nvm
[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2021 09:24 ]
Je kunt op de site van Radio 2 gewoon de statistieken per liedje bekijken. Zelfs van de 91+-ers zou 16% op Danny Vera hebben gestemd. Persoonlijk kende ik het nummer alleen van de Top2000 van vorig jaar en kan ik het me niet herinneren dat ik 'm afgelopen jaar gehoord heb. Het zal wel, maar blijven hangen is ie in ieder geval niet. Ook kan ik me nauwelijks voorstellen dat die populatie zo'n hip nummer echt het beste vindt, lijkt me meer dat mensen gewoon een leeftijd hebben ingevuld bij het stemmen.Eiríkr schreef op maandag 28 december 2020 @ 21:21:
Waar komt deze data vandaan?
Het is eigenlijk wel jammer dat de NPO niet meer transparant is omtrent de statistieken.
[ Voor 41% gewijzigd door r.j.deroos op 30-12-2020 13:22 ]
Wel jammer dat alles door die #$%^&*( optimod processor gestuurd wordppeterr schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:47:
Ik vind de lijst heerlijk, luister met veel plezier.
.....
Verder lekkere muziekjes!![]()
Zit die ook op de internet stream? Of is dat alleen voor FM?joopv schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:47:
[...]
Wel jammer dat alles door die #$%^&*( optimod processor gestuurd word
Dat is leuk als je in de auto zit, maar als je in de huiskamer of met je oortjes in luistert dan is het gebrek aan dynamiek gewoon vermoeiend. Alles is "platgeperst".
Kunnen ze dat ding voor deze gelegenheid niet uitzetten..?
Hier had uw reclame kunnen staan.
Ik weet niet precies wat dat is, maar wat mij wel opviel is dat als ik cast vanuit een browser het geluid een stuk vlakker is dan de tuneIN app van mijn geluid installatie. Het zal vast nog wel beter kunnen, denk dat het sowieso wel een lage bitrate is ofzo ?joopv schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:47:
[...]
Wel jammer dat alles door die #$%^&*( optimod processor gestuurd word
Dat is leuk als je in de auto zit, maar als je in de huiskamer of met je oortjes in luistert dan is het gebrek aan dynamiek gewoon vermoeiend. Alles is "platgeperst".
Kunnen ze dat ding voor deze gelegenheid niet uitzetten..?
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Klopt.Postius schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:09:
Volgens mij werd zojuist de23 min versie gedraaid Pink Floyd. Dat vond ik wel weer leuk
[ Voor 5% gewijzigd door streamnl op 30-12-2020 18:19 ]
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/iw1SjXPUtOYug0dnU4P8MRAF.gif?f=user_large)
[ Voor 31% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 30-12-2020 20:02 ]
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Stefan StasseOneTimer schreef op donderdag 31 december 2020 @ 01:05:
Wie spreekt de tune in van: Er is maar één Radio 2.
Is dat Ruud de Wild? Daar klinkt het iig wel het meest naar.
Deze nacht veel CCR
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Wel ja?Muse schreef op donderdag 31 december 2020 @ 08:51:
Ik kan er ook moeilijk naar kijken hoor. Eerder deze week ook al een kerel gezien die het nodig vond zijn blote reet op tv te gooien.
Er werd heel snel weggeschakeld naar een andere camera, maar ja, het was te zien.streamnl schreef op donderdag 31 december 2020 @ 08:54:
[...]
Wel ja?
Had verwacht dat ze zulke dingen eruit knippen. Dat zou de vertraging voor mij in ieder geval verklaren. Want de presentatoren zie je wel synchroon meezingen met het nummer.
Denk er dan niemand aan de kinderen?!Muse schreef op donderdag 31 december 2020 @ 08:56:
[...]
Er werd heel snel weggeschakeld naar een andere camera, maar ja, het was te zien.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Ja stel dat ze een blote kont zien ?
Ja mooi hoor, maar vervolgens wel gewoon de ingekorte versies van War on Drugs draaien, het lijkt een beetje selectief te zijn met die album versies...Postius schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:09:
Volgens mij werd zojuist de23 min versie gedraaid Pink Floyd. Dat vond ik wel weer leuk
Nogal ja... gisteren soms meerdere Abba liedjes achter elkaar gehoord of in t zelfde uur...RegularJohn schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:49:
[...]
