[Shadow] Cloud gaming. Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:30

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Yup; same here.

Mij Shadow is gisteren verhuisd, overigens zonder reset (dat had ik aangegeven). Hardware is gelijk gebleven (dus ik heb nog steeds een P5000 en geen GTX1080).

Latency is wat hoger, maar verder is alles stabiel.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-Mist
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 20:08
Shadow mag helemaal geen GTX 1080 aanbieden omdat dat tegen de ToS van Nvidia ingaat. Vandaar ook dat iedereen op een P5000 zit.

Ik snap dan ook niet dat ze qua marketinguitingen nog steeds op de proppen komen met een GTX 1080 |:(

[ Voor 29% gewijzigd door Dark-Mist op 23-02-2022 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Hier hetzelfde, ik ben ook vandaag over gezet en het enige verschil dat ik merk is dat mijn Shadow me nu opeens Franstalige websites voorschotelt 8)7

Verder heb ik niks gemeten, maar gewoon Elder Scrolls Online geinstalleerd en opgestart.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:52
Apie! schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:51:
Hier hetzelfde, ik ben ook vandaag over gezet en het enige verschil dat ik merk is dat mijn Shadow me nu opeens Franstalige websites voorschotelt 8)7

Verder heb ik niks gemeten, maar gewoon Elder Scrolls Online geinstalleerd en opgestart.
Franse websites is niet heel gek hè met een datacenter in Frankrijk...

Strava | AP | IP | AW

• Apie!

Apie!

@Webgnome Nee, maar als bedrijf de aanname doen dat je klanten standaard Franstalige websites willen na een reset wel een beetje.

En woorden als Telecharger doen me stiekem toch een beetje giegelen :+ Ik heb de taalinstellingen toch maar snel aangepast.

Blown past falling sands

• Webgnome
Ze installeren windows 10 waarschijnlijk standaard en dan krijg je dit. Ach ja zo aangepast, ben al blij dat het gewoon werkt en niet voor laggy verbinding zorg.

Strava | AP | IP | AW

• Apie!

Apie!

Inderdaad, dat moet ik ze nageven, ik heb totaal geen lag ervaren met het Franse datacenter. d:)b

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workswith
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
Webgnome schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:46:
Inmiddels is mijn shadow verplaatst naar Frankrijk. De latency is zoals verwacht +/- 60ms. Ik ga vanavond eens testen wat dat betekent voor mijn gamesessies ( speel geen shooters). Als dat teveel tegen valt dan ga ik over naar geforce now waarschijnlijk. ;)

Update 20:38
Heb net een uurtje Witcher 3 gespeeld en heb eigenlijk niets gemerkt van de latency. Het speeld nog steeds erg fijn dus ik denk dat ik wel bij Shadow blijf.
hoe kom je aan zo hoge latency. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ficN1k1pk16c9g3_VIvnPTyXrnI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PvvliUrDSgUrPpG8X9yPEMSI.jpg?f=user_large zelfs met 4g heb ik 44 ms tot datacenter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Geen idee hoe ik op die dag op zo'n hoge latency zat. Op dit moment is het as we speak 20 ms. Maar ik heb wel eens begrepen dat ziggo hier ook een grote rol in speelt. Voor mijn speelsessies maakt het in ieder geval niets uit

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Webgnome schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:46:
Inmiddels is mijn shadow verplaatst naar Frankrijk.
Niet overgezet op Frankfurt wat eerder is gecommuniceerd door Shadow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Nope, Frankrijk.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workswith
dit is een bewuste keuze geweest, shadow zoekt datacenter dichtste bij de klanten groep zit.
dit op de afstand te beperken. wij zitten op ovh dc gravelines. naar mij mening is dit wel de beste keuze.
https://speedtest.frdun02.shadow.tech/
datacenter in duitsland ook van ovh: https://speedtest.defra01.shadow.tech/
kun je het verschil zelf bekijken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Heb een account aangemaakt; om eens te testen, heb wel een Quest 2, maar geen game PC.
Nu via Shadow de Quest2 op SteamVR, en dat werkt fantastisch, ook multiplayer.

Zoveel meer details (in Pavlov) en Atmos achtig geluid.

Aangenaam verrast!

Yo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 21:59
Nieuwe aankondiging:
https://shadow.tech/blog/teamshadow/shadow-spotlight-cloud

Belangrijkste nieuws:
  1. The revamped Shadow subscription service features an updated plan: while the starting price remains $29,99 per month, we now offer a brand-new Power Upgrade, available for an additional $14,99.
  2. Shadow Drive, the online-storage solution by SHADOW, available this fall.
    Shadow Drive will be available for free with up to 20 GB of storage, while a premium version of the service will be available at $8,99 a month, with up to 2 TB available.
  3. Shadow Business Solutions will allow companies to create, manage, and access a range of professional Shadow cloud-computing units, starting from a single high-end workstation, up to the massive rendering power of full servers. All while benefiting from the streaming quality, responsiveness and ease of use of Shadow at an incredibly competitive cost.

[ Voor 84% gewijzigd door Redondo77 op 19-05-2022 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Redondo77 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:15:
Nieuwe aankondiging:
https://shadow.tech/blog/teamshadow/shadow-spotlight-cloud

Belangrijkste nieuws:
  1. The revamped Shadow subscription service features an updated plan: while the starting price remains $29,99 per month, we now offer a brand-new Power Upgrade, available for an additional $14,99.
  2. Shadow Drive, the online-storage solution by SHADOW, available this fall.
    Shadow Drive will be available for free with up to 20 GB of storage, while a premium version of the service will be available at $8,99 a month, with up to 2 TB available.
  3. Shadow Business Solutions will allow companies to create, manage, and access a range of professional Shadow cloud-computing units, starting from a single high-end workstation, up to the massive rendering power of full servers. All while benefiting from the streaming quality, responsiveness and ease of use of Shadow at an incredibly competitive cost.
Ik heb de spotlight gisteren bekeken.

Veel beloftes weer; afhankelijk van je geografische locatie krijg je een (paar cores van een) AMD EPIC CPU, 16GB RAM en een RTX3070 (of "pro" equivalent) óf een vergelijkbare AMD-kaart met raytracing support.

Vooral die CPU is een welkome upgrade.

Let wel, dit is dus 15 euro bovenop de 30 die je al betaalt voor het product "ShadowPC", dus 45 euro per maand. Daar staat dan tegenover dat het een "feature" is op je bestaande abonnement, dat je dus aan- en uit kunt zetten, en niet meer een losstaand abonnement naast de basis. Zet je de "optie" uit, dan val je terug naar de basis ShadowPC en betaal je weer 30 euro.*

Wat nog onduidelijk is, is of de huidige storage options nu wel of niet blijven met het nieuwe model. Ik ga in ieder geval geen 9 euro per maand extra betalen voor 2TB opslag erbij terwijl ik nu voldoende heb aan de 256GB die ik ooit extra heb bijbesteld (in totaal dus 512GB) en mijn gekoppelde clouddrives van TransIP.

