[Shadow] Cloud gaming. Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 14:17

Shadow een pc in de cloud

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ScChoCvqiIXmTbbbgU0JQKVe2u8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GXO26R9Ra6iyQSPv8XAKQ3T3.png?f=user_large

Shadow is een streamingsdienst die adverteert met je eigen High-end PC in de cloud.
De specificaties
Op dit moment,04-12-2021, is de volgende configuratie mogelijk. De kosten zijn op dit moment 29,99 p/m

Gpu:Geforce GTX 1080 of gelijkwaardig
Processor:4 cœurs / 8 threads
Geheugen:12 GB
Opslag:256GB SSD, mogelijkheid tot upgrade tot 2tb HDD
Gebruik
Om gebruik te maken van shadow raden ze aan om een minimale downloadsnelheid van 15Mbps te hebben. Wat betreft systeem eisen kun je het volgende aanhouden (voor windows)

OS10 of 8.1
CPUIntel Sandy Bridge-bereik (2011), Core™ i7 / i3, Pentium™, Celeron™, Xeon 1,60 GHz AMD AM2+ bereik (2008), Athlon™, Sempron™, Phenom™, Opteron™
Geheugen2GB
Aanvullende eisenDirectX 9c of hoger

Als je een shadow abonnement hebt afgesloten dien je de client te installeren. Op dit moment worden Windows, macOS, Ubuntu Android en iOs ondersteund. De officiele clients zijn hier vinden. Na de installatie log je in en zal de streaming client de verbinding starten met je eigen shadow.

Houd er rekening mee dat het kan zijn dat je in een wachtrij komt ( komt niet heel vaak voor). Dit komt door de manier waarop men de diverse virtuele omgevingen uitdeelt. Je krijgt geen dedicated systeem. Je deelt echter een bepaalde 'blade' en als die vol zijn.. ja dan heb je even pech. Maar zoals ik al aangaf. Het komt eigenlijk niet voor dat je moet wachten.

Voor de rest is het een 'gewone' windows 10 pc. Je kunt er je eigen software op draaien die je wil. Hierdoor zit je ook niet vast aan een game dienst/aanbieder. Je kunt er steam op installeren, Blizzard launcher, Epic launcher of welke andere launcher dan ook.

Houd er echter rekening mee dat er games zijn die niet in een VM mogen worden gestart en dat ook blokkeren. Na installatie van de game is het simpelweg spelen.

[ Voor 65% gewijzigd door Webgnome op 04-12-2021 07:27 . Reden: FAQ toegevoegd ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome

FAQ

Ik heb een boost abonnement afgesloten. Er staat echter dat ik tot <datum> moet wachten?

Dit kan voorkomen. Shadow brengt in batches nieuwe boosts / configuraties uit en dan is het een kwestie van wie het eerst komt die het eerst. Daarnaast hebben ze boost altijd als pre-order staan. Als je bij het registeren naar onder scrollt zie je vaak staan dat je moet wachten tot <datum> en waarom dat is. Men doet dit vaak af als een logistieke uitdaging. Houd er dus rekening mee dat wanneer je abonnement afsluit dat dat niet betekent dat je direct kan spelen

Ik probeer in te loggen maar krijg de melding dat ik in een wachtrij ben geplaatst
Dit kan op drukke momenten voorkomen ( denk aan feestdagen, weekenden you name it). Je krijgt bij shadow geen dedicated machine die altijd voor jou bereikbaar is. Het kan dus voorkomen dat in een bepaalde periode het te druk is waardoor alle slots vol zitten. Het volstaat, in mijn beleving, om even een paar minuten te wachten. Daarna zul je weer erop kunnen.

Ik krijg een melding in mijn scherm met een timer waarna de verbinding wordt verbroken
Omdat Shadow geen dedicated machines heeft en het aantal mensen hoger is dan het aantal beschikbare slots probeert men om slots die niet gebruikt worden af te sluiten om zo andere mensen ook een kans te geven. Sinds de laatste update werkt men met een variabele iddle timer. Dat betekent dat je niet standaard na x minuten een popup krijgt maar dat dat random is (maar ik geloof minimaal 10 minuten ).

Als je je shadow niet gebruikt. Sluit hem dan af. Dat is wel zo netjes. (en scheelt je dataverbruik..)

Nadat ik ben ingelogged staat alles op low settings en heb ik een lage resolutie
Dit komt sporadisch voor. Waarom het gebeurt weet ik nog niet maar het lijkt er op dat soms niet alles goed initialiseerd. Het afsluiten van de shadow en daarna weer opnieuw inloggen lost het probleem vaak op. Mocht dat niet lukken kun je of je shadow resetten of een support ticket inschieten.

Deze faq zal worden geupdate
Eigen ervaringen
Voor wat het waard is. Ik ben zelf een klein jaartje gestart met Shadow en tot nu toe bevalt het mij prima. Heb een 250mbit lijntje maar zelfs over wifi ( max 50) werkt het toch nog behoorlijk. Mijn Xbox360 controller werkt ook eigenlijk vlekkeloos.

Ik moet wel zeggen dat het heel veel uitmaakt welke games je speelt. In het begin speelde ik veel Cities skylines maar daar merkte je al snel dat de CPU van de shadow in combinatie met die spel een bottleneck is. Dat heeft meer met de game zelf te maken als met shadow denk ik

Nu speel ik veel Fallout 4 en heb eigenlijk nooit last van input lag of iets vergelijkbaars. Hoe het speelt als je bijvoorbeeld COD of andere action shooters speelt weet ik niet dat heb ik eigenlijk nog niet gedaan. De enige game die daar een beetje bij in de buurt kwam is Bright Memory en dat ging ook erg lekker en had niet het gevoel dat ik input lag had.

[ Voor 78% gewijzigd door Webgnome op 19-12-2020 10:04 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:52
Prima start-post, dank hiervoor.

Ik heb een Shadow Boost jaarabonnement met 256GB extra opslag. Mijn inernetsnelheid is 500/40(Ziggo), dus meer dan snel genoeg om optimaal te streamen. Wat een belangrijke rol speelt is latency. Ik heb sinds kort Ziggo en daar is de latency hoger dan bij KPN(xDSL), het scheelt ongeveer zo'n 4ms. Normaal merk je daar niets van, maar bij actiegames waar snelheid belangrijk is zou een hogere latency negatief van invloed kunnen zijn.

Ik speel vooral games als Fallout 4, Black Mesa, Half-Life 2 en deze draaien probleemloos op 2560x1440 en zelfs op 4K is het goed te doen.

Al met al ben ik zeer tevreden met Shadow, ook de support is prima te noemen. Zeer regelmatig updates en optimalisatie van de clients. Het is de €15,98 p.m. waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:04

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Leuk, een eigen topic!

Ik ben Shadow-klant van het eerste uur. Eerst een jaar of anderhalf een Duits account gehad voor EUR 30,-/pm, en vanaf de betatest een Nederlands account (een zogenaamd "Dutch1000" account) voor EUR 11,99. Ook hier gekozen voor 256GB extra opslag omdat de standaard 256GB wel erg karig is.

Het is een mooie oplossing als je, zoals ik, geen ruimte, zin of budget hebt om een goede game-pc neer te zetten en toch PC-games op ultra of high te kunnen spelen.

Naast Shadow piel(de) ik een beetje aan met andere "cloudgaming" oplossingen. In het prille begin OnLive, ook een tijdje de Parsec+Paperspace combinatie gehad en zelfs een instance bij een VPS-provider die leuke GPU's aanbood.

Maar niemand biedt de integratie met een goede client zoals Shadow dat doet. De latency bij Shadow is echt veel beter dan bij die andere partijen. En verder spelen op je mobieltje nadat je de game op de settopbox of laptop hebt gepauzeerd, blijft gewoon gaaf om te kunnen doen.

Ik heb ook een tijdje Stadia gehad (de betaalde variant). Mijn grootste kritiek daar is dat je niet je eigen gamelibrary kunt meenemen. De games die ik graag speel, koop ik graag. Ik heb dan ook een aardige verzameling games in Steam, GOG, EGS en wat losse launchers. Die zijn allemaal niet bruikbaar in Stadia, maar wel in Shadow.

En als je echt wil, werken zelfs je oude, fysieke games vanaf CD/DVD op Shadow. Kom daar maar eens mee bij de andere partijen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 02-12-2020 07:11 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grand admiral Mause
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-05 16:07
Staan er hier ook mensen in de preorder voor een hoger tier abbonement? Ik heb nu een jaar boost en ben zeer tevreden. Mijn usecase zijn met name VR games in combi met een Oculus quest en virtual desktop. Merk wel dat voor VR een betere graka wel prettig is. Kan niet wachten op de upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 2 december 2020 @ 07:09:
Ik heb ook een tijdje Stadia gehad (de betaalde variant). Mijn grootste kritiek daar is dat je niet je eigen gamelibrary kunt meenemen. De games die ik graag speel, koop ik graag. Ik heb dan ook een aardige verzameling games in Steam, GOG, EGS en wat losse launchers. Die zijn allemaal niet bruikbaar in Stadia, maar wel in Shadow.

En als je echt wil, werken zelfs je oude, fysieke games vanaf CD/DVD op Shadow. Kom daar maar eens mee bij de andere partijen :)
Inderdaad. Voor mij is het kunnen gebruiken van je eigen game library gewoon de doorslaggevende factor. Dat was in den beginnen bij Nvidia now ook mogelijk maar daar kwam je toch al snel tegen de manier van inrichting aan. Dat sommige instellingen niet werden opgeslagen en je dus elke keer bij het starten van je game uit steam even alles aan het goed zetten was. Of dat er een game uiteindelijk toch niet gesupport bleek te zijn.

Hoe doe je dat met je eigen fysieke games? Kun je via via dan je lokale cd drive mounten? Niet dat ik dit heb maar dat is wel een grappige feature om uit te proberen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Webgnome schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:03:
[...]

Hoe doe je dat met je eigen fysieke games? Kun je via via dan je lokale cd drive mounten? Niet dat ik dit heb maar dat is wel een grappige feature om uit te proberen.
Ik heb mijn DVD-drive geforward naar mijn Shadow via VirtualHere. Beetje traag, full motion video is af en toe een dingetje, maar de games "slikken" het wel.

Ik bedenk me net dat het misschien ook wel native werkt via de USB-forwarding in de Shadow-client. Vanavond eens proberen.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 22:56
Le Monde heeft een artikel geschreven over Shadow: https://www.lemonde.fr/pi...lard_6061652_4408996.html

Engelse vertaling van Reddit: https://docs.google.com/d...5rX55ohSo7iBiURVsi-w/edit

Gaat in over dat Shadow het niet echt makkelijk heeft gehad, bijvoorbeeld met de lockdowns van dit jaar, problemen met storage en de betere tiers leveren. Laat zien dat Shadow z'n zaken niet echt op orde heeft.

Redelijk tevreden Shadow gebruiker hier. Maar niet 100% geweldig geweest altijd. Native computer zal altijd beter zijn. Maar door Shadow vind ik het toevallig niet erg dat mijn gaming laptop laatst kapot is gegaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Herkenbaar dit; de discussies op Discord destijds na iedere update vanuit Shadow spreken boekdelen.

Ik heb er zelf geen last van gehad en gebruik wat trucjes om onder de "hibernation limit" uit te komen als dat nodig is, maar ik snap de frustratie als je al 14 maanden op je Ultra of Infinite zit te wachten.
Gaat in over dat Shadow het niet echt makkelijk heeft gehad, bijvoorbeeld met de lockdowns van dit jaar, problemen met storage en de betere tiers leveren. Laat zien dat Shadow z'n zaken niet echt op orde heeft.

Redelijk tevreden Shadow gebruiker hier. Maar niet 100% geweldig geweest altijd. Native computer zal altijd beter zijn. Maar door Shadow vind ik het toevallig niet erg dat mijn gaming laptop laatst kapot is gegaan. :P
Same here. Ik game op een MacBook Pro uit 2012...

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:09
Na een tijd gebruikt te hebben gemaakt van Gforce Now heb ik sinds oktober Shadow. Voordeel van shadow is dat ik met bijvoorbeeld DAYZ niet continue mijn mods opnieuw hoef te downloaden. Dat moest met Gforce Now wel. Wat betreft de performance zijn ze vergelijkbaar.

Ik heb wel wisselende ervaringen en dat is ook afhankelijk van het spel. Als ik bijvoorbeeld DayZ speel voelt het nooit zo vloeiend als ik het bijvoorbeeld vergelijk met een Overwatch.Ik merk ook bijvoorbeeld in de avond uren wel eens verschil met latency en packetloss. Voornamelijk in het weekend. Nu verdenk ik hier ook mijn provider, hopelijk binnenkort glasvezel en dan kan ik het nog eens testen.

Gebruikte hardware om mee te streamen, windows pc met i5 3570k en een imac uit 2011. Het is een prima alternatief maar het is wel afhankelijk van het type game dat je speelt.

• Pierre_nr1
KraveN schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:49:
Na een tijd gebruikt te hebben gemaakt van Gforce Now heb ik sinds oktober Shadow. Voordeel van shadow is dat ik met bijvoorbeeld DAYZ niet continue mijn mods opnieuw hoef te downloaden. Dat moest met Gforce Now wel. Wat betreft de performance zijn ze vergelijkbaar.

Ik heb wel wisselende ervaringen en dat is ook afhankelijk van het spel. Als ik bijvoorbeeld DayZ speel voelt het nooit zo vloeiend als ik het bijvoorbeeld vergelijk met een Overwatch.Ik merk ook bijvoorbeeld in de avond uren wel eens verschil met latency en packetloss. Voornamelijk in het weekend. Nu verdenk ik hier ook mijn provider, hopelijk binnenkort glasvezel en dan kan ik het nog eens testen.

Gebruikte hardware om mee te streamen, windows pc met i5 3570k en een imac uit 2011. Het is een prima alternatief maar het is wel afhankelijk van het type game dat je speelt.
Wat voor internetsnelheid heb je ingesteld in de Shadow client?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KraveN
Pierre_nr1 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:48:
[...]

Wat voor internetsnelheid heb je ingesteld in de Shadow client?
Ik heb een ziggo verbinding van 250 mbit down en 25 up en mijn shadow client stond eerst ingesteld op 70mbit. Overdag geen probleem alleen op prime-time zie/ervaar ik dips, vervolgens heb ik tegenwoordig de bandbreedte ingesteld op 50mbit. Maar ook daar zie ik af en toe nog spikes. En alles is bedraad aangesloten.

Ik vermoed dat ziggo de oorzaak is, normaal nooit problemen. Maar er zijn genoeg topics te vinden dat mensen een soort van congestie ervaren op de drukke momenten in de wijk. Ziggo ontkent dit en hebben mij nu iets van 6 splitters gestuurd om te kijken of dat het probleem oplost.

Het kan natuurlijk ook het interne netwerk zijn, maar ik heb inmiddels een unifi router en asus router getest en ik ervaar dezelfde problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
KraveN schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:32:
[...]

Ik heb een ziggo verbinding van 250 mbit down en 25 up en mijn shadow client stond eerst ingesteld op 70mbit. Overdag geen probleem alleen op prime-time zie/ervaar ik dips, vervolgens heb ik tegenwoordig de bandbreedte ingesteld op 50mbit. Maar ook daar zie ik af en toe nog spikes. En alles is bedraad aangesloten.

Ik vermoed dat ziggo de oorzaak is, normaal nooit problemen. Maar er zijn genoeg topics te vinden dat mensen een soort van congestie ervaren op de drukke momenten in de wijk. Ziggo ontkent dit en hebben mij nu iets van 6 splitters gestuurd om te kijken of dat het probleem oplost.

Het kan natuurlijk ook het interne netwerk zijn, maar ik heb inmiddels een unifi router en asus router getest en ik ervaar dezelfde problemen.
Ik heb ook Ziggo, 500/40. Hiervoor had ik KPN xDSL 200/60 en het grote verschil met Ziggo is de latency. Deze is bij de KPN een stuk lager(is een eigenschap van xDSL) en ook zeer goed merkbaar tijdens het spelen van games.

Ik ervaar ook dat op piekmomenten de Ziggo verbinding trager wordt en de latency omhoog gaat, en dat is echt killing voor gaming op Shadow. Volgend jaar ga ik weer terug naar de KPN, daar had ik nooit problemen. Ziggo was blijkbaar niet de juiste keus, teveel accent op het geld gelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KraveN
Pierre_nr1 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:52:
[...]

Ik heb ook Ziggo, 500/40. Hiervoor had ik KPN xDSL 200/60 en het grote verschil met Ziggo is de latency. Deze is bij de KPN een stuk lager(is een eigenschap van xDSL) en ook zeer goed merkbaar tijdens het spelen van games.

Ik ervaar ook dat op piekmomenten de Ziggo verbinding trager wordt en de latency omhoog gaat, en dat is echt killing voor gaming op Shadow. Volgend jaar ga ik weer terug naar de KPN, daar had ik nooit problemen. Ziggo was blijkbaar niet de juiste keus, teveel accent op het geld gelegd.
Ze zijn hier in het dorp/gemeente bezig met de aanleg van glasvezel en eigenlijk zijn ze dusdanig ver dat ze vanuit de aanbieder de boel nog moeten aansluiten en dan zullen we ervaren of dit mijn problemen gaat oplossen. Ik zou dan naar 1gbit up/down gaan. Dan zou de 70 mbit geen probleem mogen zijn.

Ik zal mijn ervaringen delen op het moment dat ik over ben.

[ Voor 0% gewijzigd door KraveN op 10-12-2020 12:58 . Reden: typo ]

• Pierre_nr1
KraveN schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:57:
[...]

Ze zijn hier in het dorp/gemeente bezig met de aanleg van glasvezel en eigenlijk zijn ze dusdanig ver dat ze vanuit de aanbieder de boel nog moeten aansluiten en dan zullen we ervaren of dit mijn problemen gaat oplossen. Ik zou dan naar 1gbit up/down gaan. Dan zou de 70 mbit geen probleem mogen zijn.

Ik zal mijn ervaringen delen op het moment dat ik over ben.
Ook al zou je 'maar' 100/10 hebben dan is die 70Mbit ruim voldoende. Wat voor internetsnelheden meet je op piekmomenten?

• KraveN
Pierre_nr1 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:00:
[...]

Ook al zou je 'maar' 100/10 hebben dan is die 70Mbit ruim voldoende. Wat voor internetsnelheden meet je op piekmomenten?
Wellicht gaan we teveel offtopic :

Overdag haal ik vaak net iets boven de 250 down en 25 up.
In de avond is de download heel erg wisselend. 180, 40, 130, 200, etc Up is meestal redelijk constant 20+

Getest rechtstreeks vanuit de router, verder niks anders aangesloten, wifi uit en de modem van ziggo staat in bridge modus.

Ontopic : Welke games spelen jullie via shadow ?

• Pierre_nr1
KraveN schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:06:
[...]

Wellicht gaan we teveel offtopic :

Overdag haal ik vaak net iets boven de 250 down en 25 up.
In de avond is de download heel erg wisselend. 180, 40, 130, 200, etc Up is meestal redelijk constant 20+

Getest rechtstreeks vanuit de router, verder niks anders aangesloten, wifi uit en de modem van ziggo staat in bridge modus.

Ontopic : Welke games spelen jullie via shadow ?
De internetsnelheid en de latency zijn een deel van de 'ervaringen' en maken een essentieel deel uit. Ik vind dit zelf niet off-topic. Maar als het niet zo is, dn hoor ik dat graag.

Jouw internetsnelheid tijdens piekuren is nog ruim snel genoeg voor een goede Shadow ervaring. Ik denk dat het meer komt door de latency. Die zal je eens regelmatig moeten testen.

Ik speel vooral Flight Simulator 2020, Half-Life 1,2 en vanavond Cyberpunk 2077.

• KraveN
Pierre_nr1 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:18:
[...]

De internetsnelheid en de latency zijn een deel van de 'ervaringen' en maken een essentieel deel uit. Ik vind dit zelf niet off-topic. Maar als het niet zo is, dn hoor ik dat graag.

Jouw internetsnelheid tijdens piekuren is nog ruim snel genoeg voor een goede Shadow ervaring. Ik denk dat het meer komt door de latency. Die zal je eens regelmatig moeten testen.

Ik speel vooral Flight Simulator 2020, Half-Life 1,2 en vanavond Cyberpunk 2077.
Wellicht heb je gelijk!

Ik speel zelf voornamelijk dayz en overwatch.
icm shadow boost.

Ben erg benieuwd hoe cyberpunk draait?

• Webgnome
@KraveN

Dan moet je deze stream even in de gaten houden..

[ Voor 4% gewijzigd door Webgnome op 10-12-2020 19:35 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
@KraveN Vind jij Flight Simulator speelbaar op Shadow Boost? (aannemend dat jij dat hebt)

Heb het geprobeerd maar vond het echt drama in een groot vliegtuig. Dit heeft me doen besluiten om niet te settelen op Shadow en ook verder te kijken. Probleem is dat de oplossingen die vergelijkbaar zijn als Shadow ook uitverkocht zijn op dit moment.

Heb Cyberpunk vanaf launch gespeeld op Shadow Boost en is me prima bevallen. Om 00:50 nog een boost kunnen opstarten. 40 minuten na release game (paar minuten uitstel, downloaden en game decrypten kostte dit) kon ik beginnen en heb er tot laat gebruik van kunnen maken. Op het moment dat ik ging afsluiten om 04:30 ofzo kwam pas de Steam versie voor GeForce Now online. Toch lekker dit. :)

Ik speelde op 1440P. Cyberpunk kiest alles uit zichzelf op alles ultra. Dit was niet echt speelbaar, dus op high gezet. Ging wel maar niet helemaal vloeiend. Medium was ik wel tevreden ermee. :) Vond het spel wel mooier als ik op GeForce Now speelde met alles ultra 1080P met ray-tracing op een chromebookje.

Net is er een livestream geweest van Shadow met nieuws. Heb geen directe bron maar hoorde dat er een dynamische AFK timer komt voor momenten waarop het niet zo druk is op Shadow. (dus meer dan 30 minuten) en dat er support voor meerdere schermen komt voor Shadow. Die is op dit moment nu voor de Shadow Box (niet Ghost dus voor de duidelijkheid) beschikbaar. Ik verwacht dat het ook op andere platformen beschikbaar komt. :)

• Pierre_nr1
Tot vanavond was ik tevreden maar dit overkomt me nu :

https://imgur.com/cSVf2ev

Is het iemand anders ook al overkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
polopolo150 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:37:
@KraveN Vind jij Flight Simulator speelbaar op Shadow Boost? (aannemend dat jij dat hebt)

Heb het geprobeerd maar vond het echt drama in een groot vliegtuig. Dit heeft me doen besluiten om niet te settelen op Shadow en ook verder te kijken. Probleem is dat de oplossingen die vergelijkbaar zijn als Shadow ook uitverkocht zijn op dit moment.

Heb Cyberpunk vanaf launch gespeeld op Shadow Boost en is me prima bevallen. Om 00:50 nog een boost kunnen opstarten. 40 minuten na release game (paar minuten uitstel, downloaden en game decrypten kostte dit) kon ik beginnen en heb er tot laat gebruik van kunnen maken. Op het moment dat ik ging afsluiten om 04:30 ofzo kwam pas de Steam versie voor GeForce Now online. Toch lekker dit. :)

Ik speelde op 1440P. Cyberpunk kiest alles uit zichzelf op alles ultra. Dit was niet echt speelbaar, dus op high gezet. Ging wel maar niet helemaal vloeiend. Medium was ik wel tevreden ermee. :) Vond het spel wel mooier als ik op GeForce Now speelde met alles ultra 1080P met ray-tracing op een chromebookje.

Net is er een livestream geweest van Shadow met nieuws. Heb geen directe bron maar hoorde dat er een dynamische AFK timer komt voor momenten waarop het niet zo druk is op Shadow. (dus meer dan 30 minuten) en dat er support voor meerdere schermen komt voor Shadow. Die is op dit moment nu voor de Shadow Box (niet Ghost dus voor de duidelijkheid) beschikbaar. Ik verwacht dat het ook op andere platformen beschikbaar komt. :)
Ik heb geen flight Sim dat is @Pierre_nr1 .

Bedankt voor de update mbt cyberpunk!

En @Webgnome bedankt voor de link!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
Pierre_nr1 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:30:

Ja was mij ook overkomen. Na een paar minuten kon ik erin. Wel moest ik Shadow een paar keer opnieuw opstarten omdat het geen inputs meer verwerkte terwijl ik alleen maar het als desktop wou gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Pierre_nr1 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:30:

Het cyberpunk effect? Wel flink balen maar dit geeft meteen aan met welke kleine partij je te maken hebt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polopolo150
In Discord zijn we achtergekomen dat de dynamische AFK timer nu van 10-90 minuten is. Was net iemand die na 10 minuten al een AFK timer kreeg.

Vind ik wel minder omdat ik Shadow vaak als desktop gebruik. Maar wou dit graag delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

polopolo150 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:55:
In Discord zijn we achtergekomen dat de dynamische AFK timer nu van 10-90 minuten is. Was net iemand die na 10 minuten al een AFK timer kreeg.

Vind ik wel minder omdat ik Shadow vaak als desktop gebruik. Maar wou dit graag delen.
Er zijn natuurlijk wel trucjes om die AFK-timer te omzeilen... bijvoorbeeld MouseJiggler.

[ Voor 66% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 11-12-2020 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h4ring
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-04 14:11
Ik heb zojuist een Shadow aanvraag gedaan en account opgezet om eens te proberen met een laptop.

Echter zie ik nu in mijn account de "Available on" datum op 29 april 2021 !!
Hebben jullie wel direct toegang gekregen tot een systeem of moesten jullie ook maanden lang wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
h4ring schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 00:58:
Ik heb zojuist een Shadow aanvraag gedaan en account opgezet om eens te proberen met een laptop.

Echter zie ik nu in mijn account de "Available on" datum op 29 april 2021 !!
Hebben jullie wel direct toegang gekregen tot een systeem of moesten jullie ook maanden lang wachten?
Nee. Veel mensen hebben het 'probleem' dat de levertijd erg lang is. Ik zal dat in de topic starter in zetten. Als e bij het registeren naar onder scrolt dan staat daar nu ook waarom dat het zo lang duurt. Een lang verhaal kort. Logistieke zaken.

[ Voor 14% gewijzigd door Webgnome op 19-12-2020 10:14 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
ja dat is huilen, bij het begin van de eerste lockdown heb ik een aanvraag gedaan, in de zomer gekregen maar vanwege het mooie weer opgezegd. In september opnieuw willen activeren, wordt dit nu doorgeschoven naar eind januari.

Eind januari zijn de GPU's (hopelijk) weer beter beschikbaar. Ga toch een eigen machine aanschaffen ipv maar wachten op de activatie.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ring
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-04 14:11
Webgnome schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 07:06:
[...]

Nee. Veel mensen hebben het 'probleem' dat de levertijd erg lang is. Ik zal dat in de topic starter in zetten. Als e bij het registeren naar onder scrolt dan staat daar nu ook waarom dat het zo lang duurt. Een lang verhaal kort. Logistieke zaken.
Ik zie het nu ja, daar had ik overheen gescrolled. Ik snap wel dat het even duurt om een custom hardware vraag in te vullen, maar ergens zou je hopen dat ze kant en klare systemen hebben voor mensen die we service willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Dat inderdaad. Maar blijkbaar is de vraag zo groot en de middelen te klein om aan die vraag te voldoen. Het is nu eenmaal geen Google / Amazon / Facebook he. Het blijft , volgens mij een relatief klein bedrijfje.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Vanwege het ''too many users...." waardoor ik zeer regelmatig 's avonds niet kon inloggen op mijn Shadow, heb ik gevraagd of ik mijn subscription lopende tot mei 2021 kon annuleren. Dat is ,na meerdere keren heen en weer gemail, uiteindelijk geaccepteerd en wordt mijn contract ontbonden.

Ze geven toe dat er serieuze problemen zijn met de verbindingen op de Amsterdamse servers. Ik heb het idee dat ze teveel abonnees hebben toegelaten en daar de klanten nu de dupe van zijn. Ik was het in ieder geval zat, iedere keer maar wachten tot er weer een slot vrij was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-04 13:55
Ik heb mijn abonnement in september laten verlopen, daar voor hetgeen dat ik speelde prima uit de voeten kon met GeForce Now.

Inmiddels ben ik na na 8 uur thuiswerken wel klaar met mijn PC. Totdat ik weer zin heb om achter de PC te kruipen maak ik lekker gebruik van Gamepass.

Volgend jaar komt xCloud ook naar Windows, ben benieuwd. Wellicht dat ik in de toekomst ook weer gebruik zal maken van Shadow, mijn ervaringen waren tot maart (Corona) erg positief. Daarna kwam de dienst steeds meer onder druk te staan, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workswith
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:23:
Vanwege het ''too many users...." waardoor ik zeer regelmatig 's avonds niet kon inloggen op mijn Shadow, heb ik gevraagd of ik mijn subscription lopende tot mei 2021 kon annuleren. Dat is ,na meerdere keren heen en weer gemail, uiteindelijk geaccepteerd en wordt mijn contract ontbonden.

Ze geven toe dat er serieuze problemen zijn met de verbindingen op de Amsterdamse servers. Ik heb het idee dat ze teveel abonnees hebben toegelaten en daar de klanten nu de dupe van zijn. Ik was het in ieder geval zat, iedere keer maar wachten tot er weer een slot vrij was.
Ik heb zelf deze problemen niet, ik zit nog in de het oude cluster met de gtx 1080, de problemen zitten in sommige hardware clusters die drukker zijn als de andere. Het is zeker niet zo dat ze over heel het de te veel accounts hebben verkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Of men teveel gebruikers heeft weet ik niet het is in ieder geval wel zo dat er op piekmomenten de kans bestaat dat je moet wachten. Ik heb het zelf nu in vier weken één keer gehad en het was ook weer vrij snel voorbij.

Moet zeggen dat ik er nog steeds erg tevreden mee ben. Heb gisteren afwisselend verschillende games gespeeld waaronder Doom 2016 en moet zeggen zelfs die gaat goed.

ik speel bijna nooit multiplayer dus kan daar niet over oordelen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
workswith schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 00:08:
[...]

Ik heb zelf deze problemen niet, ik zit nog in de het oude cluster met de gtx 1080, de problemen zitten in sommige hardware clusters die drukker zijn als de andere. Het is zeker niet zo dat ze over heel het de te veel accounts hebben verkocht.
Dan hebben ze de accounts niet goed verdeeld over de clusters, als het zo is wat jij zegt. Er zal ongetwijfeld een reden voor zijn, maar dit gaat ze klanten kosten en negetiave reviews.

Ik heb ondertussen wel een heel goed aanbod gehad om te blijven, ik heb 2 dagen de tijd om daar over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@Pierre_nr1 ben wel benieuwd. Welk aanbod? Of mag je daar niks over zeggen?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Webgnome schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 07:56:
@Pierre_nr1 ben wel benieuwd. Welk aanbod? Of mag je daar niks over zeggen?
Er staat niet bij dat ik niets mag zeggen, maar ik houd het liever voor me. Is wel zo netjes, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-05 16:13

MeNTaL_TO

The future is not set

Bijzonder, ik heb geen aanbod gekregen toen ik mijn abbo opzegde (was een van de Dutch 1000)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workswith
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:14:
Bijzonder, ik heb geen aanbod gekregen toen ik mijn abbo opzegde (was een van de Dutch 1000)
Dat klopt, Maar als je gaat klagen geef je ze de kans om het te herstellen of een oplossing te zoeken. Vaak is er ook geen inzicht van uit blade , maar er is zeker bereidheid om naar nee oplossing te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-03 08:43
Hoi mede Shadowers,

Ik heb last van volgend probleem op Shadow en vroeg me af of jullie hier ook al tegen gebotst zijn:

Ik start de Shadow op, ik kan ongeveer een halfuur tot een uur perfect spelen zonder problemen, maar dan plots beginnen er stutters te komen en gaat de ervaring drastisch achteruit. Als ik dan een kijkje neem naar de settings zie ik dat de latency plots pieken begint te krijgen naar 200ms, 500ms, tot wel 5000ms, redelijk onbruikbaar dus.
Als ik op datzelfde moment de officiële Shadow speed test uitvoer krijg ik daar een mooie latency van 25ms, gelijk ik gewoonlijk heb, ook de bandwidth zit aan de 100mbps, daar dus geen probleem.
Als ik de stream dan beperk tot 5(!) mbps blijft de latency rond de 25ms, maar zodra ik de bandwidth verhoog beginnen de latency spikes weer. Vrij bizar imho!
Heeft een van jullie hier al last van gehad? Zou het liggen aan mijn lokale netwerk opstelling? Ik zou denken van niet aangezien de speedtest op hetzelfde moment geen problemen geeft, maja, je weet maar nooit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
@Sethie
  • welke maximum internet snelheid heb je?
  • Zijn er nog anderen die gebruik maken van je internet verbinding op dat moment?
  • Hoe heb je de maximum bit rate ingeteld?
  • Probeer de auto detect uit te voeren (dat had je al gedaan lijkt het? ) en kijk wat die aangeeft. Zet voor de zekerheid ook 'Adapt max bit rate to network conditions' aan. Je kunt ook de streaming preferences op UDP zetten.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workswith
Sethie schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:01:
Hoi mede Shadowers,

Ik heb last van volgend probleem op Shadow en vroeg me af of jullie hier ook al tegen gebotst zijn:

Ik start de Shadow op, ik kan ongeveer een halfuur tot een uur perfect spelen zonder problemen, maar dan plots beginnen er stutters te komen en gaat de ervaring drastisch achteruit. Als ik dan een kijkje neem naar de settings zie ik dat de latency plots pieken begint te krijgen naar 200ms, 500ms, tot wel 5000ms, redelijk onbruikbaar dus.
Als ik op datzelfde moment de officiële Shadow speed test uitvoer krijg ik daar een mooie latency van 25ms, gelijk ik gewoonlijk heb, ook de bandwidth zit aan de 100mbps, daar dus geen probleem.
Als ik de stream dan beperk tot 5(!) mbps blijft de latency rond de 25ms, maar zodra ik de bandwidth verhoog beginnen de latency spikes weer. Vrij bizar imho!
Heeft een van jullie hier al last van gehad? Zou het liggen aan mijn lokale netwerk opstelling? Ik zou denken van niet aangezien de speedtest op hetzelfde moment geen problemen geeft, maja, je weet maar nooit..
Zou je in een dm je kunnen sturen van welke provider je klant bent en traceroute naar shadow ams ip ?.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
workswith schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:47:
[...]

Zou je in een dm je kunnen sturen van welke provider je klant bent en traceroute naar shadow ams ip ?.
Dat mag toch ook gewoon hier gepost worden, neem ik aan? Het gaat om ervaringen, en wellicht worden anderen hiermee ook geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workswith
Pierre_nr1 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:06:
[...]

Dat mag toch ook gewoon hier gepost worden, neem ik aan? Het gaat om ervaringen, en wellicht worden anderen hiermee ook geholpen.
Dat zou kunnen, dan stuur ik deze gegevens door naar shadow zelfs, dan kan het worden uitgeloten dat het door de route komt. En anders moet de route aanpaste worden.

[ Voor 5% gewijzigd door workswith op 23-12-2020 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 10:23

Sagat

Is pappa x2!

SirLenncelot schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:36:
ja dat is huilen, bij het begin van de eerste lockdown heb ik een aanvraag gedaan, in de zomer gekregen maar vanwege het mooie weer opgezegd. In september opnieuw willen activeren, wordt dit nu doorgeschoven naar eind januari.

Eind januari zijn de GPU's (hopelijk) weer beter beschikbaar. Ga toch een eigen machine aanschaffen ipv maar wachten op de activatie.
Hier maandje shadow geprobeerd toen ze net nieuwe in nederland waren. En waar het me goed beviel wilde ik eigenlijk net als de bovengenoemde persoon ook zelf liever een pc maken.
Dat project had ook wat vertraging opgelopen en eigenlijk gedacht in november dus die pc te bouwen.

Maar gezien zowel de amd cpu als nieuwe videokaarten ook zeer schaars zijn dacht ik, ach en paar maandjes shadow ter overbrugging.......

Nou dat gaat em niet worden dus met 'verwachte datum:
31 mei 2021' :(

Toch maar rustig aan een pc gaan bouwen dan wellicht dan met iets meer componenten op de groei of qua cpu dan zelfs maar intel als die beter verkrijgbaar zijn...

Maar alle shadow gebruikers heel veel plezier gewenst! Ik vond het absoluut een prima service en ik hoop dat ze groeien en (wellicht na covid) straks wat beter vraag een aanbod kunnen gaan matchen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
workswith schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:34:
[...]

Dat zou kunnen, dan stuur ik deze gegevens door naar shadow zelfs, dan kan het worden uitgeloten dat het door de route komt. En anders moet de route aanpaste worden.
Ik denk dat het verstandiger is dat @sethie eerst de vragen van @webgnome beantwoordt. Stap voor stap bekijken wat er gaande is. En het lijkt me beter dat de gebruiker zelf een ticket aanmaakt bij Shadow i.p.v. dat jij dat gaat doen, mocht dat uiteindelijk nodig zijn. Je zal het ongetwijfeld goed bedoelen maar als 3e partij er tussenin gaan zitten lijkt me niet erg handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Sethie schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:01:
Hoi mede Shadowers,

Hoi,

Om te beginnen:
- Voer een test op je eigen verbinding (dus vanaf je machine thuis) uit op http://www.dslreports.com/speedtest
- Kijk bij de resultaten naar het oordeel over "bufferbloat"

Bij bufferbloat is meestal de router het probleem. Er zijn pagina's volgeschreven over bufferbloat, dus het lijkt me handiger als je daar zelf even op googlet. Zolang de oorzaak in jouw woning zit, kun je het zelf oplossen.

Zijn alle cijfers van http://www.dslreports.com/speedtest in orde? Leg dan een ticket aan bij Shadow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tundreq
  • Laatst online: 04-05 16:57
Ik ben sinds 1 december aangesloten en wat mij onlangs opviel is dat ik eerst een GTX1080 tot mijn beschikking had en dat het nu een P5000 is geworden.
Verder geen probleem omdat de games die ik doe het zeer goed doen.

Mijn Tele2 verbinding over xdsl met 60/30 (koper) is meer dan voldoende om goed te kunnen gamen.
Over het algemeen heb ik ingesteld dat ik 43mbit wil gebruiken met variabel als dat nodig is.
Mijn lag zit in de uren dat ik zit te gamen meestal tussen de 9 en 12 ms en heel af en toe een uitschieter omhoog als piek maar dat kan er ook aan liggen dat mijn vrouw veel op haar mobiel aan het doen is.

Misschien dat ik binnenkort even ga kijken of de qos aangepast kan worden waarbij de pc voorrang heeft.

Maar veel racegames die ik heb gespeeld en enkele fps games gaat het zeer goed en is het voor mij een duidelijke vervanger voor een fysieke game pc.
Ook met een racestuur welke door wordt gezet met de shadow applicatie gaat heel erg goed.

Voor een ieder die moet wachten kan ik alleen maar zeggen dat het het waard is, ik heb tidens het wachten voor 16 euro een geforce now abo gescoord voor 1 jaar, misschien dat dat nog een tip is als je toch wil gamen maar geen geschikte pc hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cristianom
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-12-2021
Tundreq schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:49:
Ik ben sinds 1 december aangesloten en wat mij onlangs opviel is dat ik eerst een GTX1080 tot mijn beschikking had en dat het nu een P5000 is geworden.
Verder geen probleem omdat de games die ik doe het zeer goed doen.

Mijn Tele2 verbinding over xdsl met 60/30 (koper) is meer dan voldoende om goed te kunnen gamen.
Over het algemeen heb ik ingesteld dat ik 43mbit wil gebruiken met variabel als dat nodig is.
Mijn lag zit in de uren dat ik zit te gamen meestal tussen de 9 en 12 ms en heel af en toe een uitschieter omhoog als piek maar dat kan er ook aan liggen dat mijn vrouw veel op haar mobiel aan het doen is.

Misschien dat ik binnenkort even ga kijken of de qos aangepast kan worden waarbij de pc voorrang heeft.

Maar veel racegames die ik heb gespeeld en enkele fps games gaat het zeer goed en is het voor mij een duidelijke vervanger voor een fysieke game pc.
Ook met een racestuur welke door wordt gezet met de shadow applicatie gaat heel erg goed.

Voor een ieder die moet wachten kan ik alleen maar zeggen dat het het waard is, ik heb tidens het wachten voor 16 euro een geforce now abo gescoord voor 1 jaar, misschien dat dat nog een tip is als je toch wil gamen maar geen geschikte pc hebt.
Waar heb je dat abonnement voor Geforce Now gehaald voor die prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
cristianom schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 18:17:
[...]

Waar heb je dat abonnement voor Geforce Now gehaald voor die prijs?
Gewoon in de vraag en aanbod, is gewoon een activatiecode die iemand bij een 3080 ofzo heeft gehad en die kan je gewoon activeren.

Ik heb ze ook al een paar keer lager aangeboden zien worden maar je hebt er zeker 1 voor 20 euro of minder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tundreq
Nog even een kleine update waar misschien veel mensen aan hebben die zitten te denken aan de aanschaf van een Shadow abonnement. Afgelopen dagen liep ik namelijk tegen het Netflix syndrome aan. Dit houd in dat je eigenlijk niet kunt gamen omdat je elke +- 10 seconden een lag hebt van 50 to 80 ms terwijl het normaal gesproken bij mij zo stabiel is.

Dit blijkt de manier van streamen van Netflix te zijn waarbij ze elke zeg maar 10 seconden voor een seconde of 5 vol gas gaan downloaden waarna ze daarna weer wachten tot de buffer weer leeg is. Dit zorgt ervoor dat je dus in een heel vast patroon haperingen in je stream hebt zitten. Ditzelfde doet zich ook voor bij NPO Start maar niet bij bijvoorbeeld Youtube, blijkbaar streamt deze op een andere manier en heb ik af en toe een heel klein beetje meer lag maar dat is maar van hele korte duur en ik vermoed dat dit komt wanneer een nieuwe video wordt geopend.

Voor nu ben ik even aan het kijken of ik dit kan oplossen door een vlan te maken waar de tv met netflix achter komt te zitten waardoor ik de maximale download snelheid kan beperken en een constantere ervaring kan krijgen. Het is namelijk niet een probleem als de lag oploopt tot 15 ms als het maar constant is.

Als ik dat allemaal klaar heb dan laat ik nog even mijn ervaringen horen hoe dat is gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tundreq
Vandaag mijn managed switch die ik heb aangeschaft ingesteld en dit zorgt dat alle problemen opgelost zijn.
Ik heb de TP-Link TL-SG108E besteld, een 8 poorts managed switch met QOS en bandwidt control.

Ik heb de tv beperkt tot 15Mbps wat voldoende is voor Netflix te streamen waarbij het wel even een seconde of 20 duurt voordat de film pas begint met spelen.

Tevens heb ik de QOS zo ingesteld dat de apparaten waarmee ik gebruik maak van Shadow de hoogste prioriteit hebben en al het overige de laagste. Ook kan je nog normaal en medium kiezen maar dat is mijn geval niet nodig.

Het voordeel van deze switch is dat ik dit allemaal op poort niveau kan regelen en dus niet specifiek een vlan hoef aan te maken om daar de beperking op te leggen.

Al met al werkt het nu uitstekend en bleef mijn korte test (10 minuten) de lag op zo'n 10 ms zitten wat ik normaal ook heb bij perfecte omstandigheden.

Dit alles heeft mij 33 euro gekost inclusief verzenden, geen gekke prijs om al je problemen op te lossen voor shadow.

Mocht je zelf dit ook overwegen en je hebt sneller internet dan wat ik heb (60mbit) dan kan het ook zijn dat je de bandbreedte hoger kan instellen, maar dat mag je dan zelf even uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Tundreq schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:08:
Vandaag mijn managed switch die ik heb aangeschaft ingesteld en dit zorgt dat alle problemen opgelost zijn.
Ik heb de TP-Link TL-SG108E besteld, een 8 poorts managed switch met QOS en bandwidt control.

........
Heb je misschien wat screenshots hoe je de QOS instelt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tundreq
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:37:
[...]

Heb je misschien wat screenshots hoe je de QOS instelt?
Ik heb niet alleen QOS maar ook bandwidth control aan staan zodat de tv met Netflix niet teveel kan pakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tb-CvRQFEigAiNyVc3du60eBAsk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Iw924vOYUO6nmIZPzZx8jVUz.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/naC71PmzPP955UFxUMO0mdufKVo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/B5UvuwVC3hsFriRQ0YihkqGT.png?f=fotoalbum_tile

Hier een voorbeeld hoe ik het heb ingesteld, poort 8 zit de TV op aangesloten, poort 1 tot en met 3 zijn het modem en de simpele small form factor pc's zodat al het verkeer daarvan voorrang heeft.
Alle overige poorten worden onder andere gebruikt voor WiFi om alsnog de QOS voor Shadow een voordeel te geven.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag en kijk ik of ik het kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
@Tundreq Dank voor de screenshots!

Ik heb zelf al jaren een Netgear GS108T, deze lijkt zo ongeveer hetzelfde te kunnen. Ik ga ermee aan de slag en mocht ik nog vrgen hebben dan laat ik je dat weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunnyJohnny
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-10-2024
Een vraagje, mijn shadow is net actief, even snel op het werk op me mac (2013) getest, loopt als tierelier.
Maar thuis zal het op een Nvidia Shield 2017 draaien.

Enig idee wat voor draadloze (liefst bluetooth) keyboard muis combinatie te gebruiken.
Eisen zijn eigenlijk geen batterijen, maar accu(pack), verlichte toetsen voor de avond uren en ik speel eigenlijk alleen maar strategy games, dus hoeft geen snelle reacties voor shooters of zo te zijn.
Wat gebruiken jullie?

[ Voor 6% gewijzigd door FunnyJohnny op 18-01-2021 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik gebruik een xbox 360 controller ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunnyJohnny
  • Laatst online: 12-10-2024
Webgnome schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:01:
Ik gebruik een xbox 360 controller ;)
Leuk voor shooters of race games, maar niet voor iets als een strategie of tactiek spel zoals bijv.
Supreme Commander of iets in de trend van de Red Alert series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safri7879
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-04 11:36
Ik heb Boosteroid onlangs weer getest. Ze hebben nu een app gebouwd en ik moet zeggen dat alles nu stukken beter werkt dan voorheen. De prijs/kwaliteit vind ik beter dan GFN. Minder inlog gedoe en veel meer ondersteuning voor AAA games.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KraveN
Sinds vandaag is bij ons de glasvezel aangesloten en heb ik natuurlijk meteen Shadow getest. Waar ik voorheen met ziggo 250/25 connectie heel veel latency spikes had in de avonduren en echt uitschieters naar 900ms nu het hoogste 15ms :) eigenlijk redelijk stabiel op 6ms. Heb nu Shadow ook van 50mbit naar 70mbit gezet en zoals het er nu uitziet hoef ik voorlopig niet op zoek naar een grafische kaart :) het was een hele andere ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Laatst online: 16-01 11:25
Ik heb vandaag mijn glasvezelabonnement een upgrade gegeven van 50 Mbps naar 200 Mbps. Dit omdat ik o.a. bij Shadow soms wat framedrops merkte wanneer mijn vriendin ook op YouTube filmpjes zat te streamen.

Mijn vraag is nu: op welke bandwith kan ik Shadow het beste zetten? 200 Mbps lijkt me niet verstandig aangezien er naast Shadow nog gestreamd en gegamed wordt op een Nintendo Switch. Is 150 Mbps ruim voldoende voor Shadow (vooral voor 1st-person shooters) om geen latency of buffering te krijgen?

Is er ook een mogelijkheid om deze instelling in batch uit te rollen op 4 verschillende devices via een config file aanpassen o.i.d.?

[ Voor 3% gewijzigd door msnguy op 08-02-2021 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
Volgens mij kan je alleen max 70 mbps de bandbreedte zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

polopolo150 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:50:
Volgens mij kan je alleen max 70 mbps de bandbreedte zetten.
Klopt; 70 is de max.

Helaas geen support voor config files, dus je zal het vier keer handmatig moeten doen. Scheelt dat het niet heel veel werk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polopolo150
Heb weer een nieuwtje die de Discord community is achtergekomen zonder communicatie van Shadow. Degene die korting kregen door de referral codes die ze hebben gedeeld met anderen hebben vanaf nu pech. Je moet weer de volle pond betalen. Shadow geeft nu wel zelf referral codes, althans in Amerika aangezien ik een dollar teken zie bij de actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Was er duidelijk hoe lang die kortingsactie duurde? Of bedoel je dat alle referrals vanaf nu niks meer waard zijn?

[ Voor 38% gewijzigd door Webgnome op 08-02-2021 19:01 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• workswith
Webgnome schreef op maandag 8 februari 2021 @ 19:01:
Was er duidelijk hoe lang die kortingsactie duurde? Of bedoel je dat alle referrals vanaf nu niks meer waard zijn?
Mijn referral code is geblokkeerd en die van nog 2 andere in de groep, shadow verwijst je naar de Algemeene voorwaarde. Daar staat echter niks over delen van je referral code. Helaas. ook doen ze geen enkele moeite om eenige vorm van support te leven. En moet je helaas zelf achterkomen dat je code is geblokkeerd. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5vsdJ1KV0RipM57IrOUPwadH2j0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cXw2wQg2zp9a5zqgdIZEywuF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polopolo150
Ooh dus alleen die van jullie is geblokkeerd? @workswith

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• workswith
polopolo150 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:48:
Ooh dus alleen die van jullie is geblokkeerd? @workswith
Van de mensen die het openbaar hebben gemaakt wel, voor de rest zijner niet veel meer mensen bekend. Persoonlijk zou het me niks verbazen als dit veel meer voorkomt.

[ Voor 6% gewijzigd door workswith op 09-02-2021 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Maar wat is nu precies de reden dat Shadow het geblokkeerd heeft? Heb je je referal op sites neergezet ofzo?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• workswith
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:24:
Maar wat is nu precies de reden dat Shadow het geblokkeerd heeft? Heb je je referal op sites neergezet ofzo?
Ik hem me referral code gezet op een website waar nog veel meer referral codes werden gedeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
En dan vind je het gek dat Shadow, of welk ander bedrijf, daar op een bepaald moment moeilijk over doet?

mm. Van hun eigen website:

How many referrals am I allowed to give?
As many as you want; it's unlimited! You could actually refer enough people to get Shadow free for life.

📝 Note: While the referral count is unlimited, the possible credit for a referring user’s ongoing bill is capped at the monthly Shadow bill amount.

[ Voor 68% gewijzigd door Webgnome op 09-02-2021 19:57 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workswith
Webgnome schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:53:
En dan vind je het gek dat Shadow, of welk ander bedrijf, daar op een bepaald moment moeilijk over doet?

mm. Van hun eigen website:

How many referrals am I allowed to give?
As many as you want; it's unlimited! You could actually refer enough people to get Shadow free for life.

📝 Note: While the referral count is unlimited, the possible credit for a referring user’s ongoing bill is capped at the monthly Shadow bill amount.
helaas krijg je van de support niks meer als standaard andworden en helpen ze je nergens mee.

""Thank you for your reply!

First of all I'm sorry for late response.

We have overviewed your case with our team. Please note, that we cannot unban your refer code because you have advertised your code as a promo code on the following website: https://www.dontpayfull.com

Using Referal code as a Promo code is violating our Terms of Use.

We appreciate your feedback, and I'm going to share it with the responsible team.

Thank you for your understanding and let us know if you have any other questions.

Kind regards
Mysterio""

dit is wat de support van shadow aangeeft, maar ik kan het nergens terug vinden in de tos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
In de ToS staat alleen dit:
Referral program
Blade may offer Users certain benefits as part of its referral programmes.

Information on how these programmes operate is provided on the Websites.

Unless otherwise specified, referral programmes are subject to the referring user's and new user's compliance with these Conditions, and to the condition that they are up-to-date with their payments due for the subscription, and have not exercised their right of withdrawal.

Any abuse of the referral programmes, defined at the discretion of Blade, including self-referral, will render the profits of referral programmes, of whatever nature, null and void.
Nu weet je dus dat je dat niet mag doen met je referral codes (en als je een beetje logisch nadenkt is dat toch ook ergens logisch? ). Je zou ze nog kunnen aangeven dat het wel netjes zou zijn als ze hun ToS zouden aanpassen zodat dit duidelijk omschreven staat.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workswith
Webgnome schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 07:27:
In de ToS staat alleen dit:

[...]

Nu weet je dus dat je dat niet mag doen met je referral codes (en als je een beetje logisch nadenkt is dat toch ook ergens logisch? ). Je zou ze nog kunnen aangeven dat het wel netjes zou zijn als ze hun ToS zouden aanpassen zodat dit duidelijk omschreven staat.
Het punt is dat ze je code ongeldig maken, geen nieuw willen maken/geven. Dit niet in de Algemeene voorwaarde plaatsen. En je al je opgebouwd korting kwijt bent. Dat maakt ze naar mij mening vreselijk onbetrouwbaar. Ik denk dat server hosting partij als transip hier ook niet mee zou wegkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Ja eens. Het is een rare gang van zaken. Daarom je ze dan ook moet wijzen op hun eigen ToS waar NIET staat dat dit niet mag.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workswith
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hnwF9JJD0yizE7RUxHGwm5MfwMQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xCc9SofRBvRk8w9eTaePCjl3.jpg?f=fotoalbum_large shadow is sins vandaag uit de Apple App Store gehaald, reden is nog onbekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
workswith schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 19:41:
[Afbeelding] shadow is sins vandaag uit de Apple App Store gehaald, reden is nog onbekend.
Volgens mij is dit niet de eerste keer dat de Shadow app uit de store wordt gehaald. Het is eerder gebeurd en sinds een aantal maanden was het weer terug. Weet iemand de reden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gedonie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-02 13:30
De vorige keer was dit omdat apple het niet eens is dat je via shadow spelletjes kan spelen waar Apple geen geld voor krijgt. Dan gaat Apple huilen en gooien ze je uit de app store.

Betere vraag is hoe shadow het toen voor elkaar heeft gekregen om weer terug in de app store te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

gedonie schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 20:46:
De vorige keer was dit omdat apple het niet eens is dat je via shadow spelletjes kan spelen waar Apple geen geld voor krijgt. Dan gaat Apple huilen en gooien ze je uit de app store.

Betere vraag is hoe shadow het toen voor elkaar heeft gekregen om weer terug in de app store te komen.
Het lag iets genuanceerder.

Apple had een probleem met de game launcher die in de eerste versie van de iOS-client zat. Die was tegen de regels, aldus Apple. Shadow heeft het scherm uit de iOS-versie verwijderd en de client als desktop streamingclient (ala VNC, RDP etc.) in de store gezet.

Wat nu de reden is weet ik niet. De client is wel onlangs geüpdate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
De Shadow IOS versie in terug in de App Store.

https://forum.shadow.tech...ack-on-the-app-store-2371

De verwijdering had te maken met het verschil in inzicht van wat de Shadow app precies doet. Apple was in de veronderstelling dat het games streamde, maar de makers hebben Apple kunnen overtuigen dat het een OS streamt. Probleem opgelost.

[ Voor 46% gewijzigd door Pierre_nr1 op 22-02-2021 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Dat het een OS streamt.. Ach ja als het werkt

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Zelfde als de vorige keer dus.

De eerste keer dat de app verwijderd werd, was de game launcher het probleem (hierdoor zag je de desktop niet op iOS/AppleTV, maar startte je direct de game vanuit de app en werd dan de Shadow-machine gestart met die game).

De game launcher is al een tijdje weg uit de app, en zie je op iOS/tvOS ook eerst de Windows desktop en start je daar de game, maar blijkbaar kijkt Apple goed naar de promotie die Blade voert over Shadow (die, laten we eerlijk zijn, vooral rept over game streaming).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polopolo150
In de Franse pers wordt gerapporteerd dat het geld bij Blade (eigenaar van Shadow) op is en in een crisis situatie nu bevind die vandaag in een crisisberaad wordt geprobeerd te oplossen met een nieuwe eigenaar. Het rek in het bedrijf ligt eruit door Corona, nieuwe contracten met nieuwe datacenters lopen niet zoals ze willen, expansie van Zuid-Korea gaat totaal niet zoals ze dachten, hoge pieten in de top van Blade die maar kort zitten gedurende het afgelopen jaar en kapitaal injecties van de huidige mede-eigenaren zijn doekjes voor het bloeden.

In een zeer korte tijd moet er iets gebeuren. Anders is het game over.

Bron in het Frans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Gaat het wel lekker met Shadow? Begin vorig jaar wou ik het proberen en toen gaven ze aan dat het pas in december beschikbaar was.

Ik checkte vorige week en toen gaven ze aan eind dit jaar weer...

en nu dat het wel maar beperkt beschikbaar is?

En dat je maar gebruik kan maken van:
GTX 1080
12gb RAM
256gb SSD

Dat voor 15 euro per maand? Dat vind ik wel erg slecht.

Ze zijn dus 2 jaar al bezig om hun hardware te upgraden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• polopolo150
Shadow lijkt volgens Geekbench (1) (2) aan nieuwe systemen te werken met een AMD Ryzen processor.

Maar ondanks dat verwacht ik er niet veel van. De datacenters die Shadow gebruikt in Europa zijn van OVH. Maar OVH en Shadow hebben absoluut geen gezonde relatie. Komt erop neer dat de rek van Shadow er helemaal uitligt en sinds de lockdowns van afgelopen jaar. Sterker nog, het contract tussen OVH en Shadow wordt niet nagekomen. Komt er op neer dat Shadow elke server die ze maar hebben aanstaan nu om zoveel mogelijk mensen tevreden te houden. Dit brengt kosten met zich mee wat niet in het contract is vastgelegd. Tegelijk als er over uitbreiding van het serverpark wordt besproken kwamen ze er niet uit.

In een losse zin van een Frans artikel die eerder in 2020 berichtte over de situatie van Shadow is/was er een nieuwe datacenter (ruimte) in Amsterdam voor de nieuwe tiers van Shadow. Die staat leeg en door onbekende redenen is dat niet gebruikt om de nieuwe tiers in Nederland/Europa te krijgen. Vandaag van het artikel die ik heb gepost heeft Shadow een contract met een nieuwe hoster maar ook daar komt niet uit wat Shadow wilt. In het geval van Frankrijk dat er nog geen mogelijkheid is geboden in Parijs om te uitbreiden, wat Shadow blijkbaar belangrijk vind.

Ander dingetje, Shadow adverteert met een GTX 1080 maar de machines hebben eigenlijk een Quadro P5000. Ongeveer zelfde performance, maar wel een multiplier van het GPU bedrag waar je U tegen zegt. Zelfde met de andere tiers van Shadow. Ik denk dat met wat ze nu hebben dit tot in den treure gaan uitmelken. Dit moesten ze trouwens doen omdat NVIDIA het verboden heeft om gaming GPU's in een datacenter/server te gebruiken. Het enige bedrijf die hier aan houd is ook Shadow grappig genoeg. Vergelijkbare cloud services, al is het een hosting bedrijf als Hetzner, gebruiken nog steeds gaming GPU's in hun aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
We zullen zien wat er gaat gebeuren. Ook ik heb zo mijn zorgen maar betaal gelukkig nog de oude prijs. Ben ook niet zeker of ik nog wel een cloud pc wil. Ik maak er de laatste tijd erg weinig gebruik van en het is toch elke keer een 10+ euro die je aftikt. En als ik dit zo lees dan zit shadow inderdaad in zwaar weer.

Maar zoals ik zei. We zullen zien wat er gaat gebeuren.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Voor alle zekerheid even controleren of alle backups in orde zijn dan maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
backups? Zolang alles in steam staat hoeft dat toch niet? ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Webgnome schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 07:05:
backups? Zolang alles in steam staat hoeft dat toch niet? ;)
Ik heb een kleine 100GB aan mods; ik heb geen zin om die allemaal opnieuw te downloaden en installeren, dus maak ik dagelijks een backup van de submap in steamapps van de betreffende game.

De backup gaat naar Stack van TransIP zodat ik er ook vanaf mijn lokale machine en eventueel een ander DaaS-platform (Paperspace, Azure etc.) bij kan. De map op mijn lokale machine wordt weer gesynct met een drive die aan mijn router hangt.

[ Voor 24% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 03-03-2021 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
We gaan zien hoe het gaat lopen voor Shadow. Hopelijk vinden ze een investeerder, als het goed is hebben ze van te voren de business case wel uitgedacht zou je zeggen.

Ik ben in principe nog steeds tevreden! Hopelijk kan ik er ook gebruik van blijven maken. Natuurlijk zie ik ook liever dat ik voor de 15 euro een betere gfx kaart krijg, maar goed ik heb toevallig een poging gedaan om een kaart te bemachtigen maar met de huidige prijzen ben je al snel een bedrag kwijt waar je 3-4 jaar shadow voor kan afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Je kunt de business case voor je auto nog zo goed uitdenken maar als jij met 200 p/u tegen een muur klapt is het nog steeds einde verhaal ;) Ik hoop voor ze dat ze het overleven aan de andere kant misschien pakt iemanders dat gat weer op. Of misschien komen we er met zn allen achter dat cloud gaming gewoon het nog niet is

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Shadow bevestigt dat ze een nieuwe eigenaar zoeken.

https://www.nextinpact.co...nfirme-chercher-repreneur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Mijn Frans is niet zo goed, maar klopt deze Engelse vertaling?
the main purpose of the current bankruptcy proceedings is to have a new partner to take over Shadow ".
Oftewel, ze hebben faillisement aangevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Volgens Apple translate:

"the primary purpose of the ongoing collective procedure is to have a new partner to take over Shadow".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polopolo150
@MeNTaL_TO als ik het artikel van gisteren goed heb begrepen is het geld van Shadow op en is er een procedure opgestart om schuldeisers buiten te houden door het bedrijf te verkopen aan een nieuwe eigenaar die wel eraan kan voldoen.

Ik weet niet of het woord failliet officieel gebruikt mag worden, weet niet hoe het allemaal in Frankrijk werkt. Als het een Nederlandse BV was zou er nu een curator zijn geweest die een doorstart zou realiseren. Volgens mij doet Shadow dit nu zelf in dit stadium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Laatst online: 08-05 12:04
Ik hoop van harte dat shadow door kan blijven gaan met een nieuwe eigenaar.
Misschien dat de service dan ook wat stabieler wordt. Ik ervaar regelmatig problemen met opstarten, foutmeldingen, zwart scherm, geen audio etc.
Meestal is 1 of 2x herstarten voldoende om gewoon weer goed in te kunnen loggen.

Alleen is het nu al de tweede dag dat ik überhaupt niet op shadow kan komen. Is nog niet eerder gebeurd dat het zo lang duurde in het kleine jaar dat ik het gebruik moet ik zeggen.
Geen idee of het te maken heeft met de huidige crisis toestand daar trouwens. Kan ook gewoon toeval zijn.

Toevallig heb ik net betaald voor een nieuwe maand dus ik kijk het rustig even aan.
Ik zou het heel jammer vinden als shadow op de fles zou gaan.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polopolo150
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dft5y76fF3TEyL9Jf3qb21Sb568=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ErsF5x0h5tu1wcpU9fpIPlSi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
Vanwege verliezen op de aandelen markt heeft de server bouwer van Shadow, 2CRSi, een persbericht de wereld in geslingerd om de investeerders gerust te stellen. Shadow heeft een schuld van €10.8 miljoen euro bij de server bouwer. Hierdoor is 2CRSi volledig eigenaar van de servers die Shadow bij hen heeft gekocht. Er zijn mensen die interesse hebben getoond in deze servers in bezit van Shadow. 2CRSi heeft/gaat/kan (dit kan ik niet uit de translator halen) een procedure starten om de servers op te eisen die geleverd kunnen worden aan degene met deze interesse.

https://www.nextinpact.co...essement-judiciaire-blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@polopolo150 dat betekent dan natuurlijk defacto het einde van Shadow...

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1 2 3 4 Laatste