APS ecu-r lokaal data uitlezen (projectje)

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:

• iwanovich
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-04 14:34
Ik volg dit met interesse, ga vooral zo door :)

• Aengineering
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-04 20:52
het is me nog niet gelukt om te pairen
ik denk dat ik de cc2530 eens ga vervangen voor een nieuwe

[ Voor 44% gewijzigd door Aengineering op 06-04-2026 18:31 ]

• MichTronic
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 14-04 13:23
Hallo @nolo , ik zag wat je op 31 januari schreef en ik zou graag wat reverse engineering willen doen.
Zou je het binaire bestand met me willen delen?
Ik gebruik een vertaalprogramma en er kunnen dus fouten in zitten, mijn excuses daarvoor.
Bedankt.

• Nibblebit
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11:15

Nibblebit

It's a four-bit aggregation

Onderhand behoorlijk off-topic aan het worden, is een nieuw draadje niet handiger/overzichtelijker?

Don't be naive, you are not the customer - you are the product!

• dooiedodo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-04 19:55
eigenlijk is het orginele projectje wel klaar, of heb jij nog onderhoud en features die je wil doen?
We kunnen nieuwe draad starten voor ECU oplossingen voor zonnepanelen lokaal uitlezen en besturen. of toch aps en eps splitsen

• nolo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-04 16:10
MichTronic schreef op donderdag 9 april 2026 @ 17:15:
Hallo @nolo , ik zag wat je op 31 januari schreef en ik zou graag wat reverse engineering willen doen.
Zou je het binaire bestand met me willen delen?
Ik gebruik een vertaalprogramma en er kunnen dus fouten in zitten, mijn excuses daarvoor.
Bedankt.
Hey, the needed file is on my github like linked in my orginal post

• Nibblebit

Nibblebit

@dooiedodo Thnx - Geef het nog heel even, hopelijk positieve ontwikkeling in de nabije toekomst hoorde ik, waarmee dit draadje dan wel kan worden gesloten met een "mission accomplished, it was a great adventure".

• Dapdodo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:38
Gezien de melding die ik zie, dat de lokale webinterface opgeheven wordt. Denk ik wel dat dit einde project is.
Als ik naar ip-adres ga, krijg ik een vervelende pop-up om je naar de app te dwingen en de menukeuze die ik op mijn ECU-C had voor zero export is verwijderd. Denk dat mods beter nieuw topic maken om de oude informatie die toch nergens meer toe leidt te verwijderen. Ben benieuwd hoe de HA community dit gaat oppakken. Want is er nu wel een OpenAPI maar die kan je maar 1x per uur aanroepen (1000/mnd).

• Nibblebit

Nibblebit

@Dapdodo Eens, klaar met reverse enginering - wil je zekerheid voor de toekomst moet het soms anders worden aangevlogen. Ik heb een online meeting gehad met APsystems, ze zijn nu volledig op de hoogte van de integratie, de functionele behoefte voor de toekomst (wegvallen salderingsregling) en hoe de huidige werking, die via reversed engineering tot stand is gekomen, in elkaar zit.

De huidige werking van de integratie wordt in stand gehouden tot we klaar zijn met het alternatief (wat een uitbreinding van functionaliteit op de reeds aanwezige modbus TCP zal worden).

Er wordt aan gewerkt...

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste