Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
[topic=195362]
http://www.spelletjes.f2s.com
dan zien mensen die nieuw zijn gelijk waar ze heen kunnen.
Natuurlijk niet, maar het wordt een ontwerp van wat het gemiddelde wil en als jij dingen toch anders wil zal je het zelf moeten doen.. kan ik ook niks aan doen..okok mij snapt nu wel dat je dus eerst een week mag klussen aan die kast voordat je 'm eindelijk naar je wensen hebt... Volgens mij was dat niet de uiteindlijke bedoeling van dit project...
Verwijderd
ledjes zitten er in maar als jij een andere kleur wil dan zal je dat zelf moeten doenOp zondag 12 augustus 2001 15:23 schreef SFie het volgende:
Ik mag volgens jullie zelf mijn CDroms weer gaan verfen en zelf LEDjes in de kast planten...iets wat een gemiddelde kast toch wel heeft...
de frontjes zal je ook zelf moeten doen.
bij ee AOPEN krijge je toch ook niet je kast in de kleur van je cd speler
Potje aluminium verf meeleveren?Op zondag 12 augustus 2001 15:40 schreef jadjong het volgende:
[..]
ledjes zitten er in maar als jij een andere kleur wil dan zal je dat zelf moeten doen
Gezocht!
Router
Verwijderd
Eeh nee..meestal is de CDspeler de kleur van de kastOp zondag 12 augustus 2001 15:40 schreef jadjong het volgende:
[..]
ledjes zitten er in maar als jij een andere kleur wil dan zal je dat zelf moeten doen
nee maareh net zei iemand dat ik de LEDjes er zelf in moest zetten...
een beetje mengen tot je de goede kleur hebt en verven maar
Das waar. Maar het is wel mooier dan wit/grijsOp zondag 12 augustus 2001 16:27 schreef SFie het volgende:
[..]
Als dat bestaat... maar zelfs dan geeft het niet hetzelfde resultaat...
Gezocht!
Router
Je kan niets uitschieten anders krijg je van die lelijke onregelmatigheden.
dus voor +/- 75% wordt dat niets.
Daarom wil ik ook x-tra frontjesOp zondag 12 augustus 2001 19:32 schreef brainball het volgende:
ja maar dan moet je wel heel goed zijn met een dremel.
Je kan niets uitschieten anders krijg je van die lelijke onregelmatigheden.
dus voor +/- 75% wordt dat niets.
Gezocht!
Router
kijk voor de zekerheid nog even na of ie volgens de uitslag van de poll klopt.
Het maakt niet uit hoe je het ontwerp aflevert, alles wordt door Marc_H omgezet naar 3d met Bryce zodat er een eerlijke beoordeling plaats kan vinden.
Gezocht!
Router
Verwijderd
Bijv harddisk, diskdrive, cdromspeler, atx mobo (lxbxh), voeding.
Het gaat de goede kant op met dit project! TIA
Hehe ik wil deze case
uit het vorige topic: Door Marc HOp zondag 12 augustus 2001 21:52 schreef gve het volgende:
Kan iemand ff alle maten van standaardmaten posten die gebruikt worden?
Bijv harddisk, diskdrive, cdromspeler, atx mobo (lxbxh), voeding.
Het gaat de goede kant op met dit project! TIA
Voeding: 15 x 8,5 x 14
floppy/hd: 10,1 x 2,5, 15
CDROM: 14,6 x 4,10 x 20
moederbord: 30,4 x 33
(en houd ook rekening dat connectoren bijna overal kunnen zitten, en de insteek kaarten)

je moet wel errug lange ide-kabels hebben wil je die kast een beetje fatsoenlijk open doen
Verwijderd
Volgens mij heeft Graasgast afgehaakt
Hij heeft de connecties. Als hij er daadwerkelijk niet aan mee werkt wie heeft dan nog meer connecties met een fabrikanten die deze case kunnen produceren.
afgezien daarvan die tekeningen in bryce zijn wel mooi maar voor productie kunnen ze niet gemaakt worden. De laatste case van TheDolf (geloof ik) was wel erg goed
dus zou er misschien een beginnetje gemaakt kunnen worden in een cad progje.
Ik wil te veel zeggen
maar jullie begrijpen wel waar ik heen wil!
Denk hierover goed na, als Graasgast niet meedoet heeft de take1 en take2 topic geen zin meer en blijft het bij de dreamcase alleen bij een mooie bryce tekening.
je dacht toch niet dat deze kast serieus was he?Op maandag 13 augustus 2001 09:05 schreef AMDude het volgende:
ik heb commentaar op deze kast van marc_h:
[afbeelding]
je moet wel errug lange ide-kabels hebben wil je die kast een beetje fatsoenlijk open doen
Wie gaat die kast nou maken???
We hebben nu geweldige ideeën en al bijna de kast dus ik wil nog ff een keer voor de zekerheid weten wie of wat die kast dan gaat bouwen.
Wèh zedde gij??
Verwijderd
Ben terug van vakantie en heb deel 1 doorgelezen en aan de poll meegedaan.
Ik heb begrepen dat het WTX ontwerp van Marc H de voorkeur heeft (gelukkig).Waarom heeft graasgast afgehaakt?. Is het misschien omdat sommige mensen een soort van gangkast willen,of extreme eisen stellen, die uiteindelijk de kast onbetaalbaar maken.
Verwijderd
1. We gaan zowiezo door met dit project, als graasgast niet meer van zich laat horen nemen we contact op met een stel fabrikanten, en kijken of we ze op deze manier geproduceerd kunnen krijgen.
2. Tot vrijdag 23:59 kunnen er designs ingeleverd worden voor de poll. Maak een zip (rar mag ook) met daarin een voor- en zijaanzicht van je ontwerp, en een tekstje met je nick, je echte naam en emailadres, de maten van je case en evt. nog andere bijzonderheden die van belang zijn. dat zipje kan je rechtstreeks op mijn server ftp'en, server: Nike.ath.cx, username: case (passwoord niet nodig). (Als je je design al op het forum gepost heb, svp toch even mailen/ftp'en, zo weet je zeker dat je design niet per ongeluk wordt overgeslagen)
3. Controleer even of je design aan de uitkomst van de poll voldoet. Je hoeft de poll niet letterlijk te volgen, als hij maar redelijk aan de eisen voldoet.(uitslag poll:hier)
4. Zoals al gezegd zullen alle designs (die redelijk aan de eisen voldoen)door ons in 3d worden overgezet om iedereen een faire kans te geven.
5. Inderdaad, aan een bryce file heb je niet veel als fabrikant, dus die moet worden omgezet naar een Autocad file. maar daar hebben we al iemand voor.
6. Als je nog vragen hebt kan je ze hier stellen, of je kan ze kwijt op onze chatbox: http://www.spelletjes.f2s.com , en klik op "chatbox", waar meestal een vans wel aanwezig is.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Verwijderd
http://www.servicez.org/~blurpje/case/
wat vinden jullie ervan?
Verwijderd
Je komt wel overtuigend over!Op maandag 13 augustus 2001 15:28 schreef Marc H het volgende:
..
1. We gaan zowiezo door met dit project, als graasgast niet meer van zich laat horen nemen we contact op met een stel fabrikanten, en kijken of we ze op deze manier geproduceerd kunnen krijgen.
.....
5. Inderdaad, aan een bryce file heb je niet veel als fabrikant, dus die moet worden omgezet naar een Autocad file. maar daar hebben we al iemand voor.
Ik hoop dat het uiteindelijk ook zo wordt
P.S. Wie is dat Cad mannetje van je?
Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)
laat ik mijzelf maar even quotenOp maandag 13 augustus 2001 17:30 schreef Koekie007 het volgende:
zit mijn case nog in de race ... ehj dat rijmt .... hij voldoet toch best goed d8 ik zo ...... en die kast van marc_h vind ik niks met dat openklappen in het midden
Op vrijdag 10 augustus 2001 01:11 schreef Marc H het volgende:
Het was helemaal niet mijn bedoeling om de "Twin" als design voor "de kast" te maken, omdat het veel te onpraktisch is.
Ten eerste heb je een gigantische oppervlakte nodig als je hem open wil scharnieren, de kabels naar het 5,25 rack komen dan ook strak te staan, en zullen vaak losgetrokken worden. ten derde heb ik er vrij weinig rekenng met airflow gehouden.
Het was meer een stijlgrapje van een designer, zie het als een studiemodel van een autofabrikant, ziet er mooi uit, maar praktische waarde is laag.

Jij moet die van jou even mailen/ftp'en, dan zal hij zeker meedoen
Verwijderd
me!!me!!me!!Op maandag 13 augustus 2001 16:34 schreef Chan het volgende:
P.S. Wie is dat Cad mannetje van je?
ik heb trouwens mijn laatste nog ff geFTPd Marc_H
Zou het ook niet verstandig zijn om eens te inventariseren (als richtlijn) hoeveel mensen de kast nog willen hebben. Het lijkt mij overdreven om voor 10 tweakers een kast te laten bouwen.
* MrE maakt zich zorgen dat het anders flink in de prijzen gaat lopen
tiep-o
the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@
Inventariseren hoeveel mensen intresse hebben kan pas als je enig idee hebt wat de kast gaat kosten. omdat we nog geeneens een definitief model hebben, is dat erg lastig.Op maandag 13 augustus 2001 18:50 schreef MrE het volgende:
heeft iemand al geprobeerd om met Graasgast in contact te komen? Ik denk namelijk dat het wel praktisch is als we gebruik kunnen blijven maken van zijn 'ingang' bij dat bedrijf waar hij het over had.
Zou het ook niet verstandig zijn om eens te inventariseren (als richtlijn) hoeveel mensen de kast nog willen hebben. Het lijkt mij overdreven om voor 10 tweakers een kast te laten bouwen.
* MrE maakt zich zorgen dat het anders flink in de prijzen gaat lopen
edit:
tiep-o
If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!
Verwijderd
wil ik er 1 en waarschijnlijk 2. Inschakelen van Graasgast (als starter van het geheel) vind ik wel op zijn plaats.

en van de andere kant

(diepblauw is water reservoir)
De kast heeft de volgende maten:
hoog 65 (was 60)
breed 22 (tegenover 33 in het oude)
diepte 50 (onveranderd)
Alleen waterkoeling zal gekanteld in de kast moeten
Maar, ik zal het nog 1 keer uitleggen:
een waterreservoir moet een inhoud hebben van 1,5 liter (ongeveer natuurlijk), en er moet plaats zijn om een pomp in te maken.
Maar nu ga ik wat zeggen dat je helemaal niet zou verwachten van mij: IK ZIT TE ZEIKEN WANT JE MAAKT HET WATERRESERVOIR ER TOCH ZELF IN!!.
Maar willen jullie geen ontwerpen meer maken waar er een "plat" waterreservoir in zit, dit zit dan onderin, en dan kan je die ruimte beter gebruiken voor wat extra werkruimte rond de radiator (die natuurlijk ook optioneel is, maar de fans moeten er wel kunnen worden bevestigd.)
nou ja niet verwachten.....Maar nu ga ik wat zeggen dat je helemaal niet zou verwachten van mij: IK ZIT TE ZEIKEN WANT JE MAAKT HET WATERRESERVOIR ER TOCH ZELF IN!!.
Je liep anders wel aardig te zeiken hoor...
ik bedoelde dat ik het toe zou gevenOp maandag 13 augustus 2001 20:36 schreef InterCC het volgende:
[..]
nou ja niet verwachten.....
Je liep anders wel aardig te zeiken hoor...
maar nu weer ff ontopic plz
ik ben een kast aan het ontwerpen (het het fantastische programma, PAINT)
Daar meet ik alles met pixels, 1pixel=1mm
dus dan klopt alles precies
En dan heb ik 't niet over t mooie plaatje, maar over t totaalbeeld, wordt goed nagedacht over die kasten...
Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.
Er was beslist dat er niks aan de zijkant zou komen.
Gezocht!
Router
Beslist???Op maandag 13 augustus 2001 21:38 schreef thedolf het volgende:
Marc_H
Er was beslist dat er niks aan de zijkant zou komen.
er hoeven alleen wat gaatjes gemaakt worden waar de fans in/uit kunnen blazen. je hoeft ze niet te gebruiken...
zover ik weet is er noch niets beslist, alleen dat er geen vensters gemaakt worden.
Heb jij wel eens opgemeten hoe breed 33 cm is?Op maandag 13 augustus 2001 21:43 schreef Silacoid het volgende:
vond je vorige handiger, breedte = werkruimte
plaatje waar mijn 33 cm brede ontwerp in gerenderd is
(die kast ernaast is een Inwin 600 fulltower van 20 breed x 62 hoog)
onderaan is meer dan voldoende werkruimte,
en er is minder loze ruimte bovenin die niet gebruikt wordt
niks
Verwijderd
nou, dan kun je als je wilt ook nog 2*12cm fans naast elkaar onderin de kast plaatsen. Voor diegene die aan 1*12cm niet genoeg hebben
ook heb je dan iets meer werkruimte, de kast is dan 5 cm breder dan een standaard kast.
Ik denk dat 25 cm dan ook nog krap is. Je houdt dan nog 1 cm over voor de zijkanten.Op maandag 13 augustus 2001 22:06 schreef pdb het volgende:
Als het dan smaller wordt, vind ik dat het niet smaller moet dan 25cm..... waarom:
nou, dan kun je als je wilt ook nog 2*12cm fans naast elkaar onderin de kast plaatsen. Voor diegene die aan 1*12cm niet genoeg hebben
ook heb je dan iets meer werkruimte, de kast is dan 5 cm breder dan een standaard kast.
Gezocht!
Router
Vanwege dit feit kies ik persoonlijk liever voor de bredere versie van de kast.. meer ruimte.. betere airflow (ja ja.. als je waterkoeling gebruikt, heb je dat niet meer zo hard nodig
Maar ik neem een petje af voor alle case designers.. Keep up the excellent work !!!
Heb je gelijk in.Op maandag 13 augustus 2001 22:18 schreef GoeGie het volgende:
Ik heb net het laatste ontwerp van Mark H bekeken.... maar volgens mij wijkt dat design af van de WTX standaard, waarbij de intake air over de CPU naar achteren wordt verplaatst, teneinde de airflow in de kast zo optimaal te maken.![]()
Vanwege dit feit kies ik persoonlijk liever voor de bredere versie van de kast.. meer ruimte.. betere airflow (ja ja.. als je waterkoeling gebruikt, heb je dat niet meer zo hard nodig)..
Maar ik neem een petje af voor alle case designers.. Keep up the excellent work !!!
Gezocht!
Router
bij het laatste ontwerp ging het mij erom of ik waterkoeling en 2 powersupplies in een smallere case kon passen, de plaatsing van de fans is daarbij minder van belang. natuuurlijk kunnen er ook twee van 12 cm vooraan geplaatst worden (boven elkaar), en 1 aan de achterkant bij de cpu, ipv de 2 aan de zijkant.Op maandag 13 augustus 2001 22:18 schreef GoeGie het volgende:
Ik heb net het laatste ontwerp van Mark H bekeken.... maar volgens mij wijkt dat design af van de WTX standaard, waarbij de intake air over de CPU naar achteren wordt verplaatst, teneinde de airflow in de kast zo optimaal te maken.![]()
Vanwege dit feit kies ik persoonlijk liever voor de bredere versie van de kast.. meer ruimte.. betere airflow (ja ja.. als je waterkoeling gebruikt, heb je dat niet meer zo hard nodig)..
Verwijderd
true, true, maar dat helpt niet echt mee aan de geluidsisolatie...wat denk ik voor velen ook wel meetelt (?)Op maandag 13 augustus 2001 21:54 schreef Marc H het volgende:
[..]
Beslist???
er hoeven alleen wat gaatjes gemaakt worden waar de fans in/uit kunnen blazen. je hoeft ze niet te gebruiken...
jaHeb jij wel eens opgemeten hoe breed 33 cm is?
plaatje waar mijn 33 cm brede ontwerp in gerenderd is
(die kast ernaast is een Inwin 600 fulltower van 20 breed x 62 hoog)
Blijf zo door gaan jongens, dit ziet er allemaal zeer belovend uit, de 'prototypes'die er tot nu toe zijn gemaakt zien er allemaal zeer oké uit.
Ik ben pas vandaag terug gekomen van vakantie, dus ik denk dat al de adviezen die ik evt had kunnen aanbrengen al geweest zijn. (ben nog steeds deel 1 offline aan het lezen ((56K
Maar ga zo door, jammer genoeg was ik te laat voor de pol, dus heb ik niet mee kunnen stemmen en kan ik niet met grafische programma's om gaan (heb het nog nooit geprobeerd) dus daarom zal mijn bijdrage in dit 'project' waarschijnlijk klein zijn, maar jullie moeten weten dat ik dit een geweldig idee vind en als het allemaal mag lukken ik dan wrschnlk (als de kosten een beetje normaal blijven) ook mee zal doen.
Grtz A
marc, eventjes voor de duidelijkheid.. die 2 12cm fans.. die komen in het onderste gedeelte van de case, nietwaar ? Maar dan creeer je nog die de airflow die je had met je eerder ontwerp.Op maandag 13 augustus 2001 22:31 schreef Marc H het volgende:
[..]
bij het laatste ontwerp ging het mij erom of ik waterkoeling en 2 powersupplies in een smallere case kon passen, de plaatsing van de fans is daarbij minder van belang. natuuurlijk kunnen er ook twee van 12 cm vooraan geplaatst worden (boven elkaar), en 1 aan de achterkant bij de cpu, ipv de 2 aan de zijkant.
Vraagje: Dien je beide ontwerpen in ?
Er moeten wel regels komen mbt de poll van de beste case.Op maandag 13 augustus 2001 23:00 schreef GoeGie het volgende:
[..]
marc, eventjes voor de duidelijkheid.. die 2 12cm fans.. die komen in het onderste gedeelte van de case, nietwaar ? Maar dan creeer je nog die de airflow die je had met je eerder ontwerp.
-de case moet aan de eisen van de poll voldoen (mag wel WAT afwijken zoals ipv 6 5,25" bays er maar 5 maken) Maar niet bijvoorbeeld een kast van 40x40x20 maken
mijn eerdere ontwerpen hebben nooit een intake fan vooraan op de hoogte van de cpu gehad, dus de airflow zal redelijkerwijze gelijk zijn als mijn vorige ontwerpen, alleen zullen de fans boven elkaar ziten ipv naast elkaar. Als ik thuis ben zal ik wel even een update maken in het design hierboven.Op maandag 13 augustus 2001 23:00 schreef GoeGie het volgende:
[..]
marc, eventjes voor de duidelijkheid.. die 2 12cm fans.. die komen in het onderste gedeelte van de case, nietwaar ? Maar dan creeer je nog die de airflow die je had met je eerder ontwerp.
'Tuurlijk laat ik beide designs meedoen.
Out of order...
Er zullen standaard geen fans in de kast zitten, alleen mogelijkheden om een fan te plaatsen.Op dinsdag 14 augustus 2001 04:40 schreef Da_Killah het volgende:
Eh lui. De case moet toch ook niet te veel fans hebben? Anders heb je ook geluidsoverlast. Met waterkoeling erin en een paar zwakke fans lukt het toch best? en ook 2 misschien voor de koeling van de radiator...
Verwijderd
keep up the good work!
tnxOp dinsdag 14 augustus 2001 15:30 schreef Area53 het volgende:
Als jullie nog een Autocad tekenaar nodig hebben, deze zit om werk verlegen!!
Zitten er dan ook kapjes bij die je eruit kunt drukken ofzo? Bijv. als je een fan wilt plaatsen dat je gewoon een stuk uit je kast kunt drukken ofzo en dan je fan erinzet.Op dinsdag 14 augustus 2001 04:55 schreef Marc H het volgende:
[..]
Er zullen standaard geen fans in de kast zitten, alleen mogelijkheden om een fan te plaatsen.
Scheel veel tweakers zagen en standaard gaten erin..hmm, krijg je zo'n kaasgevoel.
Flap
nee denk het niet, we weten nog niet hoe ze vast gaan zitten, misschien wel van die clips, maar dan wel van rvs. Maar ik denk dat er een duct in komt, en dat hij daar aan vast kan komen te zitten. Dan zie je ook niet de fans vastzitten (in de front)Op dinsdag 14 augustus 2001 17:24 schreef UDuckling5 het volgende:
[..]
Zitten er dan ook kapjes bij die je eruit kunt drukken ofzo? Bijv. als je een fan wilt plaatsen dat je gewoon een stuk uit je kast kunt drukken ofzo en dan je fan erinzet.
Scheel veel tweakers zagen en standaard gaten erin..hmm, krijg je zo'n kaasgevoel.

Willen jullie ff het bijschrift lezen op het plaatje. Ik wil dus weten wat jullie willen, mbt de 3,5" bays en de plaatsing ervan.
uhm, die rood omlijnde bays zijn interne 3,5" bays
en die grote vierkante vlakken, tja, 120mm fans (ook voor die rooie vlakken dus)
Verwijderd
sorry hoor, maar ik vind hem een beetje veel lijken op deze:Op dinsdag 14 augustus 2001 21:11 schreef epsilon het volgende:
[afbeelding]
Willen jullie ff het bijschrift lezen op het plaatje. Ik wil dus weten wat jullie willen, mbt de 3,5" bays en de plaatsing ervan.
en die grote vierkante vlakken, tja, 120mm fans (ook voor die rooie vlakken dus)

van The_Dolf op de vorige draad.
wel netjes ge-maatvoerd epsilon.
dat had meneer er ook bij gezegdOp dinsdag 14 augustus 2001 21:38 schreef pdb het volgende:
[..]
sorry hoor, maar ik vind hem een beetje veel lijken op deze:
[afbeelding]
ff vergeten te zeggen: zou je ook nog de maten erbij kunnen zetten of een plaatje van de zijkant
op zich goed design, alleen een paar dingen:Op dinsdag 14 augustus 2001 21:11 schreef epsilon het volgende:
[afbeelding]
1. tekening van de zijkant?
2. voeding(en)?
3. volgens mij is die ruimte tussen de 5,25 bays niet nodig, en ook onnodig moeilijk te fabriceren, en randje alu van een halve centimeter zal niet echt stevig zijn.
Maar de overeenkomsten zijn groots
Zoals je zelf kan zien had ik hier een paar tekenfoutjes en heb ik een uur later een beter ontwerp gemaakt. Die is Exact hetzelfde als die van Epsilon, maar ik had alleen nog wat ruimte voor een lcd overgelatenOp dinsdag 14 augustus 2001 21:38 schreef pdb het volgende:
[..]
sorry hoor, maar ik vind hem een beetje veel lijken op deze:
[afbeelding]
Gezocht!
Router
kloptOp dinsdag 14 augustus 2001 22:38 schreef thedolf het volgende:
[..]
Zoals je zelf kan zien had ik hier een paar tekenfoutjes en heb ik een uur later een beter ontwerp gemaakt. Die is Exact hetzelfde als die van Epsilon, maar ik had alleen nog wat ruimte voor een lcd overgelaten
ik heb alleen de maten uitgedacht enzo
ik ben nog bezig met de zijkant ed
dan kan ik een nieuw design maken (met de externe 3,5" bays BOVEN de 5,25" bays) en de interne 3,5" bays (2x 3 denk ik, lijkt mij het slimste)
zo kan de kast weer wat kleiner worden, en is het wat gevarieerder in het design, dus geen 4x120mm onderin)
laat ff weten wat je ervan vindt.
Verwijderd
is goed id epsilonOp dinsdag 14 augustus 2001 22:57 schreef epsilon het volgende:
ff een vraagje, wat zijn de maten van een 40x4 lcd
dan kan ik een nieuw design maken (met de externe 3,5" bays BOVEN de 5,25" bays) en de interne 3,5" bays (2x 3 denk ik, lijkt mij het slimste)
zo kan de kast weer wat kleiner worden, en is het wat gevarieerder in het design, dus geen 4x120mm onderin)
laat ff weten wat je ervan vindt.
voor een 40*4 lcd heb je ongeveer 5 cm in hoogte nodig (incl ruimte eromheen) breedte weet ik niet precies.
bij 3*3,5" kan er alsnog een 8cm fan voor geplaatst worden, is toch even groot. en 4*12 cm is een beetje overkill, voor de meeste systemen althans.
keep up the good work
plaatje LCD:

is 19*5 cm zoals je kan zien
Hier mijn laatste ontwerp. Morgen de zijkant en de maten. De zijkant blijft gewoon hetzelfde als al mijn vorige ontwerpen.
Gezocht!
Router
Maar ja, er moet toch een definitieve vorm komen. Die van mij wijkt ietsjes af, maar er staan wel weer de maten bij.
ik hoop dat jullie het een beetje kunnuh zien ivm. dat ik het gepaint heb toen ik inzoomde en dus toen wel zichtbaar is.
maar dit wordt dus mijn nieuwe case soon
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Verwijderd

is een IBM server met buitenmaten van (b)25*(h)75*(d)50 hebben wij nu thuis staan
Mijn nieuwe pc komt namelijk al snel binnen en ik wil hem natuurlijk zo snel mogelijk ik de ultieme case bouwen.
lekker kassie alleen ff brederOp woensdag 15 augustus 2001 10:05 schreef pdb het volgende:
zoiets ook goed, maar dan in WTX formaat:
[afbeelding]
is een IBM server met buitenmaten van (b)25*(h)75*(d)50 hebben wij nu thuis staan
ftp://case@nike.ath.cx
daar zet je dan je zip file neer met het voor en zij aanzicht, een file met je nick en je echte naam + mail adres.
inlevern kan tot vrijdag avond 23.59.
is wel mooie kast, maar we willen zorgen dat er geen ruimte meer boven de voeding is, omdat deze alleen gebruikt wordt door een 3,5" bracket, maar die kunnen we nu al NAAST de cd-rom drives kwijt, dus dat is loze ruimte.Op woensdag 15 augustus 2001 10:05 schreef pdb het volgende:
zoiets ook goed, maar dan in WTX formaat:
[afbeelding]
Verwijderd
Ik denk niet dat je 'm al te snel moet verwachten, aangezien er nog heel veel kleine details uitgewerkt moeten worden...Op woensdag 15 augustus 2001 10:12 schreef arnoman het volgende:
Wanneer denken jullie die kast ongeveer af te hebben?
Mijn nieuwe pc komt namelijk al snel binnen en ik wil hem natuurlijk zo snel mogelijk ik de ultieme case bouwen.
kan denk ik beter ff 't goedkoopste caseje kopen dat je kunt vinden en dan later da ultimate tweaking case bestellen

dit is tie
rechts is zonder maten, dus hoe hij er uit komt te zien
morgen maak ik de zijkant en achterkant
eerst wil ik goedkeuring
ik heb er de strips tussen de 5,25" bays eruit gehaald. Dit voor ruimte en voor stevigheid. Want die strips zijn niet erg stevig.
Ik vindt het een goed ontwerp. Alles zit erin en niet veel ruimte verspilt zo. En volgens mij ook goed airflow zo.Op woensdag 15 augustus 2001 22:19 schreef epsilon het volgende:
[afbeelding]
dit is tie
eerst wil ik goedkeuring
ik heb er de strips tussen de 5,25" bays eruit gehaald. Dit voor ruimte en voor stevigheid. Want die strips zijn niet erg stevig.
Wèh zedde gij??
Kunnen we geen 2 externe 3,5 inch bays hebben voor de mensen met een diskdrive en een zip drive ???
en word de lcd er dan bijgeleverd ??? want niet iedereen heeft zon lcd thuis (Ik heb een 2x20 bijvoorbeeld) en voor de interne 3,5 inch bays komen nog fans neem ik aan ???
K03K
Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)
Zo ziet het er wel leuk uit maar als je die interne 3,5" bays ff wegdenkt staat het best vaag aan de voorkant, zo'n los diskettedrivejeOp woensdag 15 augustus 2001 22:19 schreef epsilon het volgende:
[afbeelding]
dit is tie
eerst wil ik goedkeuring
Verwijderd
Helemaal mee eens...Op donderdag 16 augustus 2001 01:25 schreef Straat het volgende:
[..]
Zo ziet het er wel leuk uit maar als je die interne 3,5" bays ff wegdenkt staat het best vaag aan de voorkant, zo'n los diskettedrivejeop een hele vage positie. Ik zou hem dus boven de 5,25" bays zetten
Ik ben het met Straat eens dat het goed uitziet, vooral die 190x54 LCD.(dat moet wel een hele mooie LCD zijn)Op donderdag 16 augustus 2001 13:15 schreef Straat het volgende:
Verder ziet het frontje van Epsilon er perfect uit, nu de rest van de kast nog...

(bovenaanzicht dolf/epsilon design. Linksboven, moederbord, en dat grootte blauwgroene is een fullsize insteek kaart, blauw de harddisk, rood cdrom.)
In theorie past het, alleen in de praktijk is het geen doen, omdat er nooit meer een harddisk in of uit kan zonder de halve kast te demonteren.
Verwijderd
Ik bedenk me net dat dit ook te verhelpen valt met van die sledes. Dan schroef je je cdrom etc op die slede die je schroefloos erin en eruit kan halen. Het lijkt me dat dit ook mogelijk is voor de hdd'd etc.
Zelfs de pci kaarten in je mobo moeten er uit om ervoor te zorgen dat je een hd in het 3,5" rack kunt schuivenOp donderdag 16 augustus 2001 14:26 schreef Marc H het volgende:
(bovenaanzicht dolf/epsilon design. In theorie past het, alleen in de praktijk is het geen doen, omdat er nooit meer een harddisk in of uit kan zonder de halve kast te demonteren.
Dat is niet echt een optie omdat het veel te duur gaat worden en lastig te realiseren (heb je al gauw kunststof voor nodig).Op donderdag 16 augustus 2001 14:38 schreef haashaashaas het volgende:
Ik bedenk me net dat dit ook te verhelpen valt met van die sledes. Dan schroef je je cdrom etc op die slede die je schroefloos erin en eruit kan halen. Het lijkt me dat dit ook mogelijk is voor de hdd'd etc.
Veel veiliger en makkelijker is het onder elkaar plaatsen van de 5 1/4 bays en de hard disk bays... zie ontwerp Marc H van 4 augustus jl.
Hoe wil jij dan de kabels plaatsen?Op donderdag 16 augustus 2001 17:29 schreef Silacoid het volgende:
kunnen we er niet van bovenaf bij dan?
En hoe groot zijn die dingen dan?(kan ik in mijn ontwerp er rekenig mee houden)
een beetje SCSI kaart bijv.Op donderdag 16 augustus 2001 18:06 schreef Area53 het volgende:
Wie heeft er een Fullsize kaart?
En hoe groot zijn die dingen dan?(kan ik in mijn ontwerp er rekenig mee houden)
of een 3DLABS oxigen.
* jadjong droomt van die laatste
Zou je mij ook de maten kunnen geven, A.U.B.Op donderdag 16 augustus 2001 18:08 schreef jadjong het volgende:
[..]
een beetje SCSI kaart bijv.
of een 3DLABS oxigen.
* jadjong droomt van die laatste
Dit topic is gesloten.
![]()