer 1 van die sensoren defect is kan je motor ook vierkant beginnen draaien.
Gezien je 2 identische fietsen hebt zou ik eens beginnen met de motoren te wisselen tussen de 2 Als het probleem zich verlegt, dan weet je met zekerheid dat het probleem in je motor zit.
Wat de motoren betreft zou ik ook nog effe willen vertellen dat je bij de vijf pins types hebt geschikt voor roller brakes en types voor een wiel zonder roller brakes. Bij deze laatste is de as korter aan de rechter zijde. Als je een tweedehands wiel koopt op marktplaats of zo is het belangrijk dat je voor het juiste type kiest. Uiteraard is de vork opening ook verschillend, kwestie van de verwarring compleet te maken.
Gazelle heeft een handleiding voor het afstellen van de krachtsensor, maar ik meen te herineren dat dit voor het nieuwe model (5 pins motor) is.
Bij de vijf pins motoren heb je verder ook nog eens drie types display. Er is het kleiner lcd met 3 toetsen aan de linkerzijde. Er is een model met led's voor de batterij status en er is een model dat centraal op het stuur geplaatst wordt en zowel links als rechts toetsen heeft.
Al deze theorie helpt u uiteraard niet verder.
Ik vermoed dat de 9 pins motor voorzien is van halsensoren. Deze drie sensoren dienen om de stand van de motor te bepalen. Wanneer 1 van die sensoren defect is kan je motor ook vierkant beginnen draaien.
Gezien je 2 identische fietsen hebt zou ik eens beginnen met de motoren te wisselen tussen de 2 Als het probleem zich verlegt, dan weet je met zekerheid dat het probleem in je motor zit.
Wat de motoren betreft zou ik ook nog effe willen vertellen dat je bij de vijf pins types hebt geschikt voor roller brakes en types voor een wiel zonder roller brakes. Bij deze laatste is de as korter aan de rechter zijde. Als je een tweedehands wiel koopt op marktplaats of zo is het belangrijk dat je voor het juiste type kiest. Uiteraard is de vork opening ook verschillend, kwestie van de verwarring compleet te maken.
Gazelle heeft een handleiding voor het afstellen van de krachtsensor, maar ik meen te herineren dat dit voor het nieuwe model (5 pins motor) is.
:strip_exif()/f/image/mpP4969KRpTJ6XsISnv7s8pK.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/sl312W649xzj8Du8ZO6USFT0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/9cDFC4PglKembDWrwnGSW0K3.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/FruoheYElKKrTjyCa7vx1P5s.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0BEJYySzF9EAzzZLs7hGzhp1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/I2J6IjUOx3iB1dVB9gk98YPo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zuBRoML4GLxzUgC7AyXvCp4c.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Rzczq45zXRmgfXC7lOEnTEUS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nhTqqwkCePTSw0A3lYkLNr1b.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Kp0vxP8mSiFTaLE03I6hJNmK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VZekjZEmWKoqQ34blzLvLCyq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7yAkJ8lY1siz2IqCpMYH5T2E.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/arJC9Sobw5DEWVpGy2gSN7QV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vsNu59XXKThYYDDq4U14cjAC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/L7tvY2Rcw9PsxLsC5aY6Q2sH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ggkbXF1ezVFFgHcCXSNk90Rj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Xq6EFlSgaAvmoMxMWMfBJqhA.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/RY9IMfODrEvu4VP0ZC9i71sA.png?f=fotoalbum_large)