Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Ja; alle lopende abonnementen worden gestopt. Je krijgt per mail uitleg wat je moet doen als je "mee" wil naar de nieuwe ShadowPC (ik begrijp dat je data dan ook bewaard blijft; je hoeft dus niet al je games en apps opnieuw te installeren). Je betaalt dan dus de nieuwe maandprijs.Webgnome schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:12:
[...]
hoe bedoel je dit dan? Bedoel je dan dat e huidige vorm stopt?
Er zal in de mail ook staan wat je moet doen als je niet "mee" wil: je contract stopt dan na een maand en je verliest je toegang tot de machine (alsof je hebt opgezegd dus).
Je Boost door laten lopen voor het huidige prijspunt van 12 of 14 euro per maand is dus niet mogelijk.
Voor bestaande abonnees met Ultra of Infinite geldt in feite hetzelfde; hun abonnementen worden 15 euro per maand duurder dan ze nu zijn en ze behouden hun beter-dan-Boost-specs. Als ze opzeggen, is de machine weg; ze kunnen daarna geen nieuw Ultra/Infinite-abonnement meer afsluiten.
Nieuwe abonnees kunnen geen Ultra/Infinite-abonnementen meer afsluiten, hoewel er in de stream wel over gesproken werd dat "vrijkomende slots" van vertrekkende Ultra/Infinite-abonnees opnieuw uitgedeeld kunnen worden aan geïnteresseerde abonnees.
Dat laatste is tegenstrijdig met de boodschap dat er geen nieuwe Ultra/Infinite-abonnementen beschikbaar komen, dus het is een beetje verwarrend. We wachten de officiële mail maar weer af. Ik verwacht dat die nog komende week in je mailbox staat.
-----
De uitleg van Shadow is dat het oude prijspunt van Boost simpelweg niet houdbaar is; men kan niet overleven door het product voor zo weinig geld aan te bieden. Dus moeten er gezondere (voor Shadow) tarieven komen. Men denkt met die 30 euro een gezond tarief te hebben gevonden.
Ultra/Infinite kunnen helemaal niet meer uit. De hardware die nu in eigendom is van Shadow, kan natuurlijk ingezet blijven worden zodat die abonnees hun toegang niet hoeven te verliezen. Maar nieuwe hardware neerzetten voor die tarieven is niet haalbaar.
-----
In plaats van Boost is er nu dus "ShadowPC". Dat is een configuratie die niet vast staat. Voor nu, bij de lancering, zijn de specs gelijk aan die van Boost, maar men verwacht nog voor het eind van dit jaar de eerste upgrades uit te kunnen voeren. Zodra de financiële middelen er zijn, zullen de ShadowPC's ook voorzien worden van bijvoorbeeld RTX-kaarten. En zo blijft men dus proberen om de machine bij de tijd te houden.
-----
Men benadrukt dat het bedrijf nu gezond is en het geen loze beloftes zijn. Ervaringen uit het verleden werden veroorzaakt door het gekozen businessmodel dat nu is afgeschaft. Ook is alle hardware vanaf nu eigendom van Shadow en niet meer geleased. Door de hogere tarieven kan het nu wel uit.
Kortom: je betaalt meer (voor Boost-abonnees het dubbele), maar er is wel zekerheid dat er continuïteit is.
EDIT: overigens is niets bekend over de speciale tarieven voor de nog overgebleven Dutch1000-abonneees. Die hebben technisch gezien geen Boost (het Dutch1000-product heet ook anders in de overeenkomst en op de factuur). Bij de start van het Dutch1000-programma heeft Blade de toezegging gedaan dat het speciale tarief (12 euro) oneindig geldig zou zijn (tenzij je opzegt en later terugkomt).
Nu bestaat Blade niet meer en is de vraag wat het nieuwe bedrijf "Shadow" met deze toezegging doet. Nergens in de stream is er gesproken over de speciale early-adoptertarieven die ooit in Frankrijk en Nederland zijn uitgedeeld als bedankje voor de betatesters.
[ Voor 12% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 21-05-2021 11:56 ]
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Thanks voor de goede uitleg. Dan zal ik mijn mail maar is in de gaten houden. Ik weet nog niet of ik zal overstappen naar 30,- p/m. Dat is toch ineens weer heel veel geld extra. Maar ja aan de andere kant ik moet toch mijn cities skylines verslaving blijven voedenHeroic_Nonsense schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:02:
[...]
Ja; alle lopende abonnementen worden gestopt. Je krijgt per mail uitleg wat je moet doen als je "mee" wil naar de nieuwe ShadowPC (ik begrijp dat je data dan ook bewaard blijft; je hoeft dus niet al je games en apps opnieuw te installeren). Je betaalt dan dus de nieuwe maandprijs.
Er zal in de mail ook staan wat je moet doen als je niet "mee" wil: je contract stopt dan na een maand en je verliest je toegang tot de machine (alsof je hebt opgezegd dus).
Je Boost door laten lopen voor het huidige prijspunt van 12 of 14 euro per maand is dus niet mogelijk.
Voor bestaande abonnees met Ultra of Infinite geldt in feite hetzelfde; hun abonnementen worden 15 euro per maand duurder dan ze nu zijn en ze behouden hun beter-dan-Boost-specs. Als ze opzeggen, is de machine weg; ze kunnen daarna geen nieuw Ultra/Infinite-abonnement meer afsluiten.
Nieuwe abonnees kunnen geen Ultra/Infinite-abonnementen meer afsluiten, hoewel er in de stream wel over gesproken werd dat "vrijkomende slots" van vertrekkende Ultra/Infinite-abonnees opnieuw uitgedeeld kunnen worden aan geïnteresseerde abonnees.
Dat laatste is tegenstrijdig met de boodschap dat er geen nieuwe Ultra/Infinite-abonnementen beschikbaar komen, dus het is een beetje verwarrend. We wachten de officiële mail maar weer af. Ik verwacht dat die nog komende week in je mailbox staat.
-----
De uitleg van Shadow is dat het oude prijspunt van Boost simpelweg niet houdbaar is; men kan niet overleven door het product voor zo weinig geld aan te bieden. Dus moeten er gezondere (voor Shadow) tarieven komen. Men denkt met die 30 euro een gezond tarief te hebben gevonden.
Ultra/Infinite kunnen helemaal niet meer uit. De hardware die nu in eigendom is van Shadow, kan natuurlijk ingezet blijven worden zodat die abonnees hun toegang niet hoeven te verliezen. Maar nieuwe hardware neerzetten voor die tarieven is niet haalbaar.
-----
In plaats van Boost is er nu dus "ShadowPC". Dat is een configuratie die niet vast staat. Voor nu, bij de lancering, zijn de specs gelijk aan die van Boost, maar men verwacht nog voor het eind van dit jaar de eerste upgrades uit te kunnen voeren. Zodra de financiële middelen er zijn, zullen de ShadowPC's ook voorzien worden van bijvoorbeeld RTX-kaarten. En zo blijft men dus proberen om de machine bij de tijd te houden.
-----
Men benadrukt dat het bedrijf nu gezond is en het geen loze beloftes zijn. Ervaringen uit het verleden werden veroorzaakt door het gekozen businessmodel dat nu is afgeschaft. Ook is alle hardware vanaf nu eigendom van Shadow en niet meer geleased. Door de hogere tarieven kan het nu wel uit.
Kortom: je betaalt meer (voor Boost-abonnees het dubbele), maar er is wel zekerheid dat er continuïteit is.
EDIT: overigens is niets bekend over de speciale tarieven voor de nog overgebleven Dutch1000-abonneees. Die hebben technisch gezien geen Boost (het Dutch1000-product heet ook anders in de overeenkomst en op de factuur). Bij de start van het Dutch1000-programma heeft Blade de toezegging gedaan dat het speciale tarief (12 euro) oneindig geldig zou zijn (tenzij je opzegt en later terugkomt).
Nu bestaat Blade niet meer en is de vraag wat het nieuwe bedrijf "Shadow" met deze toezegging doet. Nergens in de stream is er gesproken over de speciale early-adoptertarieven die ooit in Frankrijk en Nederland zijn uitgedeeld als bedankje voor de betatesters.
Verwijderd
Cities Skylines is als ik mij niet vergis ook beschikbaar via Geforce Now, ik gok alleen dat die geen mod support hebben.Webgnome schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:00:
[...]
Maar ja aan de andere kant ik moet toch mijn cities skylines verslaving blijven voeden
Hier exact hetzelfde, tijdens de coronacrisis best een Cities Skylines verslaving gekregenWebgnome schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:00:
[...]
Thanks voor de goede uitleg. Dan zal ik mijn mail maar is in de gaten houden. Ik weet nog niet of ik zal overstappen naar 30,- p/m. Dat is toch ineens weer heel veel geld extra. Maar ja aan de andere kant ik moet toch mijn cities skylines verslaving blijven voeden. Een fatsoenlijke game pc kost ook weer wat. Ach ja even afwachten dus
Ik heb Shadow Boost sinds januari 2020 (achteraf gezien net op tijd dus) en eigenlijk altijd tevreden geweest. Wel iets van meegekregen dat het niet zo goed met ze ging, maar ik hou hun social media verder niet in de gaten. Fijn dat ik het hier dan al lees, want van Shadow heb ik nog niks gehoord.
Ik twijfel nu dus ook. Een verdubbeling is nogal wat, maar per uur nog steeds acceptabel. Maar de CPU en RAM worden nu toch wel echt steeds meer een beperking voor Cities Skylines met alle (noodzakelijke
Ook over de wachtrijen is gesproken in de stream (naar aanleiding van een vraag in de Q&A; niet in de presentatie).Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:52:
Ik blijf denk ik nog wel even hangen voor die 30 euro. Ik gebruik het veel en ben ontzettend blij met de service. Waar ik vooral op hoop is dat ze de wachtrijen weg weten te werken. In dat geval kun je het opzeggen als je het een maandje of 2 niet gebruikt en daarna direct weer beginnen.
[...]
Cities Skylines is als ik mij niet vergis ook beschikbaar via Geforce Now, ik gok alleen dat die geen mod support hebben.
Kort gezegd: de wachtrijen zijn ontstaan doordat ineens alle wachtende Ultra en Infinite-abonnees toegang moesten krijgen tot een Boost-machine. Daarnaast ontstonden er leveringsproblemen in de hardwareketen voor Boost-machines door de plotselinge en ongeremde groei door COVID19.
Men denkt dat op te lossne doordat er nog maar één configuratie wereldwijd wordt aangeboden; hierdoor kan men grootschaliger én op voorhand al inkopen en hoeft er niet meer geleased te worden. (NB: niet uit de stream, maar: men stapt ook af van het unieke, eigen ontwerp dat men had voor Boost. De nieuwe hardware bestaat uit off-the-shelve-componenten).
Men verwacht daarnaast dat er een subset van abonnees zal afvallen door de wijzigingen; met name mensen die nu op Boost zitten in afwachting van Ultra/Infinite en afhaken doordat die laatsten niet meer geleverd gaan worden, en Boost-abonnees die het nieuwe prijspunt te hoog vinden.
Hierdoor zal er voldoende capaciteit ontstaan om iedereen binnen enkele dagen na het aangaan van het abonnement toegang te geven tot de machine.
De jaarcontracten vervallen; alles wordt maandelijks opzegbaar. Zolang je niet opzegt, is er een machine voor je gereserveerd voor als je wil inloggen. Zeg je op, en meld je je daarna weer een keer aan, dan moet je worst-case-scenario enkele dagen wachten op toegang. Dat geldt ook voor nieuwe abonnees.
Het doel is om vóór het eind van het jaar voldoende "vooruit" te lopen op de aanvragen zodat je binnen enkele minuten na registratie toegang hebt tot een machine. (NB: men verwacht dat, door dit te doen, Shadow ook meer geschikt zal worden voor mensen die af-en-toe toegang willen, of mensen die uit nood toegang willen omdat bijvoorbeeld hun eigen PC stuk is).
Ook nog even gecheckt: vooralsnog blijft men gebruik maken van het datacenter in Amsterdam. Dit datacenter bedient Shadow-abonnees in Duitsland en Nederland en is al 100% Boost/ShadowPC (er hangen geen Ultra/Infinite-machines).
In beide landen samen zijn dat enkele duizenden abonnees. De andere DC's hebben (voorlopig) geen plek om die abonnees (/machines) te huisvesten. Men sluit echter niet uit dat Nederlandse ( en Duitse) abonnees in de toekomst vanuit een ander DC worden bediend.
-----
Hardware:
Ghost wordt niet meer geproduceerd. Er komt ook geen opvolger. De hardwareafdeling van Shadow wordt gesloten (of beter gezegd, gaat niet mee van het failliete Blade naar het nieuwe Shadow), wat het einde betekent van het eigen moederbord-ontwerp. Shadow is van mening dat men meer bestaansrecht heeft als software/dienstenleverancier dan als hardwareontwerper.
Software:
De firmware van Ghost wordt nog wel ondersteund. Dat blijft ook zo. De aangekondigde nieuwe clients komen er aan; inclusief ondersteuning voor multi-monitorsupport en de nieuwe client voor RaspberryPi.
De LG WebOS-client wordt uitgefaseerd; die is in samenwerking met LG gemaakt voor de Koreaanse markt en Shadow trekt zich volledig terug uit Korea. Mensen die dat ding met een omweg op hun Europese LG-WebOS-TV hebben weten te bemachtigen, moeten dus op zoek naar iets anders.
Omdat ik voornamelijk CoD: Black Ops Cold War speelde via Shadow en net achter kwam dat het ook op mijn C:/ schijf past heb ik maar mijn extra storage bij Shadow uitgezet. Aangezien ik een computer in de cloud echt heel fijn vind maar meer dan €30 betalen voor exact hetzelfde juist niet fijn vind.
Nu ik een console heb kan ik de hele backlog van Xbox Game Pass/EA Play spellen daarop spelen en streamen. Overige games zijn er ook andere manieren om dat te spelen.
Wat een rare week eigenlijk. Fire Power Cloud Gaming is twee dagen geleden gestopt met hun diensten. En ik hoorde van een Nederlandse moderator op de Shadow Discord dat Dutch 1000 ook mee moeten gaan naar de nieuwe abo's. En als je erg afhankelijk van Shadow bent kan je eigenlijk geen kant op behalve naar een cloud service waar je per uur moet betalen om te gamen/computeren of een GeForce Now achtige service. Het feit dat Shadow, in de crisis waar we nu in zitten met tekorten en dergelijke, zegt dat we aan het eind van het jaar upgrades gaan krijgen vind ik héél erg gedurfd. Laat Shadow het maar bewijzen denk ik dan. Vind het zonde om dat te missen en weer in een waiting list te moeten zitten of iets dergelijks.
Ik denk dat het ook ze voordelen heeft, hier door kan de dienst weer innoverend worden. Ik merk nu bijvoorbeeld ook dat de afk timmer langer is, waar door film kijken weer mogelijk is.effect10 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 09:31:
Baal er wel ontzettend van, 30 euro per maand is nogal wat, zeker als je relatief weinig tijd hebt om te gamen. Een goed goedkoper alternatief is er niet echt, Boosteroid heeft bijvoorbeeld geen Final Fantasy XV.
Van alle gamingclouds was Shadow al een van de meest prijzige, maar tot nu toe was dat altijd verdedigbaar omdat je veel meer vrijheid hebt met de volledige Windows pc die je tot je beschikking krijgt. Maar met deze prijsverhoging wordt het echt gigantisch duur en dan loont het veel meer om zelf weer een nieuwe PC te bouwen (of toch maar een andere dienst te proberen). Wat jammer, want het werkte zo ontzettend goed...As first announced last week on Shadow News, a new offer will soon be introduced to replace Shadow Boost.
On June 25, you will be switched to our new offer, simply called “Shadow”,
for 29.99$/£/€ / month, with no commitment.
The new flagship offer will allow us to reach bigger ambitions and make Shadow the best service it has ever been!
