Ja zo lees ik het ook.Cyleo schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:20:
Als Card gebruiker hoef ik, als ik het goed lees, niets te doen toch? Mijn Funds worden automatisch overgezet naar Card Wallet als ik het goed begrijp.
Weet iemand wat er met de niet-crypto holdings gebeurt op de kaart als we naar non-custodial wallet gaan? @Gelukszoekr ?
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Sorry, ik weet het helaas niet. Ik ben na de recente ontwikkelingen een beetje klaar met Swipe. Ik ben gestopt met mijn kaart en heb zodoende niet echt meer de focus op Swipe.Stokstaart schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:03:
Weet iemand wat er met de niet-crypto holdings gebeurt op de kaart als we naar non-custodial wallet gaan? @Gelukszoekr ?
Ik zou de vraag stellen in de Telegram group - https://t.me/SwipeWallet
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Tja dat weet niemand, inderdaad zou je het in telegram kunnen vragen. Alhoewel ik die mogelijkheid tot vragen stellen nogal chaotisch vind (ben er geen fan van, lange brij van vragen, antwoorden en bot messages). Maar aangezien de helpdesk geen hulp kan bieden is wellicht de beste optie om of je geld uit te geven dan wel om te zetten in crypto.Stokstaart schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:03:
Ik heb inderdaad beide mails ook ontvangen. De mail om mijn crypto weg te halen inmiddels zelfs 7 maal.Cyleo schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:20:
Als Card gebruiker hoef ik, als ik het goed lees, niets te doen toch? Mijn Funds worden automatisch overgezet naar Card Wallet als ik het goed begrijp.
Ik heb de crypto uit mijn wallet en savings maar naar Binance verplaatst maar de crypto van m'n card wallet laat ik staan. Ik ben benieuwd

Ja, ik vind het ook een beetje vaag geformuleerd. Enige informatie is ook een Medium blogpost, de website zelf is al helemaal summier in informatie, en er is niet echt een grote community ergens.Timmy schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:10:
[...]
Ik heb inderdaad beide mails ook ontvangen. De mail om mijn crypto weg te halen inmiddels zelfs 7 maal.
Ik heb de crypto uit mijn wallet en savings maar naar Binance verplaatst maar de crypto van m'n card wallet laat ik staan. Ik ben benieuwd
Ik ga er maar even vanuit dat het fiat geld moet worden omgezet naar crypto, en dat de crypto kan blijven staan. Volgens mij is het voor mij niet mogelijk om te switchen tussen Card Wallet en App Wallet (je kiest je funding source, je maakt het er niet naar over), en ik vermoed dat die functie er mogelijk komt (dat je echt geld op je Card zet). Zo lees ik het in ieder geval.
Ik kijk eigenlijk nooit op Medium en ook de Telegram groepen zijn een rommeltje. Dus het ontbreekt wel aan goede informatievoorziening. Persoonlijk zou ik een push/nieuws functie in de app inbouwen, dat vergroot het bereik aanzienlijk en om een of andere manier wantrouw ik mails over geld of cryptoCyleo schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:15:
Ja, ik vind het ook een beetje vaag geformuleerd. Enige informatie is ook een Medium blogpost, de website zelf is al helemaal summier in informatie, en er is niet echt een grote community ergens.
Voor beginnende crypto mensen raad ik aan om crypto.com VIsa card te gebruiken. Betere app en een helpdesk die reageert met goede anwoorden. Wil je meer met crypto dan is Binance de beste optie.
Voor gebruik puur als custodial wallet sluit ik swipe niet uit. Er is nog een andere wallet backed door Binance. Dat is de trust wallet. Ik ben benieuwd wat daarmee gaat gebeuren. Die trust wallet promotie destijds was leuk heb er nog wat $$ aan overgehouden aan promotie crypto.
Voor gebruik puur als custodial wallet sluit ik swipe niet uit. Er is nog een andere wallet backed door Binance. Dat is de trust wallet. Ik ben benieuwd wat daarmee gaat gebeuren. Die trust wallet promotie destijds was leuk heb er nog wat $$ aan overgehouden aan promotie crypto.
[ Voor 11% gewijzigd door glatuin op 02-03-2021 10:22 ]
Daar ben ik het mee eens. Hoe zeer ik ook bullish was over Swipe. En ik heb er zeker een leuk zakcentje aan over gehouden. Hebben ze het roer zo omgegooid dat het hele kaar idee niet meer de core is van het model.
Ze hadden moeten blijven bij het idee van SXP burnen bij transacties. Nu zie je dat het langzaam allemaal zal verdwijnen en overgaan naar Binance.
Ze hadden moeten blijven bij het idee van SXP burnen bij transacties. Nu zie je dat het langzaam allemaal zal verdwijnen en overgaan naar Binance.
Zeker, maar de CRO staking voor de rebates zijn wel veel hoger. Op de Medium post staat wel dat de Swipe Tiers ook naar de Binance Card komen. Ben benieuwd hoe dat er dan uit gaat zien.glatuin schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:21:
Voor beginnende crypto mensen raad ik aan om crypto.com VIsa card te gebruiken. Betere app en een helpdesk die reageert met goede anwoorden. Wil je meer met crypto dan is Binance de beste optie.
De oude CRO stakes waren domweg niet houdbaar, zo'n bedrijf wil ook nog winst maken. Swipe stakes waren met de oude lage prijs al minder aantrekkelijk dan CRO maar nu ook behoorlijk aan de prijs. Binance heeft de BNB bedragen ook niet gewijzigd ondanks dat BNB is explodeert.Cyleo schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:55:
[...]
Zeker, maar de CRO staking voor de rebates zijn wel veel hoger. Op de Medium post staat wel dat de Swipe Tiers ook naar de Binance Card komen. Ben benieuwd hoe dat er dan uit gaat zien.
Yep, ik hoop ook dat de funds automatisch worden overgezet van Swipe wallet naar card wallet, heb namelijk geprobeerd uit te zoeken hoe je dit zelf zou kunnen doen en ik kan die mogelijkheid niet vindenCyleo schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:20:
[...]
Heb die mail ook gekregen, vrij vlot erna deze:
[...]
Met de crypto.com referral bonus is het nog wel te behappen. Wel goed van cdc dat ze overgaan naar een fixed USD prijs voor de kaart tiers. Vast zetten aan een cro aantal is gewoon niet handig.glatuin schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:57:
[...]
De oude CRO stakes waren domweg niet houdbaar, zo'n bedrijf wil ook nog winst maken. Swipe stakes waren met de oude lage prijs al minder aantrekkelijk dan CRO maar nu ook behoorlijk aan de prijs. Binance heeft de BNB bedragen ook niet gewijzigd ondanks dat BNB is explodeert.
Ik maak maximaal gebruik van mn 2% cdc kaart.
Ondertussen heb ik alles van Swipe.io gehaald, ze gaan ook al stoppen met die defi savings..
Let op dat als de CRO prijs dan enorm in waarde daalt, dat je dan weer extra CRO moet aankopen om aan de vereiste voor de rewards te voldoen.Dacuuu schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:10:
[...]
Met de crypto.com referral bonus is het nog wel te behappen. Wel goed van cdc dat ze overgaan naar een fixed USD prijs voor de kaart tiers. Vast zetten aan een cro aantal is gewoon niet handig.
Naast de bestaande risico's van het hele crypto.com / CRO systeem is er dus nog een risico bijgekomen.
In vino veritas, in aqua sanitas
Dat denk ik niet. Ik heb ook een 3% kaart. Deze heb ik nog onder oude voorwaarden gehaald voor 10k CRO. Ik ga er vanuit dat zolang ik hier niks mee doe ik de kaart kan blijven gebruikenJohanNL schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:40:
[...]
Let op dat als de CRO prijs dan enorm in waarde daalt, dat je dan weer extra CRO moet aankopen om aan de vereiste voor de rewards te voldoen.
Naast de bestaande risico's van het hele crypto.com / CRO systeem is er dus nog een risico bijgekomen.
Die heb ik ook en die blijven ook geldig voor ons ( alhoewel ze dit ook zouden kunnen wijzigen in de toekomst )Gelukszoekr schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:43:
[...]
Dat denk ik niet. Ik heb ook een 3% kaart. Deze heb ik nog onder oude voorwaarden gehaald voor 10k CRO. Ik ga er vanuit dat zolang ik hier niks mee doe ik de kaart kan blijven gebruiken
Ik had het over nieuwe gebruikers of als je je CRO unstaked, dan moet je dus met de nieuwe regels niet meer een bepaald aantal CRO staken, maar een bepaalde waarde in USD aan CRO.
Als de CRO/USD waarde ( enorm ) daalt, dan kan het zijn dat je niet meer voldoet aan de voorwaarden van je kaart tier.
Of is het moment dat je voor het eerst de CRO staked en de waarde van de CRO is dan gelijk of meer dan de vereiste waarde in USD voldoende?
[ Voor 8% gewijzigd door JohanNL op 02-03-2021 14:49 ]
Ja, ik had de post gezienJohanNL schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:48:
[...]
Die heb ik ook en die blijven ook geldig voor ons ( alhoewel ze dit ook zouden kunnen wijzigen in de toekomst )
Ik had het over nieuwe gebruikers of als je je CRO unstaked, dan moet je dus met de nieuwe regels niet meer een bepaald aantal CRO staken, maar een bepaalde waarde in USD aan CRO.
Als de CRO/USD waarde ( enorm ) daalt, dan kan het zijn dat je niet meer voldoet aan de voorwaarden van je kaart tier.
Of is het moment dat je voor het eerst de CRO staked en de waarde van de CRO is dan gelijk of meer dan de vereiste waarde in USD voldoende?
Ik neem aan dat je een kaart kan bestellen wanneer je met CRO op het moment van staken aan de waarde voldoet volgens hun eigen exchange rate.
Dus dat is dan altijd voor een paar tientjes extra CRO kopen als je wilt staken om zeker te zijn dat je tijdens het process niet te weinig hebt
Ik vind het wel verstandig dat ze een fiat waarde gebruiken. Beter dan elke 3 maanden de voorwaarden aanpassen
[ Voor 12% gewijzigd door Gelukszoekr op 02-03-2021 14:55 ]
Iets te kort door de bocht? Zolang je niet un-staked is er niks aan de hand. Ik neem aan dat dat straks voor nieuwe gebruikers ook zo is.JohanNL schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:40:
[...]
Let op dat als de CRO prijs dan enorm in waarde daalt, dat je dan weer extra CRO moet aankopen om aan de vereiste voor de rewards te voldoen.
Wellicht, laten we daar dan ook maar vanuit gaanDacuuu schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:32:
[...]
Iets te kort door de bocht? Zolang je niet un-staked is er niks aan de hand. Ik neem aan dat dat straks voor nieuwe gebruikers ook zo is.
Ben wel benieuwd hoe het verder gaat.
Net dit weekend de card ontvangen en opgezet zodat prime, Netflix en Spotify ervan betaald gaat worden.
Hoe lang blijven de rebates dan nog? (Daarover wordt niets in de emails gezegd)
Ik hoop in elk geval nog een hele tijd, want met die koersval van sxp ben ik al ong. de helft gedaald in gelockte waarde.
Net dit weekend de card ontvangen en opgezet zodat prime, Netflix en Spotify ervan betaald gaat worden.
Ik hoop in elk geval nog een hele tijd, want met die koersval van sxp ben ik al ong. de helft gedaald in gelockte waarde.
Wie het weet mag het zeggenBlabla13 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 18:37:
Ben ook benieuwd wat er met de verplichte staking gebeurt als je een hogere tier kaart hebt. Vooralsnog verwacht ik dat dit gewoon blijft zoals het is, wellicht gaan ze op termijn nieuwe klanten niet meer toelaten.
Voor de toekomst is het gewoon gissen of de nieuwe koers de juiste is, we zullen zien. Vooralsnog heb ik er alleen wat winst inzitten van wat trading, dus alle rebates is puur profit. Andere betalingen doe ik er nauwelijks mee, daarvoor is het me te omslachtig om er funding op te zetten. Zeker gezien de voltaliteit van crypto.
Voor de toekomst is het gewoon gissen of de nieuwe koers de juiste is, we zullen zien. Vooralsnog heb ik er alleen wat winst inzitten van wat trading, dus alle rebates is puur profit. Andere betalingen doe ik er nauwelijks mee, daarvoor is het me te omslachtig om er funding op te zetten. Zeker gezien de voltaliteit van crypto.
Gisteren mijn cashback van Netflix en Spotify teruggekregen. Netflix via Curve, en Spotify rechtstreeks. Dat werkt dus in ieder geval nog steeds (en de eerste keer Netflix terug sinds ik gestaked heb). Zolang dat nog werkt ben ik niet ontevreden.
Inderdaad, zolang dat nog werkt is het prima om erbij te houden in de bracket van 300sxp.
Wel deze maand nog geen rebate gehad van Spotify gehad, hopelijk komen die nog! (Al heb ik die op de eerste betaald, het meetpunt zal wel net daarvoor hebben gelegen
)
Wel deze maand nog geen rebate gehad van Spotify gehad, hopelijk komen die nog! (Al heb ik die op de eerste betaald, het meetpunt zal wel net daarvoor hebben gelegen
[ Voor 25% gewijzigd door 1superheld op 07-03-2021 21:42 ]
Ik heb hier ook nog geen moment spijt hoor.
Op de 5e mooi de rebates ontvangen en toen ik de kaart nam stond SXP nog op ong. € 0,77.
Goede deal, die savings maakte het een beetje te mooi om waar te zijn.
En ik geloof nog best dat er nog een goede toekomst in zit.
Het is een praktisch middel om met cryptos te betalen en met name in landen waar het niet zo goed is gesteld met de banken heeft dit enorme potentie.
Imo toch een grote stap voor defi.
Op de 5e mooi de rebates ontvangen en toen ik de kaart nam stond SXP nog op ong. € 0,77.
Het is een praktisch middel om met cryptos te betalen en met name in landen waar het niet zo goed is gesteld met de banken heeft dit enorme potentie.
Top. Een Saffron of Sky card is natuurlijk nog steeds een prima ding_NooT_ schreef op zondag 7 maart 2021 @ 17:41:
Ik heb hier ook nog geen moment spijt hoor.
Ik zie dat de funding source VAI is verwijderd en kreeg vanmorgen de melding failed purchase attempt.
Als ik mijn VAI wallet aanklik en op sell klik krijg ik deze popup: No tickers data available.
En wanneer ik bijvoorbeeld Bitcoin kies en op buy klik en de VAI wallet selecteer krijg ik dezelfde popup.
Edit:
Hoor net dat alle VAI pairs zijn uitgeschakeld.
Ik boek het wel over naar Binance en dan maar even omzetten in wat anders.
Alleen is dan de vraag even wat?
Als ik mijn VAI wallet aanklik en op sell klik krijg ik deze popup: No tickers data available.
En wanneer ik bijvoorbeeld Bitcoin kies en op buy klik en de VAI wallet selecteer krijg ik dezelfde popup.
Edit:
Hoor net dat alle VAI pairs zijn uitgeschakeld.
Ik boek het wel over naar Binance en dan maar even omzetten in wat anders.
[ Voor 21% gewijzigd door Phasis op 09-03-2021 16:02 ]
Swipe heeft geen stable coins meer, dus alles wat je kiest zal aan koersfluctuaties onderhevig zijn...Phasis schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:45:
Zelf komen mijn credit card betalingen allemaal via Curve in eerste instantie op mijn Mastercard kaart binnen. Eens in de maand zet ik dan geld (crypto) op de Curve-kaart en zet dan alle betalingen in Curve van de Mastercard over naar Swipe. Even wat werk maar een manier om de kosten redelijk in de hand te houden.
USDT (en BUSD) zijn toch nog wel beschikbaar?Timmy schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:05:
[...]
Swipe heeft geen stable coins meer, dus alles wat je kiest zal aan koersfluctuaties onderhevig zijn...
Zelf komen mijn credit card betalingen allemaal via Curve in eerste instantie op mijn Mastercard kaart binnen. Eens in de maand zet ik dan geld (crypto) op de Curve-kaart en zet dan alle betalingen in Curve van de Mastercard over naar Swipe. Even wat werk maar een manier om de kosten redelijk in de hand te houden.
BUSD is van Binance zelf, dus lijkt me dat die optie wel blijft.
Dat is een slimme oplossing ik ga daar naar kijken bedankt!Timmy schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:05:
[...]
Swipe heeft geen stable coins meer, dus alles wat je kiest zal aan koersfluctuaties onderhevig zijn...
USDT, USDC en BUSD zijn niet meer beschikbaar als Funding source helaas._NooT_ schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:13:
[...]
USDT (en BUSD) zijn toch nog wel beschikbaar?
In de wallet wel maar niet als funding source voor je kaart._NooT_ schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:13:
USDT (en BUSD) zijn toch nog wel beschikbaar?
Zojuist de binance kaart ontvangen, lees ik net dit forum.. Blijkt dat je bij de andere bedrijven een betere cashback en debate ontvangt dan bij binance.
Vooral in combinatie met het bedrag dat je moet staken.
Swipecard nog het voordeligst als ik het goed heb.
Vooral in combinatie met het bedrag dat je moet staken.
Swipecard nog het voordeligst als ik het goed heb.
Swipe card binnen, maar lukt me niet om een creditcard toe te voegen. Status springt op failed steeds.... Helpdesk wijst naar een 3rd party die dit regelt en kan niet helpen.
Ik zie dat meerdere mensen hier problemen mee hebben gehad, maar nog steeds geen oplossing?
Ik zie dat meerdere mensen hier problemen mee hebben gehad, maar nog steeds geen oplossing?
Swipe app is nou niet bepaald een hele goede app. Een beter methode (ook gezien de kosten) is om je crypto via Binance (gratis) te versturen naar je swipe wallet. Zie commenteer eerder hierover in dit topic. Je kunt naar Binance vanaf je IBAN overschrijven dit is verreweg de goedkoopste methode om aan crypto voor je swipe wallet te komen.deuceboss schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:21:
Swipe card binnen, maar lukt me niet om een creditcard toe te voegen. Status springt op failed steeds.... Helpdesk wijst naar een 3rd party die dit regelt en kan niet helpen.
Dankje. Blijkbaar sowieso al te laat want ik had een binance card aangevraagd en dat annuleerde m'n swipe card en triggerde gelijk ook de annulering van de stake...glatuin schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:30:
[...]
Swipe app is nou niet bepaald een hele goede app. Een beter methode (ook gezien de kosten) is om je crypto via Binance (gratis) te versturen naar je swipe wallet. Zie commenteer eerder hierover in dit topic. Je kunt naar Binance vanaf je IBAN overschrijven dit is verreweg de goedkoopste methode om aan crypto voor je swipe wallet te komen.
Gisteren mijn Swipe saffron binnen gekregen, nu beetje bekend aan het raken met deze kaart.
Paar vragen die ik nog heb:
- kun je met deze kaart ook gewoon pinnen bij de automaat?
- klopt het dat er geen staking rewards meer zijn voor swipe tokens (in de app naar Defi->savings)
- hoe kun je swipe tokens locken zodat je automatisch geupgrade wordt naar de Sky card? Alle menus doorgeklikt maar zie deze optie nog niet
- heb in paypal de swipe card toegevoegd als betaalmiddel voor spotify, gaat het dan automatisch goed met de rebate?
Is toch wel iets meer een leercurve dan een normale bankpas zo'n crypto card
- klopt het dat er geen staking rewards meer zijn voor swipe tokens (in de app naar Defi->savings)
- hoe kun je swipe tokens locken zodat je automatisch geupgrade wordt naar de Sky card? Alle menus doorgeklikt maar zie deze optie nog niet
- heb in paypal de swipe card toegevoegd als betaalmiddel voor spotify, gaat het dan automatisch goed met de rebate?
- Ja, met bepaalde limieten, die staan in de app ergensEmcee schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:39:
Gisteren mijn Swipe saffron binnen gekregen, nu beetje bekend aan het raken met deze kaart.
- Ja, die zijn tijdelijk uitgeschakeld, als het goed is wordt de app binnenkort ge-update zodat de app een non-custodial wallet wordt (als ik het goed heb begrepen) en daarom is dit nu uitgeschakeld.
- Dit kon, maar ik zie het ook niet meer staan
- Durf ik niet te zeggen, ik heb alles via Curve lopen en dat gaat goed.
Pinnen is gelukt, boodschappen bij de jumbo gelukt.Cyleo schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:06:
[...]
- Ja, met bepaalde limieten, die staan in de app ergens
- Ja, die zijn tijdelijk uitgeschakeld, als het goed is wordt de app binnenkort ge-update zodat de app een non-custodial wallet wordt (als ik het goed heb begrepen) en daarom is dit nu uitgeschakeld.
- Dit kon, maar ik zie het ook niet meer staan
- Durf ik niet te zeggen, ik heb alles via Curve lopen en dat gaat goed.
Spotify even wachten tot de volgende betaling om te kijken of het werkt.
En upgraden naar Sky voorlopig maar even uitgesteld eerst maar eens kijken hoe het bevalt
En hoe zit het met het werkelijke bedrag dat er afgeschreven is? Als ik de prijzen op de Swipe exchange bekijk zit er een aanzienlijk verschil tussen de wisselkoers en de daadwerkelijke koers van ongeveer 3%, oftewel, zolang je geen Metal kaart hebt, verdien je niets aan de cashback, want dit is gewoon verschil in wisselkoers. Op binance is een sxp 3,33$ op het moment van schrijven, en op hun eigen exchange krijg je er maar 3,23$ voor. Enige wat dan waardevol kan zijn is geld erop zetten voor gratis netflix en spotify. Maar zolang je niet weer terug met euro kan betalen via de swipe kaart, ga ik hem niet gebruiken...Emcee schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:36:
[...]
Pinnen is gelukt, boodschappen bij de jumbo gelukt.![]()
Spotify even wachten tot de volgende betaling om te kijken of het werkt.
En upgraden naar Sky voorlopig maar even uitgesteld eerst maar eens kijken hoe het bevalt
Zal dit eens in de gaten houden. Zelf zet ik nu een coin op de swipe kaart door het via Binance er op te zetten.brogels schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:23:
[...]
En hoe zit het met het werkelijke bedrag dat er afgeschreven is? Als ik de prijzen op de Swipe exchange bekijk zit er een aanzienlijk verschil tussen de wisselkoers en de daadwerkelijke koers van ongeveer 3%, oftewel, zolang je geen Metal kaart hebt, verdien je niets aan de cashback, want dit is gewoon verschil in wisselkoers. Op binance is een sxp 3,33$ op het moment van schrijven, en op hun eigen exchange krijg je er maar 3,23$ voor. Enige wat dan waardevol kan zijn is geld erop zetten voor gratis netflix en spotify. Maar zolang je niet weer terug met euro kan betalen via de swipe kaart, ga ik hem niet gebruiken...
En dan noteer ik de koers waar ik die coin voor gekocht heb. En als ik iets wil betalen en de prijs in de swipe app ligt onder die koers kan ik beter de gewone bankpas gebruiken.
En heb nu meerdere coins op de kaart staan, zodat ik altijd de munt als funding source kan gebruiken die het beste er voor staat op dat moment. (Je kunt 21 verschillende coins als funding gebruiken)
Wel een beetje bewerkelijk natuurlijk, dus ben van plan als ik een wat winst maak met een trade om dat dan af te romen en dan af en toe wat naar de kaart te sturen om dingen mee te betalen.
Doordat sxp nogal in waarde was gestegen en weer gedaald de afgelopen week, heb ik 2x een conversie gedaan tussen SXP en Euro.brogels schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:23:
[...]
En hoe zit het met het werkelijke bedrag dat er afgeschreven is? Als ik de prijzen op de Swipe exchange bekijk zit er een aanzienlijk verschil tussen de wisselkoers en de daadwerkelijke koers van ongeveer 3%, oftewel, zolang je geen Metal kaart hebt, verdien je niets aan de cashback, want dit is gewoon verschil in wisselkoers. Op binance is een sxp 3,33$ op het moment van schrijven, en op hun eigen exchange krijg je er maar 3,23$ voor. Enige wat dan waardevol kan zijn is geld erop zetten voor gratis netflix en spotify. Maar zolang je niet weer terug met euro kan betalen via de swipe kaart, ga ik hem niet gebruiken...
Wat me opviel:
De juiste koers wordt getoond
Er wordt geen fee gerekend
.... maar je krijgt toch 1% te weinig
Verborgen kosten dus.
Ik kan me voorstellen dat dit ook het geval is als je pint, want dan moet er ook een conversie / wissel plaatsvinden.
Nu is me dat onlangs op een andere exchange ook opgevallen, met verborgen kosten van maar liefst 10%. Daar werd je genaaid door bankx die zonder melding een 10% lagere koers hanteert bij storten en opnemen.
Misschien dat erbij Swipe ook sprake is van zo'n tussenpartij.
[ Voor 4% gewijzigd door _NooT_ op 24-03-2021 08:39 ]
Swipe rekent inderdaad een conversionfee van 1%_NooT_ schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:35:
[...]
Doordat sxp nogal in waarde was gestegen en weer gedaald de afgelopen week, heb ik 2x een conversie gedaan tussen SXP en Euro.
Wat me opviel:
De juiste koers wordt getoond
Er wordt geen fee gerekend
Verborgen kosten dus.
Ik kan me voorstellen dat dit ook het geval is als je pint, want dan moet er ook een conversie / wissel plaatsvinden.
Nu is me dat onlangs op een andere exchange ook opgevallen, met verborgen kosten van maar liefst 10%. Daar werd je genaaid door bankx die zonder melding een 10% lagere koers hanteert bij storten en opnemen.
Misschien dat erbij Swipe ook sprake is van zo'n tussenpartij.
Er zit inderdaad een -niet gedocumenteerd- verschil tussen de aankoop- en verkoopprijs._NooT_ schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:35:
Ik ben helemaal klaar met deze club. 0,0 reactie op chats/mails. Ze hebben mijn Swipe kaart geblokkeerd waarschijnlijk omdat ik een binance kaart heb gekregen. Echter voordat ik een keuze wilde maken tussen deze 2 (je mag er maar 1 houden) had ik al besloten dat ik toch swipe wilde behouden. Maar helaas een niet bestaande helpdesk reageert ook niet op je verzoeken/vragen. Wanneer mijn 300 SXP vrijkomt over tijdje dan kap ik er helemaal mee. Binance kaart opgeven lukt ook niet want daar zit de zelfde slechte (niet bestaande) helpdesk achter, het Binance card deel is nl volledig uitbesteed aan Swipe. Gelukkig heb ik nog de Crypto.com kaart. Alleen mis ik nu de rebates van Amazon prime. Zo erg ook niet de 300 SXP heb ik een flinke winst op momenteel, hopelijk blijft dat wanneer het weer vrijkomt.
Hier hetzelfde verhaal.glatuin schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:06:
Ik ben helemaal klaar met deze club. 0,0 reactie op chats/mails. Ze hebben mijn Swipe kaart geblokkeerd waarschijnlijk omdat ik een binance kaart heb gekregen.
Vanaf een van de laatste dagen van februari werkt mijn Swipe kaart plots niet meer. De Binance kaart werkt nog wel. Contact opgenomen met de helpdesk, daar word je inderdaad niet veel wijzer van. Het zou door worden gestuurd naar tech support, ik vraag mij af of die afdeling uberhaubt bestaat...
De helpdesk verwijst steeds naar de regel dat je maar een kaart mag hebben, of Swipe of Binance. Gelukkig had ik nog de gebruikersvoorwaarden van zowel Binance als Swipe op het moment dat ik de kaart aanvroeg. Nergens, maar dan ook nergens, wordt gesproken over deze limitatie. Ook in de huidige gebruiksvoorwaarden staat het niet. Overigens merkte ik dat Swipe al enkele malen de voorwaarden heeft gewijzigd, volgens de Europese wetgeving mag/kan dat niet zonder de gebruikers in kennis te stellen. Dat heb ik ze ook laten weten maar ik vermoed dat ook daar niets mee wordt gedaan.
Hoe dan ook, op 9 maart zag ik opeens een notificatie in de Binance app. Er werd aangegeven dat ik een kaart moest kiezen en dat kon ik via een Google Form aangeven. Gekozen voor Swipe. Daarna bleef het stil.
Op dit moment werkt mijn Binance kaart nog steeds, m'n Swipe kaart niet. Of mijn Swipe kaart ooit nog gaat werken...

Zoals ik al eerder heb aangegeven, en je ook bij andere reacties kan lezen... Swipe card/Binance card (zelfde product met dezelfde "helpdesk") is een leuk product met een interessante kaart. Echter het wordt snel minder leuk/interessant als je problemen gaat ondervinden. Er zijn legio mensen die na maanden nog steeds zitten met dubbele betalingen of andere serieuze financiele fouten. De helpdesk is er maar stelt de ene na de andere domme vraag en kan je nergens mee helpen.
Mijn advies: Laat de Swipe kaart of de Binance kaart links liggen!
[ Voor 14% gewijzigd door Timmy op 24-03-2021 14:35 ]
Sorry heren. Ik dacht dat dit een aardig product zou zijn. Ik kon ook niet weten dat Swipe er zo'n zooitje van ging maken. Nadat ze hun hele whitepaper omgooiden ben ik zo snel mogelijk uitgestapt.
Ik gebruik de Binance kaart nog wel, maar alleen om m'n Crypto.com kaart te opwaarderen.
Ik gebruik de Binance kaart nog wel, maar alleen om m'n Crypto.com kaart te opwaarderen.
@Taro Swipe laat een spoor van vernieling achter. Zo voelt het voor veel gebruikers van de kaart. Misschien dit topic maar sluiten? Wat zeg jij?
Ik zou het topic niet sluiten maar misschien wel een waarschuwing opnemen in de openingspost. Of misschien de titel iets minder "clickbait"-achtig maken.Gelukszoekr schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:43:
@Taro Swipe laat een spoor van vernieling achter. Zo voelt het voor veel gebruikers van de kaart. Misschien dit topic maar sluiten? Wat zeg jij?
Verder heb jij natuurlijk niets verkeerd gedaan. In het begin was het inderdaad een prima product. Ondersteuning was in het begin ook prima maar vanaf december werd het snel minder. Als je vervolgens ook nog je product bij andere partijen (FTX en Binance) gaat uitrollen zonder je organisatie op orde te hebben, tsja... Om nog maar niet te spreken over alle veranderingen aan het white paper.
Ik heb de startpost eerder al aangepast met een "waarschuwing" vet gedrukt. Ik denk niet dat ik de titel van het topic nog kan aanpassen.Timmy schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:52:
[...]
Ik zou het topic niet sluiten maar misschien wel een waarschuwing opnemen in de openingspost. Of misschien de titel iets minder "clickbait"-achtig maken.
Jammer dat het zo gelopen is, voor nu zou ik aanraden een kaart van crypto.com
Ik gebruik de Swipe Sky kaart echt alleen maar voor de rebates. De 300 gestaked SXP is al maal 3 gegaan en zal wel over maandje of 4 vrijkomen. Daarna laat ik m lekker gaan zolang de rebates blijven. Wellicht komen er nog leuke mogelijkheden in de nieuwe Swipe producten, maar daar heb ik me nog niet verder in verdiept.
Ik zie SXP ook echt nog wel wat stijgen de komende maanden, dus vooralsnog nog geen verlies op geleden. Qua service heb ik gelukkig nog geen problemen gehad, maar door de verhalen hier ook niet echt de kaart gebruikt om te betalen. Ook omdat het echt omslachtig is om steeds via binance de kaart met XSP op te waarderen en dan hopen dat de koers niet instort.
Ik zie SXP ook echt nog wel wat stijgen de komende maanden, dus vooralsnog nog geen verlies op geleden. Qua service heb ik gelukkig nog geen problemen gehad, maar door de verhalen hier ook niet echt de kaart gebruikt om te betalen. Ook omdat het echt omslachtig is om steeds via binance de kaart met XSP op te waarderen en dan hopen dat de koers niet instort.
Bij crypto.com heeft het ook een tijdje geduurd, maar die lijken hun zaakjes nu inderdaad steeds beter op orde te hebben. Misschien valt daar nog een mooi topic over te maken. Zelf ben ik daar niet zo bedreven in, maar de aandacht voor crypto.com lijkt op Tweakers in ieder geval behoorlijk toe te nemen.Gelukszoekr schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:58:
[...]
Ik heb de startpost eerder al aangepast met een "waarschuwing" vet gedrukt. Ik denk niet dat ik de titel van het topic nog kan aanpassen.
Jammer dat het zo gelopen is, voor nu zou ik aanraden een kaart van crypto.com
Inderdaad, nu nog een vrijwilliger met topic start kennis die er iets moois van kan maken. Overigens is cdc ook niet het walhalla voor mij. De app is prettig maar erg vervelend dat je geen toegang hebt tot de exchange. Wat dat betreft liever Binance. Maar voor kaart betalingen ongeveer 10 x beter dan Swipe. Ook de chat reageert redelijk snel op vragen/issues.TexMex schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:12:
[...]
Bij crypto.com heeft het ook een tijdje geduurd, maar die lijken hun zaakjes nu inderdaad steeds beter op orde te hebben. Misschien valt daar nog een mooi topic over te maken. Zelf ben ik daar niet zo bedreven in, maar de aandacht voor crypto.com lijkt op Tweakers in ieder geval behoorlijk toe te nemen.
Ik denk dat het verstandiger is een verzameltopic te maken van cryptobetaalkaarten.
Naast CDC komt straks ook Coinbase, Nexo, BlockFi etc. met een eigen kaart
/Gelukszoekr schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:18:
Ik denk dat het verstandiger is een verzameltopic te maken van cryptobetaalkaarten.
coinbase was toch allang op de markt? of vergis ik me?
Volgens mij wel maar wellicht alleen in de VS beschikbaar. Is alweer een tijdje geleden dat ik wat met Coinbase deed. Zit nu nog alleen op Binance en CDC.Bever! schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:41:
[...]
/
coinbase was toch allang op de markt? of vergis ik me?
Ik heb een duidelijke warning in de topicstart geplaatst. Dit topic sluiten is uiteraard een optie, aan de andere kant is het misschien ook juist goed om de negatieve ervaringen hier te kunnen delen en anderen te waarschuwen? En anders inderdaad als alternatief een algemeen topic voor de verschillende kaarten starten?Gelukszoekr schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:43:
Ik zag hierboven iets over de Coinbase Card langskomen, die bestaat inderdaad al langer. Heb hem volgens mij al meer dan 1.5 jaar in mijn portemonnee zitten, maar nog nooit gebruikt.
Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Volgens mij kunnen we het beste een centraal crypto-betaalkaarten topic maken.
Ik mis alleen momenteel te zin om hier wat moois van te maken
Ik mis alleen momenteel te zin om hier wat moois van te maken
Sluiten lijkt mij ook wat overdreven. Ik gebruik de Swipe card achter Curve, en krijg tot nu toe iedere maand netjes mijn cashback. Ik ben redelijk tevreden, de app is een beetje slecht (ik log af en toe uit) en het is bijzonder onduidelijke welke koers alles nu op gaat (er is een DeFi knop, maar dit is uitgeschakeld, toekomst van de CC/Wallet is onzeker), maar de basis waarom ik het had genomen ("gratis spotify/netflix") werkt voor mij nog steeds.Taro schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:08:
[...]
Ik heb een duidelijke warning in de topicstart geplaatst. Dit topic sluiten is uiteraard een optie, aan de andere kant is het misschien ook juist goed om de negatieve ervaringen hier te kunnen delen en anderen te waarschuwen? En anders inderdaad als alternatief een algemeen topic voor de verschillende kaarten starten?
Ik zag hierboven iets over de Coinbase Card langskomen, die bestaat inderdaad al langer. Heb hem volgens mij al meer dan 1.5 jaar in mijn portemonnee zitten, maar nog nooit gebruikt.
Topic gewoon open laten, ik gebruik de swipe card ook nog. En dit topic heeft wel geholpen met het in gebruik nemen van de kaart want het is allemaal iets omslachtiger dan een normale bankpas inderdaad.
Zelf heb ik swipe saffron voor de spotify rebate en betaal ik mn boodschappen ermee (mits de wisselkoers gunstig is op dat moment) En dat werkt tot nu toe prima.
Zelf heb ik swipe saffron voor de spotify rebate en betaal ik mn boodschappen ermee (mits de wisselkoers gunstig is op dat moment) En dat werkt tot nu toe prima.
Moet je voor Prime-rebates nog iets bijzonders doen voor je daarvoor in aanmerking komt?
Hiervan heb ik nog niets teruggezien en ik dacht dat Prime (bij Sky card) er toch ook bijhoorde.
Binnenkort hopelijk de eerste Netflix rebate.
Spotify deze maand gemist omdat Paypal terugkerende betalingen niet automatisch overzet naar je betaalmiddel van voorkeur.
Hiervan heb ik nog niets teruggezien en ik dacht dat Prime (bij Sky card) er toch ook bijhoorde.
Binnenkort hopelijk de eerste Netflix rebate.
Spotify deze maand gemist omdat Paypal terugkerende betalingen niet automatisch overzet naar je betaalmiddel van voorkeur.
Weet je al hoe je dat kunt fixen? Heb zelf bij paypal de standaard betalingsmethode omgezet van bankrekening naar de swipe card, dat zou dan niet voldoende zijn?Blabla13 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 16:12:
Ik weet nog niet of de rebates op deze manier wel ook binnenkomen. Vandaag is netflix via paypal betaald.
Weet iemand hoe de rebates in beeld komen en wanneer??
@Emcee Even uit de reply van paypal gekopieerd toen ik eenmaal een contactmanier had gevonden.
@Emcee Even uit de reply van paypal gekopieerd toen ik eenmaal een contactmanier had gevonden.
Ik heb uw PayPal-rekening gecontroleerd. Ik kan zien dat Visa-creditcard is geselecteerd als de bron van terugkerende betalingen. Misschien heeft u per ongeluk een onbedoelde betaalmethode gemarkeerd. Ik raad aan om de betalingsbron voor het geselecteerde abonnement zo snel mogelijk te wijzigen.
U kunt dan de betaalmethode wijzigen:
Log in op uw PayPal rekening.
Ga naar Instellingen.
Klik op Betalingen.
Klik bij Automatische betalingen beheren op Weergeven.
Selecteer de webwinkel waarvan u de overeenkomst wilt wijzigen.
Klik op de pen naast Betaalmethode.
Selecteer de gewenste betaalmethode voor toekomstige betalingen en klik op Opslaan.
[ Voor 1% gewijzigd door Blabla13 op 29-03-2021 21:44 . Reden: verduidelijking paypalresponse ]
Die worden pas op ongeveer de 5e van de maand bijgeschreven in je gekozen wallet.Blabla13 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:01:
Ik weet nog niet of de rebates op deze manier wel ook binnenkomen. Vandaag is netflix via paypal betaald.
[...]
Vandaag wat SXP verplaatst uit de Swipe wallet naar Trustwallet. Ik was van plan wat tegoed om te zetten in andere munten maar helaas, de Swipe wallet verstuurt SXP alleen als ERC20 token terwijl ik liever BEP2 of BEP20 had gezien.
Ik heb nog geen goede swap mogelijkheid gevonden en verhuizen naar een exchange levert te hoge transactiekosten op. Gelukkig niet meteen alles overgezet maar slechts het minimum van 22 SXP.
Mocht iemand een tip hebben hoe ik de ERC20 SXP makkelijk /goedkoop om kan zetten...
Ik heb nog geen goede swap mogelijkheid gevonden en verhuizen naar een exchange levert te hoge transactiekosten op. Gelukkig niet meteen alles overgezet maar slechts het minimum van 22 SXP.
Mocht iemand een tip hebben hoe ik de ERC20 SXP makkelijk /goedkoop om kan zetten...
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Bij mij is nu voor de eerste keer de rebate gestort, altijd leuk!
Dankzij de sterke stijging van SXP de laatste dagen moet je 4 SXP betalen maar krijg je er 3 terug. Ach ja, gegeven paard hé
Dankzij de sterke stijging van SXP de laatste dagen moet je 4 SXP betalen maar krijg je er 3 terug. Ach ja, gegeven paard hé
Kunnen we niet beter een algemeen topic maken om het over crypto krediet kaarten te hebben? Beetje jammer dat de titel hier niet meer reflecteert welke kant mensen op bewegen.
https://opensea.io/seaart
-edit-
[ Voor 97% gewijzigd door Gelukszoekr op 06-04-2021 10:50 ]
Ik heb deze maand geheel onverwacht voor 42.50 Euro aan rebates gekregen voor Uber. Uberdrive heb ik nog nooit gebruikt, ik heb enkel een aantal keer via ubereats besteld.
Naar mijn weten geldt de rebate helemaal niet voor ubereats, en als het al zou gelden is het een max van 50$, en is het 10% van het aankoopbedrag. Ik heb echt niet voor 500$ besteld afgelopen maand
Zijn er meer mensen die zo'n soort rebate hebben gehad?
Naar mijn weten geldt de rebate helemaal niet voor ubereats, en als het al zou gelden is het een max van 50$, en is het 10% van het aankoopbedrag. Ik heb echt niet voor 500$ besteld afgelopen maand
Helaas niet, maar ik heb ook de Sky-card, die sowieso geen Uber-rewards heeft.norua schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:33:
Ik heb deze maand geheel onverwacht voor 42.50 Euro aan rebates gekregen voor Uber. Uberdrive heb ik nog nooit gebruikt, ik heb enkel een aantal keer via ubereats besteld.
Upgraden lijkt helaas ook niet meer mogelijk te zijn (en met de huidige SXP prijs ook nogal duur).
Ik was er met de huidige prijzen zelf ook niet aan begonnen.Cyleo schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 22:00:
[...]
Helaas niet, maar ik heb ook de Sky-card, die sowieso geen Uber-rewards heeft.
Upgraden lijkt helaas ook niet meer mogelijk te zijn (en met de huidige SXP prijs ook nogal duur).
Ik vermoed dat die uber rebate een foutje in mijn voordeel was, deze maand maar even weer wat eten bestellen en zien of het bij de volgende rebate weer lukt
Ik heb de swipe card genomen om wat te "spelen" met een cryptocard / wallet en de Spotify Netflix rebate hielp natuurlijk ook. Maar de bijkomende HODL voor je gelockte SXP is ook niet vervelend
Wat gebeurd er na 6 maanden met de gestakede Swipes? Worden deze dan teruggegeven of voor nog een ronde van 6 maanden gestaked?
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Het is over en uit met de Swipe card. Kreeg net deze mail:
[/quote]
You are receiving this email as we are preparing to migrate our wallet to a v2 non-custodial application and migrating to the Binance Card Platform. Therefore, your Swipe Card will be cancelled on 5/1/2021. Please withdraw all your funds to an external account. Withdrawals to Binance.com are free and near-instant. We highly recommend you order a Binance Card now on Binance.com so you can get a Virtual Card to use immediately while your physical Binance Card ships so you can become accommodated with no downtime or very little downtime. If you had any locked up SXP, the SXP is now unlocked. You will enjoy your benefits until 5/1/2021 when all benefits and programs will be cancelled.
Please do not hesitate to contact us if you have any questions at help@swipe.io
Thank you
Swipe Wallet
[quote]
[/quote]
You are receiving this email as we are preparing to migrate our wallet to a v2 non-custodial application and migrating to the Binance Card Platform. Therefore, your Swipe Card will be cancelled on 5/1/2021. Please withdraw all your funds to an external account. Withdrawals to Binance.com are free and near-instant. We highly recommend you order a Binance Card now on Binance.com so you can get a Virtual Card to use immediately while your physical Binance Card ships so you can become accommodated with no downtime or very little downtime. If you had any locked up SXP, the SXP is now unlocked. You will enjoy your benefits until 5/1/2021 when all benefits and programs will be cancelled.
Please do not hesitate to contact us if you have any questions at help@swipe.io
Thank you
Swipe Wallet
[quote]
Dat ze dat 1 week van tevoren aankondigen. Je zal maar een aankoop hebben gedaan en een refund willen oid. Of iets waar ze je CC willen zien om je aankoop te controleren (bij treinkaarten voor Duitsland is dat bijvoorbeeld zo, of een hotelboeking).
Ik had minder dan 22 SXP op mijn Swipe account staan. Dat is lager dan het minimum dat nodig is om naar Binance te sturen. Geconverteerd naar AVA en die gratis naar Binance gestuurd. Bij AVA lag het minimum lager.
Ik had minder dan 22 SXP op mijn Swipe account staan. Dat is lager dan het minimum dat nodig is om naar Binance te sturen. Geconverteerd naar AVA en die gratis naar Binance gestuurd. Bij AVA lag het minimum lager.
[ Voor 37% gewijzigd door bek op 23-04-2021 15:10 ]
Zou wel balen zijn.glatuin schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:14:
Het is over en uit met de Swipe card.
Ik heb nog niet de mail gekregen, maar ik heb net afgelopen maand de eerste keer rebates gehad voor netflix en prime. Dat was voor mij toch de primaire reden om dit op te zetten.
[ Voor 27% gewijzigd door Blabla13 op 23-04-2021 16:39 ]
Heb de mail ook gehad, maar eerder ook al een dreigmail omdat ik óók een binance card heb.glatuin schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:14:
Het is over en uit met de Swipe card. Kreeg net deze mail:
...
Weet niet of dat bij jou ook zo is, zo nee dan zal het wel voor iedereen over en uit zijn.
Overigens is mijn "stake" nog steeds geblokkeerd dus dat gedeelte van de e-mail klopt in ieder geval niet.
En inderdaad lekker kort dag

PVoutput 3.3kWp Bauer mono, SB3000-TL21
Het is een grote bende daar WANT iedereen heeft deze email gehad en niemand heeft zijn muntjes terug en iedereen weet dat de koers nu gaat vallen als een baksteen...short dus SXP is mijn tip!!argusb79 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:45:
[...]
Heb de mail ook gehad, maar eerder ook al een dreigmail omdat ik óók een binance card heb.
Weet niet of dat bij jou ook zo is, zo nee dan zal het wel voor iedereen over en uit zijn.
Overigens is mijn "stake" nog steeds geblokkeerd dus dat gedeelte van de e-mail klopt in ieder geval niet.
En inderdaad lekker kort dag.

Dit dacht ik dus ook iedereen wilt van zijn SXP af. Ook mijn SXP is nog locked.volt22 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:50:
[...]
Het is een grote bende daar WANT iedereen heeft deze email gehad en niemand heeft zijn muntjes terug en iedereen weet dat de koers nu gaat vallen als een baksteen...short dus SXP is mijn tip!!
Ik heb de vraag gesteld in de chat van de app.
Hier werd aangegeven een email te sturen naar kyc@swipe.io.
De SXP zou dan binnen 24 uur unlocked moeten zijn.
Dat duurt toch veel te lang._NooT_ schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 19:31:
Ik heb de vraag gesteld in de chat van de app.
Waarom gaan ze deze mail eruit sturen als funds nog niet unlocked zijn. En dan ook precies in de dip dit kan niet anders dan een geplande actie zijn.
Zou goed kunnen.Phasis schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 19:34:
[...]
Dat duurt toch veel te lang.
Waarom gaan ze deze mail eruit sturen als funds nog niet unlocked zijn. En dan ook precies in de dip dit kan niet anders dan een geplande actie zijn.
Aangezien die SXP nergens zichtbaar gestaked waren, zijn er vast mee aan het ‘beleggen’ gegaan. Doet de bank ook.
Nu konden ze natuurlijk de SXP die ze toch ooit moeten teruggeven wel lekker goedkoop terugkopen.
Zo lang ik het terug krijg vind ik het best.
Als de markt weer hersteld is een leuk potje om (deels) te verkopen om om verder mee te handelen.
Wel jammer van de perks die vervallen, maar je moet een gegeven paard niet in de bek kijken.
Ik lees overigens niet dat je na 1 mei niet meer aan de fiat en cryptos op je kaart kunt.
Dit zou automatisch naar de nieuwe walllet omgezet worden volgens eerdere berichtgeving.
Ze zeggen alleen dat de kaart zelf niet meer gebruikt kan worden vanaf 1 mei.
Ik kreeg nog een update vanuit de chat. Sky en Saffron worden beeindigd, steel en slate kaarten worden naar Binance gemigreerd. Over 7 uur zal de locked SXP vrij worden gegeven.
NB Binance heeft vanwege de hoge koers van BNB de cashback levels veranderd. Leuk, maar vind ik nog steeds minder aantrekkelijk dan de kaart van Crypto.com
NB Binance heeft vanwege de hoge koers van BNB de cashback levels veranderd. Leuk, maar vind ik nog steeds minder aantrekkelijk dan de kaart van Crypto.com
Via de chat m'n sxp stake geulocked (gebeurd anders binnen 6-7 uur) en verstuurd naar m'n binance account.
Schijnt dat de laatste rebates vervroegd worden naar de laatste dag van deze maand.
Fun (short) ride. Iig mooie winst kunnen pakken door de gestegen sxp prijs. Maar eigelijk wel gek dat ze zovaak van koers veranderen.
De 3k/30k stake cards worden volgens mij 1:1 overgezet naar binance met behoud van huidige rebate tier. (andere cashbacks vervallen wel)
Schijnt dat de laatste rebates vervroegd worden naar de laatste dag van deze maand.
Fun (short) ride. Iig mooie winst kunnen pakken door de gestegen sxp prijs. Maar eigelijk wel gek dat ze zovaak van koers veranderen.
De 3k/30k stake cards worden volgens mij 1:1 overgezet naar binance met behoud van huidige rebate tier. (andere cashbacks vervallen wel)
[ Voor 17% gewijzigd door 1superheld op 23-04-2021 21:33 ]
Wat is het minimum aantal Swipes wat je bij withdraw moet versturen?
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
21 stuks, maar je kunt eventueel de tokens omzetten in een ander token waar je minder van hoeft te hebben om te kunnen versturen (ff op de swipe site opzoeken).donald_dick schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 23:50:
Wat is het minimum aantal Swipes wat je bij withdraw moet versturen?
Deze e-mail heb ik ontvangen. Als ik het zo lees, is het misschien nog wel interessant. Behalve dat de koers misschien gaat kelderen..You are receiving this email because you have an active Swipe Slate (Black) Card in the European Card Program. We will be migrating you off the Swipe platform to the Binance Card platform as we prepare for a non-custodial v2 wallet. This change will be done in the following way:
1. Please email us at slate@swipe.io your Binance UID which may be found here: https://coinmarketcap.com/earn/find-binance-user-id. Please ensure you have Tier 2 verified your Binance Account.
If you do not have a Binance Account, or your Binance Account is not Tier 2 verified, please follow these two instructions below:
How to register a Binance account: https://www.binance.com/en/support/faq/115003764911 How to Tier 2 verify your Binance Account: https://www.binance.com/e...c109d4e9f93f95b0357db4fa4
2. We will then give you a date when your Swipe Card will be connected to your Binance.com Pay/Card Wallet
3. Once we receive your BUID and transfer your Card, your SXP will be unlocked.
4. You will then be required to manually transfer your SXP to your Binance account. Failure to do this will a result a loss in your grandfathered 8% tier and SXP amounts qualified for this tier. Please notify us at slate@swipe.io once that transfer is done so we can activate your benefits. This is optional to retain the grandfathered benefits.
5. Once that is done, there will be another 6 month lock placed on the SXP directly on Binance which will enable you to receive the highest tier of rewards (currently 8% back). You will be able to set your funding source as fiat again as well. (Spend Fiat earn Cashback). You can unlock these funds after 6 months by contacting Binance Customer Service.
6. We then recommend you then move all your funds from the Swipe Wallet to the Binance.com Card/Pay Wallet to use with your Swipe Card. Transfers to your Binance.com account are near-instant and gas-free.
We require your response by 5/1/2021. Failure to email us back your Binance UID will result in the termination of your card. Please let us know if you have any questions by emailing slate@swipe.io. Rebate and referral programs will be terminated and you will receive a one-time payment of $500 in SXP once you re-lock your SXP upon the migration of your card.
If any other benefit comes to the highest Binance.com card tier, you will receive that benefit as well, as long as your SXP remains locked. There are additional planned benefits coming to Binance Card in the future, such as referral programs.
Once the 6 months are up, you can request Binance Customer Support to release your SXP. Once released, you will no longer be eligible for the highest Binance tier, and will no longer be grandfathered in using SXP and will have to use BNB thereafter.
Thank you
Swipe Wallet
- Once that is done, there will be another 6 month lock placed on the SXP directly on Binance which will enable you to receive the highest tier of rewards (currently 8% back)
- Rebate and referral programs will be terminated and you will receive a one-time payment of $500 in SXP once you re-lock your SXP upon the migration of your card.
Ik heb deze ook ontvangen maar na contact met de servicedesk bleek dat ze de verkeerde mensen gemaild hadden, dus helaasMsjl schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 09:33:
edit: Ik had trouwens de steel variant. Ik ben benieuwd of deze vlieger dan überhaupt opgaat.
Als swipe saffron gebruiker nog geen email gehad, Wel voor de zekerheid alle SXP van de hand gedaan.
Vraag me af of ze het gefaseerd stopzetten anders is 1 mei veels te kort dag.
Wat wordt hierna t bestaansrecht van swipe eigenlijk, de exchange?
Vraag me af of ze het gefaseerd stopzetten anders is 1 mei veels te kort dag.
Swipe gaat broer(tje) Venus achterna, tenminste daar lijkt het nu op. En op de achtergrond zullen ze betaaldiensten aan verschillende partijen leveren. Ben opzich wel benieuw naar de volgende versie van het white paper.Emcee schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 11:41:
Wat is het beste alternatief voor de Swipe card als je graag de Netflix, Spotify etc. rebates wilt? Toch CRO?
Mijn 300 locked SXP is nu vrij, dus vandaar mijn vraag.
Ja dat is de beste optie alleen voor Prime rebate zal je wat meer moeten neerleggen ($40.000 en 5% cashback) dan alleen netflix en spotify ($4000 en 3% cashback).JerDrie schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:37:
Wat is het beste alternatief voor de Swipe card als je graag de Netflix, Spotify etc. rebates wilt? Toch CRO?
Zag t ja, dan heb ik wel heel wat meer nodig dan mijn 300 SXP 🤨 En om t alleen voor Spotify te doen lijkt me wat weinig voordeel...glatuin schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:44:
[...]
Ja dat is de beste optie alleen voor Prime rebate zal je wat meer moeten neerleggen ($40.000 en 5% cashback) dan alleen netflix en spotify ($4000 en 3% cashback).
Nou dat was even leuk spelen en uitproberen zo`n crypto card 
Ben benieuwd of de laatste rebate er nog door komt... Anyway, dankzij het locken wel fijn wat SXP gehodld tot een mooie winst. Deze is inmiddels omgezet in BNB en zit in de Binance kluis
Is er iemand die overstapt op een andere card vanwege bepaalde voordelen? Ik vind het zelf wel goed zo, ik zie op dit moment geen kaart met voordelen die opwegen tegen het gedoe en evt de flinke token lock die nodig is...
Ben benieuwd of de laatste rebate er nog door komt... Anyway, dankzij het locken wel fijn wat SXP gehodld tot een mooie winst. Deze is inmiddels omgezet in BNB en zit in de Binance kluis
Is er iemand die overstapt op een andere card vanwege bepaalde voordelen? Ik vind het zelf wel goed zo, ik zie op dit moment geen kaart met voordelen die opwegen tegen het gedoe en evt de flinke token lock die nodig is...
Deze komt binnenkort. Ik sta op de wachtlijst. Up to 3% cashback. Keuze tussen alle crypto die hun exchange aanbiedt. Er staat wel nergens een minimaal vast te zetten bedrag vermeld. Ik sta op de wachtlijst dus volg het wel even op.
https://www.gemini.com/bl...ercard-as-network-partner
Is dit niet puur voor enkel Amerikaanse burgers? De exchange niet maar de card lijkt puur Amerikaans, maar wellicht vergis ik mij.BootjeVaren schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:29:
Deze komt binnenkort. Ik sta op de wachtlijst. Up to 3% cashback. Keuze tussen alle crypto die hun exchange aanbiedt. Er staat wel nergens een minimaal vast te zetten bedrag vermeld. Ik sta op de wachtlijst dus volg het wel even op.
Ik heb het verder niet nodig, crypto.com had destijds niet zulke hoge stake bedragen als nu dus heb daar nu 3% cashback.
Voor Spotify heb ik de Crypto.com kaart. Ik moet zeggen dat er erg tevreden over ben. De cashbacks worden direct verrekend en hetzelfde geldt voor de rebates. Dus niet een aantal dagen wachten of in het geval van de rebates tot de 5e van de volgende maand.Twee Dee schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:15:
Is er iemand die overstapt op een andere card vanwege bepaalde voordelen?
Ik heb tot dusver eenmalig de servicedesk nodig gehad en die was relatief snel en deed z'n best om mij goed te helpen. Een verademing als je het vergelijkt met Swipe of Binance.
Ben ook naar Crypto.com gegaan nu voor Spotify rebates. Hogere tier is me wat teveel CRO die ik dan moet staken. Momenteel wordt de virtuele kaart aangemaakt en kan ik vervolgens zorgen dat Spotify eraan komt te hangen. Wat ik er verder nog mee ga doen moet ik nog even uitzoeken