Radeloos om foutparkeerders voor oprit

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-01 10:52

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Topicstarter
Onze rustige straat heeft hoekhuizen met hun eigen oprit. Van één van deze ben ik de blije eigenaar 😉

Over de gehele lengte van de straat zijn aan beide zijde ook parkeerstroken. Die worden echter met witte tegels onderbroken wanneer de grond voor mijn oprit begint.. Vrij duidelijk dus.. Toch zetten verschillende mensen dikwijls hun auto (half) voor de oprit.

We hebben al alles geprobeerd.
-met hoge drukspuit de straat schoongespoten om stuk grond extra op te laten vallen
-gemeente om een kruis verzocht.
-politie gebeld
-bij de buren rondgaan om de boosdoener aan te spreken
-handhaving gebeld

Aan komen rijden voor je eigen oprit en er niet op kunnen is vervelend, maar gelukkig is er (nota bene!) op nog geen 20 meter een parkeerpleintje met 20(!) extra plekken. Maar het allerergste is uiteraard als je er niet af kan.

Na héél veel zeuren hebben we van de gemeente geen kruis gekregen (dat is lelijk in het straatbeeld aldus de gemeente) maar een NP tegel in het midden van het stukje grond.
Het maakt allemaal niet uit, ik start dit topic nu omdat er sinds gisteravond weer iemand half voor de oprit staat..

Ik moet ontzettend op m'n handen zitten om niet (on-)redelijk voor eigen rechter te gaan spelen na alle officiële wegen die ik al bewandeld heb...

Wat moet ik hier nou mee?
Vanwege een camera die op de oprit en voortuin (en een stuk straat) staat kan ik soms nog terughalen bij welke buren de 'dader' zit, maar ook vaak genoeg niet...

Ik kan wel briefjes onder voorruiten gaan lopen stoppen met een cynische 'bedankt', maar dan kan ik nog steeds m'n oprit niet af...

Hebben jullie nog tips? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AmiKf-Y_OBPlz0fm6FmCBTEQsI0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/87IhUIzpwitaCDL67KMgiBvb.jpg?f=fotoalbum_large
Hier een duidelijke overzichtsfoto met ook het pleintje op de achtergrond waar men dus ten alle tijden wel een plekje kan vinden ipv bij ons voor de oprit...

Het kan altijd beter of meer..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Claxon indrukken als je er niet langs kan, grote kans dat er vanzelf iemand naar buiten komt waar die auto van is.

Acties:
  • +101 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Zou gewoon zelf een wit kruis op de straat maken

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slechdt
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Geen wegsleepregeling van kracht in de woonplaats? Dan kan je ze gewoon weg laten slepen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Heeft je overbuurman er ook last van?

Ik zou zeggen, doe gezamenlijk een oranje pilon op die plek zetten. Ook als je weg gaat. Wellicht dat dan het kwartje valt bij de foutparkeerders.

Wat zegt de 0900-8844 ervan als je ze belt omdat je er niet uit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Topicstarter
Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:24:
Heeft je overbuurman er ook last van?
Ja.

Wat zegt de 0900-8844 ervan als je ze belt omdat je er niet uit kan?
Die verwijzen naar handhaving omdat het hun (handhaving) aangelegenheid is. Politie vind het niks voor hun/hebben het te druk/zijn één keer gekomen, na 1,5 uur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Kleinebehuizing.nl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:26:
[...]

Die verwijzen naar handhaving omdat het hun (handhaving) aangelegenheid is. Politie vind het niks voor hun/hebben het te druk/zijn één keer gekomen, na 1,5 uur.
En de rest van mijn vraag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Topicstarter
keur0000 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:23:
Vaak overwogen. We hebben na uitvoering zeuren van de gemeente nu de NP tegel.. Er is een strenge controle op 'eigen kruizen' en dan krijg ik juist een boete... Dat gaat nog gemakkelijker dan dat ze op foutparkeerders controleren.. Het klinkt te bizar voor woorden maar waar.
Verderop in de buurt is iemand al eens beboet voor een eigen kruis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

BeyondThunder

Lost Lightning

Ik moest even 2 maal lezen, maar toch gelachen :-)
Ik denk dat het inderdaad verstandig is om mede bewoners aan te spreken die met hetzelfde probleem zitten, en dan samen een plan bedenken of samen naar de gemeente stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:59
keur0000 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:23:
Dat mag dus niet.
Het zou wat zijn als iedereen zelf maar wat gaat doen binnen de gemeente.

Ik denk overigens dat de optie voor een pylon de beste is.
Wij zitten hier in de wijk met een dergelijk parkeerprobleem alleen zitten wij aan een plas waar 's zomers veel dagjesmensen op af komen. Daar is een mooie parkeerplaats voor maar mensen rijden soms gewoon de wijk in om te parkeren. Dan kun je als bewoner dus gewoon je auto helemaal niet meer kwijt.
Gemeente vertikt het om er iets aan te doen dus gaan we op mooie dagen maar met de bewoners zelf aan de slag en plaatsen we soms uit noodzaak dan maar een pylon of rood/wit lint voor de deur. Dat werkt wel.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Als in de buurt een wegsleep regeling van kracht is gewoon weg laten slepen. Als dat niet zo is kan je altijd nog public shaming doen: plak groot op de voor/achter/zijruiten ruit een tekst: “Ik kan niet parkeren”, “door mij kunnen mensen niet van de oprit” etc

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:35
DonJunior schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:29:
Gemeente vertikt het om er iets aan te doen dus gaan we op mooie dagen maar met de bewoners zelf aan de slag en plaatsen we soms uit noodzaak dan maar een pylon of rood/wit lint voor de deur. Dat werkt wel.
Er zit een verschil in een openbare parkeerplaats reserveren omdat je vindt dat je er recht op hebt en een in/uitrit blokkeren met je auto.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Topicstarter
De oranje Pilon...
Ik heb er een dubbel gevoel bij.. Hoeveel geld en moeite moet (en wil) ik er nog in investeren? Voor anderen die te dom zijn om zich bewust te zijn van hun fout..

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Kleinebehuizing.nl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:31:
[...]

De oranje Pilon...
Ik heb er een dubbel gevoel bij.. Hoeveel geld en moeite moet (en wil) ik er nog in investeren? Voor anderen die te dom zijn om zich bewust te zijn van hun fout..
Mja, zonder er moeite in te willen steken gaat er niets gebeuren. Als je het al teveel moeite vind om op Marktplaats voor een paar euro een paar pilonnen te scoren voor jou en je buurman...... tja......

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:38

CyBeRSPiN

sinds 2001

Taak van de gemeente om die oprit veel duidelijker te markeren. Als jouw auto daar niet staat zou ik denken dat die 4 stippen een parkeerplaats markeren ipv juist een “NP”.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:51

page404

Website says no

Wij hebben hier vergelijkbare problemen en onlangs is mijn vrouw geduwd en bedreigd door iemand toen ze er iets van zei. Zelfs dan vindt de plaatselijke politie het geen reden om actie te ondernemen.
Ik zou mooie grote stickers kopen met teksten zoals @xh3adshotx zegt en die op de ruit plakken van foutparkeerders. Je moet toch voor je eigen recht opkomen tegenwoordig.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:20

Nullifiel

╞═══════╡

[...]

De oranje Pilon...
Grote kans dat je die pylon(s) dan vroeg of laat ook nog eens gejat gaan worden...

Ik zit met je mee te denken. Maar zie weinig mogelijkheden. Misschien zelf een extra bordje plaatsen in het perkje? Of op de grens tussen je oprit en de perkjes rood/wit lint spannen om meer de nadruk op je oprit te leggen? (ziet er alleen niet uit...)

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:39
Een flinke lamp op bewegingssensor? Dan worden mensen wel wakker als ze een auto daar neerzetten en bewust van het feit dat het daar niet mag. Afstellen zal wel lastig zijn i.v.m. de stoep/straat.

MTB Trail Traffic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Topicstarter
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:33:
Taak van de gemeente om die oprit veel duidelijker te markeren. Als jouw auto daar niet staat zou ik denken dat die 4 stippen een parkeerplaats markeren ipv juist een “NP”.
Als reactie hierop en alle anderen die naar de gemeente verwijzen:

De NP tegel is hun ultieme en laatste middel.
Er komt geen kruis, geen wegsleepregeling, geen acceptatie van een buurtplan, geen periodieke handhaving.

Nada.

Acties:
  • +65 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Nu online

BeyondThunder

Lost Lightning

Koop eens een doos stoepkrijt bij de Action voor 1 euro en probeer het daar eens mee. Daar kan je nooit een boete voor krijgen.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-05 07:31

@r!k

It is I, Leclerq

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:33:
Dit!, Als ik zo de foto zie is het echt minimaal aangegeven, vind het niet zo gek dat er veel 'vergissingen' plaats vinden.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
LordSinclair schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:31:
[...]

Er zit een verschil in een openbare parkeerplaats reserveren omdat je vindt dat je er recht op hebt en een in/uitrit blokkeren met je auto.
Dat snap ik.. mijn punt ging meer over het zelf verven van een plek op de grond of een pylon plaatsen.
Wat wij in de straat doen is inderdaad niet netjes.. maar je moet je voorstellen dat voor ons huis een mega parkeerplaats is waar echt honderden auto's kunnen staan voor de mensen die naar het water/strand gaan.
Als je dan 's middags terug komt en er is geen plek meer in de straat omdat men te lam is om de goede parkeerplaats op te zoeken. Dat is de eerste keer jammer.. de tweede keer minder leuk.. maar als het elke dag gebeurd in een mooie zomer dan wordt het wel vervelender.
Mensen zijn ook gewoon zo asociaal dat ze hun auto op jouw oprit zetten (ook al een keer gehad.. ik maak geen grapjes nu) ..
Meerdere malen met de gemeente gebeld of ze wellicht duidelijker kunnen aangeven waar iedereen moet parkeren.. maar "Nee dat ligt niet bij ons.. wij geven dat aan bij de ANWB maar ja.. die hebben geen haast"
euh.. ok.. maar moeten jullie dat dan niet ook achteraan .. "Ja nee meer kunnen we echt niet doen meneer"

Tja.. dan vind ik het plaatsen van een pylon redelijk onschuldig om toch een probleem een beetje in te kaderen.

*sowieso

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Topicstarter
-LA- schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:34:
Een flinke lamp op bewegingssensor? Dan worden mensen wel wakker als ze een auto daar neerzetten en bewust van het feit dat het daar niet mag. Afstellen zal wel lastig zijn i.v.m. de stoep/straat.
Hangt er al. Qua africhting en felheid wel een beetje de grens bereikt. Als ik dat nog meer opvoer landt er straks nog een vliegtuig voor m'n oprit 😉 😂

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 18:38

CyBeRSPiN

sinds 2001

Kleinebehuizing.nl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:35:
[...]

Er komt geen kruis, geen wegsleepregeling, geen acceptatie van een buurtplan, geen periodieke handhaving.

Nada.
Toch blijven doorzetten, wellicht insteken via een paar politieke partijen of buurtwerkgroep. Frustrerend dat dit hun houding is, maar de enige juiste weg imho.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• xh3adshotx
Kleinebehuizing.nl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:35:
[...]

Nada.
https://www.4safetyshop.com/product/9731

Dit goedje en dan “oprit” op de “parkeerplek” schrijven? Het is geen kruis :o

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
@r!k schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:36:
[...]

Dit!, Als ik zo de foto zie is het echt minimaal aangegeven, vind het niet zo gek dat er veel 'vergissingen' plaats vinden.
ik eigenlijk wel want je ziet gewoon dat erachter een oprit zit en dan kan je ook logisch nadenken.
maar zoals iedereen al heeft gezegd dit is iets wat de gemeente voor je moet oplossen en als ze dat vertikken kan je er dan geen zaak van maken ergens ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Ik zou er gewoon 2 betonblokken opleggen..... standaard praktijk ook veer gemeenten om parkeren te voorkomen,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
page404 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:34:
Wij hebben hier vergelijkbare problemen en onlangs is mijn vrouw geduwd en bedreigd door iemand toen ze er iets van zei. Zelfs dan vindt de plaatselijke politie het geen reden om actie te ondernemen.
Ik zou mooie grote stickers kopen met teksten zoals @xh3adshotx zegt en die op de ruit plakken van foutparkeerders. Je moet toch voor je eigen recht opkomen tegenwoordig.
Nou maar als ik bij de buren op visite ben en ik heb hem daar fout weggezet.. dan vind ik het eigenlijk ook een beetje aan de buren om mij te wijzen (als bezoeker) op mijn fout.
Als jij dan naar buiten rent en een mega stikker op mijn auto plakt.. dan wordt ik daar niet heel blij van.
Natuurlijk ben ik dan fout als bezoeker.. maar aan andermans heilige koe zit is echt geen oplossing.
Nu ben ik zelf niet agressief ingesteld maar kan wel echt boos worden als mensen aan mijn auto zitten. Daar heb ik net iets te hard voor moeten werken.
Overigens denk ik sowieso dat je op deze manier de situatie alleen maar gaat escaleren in plaats van oplossen.

Ik denk oprecht dat dit een effort moet zijn van de hele straat en je dit in de groepsapp zou moeten goeien.
"Jongens zouden jullie willen helpen met dit probleen e n visite willen aanspreken mochten ze mijn oprit blokkeren.. dat zou ik heel prettig vinden"

.. of iets in die richting.

*sowieso

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spectaculous
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:53
Ik zou de gemeente per brief op de hoogte stellen van het hele verhaal, inclusief vermelding van al het contact dat reeds is geweest. Daar moet dan binnen 6 weken een officieel besluit op komen. Deze zal waarschijnlijk weer negatief zijn, maar tegen zo'n beslissing kan je dan in ieder geval bezwaar maken in de rechtbank. Een rechter zal ook wel zien dat de situatie zoals die is onhoudbaar is en de gemeente manen er wat aan te doen.

Alternatief is aan beide kanten zo'n vierkante bloempot van 200kg, maar dan ga je zelf voor kosten opdraaien voor iets waar de gemeente voor verantwoordelijk is, plus het risico dat je het weer weg moet halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het had al geholpen als ze stoeptegels op dat stuk hadden neergelegd ipv dezelfde stenen als de parkeerplaatsen. Dit is wel heel onduidelijk.

Had een vergelijkbare situatie, maar dan met de parkeerplaatsen een kwartslag gedraaid. Heb daar ook wel gezeik mee gehad, maar daar kwam de politie hier gewoon voor gelukkig ;)

Daar waren wel de opritten ‘grijs’ en de parkeerplaatsen ‘zwart’.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 24-11-2020 08:42 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Op basis van de foto snap ik de verwarring to be honest. Het ziet er niet heel duidelijk uit.

Is een parkeerbeugel een optie?

Afbeeldingslocatie: https://www.metec.nl/wp-content/uploads/2016/06/Parkeerbeugel-met-nummering.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Bor op 24-11-2020 08:43 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
Ik vind de situatie helemaal niet zo duidelijk.
Het zou helpen als die stoeptegels vervangen worden met klinkers om duidelijk te maken dat het hier een oprit betreft, en niet bijvoorbeeld een oversteekplaats.
Of links en rechts van de uitrit de stoep een stukje doortrekken, zodat er geen doorlopende parkeerstrook is.

[ Voor 144% gewijzigd door frickY op 24-11-2020 08:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scoutertje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06 21:56
Yowzawood schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:39:
Ik zou er gewoon 2 betonblokken opleggen..... standaard praktijk ook veer gemeenten om parkeren te voorkomen,
Google op 'varkensruggen'

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
frickY schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:42:
Ik vind de situatie helemaal niet zo duidelijk.
Het zou helpen als die stoeptegels vervangen worden met klinkers om duidelijk te maken dat het hier een oprit betreft, en niet bijvoorbeeld een oversteekplaats.
Hoezo niet duidelijk? Als je parkeert dan zie je toch wel dat je voor een oprit staat??? Hoe blind ben je als je dat niet ziet?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
DonJunior schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:41:
[...]

Nou maar als ik bij de buren op visite ben en ik heb hem daar fout weggezet.. dan vind ik het eigenlijk ook een beetje aan de buren om mij te wijzen (als bezoeker) op mijn fout.
Als jij dan naar buiten rent en een mega stikker op mijn auto plakt.. dan wordt ik daar niet heel blij van.
Natuurlijk ben ik dan fout als bezoeker.. maar aan andermans heilige koe zit is echt geen oplossing.
Nu ben ik zelf niet agressief ingesteld maar kan wel echt boos worden als mensen aan mijn auto zitten. Daar heb ik net iets te hard voor moeten werken.
Overigens denk ik sowieso dat je op deze manier de situatie alleen maar gaat escaleren in plaats van oplossen.

Ik denk oprecht dat dit een effort moet zijn van de hele straat en je dit in de groepsapp zou moeten goeien.
"Jongens zouden jullie willen helpen met dit probleen e n visite willen aanspreken mochten ze mijn oprit blokkeren.. dat zou ik heel prettig vinden"

.. of iets in die richting.
Zou ook niet mijn voorkeur hebben maar je moet uiteindelijk toch iets. Daarnaast ben je wel echt blind om die oprit niet te zien tijdens het parkeren. Of zelfs na uitstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Topicstarter
xh3adshotx schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:31:
Als in de buurt een wegsleep regeling van kracht is gewoon weg laten slepen. Als dat niet zo is kan je altijd nog public shaming doen: plak groot op de voor/achter/zijruiten ruit een tekst: “Ik kan niet parkeren”, “door mij kunnen mensen niet van de oprit” etc
Na alle redelijke en diplomatieke wegen bewandeld te hebben en blijkbaar zonder het gewenste resultaat, begin ik hiervoor toch steeds meer te voelen... 🤭

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:43:
Hoezo niet duidelijk? Als je parkeert dan zie je toch wel dat je voor een oprit staat??? Hoe blind ben je als je dat niet ziet?
Ik denk dat dit topic voldoende bewijs is dat men dat onvoldoende ziet.
Je hoeft mij niet te verwijten dat ik het niet zie, het gaat hier niet over mij maar om de mensen die voor TS zijn oprit patrkeren.

//edit
Zo doen ze dat bijv hier in de buurt met duidelijke onderbreking.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i3bUR1M98CQ57giG5iCysn3TIkc=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/nmCZgVXsWpJs2HDCuqVuixrh.png?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M61Z1bcgdVDuute9y6fs2JEzqNE=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/rFkIIdzfK9XmWNhSgHFvLV34.png?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LADPQDyw-xAvancBHuW2gv1vs8M=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/c1NXBXjsD3vWApa0anFWlh7g.png?f=fotoalbum_medium

Aangezien de stoep niet van TS is en hij deze zelf niet mag aanpassen, zou ik aanraden om iedere keer de politie te bellen. Gewoon consequent, altijd, melding maken van overtreding van artikel 24 van de RVV.
Dan heb je daar alvast een dossier opbouw, en wordt er vanzelf een keer iemand wakker die of dagelijks zijn boete-quota komt ophogen, of iets aan de situatie gaat laten doen.
Je zou eventueel óók de app BuitenBeter kunnen gebruiken. Daar kun je je eigen dossier in opbouwen en wordt de gemeente actief geinformeerd. Maar ik zou zeker de politie niet overslaan.

[ Voor 80% gewijzigd door frickY op 24-11-2020 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:43:
[...]

Dat is meer zichtbaar wanneer er een auto staat. Er is geen onderscheid gemaakt wat betreft de gebruikte stenen voor de oprit en de stoep. De foto is van bovenaf, mogelijk is het vanaf de straat nog onduidelijker. De NP tegel valt op de foto in ieder geval al niet zo op.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• desmond
  • Niet online
[...]

De oranje Pilon...
Even terug. Je opent een topic, vertelt wat je allemaal wel niet al gedaan hebt. Opties worden aangedragen, en dan vind je de investering in een tweedehands pylon bezwaarlijk. Daar kan ik niet bij. Verder vind ik het 'parkeerverbod' behoorlijk minimaal aangegeven en kan mij voorstellen dat iemand van buiten te goeder trouw handelt. Ja, er zijn mensen die minder oplettend inparkeren dan jij of ik. Dat is waar dit topic over gaat. Daar zou een pylon of een andere duidelijke markering je kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:49
Kleinebehuizing.nl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:43:
[...]

Na alle redelijke en diplomatieke wegen bewandeld te hebben en blijkbaar zonder het gewenste resultaat, begin ik hiervoor toch steeds meer te voelen... 🤭
En dan zit je nog steeds met een auto voor je oprit. Ik zou het proberen voor te zijn en als tijdelijke oplossing vind ik stoepkrijt wel een goed idee.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

xh3adshotx schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:31:
Dat kan je doen. Je bouwt waarschijnlijk ook vrij snel een behoorlijk negatieve naam op in de straat. Daarbij heb je gewoon van de auto van een ander af te blijven natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Topicstarter
Ik zie flink wat reacties over de onduidelijkheid van de situatie. Ik ben het hier zeker wel mee ons. Tenminste, over de situatie op de grond!

Je kan moet toch potdomme ook om je heen kijken in het verkeer 😡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:24

Barrycade

Through the...

Hé buurtbewoner (woon wel in de andere plaats ;) )

Maar zijn het steeds andere mensen? Das wel raar, het is een redelijk stil straatje.

Bij wie komen die mensen dan op bezoek? In die huurhuizen aan de overkant?

Heb je al briefjes geprobeerd? Dus een beetje luchtig nog maar iets van "hallo, wellicht heeft u het niet door, maar u staat voor mijn oprit"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Stoepkrijt en zelf een kruis tekenen. Daarmee maak je de situatie duidelijker maar richt je geen schade aan de eigendommen van de gemeente aan.

De optie pylonen is ook niet slecht maar die dingen kunnen wegwaaien of gebruikt worden bij vandalisme. Dan moet je ze gaan verzwaren door ze vast te zetten aan een betontegel.

Maar op foto vind ik de aanduiding ook erg minimaal en volgens mij ook niet volgens de voorschriften over hoe de wegindeling eruit hoort te zien.

Acties:
  • +44 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:09

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Topicstarter
desmond schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:45:
[...]

Even terug. Je opent een topic, vertelt wat je allemaal wel niet al gedaan hebt. Opties worden aangedragen, en dan vind je de investering in een tweedehands pylon bezwaarlijk. Daar kan ik niet bij. Verder vind ik het 'parkeerverbod' behoorlijk minimaal aangegeven en kan mij voorstellen dat iemand van buiten te goeder trouw handelt. Ja, er zijn mensen die minder oplettend inparkeren dan jij of ik. Dat is waar dit topic over gaat. Daar zou een pylon of een andere duidelijke markering je kunnen helpen.
Ik overweeg nu inderdaad zo'n tijdelijke spray of stoepkrijt.. De pilon, zoals hier ook al aangegeven, lijkt mij wat vandalisme/diefstalgevoeliger..

[ Voor 6% gewijzigd door Kleinebehuizing.nl op 24-11-2020 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Topicstarter
Barrycade schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:47:
Hé buurtbewoner (woon wel in de andere plaats ;) )

Maar zijn het steeds andere mensen? Das wel raar, het is een redelijk stil straatje.

Bij wie komen die mensen dan op bezoek? In die huurhuizen aan de overkant?

Heb je al briefjes geprobeerd? Dus een beetje luchtig nog maar iets van "hallo, wellicht heeft u het niet door, maar u staat voor mijn oprit"
jep steeds andere mensen.. Verschillende bestemmingen.. Briefje één keer gedaan, maar daarmee is de auto niet weg natuurlijk.. 😅

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:04

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@Kleinebehuizing.nl Ik zie vooral dat jij niet reageert op serieuze opties. Beetje vervelend. Toon een beetje lef en zorg dat je het duidelijk maakt dat het geen parkeer plek is:

1. Stoepkrijt
2. Aan het uiteinde van je oprit 2 coniferen plaatsen in hardhouten bak .. geeft iets duidelijk aan dat het hier een oprit betreft.
3. Plaats iets op het vak voor je oprit.. wat je zelf makkelijk weg kan halen.
4. En ga vooral in gesprek met de mensen, trigger dit gesprek door even een briefje te plaatsen onder hun vooruit.. in eerste instantie onder de noemer dat je schade hebt veroorzaakt.. en daarna leg je uit dat je bedoelde dat je verwacht schade te maken als ze daar parkeren. Mensen zijn daar wel gevoelig voor.

5. En als je het echt zat bent, koop je net als mij een 2 sets van deze jongens en verplaats je op die manier de auto op een andere plek.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Topicstarter
Bor schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:42:
Op basis van de foto snap ik de verwarring to be honest. Het ziet er niet heel duidelijk uit.

Is een parkeerbeugel een optie?

[Afbeelding]
Ook al iemand geweest in de wijk die dit deed.. Je plaatst deze in gemeentegrond en levert je een boete op... 😔

Ik zag hier aanvankelijk wel heil in.. Totdat de gemeente daar weer een stokje voor stak..
Overigens, geloof het of niet, maar die beugel plaats je in het midden en mensen presteren het dan nog om tot aan de beugel, half voor je oprit te gaan staan... 🙈

[ Voor 22% gewijzigd door Kleinebehuizing.nl op 24-11-2020 08:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:37
Zoek de lokale pers? Meestal is een gemeente wel bereid iets te doen als ze negatief in beeld komen. En dan een verhaal dat je met spoed een keer weg moest terwijl er een auto voor je oprit stond?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Nu online

BeyondThunder

Lost Lightning

Heb je een rechtsbijstand verzekering?

Ik heb hier zelf goede ervaringen mee, ze kunnen exact uitzoeken wat jouw rechtspositie is. En een brief van een advocaat naar de gemeente helpt vaak wel. Bouw een archief op van foto's van het delict. Met datum en tijd.

Ik ben het met je eens dat het super onduidelijk is aangegeven. Een kliko plaatsen kan ook goed helpen. Desnoods met markerende tape er omheen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-06 23:04
Een misthoorn aan de gevel, en een pi met camera die detecteert of er een auto >20s geparkeerd staat. })

Wel zorgen dat hij niet afgaat als je zelf er rijdt ;)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
Ik denk dat er prima opties hier geboden zijn; begin met stoepkrijt, daarmee zie je al snel of het werkt of niet. Als het werkt pak je zo'n spray die langere tijd blijft zitten.

In deze tijd gebruiken ze bij de school van mijn kinderen ook zo'n spray om vakken te markeren waar ouders mogen wachten/staan en dat blijft echt maanden zitten. Veroorzaakt daarnaast geen permanente schade aan gemeente eigendom want het slijt er vanzelf weer af.

Daarnaast vraag ik me af hoe ze je ooit een boete zouden moeten geven voor spray/verf, lijkt me zeer lastig om te bewijzen dat jij die verf erop geklad hebt...

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Topicstarter
Falcon schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:55:
@Kleinebehuizing.nl Ik zie vooral dat jij niet reageert op serieuze opties. Beetje vervelend.
het topic gaat best hard en ondertussen heb ik al laten weten dat ik wél iets zie in krijt, spray, niet in een pilon en ook al gereageerd op de parkeerbeugel.
Dus.

Jouw suggestie van een specifieke -valse- schadetekst vind ik wel een goede! Dat triggerd volgens mij ook wel méér dan dat ik er een cynisch bedankje op zet. Tnx. 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Topicstarter
BeyondThunder schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:57:
Heb je een rechtsbijstand verzekering?

Ik heb hier zelf goede ervaringen mee, ze kunnen exact uitzoeken wat jouw rechtspositie is. En een brief van een advocaat naar de gemeente helpt vaak wel.
Heb ik. Ga ik eens naar kijken. Tnx.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:25
Jullie kunnen hier wel gaan roepen "stoepkrijt".
Ten eerste is stoepkrijt verboden: https://www.zippytoys.nl/blog/waarom-stoepkrijt-verboden-is/ dus daar kan hij ook een boete voor krijgen.

Daarnaast, moet hij dan elke ochtend een nieuw kruis stoepkrijten, dat is toch niet te doen? Gemeente zet ook kruizen bij invalide plekken, waarom dan niet hier? Ander iets is misschien een bord met inrit vrijlaten oid plaatsen op je eigen terrein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Kleinebehuizing.nl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:56:
[...]

Ook al iemand geweest in de wijk die dit deed.. Je plaatst deze in gemeentegrond en levert je een boete op... 😔

Ik zag hier aanvankelijk wel heil in.. Totdat de gemeente daar weer een stokje voor stak..
Overigens, geloof het of niet, maar die beugel plaats je in het midden en mensen presteren het dan nog om tot aan de beugel, half voor je oprit te gaan staan... 🙈
Misschien in overleg met de gemeente zo'n ding laten plaatsen?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-05 14:01
De grond is van de gemeente, dus die is daar de baas over. Zou een grote plantenbak mogen? Die koop je vrij goedkoop je gooit er wat grond in een leuk plantje en klaar :)

Kijk netjes is het niet van de gemeente maar je moet denken in oplossingen niet in problemen. Dus ik zou zoiets als eerste even vragen. Kan een hoop gedoe schelen. En staat ook mooi in straatbeeld een plantje is groen dus klimaat ook weer blij.

How are you doing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Bor schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:44:
[...]

Dat is meer zichtbaar wanneer er een auto staat. Er is geen onderscheid gemaakt wat betreft de gebruikte stenen voor de oprit en de stoep. De foto is van bovenaf, mogelijk is het vanaf de straat nog onduidelijker. De NP tegel valt op de foto in ieder geval al niet zo op.
Ik snap dat mensen het fout doen, daar gaat het niet om, want er zijn gewoon veel hufters.

Echter, het argument dat het onduidelijk is gaat niet op. Als je parkeert dan kijk je om je heen (de normale mensen dan) en als je dan naar rechts kijkt, dan kijk je recht een oprit op. Dan moet er een belletje gaan rinkelen. Dat doet het bij mensen ook, maar het interesseert ze geen reet.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Nu online

BeyondThunder

Lost Lightning

Stoepkrijt verboden, wat een giller!
Ik zat met verbazing dit artikel te lezen, en er worden inderdaad bekeuringen uitgedeeld. Check bij je gemeente of dit mag!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Als ze bij de gemeente niet meewerken/meedenken zijn er maar 2 mogelijke oplossingen:
- escalatie
- media

Natuurlijk probeer je eerst het gesprek aan te gaan, maar dat heb je duidelijk al meerdere keren gedaan. De gemeente is verantwoordelijk voor de handhaving. Ik zou ook zeker aan de gang gaan met iets verwijderbaars als stoepkrijt of zo'n niet-watervaste spray. Natuurlijk hebben ze dan een vermoeden dat jij dat gedaan hebt, maar ze hebben er geen bewijs voor. En dan krijgen ze bij de gemeente dus een koekje van eigen deeg: ga maar handhaven en mensen betrappen. Je stelt gewoon dat jij dat kruis niet gezet hebt en dat het mogelijk buurtkinderen zijn geweest die iets van "het gedoe" hebben meegekregen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Nu online

BeyondThunder

Lost Lightning

Meneertje, wat doet u hier midden in de nacht met een doos stoepkrijt onder uw arm?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

BeyondThunder schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:10:
Meneertje, wat doet u hier midden in de nacht met een doos stoepkrijg onder uw arm?
Geloof ik helemaal niks van. Er is nu ook geen handhaving, dus het zou wel heel toevallig zijn als er dan wel ineens handhaving is. Volgende keer als je neefjes en nichtjes op bezoek zijn, heb je een mooi klusje voor ze. Laat ze maar een boete uitschrijven aan 3 kinderen die aan het stoepkrijten zijn. Maak je er nog even een foto en filmpje van als de handhavers bezig zijn en daarna nagel je ze aan de schandpaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Vroeger toen ik nog student was (veels te lang geleden inmiddels) hadden wij ook parkeerhufters die dachten dat ons grasveld een parkeerplaats was om naar de voetbalwedstrijd te gaan.
Boodschappen in scheerschuim of de auto op lege kratjes plaatsen waren populaire opties, en dat schrikt wel af.

Maargoed, als serieuze oplossing: ik zou twee van die betonblokken neerzetten op zo'n manier dat je er niet tussen kan parkeren, maar er wel tussendoor kan.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:24

Barrycade

Through the...

APV heeft trouwens de wijk van TS niet aangewezen als wegsleepzone.

Dus suggesties tot wegslepen kan je wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Nu online

BeyondThunder

Lost Lightning

Met het plaatsen van betonblokken haal je veel gezeik op je hals, volgens mij mag dat echt niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Schrale troost vwb zichtbaarheid, daar letten 'dit soort' foutparkeerders niet op. Mijn auto staat achter het huis geparkeerd, in een doodlopend stuk. Daar parkeren ze ook gewoon voor. Of het nou 9:00 uur is of 23:00, voor sommige mensen geldt echt alleen het eigen gemak.

Ik heb ook al veel geprobeerd. Net als bij jou liggen er NP borden, maar die ziet geen hond. Dat snap ik ook wel. Maar het gaat hier niet om zichtbaarheid, het gaat in mijn ogen om fatsoen. En dat gaat echt niemand oplossen bij deze mensen.

Ik bel stelselmatig 0900 8844 (niet nood-nummer politie) en eis een wegsleepdienst. Die proberen in contact te komen met de eigenaar van de auto. Ik heb nu 2 keer gehad dat dit te lang duurde. Een keer heb ik de auto van mijn vrouw gepakt, de andere keer heb ik de auto van de foutparkeerder zelf maar weggezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

qadn schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:13:
Boodschappen in scheerschuim of de auto op lege kratjes plaatsen waren populaire opties, en dat schrikt wel af.
Ja dat schrikt af, tot je de verkeerde treft; dan schrikt het jou af. Aan andermans spullen komen om je gelijk te halen is nooit een goed idee.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 24-11-2020 09:20 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:13
Ik lees wel her en der dat een kruis schilderen en stoepkrijt verboden is. Maar dan moet de gemeente wel kunnen bewijzen dat jij dat kruis al dan niet met verf of stoepkrijt heb geplaatst. Ook al is het meest aannemelijk, maar bewijs hebben ze niet. Ik zou het in dit geval best begrijpen van de TS.

Die automovers lijken mij ook prachtig. Zet hem half op straat neer en de politie komt vanzelf :+

[ Voor 9% gewijzigd door Morpheusk op 24-11-2020 09:21 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Theo

moederbord

Zoek een lange maar smalle (planten)bak), of maak er één van beton. Zet hier een plantje in, vul de bak met zand (eventueel en stoepband onderin) en plaats er aan beide kanten van de oprit één zodat mensen daar niet kunnen parkeren. De bakken zijn te zwaar om even te verplaatsen, maar staan niet vast op de weg waardoor het geen 'vandalisme' is de straat (wat verf wel is).

Of regel twee van ondertaande markeringen en zet deze neer.
Afbeeldingslocatie: https://media.nu.nl/m/m1oxqgcafh2p_wd1280.jpg/a58-afgesloten-wegwerkzaamheden.jpg

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DonJunior
https://www.bol.com/nl/p/...-236-mm/9200000010530880/

Dit op een houten paaltje in de voortuin plaatsen een optie? Dat valt wel op.
Verder ben ik het wel roerend met @Falcon eens. Er zijn al diverse nette opties aangeleverd lijkt me.
Stickers plakken op andermans auto zou ik niet doen. Als men op mijn auto een stikker zou plakken.. dan bel ik gewoon de politie vanwege vandalisme. Je kan me gewoon vragen om mijn auto te verzetten als ik een fout heb gemaakt (fouten maken is menselijk immers).
Ik ben helemaal geen moeilijke.. maar van mijn auto blijf je af. Hoe goed je ook in je recht staat dat ik daar niet zou mogen staan.. een foutje kan gebeuren.

Vuur met vuur bestrijden heeft echt geen zin...

*sowieso

Acties:
  • +5 Henk 'm!

BeyondThunder schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:14:
Met het plaatsen van betonblokken haal je veel gezeik op je hals, volgens mij mag dat echt niet.
Er moet eerst iemand klagen, anders doen ze helemaal niks. Wij wonen ook in een wijk waar by default geen handhaving gedaan wordt. Je kan hier in principe doen en laten wat je wil, want ze komen pas als er iemand belt.

En áls er dan iemand klaagt, dan moeten ze ook eerst nog even bewijzen dat jij degene was die die blokken daar heeft neergelegd. Je kunt die blokken ook gewoon neerleggen en daaran zelf de gemeente bellen om door te geven dat iemand 2 betonblokken (of grote keien) op je oprit had gelegd en dat je ze even aan de kant geschoven hebt omdat je er niet door kon. (Past in lijn met eerdere communicatie met de gemeente, dus in het ergste geval sturen ze iemand om "op te ruimen".) En dat is precies wat je wil: het moet vervelend worden voor de gemeente, anders gebeurt er echt helemaal niks als ze in de "we don't care" modus zitten.

Vroeger (lang.... lang.... geleden :) ) heb ik samen met een oom en mijn vader ooit ergens een paar paaltjes in de grond gezet vlakbij het huis van een familielid. Was een strookje gras waar heel vaak mensen met de auto overheen reden zodat ze dan geen hele lus door de wijk hoefden te rijden. Gewoon een "werkbus" en 3 oranje hesjes.... mensen daar in de buurt kennen je niet.... geen haan die er naar kraait. Die denken allemaal dat de gemeente die paaltjes heeft laten zetten vanwege problemen. Gewoon 's middags gedaan op een doordeweekse dag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
DonJunior schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:37:
[...]

Dat snap ik.. mijn punt ging meer over het zelf verven van een plek op de grond of een pylon plaatsen.
Wat wij in de straat doen is inderdaad niet netjes.. maar je moet je voorstellen dat voor ons huis een mega parkeerplaats is waar echt honderden auto's kunnen staan voor de mensen die naar het water/strand gaan.
Als je dan 's middags terug komt en er is geen plek meer in de straat omdat men te lam is om de goede parkeerplaats op te zoeken. Dat is de eerste keer jammer.. de tweede keer minder leuk.. maar als het elke dag gebeurd in een mooie zomer dan wordt het wel vervelender.
Mensen zijn ook gewoon zo asociaal dat ze hun auto op jouw oprit zetten (ook al een keer gehad.. ik maak geen grapjes nu) ..
Meerdere malen met de gemeente gebeld of ze wellicht duidelijker kunnen aangeven waar iedereen moet parkeren.. maar "Nee dat ligt niet bij ons.. wij geven dat aan bij de ANWB maar ja.. die hebben geen haast"
euh.. ok.. maar moeten jullie dat dan niet ook achteraan .. "Ja nee meer kunnen we echt niet doen meneer"

Tja.. dan vind ik het plaatsen van een pylon redelijk onschuldig om toch een probleem een beetje in te kaderen.
Jouw wijk zou eigenlijk alleen voor bewoners moeten worden qua parkeren. Dat zie je vaak op plekken waar veel auto’s naar toekomen zoals bij de recreatie plas. De gemeente doet hier onvoldoende, er is een parkeerplaats voor dagjesmensen, dus kwestie van bewoners plekken+wegsleep regeling. Net as in het geval van TS. Ik zou daar toch zoeken naar een afspraak met de locale overheid dat je een nummer kunt bellen en de auto gewoon wordt weggesleept. Gelukkig woon ik in de stad, foutparkeren is 1 telefoontje en weg is de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
1-) Politie gaat niks doen, ookal bel je ze 1000 keer. Het is de grond van de gemeente namelijk
2-) Zelf dingen erop plaatsen of tekenen kan je een boete riskeren. Ik weet niet of je zelf verf achtige spul erop mag tekenen etc. maar ik zou het niet riskeren voor een boete
3-) Mensen aanspreken of dingen op hun auto plakken? Dan ben je oneindig bezig. Je zal maar de verkeerde aangesproken hebben en dan heb je meteen ruzie. Vermijd contact met anderen zou ik zeggen.
4-) Gemeente moet het oplossen. Probeer een afspraak te maken bij de gemeente. Zodat je in contact bent met de juiste persoon ivm een dame aan de lijn die natuurlijk meteen wil ophangen. Stalk die gene met mailtjes...fotos...telefoontjes. Die MOET het wel uiteindelijk begrijpen
Met een afspraak bedoel ik letterlijk naar de gemeente gaan. En geen telefoon afspraak. Indien mogelijk tijdens corona.

Dus optie 4 lijkt me het beste.

[ Voor 7% gewijzigd door ThaddeusX op 24-11-2020 09:30 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Delakhan
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
Evt. varkensruggen aanvragen als straatbeeld zo belangrijk is. Mss gaan ze daar wel in mee...

Dit is zo mateloos irritant maar vanwege onduidelijk straatbeeld veroorzaakt door de gemeente zelf.

Weet je waar de burgemeester/beleidsmaker woont? Ff tijdelijk daar een paar sloopauto's (verz &WB) parkeren zo kort naast de oprit dat normaal gebruik onmogelijk is geworden. Liefst aan beide zijden... ps eigen voertuigen mag je wel voorzien van 'krijt' om boodschap duidelijk te maken! oOo

Heb alle illegale ideeën maar verwijderd alvorens te posten. Werd vrij creatief al zeg ik het zelf... O-)

Offtopic
FYI: ik heb in het verleden 2 maal een auto met de heftruck opgepakt en een eind verder op een doorgaande weg midden op straat gezet. Maar daar waren het maar 2 bestuurders welke op de hoogte waren van de situatie... aangegeven dat het de volgende keer op het dak zou gaan worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:57
Toevallig heb ik gisteravond ook geparkeerd voor een inrit die erg onduidelijk was. Mijn vriendin attendeerde mij erop dat ik voor een poort stond. Het was donker en de poort was net zo breed als het tuinhek ernaast. Het enige waaraan ik kon herkennen dat het een poort was dat was aan 2 scharnieren aan beide kanten. Er stond ook nergens dat ik er niet mocht parkeren. Eigenlijk zo'n beetje de situatie als hier.

Ik kan me voorstellen dat als mensen daar de auto neerzetten en daar in de buurt moeten zijn dat ze al snel over het hoofd zien door de onduidelijke situatie dat je daar niet mag parkeren.

Ik zou inderdaad de weg van de rechtsbijstand bewandelen en aandringen op een groot kruis op dat stuk. Iets anders is te weinig zichtbaar. Plantenbakken zou ik zeker niet doen. Stel dat iemand er per ongeluk tegenaan rijd, dan kun je als je pech hebt ook nog aansprakelijk worden gesteld voor de schade.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:44
@r!k schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:36:
[...]

Je ziet toch ook dat de stoep doorloopt die kant op. Dan moet er ook al een kwartje gaan vallen.

Enige twee opties die ik nog kan bedenken:
* een bord op paal met "uitrit" erop
* het hele parkeervak een andere kleur geven (zou echt de beste optie zijn)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Meester Frank Visser indien de gemeente niet wil helpen! lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 09:44
DutchKel schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:29:
Er stond ook nergens dat ik er niet mocht parkeren. Eigenlijk zo'n beetje de situatie als hier.

Ik kan me voorstellen dat als mensen daar de auto neerzetten en daar in de buurt moeten zijn dat ze al snel over het hoofd zien door de onduidelijke situatie dat je daar niet mag parkeren.
In dit geval, een onderbreking in de heg met de breedte van de oprit die zich daarna richting het huis herhaalt in de vorm van een parkeerplaats is dit echt toch wel duidelijk?

Dit heeft echt wel meer met fatsoen te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Inderdaad zoals meermaals gezegd, blijf aub van andermans eigendommen af, bij een verkeerde kan dat nare gevolgen met zich mee nemen.
Ik zou de auto al helemaal niet verplaatsen met zo'n mover, uit eigen ervaring weet ik dat je daar zelf beboet voor kan worden.

Wat ik in een vergelijkbare situatie heb gedaan, is de stoeptegels er uit gehaald en omhoog geplaatst. Mag ook niet, maar het opende voor mij toen wel een goed gesprek met de gemeente die de situatie nader wilde inspecteren en er kwamen toen paaltjes aan beide kanten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:01
Bor schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:16:
[...]

Ja dat schrikt af, tot je de verkeerde tref; dan schrikt het jou af. Aan andermans spullen komen om je gelijk te halen is nooit een goed idee.
Laat ik vooropstellen dat ik dat met je eens ben. Als burger zou je dat niet moeten en willen doen. Dit is ook niet specifiek een reactie op jou, maar op iedereen die enkel roept "niet aan andermans eigendommen komen".

Echter, als de lokale en landelijke overheden de burger niet meer beschermen tegen dit soort lieden. Waar ligt dan de grens. Moet je het dan maar laten gebeuren? De mensen die hier parkeren, uitzondering daar gelaten, zijn zich echt wel bewust van het feit dat ze parkeren voor een uitrit. Ze hebben immer ogen in hun hoofd en zijn zich ook bewust van de verkeersregels. Toch kiezen ze ervoor om voor hun gemak overlast te veroorzaken.

Ik herken het helaas. Bij ons voor de deur mag je 30. Vrijwel niemand houdt zich hieraan. De laatste politie controle stamt uit 2013. Pak kans is dus 0,0%. Spreek je zelf mensen erop aan, dan krijg je de wind van voren. Parkeer je de auto op de weg, dan heb je de politie aan de deur. Of ik hem weg wil halen, want mensen klagen }:O . Dat heb ik uiteraard niet gedaan, want 30km/u zone. Dan mag je daar gewoon parkeren. Het geeft echter wel aan hoe onze mede mens, inclusief de politie, er instaat tegenwoordig.

Ik zou heel graag zien dan de overheden de politie en/of handhavers hiervoor capaciteit zouden geven om zich eens druk gaan maken tegen dit soort overlast. Dit soort mensen. Die zijn een gezwel in de samenleving en als er niet op gereageerd wordt, dan wordt die alleen maar groter en groter.

Hoelang kan je dan nog van een burger verwachten om niet zelf tot actie over te gaan? Nogmaals, ik vindt ook dat we dat niet zouden moeten doen. Maar ik snap ook dat je op een gegeven moment die neiging wel gaat krijgen. TS gaf dat in het begin ook al aan. Hij moest op zijn handen gaan zitten, maar eigenlijk wil hij dus dan maar zelf ingrijpen. Heel begrijpelijk wat mij betreft.

Dan kan je hier aan de zijlijn wel roepen, je moet van andermans heilige koe afblijven, wat op zich wel terecht is. Mijn inziens snap je de frustratie dan niet die dit kan opleveren bij mensen. De gemeente is daar blijkbaar ook doof voor! Die vinden het straat beeld belangrijker dan het psychische welzijn van hun burgers. Mooie kop voor in de krant.

Persoonlijk zou ik zo'n bus spray kopen en een mooi kruis tekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 511810

Helaas geef je niet aan of het iedere keer dezelfde overtreder is.
Indien ja , dan zou ik persoonlijk de briefjes weg gaan volgen, al dan niet met van die hinderlijke stickervellen op de zijruit als het na 2 of 3 keer niet beklijft.
Als het iedere keer een ander is, heb je een probleem.
Argumenten van de ambtenaren (om jou te beboeten als je iets toevoegt / wijzigt aan het straatmeubilair kunnen zijn:
vervuiling straatbeeld (mwoah, niet echt spannend, jij woont daar en zij niet dus..)
hinderen hulpdiensten en daar hebben ze je mee. Kom je helaas niet onderuit en als ik de gemiddelde raam ambtenaar goed inschat gaan ze tot het gaatje om je dwars te zitten. Ik zou er niet aan beginnen.

Wat ik zou doen: auto niet op de oprit zetten maar ervoor, zodat iedere blinde kan zien dat er een oprit is. Wellicht zelfs tot net voor de stoeprand zodat een bijrijder niet eens uit kan stappen. Dan gaat het argument dat het niet zichtbaar is in ieder geval niet meer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:57
Arrigi schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:32:
[...]

In dit geval, een onderbreking in de heg met de breedte van de oprit die zich daarna richting het huis herhaalt in de vorm van een parkeerplaats is dit echt toch wel duidelijk?

Dit heeft echt wel meer met fatsoen te maken.
In de buurten waar ik woon zijn er vaker onderbrekingen in de heggen, maar dat is om voetgangers ertussen te laten, niet direct voor auto's. Dus nee het is niet vanzelfsprekend.

De situaties zoals deze ken ik alleen met een wit kruis of de parkeervakken zitten aan de andere kant van de straat waardoor je er geen last van hebt. Hier in de buurt heb ik zoiets nog nooit gezien. Overigens de witte kruizen die erop staan hebben wel hetzelfde uiterlijk als de parkeervakken waardoor het toch netjes uit ziet. Is het parkeervak met een stippellijn, dan het kruis ook. Is het een doorgetrokken lijn dan is het kruis ook met een doorgetrokken lijn.

Dan ben ik dus maar volgens sommige de aso die hier per ongeluk parkeert. De gemeente hoort ervoor te zorgen dat elke situatie duidelijk is en dat er geen twijfel kan ontstaan. Hier kan duidelijk wel twijfel ontstaan.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

DBC87 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:33:
Inderdaad zoals meermaals gezegd, blijf aub van andermans eigendommen af, bij een verkeerde kan dat nare gevolgen met zich mee nemen.
Ik zou de auto al helemaal niet verplaatsen met zo'n mover, uit eigen ervaring weet ik dat je daar zelf beboet voor kan worden.

Wat ik in een vergelijkbare situatie heb gedaan, is de stoeptegels er uit gehaald en omhoog geplaatst. Mag ook niet, maar het opende voor mij toen wel een goed gesprek met de gemeente die de situatie nader wilde inspecteren en er kwamen toen paaltjes aan beide kanten.
Ik zou me persoonlijk overigens absoluut niet druk maken over een boete. Dat kan gewoon een prima onderdeel van je escalaiteplan zijn. Boete -> bezwaar (inclusief je hele dossier m.b.t. contact met de gemeente over je geblokkeerde uitrit), daarna in beroep omdat je het onredelijk vind.... Verlies je misschien gewoon, maar daar gaat het niet om. Je hebt weer een verhaal voor in de plaatselijke media.
DutchKel schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:29:
[...]

Ik zou inderdaad de weg van de rechtsbijstand bewandelen en aandringen op een groot kruis op dat stuk. Iets anders is te weinig zichtbaar. Plantenbakken zou ik zeker niet doen. Stel dat iemand er per ongeluk tegenaan rijd, dan kun je als je pech hebt ook nog aansprakelijk worden gesteld voor de schade.
Iemand die tegen een stilstaand object aanrijdt is volledig aansprakelijk voor zijn eigen schade én die aan het object. Als jij tegen een foutgeparkeerde auto botst, ben je ook gewoon de sjaak en dat is bij een random ander object niet anders. Het is niet zo dat jij je auto op kosten van een ander als stormram mag gebruiken om verkeerdgeplaatste objecten te verwijderen. :) Zou wat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 09:44
DutchKel schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:37:
[...]

In de buurten waar ik woon zijn er vaker onderbrekingen in de heggen, maar dat is om voetgangers ertussen te laten, niet direct voor auto's. Dus nee het is niet vanzelfsprekend.
Maar dan zie je toch nog het verschil tussen enkel voetpad of een enorme parkeerplek vlak voor de gevel van een huis?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:26
Ik voel je pijn...
Ik woon naast een slager die veel volk aantrekt en ook open is op zondag.
Ik weet dus heel goed dat veel mensen niet juist kunnen willen parkeren, want het is "toch maar voor 5 minuten". Dat er de hele dag zo'n toko's elkaar afwisselen is hen waarschijnlijk ontgaan...

Elke keer de mensen aanspreken en wijzen op de beschikbare plaats wil al eens helpen.
Bij herhaling eens behoorlijk agressief staan roepen dat ze de volgende keer hun wagen op lege banden terug vinden heeft de zaak ook geholpen, maar aangenaam is het niet.

In jouw geval zou ik een paaltje in het perk zetten met een bord "inrit vrijlaten", en briefjes voorbereiden met een vriendelijke boodschap waarin je uitlegt dat je de inrit blokkeert en een boete riskeert. Dat samen met de verwijzing naar het parkeerveld om de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:42

Fiets

A.K.A. Bambi

Misschien is het iets om bijvoorbeeld een kei (kinderkopje ofzo) neer te leggen aan beide kanten. Als je daar vooruit of achteruit aan het rijden bent om te parkeren zou het wel op moeten vallen dat er iets mee is en daar niet parkeren?

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Laatst online: 16:08
Kleinebehuizing.nl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:28:
[...]

Vaak overwogen. We hebben na uitvoering zeuren van de gemeente nu de NP tegel.. Er is een strenge controle op 'eigen kruizen' en dan krijg ik juist een boete... Dat gaat nog gemakkelijker dan dat ze op foutparkeerders controleren.. Het klinkt te bizar voor woorden maar waar.
Stoepkrijt :+

PVO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Radeloos om foutparkeerders voor oprit: filter= stoepkrijt

Dat is al geroepen en niet altijd toegestaan

[ Voor 3% gewijzigd door Bas170 op 24-11-2020 09:43 ]

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S0epkip
  • Laatst online: 16:08
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:39:
[...]

[...]

Iemand die tegen een stilstaand object aanrijdt is volledig aansprakelijk voor zijn eigen schade én die aan het object. Als jij tegen een foutgeparkeerde auto botst, ben je ook gewoon de sjaak en dat is bij een random ander object niet anders. Het is niet zo dat jij je auto op kosten van een ander als stormram mag gebruiken om verkeerdgeplaatste objecten te verwijderen. :) Zou wat worden.
Hmmm, daar ben ik met onverlichte objecten op/vlak langs een rijbaan niet zeker van eigenlijk...

Maar een oranje pilon of twee van die felgele 'overstekende mannetjes' moet je toch kunnen neerzetten...

PVO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Parkeren voor iemand anders zijn oprit is ook niet toegestaan 8)7

Ik zou gaan voor twee zware plantenbakken aan beide zijden, zodanig dat je er zelf nog net wel tussendoor kan, maar het lastig je auto er tussen te zetten. Krijg je daar commentaar op, dan heb je een mooie discussie. In principe mag je namelijk (tijdelijk) dingen op de weg laten staan.

[ Voor 28% gewijzigd door Erapaz op 24-11-2020 09:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:37:
[...]

Toch blijven doorzetten, wellicht insteken via een paar politieke partijen of buurtwerkgroep. Frustrerend dat dit hun houding is, maar de enige juiste weg imho.
Dit is het enige juiste antwoord. Je kunt zelf gaan klooien met pilonen, stoepkrijt, en briefjes onder de ruitenwisser, maar je moet bij de gemeente blijven treiteren tot je een ambtenaar spreekt die nog een stel hersenen heeft.

Dan niet zoals dit geval: https://www.ad.nl/binnenl...-maar-schrijven~a9fa89af/

Maar je mag volgens mij best de vertegenwoordiging in de gemeenteraad blijven aanschrijven, met iedere keer een mooie foto erbij als iemand foutparkeert. En de gemeente moet je een antwoord geven.
Superjammer als het zo moet, maar blijkbaar heeft je gemeente al besloten dat jouw oprit niet urgent genoeg is voor ze. Misschien moet je het dan urgent voor ze maken?

Vooral de krachten bundelen als je weet dat er andere bewoners al een boete hebben gekregen voor het zelf aanbrengen van een wit kruis.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:05

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

DonJunior schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:24:
Misschien is een officieel bord (en paal) nog beter.
Afbeeldingslocatie: https://images.trafficsupply.nl/imgfill/800/800/i-109731-37b/verkeersbord-rvv-obd07-onderbord-uitrit.png

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-05 10:05

Saven

Administrator

Kleinebehuizing.nl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:28:
[...]

Dan maak je een kruis bij jezelf en een buurman 's nachts. Succes met het aanwijzen van de dader :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Kleinebehuizing.nl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:51:
[...]

Ik overweeg nu inderdaad zo'n tijdelijke spray of stoepkrijt.. De pilon, zoals hier ook al aangegeven, lijkt mij wat vandalisme/diefstalgevoeliger..
en anders de buurtkinderen een pak stoepkrijt geven + €10 en vragen of die iedere dag het kruis even bijwerken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm2211
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-05 20:45
Bordje plaatsen met "inrit vrijlaten".

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 15:07

T.C

Het is heel duidelijk.
Als je parkeert dan zie je toch wel dat je voor een oprit staat???
Dat zien die mensen heus wel.
Hoe blind ben je als je dat niet ziet?
Niet echt blind, het interesseert ze gewoon geen zak.
Door daar te parkeren, hoeven ze minder ver te waggelen.

Hoe je dit het beste kan oplossen? Ik zou het niet weten.
Als je 2 auto's hebt kan je die natuurlijk heel strak voor en achter die auto parkeren.
De volgende ochtend rijdt je weer weg, dat bezoek zal het heel vervelend vinden dat ze hun auto niet meer kunnen pakken.

Zelf heb ik iets soortgelijks gehad.
Aan onze kant van de straat hebben we parkeerplaatsen moeten kopen, is particuliere grond en is ook als zodanig gemarkeerd.

Mijn overburen hebben 4 auto's met 3 personen, ze hebben een eigen oprit maar die gebruikten ze amper.
Ze gebruikten liever mijn parkeerplaats.

Op een dag kon ik mijn auto enkel aan het einde van de straat kwijt in plaats van op mijn eigen parkeerplaats.
Dochter had haar auto geparkeerd en weigerde die op hun oprit te zetten.

Een paar weken later had dochter een sollicitatie gesprek.
Ze stond op de oprit, omdat mijn parkeerplaats al was bezet door 1 van hun auto's.
Mijn auto stond voor hun oprit geparkeerd, want mijn parkeerplaats was bezet door hun.
Vervolgens kwam ze vragen of ik mijn auto kon verzetten, want ze kon niet met haar auto weg naar haar sollicitatiegesprek.
Nadat ik had aangegeven dat ik de auto zou verzetten zodra ik de sleutel had gepakt, ben ik verder gegaan met GTA Online.
Ik had immers niet aangegeven dat ik de sleutel direct ging pakken, die heb ik de volgende ochtend gepakt toen ik naar mijn werk moest.
Daarna hebben ze nooit meer gebruik gemaakt van mijn parkeerplaats, ook hun bezoek niet.

Een tijd later vroeg ze nog waarom ik de auto niet had verplaatst.
Mij antwoord was dat ik de parkeerproblemen, die hun huishouden veroorzaakte, inzichtelijk wilde maken.
Ze kon er niet echt om lachen :+

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:32
Het zou al helpen als die witte keien doorgelegd waren. Nu kan je het in het donker makkelijk aanzien voor een parkeervak. Dat het hoekwoningen zijn ipv een rijtje tweekappers geeft ook vaker verwarring in dit soort wijken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-06 14:55

Freakie1NL

Grote Baas

DonJunior schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:24:
https://www.bol.com/nl/p/...-236-mm/9200000010530880/

Verder ben ik het wel roerend met @Falcon eens. Er zijn al diverse nette opties aangeleverd lijkt me.
Stickers plakken op andermans auto zou ik niet doen. Als men op mijn auto een stikker zou plakken.. dan bel ik gewoon de politie vanwege vandalisme. Je kan me gewoon vragen om mijn auto te verzetten als ik een fout heb gemaakt (fouten maken is menselijk immers).
Ik ben helemaal geen moeilijke.. maar van mijn auto blijf je af. Hoe goed je ook in je recht staat dat ik daar niet zou mogen staan.. een foutje kan gebeuren.

Vuur met vuur bestrijden heeft echt geen zin...
Dat inderdaad, ben zelf ooit een keer bedreigd omdat een fout maakte in een voor mij onbekende situatie mijn auto voor een uitrit te zetten. Ja tuurlijk dat is mijn fout maar op onbekend terrein, nog slechter zichtbaar dan de situatie van TS en in het donker was ik voordat ik uitstapte al mentaal voor van alles en nog wat bedreigd. Het is dat ik heel wat andere dingen aan mijn hoofd had, anders had die gozer pech gehad was ik in de auto blijven zitten en had ik politie gebeld voor aangifte.

Even normaal doen.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Pagina: 1 2 3 4 Laatste