👀 What does this mean for you?
You keep your existing setup.
The price will be 29.99$/£/€ / month now charged by Blade Acquisition inc.
The price of additional storage remains the same (2.99$/£/€ / 256 GB).
You will stay on a month-to-month plan and can cancel anytime.
We are committed to adding new features regularly, such as double screen support and 4:4:4 colors, which are currently in beta and will be included in your Shadow offer.
Our commitment goes beyond features, as we will heavily invest in modernizing our infrastructure to continually enhance the user experience.
Considering the coming changes, if you do not want to keep your Shadow account, head over to your account space to terminate your subscription, with no fees. Your subscription will be terminated at the end of your pre-determined billing month cycle.
We hope you understand this difficult decision is critical to ensure Shadow can grow for years to come. You can read more about why we took this decision in our latest blog post, with a dedicated FAQ at the bottom!
#TeamShadow
En de 2 nieuwe features die er dan bij staan (multi monitor en 4:4:4 kleuren, wat dat ook moge zijn) heb ik echt niets aan. Geef voor deze prijs dan tenminste een upgrade van CPU/GPU ofzo.
[ Voor 4% gewijzigd door arjan1995 op 25-05-2021 22:10 ]
Als ik dit zo lees is het dan misschien toch wel iets positiever voor mij. Voor bepaalde redenen hoef ik niet altijd toegang te hebben tot shadow. Als dus het aanmelden en het krijgen van de pc maar een paar dagen duurt dan vind ik 30 euro niet erg.Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:09:
[...]
Ook over de wachtrijen is gesproken in de stream (naar aanleiding van een vraag in de Q&A; niet in de presentatie).
Kort gezegd: de wachtrijen zijn ontstaan doordat ineens alle wachtende Ultra en Infinite-abonnees toegang moesten krijgen tot een Boost-machine. Daarnaast ontstonden er leveringsproblemen in de hardwareketen voor Boost-machines door de plotselinge en ongeremde groei door COVID19.
Men denkt dat op te lossne doordat er nog maar één configuratie wereldwijd wordt aangeboden; hierdoor kan men grootschaliger én op voorhand al inkopen en hoeft er niet meer geleased te worden. (NB: niet uit de stream, maar: men stapt ook af van het unieke, eigen ontwerp dat men had voor Boost. De nieuwe hardware bestaat uit off-the-shelve-componenten).
Men verwacht daarnaast dat er een subset van abonnees zal afvallen door de wijzigingen; met name mensen die nu op Boost zitten in afwachting van Ultra/Infinite en afhaken doordat die laatsten niet meer geleverd gaan worden, en Boost-abonnees die het nieuwe prijspunt te hoog vinden.
Hierdoor zal er voldoende capaciteit ontstaan om iedereen binnen enkele dagen na het aangaan van het abonnement toegang te geven tot de machine.
De jaarcontracten vervallen; alles wordt maandelijks opzegbaar. Zolang je niet opzegt, is er een machine voor je gereserveerd voor als je wil inloggen. Zeg je op, en meld je je daarna weer een keer aan, dan moet je worst-case-scenario enkele dagen wachten op toegang. Dat geldt ook voor nieuwe abonnees.
Het doel is om vóór het eind van het jaar voldoende "vooruit" te lopen op de aanvragen zodat je binnen enkele minuten na registratie toegang hebt tot een machine. (NB: men verwacht dat, door dit te doen, Shadow ook meer geschikt zal worden voor mensen die af-en-toe toegang willen, of mensen die uit nood toegang willen omdat bijvoorbeeld hun eigen PC stuk is).
Ook nog even gecheckt: vooralsnog blijft men gebruik maken van het datacenter in Amsterdam. Dit datacenter bedient Shadow-abonnees in Duitsland en Nederland en is al 100% Boost/ShadowPC (er hangen geen Ultra/Infinite-machines).
In beide landen samen zijn dat enkele duizenden abonnees. De andere DC's hebben (voorlopig) geen plek om die abonnees (/machines) te huisvesten. Men sluit echter niet uit dat Nederlandse ( en Duitse) abonnees in de toekomst vanuit een ander DC worden bediend.
-----
Hardware:
Ghost wordt niet meer geproduceerd. Er komt ook geen opvolger. De hardwareafdeling van Shadow wordt gesloten (of beter gezegd, gaat niet mee van het failliete Blade naar het nieuwe Shadow), wat het einde betekent van het eigen moederbord-ontwerp. Shadow is van mening dat men meer bestaansrecht heeft als software/dienstenleverancier dan als hardwareontwerper.
Software:
De firmware van Ghost wordt nog wel ondersteund. Dat blijft ook zo. De aangekondigde nieuwe clients komen er aan; inclusief ondersteuning voor multi-monitorsupport en de nieuwe client voor RaspberryPi.
De LG WebOS-client wordt uitgefaseerd; die is in samenwerking met LG gemaakt voor de Koreaanse markt en Shadow trekt zich volledig terug uit Korea. Mensen die dat ding met een omweg op hun Europese LG-WebOS-TV hebben weten te bemachtigen, moeten dus op zoek naar iets anders.
Heb er met plezier gebruik van gemaakt en was voor de prijs/performance erg tevreden. Maar de 30 euro heb ik er niet voor over.
Bedankt hierbij dat als ik een goede game pc wil kopen ik daar toch weer 400 / 500 euro voor kwijt ben en dat voor een apparaat dat ook nog eens herrie maakt en stroom slurpt.
De toon van de mail hadden ze wel iets anders moeten verpakken. Het is inderdaad net alsof ze iets nieuws presenteren terwijl dat gewoon niet zo is. We blijven zelfs bij dezelfde hardware maar dan voor dubbele prijs. Schrijf dat dan gewoon op en niet zo positief zoals nu. Ach ja, we zullen zien waar het heen gaat.
[ Voor 35% gewijzigd door Webgnome op 26-05-2021 07:30 ]
Je hebt groot gelijk! Iedereen moet voor zichzelf de afweging maken. Als je er gebruik van maakt is het nog steeds één van de enige oplossingen waarbij je een machine hebt waar jezelf grotendeels de controle over hebt. En dan is 30 euro nog een prima prijs.Webgnome schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 07:13:
Heb de mail ook gehad en in tegenstelling tot jullie ga ik gewoon door. Waarom? Omdat het huidige model (voor ong. 12/pm) geen haalbare kaart is gebleken. Dan kun je of gaan miepen dat het wel allemaal heel duur gaat worden of je kan bekijken wat het doet en als het dan na een aantal maanden nog steeds niks is kap je er als nog mee. Dat is mijn insteek. Ik ben in ieder geval blij dat het nu maandelijks opzegbaar is dat is al een stukje beter.
Bedankt hierbij dat als ik een goede game pc wil kopen ik daar toch weer 400 / 500 euro voor kwijt ben en dat voor een apparaat dat ook nog eens herrie maakt en stroom slurpt.
De toon van de mail hadden ze wel iets anders moeten verpakken. Het is inderdaad net alsof ze iets nieuws presenteren terwijl dat gewoon niet zo is. We blijven zelfs bij dezelfde hardware maar dan voor dubbele prijs. Schrijf dat dan gewoon op en niet zo positief zoals nu. Ach ja, we zullen zien waar het heen gaat.
15 euro was relatief goedkoop en wat ik dan niet snap die prijs moet toch ergens op gebaseerd zijn. Ze zullen toch wel een soort van business model hebben gemaakt voordat ze zijn gestart. Of was het gewoon pech, weinig hardware, teveel vraag, teveel onverwachte kosten, proberen zoveel mogelijk mensen aan te trekken om vervolgens de prijs te verhogen?
We gaan zien waar het naar toe gaat. Ik denk nog steeds dat we straks alles in de cloud doen. Ook het gamen. Voorlopig ga ik in ieder geval verder op de console want ik heb de afgelopen maand shadow niet eens gestart
dinsdag, mei 25, 2021, 22:01 schreef Team Shadow <no-reply@shadow.tech>:
Hello ,
As first announced last week on Shadow News, a new offer will soon be introduced to replace Shadow Boost.
On June 25, you will be switched to our new offer, simply called “Shadow”,
for 29.99$/£/€ / month, with no commitment.
The new flagship offer will allow us to reach bigger ambitions and make Shadow the best service it has ever been!
👀 What does this mean for you?
• You keep your existing setup.
• The price will be 29.99$/£/€ / month.
• The price of additional storage remains the same (2.99$/£/€ / 256 GB).
• You are now on a month-to-month plan, and have the ability to cancel anytime.
We are committed to adding new features regularly, such as double screen support and 4:4:4 colors, which are currently in beta and will be included in your Shadow offer.
Our commitment goes beyond features, as we will heavily invest in modernizing our infrastructure to continually enhance the user experience.
Considering the coming changes, if you do not want to keep your Shadow account, head over to your account space to terminate your subscription, with no fees. Your subscription will be terminated at the end of your pre-determined billing month cycle.
We hope you understand this difficult decision is critical to ensure Shadow can grow for years to come. You can read more about why we took this decision in our latest blog post, with a dedicated FAQ at the bottom!
#TeamShadow
Op Nvidia go hebben ze geen Total War. Dan maar een tijdje niet meer gamen...
Ik denk zelf dat corona voor hun net iets teveel impact had. Aan de andere kant was het natuurlijk ook wel too good to be true. Hopelijk redden eze het met deze prijzen wel en gaan ze in de toekomst upgrades uitvoeren. Het voordeel van deze opzet, voor Shadow , is wel dat iedereen dezelfde bak heeft en dat je dus ook niet meerdere soorten hardware hoeft te onderhouden.KraveN schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 07:38:
[...]
Je hebt groot gelijk! Iedereen moet voor zichzelf de afweging maken. Als je er gebruik van maakt is het nog steeds één van de enige oplossingen waarbij je een machine hebt waar jezelf grotendeels de controle over hebt. En dan is 30 euro nog een prima prijs.
15 euro was relatief goedkoop en wat ik dan niet snap die prijs moet toch ergens op gebaseerd zijn. Ze zullen toch wel een soort van business model hebben gemaakt voordat ze zijn gestart. Of was het gewoon pech, weinig hardware, teveel vraag, teveel onverwachte kosten, proberen zoveel mogelijk mensen aan te trekken om vervolgens de prijs te verhogen?
We gaan zien waar het naar toe gaat. Ik denk nog steeds dat we straks alles in de cloud doen. Ook het gamen. Voorlopig ga ik in ieder geval verder op de console want ik heb de afgelopen maand shadow niet eens gestart
Krijgen we dan straks toch snellere hardware? Want dat is niet wat ik lees in de mail die ik heb gekregen. ("You'll keep your current setup").Webgnome schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:53:
[...]
Ik denk zelf dat corona voor hun net iets teveel impact had. Aan de andere kant was het natuurlijk ook wel too good to be true. Hopelijk redden eze het met deze prijzen wel en gaan ze in de toekomst upgrades uitvoeren. Het voordeel van deze opzet, voor Shadow , is wel dat iedereen dezelfde bak heeft en dat je dus ook niet meerdere soorten hardware hoeft te onderhouden.
Heb nu het pakket met de Xeon E5-2678 v3, GTX1080 en 12GB ram en 2x256GB storage (1x ssd en 1x hdd).
Op zich is dit allemaal best vlotte hardware, maar krijgen we dan straks een upgrade naar bijvoorbeeld de RTX 2080 en 16GB ram, die nu in het Ultra pakket zitten?
Voor nu behoud je de "Boost" (nu dus "Shadow" geheten). Er verandert dus niets in je configuratie.arjan1995 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:04:
[...]
Krijgen we dan straks toch snellere hardware? Want dat is niet wat ik lees in de mail die ik heb gekregen. ("You'll keep your current setup").
[...]
Wat wel nieuw is, is dat de configuratie van Shadow niet vaststaat. Men gaat vanaf het einde van dit jaar upgrades uitvoeren. Wat dat precies inhoudt, is nu niet bekend.
In de Twitch-stream van eerder deze week gaf men RTX als voorbeeld, maar dat is uiteraard geen toezegging.
Webgnome schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 07:13:
Heb de mail ook gehad en in tegenstelling tot jullie ga ik gewoon door. Waarom? Omdat het huidige model (voor ong. 12/pm) geen haalbare kaart is gebleken. Dan kun je of gaan miepen dat het wel allemaal heel duur gaat worden of je kan bekijken wat het doet en als het dan na een aantal maanden nog steeds niks is kap je er als nog mee. Dat is mijn insteek. Ik ben in ieder geval blij dat het nu maandelijks opzegbaar is dat is al een stukje beter.
:fill(white):strip_exif()/f/image/DOAvtJoAvwBQknoJLVo7c4KT.png?f=user_large)
Vroeger was Shadow heel anders, Shadow had maar 1 aanbod en dat was aanbod kosten toen ongeveer 35 euro per maand, ze beloofde dat ze de dienst bleven upgraden dat hebben ze in die tijd ook gedaan. ""GTX 1070 -> GTX 1080 -> Quadro P5000
2,1 GHz max Xeon -> 3,2 GHz max Xeon -> 2,5 GHz higher core Xeon"" maar ze wilde ook groeien.
En toen kwam boost. Met als doel goedkoper aanbod. Boost was om meer klanten binnen te halen en daar mee investeerders binnen te halen maar, helaas door covid pandemie waren investeerders terughoudend en was het moeilijk om kapitaal te krijgen. tijdens de covid pandemie overspoelde ook te veel klanten de dienst waar door de investeringen te groot werden en ze snel kapitaal verloten aan nieuw hardware. Dit was een van de vele tegenslagen die ze maakt. kortom een onhoudbare situatie.
daarbij ovh en shadow zijn al langer partners/ nu eigenaar, voor de inkoop en groei in de toekomst zou dit veel goeds kunnen betekenen omdat ze de kosten van de hosten kunnen besparen en hier door meer Geld iinventeren in inovatie.
Ik denk dat zonder oordeel te hebben, het was of dit aanbod of Shadow raakt ze bestaansrecht kwijt en was weg.
[ Voor 4% gewijzigd door workswith op 27-05-2021 00:50 ]
Dus op de korte termijn is het dan niet al te erg, en als het product met deze prijs wel weer goed (of iig rendabel) gaat lopen, dan kan het misschien nog wat worden.
Want product blijft natuurlijk goed (nou ja als ze naar andere hw boer moeten is wellicht ook dat niet zeker...) en de schaarste en vraag die er is.......het is ook weer niet ondenkbaar dat ze er nog iets van gaan maken.
En ik geloof ook wel dat als je met deze herstart de belachlijke wachttijden kan verbeteren, en dan idd ook nog is je spec eind van het jaar kan verbeteren.....dat klinkt dan als iets dat een kans heeft.
Maar het komt op mij over als de beroemde kat in het nauw. ik zelf hoop dat eind dit jaar videokaarten enigsinds normaal weer te koop komen en dat ik dan een nieuw pc kan maken en dan heb ik geen shadow meer nodig, aan de andere kant denk dat velen met mij in hetzelfde schuitje zitten en met scalpers, miners en chips shortages is het wellicht ook dan nog steeds een probleem.
In dat scenario ga ik wellicht zelfs voor die 30 euro het nog een kans geven, combinatie van redelijk current games kunnen spelen, en lekker mijn emulatie meuk te kunnen draaien zou wel is de winnende combinatie kunnen zijn, Maar benieuwd of ik überhaupt de kans ga krijgen!
10 second ninja DONE
Ja, ik richt me op een budget van 1000 euro, en voor dat geld kun je LANG gebruik maken van shadow en als ze dan ook nog is hun specs updaten.....theRich schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:51:
Ik ga het nog wel een tijdje blijven draaien denk ik. Prijs increase is inderdaad fors en de communicatie had ook beter gemogen... maarja, een goed alternatief is er niet echt volgens mij. Dan paar een paar pilsjes minder drinken en dan heb je die drie tientjes er ook wel weer uit. Het verslaat nog altijd een PC bouwen voor mij als macbook user.
Maar goed eigen pc heeft natuurlijk altijd zijn voordelen en bovendien is het de bedoeling dat mijn hudige oude beestje dan doorschuift naar een ander gezinslid
10 second ninja DONE
In mijn geval is dat wel op voorwaarde dat de specs omhoog gaan. Vier jaar terug betaalde ik nog 40 euro per maand voor dezelfde specs waar je nu 30 euro voor gaat betalen. Die 40 euro was toen een goede deal; voor 36x 40 euro bouwde je destijds geen gamePC met een GTX1080.Sagat schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:01:
[...]
Ja, ik richt me op een budget van 1000 euro, en voor dat geld kun je LANG gebruik maken van shadow en als ze dan ook nog is hun specs updaten.....
Maar goed eigen pc heeft natuurlijk altijd zijn voordelen en bovendien is het de bedoeling dat mijn hudige oude beestje dan doorschuift naar een ander gezinslid
Toen de prijs daalde naar 13 euro (12 voor de Dutch1000), was Shadow op prijs helemaal onverslaanbaar.
De prijsverhoging verandert dat; tweedehandssystemen beginnen nu in prijs te concurreren met Shadow; helemaal als de 1080Ti zometeen geen zoden meer aan de dijk zet voor mining en hopelijk tweedehands goed verkrijgbaar worden tegen een mooie prijs. Als je voor het prijspunt van 1kilo€ een leuke systeem met 6-7-8-generatie i7, 16GB RAM en een 1070/1080 in kunt realiseren, dan is dat over een periode van 3 jaar gezien een betere deal dan Shadow*.
Voor mij is prijs maar één van de redenen waarom ik Shadow gebruik; ik ben een Mac-gebruiker en wil er liever geen losse gamePC naast. Mijn "business case" is alleen games spelen; alle productiviteit doe ik op mijn Mac. Daarnaast kan ik met Shadow op bijna al mijn devices spelen.
Dus ik zit aardig op de wip op het moment om het zo maar te zeggen...
*indien Shadow de specs niet verhoogt welteverstaan, zie eerste regel van post.
[ Voor 5% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 28-05-2021 09:31 ]
Inderdaad zou het leuk zijn als er ineens weer een golf kaarten niet meer gebruikt wordt om te minen en zo goed betaalbaar beschikbaar komen, maar voorlopig zie ik dat niet gebeuren.
1. Hoge snelheden met downloaden van games en minder druk op internetverbinding thuis.
2. Icm een Macbook air ideaal, verder alles in huis hierdoor op Macos/ios/ipados
3. Volledige windows installatie ipv alleen stream (vrijheid en geen (goedkopere) vm alternatieven
4. Aanschaf pc zal rond de 1200 euro zijn voor vergelijkbare resources (boost), ik wil even afwachten of de resources op Shadow een upgrade krijgen.
[ Voor 12% gewijzigd door Falcon op 30-05-2021 08:07 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Dat klopt; het is niet bekend wanneer men weer nieuwe abonnees gaat toelaten.giantgiantus schreef op zondag 30 mei 2021 @ 00:20:
Ik zou voor 30€ Graag een maand er gebruik van maken, maar het lijkt alsof je momenteel geen abo af kan sluiten?
Lijkt me beter dan die oude verwachte levertijden. Ik snap op zich dat ze niet click en play konden bieden maar maanden wachttijd, tot zelfs half jaar?! Benieuwd wanneer het weer open gaatHeroic_Nonsense schreef op zondag 30 mei 2021 @ 08:28:
[...]
Dat klopt; het is niet bekend wanneer men weer nieuwe abonnees gaat toelaten.
10 second ninja DONE
Volgens https://status.shadow.tech/ is er al lange tijd iets mis in Amsterdam...
Wat er mis is in Amsterdam, is een probleem met één van de storageclusters. Als jouw storage toevallig in die cluster hangt, kun je al sinds 12 mei niet bij je D-schijf (als je die afneemt natuurlijk).theRich schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 00:43:
Meer mensen de afgelopen dagen last van haperingen? Ik heb in mijn setup thuis niks veranderd maar als ik nu via dezelfde AP connect is het stotteren en melding over 'unstable connection' (150 mpbs 5GHZ wifi)
Volgens https://status.shadow.tech/ is er al lange tijd iets mis in Amsterdam...
Van performanceproblemen is mij nu niets bekend.
Zijn er diensten/manieren om per uur te betalen voor een windows cloud pc waar ook op gegamed kan worden? Volgens mij kom ik amper aan 15 uur per maand, dus dat mag best €1/uur kosten.
Die diensten zijn er. Het probleem is vaak dat je een basisbedrag betaalt voor de storage, ook als je je virtualPC een tijdje niet gebruikt. En dan kan het in de papieren gaan lopen, want die storage is niet goedkoop.AndrewF schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:44:
Ik vond 15eur per maand wel ok. 30eur is wat hoog, want ik maak er minder gebruik van dan ik dacht.
Zijn er diensten/manieren om per uur te betalen voor een windows cloud pc waar ook op gegamed kan worden? Volgens mij kom ik amper aan 15 uur per maand, dus dat mag best €1/uur kosten.
Voor 15 euro/m was Shadow onverslaanbaar, voor 30 euro/m is het nog steeds een redelijk geprijsd aanbod. Maar dan mag er zo onderhand wel een beter gespecde machine voor geleverd worden.
Er is een reden waarom ze failliet gingen, laat ze eerst even wat geld in de pot krijgen voor ze gaan upgraden.Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:29:
[...]
Die diensten zijn er. Het probleem is vaak dat je een basisbedrag betaalt voor de storage, ook als je je virtualPC een tijdje niet gebruikt. En dan kan het in de papieren gaan lopen, want die storage is niet goedkoop.
Voor 15 euro/m was Shadow onverslaanbaar, voor 30 euro/m is het nog steeds een redelijk geprijsd aanbod. Maar dan mag er zo onderhand wel een beter gespecde machine voor geleverd worden.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Plus dat ze bezig zijn met migreren van alle data naar hun nieuwe partner OVHcloud.Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 06:16:
[...]
Wat er mis is in Amsterdam, is een probleem met één van de storageclusters. Als jouw storage toevallig in die cluster hangt, kun je al sinds 12 mei niet bij je D-schijf (als je die afneemt natuurlijk).
Van performanceproblemen is mij nu niets bekend.
Ik zou die vraag even stellen op de Shadow Community forum.tommorowland19 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 17:20:
Hey, ik heb shadow maar zou graag op een Android tv box gamen, werkt dit op alle android boxen of niet, ik weet wel dat het niet te vinden is op de android box van Proximus
[ Voor 89% gewijzigd door Geronimous op 26-06-2021 00:57 ]
En betere kleuren als je voldoende bandbreedte en voldoende snelle GPU hebtWebgnome schreef op zondag 4 juli 2021 @ 07:45:
Voor de geïnteresseerden. Het is sinds de laatste update mogelijk om dual screen te gebruiken
Net voor het eerst in lange tijd wat spelletjes gespeeld via Shadow en ja. Nu ik aardig wat op mijn Xbox Series X heb gespeeld voelt hetzelfde spel (Call of duty Black Ops Cold War) toch wel pre historisch aan op Shadow.Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:29:
[...]
Maar dan mag er zo onderhand wel een beter gespecde machine voor geleverd worden.
Op de Xbox, zodra je ray tracing uit zet, 0 maar dan ook echt 0 framedrops gehad. Ooit. Twee matches CoD gedaan en op Shadow overkwam het me wel vaak bij het respawnen en een keertje tijdens beide matches in de gameplay. Verder wat dipjes waar ik mee had geleefd in de oude prijs maar met de huidige kritischer naar kijk. Heb CS:GO erna eens opgestart of het aan mij lag maar daar kon ik wel zeer soepel spelen.
Ik snap dat de huidige PC hardware markt echt niet loont om te gaan upgraden. Ik wacht liever tot betere tijden en dan bij wijze van spreken een RTX 3090 in mijn Shadow dan dat ik nu een upgrade heb als een RTX 3060 waar ik het net zo goed ook zelf had kunnen bouwen.
Het geeft me alleen geen vertrouwen om te investeren in mijn PC game library. Ik weet niet of ik Battlefield 2042 nou op PC wil kopen als het voorlopig zou blijft. Mijn Shadow abo haal ik er wel uit qua prijs nog steeds maar qua gaming meer voor erbij. Niet dat het mijn main platform gaat worden als dit zo blijft.
Wel merk je dat de dienst minder gebruikt wordt. Inloggen gaat de laatste weken in ieder geval een stuk sneller en als je een machine treft die het wat drukker heeft, dan is uit- en weer inloggen voldoende om op een rustigere machine uit te komen.
Waar ik van baal is dat er geen noemenswaardige concurrentie is. Ja, Loudplay, maar de latency daar is niet super en men heeft een aantal keer zonder aankondiging v-machines van gebruikers weggegooid (waardoor je alles opnieuw moet installeren). De eigen client is brak (maar dat kun je oplossen met Parsec of Moonlight) en het eerste half uur ben je eerst tutorials aan het volgen om de taal van de geïnstalleerde clients van Russisch naar iets anders te zetten.
Dat het Russisch is speelt ook wel mee; wie achter Loudplay zit is niet helemaal duidelijk en daardoor voelt het niet fijn om daar je accountgegevens voor bijvoorbeeld Steam in te voeren.
Vanwege problemen met Xbox Game Pass app op Windows 10 en op basis van de Shadow help site om het systeem te formatteren dat gelijk maar gedaan. Loste het niet op. Even gekeken welke versie Windows ik zat na format, was nog 1909.
Dus nu volle upgrade gaande. Verder kan ik ineens weer DRM content bekijken (zoals Netflix) wat spontaan niet meer werkte sinds een maand. na OS upgrade ineens niet meer werkbaar.
En nu ook weer lekker veel ruimte op mijn C:/ schijf. Blijft toch wat zooi achter ook al leeg ik al mijn onnodige applicaties van de programma lijst van Windows.
[ Voor 3% gewijzigd door polopolo150 op 25-08-2021 20:50 ]
Hi Erwin,
Today, Microsoft will officially launch Windows 11. Its release will be gradual, with potential bugs and issues early on.
With this in mind, we will monitor the initial performances of Windows 11 before taking any action. This will allow us to guarantee strong performances and an overall high quality of service when we do make the eventual transition to Windows 11.
Please do not update your Shadow to Windows 11
until further notice.
In the meantime, our teams continue to run tests and developments to ensure Shadow is fully optimized for Windows 11.
You will be notified via email when Windows 11 is ready to be rolled out on Shadow.
Learn more about Shadow and the Windows 11 release in our help center article below.
:fill(white):strip_exif()/f/image/WjLDa6vUxnMo77cv7SnqYRZq.png?f=user_large)
Bensimpel
Positieve meneer
Ik probeerde multimonitor support aan te zetten, videokaart die ik bij shadow heb is een quadro p5000. Na het instellen van de mosaic settings blijft die maar een BSOD geven. Als ik de shadow probeer te resetten, wilt die mijn wachtwoord niet pakken (100% correct). Heb maar een ticket gelogged bij hun support afdeling. Maar als dit de ervaring is... niet de 30 euro waard. Tja dan moet ik maar steeds instellingen bij geforce Now aanpassen voor eurotruck 2.. zonde
😆 - Denk ook eens om ;)
Mijn advies is om de shadow de sluiten even te wachten en opnieuw proberen. Ik heb dit ook wel eens namelijk. Dan zit je waarschijnlijk op een kapotte machine. En als je dan opnieuw inlogged ben je geswitchtBensimpel schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:29:
Sinds vandaag heb ik een shadow, maar mijn ervaring zo ver is erg slecht. Verbinding lokaal is prima, 300mbits down, 30 up, ping 14ms, bekabeld. Hele VM is gewoon erg traag. Duurt letterlijk 30 seconden om chrome te openen. Nvidia control panel crashed die steeds. en dan de download snelheid. Max 150mb down vanaf het datacenter. (waar is die 1 gigabit dan??).
Ik probeerde multimonitor support aan te zetten, videokaart die ik bij shadow heb is een quadro p5000. Na het instellen van de mosaic settings blijft die maar een BSOD geven. Als ik de shadow probeer te resetten, wilt die mijn wachtwoord niet pakken (100% correct). Heb maar een ticket gelogged bij hun support afdeling. Maar als dit de ervaring is... niet de 30 euro waard. Tja dan moet ik maar steeds instellingen bij geforce Now aanpassen voor eurotruck 2.. zonde
Bensimpel
Positieve meneer
Bedankt, op een nieuwe sessie ging het inderdaad stukken beter. Maar als ik het goed begrijp is Nvidia Surround niet ondersteund? Dual monitor met euro truck simulator heb ik niet aan de praat kunnen krijgen.Webgnome schreef op woensdag 17 november 2021 @ 21:44:
[...]
Mijn advies is om de shadow de sluiten even te wachten en opnieuw proberen. Ik heb dit ook wel eens namelijk. Dan zit je waarschijnlijk op een kapotte machine. En als je dan opnieuw inlogged ben je geswitcht
😆 - Denk ook eens om ;)
Heb maar weer besteld dus laat jullie weten als ik het heb en of het klopt.
Zag het op mijn account pagina. Kon ook extra storage daar bestellen. Gelijk gedaan
Edit: opgestart en werkt 🥳 maar wel nog een GTX 1080 (vorige was P5000)
Edit 2: Heb het vermoeden dat ik op Franse datacenter ben gezet. Alles waarmee ik internet gaat er vanuit dat ik uit Frankrijk kwam. Hiervoor was het vaak Duitsland of Nederland.
[ Voor 63% gewijzigd door polopolo150 op 19-11-2021 16:26 ]
Zo, dat is ouderwets snel zeg!polopolo150 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:42:
Shadow was vanacht om 4 uur snachts geactiveerd, geen mail over gekregen.
Zag het op mijn account pagina. Kon ook extra storage daar bestellen. Gelijk gedaan
Edit 2: Heb het vermoeden dat ik op Franse datacenter ben gezet. Alles waarmee ik internet gaat er vanuit dat ik uit Frankrijk kwam. Hiervoor was het vaak Duitsland of Nederland.
Mja, het verschil tussen GTX1080 en P5000 is te verwaarlozen. De P5000 heeft alleen iets meer RAM.
Er druppelen mondjesmaat berichten binnen dat mensen opeens een RTX2080 aantreffen na een reboot. Dát is wel een verschil (en een leuke upgrade).
Nu hopen dat er ook snel een betere CPU in terechtkomt, want die Xeon E5 2667 v3 begint nu aardig te bottlenecken bij bepaalde games.
Werd ook vertelt dat ze in de toekomst degene die nu in Amsterdam is gaan verhuizen naar een nieuwe OVH locatie.
Vrijdag ochtend gebruikt om mijn Shadow alles in te stellen en installeren. Helaas duurde dat zo lang dat ik Vrijdag avond ermee doorging want werk in tussentijd. Vrijdag avond tijdens de normale uren wel last van jitter gehad. Deed een Shadow speedtest van hun website met Amsterdam en Parijs en met Amsterdam geen jitter en met Parijs wel. Toen het wat richting de nacht ging qua tijd eindelijk wat games opgestart en merkte er niks van qua latency of jitter.
Zit toevallig nu ook op Shadow en niks raars aan de hand. Ik ga zo naar de woonkamer en eindelijk Red Dead Redemption 2 spelen wat ik door een bug (RDR 2 werkte niet in VM's voor een periode door update) en gebrek aan storage hiervoor niet aan toe kwam.
Kleine noot: Kreeg rare Punkbuster kicks (anti cheat) met Battlefield 4. Heb Punkbuster update gedaan en dat hielp niet. In Amsterdam nooit last van gehad. Dat hou ik even in de gaten of googlen.
Edit: Ja heb gewoon fijn kunnen gamen weer.
[ Voor 8% gewijzigd door polopolo150 op 21-11-2021 11:14 ]
Hmm en ik ben nog steeds aan het wachten sinds 25-10 😩polopolo150 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:42:
Shadow was vannacht om 4 uur snachts geactiveerd, geen mail over gekregen.
Fijn dat jij in ieder geval weer vooruit kan.
Update : verhip ik kan er ook weer bij, fijn dat ze dan ook een mail sturen 😂 Als ik de factuur moet geloven al twee weken.
Update 2 : ik heb mijn subscription ook alweer stop gezet. Battlefield 2042 loopt totaal niet lekker, de cpu is daar de bottleneck en voorlopig verwacht ik daar ook geen updates voor op de korte termijn. Niet echt de schuld van Shadow, maar meer van EA. Maar uiteindelijk wil je een soepele spel ervaring.
[ Voor 28% gewijzigd door KraveN op 02-12-2021 18:45 ]
Hoeveel kost shadow tegenwoordig en wat krijg je daarvoor alweer?
Wat in de TS staat met Shadow Boost. Alleen is de prijs 29,99 euro per maand nu en extra storage kost 2,99 per 250 GB per maand. Maandelijks opzegbaar en storage aanpasbaar.Marsmillo schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 18:48:
De Shadow deal bij Proximus Epic Combo Full Pack stopt blijkbaar eind januari 2022. It was good while it lasted, maar dat is nu gedaan. Prijs van het telecomabonnement verlaagt ook niet structureel (krijgen wel 6 maand 10 euro korting)...
Hoeveel kost shadow tegenwoordig en wat krijg je daarvoor alweer?
Let op als je storage bestelt nadat je Shadow is geactiveerd dat je de komende maand betaalt voor je storage tot je komende factuur en gelijk het komende maand erna. Dus als je gelijk lekker veel storage gaat bestellen daar rekening mee houden met je komende factuur na aanmelding.
Ja is dat inmiddels aangepast bij Red Dead Redemption 2. Ik probeer al een tijdje een streaming service te vinden waar ik het kan spelen. (Stadia vind ik niet fijn qua het meenemen van games naar een eventuele gamepc in de toekomst). Draait het soepel op Shadow?polopolo150 schreef op zondag 21 november 2021 @ 08:26:
Zit toevallig nu ook op Shadow en niks raars aan de hand. Ik ga zo naar de woonkamer en eindelijk Red Dead Redemption 2 spelen wat ik door een bug (RDR 2 werkte niet in VM's voor een periode door update) en gebrek aan storage hiervoor niet aan toe kwam.
Volgens mij had ik toen toch zin in een andere game. Kan het wel op een later moment even voor je proberen, heb het nog geïnstalleerd als het goed is.brammeer schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:45:
[...]
Ja is dat inmiddels aangepast bij Red Dead Redemption 2. Ik probeer al een tijdje een streaming service te vinden waar ik het kan spelen. (Stadia vind ik niet fijn qua het meenemen van games naar een eventuele gamepc in de toekomst). Draait het soepel op Shadow?
Boosteroid had Red Dead Redemption 2 die je kan streamen.
Als je het tzt nog eens draait op Shadow ben ik wel benieuwd naar je bevindingen.
Wat me het meest dwars zit is dat oudere spellen prima gaan. Maar moderne games heb ik ineens een niet vloeiende stream meer waar dat eerst wel zo was in Amsterdam. Omdat oudere games wel vloeiend spelen denk ik dat het aan mijn GTX 1080 build zit. Denk aan games als Battlefield 2042 en CoD Black Ops Cold War.
Kan wel met support gaan kloten maar heb mijn setup wat meer veranderd waardoor cloud en lokaal streamen van mijn Xbox Series X nog beter werkt. Waardoor ik ook niet veel meer aan mijn Shadow heb. Eerst was namelijk Shadow vanuit Amsterdam heel speelbaar maar mijn Xbox juist wat minder.
Latency gaat vergelijkbaar zijn met Parijs. Qua latency en vooral jitter vond ik Amsterdam echt veel fijner dus ik hoop dat ze Amsterdam echt kunnen houden. Mag nu dan wel geen Shadow hebben, toch blijf ik het volgen en blijf interesse hebben.
Hello #TeamShadow - @Shadow News !
Today we will introduce a series of posts coming in this channel in the next days. Thursdays Shadow News stream gave quite a lot of insight and contained lots of information that might seem confusing to some people. In the following posts we are trying to clear up some potential questions and/or misunderstandings and recap the stream for the people who missed it.
We will start with the most important topic to the community:
SO WHAT'S UP?
Shadow has been working hard on finding the optimal configuration for all the needs a PC user has. Victor confirmed that graphics cards (equivalent to) of AMDs 6000 series and NVIDIAs 3000 series are being tested and considered. The new CPU will be an AMD CPU which is supposed to not bottleneck the system, therefore not slowing it down massively. The RAM will be upgraded. Shadow does not know the exact specs as of now, since there still are negotiations with partners.
A small rollout of the new configs is planned for summer, but not everyone will be able to upgrade the hardware for now. A global rollout is planned, but takes a while as the global GPU market is a mess. Shadow is in a good financial position now, but not in the position to blow out more money than required. Now the part that we all waited for:
Pricing:
The new configurations will come at an extra cost. The main goal of Shadow and it's acquisition earlier this year is to make Shadow, as a company, profitable. This will only be possible if the price get's increased for the new hardware. We don't know exact numbers yet, but it is supposed to be less expensive than Shadow Infinite (currently at 55$). Then later, in a few years, the hardware is planned to be rotated, which means that the performance hardware will be applied to the standard Shadow hardware.
NOTE: As far as we know today you don't have to upgrade your Shadow. You can stay on the current configuration for the same price.
Hey guys / @Shadow News !
In this post we will talk about all the news and changes regarding Shadow datacenters.
NEW DATACENTERS
We are currently awaiting the opening of two new, super cool OVH datacenters: Dunkirk (France) and Frankfurt (Germany). The datacenters are planned to go live with the current default Shadow configuration in Q1 of 2022. These brand new, shiny datacenters are expected to have much extra storage available for you to game on. We do currently not know the exact migration/transfer process to these new datacenters, but more information on that will follow before the datacenters go live.
If you want to check your connection to these new datacenters you can use the following speedtest links:
Frankfurt (Limburg): https://speedtest.lim.shadow.guru/ 💡SSL certificate is not working properly yet. Site may be flagged as not secure
Dunkirk (Gravelines): https://speedtest.dfr1.shadow.guru/
OVERVIEW
AMS1: Active Shadows from Germany, Netherlands. 💡 Activations stopped and moved to PA1. Shutdown planned.
PA1: Active Shadows from France, Belgium, Luxembourg, Switzerland, United Kingdom, Germany, Netherlands.
NY1: Active Shadows from South Carolina, North Carolina, Virginia, West Virginia, Delaware, Maryland, Pennsylvania, Connecticut, State of New York, Ohio, Massachusetts, New Hampshire, Vermont, Maine, New Jersey, Washington D.C, Rhode Island, Florida, Minnesota, Kentucky, Illinois, Wisconsin, Michigan, Georgia, Tennessee.
TX1: Active Shadows from Texas, New Mexico, Kansas, Oklahoma, Arkansas, Mississippi, Louisiana, Alabama, Nebraska, South Dakota, North Dakota, Missouri, Iowa, Indiana.
DFR1: Active Infinite and Ultra Shadows from Europe 💡 Soon not only used for Ultra and Infinite users.
CH1: 💡 Chicago has been shut down and activations were moved to TX1 and NY1. If you want to know where your Shadow currently is feel free to send the IP address of your Shadow to a Guru or Moderator. You can check your devices IP address here: http://eth0.me/
Ik blijf in mijn maag zitten met het breken van de belofte. Bij de aankondiging dat het tarief van 12 euro naar 30 euro ging, werd gezegd dat je in ruil daarvoor steeds op de nieuwste hardware kon werken. Geen verschillende prijscategorieën meer dus. Nu blijkt dat toch anders te zijn en wordt toch weer meer geld gevraagd voor de nieuwe, zwaardere configuraties.
Het is ook niet de eerste keer dat Shadow haar woord breekt.
EUR 30/maand is EUR 360/jaar. Over drie jaar bekeken is dat dus EUR 1080. Het is dat grafische kaarten op dit moment zo duur zijn: zonder grafische kaart heb je een i5 (rocket lake), 16GB RAM en 500GB SSD voor ongeveer EUR 550. Een RTX 2060 heb je voor ongeveer EUR 650, dus dat komt al aardig in de buurt van de cost-of-ownership van Shadow voor drie jaar.
Zodra de prijzen voor grafische kaarten weer zakken, moet ik nog maar eens kijken wat de beste keuze voor mij is.
[ Voor 6% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 28-12-2021 08:26 ]
Het voordeel van shadow itt andere gamingdiensten is nog steeds, voor mij, dat je een windows pc krijgt waar je mee kan doen wat je wil. Geen gedoe met dat je mods niet kan installeren ( yes, looking at you Geforce Now) of games ineens niet meer beschikbaar zijn. Ik heb liever dt ze zo nu en dan een prijsstijging doen en nog steeds goed bereikbaar/werkbaar zijn en blijven leven dan dat ze dat niet doen je weet dat je over een jaar er toch mee moet kappen. Kijken wat de toekomst ons zal brengen maar tot nu toe vind ik de kwaliteit/prijs verhouding echt niet verkeerd. Al heeft dat natuurlijk ook met wat je speelt te maken.
Onder de streep zal een streamingdienst altijd duurder zijn dan dat je een eigen pc koopt en daar je games mee speelt maar om eerlijk te zijn maakt het gemak van een streamingdienst die extra kosten het wel waard. En bedenk je ook als je veel gamed wat je stroomkosten zullen zijn. Aangezien de energieprijzen de komende tijd nog wel hoger zullen zijn is dat zeker een factor die je ook mee moet gaan rekenen.
[ Voor 15% gewijzigd door Webgnome op 28-12-2021 08:46 ]
- Prijs verdubbeld per maand.
- Momenteel 1 configuratie die hopeloos verouderd is met een 1080. Dit had al lang (voor dit geld) een 2080 of beter moeten zijn imho.
- Datacenter in Amsterdam gaat dus weg waardoor wij naar Parijs (?) moeten, terwijl Duinkerken veel dichterbij is (dus minder latency).
Shadow is bijzonder bezig. Als ik een Shadow zou nemen, zou dit vooral voor VR games zijn. Dan is die verhoging van latency echt een probleem. Dan toch maar kijken naar een game-PC met Moonlight er op...
Ben heel benieuwd. Ik heb geen VR ready pc, dus het wordt mijn eerste ervaring met PC VR.
Half-Life: Alyx staat al te wachten in Steam
Ik hoop alleen dat mijn TP-Link Deco P7 (= wifi 5) mesh wifi het trekt. Op de Quest 2 op 5 ghz haal ik een download speed van 230 mbps en gebruik de Quest altijd op max een paar meter van de main Deco.
We gaan het, hopelijk vandaag, meemaken.
Edit: Nevermind, verkeerde topic blijkbaar
[ Voor 5% gewijzigd door Ronster op 28-12-2021 11:15 ]
Oh, is dit topic enkel voor Shadow? Dacht voor cloud gaming in general aangezien Shadow tussen brackets staatWebgnome schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:09:
offtopic:
en wat heeft dat met shadow te maken?
Parijs zou ook best sneller kunnen zijn dan Duinkerken. Het gaat erom hoe de verbindingen lopen.(aantal hops). Het zou me zelfs niet verbazen als Parijs een snellere verbinding heeft.msnguy schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:53:
Ik heb sinds de prijsverhoging Shadow even niet meer in de gaten gehouden, dus ik kom nu dit topic na tijden weer inrollen en schrik een beetje. Wat ze hebben gedaan:
- Prijs verdubbeld per maand.
- Momenteel 1 configuratie die hopeloos verouderd is met een 1080. Dit had al lang (voor dit geld) een 2080 of beter moeten zijn imho.
- Datacenter in Amsterdam gaat dus weg waardoor wij naar Parijs (?) moeten, terwijl Duinkerken veel dichterbij is (dus minder latency).
Shadow is bijzonder bezig. Als ik een Shadow zou nemen, zou dit vooral voor VR games zijn. Dan is die verhoging van latency echt een probleem. Dan toch maar kijken naar een game-PC met Moonlight er op...
zeggen dat ik nog wel gebruik maak van het Amsterdam datacenter dus het is de vraag hoe dat later dit jaar zal gaan.
In mijn vakantie heb ik een Shield TV gekocht in combinatie met een xbox one controller. Dat voelt vanaf het begin af aan eigenlijk als goed werkende game pc. Als je steam op big picture mode laat opstarten dan kun je eigenlijk vrij direct nadat shadow is verbonden aan de slag.
In het begin had ik nog wel last van disconnects van de controller maar dat bleek een probleem te zijn met oude firmware van de controller zelf. Dat is nu dus opgelost na een update van de firmware van de controller.
De games die ik speel zijn:
- NFS Hot Pursuit Remastered
- Witcher 3: Wild hunt:
- Star Wars Jedi: Fallen Order
Maar dan dus geen zware FPS. Mijn ervaring hierbij is dat het best lekker werkt. Behalve bij de laatste (Star Wars Jedi: Fallen Order) daar heb ik soms nog wat last van vertraging maar het is niet echt heel ernstig en naar mijn mening goed speelbaar. Als de vertraging later dit jaar via het Parijs datacentrum mee valt zie ik wel dat dit een blijvertje is.
Toen ik nog gebruik maakte van Shadow gerbuikte ik playnite als vervanger voor steam big picture. De interface is wat mooier en je kan op een gemakkelijke wijze connectie maken met andere games stores. Wellicht heb je er wat aan.Webgnome schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:21:
Even een kleine update vanuit mij. Ik gebruik Shadow al een hele tijd vanaf mijn laptop en ben nog steeds dik tevreden. Moet er wel bij
zeggen dat ik nog wel gebruik maak van het Amsterdam datacenter dus het is de vraag hoe dat later dit jaar zal gaan.
In mijn vakantie heb ik een Shield TV gekocht in combinatie met een xbox one controller. Dat voelt vanaf het begin af aan eigenlijk als goed werkende game pc. Als je steam op big picture mode laat opstarten dan kun je eigenlijk vrij direct nadat shadow is verbonden aan de slag.
In het begin had ik nog wel last van disconnects van de controller maar dat bleek een probleem te zijn met oude firmware van de controller zelf. Dat is nu dus opgelost na een update van de firmware van de controller.
De games die ik speel zijn:
- NFS Hot Pursuit Remastered
- Witcher 3: Wild hunt:
- Star Wars Jedi: Fallen Order
Maar dan dus geen zware FPS. Mijn ervaring hierbij is dat het best lekker werkt. Behalve bij de laatste (Star Wars Jedi: Fallen Order) daar heb ik soms nog wat last van vertraging maar het is niet echt heel ernstig en naar mijn mening goed speelbaar. Als de vertraging later dit jaar via het Parijs datacentrum mee valt zie ik wel dat dit een blijvertje is.
https://playnite.link
Hello /me,
On February 15, we sent you an email to inform you that your Shadow-PC will be reset on February 18. Our email communication was not precise enough, and we’re really sorry about this!
The reset is starting today indeed and will be effective for some users that day, but this operation concerns many users and therefore takes time. Users will be reset and migrated from today until mid-March, the operation taking up to 1 hour to be completed per user. We suggest you backup your data regularly until the reset is effective on your end.
We will also communicate once all of the resets are fully done.
#TeamShadow
Update 20:38
Heb net een uurtje Witcher 3 gespeeld en heb eigenlijk niets gemerkt van de latency. Het speeld nog steeds erg fijn dus ik denk dat ik wel bij Shadow blijf.
[ Voor 26% gewijzigd door Webgnome op 23-02-2022 20:39 ]