Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14

Over het topic

Welkom in het topic voor de 21e editie van de NPO Radio 2 Top 2000 topic. Je kan tot maandag 7 december 17.00 uur weer stemmen voor de NPO Radio 2 Top 2000. Wat zijn de mooiste, beste en leukste platen ooit gemaakt? Dat bepalen we samen!

Deel in dit topic je stemlijst, motiveer je keuzes en ga de discussie aan met de mede-Tweakers waarom een nummer er juist wel of niet in moet. Welke keuzes zijn een vreemde eend in de bijt of welk nummer ontbreekt al jaren op rij maar hoort echt thuis in de Top 2000?

Veel plezier! :)

Stemmen

KLIK HIER OM TE STEMMEN

Je stemlijst met jouw favoriete nummers kan je verzenden tot maandag 7 december 17.00 uur. Rond 18.00 uur is dan de complete top 10 van dit jaar bekend. De volledige Top 2000 van 2020 wordt op donderdag 17 december onthuld.

Top 2000 Thuispakket
Als je stemt maak je kans op een NPO Radio 2 Top 2000 Thuispakket, met daarin een grote doe-het-zelfposter, bierviltjes, vlaggetjes en meer attributen om van je woonkamer een echt Top 2000 Thuiscafé te maken. Wouter van der Goes en Frank van ’t Hof rijden tijdens de Stemweek door het land om samen met een aantal andere bezorgers de pakketten af te leveren. Hoe je kans maakt op het pakket lees je op nporadio2.nl/thuispakket.

Jan-Willem Start Op vanuit het Top 2000 Café
Jan-Willem Start Op komt tijdens de Stemweek elke werkdag vanuit het Top 2000 Café. Jan-Willem Roodbeen en Jeroen Kijk in de Vegte hebben speciale livesessies georganiseerd met artiesten die een eigen nummer spelen én een cover uit de Top 2000. De stemfinaledag is op 7 december van 13.00 tot 18.00 uur ook op tv te volgen via NPO 1 extra.

Veel gestelde vragen

1. Wanneer mag ik stemmen voor de Top 2000?
Van 1 t/m 7 december kan je weer stemmen voor de Top 2000. Hou onze website in de gaten voor alle info.

2. Wanneer begint de Top 2000?
De Top 2000 is van 25 december tot en met 31 december.

3. Waar is Top 2000 Visual Radio te zien?
De Top 2000 is non-stop live te zien via nporadio2.nl en de NPO Radio 2-app.

4. Hoe kan ik bij de NPO Radio 2 Top 2000 aanwezig zijn?
Op dit moment weten we nog niet of het mogelijk is om bezoekers te ontvangen in het Top 2000 Café. Dit hangt volledig af van de dan geldende coronamaatregelen. We volgen de ontwikkelingen op de voet en zullen hierover later meer bekendmaken op onze kanalen.

5. Wanneer wordt de complete lijst bekendgemaakt?
Nog niet bekend

Programmering

00:00 – 02:00 uur Jeroen van Inkel
02:00 – 04:00 uur Frank van ’t Hof
04:00 – 06:00 uur Giel Beelen
06:00 – 08:00 uur Carolien Borgers
08:00 – 10:00 uur Jan-Willem Roodbeen & Jeroen Kijk in de Vegte
10:00 – 12:00 uur Bart Arens
12:00 – 14:00 uur Gijs Staverman
14:00 – 16:00 uur Annemieke Schollaardt
16:00 – 18:00 uur Ruud de Wild
18:00 – 20:00 uur Wouter van der Goes
20:00 – 22:00 uur Emmely de Wilt
22:00 – 00:00 uur Paul Rabbering

Leesvoer

De Top 2000 van 2019
Top 2000 in statistieken
Actueel nieuws over de Top 2000
Het fysieke café en de digitale variant

[ Voor 7% gewijzigd door robcoenen op 01-12-2020 12:51 . Reden: Programmering toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik snap niet dat ze zich nog afvragen of dat Top 2000 Cafe opengaat; De kans daarop lijkt me 0,0 % (dat kan je echt niet verkopen aan andere horeca die misschien nog maanden dicht moeten).

Verder hoop ik niet dat er weer (protest)nummers omhoog gestemd woden zoals die van Normaal vorig jaar. Dat doet echt afbreuk aan de lijst.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 22:56
Is wel mijn manier om het jaar af te sluiten. :)

Toevallig afgelopen twee weken was er de Radio Veronica Top 1000 Allertijden en dat vind ik als lijst toch iets prettiger. Vond het zalig om het op de radio te luisteren en ook om door te shuffelen op Spotify. Als ik de Top 2000 ga shuffelen dan staan er toch wat nummers op af en toe denk ik. Denk aan het Pokémon nummer of inderdaad wat Gunner zegt dat protest nummer van Normaal.

Ook af en toe nummers van bepaalde groeperingen in Nederland die een nummer in de Top 2000 nomineren maar gewoon niet lekker klinkt tussen de overige nummers. Ik luister er graag naar via de radio maar "zo maar" ernaar luisteren na oud-en-nieuw vind ik niet zo leuk (meer) om eerlijk te zijn.

@robcoenen Top 2000 visual radio is vaak ook te zien op NPO 1 Extra. Vaak is dit kanaal dan gratis te zien in de December maand bij TV providers. Eigenlijk mijn manier om in de woonkamer van de Top 2000 te genieten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
Wat vinden we van de top 10 en de daarbij behorende nieuwe nummer 1? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bcl_RpS17TizzHosVMopHDqti6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JzhBuQBCMwrCI4RT9tHpuv7g.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Dhrax

Prog Lord

Tjah, ik denk niet dat we de Top2000 nog serieus kunnen nemen met iemand als Danny Vera op nummer 1.
Stemmen doe je op muziek wat daadwerkelijk goed is, niet omdat diegene toevallig ook uit Nederland komt.

Wat een wanvertoning dit zeg ...

[ Voor 41% gewijzigd door Dhrax op 08-12-2020 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dhrax schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:58:
Stemmen doe je op muziek wat daadwerkelijk goed is, niet omdat diegene toevallig ook uit Nederland komt.
Het is ook niet mijn favoriet, maar over (muziek)smaak valt nog te discussiëren. blijkbaar vinden mensen het mooi en is het voor hen een nummer wat hun gevoel over 2020 beschrijft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:46
Het probleem is dat het een populariteitslijst is en je geen ranking kan aangeven in je stemlijstje.
Roller Coaster komt in heel veel lijstjes voor, maar misschien bij veel mensen niet als beste song. Dan krijg je dit.

