Dan moeten ze nog wel kunnen bewijzen dat jij het gedaan hebtOon schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:17:
[...]
Zou ik niet riskeren, gezien het feit dat ze de hele stoep eromheen schoon moeten spuiten om het weg te krijgen is de kans groot dat ze daar ook heel moeilijk over gaan doen
Gewoon stug volhouden dat iemand anders dat gedaan heeft. Dat kan namelijk ook gewoon met een HD spuit die op 12V werkt en dan is iedereen met een auto mogelijk de dader behulpzame vreemdeling
edit> idem voor stoepkrijt of latexverf: zolang de gemeente niet kan bewijzen dat jij het gedaan hebt kunnen ze je ook niet aansprakelijk stellen.
En nee ik ben niet voor het recht in eigen hand nemen maar als de gemeente haar eigen fouten niet op wil lossen dan moet je wel als burger. Hier in de buurt is een fiets oversteek op ~50 meter voor een verkeerslicht waardoor er altijd auto's stonden te wachten en de oversteek dus geblokkeerd was. Gemeente deed er niets aan totdat iemand (ik niet) er na een aantal jaar zelf een kruis op schilderde. En wat denk je: een paar maanden later lag er plotseling een officieel kruis.
[ Voor 40% gewijzigd door Rrob op 24-11-2020 19:24 ]