Volgende dag levering online winkels wordt niet waargemaakt

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 18.090 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:33

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Dit is nu al de derde keer dat ik, wanneer ik online shop, lekker wordt gemaakt met
Bestel voor 23.59 uur en ontvang uw bestelling morgen
Je raadt het al, dit is dus gewoonweg niet zo. Vandaag ben ik er dus weer in gestonken. Voor een hoop centjes een bestelling gedaan en dat was het dan. Je krijgt een besvestiging van je order en klaar is klara. En wat staat er dan:
Levering in 1-2 werkdagen: Status: in behandeling
Waarom? Ik kan hier wel zo geirriteerd van worden dat ik het dus even van me af moest schrijven. meer mensen last van deze "onzin:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En dat stond niet al bij het product dat je bestelde? Dat de levertijd 1 tot twee werkdagen zou kosten?

Ik heb het niet zo vaak. Volgens mij is het twee keer voorgekomen maar toen werden er netjes excuses geboden.

[ Voor 35% gewijzigd door Room42 op 23-01-2018 01:54 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Room42 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 01:54:
En dat stond niet al bij het product dat je bestelde? Dat de levertijd 1 tot twee werkdagen zou kosten?
Ik heb dit recent ook tweemaal meegemaakt, en in beide gevallen werd bij elk artikel beloofd dat het de volgende dag geleverd zou worden. Zowel bij MM als bij een andere webwinkel. Het is tamelijk irritant als je op een bepaalde dag een pc in elkaar wilt zetten, en de onderdelen worden niet geleverd omdat een kaartlezer niet op voorraad is. Men komt ermee weg omdat je er juridisch niets tegen kunt doen (de koop ontbinden, maar dan heb je nog niets).

[ Voor 13% gewijzigd door GlowMouse op 23-01-2018 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
GlowMouse schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 02:00:
[...]

Ik heb dit recent ook tweemaal meegemaakt, en in beide gevallen werd bij elk artikel beloofd dat het de volgende dag geleverd zou worden. Zowel bij MM als bij een andere webwinkel. Het is tamelijk irritant als je op een bepaalde dag een pc in elkaar wilt zetten, en de onderdelen worden niet geleverd omdat een kaartlezer niet op voorraad is. Men komt ermee weg omdat je er juridisch niets tegen kunt doen (de koop ontbinden, maar dan heb je nog niets).
Ik had het dus laatst 2 maal bij Coolblue, ik nam er zelfs een vrije dag voor op, dus ik dacht...dit keer bestel ik bij de MM. Maar goed, dat had dus ook geen nut ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Vervelend dat zoiets gebeurt. Alles om de sale maar binnen te harken..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-03 10:43
Het hoeft niet perse aan de mediamarkt te liggen. Het kan ook simpel liggen aan de bezorgdienst. Die kan ook teveel pakketten hebben waardoor de levering wat later is. Maar serieus moeilijk doen over 2 dagen ? Beetje triest.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19:24
Maak je druk om de echte problemen in het leven, als je elke keer boos wordt om dit soort kleine dingen heb je jezelf er alleen maar mee. In die ene dag kan je ook wat anders doen wat ook op de planning staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Postnl is ook niet zaligmakend. Hoe vaak ik voor jan met een korte achternaam bij de postbus om 8 uur s ochtends heb gestaan en dan Postnl heeft vertraging of pakket ligt op locatie klaar en er ligt niets omdat die stelletje naar verkeerde postbuslokatie hebben meegenomen. Plus nog de locatie waar de postbussen zijn neergezet, doet mij eerder denken aan een sociale werkplaats door de mensen die daar werken.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:33

Hokkie

Hello

Misschien in het vervolg, als je de spullen direct wilt hebben, naar een winkel? Overigens heb ik met Coolblue zeer goede ervaringen omtrent levering/garantie. Ze zijn niet de goedkoopste shop, maar je krijgt wel degelijk service daarvoor retour.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
aljooge schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 06:02:
Maak je druk om de echte problemen in het leven, als je elke keer boos wordt om dit soort kleine dingen heb je jezelf er alleen maar mee. In die ene dag kan je ook wat anders doen wat ook op de planning staat.
Ik geef je gelijk, maar de Topicstarter heeft wel een punt: beloftes hoor je na te komen. Als ik iets bestel waarbij expliciet staat dat het de volgende dag wordt bezorgd, dan zou ik er vanuit moeten gaan dat het ook de volgende dag wordt bezorgd. Het is niet dat er staat 'Wij hopen morgen te kunnen leveren'.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 11:11

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Het punt is: als je laat bezorgen, wil je ook wel zeker weten dat het bezorgd wordt op het toegezegde moment. Anders kan het zo maar een dag of 2-3 extra duren voordat je het in huis hebt, want ze doen vaak om meerdere dagen aanbieden, en pas daarna gaat het naar een ophaalpunt.

Dus "bestellen op dag 0, bezorgen op dag 1" wordt dat:
Bestellen op dag 0
Aanbieden op dag 2 (waarop je niet thuis bent, want je had gerekend op bezorgen op dag 1)
Aanbieden op dag 3 (zie ^^)
Aanbieden op dag 4 (zie ^^)
Afhalen op pakketpunt op dag 5 (of later, afhankelijk van of je uberhaupt in de gelegenheid bent het af te halen)

Beetje naar dus als je op dag 1 er iets mee had willen doen, zeker daar je ook vaak wel redelijk weet hoe laat een pakketje aangeboden wordt over het algemeen.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Er is geen pakketdienst waarbij je dan niet op dag 2 kan kiezen om op dag 3 dan bij een pakketpunt te halen. Dus dat lijkt mij geen realistisch verhaal. Maar daarnaast is dat gewoon de reden dat ik standaard naar pakketpunt laat versturen als dat mogelijk is, dan heb ik hem op dag 1 of 2.

Maar volgens mij heeft sowieso elke webshop die zegt volgende dag te leveren in de kleine lettertjes staan dat het langer kan duren, waarbij het bijna altijd 1 dag is, maar soms de pakketdienst simpelweg een vertraging heeft van een dag.
Overigens vraag ik me af bij TS of de handel echt vertraagd gaat zijn, of dat hij zich nu druk maakt over niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 12:34
Yzord schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 01:44:
Dit is nu al de derde keer dat ik, wanneer ik online shop, lekker wordt gemaakt met

[...]

Je raadt het al, dit is dus gewoonweg niet zo. Vandaag ben ik er dus weer in gestonken. Voor een hoop centjes een bestelling gedaan en dat was het dan. Je krijgt een besvestiging van je order en klaar is klara. En wat staat er dan:

[...]

Waarom? Ik kan hier wel zo geirriteerd van worden dat ik het dus even van me af moest schrijven. meer mensen last van deze "onzin:?
Met "Vandaag" bedoel je denk ik maandag? Wie zegt dat het vandaag (dinsdag) dan niet nog alsnog bezorgd word? Er staat 1-2 werkdagen levertijd wat neerkomt op dinsdag/woensdag.

En ik neem aan dat je via ideal/cc/paypal/Klarna betaald hebt? https://klantenservice.me.../detail/a_id/7331/c/1404/

[ Voor 8% gewijzigd door Puc van S. op 23-01-2018 08:01 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 15:44

Wailing_Banshee

You're Next

Ardana schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 07:36:
Het punt is: als je laat bezorgen, wil je ook wel zeker weten dat het bezorgd wordt op het toegezegde moment. Anders kan het zo maar een dag of 2-3 extra duren voordat je het in huis hebt, want ze doen vaak om meerdere dagen aanbieden, en pas daarna gaat het naar een ophaalpunt.

Dus "bestellen op dag 0, bezorgen op dag 1" wordt dat:
Bestellen op dag 0
Aanbieden op dag 2 (waarop je niet thuis bent, want je had gerekend op bezorgen op dag 1)
Aanbieden op dag 3 (zie ^^)
Aanbieden op dag 4 (zie ^^)
Afhalen op pakketpunt op dag 5 (of later, afhankelijk van of je uberhaupt in de gelegenheid bent het af te halen)

Beetje naar dus als je op dag 1 er iets mee had willen doen, zeker daar je ook vaak wel redelijk weet hoe laat een pakketje aangeboden wordt over het algemeen.
Is niet helemaal waar. Want na de eerste aanbieding krijg je een kaartje in de bus, waarop je kunt aangeven dat ze het de volgende keer niet weer hoeven aan te bieden, maar dat je het op wilt halen bij een ophaalpunt. Blijft natuurlijk wel het feit dat je op dag 1 thuis was, en je het pas op dag 3 kunt ophalen (mits je in de gelegenheid bent, inderdaad).

Het is de reden dat ik meestal op donderdag bestel, op vrijdag middag ben ik thuis en anders komt het zaterdag wel en dan is er ook altijd wel iemand thuis :p Of ik haal het op (maar ik heb de luxe dat ik zowel practisch langs de Coolblue als de MM rijd op weg naar huis, van m'n werk)

Ik heb het één keer gehad, vandaag besteld, morgen in huis, en na 2 weken was het er nog niet. En toen moeilijk doen over het annuleren van de bestellig (het ging om een koelkast...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:05
@Ardana Meestal kun je dan via de postnl app een nieuwe bezorging inplannen, of naar het afhaalpunt laten brengen. Dat lukt alleen met bestellingen van dit soort grote webshops. De standaardservice heeft dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 11:11

Ardana

Moderator General Chat

Mens

jeroen3 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 07:56:
@Ardana Meestal kun je dan via de postnl app een nieuwe bezorging inplannen, of naar het afhaalpunt laten brengen. Dat lukt alleen met bestellingen van dit soort grote webshops. De standaardservice heeft dit niet.
Plus dat je wel weer een extra bedrif je gegeven moet geven (en dus toestemming voor reclame etc) en weer extra moeite moet doen.

Maar goed, ik heb er zelf nooit last van, mij maakt het zelden uit wanneer iets bezorgd wordt, kwestie van plannen :P

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
In mijn ervaring verstuurt de shop meestal wel dezelfde dag nog, maar daarna ben je overgeleverd aan het bezorgbedrijf. Ik bestel eigenlijk alleen nog bij shops waarbij je als bezorgmogelijkheid een afhaalpunt kunt kiezen. Dan haal ik het gewoon op wanneer het mij uitkomt (meestal uit mn werk op weg naar huis). Eigenlijk vind ik dat dat de standaard bezorgmethode moet worden. Dan kan het goedkoper en sneller en als je zo graag aan huis geleverd wilt hebben dan betaal je maar extra.

Als je het thuis laat bezorgen wordt het anders bij ons meestal bij de buren bezorgd, wat ik best wel bezwaarlijk vind om die mensen aldoor maar pakketjes van ons te laten ontvangen. Of als ik wel een keer thuis ben dan kun je eigenlijk niet even weg voor een boodschap ofzo, want dan zul je net zien dat de bezorger langskomt. Of je blijft wel de hele dag thuis en de bezorging heeft vertraging, waardoor je helemaal niks ontvangt die dag,

Enige minder positieve ervaring is met sommige kleding webshops (oa. Zalando volgens mij). Die blijken dan het magazijn in Duitsland oid te hebben, waardoor het nooit de volgende dag bij je kan zijn. Daar kom ik dan meestal achter na besteld te hebben en te hopen dat ik het de volgende dag in huis heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:47
Wij verwerken en leveren jouw bestelling zo snel mogelijk. Een voorradig product dat je op werkdagen vóór 23:59 uur bestelt en met iDEAL, creditcard, Klarna of PayPal betaalt, wordt in de meeste gevallen de daaropvolgende dag (m.u.v. zon- en feestdagen) bezorgd.
Een echte garantie kan ik zoiets niet noemen. Dan voelt het toch eerder als "wanneer alles meezit, dan kan het morgen wel eens bezorgd worden".

Ik begrijp de frustratie wel, het hele lever-process vind ik persoonlijk wel een van de "grote" nadelen van online shoppen imo. Ik heb een tijd in het buitenland gewoond, daar worden pakketten die niet de brievenbus in kunnen standaard op een centrale plek afgegeven zodat jij het op kan halen wanneer het jou uitkomt. Maar goed, dan nog heb je het vaak niet de volgende dag in huis. Al vind ik die manier best handig, handiger dan de hele dag wachten op een bezorger die mogelijk niet komt opdagen.....

(Of je moest specifiek een afspraak maken om het thuis te laten leveren, en dan waren ze ook op tijd^^)

[ Voor 5% gewijzigd door eric.1 op 23-01-2018 08:55 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
Degraded NAS Raid vanwege een kapotte disk, gelukkig was die voorradig en zou de dag erna bezorgd worden. Hetgeen 4 dagen werd. Maar geen reden om druk te worden natuurlijk, heb wat anders gedaan die dagen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:20
Ik bestel best wel vaak iets online. Als ik bij Bol of Coolblue bestel laat ik het afleveren bij een pakketpunt. Het gaat heel vaak goed. De ervaring heeft me ondertussen wel het volgende geleerd. Als je op een vrijdag, zaaterdag of zondag besteld wordt het pakketjes (ondanks meldingen op de website) pas op dinsdag bij het pakketpunt geleverd. Bestel je op andere dagen dan is het er wel de volgende werkdag.

Heel vaak ligt het gewoon aan de bezorgdienst waarbij DPD echt een ramp is. Dat is ook de reden waarom ik meestal laat leveren bij een pakketpunt, de AH of gewoon op het werk. Dan kost het je geen vrije dag. Ligt er natuurlijk maar net aan wat je besteld hebt. Maar bekijk het ook anders. Als je het besteld heb je het voordeel dat je niet naar de winkel hoeft. Als ik de stad is zou moeten om iets te gaan halen moet ik dat op een koopavond of in het weekend doen. Dan heb ik het meestal wel eerder in huis met bestellen dan dat ik het zelf moet gaan halen.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999

servies

Veni Vidi Servici

Brad Pitt schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:56:
[...]

Degraded NAS Raid vanwege een kapotte disk, gelukkig was die voorradig en zou de dag erna bezorgd worden. Hetgeen 4 dagen werd. Maar geen reden om druk te worden natuurlijk, heb wat anders gedaan die dagen.
Daarom zorg je dat je 1 reservedisk thuis klaar hebt liggen...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
servies schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:07:
[...]
Voor elk artikel/onderdeel een backup hebben liggen is inderdaad makkelijker dan dat winkels gewoon doen wat ze zeggen. Stom dat ik daar nooit aan heb gedacht. Ga nu even 1100 dingen klikken, je weet maar nooit.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:34
Ik denk dat het grootste probleem wordt veroorzaakt door postnl, op maandag wordt er bij mij helemaal geen post bezorgd, en vaak als ik iets bestel is het wel op tijd bij postnl geleverd door de webwinkel maar duurt het proces bij postnl langer dan 1 dag. Waar ik voorheen alles bij de AH liet bezorgen, lekker tot 2100 uur open en op zondag, wordt het nu bij de lokale sigarenboer gelegd, die is dagelijks om 1700 dicht.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Paralectic
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-04 13:22
Modbreak:Normaal doen of niet posten. :r

[ Voor 70% gewijzigd door NMe op 23-01-2018 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Brad Pitt schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:09:
[...]

Voor elk artikel/onderdeel een backup hebben liggen is inderdaad makkelijker dan dat winkels gewoon doen wat ze zeggen. Stom dat ik daar nooit aan heb gedacht. Ga nu even 1100 dingen klikken, je weet maar nooit.
Dat zeg ik dus absoluut niet... Maar de meest falende onderdelen van een raid NAS systeem zijn toch wel de disks... en een enkele spare disk in huis hebben is dan zeker niet onverstandig... Waarschijnlijk zijn er 5 of meer die de pijp aan Maarten kunnen geven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-03 22:18
Dit beperkt zich niet alleen tot de webshop of leveringen van MM.

Werd vorige week in m'n gezicht gelogen door een medewerker in de fysieke winkel, waarschijnlijk om een koop te sluiten. Het was ook niet een onschuldige vergissing want ik had een ontkennende vraag gesteld en hij had het nagezocht. "dit product kan niet dit of wel?"
Naar aanleiding van wat de verkoper vertelde een product gekocht.
Om die vervolgens savonds weer terug te brengen omdat hetgeen wat de verkoper verteld had niet waar was.

Beetje de fysieke versie van "zet-, druk- en typfouten voorbehouden".

Verder ben ik het met je eens dat "levertijdbeloftes" nagekomen dienen te worden. Wanneer een winkel een onbetrouwbare vervoerder heeft, dan moeten ze daar rekening mee houden in hun aanbod. Niet hun handen in de lucht steken wanneer de vervoerder een steekje laat vallen. Of de vervoerder capabel is om de beloftes na te komen is namelijk gewoon een kwestie van geld.

Heb bij Coolblue wel eens op zaterdag avond~10.30 een zout/peper molen gekocht van 30 euro met gratis verzending. Werd zondag geleverd.

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:01

g0tanks

Moderator CSA
En als je nou even afwacht? Ik heb zondag ook iets besteld bij de Mediamarkt dat de volgende dag geleverd zou worden. Toen het pakketje was aangemeld bij PostNL stond er aanvankelijk 1-2 werkdagen, maar dat veranderde maandagochtend gewoon naar maandagmiddag.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Goed punt, lekker kort.

a.k.a. reageer dan gewoon niet.

OT: zaterdag een tv beugel besteld bij Amazon.de die tegenwoordig graag Amazon.nl willen zijn.
Ok. Het zou vandaag geleverd worden, gisteren keurig een mailtje met track en trace gegevens van ze gekregen dat DHL het vandaag brengt.
Tot gisteravond laat: nu staat er dat het bezorgt wordt tussen vandaag en vrijdag en dat wanneer ik het zaterdag niet heb ontvangen ik contact op kan nemen...
Vul ik de code in bij DHL is die niet bekend...
-O-

- kan het niet wachten dan? Zeker wel, maar dat is het punt niet imho.

[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 23-01-2018 10:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:02
@Yzord Maar goed, je weet nu dus hoe het in de praktijk gaat, dus je gaat voortaan een paar dagen vooruit plannen om van het gezeik af te zijn, toch?

(ja, ik vind dit nogal ehh, first world problems)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paralectic
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-04 13:22
Inderdaad, mensen willen alleen maar alles heel snel bezorgd hebben, het liefst dezelfde dag nog en of voor 23:59 besteld maar ze weigeren er maar iets voor te willen betalen want het is toch schandalig hoe een postbezorgbedrijf ook geld wilt verdienen.
Sebas1979 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:28:
@Yzord Maar goed, je weet nu dus hoe het in de praktijk gaat, dus je gaat voortaan een paar dagen vooruit plannen om van het gezeik af te zijn, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Sebas1979 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:28:

Zijn het ook.
Punt is wel dat wanneer een toko zegt dat het dan en dan er is, het er dan en dan ook zou moeten zijn.
Storm, stakingen en aanslagen daar gelaten...
:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Paralectic schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:29:
Inderdaad, mensen willen alleen maar alles heel snel bezorgd hebben, het liefst dezelfde dag nog en of voor 23:59 besteld maar ze weigeren er maar iets voor te willen betalen want het is toch schandalig hoe een postbezorgbedrijf ook geld wilt verdienen.

[...]
Waar komt het idee vandaan dan men er niks voor wil betalen?
Veel onlinewinkels gebruiken het als verkoopargument en ik neem aan dat het toch echt wel in de prijs berekend is.
Dat koeriers worden uitgeknepen is een heel andere discussie.

edit: k.u.t. dubbelz.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:09
Het kwalijke van de praktijk is dat er iets wordt toegezegd wat niet waar gemaakt word. Maar mensen nemen wel hun beslissing om bij shop X te kopen, want dan is het morgen in huis... wat bij shop Y niet zo is.

Het probleem is dus dat de webshops die dit doen onterecht klanten wegtrekken bij shops die dit niet doen. En dat is niet goed.

Los van de discussie of je niet nog een dag kan wachten, is het eigenlijk het niet nakomen van de afspraak terwijl je juist om die reden bij die shop koopt. En daar lijkt misbruik van gemaakt te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Lootbox schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 05:10:
Het hoeft niet perse aan de mediamarkt te liggen. Het kan ook simpel liggen aan de bezorgdienst. Die kan ook teveel pakketten hebben waardoor de levering wat later is. Maar serieus moeilijk doen over 2 dagen ? Beetje triest.
Daar ben ik het niet mee eens.

Soms bestel je een product gewoon voor iets meer geld omdat er de volgende dag geleverd wordt.
Als dit dan niet gebeurt ben je genaaid.

En inderdaad soms neem je er een dag voor op om het pakket op te vangen, als hij dan niet komt.

kost het je een vrije dag en je heb 10 euro meer betaald en geen product op dag desoordeels.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:05
Ardana schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:06:
[...]

Plus dat je wel weer een extra bedrif je gegeven moet geven (en dus toestemming voor reclame etc) en weer extra moeite moet doen.

Maar goed, ik heb er zelf nooit last van, mij maakt het zelden uit wanneer iets bezorgd wordt, kwestie van plannen :P
Dat is niet helemaal waar. Veel shops sturen je gegevens toch al door naar PostNL, zodat deze je een mail kunnen sturen als de status van je pakket veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Yzord schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 01:44:

[...]

[...]

Het is nog steeds geen 23:59u, dus het zal gister wel geweest zijn :9
Recent bij CB besteld, om 23:54u bevestiging. niet vanuit gegaan dat het 1 dag later werd bezorgd.
Maar toch, netjes bezorgd zonder extra kosten. Di besteld, Woe bezorgd. ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Hackus schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:08:
[...]

Het is nog steeds geen 23:59u, dus het zal gister wel geweest zijn :9
Recent bij CB besteld, om 23:54u bevestiging. niet vanuit gegaan dat het 1 dag later werd bezorgd.
Maar toch, netjes bezorgd zonder extra kosten. Di besteld, Woe bezorgd. ;)
Het is toch best gek dat je zelf al aangeeft dat je niet verwacht dat je het de volgende dag krijgt...

Er staat toch duidelijk: voor 23:59 besteld, morgen in huis? Waarom zou je het NIET morgen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Voor 23:59 bestellen, morgen in huis. Lijkt op een impulsaankoop.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:02
210667 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:19:
Voor 23:59 bestellen, morgen in huis. Lijkt op een impulsaankoop.
Ja... Of je hebt daarvoor diverse reviews gelezen, afwegingen gemaakt en zodra je dan de knoop doorgehakt hebt wil je de spullen gewoon zo snel mogelijk in je handen hebben, niks geks aan toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Waah schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:14:
[...]

Het is toch best gek dat je zelf al aangeeft dat je niet verwacht dat je het de volgende dag krijgt...

Er staat toch duidelijk: voor 23:59 besteld, morgen in huis? Waarom zou je het NIET morgen verwachten?
In de zin dat ik het niet snel nodig had, dus niet speciaal voor die service besteld. ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04 11:43

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Hoe dit gereguleerd kan worden?

Indien consumenten dit een groot probleem vinden, worden ze gewoon minder vergevingsgezind en gaan ze elders bestellen. Ik gok echter dat veel mensen, zeker op Tweakers natuurlijk de prijs vergelijken en al snel bij de goedkopere jongens uit komen en indien ze in het verleden beloftes niet na zijn gekomen, heeft dat maar beperkt effect op de keuze voor de leverancier.

Daarmee laten consumenten zien dat ze het probleem niet belangrijk genoeg vinden. Als, zoals in de geval, iedereen die dit meemaakt bij de MM niet meer kiest voor de MM in het vervolg, zullen ze hun strategie veranderen OF van de markt verdwijnen.

Ik heb zeer goede ervaringen met CoolBlue en indien het prijsverschil niet te groot is, haal ik het daar. Anders accepteer ik ook wel eens dat andere partijen net niet helemaal nakomen wat ze beloven.

Uiteraard vind ik dat winkels beloftes moeten nakomen, maar het is logistiek ook niet zo eenvoudig om een 100% score aan te houden. Echter lijkt het nu vooral een lokkertje waarbij men weet dat het vaak of te vaak niet gehaald wordt.

De macht van de consument is de keuze van de leverancier. Maar dan moet de consument wel kritisch genoeg zijn. Maar lagere prijzen maakt de consument vergevingsgezind.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-03 20:42
Waarom is het meteen zielig als iemand vind dat gemaakte afspraken niet nagekomen worden? En waarom is het meteen de bezorgdienst verdedigen en roepen dat men maar vind dat het snel geleverd moet worden en niets mag kosten?

Dit is gewoon weg niet waar. Je betaald gewoon voor die bezorgdienst hoor. Geen enkele leverancier doet het uit de goedheid van zijn hart en postNL gaat ook niet voor niets even die spullen ophalen en leveren.

Laten we eerlijk zijn, die levertijd staat er maar met 1 reden en dat is jou overhalen om het bij hun te kopen. En meestal zijn dit ook niet de goedkoopste partijen (Media Markt en Coolblue zijn niet de goedkoopste) en betaal je dus meer voor de lever tijd die ze jou beloven.

Ik bestel ook gewoon dingen een paar dagen later als ik weet dat ik dan de dag erna thuis ben. Scheelt een hoop gedoe mij niet thuis berichten en afleverpunten die sluiten hoewel de winkel nog uren open is.

Maar ja, je zeurt tegenwoordig als consument als je niet krijgt waar je voor betaald blijkbaar, en shops mogen dan adverteren met onwaarheden.
Was het ook geen probleem als de prijs die geïncasseerd word een paar euro hoger ligt? Het is toch maar een paar euro? Er zijn dan toch ergere dingen in je leven om je druk om te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:18
Vindt sowieso dat er nogal eens creatief met de waarheid wordt omgesprongen in de wereld van de commercie. Gouden bergen worden er beloofd, je mag soms blij zijn met een tinnen laagje, bij wijze van.

Daarom irriteer ik me ook regelmatig aan reclame in het algemeen: je weet gewoon dat men maar wat loopt te lullen en zodra je krabbel er staat is het schluss en ben je overgeleverd aan de werkelijkheid die in sommige (extreme) gevallen niet verder van de waarheid kan staan.

Ik heb altijd geleerd van mijn moeke dat je als integer mens geen beloften moet doen die je niet na kunt komen, nooit. Klaarblijkelijk is die integriteit geen voorwaarde meer in onze kapitalistische maatschappij waar geld boven alles gaat.

Kijk, ik begrijp prima dat een mooi verhaal beter verkoopt, maar ronduit liegen over de kwaliteiten van een product of service, nee, dat wil er bij mij niet in.

Excuus voor het hoge "rant" gehalte van deze post, wilde het even kwijt.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik lach me rot als Yzord zo uit zijn bed gebeld word door de pakketbezorger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:47
Dus je bestelt om 1.44? Dan hebben ze toch nog even? :+ Er staat ook een grote banner boven met BTW-kortingsaktie, dus waarom je nu bestelt is mij ook een raadsel.

Tot nu toe heb ik al een paar keer laat bij diverse webshops bestelt die late bestellingen aannemen en in 90% van de gevallen gewoon de volgende dag ontvangen.

Aangezien dit over online winkelen gaat, een tikje naar SF. Verder de titel geneutraliseerd. Na een slechte OP ontstaat er toch nog enigszins een discussie. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-04 20:00
Inderdaad een zeurtopic, maar dat mag zeker zo af en toe. Ik bestel best veel online en heb daar in tegen andere problemen dan jij waar menig mens misschien nog gekker van zou worden. Maar a fijn, dat is allemaal niet te wijten aan de webshops. Laatst 1 minuut voor 10 bij bax-shop besteld en de volgende dag als nog binnen gekregen. Dat vind ik gewoon netjes. Je kunt meestal wel zien of een zending aangemeld is bij postNL of niet. Als dat niet het geval is, is de webshop dus de zwakke schakel geweest. Kan me wel voorstellen dat als je thuis moet zitten om op het pakketje te wachten het flink balen is als deze niet komt. Misschien laten bezorgen op werk of een afhaalpunt gebruiken? Soms kun je ook bezorginstructies geven zoals bij de buren indien niet thuis :)

Mijn probleem is eerder dat ik gewoon thuis ben en de postbode niet langskomt en het op gemist zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:01
Brad Pitt schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:56:
[...]

In dat soort gevallen stap ik gewoon in de auto en haal ik het wel af bij een bekende webshop, ik mijn geval eigenlijk altijd Azerty (vanwege 15 min rijden).

Moet zeggen dat het mij weinig overkomt, al ben ik ook geen fanatieke online shopper die wekelijks wat bestellingen doet maar alle bestellingen die ik de laatste 2 jaar bij bijv. Coolblue gedaan heb waren er altijd netjes de volgende dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

eric.1 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:51:
[...]
Ik begrijp de frustratie wel, het hele lever-process vind ik persoonlijk wel een van de "grote" nadelen van online shoppen imo. Ik heb een tijd in het buitenland gewoond, daar worden pakketten die niet de brievenbus in kunnen standaard op een centrale plek afgegeven zodat jij het op kan halen wanneer het jou uitkomt. Maar goed, dan nog heb je het vaak niet de volgende dag in huis. Al vind ik die manier best handig, handiger dan de hele dag wachten op een bezorger die mogelijk niet komt opdagen.....
Dat kan bij sommige winkels ook hier hoor. Dan geef je niet je huis adres op, maar een afhaalpunt. Helaas bieden niet alle winkels die optie.
gielie schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:13:
Ik denk dat het grootste probleem wordt veroorzaakt door postnl, op maandag wordt er bij mij helemaal geen post bezorgd, en vaak als ik iets bestel is het wel op tijd bij postnl geleverd door de webwinkel maar duurt het proces bij postnl langer dan 1 dag. Waar ik voorheen alles bij de AH liet bezorgen, lekker tot 2100 uur open en op zondag, wordt het nu bij de lokale sigarenboer gelegd, die is dagelijks om 1700 dicht.
Klopt, PostNL bezorgt niet op maandag. Niet alleen bij jou niet. De meeste webwinkels geven dit ook aan.

Dat ze bezorgtijden niet altijd nakomen, vind ik niet zo'n heel groot probleem, je hebt hier namelijk ook te maken met een externe partij. Dat je iets besteld, wat op de website als "op voorraad" wordt bestempeld, en je besluit dat te bestellen om het de volgende dag in de fysieke winkel op te halen, om er na de bestelling erachter te komen dat het 2 tot 3 dagen kan duren, dat vind ik pas erg.
Ik zou een tablet kopen voor m'n moeder (niet in Nederland woonachtig), uitgebreid met m'n moeder overlegd en een paar dagen voordat we weg zouden gaan naar haar toe besloten die tablet te kopen. Dus ik kijken: ah, op voorraad bij de MM, nu bestellen ('s middags), kan ik hem morgen ophalen op weg van werk naar huis. Vergeet het maar, 3 dagen later kreeg ik eindelijk het bericht dat het klaar lag...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:12:
[...]

Dat kan bij sommige winkels ook hier hoor. Dan geef je niet je huis adres op, maar een afhaalpunt. Helaas bieden niet alle winkels die optie.

[...]

Klopt, PostNL bezorgt niet op maandag. Niet alleen bij jou niet.

.
Geen brievenbuspost, wel pakjes (pakketten)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 991847

[...]

[...]

Klopt, PostNL bezorgt niet op maandag. Niet alleen bij jou niet. De meeste webwinkels geven dit ook aan.
Postnl bezorgt zeker wel pakketjes op maandag. Alleen dient de shop hiervoor wel een overeenkomst met postnl te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Hackus schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:19:
[...]

Ik krijg nooit pakketjes op maandag, tenzij de bezorger op zaterdag teveel had.
Anoniem: 991847 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:20:
[...]

Postnl bezorgt zeker wel pakketjes op maandag. Alleen dient de shop hiervoor wel een overeenkomst met postnl te hebben.
Dan zullen de winkels waar ik bestel dat wel niet hebben. Eigenlijk overal zie ik iets in de trend van "als je op zaterdag of zondag besteld, zal het dinsdag komen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:35
[...]

[...]

Dat gaat om gewone post... grote bedrijven kunnen pakketten wel op maandag laten bezorgen, partijen zoals MediaMarkt, Coolblue en Bol hebben daarover afspraken. Voor kleine webshops ligt dit wat lastiger en kan per omgeving verschillen, het ligt eraan of er genoeg werk ligt zodat het qua kosten aantrekkelijk is. Zo zie je dat in grotere plaatsen pakketten veelal op maandag gewoon worden bezorgd, maar in kleine plaatsen weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:21:
[...]

Ik krijg nooit pakketjes op maandag, tenzij de bezorger op zaterdag teveel had.

[...]
Dat wil niet zeggen dat ze wel bezorgen. Het waren eerst alleen bezorgers van PostNL zelf, en nu ook de ingehuurde bezorgers. (zelfs op zondag, zaterdag besteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

MicGlou schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:22:
[...]
Dat gaat om gewone post... grote bedrijven kunnen pakketten wel op maandag laten bezorgen, partijen zoals MediaMarkt, Coolblue en Bol hebben daarover afspraken. Voor kleine webshops ligt dit wat lastiger en kan per omgeving verschillen, het ligt eraan of er genoeg werk ligt zodat het qua kosten aantrekkelijk is. Zo zie je dat in grotere plaatsen pakketten veelal op maandag gewoon worden bezorgd, maar in kleine plaatsen weer niet.
Tja, ik woon dan ook in een achtergebleven gebied :p Daarom haal ik het dus het liefst op, de volgende dag, en bestel ik niets meer bij de MM (gelukkig zit Coolblue bijna naast de MM en die hebben wel altijd het product de volgende dag in de winkel...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:54
Even een andere ervaring: vorige week om 22:00 iets besteld bij de Mediamarkt en de volgende ochtend was het keurig om 9:00 in huis. Ik vermoed dat het dus niet aan de Mediamarkt ligt maar aan de bezorgdienst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:08
Ik heb nooit dat ik iets perse de volgende dag moet hebben. Als het essentieel is dan ga ik het zelf wel halen. Spullen van Amazon die ik gisteren heb besteld komen donderdag of vrijdag. Spullen uit China komen... ooit. Geen probleem, ik zie het vanzelf als het bezorgd wordt.

Ik heb bij een webshop gewerkt en ik weet dat er genoeg verschillen zitten tussen de online voorraad en de fysieke voorraad. Er gaat wel eens iets kapot en medewerkers maken ook fouten. Vaak kom je daar ook pas achter als je het product nodig hebt en het er dus niet meer is. En bij de post gaat het ook niet allemaal vlekkeloos. Klantenservice werkt ook nooit zo lang als de mensen in het magazijn dus voordat de klant bericht kan krijgen is het sowieso al te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 991847

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:21:
[...]

Dan zullen de winkels waar ik bestel dat wel niet hebben. Eigenlijk overal zie ik iets in de trend van "als je op zaterdag of zondag besteld, zal het dinsdag komen".
Dat kan, het zijn over het algemeen wel wat grotere shops. Voorwaarde is namelijk dat men op zaterdag of zondag de pakketjes moet aanbieden. Veel kleine(re) zelfstandige webshops houden dan weekend, en bieden de pakketjes alleen van maandag t/m vrijdag aan. En dan word het gewoon zaterdag geleverd uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeraMod
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-05-2024

TeraMod

Cloud Enablement Desk

nino_070 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:32:
Even een andere ervaring: vorige week om 22:00 iets besteld bij de Mediamarkt en de volgende ochtend was het keurig om 9:00 in huis. Ik vermoed dat het dus niet aan de Mediamarkt ligt maar aan de bezorgdienst
Wel als het eerstvolgende, automatische e-mail (orderbevestiging) reeds gesproken wordt over levering in 1-2 werkdagen (zoals ik uit de OP heb begrepen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:35
nino_070 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:32:
Ik kan je vertellen dat het iig meestal niet bij de bezorger ligt, wat overigens heel makkelijk te checken is als je een track&trace code krijgt toegestuurd.

Voorraadstatussen bij webshops kloppen regelmatig niet of houden geen rekening met de drukte op het moment bij het bedrijf zelf... meer dan eens meegemaakt dat ik iets bestel wat (ruim) op voorraad zou moeten zijn, maar achteraf toch niet zo bleek te zijn. Dit omdat er gewoon veel van het specifieke artikel was besteld die dag en de systemen niet 1:1 up-to-date waren. Ik zal geen bedrijfsnamen noemen, maar bijvoorbeeld onlangs voor het werk een 5-tal iPhones 7 moeten bestellen bij de leverancier die volgens de website ruim op voorraad waren (100+ stuks) en achteraf bleek dat gewoon niet te kloppen want de voorraad was al meer dan een week op en het zou zeker nog een week duren voordat er weer voorraad was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:34
Hackus schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:19:
[...]

Bij mij komt er niks op maandag, ook geen pakketten. (Alkmaar)

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04 10:58
gielie schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:49:
[...]

Bij mij komt er niks op maandag, ook geen pakketten. (Alkmaar)
Same... zaterdag besteld is dinsdag geleverd.

Op maandag is mijn brievenbus altijd leeg.
Dinsdag t/m zaterdag wordt er alleen bij ons geleverd.

Behalve de AH bezorgservice. Die leveren op ma t/m za

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-04 15:56
Hackus schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:38:
Ik lach me rot als Yzord zo uit zijn bed gebeld word door de pakketbezorger
Dit is mij daarstraks serieus overkomen :X
(ze zouden pas tussen 16.15 en19.15 langskomen)

[ Voor 9% gewijzigd door MonkeyJohn op 23-01-2018 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-04 11:13

aap

servies schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:07:
[...]

/offtopic

Maar als je nou die disk toch al in huis had, had je hem dan niet nog beter al in je RAID kunnen opnemen om een nog hogere redundatie te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Laatst online: 17:43
jeroen3 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 07:56:
Ook kleine. Webshops kan je dat prima doen via de app. Alleen. Is wel direct een dag later. Dat is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

aap schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:02:
[...]

/offtopic

Maar als je nou die disk toch al in huis had, had je hem dan niet nog beter al in je RAID kunnen opnemen om een nog hogere redundatie te hebben?
Als je ruimte hebt voor 5 disks waar wil je die 6e dan laten? En sowieso wil je er dan nog steeds 1 fysiek hebben liggen voor onmiddellijke vervanging van een kapotte schijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Quadradial schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:05:
[...]

Same... zaterdag besteld is dinsdag geleverd.

Op maandag is mijn brievenbus altijd leeg.
Dinsdag t/m zaterdag wordt er alleen bij ons geleverd.

Behalve de AH bezorgservice. Die leveren op ma t/m za
https://www.postnl.nl/zak...bwinkel/maandagbezorging/

En op maandag krijg je briefpost dat op zaterdag niet bezorgd kon worden. Maar dat is vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Samenwerking met bezorgdienst en verkopende partij. Kan altijd iets in mis gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04 10:58
loki504 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:28:
[...]

https://www.postnl.nl/zak...bwinkel/maandagbezorging/

En op maandag krijg je briefpost dat op zaterdag niet bezorgd kon worden. Maar dat is vrij weinig.
Maandag bezorging is ALLEEN voor pakket diensten voor zover ik kan lezen.
Ook moet het verzendende bedrijf zaterdag VOOR 15:00 het pakket aangeboden hebben bij PostNL.

Meeste pakketten worden 's avonds aangeboden tenzij het specifiek op hun website staat dat voor 15:00 besteld is en op maandag geleverd wordt.

In de 10+ jaar dat ik in alkmaar woon heb ik nog nooit brieven post op maandag gehad.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Lees net dat sinds 2014 maandag levering niet meer verplicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Lees net dat sinds 2014 maandag levering niet meer verplicht is. Voor brieven dan. Voor pakketpost wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:26
Even ontopic dan maar ;)

Heb vorige week bij Belsimpel nog een toestel besteld rond 15:00, was voor 23.59 besteld=morgen in huis en dat werd in mijn geval ook netjes nagekomen. het kan dus wel goed gaan.

tevens zie ik hier opmerkingen dat als de zending is aangemeld bij PostNL de webwinkel alles op tijd heeft gedaan, dat is dus niet zo want ik heb een keer een pakje gehad wat 4 dagen die status heeft, PostNL gaf mij aan dat het pakket dan inderdaad is aangemeld maar nog niet langsgebracht of opgehaald door PostNL, er is dan dus nog geen fysiek pakket aanwezig en daardoor is het wel degelijk de winkel die in gebreke blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Het is nu drie uur en ik heb nog steeds geen verzendbevestiging gehad. En ik uiteraard met Ideal betaald en om 2100 uur gisterenavond.

En natuurlijk snap ik dat er externe problemen kunnen zijn, maar naar mijn mening wordt de slogan te vaak gebruikt om de klant lekker te maken dat hij het dan ook snel heeft

Maar vandaag dus niks binnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dabbel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-04 18:51
TS heeft geen andere problemen, dit is zijn probleem. Hij schrijft er toch over? Ik vraag mij af of jij in elke topic deze zin post. Kan mij niet voorstellen dat op tweakers andere dingen staan dan 1st world problems. 8)7
servies schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:17:
[...]

Dat zeg ik dus absoluut niet... Maar de meest falende onderdelen van een raid NAS systeem zijn toch wel de disks... en een enkele spare disk in huis hebben is dan zeker niet onverstandig... Waarschijnlijk zijn er 5 of meer die de pijp aan Maarten kunnen geven...
De logica die jij gebruikt. Ongelooflijk. Het gaat niet om de raid NAS systeem. Het gaat om de uitspraak "volgende dag in huis". Voor mij part gaat het om een pak melk. 8)7
Dennism schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:56:
[...]

In dat soort gevallen stap ik gewoon in de auto en haal ik het wel af bij een bekende webshop, ik mijn geval eigenlijk altijd Azerty (vanwege 15 min rijden).

Moet zeggen dat het mij weinig overkomt, al ben ik ook geen fanatieke online shopper die wekelijks wat bestellingen doet maar alle bestellingen die ik de laatste 2 jaar bij bijv. Coolblue gedaan heb waren er altijd netjes de volgende dag.
Gruwelijk oplossing, probleem opgelost. Gelukkig woont heel Nederland vlakbij Azerty.
Of gelukkig krijgt iedereen problemen tussen 9-5. Topic sluiten aub. :+
Coolblue verzorgt haar eigen distributie, is dus niet afhankelijk van derden. Ik kan mij voorstellen dat het dan beter gaat.

[ Voor 58% gewijzigd door Dabbel op 23-01-2018 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Net gebeld. Ze zijn gewoon op voorraad, maar ze had geen idee waarom ze nog niet verzonden zijn. En zelfs nu om 1800 uur de volgende dag ook nog steeds geen T&T ontvangen.

Het begint een beetje triest te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Señor Sjon schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:41:
Dus je bestelt om 1.44? Dan hebben ze toch nog even? :+ Er staat ook een grote banner boven met BTW-kortingsaktie, dus waarom je nu bestelt is mij ook een raadsel.

Tot nu toe heb ik al een paar keer laat bij diverse webshops bestelt die late bestellingen aannemen en in 90% van de gevallen gewoon de volgende dag ontvangen.

[mbr]Aangezien dit over online winkelen gaat, een tikje naar SF. Verder de titel geneutraliseerd. Na een slechte OP ontstaat er toch nog enigszins een discussie. :)[/]
Serieus? Ik had het van jou later moeten bestellen omdat er een banner boven stond van een aktie in de toekomst? Wat is dat voor rare logica?

En nee, ik heb om 20:55 uur besteld en met Ideal betaald. Dus mijn klacht is gegrond. Dacht je nou echt serieus dat ik om 1:43uur de order had geplaatst en om 1:44uur meteen dit topic heb aangemaakt om te klagen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik denk dat @Señor Sjon je wil wijzen op de actiedagen over een paar dagen. Zoals je vannacht al zei ' zeurtopic ', maar je kunt wel normaal reageren op een tip van iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Hackus schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:17:
Ik denk dat @Señor Sjon je wil wijzen op de actiedagen over een paar dagen. Zoals je vannacht al zei ' zeurtopic ', maar je kunt wel normaal reageren op een tip van iemand.
Bedankt dat hij me daar op wijst, maar daar heb ik toch niets meer aan? Voelt eerder als een schop na. Daarna doet hij ook nog eens alsof ik het snachts heb besteld en meteen dit topic aan heb gemaakt om te zeuren.

Naar mijn mening was het dus niet echt een reactie met enige toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je moet ook een geintje uit een bericht kunnen lezen. Niet alles is serieus eo kritisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Hackus schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:23:
Je moet ook een geintje uit een bericht kunnen lezen. Niet alles is serieus eo kritisch.
En jij begrijpt schijnbaar niet dat ik lichtelijk geirriteerd ben door de aktie van MM. Dus mijn excuses als ik wat vlambaar overkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:11
Misschien is het een idee om de webwinkels die niet aan jouw verwachtingen voldoen te meiden?
Mijn ervaring is tenminste wel dat, ook al bestel ik het rond 23:00 - 23:50 en er wordt aangeboden dat als je het voor 23:59 besteld het de volgende dag bezorgt wordt dat dat ook zo is*.
*Op zondag en maandag wordt er bij mij niet bezorgd, dus in zo'n geval komt het de dag daarna.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Is in principe niet van belang, want ook ik had eerst goede ervaringen met beide winkels. Alleen de laatste tijd loopt het een beetje de spuigaten uit. Eerste winkel was Coolblue en kreeg bij de 2e order netjes een kaart van de medewerker waar ik toen mee sprak met daarop excuses.

Nu is het Mediamarkt. En ik kan klantenservice wel bellen en moeilijk tegen hun gaan doen, maar wat kunnen die dames er aan doen.

En inderdaad, ik heb meer betaald dan bij anderen omdat ik het dan vandaag zou hebben. Dus ik vind het wel misleidend dan. Maar goed. Zijn inderdaad first world problems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Nou... MediaMarkt is ook wel een verhaal apart in mijn ervaring.
Je kunt iets kopen en dan kiezen voor ophalen in een vestiging.
Telefoon besteld en dan wachten op het mailtje dat je het kan halen.
Mailtje bleef maar uit, het nummer van hun helpdesk gebeld maar daar wisten ze het niet... doorgeschakeld naar de betreffende vestiging en hij lag inderdaad nog niet klaar maar ze lagen wel in de schappen.
Heb ik er maar eentje opgehaald en aan de Kassa betaald. Bestelling geannuleerd.
Lekker handig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Dabbel schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:49:
[...]

De logica die jij gebruikt. Ongelooflijk. Het gaat niet om de raid NAS systeem. Het gaat om de uitspraak "volgende dag in huis". Voor mij part gaat het om een pak melk. 8)7
Mijn logica is dat ik niet direct afhankelijk wil zijn van 2 anderen:
  1. de leverancier.
  2. de vervoerder.
Ik wil daar een buffer tussen hebben zitten zodat het niet problematisch/risicovol gaat worden zodra er ergens buiten mijn invloedsfeer problemen ontstaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@Yzord ik zou sowieso nog ff bellen met mediamarkt als de actiedagen begonnen zijn. Ze hebben laagste prijs garantie en vaak zijn ze wel schappelijk als je je even meld met de vraag of de actiekorting niet voor jou kan gelden. Verzacht de pijn misschien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Laat ik het proces en de ontwikkelingen eens beschouwen;

In deze tijd willen mensen direct online kunnen bestellen, en het liefst hun product dan direct in handen hebben. Dat is normaal menselijk gedrag. Die wens is wat ook blijkt uit onderzoek, en is dus iets waar winkels op zullen proberen te onderscheiden. Prijs op zich is niet direct meer leidend voor de consumentenkeuze.

Inspringen op dit soort ontwikkelingen is goed ondernemerschap. Vaak zien de eersten een enorme boost in business. Sommigen doen nu zelfs same day delivery. Prima ontwikkeling voor de klant.

Echter zie je altijd dat op een gegeven moment de massa aan boord springt. En vaak ook met een te makkelijke gedachte over de benodigde processen.

Ja, in basis zegt de wet 30 dagen voor levering. Ja, de meeste voorwaarden geven aan dat het geen garantie is. Maar op een gegeven moment zijn de verplichtingen van gewekte verwachtingen door de primaire advertentie niet in balans met de voorwaarden of de realiteit. En dat is een ontwikkeling die je nu in dit stadium meer ziet.

Wetgeving loopt altijd achter, maar is gelukkig wel opgeschreven om flexibel te zijn. De moeilijkheid echter is wel om bijvoorbeeld schade aan te tonen door te late levering, en een redelijke termijn na ingebrekestelling is ook weinig zinvol als je de volgende of zelfs zelfde dag geleverd wil krijgen.

Je ziet dus vragen en negatieve reviews die helpen de keuze van de consument te sturen. Veel bedrijven die in de tweede instantie aan boord van dit soort dingen springt is zich ook te weinig bewust van de impact op de klantervaring en uiteindelijk de business bij dit soort adverteren dat niet nagekomen wordt.

Op dit moment is er dus weinig anders mogelijk dan het delen van ervaringen, waarmee de slechte performers vanzelf aan populariteit inboeten. Weinig mogelijkheden voor direct resultaat dus.

Jammer voor de klant die verkeerd kiest, maar uiteindelijk is reputatie op termijn leidend voor succes. Geen ontwikkeling die je impact ziet hebben dit jaar of in de komende jaren, maar de trends zijn duidelijk.
Ik hoop dat er vanuit overheid een actie genomen wordt op gegeven moment om duidelijker beloftes af te dwingen bijvoorbeeld via boetes. Dat versnelt het natuurlijk proces en de verbetering van advertenties met de realiteit. Maar... Helaas gaat dat vaak niet snel.

In praktijk dus, niet volgende dag geleverd als beloofd: ontbinden en ergens bestellen waar ze het wel nakomen. Meer is op dit moment eigenlijk niet mogelijk.
Kosten voor ontbinden bij een claim dat het al verzonden is en dus WkoA is kan je proberen te bestrijden op basis van argumentatie non-conformiteit. De belofte tot next day delivery was onderdeel van wat redelijkerwijs verwacht mocht worden.

Maar, ik kan me levendig voorstellen dat velen geen zin hebben in al die moeite. Dat is aan eenieder persoonlijk uiteraard.

Om de discussie over vervoerder of verkoper te concluderen: verkoper is aansprakelijk voor alle beloften, uitingen en conformiteit. Dus ook verantwoordelijk om zijn transporteurs te kiezen in lijn met de gedane beloften. Verkoper heeft daar simpelweg als enige invloed op.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 23-01-2018 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabbel
servies schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:19:
[...]

1. de leverancier.
  2. de vervoerder.
Ik wil daar een buffer tussen hebben zitten zodat het niet problematisch/risicovol gaat worden zodra er ergens buiten mijn invloedsfeer problemen ontstaan...
Als je dat zegt, ik geloof je. Ik bedoel, waarom zou je liegen. Jij hebt alles reserve thuis. Reserve koelkast en reserve magnetron, waar zet jij ze. Want ik heb er echt geen ruimte voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Anoniem: 27535 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 23:22:
In deze tijd willen mensen direct online kunnen bestellen, en het liefst hun product dan direct in handen hebben. Dat is normaal menselijk gedrag. Die wens is wat ook blijkt uit onderzoek, en is dus iets waar winkels op zullen proberen te onderscheiden. Prijs op zich is niet direct meer leidend voor de consumentenkeuze.
Echter speelt er veel meer mee tegenwoordig.
Als ik even als simpelste voorbeeld de WKOA erbij pak.

Sinds die ingevoerd is zijn er "fake-bestellingen" ontstaan, bestellingen van mensen die daarna verder zijn gaan googlen en het ergens anders goedkoper hebben gevonden, die stellen jou voor de keuze : Order annuleren of anders allerlei extra kosten qua verzending etc. En dit is bij sommige winkels al een redelijk percentage, daar wordt dus gewoon mee gerekend alszijnde x% van de bestellingen gaat nooit de voorraad uit en kan morgen bezorgd worden als er een nieuwe order binnenkomt. Soms zit dit er wel eens naast en dan heb je een voorraad probleem.

Of het terugsturen van een WKOA, iemand heeft keurig aangemeld dat het morgen bij de winkel binnen moet zijn, oftewel overmorgen kan het weer de deur uit totdat blijkt dat de consument het toch niet gered had om naar het postkantoor te gaan en dat het dus 3 dagen later wordt, of er blijkt dat de consument het goed / de verpakking zo toegetakeld heeft dat deze niet meer te gebruiken is en hersteld / herpakt moet worden.
Vergeet het dan maar dat dat pakketje overmorgen de deur uitgaat.

En natuurlijk kan je zeggen dat je altijd moet uitgaan dat de consument het rotste van het rotste is en dat je het niet tot je voorraad mag rekenen tot het 100% retour en geïnspecteerd is. Alleen dat is ook niet 100% de praktijk.

Oftewel er spelen meer factoren mee dan enkel de verkoper en bezorger, tegenwoordig speelt ook gewoon de klant een rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:52
Dabbel schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 01:08:
[...]

Als je dat zegt, ik geloof je. Ik bedoel, waarom zou je liegen. Jij hebt alles reserve thuis. Reserve koelkast en reserve magnetron, waar zet jij ze. Want ik heb er echt geen ruimte voor.
Een reserve magnetron is niet nodig, want ook zonder magnetron kun je best wel eten bereiden. Een raid-disk is wel handig is om als reserve te hebben als je onderneming daarvan afhankelijk is. Maar dat je er zo genuanceerd naar moet kijken snap je zelf waarschijnlijk (en hopelijk) ook wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Pat911 op 24-01-2018 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Pat911 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:42:
[...]

Een reserve magnetron is niet nodig, want ook zonder magnetron kun je best wel eten bereiden.
En toch zijn wij eens als een gek naar de stad gereden om een nieuwe magnetron te kopen omdat die van ons besloot een steekvlam te produceren (natuurlijk op zaterdagmiddag, rond 15:00 uur...). We hadden toen geen andere manier om eten te bereiden...

En het kan ook zijn dat je vandaag besteld omdat je het morgen in huis hebt, omdat je het overmorgen echt nodig hebt. En een dag later is gewoon te laat. En ophalen garandeert ook niets, zoals ik zelf aan den lijve ondervonden hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
Wailing_Banshee schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:55:
[...]

En toch zijn wij eens als een gek naar de stad gereden om een nieuwe magnetron te kopen omdat die van ons besloot een steekvlam te produceren (natuurlijk op zaterdagmiddag, rond 15:00 uur...). We hadden toen geen andere manier om eten te bereiden...

En het kan ook zijn dat je vandaag besteld omdat je het morgen in huis hebt, omdat je het overmorgen echt nodig hebt. En een dag later is gewoon te laat. En ophalen garandeert ook niets, zoals ik zelf aan den lijve ondervonden hebt.
Zou je van de honger zijn omgekomen als je geen magnetron had kunnen vinden? Geen buren in de buurt waar je even gebruik kon maken van de magnetron, of je laat een keer iets bezorgen....
Leuk al die uitzonderingen, maar daar gaat het natuurlijk niet om.

Terwijl een kapotte raid-disk of computer echt wel kan zorgen voor grote problemen bij een bedrijf (waarschijnlijk ook niet het eind van de wereld, maar toch wel een groter probleem dan dat je je poffertjes niet kan opwarmen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabbel
Pat911 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:52:
[...]

Zou je van de honger zijn omgekomen als je geen magnetron had kunnen vinden? Geen buren in de buurt waar je even gebruik kon maken van de magnetron, of je laat een keer iets bezorgen....
Leuk al die uitzonderingen, maar daar gaat het natuurlijk niet om.

Terwijl een kapotte raid-disk of computer echt wel kan zorgen voor grote problemen bij een bedrijf (waarschijnlijk ook niet het eind van de wereld, maar toch wel een groter probleem dan dat je je poffertjes niet kan opwarmen).
Lol, dit gaat nu erg offtopic. En jij maar weer focussen op de magnetron. Zoals ik eerder zei, het gaat om de uitspraak "morgen in huis". Daar gaat de hele topic echter over, maar jij valt over de magnetron, goed. Daarnaast verplaats je opeens de raid disk naar een bedrijf. Voor zover ik het weet gaat het hier om een consumenten aankoop. Goed, nu weten wij dat jij niet een magnetron 24/7 nodig hebt. Maar je reserve koelkast, waar bewaar je die? Want bedorven eten is niet fijn. 8)7

Je uitermate goede verdediging van de magnetron doet mij vermoeden dat je geen goede argumenten hebt over het onderwerp: "Uit-/Afspraken niet nakomen." Ik zal aan PostNL doorgeven dat jij het niet erg vind, als de bezorger een dag later komt, dan aangegeven.

[ Voor 12% gewijzigd door Dabbel op 24-01-2018 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Dabbel schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:37:
[...]

Lol, dit gaat nu erg offtopic. En jij maar weer focussen op de magnetron. Zoals ik eerder zei, het gaat om de uitspraak "morgen in huis". Deze is blijkbaar langs je gevlogen. Daar gaat de hele topic echter over, maar jij valt over de magnetron, goed. Daarnaast verplaats je opeens de raid disk naar een bedrijf. Voor zover ik het weet gaat het hier om een consumenten aankoop.

Goed, nu weten wij dat je niet een magnetron 24/7 nodig hebt. Maar je reserve koelkast, waar bewaar je die? Want bedorven eten is niet fijn.
Ik heb het niet over de uitspraak "morgen is het in huis". Ik ben het helemaal eens met TS dat als een bedrijf die bewering niet waar kan maken ze die ook niet moeten doen.

Blijkbaar is het langs jou gevlogen dat ik inging in op de reactie dat iemand zei dat het onmogelijk was om zijn hele huisraad dubbel in voorraad te houden. Terwijl het advies enkel was om voortgangskritische apparaten als backup te hebben en daarbij niet te moeten vertrouwen op meerdere partijen (een raid-disk kan dat beset zijn - persoonlijk of zakelijk - ik meende dat TS een eigen bedrijf had, dat was blijkbaar incorrect).
Om dan gelijk te beweren dat je ook een magnetron, koelkast, citruspers en broodrooster als reserve moet hebben is in mijn ogen extreem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabbel
Pat911 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:02:
[...]

Ik heb het niet over de uitspraak "morgen is het in huis". Ik ben het helemaal eens met TS dat als een bedrijf die bewering niet waar kan maken ze die ook niet moeten doen.

Blijkbaar is het langs jou gevlogen dat ik inging in op de reactie dat iemand zei dat het onmogelijk was om zijn hele huisraad dubbel in voorraad te houden. Terwijl het advies enkel was om voortgangskritische apparaten als backup te hebben en daarbij niet te moeten vertrouwen op meerdere partijen (een raid-disk kan dat beset zijn - persoonlijk of zakelijk - ik meende dat TS een eigen bedrijf had, dat was blijkbaar incorrect).
Om dan gelijk te beweren dat je ook een magnetron, koelkast, citruspers en broodrooster als reserve moet hebben is in mijn ogen extreem.
Jij hebt het onderwerp nog steeds niet begrepen. Er is niets langs gevlogen, omdat jouw betoog geen betrekking heeft op het onderwerp. Ook al heeft de TS alles reserve. Zoals ik al zei, voor mijn part gaat het om een pak melk.
De aankondiging is morgen in huis. Deze wordt niet nagekomen. Of ik de 100ste reservedisk koopt, of een pak melk. Wat maakt het uit? Blijkbaar maakt de citruspers jouw wat uit. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Dabbel schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:15:
[...]

Jij hebt het onderwerp nog steeds niet begrepen. Er is niets langs gevlogen, omdat jouw betoog geen betrekking heeft op het onderwerp. Ook al heeft de TS alles reserve. Zoals ik al zei, voor mijn part gaat het om een pak melk.
De aankondiging is morgen in huis. Deze wordt niet nagekomen. Of ik de 100ste reservedisk koopt, of een pak melk. Wat maakt het uit? Blijkbaar maakt de citruspers jouw wat uit. 8)7
Het vliegt je echt voorbij. Waar ik op reageerde was een zijstap in de discussie. Inderdaad off topic, dus het gaat dan niet meer over het onderwerp (topic) van dit draadje.

Nog 1 keer dan: iemand geeft aan dat het bij (bedrijfs)kritische producten handig en raadzaam is deze zelf in voorraad te hebben. Op dat moment gaat het off topic en heeft het niets meer te maken met de (beloofde) verzendtermijn. Hierop reageert een ander nogal extreem alsof is gesuggereerd om alles dat kapot kan gaan dubbel in huis te nemen als noodmaatregel. Daarop reageer ik weer dat het natuurlijk enkel gaat om zaken waarbij snelle vervanging echt noodzakelijk is.

[ Voor 3% gewijzigd door Pat911 op 24-01-2018 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-04 15:15
Herken het probleem. Van de misschien wel meer dan 20 bestellingen die ik heb gedaan is het nog nooit de volgende dag geleverd. Tenzij ik het laat bezorgen op een afhaalpunt. Misschien helpt dat bij jou ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Stoeptegel5 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:13:
Herken het probleem. Van de misschien wel meer dan 20 bestellingen die ik heb gedaan is het nog nooit de volgende dag geleverd. Tenzij ik het laat bezorgen op een afhaalpunt. Misschien helpt dat bij jou ook.
Afhaalpunt of niet maakt in wezen niets uit voor de bezorger(als bedrijf) of de verkoper.

De verkoper laat het door dezelfde bezorger ophalen het zijn alleen andere adressen.

Oftewel als dit echt zo is bij jou zou ik eens navragen bij jouw postbode hoe dit kan, want hij is zo ongeveer het enige grote verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabbel
Lol, bedenk je dit zelf er net bij?
(bedrijfs)kritische producten
Want @servies had het over:

de leverancier.
de vervoerder.

Waar vind jij het woord die de betekenis (bedrijfs)kritisch benadert? Waar vind in zijn reactie iets over raid, NAS of iets in die richting. Jij praat maar wat erop los, haakt halverwege aan en heb het opeens over bedrijfsuitvoering.
Jij gaat zelf bedenken dat het voorwerp bedrijfskritisch word en verzint daar argumenten bij. Je bedenkt nota bene argumenten tegen de magnetron. 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Dabbel op 24-01-2018 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 12:34
Gomez12 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:57:
[...]

Afhaalpunt of niet maakt in wezen niets uit voor de bezorger(als bedrijf) of de verkoper.

De verkoper laat het door dezelfde bezorger ophalen het zijn alleen andere adressen.
Ophalen wel, alleen op het distributie centrum kan het wel degelijk naar een andere bezorger gaan dan bij mij bezorgt.
Al is het alleen al omdat ik een bezorglocatie kan kiezen die niet in de route van mijn bezorger ligt..

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ondertussen zijn mijn schermen binnen. Een dag later, maar dat calculeer ik tegenwoordig maar gewoon in ondanks de beloftes.

Maar aan dit topic te zien is het "normaal" dat zoiets gebeurt dus ik heb in mijn vragenlijst die ze me opstuurden aangegeven of ze dat niet beter kunnen verwijderen cq. aanpassen.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.