Exact hetzelfde probleem hier.Fir3fox schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 22:19:
Goedendag gazelle experts,
Ik dacht eerst een fout te hebben gemaakt met de balance/sense wires, maar nameten en dubbel verifieren via de spec sheet ben ik er vrij zeker van dat dat niet zo is.
Dus 2 extra kapotte batterijen op de kop getikt om de BMS uit te wisselen en vandaag ontdekt dat met de 2e BMS ik hetzelfde probleem krijg. 3e licht er nu aan om te testen, maar erg weinig hoop.
Waar ik nu naar neig te denken is dat het een software matige bescherming is. Ik gok dat de batterij verwacht binnen X uur na 1ste boot verwacht aan een computer gekoppeld te worden die hem officiële zaken verteld. Als dat niet gebeurt reset hij weer.
Danwel bedoelt als echte veiligheidsmaatregel, danwel bedoelt om doehetzelvers te naaien.
Als veiligheidsmaatregel zou het enig nut hebben; als er 0 volt op gestaan heeft kan je aannemen dat de gemiddelde batterij compleet dood en dus onveilig is. En dus 0 stroom leveren zou voorzorg kunnen zijn.
Dat gezegd hebbende hij levert wel gewoon stroom. Sterker nog als ik de LIN onderbreek (blouwe kabel, ~8v ofzo waarmee hij met de fiets communiceert) kan ik er zelfs op fietsen. Mijn specifieke innergy gaat een beetje door het lint wat betreft software; hij kan alleen op eco en geeft een dikke error waardoor ik geen snelheidsindicator heb, plus het is "standard eco" niet de afwijkende instelling die ik erin gezet heb, maar goed hij "werkt". Als het dus een softwarematige reset is, is het dus geen goede veiligheidsmaatregel en zou ik dus gokken dat het met opzet zo geprogrammeerd is om doehetzelvers te naaien.
Ik heb bij aliexpress een doosje bestelt dat de programmeur kan nabootsen. De chip die erin zit (

Ik heb 1 vraag voor je @Fir3fox: welke type BMS heb je werkend, en welke niet? Degene die bij mij werkt was een model zonder epoxy over de PCB en de balans/sense wires eraan gesoldeerd. Degene die niet werken hebben een zwarte epoxy over het gehele PCB en de balans/sense wires via een kleine connector eraan.
Overigens: gazelle heeft in al hun wijsheid besloten om de laadbalk om te draaien. Waar je dus verwacht dat de linker LED <20% indicatie geeft, en de meest rechtse >80%, is het dus precies omgedraaid.