Ik ben een van de Dutch1000 en betaal dus levenslang maar 12 euro p/m voor ShadowPC; ik ben benieuwd of de optie er voor ons ook komt ;)

De nieuwe "feature" wordt deze maand uitgerold onder een kleine groep betatesters (ik zit er dit keer niet bij; ik heb het echt te druk momenteel) en "later dit jaar" komt het beschikbaar voor alle Shadow-klanten.

De client app wordt in ieder geval de komende week voor iedereen geupdate (of je de nieuwe versie hebt, zie je vanzelf aan het nieuwe logo van Shadow en de nieuwe blauwe kleuraccenten in plaats van oranje).

*wat mij niet duidelijk is geworden, is hoe ze dit gaan uitvoeren. Nu is je ShadowPC gekoppeld aan je account; een zwaardere config moest geprovisioned worden in het datacenter met een datamigratie voor je install erachteraan. Nu is het dus een optie die je aan en uit kunt zetten. Wordt de basis ShadowPC dan ook AMD EPIC-gebaseerd (maar dan met minder cores en RAM gealloceerd?)? En dus weer een migratie met eventueel verlies van data?

Ik krijg er geen antwoord op in ieder geval.

[ Voor 19% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 19-05-2022 11:43 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 21:59
Mja... ik vind het me eerlijk gezegd allemaal te duur.
Ze gaan dit volgens mij niet kunnen houden.

Ik ben aan het kijken om eventueel over te schakelen op GeforceNow.
Enige (groot) nadeel is dat ik niet mijn gehele steam library meer kan spelen (wat dan weer wel gaat op een Shadow).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Met de aankondigingen krijg ik het idee dat ze naar de zakelijke markt verschuiven. Dat is uit financieel oogpunt de enige manier waarop Shadow op de lange termijn kan blijven bestaan. Betalende grote klanten. Tevens gaan ze dus concurreren met big tech, ik geloof niet dat ze die strijd kunnen winnen maar wie weet verrassen ze me.

De vraag is wel wat die focus shift doet voor de gamer klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 12:42:
Met de aankondigingen krijg ik het idee dat ze naar de zakelijke markt verschuiven. Dat is uit financieel oogpunt de enige manier waarop Shadow op de lange termijn kan blijven bestaan. Betalende grote klanten. Tevens gaan ze dus concurreren met big tech, ik geloof niet dat ze die strijd kunnen winnen maar wie weet verrassen ze me.

De vraag is wel wat die focus shift doet voor de gamer klanten.
Bij de overname van Shadow door de nieuwe eigenaar is dit inderdaad al gezegd; Shadow moet uitbreiden naar het zakelijke domein. Creatives en devs, met name.

Toch is dat niet erg: de zakelijke doelgroep waar ze zich tot nu toe op richten, toont overlap qua hardware-eisen met gamers. Wellicht dat er ooit een "Shadow Light" komt zonder zware GPU, of juist met een extreem zware GPU voor renderwerk, maar daar hebben jij en ik geen last van (toch?).

Het nu aangekondigde product is overduidelijk wel op gamers gericht, ook al deed het reclamepraatje anders geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10-09 21:49
grappig dat shadow nog meedoet. Lang niks van gehoord maar met deze upgrade gaan ze misschien wel weer een rol spelen. Ik zelf vind het te duur en blijf de gratis GFN abo gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

mark777 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:16:
grappig dat shadow nog meedoet. Lang niks van gehoord maar met deze upgrade gaan ze misschien wel weer een rol spelen. Ik zelf vind het te duur en blijf de gratis GFN abo gebruiken.
Jij vindt het al vier jaar te duur ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• workswith
na veel mails en moeite, kan ik hier mededelen dat we onze Nederlandse ip adressen weer terug hebben op shadow. dit maakt het weer mogelijk om series te kijken en gebruiken als desktop. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O4nUjHXLDqgyvks64bfvVP6kgjU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HKA3mVDb27VP14NiNNDGGw6U.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maekoda
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-09 21:20
Ik heb nog steeds een Frans IP adres - echt om te huilen, want browser instelling helpt ook niet echt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ik word sinds een week of drie gillend gek van de klantenservice van Shadow. En wel om twee redenen.

Allereerst is, zonder aankondiging, de Dutch1000-korting ingetrokken. Hierdoor betaal ik nu het dubbele van wat ik eerst betaalde, terwijl de korting "levenslang" zou zijn. Hier ben ik nog over met ze in discussie.

Maar dan dit:

Sinds een week of drie geeft mijn ShadowPC geen beeld meer. Na het starten van de stream wordt de afmeting van het venster aangepast naar 1024x768 en wordt uitsluitend een zwart scherm weergegeven. Overigens ongeacht het apparaat of OS waarop ik het probeer.

De machine zelf doet het wel: als ik met Steam Game Streaming een spel start, zie ik kort de desktop (op 1920 x 1200) en daarna start de game en kan ik spelen. Helaas niet lang, want Shadow registreert geen input als je via Steam Game Streaming speelt, dus loopt de afk-timer af en logt Shadow uit.

Via de client dus geen beeld. Al drie weken lang in samenspraak met Shadow getroubleshoot en 1000-en-1 dingen geprobeerd: geen beeld.

En ondertussen wel weer vrolijk 33 euro incasseren. Die ga ik maar eens terugvorderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Heroic_Nonsense schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:13:
Ik word sinds een week of drie gillend gek van de klantenservice van Shadow. En wel om twee redenen.

Allereerst is, zonder aankondiging, de Dutch1000-korting ingetrokken. Hierdoor betaal ik nu het dubbele van wat ik eerst betaalde, terwijl de korting "levenslang" zou zijn. Hier ben ik nog over met ze in discussie.

Maar dan dit:

Sinds een week of drie geeft mijn ShadowPC geen beeld meer. Na het starten van de stream wordt de afmeting van het venster aangepast naar 1024x768 en wordt uitsluitend een zwart scherm weergegeven. Overigens ongeacht het apparaat of OS waarop ik het probeer.

De machine zelf doet het wel: als ik met Steam Game Streaming een spel start, zie ik kort de desktop (op 1920 x 1200) en daarna start de game en kan ik spelen. Helaas niet lang, want Shadow registreert geen input als je via Steam Game Streaming speelt, dus loopt de afk-timer af en logt Shadow uit.

Via de client dus geen beeld. Al drie weken lang in samenspraak met Shadow getroubleshoot en 1000-en-1 dingen geprobeerd: geen beeld.

En ondertussen wel weer vrolijk 33 euro incasseren. Die ga ik maar eens terugvorderen.
UPDATE:

Mijn ticket is geëscaleerd naar het DEV-team. Dat heeft men besloten na het inzien van de logs uit de client.

Ik heb geen idee wat men gespot heeft, maar ik vind het een vreemd verhaal.

Ondertussen wordt Shadow alweer bijna afgeschreven, waardoor ik dus al 66 euro heb uitgegeven zonder het te kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• workswith
de power upgrade komt er aan, hier bij ook de specs AMD Epyc 7543P 4 core/ 8 threads. 16 GB ram gamegeheugen. en nvidia quadro rtx 4500. als je al een pre order had gedaan heb je deze mail ook gehad. later zit jaar is deze power up vrij verkrijgbaar volgens shadow.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ajAcwpJFk4N3VFdQrGxJFcLA0xg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pgtKVjLC0Zt2G5YTr9j129Ut.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polopolo150
Ik had weer eens zin om Shadow dus heb nu een server in Duinkerke en dat is echt een veel betere datacenter dan Parijs! Wat een klote DC is dat zeg!

Voelt allemaal op dit moment weer aan als de ouderwetse Amsterdam DC ervaring. Ook Nederlandse IP dus kan mijn Shadow ook gebruiken weer als mijn primaire computer wat ik heel fijn vond.

Beetje Counter-Strike gespeeld en ging wel prima. Moest wel wat inleveren in de framerate en de quick settings uitzetten. Een ander keertje mijn Shadow Ghost aansluiten en kijken of daarmee wel een premium ervaring heb op 1440P 75hz.

Ben echt blij en hopelijk blijft het ook een goeie Shadow ervaring! Want de afgelopen jaren was het wel heel wisselvallig zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Moet eerlijk bekennen dat ik zelf al een hele tijd van shadow ben afgetapt. Reden hiervoor is de prijs/kwaliteit verhouding die bij Geforce now toch echt een heel stuk beter is. Ja, het is niet een volledige pc maar om te gamen is dat een heel veel gevallen net genoeg.

Maar als ik jou bericht zo lees zal ik shadow nog eens een kans geven.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
Als GeForce Now voldoet gewoon dat houden. :) Blijft het beste.

Ik zat al die tijd op de Discord van Shadow en soms is er een storing of een bug of een probleem. Dat zal je met GeForce Now niet snel hebben.

Misschien ben ik minder enthousiast wanneer ik wat krachtige Xbox Game Pass spellen installeer en klaag ik weer hoe weinig power de computers hebben tegenwoordig. Want dan mag ik wel 45 euro dokken per maand voor de power up van later dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• workswith
Webgnome schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:02:
Moet eerlijk bekennen dat ik zelf al een hele tijd van shadow ben afgetapt. Reden hiervoor is de prijs/kwaliteit verhouding die bij Geforce now toch echt een heel stuk beter is. Ja, het is niet een volledige pc maar om te gamen is dat een heel veel gevallen net genoeg.

Maar als ik jou bericht zo lees zal ik shadow nog eens een kans geven.
Shadow is echt een aanrader, zeker straks met de power up. Ik heb meerdere keren game gekocht en maand later was de game verwijderd uit Geforece now. Dat probleem heb je met schaduw niet. cyberpunk 2077 Speel ook nog altijd niet lekker weg op gfn, ook niet met de 3080 tier zie link. YouTube: Nvidia RTX 3080 For $20 A Month?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
Op dit moment speel ik CB2077 maar heb er geen problemen mee eigenlijk. Zelfs niet in de 9,- tier. En daar gaat het mij op dit moment om. Ik game net iets te weinig om 30+ euro te rechtvaardigen. Ik ben dit topic begonnen toen Shadow net op kwam en het was op dat moment competatief. Omdat je een hele pc krijgt. Helaas op dit moment voor mij net iets te duur

[ Voor 29% gewijzigd door Webgnome op 06-10-2022 20:55 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• workswith
Webgnome schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:18:
Op dit moment speel ik CB2077 maar heb er geen problemen mee eigenlijk. Zelfs niet in de 9,- tier. En daar gaat het mij op dit moment om. Ik game net iets te weinig om 30+ euro te rechtvaardigen. Ik ben dit topic begonnen toen Shadow net op kwam en het was op dat moment competatief. Omdat je een hele pc krijgt. Helaas op dit moment voor mij net iets te duur
het is zeer persoonlijk maar naar mij mening is het ook voor de hardware die je krijgt echt goedkoop. shadow is ook meer echt een pc. deze video gaat in op de intensivering, en hoe lang duurt voordat shadow het terug heeft.
YouTube: WHY Shadow STOPPED at the RTX 3070 for the POWER UPGRADE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Nou, na twee maanden klooien geeft Shadow het op: men krijgt mijn ShadowPC niet meer aan de praat.

Nog even een recap:
  • Sinds begin augustus kan ik geen stream meer ontvangen vanaf mijn ShadowPC. Dat is niet alleen op mijn desktop zo, maar ook op mijn AppleTV en iPhone het geval. Het ligt ook niet aan mijn lokale netwerk of firewall: het werkt ook niet via 4G.
  • De machine dóet het wel: als ik de machine start en de error in beeld laat staan, kon ik tot voor kort op mijn eigen desktop Steam starten en de games die op mijn ShadowPC staan spelen (via Stream Cloud Gaming). Dat werkt op zich prima, ma naar 10 minuten denkt Shadow dat er geen input is geweest van keyboard en muis, dus sluit hij af.
  • Inmiddels werkt dat niet meer, vermoedelijk omdat Steam op mijn Shadow staat te wachten op een update (of omdat ik weer eens een keer ben uitgelogd en dus mijn wachtwoord moet invoeren)
  • Toen het nog wel werkte, kon ik tijdens het opstarten van de game kort mijn desktop zien. Daar was niets raars op te zien qua errors.
Goed.

Shadow is tot de conclusie gekomen dat het ergens in de encoder moet zitten. Dat is een stuk hardware en een stuk software die het dus om één of andere reden niet meer doen.

Na veel vijven en zessen, waaronder het ticket dat zonder reden of waarschuwing werd gesloten en veel gedreig van mijn kant met opzeggen, ligt het nu bij het development team. Echter geven zij aan de bug niet te kunnen reproduceren, dus wordt het op een incident gegooid waar ze niets aan gaan doen.

Nu kan Shadow alleen nog mijn ShadowPC verwijderen en een nieuwe aanleggen. Dat gaan ze vandaag doen. Ik ben dan alle data op de C:-drive kwijt (gelukkig blijft de data op de D:-drive wel intact) en ik heb gisteren de gelegenheid gekregen om een en ander via een FTP-achtige oplossing naar mijn lokale machine te backuppen.

Waar het nu misgaat, weet niemand. Ook Shadow kan de vinger er niet op leggen.

Ik heb al wel aangegeven dat ik niet ga betalen voor de periode waarin ik Shadow niet kon gebruiken. Het ticket staat al sinds begin augustus bij ze open, dus ze kunnen ook controleren dat het sinds die tijd niet heeft gewerkt. De klantenservice houdt de boot daar nog wel over af en geeft aan dat de overweging over restitutie pas wordt gemaakt als de problemen zijn opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• workswith
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:48:
Nou, na twee maanden klooien geeft Shadow het op: men krijgt mijn ShadowPC niet meer aan de praat.

Nog even een recap:
  • Sinds begin augustus kan ik geen stream meer ontvangen vanaf mijn ShadowPC. Dat is niet alleen op mijn desktop zo, maar ook op mijn AppleTV en iPhone het geval. Het ligt ook niet aan mijn lokale netwerk of firewall: het werkt ook niet via 4G.
  • De machine dóet het wel: als ik de machine start en de error in beeld laat staan, kon ik tot voor kort op mijn eigen desktop Steam starten en de games die op mijn ShadowPC staan spelen (via Stream Cloud Gaming). Dat werkt op zich prima, ma naar 10 minuten denkt Shadow dat er geen input is geweest van keyboard en muis, dus sluit hij af.
  • Inmiddels werkt dat niet meer, vermoedelijk omdat Steam op mijn Shadow staat te wachten op een update (of omdat ik weer eens een keer ben uitgelogd en dus mijn wachtwoord moet invoeren)
  • Toen het nog wel werkte, kon ik tijdens het opstarten van de game kort mijn desktop zien. Daar was niets raars op te zien qua errors.
Goed.

Shadow is tot de conclusie gekomen dat het ergens in de encoder moet zitten. Dat is een stuk hardware en een stuk software die het dus om één of andere reden niet meer doen.

Na veel vijven en zessen, waaronder het ticket dat zonder reden of waarschuwing werd gesloten en veel gedreig van mijn kant met opzeggen, ligt het nu bij het development team. Echter geven zij aan de bug niet te kunnen reproduceren, dus wordt het op een incident gegooid waar ze niets aan gaan doen.

Nu kan Shadow alleen nog mijn ShadowPC verwijderen en een nieuwe aanleggen. Dat gaan ze vandaag doen. Ik ben dan alle data op de C:-drive kwijt (gelukkig blijft de data op de D:-drive wel intact) en ik heb gisteren de gelegenheid gekregen om een en ander via een FTP-achtige oplossing naar mijn lokale machine te backuppen.

Waar het nu misgaat, weet niemand. Ook Shadow kan de vinger er niet op leggen.

Ik heb al wel aangegeven dat ik niet ga betalen voor de periode waarin ik Shadow niet kon gebruiken. Het ticket staat al sinds begin augustus bij ze open, dus ze kunnen ook controleren dat het sinds die tijd niet heeft gewerkt. De klantenservice houdt de boot daar nog wel over af en geeft aan dat de overweging over restitutie pas wordt gemaakt als de problemen zijn opgelost.
Dat is een vervelende er ervaring, ik heb zelf problemen gehad en na het opsturen van logs en screenshots kreeg ik dit als antwoord. “Atlas here to help!

That is perfect! Thank you so much for getting those sent in!

Thank you for your patience while we are investigating the degraded storage issue and the impact it has on your experience.

Due to the nature of this issue and how it affects your Shadow service, we will be refunding your Shadow subscription from the time you submitted your first ticket up until your most recent invoice.

You can expect this refund to appear in your account within 5 - 10 business days, as determined by your financial institution.

Also, we’ve added a one-month credit to your account to cover any additional time it may take while we continue to look for a solution.

Should the issue persist any longer, we will continue to ensure you are compensated appropriately for each month until it is resolved, at which time we will notify you.

While we wait to hear back from our Developers, I will place your ticket back On Hold to keep it open for you. This way we can let you know as soon as they have a fix for you!

Please let me know if you have any additional questions and I'll be happy to help answer them.

Best,
Atlas | Shadow.” Ik heb 6 maanden vergoeding gehad, maar 4 maanden echt problemen gehad. Ik ben tot nu toe tevreden met oplossingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

workswith schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:16:
[...]

Dat is een vervelende er ervaring, ik heb zelf problemen gehad en na het opsturen van logs en screenshots kreeg ik dit als antwoord. “Atlas here to help!

That is perfect! Thank you so much for getting those sent in!

Thank you for your patience while we are investigating the degraded storage issue and the impact it has on your experience.

Due to the nature of this issue and how it affects your Shadow service, we will be refunding your Shadow subscription from the time you submitted your first ticket up until your most recent invoice.

You can expect this refund to appear in your account within 5 - 10 business days, as determined by your financial institution.

Also, we’ve added a one-month credit to your account to cover any additional time it may take while we continue to look for a solution.

Should the issue persist any longer, we will continue to ensure you are compensated appropriately for each month until it is resolved, at which time we will notify you.

While we wait to hear back from our Developers, I will place your ticket back On Hold to keep it open for you. This way we can let you know as soon as they have a fix for you!

Please let me know if you have any additional questions and I'll be happy to help answer them.

Best,
Atlas | Shadow.” Ik heb 6 maanden vergoeding gehad, maar 4 maanden echt problemen gehad. Ik ben tot nu toe tevreden met oplossingen
Atlas heb ik ook gesproken, maar die was bij mij wat terughoudender.

Quentin is degene die tegen mij de uitspraak heeft gedaan dat er pas over restitutie wordt nagedacht als het probleem helemaal de wereld uit is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• workswith
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:59:
[...]

Atlas heb ik ook gesproken, maar die was bij mij wat terughoudender.

Quentin is degene die tegen mij de uitspraak heeft gedaan dat er pas over restitutie wordt nagedacht als het probleem helemaal de wereld uit is.
Als ik je tip zou megen geven zou ik ze wijzen op hun eigen tos. Dat helpt meestal ook wel “ dat helpt nog wel eens. “It's in the ToS

Availbility of the service

SHADOW shall endeavour to ensure continued access to the Services. As an exception, however, SHADOW may suspend access to all or part of the Services, for example, for maintenance purposes or updates, and for any reasons intended to improve the Services provided to the User.

Except in cases justified on the grounds of urgency or force majeure, SHADOW shall warn the User of the suspension of the Services, on its Website or by any other appropriate means.

In case of the total interruption of the Services for more than 24 hours, the User may be refunded by SHADOW the monthly subscription calculated on a pro rata basis for the period the Services are unavailable, unless the interruption is a result of force majeure, an unforeseeable or unavoidable act of a third party, or the User's fault. Furthermore, due to the nature of the Internet, the User acknowledges and accepts that SHADOW cannot be held liable for any interruptions or alterations to access to the Services that may be caused by the Internet or the means of connection used by User.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Ik wil graag sinds een hele poos m'n shadow weer activeren. En kom nu op een scherm waar om mijn postcode gevraagd word. Ik netjes mijn postcode invullen en dan geeft hij aan dat de postcode ongeldig is. Zijn er meer mensen die hier tegenaan gelopen zijn?

---

Moest dus de postcode invullen zonder letters. |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Naj_Geetsrev op 19-10-2022 13:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• workswith
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lD9Xr2JLn30iUxSxlUw5SLcF1rE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sd8N7v7BDyu9KWtg1tuTPyqQ.jpg?f=fotoalbum_large Ik gebruik nu 2 dagen de power upgrade, en moet zeggen dat ik echt tevreden ben over de prestaties. Ik game op 1440p met deze power upgrade haal ik eigelijk altijd rond de 60/80 fps. Zelfs in gemes als battlefield 2042, call of duty vanguard met 130 fps. Verder gebruik ik shadow ook als een pc en ook daar in merk ik dat de cpu echt een upgrade heeft gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• workswith
de nieuw video van Linus Tech Tips over de power upgrade is online gekomen. nu kunnen we ook zien hoe de servers er uit zien en de hardware. verder is de power upgrade echt een verbetering tegenover de basis shadow echt elke game draait goed.

https://www.youtube.com/watch?v=RFzirpvTiOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Heb het opgezegd. An sich is de performance prima. De stream zelf is echt om te janken. Pacing is niet consistent, al helemaal als ik het vergelijk met Geforce Now. Getest op laptop en Nvidia Shield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 11:40

BLACKfm

o_O

workswith schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:47:
de nieuw video van Linus Tech Tips over de power upgrade is online gekomen. nu kunnen we ook zien hoe de servers er uit zien en de hardware. verder is de power upgrade echt een verbetering tegenover de basis shadow echt elke game draait goed.

https://www.youtube.com/watch?v=RFzirpvTiOo
Ik heb dat filmpje ook gezien en dacht 'Ik heb nu 2 VPSsen draaien, die mij per maand ruim 70 euro kosten'.
Nu zie ik dat er een 'shadow pc' met '1080 of vergelijkwaardige' graphics. vanaf 30 euro per maand is. De VPSsen die ik draai hebben geen GPU, en zijn met windows server verder dan ook niet heel breed inzetbaar op grafisch gebied.

Nu gebruik ik de VPSsen voornamelijk om dedicated gameservers te draaien in een windows server omgeving. Dit werkt prima. Tevens ook een paar eigen website projectjes die verder weinig tot geen traffic genereren.

Mijn vraag is dus eigenlijk. Is deze dienst nagenoeg gelijk aan een VPS?
Het platform adverteert zich (n.a.v. die video die ik heb gezien) als een cloud gaming dienst, dus dan verwacht ik een naadloze en (input)lag loze verbinding.

Maar als ik een VPS of dedicated server met vergelijkbare hardware zou willen ben ik een veelvoud van dat bedrag per maand kwijt.

Mogelijk is de prijs (in mijn optiek) goedkoop vanwege volume. Maar ik heb wel een systeem nodig dat 24/7 online is en belast mag worden. Dergelijke systemen zou je ook kunnen inzetten voor het minen van coins bijvoorbeeld, iets wat mijn VPS providers niet zo fijn vonden met CPU-gebonden mining.

Niet dat ik ga minen uiteraard, maar een dedicated server moet wel 24/7 online zijn.
Ik had ooit ook eens een dienst van 'Paperspace', maar daar betaal je volgens mij per actief gebruik, passief gebruik is dan dus ook gebruik (ook al ben je fysiek niet op de server, zolang die draait betaal je).

TL:DR; Is deze dienst een goed alternatief voor een VPS dienst met windows omgeving?
Zijn er beperkingen in het gebruik?

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
@BLACKfm Shadow uitdrukkelijk niet bedoelt als dedicated 24/7 server.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

BLACKfm schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:54:
[...]

Ik heb dat filmpje ook gezien en dacht 'Ik heb nu 2 VPSsen draaien, die mij per maand ruim 70 euro kosten'.
Nu zie ik dat er een 'shadow pc' met '1080 of vergelijkwaardige' graphics. vanaf 30 euro per maand is. De VPSsen die ik draai hebben geen GPU, en zijn met windows server verder dan ook niet heel breed inzetbaar op grafisch gebied.

Nu gebruik ik de VPSsen voornamelijk om dedicated gameservers te draaien in een windows server omgeving. Dit werkt prima. Tevens ook een paar eigen website projectjes die verder weinig tot geen traffic genereren.

Mijn vraag is dus eigenlijk. Is deze dienst nagenoeg gelijk aan een VPS?
Het platform adverteert zich (n.a.v. die video die ik heb gezien) als een cloud gaming dienst, dus dan verwacht ik een naadloze en (input)lag loze verbinding.

Maar als ik een VPS of dedicated server met vergelijkbare hardware zou willen ben ik een veelvoud van dat bedrag per maand kwijt.

Mogelijk is de prijs (in mijn optiek) goedkoop vanwege volume. Maar ik heb wel een systeem nodig dat 24/7 online is en belast mag worden. Dergelijke systemen zou je ook kunnen inzetten voor het minen van coins bijvoorbeeld, iets wat mijn VPS providers niet zo fijn vonden met CPU-gebonden mining.

Niet dat ik ga minen uiteraard, maar een dedicated server moet wel 24/7 online zijn.
Ik had ooit ook eens een dienst van 'Paperspace', maar daar betaal je volgens mij per actief gebruik, passief gebruik is dan dus ook gebruik (ook al ben je fysiek niet op de server, zolang die draait betaal je).

TL:DR; Is deze dienst een goed alternatief voor een VPS dienst met windows omgeving?
Zijn er beperkingen in het gebruik?
Als er 30 minuten lang geen input wordt ontvangen, wordt de sessie beëindigd. Dus een 24/7 server zal helaas niet werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 11:40

BLACKfm

o_O

Webgnome schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:12:
@BLACKfm Shadow uitdrukkelijk niet bedoelt als dedicated 24/7 server.
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 8 december 2022 @ 13:29:
[...]

Als er 30 minuten lang geen input wordt ontvangen, wordt de sessie beëindigd. Dus een 24/7 server zal helaas niet werken.
Dergelijke berichten had ik ook al voorbij zien komen inderdaad, maar die waren wat gedateerd. Nou, geen alternatief voor een VPS dus. Voor de incidentele werkzaamheden die ik er op doe zijn de VPS-en eigenlijk al voldoende.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:19
Jaren geleden gebruik gemaakt van Shadow en ik was toen onder de indruk van wat er al kon, maar 100% tevreden was ik toch niet. Dat had vooral te maken met Shadow die soms niet wou opstarten, Shadow die vastliep (Windows updates waren altijd een risicootje),... Uiteindelijk te veel gedoe en daarom mijn abonnement maar geannuleerd.

Een maand geleden het beestje toch nog maar is een kans gegeven en zéér aangenaam verrast. Heb het nu een maand (intensief) gebruikt en tot dusver is het feilloos. Enorm gebruiksvriendelijke app, snel, geen vastlopers meer,...

Al een uurtje of 50 gegamed zonder enig probleem. Battlefield 1 speel ik online alsof ik lokaal speel (ik merk echt 0,0 niets verschil). Ik speel zelfs Half-Life Alyx in VR (via virtual desktop) alsof het niets is (Alyx was de voornaamste reden dat ik Shadow nog is een kans wou geven).

Dit gaat (op termijn) toch een serieuze concurrent worden voor lokaal gamen hoor. Ik zie mezelf in ieder geval nooit nog een dikke game-pc kopen, denk ik. Voorwaarde is wel dat je over snel (en bij voorkeur bekabeld) internet moet beschikken.

Minpunt is dat je pc standaard met slechts 256GB opslag geleverd wordt. Dat is anno 2022 wel wat povertjes. Voor een paar euro extra in de maand kan je dat verdubbelen maar dan nog... Standaard 512GB had wel het minimum mogen zijn vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Dit topic is al een tijdje niet meer geupdate. Zijn er mensen die deze dienst nog serieus gebruiken? En zo ja wat zijn jullie ervaringen ?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ja, nog steeds. Voor welgeteld twee games die ik anders echt niet kan spelen (zonder een game-pc te kopen).

Die games vind ik zó leuk dat ik ze niet kan missen.

Maarja… 33 euro in de maand begint wel lastig te rijmen met een oudere CPU en GTX1080-niveau graphics.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
Shadow is vanaf 31 juli ook te gebruiken in de browser om op je cloud computer te komen. Is wel in early access.

https://shdw.me/Browser-App

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBilly
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-06 22:14
Nog meer mensen bericht gehad? 😒

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dxCxSf92E2ODmHv-qDnSs9m_w4w=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/h9Aifbaneu7vVYf40JRArR5h.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ja - zie ook frontpage (inmiddels).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polopolo150
Shadow alweer/nog steeds in geld problemen en er is een wegloop aan personeel/managers.

Franse bron: https://www.01net.com/act...-dargent-chez-shadow.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Voor mij eindigt het Shadow-avontuur op 25 januari.

Na lang klant te zijn geweest van de Duitse Shadow, was ik betrokken als betatester voor de Nederlandse variant. Uiteindelijk tot het faillissement ook een Dutch1000-lid geweest.

Na het faillissement werden de afspraken rond de Dutch1000-leden genegeerd - iedereen ging meer dan het dubbele betalen. Toen was voor mij de lol er wel af - Shadow was opeens duurder dan een vergelijkbare gamePC op je bureau (uitgaande van een afschrijving over 36 maanden).

Toch Shadow aangehouden, vooral omdat het ook fijn was dat je op meerdere apparaten kon spelen.

Maar nu de nieuwste NVidia-drivers met de bij ShadowPC geleverde P5000 mijn favoriete simulatiegames niet meer ondersteunen, en ik die dus niet meer kan spelen, en het feit dat er op korte termijn geen nieuwe videohardware wordt verwacht, heb ik het opgegeven.

Dus vanaf volgende maand staat hier een tweedehands gamePC (waar ik een RTX 3060 of 4060 in ga prikken - dat hangt er nog even om). En dan Parsec om op de MacBook Air te kunnen blijven spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
@Heroic_Nonsense heb je het al geprobeerd om GTX 1080 drivers te installeren ipv P5000 drivers? Dat werkte voor me en misschien doet het voor je wonderen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

polopolo150 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 18:21:
@Heroic_Nonsense heb je het al geprobeerd om GTX 1080 drivers te installeren ipv P5000 drivers? Dat werkte voor me en misschien doet het voor je wonderen!
Nog niet, maar dat is wel de moeite waard om mee te experimenteren natuurlijk.

Dat ga ik vanavond maar eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workswith
Zoals ik uit dit bericht opmaak, gaan ze voor de RTX 6000-gebruikers de opslagserver upgraden en kijken naar nieuwe generatie GPU's,Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rn9y0niI88jYXQ-3NCYWVwe8t1A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pDsqvnNkLDB7VtEp5E4joCU5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

polopolo150 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 18:21:
Helaas.... het scherm blijft zwart.

Het zal de combinatie driver > P5000 > game zijn. De dev van de simulatiegame herkent het issue niet, en zegt op basis van de errorlogs dat Unreal Engine iets probeert te renderen dat niet wordt ondersteund door de P5000. De GTX1080 GRD heeft dat helaas niet kunnen oplossen. Ook een volledige factory reset van de ShadowPC niet.

Ach ja, ik had me er toch al bij neergelegd dat er een gamePC moest komen, dus heel erg is het niet.

Dankjewel voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Spel niet speelbaar via Geforce now?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Webgnome schreef op zondag 14 januari 2024 @ 09:35:
Spel niet speelbaar via Geforce now?
Nee, helaas niet - het gaat om Train Sim World dat niet werkt.

Daarnaast speel ik veel Train Simulator, een game die draait op mods, wat op zich draait op ShadowPC maar eigenlijk een snellere CPU nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workswith
Heroic_Nonsense schreef op zondag 14 januari 2024 @ 09:25:
[...]

Helaas.... het scherm blijft zwart.

Het zal de combinatie driver > P5000 > game zijn. De dev van de simulatiegame herkent het issue niet, en zegt op basis van de errorlogs dat Unreal Engine iets probeert te renderen dat niet wordt ondersteund door de P5000. De GTX1080 GRD heeft dat helaas niet kunnen oplossen. Ook een volledige factory reset van de ShadowPC niet.

Ach ja, ik had me er toch al bij neergelegd dat er een gamePC moest komen, dus heel erg is het niet.

Dankjewel voor het meedenken!
mischien een heel andere off topic optie maar je zou ook eens https://my.xeroz.tech/checkout/config/47 kunnen proberen, betaal je 17 per maand. mischien werkt die hier wel op. kwa cpu zit je beter zelfs nog dan de power upgrade https://browser.geekbench.com/v6/cpu/4156799

https://browser.geekbench.com/v6/cpu/4094401 GPC-1

[ Voor 14% gewijzigd door workswith op 15-01-2024 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

workswith schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:38:
[...]

mischien een heel andere off topic optie maar je zou ook eens https://my.xeroz.tech/checkout/config/47 kunnen proberen, betaal je 17 per maand. mischien werkt die hier wel op. kwa cpu zit je beter zelfs nog dan de power upgrade https://browser.geekbench.com/v6/cpu/4156799

https://browser.geekbench.com/v6/cpu/4094401 GPC-1
Ik denk dat ik gewoon weer overga op een fysieke gamePC - ook om van de afhankelijkheden af te zijn.

By the way, die aanbieding van Xeroz wordt geleverd met een RTX2060 met 4GB VRAM? Gebruik je het zelf ook en klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workswith
Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 08:56:
[...]

Ik denk dat ik gewoon weer overga op een fysieke gamePC - ook om van de afhankelijkheden af te zijn.

By the way, die aanbieding van Xeroz wordt geleverd met een RTX2060 met 4GB VRAM? Gebruik je het zelf ook en klopt dat?
ik gebruik deze tier zelf ook, kwa prestaties ben ik er redelijk tevreden over. cpu is snel genoeg voor meeste games en gpu ook wel. tijdens de kerstdagen gekocht voor 11 euro eerste maand. ik houd deze tier voorlopige wel, zeker omdat met parsec altijd toegankelijk is. wanneer ik maar wil

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
Hi,

zijn er nog mensen die deze dienst afnemen? Wat zijn jullie ervaringen op dit moment ermee. Ik ben aan het twijfelen om van Geforce Now te switchen naar deze dienst. Het is echter wel een heel stuk duurder en de vraag is dus wat je er voor terug krijgt. Als ik vandaag bestel heb ik dan vanavond een server of is dat nog steeds langer wachten?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ik ben in februari gestopt met Shadow en heb inmiddels een game-PC in elkaar geknutseld. De reden was de (in verhouding) hoge prijs voor de hardware die je krijgt. Dat heb ik een tijdje aangezien, maar toen er een probleem optrad waardoor ik alle geïnstalleerde games en mods kwijtraakte, heb ik de knoop doorgehakt en ben dus weggegaan.

Ik weet niet wat de status nu is, maar in februari had je binnen een dag toegang tot je machine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Heb gisteren een shadow aangemaakt. Het werkt nog steeds zoals eerst en had vrij vlot een pc. Uurtje wachten. Moet zeggen dat het toch wel fijn werkt. Dan maar iets hogere prijs .

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Volgens mij ben ik de enige in Tweakers land die het nog veelvuldig gebruikt :+ Echter gaat daar nu een eind aan komen denk ik. Niet omdat ik het niet goed vind werken, het werkt namelijk super, maar ik heb simpelweg te weinig tijd om er gebruik van te maken.

Heb ook een tijdje het pro abbo getest (50,- ) en dat werkt erg goed moet ik zeggen. Hogwards Legacy op 4k met alles er op en eraan werkt heeriljk

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ik denk dat je in ieder geval een van de laatste bent inderdaad ;)

Voor mij kwam de rekensom niet meer uit: de kosten per maand, over een periode van 3 jaar, waren hoger dan de aanschafprijs van een goeie midrange game-PC (die beter presteert dan de basis ShadowPC):

Kosten midrange game-PC met RTX4060 en i5-12400 (new old stock): 800 euro exclusief scherm
Kosten 36 maanden basis-tier ShadowPC Boost: (30 * 36): 1080 euro.

Hogwarts Legacy op 4K speelt niet lekker op mijn game-PC (haal net 25 fps), maar op 1440p speelt het fantastisch. Met raytracing en framegeneration aan, haal ik zo rond de 70 fps op 1440p.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Komt ook wel een beetje omdat de beloofde (gratis) updates uit blijven, snap wel dat daar een hoop geld in te gaat zitten en ze al een doorstart/overname hebben meegemaakt. Maar ik heb ook (al een tijd geleden) opzegd omdat ik goedkoop een laptop met 2070 kon overnemen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Jammer dat Maximum Settings niet servers in Europa heeft. Hun prijzen vind ik wel interessant ook al is het niet ongelimiteerd gebruik.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
Shadow Boost krijgt eindelijk een upgrade! Er is nu een Neo Boost in beperkte oplage en huidige Boost gebruikers gaan binnen een paar maanden over.

Verder als je nu Shadow besteld kan je de Datacenter kiezen. Standaard krijg je eentje in Frankrijk maar dat vond ik altijd onspeelbaar. Ik heb nu Frankfurt gekozen. kijken hoe dat is. Het is nu de GTX1080 die ik nu krijg maar als de games speelbaar zijn (latency) en ik ga binnen een paar maanden over op een RTX 4060 wil ik het alles best weer proberen!

https://shadow.tech/new-offer-neo-boost/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Ik denk dat ik Shadow toch nog een kans ga geven binnenkort. Ben benieuwd of dat Frankfurt vs Duinkerke een groot verschil zal zijn

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

polopolo150 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 08:05:
Shadow Boost krijgt eindelijk een upgrade! Er is nu een Neo Boost in beperkte oplage en huidige Boost gebruikers gaan binnen een paar maanden over.

Verder als je nu Shadow besteld kan je de Datacenter kiezen. Standaard krijg je eentje in Frankrijk maar dat vond ik altijd onspeelbaar. Ik heb nu Frankfurt gekozen. kijken hoe dat is. Het is nu de GTX1080 die ik nu krijg maar als de games speelbaar zijn (latency) en ik ga binnen een paar maanden over op een RTX 4060 wil ik het alles best weer proberen!

Helaas nog best aan de prijs.

Die EPIC-CPU (of eigenlijk een deel van een EPIC, want je krijgt 8 cores tot je beschikking) is per-core niet heel snel. Eigenlijk is die CPU niet zo interessant voor gaming, maar ik snap dat OVH ze gebruikt (want eenvoudig te managen in virtualisatiescenarios).

Stel je neemt Shadow Neo Boost (dus met de upgrades die men nu aankondigt) voor drie jaar, en we nemen even aan dat de prijs per maand 30 euro blijft en niet stijgt, dan is de rekensom als volgt:

36 maanden * 30 euro = 1080 euro

Voor die 1080 euro kun je een prima systeem rond een RTX4060 (of een vergelijkbare kaart van Intel of AMD) samenstellen.

Ik heb voor deze post bij een grote PC-retailer een zelfbouwsysteem samengeklikt met het volgende erin:

CPU: Intel i5 14400F, boxed met cooler en thermalpaste
Moederbord: ASUS Prime B760M-K D4
RAM: G.Skill 32GB (2x16GB) geheugenkit (3600M/T)
GPU: Gainward RTX 4060 Python II
SSD: Samsung 990 EVO Plus (1 TB)
Behuizing: Antec NX500M ARGB behuizing
Voeding: Be Quiet System Power 10 (650 Watt)

Totaalprijs EUR 842 (niet geassembleerd - voor 1091 wel geassembleerd)

Daar moet nog een Windows-licentie bij, maar die heb je legaal al vanaf zo'n 15 euro.

Eventueel een toetsenbord en muis, als je die al niet hebt, en daar kun je helemaal op los gaan, maar die beginnen ook bij enkele tientjes voor een aardig setje.

Een goed beeldscherm, als je die nog niet hebt, heb je al vanaf zo'n 100 euro.

Dus onder de 1080 euro (ongeassembleerd) moet makkelijk lukken.

Dit systeem is sneller dan wat Shadow nu aanbiedt met Neo Boost (en véél sneller dan de oude Boost), heeft het dubbele aan storage en het dubbele aan RAM.

Dat lijkt mij een betere deal, vooral ook omdat dit systeem veel langer mee zal gaan dan die 36 maanden die we in deze vergelijking gebruik maken van Shadow NeoBoost.

Rek je de vergelijking op naar 48 maanden, dan kost Shadow ineens 1440 euro (48 * 30).

Met dat extra "budget" kun je gaan denken aan een betere CPU, of een betere GPU, en blaas je zelfs Shadow Power ruim uit het water.

Kortom, 5 tot 3 jaar terug was Shadow een goeie deal, vooral omdat de GPU-prijzen toen door het dak gingen en de rekensom altijd in het voordeel van Shadow uitviel.

Maar de tijden zijn veranderd.

Alleen het "kunnen spelen waar je wil"- dat is met een eigen PC wat lastiger (niet onmogelijk) en in ieder geval minder gebruiksvriendelijk dan bij Shadow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
Je hebt echt gelijk! Wat dat betreft ben ik echt een Cloud Computing/Gaming enthousiast die het super leuk vind om op alle apparaten mogelijk te spelen.

Toevallig op de dag dat Shadow Boost de prijs naar 30 euro ging had ik een Xbox Series X gekocht. Ik voelde al nattigheid komen. Daar ook de afgelopen jaren op gegamed in combinatie met een GeForce Now of een Boosteroid. Dat is prima, maar ook niet flawless. Sinds cloud gaming helemaal ingestort was toen de GPU crisis uitbrak was het nooit helemaal hetzelfde geweest.

Ik hoop gewoon dat de tijden wel een beetje terug komen hiermee. Ik vind het echt super leuk om altijd, overal dit te kunnen doen. Vond het vroeger erg leuk en hoop het weer terug te krijgen. Alleen met een GTX 1080 was het gewoon niet meer te doen en de duurdere optie was gewoon niet te betalen voor me. Volgens de pagina blijft de Boost prijs hetzelfde. Voor een GTX 1080 in de afgelopen jaren was het te gortig. Voor een RTX 4060 wil ik het best weer proberen. Ook omdat ik nu op Frankfurt kan spelen. En bevalt het me niet, ja dan komt er wel gewoon een PC handheld ooit hier lol. Ik zat er al over na te denken.

Toevallig is het systeem net gereed. Ben benieuwd hoe het speelt vanaf Frankfurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Met Ziggo is de ping tussen de 20-30 ms en dat gaat alleen maar hoger als het systeem zwaar gebruikt wordt.

Heb een potje Counter Strike 2 gedaan om te kijken hoe het qua latency is om dat te spelen. Het is gewoon te doen. Vergelijkbaar als de tijden in de Amsterdam datacenter, alleen de performance is er gewoon niet meer van toen.

Ik vind het beetje moeilijk te peilen allemaal. Het is te spelen maar je zit ook met lagere fps en performance spelen door de GTX 1080 en vooral slechte CPU 😂

Ik vond dit wel veel fijner dan Frankrijk. Daar werd ik gewoon sad van met het geld dat het kost om te cloud gamen in vergelijking met andere diensten met de gameplay van daar. Ik had toen geen lol in de games spelen toen.

[ Voor 4% gewijzigd door polopolo150 op 14-03-2025 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Dus ik heb net Boost genomen en ik kan nu voor 19 euro upgraden naar Boost Neo. Dat wist ik niet... Later dit jaar is het wel gratis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Dus als ik het goed lees dan is het Shadow eigenlijk voor Gaming gewoon geen optie meer. Helaas

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
Ik weet niet hoe het met Boost Neo zal zijn. Ik ga in ieder geval nu niet nog 19 euro bijleggen terwijl ik een uur geleden een Boost heb gehaald. Dit had gewoon op de originele betaalpagina moeten staan en niet verborgen op een control panel na aankoop.

Wat dat betreft is Shadow dus gewoon nooit veranderd...

Ik heb nog wel spellen te spelen die op de GTX 1080 nog okay kunnen. Ik heb wel geduld haha.

[ Voor 13% gewijzigd door polopolo150 op 14-03-2025 10:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Voor 49 euro is de rekensom natuurlijk helemaal zo klaar als een klontje.

Shadow is prijstechnisch niet interessant meer, IMHO. Alleen als het echt om "play anywhere" gaat, dan heeft het zeker meerwaarde.

Aan de andere kant: met een lowlatency Remote-Access-oplossing als Parsec kom je al best een eind. Ik heb zo een tijdje op mijn MacBook Air gespeeld (Game-PC op zolder als Parsec-server en de MacBook Air als Parsec-client) en dat werkte als een tierelier.

Zelfs buitenshuis waren de meeste games prima speelbaar. Nu speel ik geen competitive shooters, dus daar kan ik niks over zeggen, maar iets als CyberPunk 2077 was prima speelbaar op deze manier.

Parsec is gratis voor persoonlijk gebruik (alleen voor zakelijk gebruik betaal je maandelijks een bedrag).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Het enige bestaansrecht is natuurlijk als je geen geld hebt om NU een dikke pc te kopen :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Webgnome schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:53:
Het enige bestaansrecht is natuurlijk als je geen geld hebt om NU een dikke pc te kopen :+
Vooropgesteld dat ik er geen voorstander van ben, maar het is goedkoper om een kortlopend krediet af te sluiten en dat in die drie jaar af te lossen dan een abonnement op Shadow...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Nee, gewoon nee. Een krediet geeft weer heel andere problematiek met zich mee. Shadow kun je per maand afbreken. Een krediet zit je vervolgens 3 jaar aan vast.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
polopolo150 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 08:05:

De link in deze post zou nu moeten werken in Nederland. Je gaat dan wel een 3 maanden commitment aan als je op die manier gelijk voor de Neo Boost gaat.

Ik wacht er nog even mee. Volgens Shadow komt de Neo Boost voor mij eind lente of de zomer. Ik wacht gewoon even ermee. :)

Net even Modern Warfare II (2022) gespeeld. Ja, het is allemaal goed te doen qua datacenter/latency met Frankfurt. :) Qua perfomance is de oude Boost niet echt best vergeleken met de vele opties die nu hebt met CoD. Ik ga maar nu lekker een dagje en nachtje alle games maar installeren.

[ Voor 12% gewijzigd door polopolo150 op 14-03-2025 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Webgnome schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:44:
Nee, gewoon nee. Een krediet geeft weer heel andere problematiek met zich mee. Shadow kun je per maand afbreken. Een krediet zit je vervolgens 3 jaar aan vast.
Mee eens hoor, zie ook mijn post waarop je reageert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Heb overigens gisteren bijna een nieuwe schadow aangezwengeld. Tot de conslussie gekomen dat een 1080 toch echt niet meer je van het is ( want 50 p/m ga ik gewoon niet betalen ). Dan maar even niet gamen en wachten tot ik meer tijd heb ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-09 21:32

jurroen

Security en privacy geek

Ik heb twee Shadows (Pro) - Advance en Standard.

Voldoet meer dan - maar beetje jammer dat er nog weinig innovatie is wat betreft de modellen. De Advance was makkelijk te upgraden naar Windows 11, de Standard draait nog op Windows 10 (omdat ie niet voldoet aan de requirements voor 11).

Ben benieuwd of die Neo uiteindelijk ook naar de andere modellen komt. Of in ieder geval een bepaalde refresh - hopelijk voor Windows 10 EOL gaat.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-09 21:32

jurroen

Security en privacy geek

Webgnome schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:53:
Nou, niet helemaal. Ik ben fervent Shadow gebruiker - maar dat heeft weinig van doen met de financiële kant. Ik wil geen twee Game PCs hebben draaien, met de bijbehorende fysieke ruimte die het inneemt en de geluidsproductie.

Wat voor mij ook een voordeel is: geen zorgen over het functioneren van de hardware (of een ongewenste BBQ in huis met die Nvidia issues).

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Pagina: 1 2 3 4 Laatste