Toon posts:

Werkende T&T van DHL voor amazon.de zendingen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Vraag

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wat is het geval?
Sinds enige tijd gebruikt amazon.de niet meer PostNL om haar zendingen te laten afleveren hier in Nederland, maar DHL. :|
Daar ben ik op z'n zachtst gezegd niet blij mee. :-( Het zal wel weer een kwestie van poen zijn, maar de PostNL zendingen van amazon waren altijd keurig traceerbaar en werden (bij ons tenminste) altijd binnen het aangegeven tijdsvenster bezorgd. Wat dat betreft gewoon prima service in de logistieke keten van amazon.

Je krijgt nu een JJD0000xxxxxxxxxxxxxxx nummer via amazon.de, dat traceerbaar zou moeten zijn via één van de vele DHL sites. Maar niet dus. Dat nummer wordt gewoonweg nooit herkend als zijnde een valide trackingnummer.
Je ziet bij amazon.de wel keurig de status dat het b.v. hun warehouse verlaat "Lieferung hat das Logistikzentrum verlassen und ist unterwegs" en vervolgens "Sendung ist beim Verteilzentrum eingegangen. KOBERN-GONDORF, RP, DE " en daarna "Sendung hat das Verteilzentrum verlassen.". Maar dan wordt het vaag, zodra de zending het DHL traject ingaat.
En 1-3 dagen later staat er ineens een mannetje/vrouwtje van DHL (vaak met privé personenauto) voor de deur.
Ook een leuke: je krijgt van DHL een email toegestuurd dat je pakket er aan komt. En dat emailtje sturen ze NADAT het pakket al bezorgd is! 8)7 En de link die in hun eigen mailtje staat, met datzelfde niet traceerbare JJD nummer, werkt wederom niet... :F

Nog idioter is, is dat zelfs, nadat een zending is afgeleverd, het trackingnr. nog steeds onbekend is. Terwijl de afleverstatus bij amazon.de wel wordt bijgewerkt, als het eenmaal bezorgd is.

Wat heb ik al geprobeerd?
-diverse keren contact opgenomen met DHL zelf en die zijn dan heel vriendelijk en betreuren het allemaal ten zeerste dat hun tracking niet werkt, en dat ze beterschap beloven. Maar effectief gebeurt er gewoon niks.
-nagevraagd bij de amazon.de klantenservice; die is, zoals altijd, nog vriendelijker. Maar geven aan dat DHL de logistieke partner is en dat DHL tracking zou moeten verzorgen. M.a.w. zij (=amazon.de) kunnen er weinig meer aan doen, als het product hun warehouse heeft verlaten.
Overigens wel frappant dat meerdere 'Kundenservice Mitarbeiter' aangaven dat ik niet de enige was met klachten over DHL... maar dat alles een kwestie van beslissingen hogerop was (as usual :( )

Iemand die wellicht dezelfde ervaringen heeft en/of een WEL werkende T&T url heeft van DHL?

BTW: twee weken geleden iets via amazon.co.uk besteld en dat werd via RoyalMail verstuurd en overgedragen aan PostNL en was, zoals het hoort, wel nauwkeurig traceerbaar.

[Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 22-07-2016 09:52]

Mooie Plaatjes   

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:58
Ik ga naar: http://www.dhl.be/en.html
Daar in het tracking-vak voor shipment "DHL tracknet BeNeLux" kiezen en het JJD-nummer invullen.
Ik weet alleen niet of dat altijd werkt, maar bij mijn laatste bestelling (twee weken geleden) kon ik het pakket toch goed volgen.

Zie hieronder: werkt dus niet altijd :(

[Voor 7% gewijzigd door luukske op 22-07-2016 11:07]

• ehtweak
  • Niet online
Het JJD nummer invullen is het probleem niet...zinnig antwoord krijgen van DHL wel... ;)
JJD0000xxxxxxxxxxxxxxxxxxx (Not found): No result found for your DHL query. Please try again.

(en nee, uiteraard vul ik geen x-jes in, maar een copy&paste van het door amazon verstrekte nummer) >:)

[Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 22-07-2016 11:04]

Mooie Plaatjes   

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:03

nWn

In Geocentric Orbit

Ik heb deze week ook iets besteld via amazon.de, en inderdaad, de T&T code kan ik nergens gebruiken. Best wel slordig van vooral DHL.

[Voor 34% gewijzigd door nWn op 22-07-2016 11:19]

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Ben in conclaaf gegaan met zelfde probleem met DHL.
Amazon.de doet dit bewust omdat zij de klant willen informeren (DHL noemt het: "Amazon heeft het liefste dat je je vragen aan hen stelt dan aan ons. Zendingen zijn dan vaak ook niet te traceren behalve dan op hun eigen trackingpagina. Zij willen volledig voor hun klanten zorgen, vandaar.")

Via Twitter kunnen ze wel weer zien waar het is.

Amazon beweert dat het vandaag geleverd wordt, DHL zegt dat het nog geeneens in NL is.
Waardeloos.

If you choose to criticise you choose your enemies

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:14
Emmeau schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:21:
Ben in conclaaf gegaan met zelfde probleem met DHL.
Amazon.de doet dit bewust omdat zij de klant willen informeren (DHL noemt het: "Amazon heeft het liefste dat je je vragen aan hen stelt dan aan ons. Zendingen zijn dan vaak ook niet te traceren behalve dan op hun eigen trackingpagina. Zij willen volledig voor hun klanten zorgen, vandaar.")

Via Twitter kunnen ze wel weer zien waar het is.

Amazon beweert dat het vandaag geleverd wordt, DHL zegt dat het nog geeneens in NL is.
Waardeloos.
Zou dat echt zo zijn?

Ik denk dat Amazon gewoon is aangesloten op een ander systeem van DHL waarmee je veel meer informatie kunt opvragen dan de normale consument. Ik heb ook al verschillende malen geprobeerd om het via allerlei websites van DHL te tracken, maar het lukt nergens. Ik heb de hoop dan ook maar opgegeven en zie het pakket zelf wel verschijnen. Of ik kijk even op de site van Amazon, wanneer ik het pakket kan verwachten.

Meestal - maar niet altijd - krijg ik de mail dat er een pakket wordt geleverd op dezelfde dag dat het pakket ook daadwerkelijk geleverd wordt. Soms komt het een dag na de mail, en soms komt de mail ná de levering van het pakket.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:45
Ik gebruik altijd de volgende URL om de pakketjes te traceren:

https://nolp.dhl.de/nextt....do?lang=de&idc=JJD......

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-03 19:26

NSG

Je weet niks!

Ik bestel met regelmaat bij Amazon.de en heb ook nog nooit een werkende T&T gehad. Ik heb tig website geprobeerd van DHL en daarbuiten, maar nergens kreeg ik resultaat. Ik krijg wel meestal een mailtje van de bezorgen komt vandaag tussen tijd x en x, gisteren was dat bijvoorbeeld een half uur van te voren :F
Ik heb net een lijstje ingevoerd met recente T&T codes van Amazon, waarvan eentje nog gisteren is afgeleverd, maar krijg bij geen enkele resultaat.

[Voor 39% gewijzigd door NSG op 22-07-2016 11:40]

• oohh
Deze werkt hier ook niet? ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 14:45
oohh schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:40:
[...]

Deze werkt hier ook niet? ;)
Bij mij werkt het altijd, maar het duurt meestal minstens een paar uur voor het traceerbaar is.

Kan natuurlijk ook zijn omdat het van DE -> AT wel beter traceerbaar is? 8)

Edit: deze is van vorige week

[Voor 9% gewijzigd door azerty op 22-07-2016 11:44]

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Op deze manier 'dwingt' Amazon je weer naar hun site te gaan, met de hoop dat je alsnog weer wat koopt.
Vanuit commercieel oogpunt kan ik het wel begrjipen, maar fijn is anders.

If you choose to criticise you choose your enemies

• ehtweak
  • Niet online
Idd, naar Oostenrijk (had ik 1 keertje, laten afleveren in een hotel aldaar) werkte het wel.

Maar al de bovengenoemde urls werken NIET met de JJD nummers van amazon.de bestellingen die naar NL gaan. Bij mij tenminste niet.

En prima als amazon.de zou willen dat ik bij hun de tracking gegevens nakijk, maar dan moet het wel zinnige en actuele info zijn. Terwijl voorheen, toen PostNL de pakjes leverde, dit traject wel goed werkte.
Bovendien geeft de Kundenservice van amazon.de zelf aan dat ik het bij DHL zou moeten/kunnen checken?!?

Ook bizar; DHL stuurt zelf de berichtjes dat er een pakketje zou aankomen (meestal nadat het is aangekomen) en vermeldt daarin zelf datzelfde JJD nummer met een link naar hun eigen systeem dat NIET werkt... 8)7
En in dat zelfde berichtje zeggen ze (=DHL):

...
Ben je niet thuis op dit tijdstip? Dan kun je met de kaart, die ik in je brievenbus achterlaat, via de website een nieuwe bezorgafspraak maken. Hierbij kun je kiezen uit:
• Je pakket bij een DHL Parcelshop ophalen
• Je pakket bij een van de buren laten bezorgen
• Je pakket op een andere dag en tijdstip laten bezorgen

Maar als je die bezorgcode dan gebruikt, krijg je wederom een melding dat die zending niet bestaat. Zucht...
Als je belt met DHL dan blijven ze stug volhouden dat het een tijdelijk probleem is. En als je een klacht over het feit dat ze een notificatie email sturen, nadat het product bezorgd is en dat tracking niet werkt, indient krijg je dit soort antwoorden:

Excuses voor het late antwoord op uw vraag. Door het grote aanbod van e-mails is er momenteel sprake van een achterstand in de verwerking. Volgens
onze gegevens is uw zending inmiddels bezorgd. Mocht dit niet zo zijn dan raden wij u aan om contact op te nemen met de verzender van het pakket. Zij
hebben de mogelijkheid om verder navraag te doen over deze zending.

Ik zal uw melding als klacht in behandeling nemen over het niet tijdig ontvangen van de informatie alsmede het niet kunnen traceren van uw zending via
de track & trace.

U geeft eveneens aan dat de bezorger gemist code regelmatig niet werkt. De bezorger gemist code is alleen bruikbaar op de dag van afgifte, tot
middernacht. Het is bekend dat de code niet altijd goed werkt bij gebruik van een tablet of smartphone en bij gebruik van verouderde browsers. Er
wordt aan gewerkt om dit probleem op te lossen. Ook als u alles op de juiste manier doet, kan het soms voorkomen dat een code niet werkt. Soms is het
niet mogelijk om een levering te wijzigen, de chauffeur ziet dit echter niet op zijn handscanner en zal dan toch een code achterlaten, terwijl deze
niet gebruikt kan worden. Excuses voor het ongemak.

M.a.w. :X hier schiet je niks mee op.

Lijkt me toch echt een probleem bij DHL. Zeker gezien de andere reacties op mijn topic. >:)

Mooie Plaatjes   

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-03 19:26

NSG

Je weet niks!

Niet alle pakketjes gaan via DHL.Een paar dagen terug twee identieke items besteld op Amazon.de, gek genoeg zijn beide apart verzonden. De eerste kwam gisteren aan via DHL en vandaag komt de tweede met PostNL.

• oohh
NSG schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:14:
Niet alle pakketjes gaan via DHL.Een paar dagen terug twee identieke items besteld op Amazon.de, gek genoeg zijn beide apart verzonden. De eerste kwam gisteren aan via DHL en vandaag komt de tweede met PostNL.
Nee, dat klopt. Soms komen bestelde spullen ook uit Frankrijk of het Verenigd Koninkrijk. Dan komt het vaak met PostNL in plaats van DHL.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Al eens geprobeerd, de code echt te typen, ipv copy-paste? Klinkt stom, ik weet 't, maar werkte voor mij 'n keer, weliswaar op 'n andere site, maar proberen kost niets :)

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Amazon.de gebruikt inderdaad zowel PostNL als DHL, maar tegenwoordig steeds vaker DHL. Bij verzending kun je ook kiezen voor een afhaallocatie van DPD, dus kennelijk is DPD ook mogelijk.
De statusinformatie van de verzending via DHL kun je gewoon vinden bij de bestelinformatie op de site van Amazon.de en die informatie is correct, maar de informatie over het transport binnen Duitsland zelf lijkt beperkt (eenmalig zelfs 2 weken geen info, maar uiteindelijk wel bezorgd). Ook kun je duidelijk zien dat de bestelling bij de lokale DHL vestiging is aangekomen. Maar de zendingen kun je sinds ongeveer een jaar niet meer tracken via DHL zelf. Verder zal DHL ook een mail sturen dat ze gaan bezorgen en de verwachtte tijd daarvan, maar de link die in die mail staat werkt dan weer niet. Deze wat vreemde gang van zaken is overigens ook door DHL bevestigd. Het is jammer dat Amazon.de en DHL dit niet duidelijker communiceren naar de klanten en zorgen dat de informatie correct is.

[Voor 8% gewijzigd door Flitzer op 22-07-2016 21:07]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb dezelfde ervaring inderdaad. Onlangs twee onderdelen besteld bij amazon.de en voor gelijktijdige verzending gekozen. Het werd toch in delen bezorgd vreemd genoeg. Het eerste deel werd na ongeveer een week aangeboden, de tweede bleef echter een tijd langer weg en was pas na drie weken bezorgd. Die tweede heeft echter nooit een JJD tracking gekregen, toen ik DHL nederland belde gaven ze aan alleen het eerste pakket dat bezorgd wat te kunnen zien. Onhandig..

• ehtweak
  • Niet online
'leuk' detail van DHL:
Vandaag kreeg ik om 09:39h een emailtje dat de bestelling van amazon.de, vandaag tussen 09:00 en 13:00h bezorgd zou worden.
Alleen om 09:38h (!) was het al afgeleverd... :F

En het bericht van DHL bevat (uiteraard) weer eens een niet werkende link met het bewuste trackingnummer, naar notabene hun eigen website.

Resultaten voor pakket met zendingsnummer:
JJDxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Geen resultaat gevonden voor je zendingsnummer.

Zucht, wat heeft dit soort berichtjes en logistieke info nou voor een zin? Het bericht komt EN te laat, EN de trackinginfo werkt niet. :( 8)7
De 'Sendungsverfolgung' bij amazon.de is overigens wel correct bijgewerkt.

Mooie Plaatjes   

• Rub147
  • Nu online
Je kan contact opnemen met Amazon en verzoeken om je verzendprofiel aan te laten passen. Zelf dit ook verzocht omdat DHL er een puinhoop van maakt, nu wordt bijna alles met PostNL verzonden.

Overigens werkt de tracking van JJD barcodes soms wel, heb daar lange discussies met DHL over gevoerd. Maar in het afgelopen jaar heeft de tracking het regelmatig (3x oid een paar weken) gewerkt. En daarna stopte het weer met werken, op verzoek van Amazon 8)7 . Amazon zelf zei dat het aan DHL ligt dat het niet werkt, wie moeten we nu geloven?

[Voor 47% gewijzigd door Rub147 op 23-07-2016 15:26]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robinjoo1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-08-2017
ehtweak schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 12:40:
'leuk' detail van DHL:
Vandaag kreeg ik om 09:39h een emailtje dat de bestelling van amazon.de, vandaag tussen 09:00 en 13:00h bezorgd zou worden.
Alleen om 09:38h (!) was het al afgeleverd... :F

En het bericht van DHL bevat (uiteraard) weer eens een niet werkende link met het bewuste trackingnummer, naar notabene hun eigen website.

JJDxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Geen resultaat gevonden voor je zendingsnummer.

Zucht, wat heeft dit soort berichtjes en logistieke info nou voor een zin? Het bericht komt EN te laat, EN de trackinginfo werkt niet. :( 8)7
De 'Sendungsverfolgung' bij amazon.de is overigens wel correct bijgewerkt.
Kijken jullie bij dhl parcel volgens mijn moet je naar dhl.com kijken

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

• Rub147
  • Nu online
robinjoo1 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 15:04:
[...]

Nee, dat werkt niet.

• robinjoo1
normaal moet hij het daar doen erg raar van amazon

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

• ehtweak
  • Niet online
robinjoo1 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 15:04:
[...]

Nope. :| Het is de link (url) die DHL zelf aanlevert... die doet 't niet... 8)7
robinjoo1 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 17:49:
normaal moet hij het daar doen erg raar van amazon
Raar van amazon, of raar van DHL? DHL stuurt de links (die niet werken) en het zijn de T&T nummers van DHL... dus... :?

Mooie Plaatjes   

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Sinds vandaag opeens een foutmelding bij amazon.de pakketjes op DHL:

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb geen optie voor DHL gezien de afgelopen keer (medio juni)?
DPD, dus laat zendingen van Amazon.de direct op een DPD-afhaalpunt parkeren, veel makkelijker :)
Zijn ze nu dus weer gewisseld? :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• robinjoo1
HuHu schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:59:

[afbeelding]
dat is dhl parcel pagina

• HuHu
  • Niet online
Dat klopt. De pagina op dhl.com toont geen foutmelding en ook geen resultaten ("JJD00009### (Not found): No result found for your DHL query. Please try again").

Ik bedoelde dan ook dat er nu een Nederlandstalige foutmelding in een rode balk zichtbaar is, waar dat enkele dagen geleden nog niet zo was. Er lijkt dus wel iets te zijn veranderd.

• ehtweak
  • Niet online
Rub147 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 12:45:
Je kan contact opnemen met Amazon en verzoeken om je verzendprofiel aan te laten passen. Zelf dit ook verzocht omdat DHL er een puinhoop van maakt, nu wordt bijna alles met PostNL verzonden.
Klinkt als een interessante optie.
Kon je dat zelf ergens aanpassen in je 'Mein Konto' of heb je daarvoor geChat met de Kundenservice?

Mooie Plaatjes   

• ehtweak
  • Niet online
2Dutch schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:19:
Heb geen optie voor DHL gezien de afgelopen keer (medio juni)?
DPD, dus laat zendingen van Amazon.de direct op een DPD-afhaalpunt parkeren, veel makkelijker :)
Zijn ze nu dus weer gewisseld? :P
Optie voor DHL? :? Ik zie geen enkele optie voor een logistieke partner die IK als klant zou kunnen kiezen... was het maar zo!
En bedoel je nou DHL of DPD? Ach, maakt niet uit. Afhaalpunten zijn alhier altijd minstens 5km verderop. Het PostNL afhaalpunt is nog de dichtstbijzijnde met de meest klantvriendelijke openingstijden; slechts een kilometer of 4. En afgezien van de chinese pakjesellende, is PostNL (hier bij ons tenminste) nog steeds de meest betrouwbare, met accurate aflevertijden, werkende T&T links en meedenkende pakjesbezorgers. Hetgeen ik van GLS, DPD, DHL niet kan zeggen. :-(

Mooie Plaatjes   

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

ehtweak schreef op maandag 25 juli 2016 @ 21:06:
[...]

Optie voor DHL? :? Ik zie geen enkele optie voor een logistieke partner die IK als klant zou kunnen kiezen... was het maar zo!
En bedoel je nou DHL of DPD? Ach, maakt niet uit. Afhaalpunten zijn alhier altijd minstens 5km verderop. Het PostNL afhaalpunt is nog de dichtstbijzijnde met de meest klantvriendelijke openingstijden; slechts een kilometer of 4. En afgezien van de chinese pakjesellende, is PostNL (hier bij ons tenminste) nog steeds de meest betrouwbare, met accurate aflevertijden, werkende T&T links en meedenkende pakjesbezorgers. Hetgeen ik van GLS, DPD, DHL niet kan zeggen. :-(
Naja bedoelde dat ik bij het bestelproces geen keuzelijst met pakkettoko's kreeg, maar DPD zag staan en wel direct naar een afhaalpunt kon laten bezorgen. Misschien verschilt het per bedrag wat Amazon.de gebruikt om te verzenden..dunno. Heb ook het liefst gewoon PostNL!

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Rub147
  • Nu online
ehtweak schreef op maandag 25 juli 2016 @ 20:50:
[...]

Klinkt als een interessante optie.
Kon je dat zelf ergens aanpassen in je 'Mein Konto' of heb je daarvoor geChat met de Kundenservice?
Je moet even een mailtje sturen naar de klantenservice, stuur voor de zekerheid even een tracking mee van DHL en zeg dat dat helemaal ruk was. Dit wordt dan doorgezet naar een andere afdeling, deze zetten DHL op een lage prio.

Ophaalpunten zijn inderdaad via DPD, echter duurt dat vaak een aantal dagen langer. Pakketjes worden via Mechelen (BE) in het DPD netwerk opgenomen (met nog een stop bij Caterpillar Logistics in Grimbergen). Terwijl dat zendingen met PostNL vanuit Keulen eo vaak in 's-Hertogenbosch worden gedropt, dit is toch iets sneller.

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:44
Heb hetzelfde probleem. Krijg vandaag twee pakketjes maar behalve dat ze het sorteercentrum in Den Bosch hebben verlaten weet ik niets. DHLNL getweet en Amazon customer service een mailtje gestuurd, ben benieuwd of er wat uit komt. Ook gevraagd of het voortaan weer via PostNL kan.

• ehtweak
  • Niet online
Hedenochtend weer failure van DHL: |:(
Pakje werd bezorgd om 11:00h. Om 11:06h komt er een mailtje binnen dat er vandaag tussen 11:00-15:00h een pakket bezorgd gaat worden. :F
En, zoals gewoonlijk, de link in het mailtje werkt niet.

Bij de 'Sendungsvervolgung' van amazon.de staat 'Ihre Sendung wurde zugestellt' maar zijn de tijdstippen vervangen door streepjes (terwijl daar normaliter de daadwerkelijke tijdstippen staan).

Ik ga eens een poging doen om amazon.de te vragen of ze voortaan via PostNL weer willen versturen. Want DHL is een rommeltje...

Mooie Plaatjes   

• robinjoo1
en wat als je dhl mail ?
over dat de code's telkens niet werken

[Voor 45% gewijzigd door robinjoo1 op 26-07-2016 15:57]

• Rub147
  • Nu online
robinjoo1 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:54:
en wat als je dhl mail ?
Dan wijzen ze naar Amazon.

• Rub147
  • Nu online
HuHu schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:59:

[afbeelding]
Dat staat ook bij zendingen van Drogisterij.net, Bol.com Plaza etc. Geeft al aan wat voor bende het bij DHL is :'(

-Oeps, twee posts achter elkaar 8)7

[Voor 5% gewijzigd door Rub147 op 26-07-2016 17:12]

• robinjoo1
Rub147 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:55:
[...]

Dan wijzen ze naar Amazon.
naar welk email adres heb je gemaild ?

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-03 20:16
Hmm ik bestel wekelijks bij Amazon.de en hier werkt het altijd prima.
DHL is juist sneller dan postnl. Track en trace via de amazon site werkt ook altijd prima. Tijden kloppen bij mij ook prima juist in tegenstelling tot postnl waar ik wekelijks pakketten heb die 1 dag langer in sorteerproces zitten, tijdsloten die 3x verschuiven etc.

• robinjoo1
je zou namelijk deze 2 email adresseren kunnen proberen
let op zijn niet van dhl parcel

*knip* doe eens niet, en heb wat respect voor andermans privacy.

[Voor 43% gewijzigd door gambieter op 13-08-2016 18:25]

• ehtweak
  • Niet online
robinjoo1 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:54:
en wat als je dhl mail ?
Dat heb ik hier: ehtweak in "Werkende T&T van DHL voor amazon.de zendingen?" al uitgelegd... DHL zegt eigenlijk zelf dat 't een zooitje is... :-(

Mooie Plaatjes   

• Rub147
  • Nu online
De tracking op de DHL Parcel website is vernieuwd _/-\o_

Amazon tracking werkt nu:

16 aug 9:37 Onderweg
  • Notificatie voor ophalen bij DHL Parcelshop verstuurd naar de ontvanger
  • Bezorgd
  • Getekend door: jordy
  • Handtekening genoteerd bij ontvangst
  • Overgedragen aan de bezorger
  • Onderweg met de bezorger
  • Ingevoerd in handterminal van de bezorger
16 aug 8:20 Sorteren
  • Aangekomen op het depot
  • Bezorging ingepland in de rit van de bezorger
  • Bezorging ingepland op het depot
  • Gesorteerd op het sorteercentrum
  • Gescand voor versturen naar het sorteercentrum
  • Klaar voor versturen naar het sorteercentrum
  • Teruggekomen uit de rit van de bezorger
  • Afgehaald bij DHL Parcelshop door de bezorger
  • Afgegeven bij DHL Parcelshop door de verzender
11 aug 21:52 Aangemeld
  • Gegevens ontvangen bij DHL

[Voor 73% gewijzigd door Rub147 op 16-08-2016 11:03]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik liep hier laatst ook tegenaan, de code werd op geen enkele DHL-site gevonden en de trackinglink die ik ge-emaild kreeg werkt ook niet. Van iemand kreeg ik de volgende tip:
https://www.dhlparcel.nl/nl/particulier/ontvangen/volg-uw-zending?tt=JJD*********************&pc=1234AA, die werkt wél :) De linkopbouw is iets anders en de postcode zit er bij in. Dat levert wel trackinginfo op.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Rub147
  • Nu online
Antwoord op m'n vraag of DHL de tracking mail kan aanpassen.

"Zendingen van Amazon kun je sowieso niet traceren via onze website. Amazon wil de volledige klantenservice in eigen hand houden en willen dus ook dat klanten van Amazon alleen traceren via de website van Amazon. Dit kan ik dus helaas niet aanpassen :("

• ehtweak
  • Niet online
Allemaal leuk & aardig dat amazon e.e.a. in eigen hand wil houden.

MAAR, DHL zelf stuurt de klant (en niet amazon) een email bericht met daarin een link naar de track&trace info van de betreffende zending, die niet werkt!
Zoals al vaker aangegeven: ehtweak in "Werkende T&T van DHL voor amazon.de zendingen?"
Waarbij dat bericht vaak komt, NADAT :F de zending al bezorgd is. En/of de achtergelaten bezorgcode functioneert ook niet op de aangegeven link van/door DHL! 8)7

Wellicht is er nu een lichtpuntje in de digitale logistieke wirwar omdat de tracking bij DHL vernieuwd (verbeterd?) zou zijn. >:)

Mooie Plaatjes   

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Er is in ieder geval een bruikbare link om de op Amazon.de vermelde pakketcode in te voeren, alleen ontkent DHL dat, ik kreeg hetzelfde bericht.

[Voor 22% gewijzigd door Raven op 16-08-2016 15:11]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Rub147
  • Nu online
ehtweak schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:57:
Allemaal leuk & aardig dat amazon e.e.a. in eigen hand wil houden.

MAAR, DHL zelf stuurt de klant (en niet amazon) een email bericht met daarin een link naar de track&trace info van de betreffende zending, die niet werkt!
Zoals al vaker aangegeven: ehtweak in "Werkende T&T van DHL voor amazon.de zendingen?"
Waarbij dat bericht vaak komt, NADAT :F de zending al bezorgd is. En/of de achtergelaten bezorgcode functioneert ook niet op de aangegeven link van/door DHL! 8)7

Wellicht is er nu een lichtpuntje in de digitale logistieke wirwar omdat de tracking bij DHL vernieuwd (verbeterd?) zou zijn. >:)
En dan is het nog de vraag of dat de waarheid is, want als Amazon het verzend met DHL Paket, DHL Express, DPD, UPS, PostNL, etc etc, werken de trackingen altijd >:)

• ehtweak
  • Niet online
DHL via amazon of DHL via een bol.com wederverkoper; het is allemaal één pot nat. :-(

Bestelde eergisteren iets bij bol.com (bleek een wederverkoper die via bol.com handelt). Verstuurt z'n zending via DHL ("Op werkdagen voor 16.00 uur besteld, volgende werkdag in huis"), kreeg een dag later een mailtje met de link naar het zendingsnummer van DHL Parcel.

Niet werken dus... :N "ongeldig zendingsnummer". Whatever. :(
Ik vraag me echt af waarom DHL überhaupt statusmeldingen stuurt... 't werkt toch niet...
Dus waarschijnlijk, denk ik tenminste, zal het bestelde product morgen bezorgd worden. Of niet, of ? tja, wanneer eigenlijk? Zucht...

[Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 17-08-2016 21:46]

Mooie Plaatjes   

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
DHL is hier ook gewoon ruk. Alleen de bezorgtijden al, ma-vr 9.00 tot 18.00. En het depot ligt 30-40km verderop. Voor mij dus geen webshops meer die via DHL leveren.

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-03 23:33
Raven schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:20:
Ik liep hier laatst ook tegenaan, de code werd op geen enkele DHL-site gevonden en de trackinglink die ik ge-emaild kreeg werkt ook niet. Van iemand kreeg ik de volgende tip:
https://www.dhlparcel.nl/nl/particulier/ontvangen/volg-uw-zending?tt=JJD*********************&pc=1234AA, die werkt wél :) De linkopbouw is iets anders en de postcode zit er bij in. Dat levert wel trackinginfo op.
Thanks voor die link _/-\o_ , ik vandaag thuisblijven, omdat die waardeloze site van Amazon meldt dat het pakket vandaag zou worden bezorgd 8)7.
Vervelend dat de websites van DHL de t&t niet vinden via het invoerformulier.

[Voor 5% gewijzigd door Wietsee. op 18-08-2016 01:10]

Web Enrichment

• oohh
Kijkt iedereen over deze post heen? Het moet nu sowieso werken via de normale website van DHL Parcel ;)
Rub147 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:56:
De tracking op de DHL Parcel website is vernieuwd _/-\o_

Amazon tracking werkt nu:
[afbeelding]

16 aug 9:37 Onderweg
  • Notificatie voor ophalen bij DHL Parcelshop verstuurd naar de ontvanger
  • Bezorgd
  • Getekend door: jordy
  • Handtekening genoteerd bij ontvangst
  • Overgedragen aan de bezorger
  • Onderweg met de bezorger
  • Ingevoerd in handterminal van de bezorger
16 aug 8:20 Sorteren
  • Aangekomen op het depot
  • Bezorging ingepland op het depot
  • Gesorteerd op het sorteercentrum
  • Gescand voor versturen naar het sorteercentrum
  • Klaar voor versturen naar het sorteercentrum
  • Teruggekomen uit de rit van de bezorger
  • Afgegeven bij DHL Parcelshop door de verzender
11 aug 21:52 Aangemeld
  • Gegevens ontvangen bij DHL

• Anoniem: 325463
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Nog een klein nieuwtje, krijg net mail van Amazon dat Amazon.de zeer binnenkort ook in het Nederlands beschikbaar is. Inclusief customer support!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje boven! Of toch onder..?

Ben benieuwd.

Op de 24e van augustus ook wat via Amazon.de besteld.
Op de 25e de melding: Dispatched - It's on the way.
Verwachting was 27e.

Hij staat nog steeds op de melding It's on the way en dat het reeds handed is over the carrier en in transit is.
Via Graben, DE.

Maar het ordernummer geeft me niets aan, ook niet via eerder genoemde link om het daarin te plakken met het nummer en postcode.

Is ook een JJDnummer btw.

[Voor 3% gewijzigd door GGS_206 op 29-08-2016 19:25]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-03 17:33
Mijn pakket van deze week met JJD-nr was, vanaf dat het in NL was, idd te volgen via www.dhlparcel.nl.

Eindelijk een site waar het werkt..

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje boven! Of toch onder..?

Zie nu ook dat het via bovengenoemde site aangemeld is:

Verwacht bezorgmoment:
Planning wordt gemaakt

Er dit schot in de zaak dus

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-03 17:44

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Mensen laten we proberen het ontopic te houden. Het is niet de bedoeling dat we hier ieder zijn bestelling gaan posten en daar het hele verloop van mee mogen volgen in dit topic.

• ehtweak
  • Niet online
'Grappige' ontwikkelingen bij een nieuwe bestelling die ik afgelopen weekend bij amazon.de plaatste:

Ik had de klantenservice al eens verzocht of ik als voorkeur PostNL als logistieke dienstverlener kon benutten. Dit mede naar aanleiding van iemand die via dit topic een tip gaf.

Welnu, afgelopen weekend, in 1 bestelling, 3 verschillende artikelen besteld. Alles 'Verkauf und Versand durch Amazon'

Krijg ik vervolgens twee deelbevestigingen dat de spullen verstuurd zijn en onderweg. Dit gebeurt wel vaker omdat het uit diverse warehouses kan komen.

En wat schetst mijn verbazing, de ene deellevering komt via UPS (da's nieuw voor mij), uit notabene Milaan (?!) en de andere deelzending krijgt TNT als transportfirma mee. TNT is uiteindelijk gewoon PostNL, met een keurig werkend 3Sxxxxx tracking nummer.
En het UPS trackingnummer (1ZVxxxxxxxxxx) is ook functioneel via de UPS site.
Beide pakketten hebben overigens een te verwachten afleverdatum die notabene 2 dagen (!) vroeger is, dan wat amazon.de zelf aangeeft. Het blijft een verrassing. >:)

Mooie Plaatjes   

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ehtweak schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:04:
Ik had de klantenservice al eens verzocht of ik als voorkeur PostNL als logistieke dienstverlener kon benutten. Dit mede naar aanleiding van iemand die via dit topic een tip gaf.
Bij mij wilden ze dat niet doen tenzij DHL de boel 3 keer verkloot.

Oscar Wilde

• ehtweak
  • Niet online
Wat DHL maar niet voor elkaar kreeg, dat ging bij UPS in één keer goed; keurige tracking.

• LELYSTAD, NL 10/12/2016 10:54 A.M. Delivered
• Utrecht, Netherlands 10/12/2016 4:57 A.M. Out For Delivery
• 10/12/2016 3:37 A.M. Arrival Scan
• Herne-Boernig, Germany 10/12/2016 1:21 A.M. Departure Scan
• Herne-Boernig, Germany 10/11/2016 9:03 P.M. Arrival Scan
• Milano, Italy 10/11/2016 3:30 A.M. Departure Scan
• Milano, Italy 10/10/2016 2:42 P.M. Origin Scan
• Italy 10/10/2016 7:06 A.M. Order Processed: Ready for UPS

Wel opvallend; >:) je bestelt bij amazon in Duitsland en er wordt geleverd vanuit Milaan...

Mooie Plaatjes   

• Thaimaster
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-02 13:34
Hier ook een bestelling bij Amazon.de afgelopen vrijdag geplaatst en dinsdag afgeleverd door TNT - PostNL

Pizza!

• ehtweak
  • Niet online
De laatste bestelling werd snel en correct geleverd. Met zowel UPS (werkende T&T link!) als PostNL (werkende T&T link!) als logistieke partners.

Afgelopen weekend wat klein spul besteld (USB-c kabeltjes, hoesje en wat levensmiddelen aanbiedingen). Wordt [piep, censuur] DHL weer als transporteur ingeschakeld. :(
En ja hoor...geen werkende T&T link, drie verschillende (alle drie) niet werkende trackingnummers... Zucht, waarom nou toch? |:(

Mooie Plaatjes   

• ehtweak
  • Niet online
[nieuwe avonturen met DHL]

Het wordt steeds gekker met leveringen van Amazon.de via DHL 8)7

Had afgelopen weekend diverse spulletjes besteld in één bestelling. Zoals wel vaker (afhankelijk van het magazijn waar het ligt), wordt het dan door Amazon in meerdere deelleveringen gesplitst.
Ik kreeg voor 5 artikelen uiteindelijk 3 deelleveringen en 'Sendungsverfolgungen' gespecificeerd.
Prima. Vervolgens een dag later de melding dat alles onderweg was, en nog maar 2 deelleveringen (voor 5 artikelen) en 2 (niet te tracken) trackingnummers van DHL. (in eerste instantie 3 niet-werkende trackingverwijzingen)

Vervolgens 2 dagen later kon ik de DHL trackingnummers wel weer traceren door de url zelf te construeren met je pc erin verwerkt. Vanochtend stond ineens alles op 'onderweg met de bezorger'.
Mannetje (met gewone privé auto) belt aan, geeft 1 pakje af en vertrekt weer. Op mijn vraag waar het tweede pakje is, haalt 'ie z'n schouders op en zegt, "zal nog wel komen"
Het pakje bevatte idd slechts 4 van de 5 bestelde artikelen.
Overigens hoefde ik nergens af te tekenen. DHL mannetje vinkt blijkbaar zelf de 'afgeleverd' status af.

Ga vervolgens bij amazon.de kijken naar de leverstatus en bij 1 artikel staat ineens dat ik contact op moet nemen met amazon, omdat er iets mis zou zijn "Es tut uns leid. Leider ging Ihre Sendung unterwegs verloren". Bizar!
En bij DHL tracking is er ineens ook iets mis... "Bezorging verhinderd, neem contact op met de verzender" ?!?

Afijn, contact opgenomen met Amazon.de klantenservice en die zijn, zoals gewoonlijk, weer uiterst vriendelijk en meewerkend. Duizendmaal excuus, binnen 2 minuten was het bedrag gestorneerd van het 'verdwenen' artikel. En vervolgens kon ik het opnieuw bestellen met '1-Tages-Zustelling' (m.a.w. Next Day Delivery), zonder bijkomende kosten! d:)b

Op mijn vraag of alsjeblieft DHL geschrapt kon worden als logistieke partner voor mijn bestellingen, werd aangegeven dat ze dat niet konden (willen?) doen.

[toevoeging m.b.t. de nalevering door amazon.de]
Gisterenmiddag beloofde Amazon.de dat ze de kabeltjes opnieuw zouden leveren, geen verzendkosten in rekening zouden brengen, geen minimumbestelbedrag zouden hanteren en dat het vandaag zou worden afgeleverd.
Welnu; alles conform afspraak. d:)b Met een werkende T&T van PostNL.

vr 21 okt. 09:25 NL Zending bezorgd
vr 21 okt. 08:08 NL Bezorger is onderweg
vr 21 okt. 07:38 NL Zending gesorteerd in sorteercentrum
do 20 okt. 21:01 NL Zending is ontvangen door PostNL
Sendung ist beim Verteilzentrum eingegangen. S-HERTOGENBOSCH, NL
do 20 okt. 18:34 Zending is aangemeld maar nog niet ontvangen door PostNL

En dat alles voor een setje Anker USB-C kabeltjes... ;) (overigens prima kwaliteit)

[Voor 38% gewijzigd door ehtweak op 21-10-2016 10:10]

Mooie Plaatjes   

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-03 19:30
*Bump*

Mogelijke oplossing: tijdens mijn Prime trial werd alles verstuurd met UPS, alleen de hele kleine pakketjes (bijv. een telefoon hoes) kwamen met DHL. Geen idee of het er iets mee te maken had. Na afloop werd alles weer met DHL verstuurd. Amazon UK pakketten worden nog wel af en toe met PostNL verstuurd. Als het nou DHL Express was, was het niet zo'n probleem. Ik heb daar alleen maar goede ervaringen mee. DHL Parcel daarentegen ;(

Dus wellicht een (dure) oplossing.

Overigens kan ik bovenstaande berichten beamen, afgelopen maand al twee pakketten gehad met DHL die ergens verloren waren.

[Voor 26% gewijzigd door snaggyheadshot op 06-11-2016 12:31]

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
In de afgelopen 2 weken 3 bestellingen van Amazon.de via DHL geleverd gekregen. In alle gevallen uiteraard bij Amazon zelf te volgen, maar nu ook via DHL zelf (DHL Parcel). Ook werkte de link in de mail van DHL gewoon. En zelfs netjes geleverd in het aangegeven tijdvak door een bezorger met een bus van DHL.
De zendingen waren steeds binnen 1 dag in het distributiecentrum in mijn woonplaats, maar helaas was de levering zelf steeds 1 dag later; dus totaal 2 dagen onderweg.

• HuHu
  • Niet online
Het gaat de goede kant uit:

• matramurena
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-11-2021
Het wordt steeds gekker bij Amazon.

Heb al een aantal keren daar besteld, omdat ze soms belachelijk goedkope auto-onderdelen hebben. En met gratis bezorging boven de 29 euro is het een no-brainer. Dat het er een week over doet om hier te komen neem ik op de koop toe. Sinds kort kwekt de user interface zelfs Nederlands naar me (al heb ik geen moeite met Duits)

Maar nu wordt het heel bar.
[knip/plak van de bezorgstatus]

Bezorgstatus
Op 18 nov verwacht
Je bestelling is onderweg

Besteld 12 nov
Verzonden 15 nov
Op 18 nov verwacht [woonplaats]

Nieuwste update: dinsdag 15 nov
15:36
Pakket is overgedragen aan de transporteur en is onderweg
Transporteur: DHL, traceernummer: 0xxxxxxxxxxx [geen JJD-nummer dus, alleen 12 cijfers]

en daarna... niets meer. Amazon trackingpagina laat alleen maar zien dat het gisteren bezorgd had moeten worden (maar is nog niet bezorgd). Niemand aan de deur gisteren en vandaag. Trackingnummer is onbekend, bij welke DHL site ik het ook probeer.

https://www.dhlparcel.nl/...tt=0xxxxxxxxxxx&pc=1xxxxx

Track & Trace
0xxxxxxxxxxx
De status van je pakket is nog niet zichtbaar. Je volgt hier je pakket zodra het door ons is gescand.

Kortom, pakket is totaal niet bekend in het systeem. Ik ga Amazon maar eens mailen waar dat pakket blijft, want ik had gepland er vandaag mee aan de slag te gaan...

Edit: Reactie van Amazon gekregen, de trackinginformatie is inderdaad zoek, het pakket is onderweg maar ze hebben dus geen idee of en wanneer het aankomt, als het de 26e er nog niet is kan ik gaan reclameren. De 18e was de eerste dag dat het geleverd zou kunnen worden, het zal hoogstwaarschijnlijk in de loop van de week worden bezorgd.

[Voor 10% gewijzigd door matramurena op 20-11-2016 21:49. Reden: Reactie van Amazon]

• BriannNL
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05:58
Toevallig heb ik exact hetzelfde meegemaakt als ehtweak en ik wacht nog steeds op mijn pakje.
Het ging om dezelfde data, een zelfde soort trackingnummer en ook waren het auto-onderdelen.

• oohh
matramurena schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 14:38:
Het wordt steeds gekker bij Amazon.

Heb al een aantal keren daar besteld, omdat ze soms belachelijk goedkope auto-onderdelen hebben. En met gratis bezorging boven de 29 euro is het een no-brainer. Dat het er een week over doet om hier te komen neem ik op de koop toe. Sinds kort kwekt de user interface zelfs Nederlands naar me (al heb ik geen moeite met Duits)

Maar nu wordt het heel bar.
[knip/plak van de bezorgstatus]

Bezorgstatus
Op 18 nov verwacht
Je bestelling is onderweg

Besteld 12 nov
Verzonden 15 nov
Op 18 nov verwacht [woonplaats]

Nieuwste update: dinsdag 15 nov
15:36
Pakket is overgedragen aan de transporteur en is onderweg
Transporteur: DHL, traceernummer: 0xxxxxxxxxxx [geen JJD-nummer dus, alleen 12 cijfers]

en daarna... niets meer. Amazon trackingpagina laat alleen maar zien dat het gisteren bezorgd had moeten worden (maar is nog niet bezorgd). Niemand aan de deur gisteren en vandaag. Trackingnummer is onbekend, bij welke DHL site ik het ook probeer.

https://www.dhlparcel.nl/...tt=0xxxxxxxxxxx&pc=1xxxxx

Track & Trace
0xxxxxxxxxxx
De status van je pakket is nog niet zichtbaar. Je volgt hier je pakket zodra het door ons is gescand.

Kortom, pakket is totaal niet bekend in het systeem. Ik ga Amazon maar eens mailen waar dat pakket blijft, want ik had gepland er vandaag mee aan de slag te gaan...

Edit: Reactie van Amazon gekregen, de trackinginformatie is inderdaad zoek, het pakket is onderweg maar ze hebben dus geen idee of en wanneer het aankomt, als het de 26e er nog niet is kan ik gaan reclameren. De 18e was de eerste dag dat het geleverd zou kunnen worden, het zal hoogstwaarschijnlijk in de loop van de week worden bezorgd.
Check het nummer anders even op de site van DHL Express (Deutschland) :)

• BriannNL
Dat had ik al geprobeerd en helaas werkt dat ook niet. :-(
Had DHL Express DE, Deutsche Post, DHL Express NL en DHL Parcel geprobeerd, maar allen kennen het trackingnummer niet. Amazon geeft zelf ook geen trackinginformatie aan. Toch dank voor je reactie!

• matramurena
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-11-2021
Ook bij mij deed de trackingcode het op geen enkele website.
Uiteindelijk is het pakje nooit aangekomen. Amazon doet daar gelukkig niet moeilijk over, ik heb mijn geld teruggekregen c.q. de creditcardbetaling is gecrediteerd.

• BriannNL
Idem hier. Gelukkig gaat dat inderdaad heel soepel. Vreemd blijft het zeker. Je zou haast denken dat Amazon zelf wat fout gedaan heeft, ook gezien het vreemde trackingnummer.

• Kipmetrijst
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-03 17:12
Ook een pakketje bij Amazon besteld

26 november netjes afgeleverd bij DHL station. Waar het nu nog steeds ligt te wachten op een planning die gemaakt moet worden.

Contact gehad met Amazon maar die zeggen dat ik nog een week moet wachten en anders mijn geld terug kan krijgen.

Ga ik mijn pakketje ooit nog zien of is die nu ergens in de molen van DHL verdwenen?

iRacing Profiel Overview iRacing seizoen 4 races en auto's

• ehtweak
  • Niet online
Kipmetrijst schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:38:
...

Ga ik mijn pakketje ooit nog zien of is die nu ergens in de molen van DHL verdwenen?
Paar weken geleden ook zoiets meegemaakt. In eerste instantie had (blijkbaar?) DHL aan Amazon doorgegeven dat ze het pakje kwijt (?) waren. En Amazon stuurde me al een vervangende zending, die de volgende dag al werd afgeleverd (express delivery uit coulance).
En een week later dook het, eerder kwijtgeraakte pakketje ineens weer op. Stond een mannetje van DHL met z'n privéauto voor de deur en leverde het af (zonder af te hoeven tekenen oid)

Tja... :S DHL doet een beetje vreemd...
Wat dat betreft klagen we ook steen en been over PostNL. Maar DHL maakt het nog veel bonter.

Mooie Plaatjes   

• BriannNL
Kipmetrijst schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:38:
Contact gehad met Amazon maar die zeggen dat ik nog een week moet wachten en anders mijn geld terug kan krijgen.

Waarschijnlijk komt het vanzelf nog goed, maar ik zou DHL even via Facebook berichten. Daar zijn ze redelijk goed te bereiken. Let erop dat je DHL Parcel moet hebben.
ehtweak schreef op donderdag 1 december 2016 @ 17:20:
Tja... :S DHL doet een beetje vreemd...
Wat dat betreft klagen we ook steen en been over PostNL. Maar DHL maakt het nog veel bonter.
Helemaal mee eens. Eigenlijk is DHL Parcel niets meer dan het vroegere Selektvracht. Daarom bezorgen ze ook met personenauto's. Was niks en is nog steeds niks. Hier hebben ze het gepresteerd om een pakket onbeheerd in de flat achter te laten (naast een flink aantal andere incidenten, o.a. met niet-thuis-kaartjes).

• snaggyheadshot
Geen idee wat er weer aan de hand is maar twee pakketjes besteld: allebei met DHL en al 2 dagen staat het op 'planning wordt gemaakt'. Als dit pakket weer ergens vast loopt wil ik geen enkel pakket meet ontvangen met de DHL.

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-03 10:49

Pheace

The Eviler of Evil

snaggyheadshot schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:17:
Geen idee wat er weer aan de hand is maar twee pakketjes besteld: allebei met DHL en al 2 dagen staat het op 'planning wordt gemaakt'. Als dit pakket weer ergens vast loopt wil ik geen enkel pakket meet ontvangen met de DHL.
Hetzelfde hier bij mijn Amazon.de bestelling. Ik heb geen haast maar geen updates hebben irriteert me wel.

Ik maak me meer druk om mijn laatste bestelling via DHL die vandaag om 18:05 ineens van net door de douna gelijk doorsprong naar bezorgd rond 16:08 ondanks dat ik geen briefje of pakketje heb en ze volgens hun website waar ik woon niet eens leveren tussen 15:00 en 18:00.

• Kipmetrijst
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-03 17:12
BriannNL schreef op donderdag 1 december 2016 @ 18:42:
[...]

Waarschijnlijk komt het vanzelf nog goed, maar ik zou DHL even via Facebook berichten. Daar zijn ze redelijk goed te bereiken. Let erop dat je DHL Parcel moet hebben.
DHL parcel via facebook een bericht gestguurd en nog eens gemaild. Maar op beide niks terug gekregen. Net nog gebeld maar na 12 minuten in de wacht had ik nog steeds niemand aan de lijn.

Dat wordt dan lekker wachten tot woensdag wanneer ik mijn geld terug kan claimen. Hopelijk is Amazon een stuk klant vriendelijker en kan ik hetzelfde nogmaals bestellen voor de black friday prijs.

iRacing Profiel Overview iRacing seizoen 4 races en auto's

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
hier is de laatste bestelling van Amazon.de via UPS gegaan. werkende tracking en snelle levering. wat mij betreft houden ze ups als bezorger.

• Rub147
  • Nu online
Kipmetrijst schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 11:57:
[...]

DHL parcel via facebook een bericht gestguurd en nog eens gemaild. Maar op beide niks terug gekregen. Net nog gebeld maar na 12 minuten in de wacht had ik nog steeds niemand aan de lijn.

Dat wordt dan lekker wachten tot woensdag wanneer ik mijn geld terug kan claimen. Hopelijk is Amazon een stuk klant vriendelijker en kan ik hetzelfde nogmaals bestellen voor de black friday prijs.
Je kan altijd Amazon een bericht sturen dat je het snel nodig hebt, en of ze een resend willen doen. Sowieso niet je geld terugvragen, want opnieuw bestellen voor dezelfde prijs is mij nog nooit gelukt...

• dcell
  • Laatst online: 13:48
Hier ook de moeizaamheid met DHL maar ik weet niet of het aan DHL ligt. Maandag besteld, woensdag verzonden door Amazon en het pakketje is ook aangemeld bij DHL. Tot op heden geen status update op de DHL trackingpagina.

Ik zag via " mijn bestellingen" op Amazon dat het pakketje via een 2de sorteercentrum gisterochtend pas vanuit Duitsland was vertrokken.

Vanochtend wel DHL aan de deur gehad met een pakketje van de Wehkamp. Ik wilde het combineren zodat ik DHL maar 1x aan de deur krijg aangezien Amazon aangaf dat het zaterdag zou aankomen maar nog geen pakketje van Amazon.

• snaggyheadshot
Gek genoeg gister alle pakketjes in één keer ontvangen. December drukte?

• ehtweak
  • Niet online
Ik heb al eens gevraagd bij de klantenservice van amazon of ik een 'voorkeur' transporteur ('t liefst PostNL, want die levert hier ter plekke nog 't minst beroerd) kon opgeven. Dit i.v.m. het vele gez**k met DHL.
Dat was niet mogelijk, omdat er (nog?) niet voldoende klachten waren over DHL bezorging.

Dus het zal me benieuwen; zojuist weer wat besteld bij amazon.de. Wordt weer een avontuur van hoe/wat het afgeleverd gaat worden. >:)
(het begint zowat op de China/PostNL bezorgperikelen te lijken)

[update woensdagmorgen]
Heb afgelopen zondag 3 artikelen besteld bij amazon.de.

Blijkbaar komen de 3 artikelen uit diverse magazijnen.
  • Artikel #1 is onderweg vanuit Frankrijk, via PostNL, met een werkende Track&Trace, en heeft volgens de T&T de "Bezorger is onderweg" status.
  • Artikel #2 is onderweg vanuit Duitsland, via DHL, met een JJDxxxxx trackingnummer wat af en toe werkt. Soms geeft de DHL site een error, soms ook weer een status 8)7 . Helemaal vreemd is de volgorde van de meldingen.
  • Eerst op dinsdag: "[i]Sendung ist beim Verteilzentrum eingegangen. LELYSTAD[/i]" M.a.w. dan zou het al HIER ter plekke zijn. Maar vandaag (woensdag): "[i]Sendung hat das Verteilzentrum verlassen. SEVENUM, Limburg, DE[/i]" I.p.v. dichterbij, is de bestelling alleen maar verder weg geraakt... (?)
  • Artikel #3 staat al sinds zondag op: "Versand wird vorbereitet " nog niet verzonden dus...
Kortom; logistieke trajecten en hun statussen zijn klaarblijkelijk ondoorgrondelijk. >:)

[update woensdagavond]
  • PostNL bestelling is bezorgd
  • DHL bestelling is bezorgd. Het email berichtje dat ze iets komen afleveren, kwam NADAT het al was afgeleverd... :F
  • UPS (dat wordt de derde transportfirma) komt morgen, volgens hun tracking, met de derde (deel)bestelling.

[Voor 55% gewijzigd door ehtweak op 07-12-2016 18:55. Reden: [toevoeging]]

Mooie Plaatjes   

• snaggyheadshot
Gisteravond een Amazonbasics kluis gekocht: vandaag verzonden met PostNL en wordt morgen geleverd. Waarom kan het niet altijd zo makkelijk :P

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Laatste bestellingen allemaal met DHL gekomen zonder problemen en met juiste tracking info.
Helaas gaat het op een of andere manier helemaal fout met TNT of in elk geval rete traag:
Letzte Aktualisierung: Donnerstag, 8. Dez.
15:00 Sendung ist beim Verteilzentrum eingegangen.
GRIMBERGEN
Transportdienst: TNT (Netherlands), Sendung #: 3SAM
Freitag, 2. Dez.
19:10 Lieferung hat das Logistikzentrum verlassen und ist unterwegs.
Rheinberg, DE
2 december verstuurd, blijkbaar met TNT (PostNL) vanuit Duitsland, dan bijna een week later is het pakketje in Grimbergen (Belgie???).
Tot op heden staat op PostNL, dat het pakje is aangemeld maar nog niet ontvangen is?
Lijkt wel of het pakketje met paard en wagen bezorgd gaat worden :+
Fingers crossed.....

[Voor 3% gewijzigd door harrytasker op 09-12-2016 20:13]

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Pasgeleden ruitenwissers besteld, deze kwamen per Post NL aan. Maar ik vermoed dat deze vanuit Amazon.co.uk kwam uiteindelijk. Dit terwijl deze wel besteld waren via Amazon.de.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:01

Croga

The Unreasonable Man

harrytasker schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 20:12:
2 december verstuurd, blijkbaar met TNT (PostNL) vanuit Duitsland
TNT en PostNL zijn ondertussen bijna 6 jaar volledig onafhankelijke bedrijven. Dus nee, TNT != PostNL. Er is geen enkele overeenkomst meer (behalve dat ze 6 jaar geleden onder dezelfde holding vielen)

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Croga schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:41:
[...]

TNT en PostNL zijn ondertussen bijna 6 jaar volledig onafhankelijke bedrijven. Dus nee, TNT != PostNL. Er is geen enkele overeenkomst meer (behalve dat ze 6 jaar geleden onder dezelfde holding vielen)
Amazon loopt gewoon nog wat achter. Als je iets besteld dan staat er letterlijk TNT (Post NL) ;)

• ehtweak
  • Niet online
Voor mijn laatste bestelling van 3 verschillende artikelen, werden 3 logistieke firma's ingezet.
UPS, DHL en PostNL.

Terwijl idd amazon.de nog steeds roept TNT (Netherlands)
  • 03:57 Sendung ist beim Verteilzentrum eingegangen.
  • SCB ZWOLLE OVERIG
  • Transportdienst: TNT (Netherlands), Sendung #: 3STVVGxxxxxx
  • Montag, 5. Dez.
  • 16:00 Sendung hat das Verteilzentrum verlassen.
  • Saran, GIDY, FR
  • Sonntag, 4. Dez.
  • 18:35 Sendung ist beim Verteilzentrum eingegangen.
  • Saran, GIDY, FR
  • 15:10 Lieferung hat das Logistikzentrum verlassen und ist unterwegs.
  • Saran, FR
Het merkwaardige in dit geval is, dat amazon.de zelf beweert dat de PostNL zending niet zou zijn aangekomen, terwijl het wel bezorgd is!
" Es tut uns leid, dass Ihre Lieferung verspätet ist. Bitte besuchen Sie diese Seite erneut, sollte die Sendung nicht bis zum Samstag, 17. Dez. eingetroffen sein, um die weitere Vorgehensweise zu klären. "

M.a.w. de DHL, UPS en PostNL zendingen zijn alle drie bezorgd, maar de statusafhandeling van PostNL --> amazon werkt niet/gaat niet goed. 8)7

Mooie Plaatjes   

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:02
Net een bestelling bij Amazon.de gedaan en kon ook kiezen voor aflevering bij een DPD pickup punt. Iets nieuws?

• ehtweak
  • Niet online
Die keuze kreeg ik in december ook, bij een bestelling via amazon.de.
Dacht; he, da's makkelijk, zelf ophaalpunt uitkiezen. Vervolgens eentje gekozen die een paar straten verderop was (bij een benzinepomp) en vervolgens... bleek dat het niet daar afgeleverd kon worden. :-(

Waarom? Geen idee. Uiteindelijk werd het toch weer PostNL (of zoals amazon zelf zegt TNT)

Mooie Plaatjes   

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:05
Amazon meld ook dat DHL afhaalpunten kunnen worden gebruikt, maar hiervoor moet eerst worden geregistreerd bij Paket.de (dhl Duitsland dus). Daar zou je een postnr krijgen die je weer via amazon kunt gebruiken. Bij de aanmelding lijkt het er niet op dat een nederlands adres kan worden gebruikt. Of is iemand er hier toch in geslaagd? Het zou namelijk wel handig zijn om bij de lokale parcelshop mijn pakketjes uit een kluisje te kunnen halen.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Dit is misschien een oud topic, maar ik heb de oplossing voor het traceren van de JJD nummers: de codes zijn te traceren via DHL Parcel (dhlparcel.nl)! :)

p.s. ik heb, na vier keer een pakje te zijn kwijtgeraakt, aan Amazon gevraagd of ze in het vervolg via PostNL kunnen verzenden. Dat kan volgens de helpdeskmedewerker niet. Waarom kan dit wel bij jullie?

An  a day keeps the doctor away.

• Rub147
  • Nu online
iApp schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:52:
Dit is misschien een oud topic, maar ik heb de oplossing voor het traceren van de JJD nummers: de codes zijn te traceren via DHL Parcel (dhlparcel.nl)! :)

p.s. ik heb, na vier keer een pakje te zijn kwijtgeraakt, aan Amazon gevraagd of ze in het vervolg via PostNL kunnen verzenden. Dat kan volgens de helpdeskmedewerker niet. Waarom kan dit wel bij jullie?
JJD tracking via dhlparcel.nl kan alweer een aantal maandjes :9

Je kan het verzoek nog een keer sturen, en vragen of ze het door kunnen sturen naar een andere afdeling.

Wat betreft DPD ophaalpunten, het is enorm traag, en als je iets hebt met parfum oid kan het daar niet afgeleverd worden. Dit in verband met de ADR

[Voor 13% gewijzigd door Rub147 op 07-02-2017 17:10]

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06:18
Carfanatic schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 08:38:
Net een bestelling bij Amazon.de gedaan en kon ook kiezen voor aflevering bij een DPD pickup punt. Iets nieuws?

[afbeelding]
Niet helemaal nieuw, werd eerder al aangekondigd door Amazon. Gaat in totaal om 750 afhaalpunten die ze daarmee hebben: *knip* Spam

[Voor 8% gewijzigd door Yorinn op 13-07-2018 11:01]

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-03 07:14
Ik wil iets terug sturen na een externe verkoper (wel verzonden via Amazon). Ik heb daarvoor een retourlabel ontvangen. Maar dat retourlabel heeft als kop CP en een nummer DVCcV.......

Weet iemand of dat een duitse transporteur is of dat je dat ook in NL kwijt kunt.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

joffrey19 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:17:
Ik wil iets terug sturen na een externe verkoper (wel verzonden via Amazon). Ik heb daarvoor een retourlabel ontvangen. Maar dat retourlabel heeft als kop CP en een nummer DVCcV.......

Weet iemand of dat een duitse transporteur is of dat je dat ook in NL kwijt kunt.
En wat zei de verkoper toen je het hem vroeg?

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• ehtweak
  • Niet online
iApp schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:52:

Dat had ik ook al een paar keer gevraagd; schijnt maar niet te kunnen volgens de Amazon klantenservice...tenzij, tenzij er heel veel klachten binnenkwamen.
Vervolgens kwamen mijn bestellingen voor het grootste deel wel via UPS en PostNL en werd het ff stil bij DHL als vervoerder. :|

Totdat ik eergisteren iets bestelde en ik weer een JJDxxxx trackingnummer kreeg van DHL.
En warempel via https://www.dhlparcel.nl/nl/pakket-ontvangen valt het ook nog te tracken.
Ben benieuwd hoe snel dit bezorgd gaat worden.

[toevoeging]
Weer een minpunt voor DHL. :(
De tracking werkt dan weliswaar, maar blijft al >24h op 'planning wordt gemaakt' staan.
En een bestelling van 1 dag later, is diezelfde dag nog vertrokken uit het distributiecentrum van Amazon, overgedragen aan PostNL en zojuist al afgeleverd! Zo kan het dus ook.
En die tracking van PostNL werkte wel zoals het zou moeten...

Beide zendingen kwamen uit Rheinberg (Amazon distributiecentrum in het Ruhrgebied).
Het blijft 8)7

[Voor 22% gewijzigd door ehtweak op 18-02-2017 08:55]

Mooie Plaatjes   

• Swift92
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-10-2022
budjepaul schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 21:20:
[...]
Niet helemaal nieuw, werd eerder al aangekondigd door Amazon. Gaat in totaal om 750 afhaalpunten die ze daarmee hebben: https://www.webshopblog.n...-uit-met-750-afhaalpunten
Precies, in 2015 liet ik Amazon al af en toe een pakket afleveren bij een DPD pickup point. Lekker makkelijk.

• ehtweak
  • Niet online
Swift92 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 12:28:
[...]

... liet ik Amazon al af en toe een pakket afleveren bij een DPD pickup point. Lekker makkelijk.
Dat dacht ik ook, dat dat makkelijk zou zijn. Maar bij mijn voorlaatste bestellingen kon ik dan wel de lijst van DHL ophaalpunten kiezen, zag er eentje bij mij in de buurt, koos daarvoor, en kreeg vervolgens de melding dat het NIET mogelijk was!?!

Nu zie ik dat je het afleveradres kunt aanpassen, vervolgens krijg je de keuze voor Netherland FL of Netherland TN (geen idee wat ze daarmee bedoelen). En vervolgens komt 'ie nu met DPD ophaalpunten (da's weer wat anders dan DHL.
(BTW: raar woord dat 'Netherland' 8)7 )

En vervolgens, je raadt 't al, "nicht möglich..." :-(

Ga maar weer eens aan de bel trekken bij de Kundenservice, want iedere keer dat DHL ingeschakeld wordt als logistieke partner, is er gedoe.
UPS; gaat prima. PostNL; gaat prima. Maar DHL altijd gez**k. (ook bij andere webwinkels die DHL gebruiken) :(

[toevoeging]
Nadat ik mijn klacht over de beroerde service van DHL uitgebreid beschreven had en de talloze slechte ervaringen van het afgelopen jaar gedocumenteerd had, kreeg ik al vrij snel een antwoord van Amazon:

Guten Tag,

es tut mir sehr leid zu hören, dass Sie diese Erfahrung machen mussten!

Es hört wirklich nicht gut an

Kundenfeedback ist uns sehr wichtig, um Prozesse gezielt auf Ihre Wünsche abzustimmen und Ihr Einkaufserlebnis zu verbessern. Ich habe daher eine Kopie Ihrer E-Mail an die zuständigen Mitarbeiter weitergeleitet.

Wir möchten Ihnen immer einen hervorragenden Lieferservice bieten, was natürlich auch bedeutet, dass unsere Sendungen wohlbehalten und problemlos bei Ihnen ankommen. Daher werden wir uns auch mit unserem Logistikpartner DHL in Verbindung setzen

Ihre zufrieden ist sehr wichtig für uns.selbstverständlich helfe ich ihnen in diesem Fall gern weiter !

Natürlich möchte ich so schnell wie möglich eine für Sie zufriedenstellende Lösung finden und biete Ihnen daher zwei Möglichkeiten an.

1,Wir veranlassen die Erstattung des gleichen Artikels.

Oder:

2,Wir veranlassen die per express kostenlose Zusendung des gleichen Artikels.

Op zich hoop ik dan maar dat ze ECHT actie ondernemen qua DHL.

Aan de andere kant willen ze dan meteen weer het (te) lang-onderweg-artikel vergoeden en/of opnieuw sturen.
Maar dat wil ik eigenlijk niet, ik wil er gewoon van op aan kunnen, dat als ik iets bestel, het betrouwbaar, binnen enkele dagen afgeleverd wordt. Niks meer, niks minder.

Ik heb het afgelopen jaar nu al meerdere malen meegemaakt dat een China bestelling (eBay/BG) sneller werd geleverd, helemaal uit Azië, dan iets via (DHL) amazon.de uit Duitsland. :/

[Voor 44% gewijzigd door ehtweak op 20-02-2017 13:13]

Mooie Plaatjes   

• rdkraker
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-02 07:28
Hier ook ruk, DHL bezorging... 2 lekkere voorbeelden:

- week voor mn vakantie een setje portofoon 's besteld. Zou ruim van te voren worden geleverd. Na 3 dagen nog steeds de melding 'wordt klaargemaakt voor verzending'. Gemaild naar amazon klantenservice. Gaf aan idd dat ze 't niet kon garanderen. Dus ergens anders besteld. Ze zou t pakket proberen te annuleren, maar kon t pakket na mn vakantie dan retour sturen als t onverhoopt toch geleverd werd.

Dag voor mn vakantie staat DHL voor de deur. Dus, pakket geweigerd.

4 dagen later, berichtje van de buren dat ze een pakketje hebben aangenomen van DHL. Track en trace geeft aan, nieuwe bezorgpoging geslaagd. Moet ik alsnog terug gaan sturen.. :(

- 17 aug actioncamera besteld, met een korting. Wordt 19e geleverd volgens amazon.

DHL TnT blijft leeg. 19e niets geleverd. Gebeld met Amazon. Tja, scan fout bij DHL? Wij weten t niet. Zou nog kunnen komen. Of niet.

Vraag wat er gebeurt als t pakket niet wordt geleverd. 'na een week, dan vergoeden we, en kunt u opnieuw bestellen'
Maar mijn korting dan? Die is dan niet meer geldig namelijk.
Oh ok. Weet u wat, dan annuleer ik nu en kunt u nu opnieuw bestellen. Okee, prima.

Maarrrr, de korting was maar 1x geldig, blijkt bij nieuwe bestelling. Joe hoe Amazon?

Oh ok... Dan laten we de bestaande bestelling doorlopen. Hopen dat ie komt. Zo niet, dan regelen we wat met die korting. Beetje lastig wel, omdat t product niet bij ons vandaan komt. (sold by xxx, shipped by Amazon)

HALLO! JULLIE ZIJN TOCH VERANTWOORDELIJK VOOR LEVERING?
En als dat niet goed gaat moeten jullie t oplossen toch? Kan toch niet mijn probleem worden?

Afijn, pakket nog steeds untraceable, wel n bericht van terugbetaling..... Wordt weer bellen... :(

• ehtweak
  • Niet online
Weer een nieuwe poging... :| de laatste keer werd er toch nog gebruik gemaakt van DHL als pakjesdienst (met het nodige onduidelijke gedoe) door amazon.de.
Ondanks dat men beloofd had dat PostNL voortaan de voorkeur logistieke partner zou zijn.

Nu kon ik voor eerst daadwerkelijk een afleverstation kiezen bij mij in de buurt via een DPD pickup station. Ben benieuwd hoe dat gaat.
...to be continued...

[toevoeging]
Er is iets vreemds aan de hand. Zodra ik het DPD pickup station als bestemming kies en de bestelling verder verwerkt wordt, inclusief betaalgegevens, is ineens de korting die ik kreeg i.v.m. de 'Blitz Angebote' van vandaag, verdwenen. :? (en ja, ik was op tijd binnen de 15 minuten verwerkingsperiode)
Vervolgens de bestelling geannuleerd, opnieuw dezelfde artikelen uit de 'Blitz Angebote' gekozen en warempel, als ik het afleveradres op mijn huisadres laat staan, wordt de bestelling wel verwerkt met de kortingsbedragen. Bizar.

Nou, geen test met DPD pickup station dit keer... Want anders was ik de 20% korting kwijt...

[Voor 45% gewijzigd door ehtweak op 23-08-2017 10:25]

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee