Vandaag besteld, morgen geleverd gebeurt vaak niet

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:35
Graag had ik jullie mening eens over het volgende. Heb laatste tijd vaak voor dat een (grote) webshop bij een artikel zegt vandaag besteld voor x uur is morgen geleverd.

Nu merk ik laatste keren vaker dat dit dus niet het geval is en het product dan een dag later aankomt dan verwacht.
Gisteren morgen ook weer iets besteld met deze melding maar is nog steeds niet verstuurd.

Hebben jullie ook die ervaring laatste tijd? Ok corona zal bezorgopties wel wat vertragen maar vind dit langs andere kant ook misleidende info door steeds te zeggen dat het product een dag later word geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-05 02:54
Wordt het nog wel op tijd verzonden door de webshop? En heeft de pakketdienst vertraging? Of andersom?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 00:57

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Het gebeurd steeds vaker de laatste tijd en dit zal i.v.m. klaas en kerst nog wel erger worden, verwachting is dat dit tot half januari zal blijven.

Als je hier extra voor betaald hebt gewoon refunden, doen de meeste shops ook niet moeilijk over, daarnaast kan je altijd het pakket weigeren als het te laat is. ;w

En Corona vertraagd niet 'wat'maar zet het hele proces van (alle) pakketten leveranciers zwaar onder druk. Ik weet toevallig dat de grootste al vanaf maart normale KNJ draait en dit wordt vanaf nu nog erger :X .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:07
Het is inderdaad niet netjes dat ze dat niet vermelden maar bij bijvoorbeeld PostNL zitten ze nu al op Sinterklaas / Kerst drukte qua pakketjes dus dat het niet de volgende dag bezorgd wordt vind ik nu niet zo gek.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105134

Ik merk dit zelf ook met het bestellen maar ook met het verzenden van pakketten.
Veel zendingen hebben minimaal 1 extra werkdag verwerkingstijd.

Geen idee of dit volledig aan Corona te wijden is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:35
Jordy_413 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:45:
Wordt het nog wel op tijd verzonden door de webshop? En heeft de pakketdienst vertraging? Of andersom?
Vorige week via coolblue kreeg ik een melding dat mijn pakket onderweg was en geleverd werd die dag. Tracker van bpost gaf dit ook aan tot deze plots aangepast werd naar een dag later.

Gisteren morgen bij Bol besteld en daar heb ik nog geen verzendbevestiging gekregen. Via bol.com bestelinfo is dan te zien dat dit pas morgen komt.
Vind dit toch niet netjes aangezien dit gewoon s'morgens besteld is om 10u en het product in voorraad is.

[ Voor 14% gewijzigd door Chelseamarre123 op 17-11-2020 11:53 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:51:
[...]

Vorige week via coolblue kreeg ik een melding dat mijn pakket onderweg was en geleverd werd die dag. Tracker van bpost gaf dit ook aan tot deze plots aangepast werd naar een dag later.

Gisteren morgen bij Bol besteld en daar heb ik nog geen verzendbevestiging gekregen. Via bol.com bestelinfo is dan te zien dat dit pas morgen komt.
Vind dit toch niet netjes aangezien dit gewoon s'morgens besteld is om 10u en het product in voorraad is.
Misschien is het je nog niet opgevallen maar doordat er een pandemie is bestellen veel meer mensen dan gewoon op internet en is het bezorgen ook wat lastiger dan normaal .
Misschien dat dat de reden is dat je soms een dag langer moet wachten ?

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:53
leekers schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:58:
[...]

Misschien is het je nog niet opgevallen maar doordat er een pandemie is bestellen veel meer mensen dan gewoon op internet en is het bezorgen ook wat lastiger dan normaal .
Misschien dat dat de reden is dat je soms een dag langer moet wachten ?
Dat zal best. Maar er is ook daarom genoeg tijd voor webshop om hun teksten aan te passen. Dat je het niet dan wel tijdelijk niet waar kan maken vind niemand erg. Maar schep dan ook de verwachting niet. Want schep je die verwachting niet dan klaagt er ook niemand over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leekers
loki504 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:10:
[...]

Dat zal best. Maar er is ook daarom genoeg tijd voor webshop om hun teksten aan te passen. Dat je het niet dan wel tijdelijk niet waar kan maken vind niemand erg. Maar schep dan ook de verwachting niet. Want schep je die verwachting niet dan klaagt er ook niemand over.
Inderdaad als er niet staat dat je een kat in de magnetron kan doen dan kun je iemand aanklagen .
Misschien een keer die grijze massa gaan gebruiken ?

Volgende keer graag wat minder op de man, dank.

[ Voor 5% gewijzigd door Perkouw op 17-11-2020 12:59 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:57

DataGhost

iPL dev

leekers schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:12:
[...]

Inderdaad als er niet staat dat je een kat in de magnetron kan doen dan kun je iemand aanklagen .
Misschien een keer die grijze massa gaan gebruiken ?
Volgens jouw analogie staat er op die site "bij ons kan de kat gewoon in de magnetron". Als een shop zegt vandaag besteld, morgen geleverd, verwacht ik dat ook. Ook al is er een pandemie aan de gang. Er zijn namelijk genoeg shops die het wel kunnen, en genoeg shops die die melding hebben weggehaald. Ook is het rond de feestdagen gangbaar een melding neer te zeggen van grote drukte. Als je ondanks alles nog steeds je snelle levertijd claimt ben je klanten aan het pikken van shops die in de praktijk even snel leveren maar geen claims doen die ze niet waar kunnen maken.

Bij mij is het twee weken geleden nog gelukt om "vandaag besteld, morgen geleverd" te krijgen bij een buitenlandse webshop zelfs. Tijdens de pandemie.

[ Voor 8% gewijzigd door DataGhost op 17-11-2020 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 23:36

JdM

Humbled

Chelseamarre123 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:39:
Graag had ik jullie mening eens over het volgende. Heb laatste tijd vaak voor dat een (grote) webshop bij een artikel zegt vandaag besteld voor x uur is morgen geleverd.

Nu merk ik laatste keren vaker dat dit dus niet het geval is en het product dan een dag later aankomt dan verwacht.
Gisteren morgen ook weer iets besteld met deze melding maar is nog steeds niet verstuurd.

Hebben jullie ook die ervaring laatste tijd? Ok corona zal bezorgopties wel wat vertragen maar vind dit langs andere kant ook misleidende info door steeds te zeggen dat het product een dag later word geleverd.
Ja hoor, is regelmatig het geval en niet van de laatste tijd.
Vind het ook vervelend, maar wat doe je ertegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-04 11:01
loki504 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:10:
[...]

Helemaal mee eens, zo heb ik gister in de ochtend een bestelling gedaan met de vermelding "na 1 uur afhalen in de winkel".
De winkel had het ook op voorraad. Na bestellen krijg je een mail en daarin staat:"Wacht altijd op de ophaalbevestiging voordat je naar de door jou gekozen winkel gaat om je bestelling op te halen." ... verderop staat dan dat het zelfs 1-2 dagen kan duren.

De winkel na 1 uur gebeld, want ik had nog geen mail, en die had de bestelling nog maar net ontvangen en hoewel ze verwachten het te hebben, moest ik toch even op de bevestiging wachten.. Die kwam weer wat uurtjes later waardoor ik ook niet meer naar de winkel kon gaan voor sluitingstijd (is toch een eind fietsen)..

Vandaag dan maar ophalen, maar dit was niet zoals ik het had verwacht.. Typische is dat ik het alleen in de winkel kon afhalen omdat het in deze specifieke winkel op voorraad was en ze het niet via de webshop wilden verzenden naar huis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:40

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Ik merk dit ook de laatste tijd. Ik denk dat je het met een korreltje zout moet nemen. Het is helaas niet anders in deze corona tijden.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Het is ontzettend druk bij de bezorgdiensten. Natuurlijk ga ik als webshop niet mijn levertijd aanpassen omdat 1 pakket op de 10 een vertraging heeft. Dat kost bakken met geld, misschien zijn mensen vergeten dat eigenaar van winkels ook gewoon avondeten nodig hebben.

Het is uitermate vervelend maar november t/m februari is het druk, daar komt moeder Corona ook nog is bij en 10 miljard retourzendingen omdat mensen niet lezen, kijken, nadenken... zeker rond de feestdagen.

Ik kan je nu alvast verklappen. Bestel de week na Black Friday maar helemaal niets. Wij gaan zelfs dicht. 2 jaar geleden werden onze postkarren in een weiland gestouwd en pas 2 weken!! later bij de klant geleverd. Dit doen wij niet nog een keertje :+

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Chelseamarre123 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:51:
[...]
Wel bij bol rechtstreeks of een Bol partner, zit ook verschil in aangezien Bol naast PostNL districenter staat :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Als ik iets echt morgen nodig heb, dan ga ik het zelf halen in de stad. Bij de Media Markt of bij de Coolblue. Dat is dan blijkbaar dringend genoeg dat ik het nu moet hebben.

Bij andere dingen en je wilt het morgen, dat is echt niet te doen. Je bent van zoveel factoren afhankelijk. Als het echt dringend is ga ik het daar allemaal niet vanaf laten hangen.

Ik snap dat winkels ermee adverteren en ik ben blij als het lukt, maar mensen kunnen niet toveren.

Overigens er is niks misleidend aan een belofte als je hem onverhoopt niet na kan komen. Het toverwoord bij misleiden is "opzettelijk". Tenzij de webwinkel willens en wetens je pakketje niet eens probeert te versturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malandro
OMD schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:40:
Het is ontzettend druk bij de bezorgdiensten. Natuurlijk ga ik als webshop niet mijn levertijd aanpassen omdat 1 pakket op de 10 een vertraging heeft. Dat kost bakken met geld, misschien zijn mensen vergeten dat eigenaar van winkels ook gewoon avondeten nodig hebben.

Het is uitermate vervelend maar november t/m februari is het druk, daar komt moeder Corona ook nog is bij en 10 miljard retourzendingen omdat mensen niet lezen, kijken, nadenken... zeker rond de feestdagen.

Ik kan je nu alvast verklappen. Bestel de week na Black Friday maar helemaal niets. Wij gaan zelfs dicht. 2 jaar geleden werden onze postkarren in een weiland gestouwd en pas 2 weken!! later bij de klant geleverd. Dit doen wij niet nog een keertje :+
Dus je garandeert dat je de volgende dag levert terwijl je weet dat je dit niet kunt waarmaken....Dan schep je de verkeerde verwachting bij je klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Malandro schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:48:
[...]

Dus je garandeert dat je de volgende dag levert terwijl je weet dat je dit niet kunt waarmaken....Dan schep je de verkeerde verwachting bij je klant.
Wetende dat de post het toch niet gaat redden snap ik hem wel. Ik zou er zelf de tekst bijplakken "het is druk want kerst dus jammer".

PostNL doet dit zelf al in de communicatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

[...]

Ben je nou grappig aan het doen? Welke webshop doet dit niet dan??? Gaan we met zn allen neerzetten: voor 22:00 besteld, binnen een jaar in huis?
Kom op zeg, kinderachtig gedoe. Er bestaat GEEN winkel die de volgende dag in 100% van de gevallen waar kan maken. Dit bestaat niet, nu niet, nooit niet. Brand, lekke banden, ziekte, tornado's, meteorieten. Er is ALTIJD een variabel dat NOOIT ingecalculeerd kan worden.

Enige wat een webshop kan doen, en dat doen de meeste, is een side note plaatsen dat zij er alles aan doen om het op tijd te versturen maar dat het momenteel erg druk is bij de bezorgdiensten, dat doen wij natuurlijk ook.

Je hebt simpelweg geen controle over vervoersbedrijven, dat bestaat niet.

[ Voor 17% gewijzigd door OMD op 17-11-2020 12:53 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

[...]

Ik denk dat de klant verkeerde verwachtingen heeft....

En dat 'garanderen'...lees de kleine lettertjes maar eens. ;)
OMD schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:52:
[...]

Ben je nou grappig aan het doen? Welke webshop doet dit niet dan??? Gaan we met zn allen neerzetten: voor 22:00 besteld, binnen een jaar in huis?
Kom op zeg, kinderachtig gedoe. Er bestaat GEEN winkel die de volgende dag in 100% van de gevallen waar kan maken. Dit bestaat niet, nu niet, nooit niet. Brand, lekke banden, ziekte, tornado's, meteorieten. Er is ALTIJD een variabel dat NOOIT ingecalculeerd kan worden.
Afgelopen week stroomstoring op industrieterrein.....dan doet de pakkettenband echt niks ;w

[ Voor 44% gewijzigd door NightHawk4 op 17-11-2020 12:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Vandaag besteld morgen geleverd gebeurt vaak niet
Dit kun je alleen baseren op persoonlijke ervaring, maar de mijne is juist dat het vaak wel lukt. Zelfs onder de huidige omstandigheden. De eerste vraag is dus: klopt deze stelling in het algemeen voor iedereen, voor jou, of voor jou en de enkeling die hier reageert omdat het een herkenbaar onderwerp is?
NightHawk4 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:45:
daarnaast kan je altijd het pakket weigeren als het te laat is
Nee dat kan niet ‘altijd’ (hoewel je paradoxaal standaard bij een overeenkomst niet verplicht bent om een zaak in ontvangst te nemen). De koopovereenkomst is overigens met het weigeren alleen niet zeker ontbonden, en je kunt daarmee als koper in schuldeisersverzuim worden gesteld. Zonder verzendbewijs heb je daarnaast een lastige bewijspositie, tenzij je via de track-n-trace code kunt zien dat het pakket retour is gegaan. Die kosten (als ze bestaan) kan de verkoper m.i. op de koper verhalen, als er is geweigerd aan de deur.

Art. 7:29 BW staat weigeren aan de deur standaard niet toe (tenzij dan moet worden betaald, het product bijvoorbeeld heel groot is of een andere uitzondering). Of verkopers zich daarop beroepen of dat er wordt overeengekomen dat er wel geweigerd kan worden is een keuze.
JdM schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:22:
Vind het ook vervelend, maar wat doe je ertegen.
Dit is typisch iets waar redelijkerwijs alleen een toezichthouder zoals de ACM iets mee kan, als die vaststelt dat er sprake is van een overtreding van de wet. De ACM kan sinds begin dit jaar als ‘mystery shopper’ zelf bestellingen plaatsen (en weer ontbinden) en daarmee eenvoudig nagaan of een overeengekomen tijdstip van aflevering structureel wordt overschreden. Gezien de huidige situatie acht ik het weinig waarschijnlijk dat ze dat nu gaan doen.

Zie bijvoorbeeld: https://www.acm.nl/nl/levering

Als je zeker wilt zijn dat een pakket wordt afgeleverd op een bepaald tijdstip zul je dat vooraf overeen moeten komen als je schade kunt oplopen en die ook kunt aantonen als een bestelling later wordt geleverd. In de meeste gevallen zal er van aantoonbare schade geen sprake zijn, en is een verweer gericht op de huidige omstandigheden waarschijnlijk. Of het slaagt hangt uiteraard af van die omstandigheden, waaronder de daadwerkelijke vertraging.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Number10 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:53:
Nee dat kan niet ‘altijd’. De koopovereenkomst is overigens met het weigeren alleen niet zeker ontbonden, en je kunt daarmee als koper in schuldeisersverzuim worden gesteld. Zonder verzendbewijs heb je daarnaast een lastige bewijspositie, tenzij je via de track-n-trace code kunt zien dat het pakket retour is gegaan. Die kosten kan de verkoper op je verhalen, als er is geweigerd aan de deur.

Art. 7:29 BW staat weigeren aan de deur standaard niet toe (tenzij dan moet worden betaald, het product bijvoorbeeld heel groot is of een andere uitzondering). Of verkopers zich daarop beroepen of dat er wordt overeengekomen dat er wel geweigerd kan worden is een keuze.
Ik ga er dan wel vanuit dat je de verkoper op de hoogte hebt gesteld dat jij het bestelde artikel niet meer wenst te ontvangen. Maar juridisch kan er wel heel veel aan de hand zijn en is 'altijd' een te groot begrip :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

@NightHawk4
Dat is exact wat ik bedoel. Wanneer er overmacht in het spel is kan een winkel natuurlijk weinig doen. Wij hebben vandaag één klant waarbij de zending 1 dag is opgeschoven. Klant is niet blij en daar baal ik net zo veel van. Klanten zijn mijn geld, mijn eten. Ik doe er alles aan om die tevreden te stellen maar het kan gewoon niet altijd hoe graag je ook wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:00
"Vandaag besteld voor x uur en morgen in huis" is natuurlijk nooit door een webshop te garanderen. Is er morgen niemand thuis om het pakketje aan te nemen, dan wordt het al lastig....
Maar ik vind wel dat de webshop binnen zijn invloedssfeer er voor moet zorgen dat deze uitspraak nagekomen moet worden. Ofwel ze moeten zelf op tijd het pakketje aanleveren bij de pakketdienst, en eigenlijk zouden ze hiermee ook afspraken moeten maken (capaciteit inkopen). Dit laatste zal vaak natuurlijk weer een tegenstrijdig belang zijn met het kosten aspect.
Natuurlijk kan het pakketje verkeerd gesorteerd worden in het sorteercentrum of de bezorger krijgt pech onderweg, maar in basis denk ik dat de webshop wel zich maximaal moet inspannen om te voldoen aan de belofte.

Mijn ervaring is wel dat het erg verschild per webshop. Een paar keer per jaar bestel ik bijv. sportvoeding bij een webshop en die is eigenlijk altijd de volgende dag netjes binnen. Ook wel eens gelijktijdig bij een andere webshop wat besteld, welke meteen in de opdrachtbevestiging meld dat het langer kan duren wegens drukte bij de pakketdienst. Drie keer raden of deze gelijk binnenkwam met de sportvoeding....

Helaas is het als consument niet altijd te herleiden waar de vertraging zit. Is de webshop te laat met het aanleveren van het pakket aan de bezorgdienst, of doet de bezorgdienst er wat langer over?

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

OMD schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:57:
@NightHawk4
Dat is exact wat ik bedoel. Wanneer er overmacht in het spel is kan een winkel natuurlijk weinig doen. Wij hebben vandaag één klant waarbij de zending 1 dag is opgeschoven. Klant is niet blij en daar baal ik net zo veel van. Klanten zijn mijn geld, mijn eten. Ik doe er alles aan om die tevreden te stellen maar het kan gewoon niet altijd hoe graag je ook wilt.
Inderdaad maar je kan altijd even contact opnemen. Vrouwlief had gegraveerde glazen en onderzetters besteld en wilde deze ook graag de volgende dag hebben. Extra voor betaald en helaas te laat....wel even contact opgenomen en regel dan wat met de verzendkosten.

Beetje meebewegen vandaag de dag kan ook geen kwaad O-)

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Olaf91
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-04 03:19
We moeten naar mijn inzien sowieso eens stoppen met zoveel vragen van webshop, medewerkers en bezorgdiensten. De eisen van de consument (voor 23:00 bestel, morgen in huis) heeft zoveel impact op deze hele keten. Denk alleen al aan alle ploegen- en nachtdiensten van deze webshop. Ik zou graag weer zien dat webshops bezorgen binnen 2-3 werkdagen en wil je het sneller, dan betaal je er maar voor. Waarom moet iedereen ook altijd alles morgen in huis hebben, iets eerder bestellen is niet zoveel gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-04 09:11
OMD schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:57:
@NightHawk4
Natuurlijk kan je niets aan overmacht doen (want overmacht ;)). Tegelijkertijd kan je wel vermelden dat jij, als winkelier, de bestelling vandaag op de post doet. Daarbij aangevende dat de bezorgdiensten dankzij Covid het erg druk hebben een soms later leveren.

Iets als:
Voor 18:00 besteld, vandaag verzonden. Normaal gesproken morgen in huis.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Olaf91 Dat lijkt me op zich een prima idee. :Y
MAAR... ik ben ze nog niet tegengekomen, de webshops waar je de keuze hebt tussen vandaag-besteld-morgen-geleverd (voor b.v. een meerprijs) versus vandaag-besteld-binnen-1-week-geleverd. Of zoiets.

Ik bestel b.v. best wel regelmatig bij Amazon. En meestal leveren ze binnen 2-3 dagen. Maar soms, tot mijn verbazing, de volgende avond al (terwijl dat voor mij helemaal niet hoeft).
Maar ik kan nergens kiezen tussen die verzendmethodes. En ongeacht hoe snel het geleverd wordt, betaal ik geen verzendkosten. Dus tja... :?

Zojuist ook weer wat food artikelen bij een Nederlandse webshop besteld. Daar kun je alleen kiezen tussen, of zelf afhalen (maar dat is voor mij aan de andere kant van het land), of afleveren door PostNL, binnen enkele dagen. En soms komt het de volgende dag al, soms 3 dagen later. Afhankelijk v.d. drukte. Dat vind ik prima zo. Als men maar laat weten wat je kunt verwachten.

[ Voor 57% gewijzigd door ehtweak op 17-11-2020 13:22 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malandro
OMD schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:52:
[...]

Enige wat een webshop kan doen, en dat doen de meeste, is een side note plaatsen dat zij er alles aan doen om het op tijd te versturen maar dat het momenteel erg druk is bij de bezorgdiensten, dat doen wij natuurlijk ook.

Je hebt simpelweg geen controle over vervoersbedrijven, dat bestaat niet.
Jeetje wat een reactie weer. Je schrijft nogal aanvallend, waarom?

Nee je hebt er geen controle over maar ook als webshop eigenaar weet je dat het nu erg druk is bij de bezorgdiensten. Drukker dan ooit tevoren. De bezorgdiensten zelf zeggen al niet te kunnen garanderen dat je pakket de volgende dag geleverd wordt. Het is dan erg brutaal om als verkoper wel die belofte te maken. Veel winkels vermelden dit ook netjes.

Als je even het topic doorneemt dan zie je wie ik quote en wat diegene zelf bewust zegt te doen voor zijn webshop. Ik zeg daar dus ook mee dat deze persoon bewust de verkeerde verwachting schept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

EvilWhiteDragon schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:17:
[...]

Natuurlijk kan je niets aan overmacht doen (want overmacht ;)). Tegelijkertijd kan je wel vermelden dat jij, als winkelier, de bestelling vandaag op de post doet. Daarbij aangevende dat de bezorgdiensten dankzij Covid het erg druk hebben een soms later leveren.

Iets als:
Voor 18:00 besteld, vandaag verzonden. Normaal gesproken morgen in huis.
@EvilWhiteDragon Ik zie dat je in de IT zit, altijd leuk als commercie weer opleveringsdata gaat communiceren naar klanten... ;)

In welke bedrijfstak staan al die disclaimers er nou in, behalve de kleine lettertjes :X

Dus als jij iemand iets belooft zeg je er ook even bij dat het wel aan ligt of alles meewerkt en of er geen brug open staat of kom je daar achteraf mee??
Het lijkt er steeds vaker op dat de zogenaamde consument als keizer op een gouden plateautje gedragen wil worden en de slaafse webwinkels maar moeten gehoorzamen....

Een beetje realiteitszin vandaag de dag is ook gezond mensen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Chelseamarre123 Als je haast hebt, koop het fysiek in een winkel. Je kunt er niet van uitgaan dat het beloofde waarheid wordt. als merk ik zelf dat het wel vaker waarheid is. al bestel ik nooit met de intentie om hier gebruik van te maken. Je kunt altijd de verkoper een e-mail sturen met je daadwerkelijke eis, en bij niet nakomen dat je dan de order retour stuurt. Bij fysieke verkoop in winkel heb je meer zekerheid dat je het gelijk meekrijgt. Als verkoper ben je afhankelijk van de Postservice. De verkoper zal er alles aan doen om je order dan dezelfde avond met de post mee te geven.(indien op voorraad) daarna is het afwachten..

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

Malandro schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:22:
[...]

Jeetje wat een reactie weer. Je schrijft nogal aanvallend, waarom?

Nee je hebt er geen controle over maar ook als webshop eigenaar weet je dat het nu erg druk is bij de bezorgdiensten. Drukker dan ooit tevoren. De bezorgdiensten zelf zeggen al niet te kunnen garanderen dat je pakket de volgende dag geleverd wordt. Het is dan erg brutaal om als verkoper wel die belofte te maken. Veel winkels vermelden dit ook netjes.

Als je even het topic doorneemt dan zie je wie ik quote en wat diegene zelf bewust zegt te doen voor zijn webshop. Ik zeg daar dus ook mee dat deze persoon bewust de verkeerde verwachting schept.
Je quote mij :?

Ik reageer fel omdat je aannames doet. Je schreef:
Oftewel, je zegt dat ik moedwillig klanten eigenlijk aan het voorliegen ben. Ik schep verkeerde verwachtingen bij de klant. Dat doen webshops/winkels dus niet.

Je kan niet zeggen op een website, nu besteld = binnen 10 dagen in huis. Dat werkt niet. Dan bestaan er geen webshops meer omdat niemand zolang wilt wachten ( en zeker niet in de sector waar wij zitten ). Wij verkopen artikelen waar veel mensen niet buiten kunnen en willen dit zo snel mogelijk in huis. Wij verzenden tot 23:30 in de avond en hebben een "op tijd" aflever percentage van 90,57% op het moment. Dat is laag, heel laag. Alle vertragingen zijn door de vervoerder zelf ingevoerd.

Op tijd aflever percentage in normale tijden ligt boven de 99,6%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 11:44

EMP

Krulloos!

ehtweak schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:18:
@Olaf91 Dat lijkt me op zich een prima idee. :Y
MAAR... ik ben ze nog niet tegengekomen, de webshops waar je de keuze hebt tussen vandaag-besteld-morgen-geleverd (voor b.v. een meerprijs) versus vandaag-besteld-binnen-1-week-geleverd. Of zoiets.
Die zijn er hoor, deze bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NLL0Dx2CNcl0N6TcQrleIxMyIrU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/r7BIRDME4NqCRN4aFOA2IZzj.png?f=user_large
(Klikbaar, excuses voor lelijke screenshot, niet elke website is meer iPhone de 2016 compatible 😉)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
OMD schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:33:
[...]

Je quote mij :?

Ik reageer fel omdat je aannames doet. Je schreef:

[...]

Oftewel, je zegt dat ik moedwillig klanten eigenlijk aan het voorliegen ben. Ik schep verkeerde verwachtingen bij de klant. Dat doen webshops/winkels dus niet.

Je kan niet zeggen op een website, nu besteld = binnen 10 dagen in huis. Dat werkt niet. Dan bestaan er geen webshops meer omdat niemand zolang wilt wachten ( en zeker niet in de sector waar wij zitten ). Wij verkopen artikelen waar veel mensen niet buiten kunnen en willen dit zo snel mogelijk in huis. Wij verzenden tot 23:30 in de avond en hebben een "op tijd" aflever percentage van 90,57% op het moment. Dat is laag, heel laag. Alle vertragingen zijn door de vervoerder zelf ingevoerd.

Op tijd aflever percentage in normale tijden ligt boven de 99,6%.
Ah excuus ik heb zelf inderdaad niet goed gelezen wie nu gereageerd had, de toon was erg anders dan je eerdere bericht. Maar:

"Ja, jij bent moedwillig de klanten aan het voorliegen omdat je weet dat je niet kunt voldoen aan de snelle levering die je wel zegt te bieden."

Nu ik je cijfers zie vind ik dat je het heel netjes voor elkaar hebt, maar je geeft hier ook zelf mee aan dat je weet dat je minder bestellingen in de beloofde tijd levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Malandro schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:47:
[...]

Nu ik je cijfers zie vind ik dat je het heel netjes voor elkaar hebt, maar je geeft hier ook zelf mee aan dat je weet dat je minder bestellingen in de beloofde tijd levert.
En het grappige is dat de webshops het meestal wel aan kunnen maar de pakketten leveranciers niet, het netwerk van allemaal (en niet eentje uitgezonderd) zit ram en ramvol!
Dus als er ook maar iets niet perfect gaat heb je al vertraging, en dat is dus niet bij één webshop maar bij allemaal! PostNL draait al maanden meer dan 1.2miljoen pakketten per dag en dit gaat de komende weken alleen maar meer worden....dan blijven er dus weleens een paar pakketjes een dagje liggen :X

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:19
Olaf91 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:15:
We moeten naar mijn inzien sowieso eens stoppen met zoveel vragen van webshop, medewerkers en bezorgdiensten.
Dat vind ik een vreemde redenatie....

Het is niet zo dat wij een pistool tegen het hoofd van de verkoper zetten en zeggen: Morgen ga je leveren!

Nee, ze komen zelf met het aanbod. Een aanbod (Vandaag besteld, morgen in huis) waar ze vaak maar al te graag groots reclame voor maken.

Als ik daar vervolgens gebruik van wil maken, en ze doen niet waar ze zelf mee adverteren, dan moet ik stoppen met teveel vragen van een webshop? Hmmm.... :/

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:00
Olaf91 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:15:
We moeten naar mijn inzien sowieso eens stoppen met zoveel vragen van webshop, medewerkers en bezorgdiensten. De eisen van de consument (voor 23:00 bestel, morgen in huis) heeft zoveel impact op deze hele keten. Denk alleen al aan alle ploegen- en nachtdiensten van deze webshop. Ik zou graag weer zien dat webshops bezorgen binnen 2-3 werkdagen en wil je het sneller, dan betaal je er maar voor. Waarom moet iedereen ook altijd alles morgen in huis hebben, iets eerder bestellen is niet zoveel gevraagd.
Helemaal mee eens. 9 van de 10 keer heeft het geen haast of had het geen haast hoeven te zijn door gewoon eerder te bestellen. En die ene keer dat het wel zo is, dan vindt je het waarschijnlijk ook niet erg om wat extra voor te betalen.
Helaas werkt dit natuurlijk alleen maar wanneer alle webshops het op die manier doen. Ik denk dat anders de consument toch naar de "vandaag besteld en morgen geleverd zonder extra kosten" optie gaat.
En nu kan ik wel het bovenstaande zeggen, maar ik zal me net zo goed schuldig maken aan het bestellen bij de kosteloze optie...

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Via coolblue heb ik nog nooit meegemaakt dat het er de vorige dag niet was, misschien 1 keer maar toen was dat tijdens het bestellen al duidelijk. Wel hele slechte ervaring met Mediamarkt gehad, was zo slecht en leugenachtig dat ik er nooit meer iets bestel, sterker nog ze hebben me nog bestolen ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf91
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-04 03:19
ChojinZ schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:57:
[...]

Dat vind ik een vreemde redenatie....

Het is niet zo dat wij een pistool tegen het hoofd van de verkoper zetten en zeggen: Morgen ga je leveren!
Daar heb je in principe gelijk in. Daarom zou ik graag ook de vandaag besteld, morgen in huis optie willen zien tegen een meerprijs.

Desondanks adverteren de webshops natuurlijk niet zonder redenen met "morgen in huis". Men weet dat dit is wat de klant wil en kunnen natuurlijk niet achter blijven, anders verliezen ze klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:41
Olaf91 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:05:
[...]

Daar heb je in principe gelijk in. Daarom zou ik graag ook de vandaag besteld, morgen in huis optie willen zien tegen een meerprijs.

Desondanks adverteren de webshops natuurlijk niet zonder redenen met "morgen in huis". Men weet dat dit is wat de klant wil en kunnen natuurlijk niet achter blijven, anders verliezen ze klanten.
't is toch behoorlijk simpel op te lossen: Vandaag besteld, Vandaag verstuurd. Alhoewel dat voor Coolblue wellicht wat lastig is (want om nou alles in 1 minuut te versturen lijkt me moeilijk te realiseren). Maar dan weet ik iig zeker dat het product verstuurd wordt. En ik weet ook zeker dat ik het de volgende dag misschien niet binnen krijg.

't vreemde is inderdaad dat het vandaag besteld, morgen geleverd afkomstig is van de shops, en dat de consumenten daar dan graag gebruik van maken. En als je dan beloftes doet, moet je die ook nakomen. Als ik bijvoorbeeld hetzelfde product bij CoolBlue kan kopen, of bij Conrad, en ik wil het graag morgen in huis hebben, bestel ik het bij Coolblue. Als zij dan de belofte niet na kunnen komen, had ik het net zo goed bij Conrad kunnen bestellen.

De levertijd is bij mij gewoon een onderdeel van de overeenkomst. Dat is toch niet raar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Poltergeist schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:12:
[...]
't vreemde is inderdaad dat het vandaag besteld, morgen geleverd afkomstig is van de shops, en dat de consumenten daar dan graag gebruik van maken. En als je dan beloftes doet, moet je die ook nakomen. Als ik bijvoorbeeld hetzelfde product bij CoolBlue kan kopen, of bij Conrad, en ik wil het graag morgen in huis hebben, bestel ik het bij Coolblue. Als zij dan de belofte niet na kunnen komen, had ik het net zo goed bij Conrad kunnen bestellen.

De levertijd is bij mij gewoon een onderdeel van de overeenkomst. Dat is toch niet raar?
En het grappige is dat jij dus ergens anders besteld als ze dat niet waar kunnen maken dus beloven ze het allemaal....

Webshops willen wel maar het distributiesysteem van pakketten loopt over.....waar je dus ook besteld is een kwestie de ene keer wel de andere keer niet.... ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Poltergeist
NightHawk4 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:21:
[...]

En het grappige is dat jij dus ergens anders besteld als ze dat niet waar kunnen maken dus beloven ze het allemaal....

Webshops willen wel maar het distributiesysteem van pakketten loopt over.....waar je dus ook besteld is een kwestie de ene keer wel de andere keer niet.... ;)
Als de levertijd me niet uitmaakt bestel ik ook gewoon bij het bedrijf wat geen valse beloftes doet. Maar als het wel uitmaakt verwacht ik ook gewoon dat ze doen wat er beloofd wordt.

De webshops vinden het toch ook niet leuk als ik niet op tijd betaal?

Kijk, ik snap best dat het druk is bij de distributiepartners, maar ik heb geen overeenkomst met de TNT,DPD, DHL en andere afkortingen die pakketjes bezorgen. Ik heb een overeenkomst met de webshop, en die doen een belofte. Ik kan niet aankloppen bij de pakketbezorgers (want: geen overeenkomst), dus kan ik alleen maar klagen bij - en over - de webshops die hun belofte niet nakomen.

Ze weten al maanden dat het druk is. Ze weten ook al een tijdje dat het vanaf november alleen nog maar drukker gaat worden. Pas die tekst gewoon aan. Maar zolang het als een marketinginstrument wordt gebruikt, mag ik toch ook verwachten dat ze doen wat ze verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

@Poltergeist je mag inderdaad verwachten wat jij wilt maar zoals je zegt is het een marketinginstrument en gebruiken ze het allemaal. Als ze het aanpassen bestel jij het bij een ander die eigenlijk hetzelfde probleem heeft dus passen ze het niet aan, en volgens mij wordt ook meer dan 90% op tijd bezorgt (uit mijn hoofd die getallen heb ik niet voorhanden) van de miljoenen pakketten die per dag geleverd worden...

De rest is overmacht dus dan ben je genoodzaakt om in fysieke winkels je spullen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

Poltergeist schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:40:
[...]

Als de levertijd me niet uitmaakt bestel ik ook gewoon bij het bedrijf wat geen valse beloftes doet. Maar als het wel uitmaakt verwacht ik ook gewoon dat ze doen wat er beloofd wordt.

De webshops vinden het toch ook niet leuk als ik niet op tijd betaal?

Kijk, ik snap best dat het druk is bij de distributiepartners, maar ik heb geen overeenkomst met de TNT,DPD, DHL en andere afkortingen die pakketjes bezorgen. Ik heb een overeenkomst met de webshop, en die doen een belofte. Ik kan niet aankloppen bij de pakketbezorgers (want: geen overeenkomst), dus kan ik alleen maar klagen bij - en over - de webshops die hun belofte niet nakomen.

Ze weten al maanden dat het druk is. Ze weten ook al een tijdje dat het vanaf november alleen nog maar drukker gaat worden. Pas die tekst gewoon aan. Maar zolang het als een marketinginstrument wordt gebruikt, mag ik toch ook verwachten dat ze doen wat ze verkopen?
Interesseert een webshop het nou als je niet op tijd betaald 8)7
Als je niet afrekent met iDeal krijg je gewoon je spullen niet, simpel. Kies je voor achteraf betalen zal het echt mij een zorg zijn of jij het laat zover laat komen dat een deurwaarder aan je deur staat.

Wij gebruiken al jaren: op werkdagen voor xx:xx is vandaag verzonden. Toch krijgen we regelmatig de opmerking, jullie beloven morgen in huis... Nee dat doen we niet. Toch vindt de klant dat dat misleidend is want iedereen doet het zo (morgen in huis)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dit is een topic over hetzelfde onderwerp: Volgende dag levering online winkels wordt niet waargemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:47
[...]

Als koper weet je ook dat het rond deze periode drukker is dan normaal en dit jaar helemaal.
Dan kan je er zelf ook wel vanuit gaan dat bepaalde uitspraken mbt de levertijden niet altijd uitkomen.
Het werkt 2 kanten op.
Mocht het een keertje niet uitkomen zoals je zou willen dan kan je het of accepteren en het nog eens een kans geven, of een andere winkel zoeken waar jij je wensen wel uit ziet komen 100 van de 100 keer.
Ik zeg je houdt weinig mogelijkheden over.

Gezond verstand gebruiken schijnt tegenwoordig steeds moeilijker te zijn, liever beginnen te zeiken als er een letter ergens niet goed staat en denken dat je in je gelijk staan dat lost het probleem wel op gelukkig :+

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:04

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik maak dit zelf elke dag mee aangezien wij enkele honderden pakketen verzenden. We weten dat PostNL op de maandag dit vrijwel nooit haalt de laatste paar maanden. Het is echter geen doen om alle software daarvoor aan te passen aangezien geen andere webshop dit ook doet. Van de 100 pakketen gaat het overigens 1 a 2 keer fout dat het wat later geleverd wordt. Dit valt dus ook nog wel eens mee.

Indien de mensen van te voren bellen geven wij ook duidelijk aan dat wij niet zelf de verzending doen en dat het dus in hun handen ligt. De meeste zijn daar ook zeer tevreden mee.

Daar het nu allemaal door corona langzamer is dan normaal is het helaas zo dat zelfs Bol al een aantal keer de levertijden niet gehaald heeft ondanks alles. Ik vind dat je als klant ook even kan nadenken of het wel haalbaar is gedurende deze tijd. Als je het echt dringend nodig hebt kun je het uiteraard altijd in de winkel halen.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:19
[...]

En de berichten in de media helpen ook niet: Enerzijds hoor je de bezorgers van PostNL klagen over te laag salaris en teveel werkdruk maar doet PostNL wel een positieve aanpassing op de winstverwachting omdat ze zo'n goed jaar hebben gehad door Corona. :X

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kakaisan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17:58
Yagermeister schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:49:
Ik maak dit zelf elke dag mee aangezien wij enkele honderden pakketen verzenden. We weten dat PostNL op de maandag dit vrijwel nooit haalt de laatste paar maanden. Het is echter geen doen om alle software daarvoor aan te passen aangezien geen andere webshop dit ook doet. Van de 100 pakketen gaat het overigens 1 a 2 keer fout dat het wat later geleverd wordt. Dit valt dus ook nog wel eens mee.

Indien de mensen van te voren bellen geven wij ook duidelijk aan dat wij niet zelf de verzending doen en dat het dus in hun handen ligt. De meeste zijn daar ook zeer tevreden mee.

Daar het nu allemaal door corona langzamer is dan normaal is het helaas zo dat zelfs Bol al een aantal keer de levertijden niet gehaald heeft ondanks alles. Ik vind dat je als klant ook even kan nadenken of het wel haalbaar is gedurende deze tijd. Als je het echt dringend nodig hebt kun je het uiteraard altijd in de winkel halen.
Aan de ene kant begrijp ik dit zeker als klant. Aan de andere kant zit natuurlijk het minder ethische stuk van de webshop kant, wat je ook al kort benoemt met "Het is echter geen doen om alle software daarvoor aan te passen aangezien geen andere webshop dit ook doet"

Een klant die de keuze tussen twee winkels heeft waar de prijs nagenoeg gelijk is, is eerder geneigd te bestellen daar waar de levertijd het kortst is. Sterker nog, er zullen vaak genoeg gevallen zijn waarbij de klanten het niet erg vinden om iets meer dan bij de concurrent te betalen als de levertijd daarmee korter is. Het jammere is dat webwinkels hier bewust van zijn, en dat ze bewust zijn van het feit dat in deze periode er een grotere kans aanwezig is dat ze deze belofte niet na kunnen komen. Het 'onethische' hieraan vind ik dus dat webwinkels dit dus soms beloven, wetende dat ze het waarschijnlijk niet na kunnen komen*, simpelweg om klanten bij de concurrent weg te lokken. Ik vind best dat webwinkels er op aangesproken mogen worden dat ze niet leveren in de beloofde termijn. Het is misschien wel zo dat het bij het bezorg bedrijf misgaat, de winkel is alsnog diegene die de belofte maakt.

*Ik heb geen huidige getallen beschikbaar, dus ik weet niet in hoeveel % van de gevallen het nu daadwerkelijk spaak loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poltergeist
Ad de Jong schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:28:
[...]

Als koper weet je ook dat het rond deze periode drukker is dan normaal en dit jaar helemaal.
Dan kan je er zelf ook wel vanuit gaan dat bepaalde uitspraken mbt de levertijden niet altijd uitkomen.
Het werkt 2 kanten op.
Mocht het een keertje niet uitkomen zoals je zou willen dan kan je het of accepteren en het nog eens een kans geven, of een andere winkel zoeken waar jij je wensen wel uit ziet komen 100 van de 100 keer.
Ik zeg je houdt weinig mogelijkheden over.
Ja, maar dat is het maffe: het zijn niet mijn wensen. Als de winkeliers niet de belofte doen dat ze de volgende dag leveren maakt het me ook niet uit. Dan weet ik dat het iets langer kan duren, en accepteer ik dat gewoon. Ik hoef geen next-day delivery. Alleen, ze beloven het, en belofte maakt schuld.
Gezond verstand gebruiken schijnt tegenwoordig steeds moeilijker te zijn, liever beginnen te zeiken als er een letter ergens niet goed staat en denken dat je in je gelijk staan dat lost het probleem wel op gelukkig :+
Gezond verstand gebruiken kan uiteraard ook de andere kant op: Zet het niet op je website, dan heb je een stuk minder gezeik (met uitzondering van klanten die niet goed lezen, uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Kakaisan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:35:
[...]

Aan de ene kant begrijp ik dit zeker als klant. Aan de andere kant zit natuurlijk het minder ethische stuk van de webshop kant, wat je ook al kort benoemt met "Het is echter geen doen om alle software daarvoor aan te passen aangezien geen andere webshop dit ook doet"

Een klant die de keuze tussen twee winkels heeft waar de prijs nagenoeg gelijk is, is eerder geneigd te bestellen daar waar de levertijd het kortst is. Sterker nog, er zullen vaak genoeg gevallen zijn waarbij de klanten het niet erg vinden om iets meer dan bij de concurrent te betalen als de levertijd daarmee korter is. Het jammere is dat webwinkels hier bewust van zijn, en dat ze bewust zijn van het feit dat in deze periode er een grotere kans aanwezig is dat ze deze belofte niet na kunnen komen. Het 'onethische' hieraan vind ik dus dat webwinkels dit dus soms beloven, wetende dat ze het waarschijnlijk niet na kunnen komen*, simpelweg om klanten bij de concurrent weg te lokken. Ik vind best dat webwinkels er op aangesproken mogen worden dat ze niet leveren in de beloofde termijn. Het is misschien wel zo dat het bij het bezorg bedrijf misgaat, de winkel is alsnog diegene die de belofte maakt.

*Ik heb geen huidige getallen beschikbaar, dus ik weet niet in hoeveel % van de gevallen het nu daadwerkelijk spaak loopt.
Wij hebben dit bij ons echt vaak besproken om het eventueel aan te passen en wij doen dat ook echt indien het niet anders kan. Echter zoals ook aangegeven is het maar een paar keer op de 100 dat het door gaat.

Sterker nog, als je dit bij bol niet doet rekenen ze je daarop keihard af wat niet altijd even eerlijk is aangezien ze dat voor hun zelf uiteraard niet doen.

Op dit moment hebben wij nog gewoon onze standaard tijd staan dat het morgen geleverd wordt maar rond midden december zullen wij dit waarschijnlijk wel gaan aanpassen naar een paar dagen.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-04 09:11
NightHawk4 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:29:
[...]

@EvilWhiteDragon Ik zie dat je in de IT zit, altijd leuk als commercie weer opleveringsdata gaat communiceren naar klanten... ;)

In welke bedrijfstak staan al die disclaimers er nou in, behalve de kleine lettertjes :X

Dus als jij iemand iets belooft zeg je er ook even bij dat het wel aan ligt of alles meewerkt en of er geen brug open staat of kom je daar achteraf mee??
Het lijkt er steeds vaker op dat de zogenaamde consument als keizer op een gouden plateautje gedragen wil worden en de slaafse webwinkels maar moeten gehoorzamen....

Een beetje realiteitszin vandaag de dag is ook gezond mensen :>
Als ik, als IT'er, weet dat ik afhankelijk ben van een proces wat regelmatig vertraagd is, dan laat ik dat weten aan de klant. X is over ongeveer twee weken klaar, als Y tenminste volgende week beschikbaar is.

Verwachtingsmanagement is niet zo moeilijk toch?

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:27
Herkenbaar. En ik bestel niet vaak iets online. Maar de laatste paar maanden - als ik wat bestel, wordt de 'belofte' vandaag besteld, morgen geleverd, vaak niet nagekomen.
Zo heb je bij een bepaalde webwinkel ook een abonnement dat je kan afsluiten zodat je geen bezorgkosten hoeft te betalen; ook voor de optie: vandaag besteld, vandaag bezorgd. Maar veelal komt het voor dat die bezorgoptie niet wordt nageleefd (het is ook maar een indicatie).

[ Voor 44% gewijzigd door Ps3gamer91 op 17-11-2020 20:25 ]

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:07

MLLL

Palm Treo 650

Een beetje geduld is vandaag de dag ver te zoeken.
Ik raak die gejaagde maatschappij een beetje zat eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Zoals gezegd, als webshop moet je het bijna vermelden, liefst tot zo laat mogelijk, want anders gaat je klant naar de concurrent.

In principe heb je met de bezorgdiensten ook afspraken dat ze je pakketjes iedere dag om tijdstip x komen halen, gooi daar wat verwerkingstijd bij en je weet je voor xx besteld tijdstip.

Helaas afgelopen jaren regelmatig meegemaakt dat zowel (vooral) Postnl als DHL kun karren niet komen ophalen. Zeker in het begin van de pandemie was Postnl heel erg, gewoon op de dag zelf vertellen dat je niet komt... of gewoon niet komen en een dag later een excuusmail van je accountmanager.. dan kan je weer gaan uitzoeken van welke klanten pakketjes klaar stonden en ze proberen te mailen.

Black friday is ook zo'n leuk momentje.

Amazon.de doet dan weer andersom, die mailen me dat het pakket vertraagd is terwijl DHL 's avonds aan de deur staat... (gelukkig werkt die track&trace wel goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

EvilWhiteDragon schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:26:
[...]

Als ik, als IT'er, weet dat ik afhankelijk ben van een proces wat regelmatig vertraagd is, dan laat ik dat weten aan de klant. X is over ongeveer twee weken klaar, als Y tenminste volgende week beschikbaar is.

Verwachtingsmanagement is niet zo moeilijk toch?
Een proces wat regelmatig vertraagd is, euhm nee dat dacht ik dus niet, het is maar een paar procent uit mijn hoofd. En dan weet je prima dat deliverydate door commercie gewoon over 2 weken wordt gecommuniceerd, niks ongeveer en als dan maar waarschijnlijk hoop ik want dan ben je een klant kwijt.

Leuk dat je verwachtingsmanagement noemt wat dat is het nu eigenlijk ook, gaat goed in meer dan 95% van de gevallen en toch verwacht je 100%? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:27
MLLL schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:56:
Een beetje geduld is vandaag de dag ver te zoeken.
Ik raak die gejaagde maatschappij een beetje zat eerlijk gezegd.
Als er ergens staat: vandaag besteld, morgen bezorgd, hoop ik dat mijn bestelling morgen bezorgd wordt. Volgens mij zijn de algemene voorwaarden van de grote verkopers wel duidelijk dat het slechts om een indicatie gaat en kan je er niet zonder meer rechten aan ontlenen aan die slogan. Daar ben ik me ook van bewust. Als ik iets echt snel nodig heb, ging ik voorheen gewoon naar de stad. Ik kan me deels vinden in jouw post.

Ik weet niet of je meer rechten zou kunnen ontlenen bij het afsluiten van een Select abonnement bij Bol.com, waarbij ook de flexibele bezorgmogelijkheden als onderdeel van dat abonnement wordt aangeprijst. Wellicht dat je dan ook meer van de verkoper mag verwachten.

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-03 09:45
Ps3gamer91 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:24:
[...]

Als er ergens staat: vandaag besteld, morgen bezorgd, hoop ik dat mijn bestelling morgen bezorgd wordt. Volgens mij zijn de algemene voorwaarden van de grote verkopers wel duidelijk dat het slechts om een indicatie gaat en kan je er niet zonder meer rechten aan ontlenen aan die slogan. Daar ben ik me ook van bewust. Als ik iets echt snel nodig heb, ging ik voorheen gewoon naar de stad. Ik kan me deels vinden in jouw post.

Ik weet niet of je meer rechten zou kunnen ontlenen bij het afsluiten van een Select abonnement bij Bol.com, waarbij ook de flexibele bezorgmogelijkheden als onderdeel van dat abonnement wordt aangeprijst. Wellicht dat je dan ook meer van de verkoper mag verwachten.
Klopt, afspraak is afspraak. Maar de huidige omstandigheden duiden op elk vlak op force majeure en daar zal elke verkoper en ook vervoerder zich op beroepen.

De vracht markt is op dit moment gewoon extreem verzadigd en de vervoerders kampen met minder personeel en lagere inzetbaarheid van huidige middelen. Force majeure dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:08

Barrycade

Through the...

TS is blijkbaar Belg en bestelt bij Nederlandse webshops.

Nu weet ik niet of Coolblue en Bol magazijnen in België hebben, maar als dat niet zo is lijkt het mij als ik lees bpost dat er pakketten overgegeven worden aan een buitenlandse vervoerder. Lijkt me al een complicerende factor.

Binnen NL gaat het bij mij nog steeds goed, maar bestel niet dagelijks spullen. PostNL en DHL komen gewoon zoals voorspeld. Door Bol en Amazon (die vermelden trouwens niet next day).
Coolblue is weer aan het prutten qua voorraad dus daar bestel ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaisan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17:58
Yagermeister schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:50:
[...]

Wij hebben dit bij ons echt vaak besproken om het eventueel aan te passen en wij doen dat ook echt indien het niet anders kan. Echter zoals ook aangegeven is het maar een paar keer op de 100 dat het door gaat.

Sterker nog, als je dit bij bol niet doet rekenen ze je daarop keihard af wat niet altijd even eerlijk is aangezien ze dat voor hun zelf uiteraard niet doen.

Op dit moment hebben wij nog gewoon onze standaard tijd staan dat het morgen geleverd wordt maar rond midden december zullen wij dit waarschijnlijk wel gaan aanpassen naar een paar dagen.
Nee zeker, ik snap ook jullie punt. Ik zou eerder zeggen; laat de winkel verantwoordelijkheid nemen voor de belofte die ze maakt. Gewoon even een stom voorbeeld van een regeling die ik even uit de hoed tover:
Mocht een klant aangeven dat een product niet binnen de aangegeven tijd bezorgd is, dan dient de winkel een tegoedbon van €5 aan te bieden. Dit is dan niet af te schuiven door te zeggen "ja maar de bezorgdienstheeft het druk", want zij hebben zelf de afspraken gemaakt met de bezorgdienst en zij hebben zelf die datum toegezegd naar de klant.

Voor de winkels bij wie het dan een paar van de 100 keer mis gaat is een cadeaubon nog te doen. (Sterker nog, klanten moeten dan alsnog een keer terugkomen om geld te besteden, dus yay?)

Voor de winkels die een beetje een loopje nemen met die levertijden (om zo dus klanten weg te trekken van de concurrent met valse beloftes) is het wat minder leuk, en die ziullen misschien gaan denken om toch maar die levertijd iets realistischer te maken.

tl;dr: Aansprakelijkheid voor beloftes van winkels lijkt me geen slecht ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Kakaisan schreef op woensdag 18 november 2020 @ 00:24:
[...]

Nee zeker, ik snap ook jullie punt. Ik zou eerder zeggen; laat de winkel verantwoordelijkheid nemen voor de belofte die ze maakt. Gewoon even een stom voorbeeld van een regeling die ik even uit de hoed tover:
Mocht een klant aangeven dat een product niet binnen de aangegeven tijd bezorgd is, dan dient de winkel een tegoedbon van €5 aan te bieden. Dit is dan niet af te schuiven door te zeggen "ja maar de bezorgdienstheeft het druk", want zij hebben zelf de afspraken gemaakt met de bezorgdienst en zij hebben zelf die datum toegezegd naar de klant.

Voor de winkels bij wie het dan een paar van de 100 keer mis gaat is een cadeaubon nog te doen. (Sterker nog, klanten moeten dan alsnog een keer terugkomen om geld te besteden, dus yay?)

Voor de winkels die een beetje een loopje nemen met die levertijden (om zo dus klanten weg te trekken van de concurrent met valse beloftes) is het wat minder leuk, en die ziullen misschien gaan denken om toch maar die levertijd iets realistischer te maken.

tl;dr: Aansprakelijkheid voor beloftes van winkels lijkt me geen slecht ding
Ik ben bang dat dit geen goede optie is. Wij hebben op zich een redelijke goede band met Postnl maar zij zijn erg snel met roepen dat zij er niets aan kunnen doen. Als ze dat wel al kunnen doen ze erg nog steeds niets mee want wij hebben hun nodig en niet andersom.

Beter zou zijn om de post wet te veranderen zodat zij verantwoordelijk zijn. Daarmee forceer je dat hun ook moeten opletten. Nu roept men vrij snel dat je maar verzekerd had moeten versturen bij het verdwijnen bijv.

-Te huur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Postnl.... bleggggghhhh

Al sinds oktober is het een grote puinhoop bij hun. Alle pakketten die maandag worden verstuurd worden vertraagd en het grote probleem is dat zij vervolgens deze aan de kant leggen en pas weer inhalen als ze tijd hebben. We zijn zelf overgestapt naar DHL sinds vorige week want meer dan 150 pakketten wat ca 40% van ons volume is was afgelopen tijd met gemiddeld 3 dagen vertraagd.

En wij hebben op de site staan voor 16.00 besteld zelfde werkdag verstuurd en toch worden ook wij bestookt met klachten omdat mensen dat interpreteren als volgende werkdag geleverd.

Het grote probleem is ook nog eens dat postnl doodleuk neer zet pakket manco. Niet aangetroffen. Met als gevolg dat klanten in de stress schieten en bang zijn dat hun pakket kwijt is geraakt.

Onze klantenservice vond het afgelopen 5 weken niet bepaald grappig wat postnl allemaal flikt om hun eigen naam te beschermen ten kosten van hun klanten. Ik weet inmiddels dat vele kleine ondernemers geen klant meer zijn bij postnl. Want je bedrijfsnaam wordt volledig te grabbel gegooid door die prutsers omdat ze zelf niet durven te zeggen dat het bij hun fout gaat.

Vorig jaar heeft postnl keiharde beloftes gedaan dqt de chaos van dat jaar niet meer herhaald mocht worden want vorig jaar kwam op een gegeven moment gewoon 70% niet meer op tijd aan en duurde de gemiddelde aflevertijd meer dan een week.

Dit jaar gebeurt precies hetzelfde maar nu al een paar weken eerder. En juist daarom durft postnl nu niet openlijk te zeggen dat het een teringbende bij hun is en ze het gewoon niet aan kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Yagermeister schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:04:
[...]

Ik ben bang dat dit geen goede optie is. Wij hebben op zich een redelijke goede band met Postnl maar zij zijn erg snel met roepen dat zij er niets aan kunnen doen. Als ze dat wel al kunnen doen ze erg nog steeds niets mee want wij hebben hun nodig en niet andersom.

Beter zou zijn om de post wet te veranderen zodat zij verantwoordelijk zijn. Daarmee forceer je dat hun ook moeten opletten. Nu roept men vrij snel dat je maar verzekerd had moeten versturen bij het verdwijnen bijv.
Oh dus de verantwoordelijkheid moet naar het tussenliggende bedrijf omdat je zelf een goedkopere methode wilt gebruiken? :?

https://wetten.overheid.nl/BWBR0025572/2019-01-01

Daarnaast worden er op dit moment bij PostNL 1,5 miljoen pakketten per dag verwerkt, en ik kan je garanderen dat er bijna overal op de pakketten depots camera's hangen. En nog worden pakketjes ontvreemd... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

NightHawk4 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:18:
[...]

Oh dus de verantwoordelijkheid moet naar het tussenliggende bedrijf omdat je zelf een goedkopere methode wilt gebruiken? :?

https://wetten.overheid.nl/BWBR0025572/2019-01-01

Daarnaast worden er op dit moment bij PostNL 1,5 miljoen pakketten per dag verwerkt, en ik kan je garanderen dat er bijna overal op de pakketten depots camera's hangen. En nog worden pakketjes ontvreemd... :X
Het is niet zo dat zij alleen de verantwoordelijkheid moeten dragen maar het zou wel fijn zijn als zij meer verantwoordelijkheid dragen dan zij op dit moment doen.

Een heel simpel voorbeeld. Begin dit jaar toen de corona crisis begon hebben een aantal containers (hoge uitzondering btw) meerdere weken op een ander depot gestaan terwijl zij doodleuk aangaven ze niet ontvangen te hebben. Pas na meerdere weken heen en weer mailen werden ze per toeval gevonden. Ik denk als men daar verantwoordelijkheid voor zou hebben dat dit een flink stuk minder gebeurt.

Het zal ten alle tijd zo moeten zijn dat de verzender eind verantwoordelijk is maar tegenwoordig wordt alles maar heel simpel en snel bij de verzender in de schoenen gedrukt terwijl niet alles onze fout is. Als ik een pakket inlever bij een verzendbedrijf welke er groot mee adverteert verwacht ik ook een beetje meer van hun dan wat er nu dus soms gebeurt.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Yagermeister schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:26:
[...]

Het is niet zo dat zij alleen de verantwoordelijkheid moeten dragen maar het zou wel fijn zijn als zij meer verantwoordelijkheid dragen dan zij op dit moment doen.

Een heel simpel voorbeeld. Begin dit jaar toen de corona crisis begon hebben een aantal containers (hoge uitzondering btw) meerdere weken op een ander depot gestaan terwijl zij doodleuk aangaven ze niet ontvangen te hebben. Pas na meerdere weken heen en weer mailen werden ze per toeval gevonden. Ik denk als men daar verantwoordelijkheid voor zou hebben dat dit een flink stuk minder gebeurt.

Het zal ten alle tijd zo moeten zijn dat de verzender eind verantwoordelijk is maar tegenwoordig wordt alles maar heel simpel en snel bij de verzender in de schoenen gedrukt terwijl niet alles onze fout is. Als ik een pakket inlever bij een verzendbedrijf welke er groot mee adverteert verwacht ik ook een beetje meer van hun dan wat er nu dus soms gebeurt.
Daar heb je dan weer helemaal gelijk in!
Maar achter de schermen gebeurt er natuurlijk wel meer en ook al wordt dat niet toegegeven daar zijn echt wel wat woorden over gevallen ;)

Het zou niet moeten gebeuren maar overal waar gewerkt wordt..... :9

edit:
maar zoals eerder al gezegd als voorbeeld PostNL die naar 1,5miljoen pakketten per dag gaan....foutmarge is niet groot maar 2% zijn al snel 30k pakketten per dag :X

[ Voor 6% gewijzigd door NightHawk4 op 18-11-2020 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

NightHawk4 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:35:
[...]

Daar heb je dan weer helemaal gelijk in!
Maar achter de schermen gebeurt er natuurlijk wel meer en ook al wordt dat niet toegegeven daar zijn echt wel wat woorden over gevallen ;)

Het zou niet moeten gebeuren maar overal waar gewerkt wordt..... :9

edit:
maar zoals eerder al gezegd als voorbeeld PostNL die naar 1,5miljoen pakketten per dag gaan....foutmarge is niet groot maar 2% zijn al snel 30k pakketten per dag :X
Ook wij weten dat er achter de schermen meer gebeurt maar PostNL heeft nu eenmaal niet de beste communicatie op touw staan. Hetzelfde als een klant hun zou bellen met een tracking. Zij wimpelen al heel snel alles af van hun en dan bellen ze ons weer kwaad op dat wij het pakket bijv nog niet verstuurd hebben terwijl dat wel zo is. Het blijkt dan achteraf weer te zijn dat er een storing is of iets waar de klantenservice niets van weet (en wij ook niet) en dus de klant gewoon afwimpeld.

Dat soort dingen zorgen voor veel frustratie en als daar eens iets aan gedaan werd zou het vele malen beter gaan. Nogmaals vind ik dat de verzender de eind verantwoordelijke is maar het mag niet zo zijn dat deze als enigste verantwoordelijk is en dat elke vervoerder doodleuk kan doen waar ze maar zin in hebben (erg extreem uitgelegd uiteraard).

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
Ik snap best wel dat het meestal fout gaat bij de distributiepartner, maar de webshop maakt de belofte naar de klant toe. Als de webshop niet de garantie kan krijgen van het distributiekanaal dat het inderdaad op tijd wordt afgeleverd, moet je die belofte niet doen. En als je die garantie wel hebt gekregen van je distributiepartner(s), heb je daar goede afspraken voor gemaakt. Zoals bijvoorbeeld 5 euro per pakket dat te laat wordt bezorgd (want het moet wel een beetje pijn doen, natuurlijk ;) ). Die je dan weer kunt vergoeden naar je klant. Maar net als alle andere webshops kies je ervoor om niets te doen, want de concurrentie doet ook niets. En dat geldt voor alle webshops, dus da's een beetje een impasse...

Maar als de webshop de verantwoordelijkheid niet wil nemen, en de distributiepartner ook niet, is de consument uiteindelijk altijd de lul...

En over overmacht: als je al weet dat een aantal pakketten niet op tijd zal aankomen, kun je je niet beroepen op overmacht, want dan is het niet onverwacht...

[ Voor 4% gewijzigd door Poltergeist op 18-11-2020 10:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• leekers
Poltergeist schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:24:
Ik snap best wel dat het meestal fout gaat bij de distributiepartner, maar de webshop maakt de belofte naar de klant toe. Als de webshop niet de garantie kan krijgen van het distributiekanaal dat het inderdaad op tijd wordt afgeleverd, moet je die belofte niet doen. En als je die garantie wel hebt gekregen van je distributiepartner(s), heb je daar goede afspraken voor gemaakt. Zoals bijvoorbeeld 5 euro per pakket dat te laat wordt bezorgd (want het moet wel een beetje pijn doen, natuurlijk ;) ). Die je dan weer kunt vergoeden naar je klant. Maar net als alle andere webshops kies je ervoor om niets te doen, want de concurrentie doet ook niets. En dat geldt voor alle webshops, dus da's een beetje een impasse...

Maar als de webshop de verantwoordelijkheid niet wil nemen, en de distributiepartner ook niet, is de consument uiteindelijk altijd de lul...

En over overmacht: als je al weet dat een aantal pakketten niet op tijd zal aankomen, kun je je niet beroepen op overmacht, want dan is het niet onverwacht...
Niemand kan die belofte doen natuurlijk en waar praten we nu eigenlijk over dat een pakket 1 dag te laat komt ?
Mensenkinderen het is echt een tijdperk waarin we zeiken over alles wat er gebeurd het wordt eens tijd dat we ons als volwassenen gaan gedragen en ons bezig houden met de dingen die werkelijk van belang zijn .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-05 16:49
DataGhost schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:15:
[...]

Volgens jouw analogie staat er op die site "bij ons kan de kat gewoon in de magnetron". Als een shop zegt vandaag besteld, morgen geleverd, verwacht ik dat ook. Ook al is er een pandemie aan de gang. Er zijn namelijk genoeg shops die het wel kunnen, en genoeg shops die die melding hebben weggehaald. Ook is het rond de feestdagen gangbaar een melding neer te zeggen van grote drukte. Als je ondanks alles nog steeds je snelle levertijd claimt ben je klanten aan het pikken van shops die in de praktijk even snel leveren maar geen claims doen die ze niet waar kunnen maken.

Bij mij is het twee weken geleden nog gelukt om "vandaag besteld, morgen geleverd" te krijgen bij een buitenlandse webshop zelfs. Tijdens de pandemie.
Ik ben het deels met je eens, het is echter vaak wel zo dat de webshop je bestelling gewoon ruim op tijd verstuurd heeft maar dat er vertraging ontstaan is bij de vervoerder, hier heeft de webshop vaak geen invloed op. Het is uiteraard wel goed om bijvoorbeeld bij de checkout te vermelden dat er altijd een vertraging kan ontstaan (i.v.m. grote drukte).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

Kan alleen maar zeggen dat je je naam eer aan doet.

Dit is ook meteen een fundamenteel probleem vandaag de dag. De starheid en niet mee willen buigen consument. Er worden geen beloftes gemaakt, je leest alleen de kleine lettertjes niet.
Daarnaast geeft je ook een mooi voorbeeld dat consumenten het allemaal wel weten. 5 euro vergoeding per pakket, dat zijn afspraken die je moet maken. In welke wereld leef jij? Zo een SLA (als je weet wat dat is) gaat natuurlijk een vervoersbedrijf nooit geven, dat doen ze zelfs niet bij een speler zoals Bol.com.

Daarnaast neem je ook nog is aan dat een webshop zijn verantwoordelijkheid niet neemt. Dat doen wij bijvoorbeeld wel, ik stuur eventueel een nieuw pakket als de eerste zending blijft hangen. Het retourneren van het eerste pakket is gratis en vaak is de consument hier uitermate tevreden over. Dus om iedereen nou over één kam te scheren.

Overmacht heeft een andere betekenis dan jij denkt. Overmacht is als wij 10 pakketten verzenden en de PostNL vrachtwagen krijgt een ongeluk of een stroomstoring in een distributiecentrum. Dat is de definitie van overmacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

@OMD Ehhh kleine lettertjes zijn leuk maar lang niet altijd rechts geldig. Coolblue heeft gewoon keihard staan voor 23:59 besteld morgen in huis.. Bestel nu morgen in huis. dan kun je met kleine lettertjes strooien tot je een ons weegt maar dat is zelfs juridisch nog grijs gebied.

Bol.com heeft zo'n klein Info knopje achter de levertijd staan dat ze hun uiterste best doen maar het kan voorkomen dat er vertraging optreed. Al iets netter maar allemaal schreeuwen ze maar al te graag dat ze het morgen nog bij je bezorgen. Dus niks met de consument te maken dit is puur om klanten te lokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

Anoniem: 217290 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:57:
@OMD Ehhh kleine lettertjes zijn leuk maar lang niet altijd rechts geldig. Coolblue heeft gewoon keihard staan voor 23:59 besteld morgen in huis.. Bestel nu morgen in huis. dan kun je met kleine lettertjes strooien tot je een ons weegt maar dat is zelfs juridisch nog grijs gebied.

Bol.com heeft zo'n klein Info knopje achter de levertijd staan dat ze hun uiterste best doen maar het kan voorkomen dat er vertraging optreed. Al iets netter maar allemaal schreeuwen ze maar al te graag dat ze het morgen nog bij je bezorgen. Dus niks met de consument te maken dit is puur om klanten te lokken.
Jaja, de wereld is slecht en we willen allemaal dat het nu nu nu nu in huis is. Precies mijn visie over het meebuigen/meedenken. Gaat in 99,6% van de gevallen gewoon goed maar oweeeee als je in die 0,4% een keertje valt. Dan is de wereld te klein. Dat je wellicht al je hele leven honderden bestelling hebt geplaatst die wel gewoon binnen de afgesproken tijd is geleverd geldt dan niet meer.

Jij doet je werk ook nooit 100%. Gaat je baas je inkorten in loon omdat je is een uurtje rot voelt. Krijg je een lekke band, jammer voor je, je begint om tijd xx:xx, niks mee te maken.

Zie je wat ik doe? Als we allemaal ons retestrak aan alles gaan houden gaat iedereen op zijn tenen lopen en kom je jezelf alleen maar tegen.

Kan je allemaal onzin vinden maar ik heb lang genoeg een bedrijf om te zien hoe het 2 kanten op werkt. Ik houd rekening met mijn klanten en vice versa. Niet alle bedrijven zijn slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:57:
Juridisch grijs gebied :D :'( :D
Als je voor 23.59 uur bestelt, heb je jouw aankoop de volgende dag al in huis. Tenzij we iets anders hebben afgesproken. Duurt het onverhoopt toch langer dan dat we beloofd hebben? Dan laten we je dit zo snel mogelijk weten. Als je het in dat geval niet meer wilt hebben, krijg je de betaling zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen 14 dagen teruggestort.
https://www.coolblue.nl/algemenevoorwaarden

De woorden redelijkheid en billijkheid staan vast niet in jouw woordenboek. Succes bij de kantonrechter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik denk als je het echt aanhankelijk maakt dat je het nog wint bij de kantonrechter ook... Uiteindelijk is het gewoon onderdeel van de overeenkomst. En het groot op je site zetten en vervolgens in je algemene voorwaarden ontkrachten gaat dan niet op. Dan moet je het doen zoals bol.com dan is de kans al een stuk kleiner dat je het in de rechtszaal aflegt.

Maar begrijp me niet verkeerd ik heb zelf een eigen onderneming en wij beloven voor 16:00 besteld zelfde werkdag verstuurd en dat doen we omdat dat een reële belofte is daar pakketten rond 18:00 worden opgehaald.

Het gaat mij vooral om het feit dat dit soort partijen deze beloftes maken terwijl ze ook wel weten dat een x% het niet gaat halen maar daarmee wel het kaas van het brood van de concurrent weg eten. Dus feitelijk kun je het zelfs zien als misleiding maar dat gaat wel heel ver. Wel kun je spreken over concurrentie vervalsing want met deze beloftes kapen ze de omzet van andere winkels weg .

@Anoniem: 1302638 Ik weet niet hoe jij denkt dat je weg kan komen met groot op je site te zetten AANBIEDING ABSOLUTE UITVERKOOP KOOP NU MET 70% KORTING. om vervolgens in je algemene voorwaarden te zetten dat je niet aan aanbiedingen en acties doet en klanten dus geen recht hebben op die korting? Want dat is feitelijk waar jij nu zo lachwekkend op reageert. Een gemaakte belofte of uitspraak op je site is niet ineens ongeldig door je algemene voorwaarden. Dus juridisch gezien kan je die zo van tafel vegen bij een rechtszaak. De kans dat iemand een rechtszaak start op basis van een niet nagekomen belofte op basis van levertijd is echter nihil en dat weten de grote jongens ook dondersgoed. Tevens zijn dit soort praktijken in het verleden door de reclame code commissie meermaals afgekeurd en op de vingers getikt. Maar reclame op je website plaatsen met valse beloftes is dan dus wel heel normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet hoe jij denkt dat je weg kan komen met groot op je site te zetten AANBIEDING ABSOLUTE UITVERKOOP KOOP NU MET 70% KORTING. om vervolgens in je algemene voorwaarden te zetten dat je niet aan aanbiedingen en acties doet en klanten dus geen recht hebben op die korting?
Dit is iets heel anders en totaal niet te vergelijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loki504
Anoniem: 1302638 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:18:
[...]

Dit is iets heel anders en totaal niet te vergelijken.
https://www.wieringa-advo...-u-besteld-morgen-in-huis

Leuk dat je het voor BV CoolBlue wil opnemen. Maar dit is gewoon misleiding volgens RCC. Juridisch heeft het geen draagvlak deze uitspraak. Maar geeft wel een goed beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
loki504 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:22:
[...]

Leuk dat je het voor BV CoolBlue wil opnemen. Maar dit is gewoon misleiding volgens RCC. Juridisch heeft het geen draagvlak deze uitspraak. Maar geeft wel een goed beeld.
Diep triest dat in de huidige maatschappij een advocaten kantoor bezig moet zijn met "1 dag bezorging" .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

loki504 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:22:
[...]

Niks "ik neem het op voor BV Coolblue", om mij maar gelijk te framen als een soort corporate stooge. Kansloos. Maargoed.

Er staat bij Coolblue "Voor 23.59 uur besteld, morgen gratis bezorgd". Kunnen ze mooi de schuld op PostNL afschuiven als er dan iemand zo treurig is om naar de RCC te stappen.

Dus dit geeft geen goed beeld over de huidige situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:37
Ik heb het de laatste tijd juist andersom, ik bestel iets in een webshop op maandag, die geeft aan we verwachten dat u het product zaterdag ontvangt. De volgende dag staan ze al voor de deur ermee.

Meestal staat er in de algemene voorwaarde dat de levering de volgende dag gepoogd wordt om te doen maar dat het vanwege verscheidene factoren niet altijd mogelijk is.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Wij passen de belofte aan zodra wij in de gaten hebben dat het fout kan gaan of richting de feestdagen. Dat wat ik hierboven zei van die containers kon niemand zien aankomen en is dus ook slecht op in te stellen.

Voor zover bekend is bij Bol toen de levertijd van letterlijk iedereen aangepast geworden en hebben deze weken dat dit allemaal speelde ook versoepelingen plaatsgevonden met betrekking tot het straffen van partners hierin. Dit waarschijnlijk omdat zij het zelf ook al niet geregeld krijgen.

Het blijft leuk om te roepen dat de klant dan maar 5 euro moet krijgen maar dan zou PostNL (of andere) maar vrijuit moeten gaan als zij ervoor kiezen om containers bijv niet te lossen? Dit is totaal niet haalbaar en zal ook nooit gebeuren. Wij hebben dan ook nog eens de pech dat wij vrij afgelegen zitten waardoor enigste depot wat kortbij zit ook vrij ver afgelegen zit ten opzichte van de randstad.

Als laatste is het ook niet reeel om meteen de levertijd aan te passen als het om misschien 1% van de pakketten gaat wat te laat geleverd wordt.

Klanten mogen best een beetje begrip tonen aangezien we niet alles in hand kunnen hebben. Wij doen onze best om ervoor te zorgen dat het de volgende dag in huis is maar we kunnen nu eenmaal niet alles anticiperen want dan hadden we allang op de bahama's gezetten door de lotto eens een paar keer te winnen.

Gelukkig valt het mee hoeveel klanten met een gestrekt been erin gaan om hun gelijk te krijgen.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

Anoniem: 217290 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:09:
Ik denk als je het echt aanhankelijk maakt dat je het nog wint bij de kantonrechter ook... Uiteindelijk is het gewoon onderdeel van de overeenkomst. En het groot op je site zetten en vervolgens in je algemene voorwaarden ontkrachten gaat dan niet op. Dan moet je het doen zoals bol.com dan is de kans al een stuk kleiner dat je het in de rechtszaal aflegt.

Maar begrijp me niet verkeerd ik heb zelf een eigen onderneming en wij beloven voor 16:00 besteld zelfde werkdag verstuurd en dat doen we omdat dat een reële belofte is daar pakketten rond 18:00 worden opgehaald.

Het gaat mij vooral om het feit dat dit soort partijen deze beloftes maken terwijl ze ook wel weten dat een x% het niet gaat halen maar daarmee wel het kaas van het brood van de concurrent weg eten. Dus feitelijk kun je het zelfs zien als misleiding maar dat gaat wel heel ver. Wel kun je spreken over concurrentie vervalsing want met deze beloftes kapen ze de omzet van andere winkels weg .

@Anoniem: 1302638 Ik weet niet hoe jij denkt dat je weg kan komen met groot op je site te zetten AANBIEDING ABSOLUTE UITVERKOOP KOOP NU MET 70% KORTING. om vervolgens in je algemene voorwaarden te zetten dat je niet aan aanbiedingen en acties doet en klanten dus geen recht hebben op die korting? Want dat is feitelijk waar jij nu zo lachwekkend op reageert. Een gemaakte belofte of uitspraak op je site is niet ineens ongeldig door je algemene voorwaarden. Dus juridisch gezien kan je die zo van tafel vegen bij een rechtszaak. De kans dat iemand een rechtszaak start op basis van een niet nagekomen belofte op basis van levertijd is echter nihil en dat weten de grote jongens ook dondersgoed. Tevens zijn dit soort praktijken in het verleden door de reclame code commissie meermaals afgekeurd en op de vingers getikt. Maar reclame op je website plaatsen met valse beloftes is dan dus wel heel normaal?
Op je eigen website staat het ook gewoon:
Hoelang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?
Voor 16:00 besteld op werkdagen dan wordt het nog de volgende dag bezorgt!*
En dan het sterretje maakt het nog erger:
*Dit geldt voor bezorging binnen Nederland en België van pakket zendingen.
Hiermee bevestig je dus met een footnote dat de bestelling gegarandeerd de volgende dag bij de klant is.

dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poltergeist
OMD schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:26:
[...]

Kan alleen maar zeggen dat je je naam eer aan doet.

Dit is ook meteen een fundamenteel probleem vandaag de dag. De starheid en niet mee willen buigen consument. Er worden geen beloftes gemaakt, je leest alleen de kleine lettertjes niet.
Daarnaast geeft je ook een mooi voorbeeld dat consumenten het allemaal wel weten. 5 euro vergoeding per pakket, dat zijn afspraken die je moet maken. In welke wereld leef jij? Zo een SLA (als je weet wat dat is) gaat natuurlijk een vervoersbedrijf nooit geven, dat doen ze zelfs niet bij een speler zoals Bol.com.

Daarnaast neem je ook nog is aan dat een webshop zijn verantwoordelijkheid niet neemt. Dat doen wij bijvoorbeeld wel, ik stuur eventueel een nieuw pakket als de eerste zending blijft hangen. Het retourneren van het eerste pakket is gratis en vaak is de consument hier uitermate tevreden over. Dus om iedereen nou over één kam te scheren.

Overmacht heeft een andere betekenis dan jij denkt. Overmacht is als wij 10 pakketten verzenden en de PostNL vrachtwagen krijgt een ongeluk of een stroomstoring in een distributiecentrum. Dat is de definitie van overmacht.
Ik scheer niemand over een kam. Wie de schoen past trekke 'm aan. Als je van je distributiepartner niet de SLA krijgt dat alles altijd op tijd wordt afgeleverd, moet je zelf die SLA ook niet afgeven aan je klanten. En die 5 euro is uiteraard een extreem voorbeeld (wat ik probeerde te uiten dmv het ;) ) En als er kleine lettertjes ergens zijn, mogen die best iets groter worden afgebeeld. Want ik heb best moeite om bij (bijvoorbeeld) coolblue ergens te vinden dat het misschien ook langer kan duren. Overal (zelfs op https://www.coolblue.nl/k...ce/bezorg-en-ophaalopties, de plek waar je dat zou kunnen zetten) wordt verteld dat het morgen wordt geleverd... Of lukt het Coolblue wel om 100% alles op tijd te leveren?

Weet je wat het probleem is? De klant wordt door de webshop gedwongen om mee te buigen. De klant heeft vaak al betaald, en heeft dus geen enkel pressiemiddel. De klant wordt dus eigenlijk gebruikt als voetveeg, want "Sorry dat we niet op tijd leveren, We kunnen onze afspraken niet nakomen, maar we zijn zielig en het is niet onze schuld".

Ik heb er persoonlijk totaal geen moeite mee als er een dag later wordt geleverd, en als dat goed wordt gecommuniceerd. Maar mag ik dan ook van de webshop verwachten dat als er iets mis gaat, dat ze dan direct actie ondernemen? Als ik betaal om iets op een bepaald moment geleverd te krijgen, en dat lukt niet, dat ik dan van de webshop mag verwachten dat ze er alles aan doen om het alsnog volgens afspraak bij mij te krijgen? In plaats van het product vier dagen laten te leveren, en alleen de extra verzendkosten te vergoeden? Bij de hele grote jongens (coolblue, bol, e.d.) iig niet.En bij veel kleintjes zal het niet anders zijn.

En dan werkt het dus maar een kant uit: de consument moet maar meebuigen, maar op het moment dat er klantenservice nodig is, kunnen de webshops helemaal niets. En dat steekt me. En dan ben ik wellicht wat star als men beloofd dat men de volgende dag levert, en dat niet doet.

En jouw voorbeeld van overmacht is inderdaad overmacht. Maar als je een 100 pakjes de deur uit doet, en je weet uit ervaring dat er minimaal twee (of meer, ik weet het percentage niet) te laat komen, is dat dus geen overmacht. Want dan weet je dat er twee te laat komen. Je weet alleen niet welke twee...

Mijn definitie van overmacht, overigens: gebeurtenis buiten de wil of schuld van de schuldenaar en die de schuldenaar niet kon voorzien, waardoor de schuldenaar zijn overeenkomst onmogelijk kan nakomen;

En uiteraard zijn er ook de echt goede webshops: die wel beloven wat ze doen: die wel flexibel zijn, en dat is goed en die krijgen ook mijn support. Maar ik bestel alleen bij Coolblue als ik het echt de volgende dag in huis wil hebben. En als dat dan niet lukt, ben ik best pissig, ja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

Poltergeist schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:18:
[...]

Ik scheer niemand over een kam. Wie de schoen past trekke 'm aan. Als je van je distributiepartner niet de SLA krijgt dat alles altijd op tijd wordt afgeleverd, moet je zelf die SLA ook niet afgeven aan je klanten. En die 5 euro is uiteraard een extreem voorbeeld (wat ik probeerde te uiten dmv het ;) ) En als er kleine lettertjes ergens zijn, mogen die best iets groter worden afgebeeld. Want ik heb best moeite om bij (bijvoorbeeld) coolblue ergens te vinden dat het misschien ook langer kan duren. Overal (zelfs op https://www.coolblue.nl/k...ce/bezorg-en-ophaalopties, de plek waar je dat zou kunnen zetten) wordt verteld dat het morgen wordt geleverd... Of lukt het Coolblue wel om 100% alles op tijd te leveren?

Weet je wat het probleem is? De klant wordt door de webshop gedwongen om mee te buigen. De klant heeft vaak al betaald, en heeft dus geen enkel pressiemiddel. De klant wordt dus eigenlijk gebruikt als voetveeg, want "Sorry dat we niet op tijd leveren, We kunnen onze afspraken niet nakomen, maar we zijn zielig en het is niet onze schuld".

Ik heb er persoonlijk totaal geen moeite mee als er een dag later wordt geleverd, en als dat goed wordt gecommuniceerd. Maar mag ik dan ook van de webshop verwachten dat als er iets mis gaat, dat ze dan direct actie ondernemen? Als ik betaal om iets op een bepaald moment geleverd te krijgen, en dat lukt niet, dat ik dan van de webshop mag verwachten dat ze er alles aan doen om het alsnog volgens afspraak bij mij te krijgen? In plaats van het product vier dagen laten te leveren, en alleen de extra verzendkosten te vergoeden? Bij de hele grote jongens (coolblue, bol, e.d.) iig niet.En bij veel kleintjes zal het niet anders zijn.

En dan werkt het dus maar een kant uit: de consument moet maar meebuigen, maar op het moment dat er klantenservice nodig is, kunnen de webshops helemaal niets. En dat steekt me. En dan ben ik wellicht wat star als men beloofd dat men de volgende dag levert, en dat niet doet.

En jouw voorbeeld van overmacht is inderdaad overmacht. Maar als je een 100 pakjes de deur uit doet, en je weet uit ervaring dat er minimaal twee (of meer, ik weet het percentage niet) te laat komen, is dat dus geen overmacht. Want dan weet je dat er twee te laat komen. Je weet alleen niet welke twee...

Mijn definitie van overmacht, overigens: gebeurtenis buiten de wil of schuld van de schuldenaar en die de schuldenaar niet kon voorzien, waardoor de schuldenaar zijn overeenkomst onmogelijk kan nakomen;

En uiteraard zijn er ook de echt goede webshops: die wel beloven wat ze doen: die wel flexibel zijn, en dat is goed en die krijgen ook mijn support. Maar ik bestel alleen bij Coolblue als ik het echt de volgende dag in huis wil hebben. En als dat dan niet lukt, ben ik best pissig, ja...
Je gooit weer met van alles maar het raakt kant noch wal.

Je eerste alinea is als een kind met modder gooien en dat weet je zelf ook wel. Wij zijn juist erg flexibe (en daarom zeggen we ook alleen, voor xx:xx besteld is, dezelfde dag verzonden.

2e alinea:
ok, de webshop moet alles er aan doen om het artikel bij je te krijgen op die dag. Een koerier, order compllet verliesgevend en maak je niet meer even goed met andere orders. Jij hebt poep daaraan, laat de winkelier maar branden. Uiteraard ben jij zo iemand die nu gaat zeggen, dat is ondernemersrisico. Ik weet 100% zeker dat als jij iets fout doet op je werk, wat geld kost, dat je gaat steigeren als de baas dat op jouw gaat verhalen want zo sta jij erin. Jij doet iets niet goed, JIJ moet het regelen. Kijken of je nog steeds blij bent als een corporate fuck=up maakt wat je 3 maandsalarissen kost. Je verwacht dat de baas met je meedenkt/meebuigt. Logisch toch? Maar he, zo zie jij het vast niet. Het werkt alleen één kant op ;)
Kom op zeg. Dat is toch wat ik zeg? Hoe kan een schuldenaar nou voorzien dat een PostNL chauffeur ene dodelijk ongeval krijgt of dat een brug kapot is en dat de chauffeur niet op tijd bij een depot is?

@DutchKel
Wist je dat wij meer gezeur hebben met klanten die spullen eerder ontvangen? Sommige klanten worden echt boos omdat ze er geen rekening mee kunnen houden en niet thuis zijn.
Je kan het nooit 100% goed doen. Dat bestaat gewoon niet helaas.

Enige wat ik vraag als winkelier of asjeblieft mensen een beetje rekening kunnen houden dat ze werken met mensen. Tegenwoordig bestaat alles uit wetsartikelen, aanklachten en je gelijk halen. Communiceren met elkaar wordt steeds lastiger en dat vind ik jammer :/

[ Voor 7% gewijzigd door OMD op 18-11-2020 17:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poltergeist
OMD schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:26:
[...]

Je gooit weer met van alles maar het raakt kant noch wal.

Je eerste alinea is als een kind met modder gooien en dat weet je zelf ook wel. Wij zijn juist erg flexibel.
Ik heb geen idee wie "wij" zijn, om eerlijk te zijn.
2e alinea:
ok, de webshop moet alles er aan doen om het artikel bij je te krijgen op die dag. Een koerier, order compllet verliesgevend en maak je niet meer even goed met andere orders. UIteraard ben jij zo iemand die nu gaat zeggen, dat is ondernemersrisico. Ik weet 100% zeker dat als jij iets fout doet op je werk, wat geld kost, dat je gaat steigeren als de baas dat op jouw gaat verhalen want zo sta jij erin. Jij doet iets niet goed, JIJ moet het regelen. Kijken of je nog steeds blij bent als een corporate fuck=up maakt wat je 3 maandsalarissen kost. Je verwacht dat de baas met je meedenkt/meebuigt. Logisch toch?
Ik heb vaak genoeg stomme dingen gedaan die (veel) geld hebben gekost. Hoort er nou eenmaal bij. Ik krijg op mijn kop, "de volgende keer niet meer zo doen", Maar mijn baas rekent het niet door naar de klant. En dat doe jij wel (indirect, want de levertijd is onderdeel van de overeenkomst). Jij wentelt jouw onwil of onmogelijkheid om een goede SLA af te spreken af op de klant, waar je wel een soort van SLA mee afspreekt ("ik lever de volgende dag")
[...]

Kom op zeg.
Dan bedoelen we toch hetzelfde? Alhoewel, die brug ;)

Als er containers kwijt zijn: Ja, dat is overmacht. Als de pakketboot is gezonken: Ja, dat is overmacht. Als de bestelbus een ongeluk heeft gehad: Overmacht Dat een pakketdienst een pakket niet op tijd aflevert vanwege te weinig capaciteit: dat is geen overmacht, want dat gebeurd vaker en dien je dus rekening mee te houden. Als jij vraagt van de klant om daar rekening mee te houden, waarom doe je dat dan zelf niet als bedrijf?

Even een disclaimer: Als ik het heb over jou: Ik heb geen idee wie je bent en wat je doet in het leven. Met jou bedoel ik gewoon "de webshop" in het algemeen. En nogmaals: de goede niet ten na gesproken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

Poltergeist schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:49:
[...]

Ik heb geen idee wie "wij" zijn, om eerlijk te zijn.

[...]

Ik heb vaak genoeg stomme dingen gedaan die (veel) geld hebben gekost. Hoort er nou eenmaal bij. Ik krijg op mijn kop, "de volgende keer niet meer zo doen", Maar mijn baas rekent het niet door naar de klant. En dat doe jij wel (indirect, want de levertijd is onderdeel van de overeenkomst). Jij wentelt jouw onwil of onmogelijkheid om een goede SLA af te spreken af op de klant, waar je wel een soort van SLA mee afspreekt ("ik lever de volgende dag")

[...]

Dan bedoelen we toch hetzelfde?.

Als er containers kwijt zijn: Ja, dat is overmacht. Als de pakketboot is gezonken: Ja, dat is overmacht. Als de bestelbus een ongeluk heeft gehad: Overmacht Dat een pakketdienst een pakket niet op tijd aflevert vanwege te weinig capaciteit: dat is geen overmacht, want dat gebeurd vaker en dien je dus rekening mee te houden. Als jij vraagt van de klant om daar rekening mee te houden, waarom doe je dat dan zelf niet als bedrijf?

Even een disclaimer: Als ik het heb over jou: Ik heb geen idee wie je bent en wat je doet in het leven. Met jou bedoel ik gewoon "de webshop" in het algemeen. En nogmaals: de goede niet ten na gesproken.
Als jij vraagt van de klant om daar rekening mee te houden, waarom doe je dat dan zelf niet als bedrijf?
Om de simpele reden dat het in 99,6% van de gevallen wel goed gaat. je kan niet voor 0,4% 60% van je handel inlevert omdat je maar spook levertijden gaat neerzetten. Vandaag besteld = komt wel binnen een maandje ofzo. Niemand slikt dat.

Ik dacht persoonlijk dat je het tegen mij als persoon had haha. Ik ben dus eigenaar van een webwinkel :)
(één die het voor de rest prima voor elkaar heeft qua levertijd belofte en oplossingen met klanten :9 )

[ Voor 3% gewijzigd door OMD op 18-11-2020 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
OMD schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:53:
[...]

[...]

Om de simpele reden dat het in 99,6% van de gevallen wel goed gaat. je kan niet voor 0,4% 60% van je handel inlevert omdat je maar spook levertijden gaat neerzetten. Vandaag besteld = komt wel binnen een maandje ofzo.

Ik dacht persoonlijk dat je het tegen mij als persoon had haha. Ik ben dus eigenaar van een webwinkel :)
Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden ;). Ik vraag ook niet om spooklevertijden neer te zetten. Ik wil gewoon een realistisch beeld. Als je nou dat percentage erbij zet (je hebt 99,6% kans dat je pakket morgen binnen is) dan zou ik daar blij mee zijn. En nog steeds bij je bestellen omdat je service goed is (hoop ik dan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

Poltergeist schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:56:
[...]

Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden ;). Ik vraag ook niet om spooklevertijden neer te zetten. Ik wil gewoon een realistisch beeld. Als je nou dat percentage erbij zet (je hebt 99,6% kans dat je pakket morgen binnen is) dan zou ik daar blij mee zijn. En nog steeds bij je bestellen omdat je service goed is (hoop ik dan ;) )
Dat werkt niet. Zal ook nooit gaan werken. Dit werkt voor jou (ik heb zo een gevoel dat je met veel data werkt?)
Maar het gros van de mensen snappen niet.

Voor 13:00 besteld = In 99.6% van de gevallen morgen in huis. Dat soort zinnen gaan nooit werken helaas. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Poltergeist schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:56:
[...]

Als 99,6% van de bezorgingen er de volgende dag zijn, dan is "volgende dag geleverd" gewoon realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:25
Anoniem: 1302638 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:20:
[...]

Als 99,6% van de bezorgingen er de volgende dag zijn, dan is "volgende dag geleverd" gewoon realistisch.
Maar waar ligt die grens? Moet het boven de 99,5% zijn? Of is 99% nog acceptabel? 98%? 97%?

Zeg dat je iets belooft, en je maakt het in 95% van de gevallen waar, dan vind ik dat zelf ook nog best realistisch klinken eigenlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Hahn op 18-11-2020 20:30 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hahn schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:27:
[...]

Maar waar ligt die grens? Moet het boven de 99,5% zijn? Of is 99% nog acceptabel? 98%? 97%?

Zeg je dat iets doet, en je maakt het in 95% van de gevallen waar, vind ik zelf ook nog best realistisch klinken eigenlijk.
Ik weet niet of je een harde grens kan aanwijzen, maar als nou eens kijk naar de voedingsmiddelenindustrie (76/211/EEC) dan is anderhalf procent sowieso binnen de marge als je het hebt over 1000 stuks.

Totaal niet vergelijkbaar natuurlijk dat weet ik ook. Maar serieus, 4 "mislukkingen" op 1000 bezorgingen is echt niet slecht.

Zeker niet als je bedenkt dat het daadwerkelijk aantal pakketjes dat echt gejat wordt / verdwijnt / oplost in een zwart gat voelt het heel erg als fornicatie met formicidae.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Anoniem: 1302638 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:32:
[...]

Ik weet niet of je een harde grens kan aanwijzen, maar als nou eens kijk naar de voedingsmiddelenindustrie (76/211/EEC) dan is anderhalf procent sowieso binnen de marge als je het hebt over 1000 stuks.

Totaal niet vergelijkbaar natuurlijk dat weet ik ook. Maar serieus, 4 "mislukkingen" op 1000 bezorgingen is echt niet slecht.

Zeker niet als je bedenkt dat het daadwerkelijk aantal pakketjes dat echt gejat wordt / verdwijnt / oplost in een zwart gat voelt het heel erg als fornicatie met formicidae.
4 'mislukkingen' op 1000 bezorgingen is niet slecht nee, het is zelfs uitzonderlijk goed.

Ik werk zelf bij één van de bedrijven die in dit topic genoemd wordt (Coolblue), en ik weet hoeveel er dagelijks bij ons besteld wordt (letterlijk tienduizenden bestellingen per dag). En daarom ben ik dus ook heel benieuwd wanneer 'men' vindt dat je 'vandaag besteld, morgen in huis' wel zou mogen communiceren (let wel, uit eigen nieuwsgierigheid, ik ga verder niet over de bezorg-belofte :P).

Het is natuurlijk heel vervelend als je iets nodig hebt, of je hebt je erop verheugd, en het komt niet op de beloofde dag. En al helemaal balen als het je een paar keer in een paar weken/maanden tijd gebeurt. Maar daar tegenover staan dus vele dui-zen-den mensen per dag die bij hetzelfde bedrijf bestellen, waarbij de belofte wel waargemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
Hahn schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:47:
[...]

4 'mislukkingen' op 1000 bezorgingen is niet slecht nee, het is zelfs uitzonderlijk goed.

Ik werk zelf bij één van de bedrijven die in dit topic genoemd wordt (Coolblue), en ik weet hoeveel er dagelijks bij ons besteld wordt (letterlijk tienduizenden bestellingen per dag). En daarom ben ik dus ook heel benieuwd wanneer 'men' vindt dat je 'vandaag besteld, morgen in huis' wel zou mogen communiceren (let wel, uit eigen nieuwsgierigheid, ik ga verder niet over de bezorg-belofte :P).

Het is natuurlijk heel vervelend als je iets nodig hebt, of je hebt je erop verheugd, en het komt niet op de beloofde dag. En al helemaal balen als het je een paar keer in een paar weken/maanden tijd gebeurt. Maar daar tegenover staan dus vele dui-zen-den mensen per dag die bij hetzelfde bedrijf bestellen, waarbij de belofte wel waargemaakt wordt.
Het gaat juist om dat kleine percentage waar het niet goed gaat. Die ene persoon heeft ook op de site gezien dat hij vandaag besteld en morgen geleverd krijgt, en heeft niets van doen met de vele duizenden waar het wel goed gaat.

Ik denk dat je op zich best vandaag besteld, morgen in huis mag communiceren, maar dat het best duidelijker mag zijn dat het geen garantie is. "Als je vandaag vóór 23.59 uur bestelt, wordt je pakketje morgen gratis thuisbezorgd. Zelfs op zondag. Meestal dan, want heel soms gaat het wel eens mis. Ook als je voor een andere dag kiest is bezorging gratis.".

Poltergeist schreef op woensdag 18 november 2020 @ 23:48:
[...]

Het gaat juist om dat kleine percentage waar het niet goed gaat. Die ene persoon heeft ook op de site gezien dat hij vandaag besteld en morgen geleverd krijgt, en heeft niets van doen met de vele duizenden waar het wel goed gaat.

Ik denk dat je op zich best vandaag besteld, morgen in huis mag communiceren, maar dat het best duidelijker mag zijn dat het geen garantie is. "Als je vandaag vóór 23.59 uur bestelt, wordt je pakketje morgen gratis thuisbezorgd. Zelfs op zondag. Meestal dan, want heel soms gaat het wel eens mis. Ook als je voor een andere dag kiest is bezorging gratis.".
:')

We draaien in cirkeltjes. Dat het weleens mis kan gaan snapt iedereen.

• Poltergeist
't gaat nu ongeveer 25 keer zo vaak mis... Dat verdient toch wel een vermelding? ;)

• Hahn
Poltergeist schreef op woensdag 18 november 2020 @ 23:48:
[...]

Maar doe jij dat ook als je bijvoorbeeld afspraken maakt in je dagelijkse leven of werkleven? "Volgende week donderdag om 20:00 ben ik bij je! Tenzij m'n trein te laat is, of ik m'n been breek, of het vergeet natuurlijk, dan ben ik wat later."

Extra informatie tonen zou kunnen, dat geef ik je, maar ook daar weer: wanneer is die extra informatie nodig? Als je 99,9% van de bestellingen op tijd levert, moet je dan alsnog zeggen dat het heeeeel misschien (0,1% van de gevallen) toch wel eens te laat zou kunnen komen? Dus ook daar: waar ligt die grens?

• loki504
Hahn schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:51:
[...]

Maar doe jij dat ook als je bijvoorbeeld afspraken maakt in je dagelijkse leven of werkleven? "Volgende week donderdag om 20:00 ben ik bij je! Tenzij m'n trein te laat is, of ik m'n been breek, of het vergeet natuurlijk, dan ben ik wat later."

Extra informatie tonen zou kunnen, dat geef ik je, maar ook daar weer: wanneer is die extra informatie nodig? Als je 99,9% van de bestellingen op tijd levert, moet je dan alsnog zeggen dat het heeeeel misschien (0,1% van de gevallen) toch wel eens te laat zou kunnen komen? Dus ook daar: waar ligt die grens?
De grens ligt bij schade betalen als die ontstaat. Mij slaapkamer kwam enkele dagen later. En daar door was de stoort al langs geweest. Moest de volgende dag komen en dat kosten 15 euro. Die mochten ze toch echt betalen omdat zij hun afspraken niet na kwamen. Voor 99% van de tijd is het ook geen probleem. Maar het is wel een afspraak die je maakt met de ondernemer. En alle eventuele schade die daardoor ontstaat is voor zijn rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

loki504 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:30:
[...]

De grens ligt bij schade betalen als die ontstaat. Mij slaapkamer kwam enkele dagen later. En daar door was de stoort al langs geweest. Moest de volgende dag komen en dat kosten 15 euro. Die mochten ze toch echt betalen omdat zij hun afspraken niet na kwamen. Voor 99% van de tijd is het ook geen probleem. Maar het is wel een afspraak die je maakt met de ondernemer. En alle eventuele schade die daardoor ontstaat is voor zijn rekening.
Dus dit...

Wanneer een klant mij belt en die heeft een bepaald artikel echt de volgende dag nodig en ik garandeer dat het binnen is dan vind ik dat ik de schade moet betalen wanneer dit niet nagekomen wordt.
Gelukkig maak ik dat soort afspraken nooit of ik zeg dat ze het af moeten komen halen. We hebben echt wel mensen gehad die 125km moesten rijden maar gewoon echt de spullen nodig hadden.

Beloftes op websites lukt over het algemeen gewoon. Je bent een pieper als het is een keertje niet gehaald wordt. Niet verzenden door de webshop of foutieve voorraad informatie vind ik wel kwalijk. Wij hebben echt wel is een verkeerde voorraadindicatie gehad en meestal bied ik gratis verzending aan of een korting op die order, geld is de enige compensatie wat een webshop kan aanbieden. Dingen zoals een koerier eisen en dergelijke slaan natuurlijk nergens op.

• Poltergeist
Hahn schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:51:
[...]

Grappig, want ik heb eigenlijk als stopzinnetje "IJs en weder dienende..." dus dat indekken, dat doe ik inderdaad... ;)
Als het normaal gesproken 0,1% (of 0,4% van de gevallen) is dan is dat redelijk standaard. Maar als het al een tijd veel meer is zou ik daar wel een duidelijke opmerking over plaatsen. Al was het alleen maar om het gezeik voor te zijn...

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:33
ik had het afgelopen week "toevallig ook".
product besteld bij fonq, waarbij vermeld werd dat het op voorraad was en direct zou worden verzonden en binnen 1-2 dagen in huis zou zijn. toen het na 3 dagen nog steeds niet verzonden was, toch maar contact opgenomen, en blijkbaar zou dit product door iemand anders verstuurd worden (terwijl erbij staat dat fonq de verkoper is). Ze zouden erachter aan gaan.
Toen er na 7 dagen nog steeds geen actie ondernomen was, de bestelling maar geannuleerd en het product ergens anders besteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gethijsem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-04 06:54
Bij mij gaat het vrijwel altijd goed, en ik heb er meestal geen problemen mee als het 1 of 2 dagen langer duurt zolang je de bestelling kan volgen en kan zien waar het eventueel mis gaat.

Vorig jaar echter een grote misser bij een audiozaak met twee punten in de naam. Ik kocht daar een paar weken voor de feestdagen een versterker die volgens de webshop op voorraad was, en de volgende dag geleverd zou worden. Het duurde en duurde maar, en in de mails en telefoontjes werd om de hete brei heen gedraaid en zelfs hard gelogen. Kortom, het apparaat was helemaal niet op voorraad. Volgens reviews en klachten op klachtensites waren het simpelweg praktijken die vaker voorkwamen bij die club, en ik was nu ook zo'n pechvogel. Uiteindelijk geannuleerd en direct rechtsbijstand ingeschakeld en een juridische brief gestuurd, en uiteindelijk na een laatste telefonische herinnering aan het verlopen van de termijn (die dag) mijn geld teruggekregen. Het ging hier om een cadeau van een flink bedrag en ik was er even goed ziek van, de lol van die versterker was er toen ook echt vanaf.

Het ging hier overigens om een apparaat die bij een beperkt aantal dealers te krijgen was, en deze winkel had een fysieke winkel enigszins in de buurt. Wat ik hiervan geleerd heb is om bij duurdere aankopen nog meer reviews te bekijken en bij wantrouwen eerst te bellen om te vragen of ik het ook kan komen afhalen. Als dat laatste niet kan, dan stinkt het zaakje en winkel ik verder.

Verder probeer ik kleinere pakketjes zoveel mogelijk bij winkels en afhaalpunten in de buurt te laten bezorgen ipv aan de deur, dat scheelt vaak ook ergernissen.

[ Voor 11% gewijzigd door Gethijsem op 20-11-2020 11:53 ]

Pagina: 1 2 Laatste