Aan de ranking op zich hecht ik dan ook niet veel waarde. De hele Top 2000 is voor mij een mooie manier om het jaar af te sluiten met over het algemeen goede muziek en muziek die dit jaar samenvat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 11:33
Wanvertoning vind ik ook een beetje misplaatst; uiteindelijk is er door het volk gestemd en we moeten er maar van uitgaan dat dit bij NPO op een eerlijke manier gaat. Hoewel ik wel eens een keer een stukje heb opgevangen dat bepaalde nummers niet geheel ontoevallig 's nachts gedraaid werden.

Het is natuurlijk ook een beetje de waan van de dag met de Top 2000. De echte classics blijven hangen natuurlijk, waardoor uiteindelijk een mooie lijst ontstaat.

Er zijn ook in het verleden wel acties geweest om bijvoorbeeld het Pokemon liedje in de Top 2000 te krijgen of Imagine van John Lennon op 1. Of vorig jaar een protestliedje van Normaal.

Het valt bij mij ook in het rijtje; Oliebollen, Champagne, Oudejaarslot en Top 2000. Het is een mooie afsluiting van het jaar. Zoals dat het glazen huis dat voorheen ook was tussen Sinterklaas en Kerst.
offtopic:
bijzonder hoe dat in 5 jaar ofzo helemaal van de kaart verdwenen lijkt...

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-05 23:31

Punkrocker

Mostly harmless

Ik zag Danny Vera 16 jaar geleden op een bedrijfsfeestje, toen ook al strak in het pak.
Een sympathieke jongen die altijd zichzelf blijft. Vreselijke cliche uitdrukking maar wel waar.
Kjjk, Bohemian Rhapsody is een andere kkasse. Een andergenre ook. :P
Blij dat het een keertje geen Queen is. Die mogen volgend jaar weer.
Persoonlijk had ik liever Slayer met Angel Of Death op 1 gezien... :Y
Maar de kans daarop is groter in de Snob2000.
Danny maakt goede songs en ik hoor hem liever dan Boudewijn de Groot.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:24

Bestla

M/M -> V/F

Mijn lijst voor 2020 heb ik niet ingestuurd.

Maar als ik dat wel had gedaan, dan zaten de Toy Dolls met Nellie the Elephant, The Editors, Pearl Jam, Metallica, Joy Division, Simple Minds, Fat Boy Slim, White Stripes, The Prodigy, The Black Crowes, Foo Fighters en Prince er zeker in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-05 21:25
Ik heb wel een lijstje ingeleverd, maar denk dat zeker de helft niet in de top 2000 terecht zijn gekomen.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

robcoenen schreef op maandag 7 december 2020 @ 22:38:
Wat vinden we van de top 10 en de daarbij behorende nieuwe nummer 1? :)

[Afbeelding]
Cliché. En de nummer 1 is niet mijn nummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

He een top2000 topic :D

Ben een echte Queen fan, maar geen fan van Bohemian Rhapsody. Desondanks wel de enige echte nr 1 voor de top2000.

Rollercoaster trek ik echt heel slecht. Dertien in een dozijn rijmelarij van lik m'n vestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ach, Avond van Boudewijn was ook maar een protestkeuze, maar groeide op mensen. Ik vind het nog steeds niet echt goed vergeleken met Jimmy, Testament, Mr Prikkebeen, Tip van de sluier etc, maar druk maak ik me er niet om ;)

Je weet nu eenmaal dat deze lijsten het gemiddelde zijn. Zelfs de stokdove keuze voor Celine Dion.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
MikeyMan schreef op woensdag 9 december 2020 @ 23:27:
Ben een echte Queen fan, maar geen fan van Bohemian Rhapsody. Desondanks wel de enige echte nr 1 voor de top2000.
Ik vond het erg merkwaardig dat ik bij het invullen van mijn eigen lijstje "It's a Hard Life" niet kon vinden in de bibliotheek en het moest aanmerken als vrije keuze. :9~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021
Eindelijk niet meer dat k*tnummer van Queen op 1, eindelijk (niet dat ik nou zo'n Danny vera fan ben). Wat een rete irritant nummer om het nieuwe jaar mee in te gaan. Helaas zitten we er denk ik nog wel 20 jaar aan vast gezien een hele generatie er nu mee is opgegroeid helaas. Maar ik heb de indruk dat de enige reden dat Queen op 1 staat is omdat men het gewend is.

[ Voor 6% gewijzigd door Postius op 10-12-2020 10:02 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Postius schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:02:
Eindelijk niet meer dat k*tnummer van Queen op 1, eindelijk (niet dat ik nou zo'n Danny vera fan ben). Wat een rete irritant nummer om het nieuwe jaar mee in te gaan. Helaas zitten we er denk ik nog wel 20 jaar aan vast gezien een hele generatie er nu mee is opgegroeid helaas. Maar ik heb de indruk dat de enige reden dat Queen op 1 staat is omdat men het gewend is.
Nouja, nogmaals; ik ben geen fan van het nummer. Maar als vernieuwend stuk vind ik het een terechte winnaar. Zal hem nooit zelf draaien, maar die mag van mij tot het einde der tijden op 1 staan. :)

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:13
Misschien zijn veel mensen vergeten om op queen te stemmen, omdat deze toch al wel op nr 1 staat?
Ik denk dat ter compensatie hij volgend jaar dikker op nr 1 staat dan ooit.

Zelf begin ik achter in de lijst van vorig jaar en kies ik nummers waarvan ik wil dat ze er niet uit vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:29
Heb dit jaar anders gestemd, niet zozeer mijn favorieten er in gegooid, maar door de suggesties heen gescrolled en dan OH JA, dat is een goed nummer en dan toevoegen.

Die hele Top2000 gaat bij mij niet om de nummer 1 of de top 10, maar het gevoel dat je de dagen ervoor krijgt door te luisteren. Genieten bij de herinneringen die 1133 naar boven halen en balen dat nummer 1681 er ook in staat. En luisteren naar alle verhalen rondom artiesten/nummers!

Muziek is gevoel en dat komt bij mij naar boven tijdens de Top2000.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:17
Ook dit jaar weer gestemd en ik vond het erg lastig om er 'slechts' 35 te kiezen om eerlijk te zijn. Uiteindelijk zijn het deze geworden:
  • REO Speedwagon
    Keep On Loving You
  • Disturbed
    The Sound Of Silence
  • Elvis Presley
    Blue Suede Shoes
  • Volbeat
    Lola Montez
  • Volbeat
    For Evigt
  • Volbeat
    Still Counting
  • Mumford & Sons
    Hopeless Wanderer
  • Linkin Park
    Crawling - One more light live
  • Coldplay
    Lost
  • Rammstein
    Engel
  • Rammstein
    Sonne
  • Nathaniel Rateliff & The Night Sweats
    I Need Never Get Old
  • Delerium ft. Sarah McLachlan
    Silence (Tiesto Mix)
  • Van Halen
    Ain't Talking About Love
  • Muse
    Psycho
  • Led Zeppelin
    Whole Lotta Love (album versie)
  • Creedence Clearwater Revival
    Fortunate Son
  • Dire Straits
    Lady Writer
  • Dire Straits
    Walk Of Life
  • Fleetwood Mac
    The Chain
  • Golden Earring
    Radar Love
  • Creedence Clearwater Revival
    I Put A Spell On You
  • Stevie Wonder
    Superstition
  • Michael Jackson
    Dirty Diana
  • Europe[
    Rock the Night
  • Survivor
    Burning Heart
  • Bon Jovi
    You Give Love A Bad Name
  • Police
    Message In A Bottle
  • DJ Paul Elstak
    The Promised Land
  • Nirvana
    Smells Like Teen Spirit
  • Mark Morrison
    Return Of The Mack
  • Red Hot Chili Peppers
    By The Way
  • Foo Fighters
    Run
  • Danny Vera
    Hold on to let go
  • Imagine Dragons
    I Bet My Life
Kritiek over een nieuwe nummer 1 of überhaupt een nummer in de top2000 snap ik meestal niet zo goed. Wanneer je aan lijstjes begint is het altijd een mengelmoes van kwaliteit en populariteit. Dat gebeurd met liedjes, films, boeken enzovoort.

Vind je dat niet leuk, nou dan luister je niet :).

Ik vind Danny Vera al jaren leuke muziek maken. Heb in 2015, 2016 en 2017 een optreden van hem bijgewoond en zou afgelopen jaar op Pinkpop ook naar hem gaan luisteren. Ik heb zelf Rollercoaster niet op 1 staan en niet in mijn top 35, maar vind het wel gewoon een fijn nummer, zoals wel meerdere van hem. Hold on to let go vind ik overigens nog net wat beter en heeft wel een plekje in de top 35 bij mij.

Verder heb ik ca 2 jaar geleden Volbeat pas ontdekt en mij betreft een ondergewaardeerde band die overigens ook Live echt geweldig klinkt.

Blijft leuk allemaal die lijstjes :D

[ Voor 6% gewijzigd door Steefmeister op 10-12-2020 10:46 ]

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:38
Ik zou me inderdaad niet blindstaren op de top 10. Zelf heb ik wel op Bohemian Rhapsody gestemd, maar meer omdat ik vind dat Queen als band de nr. 1-plek verdiend, ik vind het niet hun beste nummer.

Dat is ook gelijk iets wat lastig is bij het stemmen, van sommige bands staan er slechts een paar nummers in de database, en dat zijn dan net niet de nummers die ik mooi vind. Zelf een nummer invoeren kan, maar dat voelt meer als een proteststem.

Is er eigenlijk informatie over hoeveel nummers er in de Top 2000 staan maar die niet in de stemlijst stonden?

e: https://staatieindetop2000.nporadio2.nl/ is vanaf vandaag ook weer actief

[ Voor 6% gewijzigd door GreatDictator op 10-12-2020 11:19 ]

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:28

CeesKees

I rest my Kees

bregweb schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:24:
Die hele Top2000 gaat bij mij niet om de nummer 1 of de top 10, maar het gevoel dat je de dagen ervoor krijgt door te luisteren. Genieten bij de herinneringen die 1133 naar boven halen en balen dat nummer 1681 er ook in staat. En luisteren naar alle verhalen rondom artiesten/nummers!

Muziek is gevoel en dat komt bij mij naar boven tijdens de Top2000.
Ik deel dit met je.

Wat de top2000 voor mij zo leuk maakt is de verbinding. Wereldwijd luisteren mensen op hetzelfde moment naar hetzelfde liedje, het verhaal er achter of de verhalen erbij. Dat geeft een band.
Die band is er niet met Netflix, Spotify of een podcast.

Dat maakt een evenement als dit voor mij zo sterk. Even het "On demand" weglaten en blij zijn als "jouw" liedje voorbij komt.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NenF2018
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-12-2023
Danny Vera op nummer 1. Tja...smaken verschillen. Ben wel blij dat Queen van de troon verstoten is, alhoewel ik denk dat die volgend jaar weer op nummer 1 staat.

Vandaag zijn de opnames van start gegaan. Ik help mee met de catering voor deze productie en het is leuk om het eens van dichtbij mee te maken. Klein maandje geleden was ik ook bij Top2000 a gogo. Het voelt toch raar aan zonder publiek.

Anyway! Van mij mag Echoes van Pink Floyd op één.

[ Voor 6% gewijzigd door NenF2018 op 14-12-2020 14:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robcoenen
Alvast enkele nieuwkomers dit jaar (t.o.v. de 2019 editie):
  • Al Green - Let’s stay Together
  • Arctic Monkeys - Why’d you only call me when you high
  • Avicii ft. Chris Martin - Heaven
  • Bill Withers - Lean on Me
  • Billie Eilish - Everything I Wanted
  • Bruce Springsteen - Jersey Girl
  • Bruce Springsteen - Racing in the Street
  • Coldplay - Everyday Life
  • Creed - With Arms Wide Open
  • Danny Vera - The Devil’s Son
  • Danny Vera - The Weight
  • Davina Michelle - Skyward
  • Direct - Devil Don't Care
  • Direct - Soldier On
  • Dolly dots - love me just a little bit more
  • Dua Lipa - Don’t Start Now
  • Eddie Vedder - Guaranteed
  • Ed Sheeran & Justin Bieber - I Don’t Care
  • Ed Sheeran ft. Khalid - Beautiful People
  • Foo Fighters - My Hero (Live)
  • The Gathering - Strange Machines
  • Guana Apes - Open Your Eyes
  • Guns N Roses - Civil War
  • Hall and Oates - I Can’t Go for that
  • Hall and Oates - Maneater
  • Harry Styles - Adore You
  • Harry Styles - Watermelon Sugar
  • Kendrick Lamar - King Kunta
  • Khruangbin ft. Leon Bridges - Texas Sun
  • Kiss - Detroit Rock City
  • Kraftwerk - The Model
  • Krezip - Lost Without You
  • Lenny Kravitz - Always on the Run
  • Lewis Capaldi - Before You Go
  • Lynyrd Skynyrd - Simple Man
  • Maan - Ze huilt maar ze lacht
  • Marco Borsato, Davina Michelle & Armin van Buuren - Hoe het danst
  • Master KG - Jerusalema
  • Miss Montreal - Door de wind
  • Miss Montreal - Een stap terug
  • Niall Horan - Nice to Meet ya
  • Norah Jones - Come Away with Me
  • Normaal - Eenvoudige boerenlul
  • Nothing But Thieves - Impossible
  • Notorious BIG - Hypnotize
  • Opus - Life is Live
  • Panic! at the Disco - I Write Sins not Tragedies
  • Pearl Jam - Better Man
  • Post Malone - Circles
  • Pulp - common people
  • Racoon - De Echte Vent
  • Racoon - Het is al laat toch
  • Radiohead - Exit music (for a film)
  • Rammstein - Amerika
  • Shirley Bassey - This is my life
  • Tino Martin - Zij weet het
  • U2 - One Tree Hill
  • Van Halen - Hot for Teacher
  • Van Halen - Panama
  • Van Halen - You Really Got Me
  • The Weeknd - Blinding Lights
  • The Weeknd - I Feel it Comin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

robcoenen schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:59:
Alvast enkele nieuwkomers dit jaar:
• Kraftwerk - The Model
• Opus - Life is Live
• Pulp - common people
• Van Halen - Panama
De meeste van die nummers zijn hopelijk geen nieuwkomers, Hall en Oates (Maneater) zeker niet, Kraftwerk ook niet (stond er tot 2018 in).

Bron: https://www.nporadio2.nl/...tieken/door-de-jaren-heen

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 15-12-2020 17:10 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robcoenen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:51
Ah fijn, een Top 2000 topic! Ik luister al jarenlang en bezoek ook elk jaar het cafe.

Voor mij is het vooral een prachtige muziekweek. Wat er in de top 10 staat maakt me echt niks uit.

Kan niet wachten!

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedie2
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:29
Momenteel ook aan het meeluisteren vanuit België. Blijft toch iets speciaal zo'n top 2000 tussen Kerst en Nieuw, wordt in België niet meer gedaan. Er is wel een top 1000 op onze eigen Radio 2 momenteel, maar voelt toch anders.

Er is trouwens (voor ik weet) in België geen enkele zender die nog zulke hitlijsten 24/7 uitzendt. Bracht toch altijd iets speciaal met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Jammer dat @KPN Webcare nog steeds hun themakanaal in SD uitzendt. Kan dat echt niet anders? Kwaliteit is op grote televisies echt om te huilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-05 22:02
Gunner schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 08:45:
Jammer dat @KPN Webcare nog steeds hun themakanaal in SD uitzendt. Kan dat echt niet anders? Kwaliteit is op grote televisies echt om te huilen.
Ik kijk via NLziet op de tv. Even een proefabo genomen voor 1 cent. Veel betere kwaliteit 😁

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Ik heb gewoon de radio aangezet. Op TV zijn bijna alleen kindjes in beeld. Daar hoef Ik niet naar te kijken imho

Het gaat mij om de muziek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

robcoenen schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:59:
Alvast enkele nieuwkomers dit jaar (t.o.v. de 2019 editie):
  • Arctic Monkeys - Why’d you only call me when you high
  • Avicii ft. Chris Martin - Heaven
  • Billie Eilish - Everything I Wanted
  • Coldplay - Everyday Life
  • Creed - With Arms Wide Open
  • Danny Vera - The Devil’s Son
  • Danny Vera - The Weight
  • Davina Michelle - Skyward
  • Direct - Devil Don't Care
  • Direct - Soldier On
  • Dua Lipa - Don’t Start Now
  • Eddie Vedder - Guaranteed
  • Ed Sheeran & Justin Bieber - I Don’t Care
  • Ed Sheeran ft. Khalid - Beautiful People
  • Foo Fighters - My Hero (Live)
  • The Gathering - Strange Machines
  • Guana Apes - Open Your Eyes
  • Guns N Roses - Civil War
  • Harry Styles - Adore You
  • Harry Styles - Watermelon Sugar
  • Kendrick Lamar - King Kunta
  • Khruangbin ft. Leon Bridges - Texas Sun
  • Kraftwerk - The Model
  • Krezip - Lost Without You
  • Lenny Kravitz - Always on the Run
  • Lewis Capaldi - Before You Go
  • Maan - Ze huilt maar ze lacht
  • Marco Borsato, Davina Michelle & Armin van Buuren - Hoe het danst
  • Master KG - Jerusalema
  • Miss Montreal - Door de wind
  • Miss Montreal - Een stap terug
  • Niall Horan - Nice to Meet ya
  • Norah Jones - Come Away with Me
  • Normaal - Eenvoudige boerenlul
  • Nothing But Thieves - Impossible
  • Opus - Life is Live
  • Panic! at the Disco - I Write Sins not Tragedies
  • Pearl Jam - Better Man
  • Post Malone - Circles
  • Pulp - common people
  • Racoon - De Echte Vent
  • Racoon - Het is al laat toch
  • Radiohead - Exit music (for a film)
  • Rammstein - Amerika
  • Shirley Bassey - This is my life
  • Tino Martin - Zij weet het
  • U2 - One Tree Hill
  • Van Halen - Panama
  • The Weeknd - Blinding Lights
  • The Weeknd - I Feel it Comin
Lekkere lijst zeg, gevarieerd. Overigens vind ik de discussie welk nummer op 1 staat elk jaar totaal oninteressant. Voor mij is het geen wedstrijd, ik luister voor mijn plezier en goede nummers vind je door de hele lijst.

Dat gezegd hebbende is het heel verfrissend om eens een ander lijst te horen, de top2000 heeft een grote meute vaste stemmers die elk jaar hun nummertje erin knallen en dat maakt het nogal een statische lijst. De top4000 van radio10 is bijvoorbeeld een prettige afwisseling.

Aanrader Khruangbin / August 10

[ Voor 7% gewijzigd door pizzacabonara op 26-12-2020 23:24 ]

Poah dikke Massey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.j.deroos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-05 18:34
Ik kijk bijna nooit in de Tweakers fora, maar ik had zo'n voorgevoel dat er wel over gesproken zou kunnen worden... Het ontgaat mij volledig, die Danny Vera op plek één. Niks tegen de beste man, maar vinden 'we' dit nummer, op dit moment, het beste liedje ooit gemaakt? Want dat is wel een beetje wat het betekent. En natuurlijk, vertel me maar dat het niet gaat om 'beste' maar om 'meest populaire', zelfs dan. Ik kan er niet bij. Verder ben ik ook wat allergisch voor die acties om nummers in de Top2000 te krijgen, al weet ik niet of dat bij dit nummer ook gespeeld heeft. Er zal vast wel wat reclame worden gemaakt op sociale media om op bepaalde nummers te stemmen, helaas.. En misschien ben ik wat snobistisch, maar ik hoorde laatst iemand die op alle mogelijke lijstjes had gestemd (bv. ook van Radio 10, Veronica en dergelijke). Ik zou zeggen: luister je altijd Radio10, stem dan dáár op je favorieten, blijkbaar draait die zender jouw muzieksmaak, ga dan niet andere lijstjes 'bevuilen' want dan heb je straks 5 dezelfde Top XXX lijstjes aan het einde van het jaar. Het is juist de charme dat elke zender zijn eigen publiek heeft en daarmee ook eigen favoriete nummers... Zo, die irritatie is eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:50

Rhapsody

In Metal We Trust

r.j.deroos schreef op maandag 28 december 2020 @ 13:45:
Ik kijk bijna nooit in de Tweakers fora, maar ik had zo'n voorgevoel dat er wel over gesproken zou kunnen worden... Het ontgaat mij volledig, die Danny Vera op plek één. Niks tegen de beste man, maar vinden 'we' dit nummer, op dit moment, het beste liedje ooit gemaakt? Want dat is wel een beetje wat het betekent. En natuurlijk, vertel me maar dat het niet gaat om 'beste' maar om 'meest populaire', zelfs dan. Ik kan er niet bij. Verder ben ik ook wat allergisch voor die acties om nummers in de Top2000 te krijgen, al weet ik niet of dat bij dit nummer ook gespeeld heeft. Er zal vast wel wat reclame worden gemaakt op sociale media om op bepaalde nummers te stemmen, helaas.. En misschien ben ik wat snobistisch, maar ik hoorde laatst iemand die op alle mogelijke lijstjes had gestemd (bv. ook van Radio 10, Veronica en dergelijke). Ik zou zeggen: luister je altijd Radio10, stem dan dáár op je favorieten, blijkbaar draait die zender jouw muzieksmaak, ga dan niet andere lijstjes 'bevuilen' want dan heb je straks 5 dezelfde Top XXX lijstjes aan het einde van het jaar. Het is juist de charme dat elke zender zijn eigen publiek heeft en daarmee ook eigen favoriete nummers... Zo, die irritatie is eruit.
Het gaat niet om het beste nummer ooit gemaakt. Een ieder stemt voor zichzelf aan de hand van verschillende criteria.

Voor de een heeft een nummer ineens heel veel betekenis gekregen (bijv. door het overlijden van een dierbare waar je vanwege Corona niet of onvoldoende afscheid van hebt kunnen nemen).

Artiesten die afgelopen jaar zijn overleden komen doorgaans ook hoger op de lijst.

Dat gezegd hebbende is Rollercoaster van Danny Vera zeker niet mijn favoriet, maar blijkbaar van een hoop anderen wel. Nou dat is het prima. De top2000 is namelijk niet mijn lijst, maar van 'ons allemaal'.

Wat ik wel grappig vind is dat we eigenlijk allemaal die drang hebben om anderen onze favoriete muziek te laten horen. We kunnen allemaal gewoon onze eigen muziek streamen, maar dit soort lijstjes blijven toch een aantrekkingskracht hebben.
Voor mij overigens ook :)

Alleen als Kane voorbij komt gaat de radio even uit, daar kan ik dan weer niet tegen. :)

🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ik merk nog altijd niks van die 8 uur extra dit jaar. Het ontbreekt nog altijd vaak aan album versies. Lange versies. Het uit laten spelen van een nummer.

Waar gaan die 8 uur in hemelsnaam aan op?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-05 18:51
Eiríkr schreef op maandag 28 december 2020 @ 13:53:
Ik merk nog altijd niks van die 8 uur extra dit jaar. Het ontbreekt nog altijd vaak aan album versies. Lange versies. Het uit laten spelen van een nummer.

Waar gaan die 8 uur in hemelsnaam aan op?
8 uur extra op 160 uur is maar 5% meer. Normaal is er 288 seconden beschikbaar per nummer. Nu 302 seconden. Dat is 14 seconden meer, waarvan een groot deel nog op gaat aan extra reclames en misschien blab-la. Als je een versie van bijv. 3 minuten langer wilt laten horen, dan moet je ongeveer 13 andere nummers hetzelfde houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
eborn schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:05:
[...]

8 uur extra op 160 uur is maar 5% meer. Normaal is er 288 seconden beschikbaar per nummer. Nu 302 seconden. Dat is 14 seconden meer, waarvan een groot deel nog op gaat aan extra reclames en misschien blab-la. Als je een versie van bijv. 3 minuten langer wilt laten horen, dan moet je ongeveer 13 andere nummers hetzelfde houden.
Verhelderend! Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:28
En is er sinds corona ook op radio niet 2x per uur nieuws ipv 1x per uur? Dan gaan daar je 3 minuten dan al heen..

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:46
LordSinclair schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:08:
En is er sinds corona ook op radio niet 2x per uur nieuws ipv 1x per uur? Dan gaan daar je 3 minuten dan al heen..
Niet wat ik tot nu toe heb gehoord. Misschien tijdens de spits.

Ik heb daarnet wel een albumversie gehoord Creedence Clearwater Revival, weet niet of deze normaal ook zou zijn gedraaid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-05 20:41
@ericafterdark en hierboven, net toevallig ook t nummer musica é als volledige 11-minuten versie ipv de 4 minuut radioversie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.j.deroos
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hufjLU5IUVoTqPTzvd-EGEdaqE8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FfSEgZndCkFsWSIZNkvIlIay.png?f=fotoalbum_large

Leuk die statistieken maar ik vind deze toch wat moeilijk te "geloven", het zal wel waar zijn maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Waar komt deze data vandaan?

Het is eigenlijk wel jammer dat de NPO niet meer transparant is omtrent de statistieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

Trouwens,
wat debiel veel reclame dit jaar tussendoor echt niet doorheen te komen.

[ Voor 8% gewijzigd door pizzacabonara op 29-12-2020 11:02 ]

Poah dikke Massey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 11:33
LordSinclair schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:08:
NOS zit al jaren op de hele en de halve uren overdag. Om half 7 's avonds is de laatste 'nieuwsupdate' daarna worden het reguliere nieuwsuitzendingen op het hele uur. Ik weet echter niet zeker of dit tijdens de Top 2000 gewijzigd werd voorheen. Een aantal jaren terug was in de nachtelijke uren ook geen STER te horen. Ik heb deze editie nog niet echt 's nachts geluisterd.
pizzacabonara schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:01:
Trouwens,
wat debiel veel reclame dit jaar tussendoor echt niet doorheen te komen.
Ik heb ook niet de indruk dat er meer reclame gedraaid wordt dan gebruikelijk, minder in elk geval dan de meer commerciële zenders. daar zit op het halve uur ook nog een reclameblok.

En wat Danny Vera betreft, tsja. ik heb zelf niet op hem gestemd, maar ik vind het dynamische van zo'n lijst wel iets hebben. Ik zie het als een stukje tijdsgeest. (en een klein beetje geplugd door Radio 2 zelf).

[ Voor 33% gewijzigd door TheIbex op 29-12-2020 11:12 ]

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:30

sjaool

Every life should have 9 cats

Sjurm schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:23:
[...]

Niet wat ik tot nu toe heb gehoord. Misschien tijdens de spits.

Ik heb daarnet wel een albumversie gehoord Creedence Clearwater Revival, weet niet of deze normaal ook zou zijn gedraaid.
Ze zijn dit jaar eerder begonnen zodat ze meer albumversies konden draaien dan in voorgaande jaren.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ericafterdark
Jammer dat Under The Pressure van The War On Drugs zojuist niet in de lange versie werd gedraaid. Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:15
Ik vind de lijst heerlijk, luister met veel plezier.

Zo af en toe zet ik ook die video stream aan die ze hebben, en ik vind dat helemaal niks.

Ten eerste loopt het niet gelijk met mijn geluid stream op mijn setje, ten 2e man man ik kan maar niet wennen aan dat gedoe van die mensen die opspringen als ze in beeld zijn :F

En die ingehuurde gekkies die een beetje gebaren taal doen vind ik..... :N
Maar goed, wellicht mis ik het doel.

Verder lekkere muziekjes! (y) O+

[ Voor 3% gewijzigd door ppeterr op 29-12-2020 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nvm

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 09-11-2021 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:18

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik geniet van de muziek van de top2000 er zijn altijd mindere nummers die er langs komen, maar het past goed bij de tijd van het jaar. Je hebt nu toch wel wat meer momentjes om even lekker te luisteren.
En de nummer 1 zal me eerlijk gezegd een zorg zijn. Bohemian rapsody kon me ook niet bekoren om dat nog te luisteren rond de jaarwisseling, het gaat mij meer om de lijst in zijn geheel.

De TV staat soms aan om te luisteren via de soundbar die daaraan hangt, maar echt kijken doe ik het niet.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r.j.deroos
Eiríkr schreef op maandag 28 december 2020 @ 21:21:
Waar komt deze data vandaan?

Het is eigenlijk wel jammer dat de NPO niet meer transparant is omtrent de statistieken.
Je kunt op de site van Radio 2 gewoon de statistieken per liedje bekijken. Zelfs van de 91+-ers zou 16% op Danny Vera hebben gestemd. Persoonlijk kende ik het nummer alleen van de Top2000 van vorig jaar en kan ik het me niet herinneren dat ik 'm afgelopen jaar gehoord heb. Het zal wel, maar blijven hangen is ie in ieder geval niet. Ook kan ik me nauwelijks voorstellen dat die populatie zo'n hip nummer echt het beste vindt, lijkt me meer dat mensen gewoon een leeftijd hebben ingevuld bij het stemmen.

[ Voor 41% gewijzigd door r.j.deroos op 30-12-2020 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Och het zal niet de eerste keer zijn bij de top 2000 dat een hele fanbase aangespoord wordt om een bepaald nummer op 1 te krijgen. En als dat dan lukt, maakt mij dat niet zo veel uit. Het gaat tenslotte om de gehele lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
ppeterr schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:47:
Ik vind de lijst heerlijk, luister met veel plezier.
.....

Verder lekkere muziekjes! (y) O+
Wel jammer dat alles door die #$%^&*( optimod processor gestuurd word :(

Dat is leuk als je in de auto zit, maar als je in de huiskamer of met je oortjes in luistert dan is het gebrek aan dynamiek gewoon vermoeiend. Alles is "platgeperst".

Kunnen ze dat ding voor deze gelegenheid niet uitzetten..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
joopv schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:47:
[...]

Dat is leuk als je in de auto zit, maar als je in de huiskamer of met je oortjes in luistert dan is het gebrek aan dynamiek gewoon vermoeiend. Alles is "platgeperst".

Zit die ook op de internet stream? Of is dat alleen voor FM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
joopv schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:47:
[...]

Ik weet niet precies wat dat is, maar wat mij wel opviel is dat als ik cast vanuit een browser het geluid een stuk vlakker is dan de tuneIN app van mijn geluid installatie. Het zal vast nog wel beter kunnen, denk dat het sowieso wel een lage bitrate is ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.j.deroos
Ik luister via de kabel maar volgens mij wordt de compressie voor alle kanalen gebruikt, maar ik kan het fout hebben. Veel dynamiek zit er bij mij ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Volgens mij werd zojuist de23 min versie gedraaid Pink Floyd. Dat vond ik wel weer leuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Postius schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:09:
Volgens mij werd zojuist de23 min versie gedraaid Pink Floyd. Dat vond ik wel weer leuk
Klopt.

Gaf mij mooi de tijd om te douchen zonder “iets te missen “ :+

Niet mijn soort nummer

[ Voor 5% gewijzigd door streamnl op 30-12-2020 18:19 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z3cSn0Br3kbKRMnIpo3Dxn8BoUU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/iw1SjXPUtOYug0dnU4P8MRAF.gif?f=user_large

Moet wel zeggen dat de muziek nu in de avond een tikkie beter is dan overdag, daar kan Radio2 weinig aan doen, zit gewoon in de lijst.. maar toch... Gisterenavond eigenlijk hetzelfde

[ Voor 31% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 30-12-2020 20:02 ]

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:41
Wie spreekt de tune in van: Er is maar één Radio 2.
Is dat Ruud de Wild? Daar klinkt het iig wel het meest naar.
Deze nacht veel CCR :)

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:53
OneTimer schreef op donderdag 31 december 2020 @ 01:05:
Wie spreekt de tune in van: Er is maar één Radio 2.
Is dat Ruud de Wild? Daar klinkt het iig wel het meest naar.
Deze nacht veel CCR :)
Stefan Stasse

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Net bij de Amazing Stroopwafels op de zoom een moeder en dochter met stroopwafels. Geniaal en iets dat zo'n kind waarschijnlijk later ook nog weet (toen mocht ik opblijven tot moeders nummer op TV kwam) - soms kan mooie radio heel simpel zijn.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Enkele kinderen (ook volwassenen) zijn echt leuk op zo’n tv scherm. Maar de meeste :N

Net als bij vele andere TV programma’s moet je de mensen tegen zichzelf beschermen en ze niet live op tv gooien.

Meer dan ik dacht...

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik kan er ook moeilijk naar kijken hoor. Eerder deze week ook al een kerel gezien die het nodig vond zijn blote reet op tv te gooien. :F

• streamnl
  • Niet online
Muse schreef op donderdag 31 december 2020 @ 08:51:
Ik kan er ook moeilijk naar kijken hoor. Eerder deze week ook al een kerel gezien die het nodig vond zijn blote reet op tv te gooien. :F
Wel ja?
Had verwacht dat ze zulke dingen eruit knippen. Dat zou de vertraging voor mij in ieder geval verklaren. Want de presentatoren zie je wel synchroon meezingen met het nummer.

Meer dan ik dacht...

• Muse
  • Niet online
streamnl schreef op donderdag 31 december 2020 @ 08:54:
[...]

Wel ja?
Had verwacht dat ze zulke dingen eruit knippen. Dat zou de vertraging voor mij in ieder geval verklaren. Want de presentatoren zie je wel synchroon meezingen met het nummer.
Er werd heel snel weggeschakeld naar een andere camera, maar ja, het was te zien.

• Postius
Muse schreef op donderdag 31 december 2020 @ 08:56:
[...]

Er werd heel snel weggeschakeld naar een andere camera, maar ja, het was te zien.
Denk er dan niemand aan de kinderen?!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Nu online
Postius schreef op donderdag 31 december 2020 @ 08:57:
[...]

Denk er dan niemand aan de kinderen?!
Ja stel dat ze een blote kont zien ? :P

Eergisteren stukje gekeken, zorgen dat je erin komt en dan zo gek mogelijk doen zodat je je 5 seconds of fame kan pakken in de uitzending... en vooral een "OOoeeh ik ben op de teevee" blik als het daadwerkelijk het geval is :p

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Postius schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:09:
Ja mooi hoor, maar vervolgens wel gewoon de ingekorte versies van War on Drugs draaien, het lijkt een beetje selectief te zijn met die album versies...

En Jeroen is ook wat te ver doorgeslagen met zijn 'ik wil meer Abba', hoezo staan die er echt 23 keer in...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Nu online
Bestaat er van Echoes wel een radioversie?

Schijnbaar zijn er veel mensen fan van diverse Abba nummers en Jeroen maakt er zijn gimmick van of laat dat ervan maken door zijn collega.

Zijn meer artiesten waar teveel van in staat, volgens mij staat iedere single van Borsato, Bløf en Adele er ook in...
Du Hast zo hoog in de lijst was dan weer wel een verrassing voor me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m_rick
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 14-05 18:55
RegularJohn schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:49:
[...]

En Jeroen is ook wat te ver doorgeslagen met zijn 'ik wil meer Abba', hoezo staan die er echt 23 keer in...
Nogal ja... gisteren soms meerdere Abba liedjes achter elkaar gehoord of in t zelfde uur...

Trouwens, wat is de max bitrate van de stream van Radio 2? Ik kom alleen een 192kbps tegen. Zijn er nog plekken waar ik een betere stream vandaan kan halen?

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:03
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:53:
Bestaat er van Echoes wel een radioversie?
Op een greatest hits van Pink Floyd (ironisch genoeg Echoes genoemd) staat een versie van een minuut of 11, dus ze hadden die kunnen draaien.

Een band die er wat mij betreft echt veel te vaak in staat is Queen. Als het bij I Want it All, I Want to Break Free, Under Pressure en Innuendo was gebleven was ik er niet rouwig om geweest...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:27
Ik was net heel verbaasd om te leren dat Paranoid van Black Sabbath al jaren hoog in de Top 2000 staat, maar ze verder nooit andere nummers in de lijst hebben gehad. Dat terwijl imho War Pigs toch veel beter is dan Paranoid.

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-04 23:32

Drunken_Bear

Pro Niksnut

KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:53:

Schijnbaar zijn er veel mensen fan van diverse Abba nummers en Jeroen maakt er zijn gimmick van of laat dat ervan maken door zijn collega.
jaa dat kwam toen door een reclame van radio 2 waar zijn enige tekst EN MEER ABBA NATUURLIJK is.
Hij viel alleen bij mij een beetje door de mand toen ze zijn Top2000 stemlijst plaatsten.

https://open.spotify.com/playlist/319ljVUmeTUrcrr0dITuy0

GEEN ABBA :+

Overigens, tijdens de Top2000 reclames hoor ik Douwe Bob de hele tijd zingen tijdens een reclame van prijsvrij. Ik heb al geprobeerd te googelen op de tekst, maar ik kan het nummer niet vinden. Weet iemand toevallig welke dit is?

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

nvm

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 09-11-2021 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
Anoniem: 100386 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:30:
Ik kom er net achter dat de top 2000 player niet werkt op Firefox for android. Slechte zaak m
Gelukkig is ie bijna afgelopen, anders had je wel veel gemist😆

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:27
Anoniem: 100386 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:30:
Ik kom er net achter dat de top 2000 player niet werkt op Firefox for android. Slechte zaak m
Er zijn zat internetradio-appjes voor Android. Gebruik zelf TuneIn Radio.

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 09-11-2021 09:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
ParaDroid2 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:45:
[...]
Een band die er wat mij betreft echt veel te vaak in staat is Queen. Als het bij I Want it All, I Want to Break Free, Under Pressure en Innuendo was gebleven was ik er niet rouwig om geweest...
Foei! Ga je schamen :+

Al ben ik persoonlijk niet met de volgorde eens, hoe ze elk jaar in de top2000 staan.

En zelf zal ik niet vlug stemmen op Bohemian rhapsody. Leuk maar niet “beste ooit”.
Dan vind ik (!!!) These are the days of our live al veel mooier en Love of my Life vind ik (!!!) zijn beste nummer.

Maar zo zal bijna elke liefhebber van een bepaalde artiest liever een ander volgorde zien, dan wat de mainstream gestemd heeft.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-04 23:32

Drunken_Bear

Pro Niksnut

streamnl schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:01:
[...]

Foei! Ga je schamen :+

Al ben ik persoonlijk niet met de volgorde eens, hoe ze elk jaar in de top2000 staan.

En zelf zal ik niet vlug stemmen op Bohemian rhapsody. Leuk maar niet “beste ooit”.
Dan vind ik (!!!) These are the days of our live al veel mooier en Love of my Life vind ik (!!!) zijn beste nummer.

Maar zo zal bijna elke liefhebber van een bepaalde artiest liever een ander volgorde zien, dan wat de mainstream gestemd heeft.
Ja dat heb ik bijvoorbeeld met Muse.... Psycho boven Bliss? come onnnnnn. Maargoed, ik hoorde gisteren ook dat duitse Du nummer, die komt in mijn top 10.000 nog niet eens voor :+ Democratie he... Niet alles is goed, maar het gaat meer om de sfeer met de Top2000 wat mij betreft

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben ik de enige die zich enorm irriteert aan de piepjes na elke reclame? Of de café weltschmerz reclames? :X

@streamnl er staan te weinig queen nummer in, maar vooral de verkeerde.

[ Voor 26% gewijzigd door MikeyMan op 31-12-2020 13:57 ]

• Muse
  • Niet online
Drunken_Bear schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:44:
[...]

Ja dat heb ik bijvoorbeeld met Muse.... Psycho boven Bliss? come onnnnnn. Maargoed, ik hoorde gisteren ook dat duitse Du nummer, die komt in mijn top 10.000 nog niet eens voor :+ Democratie he... Niet alles is goed, maar het gaat meer om de sfeer met de Top2000 wat mij betreft
En Uprising vind ik ook niet hun beste. Uiteindelijk wel op gestemd om ze weer in de top100 te krijgen. :+

En wat mij betreft komt Black op nr. 1 te staan volgend jaar. Dat nummer raakt me iedere keer weer, in tegenstelling tot Bohemian Rhapsody. Maar goed, dat maakt het zo leuk, voor iedereen is het iets anders.

Edit:
En nu METALLICAAAAAAHHHHH!! oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
En nu de song uit de beste tv serie ever!

Highlander! <3

(Dat vond ik als klein jongetje dan)

[ Voor 20% gewijzigd door streamnl op 31-12-2020 14:51 ]

Meer dan ik dacht...

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wel een paar tearjerkers zo op een rij zeg :P

• ppeterr
Ik begon mij eigenlijk een beetje te irriteren aan die Tygo Gernandt, die het dus niet is :$

• Jeroentjuh82
ppeterr schreef op donderdag 31 december 2020 @ 15:32:
[...]

Ik begon mij eigenlijk een beetje te irriteren aan die Tygo Gernandt, die het dus niet is :$
Dan zap je weg?

• ppeterr
ha, nee zeker niet :) Maar de herhaling van dat zinnetje valt mij wel op.

Het gaat toch om "dit is de npo top 2000"...lijkt toch verdomd op Tygo

[ Voor 14% gewijzigd door ppeterr op 31-12-2020 15:38 ]

• Jeroentjuh82
ppeterr schreef op donderdag 31 december 2020 @ 15:36:
[...]

ha, nee zeker niet :) Maar de herhaling van dat zinnetje valt mij wel op.

Het gaat toch om "dit is de npo top 2000"...lijkt toch verdomd op Tygo
Dat is ook wellicht de bedoeling. Ik let er niet op.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Die gast met de poppen met z’n pop 2000 is het enige wat goed te pruimen is.

• Maarten_E
  • Laatst online: 14:48
Heh? Zit even in de lijst te kijken.
Smells Like Teen Spirit stond er tot 2005 (!!!) niet in de Top2000?!

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• streamnl
  • Niet online
De top2000 op het einde van het jaar... het is een cliché maar ik geniet toch elk jaar weer met de heerlijke nummers die er voorbij komen

Edit:
Al ben ik wel klaar met die “album versies...”
Die duurde echt te lang

[ Voor 51% gewijzigd door streamnl op 31-12-2020 20:13 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vbentvelsen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-04 20:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zxRN58YTP0vUj4jyiVgWJcblxuc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/85gxUvxoCw960ckQ7466lGic.jpg?f=user_large

• streamnl
  • Niet online
Ik ben de Wilt(d?) wel gaan waarderen dankzij de top2000.
Ze lijkt me een tof en een gezellige vrouw om in je vriendengroep te hebben

Meer dan ik dacht...

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:18

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dat vind ik nog wel meevallen, reclame en nieuwsblokken zijn net als anders. Prima verzorgd weer dit jaar :)

Tweakers Discord

• streamnl
  • Niet online
Ik drukte een verkeerde knop in en kwam op rtl5 terecht... wat een verschil in soort muziek :o
Daar heb ik nu totaal geen zin in. En dat zeg ik al Brabander!

Meer dan ik dacht...

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:50

Rhapsody

In Metal We Trust

streamnl schreef op donderdag 31 december 2020 @ 21:27:
Ik ben de Wilt(d?) wel gaan waarderen dankzij de top2000.
Ze lijkt me een tof en een gezellige vrouw om in je vriendengroep te hebben
Ja, ik ook. Eerder vond ik haar eigenlijk maar niets. Het is net als destijds bij het glazen huis, sommige djs komen pas bij een eventuele naar boven drijven ofzo.

🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

tweakduke schreef op donderdag 31 december 2020 @ 21:29:
[...]

Dat vind ik nog wel meevallen, reclame en nieuwsblokken zijn net als anders. Prima verzorgd weer dit jaar :)
Die 23 minuten van Pink Floyd hoeven van mij ook niet maar child in time kon me niet lang genoeg duren _/-\o_

• KeRsTmAnNeKe
  • Nu online
Even Stairway luisteren, dan kan de top2000 ook weer uit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.j.deroos
De beste wensen lezers. Volgend jaar weer een nieuwe, oude nummer één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Geen nieuw topic en zelf geen zin om een nieuwe aan te maken O-)

Waarom heeft Matijn Nijhuis een shirt aan met een groene vlak erop?
Ik zie dat ze dat gebruiken als zo’n “groene scherm”.

Maar waarom?

Meer dan ik dacht...

Pagina: 1 2 Laatste