En Jeroen is ook wat te ver doorgeslagen met zijn 'ik wil meer Abba', hoezo staan die er echt 23 keer in...
Op een greatest hits van Pink Floyd (ironisch genoeg Echoes genoemd) staat een versie van een minuut of 11, dus ze hadden die kunnen draaien.KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:53:
Bestaat er van Echoes wel een radioversie?
jaa dat kwam toen door een reclame van radio 2 waar zijn enige tekst EN MEER ABBA NATUURLIJK is.KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:53:
Schijnbaar zijn er veel mensen fan van diverse Abba nummers en Jeroen maakt er zijn gimmick van of laat dat ervan maken door zijn collega.
Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Gelukkig is ie bijna afgelopen, anders had je wel veel gemist😆Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:30:
Ik kom er net achter dat de top 2000 player niet werkt op Firefox for android. Slechte zaak m
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Er zijn zat internetradio-appjes voor Android. Gebruik zelf TuneIn Radio.Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:30:
Ik kom er net achter dat de top 2000 player niet werkt op Firefox for android. Slechte zaak m
Foei! Ga je schamenParaDroid2 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:45:
[...]
Een band die er wat mij betreft echt veel te vaak in staat is Queen. Als het bij I Want it All, I Want to Break Free, Under Pressure en Innuendo was gebleven was ik er niet rouwig om geweest...
Ja dat heb ik bijvoorbeeld met Muse.... Psycho boven Bliss? come onnnnnn. Maargoed, ik hoorde gisteren ook dat duitse Du nummer, die komt in mijn top 10.000 nog niet eens voorstreamnl schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:01:
[...]
Foei! Ga je schamen![]()
Al ben ik persoonlijk niet met de volgorde eens, hoe ze elk jaar in de top2000 staan.
En zelf zal ik niet vlug stemmen op Bohemian rhapsody. Leuk maar niet “beste ooit”.
Dan vind ik (!!!) These are the days of our live al veel mooier en Love of my Life vind ik (!!!) zijn beste nummer.
Maar zo zal bijna elke liefhebber van een bepaalde artiest liever een ander volgorde zien, dan wat de mainstream gestemd heeft.
Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah
En Uprising vind ik ook niet hun beste. Uiteindelijk wel op gestemd om ze weer in de top100 te krijgen.Drunken_Bear schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:44:
[...]
Ja dat heb ik bijvoorbeeld met Muse.... Psycho boven Bliss? come onnnnnn. Maargoed, ik hoorde gisteren ook dat duitse Du nummer, die komt in mijn top 10.000 nog niet eens voorDemocratie he... Niet alles is goed, maar het gaat meer om de sfeer met de Top2000 wat mij betreft
[ Voor 20% gewijzigd door streamnl op 31-12-2020 14:51 ]
Dan zap je weg?ppeterr schreef op donderdag 31 december 2020 @ 15:32:
[...]
Ik begon mij eigenlijk een beetje te irriteren aan die Tygo Gernandt, die het dus niet is
ha, nee zeker niet
[ Voor 14% gewijzigd door ppeterr op 31-12-2020 15:38 ]
Dat is ook wellicht de bedoeling. Ik let er niet op.ppeterr schreef op donderdag 31 december 2020 @ 15:36:
[...]
ha, nee zeker nietMaar de herhaling van dat zinnetje valt mij wel op.
Het gaat toch om "dit is de npo top 2000"...lijkt toch verdomd op Tygo
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
[ Voor 51% gewijzigd door streamnl op 31-12-2020 20:13 ]
Dat vind ik nog wel meevallen, reclame en nieuwsblokken zijn net als anders. Prima verzorgd weer dit jaar
Ja, ik ook. Eerder vond ik haar eigenlijk maar niets. Het is net als destijds bij het glazen huis, sommige djs komen pas bij een eventuele naar boven drijven ofzo.streamnl schreef op donderdag 31 december 2020 @ 21:27:
Ik ben de Wilt(d?) wel gaan waarderen dankzij de top2000.
Ze lijkt me een tof en een gezellige vrouw om in je vriendengroep te hebben
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Die 23 minuten van Pink Floyd hoeven van mij ook niet maar child in time kon me niet lang genoeg durentweakduke schreef op donderdag 31 december 2020 @ 21:29:
[...]
Dat vind ik nog wel meevallen, reclame en nieuwsblokken zijn net als anders. Prima verzorgd weer dit jaar
[ Voor 3% gewijzigd door 107mb op 28-12-2021 20:30 ]
Zelf niet gezien, maar dat zal zijn om een "color keyer" te kunnen triggeren.streamnl schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:07:
Geen nieuw topic en zelf geen zin om een nieuwe aan te maken![]()
Waarom heeft Matijn Nijhuis een shirt aan met een groene vlak erop?
Ik zie dat ze dat gebruiken als zo’n “groene scherm”.
Het is inderdaad een mini green screen:streamnl schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:07:
Geen nieuw topic en zelf geen zin om een nieuwe aan te maken![]()
Waarom heeft Matijn Nijhuis een shirt aan met een groene vlak erop?
Ik zie dat ze dat gebruiken als zo’n “groene scherm”.
Maar waarom?
[ Voor 4% gewijzigd door niels132 op 29-12-2021 12:37 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Bedankt. Nu weet ik waarom hij dit doet. Goed verzonnen!niels132 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:35:
[...]
Het is inderdaad een mini green screen:
[YouTube: Het magische t-shirt van Matijn Nijhuis in de Top 2000 | NPO Radio 2]
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
How do you save a random generator ?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Dank! Geeft helaas bij mij een foutmelding maar houd me aanbevolen!Serena schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:25:
Voor de liefhebbers!!!
Ik heb een playlist gemaakt op Apple Music…
Top 2000
Zoek even op Top 2000 2021 bij de afspeellijsten, mijn naam staat erbij. Zou je moeten kunnen vinden.J-M-T schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 15:17:
[...]
Dank! Geeft helaas bij mij een foutmelding maar houd me aanbevolen!
[ Voor 3% gewijzigd door Serena op 01-01-2022 23:01 ]
Ik denk dat ze dan minder controle hebben over welke kant ze de lijst op kunnen "sturen". Met die vrije keuzes creëren ze toch een soort barrière voor liedjes die ze er liever niet in willen hebben. Althans, dat is mijn theorie.robcoenen schreef op maandag 5 december 2022 @ 20:48:
Ik begrijp niet dat het stemproces na al die jaren nog altijd identiek is.
Kunnen ze niet op een of andere manier een koppeling maken naar Spotify / Apple Music voor de vrije keuzes en na het sluiten van de stemperiode achter de schermen de dubbele waarden (bijv. bepaalde duplicate albumversies) er uit filteren.
Nomen nescio
Hier op de pc is het denk ik 720, op de tv geen idee maar het staat hier deels als achtergrond muziek op. Wij kijken via T-Mobile.MaNDaRK schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:46:
Die stream van NPO 1 Extra is toch echt bedroevend qua kwaliteit bij Canal Digitaal.
Het is volgens mij nog geeneens 720p.
Ook via de app van NPO zelf is het niet beter. Hoe kijken jullie?
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
Het is bij mij niet alleen bedroevend, maar ik krijg maar eén kanaal binnen (XS4All / KPN) wat mono klinkt, links en rechts identiek dus. Valt vooral op waar echt stereo gebruikt wordt - best wel vaak dus...MaNDaRK schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:46:
Die stream van NPO 1 Extra is toch echt bedroevend qua kwaliteit bij Canal Digitaal.
"What do you get if you multiply six by nine..."
Hoe luister jij?aljooge schreef op donderdag 29 december 2022 @ 18:01:
Het viel me vorig jaar op dat de geluidskwaliteit vorig jaar matig was. Dit jaar klinkt alles wel erg lekker 😋
Weet alleen niet of de stream van radio 2 verbeterd is, heb flink zitten inkopen aan hifi spulletjes dit jaar, Marantz eruit, voorversterker en 2 monoblokken ervoor in de plaats en ook de streamer is vervangen. Genieten dit 😊
ik luister net als vorig jaar via internet via Roon. Streamkwaliteit is een magere 48 kHz mp3 hier trouwens, maar toch klinkt het bij mij heel behoorlijkDeruxian schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 23:12:
[...]
Hoe luister jij?
Ik heb ook een Marantz en bijpassend 5.1 setje. Spotify klinkt heerlijk maar radio wil niet echt lukken. Luister via HEOS op Tune-in maar de streaming kwaliteit is echt drama…
Er zit een DAB+ functie op volgens mij maar die gebruik ik niet. Of is dat de enige manier om fatsoenlijk radio geluid te krijgen?
Ah, tof zeg! Ik heb dit jaar alleen maar nummers uit de keuzelijst geselecteerd. Volgend jaar weer wat meer voorbereiding i.p.v. invullen in de laatste 30 minuten *kuch*derKaiser29 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:49:
NiceHet is gelukt om een nummer van Porcupine Tree (Arriving somewhere but not here) in de officiële keuzelijst te krijgen. Benieuwd of het nummer ook de daadwerkelijke lijst haalt
NRG
Ik heb nu al even een halfuur NPO start/NPO 1 extra aanstaan zonder hiccups.JFG01 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 10:49:
Ik weet niet zeker of dit het juiste thread is: tijdens het kijken en luisteren naar de top 2000 op het extra kanaal van NPO 1 viel mij op dat er af en toe een kleine audio 'hiccup' plaatsvindt. Ik heb meerdere platforms (pc, tv, tablet, radio en smartphone) getest. Het gebeurt alleen op de streams, dus: tv, pc, tablet en smartphone. Daarnaast heb ik mijn eigen apparatuur getest, audiosysteem en dergelijke.
De audio 'hiccup' klinkt alsof er kortstondig een verval is van bandbreedte in de audio, het duurt ongeveer een halve seconde en gebeurt iedere minuut. Het is niet enorm storend, maar wanneer je het hoort dan is het niet meer weg te denken helaas. In sommige nummers komt deze hiccup duidelijker voor dan in andere nummers.
Iemand anders die dit al heeft opgemerkt?
NRG
Ik heb de router even opnieuw opgestart, vooralsnog lijkt dit de oplossing!GerardVanAfoort schreef op donderdag 26 december 2024 @ 12:37:
[...]
Ik heb nu al even een halfuur NPO start/NPO 1 extra aanstaan zonder hiccups.
Hardware HP8100 i5 750 16 GB RAM Windows 7 WiFi, audio gaat via USB naar een Pioneer A-70DA versterker.
Browser Firefox met uBlock Origin
[ Voor 21% gewijzigd door JFG01 op 26-12-2024 19:08 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
NPO Radio 2 app downloaden, klik op "Kijk live" en cast dat naar je TV. Werkt prima, hier hoor en zie je 24/7 alleen het radio programma met de reguliere radio reclame, dus niet onderbroken door de tv-reclame zoals op NPO 1 Extra.Sjah schreef op donderdag 26 december 2024 @ 04:39:
Heb hem ook weer opstaan op Tv uiteraard. Helaas hebben de reclame jongens hem ook ontdekt, rondom het radiojournaal reclameblokken (ik bedoel met beeld) op NpoExtra 1...
Alles kan stuk.
Wat ik hoor (al jaren) bij de NPO Streams is met ongeveer dezelfde frequentie geen hiccup, maar een halve seconde een stukje overlappende audio, heel iets in tijd verschoven waardoor je die halve seconde een faserend effect hoort. Dat heeft m.i. iets te maken met de gebruikte streaming techniek die dit misschien veroorzaakt.JFG01 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 10:49:
De audio 'hiccup' klinkt alsof er kortstondig een verval is van bandbreedte in de audio, het duurt ongeveer een halve seconde en gebeurt iedere minuut. Het is niet enorm storend, maar wanneer je het hoort dan is het niet meer weg te denken helaas. In sommige nummers komt deze hiccup duidelijker voor dan in andere nummers.
Iemand anders die dit al heeft opgemerkt?
Alles kan stuk.
Dat lijkt mij een instelling van je tv ofzo. NPO 1 Extra is hier gewoon stereo.Arjan P schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 02:24:
Wat ik irritant vind, is dat de audio op TV maar eén kanaal laat horen. Meestal valt dat niet zo op, maar gisteren hoorde ik bij 'When I'm 64' (Beatles) een instrumentale versie omdat alle zang aan eén kant zit...
Alles kan stuk.
[ Voor 14% gewijzigd door Shadow_Agent op 27-12-2024 17:55 ]
Do { Ping } while ( LOL )
Er is een single versie van drie en een halve minuut.emeralda schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 15:34:
Mijn favoriete nummer is Autobahn van Kraftwerk die zit er ook ergens in maar ze draaien waarschijnlijk niet de 23 minuten versie (en eigenlijk wouden die rare Duitsers nog uren doorgaan maar ja LPs waren niet echt lang speel je kon niet zoveel met een plaat in de jaren 70).
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq