Radeloos om foutparkeerders voor oprit

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Met alle respect voor de OP en de frustrerende situatie: als ik de situatiefoto zo zie, dan zie ik een oversteekplaats die uitsteekt vanaf de stoep, niet een oprit/uitrit.

In de aanleg heel onhandig aangepakt, want er zijn nauwelijks visuele cues dat het een uitrit betreft, en de stoep die er tussen ligt (ik neem aan dat dat gewoon een openbare stoep is) helpt ook niet.

Ik zou zelf waarschijnlijk gewoon begonnen zijn met vóór de oprit parkeren. Of een klein aanhangwagentje kopen en die voor de oprit zetten ;)

[ Voor 16% gewijzigd door TMDC op 24-11-2020 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Bor schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:16:
[...]

Ja dat schrikt af, tot je de verkeerde treft; dan schrikt het jou af. Aan andermans spullen komen om je gelijk te halen is nooit een goed idee.
Ach, het deed geen schade aan de auto's en we waren met 10+ man.
Heb je ook weer wat vermaak aan het einde van je dag.

Noot: De flat waar ik woonde was nogal van de confrontatie.
Het is misschien niet verstandig, maar het was nooit saai.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:40
Tja, ik ken het gevoel. Toen ik nog in Nederland woonde had ik precies hetzelfde. We hadden een nieuwbouw (huurhuis) met een eigen oprit, (zelfe situate als jullie, dat er 2 parkeerplekken naast zitten). Ik heb meer dan 2 maanden de gemeente gebeld, de politie, wijkagent, iedereen :+

Na meer dan 2 maanden had ik er genoeg van. Ben naar de praxis gereden, en heb 2 parkeerpaaltjes gehaald voor een paar euro. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fMJbPPgW1GC8vbZeZZOcwSngHEA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/emTPHTfeQ3L1Yyl1VV0dbvbl.jpg?f=user_large

Deze aan beide kanten erin gezet (afmeting precies hetzelfde als de stenen gebruikt. 2 stenen eruit gehaald, paaltjes erin. De twee stenen in een schoenendoos gedaan en deze naar het gemeentehuis gebracht met een briefje erbij dat ik deze 2 stenen terug geef aan de gemeente en dat ik zelf twee paaltjes heb geplaatst omdat de gemeente niks doet. (Eerlijk is eerlijk, ik dacht dat ik meteen een probleem had, maar dat was niet zo)

De gemeente heeft nooit een bezwaar gemaakt, en plotseling na een paar maanden waren er meer paaltjes in onze straat vanuit de gemeente neem ik aan. Want mijn buren waren 80+ welke ik dit niet zo snel zie doen.

Ik praat het zeker niet goed wat ik gedaan heb, dit is meer dan 10 jaar geleden en waarschijnlijk vinden ze het nu niet echt meer leuk. Maar voor het andere jaar dat ik er woonde... heeft niemand er meer geparkeerd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:24
Je kunt vragen aan de gemeente of ze schrikblokken ofzo in het stukje plantsoen kunnen zetten ter verduidelijking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
da_PSI schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:03:
Tja, ik ken het gevoel. Toen ik nog in Nederland woonde had ik precies hetzelfde. We hadden een nieuwbouw (huurhuis) met een eigen oprit, (zelfe situate als jullie, dat er 2 parkeerplekken naast zitten). Ik heb meer dan 2 maanden de gemeente gebeld, de politie, wijkagent, iedereen :+

Na meer dan 2 maanden had ik er genoeg van. Ben naar de praxis gereden, en heb 2 parkeerpaaltjes gehaald voor een paar euro. [Afbeelding]

Deze aan beide kanten erin gezet (afmeting precies hetzelfde als de stenen gebruikt. 2 stenen eruit gehaald, paaltjes erin. De twee stenen in een schoenendoos gedaan en deze naar het gemeentehuis gebracht met een briefje erbij dat ik deze 2 stenen terug geef aan de gemeente en dat ik zelf twee paaltjes heb geplaatst omdat de gemeente niks doet. (Eerlijk is eerlijk, ik dacht dat ik meteen een probleem had, maar dat was niet zo)

De gemeente heeft nooit een bezwaar gemaakt, en plotseling na een paar maanden waren er meer paaltjes in onze straat vanuit de gemeente neem ik aan. Want mijn buren waren 80+ welke ik dit niet zo snel zie doen.

Ik praat het zeker niet goed wat ik gedaan heb, dit is meer dan 10 jaar geleden en waarschijnlijk vinden ze het nu niet echt meer leuk. Maar voor het andere jaar dat ik er woonde... heeft niemand er meer geparkeerd 8)
Als de boete niet groot is zou ik het ook overwegen.

Indien de paaltjes niet duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:33

Saven

Administrator

qadn schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:00:
[...]

Ach, het deed geen schade aan de auto's en we waren met 10+ man.
Heb je ook weer wat vermaak aan het einde van je dag.

Noot: De flat waar ik woonde was nogal van de confrontatie.
Het is misschien niet verstandig, maar het was nooit saai.
Altijd gezellig in de Bijlmer :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
is het een idee om jouw auto niet bij het huis te zetten, maar letterlijk aan het begin van de oprit?

Dus dat de kont nog uitsteekt in het parkeervak?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• da_PSI
ThaddeusX schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:05:
[...]

Als de boete niet groot is zou ik het ook overwegen.

Indien de paaltjes niet duur zijn.
Om eerlijk te zijn, de boete kon me gestolen worden. Meerdere maanden lang, mijn auto aan de andere kant van de straat of dat mijn auto half vast stond op mijn eigen parkeerplek vond ik het zat. Ik heb gewoon de stenen meegeven van "ik heb niks gestolen" en als het terug moet dan moet het maar. Ik kan de prijs niet echt herinneren. Heb ff snel gekeken, die dingen kosten nieuw rond de 30 euro op bol.com, dus je moet ze nog goedkoper kunnen vinden =)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

S0epkip schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:45:
[...]

Hmmm, daar ben ik met onverlichte objecten op/vlak langs een rijbaan niet zeker van eigenlijk...

Maar een oranje pilon of twee van die felgele 'overstekende mannetjes' moet je toch kunnen neerzetten...
Vlak langs een rijbaan is juist een heel typische plek voor dingen als paaltjes en varkensruggen. Dat veroorzaakt geen gevaar. Als je daar tegenaan rijdt, heb je gewoon zitten slapen. Ik zou ook inderdaad niet aanraden om iets midden op de rijbaan neer te zetten, zonder er een lintje omheen te spannen. Maar er moet toch wel aantoonbaar sprake zijn van opzet wil een automobilist niet aansprakelijk zijn voor het feit dat hij tegen een stilstaand object is gereden. Het idee is natuurlijk dat je stopt of uitwijkt als er iets voor je auto staat, ongeacht of dat ding daar nou hoort of niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:42

DukeBox

loves wheat smoothies

(jarig!)
2 stuks varkensruggen parallel aan de uitrit had denk ik ook al een hoop geholpen,

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 13:31
Blasterxp schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:08:
is het een idee om jouw auto niet bij het huis te zetten, maar letterlijk aan het begin van de oprit?

Dan blokkeer je de stoep. Ook weer niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:18
Met een fles ketchup de lijn op de motorkap trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:05

-tom-562

Oliesjeik

Teddy schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:16:
Met een fles ketchup de lijn op de motorkap trekken?
Ja, vooral zoiets doen. En dan niet gek opkijken als je de volgende ochtend 4 lekke banden hebt 8)7

Ik zou idd ook 2 van die paaltjes o.i.d. plaatsen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dennisvalk
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:43
Ik zou in beide gemeenteperkjes op de hoek een paaltje ingraven met een plastic bordje erop: uitrit vrijlaten of niet parkeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q5Xod3gfRZB7Bj7G3TMO9DgOnDA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5NbfFOI3SdvX4jLVU2ktBxo5.jpg?f=user_large

Geen dure oplossing, wel duidelijk en mocht de gemeente moeilijk doen, zet je ze op je eigen grond neer. Je zou zoiets zelfs op die boom kunnen hangen om mensen erop te attenderen dat er een uitrit zit (zie alleen 1 boom op jouw foto).

Doen ze bij ons in de buurt om mensen erop te attenderen dat het niet gewenst is dat hun viervoeter op die plekken de behoefte doet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-10 15:39
Camera met bewegingsdetectie, vakje tekenen om de plek welke bij je inrit hoort. Megafoon aansluiten en wanneer er iets in het vakje staat (langer dan 10sec ofzo) een MP3 op volume 200 afspelen; "U staat op mijn oprit, graag de auto verplaatsen" en dat herhalen tot de camera niks meer ziet. :) Zijn Tweakers toch?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56

timovd

Voorsprong door techniek

Aan de foto te zien, neem ik aan dat die grond van de gemeente is en dat mag dan ook weer niet en riskeert de TS zelf een boete.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-01 10:52

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Topicstarter
DutchKel schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:29:
Toevallig heb ik gisteravond ook geparkeerd voor een inrit die erg onduidelijk was. Mijn vriendin attendeerde mij erop dat ik voor een poort stond. Het was donker en de poort was net zo breed als het tuinhek ernaast. Het enige waaraan ik kon herkennen dat het een poort was dat was aan 2 scharnieren aan beide kanten. Er stond ook nergens dat ik er niet mocht parkeren. Eigenlijk zo'n beetje de situatie als hier.
Gaat het niet? eigenlijk zoals hier? er staat óf een auto, óf een lege lap grond met in de achtergrond een grote typische garagedeur. Als je dat een onduidelijke oprit noemt...

Het kan altijd beter of meer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10 12:06
sleepkabel door een velg en trekken maar. Gescheurde velg en een dwarse auto doet mensen wel nadenken. Misschien even een paar keer toeteren als waarschuwing :-)

(niet te serieus nemen dit advies).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Topicstarter
TMDC schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:58:

Ik zou zelf een klein aanhangwagentje kopen en die voor de oprit zetten ;)
ja, want dan ik er zelf ook nog wel makkelijk uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:32
Zet je kliko's er neer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Kleinebehuizing.nl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:24:
[...]

ja, want dan ik er zelf ook nog wel makkelijk uit?
Klein karretje is zo aan de kant te zetten. Makkelijker en legaler dan de SUV van het bezoek van de buren verderop...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_PSI
Dat zal ik vooral doen wanneer je witl dat je kliko (vol met vuil) op de grond ligt, het een meter verschoven word of dat hij aan de andere kant van de straat staat. Alle 3 heb ik (helaas) ervaring mee....

Acties:
  • +14 Henk 'm!

Verwijderd

Kleinebehuizing.nl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:20:
[...]

Gaat het niet? eigenlijk zoals hier? er staat óf een auto, óf een lege lap grond met in de achtergrond een grote typische garagedeur. Als je dat een onduidelijke oprit noemt...
Laten we heel eerlijk zijn: het heeft niets met "onduidelijkheid" te maken. Het heeft vooral te maken met de chronische desinteresse die sommige mensen hebben m.b.t. "de rest van de wereld". Ze zien het niet, omdat het ze gewoon totaal niet boeit. Ze kijken niet eens, dus dan ga je het ook zeker niet zien.

En dat weten ze bij de gemeente dondersgoed, want als ze een invalideparkeerplaats zichtbaar willen maken dan beseffen ze zich ineens dat er een kruis op moet én er een bord bij gezet moet worden. Ze weten perfect dat de situatie zoals hier problemen op kán leveren, maar ze accepteren het zolang er niet teveel herrie van komt. Dat is dus ook je oplossingsrichting in 1 woord: herrie. Vervelend dat het zo moet, maar je moet naar het punt dat "pappen en nathouden" niet meer werkt door de herrie er omheen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2020 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:36
[...]

Hier stond de poort rechtstreeks tegen de weg aan. Echter ze hadden exact dezelfde panelen gebruikt als het tuinhek zelf (dus 2 panelen van 1,8m breed) en er stond ook niks aangegeven op het wegdek of op de poort zelf. Daar hadden ze makkelijk nog aan de poort zelf een bordje in/uitrit kunnen bevestigen.

De enige indicatie dat het een poort was dat was dus de scharnieren aan de zijkant en nu ik erover nadenk, in het midden stond uiteraard geen paal om de schutting aan vast te maken.

Ik had het er met mijn vriendin al over dat ze dat niet handig hadden gedaan. De plek voor de poort was niet gemarkeerd met een kruis, op de poort hing geen indicatie dat het een poort is. En de plek voor de poort is 2x 1,8m dus precies de grootte om 1 auto te parkeren. De parkeerplaats erna was ook vrij dus ik heb de auto wel netjes 1 parkeerplaats verder gereden, maar als mijn vriendin niks had gezegd dan had ik het wellicht niet eens geweten.

Als ik parkeer dan kijk ik of er een bord staat, een markering op de weg en verder let ik bij het parkeren op het overige verkeer. Ik ga dus niet een schutting analyseren of er toevallig een poort in zit die je bijna niet ziet. Bij TS kan ik me dus ook voorstellen dat afhankelijk van de hoogte van de heg dat het niet altijd even duidelijk is dat het om een inrit gaat.

Al denk ik dat de situatie van mij van gisteravond toch iets meer onduidelijk is. Mogelijk mag op die plek officieel ook geen poort staan en hebben ze het er zelf maar gewoon van gemaakt om makkelijk een trampoline of iets dergelijks in de achtertuin te krijgen. De stoeprand was er namelijk ook niet verlaagd, dus het wordt dan ook niet als inrit gebruikt.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Laatst online: 21:10

HugoBoss1985

Xenotech

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:28:
[...]

Laten we heel eerlijk zijn: het heeft niets met "onduidelijkheid" te maken. Het heeft vooral te maken met de chronische desinteresse die sommige mensen hebben m.b.t. "de rest van de wereld". Ze zien het niet, omdat het ze gewoon totaal niet boeit. Ze kijken niet eens, dus dan ga je het ook zeker niet zien.

En dat weten ze bij de gemeente dondersgoed, want als ze een invalideparkeerplaats zichtbaar willen maken dan beseffen ze zich ineens dat er een kruis op moet én er een bord bij gezet moet worden. Ze weten perfect dat de situatie zoals hier problemen op kán leveren, maar ze accepteren het zolang er niet teveel herrie van komt. Dat is dus ook je oplossingsrichting in 1 woord: herrie.
En dan nog komt het voor dat mensen het niet in de gaten hebben.
Ook onbewust... en dan niet m.b.t. "chronische desinteresse".

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

HugoBoss1985 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:30:
[...]

En dan nog komt het voor dat mensen het niet in de gaten hebben.
Ook onbewust... en dan niet m.b.t. "chronische desinteresse".
Geloof ik niets van. Heb je de foto van de oprit van de TS gezien en gelezen dat er achter zijn oprit een garage staat? Als je daar je auto neerzet en niet doorhebt dat dat een oprit is, dan wil je het gewoon niet zien. Niet kijken = niet willen zien.

Zelfde verhaal met een invalidenparkeerplaats. Als je dat witte kruis en het bord niet gezien hebt, dan is dat een bewuste keuze geweest door niet te kijken. En natuurlijk zijn er omstandigheden waarin je de fout zou kunnen maken (zie topic van Ardana over haar boete), maar dan hebben we het over uitzonderlijke situaties (in haar geval een bult bouwmaterialen die de boel onoverzichtelijk maakte). Dat levert geen structureel probleem op, want dat zijn tijdelijke situaties.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2020 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:32:
[...]

Geloof ik niets van. Heb je de foto van de oprit van de TS gezien en gelezen dat er achter zijn oprit een garage staat? Als je daar je auto neerzet en niet doorhebt dat dat een oprit is, dan [b]wil]/b] je het gewoon niet zien. Niet kijken = niet willen zien.
Ik bedoelde eigenlijk m.b.t. een invalide parkeerplek.
En voor de duidelijkheid: ik heb meegemaakt dat een kennis van mij daar parkeerde en dat niet in de gaten had (niet "express").
Totdat ze de bon op de voorruit zag :P

Het grappige is nog dat de parkeerplaats bijna helemaal leeg (vrij) was :+

[ Voor 7% gewijzigd door HugoBoss1985 op 26-12-2020 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Laatst online: 20:18

_Apache_

For life.

Kleinebehuizing.nl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:28:
[...]

Vaak overwogen. We hebben na uitvoering zeuren van de gemeente nu de NP tegel.. Er is een strenge controle op 'eigen kruizen' en dan krijg ik juist een boete... Dat gaat nog gemakkelijker dan dat ze op foutparkeerders controleren.. Het klinkt te bizar voor woorden maar waar.
Verderop in de buurt is iemand al eens beboet voor een eigen kruis.
En als je begint met stoepkrijt ? :-) Kan je zien of het überhaupt effect heeft.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10 20:45

BLACKfm

o_O

Gewoon een setje automovers aanschaffen en die auto 'even' aan de kant dauwen. Dat die vervolgens midden op straat staat is dan niet jouw probleem.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Topicstarter
Samenvattend:

Er is er veel geroepen over zelf een kruis maken. (met wat dan ook)
Dit is verboden door de gemeente met een boete tot gevolg. Daar heeft de gemeente bewijslast voor nodig zeggen andere dan weer. Ik zou een kruis kunnen zetten en beweren dat ik dat niet gedaan heb. Men meent dat ik daar mee weg zou kunnen komen. Stoepkrijt lijkt zelfs bij sommige gemeentes al verboden op hun grond.

Er zijn suggesties om andere opstakels neer te zetten. Betonblokken, plantenbakken, parkeerbeugels, pilonnen.
Het blijft gemeentegrond en daar mag ik niks neerzetten. En nogmaals, na uitvoering en meermaals contact is de NP-tegel het enige wat de gemeente wél wil doen.

In de Bosjes of eigen tuin een bordje/signalering aanbrengen. Kan ik zéker overwegen. Echter, en dan komt een ander vaakgenoemd punt, diegene die zich schuldig maken aan het fout parkeren hebben sowieso al hun ogen in hun broekzak of enkel en alleen eigenbelang. ik betwijfel of dit helpt... maar ik kan het proberen..

Vuur met vuur wordt geopperd. De auto's bestickeren, met scheerschuim beschrijven of een briefje onder de ruitenwisser. Ik zou het graag doen, maar je treft eens de verkeerde. Daarnaast mag je niet aan iemands eigendommen komen én ik krijg de auto er niet ineens mee weg...

Onderschat niet wat ik allemaal al met de gemeente heb geprobeerd, ookal vinden veel mensen dat ik toch dat pad moet nemen. Veel van jullie vinden het verwijtbaar aan de gemeente dat de situatie ook gewoon niet duidelijk is. Er wordt geopperd om de media te zoeken of een lokale politicus. Ook mijn rechtsbijstand inschakelen en die in de gemeente hun nek laten hijgen is mij voorgesteld. Dat ga ik overwegen.

Alle andere reacties hebben mij laten lachen, dank daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Topicstarter
Hebben we niet. ondergrondse vuilcontainers. Gemeente doet alles voor een opgeruimd straatbeeld ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Als de gemeente nalatig is (zo klinkt het) dan is je rechtsbijstand benaderen een goeie.
Ik vind het maar vreemd van de gemeente, dit klinkt als een goede manier om geld binnen te halen middels bekeuren :+
En blijf inderdaad verstandig en doe geen dingen met andermans eigendom die je zelf ook niet wilt meemaken.

[ Voor 61% gewijzigd door HugoBoss1985 op 24-11-2020 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:50

Illusion

(the art of)

@Kleinebehuizing.nl welke stad/dorp is dit?
Misschien valt er nog wel iets in de apv of bestemmingsplan te halen.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-09 13:15
DonJunior schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:29:
[...]

Dat mag dus niet.
Het zou wat zijn als iedereen zelf maar wat gaat doen binnen de gemeente.

Ik denk overigens dat de optie voor een pylon de beste is.
Wij zitten hier in de wijk met een dergelijk parkeerprobleem alleen zitten wij aan een plas waar 's zomers veel dagjesmensen op af komen. Daar is een mooie parkeerplaats voor maar mensen rijden soms gewoon de wijk in om te parkeren. Dan kun je als bewoner dus gewoon je auto helemaal niet meer kwijt.
Gemeente vertikt het om er iets aan te doen dus gaan we op mooie dagen maar met de bewoners zelf aan de slag en plaatsen we soms uit noodzaak dan maar een pylon of rood/wit lint voor de deur. Dat werkt wel.
Met de buurt melden dat je een blauwe zone wil laten plaatsen in de buurt.
Ja kost je wat geld per jaar maar het probleem is dan wel "opgelost"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Topicstarter
Illusion schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:37:
@Kleinebehuizing.nl welke stad/dorp is dit?
Misschien valt er nog wel iets in de apv of bestemmingsplan te halen.
Beverwijk

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:02
Kleinebehuizing.nl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:35:
Samenvattend:

Er is er veel geroepen over zelf een kruis maken. (met wat dan ook)
Dit is verboden door de gemeente met een boete tot gevolg. Daar heeft de gemeente bewijslast voor nodig zeggen andere dan weer. Ik zou een kruis kunnen zetten en beweren dat ik dat niet gedaan heb. Men meent dat ik daar mee weg zou kunnen komen. Stoepkrijt lijkt zelfs bij sommige gemeentes al verboden op hun grond.
Daarom doe je dat ook, bij voorkeur in de nacht van zondag op maandag, bij alle buren in jullie stukje straat. Als een van je buren je ziet is het: "oh buurman, wat doet u nu?", maar als niemand je ziet is het de volgende dag: "wat fijn dat de gemeente dit eindelijk aangepakt heeft." Door het bij iedereen te doen kan je gewoon stommerdje spelen en zeggen dat je dacht dat de gemeente het heeft gedaan. ;)
Gecondoleerd. :>

[ Voor 7% gewijzigd door Pizza_Boom op 24-11-2020 10:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:10

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

https://www.trafficmarkin...ovable-tape-products.html
Gewoon tapen,kan de gemeente gewoon verwijderen als ze willen.
Doe het, in overleg, ook bij een paar anderen in de straat met hetzelfde probleem en ze kunnen niet aantonen wie er steeds die tape aanbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Kleinebehuizing.nl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:35:

In de Bosjes of eigen tuin een bordje/signalering aanbrengen. Kan ik zéker overwegen. Echter, en dan komt een ander vaakgenoemd punt, diegene die zich schuldig maken aan het fout parkeren hebben sowieso al hun ogen in hun broekzak of enkel en alleen eigenbelang. ik betwijfel of dit helpt... maar ik kan het proberen..
Hier zo snel mogelijk mee beginnen. Zorg dat het witte bordjes zijn, die zijn in het donker ook nog iets opvallend.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
Pizza_Boom schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:40:
[...]
Daarom doe je dat ook, bij voorkeur in de nacht van zondag op maandag, bij alle buren in jullie stukje straat. Als een van je buren je ziet is het: "oh buurman, wat doet u nu?", maar als niemand je ziet is het de volgende dag: "wat fijn dat de gemeente dit eindelijk aangepakt heeft. Door het bij iedereen te doen kan je gewoon stommerdje spelen en zeggen dat je dacht dat de gemeente het heeft gedaan. ;)
En dat is hoe ik het gedaan heb :X
Maar wel netjes de stenen terug gebracht.., Ik wil geen diefstal van de gemeente op mijn naam :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:56
Zijn er geen alarmsysteempjes die je bij wijze van spreke op de straat kunt plakken, en gaan loeien als er een auto boven staat? (En als ze niet bestaan, maak je ze zelf - je bent tweaker of niet ;) ).

Het grote probleem is inderdaad een gemeente die vast zit in een bepaald wereldbeeld, en niet dienstbaar is aan de bewoners. Helaas zit je eraan vast tot de volgende verkiezingen. In de tussentijd zou ik proberen om de druk te verhogen:
- heel de straat meekrijgen
- steevast naar het stadstoezicht bellen
- foto's maken

Flink zeuren dus. Verder moet je eracht zien te komen wie verantwoordelijk is voor dit beleid.

Wat ook kan helpen is als je iemand binnen de gemeenteraad kunt benaderen die zich voor deze zaak wil inzetten. Raadsleden aanschrijven dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• relst89
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-08-2021
Het is en blijft een verschrikkelijk probleem.

Bij ons achter is een parkeerverbod sinds een aantal jaren (nog voordat wij er kwamen wonen) het is er erg smal allemaal en diverse opritten en garages die samen komen op het plein.

Toch presteren mensen het altijd om precies voor onze garage te parkeren, heb op mijn telefoon een 30-tal foto's staan in het mapje foutparkeerders en contact opgenomen met de wijkagent. Al het bewijs overhandigd en aangewezen waar de mensen wonen.

Hij heeft toen vervolgens brieven in de bus gedaan in de buurt over het probleem, ging plusminus 3 á 4 maanden goed toen stonden de eerste alweer voor de garage.

Nu is het gewoon gelijk aanbellen en zeggen dat ze weg moeten of (heel ordinair) net zo lang toeteren tot dat de er iemand is om de auto te verplaatsen.

Heb ook al wel eens iemand klem gezet dat ze bij mij moesten aanbellen.

Ik snap best dat je als je wat zware boodschappentassen hebt dat het wel zo makkelijk is om even daar te parkeren en daar zul je mij ook nooit over horen maar sommige maakte het echt heel bont door gewoon een heel weekend daar te blijven staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kleinebehuizing.nl

Ombudsman al geprobeerd? Die is er voor dit soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Zwartoog schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:45:
Het grote probleem is inderdaad een gemeente die vast zit in een bepaald wereldbeeld, en niet dienstbaar is aan de bewoners. Helaas zit je eraan vast tot de volgende verkiezingen.
Dat is zo'n beetje synoniem voor Beverwijk. :X Al jaren.

Het verhaal van @relst89 doet mij denken aan wat mijn vader ooit vertelde. Toen hij net in het vorige huis woonde, was er ook iemand die de gewoonte had voor zijn garage te gaan staan. Die is met ochtenddiensten gaan aanbellen. Vinden ze leuk hoor, als ze in de regen om kwart voor 5 naar buiten mogen om hun auto te verplaatsen... De meeste mensen die slapen dan namelijk niet meer omdat ze door de regen klaarwakker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-10 06:31
Volgens mij ben je gewoon te netjes, ik zou echt maatregelen treffen doormiddel van één van de genoemde mogelijke maatregelen. Jammer dat het op gemeente grond is, handhaven doen ze waarschijnlijk toch niet of zeer zelden. En waarschijnlijk krijg je dan of een waarschuwing of een boete.

De boete kan zelfs een weg naar de rechter bevorderen, waardoor je daar je gelijk kan proberen te halen.
Asociaal gedrag los je niet op met een tegel "niet parkeren" dat moge duidelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:44

Mavamaarten

Omdat het kan!

relst89 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:45:
Het is en blijft een verschrikkelijk probleem.

Bij ons achter is een parkeerverbod sinds een aantal jaren (nog voordat wij er kwamen wonen) het is er erg smal allemaal en diverse opritten en garages die samen komen op het plein.

Toch presteren mensen het altijd om precies voor onze garage te parkeren, heb op mijn telefoon een 30-tal foto's staan in het mapje foutparkeerders en contact opgenomen met de wijkagent. Al het bewijs overhandigd en aangewezen waar de mensen wonen.

Hij heeft toen vervolgens brieven in de bus gedaan in de buurt over het probleem, ging plusminus 3 á 4 maanden goed toen stonden de eerste alweer voor de garage.

Nu is het gewoon gelijk aanbellen en zeggen dat ze weg moeten of (heel ordinair) net zo lang toeteren tot dat de er iemand is om de auto te verplaatsen.

Heb ook al wel eens iemand klem gezet dat ze bij mij moesten aanbellen.

Ik snap best dat je als je wat zware boodschappentassen hebt dat het wel zo makkelijk is om even daar te parkeren en daar zul je mij ook nooit over horen maar sommige maakte het echt heel bont door gewoon een heel weekend daar te blijven staan...
Herkenbaar. Ik woon bij een school, bij mij zijn het ouders die hun kinderen komen ophalen. Ik kom jammer genoeg meestal thuis van mijn werk een kwartier voor de schooltijd eindigt. Er zijn nog wel vriendelijke mensen die in hun wagen blijven wachten en met plezier eventjes wat verder rijden om mij ertussen te laten. Maar genoeg onbeschofte mensen die een grote mond opzetten, weigeren te verplaatsen (wtf?) of gewoon ook de auto uren laten staan en niet te bespeuren zijn. Er rijdt hier soms een wijkagent rond op de fiets rond die tijd, maar die doet er niks aan... Tja en als die er niks aan doet, wat doe je dan zelf?

Vroeger ging ik het vriendelijk vragen. Nu doe ik dat steeds op een bozere toon, zodat de rest van de omstaanders ook hoort dat de buurt er niet blij om is. Het suckt, ja, ik wil niet steeds moeten roepen, maar dat afschrikkende effect werkt tot op zekere zin.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:44

Managelorian

“This is the workflow.”

Als je alles hebt geprobeerd bij de gemeente én de gemeente weigert om een goede oplossing te bieden én het probleem is vaak aan de orde (dus niet 3x per jaar, maar bijv. elke week) dan is het wat mij betreft tijd om zelf maatregelen te nemen. Ik zou in zo'n geval gaan voor het plaatsen van paaltjes tussen de witte tegels. Goed voorbereiden, zorg dat je weet hoe het moet en in het donker die twee palen in een paar minuutjes erin pleuren. Bij bezoek van een gemeenteambtenaar en/of politie ontkennen dat jij hier iets van weet. In het ergste geval haalt de gemeente de paaltjes weer weg en plaats je de week erna weer nieuwe.

We hebben als maatschappij besloten dat het beter is dat we het beheer van de openbare ruimte niet zelf doen, maar dit uit handen geven aan de gemeente. Als de gemeente dit vervolgens flagrant weigert te doen dan is het tijd om het beheer weer terug te pakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RedDragon17
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 11:00
Is dit misschien nog iets ?
Geen idee of het voor jou klopt, maar is voldoende opzichtig :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOQw1e3JUtYDt130vwfWfCKWf9k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qiewY5BUh0RnVLiMlFvoFRvw.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 22:48
[...]

Die foto hebben wij niet. We zien enkel

parkeren overkant
--
rijbaan
---
parkeren
---
groen
---
stoep
---
nog meer groen
---
voortuinen
---
voorgevel

en ergens daarachter zit nog een garage.

Heb je een geschakelde tweekapper? Heeft de buurman hetzelfde probleem?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Overigens, TS, je kan het de mensen die er parkeren, het eigenlijk ook niet kwalijk nemen. De gemeente heeft hier weer een fantastisch stukje onduidelijkheid gecreëerd.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Twee stukjes waar precies geen auto in past en dan de oprit van jou en van je buurman netjes gemarkeerd. Als je wat verder terug gaat in de straat heb je links wel een groot vak. En in het verlengde heeft de gemeente het wel knap opgelost.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Wellicht met de andere bewoners van jouw straat die in zo'n situatie eens gaan babbelen. Als je dit allemaal hebt, kan je bij de gemeente natuurlijk wat makkelijker druk zetten. Immers kan het wel makkelijk, dat laten ze in een ander deel van de straat zien. Dus kan je vragen om uniform beleid. :)

Oh. En als je vraagt hoezo ik je straat zo gevonden heb... Ik was bijna buurtgenoot geweest. ;)
Señor Sjon schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:03:
Ik denk dat mijn screenshotjes hierboven wel duidelijkheid verschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Topicstarter
[...]

Nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Die foto hebben wij niet. We zien enkel

parkeren overkant
--
rijbaan
---
parkeren
---
groen
---
stoep
---
nog meer groen
---
voortuinen
---
voorgevel

en ergens daarachter zit nog een garage.

De foto in de TS lijkt mij vrij duidelijk:

parkeren overkant
-
rijbaan
-
2 parkeerplekken met een oprit ertussen
-
groen (onderbroken door de bestrating van de oprit)
-
stoep
-
de kont van de auto van TS (en ja, dan doe ik de aanname dat die op bestrating staat) naast de voortuin

Die garage is inderdaad enkel genoemd in een post. Doe ik weer een aanname: daar staat de auto van de TS voor op de foto.

TS heeft een hoekwoning als ik zijn posts goed gelezen heb en aangezien er al een buurtbewoner beboet schijnt te zijn voor het kalken van een kruis.... was er in ieder geval nog een buurtbewoner met hetzelfde probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2020 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:08:
[...]

De foto in de TS lijkt mij vrij duidelijk:

parkeren overkant
-
rijbaan
-
2 parkeerplekken met een oprit ertussen (het groen is onderbroken door de bestrating van de oprit)
-
stoep
-
de kont van de auto van TS (en ja, dan doe ik de aanname dat die op bestrating staat) naast de voortuin

Die garage is inderdaad enkel genoemd in een post. Doe ik weer een aanname: daar staat de auto van de TS voor op de foto.

TS heeft een hoekwoning als ik zijn posts goed gelezen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die auto zal er niet altijd staan. De straatinrichting is vrij krap en knudde. Zeker i.c.m. het parkeerhof aan de overkant lijkt het eerder de uitrit van een steeg dan een garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:36
Freakie1NL schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:57:
[...]

Dat inderdaad, ben zelf ooit een keer bedreigd omdat een fout maakte in een voor mij onbekende situatie mijn auto voor een uitrit te zetten. Ja tuurlijk dat is mijn fout maar op onbekend terrein, nog slechter zichtbaar dan de situatie van TS en in het donker was ik voordat ik uitstapte al mentaal voor van alles en nog wat bedreigd. Het is dat ik heel wat andere dingen aan mijn hoofd had, anders had die gozer pech gehad was ik in de auto blijven zitten en had ik politie gebeld voor aangifte.

Even normaal doen.
Voor jou is het een eenmalige fout, voor hem was het de zoveelste keer dat het gebeurt. laat jezelf niet uitlokken, zeg sorry en negeer de rest. Hij had een slechte dag..

Runs everything...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Illusion
  • Laatst online: 23:50

Illusion

(the art of)

Die APV is kansloos inderdaad.
Dan blijft over het indienen van een officieel handhavingsverzoek o.b.v. RVV1990 artikel 24.1.b.
https://wetten.overheid.n...25/2020-01-01#HoofdstukII

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:16
Pizza_Boom schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:06:
Wellicht met de andere bewoners van jouw straat die in zo'n situatie eens gaan babbelen. Als je dit allemaal hebt, kan je bij de gemeente natuurlijk wat makkelijker druk zetten. Immers kan het wel makkelijk, dat laten ze in een ander deel van de straat zien. Dus kan je vragen om uniform beleid. :)

Oh. En als je vraagt hoezo ik je straat zo gevonden heb... Ik was bijna buurtgenoot geweest. ;)
[...]
Dat is inderdaad precies de oplossing. Ze moeten de oprit/stoep door laten lopen over de parkeerplaats heen tot de straat zelf, zodat je duidelijk ziet dat het een oprit is en geen parkeerplaats.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:08:
TS heeft een hoekwoning als ik zijn posts goed gelezen heb.
Het is een eindwoning. Direct tegen zijn garage aan ligt een steeg (die komt uit op het vierkante metertje groen) en daarnaast ligt nog een losstaande woning, ook met oprit/garage.

Ik ben even verder via streetview gelopen. TS zijn oprit is wel degene waar de gemeente er een van de grootste puinzooien van heeft gemaakt. Bij anderen zijn de verhoudingen beter, waardoor het in 1 oogopslag duidelijker is wat wel en geen parkeerplek is. Die stoep is alleen bij de bakken doorlopend gemaakt.

Ook hebben de andere buurtbewoners geen grote heg staan, maar een schutting e.d. Daardoor valt het ook meer op dat er een auto kan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:09:
Die auto zal er niet altijd staan. De straatinrichting is vrij krap en knudde. Zeker i.c.m. het parkeerhof aan de overkant lijkt het eerder de uitrit van een steeg dan een garage.
Als die auto er niet staat, heb je dus een stoep van 2,5 meter breed die naar een garage loopt. Dan vind ik het vrij kansloos om te stellen dat je door de slechte inrichting van de straat niet kon vermoeden dat die opening in het groen + die rare hele brede stoep met aan het eind een garage een oprit moest voorstellen.

Dat is dus precies wat ik bedoel met die chronische desinteresse in de wereld om ons heen. Natuurlijk snappen we het prima, maar we doen gewoon of we gek zijn (of kijken bewust niet) en wijzen dan naar de verkeerde kleur stenen (voorbeeldje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:20:
[...]

Als die auto er niet staat, heb je dus een stoep van 2,5 meter breed die naar een garage loopt. Dan vind ik het vrij kansloos om te stellen dat je door de slechte inrichting van de straat niet kon vermoeden dat die opening in het groen + die rare hele brede stoep met aan het eind een garage een oprit moest voorstellen.

Dat is dus precies wat ik bedoel met die chronische desinteresse in de wereld om ons heen. Natuurlijk snappen we het prima, maar we doen gewoon of we gek zijn (of kijken bewust niet) en wijzen dan naar de verkeerde kleur stenen (voorbeeldje).
Kijk even naar de rest van de inrichting. Het is net alsof er 2 parkeervakken zijn aangegeven. Dat tussenstukje en dat stukje links kan je met goed fatsoen geen auto kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-10 16:35

megaleo

Special member

redwing schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:15:
[...]

Dat is inderdaad precies de oplossing. Ze moeten de oprit/stoep door laten lopen over de parkeerplaats heen tot de straat zelf, zodat je duidelijk ziet dat het een oprit is en geen parkeerplaats.
Precies wat ik ook dacht om de gemeente nogmaals om te vragen/ verzoeken. En dan de een stuk meer aandringen en verduidelijken. Desnoods op bezoek gaan bij de desbetreffende ambtenaar om het wel netjes uit te leggen en de urgentie. Ook zo ik ze uitnodigen om een afspraak te maken bij je huis met een ambtenaar.

In ieder geval ik zou het niet laten rusten totdat ik mijn zin had. Maarja.....dat zeg ik. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willaaam
  • Laatst online: 28-09 23:52
coyote1980 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:58:
Een misthoorn aan de gevel, en een pi met camera die detecteert of er een auto >20s geparkeerd staat. })

Wel zorgen dat hij niet afgaat als je zelf er rijdt ;)
Dit is eigenlijk misschien nog wel de beste optie. Camera, stukje AI en een speaker die vriendelijk doch hard uitlegt dat je parkeert voor een oprit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:44
Oud wrak halen wat er niet uit ziet maar wel apk heeft en die verzekeren en belasting voor betalen en die er neer zetten en af en toe even 10cm verplaatsen. Dan de gemeente bellen en zeggen dat je hem pas weghaalt als ze met een goede oplossing komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_PSI
.Maarten schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:30:
Oud wrak halen wat er niet uit ziet maar wel apk heeft en die verzekeren en belasting voor betalen en die er neer zetten en af en toe even 10cm verplaatsen. Dan de gemeente bellen en zeggen dat je hem pas weghaalt als ze met een goede oplossing komen.
Dat is een dure oplossing :9
wrak... met apk..., dat werkt meestal niet echt samen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Laatst online: 18:47
Bordje plaatsen met uitrit of iets dergelijks zijn de kosten ook niet.
Eventueel samen met een buurman/vrouw indien mogelijk gewoon aan de voor en achterkant strak op de foutparkeerder parkeren met een briefje achter de ruitenwisser met een telefoonnummer wat ze kunnen bellen als ze er uit willen.
Neem je je eigen nummer als je ze aan wil spreken, geef je het nummer van de gemeente als je daar ook nog een statement wil maken :-P

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Laatst online: 15-10 22:23
Ik zou niet te bang zijn voor handhaving m.b.t. stoepkrijt. Die vuurwerkknallers die Arnhem e.d. onveilig maken worden ook maar mondjesmaat aangepakt, want ze moeten bewijzen wie er daadwerkelijk geknald heeft. Dat er iemand op 2 meter van de knal met 10 kilo vuurwerk op zak rondsjouwt is onvoldoende om ze aan te pakken.

Dan lijkt een stoepkrijtje mij ook niet direct heel verdacht...

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:14

Freakie1NL

Grote Baas

MacIsCool schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:11:
[...]

Voor jou is het een eenmalige fout, voor hem was het de zoveelste keer dat het gebeurt. laat jezelf niet uitlokken, zeg sorry en negeer de rest. Hij had een slechte dag..
Heb mij ook niet laten uitlokken, heb gezegd dat ik het niet goed had gezien en de auto direct verplaatst. Daarbij blijf ik van mening dat welke situatie dan ook, en zelfs op een slechtste dag men fatsoen behoord te behouden bij het aanspreken van mensen. Nogmaals het was dat ik zelf hele andere dingen aan mijn hoofd had, maar anders had ik het er niet bij laten zitten. Dergelijk gedrag valt in geen enkele situatie goed te praten.

Zit overigens zelf met een soort gelijke situatie als TS, gelukkig veel minder vaak. Maar hier parkeert men ook tegen over mijn oprit, ik kan dan de draai niet meer maken. Gemeente al vele malen gecontact. Nu met thuiswerken viel mij pas op hoe vaak het gebeurt. Nogmaals met de gemeente gesproken, laten weten dat als ze nu geen actie ondernemen ik mij tot de bestuursrechter richt om een handhavingsverzoek af te dwingen.

Dat is voor TS ook nog een optie. Zie o.a. https://skmjuristen.nl/handhaving-afdwingen/

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:26

Nee, want dan blokkeer je het trottoir. Dan ben je voor mensen met een kinderwagen of in een rolstoel net zo'n hufter als die foutparkeerder ;-)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:17
DukeBox schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:10:
2 stuks varkensruggen parallel aan de uitrit had denk ik ook al een hoop geholpen,
Dat zou ik ook (laten) doen! Of de grotere variant JUMBO BETONBLOK 300KG:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/9797/files/266726084/image.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:17
Het ziet er ook niet duidelijk uit. Zeker als er op jouw oprit geen auto geparkeerd staat. Jouw oprit ziet er ook uit als een gewone stoep.
Een witte kruis zou het meer zichtbaar maken.

Laats nog. Ik parkeerde mijn auto. Pas toen ik terugkwam zag ik een vervaagd bordje dat de uitrit vrij gelaten moet worden. Dat bord hing op een hoogte van 2 meter op een brede garagedeur. Voor de rest zaten er ook geen strepen of andere markeringen waardoor het leek op een normale parkeervlak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
Je kunt nog overwegen in het groen een bordje 'uitrit vrijhouden' te plaatsen

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

com2,1ghz schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:39:
Het ziet er ook niet duidelijk uit. Zeker als er op jouw oprit geen auto geparkeerd staat. Jouw oprit ziet er ook uit als een gewone stoep.
Een witte kruis zou het meer zichtbaar maken.

Laats nog. Ik parkeerde mijn auto. Pas toen ik terugkwam zag ik een vervaagd bordje dat de uitrit vrij gelaten moet worden. Dat bord hing op een hoogte van 2 meter op een brede garagedeur. Voor de rest zaten er ook geen strepen of andere markeringen waardoor het leek op een normale parkeervlak.
Wel appart dat een verweerd bordje je bij terugkomst wel opvalt, maar dat die brede garagedeur geen belletje deed rinkelen toen je er voor parkeerde. Dat snap ik dus niet. Dan krijg ik echt het idee dat je je auto maar gewoon ergens neerplempt zonder ook maar even om je heen te kijken. Want dan was die garage natuurlijk meteen opgevallen. Zo'n bordje is 99 van de 100 keer niet meer dan een uiting van frustratie van de bewoners. Zo'n bordje zou helemaal niet nodig moeten zijn op een garagedeur. Garagedeur, dus oprit. Oprit, dus vrijhouden.

We hangen toch onder stoplichten ook geen bordje waarop uitgelegd wordt dat je moet stoppen bij oranje en rood en dat je mag rijden bij groen. We zetten toch ook geen bordjes bij elke T-splitsing om je er op te attenderen dat er mogelijk verkeer van rechts komt en dat je die voorrang moet verlenen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SniperGuy
En de mensen die zeggen: het ziet er niet duidelijk uit moeten eens langs een opticien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:42

DukeBox

loves wheat smoothies

(jarig!)
Tjolk schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:35:
Ik zou niet te bang zijn voor handhaving m.b.t. stoepkrijt. Die vuurwerkknallers die Arnhem e.d. onveilig maken worden ook maar mondjesmaat aangepakt,
Ik zou daar niet al te makkelijk over denken. Net als zakken naast zo'n ondergrondse vuil container, als ze daar een adres in vinden krijgt die persoon de bestuurlijke strafbeschikking. Oftewel, als je je buurman wilt naaien stop je er een envelop met zijn adres erop in de zak.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:17
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:50:
[...]

Wel appart dat een verweerd bordje je bij terugkomst wel opvalt, maar dat die brede garagedeur geen belletje deed rinkelen toen je er voor parkeerde. Dat snap ik dus niet. Dan krijg ik echt het idee dat je je auto maar gewoon ergens neerplempt zonder ook maar even om je heen te kijken. Want dan was die garage natuurlijk meteen opgevallen. Zo'n bordje is 99 van de 100 keer niet meer dan een uiting van frustratie van de bewoners. Zo'n bordje zou helemaal niet nodig moeten zijn op een garagedeur. Garagedeur, dus oprit. Oprit, dus vrijhouden.

We hangen toch onder stoplichten ook geen bordje waarop uitgelegd wordt dat je moet stoppen bij oranje en rood en dat je mag rijden bij groen. We zetten toch ook geen bordjes bij elke T-splitsing om je er op te attenderen dat er mogelijk verkeer van rechts komt en dat je die voorrang moet verlenen?
Wat is dit voor een gejank? Ik zeg toch dat de hele situatie mij in eerste instantie niet opviel. Het leek ook niet op een deur.
In geval van TS als ik zo naar die foto's kijk, vind ik het niet vreemd dat mensen daar gaan parkeren.
SniperGuy schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:50:
En de mensen die zeggen: het ziet er niet duidelijk uit moeten eens langs een opticien!
Oh ja want jij bepaalt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:20:
[...]

Op zitniveau zie je met name groen en wat matig aangegeven vakken? Ik kom wel op meer plekken éénduidige aanduidingen tegen tussen parkeervak en oprit dat je zomaar op een verkeerde plek gaat staan.

Maar goed, ik ken de straat niet zoals sommigen hier wel kennen, dus kan er verder niet veel meer over oordelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
SniperGuy schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:50:
Al geweest. Heb een bril gekregen, maar dat maakt het hier niet duidelijk. Zonder de NP tegel is er absoluut niks wat aangeeft dat je er niet mag parkeren, behalve door zelf op te letten dat het een uitrit is. Als er een auto staat moet dat wel opvallen, maar als er geen auto staat kan ik me prima voorstellen dat je dat mist.

En die hele NP tegel stelt natuurlijk ook niet veel voor. Er zouden simpelweg geen parkeervak-tegels gebruikt moeten zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:31
Nullifiel schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:34:
[...]

Misschien zelf een extra bordje plaatsen in het perkje?
Precies!
https://www.bol.com/nl/p/...ijlaten/9200000059577877/
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/gvqGlA9vDJG/550x550.jpg

@Verwijderd vergeet niet 't als aftrekpost voor je WOZ mee te nemen. Zo heerlijk om de ambtenarij aan 't werk te zetten.Je woning is minder waard want de helft van de tijd kan je je garage niet gebruiken.

[ Voor 39% gewijzigd door PROnline op 24-11-2020 12:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ad de Jong
com2,1ghz schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:55:
[...]

In geval van TS als ik zo naar die foto's kijk, vind ik het niet vreemd dat mensen daar gaan parkeren.
Als je in deze situatie ook maar iets onduidelijk kan vinden dan wordt het tijd voor het inleveren van je rijbewijs.
Hoe duidelijk wil je het hebben?
Ja als het mistig is met minder dan 5 meter zicht dan heb je een punt.
Hier is zeer duidelijk een uitrit zichtbaar.
Iemand die niet verder dan 5 meter kan kijken is het rijbewijs niet waardig.

[ Voor 7% gewijzigd door Ad de Jong op 24-11-2020 12:02 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:12
Ad de Jong schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:02:
[...]

Als je in deze situatie ook maar iets onduidelijk kan vinden dan wordt het tijd voor het inleveren van je rijbewijs.
Hoe duidelijk wil je het hebben?
Ja als het mistig is met minder dan 5 meter zicht dan heb je een punt.
Hier is zeer duidelijk een uitrit zichtbaar.
Iemand die niet verder dan 5 meter kan kijken is het rijbewijs niet waardig.
Als de situatie zo duidelijk was, was dit topic er niet ;). Ik snap de verwarring. Als er geen auto van TS staat valt het gewoon niet echt op. Het lijkt in mijn ogen ook op een parkeerplek.

Maar TS, begin met een bordje inderdaad. Gewoon in het gemeenteplantsoen rammen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
Nat-Water schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:04:
[...]

Als de situatie zo duidelijk was, was dit topic er niet ;). Ik snap de verwarring. Als er geen auto van TS staat valt het gewoon niet echt op. Het lijkt in mijn ogen ook op een parkeerplek.

Maar TS, begin met een bordje inderdaad. Gewoon in het gemeenteplantsoen rammen.
Je ziet heel duidelijk dat het een oprit is, je kijkt toch ook altijd een straat in om te kijken of er iets aankomt ook al heb je al dan niet voorrang?
Bij het parkeren zou je juist in zo'n situatie even extra moeten kijken of het juist geen uitrit is.
Bij twijfel even extra opletten dus.
Niet even de wagen neerpleuren zonder ook maar even te kijken of het wel kan en mag.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SniperGuy
com2,1ghz schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:55:
[...]

Wat is dit voor een gejank? Ik zeg toch dat de hele situatie mij in eerste instantie niet opviel. Het leek ook niet op een deur.

[...]

Oh ja want jij bepaalt dat?
Neehoor het is een gratis tip! :)
Want als je specifiek parkeert voor de uitrit van de TS, dan mankeer je echt iets aan je ogen of ben je gewoon asociaal :Y :Y :Y

[ Voor 5% gewijzigd door SniperGuy op 24-11-2020 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:31
Schrijf ook de wijkwethouder persoonlijk aan. Als de ambtenarij niet reageert, dan moet je andere wegen zoeken. Maar wel 't geduld en energie er voor opbrengen en volhardend zijn.

Elke auto op de foto en mailen.

En als dat niet werkt, lokale media even inseinen. Mijn totaal ander probleem met gemeente was binnen een week opgelost toen ze door regioblad gebeld werden voor hoor en wederhoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tsja, we varen ook op de foto vanuit zijn verdieping. Geen straatshots of wat dan ook. En het is voor een local altijd duidelijk. Als er telkens iemand staat die er niet gewend is, dan is het dus niet zo duidelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanderb
  • Laatst online: 16:36
Als je googled op
beleidsregels inrit "beverwijk"
, kom je deze tegen:
https://docplayer.nl/1143...assing-november-2016.html

Dit gaat over het beleid bij het aanleggen van een nieuwe inrit, maar je mag van de gemeente toch verwachten dat ze voldoen aan hun eigen beleid.
In dat beleid staat dit:
Vanaf de weg moet duidelijk herkenbaar zijn dat de inrit leidt naar privéterrein. Een woning of bedrijf moet hierbij zichtbaar zijn. Indien er twijfel bestaat over de herkenbaarheid van de inrit naar een privéterrein dient de inrit aangelegd te worden volgens de CROW-richtlijnen (publicatie 68).
Ik zou dus eerst dat beleid (link hierboven) eens gaan doorpluizen...en dan nog de CROW richtlijnen waarnaar verwezen wordt. Die richtlijnen en dat beleid zijn er beiden om verwarring te voorkomen.

Sterker nog, ik zou de gemeente verzoeken het beleid te mogen inzien en de CROW richtlijnen waarnaar verwezen wordt.
Als zou blijken dat de huidige inrit niet voldoet aan die richtlijnen, en je de gemeente daarop wijst, zullen ze toch echt in actie moeten komen lijkt me. (anders openen ze ook de deur voor iedereen die op eigen houtje een inrit creeert die niet aan die richtlijnen voldoet)

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanderb schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:22:
Als je googled op
[...]
, kom je deze tegen:
https://docplayer.nl/1143...assing-november-2016.html

Dit gaat over het beleid bij het aanleggen van een nieuwe inrit, maar je mag van de gemeente toch verwachten dat ze voldoen aan hun eigen beleid.
In dat beleid staat dit:

[...]

Ik zou dus eerst dat beleid (link hierboven) eens gaan doorpluizen...en dan nog de CROW richtlijnen waarnaar verwezen wordt. Die richtlijnen en dat beleid zijn er beiden om verwarring te voorkomen.

Sterker nog, ik zou de gemeente verzoeken het beleid te mogen inzien en de CROW richtlijnen waarnaar verwezen wordt.
Als zou blijken dat de huidige inrit niet voldoet aan die richtlijnen, en je de gemeente daarop wijst, zullen ze toch echt in actie moeten komen lijkt me. (anders openen ze ook de deur voor iedereen die op eigen houtje een inrit creeert die niet aan die richtlijnen voldoet)
Daar voldoet de inrit aan. Het is 1 rechte baan tegels naar een vanaf de weg zichtbare garage. De rest van de richtlijn is voor situaties waarin dit niet het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:44
8 pagina's in een ochtend, moeten jullie allemaal niet werken ofzo? :P

Ligt de stoep hoger als de parkeervakken? Ik kan het niet goed zien op de foto in de TS namelijk. Dan bij de gemeente aanvragen dat ze de oprit verhoogd doortrekken tot aan de straat? Willen ze vast niet, want kost geld, maar dan is het 100% opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Waar ik net aan zit te denken...
https://www.fixi.nl/#/issue/new+map
Heb je deze app al?
Daarmee van iedere foutparkeerder een melding maken met foto.
Legaal en dan krijgen ze zelf wel een hele waslijst van meldingen.
Of ze er iets mee doen is dan een 2e natuurlijk.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:12
Señor Sjon schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:18:
Tsja, we varen ook op de foto vanuit zijn verdieping. Geen straatshots of wat dan ook. En het is voor een local altijd duidelijk. Als er telkens iemand staat die er niet gewend is, dan is het dus niet zo duidelijk.
Pizza_Boom in "Radeloos om foutparkeerders voor oprit"

Da's een straatbeeldfoto, stukje van TS is dus tussen de boom en de heg op de achtergrond. (Als ik 'm goed inschat)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDebonair
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06 15:41
Kleinebehuizing.nl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:19:
Vanwege een camera die op de oprit en voortuin (en een stuk straat) staat kan ik soms nog terughalen bij welke buren de 'dader' zit
Let op, filmen van de openbare ruimte mag in principe niet, vanuit privacy oogpunt. Het ongemak dat je ervaart lijkt me geen gerechtvaardigd belang om deze algemene regel te overtreden. Je buren en hun bezoekers kunnen hier succesvol tegen optreden bij de rechter en dat kan je heel veel geld gaan kosten (en zelfs een strafblad opleveren). Daarnaast is ook het bewaren en publiceren van deze beelden, zoals je ter illustratie in dit draadje hebt gedaan, niet toegestaan.

Hear me now and don't forget - I'm not the man my actions would suggest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Pizza_Boom schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:06:
Overigens, TS, je kan het de mensen die er parkeren, het eigenlijk ook niet kwalijk nemen. De gemeente heeft hier weer een fantastisch stukje onduidelijkheid gecreëerd.

***members only***

Twee stukjes waar precies geen auto in past en dan de oprit van jou en van je buurman netjes gemarkeerd. Als je wat verder terug gaat in de straat heb je links wel een groot vak. En in het verlengde heeft de gemeente het wel knap opgelost.

***members only***

[...]
Er zitten afrit stoepranden, dus zo heel onduidelijk is het nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacko01
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:17
Zit de AVP te lezen en je zou volgens Afdeling 5 , Artikel 2:10 iets met vlaggen of wimpels kunnen doen om aan te geven dat er iets is. Zo snel ik de avp lees zou ik niet aan de slag gaan mt borden, kruizen of varkensruggen deze zijn volgens de avp een no-go.

de grote vraag bij jou parkeerders is of het express of door onduidelijkheid van de situtatie. In situatie 1 helpt alleen handhaving, in 2 zou je een brief in de bus kunnen doen van de omwonende met het vriendelijke verzoek om rekenming te houden met de uitrit (of vlaggen neerhangen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-10 09:42

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik snap het niet helemaal. Het is toch wegslepen dan?

Of lees ik er nu overheen. Het is een uitrit, nou dan bel je gewoon de sleepdienst die een contract met de gemeente heeft en laat de wagen die er parkeert lekker wegslepen.

Dat doe je een paar maanden en daarna gaat 't zeker minder voorkomen. Je zou ook een ketting op kunnen hangen daar precies over je uitrit.

En over dat de gemeente boetes uit gaat delen omdat jij een streep / kruis op de stoep hebt getekend... Daarvoor moeten ze eerst bewijs hebben, ik zou idd lekker in de nacht een paar kruizen neer plempen. Wel even vooraf voorbereiden zodat het ook echt lijkt en niet een kliederwerkje en klaar. Laat de gemeente maar bewijzen dat jij het hebt gedaan. Sowieso ook al bij je eigen huis. Welke verbalisant heeft jou gezien? Een aanname omdat jij klaagt is nog lang geen reden om jou als dader aan te merken en ik denk dat een rechter (mocht het nodig zijn) hier gewoon in meegaat... Bewijs is er namelijk niet. En al helemaal niet als er meerdere kruizen staan.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

zwahiel schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:53:
Ik snap het niet helemaal. Het is toch wegslepen dan?

Of lees ik er nu overheen. Het is een uitrit, nou dan bel je gewoon de sleepdienst die een contract met de gemeente heeft en laat de wagen die er parkeert lekker wegslepen.
Kleinebehuizing.nl schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:35:
[...]

Als reactie hierop en alle anderen die naar de gemeente verwijzen:

De NP tegel is hun ultieme en laatste middel.
Er komt geen kruis, geen wegsleepregeling, geen acceptatie van een buurtplan, geen periodieke handhaving.

Nada.
Gemeente is niet bereid om weg te slepen, dus dat wordt lastig

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:32
Illusion schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:14:
[...]

Die APV is kansloos inderdaad.
Dan blijft over het indienen van een officieel handhavingsverzoek o.b.v. RVV1990 artikel 24.1.b.
https://wetten.overheid.n...25/2020-01-01#HoofdstukII
Inderdaad, vrij kansloos.. Zelfs krijten mag niet:
Het is verboden zonder schriftelijke toestemming van de rechthebbende op een openbare plaats of dat gedeelte van een onroerende zaak dat vanaf die plaats zichtbaar is:

a.
een aanplakbiljet of ander geschrift, afbeelding of aanduiding aan te plakken, te doen aanplakken, op andere wijze aan te brengen of te doen aanbrengen;

b.
met kalk, teer of een kleur- of verfstof een afbeelding, letter, cijfer of teken aan te brengen of te doen aanbreng
Ik zou zeggen, neem eens contact op met een gemeenteraadslid die bij jou stem past ;)

https://www.beverwijk.nl/raadsleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:06
Bas170 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:55:
[...]

[...]

Gemeente is niet bereid om weg te slepen, dus dat wordt lastig
Daarom bel ik altijd 0900-8844. Dan belt de politie met de eigenaar van het voertuig en als dat niet lukt bellen zij de sleepdienst

[ Voor 4% gewijzigd door lolgast op 24-11-2020 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-10 15:26
Als uw auto zo staat, dan ben je als persoon die de auto daar wil parkeren wel een aso, of iemand die denkt alleen op de wereld te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Topicstarter
TheDebonair schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:41:
[...]

Let op, filmen van de openbare ruimte mag in principe niet, vanuit privacy oogpunt. Het ongemak dat je ervaart lijkt me geen gerechtvaardigd belang om deze algemene regel te overtreden. Je buren en hun bezoekers kunnen hier succesvol tegen optreden bij de rechter en dat kan je heel veel geld gaan kosten (en zelfs een strafblad opleveren). Daarnaast is ook het bewaren en publiceren van deze beelden, zoals je ter illustratie in dit draadje hebt gedaan, niet toegestaan.
Dit is een foto en bij lange na niet het beeld van m'n camera. Mijn camera is keurig aangemeld bij de politie en ze zijn al meer dan eens blij geweest met beelden er van. Maar bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10 10:24
Nat-Water schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:04:
[...]
Als de situatie zo duidelijk was, was dit topic er niet ;).
Jij gaat er nu vanuit dat mensen enkel onbewust fouten maken, dat is gewoon niet zo.
Ter illustratie:
Dit is mijn woning, de keren dat er mensen geparkeerd staan op het rode kruis kan ik niet meer bijhouden. Nochtans zie je heel duidelijk dat je op de stoep staat en mijn poort is ook groot genoeg zou ik denken.
Fout parkeren is heel vaak een bewuste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:44
da_PSI schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:31:
[...]

Dat is een dure oplossing :9
wrak... met apk..., dat werkt meestal niet echt samen
Zo’n oude Mercedes diesel is nog wel te vinden voor lage prijzen met apk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-09 13:33
Een paar wielklemmen zijn niet duur, echter je kan daar wellicht weer een hoop gedoe mee krijgen.

Wat me opvalt is dat de oprit niet van de typische schuine opritbanden heeft, waarschijnlijk is het daardoor niet zo duidelijk dat het een echte oprit is.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste