Dit is iets heel anders en totaal niet te vergelijken.Ik weet niet hoe jij denkt dat je weg kan komen met groot op je site te zetten AANBIEDING ABSOLUTE UITVERKOOP KOOP NU MET 70% KORTING. om vervolgens in je algemene voorwaarden te zetten dat je niet aan aanbiedingen en acties doet en klanten dus geen recht hebben op die korting?
https://www.wieringa-advo...-u-besteld-morgen-in-huisAnoniem: 1302638 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:18:
[...]
Dit is iets heel anders en totaal niet te vergelijken.
Leuk dat je het voor BV CoolBlue wil opnemen. Maar dit is gewoon misleiding volgens RCC. Juridisch heeft het geen draagvlak deze uitspraak. Maar geeft wel een goed beeld.
Diep triest dat in de huidige maatschappij een advocaten kantoor bezig moet zijn met "1 dag bezorging" .loki504 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:22:
[...]
https://www.wieringa-advo...-u-besteld-morgen-in-huis
Leuk dat je het voor BV CoolBlue wil opnemen. Maar dit is gewoon misleiding volgens RCC. Juridisch heeft het geen draagvlak deze uitspraak. Maar geeft wel een goed beeld.
"Beautiful Clean Coal"
Anoniem: 1302638
Niks "ik neem het op voor BV Coolblue", om mij maar gelijk te framen als een soort corporate stooge. Kansloos. Maargoed.loki504 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:22:
[...]
https://www.wieringa-advo...-u-besteld-morgen-in-huis
Er staat bij Coolblue "Voor 23.59 uur besteld, morgen gratis bezorgd". Kunnen ze mooi de schuld op PostNL afschuiven als er dan iemand zo treurig is om naar de RCC te stappen.
Dus dit geeft geen goed beeld over de huidige situatie.
Ik heb het de laatste tijd juist andersom, ik bestel iets in een webshop op maandag, die geeft aan we verwachten dat u het product zaterdag ontvangt. De volgende dag staan ze al voor de deur ermee.
Meestal staat er in de algemene voorwaarde dat de levering de volgende dag gepoogd wordt om te doen maar dat het vanwege verscheidene factoren niet altijd mogelijk is.
Meestal staat er in de algemene voorwaarde dat de levering de volgende dag gepoogd wordt om te doen maar dat het vanwege verscheidene factoren niet altijd mogelijk is.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Wij passen de belofte aan zodra wij in de gaten hebben dat het fout kan gaan of richting de feestdagen. Dat wat ik hierboven zei van die containers kon niemand zien aankomen en is dus ook slecht op in te stellen.Poltergeist schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:24:
Ik snap best wel dat het meestal fout gaat bij de distributiepartner, maar de webshop maakt de belofte naar de klant toe. Als de webshop niet de garantie kan krijgen van het distributiekanaal dat het inderdaad op tijd wordt afgeleverd, moet je die belofte niet doen. En als je die garantie wel hebt gekregen van je distributiepartner(s), heb je daar goede afspraken voor gemaakt. Zoals bijvoorbeeld 5 euro per pakket dat te laat wordt bezorgd (want het moet wel een beetje pijn doen, natuurlijk). Die je dan weer kunt vergoeden naar je klant. Maar net als alle andere webshops kies je ervoor om niets te doen, want de concurrentie doet ook niets. En dat geldt voor alle webshops, dus da's een beetje een impasse...
Maar als de webshop de verantwoordelijkheid niet wil nemen, en de distributiepartner ook niet, is de consument uiteindelijk altijd de lul...
En over overmacht: als je al weet dat een aantal pakketten niet op tijd zal aankomen, kun je je niet beroepen op overmacht, want dan is het niet onverwacht...
Voor zover bekend is bij Bol toen de levertijd van letterlijk iedereen aangepast geworden en hebben deze weken dat dit allemaal speelde ook versoepelingen plaatsgevonden met betrekking tot het straffen van partners hierin. Dit waarschijnlijk omdat zij het zelf ook al niet geregeld krijgen.
Het blijft leuk om te roepen dat de klant dan maar 5 euro moet krijgen maar dan zou PostNL (of andere) maar vrijuit moeten gaan als zij ervoor kiezen om containers bijv niet te lossen? Dit is totaal niet haalbaar en zal ook nooit gebeuren. Wij hebben dan ook nog eens de pech dat wij vrij afgelegen zitten waardoor enigste depot wat kortbij zit ook vrij ver afgelegen zit ten opzichte van de randstad.
Als laatste is het ook niet reeel om meteen de levertijd aan te passen als het om misschien 1% van de pakketten gaat wat te laat geleverd wordt.
Klanten mogen best een beetje begrip tonen aangezien we niet alles in hand kunnen hebben. Wij doen onze best om ervoor te zorgen dat het de volgende dag in huis is maar we kunnen nu eenmaal niet alles anticiperen want dan hadden we allang op de bahama's gezetten door de lotto eens een paar keer te winnen.
Gelukkig valt het mee hoeveel klanten met een gestrekt been erin gaan om hun gelijk te krijgen.
-Te huur
Op je eigen website staat het ook gewoon:Anoniem: 217290 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:09:
Ik denk als je het echt aanhankelijk maakt dat je het nog wint bij de kantonrechter ook... Uiteindelijk is het gewoon onderdeel van de overeenkomst. En het groot op je site zetten en vervolgens in je algemene voorwaarden ontkrachten gaat dan niet op. Dan moet je het doen zoals bol.com dan is de kans al een stuk kleiner dat je het in de rechtszaal aflegt.
Maar begrijp me niet verkeerd ik heb zelf een eigen onderneming en wij beloven voor 16:00 besteld zelfde werkdag verstuurd en dat doen we omdat dat een reële belofte is daar pakketten rond 18:00 worden opgehaald.
Het gaat mij vooral om het feit dat dit soort partijen deze beloftes maken terwijl ze ook wel weten dat een x% het niet gaat halen maar daarmee wel het kaas van het brood van de concurrent weg eten. Dus feitelijk kun je het zelfs zien als misleiding maar dat gaat wel heel ver. Wel kun je spreken over concurrentie vervalsing want met deze beloftes kapen ze de omzet van andere winkels weg .
@Anoniem: 1302638 Ik weet niet hoe jij denkt dat je weg kan komen met groot op je site te zetten AANBIEDING ABSOLUTE UITVERKOOP KOOP NU MET 70% KORTING. om vervolgens in je algemene voorwaarden te zetten dat je niet aan aanbiedingen en acties doet en klanten dus geen recht hebben op die korting? Want dat is feitelijk waar jij nu zo lachwekkend op reageert. Een gemaakte belofte of uitspraak op je site is niet ineens ongeldig door je algemene voorwaarden. Dus juridisch gezien kan je die zo van tafel vegen bij een rechtszaak. De kans dat iemand een rechtszaak start op basis van een niet nagekomen belofte op basis van levertijd is echter nihil en dat weten de grote jongens ook dondersgoed. Tevens zijn dit soort praktijken in het verleden door de reclame code commissie meermaals afgekeurd en op de vingers getikt. Maar reclame op je website plaatsen met valse beloftes is dan dus wel heel normaal?
En dan het sterretje maakt het nog erger:Hoelang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?
Voor 16:00 besteld op werkdagen dan wordt het nog de volgende dag bezorgt!*
Hiermee bevestig je dus met een footnote dat de bestelling gegarandeerd de volgende dag bij de klant is.*Dit geldt voor bezorging binnen Nederland en België van pakket zendingen.
dus...
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Ik scheer niemand over een kam. Wie de schoen past trekke 'm aan. Als je van je distributiepartner niet de SLA krijgt dat alles altijd op tijd wordt afgeleverd, moet je zelf die SLA ook niet afgeven aan je klanten. En die 5 euro is uiteraard een extreem voorbeeld (wat ik probeerde te uiten dmv hetOMD schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:26:
[...]
Kan alleen maar zeggen dat je je naam eer aan doet.
Dit is ook meteen een fundamenteel probleem vandaag de dag. De starheid en niet mee willen buigen consument. Er worden geen beloftes gemaakt, je leest alleen de kleine lettertjes niet.
Daarnaast geeft je ook een mooi voorbeeld dat consumenten het allemaal wel weten. 5 euro vergoeding per pakket, dat zijn afspraken die je moet maken. In welke wereld leef jij? Zo een SLA (als je weet wat dat is) gaat natuurlijk een vervoersbedrijf nooit geven, dat doen ze zelfs niet bij een speler zoals Bol.com.
Daarnaast neem je ook nog is aan dat een webshop zijn verantwoordelijkheid niet neemt. Dat doen wij bijvoorbeeld wel, ik stuur eventueel een nieuw pakket als de eerste zending blijft hangen. Het retourneren van het eerste pakket is gratis en vaak is de consument hier uitermate tevreden over. Dus om iedereen nou over één kam te scheren.
Overmacht heeft een andere betekenis dan jij denkt. Overmacht is als wij 10 pakketten verzenden en de PostNL vrachtwagen krijgt een ongeluk of een stroomstoring in een distributiecentrum. Dat is de definitie van overmacht.
Weet je wat het probleem is? De klant wordt door de webshop gedwongen om mee te buigen. De klant heeft vaak al betaald, en heeft dus geen enkel pressiemiddel. De klant wordt dus eigenlijk gebruikt als voetveeg, want "Sorry dat we niet op tijd leveren, We kunnen onze afspraken niet nakomen, maar we zijn zielig en het is niet onze schuld".
Ik heb er persoonlijk totaal geen moeite mee als er een dag later wordt geleverd, en als dat goed wordt gecommuniceerd. Maar mag ik dan ook van de webshop verwachten dat als er iets mis gaat, dat ze dan direct actie ondernemen? Als ik betaal om iets op een bepaald moment geleverd te krijgen, en dat lukt niet, dat ik dan van de webshop mag verwachten dat ze er alles aan doen om het alsnog volgens afspraak bij mij te krijgen? In plaats van het product vier dagen laten te leveren, en alleen de extra verzendkosten te vergoeden? Bij de hele grote jongens (coolblue, bol, e.d.) iig niet.En bij veel kleintjes zal het niet anders zijn.
En dan werkt het dus maar een kant uit: de consument moet maar meebuigen, maar op het moment dat er klantenservice nodig is, kunnen de webshops helemaal niets. En dat steekt me. En dan ben ik wellicht wat star als men beloofd dat men de volgende dag levert, en dat niet doet.
En jouw voorbeeld van overmacht is inderdaad overmacht. Maar als je een 100 pakjes de deur uit doet, en je weet uit ervaring dat er minimaal twee (of meer, ik weet het percentage niet) te laat komen, is dat dus geen overmacht. Want dan weet je dat er twee te laat komen. Je weet alleen niet welke twee...
Mijn definitie van overmacht, overigens: gebeurtenis buiten de wil of schuld van de schuldenaar en die de schuldenaar niet kon voorzien, waardoor de schuldenaar zijn overeenkomst onmogelijk kan nakomen;
En uiteraard zijn er ook de echt goede webshops: die wel beloven wat ze doen: die wel flexibel zijn, en dat is goed en die krijgen ook mijn support. Maar ik bestel alleen bij Coolblue als ik het echt de volgende dag in huis wil hebben. En als dat dan niet lukt, ben ik best pissig, ja...
Je gooit weer met van alles maar het raakt kant noch wal.Poltergeist schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:18:
[...]
Ik scheer niemand over een kam. Wie de schoen past trekke 'm aan. Als je van je distributiepartner niet de SLA krijgt dat alles altijd op tijd wordt afgeleverd, moet je zelf die SLA ook niet afgeven aan je klanten. En die 5 euro is uiteraard een extreem voorbeeld (wat ik probeerde te uiten dmv het) En als er kleine lettertjes ergens zijn, mogen die best iets groter worden afgebeeld. Want ik heb best moeite om bij (bijvoorbeeld) coolblue ergens te vinden dat het misschien ook langer kan duren. Overal (zelfs op https://www.coolblue.nl/k...ce/bezorg-en-ophaalopties, de plek waar je dat zou kunnen zetten) wordt verteld dat het morgen wordt geleverd... Of lukt het Coolblue wel om 100% alles op tijd te leveren?
Weet je wat het probleem is? De klant wordt door de webshop gedwongen om mee te buigen. De klant heeft vaak al betaald, en heeft dus geen enkel pressiemiddel. De klant wordt dus eigenlijk gebruikt als voetveeg, want "Sorry dat we niet op tijd leveren, We kunnen onze afspraken niet nakomen, maar we zijn zielig en het is niet onze schuld".
Ik heb er persoonlijk totaal geen moeite mee als er een dag later wordt geleverd, en als dat goed wordt gecommuniceerd. Maar mag ik dan ook van de webshop verwachten dat als er iets mis gaat, dat ze dan direct actie ondernemen? Als ik betaal om iets op een bepaald moment geleverd te krijgen, en dat lukt niet, dat ik dan van de webshop mag verwachten dat ze er alles aan doen om het alsnog volgens afspraak bij mij te krijgen? In plaats van het product vier dagen laten te leveren, en alleen de extra verzendkosten te vergoeden? Bij de hele grote jongens (coolblue, bol, e.d.) iig niet.En bij veel kleintjes zal het niet anders zijn.
En dan werkt het dus maar een kant uit: de consument moet maar meebuigen, maar op het moment dat er klantenservice nodig is, kunnen de webshops helemaal niets. En dat steekt me. En dan ben ik wellicht wat star als men beloofd dat men de volgende dag levert, en dat niet doet.
En jouw voorbeeld van overmacht is inderdaad overmacht. Maar als je een 100 pakjes de deur uit doet, en je weet uit ervaring dat er minimaal twee (of meer, ik weet het percentage niet) te laat komen, is dat dus geen overmacht. Want dan weet je dat er twee te laat komen. Je weet alleen niet welke twee...
Mijn definitie van overmacht, overigens: gebeurtenis buiten de wil of schuld van de schuldenaar en die de schuldenaar niet kon voorzien, waardoor de schuldenaar zijn overeenkomst onmogelijk kan nakomen;
En uiteraard zijn er ook de echt goede webshops: die wel beloven wat ze doen: die wel flexibel zijn, en dat is goed en die krijgen ook mijn support. Maar ik bestel alleen bij Coolblue als ik het echt de volgende dag in huis wil hebben. En als dat dan niet lukt, ben ik best pissig, ja...
Je eerste alinea is als een kind met modder gooien en dat weet je zelf ook wel. Wij zijn juist erg flexibe (en daarom zeggen we ook alleen, voor xx:xx besteld is, dezelfde dag verzonden.
2e alinea:
ok, de webshop moet alles er aan doen om het artikel bij je te krijgen op die dag. Een koerier, order compllet verliesgevend en maak je niet meer even goed met andere orders. Jij hebt poep daaraan, laat de winkelier maar branden. Uiteraard ben jij zo iemand die nu gaat zeggen, dat is ondernemersrisico. Ik weet 100% zeker dat als jij iets fout doet op je werk, wat geld kost, dat je gaat steigeren als de baas dat op jouw gaat verhalen want zo sta jij erin. Jij doet iets niet goed, JIJ moet het regelen. Kijken of je nog steeds blij bent als een corporate fuck=up maakt wat je 3 maandsalarissen kost. Je verwacht dat de baas met je meedenkt/meebuigt. Logisch toch? Maar he, zo zie jij het vast niet. Het werkt alleen één kant op
Kom op zeg. Dat is toch wat ik zeg? Hoe kan een schuldenaar nou voorzien dat een PostNL chauffeur ene dodelijk ongeval krijgt of dat een brug kapot is en dat de chauffeur niet op tijd bij een depot is?Mijn definitie van overmacht, overigens: gebeurtenis buiten de wil of schuld van de schuldenaar en die de schuldenaar niet kon voorzien, waardoor de schuldenaar zijn overeenkomst onmogelijk kan nakomen;
@DutchKel
Wist je dat wij meer gezeur hebben met klanten die spullen eerder ontvangen? Sommige klanten worden echt boos omdat ze er geen rekening mee kunnen houden en niet thuis zijn.
