Volgende dag levering online winkels wordt niet waargemaakt

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 18.839 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:41

Wailing_Banshee

You're Next

Yzord schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 18:47:
Ondertussen zijn mijn schermen binnen. Een dag later, maar dat calculeer ik tegenwoordig maar gewoon in ondanks de beloftes.

Maar aan dit topic te zien is het "normaal" dat zoiets gebeurt dus ik heb in mijn vragenlijst die ze me opstuurden aangegeven of ze dat niet beter kunnen verwijderen cq. aanpassen.
Dat mensen het normaal vinden, is natuurlijk niet normaal. Dat het gebeurt en kan gebeuren is tot daar aan toe, maar stuur minimaal wel een berichtje dat het iets langer kan duren. En dat gebeurt niet (altijd). Ik heb één keer een pakketje besteld, zag in de app dat hij onderweg was, maar aan het eind van de middag kreeg ik berichtje dat de bezorger het allemaal niet op tijd rond ging krijgen en dat hij de eerstvolgende werkdag zou komen. Is natuurlijk kut, maar dat kan overmacht zijn (of gewoon niet slim plannen/niet genoeg mensen in huis nemen door het bezorgbedrijf, dat terzijde). Maar ik wist in ieder geval waar ik aan toe was.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Zo, even naar Duiven gereden, monitoren weer ingeleverd. Tegoedbon gekregen, colaatje gepakte en weer opgehaald bij de kassa voor de prijs van vandaag.

Even 240 eurootjes verdiend :)

Ik ben toch niet gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:02
Yzord schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 00:13:
Zo, even naar Duiven gereden, monitoren weer ingeleverd. Tegoedbon gekregen, colaatje gepakte en weer opgehaald bij de kassa voor de prijs van vandaag.

Ik ben toch niet gek?
Huh, ik snap hem nu even niet meer. :?

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Gewoon de monitors die ik had besteld van de week ( en te laat kwamen, daar ging dit topic over) terug gebracht naar MM, een tegoedbon gekregen van 1200 euro, even een colaatje uit de koelkast gepakt daar en weer terug naar de kassa om ze weer op te halen voor de prijs waar ze nu voor te koop staan (BTW dagen). Kreeg ik de monitoren weer terug en 240 eurootjes erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Yzord schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 00:13:

Ik ben toch niet gek?
Tja, ik weet niet hoe ver Duiven rijden is voor jou, maar ik zou alleen de bon meegenomen hebben en de monitoren lekker thuis laten staan.
MM doet de BTW-dagen niet voor het eerst en is gewoon bekend met dit soort situaties en doet er niet echt moeilijk over, aangezien je anders gewoon met de monitoren terugkomt en nieuwe monitoren uit het schap pakt.

Dus, tja eerlijk gezegd vind ik het wel gek dat je je monitoren gaat loskoppelen, inladen daar uitladen en daarna weer inladen om ze daarna weer thuis aan te sluiten (even aangenomen dat je ze al aangesloten had, als ze nog in de doos zaten had ik waarschijnlijk wel hetzelfde gedaan :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
De monitoren waren nog niet uitgepakt omdat mijn imac pro nog niet binnen is :)

En ik heb eerst gebeld. Ik moest de monitoren meenemen zodat ze eerst weer ingeboekt konden worden. Anders kan iedereen wel even een bon meenemen en zo 240 eurootjes vangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Yzord schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 01:08:
En ik heb eerst gebeld. Ik moest de monitoren meenemen zodat ze eerst weer ingeboekt konden worden. Anders kan iedereen wel even een bon meenemen en zo 240 eurootjes vangen ;)
offtopic:
Iedereen mag ook gewoon even een bon meenemen die bij MM in het systeem staat en zo 240 eurootjes vangen. Wat zou daar verkeerd aan zijn?

Als je de boel wilt oplichten dan is de bon het grootste probleem, qua monitoren hoef je enkel nette lege dozen te hebben aangezien ze niet zelf de verpakking zullen openmaken als jij ze toch weer meeneemt, dan maken ze het voor zichzelf onverkoopbaar namelijk als jij ze niet terugneemt.
Dus in principe heb je aan 2 lege dozen met wat gewicht al voldoende.
Maar als je daar echt bang voor bent kan je eerst nog even een advertentie op MP plaatsen dat je op zoek bent naar die monitor(of iets erop lijkend) alleen dan in stukke staat, want ze gaan de monitoren echt niet aansluiten en daadwerkelijk kijken of het scherm het nog wel doet.
Of in het allerergste geval stuur ik jou een DM op dit forum of ik niet voor 50 euro jouw monitoren in doos even rond mag rijden in Duiven zolang jij je iMac nog niet binnen hebt :)

Oftewel die 2 dingen zijn nog redelijk simpel te regelen, nu komt het moeilijkste. Regel even een bon van 1200 euro die ook voorkomt in het systeem van MM zelf zonder opmerkingen.
Ik kan wel jouw bon kopiëren, maar die heeft nu gewoon een opmerking erbij staan dat er al een retour op is geweest. Ik kan jouw bon photoshoppen, maar dat komt dan weer niet overeen met wat er in hun systeem staat, ik kan zelf een bon verzinnen maar die komt dus nergens voor.

Als je de boel wilt oplichten is de bon je grootste probleem hoor, de rest van het spul breng jij naar binnen en haal je ook weer weg dus is het niet zo relevant of dat echt of goed is.

Maar ja, als ze dit aan de telefoon aangeven dan is het idd makkelijker om je dozen mee te nemen dan eerst hun te moeten uitleggen hoe hun beter kunnen werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Gomez12 op 26-01-2018 01:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwissels
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-12-2024
ik werk bij een webshop waar we een vergelijkbare belofte doen en alles doen om dit na te komen.

Helaas hebben we geen controle over de hele keten;
Als we bijvoorbeeld inkopen bij philips kan de levertijd tussen een week en 3 maanden zijn.
Soms komt vanuit PostNL gewoon een vrachtwagen minder waardoor een flink aantal rolkarren gewoon niet meegenomen kunnen worden. Soms zijn er net 3 mensen tegelijk ziek waardoor de avondploeg een piek in verkopen niet meer kan opvangen. In sommige wijken is de bezorger gewoon een lul die altijd zegt dat de klant niet thuis was terwijl die speciaal vrij heeft genomen en zit te wachten.

De lijst is eindeloos, allemaal begrijpelijk, meestal niet eens iets waar ik invloed op kan uitoefenen - enige wat we kunnen doen is waar mogelijk proactief informeren en rekenen op begrip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:27
Sparkiee schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:01:
De ervaring heeft me ondertussen wel het volgende geleerd. Als je op een vrijdag, zaaterdag of zondag besteld wordt het pakketjes (ondanks meldingen op de website) pas op dinsdag bij het pakketpunt geleverd. Bestel je op andere dagen dan is het er wel de volgende werkdag.
Dat is niet mijn ervaring met in ieder geval bol.com. Over het algemeen is mijn ervaring, als het door bol.com zelf verkocht wordt en op voorraad is wordt het gewoon de volgende dag geleverd als je voor 23:59 besteld. Had eens een elektrisch apparaat nodig voor een klusje in huis op zaterdag. Op vrijdag om 22:00 besteld, werd de volgende dag rond 11:00 geleverd.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:20
jwissels schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:53:
ik werk bij een webshop waar we een vergelijkbare belofte doen en alles doen om dit na te komen.

Als we bijvoorbeeld inkopen bij philips kan de levertijd tussen een week en 3 maanden zijn.
Soms komt vanuit PostNL gewoon een vrachtwagen minder waardoor een flink aantal rolkarren gewoon niet meegenomen kunnen worden. Soms zijn er net 3 mensen tegelijk ziek waardoor de avondploeg een piek in verkopen niet meer kan opvangen. In sommige wijken is de bezorger gewoon een lul die altijd zegt dat de klant niet thuis was terwijl die speciaal vrij heeft genomen en zit te wachten.

De lijst is eindeloos, allemaal begrijpelijk, meestal niet eens iets waar ik invloed op kan uitoefenen - enige wat we kunnen doen is waar mogelijk proactief informeren en rekenen op begrip -
Rekenen op begrip? Dat is de omgekeerde wereld; smeken/hopen/vragen om begrip. Tevens, als die lijst (van factoren) zo eindeloos is waardoor je een belofte niet na zou kunnen komen, doe dan niet zo'n stellige belofte.

Valse beloftes zijn vele malen schadelijker dan een belofte die misschien minder gunstig is, maar wel in 99% van de gevallen nagekomen kan worden.

Ik heb liever een shop die gewoon aangeeft "levertijd; 2-5 dagen" (dat je wel de avond voor de bezorging een melding krijgt dat die onderweg is en dus morgen aankomt) ipv "Vóór 23:59 besteld; morgen in huis" en dan nog 2-5 dagen moeten wachten omdat "een schakel in de keten voor vertraging zorgde" - daar heeft de consument geen boodschap aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
jwissels schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:53:

Je hele post kan je dus samenvatten als:
Ik werk bij een webshop waar we een vergelijkbare belofte doen. Wij kunnen nooit verzekeren dat dit na wordt gekomen.
En dan komt van mij de vraag dus: Waarom maak je deze belofte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 23:22:
In praktijk dus, niet volgende dag geleverd als beloofd: ontbinden en ergens bestellen waar ze het wel nakomen. Meer is op dit moment eigenlijk niet mogelijk.
Vraag is natuurlijk wel, wanneer je uit kan gaan wanneer het een belofte is. Cool Blue en Bol.com hebben een dergelijke opmerking op de site staan. Echter hebben zij ook een verwachte leverdatum wanneer je besteld. In hoeverre is dan de opmerking 'Bestel voor 23:59 en ontvang morgen' op de homepage van de site een belofte?

Wat mij betreft willen mensen bedrijven graag afschieten om beloftes die op hun website staan. Natuurlijk, een dergelijke uitspraak wekt een bepaalde verwachting, maar zolang er bij de tot standkoming van de overeenkomst een verwachte leverdatum wordt gegeven, is er niets mis toch, lijkt me?

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 26-01-2018 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH4OS schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:52:
[...]
Vraag is natuurlijk wel, wanneer je uit kan gaan wanneer het een belofte is. Cool Blue en Bol.com hebben een dergelijke opmerking op de site staan. Echter hebben zij ook een verwachte leverdatum wanneer je besteld. In hoeverre is dan de opmerking 'Bestel voor 23:59 en ontvang morgen' op de homepage van de site een belofte?

Wat mij betreft willen mensen bedrijven graag afschieten om beloftes die op hun website staan. Natuurlijk, een dergelijke uitspraak wekt een bepaalde verwachting, maar zolang er bij de tot standkoming van de overeenkomst een verwachte leverdatum wordt gegeven, is er niets mis toch, lijkt me?
Dit is een mooi voorbeeld waarom de wet met redelijkheid en billijkheid werkt.

Uiteraard is een uiting bij het product zelf zwaarwegender dan een algemene opmerking. Als er bij het product zelf dus duidelijk 2-3 dagen staat, dan is dat leidend. Als dat slechts in een uitklapbare box staat, dan is het weer *niet* zomaar leidend. Grote uitingen die wel altijd in beeld komen hebben dan een goede mogelijkheid zwaarder te wegen.

Tegelijk geldt hetzelfde als bij prijsfouten: als je het echt zeker wil weten, dan is je eigen gedane moeite ook relevant. Bel je met de winkel omdat het van belang is en bevestigen ze dat dat artikel er echt morgen zal zijn in reactie in jouw uiting hoe belangrijk het is, dan zijn ze verantwoordelijk voor die uitspraak.

Het claimen van eventuele schade heeft dan ineens ook meer kans van slagen: de winkel kende jouw belang en besloot een uiting te doen die niet gehaald werd. Zo is altijd alles afhankelijk van de precieze uitingen, interacties en zelfs 'wat regulier is in het handelsverkeer' waardoor eenzelfde uiting in deze tijd andere verplichtingen geeft dan 10 jaar geleden.

Daarom is een winkel gewoon beter af om te zorgen dat ze altijd duidelijk zijn. Iedere mogelijkheid tot verwarring zal leiden tot klachten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2018 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

In hoeverre kan je een koop ontbinden als ze niet aan de belofte voldaan hebben om op tijd te leveren? Wat zijn je rechten? Vooral bij de voor 23:59 besteld morgen in huis belofte.

[ Voor 18% gewijzigd door jeanj op 26-01-2018 13:07 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
jeanj schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:06:
In hoeverre kan je een koop ontbinden als ze niet aan de belofte voldaan hebben om op tijd te leveren? Wat zijn je rechten?
Wkoa, altijd 14 dagen de tijd om zonder reden de koop te ontbinden als consument. Kost je eventueel wel eenmalig de verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Tuurlijk maar het gaat mij erom dat je het product nog niet hebt ontvangen, vooral bij de 23:59 besteld morgen in huis belofte, en het product er dus niet is de volgende dag. Kan je dan de koop ontbinden op basis van het niet voldoen van de belofte? Ik zie belofte als onderdeel van de overeenkomst.

[ Voor 26% gewijzigd door jeanj op 26-01-2018 13:10 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

jeanj schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:06:
In hoeverre kan je een koop ontbinden als ze niet aan de belofte voldaan hebben om op tijd te leveren? Wat zijn je rechten? Vooral bij de voor 23:59 besteld morgen in huis belofte.
De vraag is dus meer in hoeverre het daadwerkelijk een belofte is. Staat immers voor je betaald (en vaak op de factuur) een verwachte leverdatum, dan is dat de belofte, want die is specifieker dan een algemene leus op de website.

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 26-01-2018 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeanj schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:09:
Tuurlijk maar het gaat mij erom dat je het product nog niet hebt ontvangen, vooral bij de 23:59 besteld morgen in huis belofte, en het product er dus niet is de volgende dag. Kan je dan de koop ontbinden op basis van het niet voldoen van de belofte? Ik zie belofte als onderdeel van de overeenkomst.
Als het nog niet ontvangen is kan je ook al ontbinden op basis van WkoA. Van retourkosten is dan ook geen sprake. Als het wel al onderweg is uiteraard wel, maar de winkel mag niet stellen dat het sowieso alsnog verzonden gaat worden.

Dat proces moeten ze op orde hebben, en meestal is het geen probleem.

Als er echt een concreet persoonlijk bevestigde belofte ligt, en het is er niet op tijd waardoor je het elders met spoed vandaan moet laten komen, dan is er duidelijk sprake van non-conformiteit. Je moet de winkel dan wel eerst bellen om te kijken wat zij nog op kunnen lossen voor het elders te bestellen uiteraard.

Kunnen ze het niet voor je regelen, dan is het non-conformiteit dus alle kosten winkel, *PLUS* dat ze verantwoordelijk zijn voor de extra kosten en eventuele schade die het gevolg is.

Een en ander volgens 7:21 en 7:24
http://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-7/artikel21
http://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-7/artikel24

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2018 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:17:
Als het nog niet ontvangen is kan je ook al ontbinden op basis van WkoA. Van retourkosten is dan ook geen sprake. Als het wel al onderweg is uiteraard wel, maar de winkel mag niet stellen dat het sowieso alsnog verzonden gaat worden.

Dat proces moeten ze op orde hebben, en meestal is het geen probleem.
Als het nog onderweg is, kun je het pakket als die thuis bezorgd wordt ook gewoon weigeren en hoef je niet te tekenen voor ontvangst. Dan zijn afaik de retourkosten niet voor de klant.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 26-01-2018 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH4OS schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:19:
[...]
Als het nog onderweg is, kun je het pakket als die thuis bezorgd wordt ook gewoon weigeren en hoef je niet te tekenen voor ontvangst. Dan zijn afaik de retourkosten niet voor de klant.
Dat ligt er weer aan hoe het verzonden wordt en of dat weigeren tot extra kosten voor de winkel leidt, en of ze de informatie daarover correct hebben aangeboden voor het sluiten van de overeenkomst. Maar het verhalen ervan zal in die situatie voor de meeste winkels te veel moeite zijn om voort te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
urk_forever schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:17:
[...]

Dat is niet mijn ervaring met in ieder geval bol.com. Over het algemeen is mijn ervaring, als het door bol.com zelf verkocht wordt en op voorraad is wordt het gewoon de volgende dag geleverd als je voor 23:59 besteld. Had eens een elektrisch apparaat nodig voor een klusje in huis op zaterdag. Op vrijdag om 22:00 besteld, werd de volgende dag rond 11:00 geleverd.
Oei, vergeten te vermelden. In mijn geval gaat het om een bestelling bij Bol.com die door PostNL wordt geleverd bij een PostNL pakketpunt. Meerdere keren voor noppes daar gestaan. Totdat een medewerker me vertelde dat er in het weekend en op maandag geen pakketjes geleverd worden en ik echt pas op dinsdag hoef te komen. Niks van Bol maar meer van PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boppo84
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 14:44
Ik stond ook laatst op een maandag voor Jan met de korte achternaam bij een ophaalpunt om een pakketje op te halen wat volgens het niet-thuisbericht 'de eerstvolgende werkdag' op te halen zou zijn bij het pakketpunt.
Na op meerdere manieren mijn ongenoegen kenbaar gemaakt te hebben tegen een chat-medewerker van PostNL, kreeg ik te horen dat het betreffende ophaalpunt er voor gekozen heeft om op maandag geen pakketten te accepteren. '
Of je op maandag kunt ophalen, hangt bij PostNL dus af van het ophaalpunt.

Als je iets echt op tijd moet hebben, ontkom je er bijna niet aan om bij een winkel langs te gaan, na ze gebeld te hebben of ze het apart leggen. Mocht dat geen optie zijn, kun je vaak ook beter eerst bellen met een winkel voordat je op 'bestelling plaatsen' drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwissels
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-12-2024
Stoelpoot schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:42:
En dan komt van mij de vraag dus: Waarom maak je deze belofte?
in ~ 95% van de gevallen kunnen we gelukkig de belofte wel waarmaken
eric.1 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:38:
[...]
doe dan niet zo'n stellige belofte.
Vanaf welke performance grade mag je dit dan wel zeggen?

ik wil het verder ook niet rechtlullen - het is vervelend om afspraken niet na te komen, maar ik kan me niet goed verplaatsten in de verongelijkte toon - al helemaal niet als er wordt beweerd dat het expres zou gebeuren.

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:09
Gisteravond rond 22:00 uur heb ik dit stuur gekocht bij de MediaMarkt: https://www.mediamarkt.nl...ther-edition-1408899.html

Nu keek ik vanmorgen op de mail en ik had geen verzendbevestiging gekregen wat ik érg raar vind aangezien deze de volgende dag bezorgd zou worden. Ik belde vandaag om 9:30 uur naar de MediaMarkt en de dame zei dat ik het verzendbevestiging in de de middag op de mail zou krijgen. Nu herinnerde ik mij nadat ik haar gebeld had, dat ik ook de track en trace code kon vragen als zij zag dat de mail nog niet verstuurd zou worden. Dus belde ik rond 12:00 uur nog een keer.

Deze keer zei een andere dame dat de bestelling nog in het magazijn lag en dat de magazijnmedewerkers ermee bezig waren om dingen te "controleren". Ik zou deze MORGEN in huis hebben. Dit kan niet want er stond bij dat ik het gewoon de volgende dag in huis zou moeten hebben (staat ook in de bestelbevestiging). Slechte service dus..... Wat ik niet echt gewend ben van ze. Ook al is dit de eerste keer dat ik een actieproduct koop bij de MediaMarkt.

Heeft iemand nog meer problemen met de MediaMarkt met deze actie? Ik zie inderdaad dat het product niet op voorraad is, samen met het andere stuur dat mediamarkt te koop aanbood in de actie.

Ik zal jullie op de hoogte houden. Ook op de website onder mijn account zie ik nu dat de bestelling "vertraagd" is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gomez12
Jeanke117 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:29:
Ik zou deze MORGEN in huis hebben. Dit kan niet want er stond bij dat ik het gewoon de volgende dag in huis zou moeten hebben (staat ook in de bestelbevestiging). Slechte service dus..... Wat ik niet echt gewend ben van ze. Ook al is dit de eerste keer dat ik een actieproduct koop bij de MediaMarkt.
Dit kan dus wel als je alles leest wat er staat. En niet enkel wat je wilt lezen.

Op de site staat er gewoon :
Uiteraard doen we ons uiterste best om je bestelling de volgende dag te laten bezorgen. Voor voorradige artikelen die je voor 23:59 bestelt en met iDEAL, creditcard, Klarna of PayPal betaalt lukt dit vrijwel altijd. Een ongeluk zit echter in een klein hoekje. Het kan dus helaas soms voorkomen dat je je bestelling niet binnen de gebruikelijke termijn ontvangt.

Bestellingen geplaatst op een feestdag worden binnen 1 a 2 werkdagen bezorgd. Gedurende onze actieperiodes dien je rekening te houden met een afwijkende levertermijn.
En iets soortgelijks zal er staan op de bestelbevestiging.

Oftewel normale standaard service en niets meer dan dat.

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Dat tutoyeren van bedrijven word ik inmiddels ook erg zat en met zo'n slinkse disclaimer kun je alles wel omzeilen.

• Jeanke117
Gomez12 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:45:
[...]

Dit kan dus wel als je alles leest wat er staat. En niet enkel wat je wilt lezen.

Op de site staat er gewoon :

[...]

Dat staat niet in de bestelbevestiging. Wel staat er een link naar de algemene voorwaarden.

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:23
Zo zou ik vorig zaterdag een pakketje ontvangen. Lekker een tijdslot van 10:15 en 11:15. Ik kreeg hem om 19:30.
Lekker de hele zaterdag thuis zitten :') Maar goed dat is een PostNL issue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Gomez12 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:45:
[...]

Laat ze dan een e-mail sturen zodra duidelijk wordt dat ze hun levertermijn niet gaan halen, met een link om direct te annuleren. Eerst beloven dat iets waarschijnlijk de volgende dag wordt geleverd en vervolgens niets laten horen is gewoon slechte service. Wie zegt dat het de volgende dag wel geleverd gaat worden?

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

com2,1ghz schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:55:
Zo zou ik vorig zaterdag een pakketje ontvangen. Lekker een tijdslot van 10:15 en 11:15. Ik kreeg hem om 19:30.
Lekker de hele zaterdag thuis zitten :') Maar goed dat is een PostNL issue.
Of van de webshop? De webshop kiest er toch voor om van de diensten van PostNL gebruik te maken.. Blijkbaar voldoen die dus aan de kwaliteitsstandaarden van de webshop, anders hadden ze wel een andere verzendservice gebruikt of zelf koeriers in dienst genomen.

• Gomez12
garriej schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:07:
[...]

Of van de webshop? De webshop kiest er toch voor om van de diensten van PostNL gebruik te maken.. Blijkbaar voldoen die dus aan de kwaliteitsstandaarden van de webshop, anders hadden ze wel een andere verzendservice gebruikt of zelf koeriers in dienst genomen.
Te simpel gesteld.

PostNL voldoet aan de kwaliteitsstandaarden in verhouding tot de prijs die de webshop en de klant aan een vervoerder stellen.
GlowMouse schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:56:
[...]
Laat ze dan een e-mail sturen zodra duidelijk wordt dat ze hun levertermijn niet gaan halen, met een link om direct te annuleren. Eerst beloven dat iets waarschijnlijk de volgende dag wordt geleverd en vervolgens niets laten horen is gewoon slechte service. Wie zegt dat het de volgende dag wel geleverd gaat worden?
Hun levertermijn is iets anders als waarmee ze adverteren. Oftewel wat schiet je daar mee op?

Wat jij wenst is dat er een email uitgaat als er een scheet van de reclame-afdeling niet 100% waarheid kan worden, tja dan kunnen ze mails blijven sturen.

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:04

CasGas

.

Daarbij staat er (maar dat is even een aanname) bij de levertijd dat men verwacht in dat tijdslot te leveren. Verwachting is wat anders dan het daadwerkelijk waarmaken..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• Jeanke117
CasGas schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:25:
Daarbij staat er (maar dat is even een aanname) bij de levertijd dat men verwacht in dat tijdslot te leveren. Verwachting is wat anders dan het daadwerkelijk waarmaken..
Dus dan kunnen zij nog doen wat ze zelf willen. Ik heb ook gelezen dat het product uiterlijk 1 maand na aankoop geleverd word. Op de MediaMarkt website.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:19

LankHoar

Langharig tuig

Juridisch gezien is het dus lastig om een winkel hun aan dergelijke "vandaag besteld, morgen in huis" afspraken te houden. Hoe zit dat wanneer je extra betaald voor een prompte bezorging en die wordt niet nagekomen?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:15

KDL

LankHoar schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:32:
Juridisch gezien is het dus lastig om een winkel hun aan dergelijke "vandaag besteld, morgen in huis" afspraken te houden. Hoe zit dat wanneer je extra betaald voor een prompte bezorging en die wordt niet nagekomen?
Dan zou ik alles annuleren en geld terug. Als je toch je bestelling ontvangt, en het wilt houden, kun je ook de meerprijs (voor snellere levering) terugeisen.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:19

LankHoar

Langharig tuig

KDL schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:40:
[...]

...kun je ook de meerprijs (voor snellere levering) terugeisen.
Is dat juridisch gezien opeisbaar?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

LankHoar schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:43:
[...]

Is dat juridisch gezien opeisbaar?
Dat hangt van de gemaakte afspraken af. Je hebt immers betaald voor een dienst die niet geleverd wordt. Echter dan moet een bedrijf wel een specifieke belofte hebben gemaakt. Juridisch zit er verschil tussen een 24 uur levering en een spoedlevering die doorgaans in 24 uur afgehandeld wordt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Als ik dit zo lees dan kan Postnl. DHL en tnt wel gelijk sluiten...

Allen roepen ze volgende werkdag geleverd als ze 95% halen is het veel...

De intentie moet wel zijn dat een bedrijf een zeer groot aantal op tijd verstuurd en zijn belofte grotendeels waarmaakt. 100% gaat gewoon weg niet lukken. Er kan altijd iets zijn wat het proces verstoord. Maar het is wel de huidige maatschappij die 24 uurs levering eist dus tuurlijk spelen verkopers daarop in.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:03

SomerenV

It's something!

Holy shit wat kunnen sommigen hier moeilijk doen. Sowieso snap ik niet waarom je iets perse binnen 24 uur in huis wilt hebben. Ofja, ik snap het wel, maar in zo'n geval zou ik naar de winkel rijden. Als dat niet meer haalbaar is dan heb je het zelf gewoon verpest door veel te laat een aankoop te (willen) doen.

Ook dat van het thuis wachten is iets wat ik nooit begrepen heb. Laat het pakketje afleveren bij een supermarkt of bouwmarkt en je kunt tot 8 of 9 uur 's avonds je pakket ophalen. Dan kun je de rest van de dag doen wat je wilt.

Als ik iets online bestel en het is de volgende dag binnen, helemaal prima en lekker handig. Maar het zal me echt m'n reet roesten of het dezelfde dag, een dag later of 2 dagen later aan komt. Een hoop mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Geen verzendkosten betalen, alles naar hun wensen aangepast en dan ook nog eens zo min mogelijk betalen voor het product zelf. No shit dat er dan wel eens dingen fout gaat. Er moet toch ergens op bezuinigd worden :+

[ Voor 16% gewijzigd door SomerenV op 16-08-2018 20:05 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

SomerenV schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 20:03:Een hoop mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Geen verzendkosten betalen, alles naar hun wensen aangepast en dan ook nog eens zo min mogelijk betalen voor het product zelf. No shit dat er dan wel eens dingen fout gaat. Er moet toch ergens op bezuinigd worden :+
Ik ben het grotendeels met je eens, behalve het laatste stuk (zie quote). Dit doen de (web)winkeliers echt zelf! De grote ketens hebben deze verwachting zelf gecreëerd en dat werkt klaarblijkelijk omzetverhogend en resulteert in een hoger marktaandeel. Wees dan maar zo dapper om je beleid aan te passen naar bijvoorbeeld 3 werkdagen.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:03

SomerenV

It's something!

Hokkie schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 23:11:
[...]

Ik ben het grotendeels met je eens, behalve het laatste stuk (zie quote). Dit doen de (web)winkeliers echt zelf! De grote ketens hebben deze verwachting zelf gecreëerd en dat werkt klaarblijkelijk omzetverhogend en resulteert in een hoger marktaandeel. Wees dan maar zo dapper om je beleid aan te passen naar bijvoorbeeld 3 werkdagen.
Er hoeft maar één keten te beginnen, dan moet de rest vanzelf volgen. Als Coolblue adverteert met levering binnen 24 uur én de prijzen zijn laag dan groeien ze heel hard. Als je daarmee wil concurreren dan moet je haast wel hetzelfde doen anders dan red je het niet. Probleem is alleen dat de kleinere partijen daar niet tegenop kunnen boksen omdat ze niet zoveel omzet hebben. In feite werken dat soort partijen dus de rest eruit puur op basis van kwantiteit. Ze kunnen gigantisch veel inkopen, de prijzen daardoor laag houden en dus ook her en der wat extra's bieden.

Daarom leg ik dus de schuld ook bij de consument. Die zal 9 van de 10 keer voor het goedkoopste gaan, of de snelste levering en niet voor de beste service of beste winkel. Het is een beetje kip-ei maar de consument houdt dit soort praktijken in stand en de winkels spelen daar handig op. Maar het zal mij niet verbazen als je straks nog maar een handjevol winkels over houdt die alle touwtjes in handen hebben.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het is vakantietijd, en buitenom dat. Als je iets snel nodig hebt, bestel je op tijd. Merk trouwens de laatste tijd dat oa PostNL ook niet de snelste is. Zondag pakketje afgegeven, dat is woensdag pas afgeleverd

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat veel consumenten ook vergeten is dat veel prijs stuntets in het begin stoppen zodra ze de macht positie hebben. Mediamarkt was toen het begon vrijwel altijd de goedkoopste. Nu hangen ze in de midden moot. Coolblue hetzelfde verhaal.

En zo zijn er nog veel meer voorbeelden. Ze kopen de markt en zodra de concurrentie weg is pakken ze de winst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

@SomerenV
Dat de ‘eenmanszaken’ hier onder lijden, volledig mee eens! Maar we komen nu op het snijvlak dat psychologie heet. Marketeers spelen hier fantastisch op in en de mens wil immers van nature de ‘beste’ deal scoren (‘beste’ hoeft niet altijd goedkoop en snelle levertijd te zijn), maar deze aspecten hebben wel een belangrijke rol.

Je kunt de consument hiervan niet de schuld geven, zij zijn de dupe van de grote ketens.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:28
Hokkie schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 23:11:
[...]

Maar waarom zouden ze dat moeten doen. dat er wel eens wat mis gaat, geloof ik direct. Klote voor de ontvanger. Maar als ze laten we zeggen 99% van de tijd of zelf beter gewoon de volgende dag leveren dan is daar imho weinig mis mee. Als ze daar ook mee adverteren ook niet. Zeker als ze ook nog eens de hier gelinkte disclaimer hebben dat uiteraard ook wel eens niet lukt. Al is dit laatste mij nog niet overkomen, alles hier is keurig, wanneer beloofd, de volgende dag geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:53
Hackus schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 23:38:
Het is vakantietijd, en buitenom dat. Als je iets snel nodig hebt, bestel je op tijd. Merk trouwens de laatste tijd dat oa PostNL ook niet de snelste is. Zondag pakketje afgegeven, dat is woensdag pas afgeleverd
Daar zit maar 1 dag vertaging in.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

HKLM_ schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:24:
[...]

Daar zit maar 1 dag vertaging in.
Dus ook niet dinsdag (de volgende dag) ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:13
Hackus schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:25:
[...]

Dus ook niet dinsdag (de volgende dag) ;)
Zondag afgeven zou normaal dinsdag bezorgen zijn, 1 dag vertraging is dus woensdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Superkanjo schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 20:24:
[...]

Zondag afgeven zou normaal dinsdag bezorgen zijn, 1 dag vertraging is dus woensdag.
Da hedde gij goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:19

Detmer

Professioneel prutser

Beetje een kick, maar past hier wel perfect:

Gisteren een item besteld waar voor x tijd, morgen geleverd stond. Speciaal voor deze shop gekozen omdat ik het ook echt vandaag nodig heb. Je raad het al... Bezorging wordt volgende week pas ergens.

Kan ik de bestelling annuleren omdat ze het niet zijn na kunnen komen?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon1988
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-09 21:03
@Detmer Een online koop kun je altijd* annuleren, je hebt 14 dagen bedenktijd.
https://www.rijksoverheid...is-belangrijk-om-te-weten

Bij sommige webwinkel kun je niet vlak na het bestelproces nog annuleren, dan moet je het product eerst ontvangen hebben (waarna de 14 dagen ingaat) voordat je het terug kan zenden. Ik zou zelf gelijk contact opnemen, scheelt jou en het bedrijf het hele verzend en retour proces.

*m.u.v. op maar gemaakte spullen, bepaalde hygiëne producten en andere uitzonderingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer

Detmer

Professioneel prutser

Raymon1988 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 09:58:
@Detmer Een online koop kun je altijd* annuleren, je hebt 14 dagen bedenktijd.
https://www.rijksoverheid...is-belangrijk-om-te-weten

Bij sommige webwinkel kun je niet vlak na het bestelproces nog annuleren, dan moet je het product eerst ontvangen hebben (waarna de 14 dagen ingaat) voordat je het terug kan zenden. Ik zou zelf gelijk contact opnemen, scheelt jou en het bedrijf het hele verzend en retour proces.

*m.u.v. op maar gemaakte spullen, bepaalde hygiëne producten en andere uitzonderingen
Daar ben ik mee bekend :) . Ik heb alleen geen behoefte om de verzendkosten retour te moeten betalen omdat zij loze beloftes doen :(

Volgens de Postnl is het nog niet ontvangen en volgens de webshop al wel afgegeven... Ik ga straks eens bellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Detmer op 30-05-2020 10:01 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Detmer schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 09:42:
Beetje een kick, maar past hier wel perfect:

Gisteren een item besteld waar voor x tijd, morgen geleverd stond. Speciaal voor deze shop gekozen omdat ik het ook echt vandaag nodig heb. Je raad het al... Bezorging wordt volgende week pas ergens.

Kan ik de bestelling annuleren omdat ze het niet zijn na kunnen komen?
Order weigeren bij de deur is ook annuleren(mocht het al in verzendproces zitten) als dat nog niet het geval is, kun je gewoon annuleren.
Detmer schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:00:
[...]

Daar ben ik mee bekend :) . Ik heb alleen geen behoefte om de verzendkosten retour te moeten betalen omdat zij loze beloftes doen :(

Volgens de Postnl is het nog niet ontvangen en volgens de webshop al wel afgegeven... Ik ga straks eens bellen.
PostNL bellen heb je niets aan. je kunt in T&T zien of er alleen pakketzegel is aangemaakt of dat het al is ontvangen door PostNL. die mensen hebben het al druk zat met Corona drukte. Je bent zelf 'zakelijk' verkoper in V&A, en zou hiervan wel op de hoogte moeten zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Hackus op 30-05-2020 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer

Detmer

Professioneel prutser

Hackus schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:05:
[...]

Order weigeren bij de deur is ook annuleren(mocht het al in verzendproces zitten) als dat nog niet het geval is, kun je gewoon annuleren.

[...]

PostNL bellen heb je niets aan. je kunt in T&T zien of er alleen pakketzegel is aangemaakt of dat het al is ontvangen door PostNL. die mensen hebben het al druk zat met Corona drukte. Je bent zelf 'zakelijk' verkoper in V&A, en zou hiervan wel op de hoogte moeten zijn.
Ik doelde op de shop waar ik het gekocht heb. Die zijn echter alleen van maandag t/m vrijdag bereikbaar. PostNL bellen heeft inderdaad weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Een topic na 2 jaar kicken met een ongerelateerde vraag is niet de bedoeling. Gezien alles in de originele discussie wel is gezegd, gaat hier een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.