Werkende T&T van DHL voor amazon.de zendingen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• aelibey
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-01-2024
Amazon.de DHL kan ook gevolgd worden via:
www.dhlparcel.nl/en/priva...ment?tt=JJDxxxxxxxxxxxxxx

[ Voor 4% gewijzigd door aelibey op 21-09-2017 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-05 19:28
Je moet inderdaad DHL Parcel hebben en niet Paketten voor zendingen van Amazon.de via DHL.

https://www.dhlparcel.nl/nl/particulier/pakket-ontvangen-0

En ja, het kan voorkomen dat je pakket van Amazon uit andere landen kan komen dan waar je hebt besteld.

[ Voor 26% gewijzigd door Mandrake466 op 24-09-2017 06:32 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
[update huidige situatie]

Zou Amazon.de dan toch naar de klanten luisteren? :)

Laatste weken wordt vrijwel alles door PostNL geleverd of, incidenteel, door UPS.
PostNL houdt zich keurig aan de 2 uur tijdsintervallen die ze zelf aangeven bij de tracking info. En het door amazon.de opgegeven tracking# is ook altijd traceerbaar. Meestal zit er zo'n 3-5 werkdagen tussen het bestelmoment bij amazon.de en de aflevering door PostNL.
Af en toe schakelt amazon.de UPS in (het waarom is me niet duidelijk, want zowel PostNL als UPS leveren bestellingen via Rheinberg) en die zijn meestal nog sneller in leveren.
Bijvoorbeeld op dag 1 verlaat het pakje Rheinberg, en op dag 2 is de UPS chauffeur al hier ter plekke voor aflevering. d:)b
En ook de tracking info van UPS is gewoon eenduidig. Één website, één ingang om het tracking# in te vullen en je krijgt antwoord.
Waarom, o waarom krijgt DHL dat toch niet voor elkaar? :-(

En nee, ik heb niet eens Amazon Prime...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-05 21:30
@Mandrake466
Net je linkt gebruikt om een verzending te controleren. Bijzonder: amazon.de zegt dat hij morgen geleverd zou worden via DHL (al zaterdag aangemeld bij DHL), zoek ik met jouw link de gegevens op de website van DHL op dan zegt ie dat er enkel een verzendlabel is gemaakt maar nog niets aangemeld.

Conclusie: het loopt allemaal niet heel soepel, of het systeem van DHL loopt achter, vraag is alleen hoe komt amazon.de dan aan zijn informatie waar ze beweren dat het pakje onderweg zou zijn en morgen al geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-05 19:28
dangerpaki schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 09:27:
@Mandrake466
Net je linkt gebruikt om een verzending te controleren. Bijzonder: amazon.de zegt dat hij morgen geleverd zou worden via DHL (al zaterdag aangemeld bij DHL), zoek ik met jouw link de gegevens op de website van DHL op dan zegt ie dat er enkel een verzendlabel is gemaakt maar nog niets aangemeld.

Conclusie: het loopt allemaal niet heel soepel, of het systeem van DHL loopt achter, vraag is alleen hoe komt amazon.de dan aan zijn informatie waar ze beweren dat het pakje onderweg zou zijn en morgen al geleverd wordt.
Je kan er van uit gaan dat wat de link aangeeft klopt. Het duurt meestal een paar dagen voordat je een bezorgdatum ziet.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 11:51
Mandrake466 schreef op zondag 24 september 2017 @ 06:29:
Je moet inderdaad DHL Parcel hebben en niet Paketten voor zendingen van Amazon.de via DHL.

https://www.dhlparcel.nl/nl/particulier/pakket-ontvangen-0

En ja, het kan voorkomen dat je pakket van Amazon uit andere landen kan komen dan waar je hebt besteld.
Deze werkt, ook voor amazon.fr, bedankt!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
Nee he... :-(

Het ging zo goed, met de bestellingen bij Amazon.de. Vrijwel alles kwam via PostNL (met werkende tracking en aflevering waar je van op aan kon) en/of UPS (met werkende tracking en aflevering waar je van op aan kon).
Nu de laatste twee bestellingen, ineens, 'zomaar', weer via DHL. :(
Afijn, de tracking werkt dan wel inmiddels, maar het aflevertijdstip en de manier van afleveren zijn nog steeds KwalitatiefUitermateTeleurstellend.
Zucht, kan ik wederom in conclaaf met de Kundenservice van Amazon.de om te proberen e.e.a. om te zetten.

Nog meer mensen met deze ontnuchterende ervaring?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-05 12:47
UPS heeft laatst een pakket afgeleverd(bij mijn ouders laten leveren) en tot mijn verbazing stond op het briefje dat het pakket in de groene container was gelegd. Ik kijken, en ja, hij ligt er. De onderkant was al lekker zacht geworden door het optrekkende vocht. Gelukkig zat er niets in het pakket dat hierdoor beschadigd kon worden.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Gls maakt het noch mooier pakketje bezorgen en een week later t&t ontvangen.... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
[maar weer eens een update]

Amazon.de blijft hardnekkig DHL gebruiken i.p.v. PostNL. :-(
Heb de Kundenservice nog niet zover gekregen dat ze weer per se via PostNL leveren.
Want, is de redenering, het wordt toch afgeleverd... :F
Ja, duh. |:( het is gewoon langer onderweg met DHL en de tracking is weer eens onbetrouwbaar.

Nu ook weer, net een onderdeel waar je op zit te wachten natuurlijk, ;) verstuurd met DHL en je krijgt een JJDxxxxxxxxxxxx tracking nummer.
Met notabene daarbij de melding:
Bei dieser Versandart ist keine Sendungsverfolgung enthalten.
M.a.w. zoek het maar uit. :(

[toevoeging]
DHL stuurt om 14:55h een emailtje dat ze diezelfde dag tussen 11:00-15:00h een pakketje komen bezorgen.
En ze kwamen idd; om 16:30h... :( :F

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 29-06-2018 09:12 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
@ehtweak Huh?! Er zijn momenteel 2 zendingen van amazon.de naar mij onderweg & beiden worden door PostNL bezorgd (Notificatie in PostNL app).

Heb je producten, verkocht & verzonden door Amazon zelf gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
LocK_Out schreef op maandag 2 juli 2018 @ 06:13:

Heb je producten, verkocht & verzonden door Amazon zelf gekocht?
Ja. :X

Zoals al eerder gemeld in dit topic. Op een gegeven moment had ik Amazon zo ver dat de 'Logistikpartner' altijd PostNL zou zijn.
Voor zo lang het duurde... :-( blijkbaar. :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Jij?! Dat heb jij in je eentje geregeld? Ben je nou serieus or are you taking me in the maling? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
[een update na zoveel tijd]

:-(

Het is lange tijd goed gegaan; bijna alles via PostNL of UPS geleverd, van mijn amazon.de bestellingen.
Zelfs rond de feestdagen ging het over het algemeen best wel ok.

Tot... tot deze week.
Gaat amazon ineens weer via DHL (DHNL noemen ze het) versturen. :(
En je raadt het al; tracking status blijf gewoon op "Aangemeld bij netwerk " staan. En dat al een paar dagen.

Via het 'Paket nachverfolgen' overzicht van amazon ook weer een leuke (NOT) status:
"Es gibt keine Sendungsverfolgungsdaten. " :(

Waarom, oh waarom is DHL toch zo beroerd met dit soort logistieke info? En laten we het dan nog maar niet hebben over de willekeur van bezorgingen en/of door wie het dan uiteindelijk bezorgd gaat worden. :X Vaak iemand in z'n privé auto, tot aan de ramen volgestouwd met allerlei pakjes.

Wat dat betreft is PostNL, waar best ook wel wat over te zagen valt, een heilige t.o.v. DHL. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-05 11:51
Ik heb tot deze week geen problemen gehad met de tracking nummers van DHL.

Woensdag zou er een pakje moeten komen, De tracking staat nu nog steeds op aangemeld bij DHL.
Het pakket is inmiddels wel al terecht: Dat werdt zojuist langs gebracht door de buurvrouw, Bleek daar al twee dagen te liggen.
Heb geen briefje in de bus gehad en was die dag de hele dag thuis. Snap er geen zak van.

Inmiddels is er nog een pakket onderweg welke vandaag zou moeten komen, En ook bij deze blijft de tracking op aangemeld bij DHL hangen.
Benieuwd of deze wel bij mij aangeboden wordt vandaag.

Edit: Heb het pakket nu voor mij liggen, op het standaard adres label staat geen track & track barcode waar die normaal stond. Er is nu een barcode sticker met track & trace code overheen geplakt, Deze T&T code begint met 3SAM4449 en laat alles zien tot aan bezorging bij de buren. De T&T die Amazon.de mij gaf begon met JJD00009 en geeft aan dat de gegevens zijn ontvangen maar het pakket nog niet gescand is.

Stukje van de 3SAM T&T, van onder naar boven lezen.
* Aangekomen op het depot in jouw regio
* Verwerkt in het landelijke sorteercentrum
* Zendingsgegevens ontvangen bij DHL
* Opnieuw gelabeld
* Gescand in het landelijke sorteercentrum

[ Voor 36% gewijzigd door Sato op 25-10-2019 15:39 ]

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Pagina: 1 2 Laatste