Je kan het nooit 100% goed doen. Dat bestaat gewoon niet helaas.
Enige wat ik vraag als winkelier of asjeblieft mensen een beetje rekening kunnen houden dat ze werken met mensen. Tegenwoordig bestaat alles uit wetsartikelen, aanklachten en je gelijk halen. Communiceren met elkaar wordt steeds lastiger en dat vind ik jammer

[ Voor 7% gewijzigd door OMD op 18-11-2020 17:50 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Ik heb geen idee wie "wij" zijn, om eerlijk te zijn.OMD schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:26:
[...]
Je gooit weer met van alles maar het raakt kant noch wal.
Je eerste alinea is als een kind met modder gooien en dat weet je zelf ook wel. Wij zijn juist erg flexibel.
Ik heb vaak genoeg stomme dingen gedaan die (veel) geld hebben gekost. Hoort er nou eenmaal bij. Ik krijg op mijn kop, "de volgende keer niet meer zo doen", Maar mijn baas rekent het niet door naar de klant. En dat doe jij wel (indirect, want de levertijd is onderdeel van de overeenkomst). Jij wentelt jouw onwil of onmogelijkheid om een goede SLA af te spreken af op de klant, waar je wel een soort van SLA mee afspreekt ("ik lever de volgende dag")2e alinea:
ok, de webshop moet alles er aan doen om het artikel bij je te krijgen op die dag. Een koerier, order compllet verliesgevend en maak je niet meer even goed met andere orders. UIteraard ben jij zo iemand die nu gaat zeggen, dat is ondernemersrisico. Ik weet 100% zeker dat als jij iets fout doet op je werk, wat geld kost, dat je gaat steigeren als de baas dat op jouw gaat verhalen want zo sta jij erin. Jij doet iets niet goed, JIJ moet het regelen. Kijken of je nog steeds blij bent als een corporate fuck=up maakt wat je 3 maandsalarissen kost. Je verwacht dat de baas met je meedenkt/meebuigt. Logisch toch?
Dan bedoelen we toch hetzelfde? Alhoewel, die brug[...]
Kom op zeg.
Als er containers kwijt zijn: Ja, dat is overmacht. Als de pakketboot is gezonken: Ja, dat is overmacht. Als de bestelbus een ongeluk heeft gehad: Overmacht Dat een pakketdienst een pakket niet op tijd aflevert vanwege te weinig capaciteit: dat is geen overmacht, want dat gebeurd vaker en dien je dus rekening mee te houden. Als jij vraagt van de klant om daar rekening mee te houden, waarom doe je dat dan zelf niet als bedrijf?
Even een disclaimer: Als ik het heb over jou: Ik heb geen idee wie je bent en wat je doet in het leven. Met jou bedoel ik gewoon "de webshop" in het algemeen. En nogmaals: de goede niet ten na gesproken.
Poltergeist schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:49:
[...]
Ik heb geen idee wie "wij" zijn, om eerlijk te zijn.
[...]
Ik heb vaak genoeg stomme dingen gedaan die (veel) geld hebben gekost. Hoort er nou eenmaal bij. Ik krijg op mijn kop, "de volgende keer niet meer zo doen", Maar mijn baas rekent het niet door naar de klant. En dat doe jij wel (indirect, want de levertijd is onderdeel van de overeenkomst). Jij wentelt jouw onwil of onmogelijkheid om een goede SLA af te spreken af op de klant, waar je wel een soort van SLA mee afspreekt ("ik lever de volgende dag")
[...]
Dan bedoelen we toch hetzelfde?.
Als er containers kwijt zijn: Ja, dat is overmacht. Als de pakketboot is gezonken: Ja, dat is overmacht. Als de bestelbus een ongeluk heeft gehad: Overmacht Dat een pakketdienst een pakket niet op tijd aflevert vanwege te weinig capaciteit: dat is geen overmacht, want dat gebeurd vaker en dien je dus rekening mee te houden. Als jij vraagt van de klant om daar rekening mee te houden, waarom doe je dat dan zelf niet als bedrijf?
Even een disclaimer: Als ik het heb over jou: Ik heb geen idee wie je bent en wat je doet in het leven. Met jou bedoel ik gewoon "de webshop" in het algemeen. En nogmaals: de goede niet ten na gesproken.
Om de simpele reden dat het in 99,6% van de gevallen wel goed gaat. je kan niet voor 0,4% 60% van je handel inlevert omdat je maar spook levertijden gaat neerzetten. Vandaag besteld = komt wel binnen een maandje ofzo. Niemand slikt dat.Als jij vraagt van de klant om daar rekening mee te houden, waarom doe je dat dan zelf niet als bedrijf?
Ik dacht persoonlijk dat je het tegen mij als persoon had haha. Ik ben dus eigenaar van een webwinkel
(één die het voor de rest prima voor elkaar heeft qua levertijd belofte en oplossingen met klanten
[ Voor 3% gewijzigd door OMD op 18-11-2020 17:54 ]
Ik had al zo'n donkerbruin vermoedenOMD schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:53:
[...]
[...]
Om de simpele reden dat het in 99,6% van de gevallen wel goed gaat. je kan niet voor 0,4% 60% van je handel inlevert omdat je maar spook levertijden gaat neerzetten. Vandaag besteld = komt wel binnen een maandje ofzo.
Ik dacht persoonlijk dat je het tegen mij als persoon had haha. Ik ben dus eigenaar van een webwinkel
Dat werkt niet. Zal ook nooit gaan werken. Dit werkt voor jou (ik heb zo een gevoel dat je met veel data werkt?)Poltergeist schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:56:
[...]
Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden. Ik vraag ook niet om spooklevertijden neer te zetten. Ik wil gewoon een realistisch beeld. Als je nou dat percentage erbij zet (je hebt 99,6% kans dat je pakket morgen binnen is) dan zou ik daar blij mee zijn. En nog steeds bij je bestellen omdat je service goed is (hoop ik dan
)
Maar het gros van de mensen snappen niet.
Voor 13:00 besteld = In 99.6% van de gevallen morgen in huis. Dat soort zinnen gaan nooit werken helaas.
Als 99,6% van de bezorgingen er de volgende dag zijn, dan is "volgende dag geleverd" gewoon realistisch.Poltergeist schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:56:
[...]
Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden. Ik vraag ook niet om spooklevertijden neer te zetten. Ik wil gewoon een realistisch beeld. Als je nou dat percentage erbij zet (je hebt 99,6% kans dat je pakket morgen binnen is) dan zou ik daar blij mee zijn. En nog steeds bij je bestellen omdat je service goed is (hoop ik dan
)
Maar waar ligt die grens? Moet het boven de 99,5% zijn? Of is 99% nog acceptabel? 98%? 97%?Anoniem: 1302638 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:20:
[...]
Als 99,6% van de bezorgingen er de volgende dag zijn, dan is "volgende dag geleverd" gewoon realistisch.
Zeg dat je iets belooft, en je maakt het in 95% van de gevallen waar, dan vind ik dat zelf ook nog best realistisch klinken eigenlijk.
[ Voor 17% gewijzigd door Hahn op 18-11-2020 20:30 ]
The devil is in the details.
Ik weet niet of je een harde grens kan aanwijzen, maar als nou eens kijk naar de voedingsmiddelenindustrie (76/211/EEC) dan is anderhalf procent sowieso binnen de marge als je het hebt over 1000 stuks.Hahn schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:27:
[...]
Maar waar ligt die grens? Moet het boven de 99,5% zijn? Of is 99% nog acceptabel? 98%? 97%?
Zeg je dat iets doet, en je maakt het in 95% van de gevallen waar, vind ik zelf ook nog best realistisch klinken eigenlijk.
Totaal niet vergelijkbaar natuurlijk dat weet ik ook. Maar serieus, 4 "mislukkingen" op 1000 bezorgingen is echt niet slecht.
Zeker niet als je bedenkt dat het daadwerkelijk aantal pakketjes dat echt gejat wordt / verdwijnt / oplost in een zwart gat voelt het heel erg als fornicatie met formicidae.
4 'mislukkingen' op 1000 bezorgingen is niet slecht nee, het is zelfs uitzonderlijk goed.Anoniem: 1302638 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:32:
[...]
Ik weet niet of je een harde grens kan aanwijzen, maar als nou eens kijk naar de voedingsmiddelenindustrie (76/211/EEC) dan is anderhalf procent sowieso binnen de marge als je het hebt over 1000 stuks.
Totaal niet vergelijkbaar natuurlijk dat weet ik ook. Maar serieus, 4 "mislukkingen" op 1000 bezorgingen is echt niet slecht.
Zeker niet als je bedenkt dat het daadwerkelijk aantal pakketjes dat echt gejat wordt / verdwijnt / oplost in een zwart gat voelt het heel erg als fornicatie met formicidae.
Ik werk zelf bij één van de bedrijven die in dit topic genoemd wordt (Coolblue), en ik weet hoeveel er dagelijks bij ons besteld wordt (letterlijk tienduizenden bestellingen per dag). En daarom ben ik dus ook heel benieuwd wanneer 'men' vindt dat je 'vandaag besteld, morgen in huis' wel zou mogen communiceren (let wel, uit eigen nieuwsgierigheid, ik ga verder niet over de bezorg-belofte
Het is natuurlijk heel vervelend als je iets nodig hebt, of je hebt je erop verheugd, en het komt niet op de beloofde dag. En al helemaal balen als het je een paar keer in een paar weken/maanden tijd gebeurt. Maar daar tegenover staan dus vele dui-zen-den mensen per dag die bij hetzelfde bedrijf bestellen, waarbij de belofte wel waargemaakt wordt.
Het gaat juist om dat kleine percentage waar het niet goed gaat. Die ene persoon heeft ook op de site gezien dat hij vandaag besteld en morgen geleverd krijgt, en heeft niets van doen met de vele duizenden waar het wel goed gaat.Hahn schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:47:
[...]
4 'mislukkingen' op 1000 bezorgingen is niet slecht nee, het is zelfs uitzonderlijk goed.
Ik werk zelf bij één van de bedrijven die in dit topic genoemd wordt (Coolblue), en ik weet hoeveel er dagelijks bij ons besteld wordt (letterlijk tienduizenden bestellingen per dag). En daarom ben ik dus ook heel benieuwd wanneer 'men' vindt dat je 'vandaag besteld, morgen in huis' wel zou mogen communiceren (let wel, uit eigen nieuwsgierigheid, ik ga verder niet over de bezorg-belofte).
Het is natuurlijk heel vervelend als je iets nodig hebt, of je hebt je erop verheugd, en het komt niet op de beloofde dag. En al helemaal balen als het je een paar keer in een paar weken/maanden tijd gebeurt. Maar daar tegenover staan dus vele dui-zen-den mensen per dag die bij hetzelfde bedrijf bestellen, waarbij de belofte wel waargemaakt wordt.
Ik denk dat je op zich best vandaag besteld, morgen in huis mag communiceren, maar dat het best duidelijker mag zijn dat het geen garantie is. "Als je vandaag vóór 23.59 uur bestelt, wordt je pakketje morgen gratis thuisbezorgd. Zelfs op zondag. Meestal dan, want heel soms gaat het wel eens mis. Ook als je voor een andere dag kiest is bezorging gratis.".
Poltergeist schreef op woensdag 18 november 2020 @ 23:48:
[...]
Het gaat juist om dat kleine percentage waar het niet goed gaat. Die ene persoon heeft ook op de site gezien dat hij vandaag besteld en morgen geleverd krijgt, en heeft niets van doen met de vele duizenden waar het wel goed gaat.
Ik denk dat je op zich best vandaag besteld, morgen in huis mag communiceren, maar dat het best duidelijker mag zijn dat het geen garantie is. "Als je vandaag vóór 23.59 uur bestelt, wordt je pakketje morgen gratis thuisbezorgd. Zelfs op zondag. Meestal dan, want heel soms gaat het wel eens mis. Ook als je voor een andere dag kiest is bezorging gratis.".
We draaien in cirkeltjes. Dat het weleens mis kan gaan snapt iedereen.
't gaat nu ongeveer 25 keer zo vaak mis... Dat verdient toch wel een vermelding?
Maar doe jij dat ook als je bijvoorbeeld afspraken maakt in je dagelijkse leven of werkleven? "Volgende week donderdag om 20:00 ben ik bij je! Tenzij m'n trein te laat is, of ik m'n been breek, of het vergeet natuurlijk, dan ben ik wat later."Poltergeist schreef op woensdag 18 november 2020 @ 23:48:
[...]
Het gaat juist om dat kleine percentage waar het niet goed gaat. Die ene persoon heeft ook op de site gezien dat hij vandaag besteld en morgen geleverd krijgt, en heeft niets van doen met de vele duizenden waar het wel goed gaat.
Extra informatie tonen zou kunnen, dat geef ik je, maar ook daar weer: wanneer is die extra informatie nodig? Als je 99,9% van de bestellingen op tijd levert, moet je dan alsnog zeggen dat het heeeeel misschien (0,1% van de gevallen) toch wel eens te laat zou kunnen komen? Dus ook daar: waar ligt die grens?
De grens ligt bij schade betalen als die ontstaat. Mij slaapkamer kwam enkele dagen later. En daar door was de stoort al langs geweest. Moest de volgende dag komen en dat kosten 15 euro. Die mochten ze toch echt betalen omdat zij hun afspraken niet na kwamen. Voor 99% van de tijd is het ook geen probleem. Maar het is wel een afspraak die je maakt met de ondernemer. En alle eventuele schade die daardoor ontstaat is voor zijn rekening.Hahn schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:51:
[...]
Maar doe jij dat ook als je bijvoorbeeld afspraken maakt in je dagelijkse leven of werkleven? "Volgende week donderdag om 20:00 ben ik bij je! Tenzij m'n trein te laat is, of ik m'n been breek, of het vergeet natuurlijk, dan ben ik wat later."
Extra informatie tonen zou kunnen, dat geef ik je, maar ook daar weer: wanneer is die extra informatie nodig? Als je 99,9% van de bestellingen op tijd levert, moet je dan alsnog zeggen dat het heeeeel misschien (0,1% van de gevallen) toch wel eens te laat zou kunnen komen? Dus ook daar: waar ligt die grens?
Dus dit...loki504 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:30:
[...]
De grens ligt bij schade betalen als die ontstaat. Mij slaapkamer kwam enkele dagen later. En daar door was de stoort al langs geweest. Moest de volgende dag komen en dat kosten 15 euro. Die mochten ze toch echt betalen omdat zij hun afspraken niet na kwamen. Voor 99% van de tijd is het ook geen probleem. Maar het is wel een afspraak die je maakt met de ondernemer. En alle eventuele schade die daardoor ontstaat is voor zijn rekening.
Wanneer een klant mij belt en die heeft een bepaald artikel echt de volgende dag nodig en ik garandeer dat het binnen is dan vind ik dat ik de schade moet betalen wanneer dit niet nagekomen wordt.
Gelukkig maak ik dat soort afspraken nooit of ik zeg dat ze het af moeten komen halen. We hebben echt wel mensen gehad die 125km moesten rijden maar gewoon echt de spullen nodig hadden.
Beloftes op websites lukt over het algemeen gewoon. Je bent een pieper als het is een keertje niet gehaald wordt. Niet verzenden door de webshop of foutieve voorraad informatie vind ik wel kwalijk. Wij hebben echt wel is een verkeerde voorraadindicatie gehad en meestal bied ik gratis verzending aan of een korting op die order, geld is de enige compensatie wat een webshop kan aanbieden. Dingen zoals een koerier eisen en dergelijke slaan natuurlijk nergens op.
Grappig, want ik heb eigenlijk als stopzinnetje "IJs en weder dienende..." dus dat indekken, dat doe ik inderdaad...Hahn schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:51:
[...]
Maar doe jij dat ook als je bijvoorbeeld afspraken maakt in je dagelijkse leven of werkleven? "Volgende week donderdag om 20:00 ben ik bij je! Tenzij m'n trein te laat is, of ik m'n been breek, of het vergeet natuurlijk, dan ben ik wat later."
Als het normaal gesproken 0,1% (of 0,4% van de gevallen) is dan is dat redelijk standaard. Maar als het al een tijd veel meer is zou ik daar wel een duidelijke opmerking over plaatsen. Al was het alleen maar om het gezeik voor te zijn...Extra informatie tonen zou kunnen, dat geef ik je, maar ook daar weer: wanneer is die extra informatie nodig? Als je 99,9% van de bestellingen op tijd levert, moet je dan alsnog zeggen dat het heeeeel misschien (0,1% van de gevallen) toch wel eens te laat zou kunnen komen? Dus ook daar: waar ligt die grens?
ik had het afgelopen week "toevallig ook".
product besteld bij fonq, waarbij vermeld werd dat het op voorraad was en direct zou worden verzonden en binnen 1-2 dagen in huis zou zijn. toen het na 3 dagen nog steeds niet verzonden was, toch maar contact opgenomen, en blijkbaar zou dit product door iemand anders verstuurd worden (terwijl erbij staat dat fonq de verkoper is). Ze zouden erachter aan gaan.
Toen er na 7 dagen nog steeds geen actie ondernomen was, de bestelling maar geannuleerd en het product ergens anders besteld..
product besteld bij fonq, waarbij vermeld werd dat het op voorraad was en direct zou worden verzonden en binnen 1-2 dagen in huis zou zijn. toen het na 3 dagen nog steeds niet verzonden was, toch maar contact opgenomen, en blijkbaar zou dit product door iemand anders verstuurd worden (terwijl erbij staat dat fonq de verkoper is). Ze zouden erachter aan gaan.
Toen er na 7 dagen nog steeds geen actie ondernomen was, de bestelling maar geannuleerd en het product ergens anders besteld..
Bij mij gaat het vrijwel altijd goed, en ik heb er meestal geen problemen mee als het 1 of 2 dagen langer duurt zolang je de bestelling kan volgen en kan zien waar het eventueel mis gaat.
Vorig jaar echter een grote misser bij een audiozaak met twee punten in de naam. Ik kocht daar een paar weken voor de feestdagen een versterker die volgens de webshop op voorraad was, en de volgende dag geleverd zou worden. Het duurde en duurde maar, en in de mails en telefoontjes werd om de hete brei heen gedraaid en zelfs hard gelogen. Kortom, het apparaat was helemaal niet op voorraad. Volgens reviews en klachten op klachtensites waren het simpelweg praktijken die vaker voorkwamen bij die club, en ik was nu ook zo'n pechvogel. Uiteindelijk geannuleerd en direct rechtsbijstand ingeschakeld en een juridische brief gestuurd, en uiteindelijk na een laatste telefonische herinnering aan het verlopen van de termijn (die dag) mijn geld teruggekregen. Het ging hier om een cadeau van een flink bedrag en ik was er even goed ziek van, de lol van die versterker was er toen ook echt vanaf.
Het ging hier overigens om een apparaat die bij een beperkt aantal dealers te krijgen was, en deze winkel had een fysieke winkel enigszins in de buurt. Wat ik hiervan geleerd heb is om bij duurdere aankopen nog meer reviews te bekijken en bij wantrouwen eerst te bellen om te vragen of ik het ook kan komen afhalen. Als dat laatste niet kan, dan stinkt het zaakje en winkel ik verder.
Verder probeer ik kleinere pakketjes zoveel mogelijk bij winkels en afhaalpunten in de buurt te laten bezorgen ipv aan de deur, dat scheelt vaak ook ergernissen.
Vorig jaar echter een grote misser bij een audiozaak met twee punten in de naam. Ik kocht daar een paar weken voor de feestdagen een versterker die volgens de webshop op voorraad was, en de volgende dag geleverd zou worden. Het duurde en duurde maar, en in de mails en telefoontjes werd om de hete brei heen gedraaid en zelfs hard gelogen. Kortom, het apparaat was helemaal niet op voorraad. Volgens reviews en klachten op klachtensites waren het simpelweg praktijken die vaker voorkwamen bij die club, en ik was nu ook zo'n pechvogel. Uiteindelijk geannuleerd en direct rechtsbijstand ingeschakeld en een juridische brief gestuurd, en uiteindelijk na een laatste telefonische herinnering aan het verlopen van de termijn (die dag) mijn geld teruggekregen. Het ging hier om een cadeau van een flink bedrag en ik was er even goed ziek van, de lol van die versterker was er toen ook echt vanaf.
Het ging hier overigens om een apparaat die bij een beperkt aantal dealers te krijgen was, en deze winkel had een fysieke winkel enigszins in de buurt. Wat ik hiervan geleerd heb is om bij duurdere aankopen nog meer reviews te bekijken en bij wantrouwen eerst te bellen om te vragen of ik het ook kan komen afhalen. Als dat laatste niet kan, dan stinkt het zaakje en winkel ik verder.
Verder probeer ik kleinere pakketjes zoveel mogelijk bij winkels en afhaalpunten in de buurt te laten bezorgen ipv aan de deur, dat scheelt vaak ook ergernissen.
[ Voor 11% gewijzigd door Gethijsem op 20-11-2020 11:53 ]
Toevallig vandaag in het nieuws:Number10 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:53:
Dit is typisch iets waar redelijkerwijs alleen een toezichthouder zoals de ACM iets mee kan, als die vaststelt dat er sprake is van een overtreding van de wet.
https://www.acm.nl/nl/pub...formeren-over-levertijden
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Ondertussen gaan ze bij Bpost(België) ook pakjes leveren op zondag.
Ze zitten nu al met teveel werk en te weinig personeel.
Ze zitten nu al met teveel werk en te weinig personeel.
Is dat iets nieuws in België dan? Want dat doet PostNL in Nederland al wat jaartjes...Chelseamarre123 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:13:
Ondertussen gaan ze bij Bpost(België) ook pakjes leveren op zondag.
Volgens mij mis ik iets...(?) als ze te weinig personeel hebben, hoe kunnen ze dan ook op zondag gaan bezorgen? Is daar dan 'ineens' wel personeel voor?Ze zitten nu al met teveel werk en te weinig personeel.
Ja is in België nieuw. Vind het toch een opmerkelijke timing om dit te verkondigen. Gisteren ook onderstaand artikel en dan gaan ze ineens nog op zondag leveren.ehtweak schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:29:
[...]
Is dat iets nieuws in België dan? Want dat doet PostNL in Nederland al wat jaartjes...
[...]
Volgens mij mis ik iets...(?) als ze te weinig personeel hebben, hoe kunnen ze dan ook op zondag gaan bezorgen? Is daar dan 'ineens' wel personeel voor?
Vorige week was ook al de vraag om zoveel mogelijk in een afhaalpunt te laten bezorgen omdat ze niet alles thuis krijgen bezorgd.
Postbezorgers krijgen een dag extra verlof bij maar liefst 12 gewerkte zondagen op 1 jaar.
https://www.vrt.be/vrtnws.../25/bpost-pakjes-terzake/
Anoniem: 224360
Ik moest hier aan denken.....
YouTube: Ronny Chieng Thinks Amazon Prime Is Too Slow | Netflix Is A Joke
YouTube: Ronny Chieng Thinks Amazon Prime Is Too Slow | Netflix Is A Joke
Ik ben het een beetje beu bij Bol. Ik bestel iets vorige week zondag (21 nov) direct van hen (dus geen reseller). Er wordt mij een levertermijn van 24/11 voorgesteld, ik verplaats die al naar 25/11 en hij is ondertussen door bol al twee keer verlaat (eerst naar 28/11 en nu naar 02/12). En dit is niet de eerste maal dit jaar.
Als ik de klantendienst contacteer krijg ik te horen dat het "heel erg druk is met Black Friday en sinterklaas/kerst" en dat "er een disclaimer bovenaan de site stond die zegt dat pakjes eventueel later kunnen aankomen".
Ja sorry hoor, maar Black Friday/Sinterklaas/Kerst zijn gekende pieken en het effect op de leveringstermijnen kan je dus perfect incalculeren.
Nu voelt het gewoon als een vorm van consumentenbedrog. Een leveringstermijn vooropstellen waarvan ze weten dat ze hem onmogelijk kunnen halen en als mensen klagen verwijzen naar een vage disclaimer.
Als ik de klantendienst contacteer krijg ik te horen dat het "heel erg druk is met Black Friday en sinterklaas/kerst" en dat "er een disclaimer bovenaan de site stond die zegt dat pakjes eventueel later kunnen aankomen".
Ja sorry hoor, maar Black Friday/Sinterklaas/Kerst zijn gekende pieken en het effect op de leveringstermijnen kan je dus perfect incalculeren.
Nu voelt het gewoon als een vorm van consumentenbedrog. Een leveringstermijn vooropstellen waarvan ze weten dat ze hem onmogelijk kunnen halen en als mensen klagen verwijzen naar een vage disclaimer.
Bij Nespresso heb ik een positief bericht.
Op de website zelf staat ook dat het langer kan duren door "Gifting Friday" (hun term voor Black Friday).
Normaal bezorgd Nespresso/DHL niet op zondag maar omdat ze gister mijn pakketje niet wegkregen, kwamen ze toch vandaag netjes.
Ook in de communicatie/mailtjes stond overal "Onze excuses het kan heel druk zijn"
Al met al wel heel tevreden, omdat het netjes gecommuniceerd was, en ook zsm opgelost
Op de website zelf staat ook dat het langer kan duren door "Gifting Friday" (hun term voor Black Friday).
Normaal bezorgd Nespresso/DHL niet op zondag maar omdat ze gister mijn pakketje niet wegkregen, kwamen ze toch vandaag netjes.
Ook in de communicatie/mailtjes stond overal "Onze excuses het kan heel druk zijn"
Al met al wel heel tevreden, omdat het netjes gecommuniceerd was, en ook zsm opgelost
Men zoekt bij postnl nog iemand die net zoals jij dit soort pieken perfect kan incalculeren .Finniemc schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:53:
Natuurlijk is dat onmogelijk niemand kan pech of stroomuitval of ziekte of beschadiging van artikelen tijdens transport voorkomen (maar een paar voorbeelden)
Als ik zie dat er gisteren een pakje is bezorgd bij mij en hoeveel adressen die bezorger had denk ik dat we eens met zijn allen dank je wel tegen bezorgers moeten gaan zeggen en er eens rekening mee moeten houden dat webshops deze dagen met uitzonderlijke drukte te maken hebben .
Je kunt niet klagen als een webshop duidelijk vermeld dat er vertragingen kunnen ontstaan als je dat wilt vermijden dan zul je gewoon een artikel in een winkel moeten kopen waar je iets gelijk mee kunt nemen .
"Beautiful Clean Coal"
Je kan het incalculeren door een betere levertijd op te geven, maar zoals anderen al aangeven in dit topic, het is echt een drama op het moment.Finniemc schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:53:
Wij zijn ook een redelijke klant en elke dag maken we kans om een mail te krijgen of belletje om te horen dat PostNL niet eens langs zal komen om de containers op te halen. Buiten dat mogen we absoluut niet meer mee geven dan vastgelegd... Noodgedwongen inperken dus.
Ik begrijp het allemaal wel alleen duurt het zo lang
Ben ik er blij mee? Nee.
Heb ik er begrip voor? Nog een beetje
Wij verkopen ook via Bol en de levertijd staat nu op 3-5 dagen. Vandaag netjes alles verzonden terwijl de klanten het pas uiterlijk 7 december verwachten. Dat kost wel bestellingen maar ik kan de belofte zo wel waarmaken. Als de vandaag verzonden bestellingen nog niet geleverd zijn voor 7 december ... dan weet ik het ook niet meer.
Ook op onze eigen website waarschuwen we meermaals dat de kans op vertraging erg groot is. Dit kost gewoon bestellingen omdat concurrenten nog wel gewoon beloven de volgende dag te leveren. Het is dus een afweging. Iedereen die nu pakketjes verstuurt weet dat de kans erg groot is dat er vertraging zal zijn in de aflevering. Je kan mazzel hebben en dat alle containers worden verwerkt. Je kan pech hebben en ze komen niet eens langs om de containers op te halen of laten de containers gewoon een dag staan op het distributiecentrum.
niet iedereen heeft een bierbuikje
Allemaal zaken die, opnieuw, ingecalculeerd kunnen worden door bol.com zelf. Postnl of welke derde partij dan ook is mijn probleem niet. Bol die onrealistische levertermijnen voorstelt is het probleem. Dat het kan, binnen redelijkheid, bewijzen honderden JIT bedrijven over Europa.leekers schreef op maandag 30 november 2020 @ 05:46:
[...]
Men zoekt bij postnl nog iemand die net zoals jij dit soort pieken perfect kan incalculeren .
Natuurlijk is dat onmogelijk niemand kan pech of stroomuitval of ziekte of beschadiging van artikelen tijdens transport voorkomen (maar een paar voorbeelden)
Sorry hoor maar als ik overeenkom met een klant om binnen twee dagen nieuwe servers te leveren en te installeren terwijl ik weet dat ik dan waarschijnlijk zelfs de hardware niet eens binnen kan hebben is dat uiteindelijk mijn verantwoordelijkheid. Niet die van de leverancier of de koeriersdienst.
En dan vraag ik niet om dat tot de dag of zelfs 2/3 dagen juist te hebben maar als je aangeeft dat je op twee dagen kan leveren, dit nog eens bevestigd na de betaling, en uiteindelijk is het meer dan een week dan is er wel degelijk een probleem over hoe je leveringstermijnen communiceert naar de klant. En dit komt voor in de helft van de pakketjes die aan mij geleverd werden in de laatste 6 maanden.
Bij Amazon.de durft men wel gewoon te zeggen: hey, ik weet dat je prime hebt maar dit gaat 5/7 dagen duren. Dat apprecieer ik veel meer dan compleet onrealistische timeframes geven en je dan "indekken" met een disclaimer.
[ Voor 15% gewijzigd door Finniemc op 30-11-2020 21:07 ]
Kijk, maar dit apprecieer ik. Het wordt nu voorgesteld alsof ik onredelijke eisen stel. Neen. Ik wil gewoon realistische leveringstermijnen en als het dan nog een beetje uitloopt: c'est la vie. Maar een zeer snelle leveringstermijn zetten, waarvan je perfect weet dat je die niet na kan komen, en dan verwijzen naar een vage disclaimer is gewoon een vorm van klantenbedrog.wodkabuikje schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:16:
[...]
Wij verkopen ook via Bol en de levertijd staat nu op 3-5 dagen. Vandaag netjes alles verzonden terwijl de klanten het pas uiterlijk 7 december verwachten. Dat kost wel bestellingen maar ik kan de belofte zo wel waarmaken. Als de vandaag verzonden bestellingen nog niet geleverd zijn voor 7 december ... dan weet ik het ook niet meer.
Mijn probleem is ook totaal niet met de pakjesbezorgers, de post of koeriers. Ik begrijp dat die op dit moment verzuipen en kan heus wel wat langer wachten. Maar dan moet bol.com wel het lef hebben om daarover eerlijk te communiceren.
Je kunt natuurlijk als consument ook zelf je gezonde verstand gebruiken en bedenken dat er een kans is dat een pakket in deze tijd niet binnen 24 uur wordt geleverd .Finniemc schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:46:
[...]
Allemaal zaken die, opnieuw, ingecalculeerd kunnen worden door bol.com zelf. Postnl of welke derde partij dan ook is mijn probleem niet. Bol die onrealistische levertermijnen voorstelt is het probleem. Dat het kan, binnen redelijkheid, bewijzen honderden JIT bedrijven over Europa.
Sorry hoor maar als ik overeenkom met een klant om binnen twee dagen nieuwe servers te leveren en te installeren terwijl ik weet dat ik dan waarschijnlijk zelfs de hardware niet eens binnen kan hebben is dat uiteindelijk mijn verantwoordelijkheid. Niet die van de leverancier of de koeriersdienst.
En dan vraag ik niet om dat tot de dag of zelfs 2/3 dagen juist te hebben maar als je aangeeft dat je op twee dagen kan leveren, dit nog eens bevestigd na de betaling, en uiteindelijk is het meer dan een week dan is er wel degelijk een probleem over hoe je leveringstermijnen communiceert naar de klant. En dit komt voor in de helft van de pakketjes die aan mij geleverd werden in de laatste 6 maanden.
Bij Amazon.de durft men wel gewoon te zeggen: hey, ik weet dat je prime hebt maar dit gaat 5/7 dagen duren. Dat apprecieer ik veel meer dan compleet onrealistische timeframes geven en je dan "indekken" met een disclaimer.
Nogmaals Bol com geeft duidelijk aan bij het bestellen dat er vertraging kan onstaan in deze tijd dus het lezen van de website en zelf je verstand gebruiken voorkomt al dit soort "problemen" .
Nogmaals ik ben van mening dat men eens niet zo gestoken als door een bij moet reageren als een pakketje een keer later is .
Ik bestel vaak meerdere pakketten per week en 98 % is daar gewoon van "op tijd" .
Vanmorgen om 04.53 lag een pakket op Charles de Gaulle (France) en wordt vandaag bij mij thuis geleverd dus we moeten ons misschien een gaan bezighouden met de echt belangrijke dingen in het leven .
"Beautiful Clean Coal"
Nou zal ik het dus nog lekkerder maken. Afgelopen vrijdag (eigenlijk donderdag al) hebben wij al onze levertijden aangepast vanwege black friday/cyber monday. Waar we normaal gewoon de volgende dag geleverd hebben hadden we er nu al 1 a 2 dagen van gemaakt.
Krijgen we vrijdag een mail van PostNL, gefeliciteerd er wordt maandag niets opgehaald. Nou lekker fuck dan, dus alweer aanpassen naar 2-3 dagen. Maandag krijgen we weer een email met gefeliciteerd er wordt niets opgehaald op dinsdag. Nou op zich geen probleem aangezien we wat extra ruimte hadden. Dus niet he, vandaag krijgen we wederom een email, gefeliciteerd er word niets opgehaald vandaag en succes ermee want morgen ook waarschijnlijk niet.
Nou is mijn baas dus helemaal geflipt op de postnl manager dat die er maar voor zorgt dat er morgen een vrachtwagen hier staat om alles op te halen. Het is gewoon niet te doen op dit moment en al pas je de planning aan voor zoveel als je wilt, dan gaat het nog fout. Al helemaal als je gaat kijken dat er dus 3 dagen niets opgehaald gaat worden en morgen ook nog maar eens twijfels uitstaan.
Goed Bezig PostNL! jullie hebben het weer eens ruk voor elkaar en gelukkig was dit ook niet te overzien het gehele jaar dat corona en black friday/cyber monday is. Dit wordt nog een hele gezellige kerst op deze manier.
Krijgen we vrijdag een mail van PostNL, gefeliciteerd er wordt maandag niets opgehaald. Nou lekker fuck dan, dus alweer aanpassen naar 2-3 dagen. Maandag krijgen we weer een email met gefeliciteerd er wordt niets opgehaald op dinsdag. Nou op zich geen probleem aangezien we wat extra ruimte hadden. Dus niet he, vandaag krijgen we wederom een email, gefeliciteerd er word niets opgehaald vandaag en succes ermee want morgen ook waarschijnlijk niet.
Nou is mijn baas dus helemaal geflipt op de postnl manager dat die er maar voor zorgt dat er morgen een vrachtwagen hier staat om alles op te halen. Het is gewoon niet te doen op dit moment en al pas je de planning aan voor zoveel als je wilt, dan gaat het nog fout. Al helemaal als je gaat kijken dat er dus 3 dagen niets opgehaald gaat worden en morgen ook nog maar eens twijfels uitstaan.
Goed Bezig PostNL! jullie hebben het weer eens ruk voor elkaar en gelukkig was dit ook niet te overzien het gehele jaar dat corona en black friday/cyber monday is. Dit wordt nog een hele gezellige kerst op deze manier.
-Te huur
@Yagermeister , dat is natuurlijk zeer verveld dat PostNL niet komt opdagen. Hoe vertel je dat aan je klanten als ik vragen mag? Hebben jullie geen mogelijkheid om de pakketten zelf weg te brengen naar PostNL?
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Op dit moment vertellen we niets tenzij ze zich melden bij ons. Dat klinkt heel lomp maar daar is ander geen doen aan met het aantal bestellen waar we hier over praten. Daarbij heb ik er al een aantal aan de telefoon gehad wat het wel vervelend vinden maar het wel snappen dat het hier overmacht betreft.Twazerty schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:37:
@Yagermeister , dat is natuurlijk zeer verveld dat PostNL niet komt opdagen. Hoe vertel je dat aan je klanten als ik vragen mag? Hebben jullie geen mogelijkheid om de pakketten zelf weg te brengen naar PostNL?
Zelf brengen is helaas geen optie aangezien het dichts bijzijnde sorteercentrum (Born) deze doodleuk niet zal accepteren. Buiten dat zijn het op dit moment een kleine 25 karren en nog een berg pallets wat hier dus in de weg staan en aan het wachten zijn op ophaling.
-Te huur
PostNL geeft aan het niet meer rond te krijgen en dan moet de echt drukte nog beginnen.
https://nos.nl/l/2359012
Nou, da's wel erg kort door de bocht.Yagermeister schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:23:
.
Natuurlijk weet PostNL drommels goed wat de drukke periodes in een jaar zijn. En daar anticiperen ze echt wel op. 't Is immers ook hun business.
Maar tegen alle uitwassen van het hele COVID-19 gebeuren en de keten aan de daarop volgende gebeurtenissen die onze maatschappij raken, valt moeilijk tegenop te boksen.
En daar hebben we allemaal last van. Zowel leveranciers als afnemers.
Zeker niet, als op het laatste moment, de veiligheidsregio's nog ff wat winkelgebieden locken en de overheid oproept om maar (nog) meer online te bestellen.

https://www.emerce.nl/nie...ne-lokaal-online-winkelen
https://www.rtlnieuws.nl/...oral-jongeren-gingen-stad
Deze logistieke ellende is trouwens niet bijzonder voor Nederland alleen.
Ook in de rest van Europa spelen dezelfde problemen.
https://ooe.orf.at/stories/3077130/
https://tirol.orf.at/stories/3078400/
Ik ben eigenlijk nog verbaasd dat de bestellingen in ons huishouden, van de laatste paar weken, allemaal keurig binnen de beloofde termijn geleverd zijn.
En dan praat ik over nationale en internationale grote webshops die via PostNL, DHL en UPS leverden.
[ Voor 25% gewijzigd door ehtweak op 02-12-2020 17:32 ]
'Echte drukte nog beginnen' valt wel mee, de Black Friday-periode is inmiddels al zo druk in de Benelux, dat die drukte allang is begonnen (Black Friday zelf is veruit de drukste dag van het jaar bij veel shops) en het rond kerst niet per se veel drukker hoeft te zijn en/of slechter hoeft te gaan.Incognitum schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:12:
PostNL geeft aan het niet meer rond te krijgen en dan moet de echt drukte nog beginnen.
Hier hetzelfde. Wordt gewoon niet opgehaald. Enorme problemen qua logistiek levert dat op!Yagermeister schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:01:
[...]
Op dit moment vertellen we niets tenzij ze zich melden bij ons. Dat klinkt heel lomp maar daar is ander geen doen aan met het aantal bestellen waar we hier over praten. Daarbij heb ik er al een aantal aan de telefoon gehad wat het wel vervelend vinden maar het wel snappen dat het hier overmacht betreft.
Zelf brengen is helaas geen optie aangezien het dichts bijzijnde sorteercentrum (Born) deze doodleuk niet zal accepteren. Buiten dat zijn het op dit moment een kleine 25 karren en nog een berg pallets wat hier dus in de weg staan en aan het wachten zijn op ophaling.
PostNL betaald werknemers bizar weinig en moeten lang werken. Per week lopen mensen weg naar concurrent DHL, DPD of GLS omdat die nog wel normaal betalen. Sommige depots waar pakketten worden gebracht werken 4 ouderen tegen een minimum loon die letterlijk honderden postkarren moeten verwerken. like, HOE DAN?
We merken inderdaad dat de bestellingen via DHL wat beter worden verwerkt maar daar doen procentueel veel minder mee. DPD zou ook nog een optie zijn maar die ligt niet echt lekker bij de consument in de markt.
[ Voor 8% gewijzigd door OMD op 02-12-2020 18:26 ]
Vorig jaar en het jaar ervoor hadden we al 1x in de week dat er niet werd opgehaald dus dat stukje drukte wisten ze. Dit jaar is dag na dag records verbroken met alle corona dingen dus dat stukje info hadden ze ook al. Het lijkt me stug dat er serieus niemand dat goede idee had om eens te gaan voorspellen wat er gaat gebeurd een x maanden later. Dat kun je gewoon inschatten. Op zich snap ik de drukte ook wel en heb ik er niet veel moeite mee dat eens iets niet wordt opgehaald maar dit is dus de 3de dag al hé en morgen kunnen ze ons niet eens vertellen of ze uberhaupt komen. Mijn voorspelling gaat zelfs zover om te zeggen dat ze de hele week gewoon doodleuk niet komen ophalen. Dan krijg je komende week dus het volgende probleem want de chauffeur mag maar 15 containers meenemen. Tegen die tijd hebben we er makkelijk 50 staan dus dat wordt dan een leuke uitdaging.ehtweak schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:22:
[...]
Nou, da's wel erg kort door de bocht.
Natuurlijk weet PostNL drommels goed wat de drukke periodes in een jaar zijn. En daar anticiperen ze echt wel op. 't Is immers ook hun business.
Maar tegen alle uitwassen van het hele COVID-19 gebeuren en de keten aan de daarop volgende gebeurtenissen die onze maatschappij raken, valt moeilijk tegenop te boksen.
En daar hebben we allemaal last van. Zowel leveranciers als afnemers.
Zeker niet, als op het laatste moment, de veiligheidsregio's nog ff wat winkelgebieden locken en de overheid oproept om maar (nog) meer online te bestellen.
https://www.emerce.nl/nie...ne-lokaal-online-winkelen
https://www.rtlnieuws.nl/...oral-jongeren-gingen-stad
Deze logistieke ellende is trouwens niet bijzonder voor Nederland alleen.
Ook in de rest van Europa spelen dezelfde problemen.
https://ooe.orf.at/stories/3077130/
https://tirol.orf.at/stories/3078400/
Ik ben eigenlijk nog verbaasd dat de bestellingen in ons huishouden, van de laatste paar weken, allemaal keurig binnen de beloofde termijn geleverd zijn.
En dan praat ik over nationale en internationale grote webshops die via PostNL, DHL en UPS leverden.
Hetgene wat mij gewoon ontzettend hierin irriteerd is dat ze alles heel makkelijk afschuiven en niet eens met een fatsoenlijk excuus komen. Er waren genoeg manier geweest als ze het toelieten om dan zelf alles af te laten leveren bij hun of op zijn minst de goederen te komen ophalen met de waarschuwing dat het langer kan duren. Nu wimpelen ze heel simpel alles af want zij zijn het tenslotte niet schuld.
-Te huur
Anoniem: 217290
Vorig jaar heeft postnl heel veel problemen gekend en keihard belooft dat dat niet nogmaals zo uit de hand mocht lopen. Nou wij hebben dat ook gemerkt vanaf begin november was het al bar en boos.
Gelukkig zijn wij zelf over gestapt naar dhl halverwege november omdat we niet weer een december vol ellende wouden hebben.
Ook dhl heeft moeite met de grote drukte maar kan dit wel beduidend beter aan dan postnl en is ook veel eerlijker naar zijn klanten.
Postnl heeft al 6 weken problemen en doet alsof het bij de webshop ligt die de pakketten niet afsturen terwijl ze zelf de pakketten niet verwerken.
Nee postnl gaat veel klanten kwijt raken dit jaar en volledig hun eigen schuld.
Gelukkig zijn wij zelf over gestapt naar dhl halverwege november omdat we niet weer een december vol ellende wouden hebben.
Ook dhl heeft moeite met de grote drukte maar kan dit wel beduidend beter aan dan postnl en is ook veel eerlijker naar zijn klanten.
Postnl heeft al 6 weken problemen en doet alsof het bij de webshop ligt die de pakketten niet afsturen terwijl ze zelf de pakketten niet verwerken.
Hier nog 1. Wat mij verteld is dat de pakketpunten (bruna primera etc etc) volledig overbelast zijn. Ze staan vol met een overload aan pakketjes die nog afgehaald moeten worden, en daar komen alle retouren nog eens bij. Die bulk zal eerst opgelost moeten worden voordat de sortering van nieuwe pakketjes kan starten.
Sorry hoor maar dit is gewoon de omgekeerde wereld. Dat een kleine webshop dit doet tot daar aan toe, maar bij een bedrijf als bol.com moet ik toch niet gaan inschatten wat hun capaciteiten zijn? Je doet nu alsof ik onredelijke verwachtingen heb terwijl ik niets anders doe dan afgaan op wat zijn mij voorschotelen.leekers schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 06:53:
[...]
Je kunt natuurlijk als consument ook zelf je gezonde verstand gebruiken en bedenken dat er een kans is dat een pakket in deze tijd niet binnen 24 uur wordt geleverd .
Nogmaals Bol com geeft duidelijk aan bij het bestellen dat er vertraging kan onstaan in deze tijd dus het lezen van de website en zelf je verstand gebruiken voorkomt al dit soort "problemen" .
Nogmaals: aangeven dat er vertragingen kunnen ontstaan terwijl je zelf gewoon je normale leveringstermijnen blijft voorschotelen aan de klant vind ik niet aanvaardbaar. Een dergelijke disclaimer is er om je in te dekken tegen uitzonderingen. Niet om jezelf vrij te pleiten als je leveringstermijnen geeft die simpelweg niet haalbaar zijn.
En ik zal terugkomen op Amazon. Ik heb Prime en als ik echt zo strikt was kon ik daar ook gaan klagen dat mijn pakje dat ik zondag heb besteld er nu nog niet is. Maar wat Amazon wel gewoon doet is zeggen: hey, we weten dat je Prime hebt maar dit kan 4/5 dagen duren. En zoals het er nu naar uitziet heb ik het morgen.
Daar heb ik als klant wat aan.
Ik reageer niet gestoken als een bij omdat het eens een keertje voorkomt. Ik reageer omdat het dit jaar bij ongeveer de helft van mijn bestellingen bij bol.com voorkomt. En niet bij Amazon, CoolBlue, etc.Nogmaals ik ben van mening dat men eens niet zo gestoken als door een bij moet reageren als een pakketje een keer later is .
[ Voor 3% gewijzigd door Finniemc op 02-12-2020 23:20 ]
Ik kan dat beamen van Amazon, ze geven een ruimere levertijd op en 8/10 worden zelfs eerder bezorgd dan wat ze zelf hadden verwacht, dikke prima.Finniemc schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:19:
[...]
Sorry hoor maar dit is gewoon de omgekeerde wereld. Dat een kleine webshop dit doet tot daar aan toe, maar bij een bedrijf als bol.com moet ik toch niet gaan inschatten wat hun capaciteiten zijn? Je doet nu alsof ik onredelijke verwachtingen heb terwijl ik niets anders doe dan afgaan op wat zijn mij voorschotelen.
Nogmaals: aangeven dat er vertragingen kunnen ontstaan terwijl je zelf gewoon je normale leveringstermijnen blijft voorschotelen aan de klant vind ik niet aanvaardbaar. Een dergelijke disclaimer is er om je in te dekken tegen uitzonderingen. Niet om jezelf vrij te pleiten als je leveringstermijnen geeft die simpelweg niet haalbaar zijn.
En ik zal terugkomen op Amazon. Ik heb Prime en als ik echt zo strikt was kon ik daar ook gaan klagen dat mijn pakje dat ik zondag heb besteld er nu nog niet is. Maar wat Amazon wel gewoon doet is zeggen: hey, we weten dat je Prime hebt maar dit kan 4/5 dagen duren. En zoals het er nu naar uitziet heb ik het morgen.
Daar heb ik als klant wat aan.
[...]
Ik reageer niet gestoken als een bij omdat het eens een keertje voorkomt. Ik reageer omdat het dit jaar bij ongeveer de helft van mijn bestellingen bij bol.com voorkomt. En niet bij Amazon, CoolBlue, etc.
Aan de andere kant, maandagavond een monitor besteld bij Informatique, geven/gaven op hun website aan voor 22:00 besteld is morgen in huis. Dinsdag niks ontvangen maar toegegeven ik heb de order om 21:54 geplaatst dus kan daar niet heel boos om worden.
Track en trace staat op dit moment nog steeds bij PostNL op Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt. Heb ze gebeld hoe het met de levering zat en kreeg ik eerst het excuus vanwege de drukte (snap ik maar zet dan een realistische levertijd neer), en gaven aan dat hij al wel de deur uit was.
Oke prima, hij ligt dus bij PostNL ergens in een distributiecentrum maar een mailtje vanuit hun had ik wel netjes gevonden, al is het maar een heads-up.
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Dat is wel erg lang ja.cliors schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:42:
Waarom komt er niet een post nl kloon op de markt die wel zijn zaken in orde heeft.?
Mijn pakketje was in eerste instantie op 27 al "ontvangen door PostNL". 2 dagen later vertraagd. En zojuist weer ontvangen en hopelijk na bijna 7 dagen de levering. Ben benieuwd.
[Afbeelding]
Moet toegeven dat ik met PostNL vrijwel nooit problemen heb, DHL is hier wel een drama maar lijkt te verbeteren.
Zou wel eens -om een indruk te krijgen- een livebeeld willen zien van een distributiecentrum met deze drukte.
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Lees net dat onze afhaling voor vandaag geannuleerd is. Het irritantste is nog dat we morgen dan alsnog geen extra karren mee mogen gevenOMD schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:23:
[...]
Hier hetzelfde. Wordt gewoon niet opgehaald. Enorme problemen qua logistiek levert dat op!
PostNL betaald werknemers bizar weinig en moeten lang werken. Per week lopen mensen weg naar concurrent DHL, DPD of GLS omdat die nog wel normaal betalen. Sommige depots waar pakketten worden gebracht werken 4 ouderen tegen een minimum loon die letterlijk honderden postkarren moeten verwerken. like, HOE DAN?
We merken inderdaad dat de bestellingen via DHL wat beter worden verwerkt maar daar doen procentueel veel minder mee. DPD zou ook nog een optie zijn maar die ligt niet echt lekker bij de consument in de markt.
Toch maar eens informeren bij andere verzendpartijen. Lijkt alsof de problemen daar iets minder groot zijn.
Uiteraard is het een slechte zaak dat PostN blijkbaar compleet overweldigd is door de enorme stortvloed aan pakketjes.
Maar ik betwijfel echt of het gras groener is bij de concurrenten.
Dan stappen er nu velen over van b.v. PostNL naar DHL. En dan herhaalt diezelfde geschiedenis zich wederom, maar dan met een ander logo op de bestelbussen...
Ik lig al jaren overhoop met de puinhoop die DHL er vaak van maakt:
Werkende T&T van DHL voor amazon.de zendingen?
En dat gaat de laatste maanden wel een stuk beter. Met horten en stoten. Maar qua klantenservice zijn ze ook onbereikbaar c.q. geven nooit concreet antwoord. Dus op dat gebied ook geen verbetering.
Hetzelfde geldt in mindere mate voor UPS. Ze komen wel, maar je moet altijd maar afwachten wanneer.
En DPD en GLS zijn nog een graadje erger. M.a.w. ik beschouw PostNL nog als één van de minst slechtste.
Blijft onverlet dat het wel KMP is voor ondernemers die hun rolcontainers met klaargezette bestellingen gewoonweg niet kwijt kunnen. Maar wat dan?
Moet een logistieke dienstverlener een zodanige piekcapaciteit hebben dat dit soort lawines van pakjes ook probleemloos afgehandeld kunnen worden? Technisch kan het ongetwijfeld, maar of we daar met z'n allen de prijs voor willen betalen?
Nogmaals, voor mij hoeft het niet per se dat alles maar de volgende dag in huis mot zijn.
Iedereen in de hele (!) keten zou er bij gebaat zijn om realistischere verzend- en afleverbeloftes te communiceren. En tja; die opgefokte marketing van de afgelopen jaren, waarin de één na de ander elkaar aftroefde met vandaag-besteld-(zowat)-gisteren-geleverd uitspraak, wreekt zich nu.
Maar ik betwijfel echt of het gras groener is bij de concurrenten.
Dan stappen er nu velen over van b.v. PostNL naar DHL. En dan herhaalt diezelfde geschiedenis zich wederom, maar dan met een ander logo op de bestelbussen...
Ik lig al jaren overhoop met de puinhoop die DHL er vaak van maakt:
Werkende T&T van DHL voor amazon.de zendingen?
En dat gaat de laatste maanden wel een stuk beter. Met horten en stoten. Maar qua klantenservice zijn ze ook onbereikbaar c.q. geven nooit concreet antwoord. Dus op dat gebied ook geen verbetering.
Hetzelfde geldt in mindere mate voor UPS. Ze komen wel, maar je moet altijd maar afwachten wanneer.
En DPD en GLS zijn nog een graadje erger. M.a.w. ik beschouw PostNL nog als één van de minst slechtste.
Blijft onverlet dat het wel KMP is voor ondernemers die hun rolcontainers met klaargezette bestellingen gewoonweg niet kwijt kunnen. Maar wat dan?
Moet een logistieke dienstverlener een zodanige piekcapaciteit hebben dat dit soort lawines van pakjes ook probleemloos afgehandeld kunnen worden? Technisch kan het ongetwijfeld, maar of we daar met z'n allen de prijs voor willen betalen?
Nogmaals, voor mij hoeft het niet per se dat alles maar de volgende dag in huis mot zijn.
Iedereen in de hele (!) keten zou er bij gebaat zijn om realistischere verzend- en afleverbeloftes te communiceren. En tja; die opgefokte marketing van de afgelopen jaren, waarin de één na de ander elkaar aftroefde met vandaag-besteld-(zowat)-gisteren-geleverd uitspraak, wreekt zich nu.
Vandaag worden orders pas geleverd die op 24 november geplaatst zijn. Hele week op sorteercentrum gestaan. Klanten hebben gelukkig wel begrip maar we leveren artikelen die soms nodig zijn op korte termijn en dat maakt het wat lastiger.wodkabuikje schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:17:
[...]
Lees net dat onze afhaling voor vandaag geannuleerd is. Het irritantste is nog dat we morgen dan alsnog geen extra karren mee mogen geven
Toch maar eens informeren bij andere verzendpartijen. Lijkt alsof de problemen daar iets minder groot zijn.
Tot nu toe is DHL in staat om leveringen binnen 2 dagen te doen.
Hoe zou postnl dit dan ooit moeten oplossen met de extra volume waarmee ze nu te dealen hebben?Anoniem: 217290 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:13:
Vorig jaar heeft postnl heel veel problemen gekend en keihard belooft dat dat niet nogmaals zo uit de hand mocht lopen. Nou wij hebben dat ook gemerkt vanaf begin november was het al bar en boos.
Een extra voetbalveld of 2 aan sorteercentra en nog 1000 FTE's erbij voor 2 maanden, en dan voor de rest van het jaar de extra kosten doorberekenen aan de klant?
Dat DHL het geluk heeft dat er nog overcapaciteit kwa ruimte was(en zij hebben het grote voordeel dat ze gewoon lulkraak ZZP'ers uit de horeca voor €14/uur inhuren zonder enige inwerken om shit op de band te gooien) komt nu goed uit, maar hadden ze wat meer marktaandeel gehad en een groter deel van het volume ontvangen was het net zo'n shitzooi geweest.
Bij PostNL kunnen ze nu wel honderd man extra neerzetten er is alleen geen ruimte daarvoor kwa oppervlak in sorteercentra...
Ik ben bekend met de "horror" verhalen van DHL, maar op de één of andere manier heb ik echt NOOIT (afkloppen) problemen gehad met hun. Misschien is de hub in mijn buurt gewoon een goede, ik weet het niet.DutchCrownNL schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:49:
[...]
Dat is wel erg lang ja.
Moet toegeven dat ik met PostNL vrijwel nooit problemen heb, DHL is hier wel een drama maar lijkt te verbeteren.
Zou wel eens -om een indruk te krijgen- een livebeeld willen zien van een distributiecentrum met deze drukte.
M'n amazon.de pakketje van gisteren komt zelfs vanavond nog en een express levering uit Italië (1 december besteld en verstuurd) is zojuist afgeleverd.
Als ik dan toch een puntje van "kritiek" moet hebben is dat ze de Italie zending (die bestond uit 2 dozen) met 2 verschillende koeriers hebben gebracht en daar zat een heel uur tussen.
ps. M'n PostNL pakketje is er ook eindelijk. De doos zag er niet uit, alsof ie een week lang als voetbal is gebruikt in het magazijn.
Een beetje grappig wel.OMD schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:10:
[...]
Vandaag worden orders pas geleverd die op 24 november geplaatst zijn. Hele week op sorteercentrum gestaan. Klanten hebben gelukkig wel begrip maar we leveren artikelen die soms nodig zijn op korte termijn en dat maakt het wat lastiger.
Tot nu toe is DHL in staat om leveringen binnen 2 dagen te doen.
Vanochtend de mail gelezen van de accountmanager dat wij helaas aan de beurt waren om overgeslagen te worden. Rond 16.00 uur vandaag werden wij gebeld door iemand die dit ook kwam vertellen. Ik zei, ja ik had al een mail gehad. Ow, nou ja, dan weet je in ieder geval dat we vandaag niet komen.
Je raadt het al ... en wij waren al weg ... werd gebeld door een bedrijf dat ook bij ons in het pand zit, ja PostNL staat voor de deur maar hij ziet geen karren staan. Nee, die hadden we nog niet klaargezet omdat ze toch niet kwamen...
Als ze er wel hadden gestaan dan had ik waarschijnlijk morgen op mijn kop gehad van mijn accountmanager van PostNL dus wellicht maar beter zo
Meer mensen wederom problemen met de afhaal van Postnl vanwege de weersomstandigheden?
Kreeg maandagmiddag bericht dat ze niet kwamen. Jammer want dan hebben een paar honderd mensen de track&trace al gekregen.
Dinsdagmiddag. Zelfde verhaal. Het mooie was wel dat ze wel lege karren kwamen brengen.
Woensdag zijn ze geweest maar mochten maar een derde van de karren meegeven...
En dan vandaag. Komen ze weer niet! Gelukkig konden we ook Dpd labels aanmaken, zendingen moeten echt weg. De chauffeur kwam ze ook gelijk laden aan het einde van de dag.
Krijgen nu veel klachten omdat mensen wel de track&trace hebben gekregen en de datum steeds verschuift.
Als dpd bevalt (het is daar uiteraard ook druk) dan stap ik over, ben er wel klaar mee nu.
Kreeg maandagmiddag bericht dat ze niet kwamen. Jammer want dan hebben een paar honderd mensen de track&trace al gekregen.
Dinsdagmiddag. Zelfde verhaal. Het mooie was wel dat ze wel lege karren kwamen brengen.
En dan vandaag. Komen ze weer niet! Gelukkig konden we ook Dpd labels aanmaken, zendingen moeten echt weg. De chauffeur kwam ze ook gelijk laden aan het einde van de dag.
Krijgen nu veel klachten omdat mensen wel de track&trace hebben gekregen en de datum steeds verschuift.
Als dpd bevalt (het is daar uiteraard ook druk) dan stap ik over, ben er wel klaar mee nu.
Op de eerste dag in lange tijd dat er sneeuw ligt langer dan 2 dagen. Heeft PostNL het zwaar.
Denk niet dat DPD het beter gaat doen. Met dit weer.
Er ligt 40cm sneeuw op mijn tuintafel. Ik geef het ze te doen.
Denk niet dat DPD het beter gaat doen. Met dit weer.
Er ligt 40cm sneeuw op mijn tuintafel. Ik geef het ze te doen.
Postnl....
Maandag in alle track&trace roepen dat ze door het slechte weer helemaal niet zouden bezorgen... vervolgens merken dat de concurrentie het wel doet en dus ook alsnog maar gewoon bezorgen...
De leugens van hun klantenservice zijn echt om een boek mee te vullen want het ligt altijd aan de verkoper en niet aan postnl zelf...
Ik ben blij dat we vorig jaar net voor de drukte zijn overgestapt naar DHL.. binnen nederland echt 20x minder klachten nu. En nee geen een vervoerder is foutloos. Maar DHL doet wel first in first out. In tegenstelling tot postnl die vertraagde pakketten op een hoop gooit en inhaalt wanneer ze tijd over hebben. Uit die situatie kwamen verreweg de meeste klachten. 1 dag later door slecht weer, corona , lock down etc accepteert de klant nog wel.. 1.5 week later als postnl niet de volgende werkdag haalt is ronduit belachelijk en ik zie nu al concurrenten die klanten vertellen dat bezorgen zelfs tot 2 weken kan duren.
Als ik jou verhaal dan ook weer hoor dat ze niet eens op komen halen dan zou ik als ondernemer genoeg weten.
Wegwezen en heel snel.. dat is een zinkend schip constructie. Het enige is dat veel klanten nog steeds kijken naar het oude DHL maar ze hebben juist afgelopen jaren echt serieus stappen gemaakt ook in het aantal afhaalpunten. Alleen buiten Nederland is postnl vaak wel beter geregeld dan DHL wat mij eigenlijk nog het meest verbaasde... ik zie DHL wereldwijd als een grotere speler dan Postnl maar daar zijn ze op de consumenten markt echt een stuk minder goed in dan Postnl.

Maandag in alle track&trace roepen dat ze door het slechte weer helemaal niet zouden bezorgen... vervolgens merken dat de concurrentie het wel doet en dus ook alsnog maar gewoon bezorgen...
De leugens van hun klantenservice zijn echt om een boek mee te vullen want het ligt altijd aan de verkoper en niet aan postnl zelf...
Ik ben blij dat we vorig jaar net voor de drukte zijn overgestapt naar DHL.. binnen nederland echt 20x minder klachten nu. En nee geen een vervoerder is foutloos. Maar DHL doet wel first in first out. In tegenstelling tot postnl die vertraagde pakketten op een hoop gooit en inhaalt wanneer ze tijd over hebben. Uit die situatie kwamen verreweg de meeste klachten. 1 dag later door slecht weer, corona , lock down etc accepteert de klant nog wel.. 1.5 week later als postnl niet de volgende werkdag haalt is ronduit belachelijk en ik zie nu al concurrenten die klanten vertellen dat bezorgen zelfs tot 2 weken kan duren.
Als ik jou verhaal dan ook weer hoor dat ze niet eens op komen halen dan zou ik als ondernemer genoeg weten.
Wegwezen en heel snel.. dat is een zinkend schip constructie. Het enige is dat veel klanten nog steeds kijken naar het oude DHL maar ze hebben juist afgelopen jaren echt serieus stappen gemaakt ook in het aantal afhaalpunten. Alleen buiten Nederland is postnl vaak wel beter geregeld dan DHL wat mij eigenlijk nog het meest verbaasde... ik zie DHL wereldwijd als een grotere speler dan Postnl maar daar zijn ze op de consumenten markt echt een stuk minder goed in dan Postnl.
@wodkabuikje, Opmerkelijk! Ik zit hier als ontvanger, Zondagavond bij 2 bedrijven (op voorraad) mijn bestellingen geplaatst, van post.nl bericht op maandag dat de pakketten nog niet waren gemeld, maar dinsdag .... uur zouden worden geleverd op mijn adres; echter werd die op woensdag weer gewijzigd dat dit donderdag werd. Intussen kreeg ik bericht van 1 bedrijf dat de pakketten niet waren opgehaald door post.nl.
Ik mag toch hopen dat dit nu op vrijdag toch worden geleverd, echt zot, wegen zijn gewoon schoon.
Edit, krijg zojuist bericht van post.nl app dat bij 1 leverancier is binnen bij hun, nu met de gewichten van 27kg en een van 20kg. Dus er komt beweging in en bij mij hoop.
Ik mag toch hopen dat dit nu op vrijdag toch worden geleverd, echt zot, wegen zijn gewoon schoon.
Edit, krijg zojuist bericht van post.nl app dat bij 1 leverancier is binnen bij hun, nu met de gewichten van 27kg en een van 20kg. Dus er komt beweging in en bij mij hoop.
[ Voor 14% gewijzigd door Sa.Tan op 11-02-2021 21:54 ]
Tsja bij dit soort extreem weer kost alles gewoon meer tijd. Een andere vervoerder gaat je denk ik niet helpen. Pakketten zelf wegrijden naar het depot geen optie? Dat is wat ik doe sinds afhalen wat onbetrouwbaar werd sinds de eerste lockdown.wodkabuikje schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:59:
Meer mensen wederom problemen met de afhaal van Postnl vanwege de weersomstandigheden?
Overigens ook wel belangrijk om in gedachte te houden dat dit een tijdelijk probleem is en volgende week al niet meer speelt. Standaard mailtje over het weer en overmacht e.d. naar de klant en klaar is kees.
Idempotent.
Ondanks dat in de drukke tijd rond de feestdagen vrijwel alles nog steeds binnen de beloofde tijd bezorgd werd. Door zowel PostNL alsmede DHL en UPS werden de bestellingen die via Amazon.de kwamen gewoon netjes bezorgd, conform de belofte.
Maar bestellingen, gedaan bij Nederlandse webshops en geleverd door PostNL en DHL werden allemaal voor kortere of langere tijd vertraagd.
Is toch vreemd (of juist niet?) dat pakketjes met een Nederlandse oorsprong er langer over deden dan als het uit het buitenland moest komen? Want zelfs menig AE pakketje kwam binnen de beloofde termijn aan.
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat PostNL specifiek Nederlandse webshops discrimineert t.o.v. de buitenlandse klanten?
Of is het toch een kwestie van gemaakte afspraken en volumes?
Nu, voor het eerst sinds ruim 2 maanden gaat het nu ook vertragingen opleveren voor Amazon pakketjes die zowel met PostNL als met DHL onderweg zijn.
De tracking status is veel langer dan gebruikelijk, onveranderd. En blijft aangeven dat het pakket zich ergens in Duitsland bevindt.
En Amazon zelf waarschuwt ook al:
Aufgrund der gegenwärtig schlechten Wetterbedingungen in Deutschland kann es zu längeren Lieferzeiten als gewohnt kommen. Unsere Versandversprechen, die Ihnen auf den Detailseiten und beim Kaufabschluss angezeigt werden, berücksichtigen diese Situation bereits. Ungeachtet des dort angezeigten konkreten Versandversprechens versuchen wir jedoch natürlich, jede Sendung so schnell wie möglich zuzustellen.
Maar bestellingen, gedaan bij Nederlandse webshops en geleverd door PostNL en DHL werden allemaal voor kortere of langere tijd vertraagd.
Is toch vreemd (of juist niet?) dat pakketjes met een Nederlandse oorsprong er langer over deden dan als het uit het buitenland moest komen? Want zelfs menig AE pakketje kwam binnen de beloofde termijn aan.
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat PostNL specifiek Nederlandse webshops discrimineert t.o.v. de buitenlandse klanten?
Of is het toch een kwestie van gemaakte afspraken en volumes?
Nu, voor het eerst sinds ruim 2 maanden gaat het nu ook vertragingen opleveren voor Amazon pakketjes die zowel met PostNL als met DHL onderweg zijn.
De tracking status is veel langer dan gebruikelijk, onveranderd. En blijft aangeven dat het pakket zich ergens in Duitsland bevindt.
En Amazon zelf waarschuwt ook al:
Aufgrund der gegenwärtig schlechten Wetterbedingungen in Deutschland kann es zu längeren Lieferzeiten als gewohnt kommen. Unsere Versandversprechen, die Ihnen auf den Detailseiten und beim Kaufabschluss angezeigt werden, berücksichtigen diese Situation bereits. Ungeachtet des dort angezeigten konkreten Versandversprechens versuchen wir jedoch natürlich, jede Sendung so schnell wie möglich zuzustellen.
[ Voor 32% gewijzigd door ehtweak op 11-02-2021 23:18 ]
@ehtweak Bij Amazon gaat je bestelling een aantal Amazon distributie centra af voor het overhandigd wordt aan DHL. Amazon rekent daar vrij conservatief een bepaalde tijd voor, maar in de praktijk is het altijd 1-2 dagen eerder. Als het dan bij DHL komt kan het met de avondbezorging mee.
Nederlandse shops betalen niet voor avondbezorging. Als DHL dan een achterstand heeft in de sortering waardoor jouw pakket 's morgens nog niet op het juiste depot ligt wordt het een dag opgeschoven.
PostNL doet het dan nog een slag erger, als die het te druk hebben bellen ze om 17.00 de webshop op met de mededeling dat ze 's avonds niet komen. Sta je daar met 20 rolkarren...
Nederlandse shops betalen niet voor avondbezorging. Als DHL dan een achterstand heeft in de sortering waardoor jouw pakket 's morgens nog niet op het juiste depot ligt wordt het een dag opgeschoven.
PostNL doet het dan nog een slag erger, als die het te druk hebben bellen ze om 17.00 de webshop op met de mededeling dat ze 's avonds niet komen. Sta je daar met 20 rolkarren...
Het fijne van PostNL is het gebruiksgemak en de locaties. DHL is daarin toch wel een stuk minder. Als consument prefereer ik momenteel daarom dan ook PostNL. Zeker wanneer je een pakket wilt versturen/retouren. De locaties van DHL zijn een heel stuk minder. Het zijn veelal kleine bedrijven of bij mensen thuis. PostNL zit in de meeste grotere supermarkten en bouwmarkten. En dus vaak in de buurt en open.
< dit stukje webruimte is te huur >
De laatste tijd? Bijna altijd en altijd al zo geweest in mijn ervaring. Vooral bij Amazon. Het is wel erger geworden, een met black Friday bestelt zelfs niet ontvangen. Na twee weken storten ze dan gewoon je geld terug waarvoor je alleen op een knop moet drukken. Geen manier om vragen te stellen en geen uitleg.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Je had ook de keuze om het product opnieuw te laten versturen. Ik heb daarover gechat met een Amazon werknemer. Eerst gingen ze uitzoeken of die werkelijk niet meer kwam (bij mij stond het black friday product op afgeleverd bij de klant). En erna kreeg ik de keuze of ik hem opnieuw wilde laten verzenden of het geld terug wilde. Beide via de chat gecommuniceerd. Ik heb dus zelf 2 keer de chat hiervoor geopend.Marzman schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 06:35:
De laatste tijd? Bijna altijd en altijd al zo geweest in mijn ervaring. Vooral bij Amazon. Het is wel erger geworden, een met black Friday bestelt zelfs niet ontvangen. Na twee weken storten ze dan gewoon je geld terug waarvoor je alleen op een knop moet drukken. Geen manier om vragen te stellen en geen uitleg.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Tja.MainframeX schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:08:
[...]
Tsja bij dit soort extreem weer kost alles gewoon meer tijd. Een andere vervoerder gaat je denk ik niet helpen. Pakketten zelf wegrijden naar het depot geen optie? Dat is wat ik doe sinds afhalen wat onbetrouwbaar werd sinds de eerste lockdown.
Overigens ook wel belangrijk om in gedachte te houden dat dit een tijdelijk probleem is en volgende week al niet meer speelt. Standaard mailtje over het weer en overmacht e.d. naar de klant en klaar is kees.
Er komen hier echt 6 wagens van DHL op 1 dag. Hoe DHL werkt, ik heb geen flauw idee
DPD kwam ook gewoon brengen en kwam dus ook gelijk halen aan het einde van de dag toen ik het vroeg.
PostNL heeft onze retourzendingen gisteren gedumpt bij een bakkerij hier in het dorp... Wij zitten op een heel goed begaanbaar bedrijventerrein (volledig sneeuwvrij).
En wij zitten ook in het pand van een een UPS subcontractor, die rijden ook gewoon allemaal hoor. En ja, maandag en dinsdag ging moeizaam en dat begrijp ik ook wel. Ook bij mij thuis in de straat is het nu nog steeds een ijsbaan. Ik begrijp het allemaal wel maar op een gegeven moment is het ook wel klaar.
Op de vraag aan onze accountmanager of we zelf mochten aanleveren kreeg ik als antwoord, nee, dit is niet mogelijk.
Het gras zal vast niet altijd groener zijn elders maar ik ga minimaal nu spreiden en sowieso niet meer met PostNL verzenden totdat al onze containers hier zijn opgehaald.
Dat fabeltje begint ook steeds verder af te brokkelen. Ah gestopt met postnl. Jumbo bojwt ook al af. Bouwmarkten hebben maar 1 rolkar dus een heel beperkte capaciteit.aex351 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 02:05:
Het fijne van PostNL is het gebruiksgemak en de locaties. DHL is daarin toch wel een stuk minder. Als consument prefereer ik momenteel daarom dan ook PostNL. Zeker wanneer je een pakket wilt versturen/retouren. De locaties van DHL zijn een heel stuk minder. Het zijn veelal kleine bedrijven of bij mensen thuis. PostNL zit in de meeste grotere supermarkten en bouwmarkten. En dus vaak in de buurt en open.
En gebruiksgemak postnl? 1x langs vliegen en je mag naar een afhaalpunt... dhl kan jezelf nog kiezen wat te doen na de eerste keer gemist dus die komen wel een tweede keer langs als je dat wilt.
2 jaar geleden was het verschil veel groter. En ja dhl zou er goed aan doen om nog een paar grote afleverpunten erbij te doen. Ow wacht hebben ze ook net gedaan met de hema

In dit tempo is dhl dus dit jaar mogelijk al postnl voorbij in afhaal mogelijkheden..
Maar verreweg de grootste probleem bij postnl is dwt vertraagd inhoud dat je onder op de stapel beland en tot wel 2 weken kan wachten.
Nee postnl teert nog teveel op de oude reputatie omdat het enige waar postnl nog wel echt beter in is. Ia het verzenden van pakketten door consumenten. Daar ligt het zwakke punt van vrijwel alle andere partijen maar ook vaak bewust die zitten niet te wachten op 1 of 2 pakketjes van piet dat is veel meer werk dan de grote volumes van de webshops.
Er verscheen gewoon een knop met een mededeling dat ze niet verwachte dat het nog aan ging komen en ik moest op die knop drukken om mijn geld terug te krijgen. Ik kon het opnieuw bestellen, maar het was ook bedoelt als kerstcadeau (zou dan nooit meer op tijd zijn) en de blackfriday aanbieding was voorbij.DutchKel schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 07:31:
[...]
Je had ook de keuze om het product opnieuw te laten versturen. Ik heb daarover gechat met een Amazon werknemer. Eerst gingen ze uitzoeken of die werkelijk niet meer kwam (bij mij stond het black friday product op afgeleverd bij de klant). En erna kreeg ik de keuze of ik hem opnieuw wilde laten verzenden of het geld terug wilde. Beide via de chat gecommuniceerd. Ik heb dus zelf 2 keer de chat hiervoor geopend.
Amazon.de trouwens (ik weet niet of dat verschilt)
[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 12-02-2021 08:33 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ja, dat is bekend. Je kunt het ook altijd zo mooi volgen._JGC_ schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 01:12:
@ehtweak Bij Amazon gaat je bestelling een aantal Amazon distributie centra af voor het overhandigd wordt aan DHL.
Dan zie je dat het ergens is binnengekomen en vervolgens weer wordt doorgestuurd naar de volgende locatie.
Meldingen in de trant van:
Das Paket hat einen Amazon-Standort verlassen.
Das Paket ist an einem Amazon-Standort eingetroffen.
Totdat het Nederland binnenkomt bij DHL "Sendung ist beim Verteilzentrum eingegangen."
En de volgende dag, of soms dezelfde avond nog, wordt het thuis afgeleverd.
Maar nu blijft het al dagenlang hangen op:
Das Paket hat einen Amazon-Standort verlassen.
Schönefeld, Brandenburg DE
En daarna akelige stilte. Ook is het DHL tracking # bij DHL (nog) onbekend.
Dat bedoelde ik met de blijkbaar overmacht situatie van de sneeuwval in Duitsland. Waarschijnlijk zit dat vrachtverkeer ergens vast en/of is vertraagd.
Maar dat is gezien vanuit de opdrachtgever. En ik/wij spreken hier vanuit de zijde van de ontvanger; de consument.PostNL doet het dan nog een slag erger, als die het te druk hebben bellen ze om 17.00 de webshop op met de mededeling dat ze 's avonds niet komen. Sta je daar met 20 rolkarren...
Bij deze specifieke zending was het product op voorraad en, volgens de prime leverings belofte zou het binnen 2-3 dagen afgeleverd moeten worden. Maar zodra de bestelling definitief was, werd de afleverdatum al op een week in de toekomst gezet. Met daarbij die verwijzing naar de sneeuwoverlast in Duitsland.
En op zich heb ik daar geen probleem mee. Als er maar info verstrekt wordt met wat er, al dan niet, gebeurd.
De TS ging over dat de afleveringsbelofte vaker niet dan wel gehaald werd en de gebrekkige informatievoorziening.
Ik werk bij een grote leverancier met grote webshop distributiecentrum. Ik werk zelf als inventaris/SAP medewerker. Ik val nu echt vaak in op andere afdelingen wegens de drukte en het is erg druk met online bestellingen bij onze Web. Ik geef zelfs mijn vrij dagen hiervoor op om te werken.
Ik kan dus hier goed mee praten. Het is uiteraard vervelend, maar het is echt de post, die het niet mee neemt. Het probleem is dat er maar een bepaald aantal kooien mee mogen met PostNL en ze komen niet altijd 2 keer langs op 1 dag. Ik werk nu vaak deze periodes 5-6 dagen extra op andere afdelingen. Zelfs 7 dagen kan je werken, het is echt een gekke huis. Maar krijg ik daardoor wel extra salaris. Hopelijk begrijpen jullie de situatie en we proberen iedereen blij te maken en we doen ons best als een team. Om elk pakketje morgen bij de klant aan te leveren maar we zijn echt afhankelijk van PostNL.
PostNL heeft het ook erg druk. Ze mogen niet alles mee nemen. Anders raakt PostNL overblaast. Helaas willen we dat wel maar kan het niet en mag het niet.
Ik kan dus hier goed mee praten. Het is uiteraard vervelend, maar het is echt de post, die het niet mee neemt. Het probleem is dat er maar een bepaald aantal kooien mee mogen met PostNL en ze komen niet altijd 2 keer langs op 1 dag. Ik werk nu vaak deze periodes 5-6 dagen extra op andere afdelingen. Zelfs 7 dagen kan je werken, het is echt een gekke huis. Maar krijg ik daardoor wel extra salaris. Hopelijk begrijpen jullie de situatie en we proberen iedereen blij te maken en we doen ons best als een team. Om elk pakketje morgen bij de klant aan te leveren maar we zijn echt afhankelijk van PostNL.
PostNL heeft het ook erg druk. Ze mogen niet alles mee nemen. Anders raakt PostNL overblaast. Helaas willen we dat wel maar kan het niet en mag het niet.
[ Voor 8% gewijzigd door Van der Berg op 12-02-2021 11:01 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Hier hetzelfde.... pas gisteren is er weer een volle trailer geladen met pakketjes. Mooi verhaal was wel dat ik zelf prive afgelopen zondag bij decathlon wat had besteld en dat dit afgelopen dinsdag vrolijk op mijn bureau werd afgeleverd met een postnl track and trace. Geloof dat er flink wat scheldpartijen zijn geweest over hoe dit mogelijk was (waarom decathlon wel en wij niet?) maar het bleek dat decathlon met eigen trailer de pakketjes naar de sorteercentra brengt en dat de chauffeur aldaar wat mensen 'minder vriendelijk' heeft aangesproken en de rolcontainers daar op het terrein heeft achter gelaten...... Tsjah, het is ook wel wat drastisch om je hele bedrijf plat te leggen met een flinke sneeuwbui. Het is ook niet zo dat we met zijn allen naar de winkel kunnen om wat te kopen.....
De Ah supermarkten hier zijn nog steeds een PostNL punt hoor. Evenals de andere grote supermarkten. Zodra dat veranderd en/of DHL gaat er ook een pakketpunt van maken dan zal DHL veel interessanter worden. Maar op dit moment is dat bij lange nog niet het geval. DHL komt veel minder professioneel op mij over. Er is hier welgeteld 1 grote DHL punt, en dat is de Plus supermarkt. Versus de meerdere Jumbo's en Ah's en bouwmarkten.Anoniem: 217290 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:30:
[...]
Dat fabeltje begint ook steeds verder af te brokkelen. Ah gestopt met postnl. Jumbo bojwt ook al af. Bouwmarkten hebben maar 1 rolkar dus een heel beperkte capaciteit.
En gebruiksgemak postnl? 1x langs vliegen en je mag naar een afhaalpunt... dhl kan jezelf nog kiezen wat te doen na de eerste keer gemist dus die komen wel een tweede keer langs als je dat wilt.
2 jaar geleden was het verschil veel groter. En ja dhl zou er goed aan doen om nog een paar grote afleverpunten erbij te doen. Ow wacht hebben ze ook net gedaan met de hema![]()
In dit tempo is dhl dus dit jaar mogelijk al postnl voorbij in afhaal mogelijkheden..
Maar verreweg de grootste probleem bij postnl is dwt vertraagd inhoud dat je onder op de stapel beland en tot wel 2 weken kan wachten.
Nee postnl teert nog teveel op de oude reputatie omdat het enige waar postnl nog wel echt beter in is. Ia het verzenden van pakketten door consumenten. Daar ligt het zwakke punt van vrijwel alle andere partijen maar ook vaak bewust die zitten niet te wachten op 1 of 2 pakketjes van piet dat is veel meer werk dan de grote volumes van de webshops.
Daarnaast heb ik het idee dat er bij PostNL veel meer structuur in de aflevertijden zit. Bijvoorbeeld, de pakketbezorger is er vaak om dezelfde tijdstip. Bij DHL komt er soms (nu ik dit type, denk ik 'altijd') ook een reguliere auto voorbij rijden met een DHL sticker erop op een willekeurige tijdstip. Heb zelfs één keer meegemaakt dat die persoon echt op de deur aan het bonken was

En bij PostNL komen ze geloof ik ook 2x langs of je krijgt de optie om het na 1x bij één van de vele PostNL punten af te halen. En zelfs dan is dit nog praktischer dan één van de weinige of obscure DHL punten bij iemand thuis.
< dit stukje webruimte is te huur >
Het lijkt mij überhaupt een stuk beter om te stoppen met die 24/7 leveringseconomie. Als je onderdelen nodig hebt als bedrijf zijnde kan ik me nog voorstellen dat er druk achter zit, maar voor de gemiddelde consument loopt het vaak niet zo'n vaart.
Op sommige dagen komen er 4 bezorgingsbusjes door de straat gedurende de dag. En dan woon ik al in niemandsland. Zelfs als het pakje op tijd is klagen mensen nog dat de coureurs van de postdienst te hard door de straten scheuren. Het is gewoon een onhoudbaar & overbodig systeem.
Wat mij betreft kan de post & pakketdienst gewoon 1x per week langskomen om alles af te gooien. Scheelt een hoop busjes op de weg en is een stuk vriendelijker voor de planeet. Een andere manier is dat alles op een lokaal afhaaldepot wordt gedropt waar je het naar wens af kunt halen.
Op sommige dagen komen er 4 bezorgingsbusjes door de straat gedurende de dag. En dan woon ik al in niemandsland. Zelfs als het pakje op tijd is klagen mensen nog dat de coureurs van de postdienst te hard door de straten scheuren. Het is gewoon een onhoudbaar & overbodig systeem.
Wat mij betreft kan de post & pakketdienst gewoon 1x per week langskomen om alles af te gooien. Scheelt een hoop busjes op de weg en is een stuk vriendelijker voor de planeet. Een andere manier is dat alles op een lokaal afhaaldepot wordt gedropt waar je het naar wens af kunt halen.
Ach, als die 4 bezorgingsbusjes ervoor zorgen dat 200 man niet de halve zaterdag van hot naar her hoeven te rijden om hun boodschappen te doen zie ik er niet zo'n probleem in. Probleem is meer dat we nu verdomd afhankelijk zijn van die busjes.... Schijnt dat een hoop ZZPérs afgelopen maandag de middelvinger aan postnl hebben gegeven en niet hun leven wilden riskeren voor die paar centen die ze krijgen per pakket.
Als ik morgen iets nodig heb, dan bestel ik het eergisteren
Soms ben ik bijna gelukkig
Ik zeg ook niet dat we niet meer moeten bezorgen, alleen dat we misschien de bezorgmomenten moeten samenvoegen om de routes wat efficiënter te maken. De frequentie wat omlaag en het rendement wat omhoog.stylezzz schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:07:
Ach, als die 4 bezorgingsbusjes ervoor zorgen dat 200 man niet de halve zaterdag van hot naar her hoeven te rijden om hun boodschappen te doen zie ik er niet zo'n probleem in. Probleem is meer dat we nu verdomd afhankelijk zijn van die busjes.... Schijnt dat een hoop ZZPérs afgelopen maandag de middelvinger aan postnl hebben gegeven en niet hun leven wilden riskeren voor die paar centen die ze krijgen per pakket.
[ Voor 0% gewijzigd door FiedelDiedel op 12-02-2021 13:29 . Reden: Zinsopbouw ]
Ik zie de probleemstelling van dit topic vooral als gevolg van de verplichte volgendedagbezorging. Iedereen verwacht zijn producten een dag later. Dat heeft een tijd lang behoorlijk goed gewerkt, maar omdat nu iedereen thuiszit, is de druk op bezorgdiensten veel groter. Het zou prettig zijn als webshops en bezorgdiensten dit duidelijker communiceren. Daarnaast zou ik graag bezorgopties zien die niet per se de volgende dag hoeven te leveren. Soms heb ik een product later nodig, maar wil ik het alvast bestellen. Als het dan 2 of 3 dagen duurt is dat geen enkel probleem. Deze optie heb je vrijwel nooit, met uitzondering van speciale diensten (installeren wasmachine of zo).
Overigens wordt er hier in de buurt bezorgd door allerlei ongemarkeerde busjes en auto's, voor zowel PostNL als DHL. Sommige bezorgers zijn nog wel aardig, maar anderen zetten het pakket voor de deur, bellen aan en gaan alvast in de auto zitten. Of ze wachten tot je opendoet en mikken de spullen naar binnen.
Het lijkt mij vele malen efficiënter als de meer dichtbevolkte buurten een centraal afhaalpunt hebben. Bij een supermarkt of zo. Het is echt een kleine moeite om daar even heen te lopen en je hoeft ook niet verplicht thuis te zijn om de bezorger niet te missen (want ja, ik wil ook wel eens aan de wandel
)
Overigens wordt er hier in de buurt bezorgd door allerlei ongemarkeerde busjes en auto's, voor zowel PostNL als DHL. Sommige bezorgers zijn nog wel aardig, maar anderen zetten het pakket voor de deur, bellen aan en gaan alvast in de auto zitten. Of ze wachten tot je opendoet en mikken de spullen naar binnen.
Het lijkt mij vele malen efficiënter als de meer dichtbevolkte buurten een centraal afhaalpunt hebben. Bij een supermarkt of zo. Het is echt een kleine moeite om daar even heen te lopen en je hoeft ook niet verplicht thuis te zijn om de bezorger niet te missen (want ja, ik wil ook wel eens aan de wandel
Je kan de pakketten ook naar het dichtstbijzijnde depot brengen. Ze nemen het je niet in dank af, maar de pakketten zijn in ieder geval in het sorteercentrum voor aflevering.wodkabuikje schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:59:
Voordat je overstapt naar DPD zou ik eerst even goed nadenken of je dat wel echt wenst.
[ Voor 4% gewijzigd door saert op 12-02-2021 13:45 ]
Lol... als ik de gemiddelde pakketbezorger zie rijden met zijn bus tot de nok toe gevuld met pakketjes (incl. de bestuurderstoel en dashboard af en toeFiedelDiedel schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:28:
[...]
Ik zeg ook niet dat we niet meer moeten bezorgen, alleen dat we misschien de bezorgmomenten moeten samenvoegen om de routes wat efficiënter te maken. De frequentie wat omlaag en het rendement wat omhoog.
Dat de bussen tot aan de nok toe vol liggen, zegt niet automatisch dat de routes efficiënt zijn. Die bussen karren het halve land af op één dag omdat het anders niet rendabel is.stylezzz schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:58:
[...]
Lol... als ik de gemiddelde pakketbezorger zie rijden met zijn bus tot de nok toe gevuld met pakketjes (incl. de bestuurderstoel en dashboard af en toe) denk ik niet dat we moeten tornen aan de frequentie van bezorgen. Het zou wel helpen om veel afhaalpunten/pakketautomaten etc. te hebben en ze niet achter der balie bij de primera of bruna te verstoppen.
Lol.... misschien bij jou in schubbekutteveen, maar in de bewoonde wereld hebben ze hoogstens een wijk of industrieterrein rond te brengen.FiedelDiedel schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:09:
[...]
Dat de bussen tot aan de nok toe vol liggen, zegt niet automatisch dat de routes efficiënt zijn. Die bussen karren het halve land af op één dag omdat het anders niet rendabel is.
Dit! Koeriersbedrijven, en PostNL aan top, leven nog steeds met het idee dat "aan huis bezorgen" dé service is.Tk55 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:38:
Het lijkt mij vele malen efficiënter als de meer dichtbevolkte buurten een centraal afhaalpunt hebben. Bij een supermarkt of zo. Het is echt een kleine moeite om daar even heen te lopen en je hoeft ook niet verplicht thuis te zijn om de bezorger niet te missen (want ja, ik wil ook wel eens aan de wandel)
Ik heb veel liever dat pakketjes bij een afhaalpunt bv vóór 10 uur 's ochtends bezorgd worden. Dan weet je dat je voor een bepaald tijdstip op je pakketje kunt rekenen, en lijkt mij vrij eenvoudig te bezorgen. De rest van de dag kunnen ze dan rond rijden voor bezorging aan huis.
Nu blijft het spannend. Oh, tussen 10-14, oh niet gehaald, proberen vandaag nog, oh toch niet gelukt gaat morgen naar een pakketpunt, oh morgen zondag, oh maandagmiddag laat pas op pakketpunt aangekomen. Ben je 4 dagen verder

Inderdaad is het bij mij ook puur de frustratie door een slecht management van verwachtingen. Ik heb dinsdagavond om 20:00 wat besteld bij een webshop die claimt dat als je het vóór 22:30 bestelt, je het morgen in huis hebt.Tk55 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:38:
Ik zie de probleemstelling van dit topic vooral als gevolg van de verplichte volgendedagbezorging. Iedereen verwacht zijn producten een dag later. Dat heeft een tijd lang behoorlijk goed gewerkt, maar omdat nu iedereen thuiszit, is de druk op bezorgdiensten veel groter. Het zou prettig zijn als webshops en bezorgdiensten dit duidelijker communiceren.
Vervolgens krijg ik om 22:30 een mail dat zij het nog niet hebben ingepakt en het dus een dag vertraging oploopt. Dat neem ik de webshop dan wel kwalijk, omdat het niets met de bezorging an sich te maken heeft en zij hun belofte dus niet nakomen. Dan gaat het ook niet om het feit dat het een dag langer duurt of niet, je belooft iets wat je niet doet.
Vervolgens haalt PostNL al enkele dagen geen pakketten meer op bij dat bedrijf vanwege drukte en weersomstandigheden. Zeker is in ieder geval dat ik morgen m'n pakketje nog steeds niet heb.
Van 12-24 uur bezorging na bestelling, gaat het op deze manier langzaam aan naar een week en dat is niet wat je verwacht als je je bestelling plaatst.
Etos hetzelfde verhaal. Maandag wat bestelt en de levering wordt de hele week al elke dag verschoven. Volgens de PostNL T&T is het pakket nog niet eens in hun bezit (niet opgehaald?). Etos is verder op geen enkele manier via de klantenservice bereikbaar (Whatsapp, Twitter, Facebook en telefoon) en reageren nergens op. Hoe slecht kun je als bedrijf inspelen op de situatie en gewoon niet communiceren met je klant. Hoe denken ze dat ik daar ooit nog iets ga bestellen?
Speelt de avondklok hierin ook niet een rol? Het is de vraag of winkelpersoneel is vrijgesteld. Het valt mij i.i.g. op dat ik nu overdag een mail krijg dat het is ingepakt, c.q. klaar staat voor verzending. Anders is dat doorgaans 's avonds.
Soms ben ik bijna gelukkig
Zeker niet. 2 bestellingen van Amazon.de, zelfde dag bezorgd, zelfde tijdvak echter 2 bezorgers van DHL binnen een kwartier om de pakketjes af te leveren...Tja....FiedelDiedel schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:09:
[...]
Dat de bussen tot aan de nok toe vol liggen, zegt niet automatisch dat de routes efficiënt zijn.
Na een linkje naar dit topic en na vier dagen wachten op een antwoord toch nog een reactie:ASP schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:47:
Etos hetzelfde verhaal. Maandag wat bestelt en de levering wordt de hele week al elke dag verschoven. Volgens de PostNL T&T is het pakket nog niet eens in hun bezit (niet opgehaald?). Etos is verder op geen enkele manier via de klantenservice bereikbaar (Whatsapp, Twitter, Facebook en telefoon) en reageren nergens op. Hoe slecht kun je als bedrijf inspelen op de situatie en gewoon niet communiceren met je klant. Hoe denken ze dat ik daar ooit nog iets ga bestellen?
Wat enorm vervelend.. Vanwege een enorme toename in bestellingen en door de winterse weersomstandigheden hebben wij een vertraging opgelopen met het verzenden van deze bestellingen.
Momenteel kan het naar verwachting ongeveer 14 dagen duren voordat jouw bestelling bezorgd wordt. Ik kan je helaas geen inzicht geven in het exacte verzendmoment van je order. Onze excuses hiervoor! Groetjes,
14 dagen!!!! Jouw aambeienzalf zou maar op zijn!11!!!1!
Succes iedereen!
Wegens corona val ik nu tijdelijk in bij een webshop (magazijnwerk) en het is gewoon echt gekkenhuis. De vaste medewerkers lopen al maanden op hun tenen om het bij te benen (order aantallen zijn fors maar niet gigantisch). Dan is het, zeker met de huidige weersomstandigheden, maar de vraag hoe laat je pakketdienst komt, of ze komen, en of ze wat mee kunnen nemen. Heb je tig pallets klaarstaan, kunnen er maar een beperkt aantal in de vrachtwagen..
Ze zijn van twee locaties om in te pakken gegaan naar acht, en nog steeds komt het sneller binnen dan dat het eruit gaat. Ze begonnen met circa 700 orders per dag om te verwerken in de weekenden, doordeweeks stuk rustiger en op zich wel bij te benen naar 2500 orders per dag. Doordeweeks. Voorheen werd er niet gewerkt op zondag, nu wel. Voorheen was de avondshift tot 21.30, nu tot 23.00. Wij helpen alleen vanuit ons bedrijf al met 14 mensen, en zo zijn er nog 5/6 bedrijven. Er is gewoon geen beginnen aan.
Verwachtingen managen kan zeker beter, maar ik heb mijn ogen uitgekeken, nog steeds trouwens.
Ze zijn van twee locaties om in te pakken gegaan naar acht, en nog steeds komt het sneller binnen dan dat het eruit gaat. Ze begonnen met circa 700 orders per dag om te verwerken in de weekenden, doordeweeks stuk rustiger en op zich wel bij te benen naar 2500 orders per dag. Doordeweeks. Voorheen werd er niet gewerkt op zondag, nu wel. Voorheen was de avondshift tot 21.30, nu tot 23.00. Wij helpen alleen vanuit ons bedrijf al met 14 mensen, en zo zijn er nog 5/6 bedrijven. Er is gewoon geen beginnen aan.
Verwachtingen managen kan zeker beter, maar ik heb mijn ogen uitgekeken, nog steeds trouwens.
Tsjah, zo werkt amazon. Het ene pakketje komt uit een warehouse uit duitsland, en de andere misschien wel uit frankrijk. 2 verschillende routes.....NoahAmber schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:42:
[...]
Zeker niet. 2 bestellingen van Amazon.de, zelfde dag bezorgd, zelfde tijdvak echter 2 bezorgers van DHL binnen een kwartier om de pakketjes af te leveren...Tja....
Komen wel aan op hetzelfde DHL depot en wordt daar in de bezorging gepompt. Dus effecienter had het best gekund.stylezzz schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:43:
[...]
Tsjah, zo werkt amazon. Het ene pakketje komt uit een warehouse uit duitsland, en de andere misschien wel uit frankrijk. 2 verschillende routes.....
Vandaag extra en is het mijn 6e werkdag dagdienst en werk ik extra mee op de afdeling webshop en het is erg druk als een gekke huis. Hopelijk ontvangen jullie de pakketten op tijd.
Ik heb nagevraagd of bij ons DHL mogelijk is maar hier werken ze enkel met PostNL. Mogelijk wegens hun contract?
Ik heb nagevraagd of bij ons DHL mogelijk is maar hier werken ze enkel met PostNL. Mogelijk wegens hun contract?
[ Voor 8% gewijzigd door Van der Berg op 14-02-2021 12:54 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Het hele probleem ligt bij PostNL die niet first in first out (FIFO) werkt.
Pakketten die vertraagd zijn gooien ze op een grote stapel (nog net geen brandstapel) en zien ze wel wanneer ze die weer in lopen. Daardoor zijn pakketten die eenmaal vertraagd zijn ook serieus veel vertraagd.
Dit gebeurt al aan de voorkant van het proces nog voordat ze in het distributie centrum worden ingescanned. Het hele gevolg is dat volgens PostNL op die manier de kwaliteit gewaarborgd blijft (ehh ja ze kunnen blijven beweren dat ze 95% binnen 1 werkdag bezorgen) Maar alles wat vertraagd is gelijk 1-2 weken vertraging heeft.
Deze methodiek heeft er ook voor gezorgd dat ik zelf ben overgestapt naar DHL zij werken wel volgens het FIFO principe daardoor zijn pakketten vaak maar 1 dag vertraagd en niet bij vertraging gelijk 1-2 weken.
Als webshop/winkel versturen we ongeveer 800 zendingen per maand dus relatief klein vergeleken met bovengenoemde partijen. Maar op 800 zendingen hadden we bij PostNL meer dan 80 klachten dat is 10% waarvan 90% van de klanten pas klaagde als de zending meerdere dagen de melding gaf pakket nog niet aangekomen bij PostNL. Veel klanten wachten zelf vaak wel 1-2 dagen in deze periode maar na 3 dagen is het geduld op en komen de grote berg klachten.
Sinds we zijn overgestapt naar DHL is het aantal klachten tussen de 5 en 10 per maand een verlaging van maar liefst 70 klachten. Waarom? simpel omdat DHL vaak maar 1 dag achterstand heeft en een dag later dus alsnog gewoon aflevert. Alleen de zendingen die echt mis gaan komen nu nog als klacht binnen en de enkele klant die echt direct aan de bel trekt als er ook maar iets mis gaat.
PostNL wilt alleen maar "stoer" doen met zijn 95% op tijd bezorgd marketing bullshit... als je het aantal dagen vertraging mee telt is dat daardoor eerder 60% op tijd bezorgd en doen ze het zelfs slechter dan menig ander verzend partij.
Het ergste is echter dat PostNL met de vinger wijst naar de verkoper als zijnde dat die het nog niet verstuurd heeft waardoor klanten direct gaan klagen bij de verkoper omdat die het niet verstuurd zou hebben. Dit deze ze in oktober vorig jaar helemaal extreem met als gevolg dat wij maar liefst 200 klachten meer als normaal binnen kregen op de klantenservice omdat PostNL aan gaf dat pakketten niet verstuurd waren.
Op onze site adverteren we dan ook met voor 16:00 besteld zelfde werkdag verstuurd, in tegenstelling tot veel andere shops die beweren volgende dag geleverd.
Pakketten die vertraagd zijn gooien ze op een grote stapel (nog net geen brandstapel) en zien ze wel wanneer ze die weer in lopen. Daardoor zijn pakketten die eenmaal vertraagd zijn ook serieus veel vertraagd.
Dit gebeurt al aan de voorkant van het proces nog voordat ze in het distributie centrum worden ingescanned. Het hele gevolg is dat volgens PostNL op die manier de kwaliteit gewaarborgd blijft (ehh ja ze kunnen blijven beweren dat ze 95% binnen 1 werkdag bezorgen) Maar alles wat vertraagd is gelijk 1-2 weken vertraging heeft.
Deze methodiek heeft er ook voor gezorgd dat ik zelf ben overgestapt naar DHL zij werken wel volgens het FIFO principe daardoor zijn pakketten vaak maar 1 dag vertraagd en niet bij vertraging gelijk 1-2 weken.
Als webshop/winkel versturen we ongeveer 800 zendingen per maand dus relatief klein vergeleken met bovengenoemde partijen. Maar op 800 zendingen hadden we bij PostNL meer dan 80 klachten dat is 10% waarvan 90% van de klanten pas klaagde als de zending meerdere dagen de melding gaf pakket nog niet aangekomen bij PostNL. Veel klanten wachten zelf vaak wel 1-2 dagen in deze periode maar na 3 dagen is het geduld op en komen de grote berg klachten.
Sinds we zijn overgestapt naar DHL is het aantal klachten tussen de 5 en 10 per maand een verlaging van maar liefst 70 klachten. Waarom? simpel omdat DHL vaak maar 1 dag achterstand heeft en een dag later dus alsnog gewoon aflevert. Alleen de zendingen die echt mis gaan komen nu nog als klacht binnen en de enkele klant die echt direct aan de bel trekt als er ook maar iets mis gaat.
PostNL wilt alleen maar "stoer" doen met zijn 95% op tijd bezorgd marketing bullshit... als je het aantal dagen vertraging mee telt is dat daardoor eerder 60% op tijd bezorgd en doen ze het zelfs slechter dan menig ander verzend partij.
Het ergste is echter dat PostNL met de vinger wijst naar de verkoper als zijnde dat die het nog niet verstuurd heeft waardoor klanten direct gaan klagen bij de verkoper omdat die het niet verstuurd zou hebben. Dit deze ze in oktober vorig jaar helemaal extreem met als gevolg dat wij maar liefst 200 klachten meer als normaal binnen kregen op de klantenservice omdat PostNL aan gaf dat pakketten niet verstuurd waren.
Op onze site adverteren we dan ook met voor 16:00 besteld zelfde werkdag verstuurd, in tegenstelling tot veel andere shops die beweren volgende dag geleverd.
Wel grappig dat je deze aantallen als procentuele statistieken gebruikt terwijl het niet eens een druppel op een gloeiende plaat is, vervelend is het wel.Anoniem: 217290 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 15:35:
Het hele probleem ligt bij PostNL die niet first in first out (FIFO) werkt.
1,5 miljoen pakketten per dag worden er bij PostNL verwerkt...maar het hele gebeuren blijft ruk natuurlijk.
Zelf genoeg ervaringen met DPD dat pakketten verrot gegooid worden en met DHL dat pakketten niet aankomen retour gaan met meldingen dat ik niet thuis zou zijn en gewoon op de bank zat. Soms is het lokaal ruk en soms landelijk, persoonlijk gewoon wat meer gedudl in deze tijd en hopen dat het zo snel mogelijk komt.
Wat ik oprecht niet begrijp in dit topic, is het zoeken naar verklaringen en soms zelfs het botte lef om uit te spreken dat de consument aan het verkeerde eind zit een service te verwachten die ze hebben afgesloten bij de koopovereenkomst. Uitzonderingen daargelaten, zoals met belemmerende omstandigheden zoals de sneeuw afgelopen dagen.
Mijns inziens is het probleem heel simpel en dat is dat winkels geen claims zouden moeten (mogen) doen die ze niet waar kunnen maken. Nu wijzen ze mijns inziens te makkelijk naar hun bezorgpartner, terwijl ik daar helemaal geen zaken mee doe. Sterker nog, het zal me een zorg wezen of DHL, PostNL of Pietje Puk voor de deur staat.
Bij PicNic zie ik bijvoorbeeld dat de bezorgdienst onderdeel is van de bedrijfsvoering en dat je echt een afspraak maakt (bijv. dinsdag tussen 19 en 21) en daarom gaat het ook doorgaans beter. Je kunt toch gewoon de verwachte status van je bezorgpartner implementeren als een soort live feed?
Mijns inziens is het probleem heel simpel en dat is dat winkels geen claims zouden moeten (mogen) doen die ze niet waar kunnen maken. Nu wijzen ze mijns inziens te makkelijk naar hun bezorgpartner, terwijl ik daar helemaal geen zaken mee doe. Sterker nog, het zal me een zorg wezen of DHL, PostNL of Pietje Puk voor de deur staat.
Bij PicNic zie ik bijvoorbeeld dat de bezorgdienst onderdeel is van de bedrijfsvoering en dat je echt een afspraak maakt (bijv. dinsdag tussen 19 en 21) en daarom gaat het ook doorgaans beter. Je kunt toch gewoon de verwachte status van je bezorgpartner implementeren als een soort live feed?
Op 800 zendingen 10% is wel degelijk een statistiek die je kunt doortrekken zeker nu we dat zelfde aantal afzetten tegenover DHL.NightHawk4 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:29:
[...]
Wel grappig dat je deze aantallen als procentuele statistieken gebruikt terwijl het niet eens een druppel op een gloeiende plaat is, vervelend is het wel.![]()
1,5 miljoen pakketten per dag worden er bij PostNL verwerkt...maar het hele gebeuren blijft ruk natuurlijk.
Zelf genoeg ervaringen met DPD dat pakketten verrot gegooid worden en met DHL dat pakketten niet aankomen retour gaan met meldingen dat ik niet thuis zou zijn en gewoon op de bank zat. Soms is het lokaal ruk en soms landelijk, persoonlijk gewoon wat meer gedudl in deze tijd en hopen dat het zo snel mogelijk komt.
Dat het maar een kleine druppel is voor deze partijen dat klopt. Maar het is niet zo dat het alleen bij ons mis gaat. Zie ook maar de berichten hierboven.
Welke service heb je dan daadwerkelijk afgesproken bij de koopovereenkomst? Kijk eens bij de algemene voorwaarden en uitsluitingen dan zie je dat je helemaal geen service hebt afgesproken alleen een verwachtingspatroon, en het feit dat de gemiddelde consument dat niet begrijpt is dan een beetje jammer...N1ckk schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:40:
Wat ik oprecht niet begrijp in dit topic, is het zoeken naar verklaringen en soms zelfs het botte lef om uit te spreken dat de consument aan het verkeerde eind zit een service te verwachten die ze hebben afgesloten bij de koopovereenkomst. Uitzonderingen daargelaten, zoals met belemmerende omstandigheden zoals de sneeuw afgelopen dagen.

Het gaat overal mis, heb ik ook zelf met DPD en DHL mogen ervaren. Zelfs vorige week nog met Fitwinkel die zelfstandig bezorgd en 3 keer nodig had om het juiste te leveren.... Shit happens deal with it, maar als jullie nu blijer zijn met DHL is dat mooi tochAnoniem: 217290 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:29:
[...]
Op 800 zendingen 10% is wel degelijk een statistiek die je kunt doortrekken zeker nu we dat zelfde aantal afzetten tegenover DHL.
Dat het maar een kleine druppel is voor deze partijen dat klopt. Maar het is niet zo dat het alleen bij ons mis gaat. Zie ook maar de berichten hierboven.
Wat mij betreft is dat de spijker op z’n kop, dat zou niet moeten mogen. Als ik een vegan kipnugget koop en dan blijkt er paard in te zitten, dan kan dat best verkapt ergens op staan - maar maakt het nog geen degelijke manier van zaken doen.NightHawk4 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:13:
[...]
Welke service heb je dan daadwerkelijk afgesproken bij de koopovereenkomst? Kijk eens bij de algemene voorwaarden en uitsluitingen dan zie je dat je helemaal geen service hebt afgesproken alleen een verwachtingspatroon, en het feit dat de gemiddelde consument dat niet begrijpt is dan een beetje jammer...
En jammer? Waarom?