Bedankt!Op donderdag 16 augustus 2001 18:20 schreef jadjong het volgende:
ongeveer 10x30 cm
PS. die 3Dlabs Oxygen kaarten zijn inderdaad onwijs
Bedankt!Op donderdag 16 augustus 2001 18:20 schreef jadjong het volgende:
ongeveer 10x30 cm
en duurOp donderdag 16 augustus 2001 18:26 schreef Area53 het volgende:
[..]
Bedankt!
PS. die 3Dlabs Oxygen kaarten zijn inderdaad onwijs
Verwijderd
Verwijderd
Leuke kast, maar dit is ATX.Op vrijdag 17 augustus 2001 10:55 schreef Area53 het volgende:
Oke naar een paar uurtjes kl.... heb ik eindelijk iets gemaakt, waarvan ik zeg niet slecht.
Hier de het ontwerp:
[afbeelding]
Ik heb ook een GROTER plaatje en een PDF filetje gemaakt.
Laat maar weten wat je ervan vindt, alle kritiek is welkom.
UPDATEOp vrijdag 17 augustus 2001 11:06 schreef pdb het volgende:
[..]
Leuke kast, maar dit is ATX.
ff alles omdraaien en je kan meedoen aan de poll.
Verwijderd

Onhandig, even een kaart verwisselen betekend dat je de voeding(en) uit de kast moet halen.Op vrijdag 17 augustus 2001 13:45 schreef pdb het volgende:
Wat vinden jullie van deze:
[afbeelding]
De voedingen (groen) zijn hier naast het mobo geplaatst. en de kast is maar 33*50*50 groot, of klein
Waterkoeling is in te bouwen door de radiator naast de 5,25" en 3,5" bij de zijplaat aan de monteren, of onder de PSU's (waar de 12cm fan is getekend). Het reservoir is gewoon op de bodem van de kast te zetten.
de blauwe bay's zijn 5,25" per 2 stuks, de rode zijn de interne 3,5" sloten, in totaal 3 en de paarse zijn de twee externe 3,5" sloten.
enige waar dit ontwerp niet aan voldoet is de 1*12cm intake aan de voorkant, maar daar heb ik 2*8cm voor getekend.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
De poll zegt volgens mij iets anders:Op vrijdag 17 augustus 2001 13:45 schreef pdb het volgende:
Wat vinden jullie van deze:
[..]
[..]
enige waar dit ontwerp niet aan voldoet is de 1*12cm intake aan de voorkant, maar daar heb ik 2*8cm voor getekend.
Bedankt!Op vrijdag 17 augustus 2001 14:35 schreef GoeGie het volgende:
Area 53,
dat design van jou lijkt erg veel op dat van MarcH van 4 augustus jl... Heb je dat design gezien ?
Verder complimenten voor je tekening !
Verwijderd
Ben ik niet met je eens Marc, Er zijn kasten waarbij de schroeven van de kaarten buiten de kast steken, hierdoor kan ook het mobo tegen de achterplaat aangezet worden. Bij het uithalen van je kaart moet je idd beetje draaien en keren, maar als je maar 1 voeding toepast kun je de bovenste weghalen, waardoor je toch genoeg ruimte hebt.Op vrijdag 17 augustus 2001 14:08 schreef Marc H het volgende:
[..]
Onhandig, even een kaart verwisselen betekend dat je de voeding(en) uit de kast moet halen.
2*12cm heb ik ook nog wel ruimte voor, want de roosters kunnen nog een stukkie naar beneden. En er is breedte genoeg om ze kwijt te kunnen. Voordeel is dan dat je ook weer naar 4*3,5" interne sloten toe gaat (voor diegene met RAID 0+1)Op vrijdag 17 augustus 2001 14:10 schreef Area53 het volgende:
De poll zegt volgens mij iets anders:
Front intake aantal fans:
1 x 8 cm : 12.08%
2 x 8 cm: 20.22%
1 x 12 cm: 28.65%
2 x 12 cm: 39.04%
en 39.04% is nog altijd meer dan 28.65%
mobo zo hoog mogelijk, dat was ook een eis die uit de poll kwam, moet wel aan de eisen van de poll voldoen in grote lijnen. Kijk hoe je de voedingen plaatst (rechtop of in de breedte) dat maakt niet uit, dat beslist de poll van vanavond welOp vrijdag 17 augustus 2001 11:25 schreef Area53 het volgende:
[..]
UPDATE
[afbeelding]
UPDATE
Ik heb ook een GROTER plaatje en een PDF filetje gemaakt.
Dit vind ik wel de beste die ik gemaakt heb.
Er zal wel geze.. komen over de PSU maar ja dat gaat niet anders, zie de POLL
Voeding plaats= Bovenin: 64.89% en Onderin: 35.11%
Maar dat is tegenstrijdig met het WTX verhaal.
Dus mijn Versie 8 is het beste alternatief.(in mijn ogen)
Op vrijdag 17 augustus 2001 15:16 schreef pdb het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens Marc, Er zijn kasten waarbij de schroeven van de kaarten buiten de kast steken, hierdoor kan ook het mobo tegen de achterplaat aangezet worden. Bij het uithalen van je kaart moet je idd beetje draaien en keren, maar als je maar 1 voeding toepast kun je de bovenste weghalen, waardoor je toch genoeg ruimte hebt.
(of in de uiteindelijke uitvoering een PSU er horizontaal onder plaatsen)
[..]
maarm de voeding zit er voor, hoe wil jij je kaart achter de voeding krijgen?? eronderdoor en kantelen is geen optie als je wat insteek kaarten hebt (meeste mensen hebben er 4 ofzo : videocard - geluidskaart - netwerkkaart (soms 2) of een modem.
2*12cm heb ik ook nog wel ruimte voor, want de roosters kunnen nog een stukkie naar beneden. En er is breedte genoeg om ze kwijt te kunnen. Voordeel is dan dat je ook weer naar 4*3,5" interne sloten toe gaat (voor diegene met RAID 0+1)
Sta je weer van de toren te blazen??Op vrijdag 17 augustus 2001 19:06 schreef epsilon het volgende:
[..]
mobo zo hoog mogelijk, dat was ook een eis die uit de poll kwam, (blaat blaat enz.)
Laat jij mij maar eens zien waar die "eis" staat in de pollNatuurlijk kunnen bepaalde onderdelen nog steeds anders worden ontworpen dan wat in de poll als hoogste werd gekozen, maar wijk liever niet al teveel af
Kunnen jullie ongeveer een richtlijn geven, of hangt dat helemaal af van de fabriek die de case gaat maken.?.Op zaterdag 18 augustus 2001 18:28 schreef Da Joker het volgende:
Betekent dit dat er binnenkort eindelijk een kast gekozen gaat worden ???
kijk hier. http://www.spelletjes.f2s.com/De ultieme Tweakers Case.html mensen die insturen moeten zich daar aan houden dus ongeveer zo.Op zaterdag 18 augustus 2001 20:23 schreef arnoman het volgende:
[..]
Kunnen jullie ongeveer een richtlijn geven, of hangt dat helemaal af van de fabriek die de case gaat maken.?.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Wèh zedde gij??
Wèh zedde gij??
Verwijderd
Verwijderd
Wèh zedde gij??
Verwijderd
Gezocht!
Router
Verwijderd
Het was het initiatief van Graasgast.Op woensdag 22 augustus 2001 23:22 schreef Gerion het volgende:
Ik ben Marc H ook dankbaar voor zijn initiatief om de ultime kast te bedenken, en het vele werk dat hij erin steekt. Maar ongeduld is menselijk. sorry.
Gezocht!
Router
Verwijderd
Ja alleen daar hoor je helemaal nix meer vanOp zaterdag 25 augustus 2001 13:59 schreef thedolf het volgende:
[..]
Het was het initiatief van Graasgast.
Dat is wat anders. Maar Marc_H is niet de belangrijkste persoon. Dat wou ik ff duidelijk maken.Op zaterdag 25 augustus 2001 14:04 schreef Mr_Hiney het volgende:
[..]
Ja alleen daar hoor je helemaal nix meer van
Gezocht!
Router
Verwijderd
Nee daar heb je gelijk waar tig mensen aan het werk zijn heb je tig van verschillende ideeën. Maar ik vond zelf Graasgast wel een behoorlijk belangrijk persoon omdat die voor de factuur, ontwerpen, uiteindelijke kast ensow moest gaan zorgen en daarom vond ik het jammer dat je zo weinig van hem hoortOp zaterdag 25 augustus 2001 14:08 schreef thedolf het volgende:
[..]
Dat is wat anders. Maar Marc_H is niet de belangrijkste persoon. Dat wou ik ff duidelijk maken.
Verwijderd
Op dit moment wel ja. Maar pdb gaat jhet uiteindelijke ontwerp omzetten in CAD. Dus dan wordt hij de belangrijkste persoon.Op zaterdag 25 augustus 2001 15:15 schreef Gerion het volgende:
Ik heb ook al eerder gezegd dat ik vond dat Graasgast als starter van het geheel er bij betrokken zou moeten blijven.
Maar zoals reeds gezegd, horen we helaas niets meer van hem.
Natuurlijk is het zo dat velen hebben meegedacht en/of ideeen hebben aangeleverd.
Maar aangezien Marc_H alle voorstellen toegestuurd heeft gekregen en deze d.m.v. Bryce zou omzetten, is hij op dit moment de "belangrijkste persoon".
Gezocht!
Router
Verwijderd
niks
de gast ??Op zondag 26 augustus 2001 00:05 schreef Chop2000 het volgende:
maaruh weten jullie al waar jullie de gast willen laten produceren? valt het idee van graasgast ook helemaal weg? f
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Verwijderd
Dat d88 we dus ff niet, we gaan gewoon door.Op maandag 27 augustus 2001 01:27 schreef Gerion het volgende:
Ik denk dat het einde van de Tweakers Case nabij is.
Aangezien ik een nieuwe kast nodig ben zal ik zelf met alu hoeklijn en plaat aan de slag moeten om een WTX kast te bouwen. Jammer maar helaas. Misschien dat het erg warme weer Marc_H ervan weerhouden heeft om achter zijn PC te kruipen, wat begrijpelijk is, maar aangezien we niets van hem gehoord hebben lijkt het dat ook hij er de brui aangegeven heeft.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Kan gebeurenOp maandag 27 augustus 2001 12:08 schreef Marc H het volgende:
Hmm ik heb geloof ik wat uit te leggen.
Door problemen op het werk heb ik de afgelopen tijd erg druk gehad, en als ik thuis was/ben zit ik meestal te werken aan een computerprogramma voor mijn werk, waar nogal haast achter zit.
Ik moet nog even kijken wanneer ik de kasten in 3d over kan zetten, maar dat kan nog wel even duren.
Gezocht!
Router
Hoe wilde je dit realiseren? Ik ken wel deze site maar daar wordt gebruik gemaakt van een parallelle poort. (die ik helaas niet meer over heb)Op maandag 27 augustus 2001 00:55 schreef laupro het volgende:
<sommige misschien al opgevallen>
Maar ik ben er weer!
Heb trouwens ook idee opgedaan op vakantie, een aantal sleuven (1 is ook goed hor) voor euro printplaten (10x16cm). Om als tweaker bijv aansturing voor de FAN's aan te sturen via Game-poort en andere zaken (LCD, Power (230v voor het uitzetten vanb monitor) ect ect)
Gezocht!
Router
Ah, weer een bezoeker op mijn site extra: http://members1.chello.nl/~a.o.r.broek/artikel/hw_anst_lpt/index.htmOp maandag 27 augustus 2001 22:54 schreef thedolf het volgende:
[..]
Hoe wilde je dit realiseren? Ik ken wel deze site maar daar wordt gebruik gemaakt van een parallelle poort. (die ik helaas niet meer over heb)
Ik wil niet 'bij-de-hand' doen, mmm printplaat=mobo, proc=zand? Dan heb je alleen nog een voeding, case, hdd, cd ect ect nodig!Op maandag 27 augustus 2001 14:39 schreef jadjong het volgende:
[..]
Kan gebeuren
printplaten (zand)erover
Verwijderd
/me denkt 't ookOp dinsdag 28 augustus 2001 00:49 schreef laupro het volgende:
[..]
Ik wil niet 'bij-de-hand' doen, mmm printplaat=mobo, proc=zand? Dan heb je alleen nog een voeding, case, hdd, cd ect ect nodig!
/me heeft liever dat hier geen reactie sover komen
/me denkt ook dat hij nu een heel dom bericht heetf gepost
printplaten zijn van zand gemaaktOp dinsdag 28 augustus 2001 00:49 schreef laupro het volgende:
[..]
Ik wil niet 'bij-de-hand' doen, mmm printplaat=mobo, proc=zand? Dan heb je alleen nog een voeding, case, hdd, cd ect ect nodig!
* jadjong heeft liever dat hier geen reactie sover komen
* jadjong denkt ook dat hij nu een heel dom bericht heetf gepost
Als je nou mijn post had gelezen dan had je kunnen zien dat het over die van jou ging.Op dinsdag 28 augustus 2001 00:46 schreef laupro het volgende:
[..]
Ah, weer een bezoeker op mijn site extra: http://members1.chello.nl/~a.o.r.broek/artikel/hw_anst_lpt/index.htm
Bekijk dat maar is en roep maar als je hulp nodig hebt! b-)
Gezocht!
Router
Wèh zedde gij??
Verwijderd
Dusszz....Op woensdag 29 augustus 2001 19:21 schreef Silacoid het volgende:
je kan nou wel elke keer ongeduldig lopen doen, maar daar schiet(en) je(we) niets mee op...wacht gewoon ff rustig tot marc z'n 3d-plaatjes af heeft, dan zien we dan wel weer welke, waar en hoe duur dat eventueel zou worden en al helemaal tenslotte wanneer....
op de170 posts.Op vrijdag 31 augustus 2001 15:24 schreef Chan het volgende:
even de topic omhoog houden...
hoever zijn we ongeveer nu?
Gezocht!
Router
Verwijderd
ja dat was ook het planOp zaterdag 01 september 2001 11:13 schreef laupro het volgende:
Als die kast af is dan gaan we natuurlijk een uitgebreidde reclame campagne doen, ik denk dat dit project pas de moeite waard is als je minimaal 100 kasten afleverd. En misschien is het slim dat we gewoon aan dat metaal-bewerkingsbedrijf vragen of zo de productie enzo over willen nemen... En trouwens die led's enzo die kan iedereen er toch zelf wel even indrukken?
Verwijderd
Out of order...
Verwijderd
daar ben ik helemaal voorOp maandag 03 september 2001 19:28 schreef Hiro Shima het volgende:
zorg er gewoon voor dat het .plan versimpeld, niet teveel fratsen ed. dat kunnen mensen altijd zelf doen (LCD etc)
gewoon ff een leeg mailtje sturen naar het adres in me sig voor de nieuwsbrief.Op maandag 03 september 2001 19:46 schreef Da_Killah het volgende:
Is er al een mail database? Zodat mensen zich kunnen inschrijven en dan als alles rond is worden geinformeerd over hoe en wat?...
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
geeft niet joh hier is de linkOp maandag 03 september 2001 20:48 schreef RAILGUNNER het volgende:
(sorry, heb geen zin om 25 pagina's door te lezen)
Wat is WTX nou precies (waarin verschilt t van ATX)?
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
nee tis eigenlijk gewoon een ATX kast met het mobo aan de andere kantOp maandag 03 september 2001 20:56 schreef RAILGUNNER het volgende:
Kan een ATX bordje gewoon in een WTX kast geplaatst worden?
(oftewel: moet ik iets vervangen?)
let op me sigOp dinsdag 04 september 2001 16:21 schreef trictrac het volgende:
Ik heb het eens helemaal door zitten lezen en ik heb idd. wel interesse in zo'n kast en ik zou hem tot op een zekere prijs ook zeker wel kopen....
'k Wacht met zpanning af!
Verwijderd
Ik ook. Ik vind dat het een beetje te lang duurt.Op donderdag 06 september 2001 11:35 schreef pdb het volgende:
ben er ff uit geweest, maar bij terugkomst zelfs niemand meer op #tweakerscase aan het chatten
* The Dolf voelt zich beetje alleen en verstoken van info
maar wel ff meeltje gestuurd naar Jadjong voor nieuwsbrief
Gezocht!
Router
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
1-0 voor IerlandOp zaterdag 08 september 2001 03:17 schreef bAdmuTs het volgende:
Ben ik weer, ben een hele tijd weg geweest en ik ben blij om te zien dat het niog niet dood is![]()
. Wat is de stand tot nu toe
leuke K I C KOp zaterdag 08 september 2001 10:57 schreef jadjong het volgende:
[..]
1-0 voor Ierland
maar we wachten op Marc
Eigenlijk niet. Na een format c: ben ik ze kwijtgeraaktOp zaterdag 08 september 2001 13:54 schreef epsilon het volgende:
[..]
iedereen heeft de ontwerpen van zichzelf nog he?
als iemand anders dat dan om zou kunnen zetten in bryce, die er ook mee om kan gaan.
Gezocht!
Router
maar marc heeft ze nog steeds op ze server staan.Op zaterdag 08 september 2001 16:24 schreef thedolf het volgende:
[..]
Eigenlijk niet. Na een format c: ben ik ze kwijtgeraakt
Alleen de jpg's, niet mijn cad bestandenOp zaterdag 08 september 2001 19:33 schreef jadjong het volgende:
[..]
maar marc heeft ze nog steeds op ze server staan.
Gezocht!
Router
Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq