Radeloos om foutparkeerders voor oprit

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:32
Nat-Water schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:32:
[...]

Pizza_Boom in "Radeloos om foutparkeerders voor oprit"

Da's een straatbeeldfoto, stukje van TS is dus tussen de boom en de heg op de achtergrond. (Als ik 'm goed inschat)
Jup, die heb ik gezien, verwijderd van alle context. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:44
Deze in je tuin plaatsen zo dicht mogelijk op de parkeerplek:

Afbeeldingslocatie: https://www.betervoorbereid.nl/dynamisch/bibliotheek/cache/300_300_3_wm_1022_0_nl_bord_u_wordt_weggesleept_geel.jpg

Dat werkt veel beter dan een NP bord. Niemand heeft zin om opzoek te moeten naar zijn auto en daarnaast ook nog eens een flinke smak geld te moeten neertellen voor de wegsleepservice :+

Waar krijg je zoiets? Nou hier: https://www.betervoorbere...T8JUB2F5_huBoCJHcQAvD_BwE

En zie ook de omschrijving, past prima bij jouw use case. Je zou eventueel ook voor deze kunnen gaan, dan is het duidelijker dat het alleen de uitrit betreft: https://www.betervoorbere...en/bord-uitrit-vrijhouden

[ Voor 42% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 24-11-2020 14:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

PROnline schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:01:
[...]

Precies!
https://www.bol.com/nl/p/...ijlaten/9200000059577877/
[Afbeelding]

@Anoniem: 37297 vergeet niet 't als aftrekpost voor je WOZ mee te nemen. Zo heerlijk om de ambtenarij aan 't werk te zetten.Je woning is minder waard want de helft van de tijd kan je je garage niet gebruiken.
_/-\o_ _/-\o_

Ik zou inderdaad 0800-8844 elke keer bellen en zo'n bordje zetten.

Mocht het tegen de tijd dat je de WOZ bepaling krijgt nog steeds ellende zijn zou ik dit zeker aangeven als waardedaling.
Die taxateurs lezen die bezwaarschriften best goed is mijn ervaring. En zo kan je toch weer een (paar) tientje(s) besparen op je aanslag. 8)

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-02 23:43
Xfade schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:07:
Als uw auto zo staat, dan ben je als persoon die de auto daar wil parkeren wel een aso, of iemand die denkt alleen op de wereld te zijn.
...Of zoals we dat noemen, de gemiddelde randstedelijke verkeersdeelnemer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 21:50
cadsite schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:08:
[...]

Jij gaat er nu vanuit dat mensen enkel onbewust fouten maken, dat is gewoon niet zo.
Ter illustratie:
Dit is mijn woning, de keren dat er mensen geparkeerd staan op het rode kruis kan ik niet meer bijhouden. Nochtans zie je heel duidelijk dat je op de stoep staat en mijn poort is ook groot genoeg zou ik denken.
Fout parkeren is heel vaak een bewuste keuze.
Als ik even eerlijk ben vind ik dat veel minder duidelijk dan de uitrit van TS.
fastedje schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:11:
Wat me opvalt is dat de oprit niet van de typische schuine opritbanden heeft, waarschijnlijk is het daardoor niet zo duidelijk dat het een echte oprit is.
Die zijn er wel, zie mijn posting op pagina 6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

fastedje schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:11:
Een paar wielklemmen zijn niet duur, echter je kan daar wellicht weer een hoop gedoe mee krijgen.
Misschien moet je dit gewoon kruislings doen. Dus elkaars oprit in de gaten houden. "plausible deniability"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:07
Pizza_Boom schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:16:
[...]
Als ik even eerlijk ben vind ik dat veel minder duidelijk dan de uitrit van TS.
Volgens mij mag je in NL ook niet parkeren op de stoep, en al zeker niet voor een garagepoort.
Ik wil maar zeggen, foutparkeren is in de meeste gevallen een kwestie van "ach, stop met zagen en laat mij hier staan".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93986

@Punkrocker @lolgast

Ik ben toch wel benieuwd wie jullie aan de krijgen als je 08008844 belt. Niet de politie in ieder geval.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-05 20:02
Je zou het vak eigenlijk visueel wat kleiner willen zodat het te klein lijkt om in te parkeren.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7mRqtIq.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:35
Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:21:
@Punkrocker @lolgast

Ik ben toch wel benieuwd wie jullie aan de krijgen als je 08008844 belt. Niet de politie in ieder geval.
Foutje, moest 0900-8844 zijn. Maar dat maakt voor de boodschap niet uit. De politie belt voor je, heb je de gemeente niet voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:52
jip_86 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:21:
Je zou het vak eigenlijk visueel wat kleiner willen zodat het te klein lijkt om in te parkeren.
[Afbeelding]
Dat geeft de mogelijkheid van luiparkeerders om met de kop of de kont over de streep te staan zodat TS er alsnog niet mee opschiet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Yucon schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:17:
[...]

Misschien moet je dit gewoon kruislings doen. Dus elkaars oprit in de gaten houden. "plausible deniability"
Dan mag de eigenaar van de auto hier gewoon de wielklemmen kapot maken, geloof ik. Ik heb eens ergens gelezen dat het voorwerp dat je dan vast maakt aan de auto, ook van de eigenaar wordt. Uitgezonderd daarvan zouden gemeenten, politie en officiële parkeerbeheerders zijn.
cadsite schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:18:
[...]

Volgens mij mag je in NL ook niet parkeren op de stoep, en al zeker niet voor een garagepoort.
Ik wil maar zeggen, foutparkeren is in de meeste gevallen een kwestie van "ach, stop met zagen en laat mij hier staan".
De garagepoort ligt grotendeels achter de boom. Op basis van de foto zou ik verwachten dat je aan de linkerkant van de boom naar je garagepoort rijdt, als ik gewoon eerlijk ben.
Formeel mag op de stoep parkeren niet, maar bijna overal wordt het gedoogd. Totdat er dus mensen moeilijk gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
SniperGuy schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:23:
[...]

Dat geeft de mogelijkheid van luiparkeerders om met de kop of de kont over de streep te staan zodat TS er alsnog niet mee opschiet :P
Nu lijken het parkeervakken. Kijk mijn post op pagina 6, de randjes tussen de 2 vakken en rechts van de buurman zijn onbruikbaar als parkeervak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Pizza_Boom schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:23:
[...]
Dan mag de eigenaar van de auto hier gewoon de wielklemmen kapot maken, geloof ik. Ik heb eens ergens gelezen dat het voorwerp dat je dan vast maakt aan de auto, ook van de eigenaar wordt. Uitgezonderd daarvan zouden gemeenten, politie en officiële parkeerbeheerders zijn.

[...]
Dat is onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19-05 11:47
Als je een wijkraadvereniging hebt in je wijk dan zou ik deze benaderen. Deze hebben als.het goed is regelmatig overleg met de gemeente en wijkagent. Ook heeft een wijkraad veel meer invloed en gezag dan individuele bewoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-06 20:54
Kleinebehuizing.nl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:28:
[...]

Vaak overwogen. We hebben na uitvoering zeuren van de gemeente nu de NP tegel.. Er is een strenge controle op 'eigen kruizen' en dan krijg ik juist een boete... Dat gaat nog gemakkelijker dan dat ze op foutparkeerders controleren.. Het klinkt te bizar voor woorden maar waar.
Verderop in de buurt is iemand al eens beboet voor een eigen kruis.
Jij het kruis bij de overbuurman zetten en hij het kruis bij jou zetten.
Als ze langskomen kan je ontkennen dat jij hem gezet hebt :-P

Zonder gekkigheid, rotsituatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

JanB

Het ken rotter !!!

Je kunt in je gemeente de politieke partijen gaan benaderen en hun aangeven dat er met je probleem niets gebeurt. Er zal allicht een commissie zijn waar dit onder valt, waarbij je bij de commissie vergadering in kunt spreken, hiervoor kun je tijd vragen. Of in plaats van de commissie vergadering bij de raadsvergadering inspreken.

Verder de wijkagent er op aanspreken en vragen wat hij hier in kan betekenen. Als hij hier niets in kan betekenen, weet hij wellicht wel bij welk loket je wel aan kunt kloppen.

Het is een vervelend probleem. Hier iets soortgelijks. We wonen aan een drukke weg en aan onze kant van de straat zijn parkeerhavens. Bij ons voor het huis en bij de buren die ook de garage naast het huis hebben, is de stoep doorgetrokken tot aan de weg en is er geen parkeerhaven voor het huis. Hoe vaak er wel niet hier voor de deur op de stoep geparkeerd wordt is niet meer te tellen en als je er iets van zegt, krijg je nog een grote bek terug ook. Probleem is dat als ze hier voor de deur op de stoep parkeren, je met uitrijden niet meer kunt zien of er auto's aan komen rijden, ze veroorzaken dus ook nog eens een gevaarlijke situatie.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:56
[Afbeelding]
Wellicht nog beter om oprittoegangen niet met parkeervakstenen te vullen maar met normale straatstenen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wIAcc1c.png

Of de stoep naar de straat toe trekken zoals hier.

[ Voor 13% gewijzigd door ikbenerniet op 24-11-2020 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

Pizza_Boom schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:23:
[...]
Daar ga ik wel vanuit. Dus zou ik daarom een ijzeren ketting van 3 euro gebruiken. Wel duidelijk zichtbaar en nog een extra briefje want het zou ook weer niet m'n bedoeling zijn dat iemand z'n auto kapot zou rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

ikbenerniet schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:45:
[...]

Wellicht nog beter om oprittoegangen niet met parkeervakstenen te vullen maar met normale straatstenen
[Afbeelding]
Dat zie je niet in het donker. En het is trouwens echt schrikbarend duur om te laten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:17

CyBeRSPiN

sinds 2001

Pizza_Boom schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:06:
Overigens, TS, je kan het de mensen die er parkeren, het eigenlijk ook niet kwalijk nemen. De gemeente heeft hier weer een fantastisch stukje onduidelijkheid gecreëerd.

***members only***

Twee stukjes waar precies geen auto in past en dan de oprit van jou en van je buurman netjes gemarkeerd. Als je wat verder terug gaat in de straat heb je links wel een groot vak. En in het verlengde heeft de gemeente het wel knap opgelost.

***members only***

Wellicht met de andere bewoners van jouw straat die in zo'n situatie eens gaan babbelen. Als je dit allemaal hebt, kan je bij de gemeente natuurlijk wat makkelijker druk zetten. Immers kan het wel makkelijk, dat laten ze in een ander deel van de straat zien. Dus kan je vragen om uniform beleid. :)

Oh. En als je vraagt hoezo ik je straat zo gevonden heb... Ik was bijna buurtgenoot geweest. ;)
[...]
Ik denk dat mijn screenshotjes hierboven wel duidelijkheid verschaffen.
Dit verklaart wel veel. Dit hadden qua wegindeling nooit parkeervakken moeten worden, de ruimte die er is tussen de opritten is simpelweg te weinig voor normale auto's, maar het wekt nu de indruk dat het bedoeld is als parkeervak. Alleen een Smart of zo'n brommobiel zou er passen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:22
Je zou ook met de HR spuit een kruis kunnen spuiten als dat mogelijk is?

Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pPNApDxkui3Ah65LlG3fOvsLg5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/irYx4zEVoL5JolX3lwyqpgGV.jpg?f=fotoalbum_large

Kan je een mooi kruis med NP erin spuiten. Of is het bij de gemeente ook verboden om water te gebruiken?

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:59

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

[Afbeelding]
Nou dat. Je zou ook gewoon zelf de witte tegels kunnen verplaatsen, dus jou vak kleiner maken. Dát zien mensen dan wel vaak weer. Dan is het ook meteen duidelijker dat er iets daar is.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
zwahiel schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:12:
[...]

Nou dat. Je zou ook gewoon zelf de witte tegels kunnen verplaatsen, dus jou vak kleiner maken. Dát zien mensen dan wel vaak weer. Dan is het ook meteen duidelijker dat er iets daar is.
Dan kan je net zo goed een paar witte klinkers halen en die in een soort gestippeld kruis erin leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Rene schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:05:
Je zou ook met de HR spuit een kruis kunnen spuiten als dat mogelijk is?

Zoiets dus:
[Afbeelding]

Kan je een mooi kruis med NP erin spuiten. Of is het bij de gemeente ook verboden om water te gebruiken?
Zou ik niet riskeren, gezien het feit dat ze de hele stoep eromheen schoon moeten spuiten om het weg te krijgen is de kans groot dat ze daar ook heel moeilijk over gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Pizza_Boom schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:14:
[...]
Dan kan je net zo goed een paar witte klinkers halen en die in een soort gestippeld kruis erin leggen.
Het verschil is dat je in het ene geval wat dingen omhusselt maar verder eigendom van de gemeente niet steelt of kapot maakt, en in het andere geval weer je eigen eigendom op gemeentegrond gaat planten.

Ik weet niet of tegels verplaatsen wel mag, maar lijkt me dat je eigen witte tegels erin leggen als hetzelfde gezien gaat worden als een kruis op de tegels spuiten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 07:59

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Oon schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:19:
[...]

Het verschil is dat je in het ene geval wat dingen omhusselt maar verder eigendom van de gemeente niet steelt of kapot maakt, en in het andere geval weer je eigen eigendom op gemeentegrond gaat planten.

Ik weet niet of tegels verplaatsen wel mag, maar lijkt me dat je eigen witte tegels erin leggen als hetzelfde gezien gaat worden als een kruis op de tegels spuiten
Ik zou het gewoon doen, waarschijnlijk valt het niemand van de gemeente op. En daarnaast: bewijs maar dat jij het hebt gedaan. Dat moet een heterdaad zijn en anders niets, iedereen kan het gedaan hebben. De bewijslast ligt bij de gemeente. Anderzijds kun jij wel bewijzen dat de gemeente geen donder voor jou gedaan heeft. Dus dat brengt hen in een lastig pakket.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pizza_Boom
zwahiel schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:20:
[...]

Ik zou het gewoon doen, waarschijnlijk valt het niemand van de gemeente op. En daarnaast: bewijs maar dat jij het hebt gedaan. Dat moet een heterdaad zijn en anders niets, iedereen kan het gedaan hebben. De bewijslast ligt bij de gemeente. Anderzijds kun jij wel bewijzen dat de gemeente geen donder voor jou gedaan heeft. Dus dat brengt hen in een lastig pakket.
Een paar vrienden vragen, hesje aan laten doen en niemand in de buurt die ernaar kraait. En als de gemeente wat vraagt was jij je handen in onschuld: "Oh, er stonden hier een paar heren in een veiligheidsvest die het even hebben gewisseld. Ik dacht dat jullie daartoe opdracht gegeven hebben." ... "Wie het waren? Meneer, al slaat u mij dood, daar heb ik niet op gelet. Ik dacht, zoals ik al zei, dat u opdracht gegeven had."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Laatst online: 01-06 18:41
Illusion schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:14:
[...]

Die APV is kansloos inderdaad.
Dan blijft over het indienen van een officieel handhavingsverzoek o.b.v. RVV1990 artikel 24.1.b.
https://wetten.overheid.n...25/2020-01-01#HoofdstukII
dit dus. Een officieel handhavingsverzoek MOET de gemeente mee aan de gang. Als ze dat niet doen heb je een opvolging erachteraan. Dat proces bereik je echt mee mee dan alle andere voorgestelde "oplossingen".

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:35
Je hebt een camera hangen.... kan je niet aan de hand van beelden laten zien hoe vaak er een auto staat? Zien is geloven, misschien neemt de gemeente het dan serieus?

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

-LA- schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:56:
Je hebt een camera hangen.... kan je niet aan de hand van beelden laten zien hoe vaak er een auto staat? Zien is geloven, misschien neemt de gemeente het dan serieus?
Weet niet of dat de juiste manier is aangezien het gaat om de openbare weg die je niet zomaar mag filmen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PepijnK
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-04 15:01
Als ik het topic zo lees zou ik de TS adviseren om contact op te nemen met een jurist (ik ben geen jurist) om uit te zoeken hoe je middels een handhavingsverzoek de gemeente kan dwingen om te handhaven.

De APV en wat de gemeente al niet verzonnen heeft over waarom zij wel of niet handhaven is in mijn optiek niet zo heel relevant. Het is een uitritconstructie, en art.24 RVV is daar bepaald niet onduidelijk over. En die staat boven de APV.

Art. 24.1.b "De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren voor een inrit of uitrit." Er is ook gewoon een specifiek 'feitnummer' voor deze overtreding namelijk R397b. Elke willekeurige agent of BOA van de gemeente met Domein 1 bevoegdheid kan dat handhaven.

Het probleem is alleen dat jij niet geholpen bent met het uitschrijven van een boete van 95 euro, die auto moet gewoon afgesleept worden. En als de gemeente dat niet wil doen, dan kan je eigenlijk niet anders dan de politie bellen.

Maar wat je ook doet, neem niet het recht in eigen hand, dat gaat hoe dan ook uitpakken in jouw nadeel. Je kan zo'n foutparkeerder wel klem zetten om de confrontatie aan te gaan, maar dan zul je altijd zien dat er wel politie bij komt en dan bij jij het bokje. Dat de ander wat fout doet geeft jou niet het recht om het dan ook maar fout te doen.

Het enige wat je op dit moment kan doen is borden plaatsen op je eigen terrein, dus niet in het gemeente plantsoen en bellen bellen bellen. Eerst naar verkeershandhaving van de gemeente en als die niets doen of niets willen doen, de politie bellen en daar aangeven dat de gemeente weigert om te handhaven en hen dan vriendelijk verzoeken of zij niets voor je kunnen betekenen.

Bedenk je goed, jij hebt het recht aan je zijde in dit geval. Je moet het alleen wel gaan halen en daar ga je waarschijnlijk een langere adem voor nodig hebben dan je denkt. Blijf op je strepen staan, maar blijf zelf wel duidelijk binnen de lijntjes van wat wel en niet mag.

Mijn advies is neem contact op met een jurist van bijvoorbeeld juridisch loket, neem contact op met de Ombudsman en desnoods met het ministerie van binnenlandse zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:35
Oon schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:00:
[...]

Weet niet of dat de juiste manier is aangezien het gaat om de openbare weg die je niet zomaar mag filmen
Uit een eerdere reactie van de TS blijkt de camera al bekend te zijn bij de politie.

MTB Trail Traffic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

-LA- schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:02:
[...]

Uit een eerdere reactie van de TS blijkt de camera al bekend te zijn bij de politie.
Dat kan, en de politie geeft stiekem wel vaker aan dat ze het fijn vinden dat mensen tóch de openbare weg filmen omdat het voor hun hele nuttige beelden op kan leveren, maar het mag officiëel niet en daarmee heeft de gemeente wel weer iets om over te zeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stakie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 17:41
Ik zou een oranje pionnen plaatsen om daarmee duidelijk de inrit aan te geven. Deze schroef je vast met een lange schroef in de voeg van de straat klinker. Daarmee voorkom je dat kwajongens hem weghalen en als ze er tegenaan rijden dat ie omvalt.

Het probleem is dat het nu niet duidelijk is dat het een in/uitrit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

q-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:14:
Deze in je tuin plaatsen zo dicht mogelijk op de parkeerplek:

[Afbeelding]

Dat werkt veel beter dan een NP bord. Niemand heeft zin om opzoek te moeten naar zijn auto en daarnaast ook nog eens een flinke smak geld te moeten neertellen voor de wegsleepservice :+

Waar krijg je zoiets? Nou hier: https://www.betervoorbere...T8JUB2F5_huBoCJHcQAvD_BwE

En zie ook de omschrijving, past prima bij jouw use case. Je zou eventueel ook voor deze kunnen gaan, dan is het duidelijker dat het alleen de uitrit betreft: https://www.betervoorbere...en/bord-uitrit-vrijhouden
Zoiets, het is niet rechtsgeldig, maar het is wellicht goed voor het afschrik effect.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelino
  • Registratie: Januari 2018
  • Niet online
Zet je fiets op de parkeerplek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Heb je het adres van de burgemeester? Ga daar elke keer dat je hinder hebt gehad aanbellen om viendelijk je situatie uit te leggen. Na 5 keer zal die wel zenuwachtig beginnen worden, zeker als je je overbuur dat ook laat doen, en je doet er niets verkeerd mee.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:54
naftebakje schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:29:
Heb je het adres van de burgemeester? Ga daar elke keer dat je hinder hebt gehad aanbellen om viendelijk je situatie uit te leggen. Na 5 keer zal die wel zenuwachtig beginnen worden, zeker als je je overbuur dat ook laat doen, en je doet er niets verkeerd mee.
Krijg je een straatverbod vanwege het lastigvallen van de burgemeester. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Laatst online: 02:13
Bockelaar schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:45:
[...]

dit dus. Een officieel handhavingsverzoek MOET de gemeente mee aan de gang. Als ze dat niet doen heb je een opvolging erachteraan. Dat proces bereik je echt mee mee dan alle andere voorgestelde "oplossingen".
Dit dus. Schriftelijk verzoek indienen om te handhaven (de gemeente is verplicht om hier op te antwoorden), vervolgens een ingebrekestelling versturen.
Daarna kun je de gang naar de rechter maken (waarbij dit een zaak is die je in mijn ogen gewoon makkelijk zal winnen aangezien jij aan kan tonen dat de gemeente nalatig is)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
CappieL schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:33:
[...]Krijg je een straatverbod vanwege het lastigvallen van de burgemeester. :+
En dan krijgt de burgeester gezellige discussies met de oppositiepartijen, die zullen dat flink uitbuiten.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1441478

Sommige reacties hier moest ik echt even om lachen, van het lastig vallen van de burgemeester tot het beledigen van de foutparkeerders middels briefjes/scheerschuim.

Hoe dan ook, hoeveel meer adviezen zijn er eigenlijk nodig? Het is nu aan de TS om de volgende stap te nemen, ik heb hier en daar best goede adviezen gelezen zoals een opritbord, 2 grote plantebakken, en een schriftelijke handhaving verzoek klonk ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madbwr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-05 16:57
tja das een lastige,
ik zou in in geval netjes een brief aan de gemeente schrijven en hun melden dat ze x aantal weken hebben om het op te lossen. Doen ze dit niet zullen alle facturen die gepaard gaan met afslepen van de auto die op de bewuste plek staat naar hun worden doorgezet.
meestal als het de gemeente geld gaat kosten zijn ze een stuk actiever (helaas is dat enigste waar ze aan denken tegenwoordig)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Niemand in de wijk werkt bij de gemeente/kent iemand die er werkt voor betere ingang?

OK maak een plan met wat mensen die net zon oprit situatie hebben als jij.
Regel gele hesjes, en wat vrienden
Verplaats overal op dezelfde middag de witte stenen die nu 2 aan 2 liggen, maak daar twee strepen van 4 stenen van. die van de oprit tot de straat lopen, beetje "smaller" dan de huidige liggen aks markering (vanaf huis gezien).
Aangezien het overal dan gelijk is zal er waarschijnlijk helemaal niemand naar kraaien en wie kan bewijzen welke oprit eigenaar het gedaan heeft dus waar zou een boete heen kunnen.
Materiaal ligt er al, kost niets.
Wedden dat als je het doet en iemand die niet weet van het plan en vraagt wat er aan het gebeuren is een rustig : "even wat overzichtelijker maken meneer" krijgt, weer snel tevreden zijn warme huis ingaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:34

ComputerHoed

Electronica <3

Kleinebehuizing.nl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:28:
[...]

Vaak overwogen. We hebben na uitvoering zeuren van de gemeente nu de NP tegel.. Er is een strenge controle op 'eigen kruizen' en dan krijg ik juist een boete... Dat gaat nog gemakkelijker dan dat ze op foutparkeerders controleren.. Het klinkt te bizar voor woorden maar waar.
Verderop in de buurt is iemand al eens beboet voor een eigen kruis.
Laat de gemeente dan maar bewijzen dat jij een kruis hebt geplaatst.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Welke halfbakken ambtenaar heeft die aanduidingen verzonnen. Iedereen met een drol tussen zijn oren snapt toch dat dit verwarring oplevert. Dit is niet duidelijk aangegeven. De gemeente verzaakt hierin hun verantwoording. Maar goed dat is tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld.

Zelf heb ik een vergelijkbaar probleem met mensen die op ons pleintje, op de stoep, parkeren in plaats van de parkeervakken die er 2 meter naast liggen. En vervolgens klagen die zelfde bewoners dat de straat verzakt en dat de riolering steeds stuk gaat.

De enige uitweg die ik nog zag was verhuizen naar een betere en duurdere buurt, zonder vullis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Seth_Chaos schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:55:
Welke halfbakken ambtenaar heeft die aanduidingen verzonnen. Iedereen met een drol tussen zijn oren snapt toch dat dit verwarring oplevert. Dit is niet duidelijk aangegeven. De gemeente verzaakt hierin hun verantwoording. Maar goed dat is tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld.

Zelf heb ik een vergelijkbaar probleem met mensen die op ons pleintje, op de stoep, parkeren in plaats van de parkeervakken die er 2 meter naast liggen. En vervolgens klagen die zelfde bewoners dat de straat verzakt en dat de riolering steeds stuk gaat.

De enige uitweg die ik nog zag was verhuizen naar een betere en duurdere buurt, zonder vullis.
Vullis heb je in alle rangen en standen. Hier staat de Model X van een van de buren altijd kansloos in de weg op een hoek omdat daar nog net de kabel vanuit huis bij kan. Als je vraagt of 'ie ergens anders kan staan ligt het aan het gebrek aan laadpalen (is er niet) en het elektrakartel.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-06 16:38
In de APV van beverwijk staat niks over de maximale tijd die een aanhanger op een parkeerplaats mag staan. Voor +- 100 euro heb je op marktplaats al een oude aanhanger, die gewoon lekker legaal parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Slasher schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:24:
[...]

Zoiets, het is niet rechtsgeldig, maar het is wellicht goed voor het afschrik effect.
Het afschrik effect zal inderdaad waarschijnlijk al veel gevallen voorkomen.

Maar als jij je uitrit niet meer uit kunt komen, wat moet je dan doen? Lijkt mij toch sterk dat je dan zelf maar op de blaren moet zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
CCJJVV schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:01:
In de APV van beverwijk staat niks over de maximale tijd die een aanhanger op een parkeerplaats mag staan. Voor +- 100 euro heb je op marktplaats al een oude aanhanger, die gewoon lekker legaal parkeren.
Wel een gedoe natuurlijk om die aanhanger dan iedere keer aan de kant te zetten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:09
[Afbeelding]
Zo lijkt het dat de bewoner in kwestie een smal autootje heeft en dat je er prima mag staan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CCJJVV
q-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:02:
[...]

Het afschrik effect zal inderdaad waarschijnlijk al veel gevallen voorkomen.

Maar als jij je uitrit niet meer uit kunt komen, wat moet je dan doen? Lijkt mij toch sterk dat je dan zelf maar op de blaren moet zitten?
Het verplaatsen van een aanhanger kost letterlijk enkele seconden. Het is in iedergeval beter dan huizen af moeten gaan om een auto verplaatst te krijgen, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
q-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:03:
[...]

Wel een gedoe natuurlijk om die aanhanger dan iedere keer aan de kant te zetten 8)7
Je kan hem altijd nog zover van je oprit afzetten dat hij de oprit niet blokkeert maar wel zo in de weg staat dat je niet meer kan parkeren op die plek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
DonJunior schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:37:
[...]

Dat snap ik.. mijn punt ging meer over het zelf verven van een plek op de grond of een pylon plaatsen.
Wat wij in de straat doen is inderdaad niet netjes.. maar je moet je voorstellen dat voor ons huis een mega parkeerplaats is waar echt honderden auto's kunnen staan voor de mensen die naar het water/strand gaan.
Als je dan 's middags terug komt en er is geen plek meer in de straat omdat men te lam is om de goede parkeerplaats op te zoeken. Dat is de eerste keer jammer.. de tweede keer minder leuk.. maar als het elke dag gebeurd in een mooie zomer dan wordt het wel vervelender.
Mensen zijn ook gewoon zo asociaal dat ze hun auto op jouw oprit zetten (ook al een keer gehad.. ik maak geen grapjes nu) ..
Meerdere malen met de gemeente gebeld of ze wellicht duidelijker kunnen aangeven waar iedereen moet parkeren.. maar "Nee dat ligt niet bij ons.. wij geven dat aan bij de ANWB maar ja.. die hebben geen haast"
euh.. ok.. maar moeten jullie dat dan niet ook achteraan .. "Ja nee meer kunnen we echt niet doen meneer"

Tja.. dan vind ik het plaatsen van een pylon redelijk onschuldig om toch een probleem een beetje in te kaderen.
Wielklem? Of mag dat niet? Als mensen werkelijk zo asociaal zijn en op mijn oprit parkeren, ben ik er snel klaar mee. Dan betalen ze maar huur. Je gaat toch niet bij vreemde mensen op de oprit parkeren.

Trouwens ik zie de oprit niet, maar op de foto van TS vind ik het toch zeer duidelijk dat het om een oprit met parkeergelegenheid gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
FirePuma142 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:58:
[...]

Vullis heb je in alle rangen en standen. Hier staat de Model X van een van de buren altijd kansloos in de weg op een hoek omdat daar nog net de kabel vanuit huis bij kan. Als je vraagt of 'ie ergens anders kan staan ligt het aan het gebrek aan laadpalen (is er niet) en het elektrakartel.
Daar kan je dan wel weer de politie voor bellen. Want dat is bij wet verboden. Dat mag alleen op een eigen oprit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Seth_Chaos schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:13:
[...]

Daar kan je dan wel weer de politie voor bellen. Want dat is bij wet verboden. Dat mag alleen op een eigen oprit.
Dat heeft in de praktijk weinig effect helaas.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biomass
Kleinebehuizing.nl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:19:

We hebben al alles geprobeerd.
-met hoge drukspuit de straat schoongespoten om stuk grond extra op te laten vallen
-
Ik zie op je eerste foto zand liggen, ik zou het hele jaar door zand strooien tegen vorst, zodat degene die zijn vehikel wil parkeren jouw bandensporen ziet en misschien net lang genoeg nadenkt voordat de parkeeractie gedaan wordt. Nadeel is dat het riool sneller volloopt.
Kleinebehuizing.nl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:35:
Er zijn suggesties om andere opstakels neer te zetten. Betonblokken, plantenbakken, parkeerbeugels, pilonnen.
Het blijft gemeentegrond en daar mag ik niks neerzetten. En nogmaals, na uitvoering en meermaals contact is de NP-tegel het enige wat de gemeente wél wil doen.
Laat me raden, omdat ze anders niet met 1 mannetje in een snoeivoertuig die lage heg kunnen laten snoeien?
Pizza_Boom schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:06:
Overigens, TS, je kan het de mensen die er parkeren, het eigenlijk ook niet kwalijk nemen. De gemeente heeft hier weer een fantastisch stukje onduidelijkheid gecreëerd.
Bij die eerste foto zou je gewoon een parkeerverbodsbord verwachten, want je kan er niet staan zonder een oprit te blokkeren. Laden/lossen & uitwijken kan prima, maar door de hele strook in dezelfde steensoort uit te voeren suggereert men dat er ruimte is die je kan gebruiken als parkeervak. Niet dus.

Tijd voor rechtsbijstand en media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
xh3adshotx schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:07:
[...]

Je kan hem altijd nog zover van je oprit afzetten dat hij de oprit niet blokkeert maar wel zo in de weg staat dat je niet meer kan parkeren op die plek. :)
Dan blokkeer je het voetpad. 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
biomass schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:23:
[...]

Ik zie op je eerste foto zand liggen, ik zou het hele jaar door zand strooien tegen vorst, zodat degene die zijn vehikel wil parkeren jouw bandensporen ziet en misschien net lang genoeg nadenkt voordat de parkeeractie gedaan wordt. Nadeel is dat het riool sneller volloopt.
Waarom zouden ze dat zand wel zien als ze het NP tegeltje al missen en de gapend grote oprit erachter al helemaal niet zien?

Denk niet dat dit gaat werken..

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
biomass schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:26:
[...]
Dan blokkeer je het voetpad. 8)7
Volgens mij gaat het erom dat ze in het vak bij het huis parkeren maar over de "streep" voor de oprit. Als je dan in het vak (waar op de foto een busje/pick-up staat) een aanhanger parkeert zal niemand meer half voor je oprit staan.

Op het voetpad is inderdaad een minder handig plan. :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Stuur een brief in naar de lokale krant waarin je je openlijk afvraagt waarom de gemeente het blokkeren van de openbare weg gedoogd. Structureel staat gemeente bewust toe om de weg naar je woning te laten blokkeren zodat hulpdiensten mogelijk niet snel genoeg ter plaatse kunnen zijn. De gemeente kan zich niet verschuilen achter onwetendheid en als men elders in de gemeente wel handhaaft reist de vraag waarom jouw rechten minder zijn dan die van je medebewoner op plaatsen waar wel gehandhaafd wordt.
Als de gemeente niet mee wil werken en bewust, zoals het er naar uitziet, weigert de eigen regelgeving te hanteren, moet je meer druk uitoefenen. Politieke druk werkt. Want dan is het opeens eigenbelang aan de top en dan blijkt dat er wel van alles kan. noem de verantwoordelijke bestuursleden bij naam. Zorg wel dat je eerst je dossier op orde hebt om aan te tonen dat ze zich absoluut bewust zijn van het structurele probleem en er voor kiezen niet of zelden te handhaven. Ik zou de betreffende bestuurder(s) wel van tevoren informeren dat je dit gaat doen en de gelegenheid (tijd) geven er iets aan te doen. Waarschijnlijk komen ze dan in actie voor je een brief hoeft in te sturen.

Het is een probleem van te lage prioriteit voor de gemeente. Dat moet je veranderen. Je kunt hoog en laag springen ergens achteraf, maar daarmee horen ze je in het gemeentehuis niet. Sta je bij hen in de vergaderzaal te springen, bij wijze van, dan ligt het anders. Dossiervorming is vervelend en een hoop gedoe. Maar zonder dossier is het probleem veel te gemakkelijk af te wimpelen als incidenteel en dus niet de investering van (tien-) duizenden euro's waard. Op zich terecht, overheid moet niet bij elke scheet springen. Dat zou on allemaal veel te veel belastinggeld gaan kosten. Nadeel is wel dat je meer werk moet verzetten om je recht te halen.

Uiteindelijk moet de gemeentefunctionaris die de goedkeuring voor onduidelijk situaties als deze geeft gewoon leren dat dit problemen geeft. Vaak elke nieuwe bekleder van de functie opnieuw. Vervelend, maar ja, een checklist voor dit soort situatie daar wil men blijkbaar niet aan. Het probleem is niet nieuw, niet uniek en niet lastig. Het is wel gemakkelijk uit het oog te verliezen, met alle frustratie en onnodige kosten voor iedereen achteraf.

Dus dossier, functionaris, media. Als dat niet werkt kun je nog naar de rechter stappen. Maar het zal me verbazen als dat nodig is.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:34

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Iets anders dat mij nog te binnen schoot, er staat vast wel ergens een paal aan het begin van de straat met een bord. Mogelijk wil de gemeente daar wel 'algemeen' bord bijplaatsen met iets als 'let op, inritten vrij houden'. Er veranderd dan bijna niets aan het straatbeeld, het is een kleine moeite (en investering) en wie weet helpt zoiets.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01-06 21:33
Ik lees dat er meerdere buurtbewoners hetzelfde probleem hebben. Ik zou samen gewoon in een dag (of nacht) alle uitritten duidelijk maken door de straatstenen daarvoor een donkere kleur te geven. Kan de gemeente niemand aanwijzen want het is in de hele wijk hetzelfde.
(Je zou het ook expres een felle kleur geven en dan naar de plaatselijke krant stappen)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:54

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Aangezien de gemeente niet handhaaft: gewoon lekker op die NP plek je eigen auto neerzetten.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:30
Volgens mij is de oplossing best eenvoudig. Als de stoep wordt doorgetegeld tot aan de weg, dan is het toch opgelost? Dan zie je daadwerkelijk verschil, zeker als dit nog iets hoger is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ProfPi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-04 12:43
CCJJVV schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:01:
Op een parkeerplaats, misschien. Maar hier mag je ook niet met een eigen voertuig parkeren. De politie kan niet eenvoudig zien wie de eigenaar van de aanhanger is, en de kans bestaat dat je een boete krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
ProfPi schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:40:
[...]

Op een parkeerplaats, misschien. Maar hier mag je ook niet met een eigen voertuig parkeren. De politie kan niet eenvoudig zien wie de eigenaar van de aanhanger is, en de kans bestaat dat je een boete krijgt.
Die aanhanger hoef je ook niet perse voor je eigen oprit te zetten. Als je hem zo neerzet dat de fout parkeerders hem niet meer kunnen parkeren voor jouw oprit is het genoeg toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik kan me de verwarring wel voorstellen van iemand die er onbekend is, die witte tegels zijn echt vaag en heb die ook nooit ergens anders zo gezien. Maar in Zoetermeer blijkbaar wel in een flinke wijk.

Voor iemands oprit parkeren blijft natuurlijk gewoon lomp, zeker nu er al een NP tegel in zit.
Maar de duidelijkste oplossing is de stoeptegels doorleggen tot aan de weg en anders de straatstenen in dat vak doorleggen tot aan de stoep, maar dat verschil is minder duidelijk als stoeptegels.

Het probleem van de gemeente zal zijn dat ze het vervolgens bij een heleboel mensen moeten doen, waardoor het een dure grap gaat worden....

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:15
CCJJVV schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:50:
[...]

Die aanhanger hoef je ook niet perse voor je eigen oprit te zetten. Als je hem zo neerzet dat de fout parkeerders hem niet meer kunnen parkeren voor jouw oprit is het genoeg toch?
en om het parkeerprobleem te vergroten slinger je er nog een aanhanger bij in de straat. Meestal mogen die trouwens niet structureel geparkeer dworden in een straat maar moeten op eigen erf. Krijg je daar ook nog een boet voor. Ik zou gaan voor de krijtverf en zelf een kruis maken en mensen erop aanspreken. Op de foto staan er ook wel wat aannemers-autos in beeld. Zijn dat structureel bewoners (op eigen terrein plkaatsen) of bezoekers.

Benno

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-06 17:20
Oon schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:17:
[...]

Zou ik niet riskeren, gezien het feit dat ze de hele stoep eromheen schoon moeten spuiten om het weg te krijgen is de kans groot dat ze daar ook heel moeilijk over gaan doen
Dan moeten ze nog wel kunnen bewijzen dat jij het gedaan hebt :)
Gewoon stug volhouden dat iemand anders dat gedaan heeft. Dat kan namelijk ook gewoon met een HD spuit die op 12V werkt en dan is iedereen met een auto mogelijk de dader behulpzame vreemdeling

edit> idem voor stoepkrijt of latexverf: zolang de gemeente niet kan bewijzen dat jij het gedaan hebt kunnen ze je ook niet aansprakelijk stellen.
En nee ik ben niet voor het recht in eigen hand nemen maar als de gemeente haar eigen fouten niet op wil lossen dan moet je wel als burger. Hier in de buurt is een fiets oversteek op ~50 meter voor een verkeerslicht waardoor er altijd auto's stonden te wachten en de oversteek dus geblokkeerd was. Gemeente deed er niets aan totdat iemand (ik niet) er na een aantal jaar zelf een kruis op schilderde. En wat denk je: een paar maanden later lag er plotseling een officieel kruis.

[ Voor 40% gewijzigd door Rrob op 24-11-2020 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
BeyondThunder schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:35:
Koop eens een doos stoepkrijt bij de Action voor 1 euro en probeer het daar eens mee. Daar kan je nooit een boete voor krijgen.
Je weet dag in de meeste gemeenten stoepkrijt eigenlijk ook verboden is en 140,- kan kosten(in sommige gemeentes) :P
https://www.telegraaf.nl/...t-een-kinderachtig-verbod

Cloud ☁️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-03 07:38
Heb je, los van ‘gewoon’ contact met de gemeente, ook de route van de formele klachtenprocedure al ingezet? Dat zou ik anders ook zeker nog doen, al dan niet met een verwijzing naar de Nationale Ombudsman als ze niet adequaat willen handelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

De uitritconstructie is gewoon niet duidelijk neergelegd door de gemeente, omdat ze zonodig de uitrit van dezelfde stenen willen maken als de overige parkeerplekken.

Enige weg is om ze zoveel lastig te vallen tot ze besluiten om die plek met de rode straatstenen of stoepstenen te vullen ipv de zwarte parkeerstenen.
Een kruis lijken ze helaas al pertinent niet te willen.

[ Voor 39% gewijzigd door YakuzA op 24-11-2020 22:00 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-06 01:16
Nog nooit er bij stilgestaan of nagedacht dat onze niet-gemarkeerde oprit (als enige in de straat mét oprit) achter de stoep eigenlijk nooit is geblokkeerd.

Gaat altijd goed. Succes!

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-05 16:54

mark-k

AKA markkNL

Als ze wel die NP tegel willen verschaffen, misschien nog 100 NP tegels vragen en het hele stuk ermee dicht tegelen, als het dan niet duidelijk is weet ik het ook niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry-c
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Als je een paar kuub zand stort op de parkeerplaats grenzend aan je uitrit kan daar ook niemand meer staan. Je hoef niemand te vertellen dat die hoop van jou is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:07
Al 12 pagina's aan reacties, maar wellicht is wat info van een gemeente ambtenaar nog handig, ondanks dat dit niet mijn werkgebied is.

Eerst even de officiële route lopen. Dus melding maken, handhavingsverzoeken, klacht indienen, etc. Beetje dossier opbouw is wel fijn. Doorgaans komen deze dingen niet bij de bestuurders (burgemeester/wethouders) uit. Handhaving is de burgemeester, maar parkeren/parkeerhandhaving en inrichting openbare ruimte zitten dikwijls bij een wethouder. Als de officiële route niks oplevert zou ik contact zoeken met de betreffende wethouder. Als je dit als buurt doet komt dit sterker over. Lukt dat niet, dan komt de gemeenteraad (en/of media) om de hoek kijken. Vaak hebben gemeenteraden iets georganiseerd rondom spreekrecht voor inwoners, maar mailtjes/bellen naar de betreffende politieke partijen is ook prima. Dan hopen dat die er wat aandacht aan geven, en kijken wat er gebeurt. Zoek wel vooral verbinding met de buren, als collectief kom je hier een heel stuk serieuzer over dan als individuele inwoner met een klacht.

3ds fc: 4270-0926-7440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:18
Misschien (zonder overleg met de gemeente) gewoon 2 van de: stoeptegels in de stoep leggen:

https://www.informatiebor...ing-uitrit-vrijlaten/?i=1

Of iets gewaagder een parkeerpaal plaatsen, dan zien mensen ook wel dat het een uitrit is.

https://www.vidaxl.nl/e/8...BDE-v8HT1DgBoCXtUQAvD_BwE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:41

lordsnow

I know nothing

Wielklem

Of de voorruit aan de bestuurders kant bewerken met een blok zeep.

[ Voor 18% gewijzigd door lordsnow op 25-11-2020 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-06 22:08
Dat is geen oplossing, hooguit een manier om aan een strafrechtelijke veroordeling te komen.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:01
Misschien al geopperd... maar... Waarom parkeer je de auto niet gewoon zelf in dat NP vak voor je oprit? Is dat niet het meest simpel?
En als deze een keer bezet is als je thuiskomt, dan gewoon er voor of achter? Of voor mijn part naast de foutparkeerder, midden op de rijbaan?
Mochten daar dan klachten over komen dan ben je gewoon net bezig de boodschappen /spullen in of uit de auto te halen, maar je kon er niet op... Want foutparkeerder.

Even voor mijn beeldvorming... Gebeurt dit dagelijks / wekelijks? Of slechts enkele keren per jaar?
Ik vermoed het laatste, of je woont er misschien nog niet heel lang?? Want als je dagelijks of meerdere keren per week/maand melding zou maken en goed dossier opbouwt was dit natuurlijk al lang (door je zelf) opgelost?!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Remmenreiniger, veel sneller.

Of gewoon stickers plakken:
[YouTube: SADB - "Respect Women, Or Else!"]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-06 18:50
sypie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 06:54:
[...]

Remmenreiniger, veel sneller.

Of gewoon stickers plakken:
[YouTube: SADB - "Respect Women, Or Else!"]
Zielige figuren dat. Hoop maar dat ze de verkeerde tegenkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:28
Tartarus schreef op woensdag 25 november 2020 @ 07:17:
[...]

Dit is de enige manier die werkt bij deze mensen. Regels zijn er alleen voor anderen en voor de rest schijt aan alles en iedereen. Ze kiest er zelf voor om te vechten. Ze had kunnen denken, oeps sh*t dat was niet handig. Sorry, zal niet meer gebeuren. Dan was heel die poppenkast niet gebeurt.

Terug naar TS. Begrijp dat dit erg vervelend is, zeker op de momenten dat je gewoon geen zin in gezeik hebt en naar binnen wilt en als je weg moet en er niet uit kunt.

De situatie zal zeker niet helpen, maar de oorzaak blijft toch de foutparkeerder. Haast, desinteresse, luiheid, niet verder kijken dan je neus lang is. Zo heel moeilijk is het niet om even rond te kijken en de situatie in te schatten. Kost je 10 seconden en dan zie je een inrit gewoon.
GeeEs schreef op woensdag 25 november 2020 @ 02:27:
Misschien al geopperd... maar... Waarom parkeer je de auto niet gewoon zelf in dat NP vak voor je oprit? Is dat niet het meest simpel?
En als deze een keer bezet is als je thuiskomt, dan gewoon er voor of achter? Of voor mijn part naast de foutparkeerder, midden op de rijbaan?
Mochten daar dan klachten over komen dan ben je gewoon net bezig de boodschappen /spullen in of uit de auto te halen, maar je kon er niet op... Want foutparkeerder.
Je kunt zelfs een bon krijgen voor het blokkeren van je eigen inrit. Maar goed, die kans is klein omdat daar blijkbaar niet zoveel gehandhaafd wordt.
Even voor mijn beeldvorming... Gebeurt dit dagelijks / wekelijks? Of slechts enkele keren per jaar?
Ik vermoed het laatste, of je woont er misschien nog niet heel lang?? Want als je dagelijks of meerdere keren per week/maand melding zou maken en goed dossier opbouwt was dit natuurlijk al lang (door je zelf) opgelost?!
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

[ Voor 36% gewijzigd door Joris748 op 25-11-2020 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 15:07

T.C

ProfPi schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:40:
[...]

Wanneer de politie wel zou handhaven op de aanhanger en niet op de auto's, zou dat de schijn hebben van willekeur.
Misschien dat de lokale krant vervolgens wel interesse heeft in dat verhaal.
Je kan dan zelfs overwegen om een foto van de bekeuring, daar staat vaak de naam van de agent op, mee te sturen aan de krant.
Natuurlijk blur je alle n.a.w. gegevens en ook de naam van de agent.
Mocht er ook een dienstnummer in staan, dan kan je die als je die herkent ook blurren... maar je hoeft niet te weten of een nummer een dienstnummer is of niet..

[ Voor 12% gewijzigd door T.C op 25-11-2020 09:24 ]

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:01
Joris748 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:46:
[...]

Dit is de enige manier die werkt bij deze mensen. Regels zijn er alleen voor anderen en voor de rest schijt aan alles en iedereen. Ze kiest er zelf voor om te vechten. Ze had kunnen denken, oeps sh*t dat was niet handig. Sorry, zal niet meer gebeuren. Dan was heel die poppenkast niet gebeurt.

Terug naar TS. Begrijp dat dit erg vervelend is, zeker op de momenten dat je gewoon geen zin in gezeik hebt en naar binnen wilt en als je weg moet en er niet uit kunt.

De situatie zal zeker niet helpen, maar de oorzaak blijft toch de foutparkeerder. Haast, desinteresse, luiheid, niet verder kijken dan je neus lang is. Zo heel moeilijk is het niet om even rond te kijken en de situatie in te schatten. Kost je 10 seconden en dan zie je een inrit gewoon.

[...]

Je kunt zelfs een bon krijgen voor het blokkeren van je eigen inrit. Maar goed, die kans is klein omdat daar blijkbaar niet zoveel gehandhaafd wordt.

[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Ja, klopt. Maar inderdaad is die kans blijkbaar nihil dat je die bon dus krijgt als ik TS moet geloven.
Daarbij zou ik als ik hier niet zou uitkomen dus gewoon niet op de oprit parkeren, maar gewoon in 1 vd parkeervakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-06 23:04
GeeEs schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:55:
[...]

Ja, klopt. Maar inderdaad is die kans blijkbaar nihil dat je die bon dus krijgt als ik TS moet geloven.
Daarbij zou ik als ik hier niet zou uitkomen dus gewoon niet op de oprit parkeren, maar gewoon in 1 vd parkeervakken.
Buurt kwaad, nieuw topic op tweakers met strekking "overbuurman heeft eigen oprit maar parkeert in schaars parkeervak, wat te doen?"...

Het is gewoon een rotsituatie voor TS, en het zou de gemeente sieren als ze een wit kruis lelijk vinden dat ze dan een andere 24/7 oplossing aanbieden (hotline om binnen kwartier af te laten slepen). Eens kijken of ze de witte kruizen dan nog steeds zo lelijk vinden na een paar maanden.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:09
Misschien al geopperd, maar er bestaan van die tegels met zo'n betonnen have bol erop.
Officieel zijn dat sierbollen, dus de gemeente zou moeilijk kunnen zeggen dat dat het straatbeeld verpest. Die dingen worden vaak gebruikt om voetgangers gebieden te scheiden van de openbare weg waarbij de overgang tussen die gebieden voorheen niet duidelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:03
Ik kwam deze net tegen op YouTube en moest meteen aan dit topic denken :-P

@Kleinebehuizing.nl als jouw gemeente hierbij aangesloten is iedere keer een nieuwe melding met foto via deze app.
https://www.fixi.nl/#/issue/new+map

Speel je het volgens de regels en ze worden gek bij de gemeente, vooral als er meerdere buren hetzelfde probleem hebben en het ook op die manier steeds aangeven.
Mochten ze niet hierbij aangesloten zijn dan misschien bij een andere soortgelijke app.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

mark-k schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:38:
Als ze wel die NP tegel willen verschaffen, misschien nog 100 NP tegels vragen en het hele stuk ermee dicht tegelen, als het dan niet duidelijk is weet ik het ook niet meer :P
Lijkt me jammer genoeg niet realistisch, maar dat zou toch wel de ultieme oplossing zijn waar de gemeente zelf van zegt geen probleem mee te hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:23
Ik heb niet alle 12 pagina's gelezen, dus als het al gezegd is kun je dit negeren.

Is het een idee de laatste rij stoeptegels te verwijderen en met "rode klinkers" de oprit te markeren? Dit valt ook niet echt op met een schuin randje die gelijk is qua kleur aan de trottoirband.

Of haal bij *vul naam van bouwmarkt in* een potje citroengele verf en markeer daar de inritband mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
fisherman schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:33:
Misschien al geopperd, maar er bestaan van die tegels met zo'n betonnen have bol erop.
Officieel zijn dat sierbollen, dus de gemeente zou moeilijk kunnen zeggen dat dat het straatbeeld verpest. Die dingen worden vaak gebruikt om voetgangers gebieden te scheiden van de openbare weg waarbij de overgang tussen die gebieden voorheen niet duidelijk was.
Die oplossing is al meerdere keren aangedragen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

BernardV schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:28:
Ik heb niet alle 12 pagina's gelezen, dus als het al gezegd is kun je dit negeren.

Is het een idee de laatste rij stoeptegels te verwijderen en met "rode klinkers" de oprit te markeren? Dit valt ook niet echt op met een schuin randje die gelijk is qua kleur aan de trottoirband.

Of haal bij *vul naam van bouwmarkt in* een potje citroengele verf en markeer daar de inritband mee.
Hij mag niks veranderen want gemeente vind alles wat anders uitziet lelijk. Doet ie dat toch riskeert ie een boete. Zelfs stoepkrijt is verboden (in heel Nederland, daat heb je een vergunning voor nodig), wist je dat? |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 25-11-2020 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tartarus schreef op woensdag 25 november 2020 @ 07:17:
[...]

Je hebt het over de stickerplakker? Heb je het einde uberhaupt gezien? Die kerel ziet eruit als een bokser dus die zal niet zo snel bang hoeven te zijn. Maar die vrouw reageert wel heel erg overdreven, ze kan niet eens inhoudelijk discussiëren, uiteraard is dit maar 1 filmpje en wie weet is het bij heleboel anderen zeer anders gelopen en hebben ze zelfs geholpen met het verwijderen van die sticker maar dat gaat amper views geven dus niet de moeite waard om te uploaden.

Het is wel duidelijk dat die vrouw opzettelijk daar heeft geparkeerd en schijt had aan alles om zich heen.

Ik moet bekennen dat ik in TS geval niet meteen zou zien dat dit een oprit is, dat valt amper op. Dan ben ik niet blij als er een mega sticker op mijn autoruit zou zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl
  • Laatst online: 28-01 10:52

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Topicstarter
GeeEs schreef op woensdag 25 november 2020 @ 02:27:

Ikzelf zet hem niet daar neer omdat ik a) een oprit heb, slecht ter been ben en mezelf niet onnodig extra meters laat maken. b) de gemeente heeft belooft (tot nu toe nog nooit gebeurd) vaker te zullen gaan handhaven. Zal je nét zien dat ze komen als ik er zelf sta. Krijg ik straks zelf de boete 😂

Ik woon er al meer dan 5 jaar en het gebeurd zo'n 2 keer per maand.

Het kan altijd beter of meer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:22
Je zou het natuurlijk via rechtsbijstand kunnen alten spelen.

Hun met de gemeente laten corosponderen.
Je betaald namelijk voor die oprit, het kost je dus geld als je geen gebruik kan maken of gehinderd wordt om gebruik te maken van je oprit.

Daarnaast staat er een boete op het blokkeren of deels blokkeren van in en opritten.

Je geeft ook aan dat de gemeente niet wil markeren of laten markeren van de plek zelfs niet op eigen kosten. Handhaving heeft geen tijd.

Dan lijkt het mij trekken aan een dood paard en zal je recht misschien moeten krijgen via rechtsbijstand.

Mocht dat niet helpen kan je altijd nig naar meester Frank visser :+

Maar serieus. Ik denk dat rechtsbijstand enige is wat je nig kan doen of info in winnen bij juridisch loket. Je kan ook een kort geding aangaan, zeker gezien je aangeeft slecht te been bent jij zeker wel baad hebt tot toegang tot je oprit noodzakelijk is.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Kleinebehuizing.nl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:19:
Onze rustige straat heeft hoekhuizen met hun eigen oprit. Van één van deze ben ik de blije eigenaar 😉

Over de gehele lengte van de straat zijn aan beide zijde ook parkeerstroken. Die worden echter met witte tegels onderbroken wanneer de grond voor mijn oprit begint.. Vrij duidelijk dus.. Toch zetten verschillende mensen dikwijls hun auto (half) voor de oprit.

We hebben al alles geprobeerd.
-met hoge drukspuit de straat schoongespoten om stuk grond extra op te laten vallen
-gemeente om een kruis verzocht.
-politie gebeld
-bij de buren rondgaan om de boosdoener aan te spreken
-handhaving gebeld

Aan komen rijden voor je eigen oprit en er niet op kunnen is vervelend, maar gelukkig is er (nota bene!) op nog geen 20 meter een parkeerpleintje met 20(!) extra plekken. Maar het allerergste is uiteraard als je er niet af kan.

Na héél veel zeuren hebben we van de gemeente geen kruis gekregen (dat is lelijk in het straatbeeld aldus de gemeente) maar een NP tegel in het midden van het stukje grond.
Het maakt allemaal niet uit, ik start dit topic nu omdat er sinds gisteravond weer iemand half voor de oprit staat..

Ik moet ontzettend op m'n handen zitten om niet (on-)redelijk voor eigen rechter te gaan spelen na alle officiële wegen die ik al bewandeld heb...

Wat moet ik hier nou mee?
Vanwege een camera die op de oprit en voortuin (en een stuk straat) staat kan ik soms nog terughalen bij welke buren de 'dader' zit, maar ook vaak genoeg niet...

Ik kan wel briefjes onder voorruiten gaan lopen stoppen met een cynische 'bedankt', maar dan kan ik nog steeds m'n oprit niet af...

Hebben jullie nog tips? [Afbeelding]
Hier een duidelijke overzichtsfoto met ook het pleintje op de achtergrond waar men dus ten alle tijden wel een plekje kan vinden ipv bij ons voor de oprit...
Jeetje wat vervelend.. ik zou er zelf ook knap chagrijnig van worden.

Misschien te simpel. (Heb t topic niet helemaal doorgelezen) maar kun je niet op alle 4 de witte tegels gewoon een klinker (of nog beter, aan beide kanten een opsluitband) neerzetten? Dan heb je toch iets van een fysieke barrière.

En anders 2 amsterdammertjes in de grond zetten. Net zo lang tot de gemeente er gek van wordt. Laat ze maar aantonen dat jij ze er in zet.

• Bockelaar
  • Laatst online: 01-06 18:41
TS: heb je nou al een formeel handhavingsverzoek bij de gemeente gedaan?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl
  • Laatst online: 28-01 10:52

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Topicstarter
Bockelaar schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:26:
TS: heb je nou al een formeel handhavingsverzoek bij de gemeente gedaan?
Nee, nog niet. Maar na dit topic gaat dat er wel zeker van komen.

Het kan altijd beter of meer..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Laatst online: 01-06 21:52

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

@Kleinebehuizing.nl

Je wil geen handhavingsbesluit aanvragen, maar een verkeersbesluit. Handhaven doe je bij overlast, een verkeersbesluit om de situatie te wijzigen (om overlast te voorkomen). Bedenk even wat je vraagt: het moet wel rechtsgevolg hebben, dus een verbod voor bestuurders in het leven roepen. Als je vraagt om paaltjes neer te zetten, is dat een verzoek om feitelijk handelen waartegen geen bestuursrechtelijke rechtsmiddelen openstaan. Zie ow. 9 van deze uitspraak, die ik in een vorig leven heb geschreven :)

De gemeente zal je verzoek, gelet op de voorgeschiedenis, waarschijnlijk afwijzen. Maar tegen de afwijzing kun je bezwaar maken, en tegen de beslissing op bezwaar kun je in beroep bij de rechtbank. Nu heeft het college van B&W veel beslisruimte bij verkeersbesluiten, maar de rechter treedt wel in de belangenafweging. In dat kader: leg een dossier aan. Maak een tijdlijn van gevoerde correspondentie en maak een lijst van de overlast (foto's staven zo'n lijst). Goed gedocumenteerde overlast zou wel eens zwaarder kunnen wegen dan "het straatbeeld".

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste